Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 367 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.104 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

DinX schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:49:
[...]
Voorbeeldje :P
[afbeelding]
Voor de schaal, beneden rijdt een 4x4 op dat pad :P
Ik las dat je in augustus naar Gorges du Verdon wil gaan.
Uit ervaring weet ik dat je daar niet hoeft aan te komen bij een camping aan het water zonder reservering.

Wil je dus met je motor aan het water staan dan kan ik je adviseren even te reserveren of je moet genoegen nemen met een camping op het plateau een stukje rijden van het meer af.

Verder een prima omgeving om ook een geniet-dag van te maken. Je kan daar heerlijk rondrijden!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Stukje van het meer maakt niet uit :)
Ik neem gewoon de eerste de beste camping waar plaats is in de buurt. Zo heb ik het in Noorwegen ook gedaan. Veel comfort heb ik niet nodig. Een lapje grond, douche en toilet is genoeg :)

Als ik trouwens wat fora lees valt het meestal nog mee voor 1 persoon met motor + tent. Daar vinden ze vaak nog een hoekje voor. Meer dan dit neem ik niet in:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0f0c7f2999355782d9d0ccf6ea4a4a2f/medium.jpg

[ Voor 143% gewijzigd door DinX op 21-06-2012 10:00 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

DRAFTER86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:33:
Pardon my french, maar dan ben je wat mij betreft echt een achterlijke gladiool.
Heb je ooit uitgezocht hoe dat soort dingen verzekeringstechnisch werken?
Prachtig hoe mensen altijd op hoge poten gaan staan als iemand zegt dat ze zonder verzekering/zonder rijbewijs/zonder beschermende kleding gereden hebben een keer.
Zulke dingen worden nou eenmaal gedaan, in nederland wat minder vaak dan andere landen, maar het gebeurt, je weet wat voor risico je neemt als je het doet.

Maar om de een of andere manier is het een soort uitnodiging voor andere mensen om gelijk uit de hoogte en heilig te doen. Moet dat nou echt elke keer? Een simpele; "Dat zou ik niet doen als ik jou was, kan je nog veel geld kosten" was meer dan voldoende geweest. Of beter nog, laat iemand lekker een klapper maken zonder iets en als voorbeeld dienen, veels te bettuttelend hierzo ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-01 15:26
Denko schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:02:
[...]

Prachtig hoe mensen altijd op hoge poten gaan staan als iemand zegt dat ze zonder verzekering/zonder rijbewijs/zonder beschermende kleding gereden hebben een keer.
Zulke dingen worden nou eenmaal gedaan, in nederland wat minder vaak dan andere landen, maar het gebeurt, je weet wat voor risico je neemt als je het doet.

Maar om de een of andere manier is het een soort uitnodiging voor andere mensen om gelijk uit de hoogte en heilig te doen. Moet dat nou echt elke keer? Een simpele; "Dat zou ik niet doen als ik jou was, kan je nog veel geld kosten" was meer dan voldoende geweest. Of beter nog, laat iemand lekker een klapper maken zonder iets en als voorbeeld dienen, veels te bettuttelend hierzo ;)
Het gaat mij er niet om dat zo'n pannenkoek zichzelf iets aandoet. Als je een andere kapot rijdt ben je onverzekerd. Dat betekent dat een slachtoffer geen schade kan verhalen. Al sta je juridisch in je recht, kan je van een kale kip niet plukken.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

Phydomir

Dennis

newbreed schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:23:
[...]

Het gaat mij er niet om dat zo'n pannenkoek zichzelf iets aandoet. Als je een andere kapot rijdt ben je onverzekerd. Dat betekent dat een slachtoffer geen schade kan verhalen. Al sta je juridisch in je recht, kan je van een kale kip niet plukken.
Dit ^^

Dat iemand zich zelf in de vernieling rijdt moet hij zelf weten maar als ik naar mijn centen kan fluiten omdat hij er voor kiest onverzekerd rond te rijden....

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Zou je denken dat die mensen vantevoren bewust eens hebben proberen in te schatten wat het ze (financieel) kost als ze onverzekerd een ongeluk met letsel veroorzaken? Ik denk het niet. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:57

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-01 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Haha briljant topic op MF... "Ohja dat was ik niet"

Huhu. Wou dat ik zelf was gaan rijden toen... Al doe ik liever geen 290 op mn naked... :-P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• newbreed
steveman schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:49:
Haha briljant topic op MF... "Ohja dat was ik niet"

Huhu. Wou dat ik zelf was gaan rijden toen... Al doe ik liever geen 290 op mn naked... :-P
Heerlijk 290, naked. Met een wapperende lus.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:22:
[...]

Zou je denken dat die mensen vantevoren bewust eens hebben proberen in te schatten wat het ze (financieel) kost als ze onverzekerd een ongeluk met letsel veroorzaken? Ik denk het niet. ;)
Het gaat mij niet eens om hoeveel het wel of niet gedaan wordt, waar het mij om gaat is dat het vraagt om een man of 15 om op te staan en de persoon in kwestie aan te spreken alsof hij 1. een kind is en 2. net een moord heeft gepleegd.

Trouwens, is er in nederland niet een waarborg fonds oid dat dat soort slachtoffers uitbetaald en dan het geld zelf verhaald op de schuldige?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[...]

kwam er paar weken terug achter dat Montenegro op mijn groene kaart erbij stond. *O* die was een van de weinige die ik niet gecontroleerd had. wel albanie enzo. :Y

dus in 2009 heb ik onverzekerd rondgereden voor 5 hele uren _O-

• newbreed
Denko schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:16:
[...]

Het gaat mij niet eens om hoeveel het wel of niet gedaan wordt, waar het mij om gaat is dat het vraagt om een man of 15 om op te staan en de persoon in kwestie aan te spreken alsof hij 1. een kind is en 2. net een moord heeft gepleegd.

Trouwens, is er in nederland niet een waarborg fonds oid dat dat soort slachtoffers uitbetaald en dan het geld zelf verhaald op de schuldige?
Don't do the crime if you can't do the time.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11
DECOY88 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:20:
[...]

kwam er paar weken terug achter dat Montenegro op mijn groene kaart erbij stond. *O* die was een van de weinige die ik niet gecontroleerd had. wel albanie enzo. :Y

dus in 2009 heb ik onverzekerd rondgereden voor 5 hele uren _O-
Maar waarschijnlijk wel 5 hele mooie uren, heb daar een paar jaar terug twee dagen rond getoerd met de Super Tenere. De kust is fantastisch mooi met als hoogtepunt de baai bij Kotor, en er zijn ongekend veel onverharde (rots)paden, dikke pret :)
Overigens was ik in Montenegro volgens mij wel gewoon verzekerd (Unive).

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Denko schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:16:
[...]

er is idd een waarborg fonds want om 1 kneus nou te reduceren tot financieel blok aan het been van de maatschappij is ook niet goed. het collectief afwijzen van iemand die zonder verzekering of met slippers rijd dient meer tot geruststelling van de uitspreker dan enig ander doel. Dat gezegd hebbende is het idd wel dom om dergelijke risico's te nemen. Het is een loterij die je niet zomaar wint maar als je 'm wint hoef je voor de rest van je leven niet meer te werken...

And it goes BRAAAAAPP!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
[...]
Jij hebt duidelijk nog geen ervaring met je auto in de ochtend vinden met een enorme schade erop.. zonder getuigen.. zonder briefje op de ruit.... waardoor het waarborgfonds niet betaalt.. en je dus zelf mag lappen (indien WA verzekerd). (edit: waarborgfonds keert alleen uit bij een getuigenverklaring).

Mensen die zonder rijbewijs rondkarren heb ik daarom een enorme hekel aan. De kans dat ze ergens tegenaan rijden hoeft wat mij betreft niet eens groter te zijn dan bij iemand MET rijbewijs/verzekering.. maar de personen zonder verzekering zijn ervandoor terwijl jij met de schade blijft zitten ALS ze ergens tegenaan rijden.

Het kan overigens ook goed aflopen. Een vriend van me heeft het ook een keer gehad.. aangifte gedaan.. en toen werd er in de buurt een beschadigde auto gevonden, waarna na enig onderzoek bleek dat een stelletje onverzekerde polen zonder rijbewijs een ritje hadden gemaakt waarna het waarborgfonds wel uitbetaalde :) (helaas had ik die mazzel niet).

[ Voor 20% gewijzigd door Korvaag op 21-06-2012 15:16 ]

UNOX: The worst operating system

• DECOY88
(overleden)
DRAFTER86 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:52:
[...]

Maar waarschijnlijk wel 5 hele mooie uren, heb daar een paar jaar terug twee dagen rond getoerd met de Super Tenere. De kust is fantastisch mooi met als hoogtepunt de baai bij Kotor, en er zijn ongekend veel onverharde (rots)paden, dikke pret :)
Overigens was ik in Montenegro volgens mij wel gewoon verzekerd (Unive).
moet je even goed nakijken. bij mij stond hij er achteraf niet op. was er voorheen van overtuigd maar laatst terug gezocht op mijn oude groene kaart maar daar mist hij.

ook unive :Y

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Ach, zonder verzekering is gewoon not done, omdat je dan niet verzekerd bent en wanneer je iemand aanrijdt die persoon gewoon een probleem heeft. Ik rij zo af en toe ook wel eens met tshirt en korte broek en zonder helm richting het tankstation. Verder rij ik ook wel eens alleen met spijkerbroek en normale jas (wel helm :+). Als je een beetje uitkijkt gebeurt er niks hoor :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Korvaag schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:53:
[...]

Jij hebt duidelijk nog geen ervaring met je auto in de ochtend vinden met een enorme schade erop.. zonder getuigen.. zonder briefje op de ruit.... waardoor het waarborgfonds niet betaalt.. en je dus zelf mag lappen (indien WA verzekerd). (edit: waarborgfonds keert alleen uit bij een getuigenverklaring).

Mensen die zonder rijbewijs rondkarren heb ik daarom een enorme hekel aan. De kans dat ze ergens tegenaan rijden hoeft wat mij betreft niet eens groter te zijn dan bij iemand MET rijbewijs/verzekering.. maar de personen zonder verzekering zijn ervandoor terwijl jij met de schade blijft zitten ALS ze ergens tegenaan rijden.

Het kan overigens ook goed aflopen. Een vriend van me heeft het ook een keer gehad.. aangifte gedaan.. en toen werd er in de buurt een beschadigde auto gevonden, waarna na enig onderzoek bleek dat een stelletje onverzekerde polen zonder rijbewijs een ritje hadden gemaakt waarna het waarborgfonds wel uitbetaalde :) (helaas had ik die mazzel niet).
Dat is een hele mooie aanname die je daar maakt, alleen niet echt correct. Ik heb weldegelijk meerdere malen schade aan mijn auto gehad nadat ik terug kwam op de parkeerplaats, 1x zelfs een hele deur moeten vervangen omdat er zo een lange deuk in zat dat 1 deur nog uitgedeukt kon worden maar de andere moest vervangen worden.
En als ik zo moet gokken is dit of iemand geweest die een slokje op had of iemand die geen "zin in het gezeik had" of iemand die niet wilde dan zijn premie omhoog ging.

ik hecht ook niet echt gek veel waarde aan een rijbewijs moet ik eerlijk zeggen, de slechtste bestuurders op de weg hebben hun rijbewijs al jaren. Geef mij maar iemand die zonder rijbewijs rondrijd met angst voor alles en zich precies aan de regels houd dan een 40+ manager in een 5 serie die met 150 op de snelweg zonder te kijken en zonder te knipperen 3 banen opschuift.
Of grootmoeder die met 55 invoegt op de snelweg, of de 13e "careermom" die ik in een suv door de stad zie rijden terwijl ze op haar iphone kijkt

• newbreed
Denko schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:49:
[...]
*knip
ik hecht ook niet echt gek veel waarde aan een rijbewijs moet ik eerlijk zeggen, de slechtste bestuurders op de weg hebben hun rijbewijs al jaren. Geef mij maar iemand die zonder rijbewijs rondrijd met angst voor alles en zich precies aan de regels houd dan een 40+ manager in een 5 serie die met 150 op de snelweg zonder te kijken en zoperen 3 banen opschuift.
Of grootmoeder die met 55 invoegt op de snelweg, of de 13e "careermom" die ik in een suv door de stad zie rijden terwijl ze op haar iphone kijkt
Dat de meeste bestuurders een rijbewijs hebben is een aanname die je inderdaad wel veilig kan doen.
De vergelijking die je vervolgens maakt slaat natuurlijk als een tang op een varken. Er zijn veel slechte chirurgen, maar dat betekent nog steeds niet dat ik me liever door de slager laat opereren. :F

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:06:
[...]

Dat de meeste bestuurders een rijbewijs hebben is een aanname die je inderdaad wel veilig kan doen.
De vergelijking die je vervolgens maakt slaat natuurlijk als een tang op een varken. Er zijn veel slechte chirurgen, maar dat betekent nog steeds niet dat ik me liever door de slager laat opereren. :F
_O- ben je wel snel klaar met je amputatie en je krijgt de lapjes mee voor thuis in de pan _O-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om deze discussie enigszins tot een einde te brengen; iemand toevallig nog een goed adres voor goedkope banden? Heb nog 2mm over, dus zit eraan te komen ;)

• newbreed
MikeyMan schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:22:
Om deze discussie enigszins tot een einde te brengen; iemand toevallig nog een goed adres voor goedkope banden? Heb nog 2mm over, dus zit eraan te komen ;)
kwikfit

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
Autobandenmarkt.nl ;)

UNOX: The worst operating system

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kwikfit? Voor Motorbanden?

Autobandenmarkt heb ik al gekeken, maar daar hebben ze mijn maat niet...

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:42:
Kwikfit? Voor Motorbanden?

Autobandenmarkt heb ik al gekeken, maar daar hebben ze mijn maat niet...
omgeving zoetermeer. wel makkelijk om erbij te zetten :Y

• newbreed
Oh.. motorbanden. Nee die hebben ze niet bij de kwikfit.
Ik vind dit altijd wel een goed adres voor Goekope motorbanden

Verwijderd

Gewoon naar je garage gaan, vragen om 25% korting en klaar.

Die gasten moeten ook hun brood verdienen.

En als je op internet banden koopt, zoek een adress waar je banden gewisseld kunnen worden.
Naar een dealer gaan met je eigen banden is "not done" je gaat ook niet met je eigen warme eten en drinken naar.

• DECOY88
(overleden)
www.goedkopemotorbanden.nl

[ Voor 40% gewijzigd door DECOY88 op 21-06-2012 16:50 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

www.motormike.nl, niet de allergoedkoopste (zeker ook niet duur), altijd vriendelijk, klantgericht en als je een afspraak maakt kan je snel terecht.

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 21-06-2012 17:08 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

een vele betere discussie, "welke banden"
welk merk,welk type en waarom...

ik stap bijvoorbeeld na mijn huidige metzlers Z8 weer over op hun M5.
de Z8 kan niet zo goed overweg met warm weer en harde acceleratie, normaal rult een band wat op.
De Z8 laten de lappen compleet los,
Plus de M5 zat er ook op vanuit fabriek en presteerde erg fijn voor een sporttoer band

Verwijderd

_Apache_ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:06:
www.motormike.nl, niet de allergoedkoopste (zeker ook niet duur), altijd vriendelijk, klantgericht en als je een afspraak maakt kan je snel terecht.
Doen ook aan 2de hands racesloffen.

Voor de ultieme uitstraling als je zelf niet plat door de bocht durft. (bent wel een kneus als je het daarom doet, net als nieuwe sliders ruilen met circuit veteranen, en ja dat gebeurd)
Of als je gewoon goedkoop een race band wil rijden en niet veel KM maakt.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:20:
[...]
net als nieuwe sliders ruilen met circuit veteranen, en ja dat gebeurd)
dat is minder erg dan de bandschuurmachine er verkeerd opzetten _O-

en ik kan wel schone banden kopen maar na iedere keer zandhappen staan er weer eventjes dikke randen op :Y kan je weer opnieuw beginnen met randjes te verkleinen *O*

[ Voor 24% gewijzigd door DECOY88 op 21-06-2012 17:41 ]

Verwijderd

Heb daar ook wel eens een vriend van mij op betrapt
Reed een diversion 600, in dat rare quasi bordeaux kleurtje.
viel op tijdens de koffie stop dat de logos van de sliders weg waren.
alleen was het slijt patroon kaars recht van boven naar beneden, en nog steeds perfect rood zonder zwarte strepen....
je staat zo voor schut als je dat doet...

overigens iemand hier ervaring met sliders?
ik zoek eigenlijk iets dat ik over mijn "spijker"broek kan aantrekken.
maar zo ver nog niets gevonden dat lijkt op sliders die je over een broek kan aantrekken.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
maar het gebeurt, je weet wat voor risico je neemt als je het doet.
Dat denk ik niet...die mensen hebben werkelijk geen idee, anders deden ze het niet.

"Er zal maar een kind oversteken" :+

Het is gewoon dom, het is altijd dom geweest en het zal altijd dom blijven.
Dit zijn typisch van die dingen waarvan iemand denkt 'het valt wel mee, loopt wel los' maar op het moment dat ze iemand z'n rolstoel in rijden piepen ze wel anders.

"Het gebeurt nu eenmaal" is geen reden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:47:
overigens iemand hier ervaring met sliders?
Nee, maar ik heb wel schuurplekken op mijn cylinderbeschermers... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:04
Vraagje over het kopen van een motor. Ik wil voor een R6 gaan echter de oude modellen vind ik helemaal niks. De modellen die ik leuk vind beginnen pas bij 5000 a 6000 euro. Wat een beetje veel is als eerste motor.

Nu vind ik de Kawasaki NINJA 250 R en de Aprilia RS 250 erg mooi. Beide 250cc alleen zijn deze ook nog erg snel? De prijzen vallen me reuze mee en de modellen zien er erg strak uit. Denk persoonlijk dat 250cc wel prima is om mee te beginnen, ken mezelf wel een beetje.

• DECOY88
(overleden)
Versteegrob schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:45:
Vraagje over het kopen van een motor. Ik wil voor een R6 gaan echter de oude modellen vind ik helemaal niks. De modellen die ik leuk vind beginnen pas bij 5000 a 6000 euro. Wat een beetje veel is als eerste motor.

Nu vind ik de Kawasaki NINJA 250 R en de Aprilia RS 250 erg mooi. Beide 250cc alleen zijn deze ook nog erg snel? De prijzen vallen me reuze mee en de modellen zien er erg strak uit. Denk persoonlijk dat 250cc wel prima is om mee te beginnen, ken mezelf wel een beetje.
er is meer in het leven dan cc's. de aprilia is een 2 takt. rijd effe vlotter maar vereist wat meer rijtechniek en onderhoud :Y

ninja 250 r is leuk als je 25kw moet. voor de rest is het een opgefokte brommer :Y

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Er zit ook vast nog wel wat tussen een R6 of een 250cc motor, denk ik?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
Een RS250 heeft volgens mij tegen de 70pk bij een drooggewicht van 130 kilo ofzo. No way dat die op 25kW rijbewijs hoort ;)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mopedreifen.de

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Nou jongens, vandaag mijn theorie in 1x gehaald met maar 3 foutjes.

Nu komt voor mij het moeilijkste van de hele toestand: het examen met de bijzondere verrichtingen. :s

• Steephh
  • Laatst online: 16-01 09:15
Bijzondere verrichtingen vallen réuze mee! Het is voorbij voor je het weet en het stelt nog minder voor dan de theorie. Ik zelf til wat zwaarder aan mijn verkeersdeelneming examen.. :-)

_@/'

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:38:
Nou jongens, vandaag mijn theorie in 1x gehaald met maar 3 foutjes.

Nu komt voor mij het moeilijkste van de hele toestand: het examen met de bijzondere verrichtingen. :s
van de 7 oefeningen mag je er 2 verknallen. zolang ze in 2 verschillende disciplines vallen :Y

Verwijderd

Oke, dat wordt dan dus de slalom en het draaien van een achtje :p
of is dat 1 discipline?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 19:47 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:46:
of is dat 1 discipline?
en je mag alles 2x proberen :Y

vallen beide in cluster 2 -O-

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 21-06-2012 19:52 ]

Verwijderd

Nuttige info. Thanks!

Jammer dat ze beide in cluster 2 vallen. Zaterdag dan maar meer mijn best doen tijdens het lessen :p
Steephh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:40:
Bijzondere verrichtingen vallen réuze mee!
Zou je denken? Moet je maar eens komen kijken hoe ik de bijzondere verrichtingen doe :*)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 20:11 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:09:
Nuttige info. Thanks!

Jammer dat ze beide in cluster 2 vallen. Zaterdag dan maar meer mijn best doen tijdens het lessen :p
draaien van een achtje is gewoon pionetjes kijken. maar je kan ook een keertje los oefenen zonder pionnen. en de rondjes steeds strakker draaien :Y

• Phydomir

Phydomir

Dennis

DECOY88 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:11:
[...]

draaien van een achtje is gewoon pionetjes kijken. maar je kan ook een keertje los oefenen zonder pionnen. en de rondjes steeds strakker draaien :Y
Als je pionetjes kijkt bij het 8je draaien gaat ie zeker fout. Dan rij je er zeker tegenaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DECOY88
(overleden)
Phydomir schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:36:
[...]

Als je pionetjes kijkt bij het 8je draaien gaat ie zeker fout. Dan rij je er zeker tegenaan.
niet als je de hoeken afga :Y

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:15

Twhomp

Stayin' Alive

Hmmm :'(

Zoals misschien hier bekend, mijn motor staat te koop. Vandaag had ik een zeer geïnteresseerde kijker die hem zou kopen en meenemen.

Dus testritje (uiteraard). Ik weet niet of jullie het weer hebben gevolgd, maar die jongen kwam dus met een behoorlijk bloedsnelle sportmotor is een behoorlijk nasty stormbui terecht. Bij mij in de straat waaiden er planten en (tijdelijke) verkeersborden weg :o

Verzopen en geintimideerd kwam hij terug (gelukkig was er niks gebeurd; ik werd nerveus). Conclusie: 'het gevoel was er niet'. Kan ik heel goed begrijpen onder die omstandigheden. Maar hij ziet er toch vanaf. Erg jammer, want ik denk dat hij erg blij van de motor was geworden, ik had mijn motor aan hem zeker gegund.

Ach, he'll be back, bij mooi weer gaat het vast kriebelen bij hem ;)

Maar het weer wordt dus bedankt :(

* Twhomp mocht lekker zijn natte motor, die onder het zand zat, gaan droogmaken :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• ShockRaver
  • Laatst online: 02-01 15:04
Hopelijk kan ik binnenkort overgaan tot aanschaf van een motor :D

a.s. woensdag AVD :P

vraagje tussendoor hoeveel lessen hebben mense nodig gehad voor hun rijbewijs?
(mense die het in de afgelope 2 jaar gehaald hebben?)

Mijn intructeur zegt steeds.... ow dat gaan wij samen eff snel doen...
met gevolg...
AVB 3 lessen > excamen > slagen.
AVD 3 lessen > excamen > to be continued...

lesblokken bestaan uit 1,5 uur... dus zowel voor avb en avd heb ik nog geen 5 uur les gehad..?
Moet er wel bij zeggen dat ik al kon shakelen etc, vroeger wel eens op schakelbrommertjes gereden...
en ben al jaren in bezit van rijbewijs (auto)

en dan gelijk nog een adviesvraag :P

Ik wil als ik me motorrijbewijs heb een Yamaha R6 kopen... (99-02) model (liefst met zwarte onderkuip)
waarom? vindt het al van jongst af aan een vette motor
zit nu dus al een beetje rond te kijken voor zo een machine...
en ik heb me late vertelle dat deze degelijk zijn en dat je zo en zo met supersports niet boven de 50dkm moet kopen?
voorderest kan ik niet echt iets vinden kwa specifieke punten waarop je moet letten bij aanschaf van een R6
(standaart punten als ketting ballinghoofd etc die heb ik uiteraard al op me lijstje staan)

me vader zegt... och... 600cc... na een half jaar ben je het zat zo een opgevoerde brommer
(me pa rijd een diversion 900)
dus me vader is van mening dat ik een R1 moet kopen...
Uiteraard ook rondgeinformeerd en mensen zeggen vaak al dat een R1 to much is...

maar mijn conclusie is.... R1 meer vermogen... minder marge om foutjes te maken.
aangezien ik dan welliswaar 27 ben dus mag gelijk op vol vermogen rijden lijkt een R6 mij een slimmere keus? ivm deze wat minder agresief is op lage toeren..
ow en uiteraard prijs van een R6 is gunstiger... (ben natuurlijk een echte hollander)
Afbeeldingslocatie: http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/Yamaha/R6/2001/B_1024x768.jpg

mooiste vindt ik van 2001 de achterkant... :9~ :9~ :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.evotech-performance.com/media/catalog/product/cache/1/image/600x400/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/1/4121_12_.jpg

(zag v.d week hier in de buurt weer een R1 2011 model onderuitgaan in de bocht... er lag zand... en de beste man ging te vroeg op ze gas... achterwiel gleed weg... slingere... en de berm in op ze plaat... ;w )

[ Voor 5% gewijzigd door ShockRaver op 21-06-2012 21:16 ]

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 20:47

4x2

lộn xộn quá

ShockRaver schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:13:
me vader zegt... och... 600cc... na een half jaar ben je het zat zo een opgevoerde brommer
Uiteraard ook rondgeinformeerd en mensen zeggen vaak al dat een R1 to much is...
Je hebt ook al in de gaten dat die R6 in ieder opzicht sneller is dan een XJ900 ? ;)

leeg

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:02
Hey,

ik ben nu ook bezig met motor rijlessen.
maar toch heb ik een vraag, mijn instructeur wist het niet helemaal zeker.

Ik heb een paar motor rij schoenen op het oog

http://www.motorkledingwi...et-wp-schoenen-zwart.html

1 site zegt mij dat ik deze schoenen zelfs CBR examen mee mag doen. iemand ervaring met deze schoen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat je Pa een Diversion 900 durft te vergelijken met een R6 met "maar" 600cc. zegt denk ik meer over hem dan over jou... Een R6 rijdt rondjes om de Diversion als 't moet :)

Persoonlijk zou ik echter weg blijven van een '99-'02 (RJ03) model omdat ze: A, veel te duur worden aangeboden en je een RJ09 model ('03-'05) voor dezelfde prijs kunt aanschaffen als je even wat zoek... Én B, het blok van de RJ09 écht bulletproof is in tegenstelling tot het blok van de RJ03.

Ik raad je niks áf of áán ... maar... ;)

@ Marascon: Als ze maar sluiten bóven de enkel. Da's de (examen) eis.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 21-06-2012 21:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ach, ik heb op kistjes met veters examen gedaan ;)

Zolang de kleding maar 'deugdelijk' is. En dan is een flink subjectieve term.

• DECOY88
(overleden)
Marascon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:35:
Hey,

ik ben nu ook bezig met motor rijlessen.
maar toch heb ik een vraag, mijn instructeur wist het niet helemaal zeker.

Ik heb een paar motor rij schoenen op het oog

http://www.motorkledingwi...et-wp-schoenen-zwart.html

1 site zegt mij dat ik deze schoenen zelfs CBR examen mee mag doen. iemand ervaring met deze schoen?
zelfs op rubber regenlaarzen mag je examen doen. zolang je enkel maar bedekt is :Y

*Voor zover ik de kleding voorschrift ken

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 21-06-2012 21:38 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:36:
Dat je Pa een Diversion 900 durft te vergelijken met een R6 met "maar" 600cc. zegt denk ik meer over hem dan over jou... Een R6 rijdt rondjes om de Diversion als 't moet :)

Persoonlijk zou ik echter weg blijven van een '99-'02 (RJ03) model omdat ze: A, veel te duur worden aangeboden en je een RJ09 model ('03-'05) voor dezelfde prijs kunt aanschaffen als je even wat zoek... Én B, het blok van de RJ09 écht bulletproof is in tegenstelling tot het blok van de RJ03.

@ Marascon: Als ze maar sluiten bóven de enkel. Da's de (examen) eis.
Idd, die 1e types r6 zijn berucht om hun afgebrokkelde cilinderbussen.
Verder, aan een 600cc supersport heb je de eerste paar jaren je handen vol aan, behalve als je alleen maar hard rechtoodr wilt.

Vaak bu'j te bang!

• Steephh
Twhomp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:46:
Hmmm :'(

Zoals misschien hier bekend, mijn motor staat te koop. Vandaag had ik een zeer geïnteresseerde kijker die hem zou kopen en meenemen.

Dus testritje (uiteraard). Ik weet niet of jullie het weer hebben gevolgd, maar die jongen kwam dus met een behoorlijk bloedsnelle sportmotor is een behoorlijk nasty stormbui terecht. Bij mij in de straat waaiden er planten en (tijdelijke) verkeersborden weg :o

Verzopen en geintimideerd kwam hij terug (gelukkig was er niks gebeurd; ik werd nerveus). Conclusie: 'het gevoel was er niet'. Kan ik heel goed begrijpen onder die omstandigheden. Maar hij ziet er toch vanaf. Erg jammer, want ik denk dat hij erg blij van de motor was geworden, ik had mijn motor aan hem zeker gegund.

Ach, he'll be back, bij mooi weer gaat het vast kriebelen bij hem ;)

Maar het weer wordt dus bedankt :(

* Twhomp mocht lekker zijn natte motor, die onder het zand zat, gaan droogmaken :+
Op 16 Juli doe ik motorexamen, mocht ie er daarna nog zijn, mogelijk heb ik dan interesse. :P

_@/'

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:46:
of is dat 1 discipline?
Tip van mijn instructeur: mocht de examinator vragen met welke oefening je wil beginnen, 'stapvoets rijden' kiezen. Langzame slalom is verplicht, en in dat cluster doe je twee proeven, dus dan valt het achtje zeker af. >:)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Verwijderd

tot nu toe rijd ik altijd wel rustiger op een 1000 als een 600 sport.

als wij bergweggetjes aanvallen, dan mag ik wel eens de daytona 675 lenen. (beste "kleine" racer die er is)
ik rijd die machine hoog in de toeren (hoewel het niet eens hoeft)

andersom rijd ik dan mijn triumph speed triple veel lager in de toeren, en rijd daar ook "rustiger" mee.

de CC zeggen echt niet over de rijstijl.

of anders gezegt, heb jij geen aanleg, dan rijd je jezelf toch wel kapot op een boom (grof gezegd)
ongeacht het blok.

- edit,
@hierboven met die aprilia 250,
kopen als je zelf kan sleutelen, 2takt is makkelijk aan te werken en onderhoud is eenvoudig.,
maar wees wel bereid om vaak te sleutelen...

tevens kan je die ook niet rijden op beperkt rijbewijs,
naarst de kw beperking, heb je ook een beperking van KG per PK, daar gaat dat strokerje ruim overheen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 21:46 ]

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Steephh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:42:
Op 16 Juli doe ik motorexamen, mocht ie er daarna nog zijn, mogelijk heb ik dan interesse. :P
Sure, let me know :)

En succes met je examen!

• Steephh
Thanks alvast. Al duurt het nog even.. :-(

_@/'

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:44:

als wij bergweggetjes aanvallen, dan mag ik wel eens de daytona 675 lenen. (beste "kleine" racer die er is)

andersom rijd ik dan mijn triumph speed triple veel lager in de toeren, en rijd daar ook "rustiger" mee.

of anders gezegt, heb jij geen aanleg, dan rijd je jezelf toch wel kapot op een boom (grof gezegd)
Ik báál met m'n 600 altijd als er in de heuvels/bergen weer eens wat vóór me zit wat niet doorrijdt met een "dikke duuzend" . Dat ding MOET gewoon met toeren naar boven, én dás meestal gewoon lekker in z'n één door de bochten heen sleuren...

P.S. 't Enige model R6 wat ik NIET heb gereden is 't RJ11 model van '06-'07 ... M'n huidige fiets is de tweede RJ15 die ik heb. Van een 2008 naar een 2012 omdat Yamaha nog niet met een nieuwe fiets kwam/komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 21-06-2012 21:56 ]

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:48:
[...]

Ik báál met m'n 600 altijd als er in de heuvels/bergen weer eens wat vóór me zit wat niet doorrijdt met een "dikke duuzend" . Dat ding MOET gewoon met toeren naar boven, én dás meestal gewoon lekker in z'n één door de bochten heen sleuren...
het hangt natuurlijk van je blok af, en hoewel ik normaal gesproken Triumph belachelijk maak in ons clubje (bijna iedereen rijd zo´n engels mormel inclusief ik)
maar die 675 heeft echt wel pit onderin voor een kleintje...
maar laten we eerlijk zijn, het is toch gewoon lekker om een sportmotor lekker te janken.

ik vind het wel bevredigend op een manier, om lekker te knallen zo.
Maar ik merk wel, dat ik altijd veel agressiever rijd op dat "kleintje" en dan relatief (want het tempo maakt geen verschil) rustig op mijn eigen Speed triple.

dus mensen die zeggen met een 1000 rijd je je dood, die categorie motorrijders die dat in zich hebben (want ze zijn er wel) die doen dat op elke fiets,
Dus laat je als nieuwe rijder niet afschrikken van CCs
Maar ben bewust dat jij jezelf van kant kan maken als je je hersenen niet goed gebruikt...
heb respect voor de kracht tussen je benen, als je dat eenmaal echt begrijpt... dan word het genieten op een snelle machine

-edit,
ah ik zie dat je een R6 rijd, zei iemand daar piekerig motor karakter?
welnee hoe kom je daarbij ;) haha.
zien er wel strak uit...

Ik moet wel zeggen, toen ze bij die een naar laatste generatie zeiden "deze machine heeft 17500 toeren bereik. Toen moest ik toch echt wel even hard lachen.
Gelukkig hebben ze dat later wel terug gedraaid

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 21:59 ]

• Marascon
DECOY88 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:38:
[...]

zelfs op rubber regenlaarzen mag je examen doen. zolang je enkel maar bedekt is :Y

*Voor zover ik de kleding voorschrift ken
Danku

Aangezien ik geen zin heb in gesleep met schoenen/Laarsen is dit een gulden middenweg voor mij.

Volgens mij zitten hier aleen niet veel mensen met een liefde voor choppers maar voor racers :P

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Niks mis met choppers!

Ik vind alle soort motoren vet: 1-cilinder dikke offroaders (Duke :D), sportmotoren, toermotoren, choppers, you name it, ik wil het. Alleen die scooter-achtige motoren of dat gekke ding met 2 voorwielen vind ik niks ;)

• DECOY88
(overleden)
Marascon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:09:
[...]

Danku

Aangezien ik geen zin heb in gesleep met schoenen/Laarsen is dit een gulden middenweg voor mij.

Volgens mij zitten hier aleen niet veel mensen met een liefde voor choppers maar voor racers :P
uit het cbr foldertje.
Schoeisel
U draag hoge schoenen of laarzen die ook uw enkel bedekken

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Alles is tof, behalve choppers en de Ducati Diavel :r

Nah serieus, als iets goed is in z'n genre ...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Marascon
ik ben zelf wel fan van de Yamaha xv 1700 roadstar warrior
of de Honda Magna (83)
(met de nodige aanpassingen qua uiterlijk)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:55:
[...]

>>KNIP<<

-edit,
ah ik zie dat je een R6 rijd, zei iemand daar piekerig motor karakter?
welnee hoe kom je daarbij ;) haha.
zien er wel strak uit...

Ik moet wel zeggen, toen ze bij die een naar laatste generatie zeiden "deze machine heeft 17500 toeren bereik. Toen moest ik toch echt wel even hard lachen.
Gelukkig hebben ze dat later wel terug gedraaid
Was Érger... Het RJ11 model had een teller die tot 20K liep... en 't rode gebied begon pas bij 17.500. Het huidige RJ15 model is gelukkig wél realistisch en laat 't rode beginnen bij 16.500 .... en loopt door tot 19K. De begrenzer pakt in bij ~ 18K (gemeten!!).

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Twhomp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:13:
Alleen die scooter-achtige motoren of dat gekke ding met 2 voorwielen vind ik niks ;)
Die zwaaien soms wel eens. Ik denk dan altijd "Pfft, koop een echte motor en probeer het dan nog eens. Wellicht zwaai ik dan terug" :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 09:43
Twhomp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:13:
dat gekke ding met 2 voorwielen vind ik niks ;)
https://www.google.nl/sea...ei=OojjT_LQNpGZ0QWC6qmfAw

https://www.google.nl/sea...ei=QYjjT8vlHsTE0QXsls3rBg

Welke van de 2 bedoel je? :P

Ik ben zelf helemaal weg van sportmotoren (en dan de Ninja's in het bijzonder), maar een KTM Superduke vind ik toch ook wel een gigantisch brute machine >:)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:04
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:44:

ongeacht het blok.

- edit,
@hierboven met die aprilia 250,
kopen als je zelf kan sleutelen, 2takt is makkelijk aan te werken en onderhoud is eenvoudig.,
maar wees wel bereid om vaak te sleutelen...

tevens kan je die ook niet rijden op beperkt rijbewijs,
naarst de kw beperking, heb je ook een beperking van KG per PK, daar gaat dat strokerje ruim overheen
Ben totaal niet handig :+ Dus toch maar weer naar de R6 kijken. Vind de Suziki Gixxer ook steeds mooier worden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
NOFI, maar je vader snapt er niet veel van. Een 600CC R6 gaat erg hard als je een beetje toeren maakt. Er zijn maar weinig mensen die alles eruit halen. Laat staan hoe enorm weinig mensen een 1000cc benutten.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb ook het idee dat het een nogal irritante rijstijl promoot zo'n 1000 als eerste fiets. Langzaam door elke bocht, en dan weer voluit maximaal aan het gas hangen zodat je er toch nog niet langs komt :/

Tja om ze nou in de bocht in te gaan halen op de toch wel smalle Lekdijk... mompelt iets over een oetlul op een rode SV1000 met Damen lederen jas en stoffen broek...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:01:
[...]

NOFI, maar je vader snapt er niet veel van. Een 600CC R6 gaat erg hard als je een beetje toeren maakt. Er zijn maar weinig mensen die alles eruit halen. Laat staan hoe enorm weinig mensen een 1000cc benutten.
Als die Div aan z'n top zit.... schakel je met een R6 nog minimaal 2 keer, als 't er al geen 3 zijn. Eerste 3 versnellingen zijn érg lang... de vierde iets of wat minder... 5 én 6 kom je met normaal weggebruik niet (1 & 2 zijn dan al "killing" voor je rijbewijs).

• ShockRaver

Probleem is budget...
ik moet er een deel voor gaan lenen...
en uiteraard heeft lenen niet de voorkeur... maargoed als je iets wilt...

maar eentje uit 2003 is vaak al zo een 1000,- duurder...
maar ik sta uiteraard open voor suggesties...
ik wil namelijk wel gelijk iets degelijks... en niet dat ik na 400km al problemen krijg etc.

probleem is ook... ik heb geen schuur/garage etc waar ik hem kan stallen...

college van mij... heeft een 2003? 900RR (vindt de neus niet mooi) en een vriend van hem heeft een 99 R6 die heeft ook al problemen gehad... gat in de cilinderwand? en die is ook een kleine 2000,- kwijt aan reparatie...
en mja daar zit ik dus echt niet op te wachten...

2e luxe probleem is... heb al een groot deel van me motor outfit...
en me schoenen zijn zwart/blauw (kon ze voor een spotprijsje kopen)
dus heb ook liefste een motor in deze kleurstelling... maargoed...
als iemand een toptip heeft kwa motor of dergelijk... nieuwe schoene zijn zo gekocht...

ik vindt met name motors mooi met 2 koplampen...
bv. kawasaki zx6r 2002 model... (vindt de koplamp wel iets te groot...)
R6/R1 mooie strakke koplampen.. _/-\o_
2003 600RR ook erg netjes... maar heb niks met rood/zwart en helaas zijn die er in overvloed...

ja bij de lokale motorboer staat een 600RR 2003 zwart... met 42dkm... voor 4250,-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat éérste regeltje....... Budget!!!

Als je een "SS" wil kopen: Spaar even door tot je 't geld (ruim) hebt want alleen met de aanschaf van een motor bén je er niet.

Voor de rest: Als je je rijbewijs eenmaal hebt én wat ervaring hebt opgedaan.... ga dan eens kijken naar een "R".

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er is ook niets mis met 2 jaar een 600cc Hornet oid rijden. Geloof mij ook dat gaat hard genoeg. Is ook gelijk wat goedkoper en enorm betrouwbaar. Ik heb er 2 jaar op rondgereden voor ik mijn SV kocht. Vergis je ook niet in de zithouding van een sportmotor, misschien vind je dat helemaal niets.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

wimmel_1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:54:
Als je je rijbewijs eenmaal hebt én wat ervaring hebt opgedaan.... ga dan eens kijken naar een "R".
Dat is echt een hardnekkige onterechte "wijsheid" :(

Toen ik net mijn rijbewijs had, meteen een YZF 750 R gekocht. Als beginnersfiets. En daar is niks mis mee.

Sterker nog, achteraf gezien had ik een nog zwaardere motor willen hebben, die sneller PK's onderin de toeren op het asfalt krijgt dan deze. Niet dat ik alles uit de YZF750R haal, maar ik vind hoogtoerig rijden niet prettig als het om toeren gaat. Hoogtoerig racen of open gooien is heerlijk, maar hoogtoerig op de snelweg rijden is vermoeiend (en zuipt peut).

Ik hoorde van iedereen dat je als beginner al die kracht niet kan handelen en dat je het beter niet kan doen. Ik snap daadwerkelijk niet waar dat vandaan komt :? Alsof een motor een ongetemd paard is die door heeft dat je geen ervaring hebt en dus spontaan, zonder dat je er wat aan kan doen, met 200km/h tegen een muur aan scheurt :D

Sterker nog, ik kan nu lezen en schrijven met dit ding, wat zich mooi uitte tijdens een VRO: ik was met mijn sportmotor sneller, nauwkeuriger, gedurfder en zelfverzekerder dan de rest, waarvan men op de mooiste, nieuwste, veiligste motoren reed.

Kortom: alle motoren zijn dodelijk, alle motoren zijn even goed/slecht. Om nou beginners telkens die kleine klotemotortjes aan te smeren is gewoon flauw. Iedereen moet gewoon de motor kopen die ze willen. Een nieuwe R1 als beginnersfiets? Sure. Tweedehands Diversion 600? Ook best.

Het is jammer dat bookmark ShockRaver zo'n nieuwerwets racemonster wil, anders had ik nog wel een mooie fiets uit '93 voor hem ;) Bloedsnel, enorm vermogen, compleet 100% dodelijk elke keer dat je er op rijdt, dus een uitstekende beginnersfiets :Y

• ShockRaver
Naja kijk alles heeft een budget...

zelfde als met een TV er is altijd wel weer een betere...

eerst kijk je voor 1 van 500 dan van 1000 dan van 1500 etc.

motor begon ik ook al zo... begon met 2000... zit nu inmiddels ook al rond de 4k te kijken..
maar als ik dan voor 4500 echt een goede kan kopen?

zoals jij al aangeeft dat 99-02 modelen overpriced zijn.. tja voor 500 meer koop je een 2003... maar voor weer 500 meer koop je een 2006.. etc.

en ik wil t liefste een SS simpele reden... dat is wat ik mooi vindt

anders leen ik de diversion van me pa wel... of de kawa van me zus (oude lesmotor lol.. incl valbeugels :P )
maar dat is niet wat ik wil...

een motor kopen is geen probleem... maar een goede betrouwbare wel..
mede omdat ik in dit wereldje nog niet thuis ben echter weet ik enkelt wat ik wel en niet mooi vindt ;)

• ShockRaver
Twhomp schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:19:
[...]

Dat is echt een hardnekkige onterechte "wijsheid" :(

Toen ik net mijn rijbewijs had, meteen een YZF 750 R gekocht. Als beginnersfiets. En daar is niks mis mee.

Sterker nog, achteraf gezien had ik een nog zwaardere motor willen hebben, die sneller PK's onderin de toeren op het asfalt krijgt dan deze. Niet dat ik alles uit de YZF750R haal, maar ik vind hoogtoerig rijden niet prettig als het om toeren gaat. Hoogtoerig racen of open gooien is heerlijk, maar hoogtoerig op de snelweg rijden is vermoeiend (en zuipt peut).

Ik hoorde van iedereen dat je als beginner al die kracht niet kan handelen en dat je het beter niet kan doen. Ik snap daadwerkelijk niet waar dat vandaan komt :? Alsof een motor een ongetemd paard is die door heeft dat je geen ervaring hebt en dus spontaan, zonder dat je er wat aan kan doen, met 200km/h tegen een muur aan scheurt :D

Sterker nog, ik kan nu lezen en schrijven met dit ding, wat zich mooi uitte tijdens een VRO: ik was met mijn sportmotor sneller, nauwkeuriger, gedurfder en zelfverzekerder dan de rest, waarvan men op de mooiste, nieuwste, veiligste motoren reed.

Kortom: alle motoren zijn dodelijk, alle motoren zijn even goed/slecht. Om nou beginners telkens die kleine klotemotortjes aan te smeren is gewoon flauw. Iedereen moet gewoon de motor kopen die ze willen. Een nieuwe R1 als beginnersfiets? Sure. Tweedehands Diversion 600? Ook best.

Het is jammer dat bookmark ShockRaver zo'n nieuwerwets racemonster wil, anders had ik nog wel een mooie fiets uit '93 voor hem ;) Bloedsnel, enorm vermogen, compleet 100% dodelijk elke keer dat je er op rijdt, dus een uitstekende beginnersfiets :Y
wat ik ook altijd mooi heb gevonden is dat ouwe model kawa met die 2 ronde lampen en die 2 buisen op de kap naar de tank 400cc? ninja dacht ik..

maar wat voor dodelijk scheurijzer uit 93 heeft u dan ? :P

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

ShockRaver schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:19:
mede omdat ik in dit wereldje nog niet thuis ben echter weet ik enkelt wat ik wel en niet mooi vindt ;)
Je kan regelmatig bij motorwinkels zo'n open motorrijdag bezoeken: dan hebben ze een X aantal motoren voor testritten. Dan kan je enkele ritjes op verschillende motoren maken en meteen kijken of iets voor je is.

Vaak zijn dat nieuwe motoren, maar het geeft wel een goed beeld van de verschillen.

Heb je geen kenissen met motoren om eens op te zitten?

En sowieso kan je eens een keer langs een motorwinkel en op motoren zitten: sommige motoren hebben zithoudingen die je misschien niet aan staan, weet je dat ook weer :)
ShockRaver schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:23:
Een Yamaha YZF750R, hier al te vaak genoemd in dit topic :+
Het is jammer dat je in Amsterdam woont, anders had je er best een rit op mogen maken. Zonder verkoopredenen ;) (hoewel: vallen = kopen en volgens "men" valt een beginner gegarandeerd op deze motor :+ )

[ Voor 27% gewijzigd door Twhomp op 22-06-2012 00:27 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ShockRaver schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:19:
Naja kijk alles heeft een budget...

zelfde als met een TV er is altijd wel weer een betere...

eerst kijk je voor 1 van 500 dan van 1000 dan van 1500 etc.

motor begon ik ook al zo... begon met 2000... zit nu inmiddels ook al rond de 4k te kijken..
maar als ik dan voor 4500 echt een goede kan kopen?

zoals jij al aangeeft dat 99-02 modelen overpriced zijn.. tja voor 500 meer koop je een 2003... maar voor weer 500 meer koop je een 2006.. etc.

en ik wil t liefste een SS simpele reden... dat is wat ik mooi vindt

anders leen ik de diversion van me pa wel... of de kawa van me zus (oude lesmotor lol.. incl valbeugels :P )
maar dat is niet wat ik wil...

een motor kopen is geen probleem... maar een goede betrouwbare wel..
Da's al een wat beter idee wat ik van je krijg.. Dammn.. mijn 2004 R6 ging er in 2009 uit voor iets meer dan 5500,- bij inruil op een overjarige 2008 ;)

• Blue-eagle
  • Niet online
ShockRaver, wees toch verstandig en ga eerst leren rijden joh. Dit zeg ik niet om te beledigen, maar jij en ik zijn allebei beginnend bestuurders. Ik had mijn rijbewijs binnen 3 weken in the pocket en maak mezelf geen illusies: ik ben een beginner.

Koop een motor van 2000 Euro waar je niet zo bang voor hoeft te zijn qua power, welke meer fouten toelaat en welke ook niet zo aantrekkelijk is voor het dievengilde, en waardeer over 1 of 2 jaar op naar een nieuwere motor die ook wat spannender is.

Lenen voor zo'n ding is toch dood zonde. Ga lekker geld opzij zetten iedere maand en werk jezelf omhoog naar een motor van je dromen die je tegen die tijd ook fantastisch kan besturen. Daarbij: een snelle motor is harstikke leuk, maar met de helft van je motorvermogen mag je legaal helemaal niks uitvoeren op de openbare weg. Je gaat je geld met een 600cc nog goed kunnen gebruiken als de eerste boetes binnen komen :+

En je gaat je geld nog hard genoeg nodig hebben voor allerlei andere randzaken. Als je geld moet lenen ben je straks een lening aan het afbetalen voor een motor die gejat of gecrasht is. Je krijgt de dagwaarde terug van de verzekering (altijd een tegenvaller), je kleding wordt niet volledig vergoed en je krijgt nooit meer dezelfde motor terug. Ga je dan weer een lening afsluiten?

Als je nu 3000 Euro cash hebt, koop dan iets van hooguit 2000 Euro.
Als die gejat/total-loss wordt zou je bijvoorbeeld 1800 Euro terug krijgen van je verzekering.
Dan moet je beschadigde spullen opnieuw kopen, en een nieuwe motor.

Je krijgt ~2000 Euro van de verzekering (hoog ingeschat) en moet dus nog een helm kopen, je had nog wat spaargeld en kan een vergelijkbare motor terug kopen.

Als je nu gaat lenen heb je maar 1 schot op doel. Motor weg = downgraden.

En niet onbelangrijk: geld lenen kost geld.

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
ShockRaver schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:23:
[...]
wat ik ook altijd mooi heb gevonden is dat ouwe model kawa met die 2 ronde lampen en die 2 buisen op de kap naar de tank 400cc? ninja dacht ik..

De ZXR400 heeft 2 stofzuigerbuizen, maar een enkele koplamp (die overigens voor de leeftijd m.i. echt wel mooi is, heb hem zelf ook :+ ).
Dan heb je nog de ZXR750. Daarvan heeft de oudere uitvoering ook buizen en sowieso dubbele (maar wel compleet ronde) koplampen.
En dan heb je ook nog de ZX7R, iets nieuwer, maar volgens mij redelijk zwaar.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Hier ben ik het wel mee eens. Geld lenen om je droom motor te kunnen rijden (eigenlijk überhaupt geld lenen) is niet bepaald handig en zonde van al die rente die je betaald. Als je voor 1500 euro een leuke CBR600F koopt ga je daar zeker de eerste drie jaar plezier van hebben. En ook die gaan als de brandweer als je het gas open draait.

Ik las hierboven ook nog ergens iets over hoog toerig op de snelweg rijden. Dat is met een 600cc met zo'n 100PK echt nergens voor nodig. Zelfs in zijn 6 met zo'n 120KM/u accelereert mijn Thundercat harder dan de gemiddelde auto en als je echt even snel ergens voorbij wil zit je zo in de 3 of 4 en blaas je er voorbij. Het kan zijn dat ik als beginnend motor rijder nog geen vergelijk heb maar ik heb echt niets te klagen over de trek kracht vanaf de 4K toeren.

• DECOY88
(overleden)
koop iets wat rijd en leer het daarop.

kwam vorige week een gsxr 600 tegen. mocht hopen dat het zijn eerste rit was. met 30 over een dijkje. geen bocht kunnen nemen. op een kruispunt naar het fietspad toedraaien om daarna toch maar de weg op te gaan.

neehoor ga dan lekker met een afgetrapte gs500 rijden. scoor je bij mij meer punten mee.

leuk dat je een motor voor 20k kan betalen. maar kan je ermee rijden?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ondanks dat ik het afgelopen week ontzettend oneens was met je, Decoy, kan ik nu alleen maar beamen wat je zegt. :)
Leer eerst sturen op een goedkopere fiets als je droommotor nog buiten budget valt. En als je vervolgens voor je droommotor gewerkt en gespaard hebt, kun je er ook pas echt van genieten als je hem eindelijk veroverd hebt.

• newbreed
Zoals iedereen al zegt en nog 100'en malen zal blijven zeggen. Op een oude fiets moet je het leren. Het leuke van motorrijden is... komt ie.... motorrijden. Je kan natuurlijk van je laatste centjes de hipste racer kopen en deze regelmatig poetsen, er naast gaan staan en stralen dat je zo'n fraaie fiets in je bezit hebt. Maar het wordt pas echt leuk als je er ook eens mee flink kan gaan vegen. Neem maar van mij aan dat je veel harder door de bocht durft met een een makke fiets die voldoende gelegenheid geeft voor correctie, dan een R6 (ken alleen de eerste generatie) met een sterk aan/uit karakter.

Je kan natuurlijk je eigen plan trekken en toch vol emotie voor de fiets gaan, die je begeert. Dat is tenslotte ook begrijpelijk. Dus als de eerste alinea je niet aanspreekt luidt het tweede advies: Sowieso een racer kopen (het liefst een R1), er in full leather(kleurstelling van de motor) op zitten en dan fotos posten van je schaamranden.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
* frankivo heeft ook een oudje gekocht.

Mocht 'ie het ergens niet overleven kan ik m'n schouders ophalen, economisch afgeschreven is 'ie toch al wel :P

iRacing Profiel

• DECOY88
(overleden)
frankivo schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:31:
* frankivo heeft ook een oudje gekocht.

Mocht 'ie het ergens niet overleven kan ik m'n schouders ophalen, economisch afgeschreven is 'ie toch al wel :P
gewoon na het kopen er al naar kijken. voor jou ga ik geen cent terug krijgen en daar heb ik vrede mee. alles wat je na 2 jaar(25kw) oplevert is meegenomen maar waarschijnlijk kan je naar de sloop

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 19:01

BertV

Handgemaakt

Als je op een oude fiets geen lol hebt, heb je dat ook niet (lang) op een nieuwe.
Tell-sell die hobby na een paar jaar maar onder je bed.

In nederland is het leuker rijden op een CB1 dan op een GSXR1000.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

In mijn omgeving rijden veel jonge (sportieve) motoren, R6'en, R1'en, XJ6 div's, allemaal een enkel jaar jong. Mijn - tien jaar oude - FZS600 (zo vergeeflijk en voorspelbaar als ie is) rijdt - bij wijze van - rondjes op hun.

Eerlijk gezegd, ben ik compleet verslingerd aan die FZS600. Hij is makkelijk, eenvoudig in onderhoud, kan makkelijk lange afstanden rijden, is niet vies van het beter gooi en smijtwerk en als we dan eens een stop maken en in de the middle of nowhere staan trek ik de topkoffer open en is het lopend buffet geopend.
Wat een luxe. _/-\o_

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind het ook nog steeds super rijden op mijn oude GSX400X, ook al heeft mijn GSXR600 ruim het dubbele aan vermogen en is 5x meer poser :P Met die 400 (vergelijkbaar met de CB1) kan je flink jagen en door de versnellingen vliegen zonder dat je meteen op de 200 km/h zit. Alleen als ik dan weer op de gsxr stap merk je meteen wat 20 jaar aan technische ontwikkeling met het rijgedrag van een fiets doet :P want het stuurt ineens 10x zo scherp met veel minder moeite
Ik kan ook niet wachten om volgende week met de 400 lekker 3 weken op vakantie te gaan 8)

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 22-06-2012 09:53 ]

Vaak bu'j te bang!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 19:01

BertV

Handgemaakt

LOL, ik ben 1 van de weinig die ze allebei heeft gehad.

Op de snelweg tettert die R6 de Div900 eruit.
De (GPS) top van een Diversion 900 is 201km/u.

Maar... de Div900 doet het op legale snelheden allemaal veel makkelijker dan de R6 die je eerst tot 10.000tpm moet opwinden. De voorganger van de R6, de Thundercat, is een veel betere straatmotor.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:52:
Ik vind het ook nog steeds super rijden op mijn oude GSX400X, ook al heeft mijn GSXR600 ruim het dubbele aan vermogen en is 5x meer poser :P Met die 400 (vergelijkbaar met de CB1) kan je flink jagen en door de versnellingen vliegen zonder dat je meteen op de 200 km/h zit. Alleen als ik dan weer op de gsxr stap merk je meteen wat 20 jaar aan technische ontwikkeling met het rijgedrag van een fiets doet :P want het stuurt ineens 10x zo scherp met veel minder moeite
Ik kan ook niet wachten om volgende week met de 400 lekker 3 weken op vakantie te gaan 8)
gewoon lekker rijden zonder panisch naar de berm te turen of daar niemand staat te lazeren/flitsen

• newbreed
Na het behalen van mijn rijbewijs was de eerste fiets waar ik op reed: een YZF750 (van een vriend).
Ik zat er met een textiele broek op en heb me bij het dooraccelereren nog nooit zo hard vast moeten klampen aan het stuur. Ik gleed er gewoon vanaf. Wat gaan die dingen er als een speer vandoor, zeg. We zijn toen naar Bodegraven (Goedhart) gegaan om een testrit te maken op een Monster 1100 evo en een Triumph Street Triple. Niet zozeer omdat ik dat graag wilde, want ik had 0 intensie om 1 van deze twee fietsen aan te schaffen; maar meer omdat die vriend al 3 maanden aan het zagen was dat ik persé een Ducati moest kopen en omdat hij ook wel eens graag op een Street Triple wilde rijden.

Ik moet zeggen dat ik enorm genoten heb van de testrit. De Ducati Monster is geweldig omwille van de houding. Je zit echt klaar om iedere bocht aan te vallen. De Street Triple vond ik qua houding een stuk minder agressief, maar het karakter van het blok is wereld's. Zo'n 3 cilinder stampt je van je plek bij lage toeren als een 2 cilinder, en in hogere toeren heb je het 4 cilinder slingshot effect. Toch, als ik het geld had, dan was ik nu naar de dealer gegaan om een Ducati Monster 796 op te halen. Voldoende power die goed in de buurt van de 1100 komt en de lichtvoetigheid van 696. Naar mijn mening zijn dit soort nakeds de beste fietsen om op te leren rijden, zoveel vetrouwen als ze uitstralen. Toch ben ik ook nog steeds erg gecharmeerd (of misschien beter geïntimideerd) van (door) de YZF750, wat was dat een ervaring.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

newbreed schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:28:
...

Je kan natuurlijk je eigen plan trekken en toch vol emotie voor de fiets gaan, die je begeert. Dat is tenslotte ook begrijpelijk. Dus als de eerste alinea je niet aanspreekt luidt het tweede advies: Sowieso een racer kopen (het liefst een R1), er in full leather(kleurstelling van de motor) op zitten en dan fotos posten van je schaamranden.
Over schaamranden gesproken: Sinds ik mijn Schuberth S2 helm heb, zijn mijn schaamranden geslonken tot ongeveer een cm. Eerst waren ze toch wel een stukje groter. Ik doe geen moeite om kneedowns te maken; ik probeer gewoon lekker te sturen; schijt aan de rest. Maar doordat de snelheidsbeleving anders is (doordat de helm rustiger is), moet ik de motor vanzelf veel platter leggen om de bochten nog netjes te nemen.

Mijn tip dus om van schaamranden af te komen (als je wakker ligt van schaamranden): koop een stillere helm! :D

• newbreed
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:06:
[...]

Over schaamranden gesproken: Sinds ik mijn Schuberth S2 helm heb, zijn mijn schaamranden geslonken tot ongeveer een cm. Eerst waren ze toch wel een stukje groter. Ik doe geen moeite om kneedowns te maken; ik probeer gewoon lekker te sturen; schijt aan de rest. Maar doordat de snelheidsbeleving anders is (doordat de helm rustiger is), moet ik de motor vanzelf veel platter leggen om de bochten nog netjes te nemen.

Mijn tip dus om van schaamranden af te komen (als je wakker ligt van schaamranden): koop een stillere helm! :D
Ik was gister even aan het zoeken naar geluidsfragmentjes van diverse dempers voor op de fz6.
Daarbij kwam ik er eentje tegen waar de schaamranden zijn te spotten vanaf de maan. Deze rijdt volgens mij echt alleen maar rechtdoor.
Pagina: 1 ... 367 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.