Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 369 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.092 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 14:24
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:24:
[...]

Zo te horen is ie al leeg, hang je hem met startkabels aan een auto, en hij start dan weet je dat het je accu is.
dit heb jij thuis in 2 tellen gedaan met minimale middelen.
Daarom dus
Maar dat is het juist, anders heb ik een knappe motor die zijn accu kan opladen zonder te rijden. Zoals al gezegd. Als ik hem start is er geen probleem. Ik leg hem stil en start hem opnieuw ( warm ) en dan wilt hij niet starten. Een 20 tal min later kan ik hem probleemloos terug starten. Dus de batterij kan niet leeg zijn dan.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ga er toch maar gewoon vanuit dat die accu stuk is.

Als je een mutimeter hebt:
  1. Meten als de fiets stil/uit staat tussen de accupolen: ~13V gelijkspanning (6 cellen welke 2,2V per stuk (optimaal) moeten leveren).
  2. Meten tijdens het starten: Voltage mag niet onder ~11,5V gelijkspanning komen, liefst niet onder de 12V, zelfs.
  3. Meten met lopende fiets en een beetje toeren: Voltage moet tussen de 14,5 & 15V zitten (nooit hoger!!).
Als je géén multimeter hebt: Regel zo'n ding!! :)

edit:
Maar als ik dat filmpje zo eens bekijk/beluister dan hoef je met deze accu eigenlijk al niet meer te meten... da's gewoon vergane glorie uit een grijs verleden. De opstartspanning van je bobine's wordt waarschijnlijk niet meer gehaald waardoor er geen goede vonk in de ontbrandingskamer komt en je fiets dus niet aanslaat (hij start wél!!).

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 24-06-2012 13:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:55:
Ga er toch maar gewoon vanuit dat die accu stuk is.

Als je een mutimeter hebt:
  1. Meten als de fiets stil/uit staat tussen de accupolen: ~13V gelijkspanning (6 cellen welke 2,2V per stuk (optimaal) moeten leveren).
  2. Meten tijdens het starten: Voltage mag niet onder ~11,5V gelijkspanning komen, liefst niet onder de 12V, zelfs.
  3. Meten met lopende fiets en een beetje toeren: Voltage moet tussen de 14,5 & 15V zitten (nooit hoger!!).
Als je géén multimeter hebt: Regel zo'n ding!! :)

edit:
Maar als ik dat filmpje zo eens bekijk/beluister dan hoef je met deze accu eigenlijk al niet meer te meten... da's gewoon vergane glorie uit een grijs verleden. De opstartspanning van je bobine's wordt waarschijnlijk niet meer gehaald waardoor er geen goede vonk in de ontbrandingskamer komt en je fiets dus niet aanslaat (hij start wél!!).
juist, dat wou ik zeggen :)

heb ik ook gehad met men speed triple,
als deze trouwens "nieuw" was, hoe oud was ie dan?
je kan overwegen om een litium accu aan te schaffen (die heb ik woensdag zelf ook 1)
die wegen een stuk minder, maar gaan ook langer mee met vaak een hoge "cold crank" waarde, die nederlandse vertaling mag je zelf even opzoeken ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:45:
[...]

juist, dat wou ik zeggen :)

heb ik ook gehad met men speed triple,
als deze trouwens "nieuw" was, hoe oud was ie dan?
je kan overwegen om een litium accu aan te schaffen (die heb ik woensdag zelf ook 1)
die wegen een stuk minder, maar gaan ook langer mee met vaak een hoge "cold crank" waarde, die nederlandse vertaling mag je zelf even opzoeken ;)
zo naar gekeken maar daar kan ik nog 5 onderhoudsvrije accus voor kopen :X

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Als de accu nieuw is en de fiets dergelijke problemen vertoont, zou ik toch in eerste instantie aan de dynamo denken.

Starten mbv andere accu / druppellader en dan met multimeter controleren of je systeem wel genoeg volts levert.

NB: Niet aan een draaiende automotor hangen!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:24:
[...]

Zo te horen is ie al leeg, hang je hem met startkabels aan een auto, en hij start dan weet je dat het je accu is.
dit heb jij thuis in 2 tellen gedaan met minimale middelen.
Daarom dus
Gaat mij meer om dit stukje..
start de motor, ze uit, start weer zet uit, net zo lang tot ie eigelijk niet start.

No signature required.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 18:23

Phydomir

Dennis

Widow schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:18:
Vandaag op deze badassery gereden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een RC8 en een SM-R dus :)
Wat is die RC8 toch een wonder schone fiets zeg. Hoog op het verlanglijstje voor ooit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phydomir schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:56:
[...]

Wat is die RC8 toch een wonder schone fiets zeg. Hoog op het verlanglijstje voor ooit.
Dat verlanglijstje wordt denk ik al een stuk korter als je kijkt wat die fietsen doen op de tweedehands markt.

Verwijderd

M3rcury schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:07:
[...]

Gaat mij meer om dit stukje..

[...]
ging er ook wel vanuit dat het meteen zou gebeuren,

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:49:
[...]

Dat verlanglijstje wordt denk ik al een stuk korter als je kijkt wat die fietsen doen op de tweedehands markt.
Dito voor alle KTMmers btw. Zodra de KM stand tegen de 10K zit gaat de helft eraf. op www.mobile.de staan er best wel een paar. De moeite waar d voor diegenen die een RC8 willen. Duitse brommers zijn doorgaans in beter staat. Uiteindelijk scheelt het eindbedrag na import niet heel veel maar vziw zijn de fietsen netter.

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:21:
[...]

ging er ook wel vanuit dat het meteen zou gebeuren,
Assumptions is the mother of all fuck ups

:+

No signature required.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
ROFLASTC schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:52:
[...]

Dito voor alle KTMmers btw. Zodra de KM stand tegen de 10K zit gaat de helft eraf. op www.mobile.de staan er best wel een paar. De moeite waar d voor diegenen die een RC8 willen. Duitse brommers zijn doorgaans in beter staat. Uiteindelijk scheelt het eindbedrag na import niet heel veel maar vziw zijn de fietsen netter.
Des te beter, kan ik straks ook een 990 smr kopen :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-01 18:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kan iemand even met de ducttape en tiewraps bij MF langsgaan? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:44:
Kan iemand even met de ducttape en tiewraps bij MF langsgaan? :P
even de stekker eruit en er weer in _O-

maar je heb het weer gevonden na 2,5 jaar _O-

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 25-06-2012 09:55 ]

• Widow
Neejoh, gewoon wat Action olie in de server doen. En er misschien een gieter bovenop gooien.

[ Voor 30% gewijzigd door Widow op 25-06-2012 09:54 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Widow schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:54:
Neejoh, gewoon wat Action olie in de server doen. En er misschien een gieter bovenop gooien.
Wel met een gieter doen dan.Lol, je had em al geedit... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 25-06-2012 10:33 ]

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 19:01

BertV

Handgemaakt

mphilipp schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:33:
[...]

Daar heb je nogal veel aan... Mijn Div 600 redde dat ook niet, de K1100RS weer wel en die RT die ik nu heb haalt volgens mij 180. Maar, is het belangrijk? Freude am Fahren is veel belangrijker.
Iemand kan alleen zelf zeggen wat belangrijk/leuk is. Hard rijden vind ik persoonlijk geen ene reet aan.
Ik rij nu een Honda PCX, geen moderrijder die naar me zwaait.
Als er iemand is die het motorrijden ansich kan waarderen van CBR1100 tot PCX125 dan ben ik dat wel. :X

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• DECOY88
(overleden)
BertV schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:40:
[...]

Als er iemand is die het motorrijden ansich kan waarderen van CBR1100 tot PCX125 dan ben ik dat wel. :X
alleen als je eerst zwaait :w

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan ben je mij nog niet tegengekomen. Als ik een motorscooter als zodanig herken dan wil ik nog wel eens zwaaien.

Maargoed, ik zwaai zelfs nog vanuit de auto dus dat zegt niet zoveel. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:43:
Dan ben je mij nog niet tegengekomen. Als ik een motorscooter als zodanig herken dan wil ik nog wel eens zwaaien.

Maargoed, ik zwaai zelfs nog vanuit de auto dus dat zegt niet zoveel. :+
Zwaaien naar schakelbrommers is frustrerender.
Die zwaaien nooit terug :(

iRacing Profiel

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:49
Hier in Schotland zijn er veel wegen dusdanig verlaten dat iedereen naar elkaar zwaait, net zo makkelijk :)
Gister nog een beetje met de Super Tenere door de blubber gesleurd hier, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo relaxt als ik in mijn eentje rijd, dus daarna maar op de weg gebeleven. Wat dan weer dikke pret is, ik heb een Mitas Dakar achterbandje, dus gewoon keiharde noppen. Lachen op die zeiknatte wegen hier :)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
BertV schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:40:
[...]

QFT, rij zelf nu sinds een paar weken op een 125cc 4-takt motorscootertje (Beluga 125). Kom van een NTV af maar heb het zwaaien al opgegeven. 8)7

De lol op het ding is daarentegen wel aanwezig, erg leuk apparaat vind ik. Voelt zich op de snelweg niet zo thuis (vrijdag met volle tegenwind de A4 gepakt, hield het ongeveer bij 80km/h op), maar in Amsterdam was ik als een vis in het water. Heeeeeeerlijk. Ben helemaal om wbt motorscooters!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• BertV

BertV

Handgemaakt

Yonni schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:16:
[...]

QFT, rij zelf nu sinds een paar weken op een 125cc 4-takt motorscootertje (Beluga 125). Kom van een NTV af maar heb het zwaaien al opgegeven. 8)7

De lol op het ding is daarentegen wel aanwezig, erg leuk apparaat vind ik. Voelt zich op de snelweg niet zo thuis (vrijdag met volle tegenwind de A4 gepakt, hield het ongeveer bij 80km/h op), maar in Amsterdam was ik als een vis in het water. Heeeeeeerlijk. Ben helemaal om wbt motorscooters!
Schakelen mis ik totaal niet. Ik had dat echt niet verwacht. Ik was zo'n figuur "die volledige controle over het blok" wou houden. Ik ben alleen "underpowered", daar heb ik min of meer bewust voor gekozen.
(supergoedkoop woon-werk via B-wegen)
DECOY88 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:42:
[...]

alleen als je eerst zwaait :w
Sorry voor die verrekte eeuwige zwaai-discussie die ik (zelf) weer op heb opgerakeld. |:( :P
Ik kan me voorstellen dat veel mensen denken dat het een brommer is.
Maar als je ziet dat het een motorscooter is weet ik niet waarom je wacht tot ik zwaai.
Ik zwaai al helemaal niet meer. Dus dat is opgelost.

In de schuur onder m'n flat een motormover eronder (soort skateboard) en ik slinger de scooter in het fietsenhok. Wellicht dat ik nog een NTV erbij koop en deze bij mijn ouders zet.
Wel toevallig dat jij over een NTV begint. Altijd wel verliefd geweest op de NTV. Tijdloos, lekker veel koppel, cardan, betrouwbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door BertV op 25-06-2012 11:46 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zwaai trouwens ook naar antieke brommers. De berijders daarvan zijn immers echte liefhebbers, net zoals veel motorrijders dat zijn. Dan deel je toch dezelfde passie, al is het met een andere motorisering.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DinX
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Huh, zwaaien in de zomer ? :+

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 25-06-2012 11:55 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• BertV

BertV

Handgemaakt

Kom jij iemand tegen in de winter. :o

• Widow
Huh, zomer? Waar?

[ Voor 80% gewijzigd door Widow op 25-06-2012 11:57 ]

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Ja waar, afgelopen dagen lijkt het wel herfst...

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Yonni
  • Laatst online: 18-12-2025
@BertV, ik ben voor de scooter gegaan om zo goedkoop mogelijk te rijden. De NTV kon dat ook, maar zo'n scooter beter. Plus de wendbaarheid ivm berging en onderhoudskosten deden mij switchen na 3 jaar NTV rijden. Op naar iets anders later.. Yamaha Bulldog maybe? :7

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zit nu een goede week in Noord-Noorwegen en oh wat jeukt het om hier te gaan rijden met de motor. Ben duidelijk niet enige die zo denkt, het barst hier van motoren, zowel locals als mensen van verre. Bij de Noordkaap kwam ik nog twee motoren tegen met E (Espana) kentekens. Die hadden er wat kms op zitten :P

Opvallend: vrijwel alle locals lijken wel lid van een of andere MC. Op een Harley ofzo al "faggy" genoeg, maar full colours op ranzige zwarte jack op een GSX... 8)7

Kan trouwens iets te maken hebben met een MC-meet die officieel onderdeel was van de midzomerfeesten in Harstad (even wat anders dan hoe overheden in NL ermee omgaan :o ). Op gegeven moment zaten we in een naar Noorse begrippen goedkoop restaurantje toen een tweetal jaren '60 Buick cabrio's en wat motoren voor de deur parkeerden en tien man van Wolverines en Bunker Alta en van Warrior Harstad binnen kwamen. Snelle google leert trouwens dat dat de locale HA 'support clubs' zijn. Blijkbaar hadden ze ook honger :P

Oslik blyat! Oslik!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

4x2

lộn xộn quá

BertV schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:39:
Wellicht dat ik nog een NTV erbij koop en deze bij mijn ouders zet.
Wel toevallig dat jij over een NTV begint. Altijd wel verliefd geweest op de NTV. Tijdloos, lekker veel koppel, cardan, betrouwbaar.
Niks mis met een NTV, heb proefondervindelijk vastgesteld dat je op de snelweg af kan stappen zonder meer dan 5 euro schade (en een paar krasjes) :+
Ding doet gemiddeld iets van 1:17-1:18, blok is doodsimpel, de rest ook en het is onder de 140-150 snel genoeg (daarboven is de gang dr wel uit)
Wil m dr dit jaar wel uit gooien, ik moet nu wat meer snelweg rijden dan eerst (en zonder fatsoenlijk binnendoor alternatief) dus ik denk dat ik de overstap ga maken naar een ST1100 (vooral omdat ik die sowieso al 1 wil hebben, dus het het woon-werk gedeelte is meer een excuus)

leeg

Verwijderd

QFT
In de zomer krijg ik er lamme armen van, zwaai ik alleen nog naar mede 800GS'ers, en idd klassiekers en dat soort dingen.

• DRAFTER86
TT 2012 Slowmo beelden:

Vooral dat laatste shot, wat een leipo's :D

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:56:
TT 2012 Slowmo beelden:
[video]
Absolute helden zijn het! Ik denk dat ze mij beter in dat zijspan kunnen zetten. Dan komt die bak écht niet omhoog in de bochten... :+ Al denk ik wel dat ik een dubbele pamper aan zal moeten :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:42:
Vandaag eindelijk de Versys naar de garage gebracht voor een MOT (APK) en beurt, dus als het mee zit kan ik van het weekend weer rijden... zal ook eens tijd worden, veel te lang niet gereden..
grr... ook de honda dealer krijgt mijn voor-tandwiel er niet af :/ nou ja dat lag iig dus niet aan mij...

Paar kleine dingetje gevonden bij APK (kabels die iets strakker moeten en nieuwe achterband.. morgen is hij hopelijk klaar..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Afgelopen vrijdag ben ik even met mijn VFR naar de garage geweest, omdat ik een raar geluid hoorde vorige week maandag. Ik dacht dat het een gaatje in de uitlaat zou zijn, al klonk het geluid iets hoger dan de plofjes die ik eerder wel eens gehad heb.
Eenmaal aangekomen gaf de garagehouder me een bedenkelijke blik nadat hij even gekeken/geluisterd had, en zei dat het de uitlaat absoluut niet was. Het geluid kwam ergens uit het blok (naar mijn idee rechtsboven/achter ongeveer). Ik heb de motor dus laten staan en ben met vrouwlief met de auto weer terug naar huis gegaan.
Ik hoop dat het iets simpels is, maar de garagehouder had nog geen idee. Hij gaat er deze week naar kijken en probeert dan in te schatten wat het is en wat de reparatie ongeveer kost. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn (misschien een typisch VFR kwaaltje?). De motor heeft ongeveer 73k km gelopen.

Omdat we gelijk daarna ook even naar een motorzaak gingen, heb ik daar even rondgekeken naar leuke vervangers als de VFR niet meer te redden zou zijn. Een paar leuke die ik zag zaten al rond de €7000 :X (in willekeurige volgorde)

- Honda XL1000V Varadero (2004, 27k km, zij- en topkoffers, valbeugels)
- Honda XL700V Transalp ABS (2007, 19k km, topkoffer, valbeugels)
- Kawasaki Versys ABS (2009, 11k km, valbeugels, laser uitlaten, trax koffers)
- Honda NC700X ABS (nieuw)
- BMW K1200RS ABS (2001, 31k km)
- Yamaha FJR1300A (2003, 69k km)

Zoals je ziet gaat mijn voorkeur uit naar een iets meer allroad/minder sportief apparaat dan ik nu heb. Ik gebruik de motor af en toe voor woon-werk verkeer (100 km heen), en daarvoor vind ik de VFR te sportief. Verder rijd ik meestal redelijk rustig en wil ik de mogelijkheid hebben om er mee op vakantie te gaan. Ik wil dus lekker bochtjes kunnen pakken op dijkjes/slingerwegen, maar ook flinke stukken snelweg kunnen doen.
De varadero voelde vrij zwaar aan, maar de rest is qua zithouding redelijk vergelijkbaar. De versys zag er erg stoer uit met de hoekige koffers, de transalp klinkt erg betrouwbaar en de NC700X lekker zuinig.
Kan iemand typische pro's of contra's van de genoemde modellen noemen of wellicht een alternatief waar ik nog niet aan gedacht heb? Zijn dit een beetje courante prijzen voor de genoemde modellen of zijn ze al veel goedkoper te krijgen? Ik wil wel graag iets toerderigs, maar geen machine uit de oertijd.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:51:
Afgelopen vrijdag ben ik even met mijn VFR naar de garage geweest, omdat ik een raar geluid hoorde vorige week maandag. Ik dacht dat het een gaatje in de uitlaat zou zijn, al klonk het geluid iets hoger dan de plofjes die ik eerder wel eens gehad heb.
Eenmaal aangekomen gaf de garagehouder me een bedenkelijke blik nadat hij even gekeken/geluisterd had, en zei dat het de uitlaat absoluut niet was. Het geluid kwam ergens uit het blok (naar mijn idee rechtsboven/achter ongeveer). Ik heb de motor dus laten staan en ben met vrouwlief met de auto weer terug naar huis gegaan.
Ik hoop dat het iets simpels is, maar de garagehouder had nog geen idee. Hij gaat er deze week naar kijken en probeert dan in te schatten wat het is en wat de reparatie ongeveer kost. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn (misschien een typisch VFR kwaaltje?). De motor heeft ongeveer 73k km gelopen.

Omdat we gelijk daarna ook even naar een motorzaak gingen, heb ik daar even rondgekeken naar leuke vervangers als de VFR niet meer te redden zou zijn. Een paar leuke die ik zag zaten al rond de €7000 :X (in willekeurige volgorde)

Zoals je ziet gaat mijn voorkeur uit naar een iets meer allroad/minder sportief apparaat dan ik nu heb. Ik gebruik de motor af en toe voor woon-werk verkeer (100 km heen), en daarvoor vind ik de VFR te sportief. Verder rijd ik meestal redelijk rustig en wil ik de mogelijkheid hebben om er mee op vakantie te gaan. Ik wil dus lekker bochtjes kunnen pakken op dijkjes/slingerwegen, maar ook flinke stukken snelweg kunnen doen.
De varadero voelde vrij zwaar aan, maar de rest is qua zithouding redelijk vergelijkbaar. De versys zag er erg stoer uit met de hoekige koffers, de transalp klinkt erg betrouwbaar en de NC700X lekker zuinig.
Kan iemand typische pro's of contra's van de genoemde modellen noemen of wellicht een alternatief waar ik nog niet aan gedacht heb? Zijn dit een beetje courante prijzen voor de genoemde modellen of zijn ze al veel goedkoper te krijgen? Ik wil wel graag iets toerderigs, maar geen machine uit de oertijd.
Ik heb het eerste model Versys en ben er erg tevreden mee, soms zou ik wel wat meer vermogen willen hebben, maar dat houd je toch.

Misschien is importeren een optie voor je, voor dat geld heb je hier veer jongere motoren (geen idee wat importeren kost, maar er zijn hier wel mensen die daar advies over kunnen geven)

http://www.autotrader.co..../true/body-type/adventure

• DECOY88
(overleden)
[quote]gwystyl schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:51:

wat zwaarder maar mee vermogen.

licht en flexibel. en volgens mij redelijk zuinig

voor het betere gooi en smijtwerk.

super zuinig. 1:30+ schijn niet heel moeilijk te zijn.

dit is wat voor idee ik erbij heb. heb geen van de fietsen bereden :N

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
- BMW K1200RS ABS (2001, 31k km)
Pak de versie met een hoger stuur en grote kuip (GT / P versie, uit mijn hoofd), dat is een stuk fijner als de voorkeur uit gaat naar toeren in plaats van sportief rijden.

• DECOY88
(overleden)
8)7

[ Voor 98% gewijzigd door DECOY88 op 25-06-2012 16:05 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de K1200RS wel eens gereden, en dat is echt een PK/koppelpakhuis waar je U tegen zegt. Ik heb toen de verhoogde ruit niet gemist, maar ik kan me voorstellen dat dat voor lange snelwegritten wel fijn is. Ook een hoger stuur klinkt handig. De GT is inderdaad met volle kuip, maar ik dacht dat die een stuk duurder waren. Misschien is de P-versie nog wel goedkoop te krijgen via Domeinen?
De FJR vond ik tov de VFR wat logger, maar wel lekker rechtop zitten. Ook prima mee te rijden.

De rest heb ik niet gereden, dus ik ben benieuwd hoe dat in het echt voelt. Iets minder vermogen voor de Versys lijkt me niet heel erg; ik verwacht dat je nog makkelijk sneller bent dan de rest van het verkeer, en de Versys zag er zoals hierboven al gezegd wordt iets meer gooi en smijt uit dan de Transalp. Als dat niet ten koste gaat van de stabiliteit op de snelweg klinkt dat wel goed.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:13:
Iets minder vermogen voor de Versys lijkt me niet heel erg; ik verwacht dat je nog makkelijk sneller bent dan de rest van het verkeer, en de Versys zag er zoals hierboven al gezegd wordt iets meer gooi en smijt uit dan de Transalp. Als dat niet ten koste gaat van de stabiliteit op de snelweg klinkt dat wel goed.
Op snelweg is Versys prima, je moet er alleen geen 290kph mee willen gaan rijden (top is rond de 200 geloof ik, zelf houd ik het meestal sub 160 ivm behouden van rijbewijs). En als je van bochtjes houd is hij perfect.
Heb je een foto van die koffers?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:13:
Ik heb de K1200RS wel eens gereden, en dat is echt een PK/koppelpakhuis waar je U tegen zegt. Ik heb toen de verhoogde ruit niet gemist, maar ik kan me voorstellen dat dat voor lange snelwegritten wel fijn is. Ook een hoger stuur klinkt handig. De GT is inderdaad met volle kuip, maar ik dacht dat die een stuk duurder waren. Misschien is de P-versie nog wel goedkoop te krijgen via Domeinen?
De FJR vond ik tov de VFR wat logger, maar wel lekker rechtop zitten. Ook prima mee te rijden.

De rest heb ik niet gereden, dus ik ben benieuwd hoe dat in het echt voelt. Iets minder vermogen voor de Versys lijkt me niet heel erg; ik verwacht dat je nog makkelijk sneller bent dan de rest van het verkeer, en de Versys zag er zoals hierboven al gezegd wordt iets meer gooi en smijt uit dan de Transalp. Als dat niet ten koste gaat van de stabiliteit op de snelweg klinkt dat wel goed.
Met de K1200GT duidde ik niet op het model dat BMW fabrieksaf leverde maar de K1200RS met Schurgers kuip, die door Schurgers zelf de K1200GT wordt genoemd. De K1200P is hetzelfde als de "Schurgers" K1200GT, maar dan in politie uitvoering.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ToolkiT schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:18:
[...]

Op snelweg is Versys prima, je moet er alleen geen 290kph mee willen gaan rijden (top is rond de 200 geloof ik, zelf houd ik het meestal sub 160 ivm behouden van rijbewijs). En als je van bochtjes houd is hij perfect.
Heb je een foto van die koffers?
Fotootje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XRl3qZdGREg0qCuMcZk2ru5M/full.jpg
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:27:
[...]

Met de K1200GT duidde ik niet op het model dat BMW fabrieksaf leverde maar de K1200RS met Schurgers kuip, die door Schurgers zelf de K1200GT wordt genoemd. De K1200P is hetzelfde als de "Schurgers" K1200GT, maar dan in politie uitvoering.
Ah op die fiets. Ik zal eens rondkijken wat die dingen doen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:37:
[...]

Fotootje
[afbeelding]

[...]

Ah op die fiets. Ik zal eens rondkijken wat die dingen doen.
Dat zijn idd mooie koffers :)

Zelf moet ik het doen met zadeltassen:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1040825.jpg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:27:
[...]
Als ik me niet vergis, is er een jaar of 2 geleden een serie van die politiedingen (eigenlijk: overheidsuitvoering) splinternieuw in de handel terecht gekomen. Ze stonden ermee op de motorbeurs. Blijkbaar ergens een order niet doorgegaan. Helemaal nieuw en voor een 'prikkie'. Je kon ze nog voor €1000 extra om laten bouwen naar burgeruitvoering. Dan gaat oa het broodtrommeltje eraf en heb je een echte buddy.

Misschien dat je een van die dingen nog ergens op de kop kunt tikken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:56:
TT 2012 Slowmo beelden:
[video]
Ik moet dat echt een keer zien voordat het te laat is.

Makerij Hofman

• DRAFTER86
komkommer schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:07:
[...]

Ik moet dat echt een keer zien voordat het te laat is.
Ja inderdaad, ik geloof nooit dat die race in zijn huidige vorm over 25 jaar nog bestaat.
Wel jammer, ik ben het glad vergeten, ik zit al een paar maanden in Edinburgh voor stage dus relatief dichtbij...
Nog eentje dan:

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een aantal van die coureurs misschien ook niet. :X

Ik blijf dat toch wel een rare race vinden. Niet alleen omdat ze door de bebouwing gaan maar wat te denken van de omstanders? Als er een coureur een stuurfout maakt dan kop je dat apparaat echt niet terug hoor mocht deze op jou afkomen. :o

Krankzinnige muziek vind je hier.

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.ibood.com/nl/nl/

Hmm, zou ik ... :)

edit: argh, het is de NL aannbieding :p

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 26-06-2012 07:11 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zeg... Heeft iemand trouwens een leuk nieuw openingsplaatje, dan zal ik na 5 jaar de OP eens opschonen :+

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:42:
Zeg... Heeft iemand trouwens een leuk nieuw openingsplaatje, dan zal ik na 5 jaar de OP eens opschonen :+
zal tijd worden _/-\o_

misschien eind van de middag een fotootje schieten :9~

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 26-06-2012 09:49 ]

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX mompelt wat over een modje in dit topic + crewspace :p

De lijst ook wat opruimen dan

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 26-06-2012 09:52 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Opgeschoond *O*

• Dode openingsplaatje weg
• Paar websites aangepast / toegevoegd
• Complete userlist weggesmeten, daar klopt toch geen ruk meer van, en bijna alles foto's zijn dood. Als iemand er weer in wil, pm met foto :P

De infotextjes misschien ook nog even bijwerken, vooral het bandenverhaal is wat outdated.

@DinX: je vergeet wat te typen geloof ik :+ Ah :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 26-06-2012 09:55 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

bazs2000 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:36:

Ik blijf dat toch wel een rare race vinden. Niet alleen omdat ze door de bebouwing gaan maar wat te denken van de omstanders? Als er een coureur een stuurfout maakt dan kop je dat apparaat echt niet terug hoor mocht deze op jou afkomen. :o
Binnenbocht lijkt me een wat rustgevender plek om de boel te bekijken. Of een dakterras.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DinX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:07:

Gekocht. Voor mij is het pas de eerste keer dat ik iets op iBood koop, maar deze kon ik niet laten schieten. Eventueel moet ik dat ding wel modden zodat ie automatisch start als ik er spanning op zet, maar dat zal vast wel lukken. 8) Bedankt voor de tip!

(en ja, ik heb ook een aanbieding op Ebay gevonden die veel goedkoper was, maar dan zaten de accessoires er nog niet bij)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bazs2000 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:36:

ach gewoon een stobaal in de bochten en je bent klaar :+
Het is idd een unieke race voor echte mannen (zowel coureurs als publiek) Isle of Man is ook vrij uniek qua bestuursvorm en dit is een van de grootste inkomstenbronnnen, dus afschaffen gaan ze zeker niet doen.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

DinX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:07:

Ik sta echt op het punt om 'm aan te schaffen, maar hij trilt wel echt als 'ne zótteke op de fiets en het geluid is ook om te huilen zo slecht:

Helmmounted is 'ie dan wél weer vet te noemen :D

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh ja, voor mij is ie voornamelijk voor in de auto bedoeld. Dat ik hem eventueel ook op de motor kan gebruiken is mooi meegenomen. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je moet ze ook altijd op je helm monteren, anders trilt het altijd.
En het geluid is bij al die actioncams zo slecht. Alleen de Hero heeft dat minder omdat ie in een behuizing zit om de camera heen. Het is de wind die langs het microfoongaatje gaat.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ken. schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Ik sta echt op het punt om 'm aan te schaffen, maar hij trilt wel echt als 'ne zótteke op de fiets en het geluid is ook om te huilen zo slecht:

[video]

Helmmounted is 'ie dan wél weer vet te noemen :D

[video]
klopt, ik heb de voorloper en die heeft hetzeflde probleem...

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Update: garagehouder belde net dat het de startkoppeling is. Dat is wel een vrij duur onderdeel, maar kan relatief eenvoudig gefixt worden. De rest van de motor zag er nog prima uit, dus ik laat hem gewoon maken en tuf dan hopelijk dit weekend nog weer vrolijk verder op mijn VFR...

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vandaag ingeschreven voor een cursus off-road rijden bij motortrails.nl.
Kan ik eens zien waar die DR-Z echt voor bedoelt is :+

Heb er zin in :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Chakotay schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:55:
Opgeschoond *O*

• Dode openingsplaatje weg
• Paar websites aangepast / toegevoegd
• Complete userlist weggesmeten, daar klopt toch geen ruk meer van, en bijna alles foto's zijn dood. Als iemand er weer in wil, pm met foto :P

De infotextjes misschien ook nog even bijwerken, vooral het bandenverhaal is wat outdated.

@DinX: je vergeet wat te typen geloof ik :+ Ah :P
Word het niet gewoon eens tijd voor een deeltje 15 :+

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• DinX

DinX

Motormuis

@ hierboven

Trillen bij zulke cams hangt grotendeels af van de motor + bevestiging.

Op m'n FJR had ik perfect scherp beeld, zonder trillen. Nu op m'n XT (die trilt als een gek) trilt het beeld natuurlijk lekker mee. Helmbevestiging blijft het beste zoals ze hierboven al zeggen. Dan heb je 70-80-90-100kg aan schokdemper :p

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 26-06-2012 15:53 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ja doe dat. beetje de actuele posters op een rij incl foto van de brommert enzo

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Omg, rij ik vandaag vanaf Rijen naar Tilburg door de polder heeft men het wegdek van een bochtige weg voorzien van een hele lading grind zonder waarschuwingsborden :X Kon mijn Z750 nog net rustig uit laten rollen want het scheelde maar heel weinig of ik was onderuit gegaan :X

Hier dus:

http://goo.gl/maps/npOQ

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:08:
[...]
Update: garagehouder belde net dat het de startkoppeling is. Dat is wel een vrij duur onderdeel, maar kan relatief eenvoudig gefixt worden. De rest van de motor zag er nog prima uit, dus ik laat hem gewoon maken en tuf dan hopelijk dit weekend nog weer vrolijk verder op mijn VFR...
Startkoppeling komt wel vaker voor idd, heb het bij mn eerste VFR ook gehad, daar was ie gewoon los gaan zitten.
Deksel dr af, boutjes weer vast en verder rijden.
Verder gaan die blokken nauwelijks stuk, als ze al een keer kapot gaan is dat vaak direct gerelateerd aan consequent slecht onderhoud bij hele hoge kilometerstanden.

leeg

• teacher
  • Laatst online: 19:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DinX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:50:
[...]

* DinX mompelt wat over een modje in dit topic + crewspace :p

De lijst ook wat opruimen dan
zzZZz... wh... whut???

Ik ga ff kijken....

Wise enough to play the fool

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:51:
Omg, rij ik vandaag vanaf Rijen naar Tilburg door de polder heeft men het wegdek van een bochtige weg voorzien van een hele lading grind zonder waarschuwingsborden :X Kon mijn Z750 nog net rustig uit laten rollen want het scheelde maar heel weinig of ik was onderuit gegaan :X

Hier dus:

http://goo.gl/maps/npOQ
:X

Heb je dat gemeld bij de gemeente / Rijkswaterstaat? Hier kan je de wegbeheerder opzoeken :)

---

Zo, de RSV heeft weer een verse rempomp voor. Leuk klusje :) Van de vorige had ik met m'n lompe poten de ontluchtingsnippel gesloopt... Gelukkig voor €45 een vervangende kunnen vinden, incl hendel, reservoir en remlichtschakelaar.

Ook maar meteen de remblokjes vervangen, de Goldfrens die erin zaten waren redelijk nutteloos.

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 26-06-2012 21:18 ]

• Widow
Lol stond ik bij het stoplicht, komt er een Volvo s60 ofzo naast me staan. Toetert een paar keer, raampje naar beneden "ej, racen?" Okay :+ die dacht zeker dat ie een motor eruit trekt met zn Volvo :D bij het stoplicht had ik een aardige start, bij 130 ging ik van het gas af, kwam ie even later voorbij zeilen met zn auto, recht voor zich uit starend :P

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, Chinese "shorty" rem- en koppelingshendels besteld. Geen geld, 28€ :)

Super tip: http://shop.the2wheels.com/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:16:

Ik rijd met korte Titax hendels.... Maar die korte hendels gaan je vast wel bevallen, beter dan de lange varianten :Y

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, ik wil vooral links korte hebben. Ik rem daar wel met 2 vingers, maar de anderen moeten buiten de hendel omdat ze ingeknepen niet tussen hendel en stuur passen. Rechts lukt dat wel. Ook wil ik ze net wat dichterbij hebben. Lijkt me ideaal dus. En dan nog belachelijk goedkoop.

Had me beter meteen wat voorvorkverstelschroeven (scrabblewoord :p) besteld en alu windschermschroefjes (ipv die plastic die er stock in zitten)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DinX schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:16:

Die heb ik op Ebay gekocht. Was inderdaad onder de 30 euro inclusief verzenden. Er zit bij mij wel wat speling op maar niets ernstigs/gevaarlijks. Ik rij er nu zo'n 2 jaar mee rond en ze bevallen prima.

Edit: Heb er dan wel de lange versie opzitten ookal rem/koppel ik met 2 vingers.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 27-06-2012 00:26 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verkleuren ze ? (dat is de enige klacht die ik dr tot nu over gehoord heb nl)

DinX: die schroefjes voor het kuipruitje zijn niet voor niks van plastic, wat heb je liever dat er kapot gaat, je schroefje van een paar cent of een kuipruitje van 'iets' meer ;)

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

Ik zie niet meteen hoe m'n ruit zelf zou stuk gaan :)

En het is vooral stevigheid qua uitzicht. 2 x los- en weer vastdraaien en het kruisje is al half stuk bij die plastic dingen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:27:
Verkleuren ze ? (dat is de enige klacht die ik dr tot nu over gehoord heb nl)

DinX: die schroefjes voor het kuipruitje zijn niet voor niks van plastic, wat heb je liever dat er kapot gaat, je schroefje van een paar cent of een kuipruitje van 'iets' meer ;)
De "adjusters" van orginele Titax hendels verkleuren net zo goed (van rood naar steeds lichter rood, andere kleuren kunnen niet, daar).

Enige verschil wat ik bij kennisen zie die geen Titax, Pazzo, >>insert ander bekend merk<< hendels hebben maar een "el-cheapo" China versie is dat er @ random axiale speling zit op het scharnierpunt.

NIks om die dingen voor te laten liggen dus, normaliter.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Uiteindelijk trilt je ruit dr op kapot, dr komen scheurtjes rond de gaatjes te zitten, of je draait m per ongeluk wat te strak aan.

Het kan best wel een tijdje duren voordat je ruitje daadwerkelijk scheurt, maar ik meld het dr gewoon even bij dat die dingen met een reden van plastic zijn ;)

Wimmel:
Mij boeit dat verkleuren ook niks hoor, de zwarte chinese die ik gezien heb gingen richting bruin/brons geloof ik, het was iig geen al te verkeerde kleur.

[ Voor 22% gewijzigd door 4x2 op 27-06-2012 00:35 ]

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

Nog een goeie maand *telt af* O+

Afbeeldingslocatie: http://baldy.smugmug.com/Motorcycles/Retired-home-page-photos/twinie/1196521872_R6N48-O.jpg

Het plannen van een trip is bijna even leuk als hem rijden :p

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 27-06-2012 00:44 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dezelfde hendels op mijn SV, maar dan wel de lange versie. Ze zitten er pas een paar weken op maar bevallen tot dusver goed.

Ik heb nu bijna twee weken niet gereden omdat de motor niet startte. Ik vermoedde het beveiligingsschakelaartje bij de koppeling, maar toen ik die voor de tweede keer buiten spel zette met een paperclip wilde het toch niet werken. Nu bleek een zekering te zijn gesprongen, dus ik denk dat ik met die paperclip kortsluiting veroorzaakt heb door het stuur te raken of zo. Dat had ik eerder moeten controleren, ik dacht weer eens te moeilijk.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb de extendabe/foldable hendels op mijn RSV, na een jaar en ~15k kilometer nog niets losgetrild, verkleurd. Prima spul, zeker voor dat geld :)

Straks ook even zo'n setje raamboutjes bestellen... Ik mis er eentje, en $8.99 incl shipping gaat nergens over :P Mijn huidige raamboutjes zijn ook gewoon van metaal trouwens.

• Widow
Ik heb ook van die cheapo remhendeltjes gehad op mn VFR, een tijdje mee gereden, maar om de een of andere reden vond ik de stock hendeltjes toch wat prettiger rijden. Maar met de kwaliteit was niets mis :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:26

-tom-562

Oliesjeik

Die van the2wheels heb ik ook op m'n gixxer, aluminium (dus blank) met blauw geanodiseerde verstellers, lange versie. Tot nu toe werkt 't allemaal :P er zit wel wat speling op, maar niks bijzonders. Heb zelf daar ook van die blauwe pre-load adjusters voor m'n voorvork besteld, past ook allemaal perfect en ziet er gewoon grappig uit.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:00:
[...]

:X

Heb je dat gemeld bij de gemeente / Rijkswaterstaat? Hier kan je de wegbeheerder opzoeken :)
Thx voor de info. Gisteren heb ik meteen een e-mail naar de gemeente gestuurd.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:33:
[...]

De "adjusters" van orginele Titax hendels verkleuren net zo goed (van rood naar steeds lichter rood, andere kleuren kunnen niet, daar).

Enige verschil wat ik bij kennisen zie die geen Titax, Pazzo, >>insert ander bekend merk<< hendels hebben maar een "el-cheapo" China versie is dat er @ random axiale speling zit op het scharnierpunt.

NIks om die dingen voor te laten liggen dus, normaliter.
Andere kleuren kunnen daar wel. ;)

No signature required.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ze hebben inderdaad een beetje speling, ik kan ze ~5mm op en neer bewegen (en 90° omhoog knikken, maar dat hoort :P )

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:38:
Lol stond ik bij het stoplicht, komt er een Volvo s60 ofzo naast me staan. Toetert een paar keer, raampje naar beneden "ej, racen?" Okay :+ die dacht zeker dat ie een motor eruit trekt met zn Volvo :D bij het stoplicht had ik een aardige start, bij 130 ging ik van het gas af, kwam ie even later voorbij zeilen met zn auto, recht voor zich uit starend :P
Die S60's zijn ook snel, zeker de Diesels ;) (/me rijd zo'n ding en zijn perfecter cruisers maar stoplichtsprint is niks, alleen met de T5/T6 gaat dat rap).

Gister stond ik naast een Kawa ZZR 1400 bij stoplicht die uitkomt op een soort semi snelweg, ik trek flink op maar leun automatisch naar voren om wheelie te voorkomen. zzr naast me ziet dat (denk ik) en trek expres gas open en maakt een wheelie van een halve kilometer (nou ja bij wijze van) 8) _/-\o_

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

ToolkiT schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:58:
[...]

Die S60's zijn ook snel, zeker de Diesels ;) (/me rijd zo'n ding en zijn perfecter cruisers maar stoplichtsprint is niks, alleen met de T5/T6 gaat dat rap).

Gister stond ik naast een Kawa ZZR 1400 bij stoplicht die uitkomt op een soort semi snelweg, ik trek flink op maar leun automatisch naar voren om wheelie te voorkomen. zzr naast me ziet dat (denk ik) en trek expres gas open en maakt een wheelie van een halve kilometer (nou ja bij wijze van) 8) _/-\o_
Blijft grappig hoe mensen in een auto denken dat ze een motor aankunnen...
Vorig jaar nog wilde dit lelijke monster het opnemen tegen mijn GSX-R 750
Afbeeldingslocatie: http://www.trekhaakcentrale.nl/images/automerken/renault-megane.jpg

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mike2k schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:18:
[...]

Blijft grappig hoe mensen in een auto denken dat ze een motor aankunnen...
Vorig jaar nog wilde dit lelijke monster het opnemen tegen mijn GSX-R 750
[afbeelding]
Ook een 1.4 zeker _O-

• DinX

DinX

Motormuis

Tegen een X6M met launch control kan het toch moeilijk zijn (ervaring mee). Al helemaal als je het niet verwacht :p

Terwijl je bezig bent je voorwiel aan de grond te houden geeft die terwijl het rood is gewoon volgas, drukt op een knopje bij groen en zit 4 seconden later aan de 100 :)

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 27-06-2012 10:31 ]

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
4 seconden tot de honderd? Duuuuuuuuuuuurt lang!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:31:
Tegen een X6M met launch control kan het toch moeilijk zijn (ervaring mee). Al helemaal als je het niet verwacht :p

[video]

Terwijl je bezig bent je voorwiel aan de grond te houden geeft die terwijl het rood is gewoon volgas, drukt op een knopje bij groen en zit 4 seconden later aan de 100 :)
launch controll en 4WD zijn idd wel voordelen bij de eerste meter (want veel meer tractie) bij motor heb je dan te veel vermogen en kan je niet vol gas weg..

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DinX schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:31:
Zoveel kracht zo'n super tenere, zelfs bij rood licht moet je al moeite doen om het voorwiel aan de grond te houden.

Makerij Hofman

• DinX

DinX

Motormuis

Peekster schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:34:
4 seconden tot de honderd? Duuuuuuuuuuuurt lang!
Alsof je die 3.1 seconden haalt (en dat geldt imho voor elke normale rijder) die in de specs van een gixxer 750 staan :) Dat zijn meestal ook nog eens cijfers in perfecte omstandigheden (rollenbank ofzo).
In de praktijk komt het er bij het stoplicht meestal op neer op reageren -> niet te snel die koppeling lossen -> voorwiel aan de grond houden. Dan haal je die 3.1 echt niet :)

Die X6M is echt wel eerder aan de overkant van het kruispunt. De x00 meter erna is natuurlijk een ander verhaal.

* DinX stopt bij Vmax+20/30 :p
komkommer schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:37:
[...]

Zoveel kracht zo'n super tenere, zelfs bij rood licht moet je al moeite doen om het voorwiel aan de grond te houden.
FJR1300 toen

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 27-06-2012 10:46 ]

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
Ik heb nog niet geklokt tot de 100 met mijn VFR maar zou het eigenlijk eens moeten doen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

DinX schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Alsof jij die 3.1 seconden haalt (en dat geldt imho voor elke normale rijder) die in de specs van een gixxer 750 staan :) Dat zijn meestal ook nog eens cijfers in perfecte omstandigheden (rollenbank ofzo).
In de praktijk komt het er bij het stoplicht meestal op neer op reageren -> niet te snel die koppeling lossen -> voorwiel aan de grond houden. Dan haal je die 3.1 echt niet :)

Die X6M is echt wel eerder aan de overkant van het kruispunt. De x00 meter erna is natuurlijk een ander verhaal.

True that, maar wanneer die overhemd en stropdas dragende, sigarenrokende en pennenlikkende X6M pauper ineens in een auto zit zonder launch control is het toch echt einde oefening....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt. Je spreekt natuurlijk ook over een ander prijskaartje :)

Dat blijft nog altijd het leukste :p Op de motor hoef je geen 120.000€ uit te geven :+

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 27-06-2012 10:46 ]

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
DinX schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Stond gisteravond naast een Vmax. Ding is ook wel bruut hoor. Was wel het model van voor 2010.
Ik zeg tegen mn vrouw die achterop zat. Kijk da's de Ghost Rider. Oh zegt ze... Een Vmax?

Ding was wel rap weg, mooi geluidje ook

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:26

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij zijn die Vmaxen ook echt vies snel (rechtdoor dan :P)

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 369 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.