Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 361 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.534.588 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 06:43
130 gestemd, maar een beetje flauw omdat dat toevallig sinds vanmiddag is :P

Vanmiddag dit ding 2e hands gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/pix/a/n/1105032852-20990.jpg

Ik heb soms last van m'n linker schouder tijdens het rijden en wilde weten of dat misschien door windruk tegen m'n hoofd kwam. Daarnaast zit mijn helm echt net in het turbulente stuk dus een beetje verhoging haalt me er helemaal uit.

Voordelen: Druk op hoofd is weg (maar schouder doet wel pijn :P) en het windgeruis is relatief laag.

Nadelen: Het ding is grijzig en daardoor donkerder dan m'n normale ruit. Daarnaast trilt het ook behoorlijk op hoge snelheid (100+ km/h) en is het lelijk :+

Ook wennen aan het feit dat er nu ineens iets voor m'n kop zit terwijl dat ik er normaal overheen kijk. Twijfel heel erg of ik dit ding veel ga gebruiken.Voor lange ritten op de snelweg (vakantie) misschien wel.

Iemand interesse in zo'n ding? :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

File op de A10 vanmiddag. Reed achter een Hells Angel, uiteraard op een Harley.

Voordeel:
Steeds als er te weinig plek was trok hij z'n gas open, bij stilstaand verkeer horen mensen voor'm dat en zodra ze z'n colours zien houden ze zich koest en gaan ze vaak zat opzij >:)

Nadeel:
Zo'n Electra Glide is lomp breed, zelfs met Angel power schoot het voor geen meter op aangezien hij moest wachten voor gaten waar ik met m'n ook al niet zo slanke bankstel met gemak doorheengereden was :'(
MailMan schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:25:
130 gestemd, maar een beetje flauw omdat dat toevallig sinds vanmiddag is :P

Vanmiddag dit ding 2e hands gehaald:
[...]

Iemand interesse in zo'n ding? :P
Ik zou'm graag eens een keer willen uitproberen. Gezien ik toch al een halve meter boven m'n kuip uitsteek is het erdoor moeten kijken geen issue. Ben benieuwd of dit m'n hoofd uit de wind kan houden...

[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 06-06-2012 22:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
dion_b schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:27:
File op de A10 vanmiddag. Reed achter een Hells Angel, uiteraard op een Harley.

Voordeel:
Steeds als er te weinig plek was trok hij z'n gas open, bij stilstaand verkeer horen mensen voor'm dat en zodra ze z'n colours zien houden ze zich koest en gaan ze vaak zat opzij >:)

Nadeel:
Zo'n Electra Glide is lomp breed, zelfs met Angel power schoot het voor geen meter op aangezien hij moest wachten voor gaten waar ik met m'n ook al niet zo slanke bankstel met gemak doorheengereden was :'(

[...]

Ik zou'm graag eens een keer willen uitproberen. Gezien ik toch al een halve meter boven m'n kuip uitsteek is het erdoor moeten kijken geen issue. Ben benieuwd of dit m'n hoofd uit de wind kan houden...
Is prima, laat maar weten wanneer het je uitkomt. Ik woon nog steeds in Oost :)

Moet er wel bijzeggen dat ik er lichte krassen op heb gemaakt door te hard boenen... Daarnaast is 1 van de schroeven om hem mee af te stellen muurvast waardoor de hendel is afgebroken. Maargoed, het ding doet het nog steeds dus kan je het prima eens gebruiken om een idee te krijgen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je weet hoe mijn motor eruit ziet - zoiets als de jouwe maar dan wit/rood ipv geel min 20 jaar TLC - die paar krassen zouden niet bepaald opvallen :+

Vrijdag heb ik relatief veel tijd (hooguit zwemmen en op en neer rijden naar HU consulaat), komt ergens die dag jou uit?

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Phydomir schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:31:
[...]
Denk dat deze in de tijd dat er veel meer onbewaakte overgangen waren ze wel nut hadden. Nu is het inderdaad ene beetje overbodig.
Zelfs mét slagbomen heb je nog knuckleheads die blind doorrijden/lopen/fietsen. Als je ogen in je kop hebt, is dat voldoende. Laten we niet het hele land volzetten met padded rooms omdat er een paar dumbo's rondlopen. Die vinden toch altijd wel iets om zich te verwonden. Prima. Het houdt de genenpool een beetje schoon. :+

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Oguz286
  • Laatst online: 06-05 21:44
Maegrim schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:13:
*O*

Wel 50 meter oOo

edit:
nu langer dan een week heel laten ok :>
:>

De kappen zitten er nog niet op en ik moet de remklauwen nog uit elkaar halen, dus echt rijden kon ik niet ;) Maar binnenkort :9

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:04:
[...]

Zelfs mét slagbomen heb je nog knuckleheads die blind doorrijden/lopen/fietsen. Als je ogen in je kop hebt, is dat voldoende. Laten we niet het hele land volzetten met padded rooms omdat er een paar dumbo's rondlopen. Die vinden toch altijd wel iets om zich te verwonden. Prima. Het houdt de genenpool een beetje schoon. :+
"Mind the gap please..."

Oslik blyat! Oslik!

• Blue-eagle
  • Niet online
Wat is onder GoT-motorrijders de mening over Harley Davidson? Met name de XL883R. Ik overweeg hem als complete newbie omdat de stijl me enorm aanstaat. Lekker relaxed rijden in motor-jeans, een hoody en een halve helm op je kop ;) Heerlijk met mooi weer touren...

Maar ik merkte bij ditzelfde verhaal op de motorrijschool bij verschillende lessers dat men een beetje vreemd tegen Harley Davidson aankijkt. Het past schijnbaar bij oude mannen met grijze baarden en tattoo's, niet bij een newbie van 28 die z'n Harley naar zijn kantoorbaan in de binnenstad van Amsterdam rijdt.

Om een quote te pakken: "Oh da's zo'n Hells Angels bike, toch?"

Dussss...

Kan ook heel veilig voor een CBF of een Gladius gaan, maargoed. 'k Heb maar budget voor 1 motor ;)

Generieke tips zijn ook welkom overigens. Verveelt het gebrek aan power in een XL883R snel? Zijn Harleys technisch gezien minder vergeleken met de Suzuki's, Honda's en Kawasaki's?

Gimme some opinions! :)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:51
Persoonlijk vind ik Harley's best tof. Zou er ook zeker ooit eentje willen hebben..voor erbij :P

Maar dan wel een 1200 cc..als je dan toch een Harley koopt... 8)

Rij nu een Fazer 600, maar vind een breed spectrum aan motoren mooi, dus als het budget het ooit toelaat...een schuur vol! 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door BlackLabel01 op 07-06-2012 00:57 ]

• Oguz286
Het is dat ik maar een motor kan betalen en stallen, anders had ik echt wel een HD Fatboy, Yamaha Dragstar o.i.d. gekocht, maar m'n VFR is toch wel iets praktischer (als ik hem heel laat) ;)

Als jij een Harley vet vind, dan moet je daarvoor gaan. Maar eerst testrijden he! :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Negeer vooral wat anderen denken dat je zou moeten rijden. Grootste deel van de motorrijders rijdt op dingen die richting buikschuiver gaan. Dat is zowel qua image als qua rijgedrag het tegenpool van een cruiser zoals een Harley. Grootste deel daarvan is pure vooroordeel, kern van waarheid is dat zo'n motor totaal anders rijdt dan een supersport (of een allroad, of een tourer). Als je dol bent op hoe een R6 of R1 rijdt is de kans dat je vrolijk wordt van een Harley minimaal. Omgekeerd exact hetzelfde trouwens. Ik zou persoonlijk veel eerder een Harley nemen als ik moest kiezen, aangezien ik niet bepaald lenig ben en absoluut niet hou van opgevouwen zitten. Maar eerlijk is eerlijk, als ik een Harley cadeau kreeg zou ik het verkopen en van het geld twee of drie andere motoren kopen :P

Aandachtspunt ivm A'dam is wendbaarheid in de files. Zoals ik hierboven schreef, vanavond zat ik in de file op de A10 vast achter een Harley die te breed was om er goed tussendoor te rijden. Nu was dat een Electra Glide, even een maatje groter dan de XL883R, maar ook met de 'kleinere' Harleys zal het lastiger gaan dan met een smalle motor zoals een Africa Twin of Scarver ofzo. Ook zijn Harleys door de hoge waarde diefstalgevoelig, maar niet erger dan de populairdere supersports of BMWs.

Sowieso: ga eerst vooral rijden, neem een proefrit op verschillende soorten fiets. Misschien blijk je iets wat je nu minder mooi vindt juist fantastisch rijden. Ik wilde in eerste instantie ook een cruiser maar ben uitgekomen op een toerfiets (BMW K75RT). Ondertussen zou ik ws weer iets anders kopen, maar dat is ook natuurlijk, je rijdt, je leert en je krijgt voorkeuren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 07-06-2012 01:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 01:24:
Negeer vooral wat anderen denken dat je zou moeten rijden.
QFT!
Persoonlijk heb ik er niets mee. Ooit een paar dagen op gereden en het kan me niet bekoren. Maar als je het mooi vind, moet je het vooral doen. Zolang jij maar lekker rijdt. Tenzij je natuurlijk motor wilt gaan rijden om op een of andere manier bevestiging te zoeken voor het een of ander ;) Dan moet je het meest populaire pakken...

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• MailMan
dion_b schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:48:
Je weet hoe mijn motor eruit ziet - zoiets als de jouwe maar dan wit/rood ipv geel min 20 jaar TLC - die paar krassen zouden niet bepaald opvallen :+

Vrijdag heb ik relatief veel tijd (hooguit zwemmen en op en neer rijden naar HU consulaat), komt ergens die dag jou uit?
Vrijdag komt niet zo goed uit (6 uur thuis en daarna met vriendin ergens naartoe, weet nog niet wat het wordt :P)

Zaterdag in de ochtend of middag kan je best even langskomen mocht je willen.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik ben zelf van mening dat je een motor koopt op zijn kunnen. Met een supermotard kun je in de binnenstad fijn spelen, met een nakend kun je lekker over de provinciale wegen en dijken knallen, met een supersport kun je op hoog tempo bochten pakken, met een allroad kun je af en toe door de berm of door het bos en met een tourmotor kun je zorgeloos met 150+ op de autobahn cruisen met 100kg aan bagage.

Maar een Harley? Forenzen is lastig. In de stad is het lastig manouvreren. Bochten zijn niet echt geweldig. Snelweg cruisen is niet echt geweldig. Offroad kun je wel vergeten. Je bagageruimte is vaak maar beperkt. Technologische snufjes zitten er al helemaal niet op.

Je koopt zo'n motor dan bijna alleen nog maar voor de looks, en in mijn mening is dat altijd een fout uitgangspunt. Ik zie het dagelijks met allroad motoren die nog nooit zand hebben gezien, zonde.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:07:
Je koopt zo'n motor dan bijna alleen nog maar voor de looks, en in mijn mening is dat altijd een fout uitgangspunt. Ik zie het dagelijks met allroad motoren die nog nooit zand hebben gezien, zonde.
Ik rij ook 95% asfalt met m'n allroad. Dat ding is verder wel perfect voor mijn gebruik (woon-werk).

Je zit veel hoger, je zit veel rechter (beter voor m'n slechte rug), hebt veel meer plaats voor bagage (ja, meer dan op m'n oude sporttour. Je zou verbaasd zijn hoe weinig praktische ruimte je hebt in die mooi vormgegeven koffers van bvb een FJR. Een 14" laptop krijg je er niet in), het rijdt ongelooflijk soepel, erg veel accessoires voor het comfort te verhogen, 2-cylinder met veel koppel onderin...

En dáárbij komt dan nog eens dat je er overal mee kan komen. En zand zien is, hier in België toch, moeilijker dan je denkt. Zo'n allroad is vooral gemaakt voor onverharde wegen, zeker niet om in mul zand of dikke modder te rijden, daar zijn die veel te zwaar voor. Ik ben al actief op zoek gegaan naar onverhard, maar dat vind je hier quasi niet (legaal). De meeste stukjes in Limburg zijn alleszins omgetoverd in fietsroutenetwerk en alleen toegankelijk voor fietsers.

In de zomer ga ik enkele dagen offroad doen in de Alpen. Maar dan spreek je nog altijd over grindpaden. Mul zand + modder == no-go voor een zware allroad.

Ik doe 600km snelweg per week voor woon-werk. Heb altijd 2 tassen bij (1 met m'n spullen voor het werk, 1 voor de spullen na het werk (zwemcoach)), dan nog schoenen op maandag en vrijdag, je helm als je even langst de winkel wil gaan,... Volgens jou zou ik dan een sporttour (of echte tourmachine) moeten kopen ?
Ik kom daar nu net van en heb met m'n huidige fiets 10 x meer plezier als m'n vorige.

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 07-06-2012 09:20 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Verwijderd
  • Niet online
Als jij 5% onverhard rijdt is het inderdaad slim om een allroad te hebben.

Maar hoe vaak zie je wel niet volgeladen GS Adventures die 6 keer per jaar woon-werk rijden?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:45
Er zijn ook allroad rijders die een onmogelijk hoge allroad hebben omdat ze zelf ook zo groot zijn :+ dat het dan een allroad is, is mooi meegenomen, maar ik heb mn KTM niet gekocht vanwege zn offroad mogelijkheiden. Meer dat het ding gewoon groot is, en je er bagage aan kan hangen.

Ik heb er de meest straat georienteerde banden onder liggen die ik kon krijgen, waar kan je nou offroad in de Randstad 8)7 staat toch allemaal vol met gebouwen. Op de Kuil na, maar daar had ik al moeite met een CRF250 :D dus daar blijf ik maar even weg met dat monster van 200kg :+
Blue-eagle schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:49:
Wat is onder GoT-motorrijders de mening over Harley Davidson? Gimme some opinions! :)
Ow, en als ik dan ongenuanceerd mag blaten: ik vind het compleet nutteloze dingen, hooguit voor cruizen over de boulevard. Ook het type persoon dat er meestal opzit: van die Paul Teutels die alleen stoer voor zich uitkijken met een spijkerbroek, een hempje en hooguit een jasje. En altijd een jethelm en een zonnebril :+ totaal niet mijn type dus. Ik rij nog liever op een BSA uit de oorlog dan op een Harley.

[ Voor 57% gewijzigd door Widow op 07-06-2012 11:37 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond mijn oude GSX400X opgehaald bij m'n ouders, om om bij onze flat in de garage te zetten. Damn, nu merk ik pas hoeveel verschil dat geeft, een kuip op de motor (zelfs een kleine van een supersport). Het begon te miezeren toen ik vertrok, dus ik ben met een redelijk vlot tempo (~150 op de teller) richting huis gereden, maar halverwege (~15 km) begon ik het toch wel te merken op de snelweg, met wind tegen :')
Edit:
wat betreft de poll, als ik hem doortrek in de versnellingen hoor ik hem zeker wel tot de 180 km/h (Yoshimura powerr :P), maar eigenlijk let ik er dan niet meer op, want m'n lichaam is dan volgens mij meer bezig met het proberen niet dood te gaan ofzo

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 07-06-2012 10:04 ]

Vaak bu'j te bang!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 09:41

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wat is onder GoT-motorrijders de mening over Harley Davidson?
[...]
Dan moet ik het maar doen hè :P

EDIT: Voordat iemand uit zijn slof schiet. Kijk eerst even wat ze nou precies met die aflevering bedoelen als je hem nog niet kent..

[ Voor 18% gewijzigd door Ken. op 07-06-2012 10:23 ]

• Steephh
  • Laatst online: 12-05 18:04
Over een paar weken hoop ik mijn rijbewijs te hebben. Ik neig nu al heel erg naar de Yamaha Fazer 600 en er is een dikke kans aanwezig dat ik daar voor wil gaan. Eigenlijk precies wat mij aanspreekt.. Een beetje een sport-tour motor en ideaal om op te beginnen.

Maar toch twijfel ik daar zo nu en dan nog wel over. Ben ook erg benieuwd hoe een wat zwaardere motor rijdt.. Bijvoorbeeld een Yamaha FJR 1300 (niet dat ik daar uberhaupt het budget voor heb) :+ Het is dan natuurlijk mogelijk om ook een dagje een motor te gaan huren. Verstandig?

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 07-06-2012 10:34 ]

_@/'

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

. Ik zie het dagelijks met allroad motoren die nog nooit zand hebben gezien, zonde.
Ik rij met mijn KTM 800km per dag als ik op vakantie ben. Mensen op een SS of ander type hebben al ruim voor die afstand gebroken polsen. De hoge zithouding en het uithoudingsvermogen van het Allroad type kent z'n weerga niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Wat is onder GoT-motorrijders de mening over Harley Davidson? Met name de XL883R. Ik overweeg hem als complete newbie omdat de stijl me enorm aanstaat. Lekker relaxed rijden in motor-jeans, een hoody en een halve helm op je kop ;) Heerlijk met mooi weer touren...

Maar ik merkte bij ditzelfde verhaal op de motorrijschool bij verschillende lessers dat men een beetje vreemd tegen Harley Davidson aankijkt. Het past schijnbaar bij oude mannen met grijze baarden en tattoo's, niet bij een newbie van 28 die z'n Harley naar zijn kantoorbaan in de binnenstad van Amsterdam rijdt.

Om een quote te pakken: "Oh da's zo'n Hells Angels bike, toch?"

Dussss...

Kan ook heel veilig voor een CBF of een Gladius gaan, maargoed. 'k Heb maar budget voor 1 motor ;)

Generieke tips zijn ook welkom overigens. Verveelt het gebrek aan power in een XL883R snel? Zijn Harleys technisch gezien minder vergeleken met de Suzuki's, Honda's en Kawasaki's?

Gelukkig heb je wel de best sturende HD gekozen ;)
ik weet overigens niet precies waar je hebt gelezen dat die machines kracht te kort komen.
het zijn gewoon twins, alles zit onderin, makkelijk te gebruiken maar geen eindschot.
Is dat saai? geen idee dit is het type motor dat ook geen "nut" heeft voor een eindschot dus dat ga je toch niet merken.
Overigens, maar dat zal je vast al gedaan hebben, ze hebben van die speciale zwarte uitvoeringen, zien er echt bruut en sjiek uit, zeldzame combinatie.

Echter, koop je het als een YUP, om uit de hoogte te doen op het kantoor, dan kan ik niets doen als je echt uitlachen.

Wil je echter de machine kopen vanwege de bouwkwaliteit, het geluid en relaxed op je gemakje door de polder tuffen.
Waarom niet? mijn zegen heb je.

er zijn geen goede of foute motoren,
persoon A kiest voor een droom motor en rijd daar 12 km mee per jaar, persoon B heeft alleen een bankstel nodig om naar zijn werk te rijden. Persoon C wil vakanties en heeft daarom een buffel nodig.
Betekend dat iemand een verkeerde keuze maakt? tuurlijk niet, maar je moet echt effe nadenken wat "jouw ding" is en er dan ook gewoon 100% voor gaan.

p.s. er zijn natuurlijk wel "foute" motoren, maar daar kunnen we straks nog wel over praten.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:18
*duimt dat dit weekend het weer redelijk weer gaat worden. Ga met een vriend (xj6 div-f) weekendje bochtjes genieten in Eifel. Het weer heeft dezelfde voorspelling als deze week/vandaag. Hoge kans op regen, en die viel ook wel, maar het merendeel van de dag is droog en komt een voorzichtig zonnetje door. Beetje regen kan geen kwaad, maar het moet geen dweilen en varen worden.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ROFLASTC schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:40:
[...]

Ik rij met mijn KTM 800km per dag als ik op vakantie ben. Mensen op een SS of ander type hebben al ruim voor die afstand gebroken polsen. De hoge zithouding en het uithoudingsvermogen van het Allroad type kent z'n weerga niet.
True that, een maat van me waarmee ik dit jaar op motorvakantie vond me een aansteller toen ik zei dat ik niet met m'n gsxr600 op vakantie ga, maar op mijn oude gsx400. Totdat hij zelf een paar kilometer mocht sturen op mijn motor :P hij begreep me toen wel

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:12:
[...]

True that, een maat van me waarmee ik dit jaar op motorvakantie vond me een aansteller toen ik zei dat ik niet met m'n gsxr600 op vakantie ga, maar op mijn oude gsx400. Totdat hij zelf een paar kilometer mocht sturen op mijn motor :P hij begreep me toen wel
Pro-tip:

Afstand rit sport motor.
benodigdheden, stuk zeemleer of kras vrij stevige doek
Hoge stevige tanktas.

bedek de tank met het zeemleer, gooi je tanktas er op en zorg ervoor dat de zachte dingen zoals handdoek bovenin zitten, als al je spullen er al in zitten en er blijft ruimte over, handdoeken blijven proppen todat de tanktas vol zit.

in plaats van je benen en armen gebruiken om je lichaam te ondersteunen, gewoon je torso op de tanktas laten rusten,
Om benen te ontlasten (de hoek van de knieen) de buddy voetsteuntjes uitklappen en je voetwreef of scheen daar op laten rusten.

beetje opletten, in deze rijpositie is de handeling een beetje belabberd.
en als je vermoeid bent is het mogelijk ook echt in slaap te vallen..

Maar zo heb ik 1100km op een 2004 Cbr600RR gereden zonder een centje pijn, en voor de grap zelfs zo geslapen tijdens een koffie stop.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 09:25
_Apache_ schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:05:
*duimt dat dit weekend het weer redelijk weer gaat worden. Ga met een vriend (xj6 div-f) weekendje bochtjes genieten in Eifel. Het weer heeft dezelfde voorspelling als deze week/vandaag. Hoge kans op regen, en die viel ook wel, maar het merendeel van de dag is droog en komt een voorzichtig zonnetje door. Beetje regen kan geen kwaad, maar het moet geen dweilen en varen worden.
Ik was er vorige week ook 3 dagen door de weeks op de motor. Het zou ook 3 dagen gaan regenen maar uiteindelijk maar 10 minuten regen gehad. _/-\o_
Vergeet niet het stukje Nideggen-Brück minstens 3 keer te doen. Een kort stukje, maar door het grote hoogteverschil en mooie bochten wel erg leuk! Wel opletten bij dat soort 50km zones (die daar helaas ook buiten de bebouwde kom liggen), ik hoorde een verhaal van lokale Duitsers over mensen die daar €1200,- moesten aftikken voor 130kmu.

• _Apache_
-DG- schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:44:
[...]

Ik was er vorige week ook 3 dagen door de weeks op de motor. Het zou ook 3 dagen gaan regenen maar uiteindelijk maar 10 minuten regen gehad. _/-\o_
Vergeet niet het stukje Nideggen-Brück minstens 3 keer te doen. Een kort stukje, maar door het grote hoogteverschil en mooie bochten wel erg leuk! Wel opletten bij dat soort 50km zones (die daar helaas ook buiten de bebouwde kom liggen), ik hoorde een verhaal van lokale Duitsers over mensen die daar €1200,- moesten aftikken voor 130kmu.
Thnx, voor de tip. Ben zelf al wat vaker over de grens gegaan en onze oosterburen zijn inderdaad echt serieus als ze het over snelheidslimieten hebben (for good reason overigens). Tempo zal ook niet hoog liggen, vriend van me zijn langste rit was ongeveer 100km, dus we gaan zijn tempo rijden. Met de FZS600 kan ik hem prima bijhouden.

Heb het stukje route erin gezet, heel erg kort inderdaad, maar klinkt de moeite waard, we gingen er vlak langs. De route ging van Schmidt direct naar Langerscheidt, maar hij staat er nu netjes tussen. Ben benieuwd :-)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:32:
[...]

Pro-tip:

Afstand rit sport motor.
Hoge stevige tanktas.

bedek de tank met het zeemleer, gooi je tanktas er op en zorg ervoor dat de zachte dingen zoals handdoek bovenin zitten, als al je spullen er al in zitten en er blijft ruimte over, handdoeken blijven proppen todat de tanktas vol zit.

in plaats van je benen en armen gebruiken om je lichaam te ondersteunen, gewoon je torso op de tanktas laten rusten,
Om benen te ontlasten (de hoek van de knieen) de buddy voetsteuntjes uitklappen en je voetwreef of scheen daar op laten rusten.

Maar zo heb ik 1100km op een 2004 Cbr600RR gereden zonder een centje pijn, en voor de grap zelfs zo geslapen tijdens een koffie stop.
en een stuk zeemleer in een wielren broek schijnt goed te helpen tegen een zere kont heb ik gehoord. nog niet geprobeerd :N

en slapen op de motor. al een aantal nachtjes gedaan :Y

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 10:28
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:32:
[...]

Pro-tip:

Afstand rit sport motor.
Hoge stevige tanktas.

pics or it didn't happen :*)

• _Apache_
Als ik mijn benen op de stepjes van duo zet, kan ik die gezinsplanning wel vergeten. :Y :+

Verwijderd

het enige nadeel, je krijgt wel kramp in je nek na een tijdje omdat je extreem "omhoog" moet kijken.
vakantie foto's van 2004 heb ik niet meer, sorry

en qua nageslacht.
Je rijd natuurlijk niet je volle 1100 km zo. je gaat gewoon "liggen" wanneer je polsen beginnen te protesteren.
en na 15 minuten zijn die weer ontspannen en kan je weer normaal rijden.

enige reden waarom ik eigenlijk zou afraden om met een sport machine lange ritten te maken.
vaak is lange stukken snelweg,
zachte compound banden worden snel vierkant dankzij de snelweg en dat is weer zonde van die slof.

maar goed, het is echt mogelijk om ontspanne te doen, je staat alleen wel voor lul denk ik als je zo autos in haalt... maar ja, dat is niet anders

• Blue-eagle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:51:
[...]

Echter, koop je het als een YUP, om uit de hoogte te doen op het kantoor, dan kan ik niets doen als je echt uitlachen.

Wil je echter de machine kopen vanwege de bouwkwaliteit, het geluid en relaxed op je gemakje door de polder tuffen.
Waarom niet? mijn zegen heb je.

[..]
Al sinds ik kon lopen ben ik fan van het geluid en de looks. De techniek zegt me niet zoveel, maar ik waardeer de simpliciteit en het klassieke gevoel wat zo'n bike me geeft. Daarnaast zie ik mezelf niet echt op een racer zitten. Niet dat ik niet durf, maar snel gaan is ook maar snel gaan... dat ken ik wel. Het moet comfortabel, leuk en vooral ontspannend zijn. Oh, en de fiets mag natuurlijk er ook best uit zien als een echte motor, een beetje uitstraling is gewenst ;)

Maar...
Ik ben zelf van mening dat je een motor koopt op zijn kunnen. Met een supermotard kun je in de binnenstad fijn spelen, met een nakend kun je lekker over de provinciale wegen en dijken knallen, met een supersport kun je op hoog tempo bochten pakken, met een allroad kun je af en toe door de berm of door het bos en met een tourmotor kun je zorgeloos met 150+ op de autobahn cruisen met 100kg aan bagage.

Maar een Harley? Forenzen is lastig. In de stad is het lastig manouvreren. Bochten zijn niet echt geweldig. Snelweg cruisen is niet echt geweldig. Offroad kun je wel vergeten. Je bagageruimte is vaak maar beperkt. Technologische snufjes zitten er al helemaal niet op.

En dat is waar ik me druk om maak. Een Harley van 6 jaar oud of een Gladius die nieuw is. Qua technologie is de Suzuki lichtjaren verder dan die Harley. Technisch betrouwbaarder, klinkt ook goed (maar anders, natuurlijk), ziet er vet uit (leent het zichtbare frame van een Ducati) en rijdt fantastisch. Maar het was ook mijn lesmotor en zal waarschijnlijk snel teleurstellen qua power :|

Maar bedankt voor de reacties, ik ga lekker een heleboel proefritten maken :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Teleurstellen kwa power? En een Harley niet? :+
Het eventuele gebrek aan power op zo'n Gladius compenseer je volgens mij ruimschoots met een betere gooi en smijtwerk, dat gaat je niet lukken op een HD

Vaak bu'j te bang!

• Blue-eagle
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:04:
Het eventuele gebrek aan power op zo'n Gladius compenseer je volgens mij ruimschoots met een betere gooi en smijtwerk, dat gaat je niet lukken op een HD
Op een Harley wil ik niet hardrijden, hard accelereren of zelfs snelle bochten maken ;) De Gladius zou eigenlijk een stuk of 40 meer PK's mogen hebben. Of zou je zo'n motor kunnen laten tunen voor meer power? We zijn toch Tweakers... ;)

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ooit op een sportster gereden?
en je moet ook geen appels met peren gaan vergelijken, naked vs cruiser

@ blue-eagle als je van de klasieke cruisers houd, maar niet op een Jap wilt.
Triumph speedmaster voor een 270º parallel twin iets van 800cc, iets klassieker als een HD sportster maar hebben bergen meer karakter vergeleken met het japanse ctrl+v spul

• _Apache_
Wat maakt het uit wat voor motor je rijdt, ieder heeft zo zijn keuzes voor het kiezen van een motor. Kies de juiste voor jou, rationeel en/of emotioneel gezien en geniet van/met je machine. :-)

• Serotonine
_Apache_ schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:47:
Wat maakt het uit wat voor motor je rijdt, ieder heeft zo zijn keuzes voor het kiezen van een motor. Kies de juiste voor jou, rationeel en/of emotioneel gezien en geniet van je machine. :-)
Kleur maakt wel uit... Blauwe zijn het snelst. is algemeen bekend.

• Oguz286
En groene zijn het mooist.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:44

steveman

Comfortabel ten onder

Zwart is het donkerst.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Serotonine schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:48:
[...]

Idd

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Serotonine schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:48:
[...]

Dat zeggen alleen maar mensen met blauwe motoren,
net zoiets als lelijke mensen die zeggen dat schoonheid van binnen zit...

maar houd het lekker ontopic, en kom een met suggesties voor blue-eagle

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ben zelf van mening dat je een motor koopt op zijn kunnen.

[...]
Persoonlijk ben ik het met je eens, maar ik vrees dat wij een kleine minderheid zijn. Toen ik paar jaar terug zoals blue-eagle hier advies kwam vragen over motorkeuze kreeg ik erg veel onbegrip op zo'n functionele aanpak en steeds opmerkingen als "Een motor koop je niet voor practische doelen" "Motorrijden moet leuk zijn" "Hou op met rekenen en redeneren en ga gewoon af op je gevoel".

Let wel dat ik het daar dus niet mee eens ben, maar hou er rekening mee dat velen wel zo ertegenaan kijken.
Ik zie het dagelijks met allroad motoren die nog nooit zand hebben gezien, zonde.
Nou...
Widow schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:44:
[...]

Er zijn ook allroad rijders die een onmogelijk hoge allroad hebben omdat ze zelf ook zo groot zijn :+ dat het dan een allroad is, is mooi meegenomen, maar ik heb mn KTM niet gekocht vanwege zn offroad mogelijkheiden. Meer dat het ding gewoon groot is, en je er bagage aan kan hangen.
Dat dus. Ik ben voor NL-begrippen niet bovengemiddeld groot (1m86) maar heb wel relatief lange benen, ben behoorlijk stijf en heb een niet al te beste rug. Ik heb een lomp grote BMW tourer, maar desondanks vind ik'm te klein voor m'n benen en ik moet er teveel voorover hangen. Als deze overlijdt zou ik absoluut een allroad overwegen, ondanks weinig ambitie om regelmatig onverhard te rijden al heb ik vaak genoeg paadjes meegepakt met m'n K75 ;) . Ook kijk ik naar de minder extreme cruisers (denk aan Yamaha Virago XV920 oid). Maar goed, vooralsnog wil ik m'n rijdende bankstel / vliegende baksteen over de 200k km tillen :P

Oslik blyat! Oslik!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Vraagje over theorie

Je doet een speciale manoeuvre en wilt wegrijden. Nu wil er een voetganger van de stoep de weg oversteken. Moet je de voetganger voor laten gaan?

• Verwijderd
  • Niet online
[...]

En ook dan rij je je motor om wat hij kan, iets waar ik geheel achter sta (allicht dat ik met mijn zand voorbeeld iets te kort door de bocht ging).

Een motor kopen omdat het er mooi uit ziet of omdat hij volgens het boekje 150pk heeft, daar ga je gegarandeerd spijt van krijgen.

• _Apache_
Als je vanuit een bijzondere manoeuvre wegrijdt moet je volgens mij alles voorrang geven.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:22:
Vraagje over theorie

Je doet een speciale manoeuvre en wilt wegrijden. Nu wil er een voetganger van de stoep de weg oversteken. Moet je de voetganger voor laten gaan?
Hoe heb je dat de afgelopen 8 jaar gedaan?

• Wackmack
Dacht eerst dat je iedereen op dezelfde weg voorrang moet geven maar ook voetgangers die oversteken, toch?

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 17:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Blue-eagle schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:08:
[...]

Op een Harley wil ik niet hardrijden, hard accelereren of zelfs snelle bochten maken ;) De Gladius zou eigenlijk een stuk of 40 meer PK's mogen hebben. Of zou je zo'n motor kunnen laten tunen voor meer power? We zijn toch Tweakers... ;)
Tunen zou ik niet aan beginnen, ik denk alleen dat je niet teleur gesteld zal worden door een gladius/ER6N/F
Lekker veel bruikbaar koppel voor een 600cc, ideale all-round fietsen.
mooi, check
Toeren, check
Twisties in de bergen, check
bagage kwijt, check
Makkelijk onderhoud, check

En als voordeel idd, redelijk goedkoop voor wat je krijgt, veel vervangende onderdelen (goedkoop te krijgen) want laten we eerlijk zijn, je gaat hem een keer of 2 laten vallen. ABS verkrijgbaar.

Dat het je lesmotor is geweest zegt niet zoveel (behalve misschien dat hij een stootje kan hebben en handelbaar is) want je kan er op een paar manieren mee rijden, zoals je misschien al gewend bent komt het eindschot toch pas op een moment dat je zelden gebruikt tijdens lessen ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:11:
[...]

Persoonlijk ben ik het met je eens, maar ik vrees dat wij een kleine minderheid zijn. Toen ik paar jaar terug zoals blue-eagle hier advies kwam vragen over motorkeuze kreeg ik erg veel onbegrip op zo'n functionele aanpak en steeds opmerkingen als "Een motor koop je niet voor practische doelen" "Motorrijden moet leuk zijn" "Hou op met rekenen en redeneren en ga gewoon af op je gevoel".

Let wel dat ik het daar dus niet mee eens ben, maar hou er rekening mee dat velen wel zo ertegenaan kijken.
Dat is dan idd jou manier/beleving van motorrijden :P voor mij is het puur hobby. Naar dingen als verbruik kijk ik ook niet naar. Of 'ie nou 1:5 of 1:15 loopt. Ik tank gewoon als het lampje gaat branden (zal ook wel moeten, lopen met een motor is nogal lastig :P). Dat ik er geen 800km achter elkaar comfortabel op kan sturen, boeiend, zoveel rij ik toch niet :+

Ohjah, mijn advies voor blue-eagle, ga testrijden!

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:44

steveman

Comfortabel ten onder

-tom-562 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:04:
Ik vraag me ook van harte af waarom er soms "Sport" in de naam van HD's voorkomt... :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb na gerommel op ER-5 en CB500jes de laatste lessen gereden op een ER-6N. Erg lekkere fiets inderdaad, maar "baggage kwijt"...? Het is een klein, wendbaar, krachtig fietsje, maar riante opbergmogelijkheden heeft het allerminst. Paar pionnen voor AVB in een netje en dan heb je de mogelijkheden wel ongeveer gehad :z

Niet dat iedereen volle LAN-party setup op de motor mee wil nemen, maar wil je dat (of iets vergelijkbaars) wel, dan kun je beter kijken naar een motor met flinke achterkant ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

dion_b schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:40:
Heb na gerommel op ER-5 en CB500jes de laatste lessen gereden op een ER-6N. Erg lekkere fiets inderdaad, maar "baggage kwijt"...? Het is een klein, wendbaar, krachtig fietsje, maar riante opbergmogelijkheden heeft het allerminst. Paar pionnen voor AVB in een netje en dan heb je de mogelijkheden wel ongeveer gehad :z

Niet dat iedereen volle LAN-party setup op de motor mee wil nemen, maar wil je dat (of iets vergelijkbaars) wel, dan kun je beter kijken naar een motor met flinke achterkant ;)
Vriend van mij rijdt rond op een er6n met een helmbak achterop.
Nu heb ik dat ding een keer volgeladen gezien, met die helmbak, 2 zijtassen, Louis.de rol op de passagierszit en over de zijtassen en een tanktas.

Zat spul in voor 2 weken weg kamperen. Kon op zich nog voller. Snap dat het geen gs1200 is kwa bagage, maar vergeleken met een supersport, vergeet het maar, ruimte zat. En doordat de balans van de motor wat meer richting midden is merk je de bagage ook minder. (vandaar neem ik aan dat niemand een helmbak op een supersport zet, naast dat het er niet uitziet)

• DECOY88
(overleden)
Denko schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:44:
[...]

Nu heb ik dat ding een keer volgeladen gezien, met die helmbak, 2 zijtassen, Louis.de rol op de passagierszit en over de zijtassen en een tanktas.

Zat spul in voor 2 weken weg kamperen. Kon op zich nog voller. Snap dat het geen gs1200 is kwa bagage, maar vergeleken met een supersport, vergeet het maar, ruimte zat. En doordat de balans van de motor wat meer richting midden is merk je de bagage ook minder. (vandaar neem ik aan dat niemand een helmbak op een supersport zet, naast dat het er niet uitziet)
bagage kan overal op. je moet alleen uitvinden hoe :Y

en desnoods bout je er 2 60L legerkisten op _O-

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 07-06-2012 14:47 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Over bagage gesproken, ik ga binnenkort wat inkopen doen op louis.de
Iemand ervaring met deze set? Ik ben van plan om die set te kopen, en dan nog een losse bagagerol van 50L (of mss 80L) erbij. En dat allemaal op mijn oude GSX :P

Vaak bu'j te bang!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

DECOY88 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:46:
[...]

bagage kan overal op. je moet alleen uitvinden hoe :Y

en desnoods bout je er 2 60L legerkisten op _O-
Ik bedoelde meer dat je er best veel bagage op kwijt kan zonder de rijeigenschappen te erg te benadelen vanwege het goede balans, en er zijn lekker veel plekken waar je het aan kan haken, dus dat je na je trip weer een lekker sportief naakt dingetje hebt ;)

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:52:
Iemand ervaring met deze set? Ik ben van plan om die set te kopen, en dan nog een losse bagagerol van 50L (of mss 80L) erbij. En dat allemaal op mijn oude GSX :P
niet met de set, wel qua montage,
deze tassen zullen waarschijnlijk je kuipwerk/panelen raken.
als je de plekken waar de tassen de motor raken, een beetje ductape plakt, dan blijft je lak onbeschadigd.
en is eenvoudig te verwijderen achteraf

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 09:25
Denko schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:44:
[...]

*Kuch, schuldig. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.davidgroen.nl/got/zxr400.jpg
Wel op de plek van de buddyseat gemonteerd zodat de gewichtsverdeling nog redelijk normaal is en het ding nog goed stuurt.

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:52:
:Y die zijtassen met een 75L speedbag erbovenop. en een 32L tanktas _O- en er thuis achter komen dat je de helft nooit gebruikt hebt _O-

zoekplaatje :X
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1000422.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 07-06-2012 15:14 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:07

Bergie

Lekker belangrijk...

Rijd dat nog lekker? :X

Yamaha MT-09

• DECOY88
(overleden)
:Y en nog even 1:27 gereden :X 350+ km met 15 liter _O- terwijl normaal met 225-250 leeg was _O-

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/79c1aeeff50e23c2900594186cbb3745/medium.jpg

Merk je weinig van eens je rijdt :) Het is juist lastig als hij stil staat, een beetje te ver overhellen naar 1 kant en je hebt een probleem :p

Opstappen op de "Long Way Round manier". Dus een half springend, een halve karatetrap tussen tanktas en bagage door doen :+

[ Voor 37% gewijzigd door DinX op 07-06-2012 16:00 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een kleine tanktas, zo'n grote vind ik niks. Maar kwa grote is mijn GSX400X vergelijkbaar met een GS500 schat ik zo. Zo te zien gaat dat wel goedkomen. Voordeel is dat we met z'n 2'en gaan (mss met z'n 3'en), dus we kunnen het e.e.a. verdelen (kookspullen e.d.). Misschien dat ik nog snel een bagagerekje knutsel van wat kokerprofiel ofzo :P

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Nog een tip, kost wel wat geld: http://www.giantloopmoto.com/

• Serotonine
That's it? Voor $439,- verwachtte ik een complete uitklaptent.

• MailMan
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/newuploads/csoag.jpg

42 Kg aan bagage. Bmw's tanktas is vrij huge en daar past belachelijk veel in. Daarnast zat m'n vriendin ook nog achterop. Je komt dan sneller dan je denkt aan het max gewicht van 450Kg!

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 07-06-2012 16:10 ]

• DECOY88
(overleden)
55kg :X

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020535.jpg

maar laatst had ik alles en zat op 18 kg _/-\o_ complete kampeer uitrusting en kookspul enz.
alles binnen me 3 koffers 2x 37L en 1x 42 _/-\o_ alleen me stoeltje los

[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 07-06-2012 16:10 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:23:

Een motor kopen omdat het er mooi uit ziet of omdat hij volgens het boekje 150pk heeft, daar ga je gegarandeerd spijt van krijgen.
Tuurlijk, je moet je niet laten opgeilen door image als je niet weet hoe het rijdt. De ervaring leert (mij) dat ook al lijkt het op papier te kloppen. Je merkt toch na de 1e jaren dat je andere behoeftes ontwikkelt qua type motor enzo. Het lijkt soms wel te gaan zoals met studies. 1e jaar voor je P toch iets anders kiezen want; het is toch niet je ding terwijl je er zo goed over na had gedacht.

And it goes BRAAAAAPP!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:31
Nieuw ruitje gemonteerd op de SV!
Nog niet meer foto's gemaakt, komt nog wel een keer :+

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2j3p1n7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ddlzs4.jpg

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je ziet wat sommige mensen nog mee nemen op de motor.
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Trip%20Alpen%202011/CIMG4311.jpg?t=1315425969
Dit was voor 2 weken, en dan had ik uiteindelijk nog te veel mee ook. Geen kampeerspul overigens, kamperen is creperen. >:)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

pffff wat nemen jullie een hoop rommel mee,
toen ik 20was samen met wat vrienden noordfrankrijk onveilig gemaakt.
Koken? rot op joh, iets goedkoops halen in het locale eetcafe, vakantie mag wat kosten.
Was? is vakantie he, niets geen was.
Onderbroek en shirt kopen voor 3 cent in de locale zeeman, op straat gewoon opkleden en verder rijden! (Motor pak was wel aan een reinigingsbeurt toe bij thuiskomst)

2 weken geleefd op de inhoud van 1 rugzak, verdeeld met 3 man.
moet wel zeggen, na de 2 weken hadden we 1 week in een luxe restort ter compensatie...
Het is mischien ook maar waar je voor gaat, maar een beetje rauwdouwer zijn af en toe is ook gewoon lekker

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 21:03

Youk

Volvo For Life

Enkele jaren terug hadden we zelf voor iemand wat extra bagage meegenomen, dat zag er toen zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/duo.jpg
>:) >:) >:)

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

Youk schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:21:
Enkele jaren terug hadden we zelf voor iemand wat extra bagage meegenomen, dat zag er toen zo uit:

[afbeelding]
>:) >:) >:)
_/-\o_

ik zou die trouwens echt voor me hebben gezet,
zou echt episch zijn geweest als belastingdienst/politie je hebben gestopt

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met een artikel 5 omdat je uitzicht wordt geblokkeerd... Doe maar niet. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:31:
Met een artikel 5 omdat je uitzicht wordt geblokkeerd... Doe maar niet. ;)
maar zij reed _O-

• DECOY88
(overleden)
Gisae schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:12:
Als je ziet wat sommige mensen nog mee nemen op de motor.
[afbeelding]
Dit was voor 2 weken, en dan had ik uiteindelijk nog te veel mee ook. Geen kampeerspul overigens, kamperen is creperen. >:)
ik zat vorig voorjaar gemiddeld 30km van het eerstvolgende huis af. uit eindelijk me ketting gesloopt. gewoon stug doorrijden |:( duurde maar een uurtje of 5 voor de auto ambu er was om me af te slepen. en dat was in de bewoonde wereld 40 km ten westen van bilbao :Y maar ik kwam ook op wegen van 100 km waar echt geen hond komt. als je daar wat krijgt ben je blij met een tent kookspullen en voedsel en water voor 3 dagen :Y

Verwijderd

El pais basco is dan ook niet noord Frankrijk,
Maar ik weet zeker dat je lekker hebt motorgereden daar! (pycos d´europa)

• Wackmack
Ben opzoek naar een goed theorieboek. Welke hebben jullie gebruikt? Heb nu deze http://www.bol.com/nl/p/h...orfiets/9200000002233903/ maar die vind ik niet zo heel goed.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik moet zeggen dat het met die XT ook reuze meeviel, die monsteretappes richting Dakar. Duizend km asfalt was, behalve dat ik moe was aan het einde (duh!), niet een gigantisch probleem. Geen houten reet (genoeg spek als kussen :+ ) ofzo.
Evengoed doe ik met de RT iets makkelijker dit soort lange etappes. Maar dat heeft ook met de motor te maken. De BMW rijdt gewoon wat rustiger en door het scherm wat meer relaxed.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:35:
[...]
Dat is dan idd jou manier/beleving van motorrijden :P voor mij is het puur hobby. Naar dingen als verbruik kijk ik ook niet naar. Of 'ie nou 1:5 of 1:15 loopt. Ik tank gewoon als het lampje gaat branden (zal ook wel moeten, lopen met een motor is nogal lastig :P). Dat ik er geen 800km achter elkaar comfortabel op kan sturen, boeiend, zoveel rij ik toch niet :+
Precies. Zo heeft iedereen zijn eigen beleving/invulling van de hobby. Er zijn ook mensen die alleen woon/werk rijden op een motor puur uit praktische overwegingen. Die gaan er nooit mee op vakantie en doen ook geen toerritjes. Ik rij puur voor de lol, dus wat toertochtjes en op vakantie als het uitkomt. De keuze voor die BMW RT was op dat moment toeval, want ik was toen op zoek naar een leuke Yamaha TDM850. Maar dat bankstel had de juiste prijs (ik wilde er toen niet heel veel aan uitgeven) en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen spijt. Het ding rijdt als een speer (niet hard, maar hard zat), ik kan er alles mee wat ik wil en ondanks de 165K op de klok doet ie het nog prima.
Ik kreeg net een telefoontje van mijn 'mannetje' die het onderhoud doet, en het is eigenlijk alleen de vloeistoffen vervangen (geen noemenswaardig olieverbruik) en that's it. Bougies zagen er nog prima uit en de kleppen stonden nog goed. Die gaan richting 30k zonder nastellen!

Een ex-politiemotor is dus niet altijd een risico. Alleen de eerste grote beurt heeft veel gekost, maar dat was omdat er 2 remschijven bij zaten en de demontage van de veren om te laten reviseren. Daarna is het gewoon alleen vloeistoffen geweest. Prima investering is dat geweest!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:31
Versteegrob schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:48:
Ben opzoek naar een goed theorieboek. Welke hebben jullie gebruikt? Heb nu deze http://www.bol.com/nl/p/h...orfiets/9200000002233903/ maar die vind ik niet zo heel goed.
Waarom vind je die niet goed? Zolang je een recente hebt moet het wel goed komen.
Ik heb vorig jaar ook mijn theorie gehaald met dat boek, had ook een boek van diezelfde uitgever met examenvragen :)

Verwijderd

Mannen, ik heb nu 5 lessen achter de rug. Het rijden opzicht gaat gewoon prima. Niks aan het handje. Inmiddels ook al weer 10 jaar op de weg in de auto dus daar zit het probleem niet.

Mijn probleem zit hem in de bijzondere verrichtingen.

De slalom neem ik te krap en tik pionnen aan.
De halve draai gaat niet soepel genoeg en het toerental exact gelijk houden is problematisch. Ene keer ga ik te hard, andere keer sta ik praktisch stil.
De noodstop doe ik ook niet goed. Trek hem niet genoeg in zijn ankers.

Al met al doe ik dat dus allemaal best wel beroerd. Ik heb zelf het idee dat ik gewoon te bang ben om te vallen.
Heeft iemand tips hoe ik dit beter aan kan gaan pakken???

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij 100x gezegd hier al, vraag het aan je instructeur :P
Gewoon oefenen. slalommen vanuit de heupen, en de langzame slalom moet je echt je stuur tegen de stuuraanslag rammen. Is een knop die je om moet zetten in je hoofd, omdat je eigenlijk totaal het tegenovergestelde doet als een normale bocht sturen (bij een normale bocht stuur je tegen)

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:37:
Mannen, ik heb nu 5 lessen achter de rug. Het rijden opzicht gaat gewoon prima. Niks aan het handje. Inmiddels ook al weer 10 jaar op de weg in de auto dus daar zit het probleem niet.

De halve draai gaat niet soepel genoeg en het toerental exact gelijk houden is problematisch. Ene keer ga ik te hard, andere keer sta ik praktisch stil.

Al met al doe ik dat dus allemaal best wel beroerd. Ik heb zelf het idee dat ik gewoon te bang ben om te vallen.
ga de volgende keer eens rondjes om een denkbeeldig punt draaien. dan zal je merken dat je veel krapper kan sturen dan je nu doet.
met de langzame slalom moet je zogoed als de maximale stuuruitslag gebruiken. en hem daarbij nog inkantelen :Y

• Wackmack

Mijn tip is gebruik de achterrem heel goed en hiermee regel je het gas. Dus gas constant en achterrem goed in houden bij de draai. Dan moet het lukken.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, niet bang zijn om te vallen. :+

Als je bij de slalom te krap gaat, dan kan dat een teken zijn dat je de motor niet genoeg af durft te schuinen. Afschuinen doe je vanuit je heupen. Dit geldt ook bij de halve draai. De 8 gaat waarschijnlijk zelfs makkelijker dan de halve draai? Dat komt doordat je bij de 8 wordt gedwongen om beter te kijken, en hierdoor leg je de motor ongemerkt veel platter. Bij al deze oefeningen geldt dat je goed moet kijken. Waar je kijkt, is waar je naartoe gaat.

Bij de slalom blijf je dus vooruit kijken, óver de pionnen heen. Niet te veel naar de pionnen zelf kijken, want dan raak je ze ook. Bij de halve draai hetzelfde: kijken waar je heen wilt. De snelheid regel je met de achterrem. Als autorijder is dat moeilijk: gas blijven geven (constant houden!) en dan de snelheid gaan regelen met de rem? Dat veroorzaakte een soort kortsluiting in mijn hoofd. Maak je niet druk, op een gegeven moment valt dat kwartje wel en dan lukt het ook.

Wat me bij het laatste punt brengt: oefenen, oefenen, oefenen. Zelf was ik ook niet de snelste leerling, maar inmiddels rij ik ook vrolijk met mijn Atje rond. Het verkeersinzicht was het probleem niet, maar ik was ook te voorzichtig, vooral op lage snelheid.

Wel heb ik nog een klein trucje om het gas constant te houden: ik zette mijn duim links naast de gashendel op de alarmlichtschakelaar (niet op de startknop! :+ ) om de gashendel wat eenvoudiger constant te kunnen houden.

Maar de belangrijkste tip is natuurlijk: vraag het je instructeur! Daar betaal je hem tenslotte ook voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Verwijderd
  • Niet online
En blijf vooral niet te veel hangen op een oefening. Je mag er immers eentje overslaan.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:53:
En blijf vooral niet te veel hangen op een oefening. Je mag er immers eentje overslaan.
2 :Y ik had met overtuiging de langzame slalom overgeslagen. 6 goed kokend heet in dat pak en dan de langzame slalom die nog nooit gelukt was _O- dus dat was 1 pionetje omkeren even uitwaaien. en weer 1 pion. en toen snel het pak uit. volgens mij werd die kop van die examinator net zo veel heter als dat ik het kouder kreeg >:)

• Verwijderd
  • Niet online
DECOY88 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:56:
[...]

2 :Y ik had met overtuiging de langzame slalom overgeslagen. 6 goed kokend heet in dat pak en dan de langzame slalom die nog nooit gelukt was _O- dus dat was 1 pionetje omkeren even uitwaaien. en weer 1 pion. en toen snel het pak uit. volgens mij werd die kop van die examinator net zo veel heter als dat ik het kouder kreeg >:)
Herkenbaar. Ik kon alle oefeningen zonder moeite behalve de langzame slalom. Ik kon er nog meer oefening (dus geld) tegenaan gooien of examen doen zonder de langzame slalom. Betekende wel dat de rest perfect moest. In één keer geslaagd.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Langzame slalom heb je, als je een beetje creatief bent, 3 kansen voor....
  1. Startpunt -> Slalom. Mislukt 'ie dan rijd je tussen de pilonnen uit naar het een punt waar je kunt keren (niet stoppen!!). ->
  2. Keerpunt -> Slalom. Mislukt 'ie weer ... Zelfde idee, alleen stop je op het startpunt van de eerste poging en begin je aan de tweede poging, lukt 'ie wel "Feli" ->
  3. Startpunt -> Slalom.
:P

Een maat van me heeft een rijschool.... .

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 07-06-2012 21:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, avondje klussen gedaan.

Carterplaat geïnstalleerd

XT1200Z
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rX4ZUpBIcBJ8DMMFhE2nk2bP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/keW6X6zMnSpqL1ugQeqyOR43/thumb.jpg

Stickertje is er van woensdag op :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb jij iedere dag zoveel brood nodig op je werk?

• DinX

DinX

Motormuis

Huh :?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Je hebt veel grote koffers ;)

No signature required.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28

The Legend

*Plop*

Gezien de hoeveelheid broodtrommels op je fiets ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• DinX

DinX

Motormuis

Linkerkoffer (de smalle) zit m'n tas met laptop en andere spullen van het werk in. Die past er mooi in (is maar smal beneden).

Rechterkoffer zit m'n tas voor na het werk in (short en shirt om training te geven, papierwerk, spullen om te gebruiken tijdens de training, drinkbus,..) in. Beugelslot gaat ook in die koffer.

Topkoffer is voor spullen als regenpak, extra paar handschoenen en op maandag en vrijdag m'n schoenen. Deze week het toppunt met nog een accuboor en gereedschap erbij :P

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 07-06-2012 23:53 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_O-

Ik zou er ook wat brood bij doen. Hapt zo lekker weg })

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:52:
Linkerkoffer ...
Rechterkoffer ...
Topkoffer ...
Je moet dat niet gaan uitleggen. Ze zijn jaloers op die mooie brommer ;)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

mphilipp schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:53:
[...]

Hij is inderdaad errug vet, ook de koffers!

20*350ZO45°

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:53:
[...]

:p

Verwijderd

Wat mijn erg geholpen heeft met de slalom, is gewoon oefenen zonder pionen. En dan gewoon net zover afschuinen als dat voor jou goed voelt. En zo steeds een stapje verder. Op een gegeven moment raak je er wat vertrouwder mee en zal het steeds stapje voor stapje beter gaan :)

Een tip voor de noodstop heb ik nog niet voor je, ben daar zelf ook mee aan het klunsen namelijk. Daar waar jij niet genoeg durft te remmen, jaag ik hem de ABS in.

Wel heb ik dat bij mijn rijschool je eerst de precisiestop doet en dat ik vanaf daar me remweg steeds moest verkorten. Dus steeds meer die grens opzoeken. Net zolang tot dat je een goede noodstop neerkunt zetten.
Pagina: 1 ... 361 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.