Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 362 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:23:
[...]

Wat mijn erg geholpen heeft met de slalom, is gewoon oefenen zonder pionen. En dan gewoon net zover afschuinen als dat voor jou goed voelt. En zo steeds een stapje verder. Op een gegeven moment raak je er wat vertrouwder mee en zal het steeds stapje voor stapje beter gaan :)

Een tip voor de noodstop heb ik nog niet voor je, ben daar zelf ook mee aan het klunsen namelijk. Daar waar jij niet genoeg durft te remmen, jaag ik hem de ABS in.

Wel heb ik dat bij mijn rijschool je eerst de precisiestop doet en dat ik vanaf daar me remweg steeds moest verkorten. Dus steeds meer die grens opzoeken. Net zolang tot dat je een goede noodstop neerkunt zetten.
Tips genoeg:
http://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:30:
[...]

Ik moet zeggen dat het met die XT ook reuze meeviel, die monsteretappes richting Dakar. Duizend km asfalt was, behalve dat ik moe was aan het einde (duh!), niet een gigantisch probleem. Geen houten reet (genoeg spek als kussen :+ ) ofzo.
Evengoed doe ik met de RT iets makkelijker dit soort lange etappes. Maar dat heeft ook met de motor te maken. De BMW rijdt gewoon wat rustiger en door het scherm wat meer relaxed.
Het ding van mij wil ook hard rijden en trilt nogal. Aan het eind van zo'n lange rit kan ik 12 uur slapen.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:41:
Het ding van mij wil ook hard rijden en trilt nogal. Aan het eind van zo'n lange rit kan ik 12 uur slapen.
Ik kan altijd 12 uur slapen :+

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 15:04
Versteegrob schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:48:
Ben opzoek naar een goed theorieboek. Welke hebben jullie gebruikt? Heb nu deze http://www.bol.com/nl/p/h...orfiets/9200000002233903/ maar die vind ik niet zo heel goed.
Keiharde spam, niet klikken dus >:) :>
http://www.motor-forum.nl...Best-theorieboeken-1.html

Verwijderd

I'm confused :?

Ik moet juist me achter erbij gebruiken, niet dat het goed gaat xD. Maar op die site staat:
Het is erg moeilijk om je voet in zo'n noodsituatie niet te hard op het rempedaal te stampen, en vooral ook om hem er weer op tijd af te halen. Als je spieren zich spannen in zo'n moeilijk moment, is de neiging erg groot om die voet hard door te drukken.

Ik jaag de motor waar ik op les dus ook elke keer de ABS in zodra ik me achterrem gebruik.

Een andere site: http://www.avbexamen.nl/avb/noodstop.html
Wijze van uitvoering:
- Recht aanrijden met een snelheid van 50 km/u.
- Tussen het poortje gas dichtdraaien en direct met beide remmen de remming inzetten, tevens dient er direct ontkoppeld te worden.

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 08:24
Waarom ben je dan confused?

Verwijderd

Omdat ze het afraden om bij een noodstop beide remmen te gebruiken. Terwijl ze dit met het AVB examen wel verwachten? :?

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
Noodstop = maximaal remmen in zo'n kort mogelijke tijd. Dat kleine beetje van die achterrem dus ook benutten.

Op de site staat ( zoals ik het lees ) dat je makkelijk je achterrem kan blokkeren omdat je van de schrik hard op de rem trapt. Dat is niet goed maar dat wil niet zeggen dat je bij een noodstop niet je achterrem moet gebruiken.

Verwijderd

Dat word nog even flink oefenen met de lessen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Ik remde nooit echt met achter. M'n instructrice zei altijd dat je moet laten zien dat je met achter remt, m.a.w. zorgen dat je het pedaal iets intrapt.

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:10:
Dat word nog even flink oefenen met de lessen
bij wie les je? zie dat je hier uit de buurt komt :Y

Verwijderd

Kijk, dat wil nog wel eens fout gaan bij mij. Gewend om in een auto te rijden, dus zodra ik met me rechtervoet wil remmen, dan rem ik ook. :+

En als ik dan met me voet minder ga remmen, knijp ik me voorrem ook weer minder in :'(
DECOY88 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:14:
[...]

bij wie les je? zie dat je hier uit de buurt komt :Y
Bij rijschool Schippers uit Wognum :)
Ik rijd bij het parkeerterrein van de schaatsbaan De Westfries.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:15:
Kijk, dat wil nog wel eens fout gaan bij mij. Gewend om in een auto te rijden, dus zodra ik met me rechtervoet wil remmen, dan rem ik ook. :+

En als ik dan met me voet minder ga remmen, knijp ik me voorrem ook weer minder in :'(

[...]

Bij rijschool Schippers uit Wognum :)
Ik rijd bij het parkeerterrein van de schaatsbaan De Westfries.
hij is tegenwoordig verkast. voorheen reed Pe altijd voor de basicfit / oude kartbaan

Verwijderd

Dat klopt, ben hem jarenlang tegen gekomen toen ik daar nog folders bezorgde.

Tegenwoordig zit hij dus op het parkeerterrein van De Westfries, rijd wel fijn. Je hebt alle ruimte, alleen niet alle automobilisten die daar parkeren letten op :( Maar somso ook wel weer een goede oefening :9

Maar jij hebt dus ook bij Pe gelest?

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:28:
Dat klopt, ben hem jarenlang tegen gekomen toen ik daar nog folders bezorgde.

Tegenwoordig zit hij dus op het parkeerterrein van De Westfries, rijd wel fijn. Je hebt alle ruimte, alleen niet alle automobilisten die daar parkeren letten op :( Maar somso ook wel weer een goede oefening :9

Maar jij hebt dus ook bij Pe gelest?
:N bij Niels bij Van Vught

maar ik zie Pe regelmatig rijden :Y

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 08-06-2012 12:30 ]

Verwijderd

Dat kan ook nog.

Is het jou goed bevallen bij Van Vught?

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:31:
Dat kan ook nog.

Is het jou goed bevallen bij Van Vught?
jahoor :Y

avb op eigen terrein ook het examen. was wel erg lekker.

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 08-06-2012 12:33 ]

Verwijderd

Dat is mooi, hoor er nog wel eens verschillende verhalen over namelijk

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:33:
Dat is mooi, hoor er nog wel eens verschillende verhalen over namelijk
wat voor verhalen O-) mag ook via pm :Y

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

4x2

lộn xộn quá

-tom-562 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:12:
Ik remde nooit echt met achter. M'n instructrice zei altijd dat je moet laten zien dat je met achter remt, m.a.w. zorgen dat je het pedaal iets intrapt.
Ach, ik mocht nog gewoon de achterrem vol dr op rammen, als ie blokkeerde maakte geen zak uit, zolang je de motor maar onder controle hield (wat niet zo heel moeilijk is)

Alleen bij de noodstop dan.

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 08-06-2012 13:06 ]

leeg

• DECOY88
(overleden)
4x2 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:06:
[...]

Ach, ik mocht nog gewoon de achterrem vol dr op rammen, als ie blokkeerde maakte geen zak uit, zolang je de motor maar onder controle hield (wat niet zo heel moeilijk is)

Alleen bij de noodstop dan.
160km/u vol de achterrem erop heb je nog 177meter voor je stilstaat _O- nuttig onderzoek om met een oude achterband uit te voeren _O-

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

4x2

lộn xộn quá

Ach, in Eindhoven eo stonden dr ook altijd overal zwarte strepen als mn band bijna vervangen moest worden.
Lekker vol de achterrem in stampen, keer burnen voor een stoplicht (was vooral leuk met mn NX250 toen ik daar een stuk of 6 gratis 'achter'banden voor had)
Motorrijders hebben toch al een beroerde reputatie, beetje meer of minder boeit dan toch niet meer :+

leeg

• DECOY88
(overleden)
4x2 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:51:
Ach, in Eindhoven eo stonden dr ook altijd overal zwarte strepen als mn band bijna vervangen moest worden.
Lekker vol de achterrem in stampen, keer burnen voor een stoplicht (was vooral leuk met mn NX250 toen ik daar een stuk of 6 gratis 'achter'banden voor had)
Motorrijders hebben toch al een beroerde reputatie, beetje meer of minder boeit dan toch niet meer :+
_O- _O- ik trap altijd vol op mijn achterrem als er weer een door rood rijd of over het zebrapad fietst >:)

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

Knoop maar doorgehakt, mijn motor te koop gezet.

Voor een zeer scherpe prijs (dus ga dat zien ;)), dus ik verwacht dat ie snel weg is :'(. Maar ja, ik rijd er eigenlijk nooit meer op en vrienden van me hebben allemaal toermotoren. Dus eigenlijk wil ik af en toe een toermotor huren.

Hebben mensen daar ervaring mee, motoren huren? Hoe zit dat met verzekering/eigen risico? Zijn daar slechte/goede ervaringen over te vinden?

* Twhomp vind dat wel interessant :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
Twhomp schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:31:

Voor een zeer scherpe prijs (dus ga dat zien ;)), dus ik verwacht dat ie snel weg is :'(. Maar ja, ik rijd er eigenlijk nooit meer op en vrienden van me hebben allemaal toermotoren. Dus eigenlijk wil ik af en toe een toermotor huren.

Hebben mensen daar ervaring mee, motoren huren? Hoe zit dat met verzekering/eigen risico? Zijn daar slechte/goede ervaringen over te vinden?

Volledige en vooral eerlijke advertentie. Zo zie ik ze het liefst.
Denk dat je hem zo kwijt bent.

• DECOY88
(overleden)

netjes. en voor 3x in het jaar is huren makkelijker en volgens mij ook goedkoper. ook al kost een oudje bijna niks :Y

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025

Bij huren schrok ik nogal van het eigen risico.
Voor de geld heb je ook gewoon een oude fiets die je kan pakken wanneer je maar zin hebt :P

iRacing Profiel

• DECOY88
(overleden)
frankivo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:39:
[...]

Voor de geld heb je ook gewoon een oude fiets die je kan pakken wanneer je maar zin hebt :P
als je er de ruimte voor heb is het makkelijk. maar als jeje onderhoud enz. een beetje meereken word het voor weinig km voordeliger om te huren en je heb weer 2m² over in de garage

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

Bedankt voor de opmerkingen over de advertentie :)

Wauw, over die eigen risico, ik pak de voorwaarden van de eerste de beste er bij:
Voor motoren uit de Eigen-Risico-Categorie C, D + E dient de huurder een waarborgsom te betalen vanaf 600,00 Euro + het huurbedrag. Een dubbele legitimatie is hierbij verplicht (bijvoorbeeld een Nederlands rijbewijs en een geldig Nederlands paspoort) Alleen Nederlandse legitimaties worden geaccepteerd.
En een ander:
De motoren zijn all-risks verzekerd met een standaard eigen risico van € 1500,-.
Verlaging tot € 1000,- kost € 10,00 per dag.
Verlaging tot € 500,- kost € 20,00 per dag.
Let op: het resterend eigen risico wordt vaak door uw eigen AVP- / WA verzekering of doorlopende reisverzekering gedekt!
En dit is al helemaal lachen:
Eigen risico
Cat. A € 1.500,-
Cat. B € 2.000,-

Betaling van de borg (= hoogte eigen risico) ontvangen wij bij voorkeur in contant geld i.v.m. een snellere afhandeling bij het terugbrengen van de huurmotor.
Ja joh, ik ga even 2k cash in je hand drukken. Tuurlijk.

8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Twhomp op 08-06-2012 17:07 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Twhomp schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:00:

Ja joh, ik ga even 2k cash in je hand drukken. Tuurlijk.

8)7
Raar. Toen ik eens een Harley huurde moest ik een Creditcard betaling doen die naderhand werd teruggestort.

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
wie weet trouwens hoe dit mooie onderdeeltje heet als je hem zoekt. mdi verkoopt hem voor 7 euro ex verzend. dat moet voor minder kunnen.
iets van een vacuum nippel met m5 schroefdraad.

Afbeeldingslocatie: http://www.mdi-online.nl/webshop/foto.aspx?id=32398c59-116f-496f-b956-2bdd772928c1&s=l&mime=image/pjpeg

gevonden in een duitse tweakerwinkel B) was ook een verloopje m5 naar 4x6mm slang *O* kon ik meteen de slang meebestellen.

dan kan ik binnenkort even mijn carbs syncen *O*

[ Voor 22% gewijzigd door DECOY88 op 08-06-2012 20:00 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

frankivo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:39:
[...]

De verzekerings premies zijn gewoon duur en het eigen risico is hoog. Dat wordt gewoon doorberekend naar de huurder. Zo gek is dat niet :)

No signature required.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:23:
[...]

Raar. Toen ik eens een Harley huurde moest ik een Creditcard betaling doen die naderhand werd teruggestort.
Toen ik voor het eerst een motor huurde moest ik 500eu eigen risico handje contactje neerleggen. Vond de lokale winkelier niet leuk, want het was al de zoveelste die van de motorzaak kwam en wilde bijpinnen.

Na het terugbrengen van de motor, 'ja het geld word direct teruggestort', een week later nog niets gehad. Na een hoop gemiste telefoontjes en ingesproken voicemails, 'Ja, de accountant is op vakantie, u krijgt het over 7 weken.'. :X Toen heb ik de vriendelijke meer - spreekwoordelijk - door de telefoon heen getrokken en enkele dagen later stond het bedrag netjes op mijn rekening. Jammer dat dat af en toe moet.

@Rinaldo : Succes met de verkoop, ziet er zeer goed uit.

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 08-06-2012 19:12 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de tips op mijn vragen omtrent de bijzondere verrichtingen.

Ik denk dat ik daar zeker wel wat mee kan maar eigenlijk moet ik gewoon wat minder bang worden. En gewoon maar wat meer moet gaan durven en kijken hoe het uit pakt.

Eigenlijk is het ook niet zo vreemd. Ik heb tot nu toe maar 5 lessen gehad van 50 minuutjes en dat is gewoon allemaal te kort. Ik denk dat ik hoogstens 15 minuten bezig ben met de verrichtingen en dat is inclusief het uitzetten van de pionnen door mijn instructeur.

Misschien dat ik een dubbele les bij een andere rijschool neem en dan ga vragen om alleen bijzondere verrichtingen te gaan doen.

Ik wil steeds doorgaan totdat ik het foutloos doe maar voordat ik het in de gaten heb is de instructeur alweer bezig om de pionnen in zijn auto te gooien. :s

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

Richard

Kuru Kuru Kururin

Las net op RTL news (incl spelfout ;) )
Mororrijders
Een reflecterend vlak van tenminste 150 vierkante centimeter is vanaf komend jaar verplicht voor alle motorrijders in Frankrijk, evenals vier reflecterende stickers op de helm.
Volgens mij voldoe ik er nu al aan , maar wat een betuteling weer.

20*350ZO45°

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

Nee, dan die twee alcoholtesters die je bij je moet hebben 8)7

Frankrijk :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:41:
Jammer dan, de pliesie neemt haar eigen spullen maar mee. Ik vind dat ik niet hoeft mee te werken aan mijn eigen veroordeling. Daarbij drink ik nooit als ik rij. Ik neem die dingen niet mee en ga desnoods naar het Europees hof als ze me ooit een bekeuring ervoor geven, maar betalen doe ik nooit. Onzinwet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:45:
Iedereen bedankt voor de tips op mijn vragen omtrent de bijzondere verrichtingen.
Een beetje laat, maar als je steeds tegen die pionnen aan komt, kijk je dan niet teveel naar die pionnen? Je moet eromheen kijken, naar het denkbeeldige verdwijnpunt van de bocht die je wilt maken. Dan rij je automagisch goed door de bocht. Simple comme bonjour.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 12:03
Richard schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:12:

[...]

Mijn uitlaat heeft volgens mij ook een reflecterend vlak. Anders gewoon even je motor poetsen, een benzinetank haalt de 150 cm2 wel *O*

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Vier stickers op de helm geldt overigens alleen voor Fransen, niet voor toeristen uit andere landen. :)

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:41:

waar ze maar 70 miljoen te kort van hebben. en zelfs Fransen er nergens aan kunnen komen _O- ze nemen maar lekker hun blaas apparaatje mee :Y hebben ze nu toch ook al?

mf onderhoud :S

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Neuh.... Ze hebben last van een back-up die het zaakje iedere nacht verstiert. NFS share op de fileserver(s) is daarna niet meer te bereiken door de webserver, had ik begrepen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:50:
Neuh.... Ze hebben last van een back-up die het zaakje iedere nacht verstiert. NFS share op de fileserver(s) is daarna niet meer te bereiken door de webserver, had ik begrepen.
ok vandaar -O- dan straks maar even offline met wat mfers rond rijden *O*

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:09:
Jammer dan, de pliesie neemt haar eigen spullen maar mee. Ik vind dat ik niet hoeft mee te werken aan mijn eigen veroordeling. Daarbij drink ik nooit als ik rij. Ik neem die dingen niet mee en ga desnoods naar het Europees hof als ze me ooit een bekeuring ervoor geven, maar betalen doe ik nooit. Onzinwet.
Het wordt niet als controlemiddel ingezet, alleen als eigen controle, dus het heeft niets met meewerken aan je eigen veroordeling van doen :)

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:54:
[...]

Het wordt niet als controlemiddel ingezet, alleen als eigen controle, dus het heeft niets met meewerken aan je eigen controle van doen :)
een plastic zakje met ventiel voor eigen controle? 8)7 volgens mij moet je hem voor vertrek vol blazen ofzo zodat als ze je onderweg aanhouden kunnen meten wat je bij vertrek uitblies |:(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:38:
[...]
netjes. en voor 3x in het jaar is huren makkelijker en volgens mij ook goedkoper. ook al kost een oudje bijna niks :Y
Ik wou net zeggen. Die van mij kost geen honderden euro's per jaar hoor... Verzekering €35/jr, beetje wegenbelasting en als het zo doorgaat kosten beurten me ook bijna niets. Huren vind ik erg duur. En als je dat ding toch al hebt staan en je hebt de ruimte niet nodig kun je 'm net zo goed houden. Bij mij zou dat iets anders zijn omdat ie buiten staat. Als je dan 3x per jaar rijdt, staat ie buiten te roesten en de accu loopt leeg.

Verwijderd

DECOY88 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:03:
een plastic zakje met ventiel voor eigen controle? 8)7 volgens mij moet je hem voor vertrek vol blazen ofzo zodat als ze je onderweg aanhouden kunnen meten wat je bij vertrek uitblies |:(
Heb je daar een bron van? Als dat verhaal waar zou zijn is het inderdaad een punt :)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

M14

mphilipp schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:09:
[...]

Dit soort wetten zijn niet op Europees niveau geregeld, mij lijkt dat ze dat nooit aan een bezoeker van het land kunnen opleggen. Of sla ik hier de plank mis?

Heb ook ooit iets gelezen over het verbieden van navigatie welke flits-lokatie's aangaf. Boetes zouden hier ietsje hoger zijn (1500 euro?). Mij lijkt dat hier het zelfde geldt, of niet?

Ik vind het wel handig om te weten aangezien ik in Juli een week naar frankrijk ga ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

M14 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:18:
[...]

Dit soort wetten zijn niet op Europees niveau geregeld, mij lijkt dat ze dat nooit aan een bezoeker van het land kunnen opleggen. Of sla ik hier de plank mis?

Heb ook ooit iets gelezen over het verbieden van navigatie welke flits-lokatie's aangaf. Boetes zouden hier ietsje hoger zijn (1500 euro?). Mij lijkt dat hier het zelfde geldt, of niet?

Ik vind het wel handig om te weten aangezien ik in Juli een week naar frankrijk ga ;)
Polen moeten zicht toch ook aan onze wetten houden?

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:54:
[...]
Het wordt niet als controlemiddel ingezet, alleen als eigen controle, dus het heeft niets met meewerken aan je eigen veroordeling van doen :)
Maakt mij eigenlijk geen bal uit. Ik drink niet als ik moet rijden, dus ik hoef ook niet te controleren of ik te dronken ben om te rijden. Een nogal banale wet, want iemand die met drank op gaat rijden, weet (vooraf dan) dat ie niet meer mag rijden. Dan zijn die blaaspijpjes ook een beetje overbodig, want dat doe je dan niet. Ik vraag me echt af wat de gedachte bij zo'n wet is. En of ze de indiener hebben gecontroleerd op drugsgebruik. Volgens mij verzin je zoiets alleen na een combinatie van paddo's en wat LSD... ;)

Blijft staan dat ik het vertik. Een verbanddoosje en fluorvest voor als je pech hebt snap ik, maar dit soort rare dingen niet en dan werk ik er ook niet aan mee. Wat ben ik toch een rebel... :+

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:30:
Maakt mij eigenlijk geen bal uit. Ik drink niet als ik moet rijden, dus ik hoef ook niet te controleren of ik te dronken ben om te rijden. Een nogal banale wet, want iemand die met drank op gaat rijden, weet (vooraf dan) dat ie niet meer mag rijden. Dan zijn die blaaspijpjes ook een beetje overbodig, want dat doe je dan niet. Ik vraag me echt af wat de gedachte bij zo'n wet is. En of ze de indiener hebben gecontroleerd op drugsgebruik. Volgens mij verzin je zoiets alleen na een combinatie van paddo's en wat LSD... ;)

Blijft staan dat ik het vertik. Een verbanddoosje en fluorvest voor als je pech hebt snap ik, maar dit soort rare dingen niet en dan werk ik er ook niet aan mee. Wat ben ik toch een rebel... :+
Je realiseert je dat er in Frankrijk een nogal andere mores heerst wat betreft rijden en drank? Ik vind het nogal simplistisch schoppen tegen iets dat je niet aanstaat, eerlijk gezegd.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49

DinX

Motormuis

Richard schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:12:

[...]

Vanaf 2013 moet je ook reflecterende stickers op je helm hebben in Frankrijk. Voor de Fransen nu al op helmen die nu aangekocht worden.

Die reflecterende strepen zitten inmiddels al op elk recent motorpak. 150cm² zit je vrij snel aan. Een vestje of armband is ook all genoeg dacht ik. Zo van die "snap-on" dingen die lopers/fietsers vaak gebruiken bvb. Krijg je vaak zelf gratis uitgedeeld bij van die evenementen.

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 09-06-2012 13:35 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:32:
[...]
Je realiseert je dat er in Frankrijk een nogal andere mores heerst wat betreft rijden en drank? Ik vind het nogal simplistisch schoppen tegen iets dat je niet aanstaat, eerlijk gezegd.
Dat mag jij vinden, maar dat is nu eenmaal mijn mening. Dat die Fransen onbehouwen drankorgels zijn (blijkbaar) kan ik niets aan doen. Ik zie het nut niet in van die alcoholtester, hoe de situatie daar ook is. Ik denk ook niet dat iemand die zuipt voor ie gaat rijden zich ineens gaat bedenken door zo'n tester. Tenzij het iemand is die drinkt zonder dat ie het in de gaten heeft.

Jij mag het simplistisch vinden, maar ik vind die regel/wet simplistisch. Het verandert 0,0.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

s'Lands wijs, s'Lands eer, hè. Dat ze er in Fr. voor kiezen om dit in te voeren kan ik me wel in vinden gezien het gebruik van alcoholische drank bij de warme maatltijden. De manier van invoeren hadden ze mijn inziens wél anders mogen doen: Verplicht mensen gewoon om een mondstukje bij zich te hebben zodat ze zonder risico kunnen "blazen" op het testapparaat van de gendarmerie, of iets in die trent.

Ik heb voor m'n werk genoeg in Fr. gezeten en ook dan kwam er tijdens de lunch (eerste warme maaltijd op de dag in Fr.) een lekker wijntje bij.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:18:
[...]

Heb je daar een bron van? Als dat verhaal waar zou zijn is het inderdaad een punt :)
Nu.nl

en blijkbaar kan je er een resultaat uit zon zak krijgen. maar hoe nauwkeurig dat is _O- geef mijn dan maar de blaaspijp van het klpd. die hoef ik ook niet mee te slepen *O*

[ Voor 22% gewijzigd door DECOY88 op 09-06-2012 16:25 ]

Verwijderd

Daar lees ik niets over dat het slechts een zakje met ventiel zou zijn, maar juist dat het wel degelijk een middel om jezelf te controleren is. Daarmee gaat het punt van meewerken aan de eigen veroordeling gelijk van tafel, want je controleert jezelf, voor jezelf.
mphilipp schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:01:
Dat mag jij vinden, maar dat is nu eenmaal mijn mening. Ik zie het nut niet [...] Ik denk [...] ik vind die regel/wet simplistisch.
In plaats van een inhoudelijk bezwaar (meewerken aan de eigen veroordeling) is het nu vooral een principieel bezwaar geworden, of beter, de eigen mening dat het toch niet uitmaakt :) Als je dan echt vindt dat die wetten overbodig zijn, dan zou natuurlijk de nette oplossing zijn je niet meer in dat land te begeven. Probleem opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 16:30 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:29:
Ik heb voor m'n werk genoeg in Fr. gezeten en ook dan kwam er tijdens de lunch (eerste warme maaltijd op de dag in Fr.) een lekker wijntje bij.
Ik weet hoe het er in Frankrijk aan toe gaat. Ik ben er vaak genoeg geweest en ken de weg in Parijs beter dan in Amsterdam. Maar dan hoef ik het nog niet eens te zijn met zo'n rare wet die niets oplost.

En verder heb ik geen zin om er verder over te debatteren. Het is mijn mening. Klaar. Mijn probleem als Louis de Funès mij erop aanspreekt, toch?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:29:
[...]
Als je dan echt vindt dat die wetten overbodig zijn, dan zou natuurlijk de nette oplossing zijn je niet meer in dat land te begeven. Probleem opgelost.
Zie opmerking hierboven. Waar maak jij je eigenlijk druk om?

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:29:
[...]

Daar lees ik niets over dat het slechts een zakje met ventiel zou zijn, maar juist dat het wel degelijk een middel om jezelf te controleren is. Daarmee gaat het punt van meewerken aan de eigen veroordeling gelijk van tafel, want je controleert jezelf, voor jezelf.

[...]

In plaats van een inhoudelijk bezwaar (meewerken aan de eigen veroordeling) is het nu vooral een principieel bezwaar geworden, of beter, de eigen mening dat het toch niet uitmaakt :) Als je dan echt vindt dat die wetten overbodig zijn, dan zou natuurlijk de nette oplossing zijn je niet meer in dat land te begeven. Probleem opgelost.
je moet ze hebben maar gebruik je het ook O-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet er twee bij je hebben en je hoeft ze pas te gebruiken op het moment dat de daartoe bevoegde instanties je er om vragen.

De rede dat je die tweede bij je moet hebben is dat je ná een negatieve test nóg een keer aan de kant gezet zou kunnen worden.en je de eerste tester met een negatief resultaat (+ timestamp) zou kunnen overhandigen terwijl je daarna alsnog gedronken hebt.

@ mphillip: Principe kwesties werken 9 van de 10 keer in je eigen nadeel.... :o

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:32:
Waar maak jij je eigenlijk druk om?
Nee, waar maak jij je eigenlijk druk om ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 16:57 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:55:
[...]

dat je allemaal rotzooi mee moet slepen voor als je eens in Frankrijk beland.

en rijden = niet drinken
en drinken = niet rijden

dus zon ding heb ik niks mee. of me wijntje al uitgewerkt of niet :F

en iedere 0,2L 5% duurt 90 min voor het verwerkt is :Y

of zullen we als Nederland maar gewoon een reddingvlot verplicht stellen. want stel Nederland overstroomt _O- hoe ga jij die meenemen op de motor _O-

[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 09-06-2012 18:13 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Reddingsvlot verplicht stellen kán.... Alleen is dat een reddingsmiddel en geen item om aan te tonen dat je iets "nïet" gedaan hebt.

Vergelijking loopt behoorlijk mank, dus ;)

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:02:
Reddingsvlot verplicht stellen kán.... Alleen is dat een reddingsmiddel en geen item om aan te tonen dat je iets "nïet" gedaan hebt.

Vergelijking loopt behoorlijk mank, dus ;)
gaat om het verplicht stellen van spullen die ik nooit nodig heb.

en daarbij gaat het met die alcohol testers gewoon om de luiheid van de politie :r

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

ACAB! ACAB...

Of zou het eerder iets met een stel incompetente politici te maken hebben?

Anyway! Een westers land dat hurktoiletten heeft DOET GEWOON NIET MEER MEE!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51
Niet zo vrolijke noot: ondanks diverse pogingen is het m'n motorboer niet gelukt m'n motor helemaal te fixen

Iets vrolijkere noot: de problemen met afslaan en verlies aan vermogen zijn veel minder geworden tot een keer per week ipv een keer per ritje.

Nog iets vrolijkere noot: de eigenaar neemt op eigen initiatief genoegen met een paar tientjes in 't handje. Ondanks dat het probleem niet helemaal is opgelost is dat wel service, want hij en z'n personeel hebben er vele uren ingestoken, de motor laten uitlezen, stekkertjes just in case opnieuw gesoldeerd, carburateurs gesteld oid, etc Voor die paar tientjes is niet eens de tijd gedekt die we met 'm hebben staan praten, laat staan de tijd die er aan is gesleuteld, maar meer wilde hij niet hebben. :)

Nu hopen dat het probleem toch nog eens verdwijnt of we alsnog een keer een idee krijgen om het op te lossen.

't Was gisteren wel een weertje. Boom hier in de buurt ging om, maar vrouwlief hield de motor binnen de lijnen :P

[ Voor 33% gewijzigd door Rukapul op 09-06-2012 22:21 ]

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een iets vrolijkere noot hier dan (sorry Rukapul ;) ) - vanmiddag getekend voor een Harley. De XL883R uit 2006. Met 6k op de teller en een paar mooie wijzigingen :) Alles zwart. Zonder meer dan wat de motor kost te betalen, ook nog een broek (~400), helm (~450) en motorjas meegekregen (~550) :D Heerlijk gereden op deze en andere fietsen, en de Harley bleek toch veruit de beste grijns op m'n kop te toveren.

* Blue-eagle is happy

[ Voor 5% gewijzigd door Blue-eagle op 09-06-2012 22:47 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi fietsje, zo'n Sportster :Y

Verwijderd

DECOY88 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:55:
dat je allemaal rotzooi mee moet slepen voor als je eens in Frankrijk beland.
Ja, je moet ook al een rijbewijs meenemen, zo'n helm op en motorkleren aan. Lastig allemaal hoor!

Ik snap die enorme weerstand niet zo, het is niet of het echt wat uitmaakt qua maat of kosten om zo'n ding bij je te hebben.
en rijden = niet drinken
en drinken = niet rijden

dus zon ding heb ik niks mee. of me wijntje al uitgewerkt of niet :F
Dat weet jij, maar dat weet die Franse agent niet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:55:
[...]
Moeten we dit echt helemaal gaan uitsmeren? Ik maak een opmerking en dat wordt meteen aangegrepen om een brede maatschappelijke discussie op te starten. Het verandert echt niets aan mijn mening of gedrag, dus idd: waar maken jullie je druk om? Ik ga er steeds minder van snappen.

Meanwhile: morgen ziet het weer er redelijk uit. De zuiderlingen krijgen in de middag misschien wat regen. Ik spring er morgen dus weer lekker even op. Hij is weer van versche olie voorzien en dat moet beloond worden!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:30:
Moeten we dit echt helemaal gaan uitsmeren? Ik maak een opmerking en dat wordt meteen aangegrepen om een brede maatschappelijke discussie op te starten. Het verandert echt niets aan mijn mening of gedrag, dus idd: waar maken jullie je druk om? Ik ga er steeds minder van snappen.
Niet geen maatschappelijke discussie, maar de kont gaat tegen de krib en het is mij een raadsel waarom, aangezien je aan genoeg andere voorwaarden moet voldoen en die blijkbaar ook geen probleem zijn. Desondanks is de beste onderbouwing dat het je mening is en die lekker zo blijft.

Je moet toch iets hebben om je tegen af te zetten :D Vlegel!

/

• Phydomir
  • Laatst online: 20:07

Phydomir

Dennis

Gisteren wezen kijken bij een Thundercat uit 2003 met 14,5K op de teller. Na een proefrit de knoop direct maar door gehakt en gekocht. Erg blij mee :)

Afbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/IMG-20120609-WA0001.jpg

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:38:
[...]
Niet geen maatschappelijke discussie, maar de kont gaat tegen de krib en het is mij een raadsel waarom, aangezien je aan genoeg andere voorwaarden moet voldoen en die blijkbaar ook geen probleem zijn.
Oh...ik wist niet dat het ergens mee eens zijn of niet een kwestie van alles of niets was. Dus als ik het met 1 ding oneens ben, moet ik het ook met alle andere dingen oneens zijn. Ik zal het onthouden. En geldt dat omgekeerd ook? :+

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:22:
[...]

Ja, je moet ook al een rijbewijs meenemen, zo'n helm op en motorkleren aan. Lastig allemaal hoor!

Ik snap die enorme weerstand niet zo, het is niet of het echt wat uitmaakt qua maat of kosten om zo'n ding bij je te hebben.

[...]

Dat weet jij, maar dat weet die Franse agent niet.
jij neemt ook alvast je handboeien mee voor als je baldadig word tegen de politie _O-

we zijn het er niet mee eens. en ik zal die troep nooit kopen. dan rij ik wel mee naar het bureau :w

Verwijderd

Phydomir schreef op zondag 10 juni 2012 @ 09:05:
Gisteren wezen kijken bij een Thundercat uit 2003 met 14,5K op de teller. Na een proefrit de knoop direct maar door gehakt en gekocht. Erg blij mee :)

[afbeelding]
Erg nice apparaat !!!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
:9~ heel gaaf _/-\o_

maar er staat een motor buiten op me te wachten }:|

en nogsteeds _O-

[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 10-06-2012 14:09 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:13:
[...]

:9~ heel gaaf _/-\o_

maar er staat een motor buiten op me te wachten }:|

en nogsteeds _O- maar arjan brouwer is goed gestart *O*
Plek op de camping: jaren van te voren regelen. Meedoen: dit jaar in 45 minuten uitverkocht.... :F

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:26:
[...]

Plek op de camping: jaren van te voren regelen. Meedoen: dit jaar in 45 minuten uitverkocht.... :F
en weer verder kijken *O* motor staat weer binnen :Y

volgende week romeniacs :9~

naar buiten verkast. laptop op schoot en kijken maar :9~

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 10-06-2012 14:49 ]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Wat een helden!
Echt gaaf om de mannen dit te zien doen, ik snap wel wat daar de sport in is. Wat een uitdaging.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DECOY88
(overleden)
en toen was het af :'( :'( :'( :'(

Romaniacs

livestreams :9~

woensdag
13th June - Prolog Finals
17:30-19:20

donderdag
14th June -Offroad Day 1
10:00-16:00

vrijdag
15th June - Offroad Day 2
10:50-16:30

zaterdag
16th June - Offroad Day 3
10:20-16:00

zondag
17th June - Offroad Day 4
10:15-16:00

Tuinstra Rienk husaberg te 300 NLD 16
van den Broek Alex KTM 300 NDL 21
van den Goorbergh Jurgen GoKoBra SuperB NLD 103
Looijen Willem Looijen Putten NDL 370

[ Voor 102% gewijzigd door DECOY88 op 10-06-2012 16:13 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

_Apache_

For life.

Zo, ben weer thuis. Zaterdagochtend naar Duitsland vertrokken, zat om 8 uur al in het zadel. Via Maastricht de Eiffel in, en helemaal binnendoor afgezakt naar Edigger/Eller (Cochem). Einde van de middag afgestapt en genoten van het heerlijke weer. Tot s'avonds laat buiten gezeten in het zonnetje.
Vandaag 'the long way home' genomen. Lekker binnendoor, nog wat stuurweggetjes opgezocht en rond 3u in de middag was ik weer in Den Haag.

Heerlijk genoten. _/-\o_

YouTube: FZS600 on cornery roads

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 10-06-2012 17:11 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
_Apache_ schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:09:
Zo, ben weer thuis. Zaterdagochtend naar Duitsland vertrokken, zat om 8 uur al in het zadel. Via Maastricht de Eiffel in, en helemaal binnendoor afgezakt naar Edigger/Eller (Cochem). Einde van de middag afgestapt en genoten van het heerlijke weer. Tot s'avonds laat buiten gezeten in het zonnetje.
Vandaag 'the long way home' genomen. Lekker binnendoor, nog wat stuurweggetjes opgezocht en rond 3u in de middag was ik weer in Den Haag.

Heerlijk genoten. _/-\o_

YouTube: FZS600 on cornery roads
Lekker, het is daar mooi rijden. :)

Probeer eens tijdens het terugschakelen (dus terwijl je de koppeling in hebt) wat tussengas te geven, zodat je in het goede toerental komt voor de lagere versnelling. Dan schakel je veel sneller en soepeler en gaat de koppeling veel langer mee. Als je later nog eens op een zwaardere 2 of 1 cilinder rijdt voorkom je dan tevens dat je achterwiel een stapje opzij zet met terugschakelen.

Hier wordt het wel uitgelegd (hoewel hij het schakelen nog niet altijd door lijkt te hebben, ik zoek nog een betere):

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 10-06-2012 17:27 ]

• DECOY88
(overleden)
-DG- schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:21:
[...]

Lekker, het is daar mooi rijden. :)

Probeer eens tijdens het terugschakelen (dus terwijl je de koppeling in hebt) wat tussengas te geven, zodat je in het goede toerental komt voor de lagere versnelling. Dan schakel je veel sneller en soepeler en gaat de koppeling veel langer mee. Als je later nog eens op een zwaardere 2 of 1 cilinder rijdt voorkom je dan tevens dat je achterwiel een stapje opzij zet met terugschakelen.

Hier wordt het wel uitgelegd (hoewel hij het schakelen nog niet altijd door lijkt te hebben, ik zoek nog een beter):
[video]
uhm koppeling :N

• Yonni
  • Laatst online: 18-12-2025
Tussengas is sowieso leuk om te doen, vind ik. Maakt het schakelen opwaarts makkelijker bij oudere fietsen. Lekker old skool racy.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• DECOY88
(overleden)
Yonni schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:54:
Tussengas is sowieso leuk om te doen, vind ik. Maakt het schakelen opwaarts makkelijker bij oudere fietsen. Lekker old skool racy.
schakel alleen met me gas. en me linker hand op me heup _O-

• dion_b
  • Laatst online: 01:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tussengas bij opwaarts (sic) schakelen?

Als je opschakelt gaat de verhouding omhoog dus moet je juist op een lager toerental uitkomen na het schakelen. Juist gas kort terug en pook omhoog gaat het soepelst. Het is bij afschakelen dat je meer toeren moet maken. Dat kan op de motor of op de koppeling. Dat laatste is 'makkelijker', maar je betaalt het met je koppelplaten.

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:04:
Tussengas bij opwaarts (sic) schakelen?

Als je opschakelt gaat de verhouding omhoog dus moet je juist op een lager toerental uitkomen na het schakelen. Juist gas kort terug en pook omhoog gaat het soepelst. Het is bij afschakelen dat je meer toeren moet maken. Dat kan op de motor of op de koppeling. Dat laatste is 'makkelijker', maar je betaalt het met je koppelplaten.
op schakelen even gas dicht. en bij omlaag schakelen even gas bij :Y en je tikt hem er zo in _/-\o_

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik heb een koppeling dus ik zal hem gebruiken ook.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou gewoon een QS op zo'n AT monteren... NOG RUIGER!! })

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:29:
Ik zou gewoon een QS op zo'n AT monteren... NOG RUIGER!! })
voor 600 euro :X ja ze staan op ebay _O- en als ik hoor wat voor heerlijk systeem dat is op een daytona 675 dan hoef ik het niet :N die is intussen aan de 3e toe binnen een jaar |:(

[ Voor 25% gewijzigd door DECOY88 op 10-06-2012 20:43 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Ja, maar dat is een Triumph :P

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vriendin van me heeft ook zo'n ding op d'r Daytona 675R zitten. Fiets is net een jaar oud en heeft inmiddels bijna 11K op de teller staan, de originele (standaard op zo'n fiets) QS werkt nog gewoon perfect...

Zal wel iets met "beleid" te maken hebben :)

• Yonni
  • Laatst online: 18-12-2025
@decoy en dion: Sinds een week schakel ik niet meer. Maar anders schakelde ik altijd op het moment dat ik een dotje gas gaf terwijl ik koppelde, of gas kort dicht bij opschakelen zonder koppeling.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik dubbelclutch, gewoon, omdat het kan :7

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• -DG-
Sure, ik doe het ook heel af en toe zonder koppeling (opschakelen en terugschakelen), maar dat komt toch wat preciezer en gaat sneller fout dan met een beetje koppeling.
Gisae schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:48:
Ik dubbelclutch, gewoon, omdat het kan :7
Left foot braking op de motor, dan ben je pas een held! :P

• DECOY88
(overleden)
-DG- schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:49:
[...]

Sure, ik doe het ook heel af en toe zonder koppeling (opschakelen en terugschakelen), maar dat komt toch wat preciezer en gaat sneller fout dan met een beetje koppeling.
[...]

gewoon een versnelling omlaag trappen :+

of achterste voren zitten _O-

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 10-06-2012 22:52 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik doe altijd een beetje tussengas geven bij terugschakelen, maar dat is meer om het iets soepeler te laten gaan. Die BMW's hebben een nogal industriële bak die vreselijk klakt. Door wat tussengas gaat het nét iets soepeler. Het gekke is dat die harde klak blijkbaar niet erg is. Het spul blijft gewoon werken;het maakt alleen herrie. Zal wel iets in de constructie zijn.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
-DG- schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:49:
Piece of cake :7 Ik doe dat regelmatig als het achterwiel weer gedemonteerd moet worden :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• -DG-
DECOY88 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:52:
[...]

gewoon een versnelling omlaag trappen :+

of achterste voren zitten _O-
Dat is altijd verstandig :P
Pagina: 1 ... 362 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.