Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 371 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.082 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2025
Close enough :P Wat wil je in je topcase aan de stroom hebben hangen dan? Laptop?
Ik heb toevallig zelf ook net een 12v kitje gekocht, nu alleen nog uitvinden waar ik die makkelijk kan monteren. Beschikbare ruimte voor dat soort zaken valt toch een beetje tegen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Ik heb ook een 12V aanstekerplug bovenop m'n topcase gemaakt, ooit bedoeld om achterop de duo-seat m'n elektrische koeltas te kunnen plaatsen. Alleen heb ik hem nooit daadwerkelijk zo gebruikt, en de (grote!) plug neemt binnenin m'n topkoffer veel ruimte in...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21

steveman

Comfortabel ten onder

Aha! Ik heb die 12-volt jetser onder de buddyseat gemaakt, met alleen het usb kabeltje uit de adapter richting stuur, waar m'n navi zit.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou 'ie misschien rem/verlichting in de topkoffer willen maken :o

Systeem wat Givi daar voor heeft schijnt nog wel eens te willen haperen doordat de sleepcontacten corroderen/oxideren...

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 01-07-2012 16:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Truss schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:40:
Close enough :P Wat wil je in je topcase aan de stroom hebben hangen dan? Laptop?
Ik heb toevallig zelf ook net een 12v kitje gekocht, nu alleen nog uitvinden waar ik die makkelijk kan monteren. Beschikbare ruimte voor dat soort zaken valt toch een beetje tegen.
had het kabeltje van met acculader onder me zadel uitsteken. daar kon ik me verlengsnoer aanprikken om in mijn tanktas te gooien. zodat onderweg alles opgeladen kon worden *O*

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Net terug van Assen. Wat een weekend :P ik stond op camping de Vledder. Bier, motoren, vuur (en geen tieten :( :P), echt gaaf. Gisteravond beetje staan ouwehoeren met een groepje uit limburg, die hadden een oude fzr600 mee met een MEGAfoon uitlaat, dik gassen etc. Vannacht om 3 uur hebben ze toen het gas vastgezet, kijken hoe lang die het uithield. Uiteindelijk heeft het ding bijna 15 minuten in de begrenzer lopen janken, totdat de hele motor in de dik vloog :D

Vaak bu'j te bang!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/adbO911SkhWaiyO0cyeip0Dm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ItqkKz0CjFeMR9ORSV9j9uwm/medium.jpg

Dat kabeltje soldeer ik nog vast aan die Oxford powerplug. Onder m'n zadel maak ik nog een power socket die rechtstreeks aan de batterij hangt (voor de topcase en voor dingen die veel stroom gebruiken, zoals m'n compressortje bvb).

Alleen komt het dopje net wat lager dan de voetjes. Maar hij staat toch niet zo vaak op de grond :)
Morgen nog een paar rondelletjes halen voor aan de binnenkant. De grote ring die erbij zat (en normaal dient om het bij een tanktas waterdicht te maken) kan niet zo goed aan de binnenkant.

Dan nog een beetje silicone tussen koffer en buitenste ring en klaar :)

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 01-07-2012 16:51 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dat kabeltje soldeer ik nog vast aan die Oxford powerplug. Onder m'n zadel maak ik nog een power socket die rechtstreeks aan de batterij hangt (voor de topcase en voor dingen die veel stroom gebruiken, zoals m'n compressortje bvb).
Toch wel even een (zweef)zekering ertussen hoop ik ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Is dit nu zo geconstrueerd dat als je vergeet dat ie vast zit en je haalt de koffer eraf de boel niet stuk gaat? Ik zit ook wel eens te denken aan dit soort dingen, maar ik vergeet het geheid een keer. Ook al een paar keer (teveel) mijn topkoffer dicht proberen te drukken terwijl ie 'op slot' zit (de enige manier om de sleutel te kunnen verwijderen) en dan buig je het plaatje krom. Wie die BMW koffers kent, weet hoe 'handig' dat gemaakt is.

Er zijn speciale 'breek' connectoren, maar die zijn heel erg duur (€60 oid). Volgens mij zitten die bij de politie op die snoeren met de intercom.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sinds ik bridgestone S20's onder mijn brommer heb zitten, heb ik regelmatig last van diagonale "scheuren" over mijn band. Ik weet dat ze niks doen en dat het niet ernstig is, maar ben wel benieuwd hoe dit komt. Is dit gewoon van stenen op de weg?

Heb het mijn vorige banden nooit gehad. Zie het voornamelijk als ik van mijn werk naar huis rijd, dus korte ritjes (km of 8 ), waar je band niet helemaal opwarmt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11565371/2012-06-30%2017.45.09.jpg

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:44:
Net terug van Assen. Wat een weekend :P ik stond op camping de Vledder. Bier, motoren, vuur (en geen tieten :( :P), echt gaaf. Gisteravond beetje staan ouwehoeren met een groepje uit limburg, die hadden een oude fzr600 mee met een MEGAfoon uitlaat, dik gassen etc. Vannacht om 3 uur hebben ze toen het gas vastgezet, kijken hoe lang die het uithield. Uiteindelijk heeft het ding bijna 15 minuten in de begrenzer lopen janken, totdat de hele motor in de dik vloog :D
Ik ben er alleen gisteren geweest (alleen "Race-Day" dus)....en ben ook nog eens met de auto gegaan. 't Is voor mij jaren geleden dat ik nog de hele week ging.... en ik mis 't eigenlijk niet :o

Eerste keer Assen voor mij was de keer dat Streuer/Schnieders wereldkampioen werden..... sindsdien élk jaar geweest en ik kén de week/het weekend dus wél ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-01 18:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:59:
Sinds ik bridgestone S20's onder mijn brommer heb zitten, heb ik regelmatig last van diagonale "scheuren" over mijn band. Ik weet dat ze niks doen en dat het niet ernstig is, maar ben wel benieuwd hoe dit komt. Is dit gewoon van stenen op de weg?

Heb het mijn vorige banden nooit gehad. Zie het voornamelijk als ik van mijn werk naar huis rijd, dus korte ritjes (km of 8 ), waar je band niet helemaal opwarmt.

[afbeelding]
Ik het niet iets van de constructie van de band dat zichtbaar word? 'Stukken' rubber waar je de aansluiting van ziet, net als de verticale streep een stukje naar rechts?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:03:
[...]

Ik het niet iets van de constructie van de band dat zichtbaar word? 'Stukken' rubber waar je de aansluiting van ziet, net als de verticale streep een stukje naar rechts?
Die verticale streep is nog gewoon van de mal (je ziet ook nog een paar van die haren zitten, al zijn ze nu wel erg klein), banden zitten er nog maar 250km onder oid. En het zit op meerdere plekken, en niet op een constante afstand van elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 01-07-2012 19:05 ]

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt op een compression mall (autoclaaf) die middels schuine vlakken aansluit.... Gewoon een normale "moulding" streep welke je normaliter in 't midden van 't loopvlak hebt bij de reguliere technieken.

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 01-07-2012 19:15 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:11:
Lijkt op een compression mall (autoclaaf) die middels schuine vlakken aansluit.... Gewoon een normale "moulding" streep welke je normaliter in 't midden van 't loopvlak hebt bij de reguliere technieken.
Loopt dan die ook naar binnen toe? Het zit er niet op, maar in namelijk.

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die streep loopt wss maar een halve millimeter naar binnen?

Kijk voor de gein maar eens naar een willekeurige Michelin, die hebben zo'n streep over 't gehele loopvlak in 't midden ná een paar honderd kilometer ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 01-07-2012 20:26 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die gietrand zie je ook op M3rcury's foto, maar die loopt haaks.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:25:
Die gietrand zie je ook op M3rcury's foto, maar die loopt haaks.
Banden worden niet gegoten... Is een moulding techniek (vacuüm autoclaaf) waarbij de mall z'n sporen na laat.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Moulding-naad dan :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En vanwege dat "moulding" process... siliconen. De band moet de autoclaaf ook snel kunnen verlaten ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:22:
Die streep loopt wss maar een halve millimeter naar binnen?

Kijk voor de gein maar eens naar een willekeurige Michelin, die hebben zo'n streep over 't gehele loopvlak in 't midden ná een paar honderd kilometer ;)
Ja, dat klopt wel ongeveer. Je voelt hem duidelijk zitten iig.

No signature required.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2u3w3yf.jpg

Handig joh, zo'n groot zadel :+ ik zou bijna mn voeten over het stuur gooien.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:54:
[afbeelding]

grotere valbeugels :Y en me kop op een koffer leggen is ook weleens lekker :Y

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Widow schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:54:
[afbeelding]

Tip: Je helm over de spiegels plaatsen is slecht voor binnenkant van je helm.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Ik ben er alleen gisteren geweest (alleen "Race-Day" dus)....en ben ook nog eens met de auto gegaan. 't Is voor mij jaren geleden dat ik nog de hele week ging.... en ik mis 't eigenlijk niet :o

Eerste keer Assen voor mij was de keer dat Streuer/Schnieders wereldkampioen werden..... sindsdien élk jaar geweest en ik kén de week/het weekend dus wél ;)
Het was voor mij de 1e keer. Eerlijk gezegd maakt me de race niet zo heel veel uit, ik volg het ook niet echt enzo. Gaat mij meer om de gezelligheid :P
Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/179135_486588978035929_2053233184_n.jpg

Vaak bu'j te bang!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:25:
Tip: Je helm over de spiegels plaatsen is slecht voor binnenkant van je helm.
Jahoor.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:30:
[...]

Het was voor mij de 1e keer. Eerlijk gezegd maakt me de race niet zo heel veel uit, ik volg het ook niet echt enzo. Gaat mij meer om de gezelligheid :P
[afbeelding]
daarna die gasten overgoten met benzine er ertegenaan gegooid :( godslastering :(

• komkommer

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:32:
[...]

daarna die gasten overgoten met benzine er ertegenaan gegooid :( godslastering :(
Sommige motoren vallen niet meer te redden, dan kan je er beter op andere manieren lol mee beleven.

Makerij Hofman

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik heb een tweetal motoren op het oog (XJ6 diversion F en er6F) en er zijn wat overjarige modellen te krijgen, of zelfs modellen van dit jaar met ~160km op de teller.
Ofwel: "Meneer, wilt u een testritje maken? Neem deze motor maar mee..."

Ze worden aangeboden met behoorlijk veel korting. Deze motoren zijn hoogstwaarschijnlijk goed doorgetrokken en hebben alle kanten van de weg mogen zien.

Ik las ergens dat, als je je nieuwe motor netjes wilt inrijden er regels zijn (pas na X km boven de 4.000 toeren uit enz enz) ivm metaaldeeltjes in de motor die loskomen.
Zou het kwaad kunnen om zo'n showroommodel te kopen? Of zal het allemaal wel mee vallen?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

komkommer schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Sommige motoren vallen niet meer te redden, dan kan je er beter op andere manieren lol mee beleven.
Idd, zo heel speciaal is het ding niet, die dingen koop je voor een appel en een ei,mzeker als er wat mis mee is.

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:41:
[...]

Idd, zo heel speciaal is het ding niet, die dingen koop je voor een appel en een ei,mzeker als er wat mis mee is.
Ik denk dat de uitlaat geen e-keur had.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ixl85 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:34:
Ik heb een tweetal motoren op het oog (XJ6 diversion F en er6F) en er zijn wat overjarige modellen te krijgen, of zelfs modellen van dit jaar met ~160km op de teller.
Ofwel: "Meneer, wilt u een testritje maken? Neem deze motor maar mee..."

Ze worden aangeboden met behoorlijk veel korting. Deze motoren zijn hoogstwaarschijnlijk goed doorgetrokken en hebben alle kanten van de weg mogen zien.

Ik las ergens dat, als je je nieuwe motor netjes wilt inrijden er regels zijn (pas na X km boven de 4.000 toeren uit enz enz) ivm metaaldeeltjes in de motor die loskomen.
Zou het kwaad kunnen om zo'n showroommodel te kopen? Of zal het allemaal wel mee vallen?
Mijn vorige motor was een demo. Er zat genoeg korting op om die demo te kunnen kopen, voor de prijs van een occasion van 2 jaar oud met 15k km op de teller. Maar, de fabrieksgarantie zit er nog gewoon op. En dát zegt mij eigenlijk dat je er rustig vanuit kunt gaan dat die motoren daar prima tegen kunnen. Anders zouden ze die motoren waarschijnlijk sneller doorverkopen aan handelaars, dan hem zelf in de showroom te zetten. Dealers worden er ook niet blij van als een motor waar hun naam op staat iedere keer terug komt met problemen. ;)

Voordat je hem meekrijgt (als je hem koopt) vervangen ze immers ook de olie waar die metaalsplintertjes in zitten. Imho valt het dus allemaal wel mee. ;)

Bedenk je wel goed dat een schuivertje met een nieuwe motor nogal duur kan uitpakken. (hence, "mijn vorige motor" :+ )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:30:
[...]

[afbeelding]
Dat je niks om de GP geeft oké .. maar je weet ook niet waarom er een FZR de fik in ging?

Dammn... pak volgende keer gewoon een CBR })

• ixl85
DrivinUCrazy schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:01:
[...]

Mijn vorige motor was een demo. Er zat genoeg korting op om die demo te kunnen kopen, voor de prijs van een occasion van 2 jaar oud met 15k km op de teller. Maar, de fabrieksgarantie zit er nog gewoon op. En dát zegt mij eigenlijk dat je er rustig vanuit kunt gaan dat die motoren daar prima tegen kunnen. Anders zouden ze die motoren waarschijnlijk sneller doorverkopen aan handelaars, dan hem zelf in de showroom te zetten. Dealers worden er ook niet blij van als een motor waar hun naam op staat iedere keer terug komt met problemen. ;)

Voordat je hem meekrijgt (als je hem koopt) vervangen ze immers ook de olie waar die metaalsplintertjes in zitten. Imho valt het dus allemaal wel mee. ;)

Bedenk je wel goed dat een schuivertje met een nieuwe motor nogal duur kan uitpakken. (hence, "mijn vorige motor" :+ )
Thanks voor de info, met mijn zoektermen kon ik al niks vinden. "demo" blijkt goed te werken.

Over het vallen; ja... dat besef ik me wel... maar ga er behoorlijk veel kilometers mee maken (iedere dag 150). Wil dus een motor met niet te veel kilometers. En daarbij denk ik ook vrij snel de juiste feeling te pakken krijgen. 4 dagen in de week 150 + de plezier tochtjes tikt aardig aan.

Een XJ6 Diversion F ABS met 150km kost me 7.500 terwijl deze nieuw richting de 8.900 gaan... :)
(nu hopen dat ie er over 2 weekjes nog staat... 10 Juli moet ik op)

• DECOY88
(overleden)
ixl85 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:11:
[...]

Thanks voor de info, met mijn zoektermen kon ik al niks vinden. "demo" blijkt goed te werken.

Over het vallen; ja... dat besef ik me wel... maar ga er behoorlijk veel kilometers mee maken (iedere dag 150). Wil dus een motor met niet te veel kilometers. En daarbij denk ik ook vrij snel de juiste feeling te pakken krijgen. 4 dagen in de week 150 + de plezier tochtjes tikt aardig aan.

Een XJ6 Diversion F ABS met 150km kost me 7.500 terwijl deze nieuw richting de 8.900 gaan... :)
35K+ per jaar en dan druk maken over de kilometers? dan zou ik me drukker gaan maken over onderhouds intervallen en bandenslijtage :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Honda heeft momenteel een héle mooie fiets in het assortiment: NC700, ding kost nieuw amper 7K ;)

Voor dat geld koop je overigens ook een Yammie XJ (ná wat onderhandelen).

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:15:
[...]

Honda heeft momenteel een héle mooie fiets in het assortiment: NC700, ding kost nieuw amper 7K ;)

Voor dat geld koop je overigens ook een Yammie XJ (ná wat onderhandelen).
en zuinig :9~ op mf hoor ik verhalen over 1:30+ en als ze eens zondag middag knallen zitten ze op 1:26 _O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:17:
[...]

en zuinig :9~ op mf hoor ik verhalen over 1:30+ en als ze eens zondag middag knallen zitten ze op 1:26 _O-
Ik hoor dat niet alleen op MF... Gemiddelde huurfiets van dat type doet 1:28 bij de dealer hier :o

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:20:
[...]

Ik hoor dat niet alleen op MF... Gemiddelde huurfiets van dat type doet 1:28 bij de dealer hier :o
_/-\o_ reken dat maar eens door op jaarbasis met 35k vergeleken met een fiets die 1:20 rijd _O-

1:30=1167L*1,70=€1984
1:20=1750L*1,70=€2975

bijna €1000 op jaarbasis :X

[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 01-07-2012 22:24 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:05:
[...]

Dat je niks om de GP geeft oké .. maar je weet ook niet waarom er een FZR de fik in ging?

Dammn... pak volgende keer gewoon een CBR })
Dat ding heeft iets van 10 minuten volgas staan loeien, de motor ontbrande op een gegeven moment spontaan :P wat wel gaaf was, was toen het ding net fikte, blijkbaar het startrelais weer contact maakte, want de startmotor begon spontaan te draaien. Het leek er even op alsof de motor uit zn dood wilde opstaan :o 8)

Vaak bu'j te bang!

• Mike2k

Mike2k

Het is gelukt!

Na lang oefenen...kijk en huiver!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/283774_153630064772711_1870498590_n.jpg

Wat een mooi gezicht he...

[ Voor 8% gewijzigd door Mike2k op 01-07-2012 22:26 ]

• DECOY88
(overleden)
Mike2k schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:26:
Het is gelukt!

[afbeelding]

een echte. ipv. kijk mij eens met een bandschuurmachine kunnen knoeien _O-

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
DECOY88 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:15:
[...]

heb nog een proppen setje liggen in spanbroek :Y
Dank voor aanbod! Maar - het blijkt het ventielbuisje te zijn =/
Stom van me dat ik niet meteen naar tankstation was om band leeg te laten en kijken of er een binnenband in zit.. nu moet ik dat alsnóg doen |:(
In andere nieuws; Daytona HEated grips op de GS450 gedaan - mooi andere defect laten merken - accu is dood, gelukkig een reserve accu in de schuur liggen d:)b

Arme GPz van mij zal wel zn aandacht missen - volgend weekend - ik beloof het!

TT schijnt awesome te zijn geweest - straks foto's van maten zien, ben benieuwd of motorrijdend tweakers er ook bij waren afgezien van wimmel en tom?

• DECOY88
(overleden)
GenjiBlade schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:27:
[...]

Dank voor aanbod! Maar - het blijkt het ventielbuisje te zijn =/
Stom van me dat ik niet meteen naar tankstation was om band leeg te laten en kijken of er een binnenband in zit.. nu moet ik dat alsnóg doen |:(
In andere nieuws; Daytona HEated grips op de GS450 gedaan - mooi andere defect laten merken - accu is dood, gelukkig een reserve accu in de schuur liggen d:)b

Arme GPz van mij zal wel zn aandacht missen - volgend weekend - ik beloof het!

TT schijnt awesome te zijn geweest - straks foto's van maten zien, ben benieuwd of motorrijdend tweakers er ook bij waren afgezien van wimmel en tom?
tv stond aan en de diepte punten zie je wel weer op motormeuk verschijnen :Y

• Mike2k

Mike2k

DECOY88 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:27:
[...]

een echte. ipv. kijk mij eens met een bandschuurmachine kunnen knoeien _O-
Hahahaha....heb je die zelf verzonnen ? :P

Zal volgende keer de ContourHD aan de zijkant hangen ;)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

En waarschijnlijk zo schuin op de motor zittend, dat als je gewoon reed de bocht gewoon sneller kon nemen :P

Bij mij is het raar, met links leg ik mooi heel het pad tegen de grond, enkel met rechts niet, hoe ik het ook plak... ik kreeg heel het pad niet tegen de grond met rechts :P

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/klein.jpg

Dat is links, van rechts heb ik geen foto :P

[ Voor 63% gewijzigd door Jellabie op 01-07-2012 22:33 ]

De Nederbelg !

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:29:
[...]

tv stond aan en de diepte punten zie je wel weer op motormeuk verschijnen :Y
Jij bent zo te horen nog nooit live aanwezig geweest bij wat voor een race dan ook... ;)

@ Jellabie: Da's de opmerking die ik net NIET wilde maken _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 01-07-2012 22:33 ]

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:32:
[...]

Jij bent zo te horen nog nooit live aanwezig geweest bij wat voor een race dan ook... ;)
:N volg het allemaal niet zo. goed muziekfestival vind ik leuker :Y

• Mike2k

Mike2k

Jellabie schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:31:
En waarschijnlijk zo schuin op de motor zittend, dat als je gewoon reed de bocht gewoon sneller kon nemen :P

Bij mij is het raar, met links leg ik mooi heel het pad tegen de grond, enkel met rechts niet, hoe ik het ook plak... ik kreeg heel het pad niet tegen de grond met rechts :P
NOU! jullie verpesten het moment! ;(

En ik dacht nog wel 46 op mijn motor te schilderen... >:)

[ Voor 66% gewijzigd door Mike2k op 01-07-2012 22:33 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:33:
[...]

:N volg het allemaal niet zo. goed muziekfestival vind ik leuker :Y
Ook dat kan op de TT, In de avonden valt er genoeg te beleven heb ik wel gemerkt!

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mike2k schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:33:
[...]

NOU! jullie verpesten het moment! ;(

En ik dacht nog wel 46 op mijn motor te schilderen... >:)
Schilder er dan een nummer 14 op... ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mike2k schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:26:
Het is gelukt!

[afbeelding]

Nice, feli! *O* Wel een aparte plek zo onderaan?

Ik heb het een paar weken geleden ook eindelijk (na 5 jaar en >100k km) doorgekregen op het klaverblad hier, ik was het niet eens meer aan het proberen... Wel apart, blijkbaar is er opeen een knop omgegaan ergens, nu leg ik redelijk moeiteloos in elke noemenswaardige bocht links en rechts m'n knie aan de grond :P

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:37:
[...]

Ik heb het een paar weken geleden ook eindelijk (na 5 jaar en >100k km) doorgekregen op het klaverblad hier, ik was het niet eens meer aan het proberen... Wel apart, blijkbaar is er opeen een knop omgegaan ergens, nu leg ik redelijk moeiteloos in elke noemenswaardige bocht links en rechts m'n knie aan de grond :P
even de truck snappen. net zoals met opbokken _O-

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DECOY88 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:39:
[...]

even de truck snappen. net zoals met opbokken _O-
Dat kan ik ook *O* :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Truck vs. Truuk

Een Truck opbokken is bést "Heavy Fuel" ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Will_M op 01-07-2012 23:05 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Misschien leuk om weer eens een ritje te doen vanuit hier trouwens?

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:37:
[...]

Thnx!

Zal het nog wel niet helemaal door hebben denk ik ;)
Waar is trouwens "het klaverblad hier" ? Zoek nog goeie plekken om mijn pas verworven kunstje te perfectioneren...
Chakotay schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:18:
Dat zeker!

[ Voor 21% gewijzigd door Mike2k op 01-07-2012 23:24 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon een leuk/rustig ritje waaraan iedereen (iedere GoTter) kan deelnemen.... strak plan ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:22:
[...]

Gewoon een leuk/rustig ritje waaraan iedereen (iedere GoTter) kan deelnemen.... strak plan ;)
Jup, gewoon leuke weggetjes rijden e.d. Voorrijder met gashendel die ook dicht kan, mensen die rustig rijden vooraan, mensen die wat meer gas willen geven achteraan, eventueel bij grote opkomst 2 losse groepen maken. In ieder geval zorgen dat niemand geforceerd word om harder te rijden dan hij/zij zelf prettig vind :)

[ Voor 0% gewijzigd door Chakotay op 01-07-2012 23:49 . Reden: typo herpderp ]

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:30:
[...]

Jup, gewoon leuke weggetjes rijden e.d. Voorrijder met gashendel die ook dicht kan, mensen die rustig rijden vooral, mensen die wat meer gas willen geven achteraan, eventueel bij grote opkomst 2 losse groepen maken. In ieder geval zorgen dat niemand geforceerd word om harder te rijden dan hij/zij zelf prettig vind :)
_/-\o_ dat is wel het beste _/-\o_

Verwijderd

Chakotay schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:30:
[...]

Jup, gewoon leuke weggetjes rijden e.d. Voorrijder met gashendel die ook dicht kan, mensen die rustig rijden vooraan, mensen die wat meer gas willen geven achteraan, eventueel bij grote opkomst 2 losse groepen maken. In ieder geval zorgen dat niemand geforceerd word om harder te rijden dan hij/zij zelf prettig vind :)
Wij doen het altijd andersom, snelle vooraan.
en 2 goude regels 1, onderling niet inhalen en 2 lekker je eigen tempo rijden, (dus niet proberen de snelle bij te houden en dan op je bek gaan)
en dan af en toe op kruispunten op elkaar wachten om het toch 1 groepje te houden.

reden hiervoor is omdat als "langzame" vooraan rijden, die zich stiekem altijd opgejaagd voelen of schuldig dat ze de rest ophouden.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:05:
[...]

Wij doen het altijd andersom, snelle vooraan.
en 2 goude regels 1, onderling niet inhalen en 2 lekker je eigen tempo rijden, (dus niet proberen de snelle bij te houden en dan op je bek gaan)
en dan af en toe op kruispunten op elkaar wachten om het toch 1 groepje te houden.

reden hiervoor is omdat als "langzame" vooraan rijden, die zich stiekem altijd opgejaagd voelen of schuldig dat ze de rest ophouden.
daarom heb je een slome voorrijder :Y

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmz, ik ben juist meer gewend dat je de snelle achteraan zet, aangezien degenen die achteraan zitten vanwege verkeer / stoplichten / etc vanzelf hier en daar wel wat afstand verliezen, en daardoor dan regelmatig even gas bij moeten geven om bij te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 02-07-2012 00:07 ]

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:06:
Hmz, ik ben juist meer gewend dat je de snelle achteraan zet, aangezien degenen die achteraan zitten vanwege verkeer / stoplichten / etc vanzelf hier en daar wel wat afstand verliezen, en daardoor dan regelmatig even gas bij moeten geven om bij te komen.
en evt zelf een gat kunnen maken voor een leuke bocht :Y

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:04
Als ik straks mijn rijbewijs heb wil ik misschien toch voor een motor gaan met wat minder ff gaan. Alleen ik kan maar twee modellen vinden in deze range vallen.

De Kawasaki250 en de Aprilla 250. Zijn er nog meer supersport motoren? Een vriend van mij heeft een Honda CBR600rr. Kan je met een 250cc nog een beetje mee komen?

Hier onderbouwen ze mijn verhaal http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/

• DECOY88
(overleden)
Versteegrob schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:11:
Als ik straks mijn rijbewijs heb wil ik misschien toch voor een motor gaan met wat minder ff gaan. Alleen ik kan maar twee modellen vinden in deze range vallen.

De Kawasaki250 en de Aprilla 250. Zijn er nog meer supersport motoren? Een vriend van mij heeft een Honda CBR600rr. Kan je met een 250cc nog een beetje mee komen?

Hier onderbouwen ze mijn verhaal http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/
rs 250 is niet de makkelijkste met zijn 2tact karakter. :Y

zou dan eerder kijken voor een cbr 400, vfr 400, fzr 400, zxr 400, gsx-r 400 :Y

maar het grote voordeel van een 4 in lijn is dat pas op hogere toerentallen het vermogen los komt. onder de 6 000 rpm zijn het tamme fietsjes :Y

dus een oudere 600 kan ook gewoon :Y bv. cbr 600f, yamaha thundercat, suzuki gsx 600f, kawasaki zzr 600

dat zijn allemaal sport/tour modellen. iets minder agressief blok. en een iets knappere houding :Y

[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 02-07-2012 00:21 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:16:
[...]
maar het grote voordeel van een 4 in lijn is dat pas op hogere toerentallen het vermogen los komt. onder de 6 000 rpm zijn het tamme fietsjes :Y
Ik heb een 850 2pitter, die is over het hele toerentalbereik tam. En volgens bij begint bij de 6500 7500 het rode gebied al :+

En doe ik elke rit minstens 1 kneedown: om mijn dekzeiltje onderlangs door vast te haken... Ik krijg daar alleen niet van die rare slijtplekken van >:)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Mijn tip, lees nooit meer iets op http://www.luiemotorfiets.nl/

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:43

Een Aprilia RS250 is nog wel een aardig heftige machine volgens mij, vanwege zijn 2-takt blok met 60 pk. Je zou dan kunnen kiijken naar een Kawasaki Ninja 250R of een Honda CBR250R, beide machines waar alle reviews erg lovend over zijn, zithouding is erg aangenaam, 0-100 in 6 seconden dacht ik dus vermogen heb je ook zat, aardig dunne bandjes dus je kunt ook lekker gooien met die machines :)

Maar wat Decoy ook zegt, wat oudere 600cc sportmotoren zijn ook prima tam te houden, zolang je niet voorbij de 6000-7000 rpm gaat wordt je echt niet zomaar gekatapulteerd :)

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Prima idee!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

mphilipp schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:24:
Ik heb een 850 2pitter, die is over het hele toerentalbereik tam. En volgens bij begint bij de 6500 7500 het rode gebied al :+
Mijn motor valt misschien niet met die van jou te vergelijken (Virago 1100) maar met nat weer hoef ik er niet aan te denken om teveel gas te geven. Vooral vanuit stilstand heb ik regelmatig spin en in de koude periode moet ik uitkijken met het gasgebruik in bochten.

Hoe zit dat met een tweepitter die 850CC's heeft?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• DECOY88
(overleden)
wie opent er een topic? *O*

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Ritje *O*

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb nog een idee voor een route gepost na de vorige rit 6 maanden terug. Uitgerekend voor jou iets uit de richting, maar verder centraal genoeg: Veenendaal beginnen en eindigen, over rivierdijken richting DE, klein stukje autobahn Emmerich tot grens, dan over Veluwe terug.

* dion_b heeft iig ook zin in ritje (als hij niet weer in Romania zit die dag ofzo)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Gisteren nieuwe spiegels voor mijn Z750 op marktplaats gekocht, vandaag maar even monteren :)

Nu nog in de UK een RVS radiator cover bestellen:

http://www.ebay.nl/itm/KA...GUARD-GRILL-/280851414008 :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 19:51
GenjiBlade schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:27:
[...]

[..]

Ik was er aan het werk zaterdag :+
Voor *O*

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

dion_b schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:13:
[...]

Ik heb nog een idee voor een route gepost na de vorige rit 6 maanden terug. Uitgerekend voor jou iets uit de richting, maar verder centraal genoeg: Veenendaal beginnen en eindigen, over rivierdijken richting DE, klein stukje autobahn Emmerich tot grens, dan over Veluwe terug.

* dion_b heeft iig ook zin in ritje (als hij niet weer in Romania zit die dag ofzo)
Enkele rit veenendaal is voor mij ook 100km :o

No signature required.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 19:51
M3rcury schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:35:
[...]

Voor mij 215km, maar daar rij ik zo heen :+

• DECOY88
(overleden)
125km

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
25 :+

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik win: 590.629248 kilometres :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DECOY88
(overleden)
ToolkiT schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:21:
ik win: 590.629248 kilometres :+
en 50 km door het water _O-

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

als we er een wedstrijd van maken,

1511Km zonder tolwegen,
Ik zal denk ik wel over ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik ga met eurotunnel..
dus 50Km waarvan 37.9KM in tunnel..
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:36:
als we er een wedstrijd van maken,

1511Km zonder tolwegen,
Ik zal denk ik wel over ;)
Waar zit jij?

[ Voor 36% gewijzigd door ToolkiT op 02-07-2012 11:41 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:33:
Geen idee of dit al een keer is langs gekomen, maar ik heb dit net 'verkregen' en het is een geweldig mooie docufilm over MotoGP. 'Fastest' kruipt in de hoofden van de coureurs en probeert te achterhalen wat die mannen drijft. Ze beginnen al meteen goed met die epische strijd tussen Rossi en Lorenzo in Spanje...
[video]
Aanrader!
En natuurlijk nog wat beelden uit de betere tijden die Simoncelli heeft gekend (snik).
van het weekend ook deze docu even 'verkregen', en het is idd een mooie docu :)

Van het weekend nog een billen samenknijp moment meegemaakt. Na een poos niet rijden (Ivm geen APK/wegenbelasting) kon ik eingedelijk weer eens legaal de weg op. Nieuwe achterband, OK weer dus ideaal.
Maar op een gegeven moment haal ik in en terwijl ik over de middenstreep ga voel ik mijn achterkant enorm onstabiel worden :X de middenstreep lag op een hobbeltje denk ik en ik kon het gelukkig onder controle houden maar ik voelde de boel beginnen met glijden en vreesde het ergste..

Verwijderd

Ook een aanrader (en naar mijn mening gaver) TT3D,
over de Isle of Mann,

Hopelijk gaan we met ons clubje volgend jaar naar de Manx TT, minder druk, zelfde actie

• komkommer

komkommer

Koffie

Makerij Hofman

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:13:
[...]

Klinkt goed, en Veenendaal is voor mij prima te doen... Zeker als ik het vergelijk met wat anderen roepen :P

• ixl85
DECOY88 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:13:
[...]

35K+ per jaar en dan druk maken over de kilometers? dan zou ik me drukker gaan maken over onderhouds intervallen en bandenslijtage :Y
Dat sowieso :)
Maar om die rede wil ik geen bike met 50K bijv.
Daarbij zijn de Diversion F en ER6F (2011/2012) zeer moeilijk tweedehands te vinden en schelen ze bijna niet met de nieuwprijs.

Die NC700 ziet er wel vet uit trouwens! Was ik nog niet tegen gekomen. Maar zo te zien is het een naked(?), iets dat me niet zo fijn lijkt voor alle snelweg km's die ik ga maken (wat er ongeveer 130 per dag zullen zijn ofzo).

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
Die NC700 heb je in verschillende uitvoeringen. Je hebt ook een naked looking fiets. Vind het een fraai ding.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ixl85 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Daarbij zijn de Diversion F en ER6F (2011/2012) zeer moeilijk tweedehands te vinden en schelen ze bijna niet met de nieuwprijs.

Die NC700 ziet er wel vet uit trouwens! Was ik nog niet tegen gekomen. Maar zo te zien is het een naked(?), iets dat me niet zo fijn lijkt voor alle snelweg km's die ik ga maken (wat er ongeveer 130 per dag zullen zijn ofzo).
NC700X :), de allroad versie, is heel goed snelwegproof volgens mij
Afbeeldingslocatie: http://www.webbikeworld.com/motorcycle-news/2012/honda-nc700x.jpg
Deze is natuurlijk wat volgehangen met koffers, lampjes en hogere ruit.

De NC700S is de naked versie
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2011/11/110811-2top-i.jpg
Die heeft standaard maar een heel klein ruitje, maar ik neem aan dat er aftermarket wel van alles te krijgen is/beschikbaar wordt

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 02-07-2012 13:06 ]

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-01 15:26
ixl85 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Een naked op de snelweg valt echt wel mee.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:54

_Apache_

For life.

newbreed schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:16:
[...]
Voor een tripje, tourtje, maar voor dagelijks 130km rijden zijn er motoren die meer geschikt zijn. :-)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:16:
[...]

:Y liever een naked dan een net niet kuip :Y

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
DECOY88 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:20:
[...]

:Y liever een naked dan een net niet kuip :Y
:Y

Verwijderd

[...]

Kijk voor de grap eens naar een BMW F800ST,
Rijden zuinig, stabiel, blok is van Rotax (beste in europa) en riem aandrijving dus geen smeren en stellen van een ketting.
En omdat ze al een paar jaar in omloop zijn kun je er vast wel een paar vinden voor een nette prijs in de 2de hands markt.
Enige nadeel, de zit is wat aan de hoge kant

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:35:
[...]

Same here VER WEG :(

And it goes BRAAAAAPP!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:26:
[...]

Kijk voor de grap eens naar een BMW F800ST,
Rijden zuinig, stabiel, blok is van Rotax (beste in europa) en riem aandrijving dus geen smeren en stellen van een ketting.
En omdat ze al een paar jaar in omloop zijn kun je er vast wel een paar vinden voor een nette prijs in de 2de hands markt.
Enige nadeel, de zit is wat aan de hoge kant
Vind ze ook aan de prijzige kant... De goedkoopste uit 2007 zijn nog 7,5k...
Verder wel echt een leuke motor.

Verwijderd

Moet veel goedkoper kunnen,

http://motos.coches.net/o...07-en-almeria-4988668.htm
Of de ze dan
http://motos.coches.net/o...007-en-murcia-5046452.htm

en in nederland kan het ook goedkoper
http://www.motoport.nl/ep.../Products/HEX2873801_8687
http://www.motoport.nl/ep...rt/Products/RHC0002689930

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 13:42 ]

Pagina: 1 ... 371 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.