Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 342 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.170 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:25:
Ik weet niet wat jij onder binnendoor verstaat, maar op de provinciale wegen is net zo weinig te beleven als op de snelweg. Alleen zijn de provinciale wegen langzamer, en zit er geregeld landbouwverkeer voor je.
dan moet jij toch betere provinciale wegen pakken. ik ken ook 60 wegen die kaarsrecht zijn. net zoals ik 80 wegen ken die flink slingeren _/-\o_

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Er is dus een reden waarom ik nooit naar het noorden rij. (Voor mij is maasbracht al het noorden) Omdat daar dus zoveel rechte wegen liggen, vaak zelfs parallel aan de snelweg. In alle andere richtingen heb ik stuurwegen genoeg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iets verder doorrijden en je hebt heerlijke stuurwegen hoor. Vooral langs de Lek en Waal zijn de bochtige dijkweggetjes heerlijk. Ben tijdje terug door ruraal (Oost-)Vlaanderen gaan rijden en dat was nog een stuk saaier dan NL. Zuiden is niet altijd beter, althans niet tot je de echte heuvels bereikt.

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:56:
Iets verder doorrijden en je hebt heerlijke stuurwegen hoor. Vooral langs de Lek en Waal zijn de bochtige dijkweggetjes heerlijk. Ben tijdje terug door ruraal (Oost-)Vlaanderen gaan rijden en dat was nog een stuk saaier dan NL. Zuiden is niet altijd beter, althans niet tot je de echte heuvels bereikt.
Lek, Waal, Rijn. Beetje mijn thuis terrein 8)

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:01:
Er is dus een reden waarom ik nooit naar het noorden rij. (Voor mij is maasbracht al het noorden) Omdat daar dus zoveel rechte wegen liggen, vaak zelfs parallel aan de snelweg. In alle andere richtingen heb ik stuurwegen genoeg.
Je kent Nederland niet goed begrijp ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08

Exigence

dnkroz

Het is maar in welk gebied je bekend bent. Hier in Friesland hebben we ook genoeg stuurwegen. Die zijn overal in Nederland te vinden, maar je moet het maar net weten of toevallig langs komen.

Blijft wel dat in sommige gebieden de stuurwegen inderdaad wat dunner gezaaid zijn.

• DECOY88
(overleden)
Exigence schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:04:
Het is maar in welk gebied je bekend bent. Hier in Friesland hebben we ook genoeg stuurwegen. Die zijn overal in Nederland te vinden, maar je moet het maar net weten of toevallig langs komen.

Blijft wel dat in sommige gebieden de stuurwegen inderdaad wat dunner gezaaid zijn.
polders :X

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ken Nederland goed genoeg (dankjewel), om te weten dat de wegen meer naar het noorden (voor mij) niet kunnen tippen aan Zuid-Limburg, de Ardennen en de Eifel. (Hint: heuvels)
Of, ik moet er te ver voor rijden, terwijl de hiervoor genoemde gebieden direct naast mijn deur liggen. Dus waarom zou ik uren gaan rijden om echt mooie stuurwegen te bereiken? Het is niet alsof we het over de Stelviopas hebben of zo. Zou wel mooi zijn, een Stelviopas in NL... :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Exigence

Exigence

dnkroz

DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:11:
Ik ken Nederland goed genoeg (dankjewel), om te weten dat de wegen meer naar het noorden (voor mij) niet kunnen tippen aan Zuid-Limburg, de Ardennen en de Eifel. (Hint: heuvels)
Of, ik moet er te ver voor rijden, terwijl de hiervoor genoemde gebieden direct naast mijn deur liggen. Dus waarom zou ik uren gaan rijden om echt mooie stuurwegen te bereiken? Het is niet alsof we het over de Stelviopas hebben of zo. Zou wel mooi zijn, een Stelviopas in NL... :P
Oké, oké, Zuid-Limburg, de Ardennen en de Eifel zetten de rest van Nederland inderdaad makkelijk buitenspel :P

En zo fantastisch is die Stelviopas nu ook weer niet

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 12-04-2012 20:29 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Aan de andere kant heb je hier in Zuid-Limburg ook wat nadelen. Heel veel wielrenners bijvoorbeeld die denken dat ze het alleenrecht op de weg hebben en dat ze Armstrong zelf zijn. Zoals ik al op de vorige pagina meldde, komend weekend zorg ik dat ik weg ben ivm de Amstel Gold Race. Te veel mannen met een mid-life crisis die in een te strak pakje op de fiets kruipen, en met een te hoge hartslag en bloeddruk opgefokt over de weg crossen.
Nee, dan ga ik liever de Eifel of Ardennen in...

Of als morgen de hugger binnen zou komen bij Louis, dan ga ik komend weekend ook nog wat sleutelen. Hugger erop, en de radiatorbeschermer plaatsen. En ik geloof dat ik dan wel alle gewenste accessoires er terug op heb.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ach, we mogen allemaal jaloers zijn op collega uit AT die deze week bij mij op kantoor zit. Rijdt een Hornet, woont in Tirol. Hij vindt het juist jammer dat er zo weinig vlakke rechte wegen bij hem zijn 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ze zeggen dat motorrijders aso zijn maar wielrenners kunnen er ook wel wat van. Vaak genoeg op de posbank meegemaakt dat ze met 3 naast elkaar de berg af komen rijden. Aan de kant gaan voor mij zit er dan echt niet in. Ik moet dan maar half de berm in omdat ze zo nodig met 3 naast elkaar de bocht moeten nemen.

• mphilipp
  • Laatst online: 22:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:29:
[...]
Oké, oké, Zuid-Limburg, de Ardennen en de Eifel zetten de rest van Nederland inderdaad makkelijk buitenspel :P
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Moet het allemaal u-bochten zijn, dan wel. Maar als je van de provinciale wegen af gaat, kom je ook boven de rivieren vaak op hele mooie plekjes en ook wel leuke stuurweggetjes. Het is net wat je belangrijk vindt. Check bv eens deze pagina met toertochten. Sowieso zijn die tanktastochten erg mooi uitgezet, en als je bv nr1 van die pagina die ik link pakt (merentocht zuid holland), dan kom je oa langs de Mije en de Amstel. Nou, dat is lekker sturen hoor. Alleen erg smal, dus knallen is er niet bij. Ook rond Gorinchem zijn er zat leuke bochtige wegen.
Ik heb al een aantal van die tanktastochten gereden en het valt me steeds op hoe weinig motoren ik tegenkom onderweg. Ja, als ik een keer een stukje provinciale weg kruis, zie ik ze. Maar verder zie ik ze niet veel. Deze tochten komen op de échte binnenwegen van Nederland. Ontdek je plekje is er niets bij, neem dat van me aan.

Nederland kennen wil niet zeggen dat je Nederland kent ;)

In de week van Koninginnedag ga ik het Rondje Nederland doen. Moet kunnen in een week. Lijkt me erg leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 12-04-2012 21:01 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Pak eens een Garmin met een OnRoute motorkaart erop, en je kan uren rijden en alleen maar leuke weggetjes en kleine dorpjes tegenkomen :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M heeft een paar jaar geleden een rondje geörganisseerd met een aantal GOT'ers ..... Daar zat van alles bij qua provincie's, maar bovenvermelde provincie's eigenlijk niet ;)

Zaten weinig rechte wegen tussen, toen :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doet me denken - wordt het niet eens tijd om weer een datum te gaan prikken voor een GoT-motormeet?

Vorige keer was gezellig, en heb nog een leuke route in gedachte O-)

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:14:
Doet me denken - wordt het niet eens tijd om weer een datum te gaan prikken voor een GoT-motormeet?

Afgelopen jaar was ik met de auto @ strartpunt vanwege wat werk die dag.... maar als er wat geörganisseerd gaat worden dan zijn er volgens mij best wel wat gegadigden die mee willen rijden indien je 't een beetje centraal houdt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:59:
Ze zeggen dat motorrijders aso zijn maar wielrenners kunnen er ook wel wat van. Vaak genoeg op de posbank meegemaakt dat ze met 3 naast elkaar de berg af komen rijden. Aan de kant gaan voor mij zit er dan echt niet in. Ik moet dan maar half de berm in omdat ze zo nodig met 3 naast elkaar de bocht moeten nemen.
Killswitch aan, remmen op de motor, killswitch uit, wedden dat ze aan de kant gaan >:)

Vaak bu'j te bang!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Beste mensen,

Ik ben vanavond onderuit gegaan met de motor :'( Als reactie stak ik mijn linkerknie uit (alsof het een motor van 240kg met 60km/u kan stoppen 8)7 ) en heb ik dus wat last ervan. Gelukkig voor de rest niks :)

Met Midori is het helaas slechter aan toe. Ik moet de linkerkant van de kuip vervangen en heb geen idee waar ik dat kan kopen. Mochten jullie nog adressen weten voor een voorkuip van een Honda VFR800FiY '01, dan hoor ik dat graag :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sterkte met je spierpijn, de komende dagen......

Voor je kuipdelen: Kijk eens @ Klikje.....

EN voor de discussie.... wáár lag 't aan... als 't een technisch mankement was dan is een APK voor een 2001 fiets een MUST!!!

:o

• Oguz286
wimmel_1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:19:
Sterkte met je spierpijn, de komende dagen......

Voor je kuipdelen: Kijk eens @ Klikje.....

EN voor de discussie.... wáár lag 't aan... als 't een technisch mankement was dan is een APK voor een 2001 fiets een MUST!!!

:o
Dankje :)

Het lag niet aan de motor maar aan mij, de wegdek (of gebrek daaraan) en dat er zand lag in een bocht |:(

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oguz286 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:28:
[...]

Het lag niet aan de motor maar aan mij, de wegdek (of gebrek daaraan) en dat er zand lag in een bocht |:(
Flouriserend zandschepje dan maar hee 8)

And it goes BRAAAAAPP!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:10
Oguz286 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:28:
[...]

Dat is kut, je hebt haar pas net :o

Voor onderdelen kan je hier ook kijken op ebay, marktplaats, motorshopper, speurders etc :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sterkte met de spierpijn inderdaad. En ik haal mijn onderdelen ook via Ebay, hoewel dat tot nu toe altijd accessoires zijn geweest en nooit vervangingsonderdelen.

Even een heel andere vraag. We kennen vast wel allemaal de combinatie steenmarters en auto's. Meestal wint de marter. We hebben er hier in de buurt nogal veel (zowel auto's als marters). Laatst zagen we zelfs 3 marters tegelijkertijd over straat spelen en alle auto's afgaan. Bij mijn vaders auto is het nu bijna iedere week wel raak. Gelukkig is het een bedrijfsauto, dus hij gaat gewoon even koffie drinken bij de dealer terwijl de bekabeling wordt vervangen en dan kan hij weer verder. Ze vreten ook steeds aan dezelfde sensorkabel, die ervoor zorgt dat de auto alleen nog maar in de noodloop gaat. (maximaal 2500 rpm)

Mijn auto en motor hebben ze tot nu toe met rust gelaten.
Maar kennen jullie verhalen waarbij marters ook aan de bekabeling van een motor hebben gevreten?
En nog belangrijker, hoe kun je die beesten ervan weerhouden om de bekabeling aan te vreten?

En dan het liefst zonder ultrasoon geluid. Ik heb een vrij groot frequentiebereik wat ik kan horen, waaronder ook veel van die "ultrasoon" apparaatjes. Daarnaast weet ik niet of die beesten zich door wat geluid laten weerhouden, terwijl ik wel weet dat ik er zelf gek van word.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

M14

PilatuS schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:59:
Je moet ook niet aan de kant gaan, hooguit stil op de weg gaan staan ;). Het zal ze leren! :+.
Oguz286 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:35:
Beste mensen,

Ik ben vanavond onderuit gegaan met de motor :'( Als reactie stak ik mijn linkerknie uit (alsof het een motor van 240kg met 60km/u kan stoppen 8)7 ) en heb ik dus wat last ervan. Gelukkig voor de rest niks :)

Met Midori is het helaas slechter aan toe. Ik moet de linkerkant van de kuip vervangen en heb geen idee waar ik dat kan kopen. Mochten jullie nog adressen weten voor een voorkuip van een Honda VFR800FiY '01, dan hoor ik dat graag :)
Ach, weet je ook hoe een knee-down voelt :+.

Sterkte met het repareren / herstellen :)

[ Voor 39% gewijzigd door M14 op 13-04-2012 09:26 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:12:
We kennen vast wel allemaal de combinatie steenmarters en auto's.
:?

Ik begrijp dat ze aan kabels knagen?
Vrij weinig steenmarters in omgeving Amsterdam, alleen in Artis :P
Alles onder 220V zetten? Niet vergeten eraf te halen als je gaat rijden.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh, ik dacht echt dat dat wel algemeen bekend was. Ja, marters vinden bepaalde isolatiemantels van kabels erg lekker. Daar knagen ze dus aan, met elektrische problemen tot gevolg. Bougiekabels zijn bijvoorbeeld een gewild slachtoffer. Bij de auto van mijn vader laten ze die steeds met rust, maar knagen ze wel iedere keer aan de kabel van een of andere sensor bij de katalysator. Hierdoor rijdt de auto nog wel, maar wordt de auto ongeveer op 80 km/h begrensd om richting garage te kunnen hobbelen.

Op een beetje platteland stikt het van die beesten, en ze zijn nog beschermd ook nog. Je hebt dus erg weinig middelen om er iets aan te doen. :(

En ik wil dus graag weten of marters de bekabeling van motoren ook leuk vinden, en wat je ertegen kunt doen als het nodig is. Zo fundamenteel anders is de techniek immers niet.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:07

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo ver was ik al. Maar helpt het ook? :P

Ik heb sprays gevonden en ultrasoon toongeneratortjes. En dat in prijsklassen van 30 tot 150 euro. Maar ik ben juist op zoek naar ervaringen ermee, en of het bij motoren ook voorkomt.

We denken er ook aan om die ene populaire kabel dan maar te omvlechten met een staalmantel. Kost wel een paar uurtjes werk, maar misschien helpt het.

• Tankiej
JanPedaal schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:24:
[...]

:?

Ik begrijp dat ze aan kabels knagen?
Vrij weinig steenmarters in omgeving Amsterdam, alleen in Artis :P
Alles onder 220V zetten? Niet vergeten eraf te halen als je gaat rijden.
De combinatie is mij ook niet echt bekend :+

Maar eh, een welwillende hond/kat die ze weg jaagt?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De auto's staan op de oprit naast het huis. Geen hond of kat die daar blijft.

Maar ik heb wel dit gevonden:
marters houden niet van een bewegende ondergrond. Parkeer je auto daarom op een frame van panlatten dat is bedekt met volièregaas. Een andere oplossing: metsel een veerooster in je oprit. Steenmarters klimmen van onderaf in je auto. Dat wordt hiermee onmogelijk. Daarnaast is het belangrijk de motor goed schoon te spuiten. Marters kunnen immers worden getriggerd door de geur van hun rivalen.
Dat gaan we dus proberen voor de auto's, een frame met een net dat we eronder kunnen leggen. We hebben nog wel ergens wat netten liggen die we kunnen spannen.

Maar voor een motor is dat dus geen oplossing. Dan ruimen we de garage maar op en gaat de aanhangwagen naar buiten. Dan kan de motor mooi warm binnen staan. :+

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:33:
Op een beetje platteland stikt het van die beesten, en ze zijn nog beschermd ook nog. Je hebt dus erg weinig middelen om er iets aan te doen. :(
De marter rukt op!!
Lekker googlen op vrijdag.
Verspreiding en leefgebied

De steenmarter leeft vaak vlakbij de mens en neemt dikwijls zijn intrek in huizen, op de zolder of in een spouwmuur, of in stallen en schuren. Soms graaft hij ook een hol in de grond. De steenmarter laat zijn uitwerpselen achter in een latrine.
Het natuurlijk leefgebied van steenmarters is voornamelijk het loofwoud, aan bosranden en op open rotsheuvels. Nesten worden gemaakt in holle bomen of steenhopen. In de Alpen kan hij tot ver boven de boomgrens voorkomen, tot op 2400 meter hoogte. De steenmarter leeft in een groot gedeelte van Europa, met uitzondering van Noord-Europa als Scandinavië en IJsland en de Britse eilanden. Hij komt ook voor op eilanden in de Middellandse Zee, als de Balearen, Corsica, Rhodos, Korfu en Kreta. Ook in Azië komt hij voor, in Klein-Azië, de Kaukasus, de Himalaya en het Altajgebergte.
In Nederland
De steenmarter is beschermd, en is met een duidelijk herstel bezig waarbij de vergroting van zijn areaal door ecologische verbindingszones een belangrijke rol speelt. Hij komt voornamelijk in het oosten van het land voor.
Bron
Als ie maar ver genoeg naar het Westen doordringt is het snel gedaan met die beschermde status ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DECOY88
(overleden)
Beste mensen,

probeer het vfr topic op m-f zijn genoeg mensen die een motor kopen om het blok over te zetten en de rest weer verkopen _/-\o_

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zijn die blokken zo slecht dan :>

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:54:
je heb weleens mensen die kijken hoelang ze zonder olie kunnen rijden _O- maar soms is een donor motor gewoon goedkoper dan losse onderdelen :Y

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Beste mensen,

:o klote man! Gelukkig ben je zelf nog heel maar het lijkt me echt kut als je hem net hebt en dat je er dan nu al mee onderuit gaat. Ik denk dat het erg lastig gaat worden een goede kuip in je kleur te vinden. Ik zou het eens vragen op het VFROC forum in het vraag en aanbod gedeelte (ik zag dat je daar al lid was) of even een PM sturen naar vfroem op dat forum, die heeft veel VFR spul liggen. Een alternatief zou een nieuwe chinese kappensite van een paar honderd dollar kunnen zijn op eBay (wel wat werk en waarschijnlijk wat mindere kwaliteit maar wel nieuw en shiny) of de voorkuipen er af halen en hem naked rijden :')

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:33:
Moet je ook maar niet in the middle of nowhere gaan wonen :+ dat krijg je ervan.
-tom-562 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:54:
VFR blokken zijn best betrouwbaar, daarom is er ook zo weinig vraag naar :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

dion_b schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:14:

Lijkt me ook weer eens leuk, kom ik wel weer langs vanuit Belgistan. :P

Enkel NIET plannen tussen 10 en 17 juni, want dan ben ik een weekje met vakantie.

Volvo Classic Club Belgium

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:22

Richard

Kuru Kuru Kururin

Youk schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:14:
[...]

Lijkt me ook weer eens leuk, kom ik wel weer langs vanuit Belgistan. :P

Enkel NIET plannen tussen 10 en 17 juni, want dan ben ik een weekje met vakantie.
Ik wil ook best mee, alleen heb "een echte" <25kW, wil en kan dus max. 120 voor een kilometer of 10 op de snelweg, en dan vind ik het wel weer welletjes.

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:45:
[...]

Ik wil ook best mee, alleen heb "een echte" <25kW, wil en kan dus max. 120 voor een kilometer of 10 op de snelweg, en dan vind ik het wel weer welletjes.
rijden meestal meer 25 kwers mee :Y

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:51:
[...]

rijden meestal meer 25 kwers mee :Y
Ja OK, maar 16kW is weer net iets anders als een "volwaardige" 25kW :)

20*350ZO45°

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ach, we duwen wel. Of we rijden je langs, en door de wind ga jij vervolgens vanzelf harder. :+

\/ Slipstreaming inderdaad, ik kwam er even niet op. :P

[ Voor 24% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-04-2012 12:39 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:02:
Ach, we duwen wel. Of we rijden je langs, en door de wind ga jij vervolgens vanzelf harder. :+
Slipstreaming :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:58:
[...]

Ja OK, maar 16kW is weer net iets anders als een "volwaardige" 25kW :)
vanwaar maar 16 kw? 125cc?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Wauw, wat een episch lang topic!
Na 5 uur les en vandaag de theorie aangevraagd te hebben, besluit ik toch maar eens hallo te zeggen hier! :D

Gisteren de uitwijk, noodstop en snelle slalom gedaan (van 20:00 tm 22:00) en heel de nacht onrustig geslapen omdat ik nog zoooooo veel wil bijschaven, verbeteren, proberen.

Op dit moment geeft motorrijden me de zelfde voldoening als snowboarden :+. Een grote kick dus! Kan niet wachten tot ik jullie op de openbare weg tegen kom (zonder groot L teken op mn hesje :D)

• DECOY88
(overleden)
ixl85 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:34:
Na 5 uur les en vandaag de theorie aangevraagd te hebben, besluit ik toch maar eens hallo te zeggen hier! :D

Gisteren de uitwijk, noodstop en snelle slalom gedaan (van 20:00 tm 22:00) en heel de nacht onrustig geslapen omdat ik nog zoooooo veel wil bijschaven, verbeteren, proberen.

Op dit moment geeft motorrijden me de zelfde voldoening als snowboarden :+. Een grote kick dus! Kan niet wachten tot ik jullie op de openbare weg tegen kom (zonder groot L teken op mn hesje :D)
zonder hesje je instructeur kwijtraken O-) maar hopelijk heb je snel je rbw :Y

en dat topic is een eeuwig topic waar we niet iedere week een nieuw deel voor aanmaken :Y

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 13-04-2012 12:36 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:02:
Idd, duo-stepje uit en duwen maar :P

Vaak bu'j te bang!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:09:
[...]

vanwaar maar 16 kw? 125cc?
Nope, Honda CBF250, op dit moment toch wel mijn ultieme motor (31 jaar en A Onbeperkt). Jammer dat er zo weinig van bestaan in NL. (In tegenstelling tot een CB250). Kan dus niet zo makkelijk praten met "soortgenoten".

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:47:
[...]

Nope, Honda CBF250, op dit moment toch wel mijn ultieme motor (31 jaar en A Onbeperkt). Jammer dat er zo weinig van bestaan in NL. (In tegenstelling tot een CB250). Kan dus niet zo makkelijk praten met "soortgenoten".
dacht dat een beetje 250 meer power had? 125cc word afgeknepen naar 11kw straks?

• Oguz286
D4V3 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:57:
:o klote man! Gelukkig ben je zelf nog heel maar het lijkt me echt kut als je hem net hebt en dat je er dan nu al mee onderuit gaat. Ik denk dat het erg lastig gaat worden een goede kuip in je kleur te vinden. Ik zou het eens vragen op het VFROC forum in het vraag en aanbod gedeelte (ik zag dat je daar al lid was) of even een PM sturen naar vfroem op dat forum, die heeft veel VFR spul liggen. Een alternatief zou een nieuwe chinese kappensite van een paar honderd dollar kunnen zijn op eBay (wel wat werk en waarschijnlijk wat mindere kwaliteit maar wel nieuw en shiny) of de voorkuipen er af halen en hem naked rijden :')
Ik ben wel lid op VFROC, maar kan er niet posten. Waarschijnlijk omdat de penningmeester mijn contributie nog niet heeft ontvangen. Ik zal vfroem een pm sturen.

Het is zo klote dat die kappen zo verschrikkelijk duur zijn, terwijl ze bijna niks kosten te produceren :X Nou ja, ik heb er wel wat van geleerd en soms moet je vallen om wat te leren :P

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:54:
[...]

Ik ben wel lid op VFROC, maar kan er niet posten. Waarschijnlijk omdat de penningmeester mijn contributie nog niet heeft ontvangen. Ik zal vfroem een pm sturen.

Het is zo klote dat die kappen zo verschrikkelijk duur zijn, terwijl ze bijna niks kosten te maken :X Nou ja, ik heb er wel wat van geleerd en soms moet je vallen om wat te leren :P
dat wist ik met mijn gs500 al. simpele kap onder me zadel. 270 per stuk per kant kaal :X

• Oguz286
DECOY88 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:55:
[...]

dat wist ik met mijn gs500 al. simpele kap onder me zadel. 270 per stuk per kant kaal :X
:X

Ik ben geloof ik zo 1500 euro verder als ik orginele Honda kappen wil :X
Leuk als student zijnde ;(

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:57:
[...]

:X

Ik ben geloof ik zo 1500 euro verder als ik orginele Honda kappen wil :X
Leuk als student zijnde ;(
china kappen zijn 5-600 dacht ik bestickerd en al. maar die moet je wel pas maken. -O-

daarom koop ik motoren waar een valbeugel bijpast :X en weinig plastic hebben

[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 13-04-2012 13:00 ]

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

@Richard, ik ga dinsdag avond een proef rit maken op een Honda CBF250 en een Honda CBF500. Beide 25 KW, ben benieuwd heb er al veel zin in.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• To_Tall
ixl85 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:34:

Top man.. Heb je alle oefeningen al gedaan? of moet je er nog een paar doen?
Enige waar ik zelf wel moeitje mee hebt, al lukt deze me wel redelijk is langzame slalom :)

Theorie nog niet aangevraagd. Maar van plan in mei of anders in Jun te gaan doen!! 4 mei iig AVB examen!!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

T-Rhidon schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:02:
@Richard, ik ga dinsdag avond een proef rit maken op een Honda CBF250 en een Honda CBF500. Beide 25 KW, ben benieuwd heb er al veel zin in.
Als je de ruimte hebt, zou ik voor een 500 gaan.

Ikzelf ben nogal klein van stuk, heb verder een stoepje waar ik 'm op moet duwen, en dan ook nog een smal schuurtje in.

Als je vragen hebt over een CBF250, zeker even een PM sturen, want ik heb zo verschrikkelijk veel kennis opgedaan de afgelopen 3 weken dat ik 'm bezit. Heb ook Owners Manual & Workshop Manual ter beschikking, zodat je je in kunt lezen.

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:12:
[...]

Als je de ruimte hebt, zou ik voor een 500 gaan.

Ikzelf ben nogal klein van stuk, heb verder een stoepje waar ik 'm op moet duwen, en dan ook nog een smal schuurtje in.

Als je vragen hebt over een CBF250, zeker even een PM sturen, want ik heb zo verschrikkelijk veel kennis opgedaan de afgelopen 3 weken dat ik 'm bezit. Heb ook Owners Manual & Workshop Manual ter beschikking, zodat je je in kunt lezen.
klein en compact voor binnendoor de 250
groter en langere snelweg ritten de 500

en als ik dat verschil tussen me gs500 en me africatwin zie _O- dan was me gs nog maar een kinderfietsje _O-

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 13-04-2012 13:17 ]

• Bergie
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

[...]
Het is zo klote dat die kappen zo verschrikkelijk duur zijn, terwijl ze bijna niks kosten te produceren :X Nou ja, ik heb er wel wat van geleerd en soms moet je vallen om wat te leren :P
Kan je je bestaande kappen niet (laten) repareren en opnieuw laten plamuren en spuiten?

Yamaha MT-09

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
[...]

Haha, je hoeft helemaal geen contributie te betalen om te kunnen posten, het forum is gratis :+
Het enige wat je even moet doen is jezelf voorstellen in het voorstel topic (daar kan je wel posten) en je krijgt direct automatisch toegang tot het posten op de rest van het forum. Duur leermomentje inderdaad :X

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• DECOY88
(overleden)
iemand ervaring met compact 125-250 cc fietsjes van rond de 100kg. me benen vinden het niet al te leuk als ik ga fietsen. dus om weer mobiel te worden wil ik er een klein motortje naast nemen.

zoiets als een skyteam dax. dat als ik me beroerd voel of zoiets dat ik hem gewoon achterin de auto kan gooien :Y

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:18:
iemand ervaring met compact 125-250 cc fietsjes van rond de 100kg. me benen vinden het niet al te leuk als ik ga fietsen. dus om weer mobiel te worden wil ik er een klein motortje naast nemen.

zoiets als een skyteam dax. dat als ik me beroerd voel of zoiets dat ik hem gewoon achterin de auto kan gooien :Y
Afbeeldingslocatie: http://tuffcitypowersports.com/assets/uploads/images/Sachs/SACHS%20MadAss%20125cc%20Gunmetal.jpg

20*350ZO45°

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:17
DECOY88 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:18:

Achterin de auto gooien?
Honda Monkey 125cc.
Afbeeldingslocatie: http://www.cmsnl.com/news/img/honda_monkey_125four_action.jpg

Verwijderd

wat een verschikkelijk slechte photoshop

I stand corrected,
grappig projectje, dacht echt dat iemand gewoon met photoshop even 3 extra pijpjes had ctrl C+V

Maar mijn god wat een nutteloos blok, zoveel draaiende onderdelen voor zo weinig vermogen...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 15:31 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:24:
wat een verschikkelijk slechte photoshop
Zou me verbazen dat dit een photoshop is aangezien het toch echt een 4 cilinder 125cc monkey is. http://thekneeslider.com/...e-4-cylinder-monkey-bike/

Ik zat zelf ook te denken aan een monkey. Eventueel een Honda ZB? Maar een Dax op motorkenteken lijkt me het makkelijkste.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 16:34
Ik moet meteen aan Hildo denken.

http://twolefthands.nl/

• DECOY88
(overleden)
die ben ik nu op pagina 2 aan het lezen _/-\o_

uitgelezen. 2008 motortje had nog de nodige problemen. eens kijken of dat intussen wat opgelost is.

maar onderhouden en tanken kan je lachend doen _O- alles /10 vergeleken met me at _O-

alleen dat is ook zo met het vermogen -O- zou wel lekker zijn als hij 90 loopt. dat je knap op de 80km/u wegen kan pakken.

[ Voor 43% gewijzigd door DECOY88 op 13-04-2012 17:30 ]

• stijnos1991
  • Laatst online: 14:03
Ik ben op zoek naar een eerste motor. Ben lekker bezig met lessen, echt geweldig :)
Ik heb op marktplaats een 25kw gsx500f (2004) gevonden. Ziet er goed uit en ook mooi: weinig KM.
Nou ben ik veel aan het Googlen naar dit type motor, maar ik kan er bar weinig over vinden. Er schijnen een aantal type te zijn:
De bekendste: GS500, genoeg over te vinden.
GSX500 , weinig over te vinden
GSXR500, nog minder.
Kan iemand mij vertellen wat het voornaamste verschil is tussen de GS500 en de GSX500?

• FitTiv
  • Laatst online: 12:46
stijnos1991 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:16:
Ik ben op zoek naar een eerste motor. Ben lekker bezig met lessen, echt geweldig :)
Ik heb op marktplaats een 25kw gsx500f (2004) gevonden. Ziet er goed uit en ook mooi: weinig KM.
Nou ben ik veel aan het Googlen naar dit type motor, maar ik kan er bar weinig over vinden. Er schijnen een aantal type te zijn:
GSXR500, nog minder.
Kan iemand mij vertellen wat het voornaamste verschil is tussen de GS500 en de GSX500?
De kuip?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bedoel je niet een GSX 600 F óf R ?

Dat zoekt al wat gemakkelijker omdat die modellen wél door Suzuki geleverd zijn ;)

• Exigence

Exigence

dnkroz

stijnos1991 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:16:
GSXR500, nog minder.
Ik denk dat je in de war bent met de modellen van honda. Daar heb je namelijk een CB500 (twin) en een CBF500 (viercilinder). Beide veel in gebruik als lesmotor :)

Je hebt dan trouwens wel weer een Suzuki GS500f (volgens mij alleen in de USA verkocht), en dat is dus dat model wat op marktplaats staat. Dat is gewoon een normale GS500, maar dan met kuip.

[ Voor 11% gewijzigd door Exigence op 14-04-2012 00:01 ]

• DECOY88
(overleden)
Exigence schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:58:
Je hebt dan trouwens wel weer een Suzuki GS500f (volgens mij alleen in de USA verkocht), en dat is dus dat model wat op marktplaats staat. Dat is gewoon een normale GS500, maar dan met kuip.
ook nl :Y 2002-2006? maar met goed zoeken zwerft er hier en daar nog een in een showoom :X

maar waarschijnlijk zoek je de gsx600f

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
of gsf500

ik heb een gsf650 als eerste motor gekocht afgelopen augustus. Leuk ding.

[ Voor 81% gewijzigd door Baldertt op 14-04-2012 10:05 ]

• Tankiej
Exigence schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:58:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met de modellen van honda. Daar heb je namelijk een CB500 (twin) en een CBF500 (viercilinder). Beide veel in gebruik als lesmotor :)

De GS500f is de opvolger van de GS500e. De GS500e en GS500f heb je in kuip versie en in kuiploze versie, hoe je dat precies kan onderscheiden aan de modelnaam weet ik ook niet.. De GS500f is als eerste geïntroduceerd in de USA (in 2004), maar is ook geleverd in de UK. Wordt volgens Wikipedia op dit moment alleen nog geleverd in Australië, Denemarken en Canada.

Of hij officieel in Nederland is geleverd weet ik niet, maar hij is wel regelmatig te vinden op de Nederlandse markt :)

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:19:
[...]

De GS500f is de opvolger van de GS500e. De GS500e en GS500f heb je in kuip versie en in kuiploze versie, hoe je dat precies kan onderscheiden aan de modelnaam weet ik ook niet.. De GS500f is als eerste geïntroduceerd in de USA (in 2004), maar is ook geleverd in de UK. Wordt volgens Wikipedia op dit moment alleen nog geleverd in Australië, Denemarken en Canada.

Of hij officieel in Nederland is geleverd weet ik niet, maar hij is wel regelmatig te vinden op de Nederlandse markt :)
:N
1989-2000 had je de gs500e "Slingshot" naked
1989-2000 had je de gs500e "Challenge" gekuipt
2001> gs500e =naked
2001> gs500f =gekuipt

en hij is gewoon in nl leverbaar geweest :Y

• Tankiej
DECOY88 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:22:
[...]

:N
1989-2001 had je de gs500e "Slingshot" naked
1989-2001 had je de gs500e "Challenge" gekuipt
2002> gs500e =naked
2002> gs500f =gekuipt

en hij is gewoon in nl leverbaar geweest :Y
De GS500f is pas officieel geleverd vanaf 2004, hoe kom jij bij die 2002? :o

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:24:
[...]

De GS500f is pas officieel geleverd vanaf 2004, hoe kom jij bij die 2002? :o
model vernieuwing :Y van de naked. maar dan hebben ze nog 3 jaar over gedaan om er een kuipje op te plakken _O-

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 14-04-2012 12:35 ]

• stijnos1991
  • Laatst online: 14:03
Hmm bijzonder die modelnummers.
Het gaat om deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/544473616 , ik ga er a.s. woensdag even kijken.
Er staat dus een "Suzuki GSX500F, maar ik denk dat het een 'gewone' GS500F is.

Nog een ander klein vraagje: zouden lange mensen (ik zelf 1,95M) er last van hebben dat de wind die het scherm 'stuurt' precies tegen je helm aan komt? Dus een gerichte windstraal als het ware? Of wordt de wind echt over je heen gestuurd?

• DECOY88
(overleden)
stijnos1991 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:09:
Hmm bijzonder die modelnummers.
Het gaat om deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/544473616 , ik ga er a.s. woensdag even kijken.
Er staat dus een "Suzuki GSX500F, maar ik denk dat het een 'gewone' GS500F is.

Nog een ander klein vraagje: zouden lange mensen (ik zelf 1,95M) er last van hebben dat de wind die het scherm 'stuurt' precies tegen je helm aan komt? Dus een gerichte windstraal als het ware? Of wordt de wind echt over je heen gestuurd?
gs500F is dat :Y

op de E had in nergens last van lekker kuiploos O+

staat hier 10 km vandaan _/-\o_ dus als je een gs500 expert meewil :Y (kom zelf uit spanbroek)

heb er 2 jaar mee gereden en een hoop zelf veroorzaakte kwaaltjes gehad. (aantal berminspecties) maar verder een perfecte motor _/-\o_

12 Mei GS500 meeting
en het gs500 topic op M-F

in het topic is deze gs nog niet bekend dus helaas kan ik niet de hele geschiedenis alvast bekijken -O-

[ Voor 32% gewijzigd door DECOY88 op 14-04-2012 16:35 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Joolee schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:50:
Mijn motor draait weer eens op 1 cilinder :( Eind vorige zomer was dat ook al het geval, doen is één bobine vervangen van m'n V-twin. Waarschijnlijk is nu de andere kaduuk. Toentertijd reed hij helemaal niet meer en was hij in de buurt van een motorwinkel uitgevallen, die heb ik dus daar langs gebracht. Kaching! €160,- kwijt! en het duurde nog lang ook.

Binnenkort maar even langs brengen bij een goede hobbyist, zo te zien kost een 2ehands bobine rond de €30,- dat zal een stuk goedkoper zijn.

Waarom toch altijd met goed weer en een goeie rit in het verschiet?
Helaas, niet de Bobine maar de CDI is kapot. Volgens de monteur is dat een lastig onderdeel om aan te komen voor een Honda VT500 uit '87

Dilemma nu. Ik kan voor €150,- een onderdeel op Ebay bestellen lang wachten, hopen dat het werkt en er niet nog iets kapot gaat de komende tijd. Ik kan ook proberen ergens geld te lenen om een nieuwe te kopen, helaas wel in het slechtste deel van het seizoen.
Andere optie is dit seizoen overslaan en blijven rijden in m'n huidige auto. Helaas kost dat ding alleen al een fortuin aan benzine :'(

Om het nog slechter te maken had ik rond Koninginnedag de mogelijkheid om de eerste keer op een korte motorvakantie mee te gaan. 5 dagen in Duitsland rondkarren met een paar kennissen. (enige keer dat ik met andere motorrijders heb gereden was met de laatste Got meet.)

• Steephh
  • Laatst online: 19-01 17:21
Iemand ervaring met motorrijlessen in Breda? :P Nu toch maar weer eens plan opgepakt om daar mee te starten, de komende twee maanden heb ik daar mooi de tijd voor.. :P Hopelijk is dat genoeg om het motorrijbewijs te behalen.

_@/'

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Joolee: Voor CDI's zijn er meerdere opties. Op marktplaats kun je even zoeken (maar daar staat er geen, wel een reparatiebedrijf wat je kunt proberen), maar voor mij was het raak via onderdelenzoeker.nl. Die site stuurt een berichtje naar allemaal slopers dat jij dit onderdeel wilt hebben, en soms krijg je binnen een paar uur antwoord dat iemand er een voor je heeft. Let wel even goed op, het lijkt er op dat er in de VT500 door de jaren heen verschillende typen CDI's hebben gezeten.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Joolee schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:47:
[...]

Helaas, niet de Bobine maar de CDI is kapot. Volgens de monteur is dat een lastig onderdeel om aan te komen voor een Honda VT500 uit '87

Dilemma nu. Ik kan voor €150,- een onderdeel op Ebay bestellen lang wachten, hopen dat het werkt en er niet nog iets kapot gaat de komende tijd. Ik kan ook proberen ergens geld te lenen om een nieuwe te kopen, helaas wel in het slechtste deel van het seizoen.
Andere optie is dit seizoen overslaan en blijven rijden in m'n huidige auto. Helaas kost dat ding alleen al een fortuin aan benzine :'(

Om het nog slechter te maken had ik rond Koninginnedag de mogelijkheid om de eerste keer op een korte motorvakantie mee te gaan. 5 dagen in Duitsland rondkarren met een paar kennissen. (enige keer dat ik met andere motorrijders heb gereden was met de laatste Got meet.)
probeer carmo electronics eens.. die repareren die dingen.

No signature required.

• To_Tall
Steephh schreef op zondag 15 april 2012 @ 02:29:
Iemand ervaring met motorrijlessen in Breda? :P Nu toch maar weer eens plan opgepakt om daar mee te starten, de komende twee maanden heb ik daar mooi de tijd voor.. :P Hopelijk is dat genoeg om het motorrijbewijs te behalen.
Er staat gemiddeld 30 lessen voor AVB en 30 lessen voor AVD. in 2 maanden kan dat wel heel krap worden. Als je al eerder lessen hebt gehad zal een en ander soepeler gaan. Maar ik denk dat 2 maanden wel erg krap is!!

Zelf al lessen gehad, 1,5 jaar geleden mn AVB al eens gehaald. Voordeel ik heb na 2 lessen mn examen voor AVB aangevraagd, precisie stop moet nog beetje aan gewerkt worden. de rest is ruim voldoende om examen te gaan doen :)

Als je wilt gaan lessen zou ik kijken naar een rijschool met KNMV instructeurs.. zie deze lijst voor rijscholen in breda en omstreken met KNMV certificaat. Deze scholen zijn naar mijn mening veel beter. Hebben meer aandacht voor de kleine dingen en nemen meer tijd voor je rijlessen. Kosten zijn iets hoger dan bij een niet KNMV aangesloten rijschool. Slagings percentage is in vergelijking wel weer hoger!!

Verwijderd

Ik had het via een groupon aanbieding gedaan (beide examens + 10 lesuren geloof ik) en kwam uiteindelijk op 20 uur uit ofzo? Ik denk 12 voor AVB (in het begin vrij ver uit elkaar gepland, daarna kort op elkaar en examen) en 8 voor AVD. Was ook binnen 2 maanden klaar. ;-) Al was het wel wat krap gepland (eerst examens plannen, daarna instructeur onder druk om ook uren vrij te maken, voor mijn risico).

• Exigence

Exigence

dnkroz

Joolee schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:47:
[...]

Zo'n CDI van Ebay hoeft geen 150 euro te kosten toch? Ik zie er hier een aantal goedkoper staan (Duitsland): http://www.ebay.de/sch/i....rksid=p3286.c0.m270.l1313

Lees wel in één van die advertenties dat er twee nodig zijn :? Ik zou gewoon via Ebay bestellen wat je nodig hebt, kabeltje prikprak en en rijden maar weer :) Altijd goedkoper dan een andere motor scoren in het hoogseizoen.

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:48:
[...]

Er staat gemiddeld 30 lessen voor AVB en 30 lessen voor AVD. in 2 maanden kan dat wel heel krap worden. Als je al eerder lessen hebt gehad zal een en ander soepeler gaan. Maar ik denk dat 2 maanden wel erg krap is!!

Zelf al lessen gehad, 1,5 jaar geleden mn AVB al eens gehaald. Voordeel ik heb na 2 lessen mn examen voor AVB aangevraagd, precisie stop moet nog beetje aan gewerkt worden. de rest is ruim voldoende om examen te gaan doen :)

Als je wilt gaan lessen zou ik kijken naar een rijschool met KNMV instructeurs.. zie deze lijst voor rijscholen in breda en omstreken met KNMV certificaat. Deze scholen zijn naar mijn mening veel beter. Hebben meer aandacht voor de kleine dingen en nemen meer tijd voor je rijlessen. Kosten zijn iets hoger dan bij een niet KNMV aangesloten rijschool. Slagings percentage is in vergelijking wel weer hoger!!
krijg je betaald per gelest uur _O- 90 uur om motor te leren rijden is een beetje erg veel. 15-20 uur is gemiddeld volgens mij :Y

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, dat lijkt me ook wat fors...
Ik ga donderdag mijn AVB proberen te halen na 8 lessen van 2 uur.

Hoop daarna met een uurtje of tien wel klaar te zijn voor AVD.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
Ligt er ook nogal aan of je al een B rijbewijs hebt en wat ervaring in het gemotoriseerd verkeer. Sowieso is er ook nog zoiets als persoonlijke aanleg. Sommigen hebben het nu eenmaal sneller door dan een ander.
Zou zeggen met B rijbewijs een uurtje of 15-20 gemiddeld, zonder heb je voor AVD wel aardig wat meer uur nodig, denk richting uur of 20/25 alleen daarvoor en dan 5-10 uur voor AVB. Nogmaals: dat verschilt sterk van persoon tot persoon!

[ Voor 36% gewijzigd door Thedr op 15-04-2012 13:02 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:09

The Legend

*Plop*

To_Tall schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:48:
[...]

Gemiddeld dus 60 lessen om je A'tje te halen? Dat lijkt me we wat aan de hoge kant 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Ik meld me maar alvast in dit topic! Nog niet begonnen met mijn lessen maar al wel druk op zoek naar een goede rijschool (en stiekem alvast even op marktplaats kijken naar een leuke 25kw fiets)

Nu ben ik wel benieuwd met welke kosten ik rekening moet houden. Ik heb al bijna 2 jaar mijn autorijbewijs en had dit snel onder de knie (gemiddelde aantal lessen bij die rijschool schommelde rond de 25/30. Met 13 lessen van anderhalf uur werd mijn examen aangevraagd en op mijn 17e les afgereden en met vlag en wimpel geslaagd.)

In de twee jaar waarin ik mijn autorijbewijs heb, heb ik jaarlijks zo'n kleine 25k km afgelegd in verschillende voertuigen (van auto's in verschillende formaten tot kleine verhuiswagentjes). In de twee jaar merk ik dat mijn verkeersinzicht een stuk beter is geworden.

Op mijn 16e heb ik mijn bromfietscertificaat gehaald. Dit met praktijklessen (er was toen een actie van de gemeente, je kon voor 50 euro praktijkexamen doen.). Tijdens deze lessen merkte ik dat ik het rijden van langzame bochten, het precisieremmen en het draaien van 8tjes sneller door had dan anderen en dat dit erg goed ging (ware het dat je op een brommer niet met je rem en koppeling hoeft te spelen om langzaam te rijden. :+ ). Hier reed ik ook een kleine 10k per jaar mee. En in tegenstelling tot de meeste leeftijdsgenoten, wilde ik altijd zo netjes mogelijk rijden, hield ik (waar je 50 mag) de rijpositie van een motorfiets aan (links van het midden was het toch?) en ontweek ik putdeksels en witte strepen.

Op internet zie ik pakketten rondzwerven van 15 lessen + avb + avd. Ik heb het idee dat dit vrij krap is. Het zouden dan om en na bij 8 lessen per onderdeel zijn. Aan de andere kant denk ik dat het me wel zou lukken, tot nu toe ben ik snel ervaren op en in de motorvoertuigen waar ik me in en op heb begeven.

En nu een wat meer praktischer vraag; Ik heb schoenmaatje 48. Nu wil ik het liefst niet te veel geld uitgeven aan een set motorlaarzen en ik vraag me af of er mensen ervaringen hebben met motorlaarzen en grote voeten. Daarnaast vraag ik me af of schakelen lastiger is als je schoenmaat zeilboot hebt.

Ik hoop snel te starten met mijn lessen en dan komen jullie me hier nog vaker tegen!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:35:
Ik meld me maar alvast in dit topic! Nog niet begonnen met mijn lessen maar al wel druk op zoek naar een goede rijschool (en stiekem alvast even op marktplaats kijken naar een leuke 25kw fiets)

Nu ben ik wel benieuwd met welke kosten ik rekening moet houden. Ik heb al bijna 2 jaar mijn autorijbewijs en had dit snel onder de knie (gemiddelde aantal lessen bij die rijschool schommelde rond de 25/30. Met 13 lessen van anderhalf uur werd mijn examen aangevraagd en op mijn 17e les afgereden en met vlag en wimpel geslaagd.)

In de twee jaar waarin ik mijn autorijbewijs heb, heb ik jaarlijks zo'n kleine 25k km afgelegd in verschillende voertuigen (van auto's in verschillende formaten tot kleine verhuiswagentjes). In de twee jaar merk ik dat mijn verkeersinzicht een stuk beter is geworden.

Op mijn 16e heb ik mijn bromfietscertificaat gehaald. Dit met praktijklessen (er was toen een actie van de gemeente, je kon voor 50 euro praktijkexamen doen.). Tijdens deze lessen merkte ik dat ik het rijden van langzame bochten, het precisieremmen en het draaien van 8tjes sneller door had dan anderen en dat dit erg goed ging (ware het dat je op een brommer niet met je rem en koppeling hoeft te spelen om langzaam te rijden. :+ ). Hier reed ik ook een kleine 10k per jaar mee. En in tegenstelling tot de meeste leeftijdsgenoten, wilde ik altijd zo netjes mogelijk rijden, hield ik (waar je 50 mag) de rijpositie van een motorfiets aan (links van het midden was het toch?) en ontweek ik putdeksels en witte strepen.

Op internet zie ik pakketten rondzwerven van 15 lessen + avb + avd. Ik heb het idee dat dit vrij krap is. Het zouden dan om en na bij 8 lessen per onderdeel zijn. Aan de andere kant denk ik dat het me wel zou lukken, tot nu toe ben ik snel ervaren op en in de motorvoertuigen waar ik me in en op heb begeven.

En nu een wat meer praktischer vraag; Ik heb schoenmaatje 48. Nu wil ik het liefst niet te veel geld uitgeven aan een set motorlaarzen en ik vraag me af of er mensen ervaringen hebben met motorlaarzen en grote voeten. Daarnaast vraag ik me af of schakelen lastiger is als je schoenmaat zeilboot hebt.

Ik hoop snel te starten met mijn lessen en dan komen jullie me hier nog vaker tegen!
welke omgeving zoek je een rijschool?

Verwijderd

Stom dat ik dat ben vergeten te melden! - Omgeving Arnhem!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:09

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:35:
[knip]

Ik heb schoenmaat 48, sportlaarzen wordt gewoon lastig, zeker als je ook brede voeten hebt. In het tourlaarzen segment is genoeg te vinden. Ik heb zelf Revit Boulder laarzen, die vallen ook erg breed. Schakelen is niet moeilijker. Je rijd alleen je neuzen wat sneller aan de grond, zeker als je ook lange benen hebt.

[ Voor 63% gewijzigd door The Legend op 15-04-2012 14:16 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sportlaarzen gaan vaak ook al tot aan maat 50 maar voordat je die dingen aan gaat schaffen moet je ze écht eerst even gaan passen én er even een kwartiertje op gaan lopen door de winkel.

Ik heb zelf schoenmaat 42 en met m'n oude Sidi laarzen had ik een maatje 43 nodig. Met m'n huidige Berik laarzen zit ik aan 44. Alpinestars laarzen zijn dan weer te breed voor me maar ook daar was een 43 de juiste lengtemaat.

• Phydomir
  • Laatst online: 15:58

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:54:
Stom dat ik dat ben vergeten te melden! - Omgeving Arnhem!
Ik les zelf bij van den Bergh in Arnhem en ben daar behoorlijk tevreden over. http://www.spoedles.nl/

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DECOY88 schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:43:
[...]

krijg je betaald per gelest uur _O- 90 uur om motor te leren rijden is een beetje erg veel. 15-20 uur is gemiddeld volgens mij :Y
Ik denk dat het veel uitmaakt of je al een auto rijbewijs hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DECOY88
(overleden)
Marzman schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:09:
[...]

Ik denk dat het veel uitmaakt of je al een auto rijbewijs hebt.
maar dan nog kom je niet op 30 uur avb. of je moet direct van je fiets met zijwieltjes stappen of nooit gefietst :Y

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor kleding kan je goed terecht bij Termaat in Nijmegen. Daar heb ik een Revit pak gevonden wat mij prima past terwijl ik 1.98m lang ben. Ook Alpinestars laarzen in maatje 47 heb ik daar gekocht.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PilatuS schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:15:
Voor kleding kan je goed terecht bij Termaat in Nijmegen. Daar heb ik een Revit pak gevonden wat mij prima past terwijl ik 1.98m lang ben. Ook Alpinestars laarzen in maatje 47 heb ik daar gekocht.
Ik heb ook alpinstar schoenen, maat 47, maar die vallen wel klein... Heb normaal 45.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Gister m'n eerste motorrijles gehad, man, wat is dat vet. Het ging me zeer goed af! Verrassend goed, al vond ik zelf. Ik heb alleen moeite met terug schakelen, want dan moet ik het pookje omlaag duwen maar m'n laarzen zijn nog zo stroef! Ik moet echt bijna m'n hak van 't plankje halen om de pook naar beneden te tikken

En onthouden in welke versnelling je zit, hehe!

Maar de rest ging eigenlijk gewoon in een keer goed. Schakelen ging eigenlijk super, had 1 of 2 keer dat ik dacht dat ik 'm goed omhoog tikte maar dat dat niet het geval was. En een keer per ongeluk in z'n 2 opgetrokken.

Volgende rijles wel pas over 2 weken helaas, maar dan wel een dubbele. En dan 4 dagen daarna weer een dubbele. Heb er zin an!

EDIT: Ik heb al een compleet pak, alles behalve de helm, die ga ik van de familie voor m'n verjaardag eisen, hehe. Ik was afgelopen vrijdag langs v.d. Heyden in Den Bosch geweest, alsook Motoport, om wat helmen te passen. Natuurlijk meteen even wat rondgesnuffeld bij 2e hands motors, en d'r staan er wel een paar waar ik van ga kwijlen. En na die 1e les helemaal!

[ Voor 20% gewijzigd door Daffie op 15-04-2012 15:53 ]

https://freight.associates

Pagina: 1 ... 342 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.