Wise enough to play the fool
Ik zit ook op 2 hoog, maar mijn broer woont in een vinex wijk, dus kan ik daar wassen.Korvaag schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:40:
[...]
De Total heeft van die 2-wieler wasstraten. Daar zit een lage-hogedrukreiniger open zo'n borstel waar je nog wat zinnigs mee kan. Ik wiil daar binnenkort eens heen omdat ik in een flat woon en niet de mogelijkheid heb om te wassen anders dan een emmer met spons naar de garage zeulen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik zal zelf ook ongetwijfeld genoeg acties hebben waar ik me niet van bewust ben dat ze andere hinderen. Zodra ik er door iemand op geattendeerd wordt ben ik me er in ieder geval van bewust.
Ik zal trouwens in het vervolg m'n posts wat minder dramatisch schrijven, volgens mij denkt nu de helft dat ik me over vanalles en nogwat vreselijk op zit te winden in het verkeer
Genoeg daarover. Ontopic! Gaan er nog tweakers naar de TT in Assen volgende week dan? Wij zijn van plan nog wel een dagje langs te gaan, camping wordt net iets teveel van het goede.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Verwijderd
Ik denk dat jouw actie alleen maar tot gevolg heeft dat men zich weer ergert aan de rare acties van een motorrijder. Dat sproeien voor een motorrijder soms vervelend is zal de automobilist waarschijnlijk totaal gemist hebben en zeer mogelijk was hem dat zelfs toen je hem dat duidelijk probeerde te maken niet duidelijk. Wild gebaren, inhalen en abrupt rijden komen dan dus gewoon over als een mallotige actie. Om over de overige auto's maar te zwijgen, want die zien jou alleen maar rare dingen doen zonder enig idee te hebben van de aanleiding.Mevius schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 01:25:
Ik zal zelf ook ongetwijfeld genoeg acties hebben waar ik me niet van bewust ben dat ze andere hinderen. Zodra ik er door iemand op geattendeerd wordt ben ik me er in ieder geval van bewust.
Het is wel begrijpelijk, maar niet heul handig.
Ik woon op 13 hoog, ik was 'm bij m'n oudersmphilipp schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:06:
[...]
Ik zit ook op 2 hoog, maar mijn broer woont in een vinex wijk, dus kan ik daar wassen.
Vaak bu'j te bang!
Voor onderhoud ging ik af en toe naar mijn ouders (20km rijden), maar de eerste fout die ik maakte was dat je de olie dan niet echt goed kan verwisselen, als het 70-80 graden is.
Iet wat offtopic : Heb van mijn vriendin heleboel oude motorplus magazines gehad, uit de jaren negentig.
"Rookt niet, drinkt niet....... Castrol motorolie"
"Hagelnieuw.................. XJ 900 S Diversion"
"De zoon zijn droom is de vader zijn nachtmerrie.............Kawasaki ZZR"
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 19-06-2012 08:56 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ik ga daar werkenMevius schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 01:25:
[...]
Genoeg daarover. Ontopic! Gaan er nog tweakers naar de TT in Assen volgende week dan? Wij zijn van plan nog wel een dagje langs te gaan, camping wordt net iets teveel van het goede.
Heeft iemand nog tips voor een camping?
Vaak bu'j te bang!
Van zeven hoog twee emmertjes sop naar beneden gieten?_Apache_ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:53:
Ik zit hier op 7 hoog, was mijn motor gewoon hier beneden op de parking. Neem als ik naar beneden ga de spullen mee. De motor moet echt smerig zijn wil ik er met twee emmertjes sop niet doorheen komen. Handje vol zachte doeken mee (wassen + drogen) en binnen no-time is ie weer mooi schoon.
zal het ergste vuil er wel vanaf slaanVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:41:
[...]
Van zeven hoog twee emmertjes sop naar beneden gieten?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
gaat over motoren, vind het prima ontopic_Apache_ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:53:
Iet wat offtopic : Heb van mijn vriendin heleboel oude motorplus magazines gehad, uit de jaren negentig.Zit dat af en toe door te bladeren. Moet wel glimlachen op de reclame die erin staat. Slogans zoals
"Rookt niet, drinkt niet....... Castrol motorolie"
"Hagelnieuw.................. XJ 900 S Diversion"
"De zoon zijn droom is de vader zijn nachtmerrie.............Kawasaki ZZR"
vroegah, toen Kawa nog echt ballen had, hadden ze echt brilliante reclames.
in europe mag je andere merken niet in de zeik nemen, in Amerika wel, en dan krijg je dit soort pareltjes
zx12r (er is er ook eentje met iemand die een polderweggetje probeerd over te steken, zal die ook eens opzoeken
Hoewel Zx6 in oostenrijk
-edit-
Het sprintje de weg over
zo hoort reclame toch te zijn, niet die saaie "veilig/zuinig/economisch blablabla"
Maar goed voor iedereen die het niet ontopic acht mag iets anders verzinnen ter discussie
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 12:16 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:36:
[...]
gaat over motoren, vind het prima ontopic
vroegah, toen Kawa nog echt ballen had, hadden ze echt brilliante reclames.
in europe mag je andere merken niet in de zeik nemen, in Amerika wel, en dan krijg je dit soort pareltjes
zx12r (er is er ook eentje met iemand die een polderweggetje probeerd over te steken, zal die ook eens opzoeken
[video]
Hoewel Zx6 in oostenrijk
[video]
[YouTube: http://youtu.be/V7geXAAZ4Uo]
[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 19-06-2012 12:01 ]
Was iig een speed wobble van formaat, gasgeven hielp niet meer.
Verder alleen wat schaaf wonden (textiel pak, dus is geen verrassing)
leeg
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ziekenhuis in en alleen schaafwonden?4x2 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:43:
Zow, anders stuiter je jezelf even het ziekenhuis in met een remfoutje
Kan toch wel, als je een klein beetje nekklachten hebt wordt je gelijk afgevoerd
Niet zo veel met jou aan de hand gelukkig als ik het zo begrijp4x2 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:43:
Zow, anders stuiter je jezelf even het ziekenhuis in met een remfoutje
[ Voor 29% gewijzigd door M3rcury op 19-06-2012 18:48 ]
No signature required.
Dat niet alleen.... Als ze ook maar een vermoedde hebben dat je "iets" aan je wervelkolom mankeert komt (in geval van een auto-ongeluk) de brandweer....En heb jij achteraf een cabrio "gewonnen".M3rcury schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:47:
[...]
Kan toch wel, als je een klein beetje nekklachten hebt wordt je gelijk afgevoerdKeer met snowboarden gehad. Ging goed hard onderuit, en de piste poppetjes vroegen waar ik pijn had, waarop ik antwoorde dat ik de spieren in mijn nek voelde. Werd ik gelijk vastgelegd terwijl ik zeker wist dat het spierpijn was
[...]
Niet zo veel met jou aan de hand gelukkig als ik het zo begrijp?
Politie hier in de regio heeft zo een cabrio gekregen door iemand plaatst te laten nemen op de bijrijdersstoel van d'r 2 dagen oude VW Touran..... Persoon was zélf uit z'n eigen auto gestapt en voelde zich niet lekker worden na een paar minuten, politieagent(e) liet hem daarom maar even plaats nemen in die nieuwe Touran.... Brandweer maakte er een cabrio van
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
zorgen dat je het uit zicht doet. ik had mijn motor alweer zo goed als gestart voordat de eerste eens stopte om te kijkenwimmel_1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:31:
[...]
Dat niet alleen.... Als ze ook maar een vermoedde hebben dat je "iets" aan je wervelkolom mankeert komt (in geval van een auto-ongeluk) de brandweer....En heb jij achteraf een cabrio "gewonnen".
Politie hier in de regio heeft zo een cabrio gekregen door iemand plaatst te laten nemen op de bijrijdersstoel van d'r 2 dagen oude VW Touran..... Persoon was zélf uit z'n eigen auto gestapt en voelde zich niet lekker worden na een paar minuten, politieagent(e) liet hem daarom maar even plaats nemen in die nieuwe Touran.... Brandweer maakte er een cabrio van
en toen snapte ik meteen weer waarom ik een hekel aan pijnstillers heb. had even in een middag mijn rug verder gesloopt dan dat de 4 dagen rust geholpen hadden
Maar eerlijk gezegt heb ik in zo'n geval liever dat ze van m'n auto een cabrio maken dan dat ik m'n leven lang ellende met m'n rug/nekwervels heb.
Afgelopen Eifelweekendje met de motor ook (weer) zoiets meegemaakt met een maatje welke een vrij heftige aanrijding met een overstekende ree kreeg (snelheid was +/- 110 Km/h) op 50 mtr. vóór me. Eerste werk wat we als mederijders gedaan hadden was hém (vrij grof) sommeren om te blijven liggen en vervolgens 112 bellen mét GPS coördinaten.
Ambulance was er binnen 12 minuten en die hebben 'm af laten voeren met een traumaheli omdat ze z'n wervelkolom niet genoeg vertrouwde voor vervoer over de weg (500mtr. met de ambu om onder het bladerendek van de bomen uit te komen.... Daarna met de heli verder naar het hospitaal).
4 dagen later kon hij overigens ook weer naar huis.... en is nou aan't revalideren hier in NL.
[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 19-06-2012 19:51 ]
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:39:
Grootste/beste pijnstiller maakt je lichaam op zo'n moment zélf aan: Adrenaline!!
Maar eerlijk gezegt heb ik in zo'n geval liever dat ze van m'n auto een cabrio maken dan dat ik m'n leven lang ellende met m'n rug/nekwervels heb.
heb wel een keer een surfmast in mij nek gehad. dat heeft maar een jaar of 5 geduurd voordat dat over was. iedere ochtend mijn nek muurvast. en die moest los
waar ergens bij ons in de buurt?Korvaag schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:40:
[...]
De Total heeft van die 2-wieler wasstraten. Daar zit een lage-hogedrukreiniger open zo'n borstel waar je nog wat zinnigs mee kan. Ik wiil daar binnenkort eens heen omdat ik in een flat woon en niet de mogelijkheid heb om te wassen anders dan een emmer met spons naar de garage zeulen
Edit: net te laat met de edit..
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dat je zelf weer op kan staan zegt natuurlijk geen drol. Meneer Davidson stapte afgelopen weekend ook zelf uit zijn Toyota die door de lucht vloog (Le Mans). Later is ie toch maar gaan liggen. Vandaag mocht ie z'n eerste stapjes weer doen. Drie gebroken wervels. En dan zit hij nog in een kooi, vastgegespt in een stoel op maat...DECOY88 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:35:
[...]
zorgen dat je het uit zicht doet. ik had mijn motor alweer zo goed als gestart voordat de eerste eens stopte om te kijkenmaar met een gekneusde rug richting huis gereden
2 weekjes plat 2 weekjes rustig aan en daarna weer aan de gang.
[YouTube: http://youtu.be/NMWFiq7aXVw]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
maar je snapt snel genoeg wat kan en nietmphilipp schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:32:
[...]
Dat je zelf weer op kan staan zegt natuurlijk geen drol. Meneer Davidson stapte afgelopen weekend ook zelf uit zijn Toyota die door de lucht vloog (Le Mans). Later is ie toch maar gaan liggen. Vandaag mocht ie z'n eerste stapjes weer doen. Drie gebroken wervels. En dan zit hij nog in een kooi, vastgegespt in een stoel op maat...
[video]
ga nou eerst maar op je plaat dan kan je meepraten
maar er zit nogal een verschil tussen 300+ en nog net 50
[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 19-06-2012 20:36 ]
Beetje het zelfde als dat je in een paniekreactie gaat remmen (geeft vertraging) terwijl je achteraf gezien misschien beter gás had kunnen geven.
Hier is mijn motor, een Suzuki Bandit N600, heeft maar 500euro gekost :

En hier de lek :

Weet er iemand waar ik dit onderdeel zo goedkoop mogelijk kan vinden? Er zit een barst in... Hoe noemt dat eigenlijk?
Computers make very fast, very accurate mistakes.
voor de volgende keer valbeugeltjes eroptc982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:40:
Omdat in Belgie de A-rijbewijzen volgend jaar moeilijk worden, ben ik dus bezig met mijn rijbewijs. Ik rij momenteel rond met een "L". Ondertussen éénmaal onderuit gegaan, zeer traag. Maar nu heb ik problemen met mijn motor.
Hier is mijn motor, een Suzuki Bandit N600, heeft maar 500euro gekost :
[afbeelding]
En hier de lek :
[afbeelding]
Weet er iemand waar ik dit onderdeel zo goedkoop mogelijk kan vinden? Er zit een barst in... Hoe noemt dat eigenlijk?
Dat is een carterdeksel. Om er zo goedkoop mogelijk aan te komen... sloop
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
maar dat scheelt de eerste keer al 1 carterdeksel en de verloren oliesteveman schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:46:
Valbeugel... kost netzoveel als de fiets zo'n beetje man!
Dat is een carterdeksel. Om er zo goedkoop mogelijk aan te komen... sloop
bij mij voorkomen ze het altijdPilatuS schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:49:
Er zijn ook genoeg valbeugels die meer schade veroorzaken dan dat ze voorkomen. Genoeg plaatjes gezien waarbij de valbeugel het frame krom getrokken heeft bij glijden op hogere snelheid.
je heb valblokken. pak een bout en een klomp kunststof. bout het ergens in en klaar. dat maakt veruit meer kapot dan je lief is.
maar je heb inderdaad de 2 punts beugeltjes die alleen voor houvast hebben en verder niks. die slopen soms
en de 3punts die voor 2 punten heeft en achter je blok nog een punt
[ Voor 31% gewijzigd door DECOY88 op 19-06-2012 22:08 ]
http://www.goparts.nl/ond...zuki&T3=GSF%20600&D=DELKV
tc982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:04:
is dit dan het juiste onderdeel? Want duur is het in ieder geval niet...
http://www.goparts.nl/ond...zuki&T3=GSF%20600&D=DELKV

€112 + wat de dealer erop verdiend of verzendkosten cmsnl
Is dit dan hetzelfde? http://www.ebay.co.uk/itm...484385b84e#ht_1285wt_1413
Ik wil echt niet te veel geld uitgeven hieraan, aangezien ik mijn vrouw nu al op mijn dak heb...
120km / dag zonder doppen op de snelweg is geen lachertje
Wat jij wilVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:41:
[...]
Van zeven hoog twee emmertjes sop naar beneden gieten?
Die jij aangeeft lijkt de rechter te zijn (koppeling), en die de poster ervoor aangeeft is de linker (olie). Welke bedoel je?tc982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:32:
[...]
Is dit dan hetzelfde? http://www.ebay.co.uk/itm...484385b84e#ht_1285wt_1413
Ik wil echt niet te veel geld uitgeven hieraan, aangezien ik mijn vrouw nu al op mijn dak heb...
Net zoals mijn vader perfect doorhad dat zijn bekken verbrijzeld was bij dat auto ongeluk en (op aanwijzing van de pliesie) gewoon de auto uitstapte...
Hoe word dit gezien, want als ik mijn motor zit is het linksonder, waar de koppeling zit, en rechts zit de oliedop._Apache_ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:30:
[...]
Die jij aangeeft lijkt de rechter te zijn (koppeling), en die de poster ervoor aangeeft is de linker (olie). Welke bedoel je?
Dus ik neem aan dat deze correct is?
Jezus, wat een "noob" ben ik toch hiermee
[ Voor 5% gewijzigd door tc982 op 19-06-2012 23:51 ]
Welk land ? Hier in NL prefereren ze nl. vervoer over de weg omdat dat minder trillingen geeft dan via een heli. Zeker met glijdend vervoer.wimmel_1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:39:
Grootste/beste pijnstiller maakt je lichaam op zo'n moment zélf aan: Adrenaline!!
Ambulance was er binnen 12 minuten en die hebben 'm af laten voeren met een traumaheli omdat ze z'n wervelkolom niet genoeg vertrouwde voor vervoer over de weg (500mtr. met de ambu om onder het bladerendek van de bomen uit te komen.... Daarna met de heli verder naar het hospitaal).
UNOX: The worst operating system
Niks tegen jou persoonlijk, maar de laatste paar reply's deden mijn wenkbrauwen nogal fronzen. Als ik last van m'n nek of rug heb, na een crash, reken maar dat ik naar de dokter ga of de ambulance bel. Aan internet/wikipediawijsheid en het denken zelf beter te weten heb je in dat soort situatie's imo helemaal niks en kan levensgevaarlijk zijn (al helemaal omdat je vaak niet helder denkt om die momenten).DECOY88 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:34:
[...]
maar je snapt snel genoeg wat kan en niet
ga nou eerst maar op je plaat dan kan je meepraten
maar er zit nogal een verschil tussen 300+ en nog net 50
Vaak bu'j te bang!
Dus, degene die ik gezien op Ebay is de juiste, er zit daar zelfs een pakking bij. Lijkt me nog niet al te moeilijk om zelf te doen. Kom eronder, alle olie eruit laten lopen, en deksel er volledig af, vervangen met deksel en pakking, en alles is terug in orde?wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:08:
IS "gewoon" een carterdeksel ... en dan wel je koppelingskant. ding kost je rond de 8 á 9 tientjes en daar komt dan nog een pakking bij van een paar knaken.
maw: weten welk moment je moet gebruiken, en een momentsleutel hebben. (en kunnen gebruiken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het zullen wel M6 boutjes zijn, dus die zet je met ~10Nm vast. Het is niet zo'n heel spannend onderdeel, dus vast=vast bij dat soort dingen.
Vaak bu'j te bang!
Saddle Sore 1600K
Met de auto is dat al gekkenwerk.
Vaak bu'j te bang!
Die ferry heeft het eigenlijk nog extra lang gemaakt in tijd. Daar had ik ook liever gewoon doorgereden
Ik was in de namidddag in Kristiansand en pas rond 22u in Denemarken ofzo.
En hoe langer je weg geweest bent (en hoe meer km in het zadel) hoe makkelijker je dat doet.
[ Voor 34% gewijzigd door DinX op 20-06-2012 10:33 ]
breek niet zo snel iets. en als je weet hoe je gevallen bent hoef je vrij weinig moeite te doen om de complete impact door te rekenen. als je hele ribbenkast van onder tot boven aan je linker kant zeer doet. heb je alleen gekneusde ribbetjes-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:34:
[...]
Niks tegen jou persoonlijk, maar de laatste paar reply's deden mijn wenkbrauwen nogal fronzen. Als ik last van m'n nek of rug heb, na een crash, reken maar dat ik naar de dokter ga of de ambulance bel. Aan internet/wikipediawijsheid en het denken zelf beter te weten heb je in dat soort situatie's imo helemaal niks en kan levensgevaarlijk zijn (al helemaal omdat je vaak niet helder denkt om die momenten).
en als je midden op het water zit. is de meeste adrenaline alweer uit je lijf voor je aan wal bent. als je dan al nergens meer last van heb?
iedereen moet het voor zichzelf weten. maar om meteen naar het ziekenhuis te gaan omdat je een tikje op je rug gehad heb is ook weer zoiets.
DinX schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:30:
Toen ik van Noorwegen teruggereden ben heb ik ook een 1400km gedaan op 36 uur. Toen ben ik 's morgen vertrokken bij Preikestolen, gereden tot in Kristiansand, gewacht op de ferry, ferry genomen en dan in 1 ruk 1000km gedaan tot thuis. Ik kwam rond 6 uur 's morgens aan.
Die ferry heeft het eigenlijk nog extra lang gemaakt in tijd. Daar had ik ook liever gewoon doorgereden
En hoe langer je weg geweest bent (en hoe meer km in het zadel) hoe makkelijker je dat doet.
Dat is sowieso niet de bedoeling als je er zelf niet al te veel last van hebt, dan moet je naar de huisarts en wordt je wel doorgestuurd als het toch wel ernstig blijkt. Of als het lijkt alsof het dat is.DECOY88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:32:
[...]
breek niet zo snel iets. en als je weet hoe je gevallen bent hoef je vrij weinig moeite te doen om de complete impact door te rekenen. als je hele ribbenkast van onder tot boven aan je linker kant zeer doet. heb je alleen gekneusde ribbetjes![]()
en als je midden op het water zit. is de meeste adrenaline alweer uit je lijf voor je aan wal bent. als je dan al nergens meer last van heb?
iedereen moet het voor zichzelf weten. maar om meteen naar het ziekenhuis te gaan omdat je een tikje op je rug gehad heb is ook weer zoiets.
Ik heb van verschillende mensen gehoord die op de spoedeisende hulp werken in een ziekenhuis, dat ze mensen die daar komen voor iets waarvoor ze naar de huisarts kunnen (en dus eigenlijk moeten), langer laten wachten. Dus bijvoorbeeld mensen die een klein sneetje hebben dat gehecht moet worden. Kan een huisarts doen en als die dicht is heb je de huisartsenpost
Tankiej schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:37:
[...]
Dat is sowieso niet de bedoeling als je er zelf niet al te veel last van hebt, dan moet je naar de huisarts en wordt je wel doorgestuurd als het toch wel ernstig blijkt. Of als het lijkt alsof het dat is.
Ik heb van verschillende mensen gehoord die op de spoedeisende hulp werken in een ziekenhuis, dat ze mensen die daar komen voor iets waarvoor ze naar de huisarts kunnen (en dus eigenlijk moeten), langer laten wachten. Dus bijvoorbeeld mensen die een klein sneetje hebben dat gehecht moet worden. Kan een huisarts doen en als die dicht is heb je de huisartsenpost
nog nooit wat gebroken(klopt af
Herkenbaar. Eerste dag elke 150km stoppen met pijn aan je kontDECOY88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:35:
[...]
word steeds makkelijker. heen met moeite 700km op een dag kunnen maken. en terug zonder moeite (ok me ketting sneuvelde en mijn tank droog gereden) 1054km in 10:54
maar had plannen om porto>thuis in een ruk te rijden.
Ik snap eerlijk gezegd de lol van zoveel kilometers niet zo, je gaat een fantastische trip door heel Europa maken en dan ga je de laatste dag 'omdat het kan' even 1700km snelweg jakkeren waardoor je van een prachtig land net even helemaal niks ziet...DinX schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:45:
[...]
Herkenbaar. Eerste dag elke 150km stoppen met pijn aan je kont
Blijkbaar zit je nogal beperkt in de tijd maar zelfs dan zou ik liever iets minder ver weg gaan zodat je wel gewoon elke dag 'leuk' kan rijden... Mijn ervaring met motorvakanties is dat bij leuk sturen op achterafweggetjes je eigenlijk altijd rond de 50/60 km/u gemiddeld uitkomt, inclusief rustpauzes. Als je dan ook nog wat stukken onverhard meepakt (altijd lachen, een Super Tenere van 240KG met volle bepakking door de blubber sleuren), dan is een dikke 250km op een dag al heel wat
Maar is wel een super mooie trip die je aan het plannen bent hoor, ieder zijn meug uiteraard
dag 1 en de laatste dag neem ik altijd een snelwegdagDRAFTER86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:14:
[...]
Ik snap eerlijk gezegd de lol van zoveel kilometers niet zo, je gaat een fantastische trip door heel Europa maken en dan ga je de laatste dag 'omdat het kan' even 1700km snelweg jakkeren waardoor je van een prachtig land net even helemaal niks ziet...
Blijkbaar zit je nogal beperkt in de tijd maar zelfs dan zou ik liever iets minder ver weg gaan zodat je wel gewoon elke dag 'leuk' kan rijden... Mijn ervaring met motorvakanties is dat bij leuk sturen op achterafweggetjes je eigenlijk altijd rond de 50/60 km/u gemiddeld uitkomt, inclusief rustpauzes. Als je dan ook nog wat stukken onverhard meepakt (altijd lachen, een Super Tenere van 240KG met volle bepakking door de blubber sleuren), dan is een dikke 250km op een dag al heel wat
Maar is wel een super mooie trip die je aan het plannen bent hoor, ieder zijn meug uiteraard
en op zulke afstanden kan je ook lekker op de snelweg rijden
[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 20-06-2012 11:24 ]
Denken is het punt niet eens. Door adrenaline *voel* je veel dingen gewoon niet eens. Wat ik in de afgelopen jaren ben tegengekomen op de motorcrossbaan:-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:34:
[...]
Niks tegen jou persoonlijk, maar de laatste paar reply's deden mijn wenkbrauwen nogal fronzen. Als ik last van m'n nek of rug heb, na een crash, reken maar dat ik naar de dokter ga of de ambulance bel. Aan internet/wikipediawijsheid en het denken zelf beter te weten heb je in dat soort situatie's imo helemaal niks en kan levensgevaarlijk zijn (al helemaal omdat je vaak niet helder denkt om die momenten).
- Doorrijden met volledige beenbreuk in crosslaars. Ging pas in parc ferme dusdanig pijn doen dat de persoon zorg accepteerde.
- Doorrijden met 2 gebroken lendewervels. Wederom parc ferme verhaal
- Doorrijden met gebroken nekwervel. Wederom parc ferme verhaal (waar we hem uit de auto hebben moeten halen)
- Gapende wond in de zij tot op het buikvlies (stepje in buik gekregen). Werd pas duidelijk bij 2e onderzoek op plaats val bij inschatting of iemand stabiel was om te vervoeren. Persoon zelf had *niets* door.
- Interne slagaderlijke bloeding na stuur in buik.
Dit zijn allemaal gevallen waarbij de persoon zelf in 1e instantie zorgweigeraar is (en dan kan je echt niets) en die we pas in parc ferme (op de wervelplank) konden inbinden (met uitzondering van het laatste geval, die hebben we ter plekke kunnen overtuigen.. anders had hij niet meer geleefd gezien het feit dat hij bij aankomst in ziekenhuis ongeveer leeggegieterd was en 1 week op de IC heeft gelegen).
Je bent op een moment van een heftige val gewoon zelf niet in staat om jezelf te beoordelen.
je weet het verschil tussen een HEFTIGE val en gewoon vallen?Korvaag schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:46:
[...]
Denken is het punt niet eens. Door adrenaline *voel* je veel dingen gewoon niet eens. Wat ik in de afgelopen jaren ben tegengekomen op de motorcrossbaan:
- Doorrijden met volledige beenbreuk in crosslaars. Ging pas in parc ferme dusdanig pijn doen dat de persoon zorg accepteerde.
- Doorrijden met 2 gebroken lendewervels. Wederom parc ferme verhaal
- Doorrijden met gebroken nekwervel. Wederom parc ferme verhaal (waar we hem uit de auto hebben moeten halen)
- Gapende wond in de zij tot op het buikvlies (stepje in buik gekregen). Werd pas duidelijk bij 2e onderzoek op plaats val bij inschatting of iemand stabiel was om te vervoeren. Persoon zelf had *niets* door.
- Interne slagaderlijke bloeding na stuur in buik.
Dit zijn allemaal gevallen waarbij de persoon zelf in 1e instantie zorgweigeraar is (en dan kan je echt niets) en die we pas in parc ferme (op de wervelplank) konden inbinden (met uitzondering van het laatste geval, die hebben we ter plekke kunnen overtuigen.. anders had hij niet meer geleefd gezien het feit dat hij bij aankomst in ziekenhuis ongeveer leeggegieterd was en 1 week op de IC heeft gelegen).
Je bent op een moment van een heftige val gewoon zelf niet in staat om jezelf te beoordelen.
zogauw je ligt nog precies weet wat je verkeerd gedaan heb ben je gewoon gevallen. mis je hele stukken heb je een heftige val waarbij niet alles doorkomt.
ik heb ook met me kop het asfalt geraakt @ een kilometertje of 80. wou opstaan en naar de camping terug lopen. maar tegen de tijd dat ik overeind zat zakte ik alweer in elkaar. toen in het ziekenhuis gelegen met een zware hersenschudding en mogelijk schedelbasisfractuur. 6 weken rust moeten houden. maar toch na 3 alweer aan het werk gaan en dan gek vinden dat je halverwege de dag in elkaar stort. toen de laatste 3 weken rust er maar aangeplakt
en na een dag of 3 kwam iemand erachter dat ik nog een schaafwond van 10x20cm op mijn onderrug had. nooit gevoeld. net zoals de rest. geen pijnstiller gehad
[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 20-06-2012 11:54 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat is de definitie van een heftige val. Je kan ook zeggen dat een val pas heftig was als je daadwerkelijk letsel hebt. Gelukkig zijn er (evidence based) LPA richtlijnen waarin netjes staat beschreven wanneer je iemand van wervelletsel mag verdenken. En dat is eerder dan je denkt. Een ongevals mechanisme is sneller hoog energetisch dan je zou vermoeden. Een HET en pijn in nek/rug is voldoende verdenking voor een plank... of een HET met helmbeschadiging.... HET met aangezichtsletsel.DECOY88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:51:
[...]
je weet het verschil tussen een HEFTIGE val en gewoon vallen?
Overigens... Leuke cijfers. Ik heb de bron hier even niet bij de hand (publicatie uit 1997 uit mijn hoofd)... Maar in slechts 1% van de HET ongevallen is er daadwerkelijk sprake van wervelletsel. Het vervelende is echter dat in bijna 50% van deze gevallen wervelletsel verergerd wordt door het niet onderkennen van het feit dat er wervelletsel opgetreden kan zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Korvaag op 20-06-2012 12:01 ]
als de tijd maar rap gaatDrivinUCrazy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:56:
Tja, aftellen (of het nou kilometers, minuten, biertjes of vrouwen zijn) is ook niet bepaald mijn idee van een vakantie. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
De eerste en laatste dag tel ik niet mee voor m'n vakantie. Dat is gewoon de naar- en van weg.DRAFTER86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:14:
[...]
Ik snap eerlijk gezegd de lol van zoveel kilometers niet zo, je gaat een fantastische trip door heel Europa maken en dan ga je de laatste dag 'omdat het kan' even 1700km snelweg jakkeren waardoor je van een prachtig land net even helemaal niks ziet...
Vrijdag 03/08: naar het startpunt
Zaterdag 04/08: genieten
Zondag 05/08: genieten
Maandag 06/08: genieten
Dinsdag 07/08: genieten
Woensdag 08/08: genieten
Donderdag 09/08: genieten
Vrijdag 10/08: genieten
Zaterdag 11/08: genieten (of naar huis)
Zondag 12/08: naar huis
De Route des Grand Alpes wordt normaal op een dag of 3 gereden (is ook maar een 300km per dag). Ik maak hem al extra leuk door een omweg via Bardonnecchia voor de Col de Sommeiller en Monte Jafferau.
Daarna dan nog eens een omweg (misschien) om de LGKS te rijden.
Dan nog een omweg voor de Col du Parpaillon en misschien de Ligurische Grenskamstrasse.
Voorbeeld va iemand die hem gedaan heeft zonder het offroadgebeuren: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=503362
De RGA zelf zijn 3 etappes: Thonon-les-Bains -> Bourg-Saint-Maurice (245km), Bourg-Saint-Maurice -> Guillestre (335km), Guillestre -> Menton (400km). Daar komt dan nog de Route Napoleon bij (richting Gorges du Verdon)
En echt in de blubber is het ook niet, zijn gewoon grind wegen (de LGKS een stuk zwaarder met dikkere keien op sommige stukken). De google streetview auto heeft zelfs de helft van de Sommeiller gedaan.
Het is dus eerder off-asfalt dan off-road, het zijn gewoon wegen die op de GPS staan (op het laatste stuk van de Jafferau na).
Dag 1 is dus een 800km snelweg. Dat valt nog goed mee hoor. Ik ben van plan ergens rond 7 uur 's morgens te vertrekken. Het is zo'n 8-9 uur rijden. Dan ben ik rond 15-16u in Thonon-les-Bains. Rustig m'n tentje opzetten op de camping, wat relaxen aan het meer van Genève, een goed avondmaal,...
Dag 2 richting Bourg-Saint-Maurice. Dat is volgens m'n online mapping tool maar 190km. Lekker uitslapen, ontbijten en dan rond 10 uur vertrekken. Dat is maar 4 uur rijden aan 50 per uur. Tijd genoeg om van het landschap te genieten, foto pauzes, op-een-bankje-genieten-van-het-landschap pauzes,... Dan ben ik weer rond 16 uur bij een camping.
Dag 3 richting Bardonecchia. Maar 125km die dag. Dan ben ik waarschijnlijk al rond 14 uur op de camping. Waarschijnlijk ga ik dan wat rond/door Bardonecchia rijden/wandelen. De Sommeiller mag je toch niet op op vr-za-zo. De weg naar de Sommeiller is zo'n ondergrond http://goo.gl/maps/uABL
Waarschijnlijk ga ik voor ik de camping op ga eens een stukje ervan rijden met al m'n bagage erop. Dan weet ik hoe haalbaar de Parpaillon en LGKS is (daar kan ik m'n bagage nergens achterlaten)
Het hele off-pavement verhaal gaat ook alleen maar door als de staat van de weg een beetje degelijk is (niet als het 5 dagen heeft geregend ofzo).
Dag 4. De Sommeiller en Jafferau. Een hele dag off-pavement. M'n koffers/bagage laat ik achter op de camping.
Dag 5. Via de Col du Parpaillon richting Barcelonette. Daar beslis ik of ik de LGKS ga doen (ligt 35km ten oosten). Als ik die erbij doe zie ik hoe ver ik kom. Bedoeling is toch om in de buurt van Menton te komen.
Dag 6. Route Napoleon. Via de kustweg langst Nice en Cannes richting de Gorges du Verdon. Dat is eigenlijk het eindpunt van het gedeelte "genieten". Dan zijn we dus pas woensdagavond. Dan kan ik nog een dag op het strand in Nice gaan liggen en ergens een extra rustdag in de Alpen
Of een dag op de camping bij de Gorges du Verdon (prachtig om te zwemmen daar).
Het laatste stuk is gewoon richting thuis. Dat was ofwel in 1 keer 1000km (geen probleem na zo'n week), of in 2 keer terug via het meer van Genève. Of heel misschien voor die Saddle Sore 1600k
De eerste en de laatste dag zijn sowieso kwijt. Ik ga geen binnenwegen zitten doen in het Zwarte Woud ofzo. Ik wil liever 1-2 dagen langer genieten in de Alpen / Middellandse Zee.
Ik zie genoeg mensen die een weekendje Eifel doen vanuit Nederland. Die moeten dan ook eerst een heel stuk snelweg doen om daar te raken vanuit bijvoorbeeld de Randstad. Die dan dan 2 keer 300km ofzo door Nederland om dan 2 dagen in de Eifel te zitten. Qua gevoel heb je dan nog veel meer snelweg gereden tijdens je weekend. 300km heen, 300 terug en dan met wat geluk 800km op 2 dagen in de Eifel. Dan heb je bijna 50% van je trip gewoon heen/terug gereden.
Bij mij is het in kilometers misschien 50/50 (of eigenlijk meer heen/terug), maar in dagen genieten zeker niet.
De eerste en de laatste dag tel ik niet mee als "vakantie".
Bekijk de foto's maar eens in dat topic op Advrider. Liever 2 dagen snelweg karren om 3 dagen langer in zo'n landschap te zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 20-06-2012 12:07 ]
maar wat is nu je punt. dat ik voor een splinter in mijn vinger een ambu ga bellen?Korvaag schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:57:
[...]
Wat is de definitie van een heftige val. Je kan ook zeggen dat een val pas heftig was als je daadwerkelijk letsel hebt. Gelukkig zijn er (evidence based) LPA richtlijnen waarin netjes staat beschreven wanneer je iemand van wervelletsel mag verdenken. En dat is eerder dan je denkt. Een ongevals mechanisme is sneller hoog energetisch dan je zou vermoeden. Een HET en pijn in nek/rug is voldoende verdenking voor een plank... of een HET met helmbeschadiging.... HET met aangezichtsletsel.
ik bel een ambu indien nodig. maar als ik weet dat het gekneusd is stap ik weer op de fiets en ga thuis in mijn eigen bed liggen
Mijn broer woont ook op 2 hoogmphilipp schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:06:
[...]
Ik zit ook op 2 hoog, maar mijn broer woont in een vinex wijk, dus kan ik daar wassen.
Kan langs mijn ouders.. maar dan is een uur rijden voor een enkeltje.... en veel vrienden van me wonen ook een aardig end uit de buurt.
Ik zal hier ervaringen van die Total wasstraat eens posten.
Mijn punt is (staat er ook duidelijk) dat je bij een flinke val met de motor dit zelf niet kan beoordelen (zeker niet direct, nog zwaar onder de adrenaline). Dat jij je god waant en dat wel kunt vind ik prima, maar de manier waarop je het uitdraagt vind ik nogal risicovol dus ik geef wat tegengas.DECOY88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:02:
[...]
ik bel een ambu indien nodig. maar als ik weet dat het gekneusd is stap ik weer op de fiets en ga thuis in mijn eigen bed liggen
Dat klinkt als een belachelijk mooi plan, en je XT1200Z lijkt me nog de ideale fiets ervoor ookDinX schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:01:
[...]
De eerste en laatste dag tel ik niet mee voor m'n vakantie. Dat is gewoon de naar- en van weg.
***KNIP***
De eerste en de laatste dag tel ik niet mee als "vakantie".
Alleen dan snap ik nog niet waarom je op de laatste dag die lus over Bordeaux er aan plakt, het stuk Bordeaux-Parijs is echt geestdodend saai, dan zou ik eerder gewoon over Lyon naar huis knallen?
Dat dus.Korvaag schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:09:
[...]
Mijn punt is (staat er ook duidelijk) dat je bij een flinke val met de motor dit zelf niet kan beoordelen (zeker niet direct, nog zwaar onder de adrenaline). Dat jij je god waant en dat wel kunt vind ik prima, maar de manier waarop je het uitdraagt vind ik nogal risicovol dus ik geef wat tegengas.
[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-06-2012 12:11 ]
http://www.ironbutt.com/ridecerts/getdocument.cfm?DocID=30DRAFTER86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:09:
[...]
Dat klinkt als een belachelijk mooi plan, en je XT1200Z lijkt me nog de ideale fiets ervoor ook
Alleen dan snap ik nog niet waarom je op de laatste dag die lus over Bordeaux er aan plakt, het stuk Bordeaux-Parijs is echt geestdodend saai, dan zou ik eerder gewoon over Lyon naar huis knallen?
Die dag ben ik toch al kwijt, kan ik er even goed een uur of 4 bijdoen en m'n IBA cert halen
Het was sowieso al niet genieten die dag (1000km in 1 ruk), dan kan ik er even goed wat "nuttigs" van maken
[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 20-06-2012 12:14 ]
omdat het kan. wie zegt dat ik binnen 30 seconden vertrokken wasDrivinUCrazy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:09:
Het punt is dat je zelf geen dokter bent. Maar al was je dokter, zelfs dan kun je zelf helemaal niet inschatten hoe ernstig de verwondingen zijn. Je voelt gewoon niets, en je kunt door de adrenaline zelf niet nadenken op dat moment. Hoe kun je dan beweren dat je zelf wel prima kunt inschatten wat er verantwoord is?
[...]
Dat dus.
en met of zonder adrenaline als ik geen pijn wil heb ik dat niet.
[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 20-06-2012 12:20 ]
Ik hoor het al, al die tijd dat jij gestudeerd heb kon je beter motor rijdenKorvaag schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:09:
[...]
Mijn punt is (staat er ook duidelijk) dat je bij een flinke val met de motor dit zelf niet kan beoordelen (zeker niet direct, nog zwaar onder de adrenaline). Dat jij je god waant en dat wel kunt vind ik prima, maar de manier waarop je het uitdraagt vind ik nogal risicovol dus ik geef wat tegengas.
Vaak bu'j te bang!
vooral met sommige-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:19:
[...]
Ik hoor het al, al die tijd dat jij gestudeerd heb kon je beter motor rijdenpatienten weten het zelf beter toch
laat ik het zo stellen ben al ruim 1,5 jaar alle dokters aan het afgaan. maar iedereen moet elkaar weer doorsturen. en nu heb ik eindelijk een verwijsbrief waarin staat dat ze het er niet mee eens was maar dat ze anders haar leven niet zeker was
ik ben tegen agressie tegen hulpverleners maar soms moet dat wel anders zit ik over 5 jaar nog thuis
[ Voor 38% gewijzigd door DECOY88 op 20-06-2012 12:23 ]
Dat jij kogelvrij bent, wil nog niet zeggen dat iedereen dat is. Als er dus tips worden gegeven wat je zou moeten doen in een noodsituatie, neem dat dan ook serieus in plaats van te zeggen dat jij wel eens van wat ergers bent weggelopen zonder botbreuken.
Wat je in de praktijk doet moet je zelf weten. (Zoals Korvaag ook al zegt) Maar post er niet over alsof het allemaal niets voorstelt.
He, heb ik me nu weer tot een post laten uitlokken... Vanaf nu doe ik het echt niet meer!
En nu iets compleet anders. Heeft er iemand ervaringen met Axio (hard-pack) rugzakken? Hoe is de kwaliteit hiervan?
ik zeg niet dat je zomaar moet wegrennen alsof er niks gebeurd is. maar als jij je hele val nog kan herrinderen en dat de klap alleen een kneuzing kon veroorzaken en het voelt alleen zo aan. en verder geen gekkigheid dan zou je kunnen opstappen en naar huis rijden. als je het niet vertrouwd gewoon de ambu bellen. maar ik meld dat ik het vertrouwde en daarom ben opgestapt en naar huis gereden. had ik in die 20 min wat vreemds gevoeld had ik de ambu gebeld.DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:36:
DECOY88, nu heb ik me toch laten uitlokken tot een reactie in een discussie met jou. Ik had me nog zo voorgenomen om dat niet te doen. En waarom niet? Omdat, hoe erg iemand ook ten val is gekomen, jij meestal nog wel nét wat ergers hebt meegemaakt. Vervolgens stond je op, je klopte het stof van je jas, je tapete je motor weer in elkaar wat macgyver je nog niet eens zou nadoen, en ging verder. Goed, thuis verging je dan misschien wel van de pijn, je bloedde misschien als een rund, maar op dat moment was er niets aan de hand. (Je voelde immers niets!)
Dat jij kogelvrij bent, wil nog niet zeggen dat iedereen dat is. Als er dus tips worden gegeven wat je zou moeten doen in een noodsituatie, neem dat dan ook serieus in plaats van te zeggen dat jij wel eens van wat ergers bent weggelopen zonder botbreuken.
Wat je in de praktijk doet moet je zelf weten. (Zoals Korvaag ook al zegt) Maar post er niet over alsof het allemaal niets voorstelt.
He, heb ik me nu weer tot een post laten uitlokken... Vanaf nu doe ik het echt niet meer!![]()
En nu iets compleet anders. Heeft er iemand ervaringen met Axio (hard-pack) rugzakken? Hoe is de kwaliteit hiervan?
en ja ik had gewoon gevoel
oftewel als je de volste vertrouwen heb dat het maar een kneuzinkje is omdat het een kleine impact had. kan je opstappen
vertrouw je het niet ambu bellen
en we leven in een vrij land
[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 20-06-2012 13:00 ]
Was tijdens het laatste Eifelweekendje zoals ik al schreef... Dus ik dénk.... Portugal???Korvaag schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:25:
[...]
Welk land ? Hier in NL prefereren ze nl. vervoer over de weg omdat dat minder trillingen geeft dan via een heli. Zeker met glijdend vervoer.
daar liggen de ziekenhuizen ietsjes verder uit elkaar dan in nlwimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:57:
[...]
Was tijdens het laatste Eifelweekendje zoals ik al schreef... Dus ik dénk.... Portugal???
Daar moet je ook nog heen.. en er stond niet waar het gebeurd was.wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:57:
[...]
Was tijdens het laatste Eifelweekendje zoals ik al schreef... Dus ik dénk.... Portugal???
[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 20-06-2012 13:16 ]
Ik zat al een tijdje met motorrijbewijs in mijn hoofd en omdat het systeem volgend jaar helemaal veranderd dacht ik het gewoon dit jaar nog te doen.
Volgende week 6u verplichte rijlessen volgen en dan op zoek naar iets leuk.
Hornet 600 of Monster zijn grote kanshebbers.
Ik denk wel dat een 4cil en dan een naked iets beter/soepelder is om manoevres mee te doen binnen een paar maand.
Daarna stap ik zowiezo wel over op een Duc.
[ Voor 13% gewijzigd door Aries.Mu op 20-06-2012 14:34 ]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD
Zo is een kennis van mij (een Duitse) een aantal jaren geleden gevallen met de fiets, met haar hoofd op de stoep. Zo bloedde niet, maar had last van haar nek. Ze is toen naar huis gefietst (met een stijve nek, haar spieren hadden een flinke klap gehad). Na een half uurtje nadat ze thuis was werden haar spieren slap, en kon ze haar hoofd niet omhoog houden (die moest ze letterlijk met 2 handen omhoog houden). Haar huisgenoot heeft toen de dokter gebeld, die stuurde een ambulance langs. Toen de ambulance er eenmaal was schrokken ze behoorlijk en hebben haar met zo'n unit vastgespalkt aan een brancard, in het ziekenhuis bleek dat ze haar nek gebroken had. Ze heeft uiteindelijk 4 maanden met zo'n klem/frame om haar nek met van die pinnen in haar schedel gelopen, en het is uiteindelijk goed afgelopen. Ze heeft _extreem_ vies veel geluk gehadDrivinUCrazy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:36:
DECOY88, nu heb ik me toch laten uitlokken tot een reactie in een discussie met jou. Ik had me nog zo voorgenomen om dat niet te doen. En waarom niet? Omdat, hoe erg iemand ook ten val is gekomen, jij meestal nog wel nét wat ergers hebt meegemaakt. Vervolgens stond je op, je klopte het stof van je jas, je tapete je motor weer in elkaar wat macgyver je nog niet eens zou nadoen, en ging verder. Goed, thuis verging je dan misschien wel van de pijn, je bloedde misschien als een rund, maar op dat moment was er niets aan de hand. (Je voelde immers niets!)
He, heb ik me nu weer tot een post laten uitlokken... Vanaf nu doe ik het echt niet meer!![]()
Vaak bu'j te bang!
Je klinkt als een Belg.Aries.Mu schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:22:
Whoop maandag me theorie gehaald... zonder maar 1 minuut iets geleerd te hebben![]()
Ik zat al een tijdje met motorrijbewijs in mijn hoofd en omdat het systeem volgend jaar helemaal veranderd dacht ik het gewoon dit jaar nog te doen.
Volgende week 6u verplichte rijlessen volgen en dan op zoek naar iets leuk.
Hornet 600 of Monster zijn grote kanshebbers.
Ik rij heel af en toe (weliswaar illegaal, maar volledig uitgerust en in een straal van 20km) met de Monster 1100S van daddy en die gaat toch wel heel goed vooruit![]()
Ik denk wel dat een 4cil en dan een naked iets beter/soepelder is om manoevres mee te doen binnen een paar maand.
Daarna stap ik zowiezo wel over op een Duc.
Gefeliciteerd!Aries.Mu schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:22:
Whoop maandag me theorie gehaald... zonder maar 1 minuut iets geleerd te hebben
Pardon my french, maar dan ben je wat mij betreft echt een achterlijke gladiool.Aries.Mu schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:22:
Ik rij heel af en toe (weliswaar illegaal, maar volledig uitgerust en in een straal van 20km)...
Heb je ooit uitgezocht hoe dat soort dingen verzekeringstechnisch werken?
dan ben je met je kop op de stoep gevallen. waar de inpakt niet volledig op het hoofd kwam ander heb je wel een bloedende wond of een ei. maar volledig in de nek geabsorbeerd.-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:28:
[...]
Zo is een kennis van mij (een Duitse) een aantal jaren geleden gevallen met de fiets, met haar hoofd op de stoep. Zo bloedde niet, maar had last van haar nek. Ze is toen naar huis gefietst (met een stijve nek, haar spieren hadden een flinke klap gehad). Na een half uurtje nadat ze thuis was werden haar spieren slap, en kon ze haar hoofd niet omhoog houden (die moest ze letterlijk met 2 handen omhoog houden). Haar huisgenoot heeft toen de dokter gebeld, die stuurde een ambulance langs. Toen de ambulance er eenmaal was schrokken ze behoorlijk en hebben haar met zo'n unit vastgespalkt aan een brancard, in het ziekenhuis bleek dat ze haar nek gebroken had. Ze heeft uiteindelijk 4 maanden met zo'n klem/frame om haar nek met van die pinnen in haar schedel gelopen, en het is uiteindelijk goed afgelopen. Ze heeft _extreem_ vies veel geluk gehad
daarom moet je altijd nagaan waar de impact het grootste geweest is
Thx!DRAFTER86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:33:
[...]
Gefeliciteerd!
[...]
Pardon my french, maar dan ben je wat mij betreft echt een achterlijke gladiool.
Heb je ooit uitgezocht hoe dat soort dingen verzekeringstechnisch werken?
[ Voor 19% gewijzigd door Aries.Mu op 20-06-2012 14:36 ]
Dat veranderd niks aan het feit dat je het wel gedaan hebt en ook doet..
En een lichte hersenschudding, maar ik lag ook ff knock out op de snelweg, dus toen hebben ze me maar meegesjouwd met de ambulance.
Maar ik ben alweer thuis, nog een beetje duizelig, 2 schaafwonden en aardig wat spierpijn, maar verder valt het wel mee.
De motor heeft volgens mij nog minder schade, zo eens kijken
leeg
Binnenkort mijn rijbewijs en dan is alles weer vergeven en vergeten...Tankiej schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:40:
[...]
Dat veranderd niks aan het feit dat je het wel gedaan hebt en ook doet..
Ik blijf erbij, je denkt er erg makkelijk over. 99,99999999999999999999999999999999999999999999999% van de mensen kan dat niet en/of heeft daar de kennis niet voor. Maarja, ieder moet lekker doen wat 'ie zelf wilt, het is alleen jammer als je de rest van je leven moet doorbrengen in een rolstoel omdat je dacht dat je wel wist dat het wel goed zatDECOY88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:34:
[...]
dan ben je met je kop op de stoep gevallen. waar de inpakt niet volledig op het hoofd kwam ander heb je wel een bloedende wond of een ei. maar volledig in de nek geabsorbeerd.
daarom moet je altijd nagaan waar de impact het grootste geweest is
[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 20-06-2012 15:41 ]
Vaak bu'j te bang!
ik bezit de kennis om te weten waar de grootste impact geweest. dat kan namelijk als je met 50 "gecontrolleerd" op je bek gaat. achteraf had ik .1 niet zoveer vooruit moeten kijken. km of 2. en .2 insturen en vlak gooien.-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:39:
[...]
Ik blijf erbij, je denkt er erg makkelijk over. 99,99999999999999999999999999999999999999999999999% van de mensen kan dat niet en/of heeft daar de kennis niet voor. Maarja, ieder moet lekker doen wat 'ie zelf wilt, het is alleen jammer als je de rest van je leven moet doorbrengen in een rolstoel omdat je dacht dat je wel wist dat het wel goed zat
ipv. rechtuit remmen en bij de rand van de weg de motor weggooien. en uiteindelijk op de rand van mijn ribben geland.
als je even weggeweest ben zijn dat soort dingen bijna niet te achterhalen en is het aan te raden om met de ambu mee te gaan. maar als je gewoon valt en je kent het hele verhaal. dan gaat het bij mij dusdanig rustig dat er geen adrenaline vrijkomt
Verwijderd
tenzij hier iemand is met een medische opleiding, het graag over motoren hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:41:
Voor wat het waard is,
tenzij hier iemand is met een medische opleiding, het graag over motoren hebben.
koelwater radiators spuiten met normale verf of hittebestendig.(boven en onderkant. niet het radiatorvlak zelf)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De zwarte verf van de Action is hittebestendig. Als in, ik heb het uitlaat van m'n FS1 gespoten en het blijft zittenDECOY88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:53:
[...]
![]()
koelwater radiators spuiten met normale verf of hittebestendig.(boven en onderkant. niet het radiatorvlak zelf)
Vaak bu'j te bang!
zal ik daar morgen eens een bussie verf scoren-tom-562 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:02:
[...]
De zwarte verf van de Action is hittebestendig. Als in, ik heb het uitlaat van m'n FS1 gespoten en het blijft zitten
Verwijderd
Niet de verf de schuld geven als je niet netjes spuit in een stof vrije omgeving
jammer dat ik 1500km van de dichtsbijzijnde Action zit, 2 euro voor een busje klinkt wel goed.
ben zelf opperpruster dus als het verkeerd gaat ben ik 99,9% de oorzaakVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:06:
wel netjes voorbereiden.
Niet de verf de schuld geven als je niet netjes spuit in een stof vrije omgeving
jammer dat ik 1500km van de dichtsbijzijnde Action zit, 2 euro voor een busje klinkt wel goed.
was alleen wel beroerd met me gs motip zwart en blauw en lak kon samen. maar motip zilver vrat alles op
VoorbeeldjeDRAFTER86 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:09:
[...]
Dat klinkt als een belachelijk mooi plan, en je XT1200Z lijkt me nog de ideale fiets ervoor ook

Voor de schaal, beneden rijdt een 4x4 op dat pad
[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 21-06-2012 08:49 ]
Dit topic is gesloten.
![]()