Die van mij is van 2005 Belgische import heeft 11000 km gelopen en ziet er hagelnieuw (echt verbazend gezien zijn bouwjaar) uit. Ik kan een z750 echt heel erg aanraden als eerste motor
Ik zat zelf ook te kijken naar de modellen tussen 2004 - 2006.
Toch maar eens kijken hoe ver ik met de financiën kom.
Kleding + helm moet ik ook nog aanschaffen. Laarzen heb ik al gekocht toen ik begon met lessen in April.
Toch maar eens kijken hoe ver ik met de financiën kom.
Kleding + helm moet ik ook nog aanschaffen. Laarzen heb ik al gekocht toen ik begon met lessen in April.
Blyatifull
Dat hoop ik op m'n SV ook altijdVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:39:
Gisteren heb ik mijn zilverkleurige Z750 opgehaald bij de dealer en heerlijk een stukje gereden. Zoals een motorblad eens schreef: "als je op een Z750 rijdt hoop je elke keer weer dat het eerstvolgende stoplicht weer op rood staat"
Had je ook voor een twee cilinder kunnen gaan als je kracht onderin mistVoordat ik naar een Z750 keek heb ik eerst flink proefgereden op een aantal 4 cylinder naked bike 600cc motoren, maar het grootste nadeel van die dingen is dat ze allemaal kracht onderin missen waardoor ze veel nerveuzer en hoogtoeriger zijn dan zo'n 4 cylinder 750cc en ik haat dat. Die 150cc meer scheelt gewoon echt erg veel
Laatst even op een Z750 gezeten, het zit wel èrg lekker! Jammer dat het geen vtwin is
Goed, ik heb nog geen jaren rijervaring, en ik heb pas op 3 motoren gereden (lesmotor, gecrashte hornet 2011 en huidige hornet 2012), maar ik kan niet zeggen dat ik iets mis in de lagere toerenregionen. Sterker nog, die crash was vanwege te veel kracht onderin vergeleken met de grip op dat moment (die er dus niet was).
Ook de omschrijving nerveus zou niet bij mij opkomen. Nerveus associeer ik met "te gretig reagerend op het gas / niet doseerbaar", en dat is imho echt niet het geval. Bedoelen jullie dat met nerveus, of begrijp ik jullie verkeerd?
Ook de omschrijving nerveus zou niet bij mij opkomen. Nerveus associeer ik met "te gretig reagerend op het gas / niet doseerbaar", en dat is imho echt niet het geval. Bedoelen jullie dat met nerveus, of begrijp ik jullie verkeerd?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ken weinig helmen met ingebouwd zonnevizier, dus daar kan ik je niet helpen. Ben zelf erg blij met mijn Arai Chaser. Prima ventilatie, licht, degelijk, goed pinlock. Het enige nadeel is windruis, maar zoals eerder gezegd: je ontkomt niet aan extra oordoppen. Ervaring met intercom heb ik niet.MailMan schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:13:
Eergisteren helmen wezen passen bij de leertent, maar ik kom er nog niet echt uit. Misschien dat jullie hier nog een paar suggesties hebben?
Mijn belangrijkste eisen zijn:
- Uiteraard een goede pasvorm, maar dat moet ieder voor zelf proberen
- Zo stil mogelijk
- Degelijk gemaakt
- Zonnevizier
- Goede ventilatie
- Niet loodzwaar
- Ruimte voor intercom
- Liefst integraal, maar systeemhelm mag ook.
Prijs maakt me eigenlijk niet uit omdat ik gewoon echt een goede helm wil voor woon-werk en vakantie, dus dat mag wat kosten.
Iemand nog suggesties?
Entropy isn't what it used to be
DrivinUCrazy: Een 600 wil toeren bleren en laat dat in zn manier van rijden vaak ook wel merken, ik denk dat je nerveus in dit opzicht moet zien als "trek me alsjeblieft verder door, dan beloon ik je met meer vermogen"
En onderin missen die 600jes in mijn ogen ook wel wat, niet als je normaal/vlot met het verkeer mee wil komen, maar als je hard wil rijden zonder dr echt voor te gaan zitten valt het wel op. Als je dr vol voor gaat blijf je m gewoon op toeren houden.
Het is meer een gevoelskwestie dan een daadwerkelijk probleem imho, maar aangezien dat bij motorrijden een erg belangrijk iets is (als je het voor je lol doet) is het wel belangrijk
En onderin missen die 600jes in mijn ogen ook wel wat, niet als je normaal/vlot met het verkeer mee wil komen, maar als je hard wil rijden zonder dr echt voor te gaan zitten valt het wel op. Als je dr vol voor gaat blijf je m gewoon op toeren houden.
Het is meer een gevoelskwestie dan een daadwerkelijk probleem imho, maar aangezien dat bij motorrijden een erg belangrijk iets is (als je het voor je lol doet) is het wel belangrijk
leeg
Verwijderd
Yep, de juiste verwoording van wat ik bedoel4x2 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:45:
DrivinUCrazy: Een 600 wil toeren bleren en laat dat in zn manier van rijden vaak ook wel merken, ik denk dat je nerveus in dit opzicht moet zien als "trek me alsjeblieft verder door, dan beloon ik je met meer vermogen"
Verwijderd
Betaal je ook nog een de hoofdprijs voor zoiets lelijks.MailMan schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:52:
BMW helmen en Nolan staan inderdaad nog bij mij op het lijstje om te proberen.
Misschien de Schubert S1 ook nog als die toevallig beter past.
De stilste helmen schijnen trouwens van Baehr te komen (die ook m'n intercom heeft geproduceerd).
Ze zijn er alleen nogal retro uit![]()
http://www.baehr.net/baehrshop/de/dept_247.html
maar ja, wil je 1Db stiller als de rest dan betaal je daar voor.
Ikzelf zou altijd voor voorkeur hebben voor gewicht, geluidsoverlast is namelijk heel goedkoop te omzeilen.
oordopjes.
Draag comfort (lichte helmen zijn echt veel fijner voor lange ritten) en extras als zonneklepjes, ventilatie en dergelijke vind ik belangrijker.
Verwijderd
Bij mijn R6 gaat het bij 8, 10 en dan rond de 12 echt ineens in een hogere versnelling, alsof er een ruk aan wordt gegeven.4x2 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:45:
Tot 8000 toeren: sloom. 8-10K: wakker, vanaf 10K scheurt de toerenteller ineens naar rechts :-)
Aangezien db's logiritmisch berekend worden is 1db best veel. Vuistregel was geloof ik dat 3db's meer/minder een verdubbeling/halvering van het geluid betekent ofzo.
Maar dat geheel terzijde en in de categorie: "Nutteloze informatie"
Graag gedaan!
Graag gedaan!
Verwijderd
alleen moet je dan ook bedenken,Peekster schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:02:
Aangezien db's logiritmisch berekend worden is 1db best veel. Vuistregel was geloof ik dat 3db's meer/minder een verdubbeling/halvering van het geluid betekent ofzo.
Graag gedaan!
Oordoppen, hoeveel die wegfilteren en hoe relevant die ene decibel daardoor word.
voor dat zelfde geld kun je dan ook een lichtere helm, of een helm met betere "opties" kopen..
Maar goed voor ieder wat wils.
Mijn doppen filter(d)en 25dB weg.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Héérlijk toch....Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:02:
[...]
Bij mijn R6 gaat het bij 8, 10 en dan rond de 12 echt ineens in een hogere versnelling, alsof er een ruk aan wordt gegeven.
Tot 8000 toeren: sloom. 8-10K: wakker, vanaf 10K scheurt de toerenteller ineens naar rechts :-)
En gewoon bij ~110 Km/h terug naar z'n eerste versnelling omdat z'n twee daar al buiten het koppelverloop gaat
Slipperclutch is wel fijn als je dat boven de 120Km/h doet, overigens.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
pffffrt, gewoon vanaf 2k rpm al het koppel
Mjah.. Is ook een fiets met iets of wat andere eigenschappen dan een die van een R6, hè... 
Dammn.... Als jij aan je topsnelheid zit heeft een R6 nog ruim 3 versnellingen over
Dammn.... Als jij aan je topsnelheid zit heeft een R6 nog ruim 3 versnellingen over
Alsof je wat hebt aan +225 per uur buiten het circuit (of boven de 160 voor mijn part). Geef mij dan maar lekker dat koppel onderin. Die 3 versnellingen heb je op de R6 (of eender welke SS) helemaal niks aan
Als ik een stoppie doe (op afgesloten privéterein natuurlijk
) wil de achterkant me een beetje rechts inhalen heb ik het idee. Als ik hem dan neerzet met wat snelheid krijg je even zo'n wobble, wat niet heel erg is, maar het gevolg is dat ik hem niet al te lang aan kan houden. Heeft iemand met ervaring een idee hoe dat komt? Volgens mij heb ik wel evenveel druk op beide clipons, maar misschien is dat onbewust toch niet het geval?
De snelheid ligt ergens tussen de 50-100km/u, waarbij het vooral bij hogere snelheid merkbaar wordt.
edit: @wimmel_1: Bedankt, daar had ik nog niet aan gedacht, ik zal binnenkort eens kijken.
De snelheid ligt ergens tussen de 50-100km/u, waarbij het vooral bij hogere snelheid merkbaar wordt.
edit: @wimmel_1: Bedankt, daar had ik nog niet aan gedacht, ik zal binnenkort eens kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door -DG- op 15-06-2012 22:49 ]
Vandaar hierboven al een keer de opmerking van 4x2 dat iedereen gewoon dát moet rijden wat 'ie zelf wil en/of dat wat praktisch is voor hem/haar.DinX schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:17:
Alsof je wat hebt aan +225 per uur buiten het circuit (of boven de 160 voor mijn part). Geef mij dan maar lekker dat koppel onderin. Die 3 versnellingen heb je op de R6 (of eender welke SS) helemaal niks aan
Ik heb ook nog een 450 Yamaha "ding" staan wat erg praktisch is náást de (snel)weg (er op mág niet).
@ -DG- : Hoe sta je op je stepjes. Beetje meer (te veel) druk op het rechter stepje zorgt voor......
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 15-06-2012 21:44 ]
Verwijderd
Ergens heb je ook gewoon gelijk hoor ;-)DinX schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:17:
Ssst.....
Qua praktisch nut wel, maar daar heb ik m'n speelgoed niet voor
Een 5 versnellingen 2-cilinder, ~833CC motor met zo'n 50 tot 55pk, en toch is 'ie vlotter dan de meeste auto's, trekt hij lekker door. Sinds vandaag mijn eigendom:

Toch voor dit gekozen in plaats van een racemonster zoals een GSX-R, op de snelweg mag je toch niet harder dan 100 hier in de randstad, soms mag je 120 en op enkele plekken in het land zelfs 130. Dat haalt deze ook, met gemak. Het circuit hoef ik niet op. En als ik snelheid en acceleratie wil ga ik wel weer skydiven
* Blue-eagle is blij.
Stiekeme dank aan mede-Tweakers die me o.a. toch hebben kunnen overtuigen voor mijn droom te gaan in plaats van voor een snellere machine

Toch voor dit gekozen in plaats van een racemonster zoals een GSX-R, op de snelweg mag je toch niet harder dan 100 hier in de randstad, soms mag je 120 en op enkele plekken in het land zelfs 130. Dat haalt deze ook, met gemak. Het circuit hoef ik niet op. En als ik snelheid en acceleratie wil ga ik wel weer skydiven
* Blue-eagle is blij.
Stiekeme dank aan mede-Tweakers die me o.a. toch hebben kunnen overtuigen voor mijn droom te gaan in plaats van voor een snellere machine
Kijk, DAT is een vette bak!
Ik moet echt een Harley kopen ooit 
En boeiend dat andere motoren harder kunnen... als JIJ dat een leuke motor vind om op te rijden, dan is het een prima motor!
En boeiend dat andere motoren harder kunnen... als JIJ dat een leuke motor vind om op te rijden, dan is het een prima motor!
[ Voor 48% gewijzigd door Oguz286 op 16-06-2012 00:54 ]
Een "Night-Rod"... blijft een mooi fiets
Die broek is een motorbroek van Rokker met vulstukken, kevlar en the works. Veilig en waterdichtVerwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:47:
Wel nog even voor een broek, handschoenen en kattenbakvulling shoppen.
Bijna, een Sportster, maar wel met de nodige modificaties
Ik had je afgelopen week hier al gezegd dat een Sportster een mooie fiets is.... Persoonlijk vind ik een Night-Rod wel mooi, maar ik moet er op gaan rijden om te weten of 't iets is voor meBlue-eagle schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:23:
[...]
Die broek is een motorbroek van Rokker met vulstukken, kevlar en the works. Veilig en waterdicht
[...]
Bijna, een Sportster, maar wel met de nodige modificaties
Damn, bijna 400 euro. Ziet er wel heel erg goed uit hoor maar beetje prijzig.Blue-eagle schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:23:
[...]
Die broek is een motorbroek van Rokker met vulstukken, kevlar en the works. Veilig en waterdicht
Anyway, nice bike
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mooi ding!
Yamaha MT-09
Verwijderd
Ergens vind ik het ook wel prettig. In de stad -> shortshiften, lekker rustig (en nog steeds stukken sneller dan zeg de lesmotoren), en wanneer je eens echt "wil gaan" nodigt het ook echt uit tot in de hoge toeren blijven, veel schakelen etc. Dat de 6e versnelling weinig gebruikt word (ik probeer me in te houden ;-)) is dan maar zo.wimmel_1 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:24:
[...]
Ssst.....
Qua praktisch nut wel, maar daar heb ik m'n speelgoed niet voor![]()
Maar als ik gewoon woon-werk verkeer zou rijden zou ik inderdaad een lekkere vlakke koppelkromme willen hebben met veel koppel al onderin. Voor mij is de R6 ook voor erbij (speelgoed :-)).
Dat klopt niet, 10 dB increase is een keer zo luid.Peekster schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:02:
Graag gedaan!
Prachtig ding, mooi dat je voor deze bent gegaan in plaats van wat andersBlue-eagle schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:43:
Een 5 versnellingen 2-cilinder, ~833CC motor met zo'n 50 tot 55pk, en toch is 'ie vlotter dan de meeste auto's, trekt hij lekker door. Sinds vandaag mijn eigendom:
[afbeelding]
* Blue-eagle is blij.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
*kuch*Phyxion schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:42:
[...]
Dat klopt niet, 10 dB increase is een keer zo luid.
*kuch*If the second produces twice as much power than the first, the difference in dB is
10 log (P2/P1) = 10 log 2 = 3 dB.
De geluidsdruk verdubbelt bij iedere 3dB, het waargenomen niveau met iedere 10dB.
leeg
Vandaag bij de open dag van Arie Molenaar kerel gezien met Vulcanet doekjes, aangezien ik in een flat woon is het enige mogelijkheid (zonder met emmers te lopen slepen) wassen bij de wasbox bij de pomp (ja, op een afstandje zodat ik niet alle vet ed van lagers en ketting eraf spuit).
Heeft iemand ervaring met deze doekjes?
Hij maakte stukje van mijn velg schoon en dat werkte zover ik het zag best ok.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
je pakt een rol doek. je gooit het in een emmer lampenolie je trekt het eruit. stopt het in een verpakking en je heb Vulcanet doekjesFrancis schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:03:
Vandaag bij de open dag van Arie Molenaar kerel gezien met Vulcanet doekjes, aangezien ik in een flat woon is het enige mogelijkheid (zonder met emmers te lopen slepen) wassen bij de wasbox bij de pomp (ja, op een afstandje zodat ik niet alle vet ed van lagers en ketting eraf spuit).
oftewel een doekje met lampenolie doet hetzelfde maar is niet voorverpakt
Op een fels lampenolie past ook zo'n spray-ding van een fles glasex (of een ander merk schoonmaakspul).... ook bést handig
wimmel_1 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:49:
Op een fels lampenolie past ook zo'n spray-ding van een fles glasex (of een ander merk schoonmaakspul).... ook bést handig
Je kan met die doekjes je hele motor schoonmaken, dat lijkt mij niet met lampenolie...
Velgen zijn ook het probleem niet, de rest van de motor is wel altijd gekut.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
met lampenolie kan ik mijn hele motor schoonmakenFrancis schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:05:
Je kan met die doekjes je hele motor schoonmaken, dat lijkt mij niet met lampenolie...
die ene keer dat ik dat doe
Ik gebruik het, bevalt goed.Francis schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:03:
Wel wat duur, maar wel gemakkelijk.
Nadeel is dat je het zand wat op je lak zit over de lak heen duwt, en dat schuurt.. Op zich werkt het wel, maar ik zou het niet gebruiken om de motor mee schoon te maken.Francis schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:03:
No signature required.
Wat dat betreft ben'k wel benieuwd wat jij een goed "menu" aan spullen vindt om de motor mee te poetsenM3rcury schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:16:
[...]
Nadeel is dat je het zand wat op je lak zit over de lak heen duwt, en dat schuurt.. Op zich werkt het wel, maar ik zou het niet gebruiken om de motor mee schoon te maken.
And it goes BRAAAAAPP!
dat begint met een vrije dagROFLASTC schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:21:
[...]
Wat dat betreft ben'k wel benieuwd wat jij een goed "menu" aan spullen vindt om de motor mee te poetsen
*kuch*
Even verder lezen:
Experimentally it was found that a 10 dB increase in sound level corresponds approximately to a perceived doubling of loudness
Eerst goed afspoelen met water helpt wel tegen het meeste zand in ieder gevalROFLASTC schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:21:
[...]
Wat dat betreft ben'k wel benieuwd wat jij een goed "menu" aan spullen vindt om de motor mee te poetsen
[ Voor 32% gewijzigd door Phyxion op 16-06-2012 21:29 ]
Valt allemaal wel mee hoor. Het begint iig met goed wassen. Dus wassen met 2 emmers, een washmitt en een goede autoshampoo. Zeker als je een autoshampoo pakt waar al een glansmiddel (bijvoorbeeld carnauba) in zit. Ben je echt al een heel eind
Klopt! Dan heb je het grootste deel van het losse vuil al wegPhyxion schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:27:
[...]
Eerst goed afspoelen met water helpt wel tegen het meeste zand in ieder geval
[ Voor 25% gewijzigd door M3rcury op 16-06-2012 21:30 ]
No signature required.
was dat maar zoPhyxion schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:27:
[...]
Eerst goed afspoelen met water helpt wel tegen het meeste zand in ieder geval
Of je gaat door de wasstraat? Is je pak ook gelijk school en gewassen zelfde voor je helm, ook geen dode resten van beesten meer op je vizier
.
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
niet zon verkeerd idee. en het kan ook nog gewoonT-Rhidon schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:38:
Of je gaat door de wasstraat? Is je pak ook gelijk school en gewassen zelfde voor je helm, ook geen dode resten van beesten meer op je vizier.
Warm sopje met een zachte doek. Er gaat niets boven het met de hand schoonmaken.
Vrienden zweren bij de wasbox/straat, maar daarna vind ik nog veel dingen er niet schoon bij staan.
Vrienden zweren bij de wasbox/straat, maar daarna vind ik nog veel dingen er niet schoon bij staan.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Als iemand dit gaat testen film dit dan aub, dat lijkt me lachen namelijk.DECOY88 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:39:
[...]
niet zon verkeerd idee. en het kan ook nog gewoon
Ow wacht eens:
Linkje 1
Linkje 2
zag er laatst eentje die dus wel het hele programma van link 2 doorliepT-Rhidon schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Als iemand dit gaat testen film dit dan aub, dat lijkt me lachen namelijk.
Ow wacht eens:
Linkje 1
Linkje 2
[YouTube: http://youtu.be/IR_OpYihCtk]
[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 16-06-2012 22:07 ]
Haha, dat zal een leuk gezicht zijn geweestDECOY88 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:57:
[...]
zag er laatst eentje die dus wel het hele programma van link 2 doorliep
[video]
Zie nu pas het filmpje:
Geniaal, lijkt me wel zwaar met dat die rol die over je hoofd gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door T-Rhidon op 16-06-2012 22:54 ]
Hier in de buurt zit ook zo'n carwash waar de rollen zelf bewegen en dat werkt met sensoren.
Die volgt normaal je auto terwijl hij er een stukje vanaf blijft (sensor net voor de rol zelf).
Die volgt normaal je auto terwijl hij er een stukje vanaf blijft (sensor net voor de rol zelf).
Leuk spul inderdaad maar ik zou er als motorrijder niet tussen gaan staan, hoe goed die sensoren ook kunnen/zullen zijn.
Collega van me was van z'n Golf VI beide automagisch inklappende spiegels kwijt ná een wasbeurt in zo'n soortgelijke wasstraat waarbij de eigenaar van de wasstraat zich beriep op 't regeltje "Gebruik van deze wasstraat geschied op eigen risico".
Is allemaal keurig opgelost achteraf maar ..... Die spiegels hadden ook jouw lichaamsdelen kunnen zijn.
Collega van me was van z'n Golf VI beide automagisch inklappende spiegels kwijt ná een wasbeurt in zo'n soortgelijke wasstraat waarbij de eigenaar van de wasstraat zich beriep op 't regeltje "Gebruik van deze wasstraat geschied op eigen risico".
Is allemaal keurig opgelost achteraf maar ..... Die spiegels hadden ook jouw lichaamsdelen kunnen zijn.
* DinX houdt het bij motorreiniger + de hogedrukreiniger
[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 17-06-2012 18:52 ]
Verwijderd
Afgelopen zaterdag ochtend in volle regenglorie mijn 'Try the bike' gedaan. Ging heel erg goed! Pakte alles sneller op dan ik zelf had verwacht. Nu maar inschrijven op lessen, zou, als alles goed gaat, in totaal €1400 kwijt zijn incl theorie en nieuw RBW. Ik vond de kleding van de rijschool niet eens zo slecht zitten, dus heb besloten pas na het behalen van mijn rijbewijs eigen kleding te gaan kopen.
Weet iemand of je in Tsjechie of Duitsland nog goedkope winkels hebt zitten voor kleding (via Frankfurt/Nurnberg rijden is eventueel een optie)?
Weet iemand of je in Tsjechie of Duitsland nog goedkope winkels hebt zitten voor kleding (via Frankfurt/Nurnberg rijden is eventueel een optie)?
Duitsland heeft een lading aan motorzaken, zoals Hein-Gericke, Louis, en Polo.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:45:
Afgelopen zaterdag ochtend in volle regenglorie mijn 'Try the bike' gedaan. Ging heel erg goed! Pakte alles sneller op dan ik zelf had verwacht. Nu maar inschrijven op lessen, zou, als alles goed gaat, in totaal €1400 kwijt zijn incl theorie en nieuw RBW. Ik vond de kleding van de rijschool niet eens zo slecht zitten, dus heb besloten pas na het behalen van mijn rijbewijs eigen kleding te gaan kopen.
Dat is ook vaak niet eens het probleem, het is meer de geur die er bij zitVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:45:
Ik heb na 1 les eigen handschoenen gekocht, m'n handen roken na die les alsof ik een uur lang in de stront heb gezeten
Werkelijk? Ik heb geen flauw idee hoe m'n handen ruiken nadat ze een uur in de stront hebben gezeten
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik wel, heb wel eens zomers op de boerderij gewerktsteveman schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:22:
Werkelijk? Ik heb geen flauw idee hoe m'n handen ruiken nadat ze een uur in de stront hebben gezeten
Inderdaad... De trui die ik onder de leen-jas aanhad heb ik drie keer moeten wassen...Tankiej schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:13:
[...]
Dat is ook vaak niet eens het probleem, het is meer de geur die er bij zit
Ik heb na 1 les eigen handschoenen gekocht, m'n handen roken na die les alsof ik een uur lang in de stront heb gezeten
Ik heb ook welgegeteld 1 les gelest met kleding van de rijschool. Daarna heb ik maar besloten om in volledig powerranger outfit te gaan lessen. Ik moest wel een hesje/vestje aan over m'n eigen pak. Ik zou het nu lekker kopen, kan je het meteen "in dragen" (bij leer erg handig)
Vaak bu'j te bang!
Ik zou dan weer mijn regenoverall dragen, kun je meteen testen of ie ergens lekt. Zo is het niet echt funny meer.DECOY88 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:57:
[...]
zag er laatst eentje die dus wel het hele programma van link 2 doorliep
Maar volgens mij is dit niet de beste manier om je motor schoon te krijgen. Er zijn zoveel hoeken en gaten die dat ding overslaat. Op je auto ook al. Nee, de wasstraat vind ik niet goed en voor de kwaliteit ook nog eens te duâh. Als je het zelf doet met een tuinslang en autoshampoo ben je zo klaar. Ik heb een soort 'rasta' washmitt met microvezel dreadlocks van een tientje en dat werkt perfect. Met de tuinslang eerst de ergste meuk eraf halen en evt. voorbewerken met wat Dasty om te ontvetten en dan met de shampoo in de weer.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
staat jouw pak niet rechtop in de gang na een vakantiemphilipp schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:41:
[...]
Ik zou dan weer mijn regenoverall dragen, kun je meteen testen of ie ergens lekt. Zo is het niet echt funny meer.
Maar volgens mij is dit niet de beste manier om je motor schoon te krijgen. Er zijn zoveel hoeken en gaten die dat ding overslaat. Op je auto ook al. Nee, de wasstraat vind ik niet goed en voor de kwaliteit ook nog eens te duâh. Als je het zelf doet met een tuinslang en autoshampoo ben je zo klaar. Ik heb een soort 'rasta' washmitt met microvezel dreadlocks van een tientje en dat werkt perfect. Met de tuinslang eerst de ergste meuk eraf halen en evt. voorbewerken met wat Dasty om te ontvetten en dan met de shampoo in de weer.
Ik heb m'n motor in 4 jaar tijd geloof ik nog nooit gewassen
. Zal wel voor het eerst gebeuren als ik hem ga verkopen. Of gaat die er sneller van als je hem wast? Dan is het nog een keer een optie.
haal af en toe het ergste eraf. maar bij een keer in maart en een keertje in september ofzo blijft het meestal. of er moeten kilo's bagger opzitten. maar dan blijft het bij een tuinslang-DG- schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:00:
Ik heb m'n motor in 4 jaar tijd geloof ik nog nooit gewassen. Zal wel voor het eerst gebeuren als ik hem ga verkopen. Of gaat die er sneller van als je hem wast? Dan is het nog een keer een optie.
Schoonmaken is niet alleen maar voor de looks. Schoonmaken is meer gelijk een controle of alles nog zit zoals het hoort te zitten.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit.Tylen schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:07:
Schoonmaken is niet alleen maar voor de looks. Schoonmaken is meer gelijk een controle of alles nog zit zoals het hoort te zitten.
Eigenlijk is het een inspectie doen, en als je dan toch bezig bent kan je net zo goed wat poetsen
[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 18-06-2012 13:54 ]
koop dan gewoon een echt schaapDinX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:10:
Binnekort toch maar eens langst de Ikea gaan
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/83235110/
en niet zo gefabriekte ikea ding
[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 18-06-2012 14:15 ]
Die gaat zo snel niet
Nee, ik zit achter een vensterbankDECOY88 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:52:
[...]
staat jouw pak niet rechtop in de gang na een vakantie
En daarbij doe ik mijn pak 1x per jaar in de wasmachine. Ik denk niet dat autoshampoo en weetikwatvoor troep er in een carwash zit goed is voor mijn leren pak. Ik waag het er iig niet op. Een nieuwe is zo duâh...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Gekke Nederlander trekt de ene na de andere wheelie op z'n Z750 tijdens een eerste ritje van het jaar. Nu heb ik ook zo'n ding maar dit soort stunts zie ik helemaal niet zitten
[YouTube: http://youtu.be/-A89I6JVFBQ]
[YouTube: http://youtu.be/-A89I6JVFBQ]
Gisteren een mooi ritje gemaakt door Twente en Drenthe samen met een maat. Op een gegeven moment reed ik op de dodenweg tussen Hoogeveen en Ommen (beetje dramatiseren, altijd goed voor het verhaal) achter een treintje van 5 auto's met daarvoor een auto met sleurhut. Je mag daar niet inhalen dus we hangen er maar wat achter, toch geen haast. Gaat die gast voor ons in z'n Peugeot Partner toch ineens uitbundig z'n voorruit sproeien.
Ik trek 'm er dus meteen naast (er kwam toch niets aan), hang eens op de claxon en gebaar 'm dat 'ie lekker bezig is... Kijkt 'ie mij schaapachtig aan
. Toen maar ervoor gegooid en ik had echt zin om 'm eens goed te gaan irriteren. Toen ik de snelheid van 100 naar 80 liet zakken had ik er zelf echter al geen zin meer in en heb de rest van het rijtje auto's ook maar ingehaald om lekker onze toertocht te vervolgen. /kannietkangboosblijven
Conclusie: sommige mensen schijnen (of willen) niet door te hebben dat acties ook gevolgen voor mede-weggebruikers kunnen hebben.
Ik trek 'm er dus meteen naast (er kwam toch niets aan), hang eens op de claxon en gebaar 'm dat 'ie lekker bezig is... Kijkt 'ie mij schaapachtig aan
Conclusie: sommige mensen schijnen (of willen) niet door te hebben dat acties ook gevolgen voor mede-weggebruikers kunnen hebben.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
niks moet en alles kan op zijn achterwiel als je het zo graag zou willenVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:16:
Gekke Nederlander trekt de ene na de andere wheelie op z'n Z750 tijdens een eerste ritje van het jaar. Nu heb ik ook zo'n ding maar dit soort stunts zie ik helemaal niet zitten![]()
[video]
Dude denk aan je hart...Mevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:23:
Ik trek 'm er dus meteen naast (er kwam toch niets aan), hang eens op de claxon en gebaar 'm dat 'ie lekker bezig is... Kijkt 'ie mij schaapachtig aan. Toen maar ervoor gegooid en ik had echt zin om 'm eens goed te gaan irriteren.
Als hij nou zijn middelvinger opgestoken had en je van de weg had geprobeerd te drukken... Nouja, dan had ik hem er ook niet voor durven gooien
ga eens bij een tankstation staan en vraag mensen waar de ruitensproeier allemaal komt. 99% van de mensen weten volgens mij niet dat ze de helft over de ruit heen sproeien.Mevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:23:
Gisteren een mooi ritje gemaakt door Twente en Drenthe samen met een maat. Op een gegeven moment reed ik op de dodenweg tussen Hoogeveen en Ommen (beetje dramatiseren, altijd goed voor het verhaal) achter een treintje van 5 auto's met daarvoor een auto met sleurhut. Je mag daar niet inhalen dus we hangen er maar wat achter, toch geen haast. Gaat die gast voor ons in z'n Peugeot Partner toch ineens uitbundig z'n voorruit sproeien.![]()
Ik trek 'm er dus meteen naast (er kwam toch niets aan), hang eens op de claxon en gebaar 'm dat 'ie lekker bezig is... Kijkt 'ie mij schaapachtig aan. Toen maar ervoor gegooid en ik had echt zin om 'm eens goed te gaan irriteren. Toen ik de snelheid van 100 naar 80 liet zakken had ik er zelf echter al geen zin meer in en heb de rest van het rijtje auto's ook maar ingehaald om lekker onze toertocht te vervolgen. /kannietkangboosblijven
??? Die man doet toch niets verkeerds???Mevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:23:
Gisteren een mooi ritje gemaakt door Twente en Drenthe samen met een maat. Op een gegeven moment reed ik op de dodenweg tussen Hoogeveen en Ommen (beetje dramatiseren, altijd goed voor het verhaal) achter een treintje van 5 auto's met daarvoor een auto met sleurhut. Je mag daar niet inhalen dus we hangen er maar wat achter, toch geen haast. Gaat die gast voor ons in z'n Peugeot Partner toch ineens uitbundig z'n voorruit sproeien.![]()
Ik trek 'm er dus meteen naast (er kwam toch niets aan), hang eens op de claxon en gebaar 'm dat 'ie lekker bezig is... Kijkt 'ie mij schaapachtig aan. Toen maar ervoor gegooid en ik had echt zin om 'm eens goed te gaan irriteren. Toen ik de snelheid van 100 naar 80 liet zakken had ik er zelf echter al geen zin meer in en heb de rest van het rijtje auto's ook maar ingehaald om lekker onze toertocht te vervolgen. /kannietkangboosblijven
Waar staat dat een auto niet mag sproeien als er een motor achter hem rijd?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit heb ik ook nooit gesnapt, rij je erachter met je vizier en mond open dat het zo een probleem is?Tylen schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:58:
[...]
??? Die man doet toch niets verkeerds???
PSN & XBL: Denkoyugo
voor die ene keer in een koekblikkers levenDenko schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:03:
[...]
Dit heb ik ook nooit gesnapt, rij je erachter met je vizier en mond open dat het zo een probleem is?
doe even een tuutje als je het zo erg vind. maar om meteen zijn spiegel eraf te trappen terwijl hij nieteens doorheeft waar het om gaat
kan echt maar 1 bek trekken als je je hier al druk over gaat maken
Deed ik ook. Maar in deze samenloop van omstandigheden (tijdlang 90 achter zo'n caravan en dan ook nog een ondergesproeid worden) gaf deze reactie. Dat ik zin had om 'm te irriteren (zoals hij ook mij irriteerde) wil nog niet zeggen dat ik het deed.
Ik zeg nergens dat het niet mag. Maar alles we alles maar doen onder het motto van 'er staat toch nergens dat het niet mag?' wordt het ook zo'n zooitje en zeker niet gezelliger.Tylen schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:58:
[...]
??? Die man doet toch niets verkeerds???
Dat deed ik ook, heel kort samengevat. Maar dat maakt 't ook zo'n saaie post hè.DECOY88 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:08:
doe even een tuutje als je het zo erg vind.
Mevius.. You're not alone here
Heb er ook echt een hekel aan als mensen die dat doen.
Met 130 op de snelweg je ramen gaan sproeien en dan raar opkijken als het merendeel over je ruit heen wordt geblazen door de rijwind. Je hele pak stinkt gelijk naar die troep
In de auto is het ook irritant. Heb je net een schone auto + voorruit..
Met 130 op de snelweg je ramen gaan sproeien en dan raar opkijken als het merendeel over je ruit heen wordt geblazen door de rijwind. Je hele pak stinkt gelijk naar die troep
In de auto is het ook irritant. Heb je net een schone auto + voorruit..
Braketest wordt het ook niet gezelliger opMevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:22:
[...]
Deed ik ook. Maar in deze samenloop van omstandigheden (tijdlang 90 achter zo'n caravan en dan ook nog een ondergesproeid worden) gaf deze reactie. Dat ik zin had om 'm te irriteren (zoals hij ook mij irriteerde) wil nog niet zeggen dat ik het deed.
[...]
Ik zeg nergens dat het niet mag. Maar alles we alles maar doen onder het motto van 'er staat toch nergens dat het niet mag?' wordt het ook zo'n zooitje en zeker niet gezelliger.![]()
[...]
Dat deed ik ook, heel kort samengevat. Maar dat maakt 't ook zo'n saaie post hè.
Killswitch werkt voor dat volk altijd leukMevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:32:
[...]
Eens. Uiteraard ga ik niet remmen voor zoiets maar subtiel het gas eraf. Echter was ik het zelf na 5 sec. ook alweer zat en ging het gas er weer op
Protip werkt prima met katoen of polyester spul: maak een emmertje handwarm water klaar met wat biotex. Gooi daar jouw kleding voor een paar uurtjes in. Daarna goed uitspoelen, of op de gebruikelijke manier in de wasmachine.MikeyMan schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:38:
[...]
Inderdaad... De trui die ik onder de leen-jas aanhad heb ik drie keer moeten wassen...
Werkt ook goed met hardloopkleding.
Entropy isn't what it used to be
Vandaag van terugweg vakantie eeen afspraak gemaakt te Soesterberg voor otoplastieken. Vanwege de afstand nooit de moeite / tijd genomen om een afspraak te maken, terwijl ik juist gecharmeerd ben van het merk (otoplastieken kun je natuurlijk bij elke Hans Anders "op de hoek" halen).
Belde een uur van tevoren of ze nog een gaatje hadden, en dit was geen enkel probleem.
Erg netjes ontvangen, leuke ruimte voor de klanten, en een supervriendelijke meneer die het deed aanmeten. Professionele uitleg enzo, om tot de juiste keuze(s) te komen. Wat goodies meegekregen voor mezelf en de kids.
Jammer dat ik nu 3-4 weken moet wachten tot ze thuisgestuurd worden
Verder erg verwend met vaderdag:

JaJa, een zonnebloem op mijn kop
Kleur is lastig op de foto te krijgen, maar dit is een plaatje van iemand anders waar het aardig tot zijn recht komt:
Belde een uur van tevoren of ze nog een gaatje hadden, en dit was geen enkel probleem.
Erg netjes ontvangen, leuke ruimte voor de klanten, en een supervriendelijke meneer die het deed aanmeten. Professionele uitleg enzo, om tot de juiste keuze(s) te komen. Wat goodies meegekregen voor mezelf en de kids.
Jammer dat ik nu 3-4 weken moet wachten tot ze thuisgestuurd worden
Verder erg verwend met vaderdag:

JaJa, een zonnebloem op mijn kop
Kleur is lastig op de foto te krijgen, maar dit is een plaatje van iemand anders waar het aardig tot zijn recht komt:
20*350ZO45°
Misschien eens proberen om afstand te houdenMevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:23:
Iemand nog een tip voor een wat betaalbare HD camera voor op de motor (liefst niet op de helm, tenzij die zoveel beter is)? Ik heb een aantal filmpjes gezien van wat camera's, maar of de kwaliteit is slecht of het beeld schud zo erg dat je vrijwel niks ziet
hd808 #16 als je het leuk en goedkoop wilt houden.Phyxion schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:49:
[...]
Misschien eens proberen om afstand te houden
Iemand nog een tip voor een wat betaalbare HD camera voor op de motor (liefst niet op de helm, tenzij die zoveel beter is)? Ik heb een aantal filmpjes gezien van wat camera's, maar of de kwaliteit is slecht of het beeld schud zo erg dat je vrijwel niks ziet
Ik hoor goede verhalen over de Crocolis HD. Zat twee weken terug nog op 140 euro, inmiddels gezakt onder de 120 euro.Phyxion schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:49:
[...]
Misschien eens proberen om afstand te houden
De Total heeft van die 2-wieler wasstraten. Daar zit een lage-hogedrukreiniger opmphilipp schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:41:
[...]
Ik zou dan weer mijn regenoverall dragen, kun je meteen testen of ie ergens lekt. Zo is het niet echt funny meer.
Edit: net te laat met de edit..
UNOX: The worst operating system
bedoel je niet total?Korvaag schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:40:
[...]
De Esso heeft van die 2-wieler wasstraten. Daar zit een lage-hogedrukreiniger open zo'n borstel waar je nog wat zinnigs mee kan. Ik wiil daar binnenkort eens heen omdat ik in een flat woon en niet de mogelijkheid heb om te wassen anders dan een emmer met spons naar de garage zeulen
Verwijderd
1 ding begrijp ik hier niet helemaal,Mevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:23:
welke snelheid reed de auto, en waarom sprak je hem er niet even op aan,
gewoon paralel rijden, gebaar maken "draai je raampje naar beneden" en hem gewoon vragen zijn ruitenwissers wat bij te stellen. tot 80km kun je prima schreeuwen om iets duidelijk te maken,
daar moet je je niet zo druk over maken, denk aan je bloeddruk
Overigens heb ik eergisteren voor het eerst in mijn carriere mijn eigen motor op z´n kant gelegd.
mooi ritje wat we wel vaker doen, ging ook weer lekker "sportief" (mijn achterband desintegreert zowat, lappen rubber laten gewoon los, duidelijk dat de Metzler M8 niet van warm asfalt en acceleratie houd)
komen bij een rotonde aan, 50km ongeveer, ik raak men voorrem aan en boem was ho.
geen waarschuwing van verlies van grip, gewoon remmen, en meteen klapte men stuur volledige "dubbel" en lag ik.
schade valt op het oog goed mee, stuur trillings dempertje, rempedaal is afgebroken. knipperlichtje is afgebroken. en krassen op de koppelingsdeksel en passagiers voetsteun...
al met al mazzel, polijsten en spuiten en onderdelen zullen niet te duur zijn...
maar nu kan ik met ongeveer 120.000 ervaring ook zeggen eens zeggen te zijn gevallen op de openbare weg
Vervelend is het als dat gebeurd heMevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:23:
binnenspiegel nogwel...komkommer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:32:
[...]
Vervelend is het als dat gebeurd he. Ik trap altijd direct de binnenspiegel er af!
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Mooie kleurstelling!
Ik heb vanavond een waterdichte 12V aansluiting gemaakt op mn 400cc brommert, en de oude stille Laserdemper met E-keur weer opgezet. Ik vind herrie wel leuk, maar ik heb geen zin om 3 weken lang op motorvakantie dat gejank van een 400cc 4cilinder met open demper aan te horen
Vaak bu'j te bang!
Ik probeer dr met de auto altijd rekening mee te houden als dr een motor achter me zit, maar als dr eoa stuk vliegend gespuis op mn ruit uit elkaar spat waardoor mn eigen zicht belemmerd wordt heeft de motorrijder achter me toch echt pech.komkommer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:32:
[...]
Vervelend is het als dat gebeurd he. Ik trap altijd direct de binnenspiegel er af!
Ik wil best sociaal zijn, maar ik blijf in de basis egoistisch
leeg
Vind je dat niet een beetje overdreven? Sommige mensen hebben dat gewoon niet in de gaten. Dom? Misschien. Maar om nou zo te gaan reageren is pas dom. Je moet op de weg geen grappen met elkaar uit gaan halen en al helemaal niet uit wraak. Als het écht een aso bouwvakker is, rijdt ie je nog voor je sodemieter ook en daar heb je helemaal niets aan. Over dit soort dingen moet je je gewoon niet opwinden. 9/10 keer hebben ze het gewoon niet door. Onzin om ze dan zo 'aan te pakken'. Je moet dan niet gek staan te kijken als je een 'leuke' tegenreactie krijgt. Daar heb je dan zelf om gevraagd.Mevius schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:23:
Dit topic is gesloten.
![]()