Motorrijden duur? Ik ben student, heb 3 motoren staan, ga elk jaar minimaal een paar keer weg met de motor, meestal 1x een paar weken en verder wat lange weekenden. Onderhoud doe ik zelf, dat scheelt natuurlijk wel. Ik heb eerlijk gezegd nooit alle kosten opgeteld maar ik moet zeggen dat het allemaal vrij makkelijk op te brengen is?
@DRAFTER86
Je kan het zo duur maken als je wil he? Mijn GSX400 kostte mij ook maar 400 euro + 100 euro aan onderhoud = 500 euro et voila! Prima motor als beginner voor weinig.
En dan een VFR800 voor 4150 (ja teveel, ik weet het) + veel (reparatie + upgrades) = heel veel
Voor het geld wat ik voor de VFR heb betaald had ik wel 6-8 oudere motoren kunnen kopen, het is maar net wat je wil
Je kan het zo duur maken als je wil he? Mijn GSX400 kostte mij ook maar 400 euro + 100 euro aan onderhoud = 500 euro et voila! Prima motor als beginner voor weinig.
En dan een VFR800 voor 4150 (ja teveel, ik weet het) + veel (reparatie + upgrades) = heel veel
Voor het geld wat ik voor de VFR heb betaald had ik wel 6-8 oudere motoren kunnen kopen, het is maar net wat je wil
Gefeliciteerd!Phydomir schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:42:
O Yeah!!! Zo op naar het gemeentehuis om de A bij te laten schrijven
Dat de kilometerstand laag is betekend niet automatisch dat de motor ook in nieuwstaat is.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:19:
Precies. Alleen al het feit dat er de nadruk wordt gelegd op de valdoppen klinkt mij in de oren als een eigenaar die superzuinig op de motor is geweest. De valblokken zijn van Top Block. Die kunnen afhankelijk van het model, best duur zijn.
Op de foto's ziet alles er goed uit. Wel even het kenteken natrekken of die niet als gestolen is opgegeven. Als de papieren in orde zijn en de motor in goede technische staat is, zou ik het doen. De originele factuur en boekjes zijn aanwezig, dus dat moet zo na te gaan zijn.
Nu ben ik niet thuis in de Thundercats, maar is er met bepaalde series misschien een terugroepactie geweest? Dat kon nog wel eens interessant zijn om uit te zoeken.
Too good to be true vind ik hem ook niet persé, want ik denk dat er nog wel wat kosten aan zullen zitten. Wat ik wel vreemd vind, is dat je om 1 of andere dubieuze reden wel vaker thundercats ziet, waar niet/nauwelijks op gereden is.
Ik ben zelf al een keer gaan kijken naar een thundercat uit 2003 met +/- 10.000 km op de teller. Er zaten ook wat krassen op ( te diep om er uit te polijsten), een knipperlicht lag eraf, de koppelingshendel was voor de helft afgebroken, neerlegschade op de kuip (maar de schade aan kuip en hendel had haar nooit gestoord, dus dat moest ik dan ook maar niet doen
Dat ding staat volgens mij nog steeds te koop op motorshopper. De thundercats zijn naar mijn mening een beetje over priced. De meeste willen nog meer dan 3000 euro hebben voor een fiets die >10 jaar oud is en al 55.000 km gereden heeft. Daar heb je misschien nog 25.000 km plezier van, maar daarna is hij echt wel op. Daarnaast is de Thundercat vanaf '96 vrijwel ongewijzigd gebleven, dus in 2003 was de techniek al redelijk end of life.
Een "veel" voorkomend kwaaltje bij de thundercat is de 2e versnelling (mogelijk ook anderen, maar deze krijgt waarschijnlijk de meeste abuse). Deze zou er nog regelmatig uitschieten bij hard accelereren.
Een fiets die lang stil heeft gestaan kan mogelijk verdroogde keringen hebben, aanslag (of misschien zelfs roest) in de benzinetank. De carbs moeten waarschijnlijk goed schoongemaakt worden wegens aanslag. De banden zullen verdroogd zijn. Hij zou een grote beurt moeten krijgen om ook alle vloeistoffen te vervangen. Kortom 3750 wordt al vlug 4750. Misschien dat je alles mee kan onderhandelen, maar dat betwijfel ik. Voor dat zelfde bedrag heb je misschien ook een hele knappe veel jongere occasion die net gunstig in het onderhoudsinterval zit, 12.000 of 15.000 km's waarbij klepcontrole en de grote beurt net is gedaan.
Over de desbetreffende verkoopster is ook al eens een topic geopend op MF, dat was niet heel positief volgens mij
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
en welke 3 zijn dat dan?DRAFTER86 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:11:
Motorrijden duur? Ik ben student, heb 3 motoren staan, ga elk jaar minimaal een paar keer weg met de motor, meestal 1x een paar weken en verder wat lange weekenden. Onderhoud doe ik zelf, dat scheelt natuurlijk wel. Ik heb eerlijk gezegd nooit alle kosten opgeteld maar ik moet zeggen dat het allemaal vrij makkelijk op te brengen is?
zal vast geen VTR SP2, 998R of een RC45
maar verzekering x3, wegen belasting x3, de stufi is enorm omhoog gegaan zie ik al.
Mensen voor wie C een onverkomelijk probleem is zijn gaaayVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:54:
maar wat is "duur"
alleen al de onderdelen zijn vaak 1500 of meer,
Je moet niet snel verwachten dat een machine minder kost, tenzij er A) veel werk aan moet gebeuren kwa kosten en of onderdelen,ongeval schade C) antiek waar niemand mee gezien wil worden.
Met name oude BMWs hebben last van C.
* dion_b rent
Alles is een keuze en een afweging. Als je looks belangrijker vindt dan prijs, dan gaat je prijs omhoog. Vind je looks geen biet uitmaken zolang je van A naar B kunt, dan gaat je prijs omlaag.
Het is absoluut wel zo dat je voor <= EUR 1000 je geen fiets gaat vinden die en mdern/"mooi" en technisch OK is, maar een van de twee is zeker haalbaar.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
en om even terug te komen op optie C in combinatie met BMW´sdion_b schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:38:
[...]
Mensen voor wie C een onverkomelijk probleem is zijn gaaay
* dion_b rent
Alles is een keuze en een afweging. Als je looks belangrijker vindt dan prijs, dan gaat je prijs omhoog. Vind je looks geen biet uitmaken zolang je van A naar B kunt, dan gaat je prijs omlaag.
Het is absoluut wel zo dat je voor <= EUR 1000 je geen fiets gaat vinden die en mdern/"mooi" en technisch OK is, maar een van de twee is zeker haalbaar.
deze man maakt dan wel weer iets begeerlijks (ik zou haast een R80 of R100 aanschaffen)
http://kevilsspeedshop.com/
Smaken verschillen, ik vind die hele caferacer-stijl niks, of je nu een BMW R of een of andere zakjapannertje ervoor onder handen neemtVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:01:
[...]
en om even terug te komen op optie C in combinatie met BMW´s
deze man maakt dan wel weer iets begeerlijks (ik zou haast een R80 of R100 aanschaffen)
http://kevilsspeedshop.com/
Geef mij lekker een motor waar je rechtop op kan zitten. Als we het over looks hebben zou ik een Brough Superior SS100 als ideaal noemen, maar looks kunnen me echt niets uitmaken zolang ik maar betrouwbaar en comfortabel van A naar B kan, al is dat 500km verderop. Grootste probleem met m'n (zelfs naar mijn idee afgrijselijk lelijke) K75RT-met-stukjes-K100 is dan ook dat ik max 320km op een tank haal...
Oslik blyat! Oslik!
320 km op 1 tank...
*droomt weg bij het idee dat dat ooit haalbaar is*
Ik haal als ik heel voorzichtig rij en me niet op de snelweg laat zien maximaal 200km (20 liter) op 1 volle tank.
Ach een old-timer moet ook nadelen hebben anders is er ook geen uitdaging meer aan. Mocht ik om wat voor reden dan ook de snelweg op gaan dan zie ik letterlijk de meter naar beneden zakken bij iedere gereden kilometer.
Ik ga wel langzaam op zoek naar iets 'nieuws' dat comfortabel is en wat bergruimte bevat. Zal dus wel een BMW tour worden denk ik
Tijd om de GL eens te gaan poetsen (want mat zwart moet ook echt goed blinken
)en op internet te mikken, eens kijken of er nog mensen zijn voor een 'karaktermotor met eigen geluid'.
Ik haal als ik heel voorzichtig rij en me niet op de snelweg laat zien maximaal 200km (20 liter) op 1 volle tank.
Ach een old-timer moet ook nadelen hebben anders is er ook geen uitdaging meer aan. Mocht ik om wat voor reden dan ook de snelweg op gaan dan zie ik letterlijk de meter naar beneden zakken bij iedere gereden kilometer.
Ik ga wel langzaam op zoek naar iets 'nieuws' dat comfortabel is en wat bergruimte bevat. Zal dus wel een BMW tour worden denk ik
Tijd om de GL eens te gaan poetsen (want mat zwart moet ook echt goed blinken
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
knappe dual sport kopen. waar weleens rally's mee gereden worddion_b schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:22:
[...]
Smaken verschillen, ik vind die hele caferacer-stijl niks, of je nu een BMW R of een of andere zakjapannertje ervoor onder handen neemt
Geef mij lekker een motor waar je rechtop op kan zitten. Als we het over looks hebben zou ik een Brough Superior SS100 als ideaal noemen, maar looks kunnen me echt niets uitmaken zolang ik maar betrouwbaar en comfortabel van A naar B kan, al is dat 500km verderop. Grootste probleem met m'n (zelfs naar mijn idee afgrijselijk lelijke) K75RT-met-stukjes-K100 is dan ook dat ik max 320km op een tank haal...
Verwijderd
ach deel van de charme is toch klein tankje,
Op de raarste plekken komen puur en alleen om dat je nog welgeteld 3 druppels in de vlotterkamer van de carb hebt.
en af en toe gewoon de beentjes strekken en kijken of er mischien nog wat leuks vrouwlijks werkzaam is bij de pomp...
Op de raarste plekken komen puur en alleen om dat je nog welgeteld 3 druppels in de vlotterkamer van de carb hebt.
en af en toe gewoon de beentjes strekken en kijken of er mischien nog wat leuks vrouwlijks werkzaam is bij de pomp...
Haha, ja ik zie het. Ze heeft een mailconversatie met MotorCorner gedumpt, over een issue waarbij ze zelf behoorlijk nalatig is. Raar mens.-tom-562 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:52:
Over de desbetreffende verkoopster is ook al eens een topic geopend op MF, dat was niet heel positief volgens mij
Laatste post voor het slotje is wel mooi. Volledig eens met die gast. Ria is een Troll!
Kun je motor olie ook bij vullen of moet je het altijd vervangen.....?
Als het niet op niveau is zou ik het zeker bijvullen. Als je de km/tijd interval hebt gehaald, gewoon vervangen.new_guy schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:08:
Kun je motor olie ook bij vullen of moet je het altijd vervangen.....?
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Nouja, zo goed ben ik er dus niet over te spreken. Als ik het goed zie zou met een Honda Pan European 500+ km per tank mogelijk moeten zijn, dat zou zeker een pre zijn. Voor mij was een Pan destijds boven budget, maar het scheelde niet veel. Voor EUR 2k heb je makkelijk een goede te pakken (ST1100 dan).Saffie_time schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:30:
320 km op 1 tank...
Tijd om de GL eens te gaan poetsen (want mat zwart moet ook echt goed blinken)en op internet te mikken, eens kijken of er nog mensen zijn voor een 'karaktermotor met eigen geluid'.
Dure benzine dan als 76 liter je EUR 1999 kostDECOY88 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:48:
[...]
knappe dual sport kopen. waar weleens rally's mee gereden wordvoor 1999 euro kan ik 76 liter per keer tanken
Maar idd, heb wel eens gekeken naar een R100GS Paris Dakar. Helaas erg waardevast die dingen. En de tank daarvan (of van een R1200GSA) past ook niet bij mij erop
Oslik blyat! Oslik!
Ach...het is de kift. Aangezien BMW de enige fabrikant is die verkooprecords breekt (en zelfs nog wat verkoopt, dat kunnen ze niet allemaal zeggen) en internationaal prijzen blijft winnen voor beste in de categorie denk ik dat het met oubolligheid best meevalt. Met de G, F, S en de Huskies hebben ze toch een behoorlijk nieuw en jong publiek aangetrokken. Ze hebben nu een aanbod met van alles tussen de 1 en 6 cylinders (ze missen alleen nog een 3 en 5 pitter), ketting, riem en kardan aandrijving, dus zeg het maar. Als je beurs diep genoeg is, is er voor elk wat wilt.dion_b schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:38:
[...]
Mensen voor wie C een onverkomelijk probleem is zijn gaaay
Ik rij er natuurlijk zelf op (en dan heb ik de oubolligste!) maar ik durf het wel aan dat het beslist geen ouwelullenmotor is. Allang niet meer.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Maar, andersom is een ouwelullenmotor wel vaak een BMW. (Of een Goldwing, of een chopper)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
BMW is voor de rationele kopers. De persoon die rijdt om zichzelf te verplaatsen en dit graag zo efficiënt mogelijk doet. Vollop accessoires voor bagage, kwaliteitskleding, etc. Nu wil ik niet iedere BMW rijder zo bestempelen, maar dit is duidelijk de doelgroep voor het gamma van hun fietsen.
Wat verkoopt BMW dan? Juist, de 1200GS.mphilipp schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:53:
[...]
Ach...het is de kift. Aangezien BMW de enige fabrikant is die verkooprecords breekt (en zelfs nog wat verkoopt, dat kunnen ze niet allemaal zeggen) en internationaal prijzen blijft winnen voor beste in de categorie denk ik dat het met oubolligheid best meevalt....
Wie koopt dan al die 1200GS-en? Juist, de ouwelullen.
Zo, knuppel, hoenderhok, bam!
I rest my case
S1000rr al genoemd?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Maat van mij had vorige week maandag t/m vrijdag de beschikking over een Ducati 1199 Panigale (gehuurd via Silverline), gekregen voor z'n verjaardag. Wat een perfecte week was dat, prima weertje.
En wat een machine... zo bloedje mooi en het geluid..en dat dashboard...en dat kontje
Een filmpje van hem op de Panigale en ik rijd voor em op m'n Monster... geen spectaculair ritje ofzo, maar wel vermakelijk om te zien dacht ik
Oh en ook nog wat foto's geschoten:
En wat een machine... zo bloedje mooi en het geluid..en dat dashboard...en dat kontje
Een filmpje van hem op de Panigale en ik rijd voor em op m'n Monster... geen spectaculair ritje ofzo, maar wel vermakelijk om te zien dacht ik
Oh en ook nog wat foto's geschoten:
[ Voor 22% gewijzigd door Yellowneck op 29-05-2012 20:44 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verrek, dat stoepje links in beeld ken ik!
(Ideaal om wat auto's over in te halen
)
(Ideaal om wat auto's over in te halen
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik wilde hem net noemen, maar toen kwam de drijfstangbout los en schoot hij wederom in de inrijmodus.
Ik mag toch hopen dat jullie naast al dat file/BBK-rijden ook nog een rondje Westland gedaan hebben?
Vet ding hoor, dat geluid ook
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Oh snap! (letterlijknewbreed schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:47:
[...]
Ik wilde hem net noemen, maar toen kwam de drijfstangbout los en schoot hij wederom in de inrijmodus.
M'n AVB vandaag trouwens gehaald.
Ging redelijk, alleen de noodstop moest overnieuw. De eerste keer kwam ik een beetje zielig aanrijden, de tweede keer jaagde ik de motor vol in de ABS..
Verder heb ik de halve draai, precisiestop en vertragingsoefening gehad.
_@/'
Vier oefeningen totaal? Je moet er toch altijd zeven doen?
Dat zijn de verplichte oefeningen die zal ie dus wel gedaan hebben
Maar je motor in ABS trekken zou een afkeur moeten zijn lijkt mij.. Dat je hem dan op 6 punten gehaald heb is een ander punt
A Soldiers manual and a pair of boots.
Tijdens het lessen moest ik het ook zonder abs doen(wel abs op de motor).To_Tall schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:41:
[...]
Maar je motor in ABS trekken zou een afkeur moeten zijn lijkt mij.. Dat je hem dan op 6 punten gehaald heb is een ander puntmaar tijdens het examen mag je motor niet in ABS schieten is mij verteld. Ze willen namelijk een gecontroleerde noodstop zien. Liefst met 1 been op de grond ipv 2
Op het examen, ik netjes de noodstop doen zonder abs.
Krijg ik commentaar dat ik toch abs heb dus wel veel harder moet remmen.
Daarna met abs vol in de ankers en alles was oke.
Mijn instructeur vertelde naderhand dat hij het je leert zonder abs.
Dit omdat je ook een noodstop moet kunnen maken zonder abs.
Mjummie, nog 3 dagen en dan lekker knallen door de alpen. Zijn nog een aantal passen dicht maar als het goed is gaan die vandaag/ morgen of begin juni open.
We rijden uiteindelijk maar met z'n 2en dus ik heb een route gemaakt met flinke dagafstanden
4100km totaal in 10 dagen.
Ik heb er zin in!
We rijden uiteindelijk maar met z'n 2en dus ik heb een route gemaakt met flinke dagafstanden
4100km totaal in 10 dagen.
Ik heb er zin in!
Als je je theorie boek erop na leest staat er vrij duidelijk in dat tijdens AVB geen afkeur is.To_Tall schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:41:
[...]
Maar je motor in ABS trekken zou een afkeur moeten zijn lijkt mij.. Dat je hem dan op 6 punten gehaald heb is een ander puntmaar tijdens het examen mag je motor niet in ABS schieten is mij verteld. Ze willen namelijk een gecontroleerde noodstop zien. Liefst met 1 been op de grond ipv 2
Ik had precies hetzelfde, remde te lullig, wilde hem niet in de ABS laten schieten. Het was ook nog vroeg in het jaar, en had veel regen. Moest hem ook opnieuw doen, examinator wilde me harder zien remmen. Heb het nog een keer gedaan, motor schoot vollop in de ABS en goedgekeurd.
Dat had ik ook. Met als toevoeging: de eerste keer remde ik netjes tot tegen het blokkeerpunt aan, zoals ik het geleerd had. Het zag er niet spectaculair uit, maar de remafstand was wel kort. Toen moest ik remmen "alsof er een vrachtwagen voor je afslaat, dus laat eens wat zien!" De motor vol in de ABS gejaagd, 4 meter langere remweg, en toen was het wel goed.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dus je komt 4 meter verder uit als je em in je ABS laat schieten? Als er een vrachtwagen afslaat kan dat nogal een verschil maken. En dat keuren ze goed?
Mogelijk dat ik iets harder reed om het wat spectaculairder te maken, maar niet zo veel om die 4 meter te verklaren. Tja, ABS is er niet om je remweg te verkorten. In theorie sta je dus eerder stil als je net tegen het blokkeerpunt aan remt. In de praktijk verstijven mensen echter als ze echt schrikken. En dan heeft ABS dus wel degelijk veel voordelen. Op het AVB is er van schrikken alleen geen sprake. Hoogstens van de uitslag.
Ik heb inderdaad het idee dat ABS (wanneer hij ingrijpt) de remweg vergroot. De remweg is echter wel korter dan wanneer je banden beginnen te glijden. Wel vreemd dat ze willen dat je hem in de ABS remt, echter als je goed aanlegt is de kans vele malen kleiner dat ABS ingrijpt dan, wanneer je in 1 keer vol de remmen ingaat.
* DinX kan stoppen met piepende banden met zijn ABS 
Veel harder kan je niet remmen zonder op je plaat te gaan
Veel harder kan je niet remmen zonder op je plaat te gaan
[ Voor 33% gewijzigd door DinX op 30-05-2012 09:15 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik weet wel zeker dat ABS je remweg langer maakt. Je zit namelijk over de grens van wat de banden aan kunnen dat ABS ingrijpt om dit weer terug te brengen. ABS kan dit echter niet naar het maximum brengen wat jij kan beremmen. ABS heeft bij koekblikken dan ook meer nut omdat het voertuig bestuurbaar blijft. Sturen en hard remmen op een motor...... ik hoef niets meer te zeggen toch?
Ligt dan denk ik weer aan welke examinator je treft. Ik joeg hem niet in de ABS maar had wel een licht blokkerend achterwiel. Ook in 1x goed.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
*heeft een remweg van een vrachtwagen op zijn oldtimer*
Kwam ik vorig weekend weer achter toen ik een semi-noodstop moest maken met dat zware apparaat. Had nog een maat achterop zitten en dan merk je toch wel dat mijn motor leuk is maar niet meer naar moderne maatstaven.
Voor mij remde een auto zeer resoluut voor groen (
) verkeerslicht. Ook met een normale volgafstand is dan van 80 naar 0 voor mijn motor lastiger dan een moderne auto met als gevolg een mooi blokkerend achterwiel.
Kwam ik vorig weekend weer achter toen ik een semi-noodstop moest maken met dat zware apparaat. Had nog een maat achterop zitten en dan merk je toch wel dat mijn motor leuk is maar niet meer naar moderne maatstaven.
Voor mij remde een auto zeer resoluut voor groen (
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Verwijderd
Heeft er iemand hier ervaring met (lessen bij) Bruinsma te Utrecht? Of andere rijscholen in Utrecht?
Ik heb daar namelijk binnenkort Try the bike (2 uur intro) maar ben benieuwd of ik nog verder moet kijken dan mijn neus lang is.
Ik heb daar namelijk binnenkort Try the bike (2 uur intro) maar ben benieuwd of ik nog verder moet kijken dan mijn neus lang is.
Heb gelest bij Safety in Houten.
Ook try the bike gedaan bij bruinsma en daarna bij Safety een proefles.
Kleiner bedrijf. Persoonlijker. Fijner. Just my 2 cents!
Ook try the bike gedaan bij bruinsma en daarna bij Safety een proefles.
Kleiner bedrijf. Persoonlijker. Fijner. Just my 2 cents!
Heb bij Wierenga gelest, alles in 1x gehaald, vond het een fijne rijschool. Denk alleen wel iets duurder dan Bruinsma. Over Bruinsma heb ik geen slechte dingen gehoord, en enkele motorrijders uit Utrecht die ik ken waren er best tevreden mee.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:28:
Heeft er iemand hier ervaring met (lessen bij) Bruinsma te Utrecht? Of andere rijscholen in Utrecht?
Verwijderd
Ik heb mijn B gehaald bij Bruinsma en ben er erg over te sprekenVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:28:
Yay, zit er dit in dat ik as zaterdag ipv de personeelsvereniging fietstocht te leiden toch dat aan iemand anders kan delegeren en met een drietal anderen motortoer door de duinen kan maken
Oslik blyat! Oslik!
Is je K gemaakt voor het zand dan?dion_b schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:10:
Yay, zit er dit in dat ik as zaterdag ipv de personeelsvereniging fietstocht te leiden toch dat aan iemand anders kan delegeren en met een drietal anderen motortoer door de duinen kan maken
Lijkt me nog een flinke uitdaging om daarmee door de duinen te rijden
Hoe dan ook rijden op motor > rijden op fiets elke dag van de week!
[ Voor 7% gewijzigd door Saffie_time op 30-05-2012 10:30 ]
Ik heb net mijn zilveren spiegel vizier binnen van HJC maar het vizier is zo licht maar mijn mening. De vizier zit nog in de folie en als ik door het vizier kijk kan ik de handleiding lezen, kan dit of heb ik een verkeerd vizier binnen gekregen? Het vizier heeft wel een spiegeleffect, tenminste zo lijkt het. Meer mensen die een spiegelvizier van HJC hebben?
Heb de webshop, fc moto.de al gemaild.
Heb de webshop, fc moto.de al gemaild.
Ik heb een blauw iridium vizier van HJC. Als ik hierdoor kijk (van binnen naar buiten) ziet alles er een beetje bruin uit, meer niet. In de felle zon rijd ik nog steeds met het zonnevizier naar beneden geklapt omdat het anders te fel aan mijn ogen is. Het verduistert dus niet al te veel.
Vergeet ook niet dat het in je helm een stuk donkerder is dan daarbuiten. Hierdoor wordt het spiegeleffect (van buiten naar binnen) versterkt. Een beetje hetzelfde idee als spiegels in een verhoorkamer. Aan de observeerkant moet het licht dan uit zijn, anders wordt het een vrijwel normale ruit.
Imho is dat dus normaal.
Vergeet ook niet dat het in je helm een stuk donkerder is dan daarbuiten. Hierdoor wordt het spiegeleffect (van buiten naar binnen) versterkt. Een beetje hetzelfde idee als spiegels in een verhoorkamer. Aan de observeerkant moet het licht dan uit zijn, anders wordt het een vrijwel normale ruit.
Imho is dat dus normaal.
Ahum, over de wegen door de duinen. Ik heb gelezen van iemand die van z'n K75 een K75GS gemaakt heeft. Zag er indrukwekkend uit, maar gezien gewicht zou het zo in het zand weggezakt zijn vrees ikSaffie_time schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:29:
[...]
Is je K gemaakt voor het zand dan?
Lijkt me nog een flinke uitdaging om daarmee door de duinen te rijden
Mwoeah, hangt ervan af waar. In het centrum van A'dam is motor beter dan auto, maar geef me toch liever een fiets.Hoe dan ook rijden op motor > rijden op fiets elke dag van de week!
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Hallo,
Ik ben nu net 3 weken bezig met mijn motor rijbewijs. Ergens in maart een proefles gehad en maar besloten om me rijbewijs te halen. Sinds 12 mei les ik standaard op de zaterdag ochtend van 09:30 tot 11:00.
In september word ik 21 en dan is het de bedoeling om tussen 16 september en 13 januari me rijbewijs te halen, dit ivm regels die worden aangescherpt.
Wat ik zoal doe tijdens me lessen:
Snelle slalom (waarbij ik nog steeds beter moet kantelen ipv sturen)
Precisie stop (met 50 aankomen rijden, lukt over het algemeen altijd wel, wil alleen vaak me achterrem teveel gebruiken
)
Langzame slalom (gaat ook best, op soms wat missers na xD)
En nog een remproef waar ik de naam van kwijt ben, maar die is iets korter dan de precisie stop. Zit dus tussen de precisie stop en de noodstop in.
Bij het remmen wil ik nog wel vaak me gas een klein beetje open trekken
Dus mocht iemand een paar briljante tips voor me hebben, ze zijn erg welkom
Ik ben nu net 3 weken bezig met mijn motor rijbewijs. Ergens in maart een proefles gehad en maar besloten om me rijbewijs te halen. Sinds 12 mei les ik standaard op de zaterdag ochtend van 09:30 tot 11:00.
In september word ik 21 en dan is het de bedoeling om tussen 16 september en 13 januari me rijbewijs te halen, dit ivm regels die worden aangescherpt.
Wat ik zoal doe tijdens me lessen:
Snelle slalom (waarbij ik nog steeds beter moet kantelen ipv sturen)
Precisie stop (met 50 aankomen rijden, lukt over het algemeen altijd wel, wil alleen vaak me achterrem teveel gebruiken
Langzame slalom (gaat ook best, op soms wat missers na xD)
En nog een remproef waar ik de naam van kwijt ben, maar die is iets korter dan de precisie stop. Zit dus tussen de precisie stop en de noodstop in.
Bij het remmen wil ik nog wel vaak me gas een klein beetje open trekken
Dus mocht iemand een paar briljante tips voor me hebben, ze zijn erg welkom
Briljante tip; vraag het je instructeur!
Vaak bu'j te bang!
Probeer wat vaker te lessen dan 1x in de week.
Over pak hem beet 20 weken is het al september / oktober en dan wil je zo snel mogelijk afrijden.
Ik ken je verder niet en heb geen idee hoe snel je het motorrijden oppikt, maar je zal net zien dat je toch wat meer lessen nodig heb en dan het eersvolgende examen pas in januari 2013 is.
Of je zakt de eerste keer. Het zou mooi zijn als je er 100% zeker van kan zijn dat je voor 2013 het pasje hebt.
Over pak hem beet 20 weken is het al september / oktober en dan wil je zo snel mogelijk afrijden.
Ik ken je verder niet en heb geen idee hoe snel je het motorrijden oppikt, maar je zal net zien dat je toch wat meer lessen nodig heb en dan het eersvolgende examen pas in januari 2013 is.
Of je zakt de eerste keer. Het zou mooi zijn als je er 100% zeker van kan zijn dat je voor 2013 het pasje hebt.
Verwijderd
Vaker is helaas niet mogelijk
Dit ivm met werk, ik werk 5 dagen (40 uur) en heb een uur reistijd. Dus voordat ik thuis ben is het ruim 18:00 geweest en hij lest maar tot ongeveer die tijd 
Heb hiervoor nooit op een brommer of scooter gezeten, proefles kreeg ik die slalom al mee en op het eind ook al de remproef. 2de les zelf over de weg gereden naar het terrein waar het allemaal staat.
Dus pak het opzich wel snel op, zijn elke bepaalde dingen waar ik moeite mee heb (lees, kantellen en gas los laten met het remmen).
Owwh, en naarmate ik dichter bij september kom, ben ik ook wel van plan om vaker te lessen, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ver ik op dat moment ben.
Heb hiervoor nooit op een brommer of scooter gezeten, proefles kreeg ik die slalom al mee en op het eind ook al de remproef. 2de les zelf over de weg gereden naar het terrein waar het allemaal staat.
Dus pak het opzich wel snel op, zijn elke bepaalde dingen waar ik moeite mee heb (lees, kantellen en gas los laten met het remmen).
Owwh, en naarmate ik dichter bij september kom, ben ik ook wel van plan om vaker te lessen, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ver ik op dat moment ben.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 14:11 ]
Ik werk ook 40 uur in de week (of ben ik iig op kantoor
) maar ik heb destijds elke keer 1-2 atv-uren opgenomen of ben gewoon vroeg begonnen, en dan ging ik wat eerder naar huis. Werkte uiteindelijk vrij goed!
Verwijderd
Zal het zaterdag even overleggen, of er een aantal dagen zijn dat ik op het eind van de dag kan lessen 
Weet al dat het op me werk opzich geen probleem is
Weet al dat het op me werk opzich geen probleem is
1x in de week lijkt me voldoende, als je voor januari je rijbewijs wilt hebben.Serotonine schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:57:
Probeer wat vaker te lessen dan 1x in de week.
Als je constateert dat je echt geen aanleg hebt, of zakt voor een examen, dan kan je misschien tijdelijk 2 lessen in de week doen.
Voor alle oefeningen geldt dat je ver vooruit moet blijven kijken en dat je de snelheid ruim voor aanvang van de oefening al constant hebt. Als je nog loopt te klooien met de juiste snelheid voordat je de oefening ingaat, dan kan je beter opnieuw beginnen.
Ook bij de remproeven is het belangrijk dat je recht vooruit blijft kijken. Je zal zien dat je dan veel gecontroleerder kan remmen en stabieler blijft. Het verschil tussen de stopproef en de noodstop is niet zo groot. Eigenlijk kan je de zelfde techniek toepassen, alleen moet je bij de stopproef in de eerste versnelling zitten bij stilstand, bij de noodstop is dit niet verplicht.
1. snelheid op 50 km
2. bij de markering gas dicht
3. koppeling in en rem rustig aanleggen, zodat het gewicht naar je voorste wiel gaat
4. kracht op de remmen hard opvoeren. en tegelijk terugschakelen.
Als je zo remt, dan heb je de noodstop en de stopproef in 1 keer te pakken.
Snelle slalom doe je vanuit je heupen. Met een constante snelheid en een constant ritme kan je hem door de pionnen heen leiden. Je geeft dus een aanzet met je heup, en door het stuur wat omlaag te duwen kantel je hem er doorheen Het is super belangrijk dat je de snelheid constant houdt. Afschuinen doe je niet echt extreem met de snelle slalom (correct me if I'm wrong, maar zo heb ik het niet ervaren), dit gebruik je voornamelijk bij de halve draai en het 8'tje anders zijn deze oefeningen niet uit te voeren.
Bij de langzame slalom hielp het bij mij als ik goed tegen de tank ging zitten. Dan komt je gewicht wat meer op het voorste wiel te staan en is hij een stuk wendbaarder.
Oja, en altijd knieën tegen de tank drukken. Als je aan het einde van de les geen spierpijn hebt dan heb je verzaakt.
En welkom trouwens. Werkt wel verslavend he, dat motorrijden?
Verwijderd
@Newsbreed, super bedankt
Weet opzich wel hoe het moet, alleen in de praktijk brengen is alleen wat lastiger xD Maar toch super bedankt!
@DrivenUCrazy, Dank je wel, en dat werkt het zeker. Regelmatig bij me vader achterop geweest en nu ook een vriend met een motor en toen begon het toch echt wel te kriebelen
Kan niet wachten tot ik me rijbewijs heb
@DrivenUCrazy, Dank je wel, en dat werkt het zeker. Regelmatig bij me vader achterop geweest en nu ook een vriend met een motor en toen begon het toch echt wel te kriebelen
DitMarc Rademaker schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:16:
Ik werk ook 40 uur in de week (of ben ik iig op kantoor) maar ik heb destijds elke keer 1-2 atv-uren opgenomen of ben gewoon vroeg begonnen, en dan ging ik wat eerder naar huis. Werkte uiteindelijk vrij goed!
Ik werk ook 40 uur en heb tijdens het lessen altijd pas vanaf 16:00/17:00 kunnen lessen, en zaterdags dan. Vaak begon ik gewoon wat vroeger (flexibele werktijden ftw!), en kon dus om 16:00 beginnen met lessen. Ik heb 1 of 2x een middagje vrij genomen om echt overdag te kunnen lessen.
Vaak bu'j te bang!
Geen les op zaterdag? Ik heb al mijn lessen op zaterdag gedaan behalve een keer een inhaalles maar die viel geloof ik op een feestdag of zondag (eigenaar van de zaak gaf zelf les) en examen.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:10:
Vaker is helaas niet mogelijkDit ivm met werk, ik werk 5 dagen (40 uur) en heb een uur reistijd. Dus voordat ik thuis ben is het ruim 18:00 geweest en hij lest maar tot ongeveer die tijd
Ik kreeg altijd op mijn kloten als ik terugschakelde bij de noodstop...newbreed schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:23:
[...]
1x in de week lijkt me voldoende, als je voor januari je rijbewijs wilt hebben.
Als je constateert dat je echt geen aanleg hebt, of zakt voor een examen, dan kan je misschien tijdelijk 2 lessen in de week doen.
Voor alle oefeningen geldt dat je ver vooruit moet blijven kijken en dat je de snelheid ruim voor aanvang van de oefening al constant hebt. Als je nog loopt te klooien met de juiste snelheid voordat je de oefening ingaat, dan kan je beter opnieuw beginnen.
Ook bij de remproeven is het belangrijk dat je recht vooruit blijft kijken. Je zal zien dat je dan veel gecontroleerder kan remmen en stabieler blijft. Het verschil tussen de stopproef en de noodstop is niet zo groot. Eigenlijk kan je de zelfde techniek toepassen, alleen moet je bij de stopproef in de eerste versnelling zitten bij stilstand, bij de noodstop is dit niet verplicht.
1. snelheid op 50 km
2. bij de markering gas dicht
3. koppeling in en rem rustig aanleggen, zodat het gewicht naar je voorste wiel gaat
4. kracht op de remmen hard opvoeren. en tegelijk terugschakelen.
Als je zo remt, dan heb je de noodstop en de stopproef in 1 keer te pakken.
Snelle slalom doe je vanuit je heupen. Met een constante snelheid en een constant ritme kan je hem door de pionnen heen leiden. Je geeft dus een aanzet met je heup, en door het stuur wat omlaag te duwen kantel je hem er doorheen Het is super belangrijk dat je de snelheid constant houdt. Afschuinen doe je niet echt extreem met de snelle slalom (correct me if I'm wrong, maar zo heb ik het niet ervaren), dit gebruik je voornamelijk bij de halve draai en het 8'tje anders zijn deze oefeningen niet uit te voeren.
Bij de langzame slalom hielp het bij mij als ik goed tegen de tank ging zitten. Dan komt je gewicht wat meer op het voorste wiel te staan en is hij een stuk wendbaarder.
Oja, en altijd knieën tegen de tank drukken. Als je aan het einde van de les geen spierpijn hebt dan heb je verzaakt.
Meen je dat? Ik werd aangemoedigd om dit altijd te doen. Het voordeel is namelijk dat je nog weg kan rijden mocht je op een gevaarlijk punt tot stilstand komen.MikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:14:
[...]
Ik kreeg altijd op mijn kloten als ik terugschakelde bij de noodstop...
que?newbreed schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:23:
[...]
dat lijkt me niet de juiste methode.
je moet de machine het werk laten doen, je eigen gewicht verplaatsen helpt daarbij, krampachtig zorgen dat je er maar op blijft zitten door je met je knieën vast te blijven houden resulteert in verkramping en dus tot vermoeidheid.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ja, echt...newbreed schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:21:
[...]
Meen je dat? Ik werd aangemoedigd om dit altijd te doen. Het voordeel is namelijk dat je nog weg kan rijden mocht je op een gevaarlijk punt tot stilstand komen.
Uit automatisme schakelde ik constant terug, maar hij vond dat ik op het remmen moest focussen.
Bij noodstop hoefde het bij mij inderdaad ook niet, omdat het belangrijk was om zo snel mogelijk stil te staan en je bij een noodstop toch vaak niet denkt aan terugschakelen lag de focus voornamelijk op zo hard mogelijk remmen.newbreed schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:21:
[...]
Meen je dat? Ik werd aangemoedigd om dit altijd te doen. Het voordeel is namelijk dat je nog weg kan rijden mocht je op een gevaarlijk punt tot stilstand komen.
Misschien dat je me verkeerd begreep:talin schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:32:
[...]
que?
dat lijkt me niet de juiste methode.
je moet de machine het werk laten doen, je eigen gewicht verplaatsen helpt daarbij, krampachtig zorgen dat je er maar op blijft zitten door je met je knieën vast te blijven houden resulteert in verkramping en dus tot vermoeidheid.
Het werk van de machine is rechtop blijven. Hij kan ook niet anders door het gyroscopisch effect dat ontstaat door de draaiïng van de wielen.
Knieën tegen de tank doe ik om de motor te laten kantelen. Hoe harder je gaat, hoe harder je moet duwen om het zelfde effect te bereiken. Deze techniek heeft niks met "krampachtig blijven zitten" te maken. Ik blijf prima zitten zonder tegen de tank te duwen, maar mijn bochten lijden er significant onder als ik het niet doe.
Daarnaast wil ik tijdens de remproeven zoveel mogelijk druk met mijn benen opvangen en niet op mijn armen/polsen. Dus ook bij de remproeven, knieën tegen de tank. Ik maak dus prima gebruik van die mooie ergonomische vormen die ze in de tank hebben gemaakt.
Je moet natuurlijk niet als 1 of andere malloot tijdens de hele rit met volle kracht in te tank zitten persen, daar schiet je niks mee op. Maar een groot deel van het werk (manoeuvres) gebeurt toch echt door tegen de tank te duwen. Dat is de techniek die ik geleerd heb en toepas, omdat hij voor mij goed werkt. Wel had ik na de AVB lessen altijd spierpijn, omdat 2 uur oefeningen rijden behoorlijk aanpoten is.
Misschien, heb jij een andere techniek geleerd?
Dat is ook de tip die ik met AVD krijg, Bij Bochten je knieen tegen de Tanknewbreed schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:05:
[...]
Misschien dat je me verkeerd begreep:
Het werk van de machine is rechtop blijven. Hij kan ook niet anders door het gyroscopisch effect dat ontstaat door de draaiïng van de wielen.
Knieën tegen de tank doe ik om de motor te laten kantelen. Hoe harder je gaat, hoe harder je moet duwen om het zelfde effect te bereiken. Deze techniek heeft niks met "krampachtig blijven zitten" te maken. Ik blijf prima zitten zonder tegen de tank te duwen, maar mijn bochten lijden er significant onder als ik het niet doe.
Daarnaast wil ik tijdens de remproeven zoveel mogelijk druk met mijn benen opvangen en niet op mijn armen/polsen. Dus ook bij de remproeven, knieën tegen de tank. Ik maak dus prima gebruik van die mooie ergonomische vormen die ze in de tank hebben gemaakt.
Je moet natuurlijk niet als 1 of andere malloot tijdens de hele rit met volle kracht in te tank zitten persen, daar schiet je niks mee op. Maar een groot deel van het werk (manoeuvres) gebeurt toch echt door tegen de tank te duwen. Dat is de techniek die ik geleerd heb en toepas, omdat hij voor mij goed werkt. Wel had ik na de AVB lessen altijd spierpijn, omdat 2 uur oefeningen rijden behoorlijk aanpoten is.
Misschien, heb jij een andere techniek geleerd?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik ook. Mocht pas terug schakelen als ik stil stond, maar tijdens het remmen nietMikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:14:
[...]
Ik kreeg altijd op mijn kloten als ik terugschakelde bij de noodstop...
Ik heb deze hier nog niet gezien, was net op de post in Rijswijk en zag hem staan, mooi ding!
Dat is allemaal leuk en aardig in de zomer, maar ik leste in de winter vaak van 8 tot 10 avonds en dan wordt je het wel snel zat, constant in het donker rijden.-tom-562 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:13:
[...]
Dit
Ik werk ook 40 uur en heb tijdens het lessen altijd pas vanaf 16:00/17:00 kunnen lessen, en zaterdags dan. Vaak begon ik gewoon wat vroeger (flexibele werktijden ftw!), en kon dus om 16:00 beginnen met lessen. Ik heb 1 of 2x een middagje vrij genomen om echt overdag te kunnen lessen.
Aantal mogelijkheden:Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:10:
Vaker is helaas niet mogelijkDit ivm met werk, ik werk 5 dagen (40 uur) en heb een uur reistijd. Dus voordat ik thuis ben is het ruim 18:00 geweest en hij lest maar tot ongeveer die tijd
- Gewoon twee keer op zaterdag lessen.
- Andere tijden regelen op je werk.
- Van rijschool wisselen.
- Rijschool vragen om 's avonds te lessen.
Je wilt echt wel zeker zijn dat je je rijbewijs nog weet te halen met die nieuwe regels
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Mooi dagje bij MvD gehad
Héét! Dat wel.
Echt te mooi, intropraatje 's ochtends. "We binnen op het asfalt, en gaan later op de dag het zand in" "We gaan niet springen"
En vervolgens gaan we direct naar het zand EN springen

Echt te mooi, intropraatje 's ochtends. "We binnen op het asfalt, en gaan later op de dag het zand in" "We gaan niet springen"
En vervolgens gaan we direct naar het zand EN springen
Hey, die (of z'n broertje) zag ik laatst rijden in Den Haag. Dacht even dat ik zat te dagdromenPostman81 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:56:
Ik heb deze hier nog niet gezien, was net op de post in Rijswijk en zag hem staan, mooi ding!
[afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 30-05-2012 21:16 ]
Is een pilot-project van de brandweer Haaglanden, is er als het goed is maar 1 van op 't moment
Doel is om ze als "scouts" in te zetten zodat ze snel de situatie ter plekke kunnen beoordelen en extra wagens kunnen sturen indien nodig.
http://regio15.nl/actueel...lots-brandweer-haaglanden
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Aha! Tja de ambulancemotor is ook wel een succes geloof ik, dus waarom niet de brandweermotor?
De pliesiemotor is ook wel populair geloof ik
De pliesiemotor is ook wel populair geloof ik
Werk jij bij brandweer rijswijk? Maat van me werkte er...Postman81 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:56:
[afbeelding]
Ja, BMW was tot voor kort de enige die gewoon af fabriek zo'n model levert. Met alles erop en eraan. Je hoeft alleen maar de stickers te plakken en je eigen radio erin te steken, en je kunt los. Yamaha heeft inmiddels ook het licht gezien en levert ze nu ook. Vandaar dat BMW, ondanks de hogere aanschaf toch nog goedkoper kan zijn dan een ander merk. Als je dat ding nl eerst helemaal uit elkaar moet halen, ben je een bak geld kwijt.
Het zijn dan ook aparte modellen. Ik heb een ex-pliesie RT en die is 850cc ipv 1100. Nu heb je een 900cc ipv een 1200 voor de pliesie. Merk je nauwelijks wat van. De 850 was ooit ook op de reguliere modellen te koop, maar was slechts 500 gulden goedkoper, dus dan koop je een 1100 natuurlijk.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zo, vandaag is m'n carterplaat aangekomen bij de dealer, morgen oppikken en monteren 
Vandaag gelijk ook maar een set Heidenau K60 Scouts besteld, ben benieuwd
Via Bruinsma gedaan, weinig klachten, maar als ik het over zou mogen / moeten doen met deze ervaring zou ik persoonlijk wel voor een ander kiezen...Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:28:
Het blok van de 850 doet niks onder voor de 1100. Het schijnt zelfs mooier te lopen en een stukje zuiniger te zijn. Dus mensen die een 1100 kochten voor 500 gulden meer ..... hebben dan niet gereden op de 850mphilipp schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:34:
[...]
Het zijn dan ook aparte modellen. Ik heb een ex-pliesie RT en die is 850cc ipv 1100. Nu heb je een 900cc ipv een 1200 voor de pliesie. Merk je nauwelijks wat van. De 850 was ooit ook op de reguliere modellen te koop, maar was slechts 500 gulden goedkoper, dus dan koop je een 1100 natuurlijk.
Mocht je uiteindelijk toch in Lepelstraat gaan kijken voor die Diversion, kan je ook meteen in Dinteloord even kijken naar een nette Hornet voor weinig: http://www.motorshopper.n.../Honda-CB600S-Hornet.htmlMikeyMan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:04:
[...]
Tsjah, als ik al 3k bij elkaar heb, kan ik net zo goed 4k uitgeven... Zo krap bij kas zit ik ook weer niet
Tis meer dat ik graag wat spaargeld wil bufferen, en dus niet meteen wil kopen. Dan is af en toe wat lenen of huren nog wel te doen. Echter; zou ik niet zo snel meer dan 1000 euro aan een motor uitgeven als ik daar maar een jaartje mee wil doen.
En als ik dan zoiets zie:
http://www.motorshopper.n...rsion-voor-spotprijs.html
Denk ik dat ik daar best wel een jaartje op vooruit kan. Heb op die VX800 die 500 euro heeft gekost toch ook erg veel lol gehad dit weekend...
Daarnaast ben ik best handig
Ik ben ermee begonnen, maar ik wil wat zwaarders. Probleem is dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik wil
Als je er 2500 vanaf haalt, koop ik hem ongezien van je... Deal?fredkroket schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:09:
[...]
Mocht je uiteindelijk toch in Lepelstraat gaan kijken voor die Diversion, kan je ook meteen in Dinteloord even kijken naar een nette Hornet voor weinig: http://www.motorshopper.n.../Honda-CB600S-Hornet.html.
Ik ben ermee begonnen, maar ik wil wat zwaarders. Probleem is dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik wil.
fredkroket schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:09:
[...]
Mocht je uiteindelijk toch in Lepelstraat gaan kijken voor die Diversion, kan je ook meteen in Dinteloord even kijken naar een nette Hornet voor weinig: http://www.motorshopper.n.../Honda-CB600S-Hornet.html.
Ik ben ermee begonnen, maar ik wil wat zwaarders. Probleem is dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik wil.
Verwijderd
Is allemaal een mogelijkheid, alleen:Phyxion schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:40:
[...]
Aantal mogelijkheden:
- Gewoon twee keer op zaterdag lessen.
- Andere tijden regelen op je werk.
- Van rijschool wisselen.
- Rijschool vragen om 's avonds te lessen.
Je wilt echt wel zeker zijn dat je je rijbewijs nog weet te halen met die nieuwe regels
- Ben nu vooral nog bezig met AVB en dan is ander half uur op een zaterdag lang zat, anders heb ik straks 3 uur lang op zaterdag AVB
- Dit gaat lastig worden omdat ik nog een reistijd heb van een uur, dus dan zou je het allemaal heel gek moeten gaan aanpassen om nog een les te kunnen rijden. Kan ik beter een middagje vrij nemen of iets.
- Dit is de best aangeschreven rijschool in mijn omgeving. Wanneer ik straks de weg op ga, rijd mijn instructeur ook op een motor, in tegen stelling tot de andere rijscholen in mijn omgeving.
- Hij runt alles in zijn eentje, zijn vrouw doet de auto en hij de motor. In de winter doet hij ook de auto als het met de motor niet meer te doen is. Dus kan het hem niet kwalijk nemen dat hij 's avonds vrij wil. Met ook 2 jonge kinderen thuis.
Die stomme halve kuip er af, en ik zou zeggen dat het een nette Hornet isfredkroket schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:09:
[...]
Ongeveer 2500 per jaar. Soms staat hij weken stil, andere keren rij je 500 km in een weekendje weg. "Probleem" is dat ik een auto van de zaak heb, waardoor ik ook niet met mijn motor naar mijn werk ga.Marc Rademaker schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:13:
[...]
Die stomme halve kuip er af, en ik zou zeggen dat het een nette Hornet isNiet veel kilometers gemaakt ermee of wel?
Ben overigens wel blij met die fiets. Hij doet het goed en mankeert helemaal niets aan. Enige nadeel vind ik dat er geen benzine meter op zit. Heb nu al 3x stil gestaan... Zondag gebeurde het weer. Vorige week met mijn broertje 's avonds Zeeland doorgescheurd (130km), toen zondag wilde ik een rustig rondje gaan doen en na 40km stond ik stil. Normaal haal ik wel 240-260 km op een tank (11 liter, zonder reserve meegerekend). Gelukkig op reserve zetten en verder rijden, maar toch is het verveldend.
Zit er niet eens een benzinelampje op?fredkroket schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:16:
[...]
Ongeveer 2500 per jaar. Soms staat hij weken stil, andere keren rij je 500 km in een weekendje weg. "Probleem" is dat ik een auto van de zaak heb, waardoor ik ook niet met mijn motor naar mijn werk ga.
Ben overigens wel blij met die fiets. Hij doet het goed en mankeert helemaal niets aan. Enige nadeel vind ik dat er geen benzine meter op zit. Heb nu al 3x stil gestaan... Zondag gebeurde het weer. Vorige week met mijn broertje 's avonds Zeeland doorgescheurd (130km), toen zondag wilde ik een rustig rondje gaan doen en na 40km stond ik stil. Normaal haal ik wel 240-260 km op een tank (11 liter, zonder reserve meegerekend). Gelukkig op reserve zetten en verder rijden, maar toch is het verveldend.
Jawel, maar geen metertje die aangeeft of je op kwart, helft, vol zit oid. Alleen een lampje dat je je reserve ingaat en nog een km of xx kunt rijden. Echt een zware tekortkoming imho.
[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 31-05-2012 10:23 ]
Zelfs zo'n lampje heb ik niet eens op mijn ZX-7R
Ik heb mezelf gewoon aangeleerd om na 200km maar rustig pomp op te zoeken. Dan zit ik nog aan de veilige kant en nog niet in de reserve.
Ik heb mezelf gewoon aangeleerd om na 200km maar rustig pomp op te zoeken. Dan zit ik nog aan de veilige kant en nog niet in de reserve.
Yamaha MT-09
Blijkbaar was het m'n carterplaat niet maar m'n banden. Om 14:00 op laten leggenDinX schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:01:
Zo, vandaag is m'n carterplaat aangekomen bij de dealer, morgen oppikken en monteren
Maar zodra dat lampje aangaat dan zoek je toch gelijk een tankstation op? Als bij mij het lampje gaat branden heb ik nog 2 liter over, waar ik +/- 40km mee kan rijden bij rustig rijden._Apache_ schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:22:
[...]
Jawel, maar geen metertje die aangeeft of je op kwart, helft, vol zit oid. Alleen een lampje dat je je reserve ingaat en nog een km of xx kunt rijden. Echt een zware tekortkoming imho.Maakt de fiets echt ongeschikt voor lange ritten.
Hoe kom jij dan stil te staan als er een lampje op zit die gaat branden zodra reserve in gaat?
Mooi ding. Het begint bij mij de laatste tijd toch wel weer wat te kriebelen om het motorrijden weer op te pakken (jaar of.... 6/7 niet gedaan nu), maar daarvoor is het wellicht toch verstandig eerst een paar rijlesjes te pakken weerfredkroket schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:09:
[...]
En ik zit met het probleem wat jij hier ook beschrijft
fredkroket schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:16:
[...]
"Probleem" is dat ik een auto van de zaak heb, waardoor ik ook niet met mijn motor naar mijn werk ga.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Omdat je in Duitsland niet op elke straathoek een pomp hebtTankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:35:
[...]
Maar zodra dat lampje aangaat dan zoek je toch gelijk een tankstation op? Als bij mij het lampje gaat branden heb ik nog 2 liter over, waar ik +/- 40km mee kan rijden bij rustig rijden.
Hoe kom jij dan stil te staan als er een lampje op zit die gaat branden zodra reserve in gaat?
Maar dit ging over Zeeland, niet over Duitsland_Apache_ schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:46:
[...]
Omdat je in Duitsland niet op elke straathoek een pomp hebt. Heb tijdens de vakantie 60km op reserve gereden, kwam met bij elkaar geknepen billen aan bij een station. Hadden er al twee geprobeerd, maar de een was inmiddels opgeheven (stond nog wel in de zumo) een ander waren werkzaamheden en geen een pomp beschikbaar. Dan maar door naar de laatste waar wel peut was. De Fazer had wel dorst, ging 21 en een halve liter in. Daarom dus.
Ik zie nu pas dat jij mijn reactie op fredkroket had gequote. Ik dacht dat hij had gereageerd
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2012 10:52 ]
Ook dat, maar er zit dus ook een schuimstraal op met 20+ meter slang. Wordt vooral ingezet bij openbaar meldsysteemmeldingen en (beginnende) autobranden.D4V3 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:27:
Is een pilot-project van de brandweer Haaglanden, is er als het goed is maar 1 van op 't momentDoel is om ze als "scouts" in te zetten zodat ze snel de situatie ter plekke kunnen beoordelen en extra wagens kunnen sturen indien nodig.
Nee, we hebben daar nu een project lopen.MikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:04:
[...]
Werk jij bij brandweer rijswijk? Maat van me werkte er...
Dit topic is gesloten.
![]()