Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 344 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.168 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:17
MikeyMan schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:31:
Jawel, ga nog twee uurtjes voorrijden...

Maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe glad het wordt als het nat wordt... ;)
Alleen water maakt de boel niet glad. Pas als het een lange tijd droog is geweest zorgt regen er voor dat al het vuil op de weg gaat oplossen, dat is glad. Het heeft de afgelopen weken voldoende geregend om de weg goed schoon te houden, dus je zal nergens last van hebben.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb bijna alleen in de regen gereden en dat is inderdaad weinig speciaal. Gewoon doen wat je normaal doet en niet stressen.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:22

Richard

Kuru Kuru Kururin

MikeyMan schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:31:
Jawel, ga nog twee uurtjes voorrijden...

Maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe glad het wordt als het nat wordt... ;)
De les voor mijn AVB examen 2x mijn CB500 op zijn kant gelegd, maar AVB wel met vlag en wimpel behaald. Er is toch zo'n gezegde dat als je "generale" slecht gaat, dat de daadwerkelijke uitvoering van een leien dakje gaat :)

20*350ZO45°

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
YoupS schreef op woensdag 18 april 2012 @ 01:17:
Hiya,ik wist niet dat er op GoT zo'n groot topic was, terwijl ik zelf ook rijd! Ik heb een Honda CBR 900RR (sc28, oerblade dus :) ), waar ik lekker op rondtoer :), in het westen van het land (Haarlem that is). Zijn er veel rijders uit die omgeving?
Haarlemse KTM 950 Adv rijder meld zich :w
-tom-562 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 07:28:
Zijn er ook mensen van hier die naar de MF Megameeting gaan? Zondag 6 mei in Veenendaal. Voor mij is het een thuiswedstrijd :P (woon in Ede)
Mits lekker weer ben ik er. Ik neem een paar stoeltjes mee en ga lekker in de berm zitten kijken 8)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zo vandaag weer het verschil in grote gemerkt tussen mijn eigen AT en een gs500F _O- dan heb je opeens het gevoel dat je op een kinderfietsje zit _O- maar na een minuutje rijden weer oud en vertrouwd d:)b alleen was deze echt 25 kw en me oude iets meer :X

zithoogte verschil is maar 15 cm :X

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 18-04-2012 20:40 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:46

Exigence

dnkroz

Nog mensen die volgend weekend begeleiding gaan doen bij de Batavierenrace? Ik kom zelf met 3 vrienden vanuit het noorden (Friesland). We gooien ons tentje op de campus neer. Ik hoop dat het weer wat geschikt is :)
Zijn er ook mensen van hier die naar de MF Megameeting gaan? Zondag 6 mei in Veenendaal. Voor mij is het een thuiswedstrijd :P (woon in Ede)
Zoals het er nu naar uitziet ben ik er bij :)

[ Voor 21% gewijzigd door Exigence op 18-04-2012 21:13 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het goed weer is rij ik er altijd even langs. Het is voor mij toch maar 15 min rijden.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
:w

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Mogen jullie wel weer rijden zo snel na 5 mei? :+
* frankivo niet iig :P

iRacing Profiel

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-01 13:22
Widow schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:15:
[...]

Haarlemse KTM 950 Adv rijder meld zich :w
Gegroet!

Hmm ik weet nog niet of ik naar de MFMM ga. Ken eigenlijk niemand persoonlijk op dat forum, en het is toch wel een eindje rijden. Besides, ik ken uberhaupt weinig mensen die rijden :+ ,

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:03
DECOY88 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:09:
zo vandaag weer het verschil in grote gemerkt tussen mijn eigen AT en een gs500F _O- dan heb je opeens het gevoel dat je op een kinderfietsje zit _O- maar na een minuutje rijden weer oud en vertrouwd d:)b alleen was deze echt 25 kw en me oude iets meer :X

zithoogte verschil is maar 15 cm :X
Ik heb de knoop doorgehakt en ik ga vandaag bellen dat ik de motor graag wil kopen! Binnenkort een mooie GS500F voor mij :)

• Tankiej
  • Laatst online: 13:53
stijnos1991 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:16:
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt en ik ga vandaag bellen dat ik de motor graag wil kopen! Binnenkort een mooie GS500F voor mij :)
Nice :)

Dan verwachten we ook foto's natuurlijk!
Ik wel tenminste

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:03

-tom-562

Oliesjeik

frankivo schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:51:
Mogen jullie wel weer rijden zo snel na 5 mei? :+
* frankivo niet iig :P
5 mei ben ik wss de hele dag op het bevrijdingsfestival in Wageningen, daar zullen ook de nodige biertjes worden weggetikt :X Maar, meestal eindigt het voor ons altijd vrij vroeg (rond een uur of 22:00 thuis), dus ik hoop dat ik enigszins nuchter ben :P afgelopen MFMM (4 september) was de dag na m'n verjaardag, toen heb ik het Veenendaal gedeelte gemist, en ben met m'n brakke hoofd toen maar naar Amersfoort gereden.

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
stijnos1991 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:16:
[...]

d:)b kan je een hoop kilometers bijzetten :Y je heb zeker nog niet je rbw voor 12 mei -O- gs500 meeting :Y

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:28:
[...]

Nice :)

Dan verwachten we ook foto's natuurlijk!
Ik wel tenminste
ik heb hem al gezien en gereden O+ O+ blijven fantastische stuurfietsjes :9~

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

YoupS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:56:
[...]

Gegroet!

Hmm ik weet nog niet of ik naar de MFMM ga. Ken eigenlijk niemand persoonlijk op dat forum, en het is toch wel een eindje rijden. Besides, ik ken uberhaupt weinig mensen die rijden :+ ,
Ik ben er ook niet. Brommers kijken kan ik op mijn werk ook wel, en er was de laatste keer dat ik er was wel erg veel politie...

No signature required.

• DECOY88
(overleden)
M3rcury schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:31:
[...]

Ik ben er ook niet. Brommers kijken kan ik op mijn werk ook wel, en er was de laatste keer dat ik er was wel erg veel politie...
npmm :X

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

M3rcury schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:31:
[...]

De politie is erg coulant. Afgelopen keer kreeg maar 1 iemand een boete, omdat 'ie constant met z'n SM liep te wheeliën en over het gras en de middenberm liep te crossen. Een motoragent ging achter hem aan, alleen hij ging er vandoor en had z'n motor verstopt achter een geparkeerd busje bij een bedrijf. Helaas voor hem had de politie dat dus wel gezien :+

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
YoupS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:56:
[...]

Gegroet!

Een eindje rijden? Vanuit Haarlem is het een uurtje ofzo, daar ben je zo! :P

Na enkele meetings met verschillende MF-ers ken ik wel een aantal. Maar als je nog helemaal niemand kent en er ook geen kennis/vriend/familie meegaat dan kan ik het me voorstellen, dat je niet heen wil. Je kan dan beter naar wat kleinere meetings van bijv. de betreffende topic van het model motor dat je hebt of regio topic. Dat is leuker als je nog niemand kent :+

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:45:
[...]

Na enkele meetings met verschillende MF-ers ken ik wel een aantal. Maar als je nog helemaal niemand kent en er ook geen kennis/vriend/familie meegaat dan kan ik het me voorstellen, dat je niet heen wil. Je kan dan beter naar wat kleinere meetings van bijv. de betreffende topic van het model motor dat je hebt of regio topic. Dat is leuker als je nog niemand kent :+
op tijd heengaan en flink ouwehoeren. eind van de middag ken je er een paar meer _O-

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:48:
[...]

op tijd heengaan en flink ouwehoeren. eind van de middag ken je er een paar meer _O-
Dat is juist het probleem. Ik "ken" via mijn werk zo verschrikkelijk veel mensen. Die hoef ik echt niet allemaal te zien. Van sommige vind ik het niet zo'n probleem, want daar maak ik gewoon een praatje mee, maar er zitten poppetjes tussen die over werk beginnen, en daar heb ik absoluut geen zin in bij een dagje uit. En als je dat tegen ze zegt, is dat raar... :?

No signature required.

• DECOY88
(overleden)
M3rcury schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:54:
[...]

Dat is juist het probleem. Ik "ken" via mijn werk zo verschrikkelijk veel mensen. Die hoef ik echt niet allemaal te zien. Van sommige vind ik het niet zo'n probleem, want daar maak ik gewoon een praatje mee, maar er zitten poppetjes tussen die over werk beginnen, en daar heb ik absoluut geen zin in bij een dagje uit. En als je dat tegen ze zegt, is dat raar... :?
dat type volk :X die een bedrijfsuitje tot een vergadering met bier omdopen _O-

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tankiej schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:45:
[...]

Ik kende ook niemand. Heb me toen in het lokale topic aangemeld en ben gewoon een paar keer 's avonds met wat gasten gaan rijden. Zo leer je ze wel kennen. Uitendelijk bleek ik er 2 of 3 weer via via te kennen :P

Vaak bu'j te bang!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*O* Zo, vanmorgen mijn AVB gehaald, one down, two to go! *O*

Stelde echt geen reet voor. Volgens mij stonden zo'n beetje alle pilonnen verder uit elkaar dan met oefenen.
Alleen de uitwijkproef dacht ik zelf verkloot te hebben (ging een beetje hakerig), maar vonden ze ook voldoende.

Was echt binnen vijf minuten klaar...

Maandag theorie. Enige waar ik constant de mist mee inga is 'rechtdoor op dezelfde weg heeft voorrang' voor de voetganger. In de oefenvragen lijkt het pure willekeur te zijn... :X

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Exigence schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:11:
Nog mensen die volgend weekend begeleiding gaan doen bij de Batavierenrace? Ik kom zelf met 3 vrienden vanuit het noorden (Friesland). We gooien ons tentje op de campus neer. Ik hoop dat het weer wat geschikt is :)
Ik doe voor de 3e keer mee. Geen tentje op de campus gezien ik in de buurt woon :P
Ga je nog naar de BBQ van nsmv Dondor?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Tankiej
MikeyMan schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:56:
*O* Zo, vanmorgen mijn AVB gehaald, one down, two to go! *O*

Stelde echt geen reet voor. Volgens mij stonden zo'n beetje alle pilonnen verder uit elkaar dan met oefenen.
Alleen de uitwijkproef dacht ik zelf verkloot te hebben (ging een beetje hakerig), maar vonden ze ook voldoende.

Was echt binnen vijf minuten klaar...

Maandag theorie. Enige waar ik constant de mist mee inga is 'rechtdoor op dezelfde weg heeft voorrang' voor de voetganger. In de oefenvragen lijkt het pure willekeur te zijn... :X
Gefeliciteerd *O*

Het is heel goed mogelijk dat dat ook zo was! Dat gevoel had ik ook na mijn AVB examen, dat aan mijn instructeur vertelt en hij zei dat hij expres de pionnen (van bijv. halve draai, slalom en acht) wat dichterbij elkaar doet. Als je dan tijdens de lessen de oefeningen goed beheerst, moet het tijdens het examen zeker lukken aangezien je meer ruimte hebt!

Dat met voetgangers ging ik eerst ook de mist in. Het belangrijkste is om te kijken of het voertuig op het plaatje afslaat. Als dat zo is, dan gaan voetgangers eigenlijk altijd voor als je die kruist. Als het voertuig rechtdoor gaat, dan moet de voetganger wachten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tankiej schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:08:
[...]

Gefeliciteerd *O*

Het is heel goed mogelijk dat dat ook zo was! Dat gevoel had ik ook na mijn AVB examen, dat aan mijn instructeur vertelt en hij zei dat hij expres de pionnen (van bijv. halve draai, slalom en acht) wat dichterbij elkaar doet. Als je dan tijdens de lessen de oefeningen goed beheerst, moet het tijdens het examen zeker lukken aangezien je meer ruimte hebt!

Dat met voetgangers ging ik eerst ook de mist in. Het belangrijkste is om te kijken of het voertuig op het plaatje afslaat. Als dat zo is, dan gaan voetgangers eigenlijk altijd voor als je die kruist. Als het voertuig rechtdoor gaat, dan heb moet de voetganger wachten.
Jij ook gefeliciteerd met je verjaardag :)

Ga met die voetgangers nog eens extra goed de plaatjes bekijken ;)

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 16:49
MikeyMan schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:28:
[...]

Jij ook gefeliciteerd met je verjaardag :)

Ga met die voetgangers nog eens extra goed de plaatjes bekijken ;)
Een ezelsbruggetje van mijn (auto)rijinstructeur:

Wil je afslaan en kijk je naar een kop of kont? Voetganger heeft voorang.
Zie je een voetganger van de zijkant, dan mag deze dus mooi wachten.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:14
Maikel64 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:33:
[...]

:Y Bek of Nek hier :P
T-Rhidon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:51:
@ Sinny, bedankt. De eerst Suzuki SV 650 vind ik wel netjes. Alleen vind ik de Suzuki sv650S niet bepaald mooi door die voorkant.

Suzuki gs500e vind ik bijvoorbeeld mooi zo zijn er nog wel meerdere zoals de CBR.
Ik zelf ben ook niet kapot van de S, daarom heb ik ook een N 8) Maar die zijn idd iets lastiger te vinden, gewoon goed marktplaats enz in de gaten houden. Voor een kleine 2k kun je er echt wel een te pakken krijgen, was meteen verkocht toen ik van mijn les-FZ6 op mijn SV stapte ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Sinny op 19-04-2012 17:05 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maikel64 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:33:
[...]

Ah, toppie, daar hebben we wat aan!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor, heb je geen voetgangers met nekken, bekken, konten, koppen of zijkanten nodig. Wat doe je met je ezelsbruggetje wanneer je geen voetganger maar een fietser / auto / tractor / vrachtwagen / motor tegemoet komt? :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:44:
[...]

De politie is erg coulant. Afgelopen keer kreeg maar 1 iemand een boete, omdat 'ie constant met z'n SM liep te wheeliën en over het gras en de middenberm liep te crossen. Een motoragent ging achter hem aan, alleen hij ging er vandoor en had z'n motor verstopt achter een geparkeerd busje bij een bedrijf. Helaas voor hem had de politie dat dus wel gezien :+
Toch is het met politie niet meer wat het was. Moet toegeven dat het ook wel wat uit de hand aan het lopen was. Alleen nu doet de politie al moeilijk over een kleine burnout.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Gisae schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:02:
[...]

Ik doe voor de 3e keer mee. Geen tentje op de campus gezien ik in de buurt woon :P
Ga je nog naar de BBQ van nsmv Dondor?
Ah, leuk. Ik herkende je nickname op M-F al :P

Wij hebben ons ook opgegeven voor de BBQ van Dondor inderdaad. Lijkt me wel gezellig, en een leuke kennismaking op die manier :)
PilatuS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:42:
[...]

Toch is het met politie niet meer wat het was. Moet toegeven dat het ook wel wat uit de hand aan het lopen was. Alleen nu doet de politie al moeilijk over een kleine burnout.
Ben er vorig jaar niet geweest, maar wel in september 2010. Ik vond het toen heel erg strikt. Heb zelfs niet een enkel hupje van een voorwiel gezien. Alleen iemand die een burnout bij het stoplicht deed en daarvoor op de bon werd geslingerd :P
En elke keer als er een groepje rijders vertrok ging er een agent achteraan 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Exigence op 19-04-2012 18:59 ]

• PilatuS
  • Niet online
In 2008 was het nog zonder politie en toen was het veel leuker om te gaan. Nu is het eigenlijk alleen maar kijken naar motoren, verder weinig anders. Toen zonder politie enorm veel wheelies, burnouts en sprintjes, wat het een stuk leuker maakte om te zien.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
Exigence schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:55:
[...]

En elke keer als er een groepje rijders vertrok ging er een agent achteraan 8)7
Dit jaar staakt die toch bij alle grote sportevenementen?

Welkom op de MF mega sport meet ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:42:
[...]
Ze moeten ergens een grens trekken. Je weet natuurlijk dat er in zo'n grote groep met voornamelijk jonge mensen op (veel te) snelle motoren op een gegeven moment ongelukken gaan gebeuren. Er zijn er altijd een paar die hun testosteron niet onder controle hebben en de overtreffende trap wheely of stoppy willen maken. En dan maaien ze ineens een paar toeschouwers neer...leuke meet.

Op Le Mans is het ook zo. Op 'crazy friday' zijn er ook altijd burnouts enzo op de rotondes. Maar de pliesie is ook daar heel erg aanwezig. Jammer aan de ene kant, maar het is denk ik maar goed ook, want er staat heel veel volk om die rotondes heen. En als er dan een Ferrari of een Porsche uitbreekt is de ramp niet te overzien.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
Dat ze stoppies en wheelies niet accepteren snap ik wel en dat vind ik ook redelijk. Iemand een bon geven voor een burnout van 3 sec vind ik dan weer erg overdreven. Een burnout is nou niet bepaald gevaarlijk.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
PilatuS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:40:
Dat ze stoppies en wheelies niet accepteren snap ik wel en dat vind ik ook redelijk. Iemand een bon geven voor een burnout van 3 sec vind ik dan weer erg overdreven. Een burnout is nou niet bepaald gevaarlijk.
Nou ja.. Ongecontroleerd je rem los laten en je ligt op je plaat. Mogelijk omstanders en andere voertuigen die beschadigd gewond zijn..

Nu zijn het 3 seconden. volgende week 5, die week er op 10 ja ergens een grens trekken!!

Ben wel mee eens dat ze vaak te streng reageren op zulke meets. Terwijl een dief de winkel uitkan lopen!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• PilatuS
  • Niet online
Of het nou een burnout van 3 sec is of van 5 minuten vind ik nog niet eens echt wat uitmaken. Tuurlijk zit er een risico aan, alleen vind ik dat erg minimaal. Bij een grote meeting zoals dat vind ik dat er best een paar burnouts gemaakt mogen worden. Dat de politie moelijk doet over wheelies en stoppies vind ik terecht. Het risico bij die dingen is vele malen groter als bij een burnout.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:51
Dan zoeken ze toch gewoon ergens een privaat terrein waar ze zich kunnen uitleven? Vast wel een bedrijf in de buurt met een flinke lap asfalt/bestrating.

[ Voor 30% gewijzigd door Flesdop op 19-04-2012 21:19 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Tijdens de elfstedentocht voor motoren (2010), een toertocht nota bene, is er ook publiek gewond geraakt omdat een of andere pipo een burnout probeerde te maken maar zijn voorrem losliet 8)7

Aan de ene kant snap ik het dus wel, maar het is toch stiekem wel jammer :P
Flesdop schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:18:
Dan zoeken ze toch gewoon ergens een privaat terrein waar ze zich kunnen uitleven? Vast wel een bedrijf in de buurt met een flinke lap asfalt/bestrating.
En dan gebeurt er straks een ongeluk waar meerdere mensen bij betrokken zijn en dan wordt de politie verweten dat ze niet ingegrepen hebben....

[ Voor 43% gewijzigd door Exigence op 19-04-2012 21:21 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vandaag nog eens een uurtje rondjes gedraaid op het parkeerterrein, en ik moet zeggen dat het gevoel weer grotendeels terug is. Nu lukt de halve draai en de 8 weer. De halve draai lukt me nu ook weer gegarandeerd binnen de 6 meter (voorgeschreven door het CBR) brede weg, maar veel wegen zijn smaller. Ik leg zoals altijd de lat dus wat hoger voor mezelf.
Nu kom ik op ongeveer 5 tot 5,5 meter uit. Als ik erg mijn best doe zelfs binnen 4,5 meter, maar dat lukt me nog lang niet altijd.

En eigenlijk is dat toch best stoer om te kunnen. 8) Ok, ik zal nooit mee gaan doen aan gymkhana, maar bepaalde basisvaardigheden moet je toch wel op peil houden. En als ik dan anderen zie die 2 keer moeten steken om om te keren... kom op, het is geen vrachtwagen!

Daarna nog via een lekker stuurweggetje terug naar huis gereden, en ik merk ook direct dat dat sturen weer veel soepeler gaat, en met meer vertrouwen. En dáár ging het uiteindelijk om. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-01 13:22
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:39:
Vandaag nog eens een uurtje rondjes gedraaid op het parkeerterrein, en ik moet zeggen dat het gevoel weer grotendeels terug is. Nu lukt de halve draai en de 8 weer. De halve draai lukt me nu ook weer gegarandeerd binnen de 6 meter (voorgeschreven door het CBR) brede weg, maar veel wegen zijn smaller. Ik leg zoals altijd de lat dus wat hoger voor mezelf.
Nu kom ik op ongeveer 5 tot 5,5 meter uit. Als ik erg mijn best doe zelfs binnen 4,5 meter, maar dat lukt me nog lang niet altijd.

En eigenlijk is dat toch best stoer om te kunnen. 8) Ok, ik zal nooit mee gaan doen aan gymkhana, maar bepaalde basisvaardigheden moet je toch wel op peil houden. En als ik dan anderen zie die 2 keer moeten steken om om te keren... kom op, het is geen vrachtwagen!

Daarna nog via een lekker stuurweggetje terug naar huis gereden, en ik merk ook direct dat dat sturen weer veel soepeler gaat, en met meer vertrouwen. En dáár ging het uiteindelijk om. :)
Ik weet wel daar mijn stuuruitslag veel kleiner is dan mijn lesfiets en dus veel vaker moet steken dan met lessen. toch moet ik mezelf een grotere wendbaarheid op lage snelheid aanleren. Dat is nog niet zo goed als ik op de gymkhana zie :o :+ .

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:40:
Volgens mij ontleent YouTube haar bestaansrecht aan stunts die op zich helemaal niet gevaarlijk zijn... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

YouTube: Motor-forum.nl Megameeting 4-9-2011
Dit was op de mfmm afgelopen september. :+

[ Voor 36% gewijzigd door -tom-562 op 19-04-2012 22:42 ]

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
Rolling burnouts, helemaal zo lomp als dit, bedoel ik daarmee uiteraard niet :P
mphilipp schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:30:
[...]

Volgens mij ontleent YouTube haar bestaansrecht aan stunts die op zich helemaal niet gevaarlijk zijn... :+
Ik zou een stilstaande burnout niet eens een stunt noemen.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 19-04-2012 22:48 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:44:

onder wat zou jij een burnout dan klasseren?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Exigence schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:55:
[...]

Ah, leuk. Ik herkende je nickname op M-F al :P

Wij hebben ons ook opgegeven voor de BBQ van Dondor inderdaad. Lijkt me wel gezellig, en een leuke kennismaking op die manier :)
Op MF ben ik niet heel actief. Ik zal eens kijken of ik het topic nog ergens kan vinden. In welke groep zit je trouwens? Ik zit in groep 5 samen met Gias (MF).
Is het trouwens je eerste bata?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Inderdaad, dat is gewoon een overbodige stommiteit voor pubers die net een Mobylette hebben... :+

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 19-04-2012 23:14 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:56:
[...]

onder wat zou jij een burnout dan klasseren?
Kansloos :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Rolling burnouts, helemaal zo lomp als dit, bedoel ik daarmee uiteraard niet :P

[...]

Ik bedoel meer dat het wel mee valt qua toezicht van de politie, de laatste keer. Op dat rechte stukje in Amersfoort werd ook continu wheelie's gemaakt en gesprint

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die Mega Meeting was in 2005 echt van god los. We reden van Ede naar Amersfoort met z'n allen. En daar ging het op de grote weg die voor de mc donalds loopt echt helemaal verkeerd. Alleen maar wheely's etc etc etc/

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Was toch zeker niet deze optocht? :P

https://freight.associates

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Neu in NL trekt de kift niet een wapen als je op je motor zit.

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Die dude op het eind die echt bizar achterom op zijn motor staat :o

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

En in NL gebeurt het ook niet dat allerlei automobilisten op de verkeerde weghelft gaan rijden om je te pakken :P
M3rcury schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:12:
[...]

Die dude op het eind die echt bizar achterom op zijn motor staat :o
En filmt...

[ Voor 48% gewijzigd door ROFLASTC op 20-04-2012 11:31 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:13:
En in NL gebeurt het ook niet dat allerlei automobilisten op de verkeerde weghelft gaan rijden om je te pakken :P

[...]

En filmt...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=edhK222E2Fc&feature=related]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Dion, reed je vanochtend over de A4? Kom de hele tijd een witte K tegen.

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Iemand ervaring met een Kawasaki er5 als beginners motor? Zelf heb ik er opgelest.
Daarnaast wat zijn enkele belangrijke punten om op te letten als je een motor gaat kopen?

Uitlaat vervangen door iets meer met geluid is dat goed zelf te doen of is dat af te raden?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:03
Ik heb er alleen op gelest, simpele fijne motoren :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• t_captain
T-Rhidon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:54:
Iemand ervaring met een Kawasaki er5 als beginners motor? Zelf heb ik er opgelest.
Daarnaast wat zijn enkele belangrijke punten om op te letten als je een motor gaat kopen?

Uitlaat vervangen door iets meer met geluid is dat goed zelf te doen of is dat af te raden?
Een uitlaat vervangen moet iedereen met een gereedschapskoffer en een uurtje tijd kunnen. Alleen roestige tapeinden aan de cilinderkop kunnen roet in het eten gooien, als je zo'n ding afbreekt moet je toch nog naar een specialist.

Ik ben van een ER-5 lesmotor meteen op een CBR600F als eerste motor gestapt. Een 600cc vierpitter heeft natuurlijk veel meer vermogen, maar het komt er niet ruw of onverwacht in. Als je laag in toeren rijdt (<6000) dan is de kracht van een 600 slechts een fractie hoger dan die van de ER-5. Pas als je doortrekt naar hogere toerentallen, gaat de 600 steeds harder trekken (waar de trekkracht van de 500 tweepitter vlak blijft en vervolgens terugzakt boven de 9000 rpm).

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Beerkeeper en t_captain, bedankt voor de info. Oké nee ging er meer om als ik er een mooier geluidje onder wil hebben. Is een andere uitlaat wel mooier, deze zijn natuurlijk in verschillende prijs klassen te vinden.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Tankiej schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:08:
[...]

Gefeliciteerd *O*

Dat met voetgangers ging ik eerst ook de mist in. Het belangrijkste is om te kijken of het voertuig op het plaatje afslaat. Als dat zo is, dan gaan voetgangers eigenlijk altijd voor als je die kruist. Als het voertuig rechtdoor gaat, dan moet de voetganger wachten.
"Bekkie, Nekkie"
Was ooit een tip van een auto instructeur. Zie je de nek of de bek (van voren dus), dan gaat de voetganger voor. :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• t_captain
T-Rhidon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:54:
Beerkeeper en t_captain, bedankt voor de info. Oké nee ging er meer om als ik er een mooier geluidje onder wil hebben. Is een andere uitlaat wel mooier, deze zijn natuurlijk in verschillende prijs klassen te vinden.
Als je erg op geluid kickt, moet je misschien verder kijken dan een ER-5. Een tweepitter kan fantastisch klinken, maar in het algemeen zit in het geluid van een V2 meer ziel dan in een parallel twin.

Wat is een ER-5? Een kwalitatief goede fiets voor een bescheiden budget. Makkelijk te rijden, betrouwbaar, weinig zwakke punten en betaalbaar in aanschaf, brandstofverbruik en onderhoud. Als je geen bijzondere verlangens hebt over het karakter van een motor (zoals Duc en Harley rijders die hebben) en genoeg hebt aan 50pk is het de perfecte fiets.

Voor een beetje extra geluid kun je een andere demper monteren, weer goedkoper en makkelijker dan een hele uitlaat.

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

t_captain schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:30:
[...]

Als je erg op geluid kickt, moet je misschien verder kijken dan een ER-5. Een tweepitter kan fantastisch klinken, maar in het algemeen zit in het geluid van een V2 meer ziel dan in een parallel twin.

Wat is een ER-5? Een kwalitatief goede fiets voor een bescheiden budget. Makkelijk te rijden, betrouwbaar, weinig zwakke punten en betaalbaar in aanschaf, brandstofverbruik en onderhoud. Als je geen bijzondere verlangens hebt over het karakter van een motor (zoals Duc en Harley rijders die hebben) en genoeg hebt aan 50pk is het de perfecte fiets.

Voor een beetje extra geluid kun je een andere demper monteren, weer goedkoper en makkelijker dan een hele uitlaat.
Nou ik wil gewoon een degelijke fiets om mee te beginnen, aangezien deze ook nog 25kw moet zijn. Wanneer ik van mijn limiet af ben (nog iets meer dan 1,5 jaar), dan ga ik wel kijken voor iets anders. Maar het is gewoon om mee te beginnen en te leren. Daarnaast heb ik op dit model gezeten met rijlessen en er wel goede ervaringen aan over gehouden vandaar.

Oké dan hoef ik alleen de demper te vervangen? Dit neem ik aan is makkelijker, moet je dan speciaal type goedgekeurde hebben voor het type motor of past dan (zo goed als) alles op?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Officieel moeten ze goedgekeurd zijn (E-keur). Maar in Nederland kijkt men niet zo nauw. Je moet alleen niet met demper type stijgerpijp zonder demping naar de TT van Assen gaan ofzo, geheid dat ze je eruit pikken voor een controle. In Duitsland (b.v. in de Eiffel) zijn ze wel een stuk strenger wat betreft geluidslimiet en E-keur.

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:09:
Officieel moeten ze goedgekeurd zijn (E-keur). Maar in Nederland kijkt men niet zo nauw. Je moet alleen niet met demper type stijgerpijp zonder demping naar de TT van Assen gaan ofzo, geheid dat ze je eruit pikken voor een controle. In Duitsland (b.v. in de Eiffel) zijn ze wel een stuk strenger wat betreft geluidslimiet en E-keur.
Ik had op m'n 2008 R6 in 't begin zo'n Akrapovic Megaphone zitten en daar ben ik ook mee aan de kant gezet in de Eifel. Ding had (uiteraard) geen E-Keur maar omdat ik m'n dB-Killer er netjes in had zitten vonden ze het wel goed, zelfde geldt ook voor evenmenten als de WSBK en TT-Assen. Later heb ik er een Leovince SBK systeem onder gemonteerd met een carbon demper, en ook daar uiteraard gewoon de dB-Killer in gezet als ik naar dat soort evenementen/locaties ging.

Op m'n huidige 2012 R6 zit nou een Akrapovic Titanium Slip-On demper zonder E-Keur, met E-Keur is dezelfde demper alleen dan incl. de EXUP klep.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Niet online
Dit neem ik aan is makkelijker, moet je dan speciaal type goedgekeurde hebben voor het type motor of past dan (zo goed als) alles op?
Je moet wel een uitlaat hebben voor het type motor dat je hebt, als je dat bedoelt. Of je dan bijvoorbeeld een 2003 of 2004 model hebt maakt ook nog uit.

Op mijn motor heb ik Yoshimura uitlaten zitten die met dB-killers al genoeg geluid maken. Ik heb de dB-killers er zelfs nog nooit uit gehad. In Duitsland vinden ze het allemaal wel prima zolang er maar killers inzitten. Hier in NL wordt er ook niet echt moeilijk over gedaan zolang de killers er maar inzitten en het niet erg veel herrie maakt. Alleen als je een controle tegenkomt waar ze echt op geluid gaan testen kan het een probleem zijn.

Als ik soms eens een klein stukje van de bezinepomp naar huis rij met een max van 50km/u zonder oordoppen vind ik mijn motor behoorlijk wat herrie maken. Hoef ook niet echt weten hoeveel herrie het zonder killers is.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 20-04-2012 20:13 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jeuj, Louis belde dat mijn bestelde hugger in de bijpassende matzwartmetallic kleur binnen was gekomen. Goed, wel 2 weken later dan vooraf beloofd, maar het ding is er. De komende dagen dus even de motor wat poetsen, en dan de hugger monteren. Nog een roostertje voor de radiator en dan ben ik klaar.

Oh nee, ik moet nog wat verzinnen zodat het schijfremslot niet te veel gaat schuiven. Bij een harde remactie schuift het slot naar voren, en beukt dan tegen de controller van de Scottoiler aan. |:( Gek, op mijn vorige motor lag het slot hetzelfde, en daar lag het muurvast.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom een er5 als je ook een gpz500 kan kopen?
Jarenlang op gereden en ze hebben echt wel karakter ;)
Na een tijdje op een 4cilinder gereden te hebben heb ik toch echt weer voor een 2cilinder gekozen.
Helaas wil ik geen naked en is de er6 met kuip niet mijn favoriet dus uiteindelijk voor een hyosung gekozen.

• t_captain
T-Rhidon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:44:
[...]

Nou ik wil gewoon een degelijke fiets om mee te beginnen, aangezien deze ook nog 25kw moet zijn. Wanneer ik van mijn limiet af ben (nog iets meer dan 1,5 jaar), dan ga ik wel kijken voor iets anders. Maar het is gewoon om mee te beginnen en te leren. Daarnaast heb ik op dit model gezeten met rijlessen en er wel goede ervaringen aan over gehouden vandaar.

Oké dan hoef ik alleen de demper te vervangen? Dit neem ik aan is makkelijker, moet je dan speciaal type goedgekeurde hebben voor het type motor of past dan (zo goed als) alles op?
Als je op een ER-5 lest, dan rij je toch meteen "zwaar" af? Of zit je met je leeftijd < 21?

• Tankiej
t_captain schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:49:
[...]

Als je op een ER-5 lest, dan rij je toch meteen "zwaar" af? Of zit je met je leeftijd < 21?
ER-5 kan best teruggevoerd zijn naar <35kw. Heeft standaard 36,5kw, dus hoeft niet eens zo ver teruggevoerd worden.

Bij de rijschool waar ik les had, hebben ze twee CBF600's. Één voor zwaar waar niks aan gedaan was en één voor licht die teruggevoerd was :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 20-04-2012 21:09 ]

• t_captain
Mij is dat licht/zwaar nooit helemaal duidelijk geworden. Gewoon afrijden op zwaar en dan heb je een volledig rijbewijs. Tenzij je onder de 21 bent, dan moet je eerst 2 jaar licht geloof ik (?) Maar dan kun je toch ook afrijden op >35 kW?

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-01 19:04
nope ik had toen ik leste een keer les met iemand die geen 21 was en dus licht afreed en die had les op een 25kw motor

• PilatuS
  • Niet online
Maar dan kun je toch ook afrijden op >35 kW?
Als het na het behalen van het rijbewijs er niet op mag rijden, mag het tijdens les dus ook niet.

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Bedankt voor de uitlaat / dempers info. Nee ik was toen nog geen 21, en mijn kawasaki er5 was een lichte motor dus terug gevoerd. Die gpz500, vind ik persoonlijk niet mooi. Wil graag voor een betrouwbare naked gaan weinig kosten en leuk is om 2 jaar op te rijden daarna ga ik wisselen qua motor. Maar goed zondag middag heb ik een proefrit op een er5 bij mij in de buurt. Laat wel weten wat het geworden is!.

• Tankiej
t_captain schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:21:
Mij is dat licht/zwaar nooit helemaal duidelijk geworden. Gewoon afrijden op zwaar en dan heb je een volledig rijbewijs. Tenzij je onder de 21 bent, dan moet je eerst 2 jaar licht geloof ik (?) Maar dan kun je toch ook afrijden op >35 kW?
Onder de 21 moet je examen doen op een lichte motor (onder de 35kw). Als je de examens gehaald hebt, rij je twee jaar op max. 25kw. Tenzij je 21 wordt in die periode, dan mag je opnieuw examen doen op een zware motor en dus voor een onbeperkt rijbewijs gaan.

• t_captain
Okee, duidelijk. Als je dus 20 bent dan kan het aantrekkelijk zijn om een aantal maanden te wachten met examen om dubbel examen te voorkomen.

Volgens mij hebben de ooit in Europa besloten dat motoren een beetje eng zijn en daarom een soort van ontmoedigingsbeleid opgezet. Is het aantal verkeersdoden onder jonge motorrijders sneller gedaald dan het totaal aantal verkeersdoden onder motorrijders? Zo niet, terugdraaien die hele wet.

• Tankiej
t_captain schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:37:
Okee, duidelijk. Als je dus 20 bent dan kan het aantrekkelijk zijn om een aantal maanden te wachten met examen om dubbel examen te voorkomen.

Volgens mij hebben de ooit in Europa besloten dat motoren een beetje eng zijn en daarom een soort van ontmoedigingsbeleid opgezet. Is het aantal verkeersdoden onder jonge motorrijders sneller gedaald dan het totaal aantal verkeersdoden onder motorrijders? Zo niet, terugdraaien die hele wet.
Yep, heb ik zelf ook gedaan. In maart begonnen met lessen, in april werd ik 21 en twee dagen na m'n verjaardag AVB examen gedaan zodat ik op de zware mocht.

Lijkt het inderdaad wel op ja. Maar dat 25kw is volgens mij iets van Nederland, (correct me if i'm wrong) ik heb nooit gehoord dat andere landen precies dit systeem hebben. De komende Europese richtlijnen voor het nieuwe rijbewijs (19 jan. 2013) zijn wel plannen van Europa.

Maar ja, het aantal motorrijders dat omgekomen is bij een verkeersongeval is in ieder geval weer gedaald. Ik weet ook bijna wel zeker dat het met die nieuwe regeling, vooral in de groep 20-25 jaar, ook gaat dalen. Er zullen volgend jaar minder motorrijbewijzen gehaald worden verwacht ik. Dat levert dus ook minder beginnende bestuurders op en dus minder ongevallen door onervaren bestuurders. De politiek zal dat zien als: 'Wij hebben iets goeds gedaan want er zijn minder doden!'. De rest van Nederland zal het zien als: 'Het wordt gewoon veel te moeilijk/duur gemaakt voor jonge bestuurders, dus die wachten tot hun 24e'.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/359wfah.png
bron

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:50:
[...]

Yep, heb ik zelf ook gedaan. In maart begonnen met lessen, in april werd ik 21 en twee dagen na m'n verjaardag AVB examen gedaan zodat ik op de zware mocht.

Lijkt het inderdaad wel op ja. Maar dat 25kw is volgens mij iets van Nederland, (correct me if i'm wrong) ik heb nooit gehoord dat andere landen precies dit systeem hebben. De komende Europese richtlijnen voor het nieuwe rijbewijs (19 jan. 2013) zijn wel plannen van Europa.

Maar ja, het aantal motorrijders dat omgekomen is bij een verkeersongeval is in ieder geval weer gedaald. Ik weet ook bijna wel zeker dat het met die nieuwe regeling, vooral in de groep 20-25 jaar, ook gaat dalen. Er zullen volgend jaar minder motorrijbewijzen gehaald worden verwacht ik. Dat levert dus ook minder beginnende bestuurders op en dus minder ongevallen door onervaren bestuurders. De politiek zal dat zien als: 'Wij hebben iets goeds gedaan want er zijn minder doden!'. De rest van Nederland zal het zien als: 'Het wordt gewoon veel te moeilijk/duur gemaakt voor jonge bestuurders, dus die wachten tot hun 24e'.

[afbeelding]
bron
moeten ze fietsen niet gaan ontmoedigen levensgevaarlijk _O-

• stijnos1991
  • Laatst online: 14:03
Nice! Gisteren mijn GS500F (2004) opgehaald. Er staat nog geen 12000KM op de teller! Nu nog even m'n rijbewijs halen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.stijnbankras.nl/Stijn/gs500f.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door stijnos1991 op 21-04-2012 11:21 ]

• t_captain
[...]

Maar ja, het aantal motorrijders dat omgekomen is bij een verkeersongeval is in ieder geval weer gedaald. Ik weet ook bijna wel zeker dat het met die nieuwe regeling, vooral in de groep 20-25 jaar, ook gaat dalen.
Eigenlijk heb je cijfers nodig van heel Europa, statistisch wat significanter dan de kleine aantallen van NL. Dan de jaren voor en na invoering van de licht/zwaar rijbewijzen; sterfte onder motorrijders in de <21 groep en motorrijders overall. Verder heb je aantallen nodig over het aantal aktieve rijders, danwel het aantal afgelegde motorkilometers.

Pas als je ziet dat de sterfte per rijder of per kilometer onder de jonge groep significant sterker daalt dan de sterfte onder de oudere motorrijders, kun je een conclusie trekken over de effectiviteit van deze wetgeving.

Ik ben een beetje geirriteerd dat er vaak allemaal nieuwe restricties in wetgeving worden opgenomen die de vrijheid van mensen op een of andere manier beperken (legitimatieplicht, licht motorrijbewijs, bellen achter het stuur, etc etc etc), op grond van een schatting over de effecten. Vervolgens wordt achterwege gelaten om de daadwerkelijke effecten te evalueren. Stel dat er geen enkel positief effect is. Stel dat het lichte A-rijbewijs geen daling van de kans op letsel bij jonge motorrijders heeft gebracht. Dan kun je de wet net zo goed weer terugdraaien. Maar die stappen worden altijd overgeslagen.

• DECOY88
(overleden)
stijnos1991 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:19:
Nice! Gisteren mijn GS500F (2004) opgehaald. Er staat nog geen 12000KM op de teller! Nu nog even m'n rijbewijs halen :P
[afbeelding]
hij heeft hem naar jouw huis gestuurd?

en meld je hier ook even :Y
Suzuki GS500 topic #18 – Waar we wachten op zomerse dagen!

• t_captain
stijnos1991 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:19:
[afbeelding]
Strak! Zo mooi kan een 500 dus zijn ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag even ruim 640 Kilometer op de klok erbij gezet hier in NL. Enige provinciën die ik niet gezien heb zijn Noord en Zuid-Holland, Zeeland én Limburg.

Volgende week maar even een 1000Km. beurtje uitvoeren, "ze" mág 't nou (nét) hebben :P

Morgen eerst de fiets maar eens even wassen ... Ik dacht toch écht dat ik een witte fiets gekocht had :?

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 21-04-2012 19:21 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, vandaag eerste les gehad na het behalen van mijn AVB...

Wat een gerommel was dat zeg. Constant opmerkingen! En ik denken dat ik toch al best aardig kon rijden.

Zal natuurlijk ook een stuk nieuwigheid zijn, maar heb nu al meer commentaar gehad in één les dan voor twee auto-rijbewijzen hiervoor leek het wel! -O-

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:25:
Nou, vandaag eerste les gehad na het behalen van mijn AVB...

Wat een gerommel was dat zeg. Constant opmerkingen! En ik denken dat ik toch al best aardig kon rijden.

Zal natuurlijk ook een stuk nieuwigheid zijn, maar heb nu al meer commentaar gehad in één les dan voor twee auto-rijbewijzen hiervoor leek het wel! -O-
kreeg klachten dat ik mijn maat al tegoed wist >:) vond hij ook niet zo leuk. cm langs auto's enz.

maar je zal voornamelijk commentaar gehad hebben voor je plek op de weg O-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DECOY88 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:32:
[...]

kreeg klachten dat ik mijn maat al tegoed wist >:) vond hij ook niet zo leuk. cm langs auto's enz.

maar je zal voornamelijk commentaar gehad hebben voor je plek op de weg O-)
Yepz, inderdaad... Gelul over een fietser die van rechts kwam, en zelf rechtsaf sloeg, te dicht langs auto's etc... Alles onder het mom van 'dat doe je met de auto ook niet'...

Nee, dat begrijp ik, dan lukt dat ook niet... Nu past het prima, zonder iemand dwars te zitten ;)

En dan natuurlijk zitten rommelen met witte vlakken, putdeksels etc.

Waar ik nog geen hol van snap is de plaats op de weg bij bochten... De ene keer moest ik links beginnen, de andere keer rechts, idem voor het uitkomen van de bochten.

Dat zag er in m'n theorie simpel uit: Bochten van buiten aansnijden, uitkijken bij bochten naar links dat je niet met je bakkes voor een vrachtwagen hangt... :)

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2012 19:42 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je er tijdens het lessen/examen vanuit gaat dat je ideale plaats op de openbare weg op ¾ van je eigen rijbaan ligt en in bochten op een ½ dan ben je al een heel eind (uiteraard tellen van rechts naar links, net zoals de rijbaannummering loopt). Door voldoende vooruit te kijken zie je ook hoe je die lijn grotendeels kunt volgen zonder putdeksels en/of wegbelijning te raken.

Die grote pijlen op uitvoegstroken neem je het beste op ½ rijbaan, dus met een zo kort mogelijk contact met die pijl. Links en rechts ervan zit te weinig ruimte om veilig op een ¼ óf ¾ te rijden.

Op "APEX" rijden is niet verstandig tijdens 't lessen :P

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Apex rijden op de openbare weg is niet verstandig.

Wat je doet is binnen je rijbaan jezelf zo positioneren dat je het beste zichtbaar bent en je de bocht zo goed mogelijk kunt doorkijken en natuurlijk jezelf genoeg uitwijkmogelijkheden geven.

Als jij op de openbare weg snelheden rijd waarbij je de bocht moet nemen zoals je op een circuit rijd dan rij je ver boven legale snelheden.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

wimmel_1 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:18:
Vandaag even ruim 640 Kilometer op de klok erbij gezet hier in NL. Enige provinciën die ik niet gezien heb zijn Noord en Zuid-Holland, Zeeland én Limburg.

Volgende week maar even een 1000Km. beurtje uitvoeren, "ze" mág 't nou (nét) hebben :P

Morgen eerst de fiets maar eens even wassen ... Ik dacht toch écht dat ik een witte fiets gekocht had :?
Dat zijn de betere dagen!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:25:

Kan ook zijn dat ie dat expres deed om je even wakker te schudden. Als je denkt dat je leuk kan rijden, heb je kans dat je een beetje insukkelt, dus moet ie iets doen om je weer bij de les te krijgen. En daarbij: niemand is perfect. Goed rijden leer je pas in de praktijk, ook al heb je een autorijbewijs.
Yepz, inderdaad... Gelul over een fietser die van rechts kwam, en zelf rechtsaf sloeg, te dicht langs auto's etc... Alles onder het mom van 'dat doe je met de auto ook niet'...

Nee, dat begrijp ik, dan lukt dat ook niet... Nu past het prima, zonder iemand dwars te zitten ;)
Je wilt hopelijk toch geen statistiek worden? Het is heel verleidelijk om met een motor overal tussendoor te zippen. Ik doe dat ook wel eens. Maar je moet natuurlijk wél in de gaten houden dat automobilisten je dan niet goed meer zien aankomen als je overal dicht op rijdt en tussendoor glipt. Bovendien heb je geen marge meer om te reageren als die auto waar je langs rijdt nét even van zijn baan afwijkt. Je moet gewoon rekening houden met onhandige mensen, bellers, rokers die een shaggie pielen enzo.

[ Voor 37% gewijzigd door mphilipp op 22-04-2012 12:06 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:00:
[...]

Je wilt hopelijk toch geen statistiek worden? Het is heel verleidelijk om met een motor overal tussendoor te zippen. Ik doe dat ook wel eens. Maar je moet natuurlijk wél in de gaten houden dat automobilisten je dan niet goed meer zien aankomen als je overal dicht op rijdt en tussendoor glipt. Bovendien heb je geen marge meer om te reageren als die auto waar je langs rijdt nét even van zijn baan afwijkt. Je moet gewoon rekening houden met onhandige mensen, bellers, rokers die een shaggie pielen enzo.
Absoluut niet! Sterker nog; ik kan alleen maar beamen dat ik te defensief reed...

Maar das meer vanuit het oogpunt dat ik er meer last van heb als ik aangereden word dan de automobilist... :)

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Afspraak voor te kijken naar de Kawasaki er5, wordt op het laatste moment afgezegd ivm persoonlijke omstandigheden. Wat baal ik toch enorm, stond al klaar om te gaan aangezien de afspraak over 20 min was... Vorige week ook al een afspraak die niet door ging en nu dit, wat baal ik toch enorm....

Moest er even uit dit geklaag.

[ Voor 5% gewijzigd door T-Rhidon op 22-04-2012 13:26 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iedereen, fietsers en mamma's met Baboebakfietsen incluis zijn ten alle tijden de hele dag bezig jou op te zoeken en te vermoorden als je op de motor ziet. Ze doen hun ogen dicht, steken over etc. Let maar opde ander en de stupid shit die hij/zij kan uitspoken als het toch allemaal ruim genoeg leek.

:)

And it goes BRAAAAAPP!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
MikeyMan schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:15:
[...]

Absoluut niet! Sterker nog; ik kan alleen maar beamen dat ik te defensief reed...

Maar das meer vanuit het oogpunt dat ik er meer last van heb als ik aangereden word dan de automobilist... :)
Nou ja als je te dicht langs auto's rijd kan ik niet beamen dat je defensief reed.

een straat met tegen liggers. Er komt niemand mij tegemoet, rechts staan auto's geparkeerd. Ik kan niet zien of er mensen in de auto zitten en ook niet of er mensen er achtervandaan komen. waar ga ik rijden?? Midden van de weg. Waarom?? 1 ik heb geen tegen liggers. 2 zo verklein ik de kans dat ik een deur voor mn snufferd krijg!!

Zwlfde met die 60Km land weggetjes.. geen tegemoet komend verkeer!! in het midden rijden. Tegenligers!! hoppa wachten tot ze dicht bij genoeg zijn en tegen of op de suggestie strook rijden!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik weet ook bijna wel zeker dat het met die nieuwe regeling, vooral in de groep 20-25 jaar, ook gaat dalen.
Je kunt er geïrriteerd/gefrustreerd over doen, maar de groep bestuurders van 18-24 jaar hebben gewoon een (veel) hogere kans (4x) op ongevallen. Dat is een feit. Het is dus helemaal niet zo gek dat men er allerlei dingen aan probeert te doen. En aangezien ze geen verkeersbrigadiertje met je mee kunnen sturen, is iets aan de opleiding doen het meest voor de hand liggende.

hier een rapport waar eea in uitgelegd staan, samen met de cijfertjes erbij. Ik heb nooit zo'n hoge pet op van statistieken, maar keiharde cijfers spreken voor zich en zijn nauwelijks aan interpretatie onderhevig. Een simpele Google search tovert genoeg leesvoor op je scherm.

btw: met een stappenrijbewijs zijn wij een een van de laatsten in Europa. Er zijn meer landen waar ze dat hebben. Net als een APK enzo... ;) En voordat je op 'Europa' scheldt (wat erg populair is de laatste dagen), bedenk dan dat wij er zelf ook in zitten. Europa is niet een ander land dat ons aan het pesten is. Die regels maken we zelf en we stemmen er zelf op. Sommige politici doen alsof 'Europa' ons allerlei dingen oplegt die we niet willen, terwijl we ze zelf ingediend hebben of er vòòr gestemd hebben. Met 'we' bedoel ik dan onze vertegenwoordigers ginds. Europa is geen autonoom orgaan.

[ Voor 21% gewijzigd door mphilipp op 22-04-2012 18:46 ]

• PilatuS
  • Niet online
Als ik de nieuwe regels zo zie denk ik dat een hoop mensen wachten met het rijbewijs halen tot ze gelijk vol vermogen mogen rijden. Dat lijkt mij ook niet echt handig.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Apache_ schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:58:
[...]

Dat zijn de betere dagen!
Yups. Was alleen jammer dat een groot deel van die rit letterlijk in het water viel vanwege de vele regen en hagel buien. Denk dat ik misschien de helft daarvan wel in buien/zware buien heb gezeten, en dat met een setje banden waarmee ik nog 0,0 procent ervaring had opgedaan in dat soort omstandigheden.

Maar: Dunlop Qualifiers hebben zich redelijk tot goed gedragen ook al spinde het achterwiel ooit wel wat weg in natte bochten en zette het voorwiel ook wel eens een stapje opzij

Komende week de fiets maar even een 1000Km beurt geven, ze heeft 't ná gisteren wel verdiend 8).

Ook met een "SS" kun je dus bést een aardig tourritje maken op je vrije Zaterdag, ook als 't weer dat eigenlijk niet toelaat. Volgende maand een lang weekendje Eifel op het programma staan, dus ook dan mag ze weer volop aan de bak ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-04-2012 19:41 ]

Pagina: 1 ... 344 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.