Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.261 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:51
het is ook erg afhankelijk van waar jezelf plezier van hebt.

Ik persoonlijk haal de kick uit wat hogere (lees minder legale) snelheden, en zo snel mogelijk door een bocht.

Een ander mag graag rustig rond-touren, en haalt daar zijn plezier uit.

Voor ieders wat wils :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Precies, mijn plezier beleef ik alleen nog maar op circuits.

Of op een ouwe gt500 waar ze "vroeger" de gp's mee reden. Daar moet ik dan zo hard op werken om een beetje hard te kunnen rijden dat het wat vriendelijker is voor me rijbewijs hihi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

8 maart 8 maart 8 maart 8 maart O+

waarom duurt dat nog zo lang? :( :'(

ik word nu al 8)7 van het wachten

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 22:47

L01

Binnenkort wil ik beginnen aan motor-rijlessen en moet daar natuurlijk de nodige spullen voor aanschaffen.

Uiteraard moet ik een helm hebben: waar moet ik op letten bij de aanschaf van z'n ding? Wat is een goed merk en bij welke prijsklasse beginnen de fatsoenlijke helmen.
Ik zag namelijk op website ook helmen van 75 euro....

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

L01 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:53:
Binnenkort wil ik beginnen aan motor-rijlessen en moet daar natuurlijk de nodige spullen voor aanschaffen.

Uiteraard moet ik een helm hebben: waar moet ik op letten bij de aanschaf van z'n ding? Wat is een goed merk en bij welke prijsklasse beginnen de fatsoenlijke helmen.
uit de start post:
Helmen: Je kent die dingen wel, die zorgen ervoor dat niemand je verschrikte gezicht ziet bij die tankslapper of die wheely die iets te hoog ging... Helmen worden gemaakt van 2 materialen, polycarbonaat en glasvezel. Als je een helm koopt van polycarbonaat dan moet je kijken naar de houdbaarheidsdatum. Ja op een helm _kan_ een houdbaarheidsdatum staan en in geval van polycarbonaat helmen zeker omdat de buitenschil uitdroogt en dan zal de helm kapot springen in stukjes wanneer je valt. In geval van een glasvezelhelm heb je geen houdbaarheidsdatum omdat deze niet uitdroogt.
De helm moet goed zitten en in het begin zit alles goed strak maar na een enkel manden rammelt deze al los op je kop dus laat je goed informeren en pas enkele helmen. Probeer eventueel een proefrit te versieren om de kwaliteiten van de helm op het gebied van lawaai uit te testen. Heb je een goede motorzaak, zal dit geen probleem zijn. Testen op efficientie bij vallen hoef je niet te doen, dat hebben ze al gedaan en de helm hoort ook een keurmerk te hebben in dat geval. Een helm welke is gaan stuiteren moet je normaal weggooien omdat het schokabsorberend materiaal onder de schil al is ingedeukt en is uitgewerkt. Er zijn fabrikanten(shoei en arai, de duurdere merken van helmen) welke de helmen kunnen testen of je gevallen helm nog veilig genoeg is om je kersenpit te beschermen

Een helm online kopen via het internet kan een miskoop zijn omdat die voor specifieke markten zijn gemaakt ivm de hoofdvorm, er zal geen verschil zijn (hoop ik toch ) tussen een helm welke bedoeld is voor de Belgische, Nederlandse of Duitse markt.Er zou een wezenlijk verschil kunnen zijn tussen een Nederlandse helm en een Aziatische helm qua pasvorm

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

yep heb ik gelezen :) maar wat voor merk is goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
shoei, array, agv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22

Let er vooral op dat die perfect past op jouw hoofd. Vraag ook wat hulp van een verkoper die er wat van af weet met passen.
Een helm van 150 euro die helemaal goed zit is veel beter en veiliger dan een shoei van 700 euro die er mooi uit ziet, maar totaal niet voor jouw hoofd is gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 25-02-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

+Schubert, Nolan etc etc...

oftewel alle grote namen zijn goed, hangt er van af waar je naar op zoek bent en welke het beste past...
Gewoon alle modellen passen en welke het beste zit binnen jouw budget kopen...

Die mega cheape helmen zou ik links laten liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
rimpeldinky schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:47:
8 maart 8 maart 8 maart 8 maart O+

waarom duurt dat nog zo lang? :( :'(

ik word nu al 8)7 van het wachten
- www.suzuki.com
- F5

- www.suzuki.com
- F5

:P Ik ben minstens net zo ingeduldig als jij, vooral als je zo'n mooie nieuwe fiets krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Bedankt voor jullie reacties, binnenkort er maar op uit om er een aan te schaffen.
Ik zag dat Schuberth wel mooie helmen heeft :9 .

Hebben jullie ervaring met een goede motorzaak in / omgeving van Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dan heb ik nog een tip voor je:
De Schuberth 'fire' en 'ice' lijnen zijn allebei in de aanbieding momenteel.
Ik heb de mijne recentelijk nog gekocht voor 280 euro :)
Dikke aanrader iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:50
Zoals eerder in't topic al aangegeven, ik heb mijn helm via eBay. Een Arai Profile (hier Viper-GT) Sinister.
Eerst uitgebreid gepast bij een motordealer en vervolgens besteld. Ik was uiteindelijk inclusief inklaringskosten en BTW 389 euro kwijt voor een helm die hier in de winkels zo'n 600 - 650 euro kost.

Mocht je interesse hebben, PM me dan maar als je hulp nodig hebt.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

L01 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:52:
Bedankt voor jullie reacties, binnenkort er maar op uit om er een aan te schaffen.
Ik zag dat Schuberth wel mooie helmen heeft :9 .

Hebben jullie ervaring met een goede motorzaak in / omgeving van Rotterdam?
De meeste, zoniet alle rijscholen hebben voor tijdens het lessen gewoon alle "(veiligheids) hulpmiddelen" voorhanden zodat je inprincipe nog niks zelf hoeft aan te schaffen. Voor het gebruik van helmen hebben ze meestal zelfs van die speciale haarnetjes zodat je je over de hygiëne ook geen zorgen hoeft te maken.
Het aanschaffen van een helm is mijn inziens zónder zelf een motor te bezitten een lastige aangelegenheid omdat je deze (meestal) een beetje in de zelfde kleurstelling wil hebben als je je motor óf juist héél erg sterk contrasterend.
Eigenlijk alle merken/typen zijn wel in de gewenste (óf in iedergeval bijna de gewenste) kleurstelling te leveren zodat achteraf overspuiten / bestickeren niet nodig is.
Sowieso "past" niet ieder type helm bij ieder type "fiets ..... 't zou lullig zijn als je straks tot de conclusie komt dat je het héél erg prettig vindt om te touren op een soort van chopper terwijl je nou nét een intergraal helm hebt aanschaft in de meest schreeuwerige kleurstelling met het grootse fantasie patroon zoals dat bij een SS fiets past.

Uiteraard is het nooit verkeerd om nú al wat te gaan passen en de verschillende merken/types met elkaar te vergelijken qua pasvorm maar daadwerkelijk een (dure) helm aanschaffen zou ik pas overwegen op het moment dat je daadwerkelijk zelf een "fiets" hebt.

Ik zelf heb m'n helm vooral uitgezocht op draagcomfort en geluidsniveau in de helm op m'n eigen fiets ná er ook even mee gereden te hebben. Een beetje motorzaak biedt je die service gewoon, alleen vrees ik dat ze dit niet zullen doen als ze op voorhand al weten dat je later toch besluit om het ding online te bestellen, dus of ze dit bij onbekende klanten ook zomaar zullen toestaan durf ik niet te zeggen. (sowieso: houdt zo'n ding gewoon een kwartier á twintig minuten op je hoofd in de winkel en loop er daar wat mee rond, alleen even opzetten en daarna weer direct afzetten geeft mijn inziens zogoed als géén goede indruk van de pasvorm).

Just my twee centjes :D

* Will_M heeft nú dus een Shark RSF2i Afbeeldingslocatie: http://www.motowebshop.com//img/products/shark_rsf2i_axium_wbx.jpg
Dat staat niet écht op een chopper, IMHO ..... Bij een blauwe R6 ... tsjah :)

edit:

Voor de volledigheid : Dat "oortje" wat je tijdens het lessen krijgt voor de communicatie met de instructuer zou ik in m'n huidige helm dus écht niet willen hebben .... áls het überhaupt al past.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 25-02-2008 20:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
Okee ik heb gisteravond een hayabusa gekocht uit 2002 :) Specs:

- Zwart
- 28k
- BOS titanium dempers
- Limited Edition

Heb een paar vraagjes:

- Welke banden zijn meest geschikt voor deze fiets?
- Welke kettingset is meest geschikt?
- Bij normale rijstijl wat is een beetje gemiddeld aantal km's wat je doet met een kettingset en een achterbandje?
- Verbruik? Kan iemand iets zeggen over 1:? verhouding? Wederom bij een redelijk normale rijstijl
- Welke achterbok kan ik kopen voor de hayabusa (motozoom heeft er een aantal staan)?
Weet dat banden en ketting enzo, allemaal persoonlijk is maar ben gewoon benieuwd naar de ervaringen met verschillende banden en hoeveelheid km's die daar bij horen.
- Welke tanktas is geschikt voor deze motor?
- Kleppen stellen moet dat bij 24.000/28.000/40.000 of hoeft er alleen gekeken te worden bij 24.000?

EDIT: Kleppen heb ik gevonden is inspecteren iedereen 24.000, engelse woord is tappet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 26-02-2008 05:01 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Operations schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 04:56:

- Zwart
- 28k
- BOS titanium dempers
- Limited Edition

Heb een paar vraagjes:

- Bij normale rijstijl wat is een beetje gemiddeld aantal km's wat je doet met een kettingset en een achterbandje?
- Verbruik? Kan iemand iets zeggen over 1:? verhouding? Wederom bij een redelijk normale rijstijl
- Welke achterbok kan ik kopen voor de hayabusa (motozoom heeft er een aantal staan)?
Weet dat banden en ketting enzo, allemaal persoonlijk is maar ben gewoon benieuwd naar de ervaringen met verschillende banden en hoeveelheid km's die daar bij horen.
- Kleppen stellen moet dat bij 24.000/28.000/40.000 of hoeft er alleen gekeken te worden bij 24.000?

EDIT: Kleppen heb ik gevonden is inspecteren iedereen 24.000, engelse woord is tappet :)
er zijn maar een handjevol banden geschikt voor de hayabusa, dat zijn banden in de klasse tot en met 360km/u
qua kettingset ontlopen de meeste merken elkaar niet veel dingen van DID zijn (naast de veel te dure originele) altijd een goede keus imho
je banden en ketting? ik gok op 5000km met een achterband en 10 000 km met een kettingset.. met zoveel vermogen onder je kont slijt dat als een dolle :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een normale rijstijl voor een hayabusa of gewoon? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:19
Hey gefeliciteerd. De snelste productiemotor ooit gekocht!

Wat voor motor reed je hiervoor?

-Banden: Ik zou er zelf opzetten wat je wilt (in mijn geval Dunlop Qualifiers of Michelin Pilot Power 2CT's. Die laatste doen het ook goed als het nat is. Als je alleen in droog weer rijdt zou ik voor Qualifiers gaan).

Ik neem aan dat je toch niet elke dag met 302km/h naar je werk rijdt. Als die bandjes het op mijn R1 of op een gixxer 1000 overleven, moeten ze het op een busa ook prima doen. zo vreselijk veel meer vermogen zit daar niet in.

-achterbandje.. 4000 km als je een beetje de power benut. iets meer als je rustig aan doet. Of je moet er toerbanden onder gaan leggen.. die blijven langer heel. Maarja, dat is niet zo fun rijden.

-ketting moet wel 15.000 tot 20.000 km meegaan hoor. Als je hem goed smeert natuurlijk!

-verbruik. rond de 1:15 bij normaal rijden. 1:10 als je ECHT aan het motorrijden bent en nog iets minder als je de topsnelheid gaat uit proberen..

-Achterbok.. Tja, wat jij fijn vindt. Ik gebruik altijd bokken met vorkjes aan de bovenkant. In de achterbrug van de motor zitten net voor de achterwiel-as aan beide kanten ingetapt schroefdraad waar je zogenaamde diabolo's in kan schroeven. Daar haak je de vorkjes van de achterbok in en dan krik je hem op. Eitje!

LET OP: achterbokken zijn er in verschillende hoogtes. Als je diabolo's laag gemonteerd zitten en je koopt een hele hoge achterbok, dan moet je de motor heel ver omhoog 'duwen' en dan kom je met het draaipunt van je bok heel slecht uit waardoor je vreselijk veel kracht moet zetten om hem op te bokken. Echt met je hele gewicht op die bok hangen. Dit is niet alleen lastig, maar ook gevaarlijk omdat je dan niet rustig die bok kunt gebruiken en je motor om kunt laten flikkeren.

Ik kan met mijn bok mijn R1 met 1 hand opbokken als ik naast de motor sta. Dat werkt erg prettig.

Tanktas.. Volgens mij heeft een busa geen dummy tank ofzo. Dus moet je gewoon elke magnetische tanktas kunnen gebruiken (aan het begin van het seizoen heeft de lidl vaak motor-spullen in de aanbieding. Ik heb daar 2 jaar terug een tanktas gekocht voor 15 euro. superding). Maar je kunt ook een tanktas kopen met riempjes of een complete bagster (tankovertrek in kleur van je motor) met een tanktas die je eraan kunt klikken. Ook dit is persoonlijke voorkeur.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:33:

LET OP: achterbokken zijn er in verschillende hoogtes. Als je diabolo's laag gemonteerd zitten en je koopt een hele hoge achterbok, dan moet je de motor heel ver omhoog 'duwen' en dan kom je met het draaipunt van je bok heel slecht uit waardoor je vreselijk veel kracht moet zetten om hem op te bokken. Echt met je hele gewicht op die bok hangen. Dit is niet alleen lastig, maar ook gevaarlijk omdat je dan niet rustig die bok kunt gebruiken en je motor om kunt laten flikkeren.

Ik kan met mijn bok mijn R1 met 1 hand opbokken als ik naast de motor sta. Dat werkt erg prettig.
ah tanx, dan heb ik dus een hooge bok, want ik moet er echt bijna met mijn volle gewicht op hangen, niet dat dat echt een probleem is, want als hij eenmaal in die haken zit kan hij al niet meer omvallen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
FragDaddy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:33:
Hey gefeliciteerd. De snelste productiemotor ooit gekocht!

Wat voor motor reed je hiervoor?

-Banden: Ik zou er zelf opzetten wat je wilt (in mijn geval Dunlop Qualifiers of Michelin Pilot Power 2CT's. Die laatste doen het ook goed als het nat is. Als je alleen in droog weer rijdt zou ik voor Qualifiers gaan).

Ik neem aan dat je toch niet elke dag met 302km/h naar je werk rijdt. Als die bandjes het op mijn R1 of op een gixxer 1000 overleven, moeten ze het op een busa ook prima doen. zo vreselijk veel meer vermogen zit daar niet in.

-achterbandje.. 4000 km als je een beetje de power benut. iets meer als je rustig aan doet. Of je moet er toerbanden onder gaan leggen.. die blijven langer heel. Maarja, dat is niet zo fun rijden.

-ketting moet wel 15.000 tot 20.000 km meegaan hoor. Als je hem goed smeert natuurlijk!

-verbruik. rond de 1:15 bij normaal rijden. 1:10 als je ECHT aan het motorrijden bent en nog iets minder als je de topsnelheid gaat uit proberen..

-Achterbok.. Tja, wat jij fijn vindt. Ik gebruik altijd bokken met vorkjes aan de bovenkant. In de achterbrug van de motor zitten net voor de achterwiel-as aan beide kanten ingetapt schroefdraad waar je zogenaamde diabolo's in kan schroeven. Daar haak je de vorkjes van de achterbok in en dan krik je hem op. Eitje!

Tanktas.. Volgens mij heeft een busa geen dummy tank ofzo. Dus moet je gewoon elke magnetische tanktas kunnen gebruiken (aan het begin van het seizoen heeft de lidl vaak motor-spullen in de aanbieding. Ik heb daar 2 jaar terug een tanktas gekocht voor 15 euro. superding). Maar je kunt ook een tanktas kopen met riempjes of een complete bagster (tankovertrek in kleur van je motor) met een tanktas die je eraan kunt klikken. Ook dit is persoonlijke voorkeur.
Banden zijn officieel alleen de bridgestone bt056 (en een dunlop band weet ff niet welke) goedgekeurd, het schijnt als je er wat anders onderlegt en je maakt brokken dat de verzekering moeilijk kan gaan doen. Dus neem die bandjes maar.

Heb je een suggestie welke bok ik moet nemen? Die bij motoport.nl staat voor 150 euro is dat wat? Past dat wel? En motozoom heeft geen tanktassen in het assortiment voor hayabusa, en idd die lidl dingen heb ik 1 x gezien idd daar eigenlijk niet meer. Maar dat is elk jaar zeg jij?

Hiervoor reed ik regelmatig op een R1 uit 1999, maar ja daar ben ik te groot voor vandaar nu die busa. Heb zelf bijna elke dag op een bandit 600s gereden dus heb wat verdeelde ervaring zeg maar. bijna elke dag op die 600 en 3 x per week op die R1 ofzo.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Operations schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:41:
[...]

Banden zijn officieel alleen de bridgestone bt056 (en een dunlop band weet ff niet welke) goedgekeurd, het schijnt als je er wat anders onderlegt en je maakt brokken dat de verzekering moeilijk kan gaan doen. Dus neem die bandjes maar.

Heb je een suggestie welke bok ik moet nemen? Die bij motoport.nl staat voor 150 euro is dat wat? Past dat wel? En motozoom heeft geen tanktassen in het assortiment voor hayabusa, en idd die lidl dingen heb ik 1 x gezien idd daar eigenlijk niet meer. Maar dat is elk jaar zeg jij?

Hiervoor reed ik regelmatig op een R1 uit 1999, maar ja daar ben ik te groot voor vandaar nu die busa. Heb zelf bijna elke dag op een bandit 600s gereden dus heb wat verdeelde ervaring zeg maar. bijna elke dag op die 600 en 3 x per week op die R1 ofzo.
Die bok bij motoport is een beetje raar, dat is een bok waar je hem niet van zijn jiffy af hoeft te halen. Maar ik zou een normale paddockstand nemen, net zo makkelijk, en veel gedkoper.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
[...]

Wie heeft jou dat verhaal van die banden verteld? Lijkt me echt onzinnig. Tuurlijk is de busa standaard met een bepaalde band geleverd, maar dat betekent niet dat er geen andere banden gemonteerd kunnen worden. En hoezo zou de verzekering moeilijk gaan doen bij een ongeluk.. die banden klappen ECHT niet als je ze onder een busa legt hoor. Dan zou mijn R1 ook niet veilig zijn.. en die van Grolsch ook niet. en de gixxer 1000 van Capo ook niet. etc. etc. De verzekering kan moeilijk zeggen dat een ongeluk veroorzaakt is door een bepaalde band (tenzij je op slicks gaat rijden of op andere banden die niet zijn bedoeld voor straatgebruik). De band is juiste DE mogelijkheid om je motor aan te passen aan je rijgedrag. De ene persoon rijdt wat rustiger en monteert wat hardere banden zodat ze wat langer mee gaan en de ander rijdt wat harder en monteert zachtere bandjes voor meer grip. Daarnaast hebben veel mensen ook nog een voorkeur voor een bepaald merk. Ik (zoals ik al zei) voor Michelin 2ct's en Dunlop Qualifiers, maar ik ken ook mensen die bijvoorbeeld zweren bijvoorbeeld bij Pirelli Diablo's of Supercorsa's.. Terwijl weer anderen Bridgestone BT-012's oid gebruiken..

zowel bok als tanktas... kopen wat jij prettig vindt. Kan ik geen zinvol woord over zeggen. Wat wel of niet handig voor jou in combinatie met jou motor.. In principe zouden alle tanktassen moeten werken, dus zoek een mooie uit. Motorbok zou ik gewoon bij een grote motorzaak gaan halen en even proberen. Dan later ophalen met de auto ofzo. Ik heb een officiele Yamaha stand gekocht voor mijn R6 en die past ook prima onder mijn R1. (de achterbrug van de R1 is zelfs smaller dan van de R6!!)

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 26-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FragDaddy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:29:
[...]

Wie heeft jou dat verhaal van die banden verteld? Lijkt me echt onzinnig. Tuurlijk is de busa standaard met een bepaalde band geleverd, maar dat betekent niet dat er geen andere banden gemonteerd kunnen worden. En hoezo zou de verzekering moeilijk gaan doen bij een ongeluk.. die banden klappen ECHT niet als je ze onder een busa legt hoor. Dan zou mijn R1 ook niet veilig zijn.. en die van Grolsch ook niet. en de gixxer 1000 van Capo ook niet. etc. etc. De verzekering kan moeilijk zeggen dat een ongeluk veroorzaakt is door een bepaalde band (tenzij je op slicks gaat rijden of op andere banden die niet zijn bedoeld voor straatgebruik). De band is juiste DE mogelijkheid om je motor aan te passen aan je rijgedrag. De ene persoon rijdt wat rustiger en monteert wat hardere banden zodat ze wat langer mee gaan en de ander rijdt wat harder en monteert zachtere bandjes voor meer grip. Daarnaast hebben veel mensen ook nog een voorkeur voor een bepaald merk. Ik (zoals ik al zei) voor Michelin 2ct's en Dunlop Qualifiers, maar ik ken ook mensen die bijvoorbeeld zweren bijvoorbeeld bij Pirelli Diablo's of Supercorsa's.. Terwijl weer anderen Bridgestone BT-012's oid gebruiken..

zowel bok als tanktas... kopen wat jij prettig vindt. Kan ik geen zinvol woord over zeggen. Wat wel of niet handig voor jou in combinatie met jou motor.. In principe zouden alle tanktassen moeten werken, dus zoek een mooie uit. Motorbok zou ik gewoon bij een grote motorzaak gaan halen en even proberen. Dan later ophalen met de auto ofzo. Ik heb een officiele Yamaha stand gekocht voor mijn R6 en die past ook prima onder mijn R1. (de achterbrug van de R1 is zelfs smaller dan van de R6!!)
sterker nog, het vermogen van onze R1's en bijv. de nieuwe Gixxers / kawa's ligt hoger als die van de hayabusa.

De hayabusa zal op top harder rijden vanwege haar gearing, en aerodynamica, maar wanneer rijd je daadwerkelijk 15 minuten 330km/h :?

In duitsland is het dus wel verplicht om bij duitse motoren de banden te monteren welke voorgeschreven zijn ivm de strenge tüv keuringen daar.

Zelf rij ik altijd Bridgestone (BT014 op het moment volgens mij) of supercorsa's.
Waarom :? Ik heb altijd bridgestone gehad, en ze geven mij een veilig en prettig gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 26-02-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
1 Welke banden zijn meest geschikt voor deze fiets?
2 Welke kettingset is meest geschikt?
3 Bij normale rijstijl wat is een beetje gemiddeld aantal km's wat je doet met een kettingset en een achterbandje?
4 Verbruik? Kan iemand iets zeggen over 1:? verhouding? Wederom bij een redelijk normale rijstijl
5 Welke achterbok kan ik kopen voor de hayabusa (motozoom heeft er een aantal staan)?
6 Welke tanktas is geschikt voor deze motor?
7 Kleppen stellen moet dat bij 24.000/28.000/40.000 of hoeft er alleen gekeken te worden bij 24.000?

1 : Je hebt een 200 maat achterband als ik me niet vergis standaarden die vind je niet in ieder merk. De pilot powers gaan bijvoorbeeld al niet tot 200 maar tot 190.

Maatje van me had een zx12 met 200 band achter en die heeft metzeler M3 gekocht als ik me niet vergis.

Afhankelijk van je rijstijl kun je evt. gaan switchen naar een sportieve toerband. Ga je echt gummen, kneedownen en dergelijke dan zul je toch een sportband moeten gaan kiezen ivm combinatie vermogen + rijstijl.

Als je een toerband kiest kijk dan eens naar een Pilot Road 2ct in combinatie met een pilot power 2ct voorband. Zo kun je toch wat harder insturen. Glijdend achterwiel is beter te doen als voorwiel. 4

2. De sterkste ketting die je kan krijgen op dit moment : DID ZVM2 , heb die op alle motoren liggen hier en 25.000/30.000 is , mits goed onderhoud, echt geen probleem. AFAM tandwielen doen het erg goed.

Achterband is afhankelijk van rijstijl en van keuze achterband

Sportieve achterband met veel hard acceleren, weinig bochten ( veel hard rechtdoor ) , veel remmen. 3000a 45000km

Vloeiende rijstijl, bochten en rechtuit alles met mate.60000 a 8000km echt wel te halen.

Toerband : 15.000km

4 : Ik schat 1 op 12.

5. diegene die past en kwalitatief goed is en je brug niet bekrast.

6. Koop een bagster met een tanktas.

7. 6000km kleine beurt, 12.000km grote beurt excl. kleppen stellen, 18.000km kleine beurt, 24.000km grote beurt incl. kleppen stellen.

8 ;)

Doe jezelf een plezier en koop een power commander en laat je motor afstellen. De eerste injectie's van Suzuki zijn niet geweldig ( wat haperen en aan/uit effect ) en dat is goed glad te strijken.

Rijd je automatisch soepeler, fijner, zelf verzekerder. ( scheelt ook slijtage op achterband en ketting/tandwielen )
[...]

Is enkel in Duitsland zo. Daar staat op de fahrzeugbrief exact welke banden je wel en niet mag monteren. Zolang de band een E keur merk heeft mag je er in NL op rijden.

Enigste tip die ik nog wil geven : Houd je aan de originele maten die fabrikant opgeeft :)
Vele zullen het daar niet mee eens zijn maar das pech dan ;)

Fabrikant heeft het getest en geprobeerd en wij beslissen in 5 minuten dat er wel andere maat om heen kan....... vertrouw de fabrikant nou maar ipv de stuurlui aan wal :)

Oja...

Als je veel hard rechtdoor gaat rijden, koop dan maar geen pilot powers ( als er achter een 190 maat op ligt )

Die zijn op hoge snelheden wat nerveus ten opzichte van andere banden.

[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 26-02-2008 14:10 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Zelf rij ik altijd Bridgestone (BT014 op het moment volgens mij) of supercorsa's.
Kijk dat bedoel ik. Puur persoonlijke voorkeur. Bij het kopen van mijn R1 heb ik de BT014's die erop zaten eraf laten halen om er Michelin Pilot Powers op te laten zetten. Puur omdat IK daar een goed gevoel bij heb en minder bij Bridgestone. ik heb 2 of 3x een BT-010 of 020 voorband weg kunnen gooien vanwege cupping en de 020 voorband ging glijden bij remmend insturen van een bocht. NIET prettig (al is de 020 ook geen raceband!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

- Zwart
- 28k
- BOS titanium dempers
- Limited Edition

Heb een paar vraagjes:

Engelse woord voor kleppen is toch VALVE????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:22:
[...]

Engelse woord voor kleppen is toch VALVE????
klepstelplaatjes worden volgens mij Shims genoemd of Tappet Of de steel van een klep word tappet genoemd.

Maar je hebt iig wel gelijk ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
ff een quote uit HK
arme motor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Die onderste is tof..

wij hebben paar weken terug zo'n volvo gekocht.. zal die foto eens rond mailen naar vrienden dat de volvo is ingewijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zie te zien heeft ze de broek nog aan ;) Of hij prikt hem er dwars doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zag op FTD dat de nieuwe GhostRider gepost werd. Doe er je voordeel mee, ik ga hem vanavond iig lekker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

wimmel_1 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:37:
[...]

[...]

De meeste, zoniet alle rijscholen hebben voor tijdens het lessen gewoon alle "(veiligheids) hulpmiddelen" voorhanden zodat je inprincipe nog niks zelf hoeft aan te schaffen. Voor het gebruik van helmen hebben ze meestal zelfs van die speciale haarnetjes zodat je je over de hygiëne ook geen zorgen hoeft te maken.
[...]

* L01 heeft nú dus een Shark RSF2i [afbeelding]
Dat staat niet écht op een chopper, IMHO ..... Bij een blauwe R6 ... tsjah :)

edit:

Voor de volledigheid : Dat "oortje" wat je tijdens het lessen krijgt voor de communicatie met de instructuer zou ik in m'n huidige helm dus écht niet willen hebben .... áls het überhaupt al past.
Bedankt voor je reactie, een vriend vertelde mij dat de spullen van de rijschool onwijs meuren vandaar dat ik liever met een eigen helm en kleding wil lessen.

Ik zit er aan te denken om gewoon een zwarte helm te kopen die past overal bij dus de kleurstelling hoeft geen probleem te zijn.
Ik denk niet dat mijn eerste helm een chopper wordt dus waarschijnlijk wordt het wel een intergraal helm.

Ik ga gewoon vandeweek of binnenkort ergens kijken :)

[ Voor 38% gewijzigd door L01 op 26-02-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

L01 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:28:
[...]

Bedankt voor je reactie, een vriend vertelde mij dat de spullen van de rijschool onwijs meuren
Dat is waar maar ook het pak dat je regelmatig draagt raakt zout genoeg om na 1 jaar menig visje mee te pekelen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Capo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:48:
[...]

klepstelplaatjes worden volgens mij Shims genoemd of Tappet Of de steel van een klep word tappet genoemd.

Maar je hebt iig wel gelijk ;)
klep - valve
klepsteel - valve stem
klephoedje - tappet
shims - shims ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Tylen schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:38:
Ik zag op FTD dat de nieuwe GhostRider gepost werd. Doe er je voordeel mee, ik ga hem vanavond iig lekker kijken.
Wees gewaarschuwd: Hij is echt do_de_lijk saai :Z
Voor de derde keer de Upsala run, gare GIS dingen (Ghostrider In Subaru, parodie op Getaway In Stockholm, maar net zo saai). De battle tegen een andere dude voor pink slips is wel te doen. Het raggen op de supermotard is ook geinig, maar verder zonde van je tijd. Tenzij je die gast echt heel graag ziet rijden natuurlijk, maar het is just more of the same, and even less than that zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

.KeN. schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:01:
[...]

Wees gewaarschuwd: Hij is echt do_de_lijk saai :Z
Voor de derde keer de Upsala run, gare GIS dingen (Ghostrider In Subaru, parodie op Getaway In Stockholm, maar net zo saai). De battle tegen een andere dude voor pink slips is wel te doen. Het raggen op de supermotard is ook geinig, maar verder zonde van je tijd. Tenzij je die gast echt heel graag ziet rijden natuurlijk, maar het is just more of the same, and even less than that zeg maar.
we zijn te verwend geworden ben ik bang.... Zijn tegenwoordig maar weinig motorfilmpjes die mij kunnen boeien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm moet 11 maart AVD doen, AVB en theorie natuurlijk al gehad en gehaald dus nu op naar de laatste stap. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ach heb heb net gekeken. Maar toch wel de leukste van de 5 ;)

Ik vind de bomberweekend filjmpjes altijd erg leuk. En die subaru loopt best wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ghostrider..dat kijk ik niet eens meer..... tenzij ie laat zien dat ie op Nordschleiffe op z'n bek is gegaan
>:)
teacher schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:25:
[...]

klep - valve
klepsteel - valve stem
klephoedje - tappet
shims - shims ;)
_/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Capo op 26-02-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:56

steveman

Comfortabel ten onder

Wow die politiebus kwakt 'm d'r best voor :D

Wel sneu dat ze 't een murder attempt noemen :') Moet je maar normaal rijden...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pink slips race was behoorlijk saai. De duitser heeft constant zwaailichten en loopt de hele tijd te claxoneren. Daarnaast is het maar wat duidelijk dat Ghostrider aan het inhouden is...

Die slee daarentegen, mieters wat tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Zowww, ik heb ook weer een rijdende motor voor een paar euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF500F/VF500F2.JPG
Moet dr nog wel een paar dingetjes aan doen en dan eens zien wat ik dr mee doe, weer verkopen of een tijdje zelf op rond rijden.
Laatste lijkt me leuk, het zijn gewoon heerlijke motoren om op rond te rijden, korte bochten enzo kun je het grotere spul aardig lastigvallen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

4x2 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:52:
Zowww, ik heb ook weer een rijdende motor voor een paar euro.
[afbeelding]
Moet dr nog wel een paar dingetjes aan doen en dan eens zien wat ik dr mee doe, weer verkopen of een tijdje zelf op rond rijden.
Laatste lijkt me leuk, het zijn gewoon heerlijke motoren om op rond te rijden, korte bochten enzo kun je het grotere spul aardig lastigvallen :+
_/-\o_ held! :p die VF's rijden geweldig :+ voor 400km.... :+

erg leuke dingetjes indd

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:33:
Die pink slips race was behoorlijk saai. De duitser heeft constant zwaailichten en loopt de hele tijd te claxoneren. Daarnaast is het maar wat duidelijk dat Ghostrider aan het inhouden is...

Die slee daarentegen, mieters wat tof!
Met die pinkslip zie je op een gegeven moment dat hij inhoud ja. Dan rijd die ene over de vluchtstrook en hij over een lege linkerbaan. Dan houd hij even gas in ;) Pussy :P
Opzich geen eerlijke wedstrijd. Hij rijd met knipperlichten en die andere niet ;)

@Capo: De val partij laat hij niet zien. Maar daar zijn foto's genoeg van op internet ;) Maar het rondje wat hij laat zien ziet er niet langzaam uit ;)

Dat met die slee is te porno. Ff op een hoekje wachten op een auto. Dan ernaar toe rennen en vast haken aan de sleepoog. En gaaaaaaan hahahaah. Te vet. Maar als de auto remt heb je wel een probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

rimpeldinky schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 07:26:
[...]

_/-\o_ held! :p die VF's rijden geweldig :+ voor 400km.... :+

erg leuke dingetjes indd
De 500 zou in theorie het minst brakke blok vh stel moeten hebben, maar wat dat nou waard is :+ (150 euro in dit geval..)
Ik heb m trouwens redelijk dicht bij tilburg gekocht, in Oisterwijk, advertentie stond net 5min op marktplaats toen ik m zag, maar meteen gebeld :D

Eens kijken of dat VFR blok van me dr in past, als dat lukt heb ik een ideale motor.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
@tylen : klopt heb ik gezien :) echter het nordschleiffe filmpje niet. Blijft een idioot die gast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 09:04

unclero

MB EQA ftw \o/

Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:54:
@tylen : klopt heb ik gezien :) echter het nordschleiffe filmpje niet. Blijft een idioot die gast :)
Waren jullie ook zo geschokt toen bleek dat er in dat strakke zwarte pak een kalende man van middelbare leeftijd zat? ;(

Zijn enigste leuke filmpje vond ik toen ie de politie had gewaarschuwd dat ie ging komen en vervolgens op een kinderfietsje aan kwam zetten. _/-\o_

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dat vond ik ook het leukste van alles :)

En kalende man van middelbare leeftijd... heb de foto gezien. Maar het kan nog steeds allemaal nep/show zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ach denk dat die snelweg races niet nep zijn. Wel is het opzet met die kawasaki/bmw m3/pinkslip etc maar niet met de politie.

Net zoals met die slee achter die volvo, dat moet gewoon nep zijn. Maar het is wel leuk bedacht.

Edit: Hier het filmpje van hem op de ring. http://www.youtube.com/watch?v=DbKXP7t_RlU

[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 27-02-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Het is zeker leuk bedacht en hij verdiend er goed aan.

We willen allemaal wel zoiets vinden wat verkoopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Capo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:05:
[...]

1 : Je hebt een 200 maat achterband als ik me niet vergis standaarden die vind je niet in ieder merk. De pilot powers gaan bijvoorbeeld al niet tot 200 maar tot 190.

Maatje van me had een zx12 met 200 band achter en die heeft metzeler M3 gekocht als ik me niet vergis.

Afhankelijk van je rijstijl kun je evt. gaan switchen naar een sportieve toerband. Ga je echt gummen, kneedownen en dergelijke dan zul je toch een sportband moeten gaan kiezen ivm combinatie vermogen + rijstijl.

Als je een toerband kiest kijk dan eens naar een Pilot Road 2ct in combinatie met een pilot power 2ct voorband. Zo kun je toch wat harder insturen. Glijdend achterwiel is beter te doen als voorwiel. 4

2. De sterkste ketting die je kan krijgen op dit moment : DID ZVM2 , heb die op alle motoren liggen hier en 25.000/30.000 is , mits goed onderhoud, echt geen probleem. AFAM tandwielen doen het erg goed.

Achterband is afhankelijk van rijstijl en van keuze achterband

Sportieve achterband met veel hard acceleren, weinig bochten ( veel hard rechtdoor ) , veel remmen. 3000a 45000km

Vloeiende rijstijl, bochten en rechtuit alles met mate.60000 a 8000km echt wel te halen.

Toerband : 15.000km

4 : Ik schat 1 op 12.

5. diegene die past en kwalitatief goed is en je brug niet bekrast.

6. Koop een bagster met een tanktas.

7. 6000km kleine beurt, 12.000km grote beurt excl. kleppen stellen, 18.000km kleine beurt, 24.000km grote beurt incl. kleppen stellen.

8 ;)

Doe jezelf een plezier en koop een power commander en laat je motor afstellen. De eerste injectie's van Suzuki zijn niet geweldig ( wat haperen en aan/uit effect ) en dat is goed glad te strijken.

Rijd je automatisch soepeler, fijner, zelf verzekerder. ( scheelt ook slijtage op achterband en ketting/tandwielen )

[...]

Is enkel in Duitsland zo. Daar staat op de fahrzeugbrief exact welke banden je wel en niet mag monteren. Zolang de band een E keur merk heeft mag je er in NL op rijden.

Enigste tip die ik nog wil geven : Houd je aan de originele maten die fabrikant opgeeft :)
Vele zullen het daar niet mee eens zijn maar das pech dan ;)

Fabrikant heeft het getest en geprobeerd en wij beslissen in 5 minuten dat er wel andere maat om heen kan....... vertrouw de fabrikant nou maar ipv de stuurlui aan wal :)

Oja...

Als je veel hard rechtdoor gaat rijden, koop dan maar geen pilot powers ( als er achter een 190 maat op ligt )

Die zijn op hoge snelheden wat nerveus ten opzichte van andere banden.
Capo top je info, heb je toch nog even 2 mails gestuurd met wat kleine simpele dingen. Wil dit topic niet te veel vervuilen met mijn beginnersvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Operations schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:50:
[...]
Capo top je info, heb je toch nog even 2 mails gestuurd met wat kleine simpele dingen. Wil dit topic niet te veel vervuilen met mijn beginnersvragen ;)
Kijk eens naar de topictitel. :P

btw. Beginners op een Hayabusa... 8)7
:+

Kan die trouwens ook op 25kw? Dan wil ik wel een keer proberen. :')

[ Voor 9% gewijzigd door -DG- op 27-02-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:01:
[...]

Beter op een Busa dan een R1.. op een busa schijn je ook nog redelijk makkelijk normaal te kunnen rijden...
Maar ben het met je eens is niet echt een beginners motor nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

-DG- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:01:
[...]

Kan die trouwens ook op 25kw? Dan wil ik wel een keer proberen. :')
25 kw? 3 cylinders dichtgieten met beton dan houd ie nog 30kw over :+

en indd een busa is controleerbaarder dan een R1

[ Voor 7% gewijzigd door rimpeldinky op 27-02-2008 12:12 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat de spookrijder betreft: http://www.youtube.com/watch?v=2BynK5fxxyU

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Bedoelde meer beginnersvragen m.b.t. de motor en niet het motorrijden ;)

Enne R1 been there done that zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
rimpeldinky schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:12:
[...]

25 kw? 3 cylinders dichtgieten met beton dan houd ie nog 30kw over :+

en indd een busa is controleerbaarder dan een R1
Ideale lesmotor dus. _/-\o_ Die moeten onder de 35kw zijn voor lichtvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Die powercommander voor mijn hayabusa, dat levert meer pk's op toch? Maar is het echt noodzakelijk om dat ding te kopen? En is het een kwestie van afstellen of inbouwen? Met andere woorden zou ik er 1 van iemand kunnen lenen die ff gebruiken en klaar? En schiet er er echt veel mee op om dit ding te gebruiken? PK's vind ik zo prima, dus twijfel even of het echt nodig is in mijn geval.

En nee heb inderdaad geen idee waar ik over praat qua powercommander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:56

steveman

Comfortabel ten onder

Beetje misleidende titel van 't fimpje, hij kreeg juist geen straf als ik het goed heb (Mein duits ist wat rustsig ja).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

-DG- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:21:
[...]

Ideale lesmotor dus. _/-\o_ Die moeten minimaal 35kw zijn voor zwaar vermogen.
O-)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:32

Youk

Volvo For Life

Operations schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:36:
Die powercommander voor mijn hayabusa, dat levert meer pk's op toch? Maar is het echt noodzakelijk om dat ding te kopen? En is het een kwestie van afstellen of inbouwen? Met andere woorden zou ik er 1 van iemand kunnen lenen die ff gebruiken en klaar? En schiet er er echt veel mee op om dit ding te gebruiken? PK's vind ik zo prima, dus twijfel even of het echt nodig is in mijn geval.

Moet je eigenlijk laten afstellen voor jouw motor, elk blok verschilt namelijk een klein beetje. Heb het ook gedaan bij mijn VFR. Heb nu 10 pk meer (samen met complete uitlaatlijn). Maar mijn VFR rijdt nu nog veel beter dan voorheen. Neemt beter op in de lage toeren, en houdt nergens meer in. En daarvoor heb ik het gedaan, niet zozeer voor die 10 pk extra.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Youk schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:51:
[...]

Moet je eigenlijk laten afstellen voor jouw motor, elk blok verschilt namelijk een klein beetje. Heb het ook gedaan bij mijn VFR. Heb nu 10 pk meer (samen met complete uitlaatlijn). Maar mijn VFR rijdt nu nog veel beter dan voorheen. Neemt beter op in de lage toeren, en houdt nergens meer in. En daarvoor heb ik het gedaan, niet zozeer voor die 10 pk extra.
Mmm, okee dus dat ding ga ik wel maar 1 x gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Operations schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:36:

Powercommander is een aparte computer die de benzine toevoer regelt.

Die koop je en moet je laten afstellen bij een motorzaak met een testbank.

Het gaat je niet om pk's maar om rijdbaar vermogen. Je injectie moet soepeler.

Zal je mails ff lezen zometeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:04:
[...]

Powercommander is een aparte computer die de benzine toevoer regelt.

Die koop je en moet je laten afstellen bij een motorzaak met een testbank.

Het gaat je niet om pk's maar om rijdbaar vermogen. Je injectie moet soepeler.

Zal je mails ff lezen zometeen :)
Ah okee, dus eentje lenen van iemand is een optie? ( Dan kan je de 2de mail skippen ;) )

Wat kost dat laten afstellen dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 27-02-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
2e mail beantwoord.

Powercommander is echt een vast kastje wat ingebouwd moet worden op de motor.

Echter ben ik iets vergeten.

Je hoeft niet perse een power commander te kopen (hoewel dat wel beter/nauwkeuriger is)

Je kunt bijv. naar Hoegee die hebben een Yoshimura box. Met een Yoshimura box kan men alle Suzuki injectie systemen remappen. Dat wil zeggen hun hebben de box, word aangesloten op je ecu, benzine toevoer waardes worden veranderd en je rijd naar buiten 125 euro lichter.
het is stukken minder nauwkeurig maar het kan misschien wel al voldoen.

Echter iedere keer als je iets aanpast als in sportuitlaten of een sport luchtfilter moet je opnieuw laten afstellen.

beste is dan ook om te kijken om direct sportuitlaten cq k&n/bmc filter te monteren en dan te laten afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:17:
2e mail beantwoord.

Powercommander is echt een vast kastje wat ingebouwd moet worden op de motor.

Echter ben ik iets vergeten.

Je hoeft niet perse een power commander te kopen (hoewel dat wel beter/nauwkeuriger is)

Je kunt bijv. naar Hoegee die hebben een Yoshimura box. Met een Yoshimura box kan men alle Suzuki injectie systemen remappen. Dat wil zeggen hun hebben de box, word aangesloten op je ecu, benzine toevoer waardes worden veranderd en je rijd naar buiten 125 euro lichter.
het is stukken minder nauwkeurig maar het kan misschien wel al voldoen.

Echter iedere keer als je iets aanpast als in sportuitlaten of een sport luchtfilter moet je opnieuw laten afstellen.

beste is dan ook om te kijken om direct sportuitlaten cq k&n/bmc filter te monteren en dan te laten afstellen.
Zitten nu 2 bos pijpen onder, maar wat ik mij een beetje af vraag is of dit allemaal echt zin heeft voor mij. Voor de echte racers hier zal het zeker zin hebben, maar ik ben gewoon een sportieve rijder die van A naar B rijd. Ik rijd ook nooit zonder echte bestemming, dus of 0-100 in 4,5 of 4,55 gaat maakt mij niet zo veel uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Operations schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:05:
[...]

Ah okee, dus eentje lenen van iemand is een optie? ( Dan kan je de 2de mail skippen ;) )

Wat kost dat laten afstellen dan?
rij eerst zo eens een tijd op je busa, laat een dynorun maken a 40 euro dan weetje hoe het nu loopt en of er dipjes inzitten uberhaupt

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:42:
[...]

Beetje misleidende titel van 't fimpje, hij kreeg juist geen straf als ik het goed heb (Mein duits ist wat rustsig ja).
ja maar hij was wel aangehouden :p. "k vind voor het commentaar wel grappig; alsof iemand die zo kneiterhard gaat niet weet wat ie doet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
rimpeldinky schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:24:
[...]

rij eerst zo eens een tijd op je busa, laat een dynorun maken a 40 euro dan weetje hoe het nu loopt en of er dipjes inzitten uberhaupt
Het gaat niet om de dipjes. Beetje beter lezen ;)

Het gaat om de slechte injectie van suzuki in hun eerste injectie jaren.

Je wil een motor die zo vloeiend mogelijk op pakt als je aan het gas draait. Dat doen die niet.

Hieronder staat een power commander map.

Je ziet toerental links staan en boven in gas stand positie wat aangegeven is met 2% open, 5% open, 10% open

Eerste suzuki's hebben ook 2% open en 5% open echter reageerde die daar niet op. Die begonnen vaak pas bij 8% of 10% .. wat je dan dus krijgt is dat je gas wil geven heel soepel, er geen benzine word ingespoten, je verder moet draaien en dan opeens 10% benzine inspuiting krijgt ipv 2% wat je wilde. Oftewel een AAN/UIT effect... je kan dan wel gas dicht draaien en terug naar 5% maar op pakken vanuit 0% is altijd schokkend.

En dat is erg erg vervelend rijden als je motor schokt op bijv. een rotonde.

Je doet gas dicht, schakelt terug, wil rustig gas op pakken om de rotonde op te rijden zonder te stoppen en je fiets schokt en gaat net ff harder als wat jij wilde.

Door montage van 2 bos uitlaten en waarschijnlijk geen afstelling (anders zou die het niet vragen neem ik aan) zal ding helemaal kut op pakken dus nog erger aan/uit effect.

Dipjes is iets heel anders als rijdbaarheid :) hoewel dat ook niet ok is. Maar het heeft niks met sportief rijden te maken. Als je flink doorrijd heb je er namelijk minder last van als dat je rustig aan normaal rijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-journal.com/forum/attachments/cruisers/6179d1161034209-power-commander-vs-cobra-fi200r-vs-techlusion-tfi-control-pc3map.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Capo op 27-02-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:09:
[...]

Het gaat niet om de dipjes. Beetje beter lezen ;)

Het gaat om de slechte injectie van suzuki in hun eerste injectie jaren.

Je wil een motor die zo vloeiend mogelijk op pakt als je aan het gas draait. Dat doen die niet.

Hieronder staat een power commander map.

Je ziet toerental links staan en boven in gas stand positie wat aangegeven is met 2% open, 5% open, 10% open

Eerste suzuki's hebben ook 2% open en 5% open echter reageerde die daar niet op. Die begonnen vaak pas bij 8% of 10% .. wat je dan dus krijgt is dat je gas wil geven heel soepel, er geen benzine word ingespoten, je verder moet draaien en dan opeens 10% benzine inspuiting krijgt ipv 2% wat je wilde. Oftewel een AAN/UIT effect... je kan dan wel gas dicht draaien en terug naar 5% maar op pakken vanuit 0% is altijd schokkend.

En dat is erg erg vervelend rijden als je motor schokt op bijv. een rotonde.

Je doet gas dicht, schakelt terug, wil rustig gas op pakken om de rotonde op te rijden zonder te stoppen en je fiets schokt en gaat net ff harder als wat jij wilde.

Door montage van 2 bos uitlaten en waarschijnlijk geen afstelling (anders zou die het niet vragen neem ik aan) zal ding helemaal kut op pakken dus nog erger aan/uit effect.

Dipjes is iets heel anders als rijdbaarheid :) hoewel dat ook niet ok is. Maar het heeft niks met sportief rijden te maken. Als je flink doorrijd heb je er namelijk minder last van als dat je rustig aan normaal rijd.

[afbeelding]
Heb jij een testbank? Dan koop ik misschien toch wel ff die PowerCommander (ff 300 euries). Wat rekent een dealer er nog voor? En zijn ze bij motoport hier bekwaam genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hehe hiervoor wil je niet naar een "standaard" dealer

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Operations schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:34:
[...]

Heb jij een testbank? Dan koop ik misschien toch wel ff die PowerCommander (ff 300 euries). Wat rekent een dealer er nog voor? En zijn ze bij motoport hier bekwaam genoeg voor?
Powercommander kopen, aansluiten en inbouwen zelf doen en dan naar een bedrijf met een testbank zoals Ritzen motors in Weert, Ruud Frederiks in Goes, Madracing in Noord Scharwoude , Hoegee in west brabant ergens, etc.

Afstellen zal je ook nog wel geld kosten.Hoegee rekent 150 euro daarvoor....

Ik weet dat als je de powercommander bij ritzen besteld dat hij voor 50 euro een map maakt ( als ik me niet vergis) Tis wel stukkie rijden :)

Testbank kost algauw 35.000 euro dus nee die heb ik helaas niet in mijn garage staan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Capo op 27-02-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ik heb 90€ betaald voor het afstellen van de powercommander op mijn VFR. Dit was bij Wim Motors in Aalter (België). Zeer degelijk gedaan. Eerst een run zonder, daarna verschillende runs om elke keer een stukje in te stellen. Uiteindelijk nog een laatste run voor het resultaat.

Toen ik daar weg reedt was mijn helm bijna te klein. Van daar naar huis met een enorme smile op mijn gezicht gereden. :9~ Zo vlot en leuk rijden was dat. Had ik het geweten ik had het 2 jaar eerder gedaan. En het is inderdaad vooral te merken bij het rustigere rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Youk schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:48:
Ik heb 90€ betaald voor het afstellen van de powercommander op mijn VFR. Dit was bij Wim Motors in Aalter (België).
Daar is mijn motor nieuw verkocht en heeft daar ook ooit op de bank gestaan. Zeeeer vriendelijke mensen _/-\o_
Had ik het geweten ik had het 2 jaar eerder gedaan. En het is inderdaad vooral te merken bij het rustigere rijden.
Dank je voor je bevestiging :) Lijk ik toch wat minder idioot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Even een luie noobvraag naar aanleiding van bovenstaand verhaal: Valt van een Dynojet vergelijkbare resultaten te verwachten? Mijn ZZR mag namelijk ook wel wat meer soepelheid en enthousiasme onderin hebben.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

iets, maar niet veel :p een injectiesysteem is dynamisch aan te passen nav de gasstand en toerentalm dynojet is in 3 stappen (beetje, normaal en vol open) enigsinds in teregelen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik gelezen heb komt dat gewoon door de motorkarakteristiek van een 600cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dynojet naalden voor in cabarateurs krijg je ook soepelere motor van maar minder heftig.

Maar de grootste winst pakt men met de eerste injectie fietsen :)

Omdat je als bestuurder juist een stuk hetzelfde wil als oude vertrouwde cabarateurs en men dat niet kan fabriek af ivm emissie eisen.

En enthousiasme onderin kun je wel wat winnen maar enthousiasme onder in is koppel en koppel is inhoud om het simpel te zeggen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Capo op 27-02-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hoe het zit voor je ZZR durf ik niet te zeggen, als ik me niet vergis is die nog met carburator in plaats van injectie. EDIT: Damn, moet echt eens leren van sneller te typen, staat er ineens een heel boek tussen :P

Bij mijn VFR was het vooral bij 120 km/u in de 6 draait de motor 5000 toeren. Juist rond dit toerental staat de afstelling om aan geluids en milieunormen te voldoen. Gevolg hiervan was dat bij constant gas je soms voelde dat de injectie werd onderbroken en terug opnam. Je voelt dus heel even de power wegvallen en dan terugkomen met een schokje. Dat is dus verdwenen. Plus veel beter trekken vanuit de lage toeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Youk op 27-02-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Capo: Je weet je grof misschien wat het met een 2005 gixxer doet? (600cc) Loop zelf al lange tijd met het plan om een pc te monteren maar misschien is alleen afstellen bij Hoegee al voldoende. :P Ik heb nu 104pk aan het achtwerwiel en moet er echt meer hebben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 27-02-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:58:
@Capo: Je weet je grof misschien wat het met een 2005 gixxer doet? (600cc) Loop zelf al lange tijd met het plan om een pc te monteren maar misschien is alleen afstellen bij Hoegee al voldoende. :P Ik heb nu 104pk aan het achtwerwiel en moet er echt meer hebben ;)
Hoeveel geld wil je er aan uit geven ? :P

Je zit vast aan std uitlaat en luchtfilter ivm circuit dus ik vermoed dat je niet verder gaat komen als 4 pk meer tenzij je andere nokkenassen steekt en het vermogen boven in legt.

Daarnaast is het moeilijk meten omdat je een circuit band hebt die meer weerstand bied op de rol van de testbank, de ene keer kun je op dezelfde testbank zo 3 pk meer of minder hebben afhankelijk van het merk/type band wat je gebruikt. Het is vergezocht maar het is echt zo.

Lichter onafgeveerd gewicht ? andere ketting etc ?

Ik weet niet hoeveel patat je eet en hoeveel bier je drinkt maar als de mogelijkheid er is geeft een lager lichaamsgewicht meer winst :) Daar kan ik je wel bij helpen ;) ( mail me maar eens ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 27-02-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:13:
[...]

Je zit vast aan std uitlaat en luchtfilter ivm circuit dus ik vermoed dat je niet verder gaat komen als 4 pk meer tenzij je andere nokkenassen steekt en het vermogen boven in legt.

Daarnaast is het moeilijk meten omdat je een circuit band hebt die meer weerstand bied op de rol van de testbank, de ene keer kun je op dezelfde testbank zo 3 pk meer of minder hebben afhankelijk van het merk/type band wat je gebruikt. Het is vergezocht maar het is echt zo.

Ik weet niet hoeveel patat je eet en hoeveel bier je drinkt maar als de mogelijkheid er is geeft een lager lichaamsgewicht meer winst :) Daar kan ik je wel bij helpen ;) ( mail me maar eens ;) )
oeh? het capo-dieet? >:) is dat net als bierdieet.nl?

roep ik nu wel maar ik moet/wil nog 20 kilo kwijt :+ :'(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:13:
[...]

Precies dat dacht ik zelf ook al. Maar om nou die 4 pk eruit te peuteren met een PC als het ook door Hoegee kan. Dan betaal ik liever die 125 eurie ;) En patat weinig maar bier veeel :P

85 kilo, 194cm. Te licht dus ;)

Tunen doe ik niet, kost me teveel betrouwbaarheid. Toch maar eens informeren.. Met een before en after run voor de stats :P

Motor is wel lichter dan standaard en een 520 ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hehe komt een maat van me net langs met een poster van mijn nieuwe aanwinst :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rimpeldinky schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:48:
hehe komt een maat van me net langs met een poster van mijn nieuwe aanwinst :D
10 dagen duren best lang dan ;)

NÉT als vroeger vóór je verjaardag ...... nog 10 nachtje's slapen, én dán,,,,,, :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Rimpeldinky : ik ben wat harder als andere afslank guru's ;)
Tylen schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:31:
[...]

Precies dat dacht ik zelf ook al. Maar om nou die 4 pk eruit te peuteren met een PC als het ook door Hoegee kan. Dan betaal ik liever die 125 eurie ;) En patat weinig maar bier veeel :P

85 kilo, 194cm. Te licht dus ;)

Tunen doe ik niet, kost me teveel betrouwbaarheid. Toch maar eens informeren.. Met een before en after run voor de stats :P

Motor is wel lichter dan standaard en een 520 ketting.
Tunen en betrouwbaarheid gaat wel samen maar interval voor beurten word sneller. Nokkenassen kan nog wel wat als je ze niet te wild pakt. Rest is yoshimura box ook prima als je maar een voor en na run doet. Als je een rapidbike 3 koop kun je ontsteking wat vervroegen en nog betere map maken als met de PC. Iedere cylinder eigen map etc. dan kun je wat meer winnen.
Je kunt nog paar pk winnen door andere dingen.. pair systeem op je carterventilatie aansluiten om interne wrijving te verminderen, etc. Doen ze in WSBK ook :)

En te licht... zolang je je gezond voelt ;) Als je serieus wil racen op hoger niveau zit in je gewicht nog winst :)

Ik was 72kg met 191cm 10 jaar geleden. Beter race gewicht als de 113kg nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:21:
Je kunt nog paar pk winnen door andere dingen.. pair systeem op je carterventilatie aansluiten om interne wrijving te verminderen, etc. Doen ze in WSBK ook :)
Niet je carterventilatie aansluiten op het pair systeem ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 27-02-2008 22:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 09:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

4x2 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:14:
[...]

De 500 zou in theorie het minst brakke blok vh stel moeten hebben, maar wat dat nou waard is :+ (150 euro in dit geval..)
Ik heb m trouwens redelijk dicht bij tilburg gekocht, in Oisterwijk, advertentie stond net 5min op marktplaats toen ik m zag, maar meteen gebeld :D

Eens kijken of dat VFR blok van me dr in past, als dat lukt heb ik een ideale motor.
Je blijft dus wel bij de V-vier _/-\o_ .Ik verwacht niet dat het VFR-blok er in past, maar je weet maar nooit. Als je gaat klooien iig: PICS! Ben heel benieuwd wat er allemaal bij komt kijken en of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:27:
[...]

EMIEL!!!! Niet je carterventilatie aansluiten op het pair systeem ;(
Chevy heeft zeker een punt omtrent betrouwbaarheid dat er niks is bewezen omtrent veiligheid voor blok. Zou het hoegee eens vragen.
The real Pair Valve mod uses the pair valve ports as an evac system. Removing pressure out of the cases allows the motor to spin up faster and on a 1000 is good for about 2-5hp.

Do a search here or on Google for the exact method.

This of course is illegal in all forms of roadracing. On a typical Supersport/Superstock bike the valve is thrown away, the cases are vented to the airbox, and the ports are blocked off with bolts.
http://sportbikeaddicts.com/forums/showthread.php?t=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

@capo hehe, ik vergelijkbaar in plan... alleen het er aan houden lukt me niet altijd :+
wimmel_1 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:08:
[...]

10 dagen duren best lang dan ;)

NÉT als vroeger vóór je verjaardag ...... nog 10 nachtje's slapen, én dán,,,,,, :o
juh, de bastaard werkt bij de motorzaak waar ik hem gekocht heb, ze hebben "haar" vandaag als krat binnen gehad.. na 5 minuten had ik een MMS met foto met tekst: "ik zie ik zie wat jij niet ziet" :(

ach bijkomend voordeel :+ ik weet dat ze volgende week woensdag opgebouwd wordt O+ en warmgereden wordt voor me :> dan mag ik haar zaterdag en zondag uitlaten voor de eerste 500KM >:)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:15:
@capo hehe, ik vergelijkbaar in plan... alleen het er aan houden lukt me niet altijd :+

[...]

juh, de bastaard werkt bij de motorzaak waar ik hem gekocht heb, ze hebben "haar" vandaag als krat binnen gehad.. na 5 minuten had ik een MMS met foto met tekst: "ik zie ik zie wat jij niet ziet" :(

ach bijkomend voordeel :+ ik weet dat ze volgende week woensdag opgebouwd wordt O+ en warmgereden wordt voor me :> dan mag ik haar zaterdag en zondag uitlaten voor de eerste 500KM >:)
wel foto's plaatsen voordat je gaat rijden

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rimpeldinky schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:15:

'k zou a.s. vrijdagavond/zaterdag eens gaan helpen met uitpakken/opbouwen .... of via je kennis die krat stiekum eens wat naar voren moffelen O-)

SMS "KRAT OPEN" naar »»insert number of bastaard here«« >:) >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 27-02-2008 23:42 ]

• teacher
  • Laatst online: 11:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kwam op mijn verjaardag mijn schoonvader aan met een leuk cadeautje:

Afbeeldingslocatie: http://classicdepartment.com/shop/images/AMAL276-24..jpg
Een orginele en gereviseerde Amal carb voor de Ariel. Daar zat een "doet het ook wel maar niet orginele" bing op. Deze carbs zijn onvindbaar en/of peperduur omdat het materiaal de eigenschap heeft broos te worden en te verkruimelen. :+

resultaat:
[Video: http://video.google.nl/videoplay?docid=-5693010398235585615]

* teacher is happy

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 28-02-2008 00:57 ]

Wise enough to play the fool

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

teacher schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:50:

[afbeelding]
Een orginele en gereviseerde Amal carb voor de Ariel. Daar zat een "doet het ook wel maar niet orginele" bing op. Deze carbs zijn onvindbaar en/of peperduur omdat het materiaal de eigenschap heeft broos te worden en te verkruimelen. :+

resultaat:
[video]

* teacher is happy
_/-\o_ echt oude techniek _/-\o_ :D

@ wimmel, nah, aflevering is volgende week zaterdag :p de werkplaats zit daar al voor 3 weken vol :+ ik heb dus al een bonus van een week ;)

*burp*

• Capo
  • Niet online

[afbeelding]

resultaat:
[video]

* teacher is happy
_/-\o_

Maar op wat voor termijn word het broos en zijn erg geen replica's gemaakt van nieuw materiaal ? :)

Onwijs tof.

• Tylen

Tylen

[afbeelding]

resultaat:
[video]

* teacher is happy
Gaaaaaaf, _/-\o_
Je schoonpa heeft dezelfde hobbies??

Ps. moet er geen luchtfilter op :P

• Tylen

Tylen

Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Chevy heeft zeker een punt omtrent betrouwbaarheid dat er niks is bewezen omtrent veiligheid voor blok. Zou het hoegee eens vragen.

[...]

http://sportbikeaddicts.com/forums/showthread.php?t=49
Hey ik hoor hier gratis 2 pk :P Die wil ik zeker hebben ;) Ik ga eens even gooooooglen. Thnx pik.

• Grolsch
Mijn R1 moet ook nog steeds op de testbank, is er vorig jaar niet van gekomen.
Ik heb er wel een PC3 opzitten, maar deze is nog niet helemaal juist afgesteld.

7 april mag ik naar Assen rondjes rijden, en ik wil het graag voor de tijd geregeld hebben.

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 07:57:
[...]

Hey ik hoor hier gratis 2 pk :P Die wil ik zeker hebben ;) Ik ga eens even gooooooglen. Thnx pik.
He ouwe, Goed uitzoekwerk doen want betrouwbaarheid is niet gegarandeerd :)
Chevy had wat interessante punten zoals olie dampen die ook worden weg gezogen etc.

• Tylen

Tylen

Wat ik heb kunnen vinden is dat suzuki het vanaf 2005 in de computer heeft gestopt. En dat je dan met weerstanden aan de slag moet. Hier heb ik geen zin in ;) Dus laat ik het maar zitten. Ik ga gewoon meer gas geven, later remmen en harde door de bochten ;) Dit moet ook voldoende zijn om sneller rond te gaan hahaha.

Pagina: 1 ... 32 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.