Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 343 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.169 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:46
Daffie schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:51:
Gister m'n eerste motorrijles gehad, man, wat is dat vet. Het ging me zeer goed af! Verrassend goed, al vond ik zelf. Ik heb alleen moeite met terug schakelen, want dan moet ik het pookje omlaag duwen maar m'n laarzen zijn nog zo stroef! Ik moet echt bijna m'n hak van 't plankje halen om de pook naar beneden te tikken
Ik weet niet hoor maar zo doe ik dat altijd. Het is anders echt een onmogelijke opgave voor mij. Idem met de achterrem.. :P

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Volgens meneer instructeur moet je hakje op het plankje blijven.

Maargoed ik had les met mijn vriendin tegelijk. We gingen meteen met 2 motors de weg op, een instructeur bij haar achterop en eentje bij mij (da's ook de eigenaar van die rijschool). Maar zelfs in de 1e les spreken ze elkaar al tegen. De instructeur van m'n vriendin zei dat je je vingers op de koppelingshendel/remhendel kan laten, maar mijn instructeur zei dat je als je klaar bent met remmen/koppelen/etc, je hand weer om het handvat moet doen. :S

https://freight.associates

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goed afstellen van je schakelmechanisme is daar 99 van de 100 keer de oplossing voor. Op een lesfiets is dat alleen wat lastig omdat die fietsen ieder uur een andere berijder hebben, als het goed is.

Kwestie van een steeksleuteltje (10/12) mee nemen en 't schakelstangetje onderweg even wat langer/korter maken al naar gelang je wensen.

En da's dan meteen ook één van de weinige plaatsen aan je fiets waar je met een steeksleutel moet sleutelen .... voor de rest passen die dingen nérgens goed op })

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 19:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteren heb ik een rondje gemaakt door het noorden van de Ardennen, en richting Eifel getrokken. Echter, in de Eifel was het een stuk kouder, bewolkt en nevelig. Niet echt lekker weer om doorheen te rijden. Wel had ik zoals verwacht al binnen 4 km van huis mot met verkeersregelaars en wielrenners.

Ik wilde zo snel mogelijk richting Belgische grens. Daarvoor moest ik de route van de Amstel Gold Race (toerversie) één keer doorkruisen. Tja, als je in het midden van een cirkel woont moet je die cirkel minimaal één keer doorkruisen om eruit te komen. Dat mocht echt niet, ik moest de omleidingsroute volgen. Die vervolgens 3 km op dezelfde smalle weg als de toertocht was, maar dan wel met de fietsers in tegengestelde richting. Erg fijn met fietsers die over de hele breedte fietsen en elkaar inhalen. Maar goed, ik heb ze allemaal weten te ontwijken, dus we hebben het er maar niet meer over.

's Middags ben ik nog een uurtje (of anderhalf) bij mijn voormalige instructeur wezen kijken. Hij was les aan het geven, we hebben het over vanalles gehad, maar vooral natuurlijk over motorrijden. Opeens daagde hij me uit om eens een paar oefeningen voor te doen, op mijn eigen motor.

En dat valt toch opeens tegen, moet ik eerlijk bekennen.
De halve draai was niet bepaald netjes, maar het kon ermee door. Wel vind ik het ontzettend moeilijk om in te schatten tot hoever ik de motor kan terugremmen voordat ie begint te bokken en zelfs afslaan. Op die CB500 was dat na 2 keer laten afslaan wel duidelijk. :+ En ook als je die te ver afremt dan krijg je eerst nog een duidelijk hoorbaar seintje dat je te ver gaat. Op de 600 is het dan gewoon direct uit. Niet dat me dat gisteren gebeurde, overigens.
Het is me wel opgevallen dat deze nieuwe Hornet ietsje meer lijkt te bokken bij lage toeren dan de vorige. Ik vermoed dat de kettingspanning daar een kleine rol in speelt. Deze ketting staat een stuk strakker dan bij mijn vorige motor.

Nu ik mijn vorige motor heb platgelegd, ben ik als de dood dat ik deze ook beschadig. Het zit gewoon tussen de oren. Ook omdat het om mijn eigen motor gaat. :P Dus de eerstvolgende keer ga ik het parkeerterrein met mijn motor onveilig maken en halve draaien maken, 8jes oefenen, en dat soort ongein. Ik wil gewoon mijn vaardigheden op peil houden, en het vertrouwen in de motor vergroten. Het een beetje leeg maken tussen de oren. :P

Oh ja, met de snelle oefeningen en stopproeven heb ik (uiteraard zou ik bijna zeggen) geen problemen. Het gaat puur om het afschuinen op lage snelheid, dus de halve draai, de 8 en de langzame slalom.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb een jaar of 3 geleden m'n toemalige 2008 R6 van twee dagen oud binnen 200Km. "iets" te plat door een bocht die ik al "tig" keer gemaakt had, gewerkt ('t waren twee Fan-Tas-Tische dagen....), en heb daardoor echt maanden niet meer lekker gereden, mede doordat ik niet wist wáár 't nou eigenlijk door fout gelopen was (en dat nog steeds niet weet).

Akkefietje vond plaats in September en 't jaar erop in Mei reed ik met een stel kameraden in de Eifel nog steeds als een "natte krant" op diezelfde fiets (die overigens binnen 4 dagen al weer 100% opnieuw opgebouwd was met nieuwe onderdelen ter waarde van ~5K).

Achteraf gezien had ik dat weekendje Eifel gewoon moeten laten voor wat 't was en mezelf eerst weer even het vertrouwen in de fiets terug moeten laten krijgen op bekend terein.

Tip voor jou: Zoek een lekker rondje sturen in de buurt waar het rustig is en ga daar jezelf én je nieuwe fiets weer leren vertrouwen!!

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 15-04-2012 16:35 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 15 april 2012 @ 07:35:
Joolee: Voor CDI's zijn er meerdere opties. Op marktplaats kun je even zoeken (maar daar staat er geen, wel een reparatiebedrijf wat je kunt proberen), maar voor mij was het raak via onderdelenzoeker.nl. Die site stuurt een berichtje naar allemaal slopers dat jij dit onderdeel wilt hebben, en soms krijg je binnen een paar uur antwoord dat iemand er een voor je heeft. Let wel even goed op, het lijkt er op dat er in de VT500 door de jaren heen verschillende typen CDI's hebben gezeten.
"CDI" => "Voer minimaal 1 onderdeel naam in van meer dan 3 karakters" :') MySQL Fulletext Search? Is er een andere naam voor een CDI?
M3rcury schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:39:
[...]

probeer carmo electronics eens.. die repareren die dingen.
Ik zie dat ik voor €230 of €285 een nieuwe printplaat erin kan laten zetten. Dat zou snel en betaalbaar zijn. Thx!
Vraag is nog wel of ze ook een Twin Sprak CDI kunnen repareren / leveren.
Exigence schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:37:
[...]

Zo'n CDI van Ebay hoeft geen 150 euro te kosten toch? Ik zie er hier een aantal goedkoper staan (Duitsland): http://www.ebay.de/sch/i....rksid=p3286.c0.m270.l1313

Lees wel in één van die advertenties dat er twee nodig zijn :? Ik zou gewoon via Ebay bestellen wat je nodig hebt, kabeltje prikprak en en rijden maar weer :) Altijd goedkoper dan een andere motor scoren in het hoogseizoen.
Probleem is dat het om een Twin-Spark gaat. 4 bougies voor 2 cylinders (V-Twin) dat schijnt lastiger te vinden te zijn. Ik zie het ook nergens specifiek bij staan...

Ik ben sowieso niet van plan nu een motor te gaan kopen. Ik betaal nu meer extra voor een 2ehands motor dan dat een reparatie zou gaan kosten. Nadeel is nu alleen dat ik bij reparatie minder zekerheid heb het seizoen door te komen.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
:9~ mijn gloednieuwe BMW F800 GS trophy is besteld :D!

En het allermooiste hij wordt over 2 weken geleverd :), en dan meteen ook nog in een lang weekend.
Nu nog even kijken voor een verzekering, 1200 euro in het jaar voor al risk :o is wel beetje te veel :), ga ermee offroad rijden dus zal wel wat kapot rijden wat ik niet kan claimen.
Nieuwe fiets in de wa + diefstal , zouden jullie het doen?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
GBTW schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:58:

En het allermooiste hij wordt over 2 weken geleverd :), en dan meteen ook nog in een lang weekend.
Nu nog even kijken voor een verzekering, 1200 euro in het jaar voor al risk :o is wel beetje te veel :), ga ermee offroad rijden dus zal wel wat kapot rijden wat ik niet kan claimen.
oude at uit 1998 staat ook gewoon wa+ bij unive zitten er wat leuke extra's bij het plusje :Y

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:08:
[...]
oude at uit 1998 staat ook gewoon wa+ bij unive zitten er wat leuke extra's bij het plusje :Y
Krijg je nog wat terug dan als dat ding gejat wordt? Ik vind het bij ouder motoren eigenlijk alleen maar zonde van het geld. Je betaalt jaren en als je terugkijkt, heb je gewoon je eigen uitkering betaald (als ie gejat wordt dan).
Ik kan die BMW van me niet eens op die manier verzekeren volgens mij, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik nog wat van ze krijg. Dat ding is volgens mij geen drol meer waard.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GBTW schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:58:

Zie m'n verhaaltje hierboven .....

M'n huidige 2012 R6 staat óók weer WA+ / Diefstal hier binnen en géén "All-Risk".

Voordeel van een "SS" is vaak dat er 100% nieuwe fietsen op 't circuit ingezet worden en 't orginele kuipwerk tegen een paar "knaken" aangeboden wordt. Die ~5K schade destijds heeft me, incl. spuiten van de tank, ongeveer €1300,- gekost.... én een paar avonden werk.

• GBTW
wimmel_1 schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:12:
[...]

Zie m'n verhaaltje hierboven .....

M'n huidige 2012 R6 staat óók weer WA+ / Diefstal hier binnen en géén "All-Risk".

Voordeel van een "SS" is vaak dat er 100% nieuwe fietsen op 't circuit ingezet worden en 't orginele kuipwerk tegen een paar "knaken" aangeboden wordt. Die ~5K schade destijds heeft me, incl. spuiten van de tank, ongeveer €1300,- gekost.... én een paar avonden werk.
:) dan was mijn idee niet gek :), wa + diefstal it is :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:33:
Tip voor jou: Zoek een lekker rondje sturen in de buurt waar het rustig is en ga daar jezelf én je nieuwe fiets weer leren vertrouwen!!
Dat is inderdaad de korte versie van wat ik al voor mezelf had bedacht. Zodra het allemaal op snelheid is zit het wel goed. Maar bij juist die langzame dingetjes moet ik dat vertrouwen weer terugkrijgen en vergroten. Dus daar ga ik asap wel wat tijd aan besteden ja. Met mijn vorige fiets deed ik dat ook wel eens; met deze had ik dat nog niet gedaan. En dan wordt het vertrouwen op snelheid uiteindelijk alleen nog maar groter.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:11:
[...]

Krijg je nog wat terug dan als dat ding gejat wordt? Ik vind het bij ouder motoren eigenlijk alleen maar zonde van het geld. Je betaalt jaren en als je terugkijkt, heb je gewoon je eigen uitkering betaald (als ie gejat wordt dan).
Ik kan die BMW van me niet eens op die manier verzekeren volgens mij, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik nog wat van ze krijg. Dat ding is volgens mij geen drol meer waard.
zit ook afslepen buitenland bij. wat wel interessant is als je de grens overga :Y en als ik de dagwaarde krijg dan scheelt dat niet veel vergeleken met wat ik neergelegd heb :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verschil in premie tussen WA & WA+ is vaak te verwaarlozen (da's tientjes werk op jaarbasis), echter biedt 't vaak wel wat voordelen met betrekking tot afvoeren/slepen en bij bijvoorbeeld stormschade.

WA Casco is vaak écht absorbitant duur (al helemaal met een "SS") en als je een béétje kunt rekenen dan zie je ook wel dat je je eigen schade dubbel en dwars gaat betalen middels de terugval/stilstand in bonus/malus kortingen.

Persoonlijk ben ik van mening dat je gewoon géén duurdere fiets moet aanschaffen dan dat je jezelf kunt verantwoorden. En ik heb lang genoeg voor een verzekeraar gewerkt.....

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Behoorlijk duur ja, om all-risk te verzekeren. Zo heb ik een Aprilia 650cc uit 2009 (1 cilinder), geen schadevrije jaren (inmiddels bijna één, want sinds een jaar mijn rijbewijs, kosten, bijna 60 euro in de maand!
En als er dan ooit wat aan de hand is, eigen risico 150 euro, en natuurlijk enorme terug val.. Dus of het slim is...

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 15-04-2012 17:49 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
The Legend schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:34:
[...]

Gemiddeld dus 60 lessen om je A'tje te halen? Dat lijkt me we wat aan de hoge kant 8)7
Hmm Gemiddeld moet je denk ik als Maximaal zien..
Heb nu paar keer met iemand gereden die al ruim 20 AVB lessen heeft gehad. Die gast heeft de snelle slalom nog niet eens door...
Andere meid heeft ook al ruim 20 lessen gehad. alleen de eerste 5 waren op een lichte fiets. Nu op de CB500 Ze gaat redelijk maarje ziet ook met naar de parkeerplaats rijden dat ze de bochten echt veel te ruim neemt.. Niet plat genoeg gaat zeg maar..

Ik kreeg wel van de week een standje :+
Instreucteur gaf aan dat ik niet bang ben om plat te gaan.. Ik nam een rotonde vrij strak eerste afslag. netjes tussen de zebra door. maar stepje raakte de grond.. hij zag en ook de mederijder zagen wat vuur vonkjes van de straat komen :P

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

eX0duS schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:48:
Behoorlijk duur ja, om all-risk te verzekeren. Zo heb ik een Aprilia 650cc uit 2009 (1 cilinder), geen schadevrije jaren (inmiddels bijna één, want sinds een jaar mijn rijbewijs, kosten, bijna 60 euro in de maand!
En als er dan ooit wat aan de hand is, eigen risico 150 euro, en natuurlijk enorme terug val.. Dus of het slim is...
Als jouw "fiets" de enige manier is om op je werk te komen en je verder niks achter de hand hebt om iets anders aan te schaffen dan zou je, denk ik persoonlijk, géén 2009 fiets rijden maar een ander, lees: ouder, model....

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:19:
[...]
zit ook afslepen buitenland bij. wat wel interessant is als je de grens overga :Y en als ik de dagwaarde krijg dan scheelt dat niet veel vergeleken met wat ik neergelegd heb :Y
Hmmm...daar heb ik mijn KNMV lidmaatschap voor met een Europatoestand voor €40/jaar. Mijn WA kost €35. Ik weet niet wat die WA+ kost, maar dat volgens mij duurder.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• GBTW
KNMV voor een jaar heb ik gekregen van mijn rijschool, nog meer dan een verkeerd gespeld kaartje en factuur nog niet iets anders gezien, dus me al weer afgemeld voordat ze weer gaan innen voor volgend jaar.

Pechservice is sowieso overrated, keren dat ik het nodig heb zullen minimaal zijn dat ik op dat moment best even een bus kan regelen of huren om dat ding te vervoeren, dat is het geld ook niet :). ( huidige baas heeft een te lenen vrachtwaggel busje)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:10
mphilipp schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:11:
[...]

Ik heb mijn motor ook WA+ (Univé, incl. diefstal) verzekerd. Scheelt 100 euro op jaarbasis vergeleken met WA. Krijg gewoon de dagwaarde uitgekeerd als hij gestolen wordt, die wordt dan bepaald op basis van vergelijkbare motoren (zelfde merk/type, ong. zelfde leeftijd/km en extra's). Ik vind het dat wel waard :)
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:54:
Stom dat ik dat ben vergeten te melden! - Omgeving Arnhem!
Ik woon zelf niet in die regio, maar via een ander forum heb ik verschillende goede verhalen gehoord over Paul Lam. Zit wel in Nijmegen, maar dat is niet zo ver toch? :X
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:35:
[...]
En nu een wat meer praktischer vraag; Ik heb schoenmaatje 48. Nu wil ik het liefst niet te veel geld uitgeven aan een set motorlaarzen en ik vraag me af of er mensen ervaringen hebben met motorlaarzen en grote voeten. Daarnaast vraag ik me af of schakelen lastiger is als je schoenmaat zeilboot hebt.

Ik hoop snel te starten met mijn lessen en dan komen jullie me hier nog vaker tegen!
Ha, iemand die bij mij in de buurt komt! Ik heb zelf maat 49/50. Motorlaarzen zijn maat 50 :)
Bij het zoeken naar geschikte motorlaarzen viel het mij (positief) op hoeveel keuze ik had! Qua gewone schoenen heb ik gewoon totaal geen keuze in Nederland en ga ik altijd naar Duitsland. Maar tijdens mij zoektocht naar motorlaarzen ben ik bij vier verschillende winkels geweest, ze hadden allemaal wel minstens 2 paar in die maat op voorraad! Uiteindelijk ben ik gegaan voor de Alpinestars Web Gore-Tex.

Ik heb geen problemen met schakelen, met mijn boten :)
GBTW schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:34:
KNMV voor een jaar heb ik gekregen van mijn rijschool, nog meer dan een verkeerd gespeld kaartje en factuur nog niet iets anders gezien, dus me al weer afgemeld voordat ze weer gaan innen voor volgend jaar.

Pechservice is sowieso overrated, keren dat ik het nodig heb zullen minimaal zijn dat ik op dat moment best even een bus kan regelen of huren om dat ding te vervoeren, dat is het geld ook niet :). ( huidige baas heeft een te lenen vrachtwaggel busje)
Ik ben heel erg blij dat ik er lid van ben geworden! Vorig jaar begin september was ik naar wat vrienden om samen te rijden in de omg. Veluwe. Op de terugweg hield mijn motor er mee op in Harderwijk, zo'n 180 km bij mijn huis vandaan.. KNMV gebeld, motor is afgevoerd, ik kreeg een leenauto mee en de motor is op kosten van KNMV vervoerd naar een garage bij mij in de buurt. Het gebeurde zondagavond, dinsdagochtend was mijn motor hier al in de buurt. Had maandag al gekund, maar toen was de garage dicht :')

Het enige wat mij dit heeft gekost waren de kosten van het lidmaatschap (25 euro, het 1e jaar) en 8 euro om de eigen risico van die leenauto af te kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tankiej op 15-04-2012 19:38 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Nog steeds motorloos hier. Motor staat nu 2 weken bij RB motoren, want het duurde een week voordat er een schadecheck was gedaan. Onderdelen zouden besteld worden en reparatie stond voor afgelopen zaterdag gepland, maar toen ik belde op zaterdag, heel hoopvol om te kijken of ik de motor nog zaterdags op kon halen, bleken de onderdelen niet binnen te zijn. Hopelijk komen de onderdelen deze week wel binnen en kan ik deze week weer opstappen!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13

_Apache_

For life.

Dit weekend eindelijk wat langer stuk kunnen rijden, zo goed als een tankje(400km) leeg gereden :9~

Met een maatje opgereden, hij met zen nieuwe diversion - f, best een leuke fiets. Zit een beetje een schreeuw in van een R6 in (klein beetje, want het heeft maar 55kW ofzo).
Heerlijk, kan niet wachten tot hij wat beter lange stukken kan rijden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09
Ik zit momenteel voor stage in Edinburgh, uiteraard op de Super Tenere hier naar toe geknord. Niet echt een straf om hier rond te toeren:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-L3s656lBmVw/T4mv5hEwufI/AAAAAAAADIA/nwvNv3G9FcE/s800/DSC_0777.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Z2JqOOyF9TM/T4mwIwFwNDI/AAAAAAAADIk/iZPOwA7w49A/s800/DSC_0799.JPG

• DECOY88
(overleden)
DRAFTER86 schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:07:
Ik zit momenteel voor stage in Edinburgh, uiteraard op de Super Tenere hier naar toe geknord. Niet echt een straf om hier rond te toeren:
[afbeelding]
[afbeelding]
jij wel :( kan je mooi rijden :9~ :9~

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe rij je terug, met ferry van NewCastle naar HvH of via dover.
Als je via dover gaat laat dan ff weten misschien kunnen we samen nog een stukje rijden hier in het zuiden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
[afbeelding]
[afbeelding]
Aw damn, dat ziet er goed uit daar! Daar wil ik ook rijden met mn KTM 8)

Ik heb weer wat nieuws voor mn KTM trouwens: bar risers! Vanmiddag er maar ff opzetten :)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/15g5zmg.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DRAFTER86
ToolkiT schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:35:
[...]

Hoe rij je terug, met ferry van NewCastle naar HvH of via dover.
Als je via dover gaat laat dan ff weten misschien kunnen we samen nog een stukje rijden hier in het zuiden..
Ik heb nog geen idee, origineel was ik van plan om een weekje door de UK te knallen na mijn stage, maar het ziet er naar uit dat ik direct terug moet naar NL.
Waarschijnlijk word de ferry dus Newcastle of Hull.
Waar zit jij ergens?
Widow schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:52:
[...]

Aw damn, dat ziet er goed uit daar! Daar wil ik ook rijden met mn KTM 8)

Ik heb weer wat nieuws voor mn KTM trouwens: bar risers! Vanmiddag er maar ff opzetten :)

[afbeelding]
Mooi spul! Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

[ Voor 27% gewijzigd door DRAFTER86 op 16-04-2012 13:11 ]

• Widow
DRAFTER86 schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:10:
[...]

Mooi spul! Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
64eu + 24eu inklaringskosten en BTW bij invoeren.

Dat laatste is trouwens ook genaait, vroeger betaalde je alleen BTW bij het invoeren van spul, nu dus ook 12,50 inklaringskosten :( grr daar gaat een krat bier!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:17
Widow schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:47:
[...]

64eu + 24eu inklaringskosten en BTW bij invoeren.

Dat laatste is trouwens ook genaait, vroeger betaalde je alleen BTW bij het invoeren van spul, nu dus ook 12,50 inklaringskosten :( grr daar gaat een krat bier!
Je moet ook geen bier van buiten de EU invoeren.

• Widow
Hoezo, Hertog Jan is heerlijk!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[afbeelding]
[afbeelding]
Jealous as hell!
newbreed schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:14:
[...]

Je moet ook geen bier van buiten de EU invoeren.
Oh jawel. Baltika & Flying Dog FTW :9~

Oslik blyat! Oslik!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40

DinX

Motormuis

Dat Unified Braking System op de XT1200Z doet goed z'n werk blijkbaar. Vandaag mijn 10k beurt laten doen en de achterste remblokken moesten al vervangen worden 8)7

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DRAFTER86
DinX schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:31:
Dat Unified Braking System op de XT1200Z doet goed z'n werk blijkbaar. Vandaag mijn 10k beurt laten doen en de achterste remblokken moesten al vervangen worden 8)7
Dus hij doet het goed voor Mr Yamaha? ;)

• Widow
Is het niet zo dat ze starter-brakepads monteren? Net zoals ze starter inkt cartridges hebben voor bij printers :P ?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarbij een nieuwe printer goedkoper is dan nieuwe cartridges? Dus... wanneer koop je een nieuwe fiets? :+

• Widow
Dat is vaag met printers :D vroeger had Dell een keer een printer in de aanbieding voor 1 euro. Dus ik dacht, ik koop er gewoon 10, en ik gooi ze weg als ze leeg zijn. Helaas zat er per printer iets van 12 euro verzendkosten op :(

• Steephh
  • Laatst online: 19-01 17:21
To_Tall schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:48:
[...]

Er staat gemiddeld 30 lessen voor AVB en 30 lessen voor AVD. in 2 maanden kan dat wel heel krap worden. Als je al eerder lessen hebt gehad zal een en ander soepeler gaan. Maar ik denk dat 2 maanden wel erg krap is!!

Zelf al lessen gehad, 1,5 jaar geleden mn AVB al eens gehaald. Voordeel ik heb na 2 lessen mn examen voor AVB aangevraagd, precisie stop moet nog beetje aan gewerkt worden. de rest is ruim voldoende om examen te gaan doen :)

Als je wilt gaan lessen zou ik kijken naar een rijschool met KNMV instructeurs.. zie deze lijst voor rijscholen in breda en omstreken met KNMV certificaat. Deze scholen zijn naar mijn mening veel beter. Hebben meer aandacht voor de kleine dingen en nemen meer tijd voor je rijlessen. Kosten zijn iets hoger dan bij een niet KNMV aangesloten rijschool. Slagings percentage is in vergelijking wel weer hoger!!
Wow, bedankt voor de tip! Ben zojuist een rijschool tegengekomen vlak in de buurt! 2 maanden is misschien erg snel, maar ik ga toch maar eens contact opnemen met een van de rijscholen.. Eens kijken wat zij er over kunnen vertellen.. Het ligt natuurlijk ook aan de frequentie waarmee je lest... :P

_@/'

• Tankiej
To_Tall schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:48:
[...]

...

Als je wilt gaan lessen zou ik kijken naar een rijschool met KNMV instructeurs.. zie deze lijst voor rijscholen in breda en omstreken met KNMV certificaat. Deze scholen zijn naar mijn mening veel beter. Hebben meer aandacht voor de kleine dingen en nemen meer tijd voor je rijlessen. Kosten zijn iets hoger dan bij een niet KNMV aangesloten rijschool. Slagings percentage is in vergelijking wel weer hoger!!
Het is dan natuurlijk niet zo dat rijscholen zonder KNMV instructeurs per definitie slechter zijn dan rijscholen met KNMV instructeurs. De dingen die jij noemt komen ook gewoon voor bij rijscholen die niet aangesloten zijn bij de KNMV. Je moet gewoon zoeken naar ervaringen als je op zoek bent naar een rijschool. Net zoals met webwinkels, een keurmerkje zegt niet alles :)

De rijscholen op de KNMV website in de prov. Groningen (zijn er maar 2) doen het een stuk slechter qua slagingspercentage dan andere rijscholen in de omgeving. Dus het slagingspercentage is in vergelijking ook niet (altijd) veel hoger.

En qua prijs, de ene is goedkoper dan andere rijscholen in de omgeving. De andere noemt geen prijzen op de website..

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 16-04-2012 15:14 ]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Iemand ervaring met het weer gaan rijden na een ongeluk / botbreuk?

Twee maanden geleden stond ik bij een rood verkeerslicht te wachten op een grote kruizing (70KM/U weg). Toen het licht op groen sprong gelijk het gas er stevig op en opeens kwam er in een flits nog een lesauto overgestoken.. Voor ik het wist knalde ik vol tegen zijn achterdeur en werd ik over de auto gelanceerd. Eerste reactie was van godverdomme wat flik JIJ me nou?! gevolgd door een pijnlijk klokkenspel en toen ik naar de kant was gestrompeld merkte ik dat mijn arm er nogal raar bij hing en weleens gebroken kon zijn. In de ambulance naar het ziekenhuis en de volgende dag (het was nogal druk..) geopereerd aan mijn arm die ze met twee platen en 12 schroeven weer hebben gefixt. (R6 helemaal total loss uiteraard)

Long story short: hoe lang is het slim om te wachten voordat je weer gaat rijden op een R6 2003 (aardig wat gewicht op je arm/pols) nadat je je beide botten van je onderarm hebt gebroken? Het begint al te kriebelen. De chirurg en mijn fysio zijn er beide nogal vaag over en bij mijn garage zeggen ze dat ik minimaal een half jaar moet wachten met rijden omdat ik er anders de rest van mijn leven last van kan blijven houden.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13

_Apache_

For life.

Een instructeur bellen en een lesje nemen om vertrouwen te winnen? Mijn instructeur had 'speciale' lessen voor mensen met weinig vertrouwen (ongelukken, her-opstappers, dames, etc)

Hij kan je natuurlijk niet in een lesje of twee de wereld aan vertrouwen geven, maar hij kan wel onterechte wantrouwen proberen weg te nemen.

Succes, ik hoop dat je uiteindelijk wel weer ontspannen op een fiets kan zitten.

Voor wat betreft de polsen, kan je de tijd dat je twijfelt over je polsen, met iets van een brace of getape'd gaan rijden?

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 16-04-2012 15:54 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:53:
Een instructeur bellen en een lesje nemen om vertrouwen te winnen? Mijn instructeur had 'speciale' lessen voor mensen met weinig vertrouwen (ongelukken, her-opstappers, dames, etc)

Hij kan je natuurlijk niet in een lesje of twee de wereld aan vertrouwen geven, maar hij kan wel onterechte wantrouwen proberen weg te nemen.

Succes, ik hoop dat je uiteindelijk wel weer ontspannen op een fiets kan zitten.

Voor wat betreft de polsen, kan je de tijd dat je twijfelt over je polsen, met iets van een brace of getape'd gaan rijden?
Volgens mij was het meer een vraag met een medisch karakter...

Ik zou gewoon naar je arts gaan en vragen om uitsluitsel te geven over of en wanneer je weer kan gaan rijden. Of het risico nemen er de rest van je leven last van te hebben. Denk niet dat wij hier een inschatting kunnen geven over je medische geschiktheid om weer op een brommer te stappen. Welke arm was het? Ik kan me voorstellen dat je je linkerarm nog kan ontlasten, maar je rechter niet bepaald (tenzij je als DECOY88 cruise control gaat installeren)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaat het om vertrouwen of daadwerkelijk om het fysiek functioneren van die arm?

Vertrouwen is een persoonlijke zaak. Mijn enig botbreuk bij tweewieler was ongemotoriseerd en veel minder dramatisch, zodra gips eraf was fietste ik vrolijk weer over zelfde route. Als jij daar geen problemen mee hebt, ervoor gaan. Wel de tip om nadrukkelijk plek van het ongeluk niet te mijden, als je daar nog niet klaar voor bent, sowieso nog niet opstappen.

Als het daarentegen fysiek is: alsjeblieft luisteren naar arts en fysio, en in geval van twijfel niet te vroeg starten. Onderschat de invloed van trillingen op genezing niet :o

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
dion_b schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:02:
Gaat het om vertrouwen of daadwerkelijk om het fysiek functioneren van die arm?

Vertrouwen is een persoonlijke zaak. Mijn enig botbreuk bij tweewieler was ongemotoriseerd en veel minder dramatisch, zodra gips eraf was fietste ik vrolijk weer over zelfde route. Als jij daar geen problemen mee hebt, ervoor gaan. Wel de tip om nadrukkelijk plek van het ongeluk niet te mijden, als je daar nog niet klaar voor bent, sowieso nog niet opstappen.

Als het daarentegen fysiek is: alsjeblieft luisteren naar arts en fysio, en in geval van twijfel niet te vroeg starten. Onderschat de invloed van trillingen op genezing niet :o
Ik zou inderdaad ook wachten tot de arts de goedkeuring uitspreekt :o

Maar heb je al weer op een motor gezeten na het ongeluk? Ik bedoel alleen bij stilstand, gewoon om te voelen hoe dat zit/voelt?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Oh mijn fout. Het gaat me voornamelijk om het fysieke gedeelte. Vertrouwen is nog goed voor zover ik het zo kan inschatten, maar misschien is dat wel helemaal anders als ik daadwerkelijk rijdend in volledig pak en helm op op de fiets zit. Ben al een paar keer over hetzelfde kruispunt gereden in de auto en geen rare dingen gemerkt of iets.

Ik heb mijn R6 nog terug gezien bij mijn garage nadat deze was gekeurd door de schade-expert en wow, daar was niet veel meer van heel. Het is nog een klein wonder te noemen dat het alleen bij mijn arm is gebleven zeg maar..

Het gaat overigens om mijn linker arm en ik kan inmiddels de koppeling goed inknijpen. Geen idee hoe dat zit na een paar verkeerslichten alleen. Gaat gelukkig snel vooruit; ik kon dat tot twee weken geleden nog niet.

Woensdag heb ik weer fysiotherapie dus dan zal ik het hem nog maar een keer vragen. De therapie bestaat eigenlijk alleen nog maar uit het trainen van de bovenarmen en schouders met gewichten. Dat zit al aardig goed gelukkig. Als ik echter een bepaalde beweging maak dan schiet de pijn er weer in. Die tip over een brace is wel een goede ja.

EDIT: Mijn bot is bij mijn pols een stuk van zijn plek geweest waardoor er een pees/band is verrekt/gescheurd. Dat is eigenlijk nu nog de bottleneck in het verhaal. Mijn arm heeft af en toe een steek of een ongemakkelijk gevoel. De echte pijn zit dus alleen nog in mijn pols bij bepaalde beweging.

[ Voor 11% gewijzigd door Ken. op 16-04-2012 16:18 ]

• newbreed
op www.motor-forum.nl gaan er diverse topics over opstappen na een ongeval.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heb er inderdaad een topic gezien in de tijd dat ik er geregeld kwam. Kom er echter niet zo gek veel meer en ik kan 'm ook niet meer vinden vreemd genoeg. Gezocht op "letsel", "ongeluk", "ongeval" ,"doorrijden", maar geen succes :?

EDIT: Aha, het stond in het off-topic forum ipv algemene motorpraat.

[ Voor 13% gewijzigd door Ken. op 16-04-2012 17:08 ]

• DECOY88
(overleden)
gewoon beginnen met een rondje van 10-15 min ofzo. even voor het gevoel en dan rustig opbouwen. en zo gauw je lichaam aangeeft dat het mooi geweest is huiswaarts keren :Y

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik wacht inderdaad nog even twee weken tot een maandje af en dan ga ik dat gewoon rustig proberen. Beetje aftasten op mijn oude vertrouwde CB-1tje. Die zit ook iets rechter dan mijn R6 dus dat zal ook wel wat schelen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zou zomaar kunnen dat je tijdelijk of zelfs permanent een buikschuiver met veel druk op de polsen zal moeten missen. Allicht alvast nadenken over/kijken naar dingen met een veel rechtere zithouding (allroads oid)...

Als ik zo hoor vermoed ik dat je chirurg en fysio geen ervaringen hebben met motorrijden of motorrijders. Het kan geen kwaad om dat bespreekbaar te maken, allicht dat ze contacten hebben die daar wel meer over weten en je een medisch onderbouwde advies kunnen geven. Nee heb je, ja kun je krijgen!

Oslik blyat! Oslik!

• newbreed
Ken. schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:55:
Heb er inderdaad een topic gezien in de tijd dat ik er geregeld kwam. Kom er echter niet zo gek veel meer en ik kan 'm ook niet meer vinden vreemd genoeg. Gezocht op "letsel", "ongeluk", "ongeval" ,"doorrijden", maar geen succes :?

EDIT: Aha, het stond in het off-topic forum ipv algemene motorpraat.
en hier ook:
http://www.motor-forum.nl...-opnieuw-opstappen-1.html

• Widow
groar :( ik mn Rox bar risers monteren, het zat echt als een koning daarna op de motor :D dus ik mn motor starten, en een beetje het stuur draaien om te zien of het goed gaat allemaal. Krijg ik mn stuur niet ver genoeg naar rechts :/ gaskabel zit klem :( moet ik een langere kopen. Kan je er gewoon iets tussen zetten of moet moet zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/j8d2j5.jpg

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:33:
groar :( ik mn Rox bar risers monteren, het zat echt als een koning daarna op de motor :D dus ik mn motor starten, en een beetje het stuur draaien om te zien of het goed gaat allemaal. Krijg ik mn stuur niet ver genoeg naar rechts :/ gaskabel zit klem :( moet ik een langere kopen. Kan je er gewoon iets tussen zetten of moet moet zoiets?

[afbeelding]
gaskabel moet je van voor tot achter vervangen. en dan een verlengde versie zien te vinden. kan je niet je stuur iets verstellen zodat het nog net kan?

• Widow
Nee met geen mogelijkheid krijg ik dat stuur op een manier dat het wel past: de stand die je hierboven ziet, is de maximale stuuruitslag, ik kan hem alleen verder naar tegen de klok in draaien. Die Rox risers zijn leuk maar verhogen het stuur 4,5cm :+ hopelijk kom ik met de rest van de spullen wel goed uit, zal je zien dat ik ook remkabels en electra moet verlengen :/

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kun je de gaskabel niet langs de andere kant van het contactslot leiden? Misschien win je zo al enkele centimeters. :)

Ik heb net wat AVB oefeningen meegeoefend tijdens een rijles van iemand anders. (Als je hier meeleest, bedankt!) En bijna beschaamd moet ik toegeven dat hij het beter deed dan ik. Ik heb gewoon echt weer moeite met het plat leggen van de motor. Terwijl, als ik eenmaal rondjes ga draaien, dan krijg ik hem wel steeds platter, totdat ik nog maar 4,5m nodig heb in plaats van de 6 meter van het CBR. (en ik krijg het nog wel platter als ik dat wil) Dan ben ik alleen wel al aan de 3e ronde bezig, terwijl de eerste halve draai maar met moeite nét tussen de pionnen past. 8)7
Het zit dus duidelijk tussen de oren. Ok, zo'n Hornet is natuurlijk iets gevoeliger dan zo'n CB500, maar dat mag geen excuus zijn.

Maar, het gaat wel steeds beter. Ik ga dus nog regelmatig oefenen op eigen houtje. Als er maar één persoon aan het lessen is mag ik soms zelfs wel even gebruik maken van het parcours. Zonder te hinderen en als de lesser er geen bezwaar tegen heeft uiteraard. :)

Inmiddels heb ik wel door tot hoever ik de motor kan terugremmen zonder dat ie afslaat. De halve draai is me gelukt, net als de 8. Nu moet het alleen nog consequent iedere keer lukken, en het mag nog wel een stuk vloeiender.
Op de banden zijn de schaamranden van 3 cm tot 1,5 cm geslonken, dus er zit vooruitgang in. :P

• Steephh
  • Laatst online: 19-01 17:21
Jeuj! Volgende week m'n eerste les.. :D

_@/'

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:46:
allicht dat ze contacten hebben die daar wel meer over weten en je een medisch onderbouwde advies kunnen geven. Nee heb je, ja kun je krijgen!
Zou ik ook doen. Zelf gaan 'prutsen' of 'ervaring' van andere motorrijders zou ik niet op vertrouwen. De ene breuk is de andere niet. Een botbreuk zegt niet dat het nu genoeg is en je zult niet zo snel voelen dat het fout zit, totdat het fout zit. En als dat betekent dat je straks helemaal niets meer kunt met die poot, is dat een hoge prijs. Ik chargeer een beetje, maar de boodschap is duidelijk denk ik.
Met spieren zul je eerder merken dat ze te zwaar belast worden, maar een bot heb ik nog nooit horen klagen. Ze zeggen hooguit krak ;)

Misschien dat een revalidatie arts iets meer weet.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:19
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:25:
Ik heb net wat AVB oefeningen meegeoefend tijdens een rijles van iemand anders. (Als je hier meeleest, bedankt!) En bijna beschaamd moet ik toegeven dat hij het beter deed dan ik. Ik heb gewoon echt weer moeite met het plat leggen van de motor. Terwijl, als ik eenmaal rondjes ga draaien, dan krijg ik hem wel steeds platter, totdat ik nog maar 4,5m nodig heb in plaats van de 6 meter van het CBR. (en ik krijg het nog wel platter als ik dat wil) Dan ben ik alleen wel al aan de 3e ronde bezig, terwijl de eerste halve draai maar met moeite nét tussen de pionnen past. 8)7
Het zit dus duidelijk tussen de oren. Ok, zo'n Hornet is natuurlijk iets gevoeliger dan zo'n CB500, maar dat mag geen excuus zijn.

Maar, het gaat wel steeds beter. Ik ga dus nog regelmatig oefenen op eigen houtje. Als er maar één persoon aan het lessen is mag ik soms zelfs wel even gebruik maken van het parcours. Zonder te hinderen en als de lesser er geen bezwaar tegen heeft uiteraard. :)

Inmiddels heb ik wel door tot hoever ik de motor kan terugremmen zonder dat ie afslaat. De halve draai is me gelukt, net als de 8. Nu moet het alleen nog consequent iedere keer lukken, en het mag nog wel een stuk vloeiender.
Herkenbaar, ik ga op de ZX6R ook nog wel geregeld 's avonds naar de parkeerplaats van het Twente stadion in Enschede om daar de bijzondere verrichtingen te oefenen, maar zeker die eerste paar keer was het niet fraai :+ Ik heb zelf les gehad op een BMW F650CS Scarver, sowieso had deze een veel gunstiger zwaartepunt (de ZX6R moet ik zo ongeveer omver trekken voordat ie de bocht in gaat), maar de ZX6R begint ook heel snel te bokken. Langzaam rijden met een beetje gas en de achterrem / koppeling lukt me niet want dan bokt ie teveel.

Het is natuurlijk ook een oude ZX6R (1995) dus z'n formaat en gewicht heeft ie ook niet mee, maar voor het grootste gedeelte ligt dat nog aan mij met nauwelijks 2000 km ervaring :P

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bedankt, maar dat gaat meer over angst om te rijden. Het gaat mij meer om het lichamelijke aspect. Dus wanneer mijn arm weer sterk genoeg is om mijn gewicht aan te kunnen en de koppeling goed te kunnen bedienen.
dion_b schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:46:
Het zou zomaar kunnen dat je tijdelijk of zelfs permanent een buikschuiver met veel druk op de polsen zal moeten missen. Allicht alvast nadenken over/kijken naar dingen met een veel rechtere zithouding (allroads oid)...

Als ik zo hoor vermoed ik dat je chirurg en fysio geen ervaringen hebben met motorrijden of motorrijders. Het kan geen kwaad om dat bespreekbaar te maken, allicht dat ze contacten hebben die daar wel meer over weten en je een medisch onderbouwde advies kunnen geven. Nee heb je, ja kun je krijgen!
Het lijkt me inderdaad wel een goede zet om - zodra een chirurg of fysio met verstand van zaken het ok acht - eerst weer wat kilometers te maken op mijn CB en dan maar even kijken hoe mijn arm het uithoudt op een SS. Zal morgen vragen of hij inderdaad even kan nagaan bij zijn collega's (het is een centrum met meerdere therapeuten, dus wie weet) of zij hier meer ervaring mee hebben.

Aftercare is vrij apart te noemen moet ik zeggen. De zuster wist me bij het ontslag niet heel veel te zeggen over het eventuele verloop en de chirurg was telkens wat nonchalant bij de controles: "Ja, je kan hem weer volledig belasten hoor!" ik: "Oh, dus push-ups zouden nu dus weer kunnen bijvoorbeeld?" chirurg: "Eh, nee.. doe dat nog maar even niet.." ik: ":? / :/ "
mphilipp schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:26:
[...]

Zou ik ook doen. Zelf gaan 'prutsen' of 'ervaring' van andere motorrijders zou ik niet op vertrouwen. De ene breuk is de andere niet. Een botbreuk zegt niet dat het nu genoeg is en je zult niet zo snel voelen dat het fout zit, totdat het fout zit. En als dat betekent dat je straks helemaal niets meer kunt met die poot, is dat een hoge prijs. Ik chargeer een beetje, maar de boodschap is duidelijk denk ik.
Met spieren zul je eerder merken dat ze te zwaar belast worden, maar een bot heb ik nog nooit horen klagen. Ze zeggen hooguit krak ;)

Misschien dat een revalidatie arts iets meer weet.
En dát is nou inderdaad precies het lastige. Ik krijg totaal geen feedback van mijn arm waar nou de grens ligt. Ik zat gisteren in de sportschool met 35+ KG gewichten te werken omdat de 15KG die de fysio' had geadviseerd wel érg licht aanvoelden. Ging prima voor mijn gevoel, maar ik had wel telkens het nare idee in mijn hoofd dat dat gewicht dus alleen aan de platen en schroeven in mijn botten hingen :X

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daarom dus geen genoegen nemen met "vrij aparte" aftercare. Geef expliciet aan wat je wilt doen met die pols. vraag de chirurg of hij daar kennis van/ervaring mee heeft. Als hij daar geen helder antwoord geeft waar jij wat mee kunt, vraag om een doorverwijzing naar iemand die dat antwoord wel kan geven. Er zijn genoeg chirurgen die zelf motor rijden, nog veel meer die de overblijfselen na ongelukken hebben moeten oplappen. Zo iemand kan jou het antwoord geven wat je nodig hebt. Zonder die kennis moet je kiezen tussen (even gechargeerd) mogelijk nooit meer rijden of je arm mogelijk permanent beschadigen.

Oslik blyat! Oslik!

• newbreed
Nogal wiedes dat het op motor-forum alleen om het psychologische aspect gaat.
Voor medische adviezen is internet een zeer ongeschikt medium. Zoals iedereen zegt: Zoek een specialist op.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat doe ik dus al :P
Helaas zijn die niet specialistisch genoeg. Althans, misschien wel, maar dan de verkeerde kant op.

MF heeft genoeg leden om ook informatie te bevatten van mensen die in eenzelfde situatie zitten of hebben gezeten. Dus zo "nogal wiedes" vind ik dat niet.
dion_b schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:11:
Daarom dus geen genoegen nemen met "vrij aparte" aftercare. Geef expliciet aan wat je wilt doen met die pols. vraag de chirurg of hij daar kennis van/ervaring mee heeft. Als hij daar geen helder antwoord geeft waar jij wat mee kunt, vraag om een doorverwijzing naar iemand die dat antwoord wel kan geven. Er zijn genoeg chirurgen die zelf motor rijden, nog veel meer die de overblijfselen na ongelukken hebben moeten oplappen. Zo iemand kan jou het antwoord geven wat je nodig hebt. Zonder die kennis moet je kiezen tussen (even gechargeerd) mogelijk nooit meer rijden of je arm mogelijk permanent beschadigen.
Ik heb stad en land reeds afgebeld om meer duidelijkheid te krijgen wat betreft de aftercare, maar tot op heden heb ik niemand kunnen spreken die mij ook maar iets van duidelijkheid heeft kunnen verschaffen. Natuurlijk is ieder lichaam anders en dekken ze zichzelf in om geen schuld te hebben mocht het door hun advies fout gaan. Morgen eens kijken of ik weer wat verder kom.

Klinkt allemaal wat dramatisch, maar dat is het zeker niet hoor. Hooguit lichtelijk frustrerend als ik weer iemand langs zie/hoor racen op een mooie zonnige dag ;)

• Marc Rademaker
Het is eigenlijk heel simpel Ken. Je lichaam geeft de grens aan en daar moet je naar luisteren. Geen enkele chirurg kan je vertellen hoe snel je herstelt en hoe zwaar je je pols kunt belasten. Dat zal per pols en operatie verschillen.

Ik ben alleen een ervaringsdeskundige op de manier dat ik iets soortgelijks heb gehad. En dan luidt het advies steevast, rustig opbouwen en steeds wat verder gaan. Je spieren daar zijn zwakker geworden. Goede tip is om ook omliggende spiertjes te trainen, met name voor de stabilisatie. Dus met een heel licht gewicht bijvoorbeeld je pols omhoog bewegen, zowel met je palm omlaag als omhoog. Ook zo'n knijpbal is aan te raden.

En dan zou ik over enige tijd beginnen met kleine ritjes, en dan inderdaad niet op je ss, omdat je dan zo op je polsen leunt, terwijl je op je CB wat natuurlijker zal zitten.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik zit inderdaad op mijn werk standaard met een knijpballetje (opgebouwd van heel soepel tot wat stugger) in mijn hand. Het opbouwen is inderdaad mijn plan, maar ik wil juist niet te vroeg beginnen en misschien schade veroorzaken of terugvallen in de revalidatie. Hoop alleen niet dat die grens te dun is en de waarschuwing bestaat uit het weer breken van (een van) beide botten.

• Phydomir
  • Laatst online: 15:58

Phydomir

Dennis

Als het bot goed aan elkaar is gegroeid zal dat niet zo snel van een beetje inspanning breken. Je spieren en pezen er omheen kunnen echter wel weer een terug val krijgen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Marc Rademaker
Ken. schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:47:
Ik zit inderdaad op mijn werk standaard met een knijpballetje (opgebouwd van heel soepel tot wat stugger) in mijn hand. Het opbouwen is inderdaad mijn plan, maar ik wil juist niet te vroeg beginnen en misschien schade veroorzaken of terugvallen in de revalidatie. Hoop alleen niet dat die grens te dun is en de waarschuwing bestaat uit het weer breken van (een van) beide botten.
Rustig beginnen dus, dan kun je niet zoveel kapot maken. Om nou met 35kg in de sportschool aan de gang te gaan lijkt mij niet echt vallen binnen de definitie 'rustig beginnen'. Er komt tijdens het wegdrukken van dumbels, maar ook tijdens bankdrukken, redelijk wat gewicht op je pols te staan. Lijkt mij persoonlijk niet bevorderlijk voor het herstel van een gebroken bot.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Collega van me zojuist tegengekomen. Geen pinnen in het arm, wel pols in het gips, elleboog in het verband, slijmbeursontsteking bij de heup en blauwe dij. Oh, en z'n CBR600 total loss :X

Gisteren A10, tussen de file door. Dame ging naar links opzij. Hij neemt de ruimte. Dame schoof opeens rijbaan naar rechts op. Noodstop+proberen uit te wijken=blokkerende voorwiel en onderuit :(

Gezien omstandigheden is hij er nog erg goed vanaf gekomen, enige tegenvaller is dat de elleboogbescherming weggedraaid is bij het glijden over de weg waardoor hij goed geschaafd is door het asfalt...

Oslik blyat! Oslik!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:18:
Collega van me zojuist tegengekomen. Geen pinnen in het arm, wel pols in het gips, elleboog in het verband, slijmbeursontsteking bij de heup en blauwe dij. Oh, en z'n CBR600 total loss :X

Gisteren A10, tussen de file door. Dame ging naar links opzij. Hij neemt de ruimte. Dame schoof opeens rijbaan naar rechts op. Noodstop+proberen uit te wijken=blokkerende voorwiel en onderuit :(

Gezien omstandigheden is hij er nog erg goed vanaf gekomen, enige tegenvaller is dat de elleboogbescherming weggedraaid is bij het glijden over de weg waardoor hij goed geschaafd is door het asfalt...
Toch een gevalletje waarbij ABS dit letsel had kunnen voorkomen. Evengoed natuurlijk klote van die koekblikker. Had hij de auto ook nog geraakt of was het een "eenzijdig" ongeval?

• DECOY88
(overleden)
theHoff schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:16:
[...]

Toch een gevalletje waarbij ABS dit letsel had kunnen voorkomen. Evengoed natuurlijk klote van die koekblikker. Had hij de auto ook nog geraakt of was het een "eenzijdig" ongeval?
had het het voorkomen of verergerd O-) zonder abs was er minder hard geremd :Y dus met meer gang tegen de auto geklapt. maar niet onderuit gegleden. het is geen heilig iets :N

en een motor remt harder op zijn zij _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 17-04-2012 16:32 ]

• t_captain
  • Laatst online: 15-01 14:58
dion_b schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:18:

CBR600 is toch juist die ene supersport met ABS? Of gaat dit om een ouder model?

Maarja, ik heb in het verleden ook wel wat woon-werk op de motor gereden en de wat "snellere" files (van die files waarin de auto's optrekken naar 50 a 70, en dan ineens weer remmen naar 0) heb ik altijd eng gevonden. Niet fijn om er tussen te rijden vanwege de soms plotselinge remakties, ook niet fijn om tussen de rijstroken te rijden vanwege de onverwachte rijstrookwisselingen van auto's.

Mijn truc was om:
(a) alleen tussen de rijstroken te rijden als de auto's < 30 a 40 km/h rijden.
(b) niet "blind" te doen wat wordt aangeraden, namelijk de snelheid van de auto's + 10 km/h te rijden. In mijn ervaring is dat juist erg link; je rijdt namelijk vrij lang naast een auto door het geringe snelheidsverschil. Mijn aanpak: achter iedere auto afremmen tot je even hard rijdt, controleren dat de bestuurder je gezien heeft, en dan vlug er voorbij. Snelheidsverschil loopt daarbij op van 0 tot +- 25 km/h tijdens het inhalen. En nog belangrijker: wacht even met inhalen tot er links en rechts een auto naast elkaar rijden. Nooit inhalen als er aan 1 kant een gat zit want dat gat is een soort magneet voor auto's ;)

Dan nog, ik had altijd het gevoel dat dit maar een beperkte tijd goed kan gaan. Elke auto die je inhaalt is een risico, en in 1 minuut filerijden met 30 km/h terwijl de auto's 20 km/h rijden haal je er een stuk of 25 in.

• DECOY88
(overleden)
t_captain schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:35:
[...]

CBR600 is toch juist die ene supersport met ABS? Of gaat dit om een ouder model?

Maarja, ik heb in het verleden ook wel wat woon-werk op de motor gereden en de wat "snellere" files (van die files waarin de auto's optrekken naar 50 a 70, en dan ineens weer remmen naar 0) heb ik altijd eng gevonden. Niet fijn om er tussen te rijden vanwege de soms plotselinge remakties, ook niet fijn om tussen de rijstroken te rijden vanwege de onverwachte rijstrookwisselingen van auto's.

Mijn truc was om:
(b) niet "blind" te doen wat wordt aangeraden, namelijk de snelheid van de auto's + 10 km/h te rijden. In mijn ervaring is dat juist erg link; je rijdt namelijk vrij lang naast een auto door het geringe snelheidsverschil. Mijn aanpak: achter iedere auto afremmen tot je even hard rijdt, controleren dat de bestuurder je gezien heeft, en dan vlug er voorbij. Snelheidsverschil loopt daarbij op van 0 tot +- 25 km/h tijdens het inhalen. En nog belangrijker: wacht even met inhalen tot er links en rechts een auto naast elkaar rijden. Nooit inhalen als er aan 1 kant een gat zit want dat gat is een soort magneet voor auto's ;)

Dan nog, ik had altijd het gevoel dat dit maar een beperkte tijd goed kan gaan. Elke auto die je inhaalt is een risico, en in 1 minuut filerijden met 30 km/h terwijl de auto's 20 km/h rijden haal je er een stuk of 25 in.
nooit problemen mee gehad na een keer of 10 begin je een voorspellende gave te krijgen waardoor je aan de plek op de weg van iemand kan voorspellen wat hij gaat doen _/-\o_

• DinX

DinX

Motormuis

Zelfs na 1000 keer kan je nog prijs hebben (ervaringsdeskundige hier).

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:42:
Zelfs na 1000 keer kan je nog prijs hebben (ervaringsdeskundige hier).
dat zeker er kan er altijd eentje anders doen dan anderen :Y maar 99% van de gevallen kan je vooraf inzien :Y

• DinX

DinX

Motormuis

DECOY88 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:44:
[...]

dat zeker er kan er altijd eentje anders doen dan anderen :Y maar 99% van de gevallen kan je vooraf inzien :Y
Je steekt enkele 100den auto's voorbij op 1 werkdag filerijden. Ik ga toch pakweg 200 dagen per jaar met de motor naar m'n werk. Dan spreek je over tienduizenden auto's per jaar, 7 jaar lang. Succes met je 99% :)

Ik heb genoeg close calls gehad en voor/achter me gezien bij andere motoren om het zo licht op te nemen :)

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 17-04-2012 16:46 ]

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:45:
[...]

Je steekt enkele 100den auto's voorbij op 1 werkdag filerijden. Ik ga toch pakweg 200 dagen per jaar met de motor naar m'n werk. Dan spreek je over tienduizenden auto's per jaar, 7 jaar lang. Succes met je 99% :)

Ik heb genoeg close calls gehad en voor/achter me gezien bij andere motoren om het zo licht op te nemen :)
99,9999999999999999999999% dan B)

• DinX

DinX

Motormuis

Sja, ik heb de valbeugels op m'n fiets er in de eerste plaats laten opzetten voor m'n woon-werk, op de 2de plaats voor het allroaden :)

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Wat baal ik nu enorm. Zou vanavond twee proefritten maken, met een Honda CBF250 en CBF500. Alleen ging een deal niet door bij de dealer waar door hij de CBF500 niet kreeg. Nu kan ik van de week weer verder gaan zoeken, wat baal ik nu enorm...

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

theHoff schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:16:
[...]

Vertelde hij niet. Verzekering geeft'm 3k+wat er over is van motor, danwel 4.5k als hij dat niet wil. Schijnt dat alleen tupperware kapot is, motor&frame zouden nog goed zijn. Klinkt niet als enorm harde klapper tegen koekblik.
t_captain schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:35:
[...]

Ouder model. 12 jaar oud en geen ABS, 1e eigenaar en maar 6k gereden :X

* dion_b heeft afgelopen 6 maanden meer dan dat gereden...

Mijn truc was om:

Was feest vanmiddag. Bijna hele A10 van S102 tot S112 file, vanaf de S105 echt stilstaand. Bij de S112 werd duidelijk waarom, net waar het van 4 naar 3 rijstroken ging stond een Range Rover dwars over twee van de drie rijstroken stil met pech :X

1 rijstrook in de spits net na knooppunt Amstel is een beetje weinig voor de A10...

Maar goed, begin was zoals je beschrijft, sterk wisselende snelheid en bestuurders die dachten dat ze wat opschoten met van rijstrook te wisselen. Later stabiliseerde het allemaal, maar verderop, waar mensen dik een halfuur nagenoeg stilstonden begon het weer eng te worden, mensen die half in slaap aan het sukkelen waren, scheef gingen staan of met heel andere dingen bezig waren dan rijden. Op gegeven moment is de motorrijder voor me (we reden met 4 in konvooi :P ) nogal uit z'n slof geschoten tegen automobilist die een rijstrook wilde opschuiven en daarmee alle motorrijders blokkeerde. Die hebben elkaar een minuut ofzo verrot staan schelden. Petje af voor degene die links van hem reed en plek maakte waardoor we er alsnog langs konden _/-\o_

Na 35 minuten gedaan te hebben over een stuk wat normaal max 12 min duurt had ik het ook helemaal gehad. Weer een keertje goed gegaan, maar toch...

Oslik blyat! Oslik!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

dion_b schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:46:
[...]

Was feest vanmiddag. Bijna hele A10 van S102 tot S112 file, vanaf de S105 echt stilstaand. Bij de S112 werd duidelijk waarom, net waar het van 4 naar 3 rijstroken ging stond een Range Rover dwars over twee van de drie rijstroken stil met pech :X

[...]
Was weer fijn inderdaad. Ik woon bij de S106, dus ben er bij de S105 snel af gegaan. Ging er vanaf de Coentunnel op. Weer een moment waarbij ik mijn motor miste..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Ken: Als je op een SS last krijgt van je polsen dan heb je meestal wat instellingen van je fiets verkeerd staan óf heb je een totaal verkeerde houding/techniek voor zo'n fiets.

Als eerste eens controleren hoe de stand van je rem/schakelset is en óf je hier iets aan kunt verstellen. Standaard sets kun je meestal (alleen) de hoogte van de pedaaltjes instellen dus zorg er voor dat die zo staan dat je ze goed/snel kunt bedienen terwijl je zover mogelijk naar achteren zit én je voeten met de bal van je voet op de voetsteun staan. Dat instellen kost je minimaal een uurtje rijden omdat je dat écht in stapjes zult moeten uitproberen (een te hoog afgesteld schakelpedaal zorgt ervoor dat je bijv. moeilijk van 2 naar 3 schakelt, een te laag afgesteld pedaal schakelt sowieso "ruk" omdat je er iedere keer met je voet omheen moet wurmen). Rempedaal is wat dat betreft gemakkelijker ... deze moet je gewoon goed volledig kunnen indrukken zonder je voet continue in een onmogelijke hoek te hoeven zetten...

Voetsteunen goed terwijl je zover mogelijk naar achteren zit, dan pas aan de hendels gaan schroeven:

Je rem/koppelingshendel zó instellen dat ze in één lijn staan met je arm en je ze kunt bedienen zonder er naar te hoeven "grijpen".
Standaard hendels zijn sowieso qua hoogte instelbaar, afstand tot aan de handgreep is meestal alleen aan de remzijde instelbaar. Aan de koppelingkant kun je standaard alleen de speling op de kabel instellen dus als daar geen probleem mee is; afblijven ;)

Hierna is het alleen nog maar een kwestie van zover mogelijk naar achteren te blijven zitten zodat je die houding kunt behouden, óók als je (hard) remt... dus die tank is jouw "vriend(in)" op dat moment (en die klem je zo goed mogelijk vast tussen je benen).

Er is overigens spul te krijgen wat je meer grip op de tank geeft zodat dit laatste wat gemakkelijker wordt ;)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:22

Richard

Kuru Kuru Kururin

T-Rhidon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:42:
Wat baal ik nu enorm. Zou vanavond twee proefritten maken, met een Honda CBF250 en CBF500. Alleen ging een deal niet door bij de dealer waar door hij de CBF500 niet kreeg. Nu kan ik van de week weer verder gaan zoeken, wat baal ik nu enorm...
CBF250 rit wel bevallen?

20*350ZO45°

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Niet gedaan, hij raadde het me af. Aangezien ik al een voorkeur had voor de zwaardere motor. Dus niet gedaan, nu weer opnieuw gaan zoeken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je nog een beperking op je rijbewijs qua KW's óf weet je zelf nog niet echt goed wat je wil gaan rijden?

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:59
:w

Ik meld me weer eens.

@ TRhidon... Wat is je budget? Of heb je al besloten welke fiets het moet worden?

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Beperkt rijbewijs 25kw.
Voorkeur voor naked's en bepaalde race motoren.
Budget rond de 1500 à 2000 euro.

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:59
Hmmm dan valt een SV650 net buiten het budget, of je moet een goedkope zien te vinden ;)

http://motoren.marktplaat...tWCQ%3D%3D&fta_ind=3&fs=1

http://motoren.marktplaat...tWCQ%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

[ Voor 89% gewijzigd door Sinny op 17-04-2012 21:30 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ken. schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:51:
Long story short: hoe lang is het slim om te wachten voordat je weer gaat rijden op een R6 2003 (aardig wat gewicht op je arm/pols) nadat je je beide botten van je onderarm hebt gebroken? Het begint al te kriebelen. De chirurg en mijn fysio zijn er beide nogal vaag over en bij mijn garage zeggen ze dat ik minimaal een half jaar moet wachten met rijden omdat ik er anders de rest van mijn leven last van kan blijven houden.
Ik ken een casus waarbij een polsbreuk niet goed is gezet / behandeld / genezen wat twee decennia later dagelijks nog tot beperkingen en pijn leidt. Bezint dus voor ge begint ;)

Je zou aan een 2nd opinion kunnen denken. Persoon uit bovenstaande casus is recent nog naar handencentrum.eu (Eindhoven, maar ook andere plaatsen) geweest voor ergo- en fyiotherapie. Er zit echter ook artsen / specialisten aan verbonden (via xpert clinic oid). Zie ook 'contact' op bovenstaande site. Wees zoals altijd bij zelfstandig ondernemers in de zorgsector wel op de hoede. Helaas kunnen ingrepen de situatie ook erger maken.

In bovengenoemde casus was een allroad overigens het enige motortype wat nog enigszins ging.

• t_captain
Vandaag een controlelampje aan op de dash van de motor. Iets met een niet goed werkend remsysteem, maar hij remt prima. Even gezocht, kan ook het remlicht zijn.

Maar ik had gewoon achterlicht en remlicht.

Toch even het lampje eruit gehaald, inderdaad 1 gloeidraad kapot. Blijkt dat bij BMW de electronica dit herkent, en het andere gloeidraadje gebruikt. Dus remlicht door iets verhoogde spanning op achterlicht. Briljant *O*

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een storing aan het remsysteem melden op het moment dat er lampje stuk is _O- ..... Meeste merken controleren de lampjes middels een verklikkerlampje wat oplicht als er een verminderde weerstand op treedt in de verlichting welke geschakeld wordt.

Heb je niet toevallig een storing in je CAN-BUS ???

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

@ Sinny, bedankt. De eerst Suzuki SV 650 vind ik wel netjes. Alleen vind ik de Suzuki sv650S niet bepaald mooi door die voorkant.

Suzuki gs500e vind ik bijvoorbeeld mooi zo zijn er nog wel meerdere zoals de CBR.

• t_captain
wimmel_1 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:48:
Een storing aan het remsysteem melden op het moment dat er lampje stuk is _O- ..... Meeste merken controleren de lampjes middels een verklikkerlampje wat oplicht als er een verminderde weerstand op treedt in de verlichting welke geschakeld wordt.

Heb je niet toevallig een storing in je CAN-BUS ???
Volgens mij is mijn exemplaar van voor de CAN bus. Die kwam een paar jaar later.

Er zitten niet zoveel lampjes op het dashboard en voor alles wat ook maar iets met de remmen te maken heeft zijn er maar twee: het algemene rode driehoekje en het ABS lampje. Op het driehoekje wordt dus ook een storing aan het remlicht gemeld.

Wat ik geniaal vind is niet het feit dat je een verklikkerlichtje hebt voor een kapotte lamp, maar de schakeling die je achterlicht als nood-remlicht gebruikt tot je er een nieuw lampje in draait. Nog beter hadden ze er een paar onverslijtbare LEDs in gezet, maar dit verdient een prijs voor creatieve oplossingen.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

M14

T-Rhidon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:51:
@ Sinny, bedankt. De eerst Suzuki SV 650 vind ik wel netjes. Alleen vind ik de Suzuki sv650S niet bepaald mooi door die voorkant.

Suzuki gs500e vind ik bijvoorbeeld mooi zo zijn er nog wel meerdere zoals de CBR.
Da's het oude model, pre 2002 geloof ik. Nieuwe is wat dat betreft veel mooier, maar waarschijnlijk niet haalbaar met je budget. Maargoed, het zijn wel leuke fietsen :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:53:
@ Ken: Als je op een SS last krijgt van je polsen dan heb je meestal wat instellingen van je fiets verkeerd staan óf heb je een totaal verkeerde houding/techniek voor zo'n fiets.
[...]
Of in mijn geval een gebroken arm en een polsgewricht dat zo nu en dan "uit de kom" schiet.
Ik zat zlefs prinsheerlijk op mijn R6je toen mijn arm nog heel was, maar bedankt voor de tips/uitleg :)
Rukapul schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:29:
[...]

Ik ken een casus waarbij een polsbreuk niet goed is gezet / behandeld / genezen wat twee decennia later dagelijks nog tot beperkingen en pijn leidt. Bezint dus voor ge begint ;)

Je zou aan een 2nd opinion kunnen denken. Persoon uit bovenstaande casus is recent nog naar handencentrum.eu (Eindhoven, maar ook andere plaatsen) geweest voor ergo- en fyiotherapie. Er zit echter ook artsen / specialisten aan verbonden (via xpert clinic oid). Zie ook 'contact' op bovenstaande site. Wees zoals altijd bij zelfstandig ondernemers in de zorgsector wel op de hoede. Helaas kunnen ingrepen de situatie ook erger maken.

In bovengenoemde casus was een allroad overigens het enige motortype wat nog enigszins ging.
Dat inderdaad precies waar ik me dus zorgen over maak. Redelijk brakke site als je kijkt naar de tarieven die ze vragen wel :P Ze zitten helaas niet echt bij mij om de hoek, maar er zal vast wel een vergelijkbare instantie bestaan in (of in de buurt van) Amsterdam.

Bedankt allemaal :)

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-01 13:22
Hiya,ik wist niet dat er op GoT zo'n groot topic was, terwijl ik zelf ook rijd! Ik heb een Honda CBR 900RR (sc28, oerblade dus :) ), waar ik lekker op rondtoer :), in het westen van het land (Haarlem that is). Zijn er veel rijders uit die omgeving? Ik heb zelf sinds september 2010 mijn A, en intussen zo'n 10k gereden.
Daarnaast:
dion_b schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:14:
Doet me denken - wordt het niet eens tijd om weer een datum te gaan prikken voor een GoT-motormeet?

Vorige keer was gezellig, en heb nog een leuke route in gedachte O-)
Lijkt het mij leuk om daar bij te zijn. Ik heb zelf (bijna) geen ervaring om met anderen te rijden. Geen van mijn vrienden heeft de intentie, ik rijd dus alleen wel eens met mijn pa (hij rijd een Honda Shadow).

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er ook mensen van hier die naar de MF Megameeting gaan? Zondag 6 mei in Veenendaal. Voor mij is het een thuiswedstrijd :P (woon in Ede)

Vaak bu'j te bang!

• GBTW
Ik ga even kijken of het in de planning past, zou wel tof zijn. Even kijken in het regionale topic :).

• Tankiej
M14 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:01:
[...]

Da's het oude model, pre 2002 geloof ik. Nieuwe is wat dat betreft veel mooier, maar waarschijnlijk niet haalbaar met je budget. Maargoed, het zijn wel leuke fietsen :).
Klopt, dit model loopt t/m 2002. Heb die zelf ook :)
Nieuwe (vanaf 2003) is inderdaad mooier, maar die begint bij 3000 ongeveer.. Soms vind je 1 goedkoper, maar die zijn zeldzaam. De SV650n komt ook bar weinig voor, het zijn bijna allemaal s'jes. Je kan een S wel ombouwen naar N, kost je 200 - 500 euro (afhankelijk van nieuw - tweedehands en zelfdoen - garage laten doen).
-tom-562 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 07:28:
Zijn er ook mensen van hier die naar de MF Megameeting gaan? Zondag 6 mei in Veenendaal. Voor mij is het een thuiswedstrijd :P (woon in Ede)
Als het droog is ben ik er bij :Y

• GBTW
T-Rhidon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:26:
Beperkt rijbewijs 25kw.
Voorkeur voor naked's en bepaalde race motoren.
Budget rond de 1500 à 2000 euro.
Al gedacht aan Hyosung?
Opzich zijn die dingen spot goedkoop, voor 2000 euro moet je wel een 2004 model van naked kunnen vinden :) Wikipedia: Hyosung

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ook een leuke; morgen AVB examen, en dat lijkt de eerste keer te zijn dat ik in de nattigheid op de motor stap...

Hoop dat ik de ballen heb voor de rem en uitwijkoefeningen :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

Heb je voor het examen nog even tijd om te oefenen?

Yamaha MT-09

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jawel, ga nog twee uurtjes voorrijden...

Maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe glad het wordt als het nat wordt... ;)
Pagina: 1 ... 343 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.