Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.265 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12
ToolkiT schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:58:
[...]

idd kan je beter naar Schotland gaan, zelfde landschap maar dan met bochten 8)
Ja, maar dan moet je weer aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden. En dat vergeet ik nog wel eens op stille bochtige weggetjes. En dan knal je met 2x de legale snelheid door een blinde bocht... recht in het pad van een auto (of nog erger.. vrachtwagen)...

Daarnaast regent het 364 dagen per jaar in Schotland.

Zwitserland, Oostenrijk en de Dolomieten in Italie.. DAT is pas motorrijden. _/-\o_
En dan 10x dezelfde berg op-en-af.. Even snel eten.. en dan weer omhoog.. _/-\o_

Nu alleen nog een motor-aanhanger.. En dan kan ik die kant op.

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 03-03-2008 14:07 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:06:
[...]

Ja, maar dan moet je weer aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden. En dat vergeet ik nog wel eens op stille bochtige weggetjes. En dan knal je met 2x de legale snelheid door een blinde bocht... recht in het pad van een auto (of nog erger.. vrachtwagen)...

Daarnaast regent het 364 dagen per jaar in Schotland.

Zwitserland, Oostenrijk en de Dolomieten in Italie.. DAT is pas motorrijden. _/-\o_
En dan 10x dezelfde berg op-en-af.. Even snel eten.. en dan weer omhoog.. _/-\o_

"There is a general misconception that the whole of Scotland experiences high rainfall. In fact, rainfall in Scotland varies widely, with a distribution closely related to the topography, ranging from over 3,000 mm per year in the western Highlands (comparable with rainfall over the mountains of the English Lake District and Snowdonia in Wales) to under 800 mm per year near the east coast (comparable with the Midlands of England). (Note that rainfall also includes snow, which is melted and measured as rainfall.) "
(bron: http://www.metoffice.gov....ation/scotland/index.html)

:p

En links rijden wen je heel snel aan hoor..

Maar Alpen is ook een goede optie...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik neem aan dat je niet op het nieuwste model Goudvleugel reed, met ingebouwde dvdspeler? Dan lijkt me zo'n stuk prima te doen. Lekker een filmpje doen terwijl je even wat uit de magnetron pakt :9.
Maar anders zou het inderdaad een saai, lang, vervelend stuk zijn :/.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Ik neem aan dat je niet op het nieuwste model Goudvleugel reed, met ingebouwde dvdspeler? Dan lijkt me zo'n stuk prima te doen. Lekker een filmpje doen terwijl je even wat uit de magnetron pakt :9.
Maar anders zou het inderdaad een saai, lang, vervelend stuk zijn :/.
Hangt er natuurlijk vanaf wat er allemaal te zien is, stel er vliegen wat zeearenden rond, er staat een eland etc.. dat maakt het al een stuk interesanter...

qua rijden is het saai maar het ging dinx denk ik meer om het landschap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks frag voor wederom super uitleg! Er zat bij mij idd een 120/70 op en nu weer de standaard 120/60. Aangezien ik bijna begon te wennen aan die gecupte bt010 band is de nieuwe mpp heerlijk rijden. Lijkt echt alsof je plakt aan de weg, erg goed gevoel (helaas rijd ik ook automatisch weer een stukje harder :D)

Ik ben als kind wel is op vakantie geweest in schotland en toen was het 2 weken lang mooi weer vreemd genoeg. Maar wat ik nog weet waren er veel gevaarlijke wegen in schotland. Veel 1 rijstrook wegen met 2 richtingsverkeer. Erg veel slecht wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* Capo denkt switch om tegen begrenzing en kijken of de motor voorbij de 299km/h komt >:)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:05:
Ik ben als kind wel is op vakantie geweest in schotland en toen was het 2 weken lang mooi weer vreemd genoeg. Maar wat ik nog weet waren er veel gevaarlijke wegen in schotland. Veel 1 rijstrook wegen met 2 richtingsverkeer. Erg veel slecht wegdek.
dat soort wegen zie je in de hele UK wel op stille achteraf trajecten.. gezien schotland vrij dun bevolkt is heb je dat daar dus ook relatief veel...
Maar gelukkig ook snelle A wegen.
Persoonlijk vind ik een single track road op de motor helemaal niet zo erg, in de auto zijn ze enorm beperkend maar met de motor kan je er een stuk sneller over is mijn ervaring...

p.s. toen wij 2 weken in schotland waren was het ook op 1 dag na heerlijk weer...
(http://www.kodakgallery.c...q4h.4i65sl1h&x=0&y=1qawcr )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:52:
[...]

* Capo denkt switch om tegen begrenzing en kijken of de motor voorbij de 299km/h komt >:)
kan een dure hobby worden in scandinavie... zeker als je directeur van Nokia bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:10:
[...]

dat soort wegen zie je in de hele UK wel op stille achteraf trajecten.. gezien schotland vrij dun bevolkt is heb je dat daar dus ook relatief veel...
Maar gelukkig ook snelle A wegen.
Persoonlijk vind ik een single track road op de motor helemaal niet zo erg, in de auto zijn ze enorm beperkend maar met de motor kan je er een stuk sneller over is mijn ervaring...

p.s. toen wij 2 weken in schotland waren was het ook op 1 dag na heerlijk weer...
(http://www.kodakgallery.c...q4h.4i65sl1h&x=0&y=1qawcr )
Afgelopen zomer daar op vakantie geweest... helft van de tijd regen gehad... maar als de zon dan schijnt is het er echt super! (In april 2005 10 dagen geen druppel regen gehad...)

Ik had nog een foldertje meegenomen, daar staat in een aantal talen wat tips over motorrijden in Schotland (oa de tip om links te rijden...) met alleen in het Nederlands met allemaal hoofdletters "DENK OM UW SNELHEID".... Welke hollander heeft die reputatie geregeld daar?! ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:06:
[...]

http://cgi.ebay.co.uk/thr...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
FragDaddy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:50:
[...]
Op mijn R6 had ik ook een hogere band gezet dan er standaard op zat (een 120/70, terwijl er standaard een 120/60 op zat). De hogere band is 'puntiger', meer een V-vorm. Zodat de band zenuwachtiger stuurt, maar wel sneller de bocht in valt. Omdat de motor, door de hogere band, aan de voorkant een klein stukje omhoog komt, kun je de voorvork-poten iets verder door de kroonplaat laten zakken, of (zoals ik gedaan heb) de achterkant iets verder omhoog zetten. Bij een lagere band moet je eigenlijk het omgekeerde doen.

Als je dit niet doet, zul je merken dat bij een hogere band de motor de neiging heeft om de buitenkant van de bocht op te zoeken. Na het monteren van een lagere band zal de motor juist de binnenkant van de bocht willen opzoeken..... [enz]
Bedankt voor de goede uitleg, ik was er eigenlijk ook al een beetje naar op zoek omdat ik binnenkort een nieuwe voorband nodig heb en ik misschien een 120/70 (mpp 2ct) erop wou zetten ipv. 120/60.

Alleen eerst de koppakking vervangen. :| Ik ga het blok er in ieder geval zelf uit halen, dat moet geen probleem zijn als ik de WPH zie. Daarna even kijken of ik iemand kan vinden die wat kan helpen, moet waarschijnlijk wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 19:12
(jarig!)
Als iemand nog wat meer insider info heeft over de Kawasaki 250r dan hoor ik dat vanzelfsprekend heel graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

RedHat schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:30:
Als iemand nog wat meer insider info heeft over de Kawasaki 250r dan hoor ik dat vanzelfsprekend heel graag :D
ik ben begonnen op een '89 250r, leuk ding hoor! boven de 8000RPM kon ze nog schoppen ook :p tot de 12000RPM

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:25:
[...]

En natuurlijk lekker snel op m'n werk zijn :p
Plagen ze je nou? Ik vind jouw ritjes wel leuk hoor :>

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:11:
[...]

kan een dure hobby worden in scandinavie... zeker als je directeur van Nokia bent ;)
Alles is legaal tot ze je pakken >:)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:41:
[...]

Plagen ze je nou? Ik vind jouw ritjes wel leuk hoor :>
:?

[ Voor 209% gewijzigd door DinX op 04-03-2008 09:32 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 20:19

_Apache_

For life.

Hoe zit het eigenlijk met motorrijders die over de busbaan een file (N-weg) inhalen?

Gedoogd of wil je hier oom agent niet tegenkomen?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

_Apache_ schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:16:
Hoe zit het eigenlijk met motorrijders die over de busbaan een file (N-weg) inhalen?

Die wil je niet tegenkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt eraan, is dit een bus of een lijnbus baan? Want als het een busbaan is mag je er rijden, mits je motor geschikt is om 8 personen of meer te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:58:
[...]

Dat ligt eraan, is dit een bus of een lijnbus baan? Want als het een busbaan is mag je er rijden, mits je motor geschikt is om 8 personen of meer te vervoeren.
sorry, verder dan 7 red ik niet

Afbeeldingslocatie: http://www.thisistrue.com/images/blog-asiabike5.jpg

meer:
http://www.thisistrue.com/blog-barbecued_biker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hier in de UK is dat trouwens een heet hangijzer, het is namelijk per gemeente anders geregeld 8)7
In Reading mag je over de meeste busbanen, maar in London krijg je er £100 boete voor... |:(
Terwijl het juist een goede veilige oplossing zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:58:
[...]
Het gaat om een lijnbusbaan. Zat namelijk zelf - nog :'( - in de bus, zag er een aantal voor de bus uitrijden.

Het gaat hierom de Europaweg -> N206 van Zoetermeer/woude naar Leiden, een bekend knelpunt omdat de A4 er ook aan grenst.

@toolkit:
Dat is helemaal vervelend :/

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 04-03-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online

75 euro als ik me niet vergis op de N201 O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 04-03-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:16:
Hmmm... het zal vast wel om te bouwen zijn naar iets dat ook met bagage lange afstanden af kan leggen..

* unclero schiet opeens de Amsterdam-Dakar Challenge te binnen
En de prijs voldoet ook aan het reglement...

Jongens, praat me dit uit het hoofd :P.
om hier op verder te gaan:
Got Amsterdam-Dakar 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Capo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:13:
[...]

Daar kan ik betere bestedingen voor vinden idd. Sluiproute lijkt me ook geen optie, dan maar gewoon achteraan tussenvoegen en rustig oprijden tot het stoplicht. Ook nog niet slecht natuurlijk als tweewieler tov de blikken bakken. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 04-03-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:03:
[...]

sorry, verder dan 7 red ik niet

[afbeelding]
Er kan misschien nog een kleintje op de koplamp zitten 8)7.
REPSECT _/-\o_

Ik was afgelopen zondag met het snorscooterding nog even langs de Gamma geweest, toen voelde ik me ook zo :D. (ik had expres het scootertje meegepakt, omdat die een groot compartiment heeft, en je zo met 1 hand kan sturen en gassen en remmen, terwijl je met de overige ledematen de vracht die niet in het compartiment pastte bijeen kan houden ;))

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:59
Capo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:13:
[...]

Klopt, 75 euro om je dagteller te resetten en niet in de gaten hebben dat je op de busbaan staat. Waarbij je nog niet eens een minuut op de busbaan stil staat en direct weer verder gaat :( En dan een agent hebben die leuk zegt "We zagen je vanaf het tankstation komen dus we zijn even een stukje achter je aangereden." :/ Dat vergalde me avond toen wel ff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul Hewson schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:15:
[...]

Klopt, 75 euro om je dagteller te resetten en niet in de gaten hebben dat je op de busbaan staat. Waarbij je nog niet eens een minuut op de busbaan stil staat en direct weer verder gaat :( En dan een agent hebben die leuk zegt "We zagen je vanaf het tankstation komen dus we zijn even een stukje achter je aangereden." :/ Dat vergalde me avond toen wel ff :+
wat een naaistreek zeg...ze hadden je best een waarschuwing kunnen geven, er was duidelijk geen kwade wil of gevaarlijke situatie in het spel...
Duidelijk niet de geest van de wet gebruikt maar de letter van de wet... erg jammer daar verliest de politie respect mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

heb ik weer... rem ik af om dat er in een smal straatje file staat waar ik niet langs kan, slaat mijn motor spontaan af en gaat olie lampje aan :(

Dus ik probeer te kijken of het olie nivo te laag is maar in donker kan ik het niet 100% zien en hij start niet meer (doen niks) dus bel uiteindelijke de wegenwacht...

Na bijna een uur wachten en ff een stukje op en neer lopen schiet me ineens wat te binnen: het zal toch niet?? en jawel hoor, de kill switch was spontaan bij remmen (heel rustig trouwens) aan gegaan :/
Waarschijnlijk had ik hem eerder al per ongelijk en onbewust al half ingedrukt bij het verstellen van de remhendel... erg raar...

De wegenwacht maar weer afgebeld.. en net nadat ik wil opstappen komt ie eraan...

Bij mijn Varadero probeerde hij wel te starten maar vonkt niet maar bij Versys doet ie niks meer bij startknop indrukken en geef hij ook nog eens waarschuwings lampje voor de olie... |:(

Gelukkig kwam ik er wel achter voordat hij bij de dealer stond... maar wel een domme actie... had dit nooit verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van zo'n olie lampje zou ik ook wel bang worden ja! motor diagnostic 101: check the kill switch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 07:53:
van zo'n olie lampje zou ik ook wel bang worden ja! motor diagnostic 101: check the kill switch :D
idd als het was bij starten zou ik het ook meteen als eerste gechecked hebben, maar hier had ik de link nog niet gelegd...ook al omdat ik laatst wat olie zag waarvan ik dacht (en denk) dat het kwam van een iets te genereus afgestelde scottoiler.... tot op het laatste moment voor de sleepwagen kwam... toen schoot het me ineens binnen om just in case de killswitch the checken...

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 05-03-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En die wegewacht denken... "Weer zo'n domme motorrijder"

:+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:51:
En die wegewacht denken... "Weer zo'n domme motorrijder"

:+
nee want is motor wegenwacht :p

Had maar niet erbij gezegd dat dat het was.. maar gezegd dat hij het weer deed en ik hem maar zelf naar huis reed en er na zou kijken als het weer licht is..

Op het versys forum maar even gevraagd of dat olie lampje kwaad kon of dat ie altijd aangaat bij kill switch... laatste dus..
En meerdere mensen hadden al problemen dat de kill switch per ongelijk aan gegaan was...

maar achteraf gezien was het wel dom dat ik niet meteen de killswitch had gechecked..

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 05-03-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:55:
[...]

maar achteraf gezien was het wel dom dat ik niet meteen de killswitch had gechecked..
* _Apache_ kan het zich nog goed herinneren dat hij van een pond probeerde af te rijden naar het vaste land, maar kreeg de Fazer niet in zijn 1e vers omdat de standaard nog uitstond. Auto's begonnen achter mij al te toeteren en mijn oude heer stond op 100mtr afstand gekke gebaren te maken die ik later pas begreep.. :X :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:36:
[...]

* _Apache_ kan het zich nog goed herinneren dat hij van een pond probeerde af te rijden naar het vaste land, maar kreeg de Fazer niet in zijn 1e vers omdat de standaard nog uitstond. Auto's begonnen achter mij al te toeteren en mijn oude heer stond op 100mtr afstand gekke gebaren te maken die ik later pas begreep.. :X :$
Stout in de tweede versnelling weggereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:16:
[...]

slaat ie dan niet af? nooit geprobeerd eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:19:
[...]

Ik geraak met heel veel moeite zelfs in 3de vertrokken :p

Koppel ftw :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:16:
[...]

Nee, mijn oude heer stond een rare trapbeweging te maken. Na een seconde of tien begreep ik pas dat het om de standaard ging die nog uit stond. Daarna netjes in z'n 1 weggereden..

* klik, vroemmm weg..

* _Apache_ heb een kwartier moeten wachten omdat we beide niet bijkwamen van het lachen van het nogal schaamtevolle moment, maargoed, deed de sfeer tijdens het ritje geen kwaad.. :9

@Geqxon:
In geen enkele versnelling wilde de Fazer blijven lopen, 1 niet, 2 niet, begreep er niets van! Zelfs nog de koppelingskabel vluchtig gecontroleerd omdat het voelde alsof hij meteen wilde wegrijden en afsloeg.

@ ToolKT:
Ja hoor, je kan in zen 2 wegrijden, zelfs 3 misschien, maar goed voor je koppeling is het niet natuurlijk..
Of hij afslaat in zen 2 met de standaard uit, weet het niet precies, maar kreeg de Fazer met geen mogelijkheid weg, dus zal wel zo zijn.

Je kan vanuit Neutraal naar 2 toe. :)

[ Voor 32% gewijzigd door _Apache_ op 05-03-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:23:
[...]

Ik geraak met heel veel moeite zelfs in 3de vertrokken :p

Koppel ftw :p
nee ik doel meer op de sensor die je motor doet afslaan/niet laat starten als je standaard uit staat en je hem in zijn 1 zet...
Als je in zijn 2 schakelt merkt die sensor dat dan? kan je trouwens direct naar zijn 2 vanuit neutraal? ook nooit geprobeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kill-switch per ongeluk omgezet, jiffy vergeten....been there done that :P

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg..... tijd voor deel 15? 3341 posts is nogal policy overschrijvend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Tegenwoordig al lang niet meer hoor. Carry on zou ik zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 22:47

L01

Weet iemand goede motorzaken in / rond Rotterdam? :)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 01:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Motoport Rockanje kan ik je aanbevelen.

Inmiddels mijn derde R6 daar gehaald en ik doe graag zaken met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

pfff.... mijn motor staat nu op de brug bij de dealer :p ze zijn de hugger en rimstriping aan het monteren.... ik wil hem hebbuuuuuh

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30

4x2

lộn xộn quá

Die van mij ook, beurtje incl kleppen stellen, lekker veel werk bij zo'n V4tje.
scheelt dat ik het zelf doe

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

4x2 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:20:
Die van mij ook, beurtje incl kleppen stellen, lekker veel werk bij zo'n V4tje.
scheelt dat ik het zelf doe
is bij mij ook gratis gelukkig :) leuke deal over gemaakt bij aanschaf :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:19:
[...]

Als je de koppeling te snel op laat komen, of te weinig toeren maakt...dan slaat ie af ja (ben ik tijdens het lessen achter gekomen :+).

Maar ook tijdens het lessen vanuit zn 2 weggereden...dat gaat prima ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maar ook tijdens het lessen vanuit zn 2 weggereden...dat gaat prima
Heb ik af en toe ook wel eens dat ik in de 2 optrek. Als je maar lang genoeg de koppeling op het aangrijpingspunt houd is het geen enkel probleem.

Het lessen bij mij gaat nu elk uur dat ik het doe steeds beter. Begin steeds meer relaxter te rijden en ook de oefeningen gaan steeds makkelijker. Heb er nu 7 uurtjes opzitten en het rijden zelf gaat eigenlijk wel helemaal goed. Alleen de oefeningen moet ik nog wat meer tijd aan besteden voor ze allemaal goed gaan.

Ik les trouwens op een CBF500. Vind die toch een stuk fijner rijden dan de oude CB500.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 06-03-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben mezelf beetje aan het leren sleutelen aan de motor adhv een werkplaatshandboek. Nu haalde ik net het luchtfilter weg en vond ik een zooitje gele smurrie daaronder, wat is dat? Lijkt wel alsof het daar verwacht werd aangezien er een soort afvoer zit. zal zo ff een foto posten

edit: Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/motor/cbr600fsmurrie.jpg

denk dat ik het luchtfilter maar ga vervangen voor een K&N.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Spul dat eruit gefilterd is? Maar waarom 't geel is... pollen ofzo :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geel en jukkie en vloeibaar. lijkt wel beetje op purschuim als het net uit de bus komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat is de olie/water smurrie die altijd in je luchtfilterbak terecht komt, zeker met veel korte ritten.
Gewoon dr uit halen en het zal wel.
Goede kans dat je olie zelf ook wat wittig is trouwens.

En waarom wil je een K&N luchtfilter ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huidige zit vol troep en K&N schijnen behoorlijk goed te zijn :D en geeft toch ook beter geluid?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nee, geluid zul je nauwelijks iets van merken :P
Als je meer geluid dr uit wilt halen moet je gewoon die snorkeltjes op je filterbak dr af trekken.
Dat ie dan voor geen meter meer loopt, tsjah ;)

En of ze heel goed zijn hangt dr vanaf wat je als eis stelt ;)
Een K&N laat idd meer lucht door, maar zeker icm een open demper moet ie zonder meer afgesteld worden want anders loopt ie vanzelf een keer kapot door een veel te arm mengsel (ja, met een 4-takt kan dat ook).
Ze filteren wel een stuk minder dan een originele en de vermogenswinst zou ik me ook niet al teveel bij voorstellen (meestal krijg je het verschil te horen van een vieze originele naar een schone K&N, allicht scheelt dat nogal).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

4x2 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:14:
Ze filteren wel een stuk minder dan een originele
Verklaar je nader.

Dus ji wil beweren dat een modern K&N of BMC filter slechter filtert dan de originele papier meuk?

Dat er meer lucht doorheen kan wil niet meteen zeggen dat er ook meer rotzooi doorheen kan vloeien. Juist door andere/betere materialen zal dit effect niet echt optreden lijkt me. Maar mischien dat jij hier een andere visie op hebt.

Ik wil mijn BMC Race filter voor geen goed meer kwijt. Rijdt en klinkt heerlijk. Niet meer vervangen, af en toe keertje schoonmaken en opnieuw in de filter olie zetten en klaar. Kan geen papierfilter tegenop...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het verbuik van een Suzuki GSX-R 750 uit 1989? Die van mij loopt als ik erg rustig rijd 1 op 14,6 en als ik wat vlotter rijd 1 op 13,8. Dit zijn dan stukjes van 5 KM, 20KM en meer.

De motor heeft hiervoor vrij lang stilgestaan en ik denk dat de vorige eigenaar de motor met niet al teveel liefde verzorgd heeft (gezien het feit dat de schakelstang bijv. met tie-wraps vastzat). Heeft het nu om hem eens op een testbank te zetten en eventueel af te laten stellen?

Hij rijdt wel lekker en ik heb de bougies nog niet nagekeken, maar ik heb begrepen dat je daar ook niet zo heel veel meer aan kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Morgenmiddag ga ik 2x hyperpro's laten monteren. Voor gewoon een normale emulsie demper en achter een volledig instelbare. Kost een paar centen maar dan ga ik er vanuit dat ik ook wat heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

saviour schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:56:
Heeft iemand hier ervaring met het verbuik van een Suzuki GSX-R 750 uit 1989? Die van mij loopt als ik erg rustig rijd 1 op 14,6 en als ik wat vlotter rijd 1 op 13,8. Dit zijn dan stukjes van 5 KM, 20KM en meer.

De motor heeft hiervoor vrij lang stilgestaan en ik denk dat de vorige eigenaar de motor met niet al teveel liefde verzorgd heeft (gezien het feit dat de schakelstang bijv. met tie-wraps vastzat). Heeft het nu om hem eens op een testbank te zetten en eventueel af te laten stellen?

Hij rijdt wel lekker en ik heb de bougies nog niet nagekeken, maar ik heb begrepen dat je daar ook niet zo heel veel meer aan kunt zien.
Hoeveel km heeft je blok gelopen?

gemiddelt 1:14 is iets aan de schadelijke kant ja, maar sportieve Soes blokken staan niet echt bekend om hun zuinigheid.
Begin idd eens met een goede beurt. Filtertjes, bougies etc. Eventueel keertje Forté cleaner in de tank.
Testbank afstellen is nooit een verkeerd idee. Je motor zal altijd wat beter afgesteld kunnen worden. Is het niet voor het verbruik, is het voor je vermogensafgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

shaggy8675 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:50:
[...]

Verklaar je nader.

Dus ji wil beweren dat een modern K&N of BMC filter slechter filtert dan de originele papier meuk?
Ja, dat bedoelde ik idd :P
Dat katoen wat ook nog eens minder oppervlak heeft is gewoon niet in staat om net zoveel tegen te houden als een papieren filter wat een veel groter oppervlak heeft (vergelijk het aantal 'flappen' eens, zit in 9 vd 10 gevallen een aardig verschil in).
Olie kan wel eea tegenhouden, maar daar is gewoon een grens aan (je kijkt ook dwars door zo'n K&N filter heen als dr geen olie op zit).
Niet erg als je voor het vermogen gaat (want ze laten wel meer lucht door), maar voor een normale straatmotor zie ik het nut dr niet zo van in.
Zeker zonder (op zn minst) een open pijp en opnieuw afstellen is het imho weggegooid geld.

Een K&N filter is ook niet echt goedkoop, de schoonmaakspullen zijn dan wel te betalen, maar je bent dr wel even mee bezig voor je het goed schoon hebt gemaakt, dus zeker bij onderhoud door een zaak krijg je dr gewoon een half uur extra bij geteld.

Zul je vast wel niet met me eens zijn, maar ik geef alleen maar mijn mening ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

*huilie*

Ik moet mijn Marokko vakantie afzeggen.

Ik had een Oog-laser geplanned waarvan ik dacht dat ik met 2000euro gelaserd zou zijn en dan tijdens de nabehandeling die bezoekjes apart zou betalen. maar dat moet dus allemaal ineens. Dan kan ik de trip niet meer betalen.... Dwz ik zou wel kunnen gaan maar dan heb ik ter plaatse geen cent meer. Het stomme is dat ik dus wel meermalen heb gevraagd wat de behandeling kost. Men zei dan 2000 en de nabehandeling duur 1 jaar waarvoor je ook 1000 moet betalen. Aangezien ik dus dacht dat de behandeling 1 moment is en de nabehandeling een ander moment dacht ik dus 1*2000 en 1000 verspreid over een jaar. Ik vroeg ook ik moet dus voor elk consult betalen in dat jaar"? Men dacht kennelijk dat ik vroeg,"is het niet gratis"? Krijg ik vandaag de brief met de uitnodiging en de tekst 'graag de 3000 betalen voor de operatie plaats heeft".

uhoh.

Ik heb dus al een aanbetaling gedaan voor de reis van zo'n 800 euro en 2500 netto over zodra ik eind maart de operatie doe. Ik moet dan mijn aanbetaling terug en dan houd ik na de operatie een beetje over.

Ik ga maar in Oktober nog een poging doen om met de motor in verweggistan te geraken.....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:00:
[...]

Ja, dat bedoelde ik idd :P
Dat katoen wat ook nog eens minder oppervlak heeft is gewoon niet in staat om net zoveel tegen te houden als een papieren filter wat een veel groter oppervlak heeft (vergelijk het aantal 'flappen' eens, zit in 9 vd 10 gevallen een aardig verschil in).
Olie kan wel eea tegenhouden, maar daar is gewoon een grens aan (je kijkt ook dwars door zo'n K&N filter heen als dr geen olie op zit).
Niet erg als je voor het vermogen gaat (want ze laten wel meer lucht door), maar voor een normale straatmotor zie ik het nut dr niet zo van in.
Zeker zonder (op zn minst) een open pijp en opnieuw afstellen is het imho weggegooid geld.

Een K&N filter is ook niet echt goedkoop, de schoonmaakspullen zijn dan wel te betalen, maar je bent dr wel even mee bezig voor je het goed schoon hebt gemaakt, dus zeker bij onderhoud door een zaak krijg je dr gewoon een half uur extra bij geteld.

Zul je vast wel niet met me eens zijn, maar ik geef alleen maar mijn mening ;)
Om hier even op door te gaan:

Een K&N filter filtert net zo goed óf beter dan een standaard papieren filter mits goed bijgehouden én geölied. Wat ik helaas meestal zie is dat zo'n K&N gebruikt wordt als vervangingsfilter zonder rekening te houden met extra onderhoud en aangepaste instellingen van de carburateurs/ECU.

Als je de inlaat veranderd, pas dan ook de uitlaat aan.... zelf houdt je er ook niet van om meer zuurstof binnen te krijgen dan dat je kunt verwerken. (Andersom geldt hetzelfde, trouwens.)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

wimmel_1 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:14:
[...]

Om hier even op door te gaan:

Een K&N filter filtert net zo goed óf beter dan een standaard papieren filter mits goed bijgehouden én geölied. Wat ik helaas meestal zie is dat zo'n K&N gebruikt wordt als vervangingsfilter zonder rekening te houden met extra onderhoud en aangepaste instellingen van de carburateurs/ECU.

Als je de inlaat veranderd, pas dan ook de uitlaat aan.... zelf houdt je er ook niet van om meer zuurstof binnen te krijgen dan dat je kunt verwerken. (Andersom geldt hetzelfde, trouwens.)
idd.

Anders lees dit eens door: http://www.knfilters.com/filter_facts.htm

Papier is leuk, maar zeker niet beter...

Papier filter idd goed. Maar, papier filtert een heleboel wat niet nodig is. Papier filtert ook de dermate kleine deeltjes die geen schade aan de motor kunnen toebrengen. Daarbij schiet een papieren filter erg snel dicht vanwege de kleine poriën.

Waarom zou je het hele spectrum van 5.5 micron tot 176 microns willen filteren terwijl de belangrijkste deeltjes die van 10 tot 20 micron zijn. Deze worden door sportfilters perfect gefilterd. Daarbij slippen de filters minder snel dicht, hebben een veel langere levensduur, zijn herbruikbaar, beter voor milieu etc. etc.
Meer zuurstof in de motor is betere verbranding, is schonere en volledigere verbranding, is meer vermogen, is meer koppel etc. etc.

Uiteraard telt het gehele plaatje zeker mee, zoals uitlaat systeem een afstelling. Maar aangezien 90 % van de motor rijders die dit soort filters plaatsen dit ook wel in het achterhoofd heeft zal deze combinatie veel gebeuren.

Dus 4x2 , nee, ik snap je standpunt wel en respecteer je mening ook, maar ben het er zeer zeker niet mee eens dat een papieren filter de betere is en ook beter filtert...

[ Voor 42% gewijzigd door Shaggy op 06-03-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dan verschillen we daar van mening over ;)
Ik vind het voor een straatmotor nogal onzin.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Even een quickie:

Morgen ochtend ga ik met mijn vriendin een weekendje Texel doen.
Gezien de weersvoorspellingen neigen we naar de auto, maar allebei apart op de motor is natuurlijk veel leuker. Schijnt dat je daar nog best leuke bochtjes hebt enzo.

Kiezen we voor de auto, zul je zien dat het het hele weekend droog blijft..
Of dat het toch het hele weekend plenst als we met de motor gaan...
Lastig lastig.

Wat jullie dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Waaien doet 't er iig als een bezetene, neem liever een vlieger mee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:19
Hey Snars,
Ben je nog delen nodig voor je GPZ? Ik liep net tegen deze ebay winkel aan en moest aan dit topic denken.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

shaggy8675 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:09:
[...]

Meer zuurstof in de motor is betere verbranding, is schonere en volledigere verbranding, is meer vermogen, is meer koppel etc. etc.
da's wel erg kort door de bocht. Pas je verder niets aan krijg je een te arm mengsel, en pas je wel je injectie / carbs aan ga je meer verbruiken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
ok, ik kan er niet meer tegen. ik moet toch echt een motor kopen.

ik heb deze 2 op het oog:

http://www.marktplaats.nl...ws7Kfj%252B4VB4M%26df%3D1

of deze

ik ga zondag bij de eerste kijken, er is helaas al een kijker voor me...
Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten, en is het een beetje een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Benzinekraantje kost zo uit het hoofd een 150-200 euro, dat je dat vast weet ;)
Verder: waarom is ie overgespoten ?
Bij die tweede, vraag hoeveel dr op is gereden het afgelopen jaar, stilstaan is dodelijk voor een motor.

En probeer bij beiden uit te vogelen of het amerikaanse import is (of wat specifieker: import uit california/florida).
Ontbreekt de lichtschakelaar en heeft ie een mijlenteller, dikke kans dat het een amerikaan is.
En dan zou ik dr persoonlijk uit de buurt blijven (lopen minder goed en heb je vaak de raarste problemen mee).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DarkChylde schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:25:
ok, ik kan er niet meer tegen. ik moet toch echt een motor kopen.

ik heb deze 2 op het oog:

of deze

ik ga zondag bij de eerste kijken, er is helaas al een kijker voor me...
Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten, en is het een beetje een goede prijs?
Allereerst.. Die gixxer 750 w's zijn een veilige aankoop voor zover je een 15 jaar oude motor 'veilig' kunt kopen. Dat motorblok is echt goed. Tenzij hij helemaal geen onderhoud gezien heeft.

Je kunt natuurlijk altijd tegen onverwachte kosten aanlopen. Algemeen geldt voor elke motor: Kijk de voor de hand liggende dingen na (kettingset, banden, remblokjes, remschijfdikte). Let bij een proefritje op rare trillingen in het stuur of afwijkingen die kunen duiden op rotte lagers of grotere problemen (krom vork, wiel of zelfs frame) en hou wat geld in je achterzak voor onvoorziene zaken.

Let ook op sporen van schade (dat hoeft geen probleem te zijn, maar dan moet je wel extra alert zijn.)

Die eerste motor met die vaag gespoten kuip. Leuk om te zien, maar waarschijnlijk heeft ie schade gehad en ik zou zelf liever voor een motor in originele kleuren gaan.
Benzinekraantje kost zo uit het hoofd een 150-200 euro, dat je dat vast weet
Zolang ie maar in de PRI stand (altijd open) of in de ON stand (alleen open als de motor loopt) 'vast' staat is er niet zo veel aan de hand :+
Ontbreekt de lichtschakelaar en heeft ie een mijlenteller, dikke kans dat het een amerikaan is.
En dan zou ik dr persoonlijk uit de buurt blijven (lopen minder goed en heb je vaak de raarste problemen mee).
och. Ik heb toch een aantal gixxers met mijlentellers langs zien komen die prima liepen. Sommige (1100's) hebben echter wel een lichtschakelaar terwijl ze toch een mijlenteller hebben.

Je hebt een mooi verbruik en als hij lekker loopt zou ik er zo vanuit durven gaan dat de afstelling heel behoorlijk is. Op een testbank zetten is natuurlijk altijd leuk (als je er zelf bij mag zijn), maar lijkt me in jou geval niet noodzakelijk.

Je zegt dat de motor vrij lang heeft stil gestaan? Ik neem aan dat je inmiddels in iedergeval de motor van nieuwe olie en oliefilter hebt voorzien?

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 07-03-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
shaggy8675 en FragDaddy, bedankt voor de tips!

Dit blok heeft inmiddels 48.000KM gelopen. Ik heb inderdaad de olie al lekker ververst en er een nieuw oliefilter in gedaan. Het accuwater heb ik ook weer op peil gebracht. Voor de zekerheid zal ik de bougie's volgende week ook eens vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:47:
[...]

Zolang ie maar in de PRI stand (altijd open) of in de ON stand (alleen open als de motor loopt) 'vast' staat is er niet zo veel aan de hand :+
Als ie op de pri stand vast staat kost het je vanzelf een keer een drijfstang, dus dat lijkt me niet zo heel erg wenselijk :P
[...]

och. Ik heb toch een aantal gixxers met mijlentellers langs zien komen die prima liepen. Sommige (1100's) hebben echter wel een lichtschakelaar terwijl ze toch een mijlenteller hebben.
Goed, een groot deel vd amerikaanse import (en ong 99,9% van wat uit california/florida komt) loopt duidelijk minder dan een nederlandse motor, zo heppie ? ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

woei, net gebeld betreffende mijn kenteken en meldcode :D komt nu wel erg dichtbij... en ik moet nog kiezen welke verzekering het wordt... gelukkig heeft mijn tussenpersoon besloten om een dag vrij te nemen... :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Gaan er hier trouwens nog lui naar de Motorcycle Expo in Amsterdam? :D

Die lui van Bigredmachine vertelden me dat OCC ook langs zou komen oid :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

unclero schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:59:
Gaan er hier trouwens nog lui naar de Motorcycle Expo in Amsterdam? :D

Die lui van Bigredmachine vertelden me dat OCC ook langs zou komen oid :D.
Oh lol, lijkt me wel grappig om eens in het echt te zien hoe dik die lui zijn! :o

Zouden ze ook wat bikes meenemen om te showen dan, lijkt me best een onderneming.

utorrent zegt trouwens net dat de nieuwe aflevering binnen is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:44:
*huilie*

Ik moet mijn Marokko vakantie afzeggen.

Ik had een Oog-laser geplanned waarvan ik dacht dat ik met 2000euro gelaserd zou zijn en dan tijdens de nabehandeling die bezoekjes apart zou betalen. maar dat moet dus allemaal ineens. Dan kan ik de trip niet meer betalen.... Dwz ik zou wel kunnen gaan maar dan heb ik ter plaatse geen cent meer. Het stomme is dat ik dus wel meermalen heb gevraagd wat de behandeling kost. Men zei dan 2000 en de nabehandeling duur 1 jaar waarvoor je ook 1000 moet betalen. Aangezien ik dus dacht dat de behandeling 1 moment is en de nabehandeling een ander moment dacht ik dus 1*2000 en 1000 verspreid over een jaar. Ik vroeg ook ik moet dus voor elk consult betalen in dat jaar"? Men dacht kennelijk dat ik vroeg,"is het niet gratis"? Krijg ik vandaag de brief met de uitnodiging en de tekst 'graag de 3000 betalen voor de operatie plaats heeft".

uhoh.

Ik heb dus al een aanbetaling gedaan voor de reis van zo'n 800 euro en 2500 netto over zodra ik eind maart de operatie doe. Ik moet dan mijn aanbetaling terug en dan houd ik na de operatie een beetje over.

Ik ga maar in Oktober nog een poging doen om met de motor in verweggistan te geraken.....
Balen man... je kan ook gewoon operatie afzeggen en een goedkope hans anders bril kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:55:
[...]

Balen man... je kan ook gewoon operatie afzeggen en een goedkope hans anders bril kopen ;)
Eh jah maar dan heb ik pas na x maanden weer genoeg geld voor de operatie en moet ik weer een controle test doen om te zien of mijn ogen nog op het zelfde niveau zitten en dat kost *ook* weer geld. Op deze manier is het "goedkoper" want ik kan maar 1 keer een controle terug vragen bij de verzekering. Dus helaasch maar ik kan evt ea in Oktober doen met adventuremaniacs (hoop ik)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat doe je als je als motorrijder maar 1 arm hebt?

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/macvalk/R89RQAbbZlI/AAAAAAAAAWI/6GwIFdUAHbs/IMG_1775.JPG?imgmax=912
Gewoon alle controls op 1 kant zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC: lullig van je vakantie :( maar zou mooi zijn als het in oktober wel door gaat :)

hier goed nieuws, verzekering uitonderhandeld :p 776 euro per jaar voor allrisk is niet duur >:) 1 jaar nieuwwaarde gevolgd door 1.5% afschrijving het eerste jaar

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
bedankt voor de info.. neem het allemaal mee tijdens het kijken...
Over de kleur van die motor, denk dat het komt omdat ie van een vrouw was :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

DarkChylde schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:15:
bedankt voor de info.. neem het allemaal mee tijdens het kijken...
Over de kleur van die motor, denk dat het komt omdat ie van een vrouw was :x
ik denk het niet vrouwen hebben apparte smaak maar zijn niet dom:

overgespoten = schade, mooie vuistregel om rekening mee te houden, daarnaast:
niet-orriginele kleuren = waardevermindering om bovenstaande reden...

waarom zou je een perfect goede motor overspuiten? :o

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Neem bovenstaande mee in mijn onderhandelingen.
Het is ook zo dat overspuiten in aparte kleuren een waardevermindering is.
Moet ook gewoon niet te graag willen. Gewoon rustig kijken met verstand en gevoel...
Maar blijft lastig om niet te veel naar je gevoel te luisteren.

* DarkChylde word helemaal jaloers van jullie motoren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:17:

Omdat ie met de race kleuren en merk sticker vetter is dan met de fabrieksstandaard dingetjes.

maar goed, over modden gesproken: Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/8766/18ao1.jpg

Off-road SS

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
saviour schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:33:
shaggy8675 en FragDaddy, bedankt voor de tips!

Dit blok heeft inmiddels 48.000KM gelopen. Ik heb inderdaad de olie al lekker ververst en er een nieuw oliefilter in gedaan. Het accuwater heb ik ook weer op peil gebracht. Voor de zekerheid zal ik de bougie's volgende week ook eens vervangen.
Bougies even bekijken. Electrode-afstand meten en kijken of er geen ernstige beschadigingen zijn. Dan gewoon erin draaien en rijden. Vervangen alleen als het nodig is.
Als ie op de pri stand vast staat kost het je vanzelf een keer een drijfstang, dus dat lijkt me niet zo heel erg wenselijk
Waarom? In de carburateurs zitten vlotters. Als de vlotterbakjes vol zitten, dan komt er geen extra brandstof meer bij. Ook al zou dat wel zo zijn (niet goed afsluitende vlotternaald) dan loopt de vlotterbak gewoon over (door een overloopslang) en dan eindigt de tankinhoud op de vloer van de garage. De brandstof loopt niet zo je blok in.

[ Voor 29% gewijzigd door FragDaddy op 07-03-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Nu online

Dogooder

dus...

Woehoe!! zojuist mijn motor rijbewijs gehaald :)
Nu snel sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:47:
[...]

Omdat ie met de race kleuren en merk sticker vetter is dan met de fabrieksstandaard dingetjes.
dan zie je dattie netjes als replica gespoten is, das wat anders als "overgespoten"*
ROFLASTC schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:47:
maar goed, over modden gesproken:
[afbeelding]
Off-road SS
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

* zit op mn werk, geen van beide foto's gezien

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:55:
[...]

Waarom? In de carburateurs zitten vlotters. Als de vlotterbakjes vol zitten, dan komt er geen extra brandstof meer bij. Ook al zou dat wel zo zijn (niet goed afsluitende vlotternaald) dan loopt de vlotterbak gewoon over (door een overloopslang) en dan eindigt de tankinhoud op de vloer van de garage. De brandstof loopt niet zo je blok in.
En de benzine kan dus wel degelijk je blok in lopen, ook al hangen ze horizontaal.
Heb dr genoeg ervaring mee, probeer je een motor te starten: KLANGGG en vast.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Dogooder schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:59:
Woehoe!! zojuist mijn motor rijbewijs gehaald :)
Nu snel sparen.
Van harte! Heb je al een bepaald type op het oog?
FragDaddy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:55:
Bougies even bekijken. Electrode-afstand meten en kijken of er geen ernstige beschadigingen zijn. Dan gewoon erin draaien en rijden. Vervangen alleen als het nodig is.
Okido, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:05:
[...]

dan zie je dattie netjes als replica gespoten is, das wat anders als "overgespoten"*
Ik nu pas de foto. Zo'n kleur is niet "je van het" nee

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Nu online

Dogooder

dus...

saviour schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:33:
[...]
Van harte! Heb je al een bepaald type op het oog?
Nee nog geen bepaald type op het oog (geen chopper). Moet eerst even wat meer onderzoek doen. Ik weet ook nog niet wat het allemaal gaat kosten om te beginnen. De eerste mijlpaal is er in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

rimpeldinky schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:17:
[...]

ik denk het niet vrouwen hebben apparte smaak maar zijn niet dom:

overgespoten = schade, mooie vuistregel om rekening mee te houden, daarnaast:

Overgespoten hoeft toch niet echt schade te betekenen, vriend van me is spuiter. Die heeft z'n prima zx12-r overgespoten. Gewoon omdat ie het leuk vondt, en zo'n mooie zx12 heb ik nog niet gezien qua kleur dan!

Kom net terug van de hyperpro operatie, die is iig. geslaagd _/-\o_
Gs stuurt nu een stuk strakker, merkte ik direct ondanks de regen. Gaat makkelijker om in
s-bochten. Oneffenheden worden ook beter opgepakt, al had ik iets meer(soepeler) verwacht.
Grote oneffenheden, zoals drempels, kan ik weer met een kleine 15km/u per harder nemen O-)
Op slecht gelegde klinkerweggetjes is het opeens ook stukken beter toefen, kan nu lekker door denderen zonder dat me nieren milkshake maken.
Nu maar wachten op droger weer om even wat dijkjes te proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

charrel schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Overgespoten hoeft toch niet echt schade te betekenen, vriend van me is spuiter. Die heeft z'n prima zx12-r overgespoten. Gewoon omdat ie het leuk vondt, en zo'n mooie zx12 heb ik nog niet gezien qua kleur dan!

Kom net terug van de hyperpro operatie, die is iig. geslaagd _/-\o_
Gs stuurt nu een stuk strakker, merkte ik direct ondanks de regen. Gaat makkelijker om in
s-bochten. Oneffenheden worden ook beter opgepakt, al had ik iets meer(soepeler) verwacht.
Grote oneffenheden, zoals drempels, kan ik weer met een kleine 15km/u per harder nemen O-)
Op slecht gelegde klinkerweggetjes is het opeens ook stukken beter toefen, kan nu lekker door denderen zonder dat me nieren milkshake maken.
Nu maar wachten op droger weer om even wat dijkjes te proberen >:)
ho! je maat is spuiter :P dat is iets anders :) iemand die zijn motor laat overspuiten doet dat 99% van de tijd vanwege schade, anders is het wel ERG veel geld

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Zijn ook nog steeds mensen die het mooi vinden en er (veel) geld voor over hebben. Het is erg kort door de bocht om van elke overgespoten fiets een schade fiets te maken.
Zijn genoeg replica's gemaakt en mensen met een slechte smaak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:08:
Zijn ook nog steeds mensen die het mooi vinden en er (veel) geld voor over hebben. Het is erg kort door de bocht om van elke overgespoten fiets een schade fiets te maken.
Zijn genoeg replica's gemaakt en mensen met een slechte smaak :X
Toch is het vaak wel een signaal.. een overgespoten motor moet je altijd extra nakijken op schade en is in principe minder waard vanwege het verhoogd risico op schade motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

"
Motorcyclist offers apology and restitution to members of DUMB

An apology is in order, so, please, forgive me. It was not until this morning on my ride to work that I fully understood I was in error.
Yes, I've noticed that there are many very busy and important people on the roads. You all are hard to miss with the cell phones, laptops, breakfast bars, coffee, cigarettes and all, but until now, I didn't realize I was causing so much trouble for you busy, multitasking drivers.

I figured it out this morning, thanks to the nice lady working on the laptop who needed the lane I was in.

First, ma'am, let me say that when I honked at you from the shoulder, I didn't mean to startle you. My intent was just to give you a little beep to let you know the lane was all yours. But I was braking so hard, I couldn't lift my thumb off the horn button. My bad.

I surely didn't mean to cause you to nearly hit the guy talking on the cell phone. You know, he was smoking and talking as he moved his SUV right into the space you had just left.

Anyway, the good news is, that's when I realized all of you multitasking drivers must be texting each other about intended lane changes and running traffic lights and stop signs and such. I'm sorry - I'm still using old-fashioned blinkers. I didn't realize you needed some time to e-notify that guy that you needed the lane back. I really messed it up for both of you!
I can only say that the guard rail was a little distracting, and I was only thinking about myself.

I'll try harder next time.

Like I said, I didn't know that was how you multitasking drivers were communicating. It must have been in an e-mail, but my laptop fell off my tank and I haven't replaced it.

However, I have a solution.

I know many of you are so busy and important that you have no choice - you have to eat, work, talk, read and do lots of other really important things as you drive.

Those of us who use the road only for traveling would be happy to stay out of your way; we just need to know you're coming. A little visual clue would help - I was thinking of a bumper sticker. That way, everyone could identify you as Drivers Utilizing Multiple Behaviors. Of course, that's a little long, so we'd cut it down to an acronym - DUMB.

If you'd place stickers on the front, back and maybe the sides of your car, the rest of us would know not to interfere with you on the road.
I think it's such a good idea, I'll pay for the bumper stickers and even put them on for you. Deal?

Again, I'm sorry I got in your way. I'll try harder to see you coming from now on.

I promise! "

prettig weekend allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:30:
"
Motorcyclist offers apology and restitution to members of DUMB

............

Hele lap tekst

...........

prettig weekend allemaal :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Uiteraard ook een prettig weekend gewenst. Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/bye.gif

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

tot maandag? :p Vet verhaal though >:)

D.U.M.B

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met het lessen voor het eerst over "redelijk los" zand gereden...dat was wel even "apart" zegmaar, een beetje vreemd maar wel leuk :Y.
Pagina: 1 ... 34 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.