Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.264 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 19:12
(jarig!)
Pfffft kan echt niet wachten.

Ik kan namelijk een zx6r uit 2001 bemachtigen in de kleur geel met 18.000 km.
Dit alles voor een luttele 4000 euro. Alles is nog orgineel op een hugger en handvaatjes na :)
Dat word m'n rekening plunderen (zit nog te w88 op verz. geld) en hopen dat hij er dan nog is :)

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
Iemand die hier weet welke maat bobbins ik moet hebben voor een hayabusa? Iemand op motor-forum dacht 8mm, maar wist het niet zeker. Iemand die hier uitsluitsel kan geven.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:11:
[...]

Je blijft dus wel bij de V-vier _/-\o_ .Ik verwacht niet dat het VFR-blok er in past, maar je weet maar nooit. Als je gaat klooien iig: PICS! Ben heel benieuwd wat er allemaal bij komt kijken en of het werkt.
Ik ben een V4 sletje, dus tsjah ;)
Geen idee of het past, bij de VF750 zijn de carterhelften gelijk aan de VFR voor zover ik weet (de carterhelften vd RC24, RC36-1 en RC36-2 zijn trouwens ook hetzelfde, alleen de koppen en ophangpunten daarvan verschillen).
De 500 is dan ff kijken, maar ik probeer eerst wel te bepalen hoe het blok van die VF dr aan toe is, met 70pk vermaak ik me ook prima ;)
VFR af maken kan altijd nog (hoef opzich niet zoveel te doen, alleen het zijn allemaal dure dingen en ik ben bezig aan subframe nr 304232 :P).

leeg

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waar bestellen jullie meestal je knipperlichten? Ik wil voor mijn gixxer graag 2 nieuwe knipperlichten aan de voorzijde, achter maakt mij niet echt uit. De knipperlichten zitten nu met tape vast en dat is niet geweldig. :P Het zijn van die knipperlichten die door de kuip heen gaan, het liefste wil ik geen led knipperlichten.

Ik heb al gezien dat Motozoom ze bijvoorbeeld heeft, maar misschien dat er andere adresjes zijn waar mooiere of goedkopere lichten te verkrijgen zijn. Het leukste is het natuurlijk als er mooie kleine knippers op kunnen, maar ik weet niet of dat wel gaat omdat deze knipperlichten dus door de kuip heen gaan.

Edit:

Bedankt voor de link StarWing!

Ik kwam net ook nog deze led-knipperlichten tegen. Die lijken mij toch wel wat, i.p.v. gewone gloeilampen. Moet ik dan gewoon kijken of mijn huidige knipperlichten ook M10 zijn? En ik lees veel over weerstanden voor de knipperlichten. Kun je van tevoren al vaststellen of dat voor deze knipperlichten nodig zal zijn?

Eens even zoeken of ik een 3-polig relais kan vinden, dat vind ik wat gemakkelijker dan 2 weerstanden solderen. Er zit geen verschil in een knipperlicht voor / achter? :X

[ Voor 35% gewijzigd door saviour op 28-02-2008 15:33 ]

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 11:21

StarWing

Huh ?!?

http://www.riffgmbh.com/shop/index.php

daar heb ik mijn led knippers gehaald voor m'n FZ6
toppie service en snelle levering

Page intentionally left blank.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 07:55:
[...]
Ps. moet er geen luchtfilter op :P
en een haakse PVC buis om RAM Air te creeeren? ;) :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Capo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 07:45:
[...]

_/-\o_

Maar op wat voor termijn word het broos en zijn erg geen replica's gemaakt van nieuw materiaal ? :)

Onwijs tof.
Na een jaartje of 30-40. Meestal gaan ze kapot (scheuren, lekken) als er aan gedraaid wordt.
Verder moet je denken aan speling op de gasschuif (die was harder dan het huis eromheen.... )
Er zijn ondertussen wel replica's, maar dan ben je 5 a 600 euro verder.
Tylen schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 07:55:
[...]

Gaaaaaaf, _/-\o_
Je schoonpa heeft dezelfde hobbies??

Ps. moet er geen luchtfilter op :P
schoonpa heeft idd ook een voorliefde voor oud spul; heeft laatst nog een A ford uit 34 gekocht :)

Luchtfilter kan, dan wordt het een gaasje. Heb ook nog zon powerfilter voor lange / natte / stoffige ritten.

Moet nog een klein beetje prutsen aan de ariel (kleppen inslijpen, ontsteking) en op de vehikel nog wat spulletjes voor zoeken en dan kan die er weer even (lees: 4000km of eerder) tegenaan :+

Wise enough to play the fool

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik wil ook een V4 ... Aprillia 1000cc wel te verstaan :P

Teacher : Leuk spul kost helaas altijd veel geld :(

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:15:
Ik wil ook een V4 ... Aprillia 1000cc wel te verstaan :P

Teacher : Leuk spul kost helaas altijd veel geld :(
ja, vraag me af hoeveel peekaas ze er nu in de straatbike gaan zetten.. hoop toch stiekem wel boven de 200 :9

No signature required.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Denk niet dat men op straat de 200pk gaat doorbreken. Onderling is er tussen fabrikanten een regel om daar onder te blijven. In iedergeval tussen de jappen.

Ik hoop in iedergeval dat die Aprillia alle jappen eens flink een trap onder hun ballen verkoopt.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12
M3rcury schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:20:
[...]

ja, vraag me af hoeveel peekaas ze er nu in de straatbike gaan zetten.. hoop toch stiekem wel boven de 200 :9
De race versie zat 'boven de 200 pk'..

Dat zitten de SBK racers van alle japanse merken. Allemaal 220+pk (En de nieuwe duc volgend jaar) ook makkelijk...
Wat niet wil zeggen dat de straat R1, gixxer 1000, fireblade of ZX10R ook 200+pk hebben..

Have a wheelie good weekend!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 14:29

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik heb nu een weekje een gs500e uit 92 met 63k op de klok. Nu zo'n 500 km mee gereden en ik ben er erg blij mee. Gaat niet zo vloeiend natuurlijk als de 2006 bandit die ik gehuurd had maar het valt me erg mee.
Ik had wel wat vraagjes aangaande onderhoud. Ten eerste is de vraag of het nut heeft (of de motor het waard is..) om een garage ernaar te kijken als zijnde een kleine beurt oid? (zo ja, waar moeten ze dan naar kijken)
Dit is mijn eerste motor en ik kan dus moeilijk inschatten wat hoort en wat niet. Daarbij heb ik ook niet echt de ruimte om hier te sleutelen. (en gereedschap, de basisdingen heb ik wel maar daar houdt het ook wel mee op)
Er zijn 3 dingetjes die me op zijn gevallen.
- de toerenteller, die was al kapot toen ik hem kocht. binnenkort ff een kabeltje hier kopen voor 25e en dan zal hij het wel weer doen
- Soms bij snelheden boven de 70 als ik het stuur loslaat gaat hij trillen, genoeg dat ik het verstandig vindt om hem weer vast te pakken. Kan dit kwaad? Moet ik hier wat aan (laten) doen?
- Als ik klaar ben met rijden druppelen er ongeveer 5 druppels op de grond. Ik ga gewoon het oliepeil regelmatig controleren en vul als het nodig is hem bij met (normale) 10w-40. Op termijn ben ik dan van plan de pakkingen van het carter te vervangen, of moet dit echt snel gebeuren?

Ik heb wel het werkplaatshandboek trouwens, dus misschien dat ik op termijn meer zelf ga doen, maar op dit moment heb ik de tijd niet en vooral niet genoeg vertrouwen in mijn repareer 'skills' om een hoop zelf te doen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Krijg net te horen dat ik 9 en 10 Augustus een wedstrijd heb op Lausitzring :P En dan moet ik 12 en 13 Augustus rijden op Spa.

Damn Augustus word een mooie maand ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Ik denk dat het geen kwaad kan om de eerste keer een beurt te laten doen. Dan kan je erbij zeggen dat je hem net hebt, en dat ze er een extra rondje omheen moeten lopen om te kijken wat ze tegenkomen.

tzt kan je kleine beurtjes (vloeistoffen, filters, remmen, bougies) zelf doen..

• saviour
  • Niet online
Het kan natuurlijk nooit kwaad om de motor na te laten kijken en als jij op dat ding wil blijven rijden dan is hij het waard. Ik heb nu ook een oude motor, maar ik ben er enorm blij mee dus dan vind ik het niet erg om hem eens weg te moeten brengen voor een beurtje ofzo.

Ik heb nu knipperlichten gevonden die volgens mij wel mooi zullen staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.louis.de/_204d84870136a77a49d8501ea7bb9c8537/shop/img450/10033300_880_FR_03.JPG

Het zijn gewoon gloeilampen want ik kwam erachter dat ik problemen zal krijgen met ledlichten vanwege mijn indicatorlampje.

Dan zou ik dat lampje eruit moeten halen, met diodes moeten werken of met weerstanden werken (terwijl ik liever gewoon een nieuw relais plaats).

Deze knipperlichten zijn 10W en ik heb nu achter 21W en voor 10W, gek he. Mocht het problemen opleveren kwa knippersnelheid (denk het niet) kan ik dan eventueel een 4-polig relais plaatsen of moet het echt een 3-polig relais zijn (zoals er nu inzit)?

Heeft iemand trouwens enig idee waar ik een nieuwe stang voor mijn schakelpook (GSX-R 750 1989) kan krijgen? Bij mij is er iets van het schroefdraad afgebroken, dat was te verroest. Nu kan ik de schakelpook niet zo laag zetten als dat ik eigenlijk zou willen. Wellicht dat ze zoiets bij Motozoom hebben maar die site ligt er heel de dag al uit. Op Marktplaats kan ik er geen vinden en bij Woesthoff (sloop) hebben ze er ook geenl.

[ Voor 18% gewijzigd door saviour op 28-02-2008 19:58 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
GVD, de koppakking van m'n ZXR 400 is lek. :( ;(
Ik moet nog even kijken of ik het zelf ga repareren of dat ik het laat doen. Op MF loopt wel iemand rond die het vaker (iets van 15x) heeft gerepareerd bij ZXR 400's en ook niet echt veel kost, maar opzich is het ook wel leuk om het zelf te doen.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30

4x2

lộn xộn quá

Quarin schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:12:
Er zijn 3 dingetjes die me op zijn gevallen.
- de toerenteller, die was al kapot toen ik hem kocht. binnenkort ff een kabeltje hier kopen voor 25e en dan zal hij het wel weer doen
Kan ook zijn dat de teller danwel de aandrijving in het kleppendeksel kapot zijn, maar als je de kabel dr af trekt en de binnenkabel kapot blijkt te zijn zal het daar wel aan liggen :P
Kun je ook zo losdraaien, loopt geen olie uit oid.
- Soms bij snelheden boven de 70 als ik het stuur loslaat gaat hij trillen, genoeg dat ik het verstandig vindt om hem weer vast te pakken. Kan dit kwaad? Moet ik hier wat aan (laten) doen?
Als het goed is doet ie dat alleen tussen de 70 en 90 grofweg en is het met 1 vinger tegen te houden (en stopt ie dr ook meteen mee als je weer gas geeft).
Hebben heel veel motoren last van, het kan aan van alles liggen, vaak gaat het weg met een nieuwe voorband, maar soms zit het ook ergens anders in.
- Als ik klaar ben met rijden druppelen er ongeveer 5 druppels op de grond. Ik ga gewoon het oliepeil regelmatig controleren en vul als het nodig is hem bij met (normale) 10w-40. Op termijn ben ik dan van plan de pakkingen van het carter te vervangen, of moet dit echt snel gebeuren?
Gezien het feit dat het een GS is zijn dr ook een paar simpele dingen waar het ook aan kan liggen:
- Olielekkage langs het deksel vh oliefilter
- Lekkage langs de keerring vd koppelingsdrukstift (hele gemene, want die lekt vooral als ie loopt)
- Lekkage langs de nokkenaskettingspanner en het kleppendeksel.

Even proberen uit te vogelen waar de olie vandaan komt kan veel duidelijkheid geven (wat best lastig kan zijn).

leeg

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

4x2 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:53:
[...]

Kan ook zijn dat de teller danwel de aandrijving in het kleppendeksel kapot zijn, maar als je de kabel dr af trekt en de binnenkabel kapot blijkt te zijn zal het daar wel aan liggen :P
Kun je ook zo losdraaien, loopt geen olie uit oid.

[...]

Als het goed is doet ie dat alleen tussen de 70 en 90 grofweg en is het met 1 vinger tegen te houden (en stopt ie dr ook meteen mee als je weer gas geeft).
Hebben heel veel motoren last van, het kan aan van alles liggen, vaak gaat het weg met een nieuwe voorband, maar soms zit het ook ergens anders in.

[...]

Gezien het feit dat het een GS is zijn dr ook een paar simpele dingen waar het ook aan kan liggen:
- Olielekkage langs het deksel vh oliefilter
- Lekkage langs de keerring vd koppelingsdrukstift (hele gemene, want die lekt vooral als ie loopt)
- Lekkage langs de nokkenaskettingspanner en het kleppendeksel.

Even proberen uit te vogelen waar de olie vandaan komt kan veel duidelijkheid geven (wat best lastig kan zijn).
olielekje opzoeken is inderdaad erg lastig, hoe ik het gedaan heb met mijn XT:

hele motorblok schoonmaken met een kwast en remmenreiniger, vervolgens strookjes papier op "strategische" plaatsen geplakt en zien waar de olie liep

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

voor de dakar liefhebbers:
http://www.dakar.com/index_DAKus.html
Volgend jaar houden ze hem in zuid america...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ToolkiT schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:10:
voor de dakar liefhebbers:
http://www.dakar.com/index_DAKus.html
Volgend jaar houden ze hem in zuid america...
oeh! andere race maar net zo spannend denk ik

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:42

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 23:12

unclero

MB EQA ftw \o/

Gelukkig crosst de Amsterdam-Dakar challenge nog gewoon van Amsterdam naar Dakar :Y).

Zou anders wel zuur zijn, dat iedere keer als ik iets heel leuks plan te doen, het afgeblazen word :/ (ga ik me inschrijven voor de nijmeegse vierdaagse, is ie net vol.. ga ik me weer inschrijven voor de vierdaagse, word ik uitgeloot.. ga ik vrijwilligerswerk in Israel doen, breekt er een fokking oorlog uit.. ga ik samen met me pa zijn huis verbouwen tot beeldhouwatelier, krijgt ie kanker en overlijd ie een half jaar later :/ ).

Edit:
:') doet me goed weer eens menselijke solidariteit te zien. Doet me denken aan die keer toen een man rillend onze stamkroeg binnen liep en stamelde dat hij overvallen was.. "kijk, daar loopt ie nog" ;)

[ Voor 29% gewijzigd door unclero op 29-02-2008 14:44 ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

unclero schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:36:
Gelukkig crosst de Amsterdam-Dakar challenge nog gewoon van Amsterdam naar Dakar :Y).

Zou anders wel zuur zijn, dat iedere keer als ik iets heel leuks plan te doen, het afgeblazen word :/ (ga ik me inschrijven voor de nijmeegse vierdaagse, is ie net vol.. ga ik me weer inschrijven voor de vierdaagse, word ik uitgeloot.. ga ik vrijwilligerswerk in Israel doen, breekt er een fokking oorlog uit.. ga ik samen met me pa zijn huis verbouwen tot beeldhouwatelier, krijgt ie kanker en overlijd ie een half jaar later :/ ).
Heftig verhaal zo ff tussendoor. Maar was je van plan dit jaar Adam-Dakar te doen dan?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 23:12

unclero

MB EQA ftw \o/

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:14:
Maar was je van plan dit jaar Adam-Dakar te doen dan?
Nee, volgend jaar :Y).
Liep al een hele tijd met dat idee te spelen, aanvankelijk was nog het idee om dat met de auto te doen. Zo'n bekende "moet je gewoon eens een keer in je leven gedaan hebben" ;).
Maar met de moto leek ons (mijn moeder wil misschien mee) toch leuker :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:14:
[...]

Heftig verhaal zo ff tussendoor. Maar was je van plan dit jaar Adam-Dakar te doen dan?
inderdaad heftig ja... en ook wel een beetje herkenbaar (hoewel minder heftig dan dit verhaal)...

Maar ja zoals John Lennon al zei: Life is what happens while you are making other plans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

unclero schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:31:
[...]

Nee, volgend jaar :Y).
Liep al een hele tijd met dat idee te spelen, aanvankelijk was nog het idee om dat met de auto te doen. Zo'n bekende "moet je gewoon eens een keer in je leven gedaan hebben" ;).
Maar met de moto leek ons (mijn moeder wil misschien mee) toch leuker :D.
Zie mijn sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ziet er leuk uit, jammer dat je zelf niet mee op pad bent geweest...

reisverslag op die site geeft bij mij trouwens wat warnings, maar uiteindelijk kwam ik er wel door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Idee: GoT Adam-Dakar ritje met "ons" en dan mag het management ons sponsoren :P Ik heb vast wel een 500cc XL of XR ergens rondslingeren.

jeee Roflastc goed ideeee gaaan we doeeeen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:54:
[...]

Idee: GoT Adam-Dakar ritje met "ons" en dan mag het management ons sponsoren :P Ik heb vast wel een 500cc XL of XR ergens rondslingeren.

jeee Roflastc goed ideeee gaaan we doeeeen
heb je nog zo'n 500cc liggen toevallig? dan ga ik met je mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:09:
[...]

heb je nog zo'n 500cc liggen toevallig? dan ga ik met je mee!!
MSN wil ff niet bij mij maar laten we vooral een plan trekken en zien of het daadwerkelijk mogelijk is. Als het goed is zal het je een aantal weken kosten maar dat is wel te doen met vakantie van werk, toch?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Mijn koppeling van mn rs125 piept als ik vanuit stilstand met een wat slippende koppeling optrek.... Het is alleen als hij warm is. De ene keer hoor ik hem wel en de anderekeer niet. Is hij nu zodanig versleten dat ik hem vervangen, of kan slechte olie ook de oorzaak zijn? Ik merk geen verschil als ik hard optrek oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:41:
[...]

MSN wil ff niet bij mij maar laten we vooral een plan trekken en zien of het daadwerkelijk mogelijk is. Als het goed is zal het je een aantal weken kosten maar dat is wel te doen met vakantie van werk, toch?
het is dat ik de ervaring niet heb (en geen vrij ga krijgen :P) maar anders... :'(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:34:
[...]

het is dat ik de ervaring niet heb (en geen vrij ga krijgen :P) maar anders... :'(
o nee , ik wel cker :P Het is een en al n00bs op die rit hoor. Ik denk ook niet dat het al te lastig zal zijn want vziw loopt er een hoop asfalt van Marokko naar Dakar.

Edit: waarom geen vrij eigenlijk..?

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 29-02-2008 21:59 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

omdat ik in augustus al 3 weken door europa ga touren met een maat van me :) ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:00:
omdat ik in augustus al 3 weken door europa ga touren met een maat van me :)
Ah.. Ik weet zelf ook niet of en wanneer ik zou kunnen gaan. Mijn huidige baas wil mij graag aan de schoolvakanties houden omdat ik dan op de groep aanwezig ben als de kids er ook zijn hetgeen de behandeling ten goede zou komen. Begrijpelijk en in zekere zin waar. Echter kan ze mij maar 2 weken verplichten dus wellicht dat ik het weer voor elkaar krijg om 2 weken elders op te nemen en dan in ruil daarvoor extra te werken op projectjes.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:06:
[...]

Ah.. Ik weet zelf ook niet of en wanneer ik zou kunnen gaan. Mijn huidige baas wil mij graag aan de schoolvakanties houden omdat ik dan op de groep aanwezig ben als de kids er ook zijn hetgeen de behandeling ten goede zou komen. Begrijpelijk en in zekere zin waar. Echter kan ze mij maar 2 weken verplichten dus wellicht dat ik het weer voor elkaar krijg om 2 weken elders op te nemen en dan in ruil daarvoor extra te werken op projectjes.
mja wat dat betreft heb ik het makkelijk, 21 jaar oud, in de IT en geen kids/vrouw :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:07:
[...]

mja wat dat betreft heb ik het makkelijk, 21 jaar oud, in de IT en geen kids/vrouw :+
err * ROFLASTC is 29 en werkt in kinder/jeugd psych als therapeutje :p

Bijna hetzelfde maar over mijn vakanties wordt dus moeilijk gedaan wegens de behandeling v/d kinderkes die ik onder mijn hoede heb.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:41:
[...]

hoeveel is een aantal?
Denk wel dat het qua werk moet kunnen regelen, met MrsT word het lastiger ;)
Maar die weet dat ik al een tijd zoiets wil doen dus met genoeg tijd om aan het idee te wennen moet dat ook wel op te lossen zijn...

Maar moet wel ff weten wat het allemaal gaat kosten qua tijd en geld etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:51:
[...]

hoeveel is een aantal?
Denk wel dat het qua werk moet kunnen regelen, met MrsT word het lastiger ;)
Maar die weet dat ik al een tijd zoiets wil doen dus met genoeg tijd om aan het idee te wennen moet dat ook wel op te lossen zijn...

Maar moet wel ff weten wat het allemaal gaat kosten qua tijd en geld etc..
4 weken/31 dagen. Wat het kost zou ik zo 1,2,3 niet kunnen zeggen maar met een sponsor kom je al een heel eind natuurlijk.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:34:
[...]

4 weken/31 dagen. Wat het kost zou ik zo 1,2,3 niet kunnen zeggen maar met een sponsor kom je al een heel eind natuurlijk.
ik zet in op 100 euro per dag, 500 euro aanschaf, 165 euro onderdelen minimaal :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:48:
[...]

ik zet in op 100 euro per dag, 500 euro aanschaf, 165 euro onderdelen minimaal :p
En ik had al veel plannen tussen nu en Juni. Denk niet dat het November 2008 gaat worden , vakantie krijgen technisch gesproken. De rit naar Marokko gaat al wat kosten, oog operatie is ook niet geheel gratis etc etc. Maar het moet er echt een keer van komen natuurlijk, hoe sneller hoe beter. Wellicht dat een gulle sponsor alles dokt :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimpeldinky schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:07:
[...]

Jij ook al :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

leh, waarom heb ik net een rotfiguur voor een leren combi? :+ broek moet ik 580-kort hebben en dan hangen mn kniestukken nog op mijn schenen...

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
(jarig!)
4 Maart mag ik voor m'n AVD opgaan!
Roodhoedje is blij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das zegmaar al over 3 dagen *O*.

Succes alvast ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

succes!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
(jarig!)
Correctie, april :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scheelt wel iets ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Bummer, maar toch succes toegewenst hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
(jarig!)
Van 10 mei tot en met 18 mei ben ik helemaal vrij.

Lekker een week gassen als ik slaag natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:53:
[...]

En ik had al veel plannen tussen nu en Juni. Denk niet dat het November 2008 gaat worden , vakantie krijgen technisch gesproken. De rit naar Marokko gaat al wat kosten, oog operatie is ook niet geheel gratis etc etc. Maar het moet er echt een keer van komen natuurlijk, hoe sneller hoe beter. Wellicht dat een gulle sponsor alles dokt :P
ik denk dat het voor mij ivm vakantie ook niet 2008 gaat worden.. laten we gaan plannen voor 2009 dan kunnen wel beginnen met sparen van vakantie dagen, geld en sponsorcontacten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:18:
[...]

ik denk dat het voor mij ivm vakantie ook niet 2008 gaat worden.. laten we gaan plannen voor 2009 dan kunnen wel beginnen met sparen van vakantie dagen, geld en sponsorcontacten...
Aight. November 2009. Dus Oktober 2008 a.s. een plan voor het komende jaar hebben incl "actiepunten" en het verhaal dat we naar sponsoren sturen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Reken op een goed jaar voorbereiding. Sponsoren zoeken, perscontacten, voertuig zoeken, voertuig aanpassen, onderdelen zoeken. Alles wat je krijgt mag en telt niet mee in de maximale kosten.

Als ik op de motor zou gaan, zou ik zorgen dat er ook een auto meerijdt met onderdelen en gereedschap en eten en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Vet idee. Ik had me ooit al ingeschreven voor A'dam-Dakar, maar dat kwam toch niet uit met vrije tijd etc :| Misschien deze keer wel!

Welke held heeft er gister ook op de moto gezeten? :) Ik moest voor een EHBO-bijscholing in Driebergen zijn, een ritje van slechts 45 minuten snelweg vanuit Nijmegen...maar het was best afzien. Continu die beukende wind tegen je lijf. De windstoten vielen me nog best mee, zelfs met mijn speelgoedmotor. Als ik m'n benen tegen de tank klem en m'n armen ontspan blijf ik zonder veel moeite rechtuit rijden. Shit-moment van de dag: helm afzetten bij een tankstop en een dure oordop verliezen in de wind :( Daar heb je die verzekering dus voor.... Ik snap echt niet hoe mensen zonder oordoppen kunnen rijden, ik heb na 10 minuten snelweg zonder oordoppen al last van m'n oren.

Gemiddeld verbruik tot nu toe: 1 op 20 _/-\o_

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meldt :D.

Heb gisteren les gehad, het waaide best wel hard op de snelweg ja :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb vrijdag les gehad en toe was er ook al best veel wind. Zeker op een brug die overal boven uit steekt was het nogal heftig. De snelweg was al helemaal erg met die wind. Gisteren en vandaag is het alleen nog wat erger qua wind. Morgen ga ik weer lessen en ben benieuwd of de wind dan nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:59
Gaat nog prima, vanmiddag toch stiekem ff een stuk 200 gereden. Was wat aan de late kant >:) Merk wel verschil met me vorige motor. Een beetje extra gewicht onder de kont kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

snars schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:32:
Vet idee. Ik had me ooit al ingeschreven voor A'dam-Dakar, maar dat kwam toch niet uit met vrije tijd etc :| Misschien deze keer wel!

Welke held heeft er gister ook op de moto gezeten? :)
.........

Shit-moment van de dag: helm afzetten bij een tankstop en een dure oordop verliezen in de wind :( .......
Zijn gisteren middag met een man of 5 uit de buurt (buurt: ruim genomen) even een uurtje of zo wezen rijden.

Tsja.... ik dacht dat het wel kon om m'n helm op m'n zadel te laten liggen en m'n handschoenen op het stuur achter het kuipruitje tijdens een stop.
Jan vond dat 'ie die spullen toch beter ergens anders op kon bergen vanwege het gevaar van de mogelijke aantrekkingskrachten vanuit de aarde..... gevolg: * Will_M kon achter z'n helm én handschoenen aan rennen 8)7

En voor diegenen die Jan niet kennen.... in dezen was dat Jan de Wind.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
(jarig!)
Iemand de nieuwe Kawasaki gezien?
Kawasaki.nl de 250R.. Damn wat ziet die er mooi uit. Gaat +/- 4700 euro kosten incl rijklaar maken in Nederland. In April verwacht bij de dealers.

Die ga ik toch echt overwegen O+ twin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximaal vermogen 24 kW {33 pk} / 11.000 tpm
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 18:03

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

RedHat schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:03:
Iemand de nieuwe Kawasaki gezien?
Kawasaki.nl de 250R.. Damn wat ziet die er mooi uit. Gaat +/- 4700 euro kosten incl rijklaar maken in Nederland. In April verwacht bij de dealers.

Die ga ik toch echt overwegen O+ twin
Deze is al een klein beetje veranderd d:)b

Ik sta al op de lijst van proefrijden :Y

verwachting zal begin april zijn :Y

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/3258/kawasaki250rrechtskx8.jpg :Y

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
(jarig!)
Zeer vet ja...

Aanpassingen die ik wil is:

Mooi uitlaatje met mooi geluidje (mits duo-stepjes behouden kunnen worden, want m'n vriendin gaat soms ook mee achterop).
Goed alarm :)

4700 euro voor motor (4400 + 300 afl kosten) is zeker te vet gewoon :) Ik ben echt helemaal enthousiast. 4 april afrijden, wat ik _MOET_ halen... Dan deze motor halen als hij er al is... Dit is gewoon te mooi om waar te zijn.

Ik neem hem wel in't zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Best een mooi ding ja. Ik vind het ook zeker wat hebben maar vind 33 pk wel wat te weinig. Op zich zal het best goed rijden maar denk dat het sneller saai wordt dan een motor met wat meer vermogen. Een R6 met 100 pk vind ik weer te veel om mee te beginnen maar 55 of 60 pk lijkt mij persoonlijk het fijnste.

Niet dat ik er veel ervaring mee heb hoor maar de 55 pk van mijn lesmotor vind ik wel prima en zou niet graag minder hebben in mijn eigen eerste motor. Of is het met die kawa heel anders en moet je eigenlijk niet naar de pk's kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand enig idee waar je een stukje plastic kan laten namaken? Het ruitje van mijn Tripmaster is nog steeds kaduuk en ik vind maar geen persoon of bedrijf die dit kan namaken cq repareren.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:14:
Best een mooi ding ja. Ik vind het ook zeker wat hebben maar vind 33 pk wel wat te weinig. Op zich zal het best goed rijden maar denk dat het sneller saai wordt dan een motor met wat meer vermogen. Een R6 met 100 pk vind ik weer te veel om mee te beginnen maar 55 of 60 pk lijkt mij persoonlijk het fijnste.

Niet dat ik er veel ervaring mee heb hoor maar de 55 pk van mijn lesmotor vind ik wel prima en zou niet graag minder hebben in mijn eigen eerste motor. Of is het met die kawa heel anders en moet je eigenlijk niet naar de pk's kijken ?
Volgens mij heeft het dan ook met de doelgroep te maken, een ideale beginnersmotor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:21:
[...]

Volgens mij heeft het dan ook met de doelgroep te maken, een ideale beginnersmotor. :)
Het lijkt mij ook zeker de ideale beginnersmotor. Ik zou er zelf ook zeker instresse in hebben. Ik ben alleen bang dat als ik die zou kopen ik na een paar maanden een andere wil omdat ik het qua vermogen wel gezien hebt en iets snellers wil.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 02-03-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:27:
[...]

Het lijkt mij ook zeker de ideale beginnersmotor. Ik zou er zelf ook zeker instresse in hebben. Ik ben alleen bang dat als ik die zou kopen ik na een paar maanden een andere wil omdat ik het qua vermogen wel gezien hebt en iets snellers wil.
Begrijpelijk, alleen hebben mensen met een kleine A helaas geen keuze. En dan is het of dit of een geknepen 400- danwel 600cc die een hoop meer gewicht mee heeft te sleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daar had ik ff niet aan gedacht 8)7 Het zit idd net onder het maximaal toegestaane vermogen van dat rijbewijs. Als je dan toch 2 jaar die max 25kw hebt is het idd een prima ding voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
(jarig!)
PilatuS schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:34:
Daar had ik ff niet aan gedacht 8)7 Het zit idd net onder het maximaal toegestaane vermogen van dat rijbewijs. Als je dan toch 2 jaar die max 25kw hebt is het idd een prima ding voor die tijd.
My thoughts exactly!

Het is een 2 cilinder met redelijk wat koppel voor een 25kw in het laag en middentoerengebied heb ik mij laten vertellen.

Je moet die 2 jaar toch uitzitten, en met zo'n motor is het geen "straf" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk best onzinnig. Ook met 33 pk kan je jezelf nog waanzinnig hard doodrijden :p Maar je moet ergens de grens trekken, blijft moeilijk...

Tegenwoordig wordt over pk's gesproken alsof alles onder drie cijfers voor kleuters is :) Vroeger had je wagens met 30 pk :) (kevers en consoorten, dat was dan wel even meer dan 150 kg staal)

Zelf zou ik ook graag wat meer zien, dat is waar, maar vanaf 60-70 heb je toch al snel voldoende voor 95% van de motorrijders. Echter ook hier weer een gevalletje 'wie heeft de langste' (of je het nu kan gebruiken of niet). Als je onder 900cc/60pk shopt, hoor je er tegenwoordig gewoon niet meer bij :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eigenlijk best onzinnig. Ook met 33 pk kan je jezelf nog waanzinnig hard doodrijden :p Maar je moet ergens de grens trekken, blijft moeilijk...
Ik denk dat het ook heel erg van de persoon afhangt. Toen ik 18 was, was het denk ik voor mij niet gezond om met 50 pk of meer te rijden. Nu ik 24 ben rij ik toch heel anders dan toen. Maar er zullen vast ook genoeg mensen zijn die prima met 100 pk kunnen rijden als ze 18 zijn. Persoonlijk had je mij echt geen 100 pk fiets moeten geven toen ik 18 was want dat was denk ik niet goed gegaan. Nu ik wat ouder ben kan ik er beter mee om gaan dan doen. Ook zeker met auto rijden wat ik al wel 6 jaar doe rij ik veel beter als toen ik net mijn rijbewijs had. Ik geef nu nog steeds vaak vol gas maar doe dat alleen op plekken waar het goed kan zonder gevaar voor anderen.

Een erg jong iemand zeer veel vermogen laten rijden is in de meeste gevallen niet gezond. Ik denk zeker dat het levens scheelt als je iemand 33 pk laat rijden ipv onbeperkt als ie net zijn rijbewijs heeft.

Als je net je auto rijbewijs hebt zijn er maar erg weinig mensen die een 200+ pk auto kunnen betalen en rijden. Een 100 pk motor is veel makkelijker te kopen als je jong bent.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 02-03-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Er zal vanzelf een grens in komen ben ik bang. Hoer meer PKtjes hoe zwaarder de moto en dan ook de remmerij moet worden. Op een gegeven moment moet je een motorfiets langer gaan maken wil je al die Pktjes kwijt :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:48:

Tegenwoordig wordt over pk's gesproken alsof alles onder drie cijfers voor kleuters is :) Vroeger had je wagens met 30 pk :) (kevers en consoorten, dat was dan wel even meer dan 150 kg staal)

Zelf zou ik ook graag wat meer zien, dat is waar, maar vanaf 60-70 heb je toch al snel voldoende voor 95% van de motorrijders. Echter ook hier weer een gevalletje 'wie heeft de langste' (of je het nu kan gebruiken of niet). Als je onder 900cc/60pk shopt, hoor je er tegenwoordig gewoon niet meer bij :p
Het hele klasse rbw is er gewoon gekomen omdat men na het behalen van een rbw vroegah meteen op een kruisraket kon stappen en wegrijden. Het grootste probleem is dat beginnend bestuurders, of ze nu 18 zijn, of 70, 60 kilo of 200, 1.60mtr of 2.50 mtr lang zijn, men gewoonweg niet de ervaring heeft om een sterke motor te hanteren in hachelijke situaties.
Als jij niest met je 25kw machientje heb jij de tijd om iets te corrigeren, doe jij dit met een moderene 125+ pk machine wordt deze factor heel snel, heel klein. Een klein rukje aan het gas betekend dat je meteen heel veel harder gaat en dus niet meer kan ingrijpen mocht het fout gaan. ( minder vergevingsgezind )

Doodrijden kan je je op een fiets ook, alleen zal dit procentueel hoger liggen en sneller gebeuren bij mensen die net hun rbw hebben, geen ervaring en een volvermogen motor besturen.

Leer eerst rijden, en leer dan pas stoer doen met je snelle motor, niet andersom, dat is vaak een slechte combinatie. Kijk deze komende maanden maar weer eens in de kranten met mensen die opstappen op de snelste fietsen en eigenlijk geen spat rijervaring hebben op een motor.

"Ja, hij had al 30 jaar zijn motor rbw, en reed iedere zomer wel 1000km op de nieuwe hayabusjie.... " Zal veel ( doorgewinterde) motorrijders wel bekend in de oren klinken helaas...

Van mij mogen ze meteen het klasse rbw doorvoeren voor iedere beginnende bestuurder, ongeacht leeftijd. Zo ook met auto's ( het bekende, ik ben 18 en koop een Kadetje GSI met calibra turbo blok en kan al heeel goed rijden... )

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Zodadelijk op SBS6 bij wegmisbruikers een motor die de sloot in rijdt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
PilatuS schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat het ook heel erg van de persoon afhangt. Toen ik 18 was, was het denk ik voor mij niet gezond om met 50 pk of meer te rijden. Nu ik 24 ben rij ik toch heel anders dan toen. Maar er zullen vast ook genoeg mensen zijn die prima met 100 pk kunnen rijden als ze 18 zijn. Persoonlijk had je mij echt geen 100 pk fiets moeten geven toen ik 18 was want dat was denk ik niet goed gegaan. Nu ik wat ouder ben kan ik er beter mee om gaan dan doen. Ook zeker met auto rijden wat ik al wel 6 jaar doe rij ik veel beter als toen ik net mijn rijbewijs had. Ik geef nu nog steeds vaak vol gas maar doe dat alleen op plekken waar het goed kan zonder gevaar voor anderen.

Een erg jong iemand zeer veel vermogen laten rijden is in de meeste gevallen niet gezond. Ik denk zeker dat het levens scheelt als je iemand 33 pk laat rijden ipv onbeperkt als ie net zijn rijbewijs heeft.

Als je net je auto rijbewijs hebt zijn er maar erg weinig mensen die een 200+ pk auto kunnen betalen en rijden. Een 100 pk motor is veel makkelijker te kopen als je jong bent.
Alleen een 200+ pk auto van je pa(niet in mijn geval helaas :+ ) kun je wel gewoon rijden.

Ik denk dat ik (19 jaar) wel prima met een 100 pk motor zou kunnen rijden, ik geef op dit moment ook alleen gas waar het echt kan, maar bij sommige figuren kan ik het maar al te goed begrijpen dat de 25kw regel in is gevoerd. 8)7
Wel vind ik het belachelijk dat je met 21 jaar zonder ervaring wel meteen volvermogen mag. Dan iedereen meteen volvermogen of iedereen eerst een jaartje max iets van 35kw. Dat laatste is denk ik het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, vooral mannen tonen tussen de 15 en 25 jaar gewoon meer risicovol gedrag dan mensen buiten die leeftijdscategorie. Daarom is je verzekering ook hoger voor veel dingen als je in die groep valt.

Dus op zich zou je kunnen zeggen dat die grens van 21 nog vrij coulant is...

Maarja, ik kan nu makkelijk praten met m'n 26 natuurlijk ;) (Ik merk aan mezelf dat m'n adrenalineverslaving beduidend minder is geworden de laatste jaren, het is dan ook geen toeval dat ik wat later ben begonnen met motortjes)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wel vind ik het belachelijk dat je met 21 jaar zonder ervaring wel meteen volvermogen mag. Dan iedereen meteen volvermogen of iedereen eerst een jaartje max iets van 35kw. Dat laatste is denk ik het beste.
Dit komt denk ik door het geestelijk verschil tussen iemand van 18 en 21 dat best groot is. Je mag er vanuit gaan dat over het algemeen iemand van 21 verstandiger is dan iemand van 18. Iemand van 16 in een auto laten rijden zoals in Amerika vind ik ook niet echt verstandig. Als ik een boel 16 jarige zie rijden op een brommer ben ik blij dat ze niet achter het stuur zitten. 16 en 18 is best een groot verschil en 18 en 21 is dat ook.

Op zich ben ik het wel eens met iedereen 1 jaar max 35kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
(jarig!)
Ik ben 20 en heb een auto met 160 PK.

Ti's maar net hoe zwaar je voetje is... That's all...

Ik heb ook in 2 jaar tijd 2 boete's gescoord. 1x een parkeerboete (feestje 's avonds, gratis parkeren, niet willen drinken dus met de auto, erg gezellig, toch te veel gedronken, de dag erop opgehaald (kwartief over tijd) en een boete (vanaf 9.00 volgende dag weer betaald parkeren).

En er is bij ons in de buurt een weg waar je max 50 km/h mag met een flitspaal. Ans ich geen probleem, rijd er ook eigenlijk nooit te hard. Totdat ik op een zijweg uitkwam van die weg met flitspaal, was best druk, niemand laat je er tussen. Op een gegeven moment klein plekje, geef gas, flits... 58km/h waar 50 toegestaan.

Maarja, dat zijn "kleine" dingetjes IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Ik ben helemaal blij met m'n Kwaliksaki GPZ500S O+ Echt een lekker motortje om mee te beginnen.....ach beginnen, gewoon om lekker mee te rijden!

Ik kan het hele 25kW-verhaal wel een stuk beter plaatsen nu ik zelf motor rij. Mijn GPZ heeft 60pk, en dat is al genoeg om belachelijk hard op te trekken. Probleem met een motor is: je moet dat ding de baas zijn en blijven in de bocht. Met een moderne auto kun je in paniek op de rem stampen (ABS) en insturen doe je ook wel, desnoods allebei tegelijk. Zo kun je de meeste inschattingsfouten zonder schade navertellen. Dezelfde schrikreactie op een motor betekent dat je je ofwel onderuit remt, of dat je gewoon rechtdoor knalt waar je eigenlijk een bocht had moeten maken. Zelf "uitgeprobeerd", en dat was bij 40km/h ofzo. Met een snellere motor wordt de kans op zo'n vergissing alleen maar groter. That said, een beetje power is wel fijn om op de snelweg weg te komen van de koekblikken, ook als je even niet wil terugschakelen.

Ik heb trouwens wel een vraagje. Ik oefen regelmatig stoppies een noodstop, maar hoe hard ik ook denk aan het subtiel leegknijpen van een spons, slaag ik er toch vaak in om het voorwiel te blokkeren. Ik kan me herinneren dat ik met de les-ER5's bij netjes aanremmen de hendel vrijwel helemaal kon inknijpen. M'n voorband is vrij oud (een of andere Dunlop toerband) en vertoont droogtescheurtjes. Ligt het aan mijn remtechniek, of zal ik veel verschil gaan merken als ik een nieuwe band er op leg? Of moet je bij deze temperatuur gewoon geen noodstop willen maken?
Lastige vraag eigenlijk...

Vandaag even de motor een beurtje gegeven....damn wat is het lekker sleutelen aan zo'n ding. Lekker in de garage, niet sjouwen met krikken en assteunen, niet onder een modderige auto een nekhernia oplopen. Motorrijden ftw! :P

[ Voor 15% gewijzigd door snars op 02-03-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik trok ook de regel niet in twijfel, ik ben het er mee eens dat er limieten op moeten komen (zoals reeds gezegd, hoe ouder hoe verantwoordelijker, en hopelijk hoe meer gezond verstand)

Alleen de overgang en de waardes zijn nogal arbitrair. En het blijft een motorvoertuig waarop je helemaal 'buiten' zit zonder carrosserie-bescherming. Wat ik maar wou zeggen, een motor van 33pk vol gas tegen/onder een vrachtwagen/boom parkeren en je bent net zo dood. ;)

Wat zijn de prestaties van die dingen tegenwoordig?

Kijk hier bvb maar naar de '1200' motor bij de kever, ook 34 pk (om eens wat dingen in perspectief te zetten). Zelf mee gereden en dat is idd betrekkelijk sloom. Dus ik kan mij niet voorstellen dat 33 pk motorfietsen a 155 kg slome dingetjes zijn :)

Voor mij geldt de regel in elk geval al niet meer, dus ik hoef er me verder geen zorgen over te maken. Als ik tijd heb (en geld) ga ik misschien deze zomer lessen volgen. (dat zeg ik ook al twee jaar :O )

Wat betreft imago en pk's...

Ik ben persoonlijk hélemaal verzot op een dergelijk type motor:
Triumph Thruxton
Triumph Bonneville

Onnavolgbare klassieke Britse nostalgische tweepitter-klasse O+ Maar dat is 850cc en 67 PK, koop dat en je hoort er tegenwoordig niet meer bij naast het moderne geweld. Dat stelt helemaal niets voor naast een moderne 750cc yamaha of suzuki. En hoezeer ik ook wil beweren dat ik niet te beïnvloeden ben door meningen van anderen, eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit wel zo is. En een motor kopen is voor een groot deel ook imago. Dus alleen al daarom zou ik deze sympatieke 'funbike' links laten liggen. Heel zwak, i know :)

Ander vraagje (typisch iets voor jullie grote Nederlanders ;) ) Ik ben zelf namelijk ook nogal groot. Laat je dat meespelen in de keuze van jullie motor? Als je er zelf op zit merk je het niet altijd, maar voor mensen die naar je kijken zie je er vaak onsterfelijk belachelijk uit op de veel bikes als je rond 1.95 zit. Daarom ook dat (super)sports me niet echt interesseren, want als ik die voorbij zie gaan merk ik vaak hoe klein de bike oogt in verhouding met de persoon die erop zit. Daar zit je echt als het ware 'op' de bike. Het lijkt soms een kleine aprilia te zijn :) Ik denk dat capo ook redelijk groot was (als ik me goed herinner van de foto's) en ook hij ziet er in verhouding iets te groot uit voor z'n (vorige?) bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Tja, beetje dooddoener...maar je kunt er echt niks van zeggen als je er niet op gereden hebt, of als je uberhaupt nooit op een motor hebt gereden. Bij een auto wordt je in je stoel gedrukt en hoor je wat meer herrie uit het vooronder. Gaap.. Op een beetje motor heb je het gevoel dat er tussen je benen een woedend beest zit dat je armen uit de kom wil trekken. Het gevoel van snelheid en acceleratie is echt anders. Trek zo'n Bonneville vol open in de eerste drie versnellingen en je bent voor lange tijd genezen van de gedachte dat het te weinig power is, dat weet ik zeker. Edit: nouja....na een paar reviews gelezen te hebben denk ik dat het inderdaad niet de meest sporty fiets is die je kan kopen :P

Ik snap het eigenlijk zowiezo niet...je kickt op een Bonneville (als dat geen image-fiets is) maar je zou em niet kopen omdat ie niet bij je image past. Dan zou ik em...niet kopen nee! 8)7

Ik heb trouwens dit weekend al twee mensen "ik ken mezelf, ik rij me hartstikke..." horen zeggen. Nu ik zelf motor rij besef ik me pas hoe stom dat klinkt.

Bonneville vet ja....Bonneville :9~

[ Voor 6% gewijzigd door snars op 03-03-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
snars schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:47:
Ik heb trouwens dit weekend al twee mensen "ik ken mezelf, ik rij me hartstikke..." horen zeggen. Nu ik zelf motor rij besef ik me pas hoe stom dat klinkt.
Geloof me, die ga je veeeeeel vaker horen. :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

En wat ze dan eigenlijk bedoelen: "ik wil eigenlijk wel, maar het mag niet van mijn vrouw / vriendin" :+
Kreeg het ook vaak te horen, maar na de laatste tijd krijg ik opeens van diezelfde personen te horen dat ze er toch over na zitten te denken.

Tja.. het blijft besmettelijk hè, dat motorvirus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het eigenlijk zowiezo niet...je kickt op een Bonneville (als dat geen image-fiets is) maar je zou em niet kopen omdat ie niet bij je image past. Dan zou ik em...niet kopen nee! 8)7
Jawel, voor mezelf is het geen probleem. Alleen zoals ik zei: dan mag je continu aan de big boys gaan uitleggen waarom je maar 850 cc hebt en geen 120+ pk ;) Als je tegenwoordig een dergelijke fiets koopt kijken ze al bijna minachtend over je heen :) Wat betreft mezelf vind ik die stijl geweldig ...

Nog even los van het feit of de bike groot genoeg is voor iemand van 1.95m

Zelf heb ik wel al even op een motorfiets gereden (zonder rbw dan). Eentje 300kg en ongeveer 70 pk, andere ook zoiets maar ander type. En dan was al scary genoeg de eerste keer. Dus op zich zou die bonneville met 70 pk en 200 kg gewoon spot on zijn.

Geen bike waarop je met dichtgeknepen billen en voorzichtige pols op moet rijden, maar iets dat je gewoon op een leuke zondagmorgen over de bochtige landweggetjes trekt. Lijkt me heerlijk. (met daarbij het prachtige staande twin geroffel ) :)

deze foto en deze, blijft geweldig imo. Bij mij gaat motorrijden niet om hoe snel ik een bocht om kan, hoe plat ik kan liggen, om ritjes waarbij de tellernaald niet uit de redzone komt. Motorrijden gaat om passie en emotie en gevoel. (hoewel dat natuurlijk voor sommigen net die supersport ervaring kan zijn, maar bij mij ligt het anders)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:00:
deze foto en deze, blijft geweldig imo. Bij mij gaat motorrijden niet om hoe snel ik een bocht om kan, hoe plat ik kan liggen, om ritjes waarbij de tellernaald niet uit de redzone komt. Motorrijden gaat om passie en emotie en gevoel. (hoewel dat natuurlijk voor sommigen net die supersport ervaring kan zijn, maar bij mij ligt het anders)
En dat is het leuke van motorrijden. Sommige mensen doen het voor de rust en om van de omgeving te genieten. Weer anderen doen het voor woon-werk verkeer om door de files te kunnen rijden. En sommige mensen doen het alleen voor de adrenaline-kick _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ROFLASTC schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:16:
Iemand enig idee waar je een stukje plastic kan laten namaken? Het ruitje van mijn Tripmaster is nog steeds kaduuk en ik vind maar geen persoon of bedrijf die dit kan namaken cq repareren.
:>

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
(jarig!)
Ik doe het omdat motorrijden mij een onderbuik gevoel geeft. Het is iets speciaals. En het blijft speciaal. Elke bocht is anders, de ene keer sportief, de andere keer lekker rustig door de polder heen tuffen en genieten van het uitzicht. Het is gewoon iets speciaals dat motorrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:18:
[...]

En dat is het leuke van motorrijden. Sommige mensen doen het voor de rust en om van de omgeving te genieten. Weer anderen doen het voor woon-werk verkeer om door de files te kunnen rijden. En sommige mensen doen het alleen voor de adrenaline-kick _/-\o_
en af en toe heb je een gek die het doet voor al bovenstaande redenen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Stoer ding, maar dan slijten m'n kneesliders al helemaal niet meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
RedHat schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:37:
Ik doe het omdat motorrijden mij een onderbuik gevoel geeft.
Ik heb dat ook soms op de motor. Dan stop ik even bij een tankstation, ga ik even naar het toilet en dan heb ik er geen last meer van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:15:
[...]

Ik heb dat ook soms op de motor. Dan stop ik even bij een tankstation, ga ik even naar het toilet en dan heb ik er geen last meer van :+
Ewwww!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:42

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:00:
[...]

^^ Met dom. Voor mij hoeft het niet persé hard te gaan, hoeft het ook niet zo plat mogelijk. noem me maar een oude lul, maar ik rij ook graag wat rustiger rond. Zeker sinds m'n Noorwegen trip.

Motorrijden voor mij nu (bekende pics hier):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e8f42f0ae7352e0ed5538470e637b05/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/42649e3d4f077733901d4c2e74d3f18b/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/acf8eca8b9143db676e8a12064cbfed1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ee6d33bdfd18e38e4700821c748ff44/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2e1d3edd2a4998796fcb007ee3642191/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55aebad18403c37c52a0ae2dfd2c93c9/thumb.jpg

O+ :9

En natuurlijk lekker snel op m'n werk zijn :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net even een nieuw voorbandje laten monteren op me cbr600f en toen werd me verteld dat er een grotere band op zat dan normaal. Hij kon me alleen niet echt vertellen waarom mensen dat doen.Toen ik net even stukje ging rijden voelde die eigenlijk juist wat sportiever met de standaard maat dus waarom doen mensen dit?

Ik heb net ook ondervonden waarom je de eerste bochten rustig aan moet rijden. Gleed echt bijna onderuit :( terwijl ik imo de bocht nog erg rustig nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:54:
heb net even een nieuw voorbandje laten monteren op me cbr600f en toen werd me verteld dat er een grotere band op zat dan normaal. Hij kon me alleen niet echt vertellen waarom mensen dat doen.Toen ik net even stukje ging rijden voelde die eigenlijk juist wat sportiever met de standaard maat dus waarom doen mensen dit?
Omdat je dan harder op de teller gaat? ;) geen idee, met groter bedoel je dan meer omtrek of breder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

DinX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:25:
[...]

^^ Met dom. Voor mij hoeft het niet persé hard te gaan, hoeft het ook niet zo plat mogelijk. noem me maar een oude lul, maar ik rij ook graag wat rustiger rond. Zeker sinds m'n Noorwegen trip.

Motorrijden voor mij nu (bekende pics hier):

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

O+ :9

En natuurlijk lekker snel op m'n werk zijn :p
ik kan niet wachten tot augustus 8) dan ga ik ook een rondje europa maken :D _/-\o_

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/42649e3d4f077733901d4c2e74d3f18b/full.jpg

SAAI !!! :P
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:54:

Ik heb net ook ondervonden waarom je de eerste bochten rustig aan moet rijden. Gleed echt bijna onderuit :( terwijl ik imo de bocht nog erg rustig nam.
Op mijn R6 had ik ook een hogere band gezet dan er standaard op zat (een 120/70, terwijl er standaard een 120/60 op zat). De hogere band is 'puntiger', meer een V-vorm. Zodat de band zenuwachtiger stuurt, maar wel sneller de bocht in valt. Omdat de motor, door de hogere band, aan de voorkant een klein stukje omhoog komt, kun je de voorvork-poten iets verder door de kroonplaat laten zakken, of (zoals ik gedaan heb) de achterkant iets verder omhoog zetten. Bij een lagere band moet je eigenlijk het omgekeerde doen.

Als je dit niet doet, zul je merken dat bij een hogere band de motor de neiging heeft om de buitenkant van de bocht op te zoeken. Na het monteren van een lagere band zal de motor juist de binnenkant van de bocht willen opzoeken.

Dus die lagere band zal in jou geval sportiever aanvoelen omdat de motor iets verder op de neus staat doordat de band lager is. Maar omdat de band ook ronder is zal hij wat minder makkelijk een bocht in te smijten zijn en bij extreme hellingshoeken ook iets minder raakvlak met het wegdek hebben. En met extreme hellingshoeken bedoel ik bij een CBR600F dat je echt de voetsteppies over de straat moet horen schuren..

Als je gewoon weer een hoge band had laten monteren en de motor iets verder voorover had gezet had je het beste van beide werelden gehad. :P ;)

En ik hoop maar dat de vorige eigenaar de motor niet had aangepast op de hogere band, want dan wordt ie helemaal zenuwachtig. Mijn R6 heb ik na montage van de hogere band van achteren opgehoogd met een shim op de achterveer (zodat de achterveer wat langer wordt.. 2mm scheelt dat maar). Maar de motor stuurt er heel anders door. Met hoge band en zonder aanpassingen wilde de motor elke keer naar buiten in een bocht en moest ik steeds naar binnen corrigeren door iets gas te minderen en met mijn lichaamsgewicht te gaan schuiven. Niet ideaal. Met die 2mm omhoog aan de achterkant liep de motor weer net zo neutraal de bocht door als origineel met de lage band.

Ik heb mijn R6 verkocht en dat ook tegen de koper gezegd: Of je blijft met deze voorband rijden, of je gaat terug naar de standaard voorband, maar dan MOET je die shim eruit halen, anders wordt de motor hyper-zenuwachtig en gaat hij vreselijk oversturen. En dat is echt gevaarlijk. Zeker zonder stuurdemper.

Dus.. Een ander bandje monteren doe je niet zomaar. Je moet de motor er op afstellen :)

[ Voor 102% gewijzigd door FragDaddy op 03-03-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

idd kan je beter naar Schotland gaan, zelfde landschap maar dan met bochten 8)

Pagina: 1 ... 33 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.