Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 357 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.009 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58

-tom-562

Oliesjeik

Ken. schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:54:
Ben aan het kijken voor een R6 uit 2003. Kom maar weinig goede exemplaren tegen helaas.
Kwam er een paar dagen geleden één tegen praktisch bij mij om de hoek, maar ik had 'm een week eerder al bij iemand anders te koop zien staan. Vorige eigenaar gemaild en die bevestigde idd dat het zijn oude fiets was en dat die jongen had geprobeerd 'm naar 25kW om te zetten en dat dit niet was gelukt. Wist niet of ik het kon geloven of dat ze onder één hoedje speelden.

Nou zit mijn garage een kwartier bij die verkoper vandaan, dus ik vroeg of het ok was om een aankoopkeuring te doen. Na veel gezeik ging 'ie uiteindelijk akkoord. Helemaal mooi dus. Krijg ik gisteren opeens een mailtje dat 'ie het niet vertrouwt en dat ik 'm voor 4200 mag hebben zónder keuring. Had er laatst ook al precies zo eentje. Afspraak gemaakt bij mijn vaste garage (super betrouwbare gasten daar, kom er al jaren) en dan stuurt die verkoper een bericht dat 'ie het niet vertrouwt omdat hij vier vrienden had die allemaal waren beroofd wat al niet meer. Dus hij sprak liever niet bij een vreemde garage af. Mocht wel bij hem komen voor een bezichtiging en proefrit.

Ben ik nou zo raar dat ik een aankoopkeuring wil doen, of hebben zij wat te verbergen.. :? :P

EDIT: Het gaat om deze fiets overigens: http://link.marktplaats.nl/563007115

[...]

Ik gok dat je een VTR bedoelt? (..aangezien dit het motortopic is ;))
Nee, echt een TVR ;) TVR Tuscan
Wikipedia: TVR Tuscan Speed 6

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:36:
Mja, maar hoe zijn die qua kwaliteit?
Je hebt ook sppotgoedkope integraalhelmen :P
Crosshelmen zijn gewoon wat goedkoper. Ik denk omdat ze wat eenvoudiger zijn. Maar wel een flinke zonneklep, mucho ventilatie én lichter/compacter gebouwd. Ik hoor wel wat meer geluiden ineens. Dan merk je dat die geluidsisolatie van de Schuberth S1Pro geen geintje is.
En met een crossbril is het heel goed te doen moet ik zeggen. Ik heb er vorig jaar zelfs mee in de regen gereden. Geen giga bui, maar het duurde wel een uurtje of 2-3. Geen centje pijn. Maar toen had ik wel mijn 'regen/winter' bivakmust op. Vandaag had ik mijn Buff aan en die trek ik dan op tot over mijn neus. Zo heb ik 'gefilterde' lucht en verbrand het neusje niet en drogen de lippen niet uit. Anders heb je craquelé aan het einde van de dag.
Voordeel van die dualsports is dat ze een vizier hebben. Ik doe meer dan 100km snelweg per dag, dan is eenn vizier wel handig.
Ik ben met die helm op weg gegaan naar Dakar vorig jaar en er zaten dagen van 800-1000km tussen. Ik leef nog steeds. Niets aan over gehouden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Volgende week een nieuwe Street Triple R bestellen. Een gewone Street Triple was ook goed, maar die hebben ze niet in het rood en dus moet het een R worden :P

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
Frank Martin schreef op zondag 27 mei 2012 @ 09:17:
Volgende week een nieuwe Street Triple R bestellen. Een gewone Street Triple was ook goed, maar die hebben ze niet in het rood en dus moet het een R worden :P
Nice. Als ik de fz6 zat ben, dan komt er een triple.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 09:30

Phydomir

Dennis

Ben ik nou zo raar dat ik een aankoopkeuring wil doen, of hebben zij wat te verbergen.. :? :P

EDIT: Het gaat om deze fiets overigens: http://link.marktplaats.nl/563007115
Gezien je verhaal zou ik hierop al afhaken. Ik lees tussen de regels door dat je zelf er ook niet zo'n lekker gevoel bij hebt en dan kun je beter verder kijken.

Over het naked rijden op hoge snelheid. Bij mijn eerste lessen had ik bij 80 al het gevoel dat mijn hoofd eraf zou worden gerukt als ik over m'n schouder keek en nu, stuk of 8 AVD lessen verder, doet 120 me al niets meer. Zijn echt dingen waar je even aan moet wennen. Ook is het zo dat je gewoon meer vertrouwen in je eigen kunnen krijgt waardoor het allemaal niet zo veel mee uit maakt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Afspraak gemaakt bij mijn vaste garage (super betrouwbare gasten daar, kom er al jaren) en dan stuurt die verkoper een bericht dat 'ie het niet vertrouwt omdat hij vier vrienden had die allemaal waren beroofd wat al niet meer. Dus hij sprak liever niet bij een vreemde garage af. Mocht wel bij hem komen voor een bezichtiging en proefrit.

Mijn vorige baas is zo ooit zijn Porsche kwijtgeraakt, maar of ze dat ook met tweedehands motoren doen. Angst om af te spreken bij een garage lijkt me wel wat ver gaan, dan durft hij ook niet ergens te tanken of te stoppen bij een verkeerslicht?

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 27-05-2012 10:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marzman schreef op zondag 27 mei 2012 @ 09:59:
[...]
Mijn vorige baas is zo ooit zijn Porsche kwijtgeraakt, maar of ze dat ook met tweedehands motoren doen. Angst om af te spreken bij een garage lijkt me wel wat ver gaan, dan durft hij ook niet ergens te tanken of te stoppen bij een verkeerslicht?
Sommige mensen reageren heel extreem op dat soort zaken. Je moet er dan ook geen logica achter zoeken. De angst laat ze hele vreemde beslissingen nemen en zoals we weten is angst een slechte raadgever.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-01 20:34
mphilipp schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:20:
[...]

Sommige mensen reageren heel extreem op dat soort zaken. Je moet er dan ook geen logica achter zoeken. De angst laat ze hele vreemde beslissingen nemen en zoals we weten is angst een slechte raadgever.
Ach als de beste baas al niet wil afspreken bij een garage, om samen met hem een aankoopkeuring te doen zou ik er ook niets meer mee doen.. Handige is als de motor gekeurd is en je beslist aan de hand van de keuring niet de motor te kopen dat de huidige eigenaar de knelpunten nog zou kunnen aanpakken en zodoende toch nohg een goede motor te kopen..

Maar als hij een proefrit aan bied kan je toch ook zelf even naar een garage rijden om dat ding te keuren. daarna terug te rijden?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15

scorpie

Supra Addict

Ik wilde gisteravond een stukje gaan rijden als het al was afgekoeld, maar dat werd dus vanmorgen, toen het nog niet zo heet was, maar man man, wat een hitte.. Moet echt nodig zo'n doorwaaipak hebben. Heb ineens ook zin om nog meer geld aan dat apparaat uit te geven :P Nieuwe knippers en achterlicht (leds), halogeen koplamp (misschien), tanktas die je mee kunt nemen als schoudertas of iets dergelijks (iemand suggesties? :)), en kleding dus, nieuwe zomerhandschoenen, doorwaaipak en broek. Wordt weer een leuke uitgave :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

scorpie schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:38:
Ik wilde gisteravond een stukje gaan rijden als het al was afgekoeld, maar dat werd dus vanmorgen, toen het nog niet zo heet was, maar man man, wat een hitte.. Moet echt nodig zo'n doorwaaipak hebben. Heb ineens ook zin om nog meer geld aan dat apparaat uit te geven :P Nieuwe knippers en achterlicht (leds), halogeen koplamp (misschien), tanktas die je mee kunt nemen als schoudertas of iets dergelijks (iemand suggesties? :)), en kleding dus, nieuwe zomerhandschoenen, doorwaaipak en broek. Wordt weer een leuke uitgave :D
+1, lijkt mij ook handig :) Ik kon niet echt veel nuttigs vinden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag erg zin om te rijden maar ik wacht wel tot een uur of half 9. Met pak aan is s'middags toch niet te doen. Zonder volledige uitrusting rijden is geen optie natuurlijk.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ow was prima te doen hier anders. Ik was vanochtend om 10u weg en kwam om 16u thuis, het was heerlijk zomers warm, maar niet idioot heet ofzo. Terwijl ik met volledig pak reed.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30
Marzman schreef op zondag 27 mei 2012 @ 09:59:
[...]

Ik vraag me meer af hoe het dan zit met een proefrit. Als de motor niet even naar een garage mag voor een aankoopkeuring, dan denk ik dat de eigenaar een proefrit ook niet toestaat? :')

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 12:49

Kleintje81

Blaat

scorpie schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:38:
Nieuwe knippers en achterlicht (leds), halogeen koplamp (misschien), tanktas die je mee kunt nemen als schoudertas of iets dergelijks (iemand suggesties? :)), en kleding dus, nieuwe zomerhandschoenen, doorwaaipak en broek. Wordt weer een leuke uitgave :D
Ik heb zelf dit tanktasje: http://www.motoport.nl/DIFI-TANKTAS-IMOLA
Hierin kan ik precies mijn gele vest + flesje Spa blauw + wat sultana's en kauwgom in kwijt...

Er zit ook een riem bij zodat je hem als schoudertas kan meenemen en de magneetflapjes kun je erin vouwen. Voor korte dagritjes voldoet ie prima, maar ik heb voor de wat langere ritjes al een andere in de bestelling (de bovenste hier http://cdnxl7.louis.de/shop/katalog/2012/pdf/0520.pdf )

Overigens heb ik de ruimte in mijn buddy ook al vol met 1e hulp kit, ketting slot en zwitsers zakmes. ;)

BF2 stats Systemen

• PilatuS
  • Niet online
Widow schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:05:
Ow was prima te doen hier anders. Ik was vanochtend om 10u weg en kwam om 16u thuis, het was heerlijk zomers warm, maar niet idioot heet ofzo. Terwijl ik met volledig pak reed.
Geen idee hoe warm het bij jou was maar hier was het 30 in de schaduw vanmiddag. Vorige week met 28 een stuk gereden en dat was na een half uur niet echt leuk meer.

• Tankiej
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:46:
[...]

Geen idee hoe warm het bij jou was maar hier was het 30 in de schaduw vanmiddag. Vorige week met 28 een stuk gereden en dat was na een half uur niet echt leuk meer.
Waar woon jij dan :o
Hier was het vanmiddag 21-22 graden, lekker rij weer zou ik zeggen!

• PilatuS
  • Niet online
Tankiej schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:48:
[...]

Waar woon jij dan :o
Hier was het vanmiddag 21-22 graden, lekker rij weer zou ik zeggen!
Omgeving Arnhem. 22 graden is inderdaad perfect. 30 graden niet echt :P

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2012 19:50 ]

• Tankiej
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:49:
[...]

Omgeving Arnhem. 22 graden is inderdaad perfect. 30 graden niet echt :P
Is het daar serieus zo warm geweest vanmiddag? Kan natuurlijk ook door de omgeving komen, in de bebouwde kom is het (vaak) wat warmer dan er buiten... Toen ik vanmiddag op internet keek was het max. 27 in NL :+

Maar inderdaad, afgelopen week met 27 graden gereden, dat was geen pretje :/

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 27-05-2012 19:51 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 21:58

DinX

Motormuis

Phyxion schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:40:
[...]

http://www.motorcycle-sup...nk-Bag-with-Backpack.aspx

Bestaat uit een basisstuk dat op de motor zit, daar rits je de rugzak op.

Afbeeldingslocatie: http://images.motorcycle-superstore.com/ProductImages/OG/0000-Firstgear-Monza-Tank-Bag-with-Backpack---633850874901686661.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door DinX op 27-05-2012 20:35 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm vandaag weer eens naar het strand gereden. Bandjes zwabberden wat en het reed allemaal niet top. 2 keer gepoogd de boel op druk te pompen bij verschillende pompstationnetjes maar beiden keren kwam de druk niet hoger dan 1.3 / 1.7 Terwijl het toch echt 2.0 / 2.4 moet zijn :/

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:40:
Die knakker, hier in Utrecht, vindt het nodig om 100x door de stad heen te rijden, en continu met het gas te spelen zoals die irritante ventjes op hun kutscooters. Laatst was het nog nodig om met dat ding door het Griftpark heen te rijden.
Volgens mij weet ik welke je bedoelt, is het toevallig een zwart/oranje ding?

Overigens zijn er meer mensen hier die zich niet weten te gedragen en/of geen fatsoenlijke uitlaat op hun fiets hebben zitten. Erg prettig dat iedereen last van je heeft als ze de ramen open hebben staan om ook te genieten van het mooie weer ;w

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:47:
hmm vandaag weer eens naar het strand gereden. Bandjes zwabberden wat en het reed allemaal niet top. 2 keer gepoogd de boel op druk te pompen bij verschillende pompstationnetjes maar beiden keren kwam de druk niet hoger dan 1.3 / 1.7 Terwijl het toch echt 2.0 / 2.4 moet zijn :/
Nee joh, 1.3 en 1.7 lijkt me prima voor het strand.

Makerij Hofman

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:38
To_Tall schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:56:
Wel grappig dat veel autorijders, of doorgewinterde scooter/brommer rijders al gelijk weten wat ze zeker zuren willen hebben als ze een A op het roze pasje hebben :)

Zelf ben ik ook zo geweest, tot ik hier toch op het forum verhalen hoor hoe een type motorfiets er mogelijk wel geil uitziet maar kwa rijeigenschappen behoorlijk tegen kan vallen. Met een auto heb je dat veel minder.. Ook omdat je veiliger op in een auto zit dan op een motor :)

Ik heb mijn oog op een CBR600F laten vallen, als beginners fiets. Maar als ik hier de verhalen moet geloven hoe een fiets van de ander kan verschillen. Pas ik toch langzaam aan mijn kijk en vergelijk actie's uit nadat ik een proef rit heb gemaakt :)

Wat Hans van Wijk mij wel adviseerde is als ik een motor ga kopen niet hoger te gaan zitten dan een 600 als beginner. Ben ik ook niet van plan. en hier op het forum wordt dat ook aanbevolen. Altans dat haal ik een beetje uit de berichten :)
Ook hebben ze mij aanbevolen om niet gelijk een racer te kopen, maar een tour/sport fiets. Een CBR600F zit vrij laag. Heb ook op een Fazer gezeten. Die zit wat rechter. Dat zat voor mijn gevoel ook wat prettiger. maar zal toch ook een proef rit willen maken op de CBR :) Dadelijk weer een lesje Les 3 van de AVD.. kijken als ik de puntjes die ik heb als verbetering heb verkregen nu kan verbeteren.. .

Mijn rijschool werkt met punten..

3 = Kan oefening niet uitvoeren
4 = Kan oefening uitvoeren maar heeft nog wel veel aanwijzigingen nodig
5 = Kan oefening redelijk uitvoeren maar met aanwijzigingen
6 = Kan oefening zelfstandig uitvoeren.

Ze strefen er naar om binnen 15 lessen alles op een 6 te krijgen. de punten zijn dezelfde punten als waar het CBR naar kijkt. Iedere les is een soort examen dus :) op alle punten die het CBR gebruikt om te bepalen of je zelfstandig mag rijden worden hier ook gebruikt. Ze zijn wel stuk strenger dan het CBR heeft mn instructeur me verteld. Dus alles een 5 hebben is voor CBR voldoende. Maar om je net wat beter te kunnen laten rijden moet je alle onderdelen een 6 hebben.

Op de onderdelen zoals snelweg rijden, zijdelingse verplaatsing, verkeersplein e.d. heb ik allemaal 5jes.. nu streven naar nog beter en een 6je halen.. dus nog iets meer spiegelen, niet hoekig langs een object rijden. ed.
om 12;30 mn 3e les dus :) wel weer warm maar dat hebben we er voor over :)
Logisch verhaal maar in net begin maak je toch ook de keus op het uiterlijk en dan komt de proefrit. Eerst maar is flink lessen en dan komt de motor vanzelf. Het kijken is al leuk. Hoe lang is een proefritje meestal? 30min en dan een stukje snelweg en wat bochten mee pakken zodat je de snel een beetje leert kennen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:55:
[...]

Nee joh, 1.3 en 1.7 lijkt me prima voor het strand.
Hmm, Ik was dan wel verbaasd dat er met geen mogelijkheid meer in ging eigenlijk. Bij minder dan 2 lijkt de achterband ook veel te vlak/vierkant en dan wil ik 'm voor de weg wel meer oppompen. Maar goed. Morgen nog een poging.

And it goes BRAAAAAPP!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, vrijdag m'n rijbewijs opgehaald. Dit weekend de vx800 van een vriend voor de deur. Lekker aan het rondtouren. Beetje warm wel though!

• To_Tall
vanmiddag met het koekblik binnen door naar mn broertje gereden. (zoetermeer - Zwijndrecht) ... Hoop motors gezien :o
Versteegrob schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:03:
[...]

Logisch verhaal maar in net begin maak je toch ook de keus op het uiterlijk en dan komt de proefrit. Eerst maar is flink lessen en dan komt de motor vanzelf. Het kijken is al leuk. Hoe lang is een proefritje meestal? 30min en dan een stukje snelweg en wat bochten mee pakken zodat je de snel een beetje leert kennen.
IDD ik heb me tot nu toe ook op de looks gegooid.. CBR ziet er leuk uit, sportief, gewoon mooi. oudere zijn wel ok maar ook niet lelijk :) Maar een naked bike vind ik toch minder looks hebben. Maar zou mogelijk prettiger kunnen rijden. Geen idd zal daar echt wel achter gaan komen als ik dat roze pasje met A heb :)

denk ook dat ik wel veel test ritjes zal gaan doen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, zoetermeer, daar was ik ook aan het touren... :)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Weet iemand waar motorpoint leiden zit? Kan het adres niet vinden op hun site
ik zit te twijfelen of ik gebruik zal maken van de aanbiedingdie ik tegen kwam. (10 lessen, CBR rijexamen en theorie! voor € 249,00 lijkt me bijna te goed om waar te zijn)
Heeft iemand ervaring met de vestiging in Leiden dan wel met de aanbieding?

[ Voor 15% gewijzigd door jeanj op 28-05-2012 02:13 ]

Everything is better with Bluetooth

• ocdaan
  • Laatst online: 16-12-2025

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik blijf het grappig vinden die adviezen om als eerste motor geen zware te kopen. Als je zo'n idioot bent om als onervaren rijder direct overal volgas te gaan knallen rij je je zelf op een 600 of 400 ook wel te pletter. Waarom zou je eerst een motor kopen die je eingelijk niet wilt, als bv een Fireblade of een R1 je droom motor is. Mijn advies is altijd, koop gewoon lekker wat je graag wilt hebben anders krijg je er achteraf toch spijt van.

• Widow
ROFLASTC schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:44:
[...]

Hmm, Ik was dan wel verbaasd dat er met geen mogelijkheid meer in ging eigenlijk. Bij minder dan 2 lijkt de achterband ook veel te vlak/vierkant en dan wil ik 'm voor de weg wel meer oppompen. Maar goed. Morgen nog een poging.
Als je binnenbanden gaar blijken te zijn: je kan er bij mij 2 gratis en voor niets ophalen. Ze zijn alleen wel gebruikt.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:45:
[...]

Als je binnenbanden gaar blijken te zijn: je kan er bij mij 2 gratis en voor niets ophalen. Ze zijn alleen wel gebruikt.
thnx maar als er iets anders om moet dan gaat de buitenband vooraan ook verwissld worden.

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

jeanj schreef op maandag 28 mei 2012 @ 02:11:
Weet iemand waar motorpoint leiden zit? Kan het adres niet vinden op hun site
ik zit te twijfelen of ik gebruik zal maken van de aanbiedingdie ik tegen kwam. (10 lessen, CBR rijexamen en theorie! voor € 249,00 lijkt me bijna te goed om waar te zijn)
Heeft iemand ervaring met de vestiging in Leiden dan wel met de aanbieding?
Zit bij mij achter. Zie daaar veel mensen komen en gaan maar ik heb geen idee over de kwaliteit. Locatie is wel handig. Veelal gaat men via de snelweg heen en weer naar allerlei locaties, ook polderweggetjes.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ocdaan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 03:10:
Ik blijf het grappig vinden die adviezen om als eerste motor geen zware te kopen. Als je zo'n idioot bent om als onervaren rijder direct overal volgas te gaan knallen rij je je zelf op een 600 of 400 ook wel te pletter. Waarom zou je eerst een motor kopen die je eingelijk niet wilt, als bv een Fireblade of een R1 je droom motor is. Mijn advies is altijd, koop gewoon lekker wat je graag wilt hebben anders krijg je er achteraf toch spijt van.
Je droommotor is gebasseerd op een illusie die niets te maken hoeft te hebben met de werkelijkheid. Als je nog nooit motor hebt gereden, weet je misschien nog helemaal niet hoe of wat je precies gaat doen. Weet je vooraf dat je nooit (of juist wel) met dat ding lange vakantieritten gaat maken? Dat je alleen maar met mooi weer 10km naar een terras rijdt en daarna weer naar huis? Weet je alles vooraf? Lijkt me erg moeilijk.
Iedereen kijkt er sowieso anders tegenaan. Ik ben zelf begonnen op een Diversion 600. En dat is een prima beginnersmotor. Punt is dat je je draai moet vinden met het motorrijden. In het begin was die Div dè ideale motor voor me. Maar op een gegeven moment begin je te merken dat ie zijn beperkingen heeft. Met wat bepakking is er van de wegligging niet zoveel meer over bv. En omdat je na verloop van tijd beter leert rijden en wat harder door de bochten gaat, merk je dat ie daar ook wat wazig in wordt. Ik heb er een jaar of 4 mee rond gereden en heb toen een andere motor gekocht. Dan weet je ook wat beter wat het inhoudt en hoe je het motorrijden invult voor jou.

Iedereen moet natuurlijk doen wat ie wil; het is een vrij land. En iedereen geeft ook een advies vanuit zijn eigen beleving en ervaring. Ik zou zeggen tegen beginners: profiteer van die ervaring van anderen, maar trek wel je eigen plan. Als iemand een advies geeft, kun je luisteren naar de onderbouwing en kijken of je daar iets mee kunt. Van mij zul je bv nooit horen dat je een R1 moet kopen, want ik vind dat persoonlijk veel te beperkte motoren voor mijn motorbeleving. Maar ik ga je ook niet zeggen dat je meteen een K1600GTL moet nemen, want ik denk dat het beter is om eerst een paar jaar ervaring op te doen op een andere motor. Iets lichters, makkelijkers bijvoorbeeld. Steek het in je zak en doe ermee wat je wilt. Niets staat in steen.

De filosoof Calahan zei al 'Opions are like assholes: everybody's got one'.

• newbreed
Phyxion schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:40:
[...]

http://img59.imageshack.us/img59/2640/img20120526135607.jpg
Deze is in 2-en te delen en als rugzak te gebruiken. Er zit een band bij om hem als schoudertas mee te nemen. Met behulp van 2 rondom lopende ritsen kan je hem als een harmonica uit elkaar trekken.
http://www.giviusa.com/img/20996-o-175876/Tank-bags-T456.jpg

• newbreed
mphilipp schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:52:

De filosoof Calahan zei al 'Opions are like assholes: everybody's got one'.
Waarna iedereen elkaar vragend aankeek en dacht wat zijn opions?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bovendien is het: "Opinions are like hemorrhoids, every asshole has one"

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ben ik het volledig mee eens. Vroeger zat ik te kijken naar een cruiser, maar kwam er al snel achter dat het geen practische motor is (vergeleken met andere motoren dan). Toen keek ik naar een Diversion 900, maar nu mijn vader er een heeft en ik er gisteren mee heb gereden merkte ik gelijk dat het niks voor mij is. Prima motor, maar gewoon niks voor mij. Wat dat betreft ben ik super blij met mijn VFR (die hopelijk binnenkort helemaal super gaat worden!) ;)

Ga eerst even rijden op een motor die je op het oog hebt, daarna kan je veel makkelijker bepalen of je een bepaalde motor wil of niet :)

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

mphilipp trekt de discussie meer richting het praktisch nut en persoonlijke voorkeuren van een motor.

Ik had het eingelijk over het advies om een lichte motor te kopen als eerste motor. Om te verduidelijken, ik vind het altijd onzin als gezegt word: 'koop eerst een lichte motor' - want de 600cc supersport pk kanonnen vallen daar ook onder bijvoorbeeld. Als er advies word gegeven om niet een motor te kopen met veel pk's vind ik dan veel beter.

Wat betreft het praktisch nut, tsja, dat is helemaal persoonlijk natuurlijk en ik zou daar dan ook geen advies over geven, dat is puur persoonlijk. Ik rijd zelf een zware supersport en nee dat is totaal niet praktisch, oncomfortabele zithouding, geen opbergruimte enz enz. Maar toch vind ik helemaal geweldig en wil ik geen andere :P _/-\o_

• dion_b
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ocdaan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:59:
[...]

Wat betreft het praktisch nut, tsja, dat is helemaal persoonlijk natuurlijk en ik zou daar dan ook geen advies over geven, dat is puur persoonlijk. Ik rijd zelf een zware supersport en nee dat is totaal niet praktisch, oncomfortabele zithouding, geen opbergruimte enz enz. Maar toch vind ik helemaal geweldig en wil ik geen andere :P _/-\o_
En dus is dat *voor jou* de juiste keuze :P

Daarom dat je juist naar practisch nut ofwel gebrek eraan ;) moet kijken. Als je een stuk testosteronspeelgoed voor op de weg wilt, koop je een andere motor dan als je elk weekend door de modder wilt scheuren, en dat is weer een andere dan als je tienduizenden km per jaar gaat rijden.

Vervolgens heb je ook je lichaam. De een is lang, de ander is kort. De een is flexibel, de ander heeft rugklachten. Natuurlijk kun je vrijwel iedereen op iedere fiets persen, maar het maakt voor comfort en plezier toch aardig uit. Als blijkt dat je gewoon niet goed past op jouw droommotor, of dat het rijden een martelgang is of omgekeerd: dat je niet bij grond en stuur tegelijk kunt en constant het gevoel hebt dat je om kunt kukelen, moet je een andere nemen.

De nuances leer je inderdaad pas als je een motor hebt en er kilometers mee rijdt. Zo ben ik er intussen achter dat mijn K75RT teveel kuip voor mij heeft en dat dat zowel in de zon als bij het onderhoud onpractisch is. Maar tenminste kan ik nog honderden km (afgelopen week 500) met plezier ermee maken, dus zo'n miskoop was het allerminst.

Oslik blyat! Oslik!

• To_Tall
mphilipp trekt de discussie meer richting het praktisch nut en persoonlijke voorkeuren van een motor.

Ik had het eingelijk over het advies om een lichte motor te kopen als eerste motor. Om te verduidelijken, ik vind het altijd onzin als gezegt word: 'koop eerst een lichte motor' - want de 600cc supersport pk kanonnen vallen daar ook onder bijvoorbeeld. Als er advies word gegeven om niet een motor te kopen met veel pk's vind ik dan veel beter.

denk dat het meer is dat men voor een minder CC motor adviseert omdat een 1000CC sowieso een veel onrustigere motor is. Als je een 600CC kan bedwingen die ook al vrij stevig kunnen zijn. Zou je na een tijdje een suppersport kunnen kiezen. Zelf ga ik uit van ervaringen van andere. Omdat ik zelf geen verglijkings martiaal heb. Als 9 van de 10 zeggen koop eerst een 600CC daar even op rijden en dan kijken naar een motor met meer vermogen. Zal daar best wel een kern van waarheid in zitten/.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

To_Tall schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:21:
[...]

denk dat het meer is dat men voor een minder CC motor adviseert omdat een 1000CC sowieso een veel onrustigere motor is. Als je een 600CC kan bedwingen die ook al vrij stevig kunnen zijn. Zou je na een tijdje een suppersport kunnen kiezen. Zelf ga ik uit van ervaringen van andere. Omdat ik zelf geen verglijkings martiaal heb. Als 9 van de 10 zeggen koop eerst een 600CC daar even op rijden en dan kijken naar een motor met meer vermogen. Zal daar best wel een kern van waarheid in zitten/.
Met alle respect hoor ;) ;) ;) <- zie 3x, ik meen het echt.... ik bedoel het niet verkeerd :)

Maar dit is nu precies die onzin wat ik bedoel.

Een 1000cc onrustiger dan een 600cc? Het is juist andersom. Een duizend heeft veel meer koppel dus daar kan je met minder toeren (rpm's) nog prima relaxed rijden.

Wat ik hierboven ook al zei, de moderne 600's zijn in princiepe ook veel te krachtig voor een beginner. Die dingen hebben al een berg pk's waar je U tegen zegt. Dit gaat enkel op bij wat oudere motoren of de niet sport/toer 600's.

Dus ik ben van mening dat er foute adviezen worden gegeven en vind het jammer dat iedereen dat dan maar zo overneemt. Logisch, als je dat van alle kanten hoord natuurlijk. Maargoed, daarom ben ik hier nu om een beetje tegengas te geven >:)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nouja, ik denk dat de term onrustig ook niet correct is. Een SS 600cc is ook behoorlijk nerveus, hij zal je er alleen niet zo snel afgooien als een duizend.
Ik heb een half jaar op een 400cc gereden met 60 pk, afgelopen januari heb ik mijn GSX-R600 gekocht. Ik was eerlijk gezegd eerst bang voor de rechtuit acceleratie. Nu ik er wat KM's op het zitten, is dat ook wel weg (hoewel ik het nog steeds spannend vind, voluit in de 1 accelereren met het voorwiel net de grond aanrakend).
Tja, mss is een GSXR600 niet beste keuze met een half jaar rij ervaring, maar ik wilde er graag gewoon in. Bevalt hij mij uiteindelijk niet, verkoop ik 'm wel weer, en koop ik wel iets anders. Voorlopig ben ik er nog hartstikke blij mee :P

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Het is gewoon moeilijk vergelijken tussen motoren. Ik zou iemand bijvoorbeeld nog eerder een R1 aanraden als beginner dan m'n oude FJR1300 of huidige XT1200Z.

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2011/08/1284764044yamaha_yzf-r1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/810e0a04696f910c2b76153c8f2ec657/medium.jpg[/]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ahxMNmnW7UEDuqRIzBbexik/medium.png

Bij m'n XT moet ik het gas nog maar aanraken en hij zit aan z'n max koppel van 100Nm op het achterwiel.
Bij zo'n supersport moet je hem eerst nog in de toeren trekken. Dan zit je nog met de verschillen tussen het 2 - 4 - 6 cylinder karakter enzo.

Het lijkt me dat zo'n R1 nog veel vergevensgezinder is dan m'n huidige fiets, terwijl het toch een raket op wielen is.

• PilatuS
  • Niet online
Een 1000cc onrustiger dan een 600cc? Het is juist andersom. Een duizend heeft veel meer koppel dus daar kan je met minder toeren (rpm's) nog prima relaxed rijden.
Bij een 600 zit het vermogen bovenin. Bij een 1000 heb je ook op lagere toeren veel vermogen. Als je in het middengebied van de toeren bij een 600 een fout maakt wordt dat niet zo hard afgestraft als bij een 1000. Met mijn motor moet ik zelfs opletten met terugschakelen anders blokkeerd het achterwiel met een koude band. Bij een 600 heb je dat probleem niet.

Bij een 600 kan je veel meer kleine fouten maken zonder dat het verkeerd gaat. Bij een 1000 ligt dat heel anders.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

PilatuS, daar heb je wel gelijk in natuurlijk maar je hebt het wel over het wat extremere rijden. Op mijn motor zit ook geen slipperclutch dus die gaat ook wel eens wat glijden tijdens terugschakelen. (cbr1000rr) Maar om nou te zeggen dat het verschil echt zo groot is met een 600, ik ben van mening van niet.

• To_Tall
ocdaan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:51:
PilatuS, daar heb je wel gelijk in natuurlijk maar je hebt het wel over het wat extremere rijden. Op mijn motor zit ook geen slipperclutch dus die gaat ook wel eens wat glijden tijdens terugschakelen. (cbr1000rr) Maar om nou te zeggen dat het verschil echt zo groot is met een 600, ik ben van mening van niet.
Nou ja als je op een 600 kleine foutjes niet worden afgestraft door verkeer terug schakelen bv, en het vermogen boven de 7000RPM ligt dan is heeft de fiets veel power en PK's maar is meer geschikt als je beginner bent. Omdat je er dan voor kan zorgen dat je in het begin onder de 7000 blijft en als je meer vertrouwen hebt op de motor dan een keer boven de 7000 schiet..

Zo lees ik het iig ;)

bij een 1000 kan je al heel snel te veel power tot je nemen, en wordt je sneller afgestraft op de kleine foutjes die een beginner nog maakt..

600 tov 1000 lijkt mij dan ook legitiem als je praat over een beginners fiets. Terwijl een 600 misschien net zo hard kan gaan als een 1000 terwijl in de lager toeren de fiets wel veiliger is. Maar dat is mijn intereptatie van wat ik hier lees en van mensen hoor.. Een beginner zal het zelf moeten ervaren ;)

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Tuurlijk is dat zo, een lichtere machine zal meer vergevingsgezind zijn en is in princiepe beter voor een beginner.

Maar zoals ik het zie zijn er 2 groepen mensen.

1) de verstandige rijder die z'n motor rustig leerd kennen.
2) de maf die direct vol gaat lopen knallen.

Voor beide groepen maakt het naar mijn mening niet veel uit op wat voor motor ze stappen. Bij groep 1 zal het op een lichte en op een zware motor wel goed gaan. Groep 2 zal snel over z'n eigen grenzen gaan en een 600 net zo snel tegen een boom parkeren als met een duizend.

Daarom vind ik, dat als je een echte beginners motor wilt kopen moet je niet een 600 supersport kopen want een 600 supersport of een 1000 supersport liggen te dicht bij elkaar, ze zijn immers beide supersports. En daarom zeg ik ook, als je dan zonodig een supersport wilt kopen en je wilt zo graag die 1000... tsja, doe het dan in een keer goed.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn eerste motor is een R1 en ik leef nog steeds *O*

• Tankiej
To_Tall schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:09:
[...]

Nou ja als je op een 600 kleine foutjes niet worden afgestraft door verkeer terug schakelen bv, en het vermogen boven de 7000RPM ligt dan is heeft de fiets veel power en PK's maar is meer geschikt als je beginner bent. Omdat je er dan voor kan zorgen dat je in het begin onder de 7000 blijft en als je meer vertrouwen hebt op de motor dan een keer boven de 7000 schiet..

Zo lees ik het iig ;)

bij een 1000 kan je al heel snel te veel power tot je nemen, en wordt je sneller afgestraft op de kleine foutjes die een beginner nog maakt..

600 tov 1000 lijkt mij dan ook legitiem als je praat over een beginners fiets. Terwijl een 600 misschien net zo hard kan gaan als een 1000 terwijl in de lager toeren de fiets wel veiliger is. Maar dat is mijn intereptatie van wat ik hier lees en van mensen hoor.. Een beginner zal het zelf moeten ervaren ;)
Ik zie het mensen nu al een paar keer roepen, maar je kan niet alle 600cc of 1000cc motoren over 1 kam scheren. 600cc vier cilinder supersports zijn (vaak) al anders dan 600cc vier cilinder nakeds. Maar dan heb je ook nog twee en één cilinder, die zijn nog weer heel anders!

Mijn SV650s is een 650cc twee cilinder en heeft onderin de toeren meer koppel dan een vergelijkbare 600cc vier cilinder. Maakt dat het dan gelijk geen beginnersfiets?

Ik vind het een geschikte beginnersfiets, juist omdat je meer koppel onderin hebt. Je kan schakellui rijden en daardoor beter op de rest van de weg letten. Mocht je even kort/snel moeten accelereren, hoef je niet altijd terug te schakelen :)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

PilatuS schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:45:
[...]

Bij een 600 zit het vermogen bovenin. Bij een 1000 heb je ook op lagere toeren veel vermogen. Als je in het middengebied van de toeren bij een 600 een fout maakt wordt dat niet zo hard afgestraft als bij een 1000. Met mijn motor moet ik zelfs opletten met terugschakelen anders blokkeerd het achterwiel met een koude band. Bij een 600 heb je dat probleem niet.

Bij een 600 kan je veel meer kleine fouten maken zonder dat het verkeerd gaat. Bij een 1000 ligt dat heel anders.
Niet? :D

Zelfs met een snoei warme band laat ik hem blokeren [CBR 600F2]

Al vaak met een slingerend achterwiel terug geschakeld hoor :)

Dit wel op het circuit though.

De Nederbelg !

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 09:13
Jellabie schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:28:
[...]

Dan kun je waarschijnlijk veel winnen met een slipperclutch. Minder instabiliteit bij aanremmen en terugschakelen betekent dat je iets later kunt remmen.

• PilatuS
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:43:
[...]

Dan kun je waarschijnlijk veel winnen met een slipperclutch. Minder instabiliteit bij aanremmen en terugschakelen betekent dat je iets later kunt remmen.
Ik geef nu vrijwel altijd tussengas, dat lost ook veel op.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

http://link.marktplaats.nl/554788737

hmm, dubieus of het beste wat er te vinden is. Bij mij gaan bij dat soort motoren eigenlijk alle alarm bellen rinkelen. When something seems to good to be true....

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• PilatuS
  • Niet online
Die kilometerstand is wel belachelijk laag inderdaad. Je zou kunnen kijken bij zoiets naar de banden. Dit moeten de orginele banden namelijk zijn wat na te kijken is.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

PilatuS schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:14:
Die kilometerstand is wel belachelijk laag inderdaad. Je zou kunnen kijken bij zoiets naar de banden. Dit moeten de orginele banden namelijk zijn wat na te kijken is.
Maar als er nog de originele banden om liggen zijn die natuurlijk compleet waardeloos. Ik vertrouw dat soort dingen gewoon echt niet. Zou denk ik altijd een soort knagend gevoel blijven hangen.

• PilatuS
  • Niet online
Phydomir schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:18:
[...]

Maar als er nog de originele banden om liggen zijn die natuurlijk compleet waardeloos. Ik vertrouw dat soort dingen gewoon echt niet. Zou denk ik altijd een soort knagend gevoel blijven hangen.
Daar wil je dan geen 200km/u mee rijden nee. Maar als het klopt dat het de orginele banden zijn, dan kan je wel zien of de kilometerstand klopt. Voor 300 euro heb je een set nieuwe banden.

• Jellabie

Jellabie

PilatuS schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:48:
[...]

Ik geef nu vrijwel altijd tussengas, dat lost ook veel op.
Daar heb ik op het circuit geen tijd voor, dat is echt alles dicht nijpen vooraan en dan terug schakelen, tijd voor tussengas is er niet :P

De Nederbelg !

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Waar rij je mee? Ik zou graag eens het circuit op gaan maar als ik onderuit ga en alle schade moet betalen ga ik huilen... geen circuit voor mij dus ;)

• Widow
Ik heb lekker gereden de afgelopen 2 dagen *O* wat een superweer, en mn nieuwe Dunlop trailmax bandjes rijden ook heerlijk. Schaamrandje is nog maar 1cm :7 ik had vandaag een bollenroute in mn GPS gezet, ik wist niet dat er zoveel heerlijke bochten bij mij in de buurt waren :D op een gegeven moment een U bocht, met een radius van 150 meter ofzo, echt geweldig. Als ik mn koe aan had gehad, was ik terug gegaan om te proberen om met mn knie over te grond te gaan met die KTM. Iets van 350km gereden dit weekend :) heerlijk om de motor weer uit te laten.
ROFLASTC schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:06:
[...]

thnx maar als er iets anders om moet dan gaat de buitenband vooraan ook verwissld worden.
Ik weet niet watvoor banden je zoekt, maar ik kan je de Dunlop trailmax tr91 aanraden, allroad banden om 90% onroad mee te rijden :) de eerste paar kilometers waren een beetje vaag, maar inmiddels is de band "ingereden" en kan ik er heerlijk plat mee door de bocht.

[ Voor 30% gewijzigd door Widow op 28-05-2012 18:38 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

newbreed schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:15:
[...]
Waarna iedereen elkaar vragend aankeek en dacht wat zijn opions?
Alleen de mensen die geen Engelands spreken :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nee, ik merk op dat de droommotor vaak een illusie is. Je hebt immers nog geen meter op dat ding gereden. Sterker nog: je hebt helemaal nog geen motor gereden. Je weet dus helemaal niet of het wel een fijne motor is om op te rijden of om op te beginnen. Mijn tweede motor was een K1100RS. Ik denk niet dat dat een geschikte motor is om ervaring mee op te doen. Die Diversion was wat dat betreft geschikter om mee te beginnen.

Het praktische verhaal noem ik omdat dat zeer zeker een rol speelt. Het is wel leuk om je droom achterna te gaan, maar een klein beetje ratio is wel handig. Probeer uit te vinden wat je wilt, of je het écht leuk vind enzo. Er staan talloze (droom)motoren weg te kwijnen in schuurtjes omdat de eigenaar het achteraf helemaal niet zo leuk vindt.

Tegelijkertijd merk ik op dat iedereen natuurlijk moet doen wat ie wil en vooral moet profiteren van al die meningen. Het is leuk om te luisteren naar mensen die allemaal roepen dat je die R1 moet kopen, maar vaak zijn de andere meningen waardevoller in het vormen van je eigen mening.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Frank Martin schreef op zondag 27 mei 2012 @ 09:17:
:o

Toch maar even aan het "shoppen" gegaan, dus :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Jellabie

Jellabie

ocdaan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:07:
Waar rij je mee? Ik zou graag eens het circuit op gaan maar als ik onderuit ga en alle schade moet betalen ga ik huilen... geen circuit voor mij dus ;)
'91 CBR 600F2

Omgebouwd met circuit kappen van een CBR-2003

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/20110703--zolder-0088.jpg

edit:
Crashen?

Nurburgring:

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/crash/DSC_6396.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/crash/DSC_6399.jpg

Ik lig nog op de grond.

Croix - Frankrijk:

Was net 3 dagen gespoten :/

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/1.jpg

Regende, semislicks.. einde rechtstuk, ik tikte mijn voorrem aan, :w voorwiel.
Was tegen 170kmh.

Maarja,
Kuipen eraf gehaald daar, slijk, gras en zand er overal tussen uitgehaald, andere remhendel geregeld, ducktape tegen de kappen en terug knallen :P

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/ikkeklein.jpg

De tape zie je op de onderkuip.

[ Voor 46% gewijzigd door Jellabie op 28-05-2012 20:53 ]

De Nederbelg !

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo, dat was een geslaagd pinksterweekend: 750 km in 3 dagen. Een dagje Eifel, een dagje Noord-Limburg, en een dagje Ardennen.
Vanmiddag heb ik haar dan ook maar weer gepoetst om het slagveld te ruimen. Vandaag waren er trouwens veel minder insecten dan gisteren en eergisteren. Toen ik thuis kwam zag ik zelfs nog iets door mijn vizier! :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jellabie schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:28:
[...]

Blokkerend achterwiel lukt nog wel met m'n GSX400X, net nog gehad :P

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

Nat doekje onder de buddyseat! Scheelt enorm, vooral wanneer het ook nog eens duister wordt.

Ohja, wel je vizier er mee poetsen natuurlijk, anders helpt het niet ;)

[ Voor 28% gewijzigd door steveman op 28-05-2012 21:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DinX

DinX

Motormuis

De meeste motorzaken hebben ook van die kleine spuitbusjes met een sponsje erop. Ideaal.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Jellabie schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:46:
[...]

'91 CBR 600F2

en meer.....
Very cool!

Honda he... oprapen en doorgaan :P

Nooit ernstig gewond geraakt?

[ Voor 7% gewijzigd door ocdaan op 28-05-2012 22:04 ]

• Jellabie

Jellabie

Op de ring wel, daar ben ik ff blijven liggen en afgevoerd, ik dacht dat ik een paar ribben had gebroken, maar was dus "gewoon" ernstig gekneust.

De Nederbelg !

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit na een weekendje touren op de VX800 van een vriend toch in dubio... Helemaal nadat ik op een >02 VFR800 heb gezeten. Toch wel een heel erg mooi ding!
- Koop ik een beater, met het risico dat het een baggerding is (sowieso zie ik weinig onder de 1000 euro staan!)
- Tijdje af en toe een motor huren, en af en toe wat lenen. Dan gaat het sparen natuurlijk trager, maar rijd ik wel op leukere motoren...

En dan natuurlijk:
- VFR van <02 of VFR >02. De laatste zijn een aanzienlijk stuk duurder...

Pff... Keuzes!

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2012 10:24 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
Jellabie schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:46:
[...]

'91 CBR 600F2

Omgebouwd met circuit kappen van een CBR-2003

[afbeelding]

edit:
Crashen?

Nurburgring:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik lig nog op de grond.

Croix - Frankrijk:

Was net 3 dagen gespoten :/

[afbeelding]

Regende, semislicks.. einde rechtstuk, ik tikte mijn voorrem aan, :w voorwiel.
Was tegen 170kmh.

Maarja,
Kuipen eraf gehaald daar, slijk, gras en zand er overal tussen uitgehaald, andere remhendel geregeld, ducktape tegen de kappen en terug knallen :P

[afbeelding]

De tape zie je op de onderkuip.
Welke bocht was dat op de nordschleife?

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
Phydomir schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:02:
http://link.marktplaats.nl/554788737

hmm, dubieus of het beste wat er te vinden is. Bij mij gaan bij dat soort motoren eigenlijk alle alarm bellen rinkelen. When something seems to good to be true....
Ik had een tijd terug ergens gelezen dat je een teruggedraaide kilometerteller kon herkennen aan het feit dat niet alle cijfertjes op 1 lijn zaten. Bron kan ik niet meer achterhalen.

Hij ziet er wel schoon uit. contactslot zitten geen krasjes op, boutjes en schroefjes blinken nog.
Als het een louche aanbieding is, is er wel werk aan besteed.

• Steephh
  • Laatst online: 13-01 02:06
Over een paar uur AVB! Zin in! :D

Overigens, denk ik er sterk aan om voor een Yamaha Fazer 600, Thundercat of FZR600 te gaan. Maar misschien dat het ook wel een goedkope opknap motor wordt, leuk om wat aan te knutselen en wat van te leren.

[ Voor 76% gewijzigd door Steephh op 29-05-2012 11:26 ]

_@/'

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies. Alleen al het feit dat er de nadruk wordt gelegd op de valdoppen klinkt mij in de oren als een eigenaar die superzuinig op de motor is geweest. De valblokken zijn van Top Block. Die kunnen afhankelijk van het model, best duur zijn.

Op de foto's ziet alles er goed uit. Wel even het kenteken natrekken of die niet als gestolen is opgegeven. Als de papieren in orde zijn en de motor in goede technische staat is, zou ik het doen. De originele factuur en boekjes zijn aanwezig, dus dat moet zo na te gaan zijn.

Nu ben ik niet thuis in de Thundercats, maar is er met bepaalde series misschien een terugroepactie geweest? Dat kon nog wel eens interessant zijn om uit te zoeken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Oguz286
MikeyMan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:22:
Zit na een weekendje touren op de VX800 van een vriend toch in dubio... Helemaal nadat ik op een >02 VFR800 heb gezeten. Toch wel een heel erg mooi ding!
- Koop ik een beater, met het risico dat het een baggerding is (sowieso zie ik weinig onder de 1000 euro staan!)
- Tijdje af en toe een motor huren, en af en toe wat lenen. Dan gaat het sparen natuurlijk trager, maar rijd ik wel op leukere motoren...

En dan natuurlijk:
- VFR van <02 of VFR >02. De laatste zijn een aanzienlijk stuk duurder...

Pff... Keuzes!
Afgezien van het feit welke je mooier vind moet je ook even rekening houden met een aantal dingen:
  • VFR < 02 heeft zoals veel Honda's blijkbaar last van de spanningsregelaar. >02 modellen minder naar het schijnt.
  • VFR > 02 heeft nokkenas-gerelateerde problemen die Honda ook toegegeven heeft. Latere modellen hebben dit probleem niet, maar ik weet zo niet vanaf welk bouwjaar.
En iedereen weet natuurlijk dat een groene VFR800Fi '01 de mooiste VFR is O-)

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 08:24
Ik rij een VFR uit 1999. Spanningsregelaar heb ik nog nooit problemen mee gehad maar het is inderdaad een bekend euvel. >02 heeft inderdaad wel eens nokkenas-issues. Maar bedenk je ook dat er met elk model wel iets is.

De mijne is Honda-rood. Over het algemeen bekend dat die het mooist en het snelst zijn! :>

Verwijderd

en naar mate de modellen jonger worden, staat het VTEC iets lekkerder ingesteld.
Buiten dat om, Honda, dus kwaliteit kwa afwerking,

En zo duur zijn die non vtecs toch niet meer,
moet je vast een goede kunnen vinden, heb je een dijk van een sport toerder met nog steeds goede looks
(mono swing arm :) )

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:47:
en naar mate de modellen jonger worden, staat het VTEC iets lekkerder ingesteld.
Buiten dat om, Honda, dus kwaliteit kwa afwerking,

En zo duur zijn die non vtecs toch niet meer,
moet je vast een goede kunnen vinden, heb je een dijk van een sport toerder met nog steeds goede looks
(mono swing arm :) )
gefeliciteerd!

• Oguz286
Gefeliciteerd Aardschok :>

Het is een kwestie van smaak, ik vind de VTEC niet echt een mooie voorkant hebben, maar de achterkant is wel heel mooi. Bij mijn VFR is het net andersom, mooie voorkant minder mooie achterkant :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Naja, zat gisteren op een zilveren VTEC. Was liefde op het eerste gezicht :D

Alleen, met 65k op de teller nog zowat 5k... Daar moet ik even voor sparen.

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
>02 model heeft ook een slechte dynamo, en die is nogal duur om te vervangen
En iedereen weet natuurlijk dat een groene VFR800Fi '01 de mooiste VFR is O-)
Zonder schade wel ja :+
De mijne is Honda-rood. Over het algemeen bekend dat die het mooist en het snelst zijn! :>
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

Verwijderd

Volgens mij word ik verkeerd begrepen.

Ik heb die VFR niet aangeschaft,

geef slechts aan dat ze niet zo duur kunnen zijn en dankzij mooie achterwiel ophanging niet onaardig zijn voor het oog.

ik rijd (en zal voorlopig nog wel door blijven rijden ) op mijn Speed triple uit ¨09 inmiddels 50.000km op de klok.

(tenzij de Superduke 1200 de moeite waard is, anders is de Speed triple naast de nieuwe Tuono koning van de weg)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:14:
[...]

Ik heb die VFR niet aangeschaft,

geef slechts aan dat ze niet zo duur kunnen zijn en dankzij mooie achterwiel ophanging niet onaardig zijn voor het oog.

ik rijd (en zal voorlopig nog wel door blijven rijden ) op mijn Speed triple uit ¨09 inmiddels 50.000km op de klok.

(tenzij de Superduke 1200 de moeite waard is, anders is de Speed triple op de nieuwe Tuono koning van de weg)
Volgens Tweakers ben je jarig, gezien de taart die na je naam staat. Vandaar gefeliciteerd! Gefeliciteerd!

Superduke 1200 moet toch wel de moeite waard zijn lijkt me?????? :9~

• Maegrim
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:14:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/cake.png

Gefeliciteerd :+

Verwijderd

huh, o wtf ik ben jarig...
dat is waar ook,.. 8)7

in dat geval,

dankje :)

• Maegrim
MikeyMan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:03:
Naja, zat gisteren op een zilveren VTEC. Was liefde op het eerste gezicht :D

Alleen, met 65k op de teller nog zowat 5k... Daar moet ik even voor sparen.
Mijne was 3200, 78000 op de klok
Goed onderhouden :)

• D4V3
  • Laatst online: 19-03-2021
Peekster schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:44:
Nee, je hebt 't mis; Zilver/Grijze zijn 't mooist Gele het snelst, Rode zijn er te veel en groene zijn wel uniek maar gaan vrij snel kapot :+ :')

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:19:
[...]

Mijne was 3200, 78000 op de klok
Goed onderhouden :)
Das geen VTEC toch?
Of is dat blok ook nog in 'oude vorm' geleverd?

• Maegrim
Nee geen VTEC, puur om het verschil in prijs aan te geven, al heb ik ook VTECs te koop gezien voor 3500

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was eerst ook van plan een non-vtec te kopen. Maar die zijn er dan weer weinig in zilver...

De prijzen voor de VTEC's lijken op dit moment toch een stuk hoger te liggen... Niet gek natuurlijk, want het ziet er allemaal iets moderner uit.

Ging mij er meer om hoe ik de tijd van het sparen door ga komen... Beater kopen of af en toe huren ;)

• D4V3
  • Laatst online: 19-03-2021
Huren doe je niet 3 in de week en zal je dus ook niet veel helpen om beter te leren rijden ;) Koop gewoon een oud beestje wat er niet uit ziet maar technisch wel in orde is en ga er lekker op scheuren. Valt hij een keer om dan is er nog niets aan de hand. Kan je ondertussen mooi sparen en 'm eind van 't jaar wegdoen als pekelfiets voor ongeveer hetzelfde bedrag als je 'm gekocht hebt :+

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Verwijderd

Of je koopt een oud wrak,

en geeft het aan bijvoorbeeld hun of hun

kun je na je les periode er een mooie bobber, tracker of caferacer van maken
al hoewel, dat maakt het waarschijnlijk ook wel weer iets wat prijzig.

Maar weer even serieus.
motorrijden is de duurste hobby die er is, dat geld probleem zal je altijd wel houden denk ik.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:39:
motorrijden is de duurste hobby die er is, dat geld probleem zal je altijd wel houden denk ik.
Het is geen goedkope hobby en je kunt het aardig duur maken. Maar ze duurste? Denk dat een helicopter je meer kost :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D4V3 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:29:
Huren doe je niet 3 in de week en zal je dus ook niet veel helpen om beter te leren rijden ;) Koop gewoon een oud beestje wat er niet uit ziet maar technisch wel in orde is en ga er lekker op scheuren. Valt hij een keer om dan is er nog niets aan de hand. Kan je ondertussen mooi sparen en 'm eind van 't jaar wegdoen als pekelfiets voor ongeveer hetzelfde bedrag als je 'm gekocht hebt :+
Tsjah, neig daar wel een beetje naar inderdaad...
Heb alleen de ballen verstand van welke motoren je met een gerust hart kunt kopen voor weinig...

Kan overigens ook nog op geregelde basis de GoldWing van m'n schoonvader lenen... Maar dat trekt me niet heel erg :+

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2012 13:43 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

O Yeah!!! Zo op naar het gemeentehuis om de A bij te laten schrijven oOo

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phydomir schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:42:
O Yeah!!! Zo op naar het gemeentehuis om de A bij te laten schrijven oOo
Congrats!

Bereid je wel voor op lange wachttijden... Kinderen moeten nu ook allemaal een paspoort hebben...

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2012 13:44 ]

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 08:24
MikeyMan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:42:
[...]

Tsjah, neig daar wel een beetje naar inderdaad...
Heb alleen de ballen verstand van welke motoren je met een gerust hart kunt kopen voor weinig...

Kan overigens ook nog op geregelde basis de GoldWing van m'n schoonvader lenen... Maar dat trekt me niet heel erg :+
Met een gerust hart iets voor weinig kopen kan je best doen. Of je kwaliteit krijgt is de vraag. Of je krijgt wat je wil weet ik helemaal niet.
Ik heb geleerd dat als je iets wil je er voor moet betalen. Wil niet zeggen de hoofdprijs maar goedkoop is niet alles. Soms kun je mazzel hebben. Maar goede motorfietsen voor weinig geld kom je maar zelden tegen. Dan zijn ze namelijk OF al verkocht OF de prijs gaat omhoog.

Heb ook geleerd dat wat iets "waard" is iets anders is dan wat het moet kosten. Waarde is subjectief.

[ Voor 6% gewijzigd door Peekster op 29-05-2012 13:50 ]

Verwijderd

maar wat is "duur"

alleen al de onderdelen zijn vaak 1500 of meer,
Je moet niet snel verwachten dat een machine minder kost, tenzij er A) veel werk aan moet gebeuren kwa kosten en of onderdelen, B) ongeval schade C) antiek waar niemand mee gezien wil worden.

Met name oude BMWs hebben last van C.

maar voor 3000, kun je echt mooie machines vinden,
oude hornets, fazer600, bandits... dat zijn machines die prima frames hebben, een goede velgmaat hebben (niet dat je met een rare 16inch velg zit of zo), netjes schijven hebben rond om, makkelijk te rijden zijn.

En belangrijkste van al, dankzij hoge verkoop aantallen is het aanbod hoog, aanbod hoog betekend lage prijs...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En veel reserve onderdelen te vinden, al dan niet after-market.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:54:
maar wat is "duur"

alleen al de onderdelen zijn vaak 1500 of meer,
Je moet niet snel verwachten dat een machine minder kost, tenzij er A) veel werk aan moet gebeuren kwa kosten en of onderdelen, B) ongeval schade C) antiek waar niemand mee gezien wil worden.

Met name oude BMWs hebben last van C.

maar voor 3000, kun je echt mooie machines vinden,
oude hornets, fazer600, bandits... dat zijn machines die prima frames hebben, een goede velgmaat hebben (niet dat je met een rare 16inch velg zit of zo), netjes schijven hebben rond om, makkelijk te rijden zijn.

En belangrijkste van al, dankzij hoge verkoop aantallen is het aanbod hoog, aanbod hoog betekend lage prijs...
Tsjah, als ik al 3k bij elkaar heb, kan ik net zo goed 4k uitgeven... Zo krap bij kas zit ik ook weer niet :)

Tis meer dat ik graag wat spaargeld wil bufferen, en dus niet meteen wil kopen. Dan is af en toe wat lenen of huren nog wel te doen. Echter; zou ik niet zo snel meer dan 1000 euro aan een motor uitgeven als ik daar maar een jaartje mee wil doen.

En als ik dan zoiets zie:
http://www.motorshopper.n...rsion-voor-spotprijs.html

Denk ik dat ik daar best wel een jaartje op vooruit kan. Heb op die VX800 die 500 euro heeft gekost toch ook erg veel lol gehad dit weekend...
Daarnaast ben ik best handig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2012 14:06 ]

Pagina: 1 ... 357 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.