UK ook hoor:
http://www.autotrader.co....0/sort/default/variant/ST
Alleen NL heeft van die kunstmatig hoge prijzen ivm BPM etc.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
http://www.dejongmotor.nl/overig/o7.htmlMikeyMan schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:30:
[...]
Vind ze ook aan de prijzige kant... De goedkoopste uit 2007 zijn nog 7,5k...
Verder wel echt een leuke motor.
2006 model, maar - hij is goedkoper
Van de lokale (Maar geen officiele) BMW boer.
Voor zover ik die kerel echt ken en de motoren die hij levert moet ik zeggen dat hij aardig goed bezig is. Ook een aantal keer bij hem langs geweest voor wat advies over de GPz en de GS450 (GS450 kwam als inruil bij hem vandaan)
Wat betreft Veenendaal - 125km enkele rit. >.<
[ Voor 4% gewijzigd door GenjiBlade op 02-07-2012 13:50 ]
2x tanken op 186km? wat voor motor rijd jij in hemelsnaam?Youk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:48:
Veenendaal is voor mij zo'n 186 km. Vorig jaar naar Utrecht was ook al 160 km enkele rit. Had er toen meer dan 500 km opzitten die dag. En reeds 2 tankbeurten voor het aanvangen van de rit zelf.
Nee, je leest niet goed. 2x Tanken op 160 km.ToolkiT schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:49:
[...]
2x tanken op 186km? wat voor motor rijd jij in hemelsnaam?
Delft - Den Haag via Nijmegen
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Daar zeg je wat... Had helemaal nog niet in Duitsland gekeken, maar dat schijnt inderdaad wel te schelen...ToolkiT schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:42:
[...]
UK ook hoor:
http://www.autotrader.co....0/sort/default/variant/ST
Alleen NL heeft van die kunstmatig hoge prijzen ivm BPM etc.
Alleen dan nog je BPM bij invoer natuurlijk.
Dat ik en de 4 anderen die een dubbelafgesloten hok al jaren betalen zal ze dan niet boeien. ff 4 keer 11K aan motorfiets buiten zetten in een pauperbuurt in Leiden.
And it goes BRAAAAAPP!
karton eronder voorstellen? een auto lekt ook wel eens wat. moeten die nu ook maar buiten staanROFLASTC schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:25:
*kak* mijn huurbaas gaat wssl motoren weren in binnenstallingen omdat in een 2-tal panden er "problemen" waren met lekkende benzine...
Dat ik en de 4 anderen die een dubbelafgesloten hok al jaren betalen zal ze dan niet boeien. ff 4 keer 11K aan motorfiets buiten zetten in een pauperbuurt in Leiden.
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 02-07-2012 14:30 ]
Ik ben erg blij met de overdekte garage.ROFLASTC schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:25:
*kak* mijn huurbaas gaat wssl motoren weren in binnenstallingen omdat in een 2-tal panden er "problemen" waren met lekkende benzine...
Misschien dat je met iemand een dealtje kan maken die maandelijks parking betaalt.
Ik betaal bv € 60 per maand voor een parkeerplek in de garage onder het appartementencomplex, terwijl er makkelijk 3 zouden kunnen staan.
Ik betaal 30 per jaarnewbreed schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:29:
[...]
Ik ben erg blij met de overdekte garage.
Misschien dat je met iemand een dealtje kan maken die maandelijks parking betaalt.
Ik betaal bv € 60 per maand voor een parkeerplek in de garage onder het appartementencomplex, terwijl er makkelijk 3 zouden kunnen staan.
Sowieso bedacht ik mij dat het delen van een stalling handig zou zijn maar ja. Die kan ik zo 1.2.3 niet vinden. bedeltopic op MF zal wel niet mogen.
And it goes BRAAAAAPP!
ik heb nog een vraagje.
welke verzekering is goed?
is het verstandiger om als beginner allrisk te verzekeren?
alvast bedankt!
unive wa+ is betaalbaar. ~ 20-40 euro pm afhankelijk van de motor. en mocht er over de grens wat gebeuren word je gratis thuisgebrachtjoshje schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:32:
hallo
ik heb nog een vraagje.
welke verzekering is goed?
is het verstandiger om als beginner allrisk te verzekeren?
alvast bedankt!
Of je gaat met een lagere dekking zitten als je je motorfiets het niet waard vind, of als de restwaarde zeer laag ingeschat is. Kan je beter lage premie nemen en doorsparen voor als er iets misgaat.
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 02-07-2012 14:39 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Die staan al buiten... Mevrouw aan de telefoon zei zojuist dat ze in 1 pand een fik hadden door een motor met als gevolg 1 ton schade. Brandweer conclusie was; spontane zelfontbranding v/d motor.... RightDECOY88 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:26:
[...]
karton eronder voorstellen? een auto lekt ook wel eens wat. moeten die nu ook maar buiten staan
And it goes BRAAAAAPP!
In de wijk poelgeest (Oegstgeest) zijn heel veel vrije parkeerplaatsen onder het appartementencomplex.
1 parkeerplaats kost echter wel 50 tot 60 per maand.
Op marktplaats biedt ook iemand stalling aan in de professorenwijk:
linkje naar advertentie
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Waar is deze regeling eigenlijk op gebaseerd? Ik heb op gloednieuw, een jaar oud en op 15 jaar oud gereden, en bij mij is alles WA (en WA+ als ik bang ben voor diefstal)._Apache_ schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:35:
De bekende vuistregel, motorfiets ouders dan 8 jaar = alleen WA, tussen 4 en 8 jaar, beperkt casco, jonger dan 4 jaar is all risk. Kies de aanvullende dekkingen naar gelang.
coole mod, what ga je er op aansluiten?
Die vuistregel is gebaseerd op de dagwaarde (die dus steeds lager wordt) en de prijs van de verzekering.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:37:
[...]
Waar is deze regeling eigenlijk op gebaseerd? Ik heb op gloednieuw, een jaar oud en op 15 jaar oud gereden, en bij mij is alles WA (en WA+ als ik bang ben voor diefstal).
[ Voor 58% gewijzigd door newbreed op 02-07-2012 16:42 ]
heb je de rijwind voorSerotonine schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:30:
Klein koelkastje in je topcase om een 6-pack bier koel te houden
Mijn motor uit 2005 is all risk verzekerd tegen 3 jaar aanschafwaarde omdat ik, als ik schade heb, mij geen nieuwe motor kan veroorloven. En voor die 3 tientjes per maand hoef je het ook niet te laten.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:37:
[...]
Waar is deze regeling eigenlijk op gebaseerd? Ik heb op gloednieuw, een jaar oud en op 15 jaar oud gereden, en bij mij is alles WA (en WA+ als ik bang ben voor diefstal).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dan ben je nogal zeker van je zaak.
Er staat hier een Ducati 1198 op het terein die volgens mij ook alleen maar WA+ is verzekerd, aan de schaamranden te zien.
Ik verzeker me tegen risico's die ik niet kan dragen, niet om mezelf financieel leeg te laten lopen op premie.
M'n vorige 2008 R6 had ik binnen 2 dagen/200Km in puin liggen.... 3 dagen later zat ze al weer als nieuw op de weg. Geschatte herstelwaarde door de verzekeraar kwam op ongeveen €6000,- ... Ik heb 'm zélf voor amper €1100,- weer met nieuwe (orginele) delen herstelt....
Voordeel van dat soort fietsen is dat er gloedjenieuwe fietsen op 't circuit ingezet worden en daar komen een hoop onderdelen vanaf die direct de handel in gaan....
[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 02-07-2012 16:58 ]
Das jammer dan, had je bijna 4900 euries verdiendwimmel_1 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:52:
Oohw... Geloof maar dat die schaamranden er bij bij mij wel afgereden worden, hoor. Maar je moet voor de gein eens gaan kijken wat je per maand voor zo'n fiets aan premie mag afdragen in geval van WA-Casco. Dat scheelt op maandbasis ruim €100,- (is dus €1200 per jaar)....
Ik verzeker me tegen risico's die ik niet kan dragen, niet om mezelf financieel leeg te laten lopen op premie.
M'n vorige 2008 R6 had ik binnen 2 dagen/200Km in puin liggen.... 3 dagen later zat ze al weer als nieuw op de weg. Geschatte herstelwaarde door de verzekeraar kwam op ongeveen €6000,- ... Ik heb 'm zélf voor amper €1100,- weer met nieuwe (orginele) delen herstelt....
edit:
Voordeel van dat soort fietsen is dat er gloedjenieuwe fietsen op 't circuit ingezet worden en daar komen een hoop onderdelen vanaf die direct de handel in gaan....
PSN & XBL: Denkoyugo
1700 euro per jaar voor all risk vs 200 euro voor wa+, dat extra geld leg ik zelf wel neer als het nodig is
want als het premie is en er gebeurt niks dan ben je het wel mooi kwijt!
[ Voor 19% gewijzigd door GBTW op 02-07-2012 17:12 ]
die betaal je daarna gewoon weer terug uit je noclaimDenko schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:08:
[...]
Das jammer dan, had je bijna 4900 euries verdiend
je kan beter rekenen wat je aan no claim kwijt gaat zijn dan gewoon indienen
[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 02-07-2012 17:15 ]
je kon voor een 1-3 euro je noclaim beschermen oftewel als je crasht ga je geen tree omlaag. maar er moet wel uitgekeerd worden.komkommer schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:15:
Mja en wat was het verhaal oaw? Mensen met Allrisk die niet kunnen rijden en dus geld moeten claimen komen in de negatieve schadevrije jaren ofzoiets?
terwijl normaal begin je meteen met de schade "aflossen" doordat je een klap meer gaat betalen
Nee, sorry, was geen reactie op jouw verhaal, maar over het algemene gebruik van All-risk-verzekeringen.DECOY88 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:17:
[...]
je kon voor een 1-3 euro je noclaim beschermen oftewel als je crasht ga je geen tree omlaag. maar er moet wel uitgekeerd worden.
terwijl normaal begin je meteen met de schade "aflossen" doordat je een klap meer gaat betalenmaar dat geld begonnen ze te missen dus hebben ze er bij unive een streep door gezet
Motoren zijn in topconditie, route is gelegd (een met autobahn, een zonder), koffer vol met versterking voor lichaam en geest, oordoppen erbij, niet te veel cash opzak, extra motorhotels in zumo hebben jullie verder nog wilde tips?
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 02-07-2012 19:29 ]
[/hr]
Wat mijn aanstaand stalling probleem betreft: Ik heb nu geen acute verhuisnood. Men moet ea nog beslissen dus wellicht rond September meer.
Ik woon hier al 10 jaar waarvan de afgelopen 5 jaar (of meer) een stalling hurend in de straat. Dit is een stalling die door een bewoner en de vorige terreinbeheerder is geregeld. We moesten met z'n 6-en 40 euri per jaar betalen en als het hek, stopcontact en de schoonmaak kosten afbetaalt waren zou het minder duur worden.
Zo ging dat dus goed tot ik terug kwam van een tijdje buitenland. Ik ben het afgelopen jaar (wellicht afgelopen 2 jaar) niet gevraagd mijn jaarlijkse bijdrage aan de stalling te doen. Ik: raar
In de tussentijd had 1 van de mede-huurders 2 a 3 wrakken gedropt waar hij eens in het jaar aan prutst.
Daar stoorde ik mij aan vanwege de lekkende olie/benzine en het gegeven dat nu alle motoren kriskras stonden want meneer parkeert er een vuilnisbelt.
Ik mailde tig keer met de verhuurder en kwam er achter dat men helemaal niet meer wist dat de stalling bestond en dat er voor betaalt diende te worden. Kennelijk was er een enorme personeelswisselingen geweest waar ea in verdwenen was.
Okeee...
Ik wilde dus regelen dat ik en de rest weer ging betalen,de boel werd opgeruimd en alles waar netjes was (KTMmer stond er goed bij maar in de afgelopen maanden wel vaker onder de meuk enz)
Na driftig gemaild te hebben en ik de nr-borden plus huisadressen van alle eigenaren doorstuurde hoorde ik 3 maanden niks meer.
Vandaag hoorde ik dus dat ,omdat een motor in de fik was gevlogen in een pand aan de Hooigracht en er elders 1tje benzine lekte dat ze van al het gemotoriseerde vervoer af wilden. Want de brandweer en de gemeente doen lelijk over vergunningen...
Ik heb dus maar de 2 bazen die erover gaan gezegd dat ik en anderen best willen betalen en dat omdat we al zoveel deden voor veiligheid etc dat een ventilator en rookmelder een koud kunstje moet zijn.
en nu maar hopen...
And it goes BRAAAAAPP!
ben altijd wel van de cash op in de motor_Apache_ schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:27:
Van het weekend ga ik met een maatje naar de Eifel, even een weekendje beetje sturen. Hij gaat dan z'n eerste wat langere rit rijden, ik heb al wat vaker lange stukken gereden.
Motoren zijn in topconditie, route is gelegd (een met autobahn, een zonder), koffer vol met versterking voor lichaam en geest, oordoppen erbij, niet te veel cash opzak, extra motorhotels in zumo hebben jullie verder nog wilde tips?
of om een vonkje van de Franse pechhulp af te tikken €180
[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 02-07-2012 20:39 ]
Op reis alles wat opgeladen moet worden (GSM, camera,..). Vroeger stak ik dit in m'n tanktas, maar dan heb je weer een kabel lopen van je tas naar je power socket. Daar heb ik er maar eentje van, dus moet je weer met een splitter gaan werken voor de GPS.
Bij het tanken is het dan helemaal lol. Moet je weer met kabels liggen klooien enzo. Ik had ook geen zin om 200 euro voor een electrische quick-lock tanktas uit te geven terwijl ik de perfecte tanktas al heb.
Nu heb ik gewoon een ongeschakeld power socket onder m'n zadel gemaakt. Dat kan ik dan ook gebruiken voor een compressortje enzo. Van daar een kabel richting topcase.
balhoofd bandjeDinX schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:11:
[...]
Op reis alles wat opgeladen moet worden (GSM, camera,..). Vroeger stak ik dit in m'n tanktas, maar dan heb je weer een kabel lopen van je tas naar je power socket. Daar heb ik er maar eentje van, dus moet je weer met een splitter gaan werken voor de GPS.
Bij het tanken is het dan helemaal lol. Moet je weer met kabels liggen klooien enzo. Ik had ook geen zin om 200 euro voor een electrische quick-lock tanktas uit te geven terwijl ik de perfecte tanktas al heb.
Nu heb ik gewoon een ongeschakeld power socket onder m'n zadel gemaakt. Dat kan ik dan ook gebruiken voor een compressortje enzo. Van daar een kabel richting topcase.
Moest je dat nou doen?Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:26:
[...]
Kijk voor de grap eens naar een BMW F800ST,
Rijden zuinig, stabiel, blok is van Rotax (beste in europa) en riem aandrijving dus geen smeren en stellen van een ketting.
En omdat ze al een paar jaar in omloop zijn kun je er vast wel een paar vinden voor een nette prijs in de 2de hands markt.
Enige nadeel, de zit is wat aan de hoge kant
Ik heb eens zitten kijken... maar uhmm... het ziet er best goed uit allemaal!
Ik dacht dat er geen BMW voor mij bij zat...
Damn zeg, nu wordt het nog moeilijker. Ik vind hem qua looks niet zo mooi als de er6f 2012 of de XJ6 Diversion F (2010/nu). Maar hij scoort wel beter op een aantal andere vlakken.
Ben echt benieuwd hoe de testritjes gaan zijn.
Massa's grip. Echt, ik heb dat ding alleen nog op zand of vettigheid uit zien/voelen glijden. Nou weet ik niet of die RT zwaarder is als de Virago (280kg rijklaar), maar misschien ligt het daaraan, of de gewichtsverdeling. Die paar pk's die ik heb (70) komen makkelijk op de weg. Misschien een 'foute' band. Ik heb er nu een Continental Trail Attack (allroad) op liggen, maar morgen gaat de oude Pilot Road II er weer op. De TA heeft er dik 20k op zitten, dus dan mag het...bazs2000 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:47:
[...]
Mijn motor valt misschien niet met die van jou te vergelijken (Virago 1100) maar met nat weer hoef ik er niet aan te denken om teveel gas te geven. Vooral vanuit stilstand heb ik regelmatig spin en in de koude periode moet ik uitkijken met het gasgebruik in bochten.
Hoe zit dat met een tweepitter die 850CC's heeft?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik wil niet mierenneuken maar er was laatst in de media dat dit niet klopt. Je gaat niet meer betalen als je een no claim beschermer hebt. Je wordt wel in treden naar beneden gezet maar door je beschermer merk je hier bij je huidge verzekeraar niets van. Als je van verzekeraar overstapt kom je binnen op een lagere trede.DECOY88 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:17:
[...]
je kon voor een 1-3 euro je noclaim beschermen oftewel als je crasht ga je geen tree omlaag. maar er moet wel uitgekeerd worden.
terwijl normaal begin je meteen met de schade "aflossen" doordat je een klap meer gaat betalenmaar dat geld begonnen ze te missen dus hebben ze er bij unive een streep door gezet
Addertje.
Klopt, hele punt is echter dat die bonus opbouw beschermer nu dus eruit is gegooid. Aan de andere kant; linksom of rechtsom betaal je daar (met z'n allen) toch voor.Peekster schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:43:
[...]
Ik wil niet mierenneuken maar er was laatst in de media dat dit niet klopt. Je gaat niet meer betalen als je een no claim beschermer hebt. Je wordt wel in treden naar beneden gezet maar door je beschermer merk je hier bij je huidge verzekeraar niets van. Als je van verzekeraar overstapt kom je binnen op een lagere trede.
Addertje.
Qua gewicht ontlopen ze elkaar niet en gewichtsverdeling, ik zit meer naar achter dus dat is het ook niet. Wellicht dat een ander soort band uitkomst gaat bieden. Een tijdje geleden keek ik al naar de Continentals en vond deze in sommige opzichten beter dan de Bridgestones (BT45) die er nu onder liggen. Op mijn vorige motor leek ik eindeloos grip te hebben maar dat was een 650CC. Wellicht dat ik voor deze band iets teveel vermogen heb.mphilipp schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:49:
Massa's grip. Echt, ik heb dat ding alleen nog op zand of vettigheid uit zien/voelen glijden. Nou weet ik niet of die RT zwaarder is als de Virago (280kg rijklaar), maar misschien ligt het daaraan, of de gewichtsverdeling. Die paar pk's die ik heb (70) komen makkelijk op de weg. Misschien een 'foute' band. Ik heb er nu een Continental Trail Attack (allroad) op liggen, maar morgen gaat de oude Pilot Road II er weer op. De TA heeft er dik 20k op zitten, dus dan mag het...
Dank je, wellicht dat ik nu over de streep ben.
Ah ok. Heb het met mn eerste auto wel genomen. Nooit nodig gehad. Ben nu met verzekeringen ook wijzer geworden. Afdekken wat je niet wil dragen of waar je zelf de kans aanzienlijk op acht.Thedr schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:17:
[...]
Klopt, hele punt is echter dat die bonus opbouw beschermer nu dus eruit is gegooid. Aan de andere kant; linksom of rechtsom betaal je daar (met z'n allen) toch voor.
Mijn motor is uit 99 dus die verzeker ik ( hoe mooi/fijn ik em ook vind ) alleen maar WA. Extra dekking op diefstal heb ik niet genomen. Ding heeft een startonderbreker. Thuis staat hij in de berging achter 3 deuren met sloten. Als ik em ergens parkeer gooi ik er een schijfremslot op en hij staat zo veel mogelijk waar ik em kan zien vanaf een afstandje.
Voorkomen is beter (lees: goedkoper) dan genezen.
Paar maten van me hebben de overstap van ANWB naar KNMV gemaakt en vragen of ik mee ga echter zie ik niks wat me echt over de streep trekt; KNMV is duurder, partner voordeel is duurder, pechhulp is hetzelfde, zo niet zelfs minder omvangrijk; Bij de ANWB krijg ik zelfs meer opties. Alleen de echt motor gerelateerde opties (Acties/tochten/voordelen) zijn interessant maar ik rijd niet alleen motor, ik rijd ook auto.
Kwa ervaringen over de ANWB - tot nu toe twee keer gebeld voor pechhulp - beide keren heb ik het uiteindelijk zelf eerder opgelost dan dat het mannetje er op kwam dagen wat in beide keren resulteerde in gezeik dat ik een mannetje ergens heen heb laten gaan wat uiteindelijk niet nodig was (Ja - Ik ga geen anderhalf uur duimen draaien - ik wil z.s.m. weer door natuurlijk!)
Verder heeft de ANWB ook leuke acties en voordelen gehad - natuurlijk niet echt motor gerelateerd maargoed, zoals hierboven getypt - ik heb ook een auto.
Is de KNMV echt beter of kan ik maar beter blijven zitten waar ik zit?
Ik ben lid van de KNMV omdat ik alleen een motor heb..
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Een tientje voor pechhulp? Doe eens een link?_Apache_ schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:46:
ANWB was in mijn geval (veel) duurder. Tenminste, het scheelde 5-7 euro ofzo, maar op een bedrag van een tientje is dat best een verschil.
ANWB heb ik niet naar gekeken..
Verwijderd
Gezien het feit dat ik een 'sport' stuur heb en geen buizenstuur vallen de meeste houders buiten de boot, en als ik zo'n ding met balhoofdmoer koop ben ik bij elkaar alsnog bijna 100 euro kwijt voor de mount, arm, bol + plaat en tasje.
Ik zoek in feite gewoon een zuignap + tasje waar mijn foon in kan en dat dan aan binnenkant scherm. Dit geheel zeker ik dan wel met een tie wrap ofzo, zodat het er niet vandoor stuitert als het toch loskomt. Alleen is mijn ruit niet recht aan de binnenkant dus dat zou de zuignap constructie nog wel kunnen beinvloeden + ik weet niet eens over het uberhaupt wel gaat ivm trillingen.
Iemand suggesties ? Het moet met name goedkoop helaas. Motor is een GSX 600 F. Zal nog even een foto maken van de ruimte en het stuur.
UNOX: The worst operating system
yup dat lijkt me ook de goedkoopste/makkelijkste oplossing. en als bonus heb je nog extra baggage ruimte ookb:)wimmel_1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:24:
Kun je niet gewoon een Tom-Tom óf telefoon met Navi in het kaartvak van een tanktas gebruiken?
Zoiets inderdaad.wimmel_1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:24:
Kun je niet gewoon een Tom-Tom óf telefoon met Navi in het kaartvak van een tanktas gebruiken?
En nog goedkoop ook
Voor mijn telefoon staat er 1 voor 30 GBP op ebay die je vast maakt op de balhoofd, vast ook wel voor die van jou. Even naar beneden scrollen en dan kan je de 'ebay store' van die aanbieder wel even doorklikken..Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:16:
Zeg.. heeft iemand suggesties voor navigatie op de motor? Ik ga binnenkort een weekend toeren, maar een volledige navi is me (momenteel) te duur. Gisteren geexperimenteerd met telefoon en dopjes, maar ik vind een navi stem gewoon bloedirritant en wil dus gewoon alleen maar kijken. Ik heb al een 12 volt aansluiting besteld die ik ga monteren, zodat de telefoon wel prik heeft.
Gezien het feit dat ik een 'sport' stuur heb en geen buizenstuur vallen de meeste houders buiten de boot, en als ik zo'n ding met balhoofdmoer koop ben ik bij elkaar alsnog bijna 100 euro kwijt voor de mount, arm, bol + plaat en tasje.
Ik zoek in feite gewoon een zuignap + tasje waar mijn foon in kan en dat dan aan binnenkant scherm. Dit geheel zeker ik dan wel met een tie wrap ofzo, zodat het er niet vandoor stuitert als het toch loskomt. Alleen is mijn ruit niet recht aan de binnenkant dus dat zou de zuignap constructie nog wel kunnen beinvloeden + ik weet niet eens over het uberhaupt wel gaat ivm trillingen.
Iemand suggesties ? Het moet met name goedkoop helaas. Motor is een GSX 600 F. Zal nog even een foto maken van de ruimte en het stuur.
http://www.ebay.co.uk/itm...ounts&hash=item2312aa1634
Ik ken iemand die heeft bij die aanbieder 1 met bevestiging op een gewoon stuur gekocht (dmv een U-bout), die is redelijk goed qua kwaliteit. Zeker voor dat geld!
Nee, werkt niet. Dan moet ik recht naar beneden kijken voor de navigatie. Bovendien heb ik geen tanktas.wimmel_1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:24:
Edit: Zie net die link voor die goedkope tanktas
[ Voor 21% gewijzigd door Korvaag op 03-07-2012 14:45 ]
Ik ga daar eens even kijken... Ik heb een collega in de UK die het ws wel kan bestellen en mee kan nemen als hij weer eens naar Nederland komt.Tankiej schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:31:
[...]
Voor mijn telefoon staat er 1 voor 30 GBP op ebay die je vast maakt op de balhoofd, vast ook wel voor die van jou. Even naar beneden scrollen en dan kan je de 'ebay store' van die aanbieder wel even doorklikken..
http://www.ebay.co.uk/itm...ounts&hash=item2312aa1634
Ik ken iemand die heeft bij die aanbieder 1 met bevestiging op een gewoon stuur gekocht (dmv een U-bout), die is redelijk goed qua kwaliteit. Zeker voor dat geld!
Bij mijn Zumo 210 zitten ook boutjes geleverd waarmee je de Zumo op de bevestiging voor het remvloeistofreservoir vastzet. Misschien een optie?Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:16:
Navigatieverhaal
givi heeft een navigatie tasje die je met 2 lussen om je clipons kan hangen heb hem een paar keer op mf voorbij zien gaanKorvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:16:
Zeg.. heeft iemand suggesties voor navigatie op de motor? Ik ga binnenkort een weekend toeren, maar een volledige navi is me (momenteel) te duur. Gisteren geexperimenteerd met telefoon en dopjes, maar ik vind een navi stem gewoon bloedirritant en wil dus gewoon alleen maar kijken. Ik heb al een 12 volt aansluiting besteld die ik ga monteren, zodat de telefoon wel prik heeft.
Ik vind deze mooier en hij is goedkoper:Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:46:
[...]
Ik ga daar eens even kijken... Ik heb een collega in de UK die het ws wel kan bestellen en mee kan nemen als hij weer eens naar Nederland komt.
Case van Givi
newbreed schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Ik vind deze mooier en hij is goedkoper:
Case van Givi
Geweldig !!!!!!!newbreed schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Case van Givi
Nog steeds 40 euro maargoed. Hier kan ik nog tijden wat mee, ook al koop ik een autonavi 2e hands (ik noem maar wat). Ik ga deze even in NL zoeken of anders in DE bestellen!
Dat goedkoper is niet waar, 30 GBP = +/- 37 euro volgens de huidige koers en bij beide zit je met verzendkosten. Maar deze ziet er wel netjes uit janewbreed schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Case van Givi
www.motozoom.nl nl doorverkoper van louis.deKorvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:02:
[...]
Geweldig !!!!!!!
Nog steeds 40 euro maargoed. Hier kan ik nog tijden wat mee, ook al koop ik een autonavi 2e hands (ik noem maar wat). Ik ga deze even in NL zoeken of anders in DE bestellen!
Is ie wel bijna 10 euro duurder: http://www.motozoom.nl/we...5&SToken=929DCBB46E6C8236
Daarvoor kan je die beter bij louis.de bestellen, zit je incl. verzendkosten nog onder de aanschafprijs bij motozoom
meestal welTankiej schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:11:
[...]
Is ie wel bijna 10 euro duurder: http://www.motozoom.nl/we...5&SToken=929DCBB46E6C8236
Daarvoor kan je die beter bij louis.de bestellen, zit je incl. verzendkosten nog onder de aanschafprijs bij motozoom
Ik denk dat ik hem gewoon online bestel bij louis.de
Ik had de relatieve stijging doorgecalculeerd in de periode tussen nu en het moment van de daadwerkelijke bestelling en de daadwerkelijke afschrijving indien de betaling per * creditcard geschiedt. (Afhanjkelijk van de merchant)Tankiej schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:05:
[...]
Dat goedkoper is niet waar, 30 GBP = +/- 37 euro volgens de huidige koers en bij beide zit je met verzendkosten. Maar deze ziet er wel netjes uit ja
Gezien de koers nu op +/- 1,25 staat en hij een jaar eerder op 1,00 stond is de stijging gemiddeld 0,25/12 = 0,0208 per jaar. 40,01 / 30 = 1,333667
1,25 - 1,333667 = - 0.083667
0,083667 / 0,0208 = +-/ 4 maanden
phew, heb ik maar daar even goed uitgeluld.
(PS: Ik lees trouwens dat hij niet op elke motor past.... eerst nog even wat onderzoek doen).
Aha.. ergens op een forum iemand met een GSX 750 F gevonden (helaas wel uit 1999 = nieuw modeljaar) met dat tasje bij zijn accesoires genoemd. Gaat dus 99% zeker passen
[ Voor 40% gewijzigd door Korvaag op 03-07-2012 15:21 ]
Ik @ motozoom website kijken: Afhalen scheelt verzendkosten (goh). Prima. Bestellen, zoeken naar de optie 'afhalen'. Geen optie 'afhalen'.
Prima. Dan bel ik wel even:
Vrouw: hallo motozoom
Ik: Ik wil graag wat bestellen en afhalen, maar de site geeft de optie niet
Vrouw: waarom wilt u het afhalen
Ik: ehh.. omdat dit verzendkosten scheelt en ik in Utrecht woon?
Vrouw: Ja, dat doen wij eigenlijk niet
Ik: Nou, het staat wel op jullie site, maar de optie zit alleen niet in de winkelwagen
Vrouw: Ja, we doen het niet omdat mensen het spul niet afhalen
Ik: Nou, als je de optie biedt op de site is het wel raar dat het dan niet kan
Vrouw: Ja maar mensen kwamen het niet afhalen
Ik: Als je het in de webshop zet als optie, en dan mensen laat betalen, is het vervolgens hun eigen probleem als ze het niet afhalen
Vrouw: Ja, maar we kunnen geen afhaal order maken die van tevoren betaald wordt
Ik: Nou, dan is dat niet zo handig
Vrouw: Maar ik wil voor u wel een afhaalorder aanmaken hoor
Ik: ehh.. ok.
Raadselachtig.. motozoom...
Ja, het is prachtig hoe je bij ketens, je soms verschrikkelijk bezwaard voelt, wanneer je een beroep doet op de diensten van het personeel. Dat je een geïrriteerde reactie krijgt omdat je ze stoort in hun drukke bezigheid van het "onbekwaam zijn". Soms weet ik niet of ik het aan mezelf te danken heb als consument, of dat het aan de ketens zelf ligt.Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:49:
Zucht.. motozoom (toch maar motozoom gedaan, want via louis.de is NL bezorgkosten 7.95 dus dat is bijna de 50 euro @ motozoom afhalen.
Ik @ motozoom website kijken: Afhalen scheelt verzendkosten (goh). Prima. Bestellen, zoeken naar de optie 'afhalen'. Geen optie 'afhalen'.
Prima. Dan bel ik wel even:
Vrouw: hallo motozoom
Ik: Ik wil graag wat bestellen en afhalen, maar de site geeft de optie niet
Vrouw: waarom wilt u het afhalen
Ik: ehh.. omdat dit verzendkosten scheelt en ik in Utrecht woon?
Vrouw: Ja, dat doen wij eigenlijk niet
Ik: Nou, het staat wel op jullie site, maar de optie zit alleen niet in de winkelwagen
Vrouw: Ja, we doen het niet omdat mensen het spul niet afhalen
Ik: Nou, als je de optie biedt op de site is het wel raar dat het dan niet kan
Vrouw: Ja maar mensen kwamen het niet afhalen
Ik: Als je het in de webshop zet als optie, en dan mensen laat betalen, is het vervolgens hun eigen probleem als ze het niet afhalen
Vrouw: Ja, maar we kunnen geen afhaal order maken die van tevoren betaald wordt
Ik: Nou, dan is dat niet zo handig
Vrouw: Maar ik wil voor u wel een afhaalorder aanmaken hoor
Ik: ehh.. ok.
Raadselachtig.. motozoom...
Bij de lidl hebben ze soms motorspullen, daar heb ik ooit een keer een tanktas gekocht.Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:43:
[...]
Nee, werkt niet. Dan moet ik recht naar beneden kijken voor de navigatie. Bovendien heb ik geen tanktas.
Edit: Zie net die link voor die goedkope tanktasMaargoed. Voor mij geen optie. Ik ben behoorlijk lang en hang echt boven de tank. Dat gaat levensgevaarlijk worden
Ik was ook scheptisch maar het paste beter dan ik dacht.
En er zat een basislaag op die je aan tje tank maakt en waar de tas op ritst. Dus je kan te tas eraf halen en satnav in de basis laag stoppen..
misschien staan die dingen wel goedkoop op marktplaats of op motorforum.nl..
http://www.motor-forum.nl...LDI-GAMMA-topic-Deel.html
http://motoren.marktplaat...FP5w8RooB7&fta_ind=2&fs=1
[ Voor 35% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2012 16:11 ]
En als je navigatie niet voldoende juice krijgt... je je telefoon vergeten bent wordt het Delft Nijmegen Schiphol Den Haag + een ongerust vriendingetjesteveman schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:56:
Pff, de terugweg van m'n werk alleen al is een krappe 300km...
Delft - Den Haag via Nijmegen![]()
kwart voor twaalf thuis
Is het met zo'n tasje niet rampzalig bedienen trouwens? Gps-touchscreens reageren meestal al niet geweldig, een extra laag plastic ertussen helpt dan niet echt... En een capacitive telefoonscherm zal sowieso niet werken
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Een capacitive scherm werkt wel gewoon door plastic heen, sterker nog, als m'n iPhone in m'n tanktas zit kan ik het met m'n leren handschoenen aan zelfs nog bedienenChakotay schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:32:
Ik heb voor m'n Zumo een ram-mount kogel aan m'n linker clipon hangen. Deze zit bevestigd met een vervangende bout die die een van de 'pinch bolts' die de kroonplaat op z'n plek houden vervangt. Zit muurvast, en kostte niet veel
Is het met zo'n tasje niet rampzalig bedienen trouwens? Gps-touchscreens reageren meestal al niet geweldig, een extra laag plastic ertussen helpt dan niet echt... En een capacitive telefoonscherm zal sowieso niet werken
Bij de Halfords verkopen ze trouwens van die vergelijkbare hoesjes als die van DinX voor 20 en 25 euro. Met een clipon wordt dat alleen wel lastiger.
Ik heb de TomTom Urban Rider i.c.m. een tweejarig Motoplus abo gekocht voor 260 euro vorig jaar. Daarnaast had Motoplus dit voorjaar de originele mount met voeding in de aanbieding voor 35 euro.
Ik heb op een VFR800 een RAM kogel gekocht van SW-Motech die in de stuurpen past. Iemand op MF heeft hem langs de draaibank gehaald om een irritante verdikking weg te halen, anders steekt ie te ver uit aan de bovenkant. De centrale mount van RAM zelf (rubber) hoor ik slechte verhalen over, die schijnt vrij snel los te gaan. Paar weken geleden heb ik ook nog een langer verbindingsstuk van RAM gehaald, nu is het contact een stuk makkelijker te bedienen.
Al met al een stuk duurder dan een givi tasje, maar het zit nu wel goed en het is allemaal gevoed.
Morgen komt de communicatie ook binnen en dan zijn we klaar voor vakantie!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik hoef niet te bedienen. Ik stel hem in voor de rit en daarna ga ik rijden.Chakotay schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:32:
Ik heb voor m'n Zumo een ram-mount kogel aan m'n linker clipon hangen. Deze zit bevestigd met een vervangende bout die die een van de 'pinch bolts' die de kroonplaat op z'n plek houden vervangt. Zit muurvast, en kostte niet veel
Het gaat niet om passen. Het gaat erom dat het ding niet zichtbaar is. Als ik mijn tankdop wil zien moet ik al m'n best doen met m'n nek om naar beneden te kijken. Ik hang gewoon boven de tank.ToolkiT schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:06:
[...]
Bij de lidl hebben ze soms motorspullen, daar heb ik ooit een keer een tanktas gekocht.
Ik was ook scheptisch maar het paste beter dan ik dacht.
lol, bijna 50 euro. Volgens mij hebben ze hem bij mij op de zaak goedkoper hangenTankiej schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:11:
[...]
No signature required.
Audio dmv bluetooth, en even kijken wanneer Bram wat zegt. (En of die flitspaalmelding relevant isKorvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:26:
[...]
Het gaat niet om passen. Het gaat erom dat het ding niet zichtbaar is. Als ik mijn tankdop wil zien moet ik al m'n best doen met m'n nek om naar beneden te kijken. Ik hang gewoon boven de tank.
ze moet der muil houdensteveman schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:47:
[...]
Audio dmv bluetooth, en even kijken wanneer Bram wat zegt. (En of die flitspaalmelding relevant is)
Voor het monteren op je stuur met clipons is de optie van DinX iets handiger denk ik:
Deze is handiger omdat hij een stuk smaller is. Als je hem met wat klitteband op je kroonplaat monteerd dan zou het goed moeten zitten en kun je hem makkelijk verwijderen.
In mijn originele post had ik al aangegeven dat ik een bloedhekel heb aan dat domme gebabbel in m'n hoofdsteveman schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:47:
[...]
Audio dmv bluetooth, en even kijken wanneer Bram wat zegt. (En of die flitspaalmelding relevant is)
Bij je linker clipon heb je wat ruimte over om zo'n beugeltje van een navigatietasje te bevestigen lijkt het...Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:29:
[afbeelding]
Even schaamteloos gejat van een andere site/motor. Dit is het stuur. Zou die tas daar te breed voor zijn ?
Hmnaja.. ding toch al besteld. We zien het wel
Er staat een breedte van 24cm bij louis.de, dus even meten en je weet het?Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:29:
[afbeelding]
Even schaamteloos gejat van een andere site/motor. Dit is het stuur. Zou die tas daar te breed voor zijn ?
Ik heb deze op de bouten van m'n tank, past perfect
Is dat niet een Suzuki GSX-600f?Korvaag schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:29:
[afbeelding]
Ownee die heeft andere spiegels
[ Voor 4% gewijzigd door TheJason op 03-07-2012 20:47 ]
je was warmTheJason schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:47:
[...]
Is dat niet een Suzuki GSX-600f?
Komend weekend in Oostenrijk eens even flink aan de tand voelen! Gaan er nog meer naar de BMW Motorrad Days in Garmisch Partenkirchen?
[edit]
Excuus, ik had een rekenfout gemaakt (typefout in calculator) bij het uitrekenen. Het scheelt 3000km...
[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 04-07-2012 00:26 . Reden: Rekenfoutje ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 03-07-2012 21:58 ]
Jahoor.. dat is het wel..TheJason schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:47:
[...]
Is dat niet een Suzuki GSX-600f?
Ik heb zelf een 1995'er.
Deze dus.. (nog steeds in de tuin van de vorige eigenaar:
[ Voor 23% gewijzigd door Korvaag op 03-07-2012 22:06 ]
Nee helaas.. Dat lijkt zo. De buis is echter niet rondom vrij..-DG- schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:40:
[...]
Bij je linker clipon heb je wat ruimte over om zo'n beugeltje van een navigatietasje te bevestigen lijkt het...
Doe's een pic posten? Ik sta op het punt om een zumo te kopen, maar nog geen idee hoe te monteren....Chakotay schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:32:
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dit topic is gesloten.
![]()