Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 348 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.152 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tweety1 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:36:
;( Erg naar uit gekeken, maar toch net besloten om dit weekend niet mee te gaan naar Dld. Weer zit zo ontzettend tegen, dan rij ik niet ontspannen meer. ;w
* dion_b checkt www.wetter.de...

- overal >0C
- nergens >7 bft
- nergens mist
- nergens meer dan "mittel" regen
- geen tornado's, hagel of andere ongein verwacht

* dion_b ziet probleem niet zo en zou zo gaan rijden als hij reden had :z

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik ben klaar voor de MFMM morgen, komen er nog mensen van hier? Ik ben makkelijk te herkennen, grote oranje KTM :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32

charrel

Cortisol4life..

Tja:

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/wkoelemeijer/IMAG0216.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/wkoelemeijer/IMAG0217.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/wkoelemeijer/IMAG0218.jpg

Mist iemand zijn parkiet?

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Rare plek om een nestje te bouwen.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Widow schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:11:
Ik ben klaar voor de MFMM morgen, komen er nog mensen van hier? Ik ben makkelijk te herkennen, grote oranje KTM :+
Mja, 5km van mijn huis, ik denk dat ik wel even op de motor spring.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

Makerij Hofman

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Parkietje is wel krokant, dacht eerst dat mijn koppeling zo stonk _/-\o_

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kwam er een piepend geluid uit? :+

Oslik blyat! Oslik!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe lang heb je 'm gekookt? 15 minuten op 6200 toeren? Dan zou hij in principe gaar moeten zijn hoor.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"t is geen 15 graden celsius buiten dus de brommer blijft mooi binnen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:45:
[...]

"t is geen 15 graden celsius buiten dus de brommer blijft mooi binnen :P
Ik ga ff lekker mijn olie en filtertje vervangen :)

No signature required.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nope. Ik ben druk met eten maken voor mijn 5 50jarigen.

And it goes BRAAAAAPP!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 00:46
Even vraagje aan de motor forenzen hier, is motorrijden nog wel leuk sochtends om half 9 tussen de gehaaste leasebak rijders? Ik heb een nieuwe baan op 35km (den haag -alphen a/d rijn) en ik ben mijn opties aan het afwegen.

Ik zal ook wel eens naar de andere vestiging moeten en dat is al gelijk 150km (enkele rit). Moet ik dit wel willen?

Ik heb momenteel geen auto dus in eerste instantie ging ik maar weer eens opzoek naar een koekblik maar aanbod binnen mijn budget valt me maar tegen dus nu optie 2 eens bekijken (optie 3 is OV maar dat levert dagelijks een uur extra reistijd op).

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:11

_Apache_

For life.

De N11 is prima te doen en rijdt lekker door (pas bij de overgang naar de A12 word het krapjes).
Zelfs als je van Alphen naar den haag moet s'ochtends is prins claus plein goed te doen, smiddags (de stad uit) is het ook nog prima.

De langere rit kan je proberen, ik weet niet wat voor motor je hebt, maar op een tourfiets is het prima te doen, buidschuivers krijgen het al wat lastiger.

Leiden - Deventer (145 km) was voor mij goed te doen. Je moet je alleen even afvragen hoe het zit me de kilometervergoeding vanaf 1 januari (maar wie vraagt zich dat niet af. :( )

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• haakjesluiten
Tja daar denk ik nog maar even niet aan. Behalve dat ik dus geen OV jaarkaart heb genomen want die vergoeding verdwijnt ook. Krijg je de bizarre situatie dat het duurder is om met het OV naar je werk te gaan dan met de auto/motor :+

Maar ik gok dat die hele afspraak nooit door de kamer komt

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 06-05-2012 13:31 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
Crazyanz schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:20:
Even vraagje aan de motor forenzen hier, is motorrijden nog wel leuk sochtends om half 9 tussen de gehaaste leasebak rijders? Ik heb een nieuwe baan op 35km (den haag -alphen a/d rijn) en ik ben mijn opties aan het afwegen.
Leaserijders, zakelijke en woon-werk rijders in het algemeen, kun je meestal goed tussenin rijden op je motor. Het valt me altijd op dat in het weekend naar verhouding sneller onverwachte situaties ontstaan dan op werkdagen. Denk aan plotseling remmende files etc, bij een verkeersdruk waarbij het in de ochtendspits prima doorrijdt.
In mijn ervaring zijn de dagelijkse filerijders bovendien meer bereid zijn om ruimte te maken voor een motor waneer het vastloopt. In het weekend lijkt het of je meer mensen treft met een mentaliteit van "file is voor iedereen", of die de motoren tussen de file maar eng vinden.

• haakjesluiten
ik kan sowieso de file ontwijken door de A4 over te slaan en stuk binnendoor te gaan. Maar volgens mij rijd de A4 tegenwoordig redelijk door?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo bizar is het helaas niet dat OV duurder is dan een verstandig gekozen, voordelige eigen vervoersmiddel :'(

Iig kan ik redelijk meepraten, ik doe 1/2 van m'n woon-werk op de motor in de spits (20km over A10) en gemiddeld een of twee keer per week moet ik 125-150km rijden naar andre vestiging, waarbij ik naar Nijmegen af en toe trein pak om onderweg te werken, maar naar Leeuwarden is trein geen alternatief met meer dan dubbele reistijd.

In de spits op de A10 rijden is niet m'n hobby, maar het slechtste wat ik ooit heb meegemaakt (volledig stilstaand verkeer over het gehele stuk bij regen) duurde 35min, wat nog altijd beter is dan metro+bus en vergelijkbaar met fiets, en in de regel doe ik er 12 minuten over. Bij goed weer heb ik meer last van andere motoren (zowel mensen die niet in durven te halen met 2m afstand tussen auto's als laagvliegers die met >75km/u er tussendoor willen) dan van auto's, men is de aanwezigheid van motoren meer dan gewend. Bij slecht weer, vooral in het vroege voorjaar is het een ander verhaal, omdat alle mooiweerrijders een half jaar op stal staan zijn veel automobilisten vergeten dat er ook tweewielers rijden en houden er dan ook geen rekening mee...

Op de lange trajecten heb ik de luxe om altijd tegen filerichting in te rijden, oftewel dat is heerlijk uurtje of anderhalf snelweg rijden :)

Aandachtspuntje is wel wat voor motor je rijdt. Ik heb m'n oude maar erg comfortabele BMW bankstel. Die is in de file niet ideaal, maar wel prima bruikbaar, en tijdens langere ritten op de snelweg perfect in z'n element, ook als het weer wat tegenzit- de kuip vangt op snelheid motregen volledig op, het moet echt flink waaien en hozen voordat ik m'n regenpak nodig heb. Jij had toch een Dominator? Lijkt me geschikter dan de mijne voor filewerk, maar weet niet of het zo lekker rijdt als je regelmatig lange stukken snelweg moet doen. Maar goed, dat is een vooroordeel, jij weet hoe dat ding echt rijdt ;)

Oslik blyat! Oslik!

• haakjesluiten
die dominator ruil ik gelijk in natuurlijk. Is een leuke speelfiets maar ik ontwijk de snelweg altijd want daar is gewoon niets aan. Motor kan prima 120-130 rijden maar dan zit je niet echt relaxed. Ik heb sowieso eerst maar een optie genomen op een maand ov omdat ik geen zin had om kortdag een gehaaste aankoop te doen.

Ik heb volgende week mijn eerste werkdag dan ga ik maar eens met hrm babbelen wat er mogelijk is kwa OV/motor combo want dat zou ideaal zijn.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mevrouw teacher doet alphen - DH.

Met de motor: half uurtje voor de spits uit.
In de spits, 45 min. en ze is niet een fileknaller. Ik rij het ook wel eens, je moet goed uit je doppen kijken, maar de meeste automobilisten kijken over het algemeen goed in de spiegels en maken ruimte (waarschijnlijk hebben ze zelf ook een motor(rijbewijs)).

Meestal pakt ze de interliner overigens. Dat is 5 kwartier en kan ze nog wat werk doen, of beppen met haar busvriendinnetjes.

Wise enough to play the fool

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

En terug van MFMM.
Het
was

KOUD!!!!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crazyanz schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:09:
die dominator ruil ik gelijk in natuurlijk. Is een leuke speelfiets maar ik ontwijk de snelweg altijd want daar is gewoon niets aan. Motor kan prima 120-130 rijden maar dan zit je niet echt relaxed. Ik heb sowieso eerst maar een optie genomen op een maand ov omdat ik geen zin had om kortdag een gehaaste aankoop te doen.
Groot gelijk heb je. Tijdsdruk leidt tot onverstandige keuzes.
Ik heb volgende week mijn eerste werkdag dan ga ik maar eens met hrm babbelen wat er mogelijk is kwa OV/motor combo want dat zou ideaal zijn.
Ben benieuwd wat daaruit komt. Bij ons is het momenteel vooral alles of niets: ofwel een vaste woon-werkvergoeding (die zeker niet de OV dekt) danwel een 100% vergoeding van OV maar niets anders.

Oslik blyat! Oslik!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

charrel schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:24:
Parkietje is wel krokant, dacht eerst dat mijn koppeling zo stonk _/-\o_
Dat verzin je toch ook niet om daar een parkiet tegen te komen. _O-

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Crazyanz schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:02:
ik kan sowieso de file ontwijken door de A4 over te slaan en stuk binnendoor te gaan. Maar volgens mij rijd de A4 tegenwoordig redelijk door?
De flessenhalsen van de A4 zitten vooral bij Hoogmade en waar de A44 erbij komt. Daar heb je dus weinig last van als je er bij de N11 al afgaat.

Je kan ook bij de A4 Zoeterwoude eraf, en binnendoor naar de N11, als de afrit N11 volstaat.

En voor wat betreft de vreemde bewegingen van automobilisten, kan ik niets anders zeggen dan snelheid aanpassen, snelheid aanpassen en snelheid aanpassen. Je moet de discipline maken om je zichtbaar te maken en snelheid in de file laag te houden. Dan zien automobilisten je sneller, en verminderd de schrikreactie

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• haakjesluiten
dion_b schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:44:
[...]

Groot gelijk heb je. Tijdsdruk leidt tot onverstandige keuzes.

[...]

Ben benieuwd wat daaruit komt. Bij ons is het momenteel vooral alles of niets: ofwel een vaste woon-werkvergoeding (die zeker niet de OV dekt) danwel een 100% vergoeding van OV maar niets anders.
ritten naar deventer vallen sowieso al buiten de reguliere vergoeding dus ik verwacht daar wel iets voor te kunnen regelen.

opzich zie ik net dat een voltarief retour treinkaartje maar 1 euro duurder is dan de netto km vergoeding die ik krijg als je die terug rekent per dag.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Francis schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:22:
En terug van MFMM.
Het
was

KOUD!!!!
Koud :? het was teminste droog!

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33z8zyh.jpg
Ik was via Motozoom gegaan, vanuit Utrecht via Lekdijk naar Veenendaal. Mijn KTM rechts, check ook hoe Motozoom oranje en KTM oranje op elkaar lijken :+

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/fwnhuc.jpg
The usual burnouts

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/24fd1jl.jpg
En wie heeft er de hoogste }) mn KTM in het midden bovenin, verder weinig LC8 spul gezien daar.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• komkommer

komkommer

Koffie

t_captain schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:50:
[...]

Leaserijders, zakelijke en woon-werk rijders in het algemeen, kun je meestal goed tussenin rijden op je motor. Het valt me altijd op dat in het weekend naar verhouding sneller onverwachte situaties ontstaan dan op werkdagen. Denk aan plotseling remmende files etc, bij een verkeersdruk waarbij het in de ochtendspits prima doorrijdt.
In mijn ervaring zijn de dagelijkse filerijders bovendien meer bereid zijn om ruimte te maken voor een motor waneer het vastloopt. In het weekend lijkt het of je meer mensen treft met een mentaliteit van "file is voor iedereen", of die de motoren tussen de file maar eng vinden.
Uhuh, binnendoor naar Utrecht ben ik sneller in de spits dan buiten de spits. In de spits rijdt iedereen netjes door en bij de lange files voor verkeerslichten rij ik naar voren. Buiten de spits heb je misschien de files voor verkeerslichten niet, maar dan wordt er gewoon niet doorgereden door mensen in auto's.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik rijd dagelijks met de auto naar Maastricht. Tijdens de spits zet ik dat ding op de Cruise-Control (120) op het moment dat ik de A2 oprijd hier in het dorp (tussen den Bosch en Eindhoven) en daar komt 'ie meestal pas weer vanaf terhoogte van Kerensheide (Sittard) omdat ze daar momenteel aan de weg aan't werken zijn.

Als ik ooit buiten de spits ga rijden dan ben ik continue bezig met de Cruise-Control te "resumen" nadat ik 't ding er af heb moeten halen middels m'n stuurbediening (en niet middels de rem, zoals veel pipo's wél doen).

De tijd welke ik normaal kwijt ben bij de stoplichten A2/Maastricht in de spits verlies ik ruim op de weg daar naar toe buiten de spits :o

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 06-05-2012 17:06 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tijdens de spits mag je daar voor een groot deel toch maar 100 ivm spitsstroken? ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

mphilipp

Romanes eunt domus

t_captain schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:50:
[...]
Leaserijders, zakelijke en woon-werk rijders in het algemeen
Neem jij enquetes af onderweg of iemand een leaserijder is? In de ochtendspits is het doorgaans woon/werk en een flink deel zal best wel leaserijder zijn, maar dat kun je aan de buitenkant natuurlijk onmogelijk zien. Er zijn ook heel veel mensen die zakelijk motorrijden (steeds meer) en die haal je er ook niet tussenuit. Toch?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:17:
Tijdens de spits mag je daar voor een groot deel toch maar 100 ivm spitsstroken? ;)
't stuk tussen 't Vonderen en Kerensheide (Echt - Sittard) is inderdaad 100 (mét spitsstrook in gebruik, daarbuiten mag je gewoon 120).....

Maar jij kent dat stuk zo te horen ook en dan weet je net zo goed als ik dat je daar met 100 Km/h 't merendeel van de mede-weggebruikers aan 't iriteren bent :P

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar word niet echt 100 gereden nee haha. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben ook terug. Amersfoort was geen zak aan :P veel te veel politie

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/582054_10150929738958968_510083967_11905257_1204569453_n.jpg

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:04:
Als het (blijkbaar) alleen maar leuk is met burnouts en wheelies, waarom huurt men dan niet samen een afgesloten stuk, niet openbare weg, zet een stuk af met dranghekken, en daarbinnen mag je burnouts en wheelies maken. 'Iedereen' lijkt dat erg leuk te vinden, dus dan is een bijdrage van een euro of 2 ook geen probleem. Totdat er natuurlijk een of andere sukkel met z'n burnout het publiek in schiet er een paar man doodrijdt. Dan gaat iedereen zich afvragen wie verantwoordelijk is... :+

Maar gelachen dat we hebben... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat bord is zeker ceremonieel verbrand tijdens de meet? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[afbeelding]
Dit is toch best netjes? Er staat gewoon op dat er klachten uit de buurt zijn en dat ze die klachten serieus nemen. Ze waarschuwen je vooraf. Dit kan ik echt alleen maar waarderen.

No signature required.

• t_captain
mphilipp schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:38:
[...]

Neem jij enquetes af onderweg of iemand een leaserijder is? In de ochtendspits is het doorgaans woon/werk en een flink deel zal best wel leaserijder zijn, maar dat kun je aan de buitenkant natuurlijk onmogelijk zien.
Daarom gooide ik ze ook op 1 hoop :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24

[afbeelding]
Ik vond het wel gezellig. Weer wat mensen ontmoet waar ik tot nu toe alleen de nicknaam van wist :+

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:46

Exigence

dnkroz

Helemaal vergeten dat de MFMM vandaag was :X Ik vind dat bord met de mededeling van de politie eigenlijk best wel geinig :P

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:47

M14

mphilipp schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:52:
[...]

Als het (blijkbaar) alleen maar leuk is met burnouts en wheelies, waarom huurt men dan niet samen een afgesloten stuk, niet openbare weg, zet een stuk af met dranghekken, en daarbinnen mag je burnouts en wheelies maken. 'Iedereen' lijkt dat erg leuk te vinden, dus dan is een bijdrage van een euro of 2 ook geen probleem. Totdat er natuurlijk een of andere sukkel met z'n burnout het publiek in schiet er een paar man doodrijdt. Dan gaat iedereen zich afvragen wie verantwoordelijk is... :+

Maar gelachen dat we hebben... 8)
Dat wordt onmogelijk gemaakt in deze maatschappij --> Is een evenement, vereist dus een vergunning. Vervolgens komen er honderdduizend regeltjes om de hoek waar allemaal aan moet worden voldaan mocht de gemeente er al aan willen meewerken. En zodra er iemand zn kleine teen breekt is het uiteraard ineens onverantwoord en levensgevaarlijk. Gezien het feit dat de bestuurders in dit land er alles aan doen om elk gevaar uit te bannen, in plaats van te accepteren dat er af en toe iets gebeurd, wordt iets dergelijks niet (meer) toegestaan.

Overigens is het bord wel netjes. Wel een beetje jammer dat ze motor-forum verkeerd schrijven :+.

Afgelope vrijdag heb ik trouwens nog heerlijk op het circuit van Mettet gereden :). In het begin was het even zoeken naar de juiste lijnen en de juiste versnelling voor iedere bocht, maar dat is helemaal goed gekomen 8). Jeroen, nog bedankt voor de praktische tips :).

Afbeeldingslocatie: http://www.circuitfotografie.nl/photo/albums/Racecracks/2012/4%20mei/3/RC__1546.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitfotografie.nl/photo/albums/Racecracks/2012/4%20mei/3/RC__0899.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitfotografie.nl/photo/albums/Racecracks/2012/4%20mei/3/RC__0919.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door M14 op 06-05-2012 19:57 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:51:
[...]
Gezien het feit dat de bestuurders in dit land er alles aan doen om elk gevaar uit te bannen, in plaats van te accepteren dat er af en toe iets gebeurd, wordt iets dergelijks niet (meer) toegestaan.
Nou...I beg to differ... Het zijn inderdaad regeltijd van bovenaf, maar wat gebeurt er als een motor daadwerkelijk het publiek in rijdt? Zeggen die toeschouwers dan 'kan gebeuren, geen probleem?' Of gaan ze naarstig naar een letselschadeadvocaat op zoek? Want ook dát is de realiteit: mensen die er een slaatje uit proberen te slaan. Ik bewust niet 'tegenwoordig' want het is van alle tijden.

Kijk, ik hou ook niet zo van overheidsbemoeienis, maar sommige dingen zijn gewoon niet (meer) te doen. Het gaat heel lang goed, maar als er iets gebeurt is het allemaal niet zo prettig. Dat geldt ook voor iets als (illegale) straatraces. Vroegâh stonden de mensen achter een krakkemikig hekje een F1 GP te kijken en konden ze zonder veel problemen de baan op lopen. Zie je dat nu voor je? Het is niet alleen die overheid die dat niet meer wil, maar ook wij moeten dat niet meer willen. Er zal maar een kind oversteken :+

Punt is gewoon dat niet iedereen zijn of haar motor zo goed onder controle heeft. Check YouTube voor de fail video's.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik snap dat er toezicht moet zijn, maar op zo'n manier als vandaag in Amersfoort? Nee :N
Zeker 5 motoragenten, 3 auto's, een busje en nog wat losse agenten, die iedereen lopen te filmen. Plus 2 undercover auto's (een zilvere Passat en een grijze Volvo c60).

Vaak bu'j te bang!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:35
Dit soort dingen zijn altijd heel dubbel...

Wat hierboven ook al is gepost, staat men er wel is het niet goed, is men er niet en gaat het fout, naar wie wijzen we dan allemaal?

Zelfde met bommeldingen, 99% is het vals en rukt men dus voor jan lul uit, maar daar gaat het niet om, die 1% dat men niet uitrukt en er wel wat is, dan zijn de rapen gaar, want waar was de politie?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:09:
Ik snap dat er toezicht moet zijn, maar op zo'n manier als vandaag in Amersfoort? Nee :N
Zeker 5 motoragenten, 3 auto's, een busje en nog wat losse agenten, die iedereen lopen te filmen. Plus 2 undercover auto's (een zilvere Passat en een grijze Volvo c60).
Ook wel logisch na vorig jaar. Zoek de filmpjes van de rolling burnouts tussen de mensen en auto's maar op. Het jaar daarvoor was er ook veel politie en gebeurde er vrij weinig. Als ze er niet zijn wordt het vrij snel gevaarlijk.

Ik vind het stunten ook leuk om te zien en vind het ook jammer van alle politie. Het is alleen wel zo dat het zonder politie een keer goed fout gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 06-05-2012 20:18 ]

• M14

M14

mphilipp schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:01:
[...]

Nou...I beg to differ... Het zijn inderdaad regeltijd van bovenaf, maar wat gebeurt er als een motor daadwerkelijk het publiek in rijdt? Zeggen die toeschouwers dan 'kan gebeuren, geen probleem?' Of gaan ze naarstig naar een letselschadeadvocaat op zoek? Want ook dát is de realiteit: mensen die er een slaatje uit proberen te slaan. Ik bewust niet 'tegenwoordig' want het is van alle tijden.

Kijk, ik hou ook niet zo van overheidsbemoeienis, maar sommige dingen zijn gewoon niet (meer) te doen. Het gaat heel lang goed, maar als er iets gebeurt is het allemaal niet zo prettig. Dat geldt ook voor iets als (illegale) straatraces. Vroegâh stonden de mensen achter een krakkemikig hekje een F1 GP te kijken en konden ze zonder veel problemen de baan op lopen. Zie je dat nu voor je? Het is niet alleen die overheid die dat niet meer wil, maar ook wij moeten dat niet meer willen. Er zal maar een kind oversteken :+

Punt is gewoon dat niet iedereen zijn of haar motor zo goed onder controle heeft. Check YouTube voor de fail video's.
Tja, als je bij iets dergelijks gaat kijken, of meedoet in de zin van zelf stunten / stuntelen, moet je bewust zijn dat er iets fout kan gaan en niet achteraf huilen. Maargoed, dat is ook jammer van de huidige maatschappij.

Ik ben overigens benieuwd hoe men bij straatraces als Ulster GP of TT of Man met dergelijke situatie's omgaat. Voor de coureurs is het duidelijk, alles is geheel voor eigen risico. Wanneer een motor publiek of een huis in gaat, dat lijkt me een moeilijke situatie. Je kunt stellen dat het voor publiek geheel eigen risico is, ze maken zelf de keuze om er te gaan kijken en zouden de risico's van de race moeten kennen. Voor lokale bewoners lijkt me dat toch anders liggen, immers kun je moeilijk voor 2 weken je huis ergens anders naar toe verkassen.

Verwijderd

Ik ben aan het rondkijken voor motorkleding.
Ik heb besloten dat het wel leer moet zijn. Ik wil graag sportief gaan rijden. Nu heb ik een aantal pakken aangehad maar ze zijn allemaal te klein.

Dus ik moet een lengte maat broek hebben en waarschijnlijk kom ik met een standaard jas wel weg.
Ik zag dat het merk Berik veel lengte maten heeft. Zijn er misschien nog meer merken die dit hebben??

Daarnaast ben ik al een hoop webshops tegen gekomen waarbij het me opvalt dat er zo 100 euro verschil kan zitten in hetzelfde artikel. Dit vind ik erg veel.

Welke zaken raden jullie mij aan waar ik heen kan gaan voor goed advies en een goede prijs. Ik heb er namelijk geen bal verstand van wanneer het wel of niet goed zit/past.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke zaken raden jullie mij aan waar ik heen kan gaan voor goed advies en een goede prijs. Ik heb er namelijk geen bal verstand van wanneer het wel of niet goed zit/past.
Termaat in Nijmegen. Daar hebben ze ook voor lange mensen voldoende keuze. Ik heb daar mijn pak gehaald en had voldoende keuze terwijl ik 1.98m ben. Sowieso hebben ze daar enorm veel liggen. Ze weten daar ook waar ze het over hebben en zijn niet duur. Online kopen is bij kleding sowieso geen optie.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 06-05-2012 22:14 ]

Verwijderd

Termaat heb ik gezien op het internet. Evenals motozoom, motorkledingstore, hein gericke en alle andere grote zaken en outlet/dump achtige.

Het liefste koop ik alles bij 1 zaak en ben dan ook een beetje globaal de prijzen aan het vergelijken en zie dan ook zo 100 euro verschil voor dezelfde jas. Heb geen zin om alle zaken af te gaan om alles bij elkaar te rapen maar wil ook niet genaaid worden.

Online kleding kopen is zeker geen optie nee. Dat weet ik. Maar geeft wel een goede indruk wat men met de prijzen doet voor een bepaald product.

Ik denk dat ik gewoon eens bij die Termaat langs moet gaan. Alhoewel ik ook weer negatieve bericht heb gelezen over die zaak.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Probeer restyle in aalsmeer eens

• charrel

charrel

Cortisol4life..

termaat, top zaak. Wat voor slechte verhalen zijn er dan? Iedereen die ik spreek is er erg tevreden over, zeker over de prijzen.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53

The Legend

*Plop*

Qua merk kan ik je IXS aanraden, die hebben lengtematen. Ik ben 2m en had een Revit broek lengtemaat 110, maar die was te kort. IXS heeft 114 en volgens mij zelfs 116. Heb pas eeb IXS Fireball combi gehaald (114/56).

Ik ben toch malle pietje niet!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:19:
[...]
Ik ben overigens benieuwd hoe men bij straatraces als Ulster GP of TT of Man met dergelijke situatie's omgaat. Voor de coureurs is het duidelijk, alles is geheel voor eigen risico. Wanneer een motor publiek of een huis in gaat, dat lijkt me een moeilijke situatie. Je kunt stellen dat het voor publiek geheel eigen risico is, ze maken zelf de keuze om er te gaan kijken en zouden de risico's van de race moeten kennen. Voor lokale bewoners lijkt me dat toch anders liggen, immers kun je moeilijk voor 2 weken je huis ergens anders naar toe verkassen.
Bij rally's wordt ook wel eens een toeschouwer geschept. Soms door eigen schuld, ondanks de mannen met fluitjes voor als er een auto aan komt. Sommigen gaan gewoon aan de 'verkeerde' kant van de bocht staan om foto's te maken. Maar er is ook wel eens een auto gaan spinnen en in het publiek terecht gekomen. Freak accident zeggen we dan. Net als bij Indycar in de VS. Juist nadat ze 20m hoge hekken hadden geplaatst en de wielen aan kabels vastgemaakt waren, klapt er een met 300kmh de muur in, wiel vliegt over de hekken heen en doodt 3 of 4 man publiek...(one day you're the windshield, one day you're the bug).

• Tylen
  • Laatst online: 18:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:51:
[...]

Dat wordt onmogelijk gemaakt in deze maatschappij --> Is een evenement, vereist dus een vergunning. Vervolgens komen er honderdduizend regeltjes om de hoek waar allemaal aan moet worden voldaan mocht de gemeente er al aan willen meewerken. En zodra er iemand zn kleine teen breekt is het uiteraard ineens onverantwoord en levensgevaarlijk. Gezien het feit dat de bestuurders in dit land er alles aan doen om elk gevaar uit te bannen, in plaats van te accepteren dat er af en toe iets gebeurd, wordt iets dergelijks niet (meer) toegestaan.

Overigens is het bord wel netjes. Wel een beetje jammer dat ze motor-forum verkeerd schrijven :+.

Afgelope vrijdag heb ik trouwens nog heerlijk op het circuit van Mettet gereden :). In het begin was het even zoeken naar de juiste lijnen en de juiste versnelling voor iedere bocht, maar dat is helemaal goed gekomen 8). Jeroen, nog bedankt voor de praktische tips :).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:w :w :w

Wat een weertje hadden we he. Damn wat een mazzel. Alleen jammer van de regen tijdens het inruimen ;) Maarja de sessies waren iig droog (behalve de laatste). Mettet is wel leuk, maarja op een 1000cc heb ik er niet echt veel lol aan. Met een 600 (zoals die van jou) is het wel genieten. O en op een SM ook :) Tis niet super plat en ook ging het niet hard. Maar mijn eerste rondjes op een SM op een circuit waren echt VET hahaha.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1336371060.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1336371082.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Termaat kan ik ook aanraden. Zeer veel keus, goed advies (ze nemen echt de tijd), en als je er veel koopt krijg je een leuke korting

Vaak bu'j te bang!

• FitTiv
  • Nu online
GBTW schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:27:
:X ben er 1x geweest, nooit meer. Echt zo'n kerel die vol is over zn eigen pakken maar waar alles slecht is afgewerkt. Een echte 'marktkoopman' zegmaar. Heb er overgins niks gekocht (doordat hij zo overkwam) en de prijzen waren nu ook niet echt goedkoop te noemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:33:
Even een kort vraagje.
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en zou graag door willen gaan voor motor. Echter vroeg ik mij af of het handig is om eerst wat ervaring op te doen in de auto en dan pas door te stromen naar motor (ivm inschatten ander verkeer e.d.).
Wat raden jullie aan?
Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik even gewacht met het behalen van mijn A. Ondertussen staat er ongeveer 20k op de teller en wil ik graag komende tijd tot ergens deze zomer beginnen met rijlessen.

Naar aanleiding van jullie advies ga ook ik maar eens bij Termaat langs, kan ik dat beter voor - tijdens of na het behalen van mijn A langs gaan?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:00:
[...]

Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik even gewacht met het behalen van mijn A. Ondertussen staat er ongeveer 20k op de teller en wil ik graag komende tijd tot ergens deze zomer beginnen met rijlessen.

Naar aanleiding van jullie advies ga ook ik maar eens bij Termaat langs, kan ik dat beter voor - tijdens of na het behalen van mijn A langs gaan?
Tijdens. Eerste les/proefles even met "meuk" van de rijschool, kijken of motorrijden wel iets voor je is, en als je het virus op hebt gelopen, iets leuks zoeken. Helmen op rijschool zijn vaak wel smerig, dus mocht je dat gaan "lenen", dan even een bivakmuts van E1 regelen.

20*350ZO45°

• Phydomir
  • Laatst online: 14:50

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:00:
Als je zeker weet dat je het A-tje wilt halen zou ik het lekker van de voren doen. Ik was compleet voordat ik überhaupt de lessen besproken had. Mijn laarzen waren in ieder geval al iets ingelopen :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad; ik heb welgeteld één les met een jas van de rijschool gereden, en het heeft aardig wat moeite gekost om de stank uit mijn trui te krijgen...

Inhoudelijk vraagje, uitgaande van het AVD examen:

Hoe moet je nu eigenlijk goed voorsorteren bij een rotonde? En welke lijn dien je aan te houden?
Ik zou zeggen:
linksaf = links van het midden beginnen, midden houden en midden uitkomen
rechtsaf = rechts van het midden beginnen (afschermen binnenbocht), en midden uitkomen.
rechtdoor = midden beginnen, aanhouden en midden uitkomen

Iemand andere ideeën over? Kan er niet veel over vinden...

• M14

M14

Tylen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:11:
[...]

:w :w :w

Wat een weertje hadden we he. Damn wat een mazzel. Alleen jammer van de regen tijdens het inruimen ;) Maarja de sessies waren iig droog (behalve de laatste). Mettet is wel leuk, maarja op een 1000cc heb ik er niet echt veel lol aan. Met een 600 (zoals die van jou) is het wel genieten. O en op een SM ook :) Tis niet super plat en ook ging het niet hard. Maar mijn eerste rondjes op een SM op een circuit waren echt VET hahaha.

[afbeelding]
[afbeelding]
Gave foto's :).

Ik ga eens kijken voor een wat langere ketting, huidige tandwiel achter is het grootste wat de ketting nu toe laat. Voor Mettet kom ik eigelijk te laag in toeren uit de krappe bochten.

Enige minpunt: Door het gehaaste opruimen vanwege die hoosbui ben ik het baken van mn laptimer vergeten :P.
MikeyMan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:09:
Inhoudelijk vraagje, uitgaande van het AVD examen:

Hoe moet je nu eigenlijk goed voorsorteren bij een rotonde? En welke lijn dien je aan te houden?
Ik zou zeggen:
linksaf = links van het midden beginnen, midden houden en midden uitkomen
rechtsaf = rechts van het midden beginnen (afschermen binnenbocht), en midden uitkomen.
rechtdoor = midden beginnen, aanhouden en midden uitkomen

Iemand andere ideeën over? Kan er niet veel over vinden...
Altijd midden op de weg op de rotonde afrijden. Anders zou een koekblikker zn blik er tussen kunnen duwen. Verder knal ik er met de ideale lijn overheen, maar ben bang dat je daar niet mee gaat slagen :P. Denk dat je overal het midden moet aanhouden.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
M14 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:00:
Denk dat je over het midden moet aanhouden.
denk dat je daar ook niet mee gaat slagen >:) maar wel leuk >:)

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 07-05-2012 13:20 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M14 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:00:

[...]

Altijd midden op de weg op de rotonde afrijden. Anders zou een koekblikker zn blik er tussen kunnen duwen. Verder knal ik er met de ideale lijn overheen, maar ben bang dat je daar niet mee gaat slagen :P. Denk dat je overal het midden moet aanhouden.
Dat vrees ik ook... Maar daar ga ik het denkik inderdaad niet mee halen ;)

Moet sowieso bij rechtsaf meer rechts voorsorteren om brommers en fietsers te blokken...

Maar verder heb ik nog geen logica kunnen ontdekken.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
MikeyMan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:26:
[...]

Moet sowieso bij rechtsaf meer rechts voorsorteren om brommers en fietsers te blokken...

Fietsers blokken mag sowieso niet, ook niet als je afslaat. Je moet dus gewoon op je beurt wachten als je afslaat. Lekker op het midden van de weg blijven dus.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leek mij ook, maar dat zijn dus de punten waarvan m'n instructeur zegt dat ik mijn plaats op de weg niet goed voor elkaar heb... :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmm... Heeft MF heel z'n database leeg gegooid, ofzo Doet 't weer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 07-05-2012 14:25 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Komt me herkenbaar voor. Om te voorkomen dat er iemand (auto, brommer, fietser) binnendoor komt, moet je bij rotondes inderdaad wat over de fietsstrook rijden. Als autorijder ging dat ook tegen mijn natuur in; ik heb die opmerking dan ook vaak gehoord tijdens mijn AVD lessen.

Ik weet niet hoe dat zit als je al kunt zien aankomen dat je toch niet kunt oprijden. Aangezien je dan fietsers gaat blokkeren, en ze alsnog links/rechts voorbij gaan kan ik me voorstellen dat het dan wel weer veiliger wordt als je je meer op de autorijbaan houdt.

Over rijbaan gesproken. Hier heb je heel vaak van die wegversmallingen waar er dan paaltjes staan, en rechts daarvan loopt de fiets(suggestie)strook door. Imho hoort dat bij de rijbaan, dus mag een motor daar ook rechts langs. (er staat geen blauw bord met een pijl bij die de passeerzijde aangeeft)
Nu de hamvraag: heb ik daar gelijk?

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwemeer.info/nieuws/pdf/herinrichting_nwmeerdijk_dec_2007/voorbeeld-_wegversmalling.jpg
Eerste plaatje van Google

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:35
Rotonde in het midden rijden. Welke afslag je gaat nemen heeft daar geen enkele invloed op. Je mag alleen "afblocken" indien het om een suggestiestrook gaat. Vaak is de fietspad op/om een rotonde een fietspad en heeft de fietser dus voorrang wanneer jij afslaat (rechtdoor op de zelfde weg). Misschien is het handig als je aan je instructeur vraagt of hij dmv van toelichting zijn stelling kracht bij kan zetten.
Zoals ik het geleerd heb en toepas:
Je rijdt altijd op een positie waar jij ziet en gezien wordt. Rechtdoor rijd je iets links van het midden zodat je in het gezichtsveld van je achterligger rijdt. In een blinde bocht naar links rijd je in het midden, of misschien zelfs een fractie rechts van het midden. Op deze manier heb je maximaal zicht over het bochtverloop, en wordt je tijdig opgemerkt door tegenliggers. Voor een blinde bocht naar rechts vice versa.

Voorsorteren doe je alleen maar zodat je andere weggebruikers laat zien wat je doet en in enkele gevallen een andere de gelegenheid geeft om te passeren. Als je rechts af gaat slaan sorteer je rechts van het midden voor. Als er een fietssuggestie strook aan de rechterzijde is, dan sorteer je (indien de situatie dit toelaat) daarop voor. Naar links voorsorteren bestaat niet op een motorfiets, want deze positie is je vaste positie. Ga dus niet verder naar links staan, want er zijn er voldoende die denken hem er wel even naast te kunnen zetten. Voorsorteren doe je alleen als het voor jou geen potentiële onveilige situatie oplevert. Voorsorteren is een extraatje dat je levert en is nooit verplicht muv sorteervakken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het in die situatie niet zo dat het -omdat er aangegeven wordt dat de rijbaan versmalt- niet meer tot de rijbaan behoort?
newbreed schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:28:
Rotonde in het midden rijden. Welke afslag je gaat nemen heeft daar geen enkele invloed op. Je mag alleen "afblocken" indien het om een suggestiestrook gaat. Vaak is de fietspad op/om een rotonde een fietspad en heeft de fietser dus voorrang wanneer jij afslaat (rechtdoor op de zelfde weg). Misschien is het handig als je aan je instructeur vraagt of hij dmv van toelichting zijn stelling kracht bij kan zetten.
Zoals ik het geleerd heb en toepas:
Je rijdt altijd op een positie waar jij ziet en gezien wordt. Rechtdoor rijd je iets links van het midden zodat je in het gezichtsveld van je achterligger rijdt. In een blinde bocht naar links rijd je in het midden, of misschien zelfs een fractie rechts van het midden. Op deze manier heb je maximaal zicht over het bochtverloop, en wordt je tijdig opgemerkt door tegenliggers. Voor een blinde bocht naar rechts vice versa.

Voorsorteren doe je alleen maar zodat je andere weggebruikers laat zien wat je doet en in enkele gevallen een andere de gelegenheid geeft om te passeren. Als je rechts af gaat slaan sorteer je rechts van het midden voor. Als er een fietssuggestie strook aan de rechterzijde is, dan sorteer je (indien de situatie dit toelaat) daarop voor. Naar links voorsorteren bestaat niet op een motorfiets, want deze positie is je vaste positie. Ga dus niet verder naar links staan, want er zijn er voldoende die denken hem er wel even naast te kunnen zetten. Voorsorteren doe je alleen als het voor jou geen potentiële onveilige situatie oplevert. Voorsorteren is een extraatje dat je levert en is nooit verplicht muv sorteervakken.
Mjah, zo interpreteer ik het -vanuit de theorieboeken- ook...
Echter; ik krijg dus op mijn kloten dat ik op geregelde momenten meer rechts moet houden... Echter; ik ontdek daar geen logica in...
Zal inderdaad eens de instructeur aan zijn jasje trekken, na zijn plotselinge commentaar van vorige keer had ik daar niet zo'n geduld meer voor ;)

[ Voor 89% gewijzigd door MikeyMan op 07-05-2012 14:32 ]

• newbreed
DrivinUCrazy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:24:
Komt me herkenbaar voor. Om te voorkomen dat er iemand (auto, brommer, fietser) binnendoor komt, moet je bij rotondes inderdaad wat over de fietsstrook rijden. Als autorijder ging dat ook tegen mijn natuur in; ik heb die opmerking dan ook vaak gehoord tijdens mijn AVD lessen.

Ik weet niet hoe dat zit als je al kunt zien aankomen dat je toch niet kunt oprijden. Aangezien je dan fietsers gaat blokkeren, en ze alsnog links/rechts voorbij gaan kan ik me voorstellen dat het dan wel weer veiliger wordt als je je meer op de autorijbaan houdt.

Over rijbaan gesproken. Hier heb je heel vaak van die wegversmallingen waar er dan paaltjes staan, en rechts daarvan loopt de fiets(suggestie)strook door. Imho hoort dat bij de rijbaan, dus mag een motor daar ook rechts langs. (er staat geen blauw bord met een pijl bij die de passeerzijde aangeeft)

[afbeelding]
Nee daar heb je geen gelijk, want de suggestiestrook verandert na de versmalling in een verplichte rijbaan voor fietsers, een fietspad dus. Op dat fietspad mag je niet komen met de motorfiets.

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:24:
Hmm... Heeft MF heel z'n database leeg gegooid, ofzo Doet 't weer ;)
en weer niet _O- gelukkig de tijd gehad om me camping spul op te ruimen *O*

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:23
DrivinUCrazy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:24:

[afbeelding]
Je hebt gelijk. Is ook eens bij blik op de weg geweest.

Bij wat familie van me is ook sprake van zulke paaltjes met een drempel er tussenin. Die pak ik dus altijd rechts van het paaltje tenzij er toevallig al een fietser rijdt.

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 07-05-2012 14:40 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MikeyMan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:29:
Is het in die situatie niet zo dat het -omdat er aangegeven wordt dat de rijbaan versmalt- niet meer tot de rijbaan behoort?
Dat zou best kunnen. Ik kan het alleen niet met een verkeersregel onderbouwen.
newbreed schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:30:
Nee daar heb je geen gelijk, want de suggestiestrook verandert na de versmalling in een verplichte rijbaan voor fietsers.
Waar staat dat? Ik zie nergens een bord dat een fietspad aangeeft. Ook zie ik geen fietsje op de weg getekend. Ook staat er geen bord dat zegt dat ik die paaltjes links moet passeren. Om welke reden zouden er dan alleen fietsers daar rechts mogen komen? Op de motor pas ik daar net zo goed tussendoor.

Ok, je mag natuurlijk geen gevaarlijke situaties veroorzaken, maar als er geen fietser in de buurt is is daar ook geen sprake van. :)
Rukapul schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:39:
[...]

Je hebt gelijk. Is ook eens bij blik op de weg geweest.

Bij wat familie van me is ook sprake van zulke paaltjes met een drempel er tussenin. Die pak ik dus altijd rechts van het paaltje tenzij er toevallig al een fietser rijdt.
Ik kon me inderdaad wel herinneren dat ik het wel eens gehoord had, maar niet waar. Als het bij Blik op de weg was dan zal het wel kloppen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-05-2012 14:46 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
DrivinUCrazy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:44:
[...]

Dat zou best kunnen. Ik kan het alleen niet met een verkeersregel onderbouwen.

[...]

Waar staat dat? Ik zie nergens een bord dat een fietspad aangeeft. Ook zie ik geen fietsje op de weg getekend. Ook staat er geen bord dat zegt dat ik die paaltjes links moet passeren. Om welke reden zouden er dan alleen fietsers daar rechts mogen komen? Op de motor pas ik daar net zo goed tussendoor.

Ok, je mag natuurlijk geen gevaarlijke situaties veroorzaken, maar als er geen fietser in de buurt is is daar ook geen sprake van. :)

[...]

Ik kon me inderdaad wel herinneren dat ik het wel eens gehoord had, maar niet waar. Als het bij Blik op de weg was dan zal het wel kloppen. :)
Ham vraag is natuurlijk. Wat nu als je met je AVD op zo'n weg rijd? Ga je dan wachten op de horde auto's of pak je rechts de suggestie strook. Tijdens het examen ben ik geneigd te wachten. Daar ik dat met de auto ook altijd doe...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Phydomir
  • Laatst online: 14:50

Phydomir

Dennis

To_Tall schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:58:
[...]

Ham vraag is natuurlijk. Wat nu als je met je AVD op zo'n weg rijd? Ga je dan wachten op de horde auto's of pak je rechts de suggestie strook. Tijdens het examen ben ik geneigd te wachten. Daar ik dat met de auto ook altijd doe...
Maar je zit niet in een auto en gebruik dus de voordelen van een motor niet. Ik begin zo langzamerhand in te zien dat ik alles wat ik in de auto heb geleerd overboord kan gooien.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DECOY88
(overleden)
Phydomir schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Maar je zit niet in een auto en gebruik dus de voordelen van een motor niet. Ik begin zo langzamerhand in te zien dat ik alles wat ik in de auto heb geleerd overboord kan gooien.
zolang je de krant niet haalt gaat het goed _O-

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ben net met 60KM/U ondergescheten door (hoogstwaarschijnlijk) een duif. Ik reed lekker op een weg met weerszijde bomen, best wel een harde klap, voelde wat op mijn schouders, dacht een stuk dode tak ofzo, totdat ik met mijn handschoen voelde GETVER. Helm, Schouder, Rugtas, Handschoen, alles onder Bleghhh.

20*350ZO45°

• newbreed
DrivinUCrazy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:44:

Die onderbroken markering verandert in een doorgetrokken markering, dus is het een fietsstrook geworden. Een dat bord je links moet passeren zou een beetje dubbelop zijn.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

OK, daar wil ik nog wel met je in meegaan. Maar die doorgetrokken streep staat er lang niet overal. Wat dan?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Richard schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:17:
Ben net met 60KM/U ondergescheten door (hoogstwaarschijnlijk) een duif. Ik reed lekker op een weg met weerszijde bomen, best wel een harde klap, voelde wat op mijn schouders, dacht een stuk dode tak ofzo, totdat ik met mijn handschoen voelde GETVER. Helm, Schouder, Rugtas, Handschoen, alles onder Bleghhh.
Flinke duif dan, als je helemaal onder de schijt zit :P

Vaak bu'j te bang!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

-tom-562 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Flinke duif dan, als je helemaal onder de schijt zit :P
Als zo'n beest op een nest zit, dan schijten ze alleen als ze eraf komen. En als dat een beetje slecht uitkomt, dan schijten die beesten echt drollen van 1cm dikte.

20*350ZO45°

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:23
newbreed schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:17:
[...]

Die onderbroken markering verandert in een doorgetrokken markering, dus is het een fietsstrook geworden.
Om een fietsstrook te zijn is het per definitie noodzakelijk dat er een fietssymbool op de weg staat.

• newbreed
DrivinUCrazy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:18:
OK, daar wil ik nog wel met je in meegaan. Maar die doorgetrokken streep staat er lang niet overal. Wat dan?
Als het een suggestiestrook is mag je er wel rechts langs. Tenzij je rechts inhaalt, want dat mag niet.
Met betrekking tot AVD examens pas je de (wat zou ik doen als moraalridder) regel toe. Voor de rest moet je dat lekker naar eigen inzicht bepalen, net als autos passeren bij het verkeerslicht.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zal het ook nog wel eens aan mijn toenmalige instructeur vragen als ik hem zie. Aan de andere kant, die kan ook zo gek als een deur zijn dus of daar een serieus antwoord uit komt weet ik ook niet. :+

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Beter dan met 60 Km/u onderuit gaan toch? :P

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of stel je voor dat het midden op je vizier was geknald! :X

• newbreed
Conclusie: Je reed te langzaam. :X

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

DrivinUCrazy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:28:
Of stel je voor dat het midden op je vizier was geknald! :X
Dat is opzich nog niet zo erg, zolang je je vizier maar dicht hebt _O-

Vaak bu'j te bang!

• t_captain
Die moest waarschijnlijk mij hebben. Ik heb in het verleden eens een duif aangereden met de motor. Hij steeg niet snel genoeg op en ik had geen zin om iets gevaarlijks te doen met mijn motor om de duif te redden. Heb 'm met mijn helm afgeweerd :)

Verwijderd

Ja daar mag je gewoon rechts voorbij rijden. (wel uitkijken dat je geen fietser of voetganger overhoop rijd)

Deed het tijdens mijn rijlessen.
ik zou voorrang moeten geven voor een auto tegemoet komende auto.
Spiegel netjes, rechter schouder en rijd daar rechts voorbij.

meteen de instructeur via dat headset oortje
" ja stop maar bij de eerste gelegenheid"
Dan denk je echt, o dat is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
dus stoppen, netjes contact af gezet, komt ie op mij af lopen.

Steek zijn hand uit, krijg een schouder klap (was geen klopje te noemen)
terwijl hij zegt, "mooi gedaan, mooi inzicht in de situatie, goede oplossing, remmen is ook maar slecht voor het mileu. Kom we rijden weer verder, weer genoeg pauze gehad"

Let wel, dat mag dus alleen als die stomme blauwe bordjes met fietsers er niet staan
Of verplicht rij richting pijltjes

• M14

M14

MikeyMan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:26:
[...]

Dat is dus echt fout. Wat doe je als een auto (of motor) em er tussen duwt? Ben jij de klos en kun je plaats maken wil je niet van je motor worden gereden.

Ook bij afslaan op een gewone weg in het midden blijven rijden. Fietsers afblokken heeft toch geen zin met een motor, beetje fietser rijd rechts om je heen, terwijl op een halve meter afstand een auto je met +/- 80 links passeert. Dat alleen omdat je je niet breed maakt op je weghelft. Kortom, met afslaan zo gaan staan dat een auto niet langs je af kan.

Op de rotonde zelf durf ik zo snel niet te zeggen, daar pak ik altijd de ideale lijn met een leuk tempo :D. Alleen daarvan zeg ik dat je dat tijdens je examen niet moet doen ;).

Wat betreft plaats op de weg tijdens het rijden, dat is vrij simpel. Midden van de weg tenzij:

- er een aantal tegenliggers aankomen en geen verkeer direct voor je zit. Hierbij ga je juist wat naar rechts op de baan zitten. Mocht er een vrachtauto in de tegengestelde richting rijden, met direct daar achter een auto geplakt, dan ziet die auto jou eerder dan wanneer jij op het midden of links van jou rijstrook rijdt. Stel dat die auto besluit de vrachtauto in te halen, hoef ik niet uit te leggen wat de gevolgen zijn wanneer jullie elkaar te laat zien.

- Een weg van rechts, waar een iemand staat te wachten de weg op te rijden. Of bij slecht zicht. Dan ga je juist iets links van het midden op jou rijstrook rijden. Dan ziet de bestuurder op die zijweg jou eerder rijden en jij hebt meer zicht of er iets staat.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
In een bocht naar links kan het ook handig zijn om iets meer rechts te gaan rijden aangezien je met je banden wel eens in het midden kan rijden, maar met je hoofd als je schuin hangt akelig dicht bij de andere weghelft en de tegenliggers komt.

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:56:
[...]

Dat is opzich nog niet zo erg, zolang je je vizier maar dicht hebt _O-
Of de betreffende duif door je voorwiel,
Waardoor je de rest van de middag stukjes uit je remklauw zit te vissen...

moet wel altijd aan dit plaatje denken als ik mijn vizier weer eens schoonmaak
Afbeeldingslocatie: http://ikspoornietopde.punt.nl/upload/motorrijder_en_vliegangst.jpg

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:14

Tank80

Cyanide&&Happiness

Dat uiterst rechts voorsorteren wordt mij nu ook aangeleerd, maar dan alléén in een woonwijk, dus 30km zone of stapvoets rijden situaties. Dan kan ik het nut er nog wel een beetje van inzien eerlijk gezegd. Auto's rijden dan ook geen 80 en fietsers kunnen er rechts niet langs omdat je echt helemaal tegen de stoeprand aan moet rijden. Voelt voor mij ook nog niet echt natuurlijk, maar schijnt echt zo te moeten volgens de instructeur. Volgens hem let een examinator er ook op...

Je imiteert me mateloos.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
Hellemaal tegen de stoeprand rijden lijkt me niet wel rechts breedmaken. Dus bij rechts afslaan dusdanig rechts rijden dat je fietser hindert. Zodat als je afslaat je niet een fietser ondersteboven rijd.. Bij een auto blijven ze er ook achter hangen. Bij 30Km zone en aparte fietspad gewoon in het midden blijven rijden.

typo :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• FitTiv
  • Nu online
To_Tall schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:35:
ij een auto blijven ze er ook achter hangen. Bij 330Km zone en aparte fietspad gewoon in het midden blijven rijden.
Lekker sturen!

:+

pff mijn vizier ging gister op de snelweg opeens stuk. Had dat al eerder, dus nieuwe helm here i come.. :) geen AGV meer voor mij...

[ Voor 21% gewijzigd door FitTiv op 07-05-2012 20:02 ]

Verwijderd

GBTW schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:27:
Nee dank je. Daar lees ik veel dingen over zoals slechte pakken die snel stuk gaan en zwarte handel verkoop.
Daarnaast wil ik niet in een motorpak rijden waar restyle op staat. Het had ook een naam van een kringloop winkel kunnen zijn. (zit tussen de oren ik weet het maar goed, zo denk ik nu eenmaal).
charrel schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:59:
termaat, top zaak. Wat voor slechte verhalen zijn er dan? Iedereen die ik spreek is er erg tevreden over, zeker over de prijzen.
Nou slecht, maar dingen zoals je moet niet tijdens middagtijd komen wanneer ze aan het eten zijn. Ze willen je liever dan niet helpen. En wanneer je niets koopt dat ze ineens heel onvriendelijk worden.
Wanneer dat bij mij gebeurd dan zou ik de volgende keer niet snel terug gaan.

Ik weet niet hoe jullie motorkleding aanschaffen??? Gaan jullie in winkels passen en later via het internet bestellen? Of jullie weten welke maat je nodig hebt en besteld het dan gelijk via het internet of jullie kopen gewoon alles in de winkel met als risico flink genaaid te worden. Daar ben ik namelijk erg bang voor dat ik als leek zijnde afgezet wordt.

Als ik bijv een prijsverschil van meer dan 100 euro zie tussen 2 soorten/typen/merken van helmen dan denk ik. Ja daar zit kwaliteitsverschil in en of comfort enz enz.

Maar dat bijvoorbeeld precies dezelfde helm bij de een 150 euro goedkoper kan zijn, dat snap ik dan weer niet.

shark vision r becool lumi 229
http://www.motozoom.nl/we...stelnummer=720124&dummy=0

En dezelfde helm voor 379
http://webshop.motorkledi...vision-r-becool-lumi.html

Als ik in een zaak 20 helmen gepast zou hebben en die mensen nemen de tijd voor je en je krijgt goede service dan koop je daar wat. Maar als ik dan achteraf op internet zie dat ik voor 150 euro het schip ben ingegaan dan vind ik dat heel erg.

Nog een voorbeeld: wel een lelijke jas maar goed, het gaat om het vergelijk.

Grid motorjas maxville 99,95 euro
http://www.motorkledingst...lle/122-1153-46-180/kleur

Zelfde jas voor 339,95 euro
http://www.tenkateshop.com/jas-grid-maxville-122-1153

Dat kan je dus zo maar even 240 euro schelen!!
Koop je weer een paar goede laarzen voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 11:05 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:50:

Grid motorjas maxville 99,95 euro
http://www.motorkledingst...lle/122-1153-46-180/kleur

Zelfde jas voor 339,95 euro
http://www.tenkateshop.com/jas-grid-maxville-122-1153

Dat kan je dus zo maar even 240 euro schelen!!
Koop je weer een paar goede laarzen voor.
uit verkoop vs. uitverkocht vergelijkt lekker _O-

service mag wat kosten. die helmen hangen er niet gratis. en we kunnen lekker met zijn alle op internet gaan shoppen maar dan stoppen motorzaken met kleding of doen alles op bestelling.

zou je dat willen :')

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Als je iets graag wilt voor een dumpprijs, dan zou ik gewoon via Internet bestellen. Motozoom bijvoorbeeld bied aan:
portoverzekering (=gratis afhaalservice voor retourzendingen) 1,00 vink aan
Gewoon bestellen, is 't niets, dan gewoon weer retour. Is de moeite/prijsverschil zeker waard.

Ik moet mezelf wel wat vaker aan de regel proberen te houden: "Met uitsparen verdien je geen geld".

20*350ZO45°

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik koop het gewoon in de winkel. Toen ik mijn motorpak kocht ben ik ruim 3 uur bezig geweest o.i.d. bij Termaat. Uiteindelijk nog een leuke korting gekregen. Ja, mss dat ik een paar tientjes had kunnen besparen als ik het via internet had besteld (maar dan had ik nooit alles bij dezelfde zaak kunnen kopen, dus meer verzendkosten..), nu heb ik goed advies gehad, en ik kan altijd terug gaan mochten er problemen zijn.

En ja, ik kan me best voor stellen als je als bijdehante gierigaard daar een paar uur bezig bent met pakken en/of helmen passen, en uiteindelijk niks koopt, dat ze dan wat minder blij zijn. Ik ben altijd uiterst correct geholpen, zelfs toen ik als 15 jarige brommern00b alleen een helm kocht van net 100 euro.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd. Ik zal ook nooit zeuren om een paar tientjes verschil.
En service mag zeker wel wat kosten. Aangezien ik zelf er ook geen verstand van heb zal ik het ook in de winkel halen.

Gaat mij meer om de enorme grote verschillen. Ik zou achteraf een naar gevoel krijgen en ontevreden worden als blijkt dat ik gewoon echt te veel betaald heb.

Een dezer dagen ga ik naar die grote motorkleding zaak in eindhoven. Ben benieuwd of ik goed advies krijg.

Het advies bij de motorkleding dump dagen in beekbergen was erg slecht. Die man deed wel zijn best hoor. Maar ik als leek moet gewoon echt goed advies krijgen. Ik weet zelf helemaal niet waar op te letten.

Ik ben 1m89, hopelijk kan ik een goed passende set bij elkaar krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 11:29 ]

Pagina: 1 ... 348 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.