Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 368 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.093 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:47

Richard

Kuru Kuru Kururin

newbreed schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:18:
[...]

Ik was gister even aan het zoeken naar geluidsfragmentjes van diverse dempers voor op de fz6.
Daarbij kwam ik er eentje tegen waar de schaamranden zijn te spotten vanaf de maan. Deze rijdt volgens mij echt alleen maar rechtdoor.
Bij mij zijn ze nog veel groter, ik rij echt niet alleen rechtdoor, en ga toch lekker plat in de bochten (denk ik _/-\o_ )

Zal vanavond eens een fotooke maken.

20*350ZO45°

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, dat is inderdaad een rechtuitheld _O-

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
Bij mij worden ze steeds kleiner, zit nu op 1 cm rechts en 1,5 cm links. En ik heb het gevoel alsof ik al bijna niet platter kan :')

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Tankiej schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:27:
Bij mij worden ze steeds kleiner, zit nu op 1 cm rechts en 1,5 cm links. En ik heb het gevoel alsof ik al bijna niet platter kan :')
zelfs ik hem maar een cm links rechts :Y en dan moet ik regelmatig opnieuw beginnen :Y

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Ik kan alleen maar beamen dat je met een 600cc al hard zat kan. Denk dat een 1000 mij alleen maar veel en veels te hard had laten gaan, juist omdat je dan ook in de lage toeren er nog als een speer vandoor gaat. Ook kun je dan veel minder makkelijk het gas open trekken, terwijl er met mijn Hornet dan geen wheelspin of powerwheelies optreden. Alleen in de 1 wil het wiel nog wel eens omhoog komen. Ook kun je met een 1000 het gas niet zomaar even dichtdraaien in de bocht en nja, ik heb dat als beginnend rijder wel eens gedaan. Moet je niet willen :P

Op een 1000 starten kan best, geloof het zo, maar ben er redelijk van overtuigd dat je met minder power eerder echt leert tijden, minder kans hebt op ongelukken (fietsen zijn vergevingsgezinder) en nog steeds hard zat gaat. Ik bedoel, in minder dan 4 seconden naar de 100, en 8,5s naar de 160. Dat doet menig porsche/ferrari je niet na...

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
DECOY88 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:35:
[...]
zelfs ik hem maar een cm links rechts :Y en dan moet ik regelmatig opnieuw beginnen :Y
Ik dacht dat je altijd zo ontiegelijk hard door de bochten ging en supersports achter je laat. Dan moet je toch ook wel je banden helemaal rond kunnen rijden? :P

• DECOY88
(overleden)
-DG- schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Ik dacht dat je altijd zo ontiegelijk hard door de bochten ging en supersports achter je laat. Dan moet je toch ook wel je banden helemaal rond kunnen rijden? :P
een at kan redelijk hard ook al zit je nog overeind.

ben niet iemand die perse de stepjes tegen de grond wil. en als het wat kouder is krijg ik wel eens klachten waarom mijn achterband een andere lijn dan mijn voorband neemt >:)

[ Voor 21% gewijzigd door DECOY88 op 22-06-2012 11:11 ]

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Marc Rademaker schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:55:
Ik kan alleen maar beamen dat je met een 600cc al hard zat kan. Denk dat een 1000 mij alleen maar veel en veels te hard had laten gaan, juist omdat je dan ook in de lage toeren er nog als een speer vandoor gaat. Ook kun je dan veel minder makkelijk het gas open trekken, terwijl er met mijn Hornet dan geen wheelspin of powerwheelies optreden. Alleen in de 1 wil het wiel nog wel eens omhoog komen. Ook kun je met een 1000 het gas niet zomaar even dichtdraaien in de bocht en nja, ik heb dat als beginnend rijder wel eens gedaan. Moet je niet willen :P

Op een 1000 starten kan best, geloof het zo, maar ben er redelijk van overtuigd dat je met minder power eerder echt leert tijden, minder kans hebt op ongelukken (fietsen zijn vergevingsgezinder) en nog steeds hard zat gaat. Ik bedoel, in minder dan 4 seconden naar de 100, en 8,5s naar de 160. Dat doet menig porsche/ferrari je niet na...
Sowieso moet je niet alle motoren met dezelfde cilinderinhoud over een kam scheren, mijn 1000cc motor is waarschijnlijk langzamer dan een 600cc sportmodel. Als je groot bent heb je vaak niet heel veel keus meer. Ik wilde graag starten op een TransAlp of iets dergelijks, maar die zijn te klein waardoor mijn knieën in de knoop raken met de tank/kuip. Daarom ben ik begonnen op een Varadero, en daar rij ik nog steeds op. Mijn schaamranden zijn trouwens ook maar iets van max. 1,5cm...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Cc's zijn idd niet dé graadmeter... Neem bv een Intruder met 1500cc of zo? :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tankiej
steveman schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:29:
Cc's zijn idd niet dé graadmeter... Neem bv een Intruder met 1500cc of zo? :+
Je kan inderdaad beter naar vermogen kijken dan naar cc's :o

Maar eh, een intruder met 1500cc heeft waarschijnlijk wel een bak koppel waar je U tegen zegt :+

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tankiej schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:31:
[...]
Je kan inderdaad beter naar vermogen kijken dan naar cc's :o
Maar eh, een intruder met 1500cc heeft waarschijnlijk wel een bak koppel waar je U tegen zegt :+
Handig voor vakantie, kan de caravan erachter :P

Ben begonnen op een GS500 en daar vermaak je je prima op. Inmiddels een Speed Triple (950CC) omdat ik elke dag met de motor naar werk ga en Triumph nu eenmaal beter op het Nederlandse klimaat aansluit dan Ducati :Y)
Verder zijn die Italiaantjes net even te klein voor mijn 1.93m. Anders was ik waarschijnlijk voor een Ducati Monster gegaan.

Overigens zou ik mijn Triple inmiddels niet meer willen inwisselen. Wat jij, Aardschok? ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ah, mijn (voormalige) rijinstructeur zit altijd te miepen dat die schaamranden er wel eens af mogen, maar 1 cm is dus nog niet eens zo "slecht", begrijp ik. :+
Tankiej schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:27:
Rotondes neem je toch linksom of niet? Hoe kan de schaamrand rechts dan kleiner zijn dan links?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 19:01

BertV

Handgemaakt

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:48:
Ah, mijn (voormalige) rijinstructeur zit altijd te miepen dat die schaamranden er wel eens af mogen, maar 1 cm is dus nog niet eens zo "slecht", begrijp ik. :+

[...]

Rotondes neem je toch linksom of niet? Hoe kan de schaamrand rechts dan kleiner zijn dan links?
klaverbladen.

De schaamranden-politie is ook aanwezig. :D
Ga 's eens fatsoenlijk km's maken ipv rondjes klaverblad en minirotondes.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• DECOY88
(overleden)

[...]

haakse bochtjes van de rotonde af _O- en ik heb hier in de buurt een lekkere rechterbocht :9~

• Tankiej

[...]

Ja, dat klopt. Maar de rotondes op mijn weg huis-stage en v.v. zit ik altijd achter ander verkeer dus die neem ik niet zo hard dat ik plat er over heen kan. Maar op de weg naar huis zit er een hele mooie bocht naar rechts op de ringweg :+
Bij de groene pijl: http://goo.gl/maps/HKMy

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
DECOY88 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:09:
[...]

een at kan redelijk hard ook al zit je nog overeind.

ben niet iemand die perse de stepjes tegen de grond wil. en als het wat kouder is krijg ik wel eens klachten waarom mijn achterband een andere lijn dan mijn voorband neemt >:)
Volgens mij vertelt de natuurkunde ons dat de hellingshoek voor elke motor bij een zelfde snelheid en zelfde bocht hetzelfde is, er van uitgaande dat je niet gaat hangen aan 1 kant om het zwaartepunt meer naar binnen te plaatsen. Het maakt dus niet uit of je dan een AT rijdt of een willekeurige SS.
Die hellingshoek bepaalt natuurlijk weer hoeveel schaamrand je overhoudt (i.c.m. de vorm van de band). Erg belangrijk dus om harder door de bocht te gaan, want dan kun je uiteindelijk ook hier posten dat je de hele band rondrijdt. 8)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 18:23

Phydomir

Dennis

-DG- schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:08:
Erg belangrijk dus om harder door de bocht te gaan, want dan kun je uiteindelijk ook hier posten dat je de hele band rondrijdt. 8)
En daar doe je het uiteindelijk toch voor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

-tom-562

Oliesjeik

BertV schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:56:
[...]

klaverbladen.

De schaamranden-politie is ook aanwezig. :D
Ga 's eens fatsoenlijk km's maken ipv rondjes klaverblad en minirotondes.
Afgelopen maandagavond 2,5 keer het klaverblad bij Nijmegen (Ressen) gepakt. Toen ik niet veel later stopte in Nijmegen, was m'n schaamrand (zat iets van 1/1,5cm op) rechts helemaal weg, rubber was helemaal opgeruwd + wat rullen op sommige plekken, uiteraard was ik zo trots als een pauw 8) de 1e keer dat ik bewust zo een klaverblad pak haha. Het helpt wel om meer vertrouwen in je motor te krijgen.

Vaak bu'j te bang!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 19:01

BertV

Handgemaakt

-tom-562 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:15:
[...]

Afgelopen maandagavond 2,5 keer het klaverblad bij Nijmegen (Ressen) gepakt. Toen ik niet veel later stopte in Nijmegen, was m'n schaamrand (zat iets van 1/1,5cm op) rechts helemaal weg, rubber was helemaal opgeruwd + wat rullen op sommige plekken, uiteraard was ik zo trots als een pauw 8) de 1e keer dat ik bewust zo een klaverblad pak haha. Het helpt wel om meer vertrouwen in je motor te krijgen.
Ik heb een rijvaardigheidscursus gedaan op circuit Lelystad.
Dat asfalt is zo ruw dat je binnen no-time de vellen aan je banden hebt hangen... zonder schaamrand.

Op de straat heb ik er wel eentje en de band is nog vierkant ook.
Ik gebruik de motor als vervoermiddel dan is dat niet te voorkomen.
(iig niet als je niet bewust klaverblad gaat nemen als "weekend rossi" of als de "dorpsgek" minirotondes gaat nemen)

[ Voor 6% gewijzigd door BertV op 22-06-2012 12:29 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik kan uit ervaring zeggen dat op een 1100 beginnen niet hoeft te betekenen dat je jezelf binnen een jaar om een boom heent hebt gevouwen. Nu is mijn GL geen verkeerslichtracer en zal menig andere motor er me vast wel uit trekken maar geloof me dat er aardig wat koppel in die boxer motor zit!
Tot nu toe heb ik uit stilstand nog niet 1 keer het gas tot aan de aanslag open durven gooien...
Heb deze machine redelijk goedkoop kunnen kopen, kost geen wegenbelasting want het is een old-timer, en als ik hiermee onderuit zou gaan dan is dat jammer maar nog steeds geen man overboord.
Rij nu alweer een hele tijd met plezier op dat ding en ben nog steeds het meer naar mijn eigen smaak aan het maken. Lekker aanpassen en knutselen, zou ik bij een dure (nieuwe) machine dan weer minder snel doen.

Schaamranden wegrijden ben ik mee gestopt toen de treeplanken begonnen te vonken. Was duidelijk schuin genoeg toen :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-01 15:26
Weet je wat ik zo jammer vind van de r6?
De r6-rijder: aka Petjes met een man purse.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha, zoek eens op motor-forum.nl naar de user "cbfrider", dat is echt te triest voor woorden (hij rijdt een 25kW R6) :')

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:40:
Haha, zoek eens op motor-forum.nl naar de user "cbfrider", dat is echt te triest voor woorden (hij rijdt een 25kW R6) :')
Agherm... Gá 'm nou niet hier ook nog wereld beroemd maken _O- R6 Topic op MF is de laatste tijd al druk genoeg met allerlei "vreemde" bezoekers :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:49:
[...]

Agherm... Gá 'm nou niet hier ook nog wereld beroemd maken _O- R6 Topic op MF is de laatste tijd al druk genoeg met allerlei "vreemde" bezoekers :)
zo erg _O-

Verwijderd

JanPedaal schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:42:
[...]
Overigens zou ik mijn Triple inmiddels niet meer willen inwisselen. Wat jij, Aardschok? ;)
Hij zit zeker in de top 3 beste naked.
1) Tuono APRC
2) Speed triple
3) Streetfighter S (nummer 3 vanwege krankzinnig prijskaartje)

ik heb een "oud model", kan ook niet wennen aan de nieuwe (plus ik vind de zithouding te "recht" (beetje ouwe lullen motor zit positie)

De reden dat ik geen Tuono heb is ook omdat die maar marginaal beter is, dus finacieel kan ik het niet recht praten voor mezelf.

Enige echte nadeel van de Speed is, je veranderd echt als je aan het gas zit.
denk dat de term hooligan motor wel bekend zal zijn.
Als je de motor toelaat, veranderd ie je echt in een <willekeurig scheld woord>

Zo heb ik al wel eens bijna een R1200GS de dood in gejaagd (sorry)

Overigens voor iedereen die zijn schaamrand in CM aanduid, GA JE SCHAMEN. milimeters mensen, milimeters, je betaald de hele band, je mag alles gebruiken.
ik heb alleen de laatste mm nog nooit weten te gebruiken.
Denk wel dat mijn weekend tripje wel iets meer bochtjes heeft als die van jullie maar goed
(om even jaloers te maken, dat is DEZE Doe ik ongeveer ieder weekend)

-edit- o wow, je kan zelfs met streetview de route "rijden" waarom google daar die streetview wagen heeft rond laten rijden,... mij een raadsel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 14:50 ]

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Och, sommige GSX-R rijders gooien wel eens energy-drink in hun tank.

Dan valt deze R6 rijder nog wel mee toch.

• Tankiej
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:06:
[...]

Overigens voor iedereen die zijn schaamrand in CM aanduid, GA JE SCHAMEN. milimeters mensen, milimeters, je betaald de hele band, je mag alles gebruiken.
Denk wel dat mijn weekend tripje wel iets meer bochtjes heeft als die van jullie maar goed
(om even jaloers te maken, dat is DEZE)
Ik denk dat het geplande tripje in Luxemburg er niet veel voor onder doet qua bochten :+

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 22-06-2012 14:10 ]

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat het geplande tripje in Luxemburg er niet veel voor onder doet qua bochten :+
dat overtreft het ruim >:)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:49:
[...]

_O-

Vaak bu'j te bang!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

(om even jaloers te maken, dat is DEZE Doe ik ongeveer ieder weekend)
Hey, ik ben in februari/maart daar geweest. Ontzettend gave wegen gereden !

Voor de aardigheid moet je eens in de omgeving van Lleida kijken. Reed op een gegeven moment op een weggetje waar ik twee prototype wagens zag rijden (met van die zebrabestickering).

Dat was de ... TV 2042 oid?

Máár hier heb ik zo'n beetje 3/4 van m'n achterband opgereden: http://goo.gl/maps/TXUO _/-\o_

En geen HOND op de weg en kóóóningsasfalt ! Ook had m'n telefoon er vrijwel geen bereik, dus als je je de barsten rijdt... succes.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hoezo, je kan toch ook plezier hebben als je hem niet helemaal weg rijdt? Iedereen heeft zo zijn eigen rijstijl en niet iedereen hoeft zo plat.

Lekkere route trouwens :9

No signature required.

Verwijderd

Kan niet zeggen dat ik daar regelmatig rijd, maar zo aan de voet van de pyreneen is echt echt wel lekker rijden ja. of the pycos d´europa in het baskenland zijn ook heel mooi.

maar dat lokale rondje. dat gaat ook langs een dorpje Castellar del Valles.
De geboorte plaats van Dani Pedrosa, ik snap wel waarom die gozer zo goed kan motorrijden...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb nog een weekje vakantie die ik nog per motor wil doorbrengen.

Jeukt me ontzettend om weer naar Barcelona te gaan :9

Hoewel, voor een week ben je dan wel lang onderweg... kan ook gewoon eens naar 't Schwarschscwald gaan in een hostel...

Verwijderd

Mocht jij (of wie dan ook van de tweakers die het leest) in omgeving BCN zijn met de motor.
En een toergids nodig hebben voor mooie wegen, stuur me een DM, ik zorg wel voor wat mooie ritten op papier of navigatie (of als je wil zal ik zelfs voorrijden, op kosten van koffie tijdens de stops ;))

• Tankiej
Ik heb vrienden in BCN wonen die ook motor rijden, dus ik kom vast nog wel eens die kant op :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33

_Apache_

For life.

steveman schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:13:
Ik heb nog een weekje vakantie die ik nog per motor wil doorbrengen.

Jeukt me ontzettend om weer naar Barcelona te gaan :9

Hoewel, voor een week ben je dan wel lang onderweg... kan ook gewoon eens naar 't Schwarschscwald gaan in een hostel...
Als je alleen bent kan je idd via de eiffel afzakken, moezel, luxemburg, zwarte woud, oostenrijk, zwitserland..

Oohh met een weekje vrij wist ik het wel 8)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• newbreed
M3rcury schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:07:
[...]

Hoezo, je kan toch ook plezier hebben als je hem niet helemaal weg rijdt? Iedereen heeft zo zijn eigen rijstijl en niet iedereen hoeft zo plat.

Lekkere route trouwens :9
Afbeeldingslocatie: http://www.zorginbeeld.nl/wp-content/gallery/zorginbeeld/Senior%2060-11.jpg
Maar je hebt zelf een gixxer, ga je dan ook rechtop door de bocht heen?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Het schept een band he.. die bejaarden...

UNOX: The worst operating system

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

newbreed schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:39:
[...]

[afbeelding]
Maar je hebt zelf een gixxer, ga je dan ook rechtop door de bocht heen?
Nee, ik rijd hem wel helemaal weg, zowel voor als achter ;)

No signature required.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
Ik vind het in alle eerlijkheid gemakkelijker om een platte bocht naar links te nemen dan een platte bocht naar rechts. De schaamrand links zit dan ook op plm 8 mm aan de linkerkant en 12 aan de rechterkant. Ik denk dat het komt omdat links mijn jiffy en het uitstekende deel van de middenbok zitten. :+

Entropy isn't what it used to be

• newbreed
der_joachim schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:58:
[...]

Ik vind het in alle eerlijkheid gemakkelijker om een platte bocht naar links te nemen dan een platte bocht naar rechts. De schaamrand links zit dan ook op plm 8 mm aan de linkerkant en 12 aan de rechterkant. Ik denk dat het komt omdat links mijn jiffy en het uitstekende deel van de middenbok zitten. :+
Ik vind bochten naar rechts juist makkelijk, maar dat kan komen omdat ik goofy footed ben.

Verwijderd

Coffeemonster schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:43:
[...]

Tip van mijn instructeur: mocht de examinator vragen met welke oefening je wil beginnen, 'stapvoets rijden' kiezen. Langzame slalom is verplicht, en in dat cluster doe je twee proeven, dus dan valt het achtje zeker af. >:)
Mooi tip! Daar heb ik nog eens wat aan. Thanks! 8)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

newbreed schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:16:
[...]

Ik vind bochten naar rechts juist makkelijk, maar dat kan komen omdat ik goofy footed ben.
Rechtshandig, linker oog dominant, en aan beide kanten volgens mij evenveel ongebruikt rubber over.

Hoewel het me wel opvalt dat ik op de fiets nog wel eens m'n rechter trapper aan de grond rij, maar eigenlijk nooit m'n linker...
_Apache_ schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:27:
[...]

Als je alleen bent kan je idd via de eiffel afzakken, moezel, luxemburg, zwarte woud, oostenrijk, zwitserland..

Oohh met een weekje vrij wist ik het wel 8)
Hmm... klinkt wel nice 8)

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 22-06-2012 17:07 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33

_Apache_

For life.

Kijk voor de gein eens op gpstracks.nl, wat er allemaal in die regio te rijden is. Heb twee weken terug een route gereden naar Cochem. Een dag heen, een dag terug. Kwam vanaf Den Haag, zodra je de grens over bent de snelweg af, en lekker binnendoor afzakken naar de Moezel. Heerlijk. De volgende dag, 'the long way home'. Doe het over twee weken nog eens dunnetjes over. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 22-06-2012 17:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

BertV schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:53:
[...]
Op de snelweg tettert die R6 de Div900 eruit.
De (GPS) top van een Diversion 900 is 201km/u.
Daar heb je nogal veel aan... Mijn Div 600 redde dat ook niet, de K1100RS weer wel en die RT die ik nu heb haalt volgens mij 180. Maar, is het belangrijk? Freude am Fahren is veel belangrijker.
Iemand kan alleen zelf zeggen wat belangrijk/leuk is. Hard rijden vind ik persoonlijk geen ene reet aan. Het is veel te gemakkelijk om je gas open te draaien. Dat zag ik al toen ik nog brommer reed. Die MT5jes vlogen me voorbij (ik kon max.110, maar deed dat nooit) op het rechte stuk, maar gingen als een slak door de bocht. Ja, iedereen kan zijn gas open trekken. Maar waar rij je nou 200 of zelfs maar boven de 160? In mijn beleving alleen op een normale manier op een circuit, maar goed er zijn mensen die het liever op de snelweg doen. Prima, if that's what gets you off. Maar je kunt het maar zo weinig doen. En het leukste op een motor is toch eigenlijk de leuke stuurweggetjes. En daar maakt het weer geen ruk uit of je motor heel hard kan.

Zelfs als je al heel zeker weet dat je een sportmotor wilt, kan het goed zijn om juist niet meteen met een SS te beginnen. Er zijn zat motoren die heerlijk sportief rijden en meer dan genoeg vermogen hebben om je de snelheidsbeleving te geven. Daar heb je echt geen R6 of R1 voor nodig. En alle motoren zijn snel, zeker in vergelijking met auto's. Ik heb zelf jaren heel tevreden rondgereden op een Div 600, en dat is natuurlijk helemaal geen sportding, maar je moet nog altijd met een knappe Porsche aankomen om 'm eruit te trekken als het moet. Maar er zit meer tussen een Div en een R6. Als je een leuk 2de handsje koopt, rij je voor weinig en kun je goed ervaren wat het motorrijden voor jou allemaal te bieden heeft, zonder je meteen te focussen op een supersportmodel (wat imho vrij beperkt is).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Topsnelheid vind ik ook niet echt boeiend. Vorig jaar in Duitsland een kilometer of 20 rond de 260km/u gereden. Na 10 min heb je dat ook wel weer gezien. 1 keer in de 2 jaar eens die snelheid rijden vind ik meer dan voldoende. Zolang de motor maar de 160 kan halen en daar niet al te lang over doet vind ik het prima. Flink wat koppel onderin de toeren is veel boeiender dan een hoge topsnelheid die je toch niet rijd.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 22-06-2012 19:55 ]

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:54:
Topsnelheid vind ik ook niet echt boeiend. Vorig jaar in Duitsland een kilometer of 20 rond de 260km/u gereden. Na 10 min heb je dat ook wel weer gezien. 1 keer in de 2 jaar eens die snelheid rijden vind ik meer dan voldoende. Zolang de motor maar de 160 kan halen en daar niet al te lang over doet vind ik het prima. Flink wat koppel onderin de toeren is veel boeiender dan een hoge topsnelheid die je toch niet rijd.
liever pret al op lage snelheid dan rbw kwijt tempo -O-

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

M'n schaap gehaald

Schaap
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LDaft8rZiKK8iet9dWhyIfW7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8eLcvPWT5sGe5hTHDZRet0bt/thumb.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DECOY88
(overleden)
die is wel erg klinisch wit :X

mijn versie. en als je je neus erin duwt weet je dat het een echte is _O-
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1040642.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 22-06-2012 20:11 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Sja, Ikea :P

Ziet er verder wel netjes uit :P
En hij ruikt niet naar schaap, ideaal. Motorjas + dekje erover == kussen :)

[ Voor 44% gewijzigd door DinX op 22-06-2012 20:16 ]

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:16:
Sja, Ikea :P

Ziet er verder wel netjes uit :P
gewast en gebleekt tot er geen schaap meer uit te halen is _O-

• DinX

DinX

Motormuis

Het zit perfect, dat is het belangrijkste. Heb er wel nog niet mee gereden. Eerst wat elastiek / spanbandje halen

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nieuwe uitlaat :)

Ter vervanging van mijn Akra shorty die er eerst onder zat. Nu dus lekker met e-keur rondkachelen!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11565371/2012-06-22-11.24.22.jpg

No signature required.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwarring is nu compleet :+

Smoelt goed! Klinkt vast ook lekker ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:39:
Verwarring is nu compleet :+

Smoelt goed! Klinkt vast ook lekker ;)
Heb hem alleen in de schuur gestart en onder de 6k rpm zit die uitlaatklep nog dicht.. That reminds me, ik moet die klep nog even controleren, want je maakt zo'n veer daaraan vast..

No signature required.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15

Twhomp

Stayin' Alive

Steephh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:47:
Thanks alvast. Al duurt het nog even.. :-(
Nog steeds succes gewenst uiteraard, maar mijn motor kan je niet meer kopen tegen die tijd: ik heb 'm namelijk net verkocht *O* oOo

De kijker van gisteren tijdens de storm (wat een moment ook daarvoor achteraf gezien :D) belde op dat hij de motor toch wilde hebben en 'm meteen kwam halen.

Wat wel lastig is met overschrijven zo 's avonds verkoopen (hij gaat morgen zelf overschrijven), maar een beetje vertrouwen moet je hebben (en ik heb een contractje gemaakt voor de zekerheid ;))

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:38:
Nieuwe uitlaat :)

Ter vervanging van mijn Akra shorty die er eerst onder zat. Nu dus lekker met e-keur rondkachelen!
[afbeelding]
Vind ik persoonlijk veel mooier dan een shorty, laat staan een megaphone.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:52:
[...]

Vind ik persoonlijk veel mooier dan een shorty, laat staan een megaphone.
Die megaphone vind ik er zelf ook niet echt uit zien, maar ik vond die shorty wel wat hebben. Maar nu heb ik en een e-keur en er rijden er heel weinig met deze demper rond (want iedereen wil een korte demper omdat het "hoort" bij de k6-7) :)

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ach...de tijd dat ik me daar überhaubt ook maar één seconde druk over zou maken heb ik gelukkig al gehad voordat ik een motor kocht. Als je er maar lol in hebt, en dat is voor iedereen anders, dus aub niet projecteren... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

4x2

lộn xộn quá

Battle scars van mn avontuurtje van dinsdag :+
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/Crasharm.jpg

Die op mn rug/schouder is 1,5-2x zo groot, alleen wat lastiger op de foto te zetten.
Textiel is ook niet heilig dus (maar dat wist ik al en het zijn nu redelijk schone wonden, dat dan weer wel)

leeg

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mmm pizza :9

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

4x2 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:32:
[afbeelding]

Die op mn rug/schouder is 1,5-2x zo groot, alleen wat lastiger op de foto te zetten.
Textiel is ook niet heilig dus (maar dat wist ik al en het zijn nu redelijk schone wonden, dat dan weer wel)
au...

No signature required.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

[afbeelding]

Douchen, wat een ramp zal het zijn zeg. :X
Wat een reactie. _/-\o_

Krankzinnige muziek vind je hier.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Douchen viel wel mee vanmiddag, al probeerde ik het wel enigszins droog te houden (ze zitten net zo'n beetje dicht, dat heeft zn voordelen)
Afdrogen is een kwestie van voorzichtig doen en een beetje deppen.

De pijn ansich valt ook wel mee, niet veel erger dan jezelf flink verbranden in de zon (zolang je het niet stoot iig :+) Het trekt natuurlijk wel aardig, maar dat is wel uit te houden.

Wat ik veel irritanter vind is dat mn hele evenwichtsorgaan nog van de leg is en ik dus extreem rustig om moet draaien als ik in bed lig omdat je anders zo'n fijn "35 bier gaat prima op 1 avond" gevoel krijgt.

leeg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:57:
Wat ik veel irritanter vind is dat mn hele evenwichtsorgaan nog van de leg is en ik dus extreem rustig om moet draaien als ik in bed lig omdat je anders zo'n fijn "35 bier gaat prima op 1 avond" gevoel krijgt.
Is dat niet een beetje zorgwekkend?
Ik ben een keer in volle galop van een paardebiefstuk gedonderd en was niet meteen bewusteloos, maar heb toen wel zo'n beetje een dag in diepe slaap (of was ik toch bewusteloos?) gelegen. Geen idee meer wat er was gebeurd (nog steeds niet trouwens, is 25 jaar geleden). Volgens de dokter had ik een hersenschudding, maar ik was toen niet duizelig, ook niet als ik op bed lag. Of is dat normaal?

• Steephh
  • Laatst online: 16-01 09:15
Twhomp schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:05:
[...]

Nog steeds succes gewenst uiteraard, maar mijn motor kan je niet meer kopen tegen die tijd: ik heb 'm namelijk net verkocht *O* oOo

De kijker van gisteren tijdens de storm (wat een moment ook daarvoor achteraf gezien :D) belde op dat hij de motor toch wilde hebben en 'm meteen kwam halen.

Wat wel lastig is met overschrijven zo 's avonds verkoopen (hij gaat morgen zelf overschrijven), maar een beetje vertrouwen moet je hebben (en ik heb een contractje gemaakt voor de zekerheid ;))
Nice.. :P Dat wordt dan toch op zoek naar een andere motor... :P

_@/'

• DECOY88
(overleden)
[afbeelding]

lekker openhouden en het zonnetje opzoeken. is het met 5 dagen weg _/-\o_ niet in de volle zon gaan zitten dat de rest verbrand. maar geen kleding eroverheen helpt al veel :Y

vrijdag middag gebeurd en dinsdag alle korsten eraf. daarna vitamine E creme erop en binnen een aantal weken alle littekens weg. ook eentje van 5x2 cm op me wang *O*

[ Voor 21% gewijzigd door DECOY88 op 23-06-2012 10:00 ]

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 02:15:
[...]

Is dat niet een beetje zorgwekkend?
Ik ben een keer in volle galop van een paardebiefstuk gedonderd en was niet meteen bewusteloos, maar heb toen wel zo'n beetje een dag in diepe slaap (of was ik toch bewusteloos?) gelegen. Geen idee meer wat er was gebeurd (nog steeds niet trouwens, is 25 jaar geleden). Volgens de dokter had ik een hersenschudding, maar ik was toen niet duizelig, ook niet als ik op bed lag. Of is dat normaal?
miste met me fiets ongelukje 3 volle dagen. hersenschudding als in duizelig? nee. miste alleen hele stukken van de dag en veel verder dan ja nee kon ik niet antwoorden. na 2 dagen had ik van die mooie donkerblauwe wallen :X toen moest ik toch maar eens een ct scanner vanbinnen bekijken :X

gelukkig was het achteraf geen schedelbasis fractuur maar helemaal gezond was het in elk geval niet.

dus zou toch eens bij de huisarts langsgaan :Y

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ben in het ziekenhuis geweest en door de diverse scanners geweest en heb het ook aangegeven, daar hebben ze niks gevonden, dus ik geloof het voorlopig wel (het was vannacht al weer iets minder erg)

leeg

• DECOY88
(overleden)
4x2 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:04:
Ben in het ziekenhuis geweest en door de diverse scanners geweest en heb het ook aangegeven, daar hebben ze niks gevonden, dus ik geloof het voorlopig wel (het was vannacht al weer iets minder erg)
ok, dan rustig aan doen en de volle 6 weken rust houden -O- ging na 3 weer een dagje te werk en om 12:00 lazerde ik van me poten. |:( toen de andere 3 weken ook maar rust genomen -O-

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

4x2 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:04:
Elke klapper waar je van wegloopt is er een met een goede afloop. Maar dit zou ik toch in de gaten houden.

Wise enough to play the fool

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als ik roze olifanten ga zien samen met lichtflitsen en blackouts ga ik de huisarts wel even vervelen, tot die tijd houd ik het dr gewoon op dat mn kop een klap heeft gehad en even bij moet komen ;)
Het was vannacht al iets minder, dus ik maak me niet zo heel erg druk.

leeg

Verwijderd

Ik weet niet wat het vandaag was... maar alle bijzondere verrichtingen gingen soepel, feilloos en gemakkelijk.
Heel apart terwijl ik voorheen aan het stunten was tot en met.

• tc982
  • Laatst online: 16-01 14:24
In navolging van mijn probleem met mijn carterdesksel, ben ik deze vandaag gaan halen bij motorsloopbg.be. Daar hadden ze er geen in sloop liggen , wel een replica onderdeel. Spijtig genoeg ligt deze in opglabeek en ik woon in Kontich. Dat is dus een auto rit van 1uur 20. Word er onderweg naar daar gewerkt aan de baan, een vetraging van 50 min, en de winkel was ondertussen dicht voor de middag. In totaal 4 uur ermee kwijt geweest.

Ondertussen heb dit deksel vervangen en geschrokken van het feit dat er bijna geen olie meer in zat. Dus een 2 liter bijgekapt. Maar nu krijg ik hem niet meer gestart :( Ik baal nu helemaal.

Ik zal maar depressief thuis blijven vandaag...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit er niet teveel olie in nu dan?

Er gaat bij mij in totaliteit maar 2.4 liter in...

[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 23-06-2012 17:44 ]

• DECOY88
(overleden)
gs500 2,6L en als je door het oliestok gaatje tegen de onderkant van het carter kan kijken moet er 1,5 liter bij totaal.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wat googlen leert dat er in een bandit 600 uit 1995-1999 3,5 L olie gaat.

Als ik het juist heb, is dat het model waar het over gaat?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Vandaag op deze badassery gereden:

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/6131/ktmrc80.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2008/09/08_ktm_990smr_450.jpg

Een RC8 en een SM-R dus :) bij de Orange Days van KTM. De motoren hadden ook echt Oostenrijkse kentekenplaten :+ de RC8 heeft echt een goede zithouding, ik pas er maar op 1 manier op en dat zat meteen goed :D verder wel een beetje een race-houding wat ik wat minder vond, maar het vermogen kwam er echt heel soepel uit en ook met downshiften ging het allemaal soepel. Heerlijk blok!

Dan de SM-R, stuurde wel wat lichter dan de RC8 dus dat vond ik wel een pro, en het zat ook minder racy. Alleen die injectie :X wat een aan/uit effect! Echt compleet waardeloos op rotondes, als je een maal reed ging het prima. Wheelies ging ook erg makkelijk op dat ding. Als ze er ff een andere mapping in zetten zou het een prima motor kunnen zijn, maar ik begon al over carbs op een SM-R zetten, of een RC8 blok in de Adventure _O- verder wel een hooligan bike, de injectie is zo direct dat je overal denkt "Kan ik, kan ik, kan ik?" bij auto's inhalen bijvoorbeeld :P de rc8 was minder direct op het gas vond ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Widow op 23-06-2012 19:19 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tc982 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:43:
Ondertussen heb dit deksel vervangen en geschrokken van het feit dat er bijna geen olie meer in zat. Dus een 2 liter bijgekapt. Maar nu krijg ik hem niet meer gestart :( Ik baal nu helemaal.
Nu ben ik niet zo deskundig, maar ik weet van mijn XT dat er zo'n neutraal sensor het blok in gaat en bij werkzaamheden aan zo'n klepje kan dat per ongeluk onderbroken worden. Zou dat het kunnen zijn? Draadjes zien zitten?

Teveel olie is ook een goeie, hoewel ik niet weet of er een oliedruksensor in zit die voordat de motor gestart is al weet dat er teveel in zit. Maar olie moet je in principe altijd stukje bij beetje doen. Hij gaat - vooral bij onbelast draaien - nooit in 1x kapot van te weinig olie.

Het is volgens mij iets heel simpels, want als ie zomaar in een keer niets meer doet is dat wel heel raar. Draait ie wel rond? Vonkt de bougie (even eentje eruit draaien en tegen je frame aan houden). Zit er benzine in, kraantje open...al die simpele dingen even checken. Ik heb ook een keer uren staan kloten en toen had ik de accu verkeerd om aangesloten... 8)7

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 15:04
Na aardig weer wat te gelezen hebben...

toch weer aan het twijfelen...

ik zag een leuke motor staan... ZX6R uit 99 maar met 63dkm gelopen?
prijs 2000,-

Nu was dit eigelijk ook ongeveer het bedrag wat ik in gedachte had 2000-2500 euro
maar al snel kwam ik erachter dat je dan voor een paar 100 weer een mooie betere minder km's kan kopen uiteindelijk zat ik dus te kijke naar motoren rond de 4-5k klasse... en eigelijk vindt ik dat dus echt teveel..

Wat is nu een leuke beginmotor die kwa onderhoud/techniek gewoon degelijk zijn?
uiteraard valt mijn oog wel op het sportievere segment..

aangezien dit niet me thuisgebied is is dit mijn vraag aan jullie,

www.motoroccasion.nl kijk ik echt dagelijks maar dan zie ik een leuke motor... voor een leuke prijs... en staat er 70dkm op t klokje... en dan heb ik toch zo iets van hmm...
of een oud model zx7r maar die weegt dat weer 232 kilotjes...?
https://online.occasionso...9d23f46d9a/view/1477.html

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vandaag bijna een fietser gemold. Haalde op een 80 weg met 115 in en op het moment dat ik met die snelheid de auto voorbij was steekt een 50plusser met zn gazelle ff gauw dwars de weg over. Ik remde een beetje voor meer tijd om te bewegen maar de motor ging weer van nee,nee,nee schudden dus met zorg vlak achter die dwaas langs juh....

And it goes BRAAAAAPP!

• tc982
Update over mijn start probleem.

Na wanneer ik hem een uurtje heb laten rusten, deed hij het ineens wel. Dus ik met volle moed op de moto ( Suzuki Bandit N600 ) naar Antwerpen. Onderweg val ik stil op de singel in Antwerpen omdat ik slecht schakelde, en kreeg ik hem weer niet aan. Na een 20 min wachten, werkte het ineens weer. Vervolgens doorgereden, en opnieuw hetzelfde voorgehad maar op de leien. Daar stond ik dan te wachten op wanneer hij "koud" zou worden.

Ondertussen heb ik de olie er al een deel uitgehaald, en staat hij nu mooi in het midden. Maar hij kan nog steeds niet starten warm.

Vandaag is van Depressie ( 4 uur rijden voor een onderdeel ), naar Happy ( Zelf kunnen vervangen van een carterdeksel ) naar een Depressie ( wilt niet starten ), naar Happy ( Yes, hij start, eindelijk een tour doen ), naar Depressief ( hij valt stil door mij, en kan niet warm starten ), naar Happy ( teveel olie eruit ), naar Depressief( de olie is het probleem niet ).

Verdomme... Kent er iemand een goede ( niet te duur ) garage te omgeving van Antwerpen / Mechelen?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

juiste type olie dr in gedaan??

And it goes BRAAAAAPP!

• tc982
ROFLASTC schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:53:
juiste type olie dr in gedaan??
Deze heb ik er vandaag bij gedaan : http://www.kroon-oil.com/...orolien/expulsa-rr-10w40/

Maar deze had ik er ook al eens ingedaan, en kan misschien wel niet de juiste zijn : http://www.shell.nl/home/...duct_range_new/helix_hx7/

Maar is 10w40 niet 10w40? Of moet ik hiermee oppassen?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

het gewicht gaat het om ja 10w40= 10w40

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

tc982 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:44:
Update over mijn start probleem.

Na wanneer ik hem een uurtje heb laten rusten, deed hij het ineens wel. Dus ik met volle moed op de moto ( Suzuki Bandit N600 ) naar Antwerpen. Onderweg val ik stil op de singel in Antwerpen omdat ik slecht schakelde, en kreeg ik hem weer niet aan. Na een 20 min wachten, werkte het ineens weer. Vervolgens doorgereden, en opnieuw hetzelfde voorgehad maar op de leien. Daar stond ik dan te wachten op wanneer hij "koud" zou worden.

Ondertussen heb ik de olie er al een deel uitgehaald, en staat hij nu mooi in het midden. Maar hij kan nog steeds niet starten warm.

Vandaag is van Depressie ( 4 uur rijden voor een onderdeel ), naar Happy ( Zelf kunnen vervangen van een carterdeksel ) naar een Depressie ( wilt niet starten ), naar Happy ( Yes, hij start, eindelijk een tour doen ), naar Depressief ( hij valt stil door mij, en kan niet warm starten ), naar Happy ( teveel olie eruit ), naar Depressief( de olie is het probleem niet ).

Verdomme... Kent er iemand een goede ( niet te duur ) garage te omgeving van Antwerpen / Mechelen?
start problemen komen nooit door olie (je kon zonder starten)
slaat de start motor aan? op een normaal tempo? of vertaagd?
het feit dat je aangeeft dat hij start, maar niet nogmaals direct daarna, lijkt mij namelijk een typische accu die vervangen moet worden (of dynamo laad niet bij)

makkelijk te testen ook,
haal een setje startkabel.
start de motor, ze uit, start weer zet uit, net zo lang tot ie eigelijk niet start.

Startkabels er op, effe aansluiten op een auto en als ie dan meteen aanslaat.
Dan is je accu gaar (daar zet ik mijn geld op in)

of hang je accu effe aan een lader en na de nachtje kijken of hij nog steeds moeilijk doet.
tc982 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:57:
[...]

Deze heb ik er vandaag bij gedaan : http://www.kroon-oil.com/...orolien/expulsa-rr-10w40/

Maar deze had ik er ook al eens ingedaan, en kan misschien wel niet de juiste zijn : http://www.shell.nl/home/...duct_range_new/helix_hx7/

Maar is 10w40 niet 10w40? Of moet ik hiermee oppassen?
En inderdaad 10w40 is niet zomaar 10w40
die getallen geven alleen maar viscositeit aan, dus hoe vloeibaar.
waar je ook op moet letten is miniraal/half/vol synthetische olie

nu is vol meer voor hoog vermogen machines, (dat is die van jouw niet) dus je kan daar ook goedkopere half of mineraal olie bij doen.
Mixen is geen doodzonde, maar beter 1 soort aan te houden.

En die shell helix er niet in gieten, reiniginsmiddelen in "auto" olie, kunnen voor doorslippende koppeling zorgen bij natte platen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 00:14 ]

• tc982
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:10:
[...]

het feit dat je aangeeft dat hij start, maar niet nogmaals direct daarna, lijkt mij namelijk een typische accu die vervangen moet worden (of dynamo laad niet bij)

makkelijk te testen ook,
start de motor, ze uit, start weer zet uit, net zo lang tot ie eigelijk niet start.

of hang je accu effe aan een lader en na de nachtje kijken of hij nog steeds moeilijk doet.

[...]

nu is vol meer voor hoog vermogen machines, (dat is die van jouw niet) dus je kan daar ook goedkopere half of mineraal olie bij doen.
Mixen is geen doodzonde, maar beter 1 soort aan te houden.

En die shell helix er niet in gieten, reiniginsmiddelen in "auto" olie, kunnen voor doorslippende koppeling zorgen bij natte platen.
De accu is juist nieuw, de vorige was slecht, maar hij had dan ook een 2 jaar stil gestaan. En je kon dan ook niet meer claxoneren. Nu werkt alles nog normaal, maar krijg ik hem niet gestart. Wat blijkt, ik ben nu naar buiten gegaan, en ik kon hem direct starten. Enkel de tweede keer lukte niet. Ik heb dan een filmpje gemaakt :

De Helix zit er al in, zou ik deze er best uit halen?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geef je nou gas terwijl je de startknop indrukt?

• tc982
mphilipp schreef op zondag 24 juni 2012 @ 01:00:
Geef je nou gas terwijl je de startknop indrukt?
Ja.

Verwijderd

ten eerste, geen gas geven terwijl je start.
(is niet zo erg als vergeleken met injectie, maar gewoon niet doen)
ten tweede, je hoort de start motor wel snel zijn kracht verliezen, dus die accu bijladen zal geen kwaad kunnen.

ik zal eens een nachtje goed nadenken.
en die olie kun je wel laten zitten, maar als je merkt dat je koppeling doorschiet, dan beter wel vervangen

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 01:51:
[...]
ik zal eens een nachtje goed nadenken.
Mooi! Dan kan ik rustig slapen... :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ah ,true that..

Startmotor klinkt als een verkouden pekinees... De spanning lijkt van de accute gaan als je 'm start.

And it goes BRAAAAAPP!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:47

Richard

Kuru Kuru Kururin

tc982 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:44:

Antwerpen is naast NL, vast iemand die je wil en kan helpen. Ik woon bij je naast de seur, maar heb geen ervaring met jouw type tweewieler. Wil best een keertje de singels en leien met je onveilig maken ;)

Je gevoel is bij veel motorrijders bekend, zo heb ik nog een gebakje met een simpel "benzine flow" probleempje wat maar aan blijft jakkeren.

En daar issie weer:
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/10/his-her-diary-same-say-motocycle.png

Vraag aan andere tweakers mbt Accu. Hoe zit dat nu precies?
Kan een gare accu TIJDENS het lopen van een motorfiets nu hickups geven?
Heb eens een proefrit op een motor gemaakt, 100% zonder accu installed. Toen ik hetzelf wilde doen met eenzelfde motor (stond in winterstalling en moest naar andere locatie, netjes krimpkousjes over beide accu aansluitingsoogjes). Perfect kickstarten, liep als een zonnetje, maar kon er niet mee wegrijden omdat CDI ontsteking helemaal "van slag was".

Kan het bijvoorbeeld ook dat door een defecte accu een motor uitvalt @ hoog toeren bereik?

20*350ZO45°

Verwijderd

Niet echt aan te raden, zonder accu rijden. Je accu vangt ook bepaalde pieken op. Je kunt er je dynamo, maar ook andere electronica mee opblazen. Geen goede tip!

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op zondag 24 juni 2012 @ 07:54:
[...]

Antwerpen is naast NL, vast iemand die je wil en kan helpen. Ik woon bij je naast de seur, maar heb geen ervaring met jouw type tweewieler. Wil best een keertje de singels en leien met je onveilig maken ;)

Je gevoel is bij veel motorrijders bekend, zo heb ik nog een gebakje met een simpel "benzine flow" probleempje wat maar aan blijft jakkeren.

En daar issie weer:
[afbeelding]

Vraag aan andere tweakers mbt Accu. Hoe zit dat nu precies?
Kan een gare accu TIJDENS het lopen van een motorfiets nu hickups geven?
Heb eens een proefrit op een motor gemaakt, 100% zonder accu installed. Toen ik hetzelf wilde doen met eenzelfde motor (stond in winterstalling en moest naar andere locatie, netjes krimpkousjes over beide accu aansluitingsoogjes). Perfect kickstarten, liep als een zonnetje, maar kon er niet mee wegrijden omdat CDI ontsteking helemaal "van slag was".

Kan het bijvoorbeeld ook dat door een defecte accu een motor uitvalt @ hoog toeren bereik?
moet er dan geen condensator tussen ipv. je accu. lees dat weleens als ik weer wat voor me at zoek. tussen de crossspullen. hoe het precies werkt moet je zelf opzoeken

• DECOY88
(overleden)
[...]

makkelijk te testen ook,

dan weet je ten minste zeker dat hij stuk gaat _O-

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

makkelijk te testen ook,

Het is niet echt goed voor je accu als je hem leeg start. Snap dus niet helemaal waarom je dat aan hem aanraad om te doen.

No signature required.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:37:
[...]

moet er dan geen condensator tussen ipv. je accu. lees dat weleens als ik weer wat voor me at zoek. tussen de crossspullen. hoe het precies werkt moet je zelf opzoeken
Ligt er een beetje aan of je een CDI of TCI hebt. Een CDI werkt prima zonder de 12v van een accu en/of spanningsregelaar. Een TCI (moderner) heeft wel de 12v nodig.

Die 12v zou dan met het kicken van je spanningsregelaar af komen, maar die werkt inderdaad alleen als je een accu hebt, of als je die vervangt voor een condensator.

Makerij Hofman

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik bedenk me ook dat sommige bobines ook 12v nodig hebben, maar ik weet niet of die alleen vorkomen met een TCI of dat dat ook kan met een CDI, in dat geval kan het daar ook aan afhangen.

Makerij Hofman

Verwijderd

M3rcury schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:39:
[...]

Het is niet echt goed voor je accu als je hem leeg start. Snap dus niet helemaal waarom je dat aan hem aanraad om te doen.
Zo te horen is ie al leeg, hang je hem met startkabels aan een auto, en hij start dan weet je dat het je accu is.
dit heb jij thuis in 2 tellen gedaan met minimale middelen.
Daarom dus
Pagina: 1 ... 368 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.