Operations schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 04:56:
1 Welke banden zijn meest geschikt voor deze fiets?
2 Welke kettingset is meest geschikt?
3 Bij normale rijstijl wat is een beetje gemiddeld aantal km's wat je doet met een kettingset en een achterbandje?
4 Verbruik? Kan iemand iets zeggen over 1:? verhouding? Wederom bij een redelijk normale rijstijl
5 Welke achterbok kan ik kopen voor de hayabusa (motozoom heeft er een aantal staan)?
Weet dat banden en ketting enzo, allemaal persoonlijk is maar ben gewoon benieuwd naar de ervaringen met verschillende banden en hoeveelheid km's die daar bij horen.
6 Welke tanktas is geschikt voor deze motor?
7 Kleppen stellen moet dat bij 24.000/28.000/40.000 of hoeft er alleen gekeken te worden bij 24.000?
EDIT: Kleppen heb ik gevonden is inspecteren iedereen 24.000, engelse woord is tappet

1 : Je hebt een 200 maat achterband als ik me niet vergis standaarden die vind je niet in ieder merk. De pilot powers gaan bijvoorbeeld al niet tot 200 maar tot 190.
Maatje van me had een zx12 met 200 band achter en die heeft metzeler M3 gekocht als ik me niet vergis.
Afhankelijk van je rijstijl kun je evt. gaan switchen naar een sportieve toerband. Ga je echt gummen, kneedownen en dergelijke dan zul je toch een sportband moeten gaan kiezen ivm combinatie vermogen + rijstijl.
Als je een toerband kiest kijk dan eens naar een Pilot Road 2ct in combinatie met een pilot power 2ct voorband. Zo kun je toch wat harder insturen. Glijdend achterwiel is beter te doen als voorwiel. 4
2. De sterkste ketting die je kan krijgen op dit moment : DID ZVM2 , heb die op alle motoren liggen hier en 25.000/30.000 is , mits goed onderhoud, echt geen probleem. AFAM tandwielen doen het erg goed.
Achterband is afhankelijk van rijstijl en van keuze achterband
Sportieve achterband met veel hard acceleren, weinig bochten ( veel hard rechtdoor ) , veel remmen. 3000a 45000km
Vloeiende rijstijl, bochten en rechtuit alles met mate.60000 a 8000km echt wel te halen.
Toerband : 15.000km
4 : Ik schat 1 op 12.
5. diegene die past en kwalitatief goed is en je brug niet bekrast.
6. Koop een bagster met een tanktas.
7. 6000km kleine beurt, 12.000km grote beurt excl. kleppen stellen, 18.000km kleine beurt, 24.000km grote beurt incl. kleppen stellen.
8
Doe jezelf een plezier en koop een power commander en laat je motor afstellen. De eerste injectie's van Suzuki zijn niet geweldig ( wat haperen en aan/uit effect ) en dat is goed glad te strijken.
Rijd je automatisch soepeler, fijner, zelf verzekerder. ( scheelt ook slijtage op achterband en ketting/tandwielen )
Operations schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:41:
[...]
Banden zijn officieel alleen de bridgestone bt056 (en een dunlop band weet ff niet welke) goedgekeurd, het schijnt als je er wat anders onderlegt en je maakt brokken dat de verzekering moeilijk kan gaan doen. Dus neem die bandjes maar.
Is enkel in Duitsland zo. Daar staat op de fahrzeugbrief exact welke banden je wel en niet mag monteren. Zolang de band een E keur merk heeft mag je er in NL op rijden.
Enigste tip die ik nog wil geven : Houd je aan de originele maten die fabrikant opgeeft

Vele zullen het daar niet mee eens zijn maar das pech dan
Fabrikant heeft het getest en geprobeerd en wij beslissen in 5 minuten dat er wel andere maat om heen kan....... vertrouw de fabrikant nou maar ipv de stuurlui aan wal
Oja...
Als je veel hard rechtdoor gaat rijden, koop dan maar geen pilot powers ( als er achter een 190 maat op ligt )
Die zijn op hoge snelheden wat nerveus ten opzichte van andere banden.
[
Voor 14% gewijzigd door
Capo op 26-02-2008 14:10
]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?