Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 359 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.011 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je vraagt je soms af hoe ze het er allemaal opgebouwd krijgen. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-01 20:34
DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:07:
Je vraagt je soms af hoe ze het er allemaal opgebouwd krijgen. 8)7
nou ja.. slim bepakken.. Net als je met 3 kinderen een vrouw met de auto op vakantie gaat :+ Getrainde man kan makkelijk de auto op de juiste manier inrichten.. Terwijl de vrouw het verschil niet zit.. Beperkte ruimte dus zo efficent mogelijk gebruiken ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

Beetje spierpijn van het kickstarten van gisteren.

Had me een hoop kunnen besparen door alleen te kickstarten wanneer het contact er op stond }:O

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:26

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik schakel altijd terug met tussengas, waarom?, vraag het me niet, maar de mechaniek schakelt dan gewoon veel lekkerder terug. Heb dit altijd op schakelbrommers gedaan, en zodoende ook op het oefenterrein van de AVB, en heb daar geen reacties op gekregen. Heb bij geen enkele motor die ik ooit bereden heb gehad dat het zonder tussengas soepeler ging, of hetzelfde.

Wat zijn hier de meningen over?

20*350ZO45°

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Richard schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:28:
Ik schakel altijd terug met tussengas, waarom?, vraag het me niet, maar de mechaniek schakelt dan gewoon veel lekkerder terug. Heb dit altijd op schakelbrommers gedaan, en zodoende ook op het oefenterrein van de AVB, en heb daar geen reacties op gekregen. Heb bij geen enkele motor die ik ooit bereden heb gehad dat het zonder tussengas soepeler ging, of hetzelfde.

Wat zijn hier de meningen over?
Ik doe dat ook wel. het ding van mij schakelt zo lang dat het soms handig kan zijn. Hangt 'eik ook af van het toerental op het moment.

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tussengas +1

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58

-tom-562

Oliesjeik

Ligt er aan, als ik stoer wil doen, schakel ik ook terug met tussengas :P maar niet altijd (ik ben dan ook lang niet altijd stoer!)

Vaak bu'j te bang!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gewennig met m'n brommer was ook altijd tussengas geven (Honda SS uit de jaren 60 met een niet zo'n heel goeie bak meer). Daar kreeg ik dat ding zonder tussengas niet zonder knarsende tanden teruggeschakeld anders. Gewenning dus dat ik het nu ook op m'n motor doe.
Zo heb ik ook ooit nog 2 maanden met m'n hand op het benzinekraantje gereden omdat ik met een overlopende carb vanuit Friesland terug naar huis was gereden. Kraantje open, kraantje dicht, kraantje open, kraantje dicht, kraantje open.... etc. En dat dan 175km lang.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_Apache_ schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:22:
[...]

Jawel, maar geen metertje die aangeeft of je op kwart, helft, vol zit oid. Alleen een lampje dat je je reserve ingaat en nog een km of xx kunt rijden. Echt een zware tekortkoming imho. :X Maakt de fiets echt ongeschikt voor lange ritten.
Hoezo?

Eens dat een betrouwbare meter beter zou zijn, maar ongeschikt? Juist op lange ritten kun je je verbruik goed inschatten. Zo kan ik op een tank vrijwel altijd 320km halen, tenzij ik zwaar wind tegen heb of los ga op de Autobahn, dan trek ik 300km. Dus gewoon plannen op basis van kilometerstand. Als ik 250km gereden heb wordt het tijd om te kijken naar mogelijkheden.

Exact hoe ver je op een tank komt verschilt per motor, maar je krijgt snel genoeg feeling voor wat haalbaar is.

Oslik blyat! Oslik!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

^^ met stom
Heb geen metertje en ook geen lampje. Wel een dagteller die ik iedere tankbeurt op 0000 zet. Werkt prima, actieradius ergens tussen de 250 en 300 km.
In de praktijk betekent dat om de dag tanken bij mijn woon-werkafstand.

Vorig jaar een keer zonder benzine gestaan, toen kwam ik er achter dat mijn tank kleiner was dan ik dacht en dat ik geen reserve heb }:O
Gelukkig kwam er toevallig een ANWBer langs die me wel tegen (toendertijd) een woekerprijs een paar liter benzine wilde verkopen. Tegen de huidige benzineprijs afgezet overigens al een stuk schappelijker qua prijs :X

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

dion_b schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:12:
[...]

Hoezo?

Eens dat een betrouwbare meter beter zou zijn, maar ongeschikt? Juist op lange ritten kun je je verbruik goed inschatten. Zo kan ik op een tank vrijwel altijd 320km halen, tenzij ik zwaar wind tegen heb of los ga op de Autobahn, dan trek ik 300km. Dus gewoon plannen op basis van kilometerstand. Als ik 250km gereden heb wordt het tijd om te kijken naar mogelijkheden.

Exact hoe ver je op een tank komt verschilt per motor, maar je krijgt snel genoeg feeling voor wat haalbaar is.
Zelfde hier, zo rond de 300km gaat het lampje branden, en dan kan ik waarschijnlijk nog 40-50km. Het 'missen' van een brandstofmeter is wel de reden waarom ik altijd mijn tripafstand bij het tanken op 0 zet, zo hou je het net zo makkelijk in de gaten.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 15:30
Postman81 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Zelfde hier, zo rond de 300km gaat het lampje branden, en dan kan ik waarschijnlijk nog 40-50km. Het 'missen' van een brandstofmeter is wel de reden waarom ik altijd mijn tripafstand bij het tanken op 0 zet, zo hou je het net zo makkelijk in de gaten.
Ik zet de tripteller ook altijd op 0 na het tanken, maar ik heb wel een lampje. Theoretisch gezien moet ik 300km kunnen rijden op 1 tank, maar ik zoek altijd een tankstation op als ik tussen de 200 en 250km zit. Gister getankt bij 255km op de teller en het lampje brandde nog niet, dus ik had de 300km wel kunnen halen :D

Een keer gehad dat het lampje na 175km al ging branden, maar toen reed ik ook wel erg 'sportief'.. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2012 15:26 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:25:
[...]

Ik zet de tripteller ook altijd op 0 na het tanken, maar ik heb wel een lampje. Theoretisch gezien moet ik 300km kunnen rijden op 1 tank, maar ik zoek altijd een tankstation op als ik tussen de 200 en 250km zit. Gister getankt bij 255km op de teller en het lampje brandde nog niet, dus ik had de 300km wel kunnen halen :D

Een keer gehad dat het lampje na 175km al ging branden, maar toen reed ik ook wel erg 'sportief'.. :+
Ja, als je sportief gaat rijden is er zo een Tankiej doorheen.

• Tankiej
TheZeroorez schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:35:
[...]

Ja, als je sportief gaat rijden is er zo een Tankiej doorheen.
:D :') :')

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 21:58

DinX

Motormuis

Zo, nieuwe bandjes :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/81wGUFSCdli4FoRielADDWNF/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q0IbUHZ0B4OzOngcTNeCkFxZ/medium.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga vanavond voor een motor kijken, maar vraag me nu iets af.
Aangezien er natuurlijk geen postkantoor open is, kan ik het ding niet overschrijven.
An sich geen probleem, maar het is een uur rijden...

Kan ik nu wel de motor verzekeren op mijn naam, en de vrijwaring later via de post naar de -oude- eigenaar sturen?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:22

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

steveman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:09:
Beetje spierpijn van het kickstarten van gisteren.

Had me een hoop kunnen besparen door alleen te kickstarten wanneer het contact er op stond }:O
Klassieker is dat, mijn KTM 620 staat _altijd_ aan. Tenzij je het knopje indrukt om hem uit tezetten. Ik ga vrijdag kijken bij een 2009 KTM 690 Enduro R. Zo een:

Afbeeldingslocatie: http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2008/KTM_690_Enduro_R_stpz.jpg
Zelfde blok als de Supermotard, injectie dus.

spoiler:
Vaak genoeg stilgestaan met de 620, dus weg ermee

Asus Zenbook i7 256gb

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:01
Bergie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:25:
Zelfs zo'n lampje heb ik niet eens op mijn ZX-7R :+
Zelfde "probleem" heb ik op de ZX6R, ik begin hem bij 150 km op de dagteller altijd al te knijpen, terwijl ik weet dat ik met een redelijk sportieve rijstijl makkelijk 200 km kan halen zonder hem op de reserve te zetten :+

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Tussengas +1
Ghostrider schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:35:
[...]

Klassieker is dat, mijn KTM 620 staat _altijd_ aan. Tenzij je het knopje indrukt om hem uit tezetten.

Ik ga vrijdag kijken bij een 2009 KTM 690 Enduro R. Zo een:

[afbeelding]
Zelfde blok als de Supermotard, injectie dus.

spoiler:
Vaak genoeg stilgestaan met de 620, dus weg ermee
Oeh, ik vind zo'n 620 best wel leuke dingetjes. Maar 690 staat toch wel met stipt bovenaan mijn 1-cilinder-lijstj :) .

Makerij Hofman

• Richard
  • Laatst online: 19:26

Richard

Kuru Kuru Kururin

MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:32:
Aangezien er natuurlijk geen postkantoor open is, kan ik het ding niet overschrijven.

Kan ik nu wel de motor verzekeren op mijn naam, en de vrijwaring later via de post naar de -oude- eigenaar sturen?
Ja, echter technisch gezien blijft hij eigendom van de oud eigenaar, totdat jij 'm overschrijft (als je dat uberhaupt wel doet).
Veel te groot risico voor de verkopende partij, dus als het goed is doet ie dat niet.

Verder is het helemaal niet erg om vanaaf effe te kijken en rustig nadenken over de deal, en later besluiten.

20*350ZO45°

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Richard schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:50:
[...]

Ja, echter technisch gezien blijft hij eigendom van de oud eigenaar, totdat jij 'm overschrijft (als je dat uberhaupt wel doet).
Veel te groot risico voor de verkopende partij, dus als het goed is doet ie dat niet.

Verder is het helemaal niet erg om vanaaf effe te kijken en rustig nadenken over de deal, en later besluiten.
Nee, zeker niet erg, maar kost me zaterdag weer twee uur. Voor een motor van een paar honderd euro nogal wat ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:32:
[...]

Nee, zeker niet erg, maar kost me zaterdag weer twee uur. Voor een motor van een paar honderd euro nogal wat ;)
Regelmatig wil een verkoper wel meerwerken hoor. Zelf ook regelmatig gedaan, zowel kopend als verkopend.

Makerij Hofman

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:32:
[...]

Zelf ook zo gedaan. Motor in de bus mee en halve week later de overschrijvingsbevestiging terug gestuurd.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

theHoff schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:59:
[...]

Zelf ook zo gedaan. Motor in de bus mee en halve week later de overschrijvingsbevestiging terug gestuurd.
Jaaaa. maar dat was vroeger!

Toen had je waarschijnlijk nog strippenkaarten. Maar hoe doe je dat tegenwoordig met een ov-chipkaart?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

/me trots melden doet :D

Ik ben sinds enkele weken begonnen met motorrijles en het bevalt me _enorm_. Veel leuker dan autorijden IMHO. :)
Over 2 weken alweer AVB examen en daarna hopelijk snel theorie + AVD. Eigenlijk gaat het wel lekker, alleen die langzame slalom is echt lastig. :P

Verwijderd

Langzame slalom vind ik ook lastig. Vraag aan de instructeur of die het een keer voor doet. Bij mij hielp dat enorm.

Verwijderd

De nieuwste aanwinst even mee gehad door de weilanden heen, en wat pics geschoten. Rijdt lekker, nu nog opzoek naar een leuke helm en het is klaar. Meer foto's op de blog (en omdat lezen leuk is, toch)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yI9s08h2RF6oYxBpdmJzbNRL/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/31npOLARfczBAt9dFFsDUj65/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewSVyJpm8j4oXXA2N7SK7Ukv/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QhvzFCHF0N6lL3AMvJ2Zp5xO/thumb.jpg

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:22

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

komkommer schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:02:
Tussengas +1

[...]

Oeh, ik vind zo'n 620 best wel leuke dingetjes. Maar 690 staat toch wel met stipt bovenaan mijn 1-cilinder-lijstj :) .
620 is wel leuk, maar als je ook eens op de weg rijdt is het niet echt lekker. Het 620 blok trilt als een malloot, en op de snelweg is dat echt afzien. Als je hem op de middenbok hebt en je geeft wat gas schuift die zo 10cm op :+

Buiten dat heeft het ding me inmiddels genoeg geld gekost en is die wederom stuk. De 690 is gewoon een veel beter allrounder aldus diverse websites en gebruikers ervaringen.
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:32:

Elke keer als ik voor een motor ging kijken was het in de avond, cash betaald of ter plaatse overgemaakt. Vervolgens de motor naar huis gereden en de volgende dag overschreven. Was nooit een probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Ghostrider op 31-05-2012 22:02 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:57:
De nieuwste aanwinst even mee gehad door de weilanden heen, en wat pics geschoten. Rijdt lekker, nu nog opzoek naar een leuke helm en het is klaar. Meer foto's op de blog (en omdat lezen leuk is, toch)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Vette bak! Je had er toch al een (die heel wat problemen gaf)? Is dit een nieuwe?

Verwijderd

Jep, de oude ingeruild voor een zacht prijsje en verstandig deze terug gekocht. zat wel een prijskaartje aan nog van het restbedrag, maar dat moet dan maar. Ben er heel blij mee, stuurt veel lichter, en ik vind dit als standaard al een vrij mooie motor, hoeft denk ik weinig aan te gebeuren.

• komkommer

komkommer

Koffie

Ghostrider schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:00:
[...]

620 is wel leuk, maar als je ook eens op de weg rijdt is het niet echt lekker. Het 620 blok trilt als een malloot, en op de snelweg is dat echt afzien. Als je hem op de middenbok hebt en je geeft wat gas schuift die zo 10cm op :+

Buiten dat heeft het ding me inmiddels genoeg geld gekost en is die wederom stuk. De 690 is gewoon een veel beter allrounder aldus diverse websites en gebruikers ervaringen.

[...]

Elke keer als ik voor een motor ging kijken was het in de avond, cash betaald of ter plaatse overgemaakt. Vervolgens de motor naar huis gereden en de volgende dag overschreven. Was nooit een probleem.
Net besloten om een motor van mij weg te doen, anders had ik misschien wel interesse :)

Makerij Hofman

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Diversion 600 staat in de garage!
Was een barre rit, maar helemaal goed gekomen dus. Vrees wel dat de verkoper nu ruzie met zijn vrouw heeft... :p

Verwijderd

Omdat het de motor van zijn vrouw was?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat ie teveel eraf heeft weten te lullen... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neuh, heb er geen cent vanaf geluld, was ook een erg mooie prijs. Maar ze was er niet van gecharmeerd dat ie meteen meeging...

Maargoed, scheelt mij weer 2 uur rijtijd in het weekend ;)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:38
Ben bezig om de theorie te leren en heb een vraag.

Wanneer kan je het beste de bandenspanning controleren? Voor aanvang of na een uur te hebben gereden?
Veka zegt vooraf en VERJA zegt na een uur.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Versteegrob schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:37:
Ben bezig om de theorie te leren en heb een vraag.

Wanneer kan je het beste de bandenspanning controleren? Voor aanvang of na een uur te hebben gereden?
Veka zegt vooraf en VERJA zegt na een uur.
Altijd koud. Na een uur zegt helemaal niets; de ene keer rij je hard in warm weer en de andere keer langzamer in koud weer (of andersom) en dat geeft allemaal een andere opwarming van je banden, en dus een andere uitlezing. Het beste is altijd op een vergelijkbaar moment te meten, en dan is het meest voorspelbare een koude band, dus voor de rit of na een heel korte rit (naar de pomp). Ik rij max 2km naar de pomp of meet zelf met mijn eigen metertjes (als ik 'm weer teruggevonden heb).
Ik monteer binnenkort mijn compressortje op de motor en dan kan ik 'm nog zelf oppompen ook. 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bandenspanning meten én op niveau brengen doe je koud (liefst altijd met de zelfde apparatuur ivm onderlinge verschillen).

Volgende vraag: Welke bandenspanning houd je aan? Die van de de motorfietsfabrikant óf die van de bandenfabrikant :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:26:
Volgende vraag: Welke bandenspanning houd je aan? Die van de de motorfietsfabrikant óf die van de bandenfabrikant :o
Ik geen van beiden. Michelin geeft een spanning op, maar ik (en meer RT rijders) vinden 'm beter rijden met +0,2 erbij. Persoonlijk hou ik wel van iets hardere banden dan de aanbevolen spanning. Niet veel, maar gewoon een beetje. Nooit nadeel van ondervonden.

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 08:24
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:57:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
ENZO! We meet again at last! Mooi ding man. Ik blijf zelf toch liever op mn VFR rond brullen :9

• Tankiej
mphilipp schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 07:09:
[...]

Ik geen van beiden. Michelin geeft een spanning op, maar ik (en meer RT rijders) vinden 'm beter rijden met +0,2 erbij. Persoonlijk hou ik wel van iets hardere banden dan de aanbevolen spanning. Niet veel, maar gewoon een beetje. Nooit nadeel van ondervonden.
Is inderdaad wat je persoonlijk beter vind rijden, ik rij met +0,1 voor en +0,2 achter tov de bandenspanning opgegeven door de bandenfabrikant (Bridgestone in mijn geval) :)

Bij mijn rijlessen vorig jaar is door mijn instructeur gemeld dat ik de bandenspanning moet aangeven die op de sticker op de achterbrug (dus die van de motorfabrikant) staat, als de examinator erom vraagt. Lijkt me dus dat je in de situatie van deze vraag bij theorie- of praktijkexamen, je die van de motorfabrikant moet aangeven :P

Verwijderd

Vfr machines zijn ook mooi, laatst nog een mooie gezien maar om dat ding mooi recht te houden heb ik iets meer spieren nodig :) en stiekem vind ik die harleys ook wel mooi, tis niet alleen functioneel ;)

• Peekster
Ach. Een motorfiets an sich is al niet functioneel. Motor rijden is ook zien en gezien worden.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Peekster schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:54:
Ach. Een motorfiets an sich is al niet functioneel. Motor rijden is ook zien en gezien worden.
Wat dat betreft is het net porno :+

iRacing Profiel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn hier overigens nog meer mensen met diversions?

Ben driftig aan het zoeken naar ombouw van de choke op de carbs naar choke aan het stuur... :)

• DinX

DinX

Motormuis

Enkele jaren diversion gereden, maar die had het al aan het stuur :)

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
Ik had een Sparta Sport 3V uit 73 en die had al een choke op het stuur :S

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, owkee... Maar daar krijgen we de mijne niet mee op het stuur... ;)

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Peekster schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:54:
Motor is voor mij juist vrijwel alleen maar functioneel. Door de weeks rij ik dagelijks woon-werk, in het weekend staat hij bijna altijd stil.

• Peekster
Kan natuurlijk ook. Verwar mijn post niet voor de waarheid. Het is mijn motorrij-ervaring.

• DinX

DinX

Motormuis

Postman81 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:54:
[...]

Motor is voor mij juist vrijwel alleen maar functioneel. Door de weeks rij ik dagelijks woon-werk, in het weekend staat hij bijna altijd stil.
Idem :)

En als ik hem in het weekend gebruik is het vaak ook A-B :)

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
Pfffff. Vanmorgen toch wat meegemaakt.

Ik rij gewoon van huis naar werk.
Sommige stukken hard, andere stukken veel te hard.

Op weg naar werk rij ik dagelijks over deze weg http://goo.gl/maps/o9tU
Ik wilde nog even snel een golfje inhalen om vervolgens de bocht mooi aan te snijden.

De Golf versnelt ook en ik moest dus nog een streepje gas bij geven om hem in te halen. Vervolgens voor de bocht hard in de remmen.
Ik neem de bocht te ruim en kijk vervolgens naar het gras in de berm.
In een flits hoor ik mijn instructeur nog in mijn oortje zeggen: "Kijken waar je naar toe wilt en kijk niet waar je niet heen wilt."
Maar het is al te laat.

Met grote snelheid schiet ik vlak naast de lantaarnpaal het hoge gras in.
Remmen had geen zin, alleen mijn stuur recht houden was volgens mij het enige wat ik kon doen. Hierdoor ben ik ook overeind gebleven.
Onderweg nog een dikke tak geraakt die op de grond lag en meters later kwam ik tot stilstand.
Olielampje en ABS lampje brandde en er kwam behoorlijke rook van het blok.
Snel even gechecked of ik iets van vloeistof (rem/olie/benzine) op het blok kon ontdekken en toen de rook vertrokken was geprobeerd de motor te starten. meteen ging het olielampje uit en het blok leek soepel te lopen.
Half rijdend, duwend en trekkend de motor uit het gras gehaald en vervolg mijn weg weer naar werk. Heel de motor en mijn broek onder het gras.

Ik rij rustig verder, wordt ik ingehaald door een ander golfje.
Terwijl ik dacht dat het een vreemde inhaalmanouvre was van de golf, zie ik "Stop Politie" op z'n achterruit verschijnen.

Motor aan de kant, agent stapt uit, stelt zich voor en vraagt om rijbewijs en kentekenbewijs. Met trillende handen van wat net gebeurd is geef ik mijn rijbewijs. Agent nummer 2 haalt vervolgens de sleutel van de motor uit het contact. Helm af, oordoppen uit en ik krijg de vraag wat ik aan het doen was.

Ik vertel mijn verhaal en hoor van de agent dat ze mij met motor de bosjes uit zagen komen. En omdat ik geen kenteken had, wilden ze even controleren op diefstal. Ik dacht echt serieus dat ik mijn rijbewijs kwijt was.
Blijkbaar ben ik mijn kenteken tijdens mijn actie verloren.

Omdat mijn kentekenbewijs thuis in mijn winterjas zit, moest de identificatie op chassisnummer. Dat duurde en duurde. Agent 2 vroeg of of ik mijn kenteken uit mijn hoofd wist. Net op zo'n moment weet je dat natuurlijk niet meer.
Wel had ik vanmorgen nog een mailtje gehad van de verzekeringsmaatschappij over de nieuwe factuur. Ik pak mijn telefoon en laat het mailtje zien.
kenteken wordt doorgegeven aan de centrale en hoor door de radio in de golf dat het een blauwe Suzuki bandit 650 is uit 2005. Verzekerd en geregistreerd staat op mijn naam.

Alles in orde dus.
Afscheid genomen en stukje terug gereden op zoek naar mijn kentekenplaat. Na enig zoekwerk gevonden en mijn weg vervolgd naar werk.

Pfffff....
Komende tijd ben ik weer wat gemoedelijker in het verkeer.
Er zijn zoveel scenario's waarbij het veel slechter was afgelopen als ik iets anders gehandeld had.

Op mijn werk nog even de motor geinspecteerd. Behalve een hoop gras, zie ik verder geen beschadigingen. Geen krassen en de banden zien er nog goed uit. Ook nog even tijdens het rijden mijn handen van het stuur gehaald. De motor bleef gewoon recht vooruit rijden.
De rook die van het blok kwam was waarschijnlijk dauw/regen op het gras dat tegen het blok aan kwam.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-01 15:05
Serotonine schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:05:
....
Klinkt als de broek vol.... :|
Inderdaad geluk dat het zo is afgelopen, maar wel stoer verhaal voor in de kroeg :7

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Verwijderd

Goed om te lezen dat alles goed af is gelopen :)

Kl**t violen atlijd die gas gaan geven als je ze aan het inhalen bent. Hopelijk bedenkt hij/zij zich de volgende dat hij/zij ingehaald word, 2 keer voordat ie weer zo domme actie maakt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oei, gelukkig is het net goed gegaan.
Heb je al een schone onderbroek aangetrokken?

Vaak bu'j te bang!

• Serotonine
-tom-562 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:20:
Oei, gelukkig is het net goed gegaan.
Heb je al een schone onderbroek aangetrokken?
Nee, want nu heb ik heel de dag dat warme speciale gevoel en zit ik lekker zacht.

Het is gewoon woon-werk route. Je mag er maar 60 en rij daar altijd harder om dat de bochten dan wat smoother gaan.
Toen die auto gas gaf toen ik hem inhaalde, had ik moeten afhaken.

• Peekster
Hadden is als hebben te laat is. Eerste reactie in die situatie met de motor is goed. Namelijk: Gas erop en weg wezen!

Achteraf gezien mazzel gehad. Is er in dat (saaie) ritje tenminste weer eens iets gebeurd zonder dat er gevolgen waren/zijn.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gelukkig kun je er alweer mee lachen.

Ik weet niet hoe jij inhaalt, maar vaak is zoiets te voorkomen door simpelweg wat meer afstand te houden. Hierdoor heb je wat meer overzicht (kun je beter langs de auto kijken), maar ook kun je dan al een aanloopje nemen zodat je niet nog moet gaan versnellen als je hem ernaast zet. Vaak ben je dan al langs voordat de auto kán versnellen. Wel uitkijken dat de automobilist niet schrikt als je er "plotseling" langs vliegt. (Plotseling tussen aanhalingstekens omdat het vaak gewoon een gebrek aan spiegelen door de automobilist is)

Olielampje en ABS gaan overigens bij de meeste motoren aan als hij afslaat, dus dat is niet direct iets om je zorgen over te maken.

Nog een tip: maak je ermee vertrouwd hoe je de motor moet starten na een ongeval.

Ik heb eens een hele tijd staan hengsten om de Hornet te starten nadat ie via de kantelsensor was afgeslagen. (ook een uitstapje in de berm, en in het gras omgekiept) Je moet blijkbaar per sé de motor eerst van het contact af halen om te resetten. En ik maar denken dat ie stuk was. :/
Ook moet je een Hornet volgens de handleiding met het gas volledig open starten als je het blok hebt verzopen. Dat sluit elektronisch de brandstoftoevoer af, waardoor je het blok leeg maakt. Daarna kun je weer normaal starten. Dat zijn dingen waar je op zo'n moment niet op komt (gas vol open = brandstoftoevoer afsluiten?), dus zorg dat je zoiets van te voren hebt uitgezocht.

• Serotonine
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:15:

Ik weet niet hoe jij inhaalt, maar vaak is zoiets te voorkomen door simpelweg wat meer afstand te houden. Hierdoor heb je wat meer overzicht (kun je beter langs de auto kijken), maar ook kun je dan al een aanloopje nemen zodat je niet nog moet gaan versnellen als je hem ernaast zet. Vaak ben je dan al langs voordat de auto kán versnellen. Wel uitkijken dat de automobilist niet schrikt als je er "plotseling" langs vliegt. (Plotseling tussen aanhalingstekens omdat het vaak gewoon een gebrek aan spiegelen door de automobilist is)

Olielampje en ABS gaan overigens bij de meeste motoren aan als hij afslaat, dus dat is niet direct iets om je zorgen over te maken.

Nog een tip: maak je ermee vertrouwd hoe je de motor moet starten na een ongeval.

Ik heb eens een hele tijd staan hengsten om de Hornet te starten nadat ie via de kantelsensor was afgeslagen. (ook een uitstapje in de berm, en in het gras omgekiept) Je moet blijkbaar per sé de motor eerst van het contact af halen om te resetten. En ik maar denken dat ie stuk was. :/
Ook moet je een Hornet volgens de handleiding met het gas volledig open starten als je het blok hebt verzopen. Dat sluit elektronisch de brandstoftoevoer af, waardoor je het blok leeg maakt. Daarna kun je weer normaal starten. Dat zijn dingen waar je op zo'n moment niet op komt (gas vol open = brandstoftoevoer afsluiten?), dus zorg dat je zoiets van te voren hebt uitgezocht.
Voor die bocht heb je iets van een wegversmalling inclusief drempeltje (http://goo.gl/maps/1DUH). Motoren hebben hier minder last van dan auto's. Zodra die auto voor mij op die versmalling reed, begon ik al aan mijn inhaal aktie. Maar toen die auto van de drempel af reed ging bij hem ook het gas erop. Ik had dus ook al mijn aanloopje.
Hoe dan ook was ik fout. Ik reed te hard en keek niet goed door de bocht.
Wel slecht dat geen van de zes auto's die achter mij reden even stopten om te kijken hoe het met mij was.
Als ik gevallen was in het hoge gras en bewusteloos raakte, duurt het lang voordat iemand daar aachter komt. Je bent simpelweg niet te zien vanaf de weg.

olielampje brand altijd als je het contact aanzet en gaat uit als je je motor start. ABS controlelampje gaat uit als je wegrijdt.

Wel goede tip wat betreft het starten. Heeft jouw Hornet niet zo'n HISS systeem wat een extra beveiliging met zich meebrengt?
Ik ga wel opzoeken hoe zoiets bij mijn motor werkt.

Straks even naar motor-city hier in amsterdam voor een nieuwe kentekenplaathouder.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Veel Honda motoren, waaronder inderdaad ook de recente Hornets hebben dat HISS systeem ja. Maar dat is niet meer dan een startonderbreking als diefstalbeveiliging. Dat zou met ongevallen niet veel te maken mogen hebben, lijkt me?

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-01 20:56
Je denkt er tijdens zo'n situatie natuurlijk niet aan, maar bij m'n VRO-1 van 2 weken terug vertelde ze me dat de ABS ermee ophield als de motor afsloeg...

Dat zou de kans om op het laatst onderuit te gaan wel vergroten.

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gelukkig is alles goed afgelopen!

Verder sluit ik mij aan bij de rest :P Lampje= motor sloeg af

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Zo, bij twee helmen Interphone F5's ingebouwd. Van ondergetekend, en miss Apache.

Voor mij is het plaatje nu compleet, Zumo550, telefoon, stille Shark helm met een F5 erin. 8) Geld moet rollen, anders komt die economie nergens natuurlijk. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 12:49

Kleintje81

Blaat

Zo heey! Gelukkig was het goed afgelopen allemaal!

Ik zelf ben altijd wantrouwend t.o.v. auto's en haal niet snel in op plekken waar het niet 2 baans is in dezelfde rijrichting. Bij een weg als die van jou, vaak alleen als auto langzamer dan b.v. vmax-10 gaat en op lange rechte stukken, zodat als het moet ik met +30 of hoger verschil kan inhalen en nog ruime marge heb.

Als ik jouw situatie analyseer en kijk naar streetview, is er ook slecht zicht naar het einde v/d bocht.
Dan zou je hiermee rekening mee moeten houden na het inhalen, zorgen dat je versnelling / snelheid klaar is voor aanvang, kijken of er geen troep ligt, rekening houden met tegenliggers, rekening houden met degene die je net inhaalde (die nu waarschijnlijk dik zal kleven) en dan ook nog goed de bocht doorkijken. Denk dat ik dat veel slechter opgelost zou hebben dan jou... :'(
liquid_ice schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:39:
[...]
Dat zou de kans om op het laatst onderuit te gaan wel vergroten.
Zorgen dat ie niet afslaat ;)
Sowieso rem je sneller met koppeling in, plus je voorkomt dat je per ongeluk gas geeft en vaart maakt als je gespannen in je rem knijpt. (is mij 1 keer overkomen toen ik bij een kruising abrupt moest stoppen tijdens het rechtsaf slaan, ik werd wel raar aangekeken toen ik ff moeite had om het toerental omlaag te krijgen, gelukkig bleeft het alleen bij lawaai :X )

[ Voor 17% gewijzigd door Kleintje81 op 01-06-2012 23:31 ]

BF2 stats Systemen

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:15:

Dit, en ik weet niet precies hoe de situatie was maar aan de hand van je Google Maps linkjes lijkt het erop dat je vlak voor een redelijk onoverzichtelijke bocht in wilde halen, dat is ook niet enorm handig. Verder mooi dat het goed is afgelopen, ik had zelf geremd denk ik, maar zoiets is makkelijk praten achteraf en ik zou ook niet weten wat ik in deze situatie precies had gedaan :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Kleintje81 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Zorgen dat ie niet afslaat ;)
Sowieso rem je sneller met koppeling in, plus je voorkomt dat je per ongeluk gas geeft en vaart maakt als je gespannen in je rem knijpt. (is mij 1 keer overkomen toen ik bij een kruising abrupt moest stoppen tijdens het rechtsaf slaan, ik werd wel raar aangekeken toen ik ff moeite had om het toerental omlaag te krijgen, gelukkig bleeft het alleen bij lawaai :X )
Een motor die op z'n zij dreigt te gaan of al light, en waarvan het achterwiel nog draait is amper (onder controle) te houden. In zulke gevallen heb ik toch liever dat hij afslaat hoor.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 12:49

Kleintje81

Blaat

winkelwagen schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:00:
Een motor die op z'n zij dreigt te gaan of al light, en waarvan het achterwiel nog draait is amper (onder controle) te houden. In zulke gevallen heb ik toch liever dat hij afslaat hoor.
In dat geval denk ik niet dat je nog iets aan ABS zult hebben (discussie was dat ABS niet werkt zodra je motor afslaat)... ;)

Daarnaast heb je nog de killswitch, moet je ook maar op komen om die te gebruiken bij zo'n situatie.

BF2 stats Systemen

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kleintje81 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:11:
[...]

In dat geval denk ik niet dat je nog iets aan ABS zult hebben (discussie was dat ABS niet werkt zodra je motor afslaat)... ;)
Is het ook niet zo dat ABS onder snelheid xx niets meer doet?

• DinX

DinX

Motormuis

Hangt van merk/type tot merk/type af

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01 18:08

Reneger

Wie? IK?

Dafuq?
Vandaag lekker een stukje aan het rijden, terug over een stuk snelweg, zat hem lekker door te trekken tot...

Hij opeens inhield, hortend en stotend sloeg de motor soms nog aan, dit tot 3x toe... Laatste keer sloeg hij zelfs helemaal uit, deed me erg denken aan de brommer (Puch) vroeger die zonder peut zat (Verstopte carb o.i.d.)...

Na even gewacht te hebben, kon ik hem relatief makkelijk weer starten, daarna geen problemen gehad..?

Wat zou dit kunnen zijn? T betreft een Suzuki GSX-600F uit 2002 of 2003...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ie het daarna wel volledig normaal doet was het misschien wat vuil in de tank.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:46:
Hangt van merk/type tot merk/type af
Bij die van mij gaat pas vanaf zo'n 10km/h het ABS lampje weer uit. (Ook een Hornet btw)

Nu vermoed ik dat ie daaronder niet ABSt.

• Bergie
  • Laatst online: 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Reneger schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:48:
Dafuq?
Vandaag lekker een stukje aan het rijden, terug over een stuk snelweg, zat hem lekker door te trekken tot...

Hij opeens inhield, hortend en stotend sloeg de motor soms nog aan, dit tot 3x toe... Laatste keer sloeg hij zelfs helemaal uit, deed me erg denken aan de brommer (Puch) vroeger die zonder peut zat (Verstopte carb o.i.d.)...

Na even gewacht te hebben, kon ik hem relatief makkelijk weer starten, daarna geen problemen gehad..?

Misschien verzuip je de motor op hoge toeren? Collega van me heeft dat volgens mij een keer gehad; dat bleek aan een vuil luchtfilter te liggen.

Yamaha MT-09

Verwijderd

winkelwagen schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:00:
[...]

Mijn motor remt anders bij gas dicht behoorlijk hard op het achterwiel; vermoed dat dat bij 2-cylinders nog erger is.

• MailMan
  • Laatst online: 23:05
Gister met lekker weer en aan K100 willen sleutelen. Ook gedaan, maar MailMan Sr. bedacht dat het wel een goed idee was om met een elektrische tuinschaar z'n werkbroek in te korten met als gevolg dat ik 2 uur kwijt was bij de spoedeisende hulp :P Viel allemaal wel mee achteraf, hij heeft een hechtplijster boven de knie gekregen.

Eindelijk aan het sleutelen geslagen, bleek de remschakelaar voor het achterlicht niet goed te werken en heb ik vermoedelijk de afgelopen tijd met een continu brandend remlicht gereden. Niet chill natuurlijk! Verdraaide schakelaartje werkt nog steeds niet lekker en moet ik denk ik vervangen (40 euri origineel...). Wel een wat sterker achterlicht ingedaan, want de reflector was ook niet veel soeps meer.

Choke en stationair afgesteld en uiteindelijk remleidingen ontlucht. Viel me op dat er telkens kleine luchtbelletjes bleven komen. Geen idee of er ergens valse lucht wordt aangezogen, er nog luchtbelletjes verstopt zaten en pas later naar buiten kwamen of dat een paar hele kleine belletjes normaal is?

Trouwens, in m'n HJC IS-16 zit een zonnevizier. Gisteren even gekeken op internet naar andere filters en zag daarbij een filmpje hoe je het ding eruit haalt. Net gedaan, breekt het pinnetje midden bovenin meteen af :( Ik weet dat er meer zijn hier met deze helm, dus wees voorzichtig.

[ Voor 20% gewijzigd door MailMan op 03-06-2012 13:04 ]

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Bergie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:16:
[...]

Misschien verzuip je de motor op hoge toeren? Collega van me heeft dat volgens mij een keer gehad; dat bleek aan een vuil luchtfilter te liggen.
Denk het niet. Heb daarna namelijk hoog in toeren gereden in een lagere versnelling, bleef als een trein draaien. Het kwam eigenlijk alleen voor als ik doorschakelde naar de 6. (Misschien ook de 5, weet ik niet zeker)..

Anyway, ik hou t in de gaten... Misschien toch eens tijd voor een nieuwe brommert :P

• dion_b
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gisteren heerlijk genoten van toerritje terwijl de rest van de personeelsvereniging zich moest behelpen met ongemotoriseerde tweewielers >:)

Reed met een ouwe rot (reed eind jaren '80 al BMW R-series) op een R1200GS en een collega (mooiweerrijder) op een Ducati Monster, volgens mij de 695, een route door kop van Noord-Holland, met pauzes bij de Klimduin bij Schoorl en in Callantsoog.

Qua snelheid was het precies omgekeerde van GoT motorrit: binnendoor ging heel gezapig en geduldig, incl zelfs afremmen voor drempels, maar op de snelweg... zo'n 1200GS trekt best hard op als hij vol gas geeft :+

Oslik blyat! Oslik!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
Reneger schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:48:
Dafuq?

Een gsx f, Schaamte? :+

Bougies, luchtfilter, brandstof toevoer. Waarschijnlijk iets eenvoudigs, wanneer heeft hij voor het laatst onderhoud gehad?

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Zeer recent O+. Luchtfilter is niet lagelopen, kan ik zelf nog altijd ff doen.

En hoezo schaamte? Ding heb ik 3 of 4 jaar geleden gekocht als 1e fiets. Ben nu wel toe aan wat anders, met iets meer power.
Ben toen voor een F gegaan, vanwege mn rug... Een R zit ik teveel voorover, dan hou ik het geen uur op vol...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op een "R" krijg je eerder last van je knieën dan dat je last van je rug krijgt. Last van je polsen kan ook nog, maar da's meestal te wijten aan verkeerd (lees: te hoog) afgestelde hendels.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kwestie van wennen allemaal. In het begin (toen ik mijn gixxer net had) had ik last vna m'n polsen. Oplossing was om minder krampachtig het stuur vast te houden, en m'n knieën wat meer te klemmen. Last van m'n benen krijg ik eigenlijk echt nooit. Of ik moet net verkeerd erop gaan zitten, dat m'n gewricht bij m'n bekken niet goed zit :P (iedereen kent dat wel denk ik). Als je trouwens wat harder rijdt (b.v. lange stukken snelweg) neemt de druk op je polsen behoorlijk af, als je rechtop zit.
Het zadel vind ik overigens echt behoorlijk goed zitten. Lekker dik en breed. Die van m'n oude GSX400X was net zo breed als een buddyseat van een schakelbrommer ofzo, en dan nog minder dik. Dat gaat echt afzien worden straks op motorvakantie (ik ga op die oude frikandel 2 a 3 weken sturen 8))

[ Voor 22% gewijzigd door -tom-562 op 03-06-2012 18:52 ]

Vaak bu'j te bang!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Over zadels,

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/kleinsticker.jpg

Na een half uur begin ik echt wel pijn te krijgen aan mijn reet :')

De Nederbelg !

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Welk zadel? :+

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MailMan schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:37:
Trouwens, in m'n HJC IS-16 zit een zonnevizier. Gisteren even gekeken op internet naar andere filters en zag daarbij een filmpje hoe je het ding eruit haalt. Net gedaan, breekt het pinnetje midden bovenin meteen af :( Ik weet dat er meer zijn hier met deze helm, dus wees voorzichtig.
Dat vizier heb ik er al een paar keer uit gehad om schoon te maken, maar nog geen problemen mee gehad. Gewoon de knop indrukken, vizier zo ver mogelijk naar beneden, en eruit trekken.

Wel rammelt er iets anders in de buitenschaal. Ik vermoed dat er iets aan het klepje bij de kinventilatie is afgebroken en nu in de helm ligt. Dat klepje gaat inmiddels ook heel stroef.

Ik ben wel aan het kijken voor een andere helm. Onder andere zoek ik een helm die iets beter zit dan de IS-16, maar ook wil ik minder ventilatie in de kin. Of in ieder geval afsluitbaar. De IS-16 heeft 2 ventilatieroostertjes waar er een hoop lucht naar binnen komt. Ventilatie an sich is goed, maar dit wervelt in de helm zo rond dat mijn ogen ervan gaan tranen.

Heeft er iemand ervaring met de HJC FS-11, of de Scorpion Exo 1000?
Of beter gezegd, dit zijn allebei helmen met oppompbare wangkussens. Werkt dit goed, of is het een marketingdingetje?

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:26:
[...]

Dat vizier heb ik er al een paar keer uit gehad om schoon te maken, maar nog geen problemen mee gehad. Gewoon de knop indrukken, vizier zo ver mogelijk naar beneden, en eruit trekken.

Wel rammelt er iets anders in de buitenschaal. Ik vermoed dat er iets aan het klepje bij de kinventilatie is afgebroken en nu in de helm ligt. Dat klepje gaat inmiddels ook heel stroef.

Ik ben wel aan het kijken voor een andere helm. Onder andere zoek ik een helm die iets beter zit dan de IS-16, maar ook wil ik minder ventilatie in de kin. Of in ieder geval afsluitbaar. De IS-16 heeft 2 ventilatieroostertjes waar er een hoop lucht naar binnen komt. Ventilatie an sich is goed, maar dit wervelt in de helm zo rond dat mijn ogen ervan gaan tranen.

Heeft er iemand ervaring met de HJC FS-11, of de Scorpion Exo 1000?
Of beter gezegd, dit zijn allebei helmen met oppompbare wangkussens. Werkt dit goed, of is het een marketingdingetje?
Ik heb de HJC FS-11! Inderdaad met oppompbare wangkussen, maar daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt. De verkoper vertelde dat het bedoeld is voor als de wangkussens beginnen te slijten en dunner worden, dan kan je er voor zorgen dat de helm weer goed past. Maar in eerste instantie moet de helm uiteraard goed passen zonder deze kussens op te pompen :)

Ik heb de helm nu een jaar en zo'n 5000km gereden sinds aanschaf (excl. rijlessen, geen idee hoeveel km dat was). Ik merk nog niet dat de wangkussens slapper zijn geworden, de helm zit nog steeds lekker strak op m'n hoofd. Niet te strak en niet te los. Dus in dat opzicht ben ik wel goed te spreken over de helm!

Het enige nadeel dat ik ondervind is dat het systeem van het zonnevizier niet 100% waterdicht is. Als je even stil staat in een regenbui dan drupt er wel eens wat naar binnen.. Zodra je rijdt is dat weer weg, zal wel met de luchtstroom te maken hebben die er dan voor zorgt dat er geen regen op komt :P
Maar dat heb jij ook vast wel eens ervaren met de IS-16, of is dat bij dat model niet?

Maar ik weet wel dat m'n volgende helm niet 1 wordt met dit zonnevizier systeem (dus hoogst waarschijnlijk geen HJC), maar met een ander systeem. Ik wil wel zeker weer één met een zonnevizier, dat bevalt namelijk wel erg goed :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb geen problemen met water dat bij het zonnevizier naar binnen komt. Ik heb dan ook nog geen echte moesson meegemaakt, maar wel menig regenbuitje.
Ik vind ook die knop juist wél fijn. Als je een tunnel in rijdt, even een mep op je helm en het vizier is weg. In de zomer rijd ik met een combinatie van een spiegelend vizier én dat zonnevizier. Zo is het lekker rustig voor mijn ogen. Vooral ook als de zon erg laag staat is zo'n zonnevizier ideaal. Daarom ook voor mij: geen helm zonder zonnevizier.

Ik merk wel bij de IS-16 dat, na een jaar en 7000 km, de wangkussens echt dunner beginnen te worden. Daarom ben ik ook benieuwd naar die luchtkussensystemen. :)

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:11:
Ik heb geen problemen met water dat bij het zonnevizier naar binnen komt. Ik heb dan ook nog geen echte moesson meegemaakt, maar wel menig regenbuitje.
Ik vind ook die knop juist wél fijn. Als je een tunnel in rijdt, even een mep op je helm en het vizier is weg. In de zomer rijd ik met een combinatie van een spiegelend vizier én dat zonnevizier. Zo is het lekker rustig voor mijn ogen. Vooral ook als de zon erg laag staat is zo'n zonnevizier ideaal. Daarom ook voor mij: geen helm zonder zonnevizier.

Ik merk wel bij de IS-16 dat, na een jaar en 7000 km, de wangkussens echt dunner beginnen te worden. Daarom ben ik ook benieuwd naar die luchtkussensystemen. :)
heb 3 weken een M gehad en daarna een S gekocht _O- heeft maar iets van 30k op me kop gezeten :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ DrivinUCrazy: Scorpion EXO 1000 rijdt een maatje van me nu sinds een paar maanden mee en helm bevalt hem qua pasvorm goed..... Geluid is alleen een nadeel, 't schijnt. De HJC helmen heb ik persoonlijk niet al te hoog meer zitten vanwege 't geluidsniveau (heb een maandje met een HJC IS-16 gereden). We hebben alebei voorheen met een Shark RFSi gereden...

Ik rijd nu met een X-Lite 802 en die is naar verhouding weer redelijk stil.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-01 20:34
DECOY88 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:14:
[...]

heb 3 weken een M gehad en daarna een S gekocht _O- heeft maar iets van 30k op me kop gezeten :Y
LoL... ik rij met een KS ;) extra smal.. Schijn een kleine kop te hebben ;)

BTW ik heb mn zonne vizier er ook uit gehad om deze schoon te maken na het verwijderen van de sikker.geen probleem met kapotte onderdelen..

Geluid is wel een nadeel mn Shoei helm is een stuk stiller maar te groot voor mn kop. Leuk voor AVB maar geen AVD.. Op de snelweg vloog dat ding zowat van mn kop af ;)

Ook mijn volgende helm wordt er 1 met een zonne vizier.. heerlijk.. Geen gedoe met zonnebrillen en tunnels..
Vraag me alleen af of ze ook gepolariseerd verkocht worden.. Spiegeling als je naast het water rijd is wel eens vervelend. ook als het net geregend heeft druppels van de auto's.. Draag zelf bijna altijd een Ray-ban zonner bril met gepolariseerd glas.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• MailMan
  • Laatst online: 23:05
DrivinUCrazy schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:26:
[...]

Hmm ik had het idee dat ik echt niet lomp heb zitten doen en gewoon geprobeerd heb het vizier recht naar beneden ernuit te trekken. Brak meteen af dat pinnetje terwijl ik best gevoel heb op het gebied van dingen los/vastmaken al zeg ik het zelf. Vind het ook geen handige constructie, maar dat terzijde.

Qua ventilatie heb ik het idee dat de luchstroom over m'n hoofd wel wat meer mocht zijn en bij de kin idd wat minder. Er zit zo'n stoffen lapje onder en dat helpt een beetje, maar bij frisse omstandigheden rijd ik gewoon met zo'n nekding om die tot over m'n neus gaat. In het begin een beetje raar, maar het went snel.
Ook ik hoor een rammel (naast het enorme windgeruis) en dat is het klepje bij de kin dat te slap is om echt in 1 positie te blijven staan. Het zou ook nog 1 van je inlaatklepjes bovenop kunnen zijn, die is bij mij ook al eens gebroken :P Net als het vizier bedenk ik me ineens :+

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:11:

Ik had het afgelopen donderdag nog :')
Die knop is wel fijn ja, vizier is zo omhoog als het moet! Maar ik ga denk ik toch voor een ander merk als ik aan een andere helm moet.
Zonnevizier alleen is ook niet genoeg als de zon echt fel is. Daarvoor heb ik nog een zonnebril op sterkte, icm met het zonnevizier is dat perfect 8)

Ik heb de helm nu naast me staan en probeer de wangkussens op te pompen, maar ik merk geen verschil als ik zo met m'n handen voel. Een jaar geleden in de winkel werkte het wel :o
Vanmiddag nog maar even proberen met de helm op m'n hoofd, als het dan nog niet blijkt te werken wordt het maar even een ritje richting de winkel geloof ik.

• frankivo
Wat ik nou weer tegenkwam :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nvPud2W1oIENdiWmlc9hw55S/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LBNKHJL4wgT8Lfh63747XF76/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FnBQXfCg3piYIlRqyhFQ23vy/thumb.jpg

iRacing Profiel

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oet Grunn 8)

Verwijderd

Zaterdag weer rijles gehad en wat ging het toch lekker *O* *O* *O*

In me vorige berichtje had ik gezet wat ik zoal deed tijdens mijn lessen en waar ik tegen aan liep en zaterdag had ik hier zo beetje geen last van :D

- Snelle slalom: Gaat steeds beter, kantel de motor steeds meer/beter. Komt waarschijnlijk ook doordat het wat vertrouwder begint te worden :)
- Remproeven: Wilde ik vaak me gas mee opentrekken tegelijk met het remmen. Heb ik maar 1 keer last van gehad 8) Heb nu ruzie met de ABS >:) Want nadat de precisiestop goed ging kreeg ik de opdracht om mijn remweg steeds meer iets in te korten. Net zolang tot ik op de afstand van een stopproef zat. En nu inkorten zodat het een noodstop word, 1ste keer ging redelijk, remweg was nog steeds te lang, maar wel weer korter. 2de keer had ik ruzie met de ABS. Daarna elke keer ruzie gehad, ene keer ging het goed en de andere keer zat ik weer te klooien met de ABS xD
- Langzame slalom: Ging perfect :)

Nieuwe opdrachten:
8tje rijden: Ging ook wel lekker :) Eerste paar keer was het even wennen van hoe je hem precies rijd en daarna ging die alleen maar beter :)
(De noodstop was trouwens ook een nieuwe opdracht).

En als laatste puntje, kreeg vorige week aan het eind van me les last van me linker pols, zaterdag ook weer. Dus tegen me rijdintructeur gezegd. Komt waarschijnlijk omdat de spieren in me linkerhand niet zo sterk zijn en aangezien je de koppeling veel gebruikt krijg ik hier last van.
Tip: Zo ding om de spieren in je hand te trainen O-)

• frankivo
Klopt :P

Volgens mij is 'ie van één van de bandleden van Wänkers Whiplash

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Laatst online: 13-01 09:30

Phydomir

Dennis

Tankiej schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:23:

Zonnevizier alleen is ook niet genoeg als de zon echt fel is. Daarvoor heb ik nog een zonnebril op sterkte, icm met het zonnevizier is dat perfect 8)
Ik vind hem ook niet sterk genoeg voor echt felle zon. Juist als bril drager leek me dit ideaal omdat ik dan niet van normale bril naar zonnebril moet wisselen. Zat al te kijken naar een sterker zonnevizier, maar dat kon ik niet vinden. Alleen normale donkere vizieren. Misschien dan daar maar een van aanschaffen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• frankivo
Phydomir schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Ik vind hem ook niet sterk genoeg voor echt felle zon. Juist als bril drager leek me dit ideaal omdat ik dan niet van normale bril naar zonnebril moet wisselen. Zat al te kijken naar een sterker zonnevizier, maar dat kon ik niet vinden. Alleen normale donkere vizieren. Misschien dan daar maar een van aanschaffen.
Ik vind het in combinatie met een zonnebril juist wel handig.
Als je door een stuk bos ofzo rijdt, kun je met het zonnevizier het nog wat minder donker maken zonder te stoppen :P

iRacing Profiel

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tankiej schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:23:
[...]

Heb met mijn zonnebril op sterkte en zonnevizier gereden op een zonnige dag. An sich comfortabel, maar het vizier moet echt omhoog als ik een beetje tunnel inga, zie geen reet meer anders. :/

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:08:
Zaterdag weer rijles gehad en wat ging het toch lekker *O* *O* *O*

In me vorige berichtje had ik gezet wat ik zoal deed tijdens mijn lessen en waar ik tegen aan liep en zaterdag had ik hier zo beetje geen last van :D

- Snelle slalom: Gaat steeds beter, kantel de motor steeds meer/beter. Komt waarschijnlijk ook doordat het wat vertrouwder begint te worden :)
- Remproeven: Wilde ik vaak me gas mee opentrekken tegelijk met het remmen. Heb ik maar 1 keer last van gehad 8) Heb nu ruzie met de ABS >:) Want nadat de precisiestop goed ging kreeg ik de opdracht om mijn remweg steeds meer iets in te korten. Net zolang tot ik op de afstand van een stopproef zat. En nu inkorten zodat het een noodstop word, 1ste keer ging redelijk, remweg was nog steeds te lang, maar wel weer korter. 2de keer had ik ruzie met de ABS. Daarna elke keer ruzie gehad, ene keer ging het goed en de andere keer zat ik weer te klooien met de ABS xD
- Langzame slalom: Ging perfect :)

Nieuwe opdrachten:
8tje rijden: Ging ook wel lekker :) Eerste paar keer was het even wennen van hoe je hem precies rijd en daarna ging die alleen maar beter :)
(De noodstop was trouwens ook een nieuwe opdracht).

En als laatste puntje, kreeg vorige week aan het eind van me les last van me linker pols, zaterdag ook weer. Dus tegen me rijdintructeur gezegd. Komt waarschijnlijk omdat de spieren in me linkerhand niet zo sterk zijn en aangezien je de koppeling veel gebruikt krijg ik hier last van.
Tip: Zo ding om de spieren in je hand te trainen O-)
Goed bezig ! Had zelf zaterdag mijn tweede les en kreeg na een uur ook last van mijn pols, de rechter dan. Was veel bezig met de halve draai en een 8tje. Hierdoor moest ik continue het gas inhouden. Even wat rust gepakt en het ging al beter. Woensdag mag ik weer lekker lessen. Hopelijk is het dan droog.
Pagina: 1 ... 359 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.