Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.261 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:14
ROFLASTC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:24:
Juist, oordopkes die ik op de beurs had gekocht zijn binnen. Vreemde gewaarwording om dat in je oren te stoppen. Dit weekend eens zien hoe dat met de motor is.
De eerste paar keer vond ik het maar niks maar eenmaal gewend wil ik niet meer zonder. Wat een genot. Tevens rij ik er ongemerkt wat harder door :o

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Paul Hewson schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:01:
[...]

De eerste paar keer vond ik het maar niks maar eenmaal gewend wil ik niet meer zonder. Wat een genot. Tevens rij ik er ongemerkt wat harder door :o
Sja, Hopelijk kan het nog samen met een soort Bike2Bike walkietalkie toestand. Mijn MP3 speler kan ik nog wel horen evenals pratende mensen

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

snars schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:37:
Die heb ik gezien, maar 125 euro lijkt me best veel geld voor een beschadigde topkuip, of niet?. Als ie nou in dezelfde kleur was... Heel misschien heb ik eentje in dezelfde kleur voor 90 euro gevonden, en anders wordt het een namaak-ding van Wagner (van een Duits GPZ-forum) voor +/- 100 euro, of toch een poging om het te plakken/lassen. Bedankt voor het meedenken iig :)
Als je alles van je huidige kuip nog hebt dan zou ik voor het "zelf lassen " procedee gaan......... kunstof kun je zélf lassen (ná wat inlezen).
Imitatie spul = niet aan beginnen, tenzij je tijd over hebt om het aan te passen, vaak kun je hier ook bevestigingspunten gaan verplaatsen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

wimmel_1 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:55:
[...]

Als je alles van je huidige kuip nog hebt dan zou ik voor het "zelf lassen " procedee gaan......... kunstof kun je zélf lassen (ná wat inlezen).
Imitatie spul = niet aan beginnen, tenzij je tijd over hebt om het aan te passen, vaak kun je hier ook bevestigingspunten gaan verplaatsen.
lassen en dan gladschuren, glasvezel er over en ff spuiten :) middagje werk indd

*burp*

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
DieterVDW schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:58:
[...]
Het zit toch vooral in het hoofd hoor denk ik. Ok dat is geen leuk gevoel, maar als je even nadenkt dan weet je dat je wiel in minder dan een tiende van een seconde over het putdeksel gepaseerd is.
(Putdeksel van 1m aan 50km/u = 78ms wiel op putdeksel. )
Je wiel heeft gewoon niet de tijd om voldoende weg te glijden om een probleem te vormen.
In 0.1s kan je achterwiel best van dat putdeksel afglijden, dan krijg je weer grip en maak je dus een rare slinger. Met een beetje mazzel is en dan niks aan de hand maar je kan ook pech hebben.
Grolsch schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:00:
[...]
leg jij in de regen dan je kneesliders op het asfalt :?

Het is toch niets meer dan normaal dat je met een nat wegdek je snelheid en rijgedrag aanpast :?
Bij regen zijn witte strepen / rubberstrepen / andere strepen / putdeksels allemaal even gevaarlijk.
Dat bedoel ik. In de regen ben ik absoluut geen fan van putdeksels en zebrapaden in de bocht en om eens of andere reden zijn er daar best een hoop van.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mca2 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:12:
[...]

In 0.1s kan je achterwiel best van dat putdeksel afglijden, dan krijg je weer grip en maak je dus een rare slinger. Met een beetje mazzel is en dan niks aan de hand maar je kan ook pech hebben.
Dan is het (net als bij de VRO cursus) "doorrijden" en de kie-en tegen de tank. Laat je niet gek maken en ga niet om je heen kijken. Als je op een gewone weg een schop voelt: vooruit kijken , knie-en en vasthouden.

And it goes BRAAAAAPP!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vriendin heeft ogen laten laseren door middel van epilasik bij Lasercompany in Hoofddorp.

Het is wat nauwkeuriger. Lijkt allemaal goed te zijn gegaan :)

Het is nu een 5 a 6maanden geleden en de ogen trekken nog steeds bij kwa zicht.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:46:
[...]

Vriendin heeft ogen laten laseren door middel van epilasik bij Lasercompany in Hoofddorp.

Het is wat nauwkeuriger. Lijkt allemaal goed te zijn gegaan :)

Het is nu een 5 a 6maanden geleden en de ogen trekken nog steeds bij kwa zicht.
kdan. kostte het?

En wat is de verwachting? 0.25 of 0.50 verschil? Ik ga het sowieso laten doen maaar ik ben vooral benieuwd of er een verschil is tussen de realiteit en de voorspellingen van de arts/chirurg

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:44:
[...]

Dan is het (net als bij de VRO cursus) "doorrijden" en de kie-en tegen de tank. Laat je niet gek maken en ga niet om je heen kijken. Als je op een gewone weg een schop voelt: vooruit kijken , knie-en en vasthouden.
gelukkig lijk ik dat automatisch goed te doen.. gister ook een situatie dat het leek alsof achterwiel even opzij dreigde te stappen, maar met bovenstaande acties trok het weer recht :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23

Quarin

Ondertitel... wasda?

Heeft iemand misschien een goede website oid over bochtentechniek. En dan heb ik het niet over circuit racen maar gewoon leuk bochtjes maken op de weg. Ik heb gisteren mijn motor gekocht en ik hoef echt geen knee-downs te maken, maar ik heb het idee dat ik het nu technisch nog niet helemaal goed doe, en verkeerde gewoontes wil ik er niet in laten slijten.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Quarin schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:37:
Heeft iemand misschien een goede website oid over bochtentechniek. En dan heb ik het niet over circuit racen maar gewoon leuk bochtjes maken op de weg. Ik heb gisteren mijn motor gekocht en ik hoef echt geen knee-downs te maken, maar ik heb het idee dat ik het nu technisch nog niet helemaal goed doe, en verkeerde gewoontes wil ik er niet in laten slijten.
http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/
(rest van de site is ook nuttig)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Quarin schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:37:
Euh sja

Zoek een dijk op, kijk goed vooruit en kijk de bocht door. Buitenkant/Binnenkant/Buitenkant/Binnenkant. Je merkt vanzelf wanneer een heel haakse bocht beter langzaam te nemen is. Een "S" vorm herken je dan vanzelf waardoor je 'm soepel er doorheen "knikt'. Zodra je op bv de Lekdijk ineens te hard rijdt merk je ook wel dat het bochten soepel gaat.

Je kan wssl wel een boekje of pagina vinden maar het zelf doen is toch het beste. Je hebt immers geen theorie boeken gehad over het daadwerkelijke besturen neem ik aan, alleen over de borden en gedragsregels

And it goes BRAAAAAPP!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
ROFLASTC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:44:
[...]

Euh sja

Zoek een dijk op, kijk goed vooruit en kijk de bocht door. Buitenkant/Binnenkant/Buitenkant/Binnenkant. Je merkt vanzelf wanneer een heel haakse bocht beter langzaam te nemen is. Een "S" vorm herken je dan vanzelf waardoor je 'm soepel er doorheen "knikt'. Zodra je op bv de Lekdijk ineens te hard rijdt merk je ook wel dat het bochten soepel gaat.
Zodra je op de lekdijk ineens te hard rijdt lig je zo onderaan de dijk... :+ Geen grap om een motor weer die dijk op te slepen hoor.. :X

Tip van mij: zoek een leuk stuurweggetje uit en blijf daar gewoon het hele seizoen vaak terugkomen. Ik heb ook een paar van die weggetjes. Dan ken je de weg, de bochten, de eventuele gevaren (uitritten) op een gegeven moment uit je hoofd en zul je zien dat je dat weggetje steeds lekkerder gaat rijden.

Gewoon een onbekende weg/dijk uitzoeken en daar maar hard gaan rijden is altijd vragen om problemen en ZEKER als je nog niet zo veel ervaring hebt. Als een bocht haakser is dan je dacht en je hebt je schrikreactie nog niet onder controle :X

Bedenk dat je ook op bekende weggetjes opeens voor een verrassing kan komen te staan. Zand in je favoriete bocht, fietser die net 3-dik om een blinde bocht komen, agenten met laserguns, etc. Dus ook daar is het (ook weer ZEKER als beginner) niet slim om heel hard te gaan rijden.

Je moet er in iedergeval altijd voor zorgen dat je enthousiasme niet sneller groeit dan je rijkwaliteiten. Zolang je dat maar in je achterhoofd houdt, gaat het wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 21-02-2008 13:23 ]

Have a wheelie good weekend!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:00:
[...]

kdan. kostte het?

En wat is de verwachting? 0.25 of 0.50 verschil? Ik ga het sowieso laten doen maaar ik ben vooral benieuwd of er een verschil is tussen de realiteit en de voorspellingen van de arts/chirurg
2750 euro, was 3250 euro maar 500 euro korting.

Verschil : 0

:)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Eh :P ik bedoel dan weer niet dat je gelijk hard moet gaan rijden op een dijk :P Doen wat je kan en niet wat je zou willen. Het ging mij meer om de rijkelijke hoeveelheid bochtjes op dijkjes. Overal kan je vanalles tegenkomen natuurlijk. Het gaat er vooral om dat je zelfvertrouwen opbouwt met bochten. En zodra je het kan en het goed voelt ga je er vanzelf hard door.

And it goes BRAAAAAPP!

• Chakotay
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmz, apart... Vandaag aan het begin van de middag was ik probleemloos van mijn werk naar de Hein Gericke in Amsterdam gereden. Daar even een oliefiltertje en nog wat spul gehaad, mijn vizier laten schoenpoetsen en na een kwartiertje weer naar buiten.

*sleutel opdraait* Hm, geen lampje... Hij stond toch in neutraal? *koppeling in, startknopje duwt* Hm, doetniets... De verlichting gaf ook niet thuis, evenals alle lampjes e.d. op het dashboard. Contactsleutel maar eens helemaal de andere kant op gedraait (stuurslot + parkeerlicht), daarbij ging de verlichting ook niet aan. De dodemansknop stond ook niet perongelijk om, dus maar even wat plastic losgeschroefd en bij de Hein Gericke om een multimeter gevraagd, hadden ze niet, maar de Kwikfit een paar meter verderop zou me wel kunnen helpen. Daar de boel even doorgemeten, bleek er maar iets van 7.5V uit mijn accu te komen... Beetje weinig :)

Aangezien ze daar alleen maar boosters e.d. voor auto-accu's hebben, me maar even laten aanduwen, waarbij de motor probleemloos aansloeg, en de verlichting en alles ook meteen meer aanging. Onderweg naar huis nog een paar keer gestopt om te testen, starten ging weer normaal, zelfs na 5 kilometer rijden al. Apart...

Nep heb ik, na de motor een paar uur hebben laten staan, de boel nog maar eens doorgemeten (direct met een multimeter aan de accupolen). 12.x V idle, dipje naar 11.x V als ik de startknop induw (waarop de motor ook weer normaal aanslaat), en piek tot 15V als ik met draaiende motor het gas opentrek.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? De boel werkt nu in ieder geval weer gewoon normaal....

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:14:
Hmz, apart... Vandaag aan het begin van de middag was ik probleemloos van mijn werk naar de Hein Gericke in Amsterdam gereden. Daar even een oliefiltertje en nog wat spul gehaad, mijn vizier laten schoenpoetsen en na een kwartiertje weer naar buiten.

*sleutel opdraait* Hm, geen lampje... Hij stond toch in neutraal? *koppeling in, startknopje duwt* Hm, doetniets... De verlichting gaf ook niet thuis, evenals alle lampjes e.d. op het dashboard. Contactsleutel maar eens helemaal de andere kant op gedraait (stuurslot + parkeerlicht), daarbij ging de verlichting ook niet aan. De dodemansknop stond ook niet perongelijk om, dus maar even wat plastic losgeschroefd en bij de Hein Gericke om een multimeter gevraagd, hadden ze niet, maar de Kwikfit een paar meter verderop zou me wel kunnen helpen. Daar de boel even doorgemeten, bleek er maar iets van 7.5V uit mijn accu te komen... Beetje weinig :)

Aangezien ze daar alleen maar boosters e.d. voor auto-accu's hebben, me maar even laten aanduwen, waarbij de motor probleemloos aansloeg, en de verlichting en alles ook meteen meer aanging. Onderweg naar huis nog een paar keer gestopt om te testen, starten ging weer normaal, zelfs na 5 kilometer rijden al. Apart...

Nep heb ik, na de motor een paar uur hebben laten staan, de boel nog maar eens doorgemeten (direct met een multimeter aan de accupolen). 12.x V idle, dipje naar 11.x V als ik de startknop induw (waarop de motor ook weer normaal aanslaat), en piek tot 15V als ik met draaiende motor het gas opentrek.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? De boel werkt nu in ieder geval weer gewoon normaal....
ik zeg rotte accu :)

*burp*

• Chakotay
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jupjup, dank voor de tips @ IRC :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

;( voorband plat. ...... Spaak door binnenband..... Naja gelijk maar die zwarte Excel velgen halen :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:36

Wokschotel

Op 6 wielen

Hoe maak ik m'n motor nou het beste schoon? Gewoon wassen met een beetje Dreft ofzo, kuipen in de was zetten en velgen met WD40 ofzo? Weekend wordt mooi weer dus wil ik hem eerst poetsen :P Ik hoef geen uitgebreide verhalen, alleen het middeltje is voldoende :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Wokschotel schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:23:
Hoe maak ik m'n motor nou het beste schoon? Gewoon wassen met een beetje Dreft ofzo, kuipen in de was zetten en velgen met WD40 ofzo? Weekend wordt mooi weer dus wil ik hem eerst poetsen :P Ik hoef geen uitgebreide verhalen, alleen het middeltje is voldoende :P
Gewoon heeeeeeel hard rijden, vliegt het vuil er zo af! ;)

Maar gewoon wat autowasmiddel? Hoeft niet eens belachelijk duur te zijn (Action/Xenos)

Als je met dreft aan de haal gaat goed afspoelen en weinig gebruiken iig, van die geconcentreerde meuk, kan zeker nog plakkerig worden ook.

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 21-02-2008 21:33 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

S100 cleaner. Ff opspuiten, 5 minuten laten schuimen en met koud water en een spons afboenen en daarna goed droog trekken. Het is nogal chemisch dus niet te lang laten zitten want anders tast het vanzelf de lak aan.

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 21-02-2008 22:00 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 02:14
ROFLASTC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:57:
[...]

S100 cleaner. Ff opspuiten, 5 minuten laten schuimen en met koud water en een spons afboenen en daarna goed droog trekken. Het is nogal chemisch dus niet te lang laten zitten want anders tast het vanzelf de lak aan.
Precies, krijg je zelfs na 3/4 jaar nog je dan groene Kawasaki nog weer terug naar de originele zwarte kleur :o

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Paul Hewson schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:16:
[...]

Precies, krijg je zelfs na 3/4 jaar nog je dan groene Kawasaki nog weer terug naar de originele zwarte kleur :o
euh? ervaring?

And it goes BRAAAAAPP!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

destil DASTY van de wibra, schijnt ENORM goed te werken :p

lalala ik heb ZO'N zin in zaterdag :D

Het gaat nu nog tussen 2 dealers:
flipsen en MC rijen... waar MC rijen het voordeel heeft atm

-met flipsen heb ik al 2x een afspraak gemaakt dat ik gebeld zou worden betreffende de financiering, twee keer zelf achteraan moeten bellen (vind ik niet geruststellend, is toch 9000 euro wat je even naar een dealer draagt!) ligt niet aan flipsen, maar aan de financieringsmaatschappij maar toch....

-mc rijen is suzuki exclusief dealer... denk dat ze er ook iets meer qua prijs kunnen doen maar ik ga het zien :)

doelstelling:
- 2008 Suzuki GSX650F
- Andere uitlaat, die std pijp is te groot :(
- minimaal een topkoffer...
- tanktasje dr bij...
- helm, handschoenen, laarzen en rugbeschermer...

(- misschien knipperlichten, die standaard doodskistjes die er op zitten vind ik niet helemaal sjiek staan.)

[ Voor 89% gewijzigd door rimpeldinky op 22-02-2008 10:04 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.44/171450001-171500000/171490001-171490100/171490012_5_Dzzx.jpeg

Vond deze foto nog. De duif is dood....

En ik hoop het zelf nooit mee te maken. Met mijn 2 meter krijg ik de duif wssl in me helm :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een keer een eend gekopt. Gelukkig niet vol op me helm maar hij raakte hem wel :P De veertjes zaten tussen de helm-kiertjes hahaha. Was precies op het moment dat ik me R6 naar de dealer bracht om hem om te ruilen.. Ik zou hem zo ff total rijden door een eend die niet uitkijkt ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:48:
[afbeelding]

En ik hoop het zelf nooit mee te maken. Met mijn 2 meter krijg ik de duif wssl in me helm :P
die avond duif-beque? :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Careful what u wish for

De enige FOD die ik ooit meemaakte was/waren 6000 vliegjes in een half uurtje over mijn motor en persoontje heen gekregen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 22:40
heb al een keer een vogel vol op m'n schouder gehad, doet best wel pijn met +- 100 km/h :(

verder schijnt mijn accu nog te leven, dus die haal ik morgen ook weer even op!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:48:
[afbeelding]

Ja dat is mijn maat :)

Waren aan het rijden in de Kempen (grens gebied ZW Eindhoven) toen ik opeens een hele boel veren zag. Eerste wat ik dacht : Ah hij schud z'n kussen uit en we gaan nu echt door rijden >:)

Maar helaas hij had een flink vette duif te pakken. Ruitje kapot, topkuip heel en de snavel heeft zich wat in de tank gezet wat een heel kleine beschadiging op leverde.

Reden op dat moment een 120km/h en hij was erg erg blij dat hij de motor overeind hield en niet schrok en niet de overleving reflexen in werking stelde.

Pak onder het bloed en veren maar verder gelukkig niks. Alleen een mooi verhaal weer voor op verjaardagen te vertellen ;)
Wel zuur want ruitje was pas 3mnd oud :X

Maar geen BBQ die avond. Motor gewassen en paar keer gelachen als een boer met kiespijn.

Paar weken daarvoor met een rit van Amsterdam naar Utrecht (megameeting motor-forum) kreeg ik op een dijk een eend tegen mijn boven arm. Deed flink zeer.

Officieel had ie voorrang want hij kwam van rechts :+

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 22-02-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

autch, maareh all risk dekt dat toch ook? :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Belray motorwash hoor ik nogal positieve verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
rimpeldinky schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:40:
Gaat wel ten koste van je No-claim he :'(
DASTY van de wibra, schijnt ENORM goed te werken
Gebruik ik ook veel. Verwijdert ontzettend goed (ketting) vet. Echt geweldig spul ! Kost ook nog eens bijna niets..

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 22-02-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"I duck for ducks" zou dus een mooie bumpersticker zijn ... hoewel, bumper... :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:33:
"I duck for ducks" zou dus een mooie bumpersticker zijn ... hoewel, bumper... :P
Gewoon een aantal vogel profieltjes op je tank. Hele voor dode beesten en halve voor gewonden. Zelfde geld voor bejaarden met rollators

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Gewoon een aantal vogel profieltjes op je tank. Hele voor dode beesten en halve voor gewonden. Zelfde geld voor bejaarden met rollators
>:)

gewoon op je helm plakken :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

even bettah harhar :P >:)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

I second that, maar dan wel vol op m'n helm. Het was binnen de bebouwde kom, maar toch is het een behoorlijke smak. Alsof dat al niet genoeg was, wilde z'n maat door mijn voorwiel vliegen.

Kamikazeducks! :( Het voelt bijna een persoonlijke aanslag.

Al met al ben ik er heelhuids vanaf gekomen op een gekrenkte ego na, want 2 maten van mij hebben 't er nu nog over. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57

DinX

Motormuis

* DinX heeft nog maar 2 dingen gekopt, 2 keer een appel.

1 keer een vrachtwagen die hem uit z'n raam smeet toen ik er voorbij ging en 1 keer in Noorwegen een tegenligger op een 90km weg. Komt hard aan kan ik je vertellen. Dat ding vliegt tegen 180 tegen je aan. Die van de vrachtwagen tegen m'n schouder, die van de tegenligger tegen m'n helm. Daa was toen gewoon een ventilatieklep afgeslagen :X

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:40:
voor 8 a 9 tientjes.... tja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:19:
[...]

voor 8 a 9 tientjes.... tja... ;)
voor 9 tientjes dekt all risk dat niet eens :p eigen risico is vaak al hoger

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Is all part of the game :P

Net zoals dat konijn dat de veenslang overstak terwijl ik eraan kwam. Dom beest.
Of toen ik ingehaald werd in de bult door een duif/eend/meeuw/iets.. Snel beest :P

(Veenslang = rechte stuk op Assen, Bult = haakse links op Assen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Konijnen en katten ontwijken is echt een hele opgave inderdaad.
Die beesten steken altijd precies over wanneer je niet verwacht dat ze dat uberhaupt nog zullen doen, laat staan halen :D

Iemand trouwens nog tips voor bike2bike comm. setjes ?
We hebben een week geleden zo'n topcom biker set gehaald, maar die dingen zijn onmogelijk om goed in je helm in te bouwen. Toen we ze min of meer hadden zitten deed het zenden het te vaak niet, dus die hebben we gelijk weer retour gedaan naar de winkel.

Ik ben op zoek naar een setje met een oortje, net als bij de rijscholen. Samen rijden gebeurt niet al te vaak, dus ik wil die zooi niet permanent in mijn helm hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Iemand enig idee hoe het met de wachttijden zit atm? Ik denk nl dat ik volgende week mijn AVB ga aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

seizoen gaat net beginnen... dus nu kun je nog geluk hebben.. over 2 maanden kun je het vergeten :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

.KeN. schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:05:
Konijnen en katten ontwijken is echt een hele opgave inderdaad.
Die beesten steken altijd precies over wanneer je niet verwacht dat ze dat uberhaupt nog zullen doen, laat staan halen :D

Iemand trouwens nog tips voor bike2bike comm. setjes ?
We hebben een week geleden zo'n topcom biker set gehaald, maar die dingen zijn onmogelijk om goed in je helm in te bouwen. Toen we ze min of meer hadden zitten deed het zenden het te vaak niet, dus die hebben we gelijk weer retour gedaan naar de winkel.

Ik ben op zoek naar een setje met een oortje, net als bij de rijscholen. Samen rijden gebeurt niet al te vaak, dus ik wil die zooi niet permanent in mijn helm hebben zitten.
http://gps.nl/motor_intercom.html

Daar hebben ze een vrij groot aanbod vind ik. Die doen niks anders dan GPS en intercom voor de motor. En zooi in je helm, ligt er maar net aan. Ik heb zo'n Nolan nCom, daar zit het allemaal mooi weggewerkt en heb je nergens last van. Alleen heb ik een klein beetje last van de microfoon. Bij gps.nl hebben ze ook kleine inbouwsetjes (dus 2 kleine platte speakertjes en een heel klein microfoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo'n nCom ding zou echt ideaal zijn ja. Maar in de voering van mijn nieuwe Schuberth ga ik liever niet lopen snijden en plakken. Dat ding zit nu echt precies goed om mijn hoofd heen namelijk.

Via jouw link kom ik toch weer uit bij die headsets waarmee je moet klussen:
Afbeeldingslocatie: http://gps.nl/hs200_klein.jpg

Ik ga deze maar 's proberen (voor dat geld lijkt het me alleen geen geweldig product :?)

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/10001272_440_03.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

.KeN. schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:28:
Zo'n nCom ding zou echt ideaal zijn ja. Maar in de voering van mijn nieuwe Schuberth ga ik liever niet lopen snijden en plakken. Dat ding zit nu echt precies goed om mijn hoofd heen namelijk.

[afbeelding]

Ik ga deze maar 's proberen (voor dat geld lijkt het me alleen geen geweldig product :?)

[afbeelding]
welke Schuberth heb je? er zijn ook Schuberth inbouw headsets...

Er is ook net een nieuw BT b2b comm setje uit die zowel B2B doet als BT met je telefoon/satnav ben alleen merk ff vergeten.. stond in de nieuwe HG catalogus (2008).

Ik ben gisteravond trouwens naar de launch van de niewe fireblade en Transalp geweest.

de witte blade is toch echt wel de mooiste:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00004.jpg

Wat me bij beide modellen opviel is dat ze een op sommige dingen wat goedkoop overkwamen..

Het remresevoir van de Blade bijvoorbeeld ziet er niet uit (zelfs de honda man zei dat 'There is no way I'm going to defend 'that''), en de blade had geen verstelbare hendels..
Al met al vond ik de bediening van mijn Versys die de helft kost er beter uit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

.KeN. schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:28:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mwa, lijken. Je ziet er toch niks van :p Zolang het werkt lijkt me dat een perfecte oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oef, die witte blade ziet er mooi uit zeg!

Ik heb vandaag gemerkt dat ik nog even moet werken aan mijn nek- rug- en "hand"spieren, want:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/gsxr750.jpg *O*

Er moet alleen een nieuwe voorband op en de zaak waar ik dat de vorige keer heb laten doen is gesloten tot de 25e. Wat zou een gemiddeld bandje kosten? Ik zie mijzelf deze eerste periode nog niet het uiterste uit de fiets halen, haha.

[ Voor 36% gewijzigd door saviour op 22-02-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die 3 dagen red je toch wel, Saviour ??

Óf is het zo dat de canvas al naar buiten steekt :+

't wordt van het weekend droog & zonnig .... volgens de berichten ... Who needs an descent profile

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Hehe, die 3 dagen red ik nog wel ja. Dat wordt lekker rijden aanstaande zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe nice.. congrats saviour :)

Ik zag laatst die blade in het bodeaux rood.. Mán wat een geil ding.
De foto's doen 'm absoluut geen recht. Maar dat was net zo bij de 2007 600RR.
ToolkiT schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:53:
[...]

welke Schuberth heb je? er zijn ook Schuberth inbouw headsets...

Er is ook net een nieuw BT b2b comm setje uit die zowel B2B doet als BT met je telefoon/satnav ben alleen merk ff vergeten.. stond in de nieuwe HG catalogus (2008).
Ik heb de R1. En de gids heb ik hier ook nog ergens liggen.
Dat zou echt ideaal zijn !
DinX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:55:
[...]

Mwa, lijken. Je ziet er toch niks van :p Zolang het werkt lijkt me dat een perfecte oplossing :)
Voor die 20 euro kan ik het inderdaad best even proberen op mijn portofoons die ik nog heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:17:
[...]

http://gps.nl/motor_intercom.html

Ik heb zo'n Nolan nCom, daar zit het allemaal mooi weggewerkt en heb je nergens last van. Alleen heb ik een klein beetje last van de microfoon. Bij gps.nl hebben ze ook kleine inbouwsetjes (dus 2 kleine platte speakertjes en een heel klein microfoontje).
Ik heb ook een nolan nCom helm, en zou graag wat mp3/gps/portofoon willen aansluiten.
Kun jij wat meer informatie geven hoe het hebt aangesloten? Ttz, heb je ook de intercom of bluetooth set erbij genomen?

Ik heb dus nu de basic kit geïnstalleerd, dus de 2 speakertjes, het microfoontje en de 2 draadjes die achter de voering uitkomen.
Nu dacht ik zo'n MIT-100 in te bouwen op de motor. Dan heb ik ook geen intercom of bluetooth kit van Nolan nodig (want die krengen zijn pokkeduur). Enige waar ik mee zit is dat ik niet weet hoe ik de nolan kan aansluiten op die mit-100. Ik zal waarschijnlijk geen gebruik kunnen maken van een standaard nolan kabel, en op internet vind ik nergens de 'pin layout' van die aansluitingen die uit de helm komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen dreft / allesreiniger. Zitten zouten in die je niet bij je motor wil hebben.
Gewoon autoshampoo is prima. Wil je een dedicated middeltje sluit ik mij aan bij de S100 fanaten :)
Velgen doe je met dasty (koop je bij de wibra, maar is echt de bomb). Daarna goed in de was zetten. Ook je ruitje, dan blijven er minder snel vliegjes op kleven. Chroom / alu met belgom.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:10:
[...]

Geen dreft / allesreiniger. Zitten zouten in die je niet bij je motor wil hebben.
Gewoon autoshampoo is prima. Wil je een dedicated middeltje sluit ik mij aan bij de S100 fanaten :)
Velgen doe je met dasty (koop je bij de wibra, maar is echt de bomb). Daarna goed in de was zetten. Ook je ruitje, dan blijven er minder snel vliegjes op kleven. Chroom / alu met belgom.
FF als aanvulling........

Als je aangekoekte/opgeplakte vliegjes wil verwijderen ... leen een nylon panty van je vriendin. Met alleen water én die panty poets je die zooi zó van je fiets af..... ;)

voor de dames hier: Helaas... eigen panty gebruiken.... en voor de vrijgezellen óf heren met vriendinnen zonder panty's ,,,,,, koop er maar 1 bij het kruidvat, ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:01:
[...]

FF als aanvulling........

Als je aangekoekte/opgeplakte vliegjes wil verwijderen ... leen een nylon panty van je vriendin. Met alleen water én die panty poets je die zooi zó van je fiets af..... ;)

voor de dames hier: Helaas... eigen panty gebruiken.... en voor de vrijgezellen óf heren met vriendinnen zonder panty's ,,,,,, koop er maar 1 bij het kruidvat, ofzo :)
Wat is dat nou voor een bekrompen gedachte?! Mannen kunnen ook panty's dragen hoor! Zitten heerlijk onder mijn motorpak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Yoshi schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:01:
[...]

Ik heb ook een nolan nCom helm, en zou graag wat mp3/gps/portofoon willen aansluiten.
Kun jij wat meer informatie geven hoe het hebt aangesloten? Ttz, heb je ook de intercom of bluetooth set erbij genomen?

Ik heb dus nu de basic kit geïnstalleerd, dus de 2 speakertjes, het microfoontje en de 2 draadjes die achter de voering uitkomen.
Nu dacht ik zo'n MIT-100 in te bouwen op de motor. Dan heb ik ook geen intercom of bluetooth kit van Nolan nodig (want die krengen zijn pokkeduur). Enige waar ik mee zit is dat ik niet weet hoe ik de nolan kan aansluiten op die mit-100. Ik zal waarschijnlijk geen gebruik kunnen maken van een standaard nolan kabel, en op internet vind ik nergens de 'pin layout' van die aansluitingen die uit de helm komen...
Ik gebruik de nCom alleen maar voor GSM en mp3-speler. Met enkel de basic setje ben je beperkt tot de kabel, zowel voor gsm als mp3-speler. Het geluid is ook erg zwak dan, al helemaal op de snelweg, dan hoor je er bijna niks meer van omdat het onversterkt is.

Ik heb er echter de bluetooth set bij. Die versterkt ook het geluid dat via de kabel binnen komt. Ik sluit m'n GSM dus aan middels bluetooth en de mp3-speler met de kabel. Als ik een gsm oproep krijg wordt de mp3-speler gemute, best handig. De strkte van het geluid is op z'n maximum bij 120 net zo goed hoorbaar als een normale hoofdtelefoon op je hoofd als je thuis zit :)

Als ik die plaatjes zie van die MIT-100 en de uitleg erbij lijkt het gewoon een 3,5mm stereo jack te zijn ? De nCom gebruikt dat ook als je een gsm aansluit met kabel. Hetzelfde stekkertje als wanneer je muziek eraan hangt. Alleen heeft die van de GSM zo'n stekkertje met een extra deeltje (dus zo'n extra rondje plastic in het midden). Het zou wel eens kunnen passen op die manier.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rlrkwescKda18n7QPVDdZ9wU/thumb.png

Zo eentje dus.

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 22-02-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:04:
[...]

Wat is dat nou voor een bekrompen gedachte?! Mannen kunnen ook panty's dragen hoor! Zitten heerlijk onder mijn motorpak!
Haal je thermo ondergoed en échte nylons niet door elkaar ??? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:04:
[...]

QFT!

Enneh... sommige dingen kunnen beter ongezegd blijven :+

* teacher denkt in plaatjes.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:15:
[...]

QFT!

Enneh... sommige dingen kunnen beter ongezegd blijven :+

* teacher denkt in plaatjes.. :D
Robin Hood..... Man in Tights.... da's dan nog normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:08:
[...]

Ik gebruik de nCom alleen maar voor GSM en mp3-speler. Met enkel de basic setje ben je beperkt tot de kabel, zowel voor gsm als mp3-speler. Het geluid is ook erg zwak dan, al helemaal op de snelweg, dan hoor je er bijna niks meer van omdat het onversterkt is.

Ik heb er echter de bluetooth set bij. Die versterkt ook het geluid dat via de kabel binnen komt. Ik sluit m'n GSM dus aan middels bluetooth en de mp3-speler met de kabel. Als ik een gsm oproep krijg wordt de mp3-speler gemute, best handig. De strkte van het geluid is op z'n maximum bij 120 net zo goed hoorbaar als een normale hoofdtelefoon op je hoofd als je thuis zit :)

Als ik die plaatjes zie van die MIT-100 en de uitleg erbij lijkt het gewoon een 3,5mm stereo jack te zijn ? De nCom gebruikt dat ook als je een gsm aansluit met kabel. Hetzelfde stekkertje als wanneer je muziek eraan hangt. Alleen heeft die van de GSM zo'n stekkertje met een extra deeltje (dus zo'n extra rondje plastic in het midden). Het zou wel eens kunnen passen op die manier.

[afbeelding]

Zo eentje dus.
Ik hebeens bij imc nagevraagd of zij een standaard kabel hebben om de nolan helm aan te sluiten, maardat hadden ze niet.Maarik kreeg wel de pin layout van hun aansluiting. Zij gebruiken zo'n 5 polige din stekker. Ofwel de nieuwere modellen hebben een firewire aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/hinssen/Headsets%20DIN-Firewire-Belegung(2)-thumb.jpg

Dusofwel moet ik zie zo'n kabel te construeren ofwel de kabel van een van de bijgeleverde headsets ofknippen en zo'n stereo jack eraan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Eergisteren motor eindelijk opgehaald, gisteren 60km gereden, vandaag 50km en morgen een stuk of 400km :)
Een beetje koud in leren pak, maar prima te doen. Laat het lekkere weer maar komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Geen post compleet zonder foto's, maar natuurlijk gefeliciteerd met je fiets! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

keus is gemaakt :P
Suzuki GSX650F 2008 \o/ inclusief hugger, middenbok en rimstriping \\o o//
Nolan 103 helm met ncom setje drbij (bluetooth)
sidi b2 laarzen
alpinestars handschoenen (enige die mij passen :+ erg brede handen)
8 maart ophalen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door rimpeldinky op 23-02-2008 16:17 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
rimpeldinky schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:24:
keus is gemaakt :P
Suzuki GSX650F 2008 \o/ inclusief hugger, middenbok en rimstriping \\o o//
Nolan 103 helm met ncom setje drbij (bluetooth)
sidi b2 laarzen
alpinestars handschoenen (enige die mij passen :+ erg brede handen)
8 maart ophalen >:)
Gefeliciteerd! Goede keus.. Nog even twee weekjes geduld hebben en dan lekker rijden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Gefeliciteerd rimpeldinky! In welke kleur heb je de motor genomen? Ik vind de (zilver / ) zwarte uitvoeringen wel mooi. En wat is een hugger? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://motor.artowest.nl/shop/images/jmv/gsxr96hugger.jpg

Zo'n ding om je achterwiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmmm Aken viel een beetje tegen als het ware... Krijg mijn vragen niet duidelijk (duits toch niet zo goed kennelijk) en er was sowieso bar weinig in mijn maat. Ik ga maar naar HG in amsterdam ofzo en bestel ea. Ik ben wel naar huis gegaan met een universele oliefilter sleutel en een motorlift die 300KG omhoog krijgt en wieltjes heeft voor 360 graden beweging.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

HG aken is niet echt groot nee, maar tijdens de "hammerpreis angebots" tijd kan je op een goede aanbeiding stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Aah ok, dankjewel. Zo'n ding heeft mijn nieewe motor ook geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

saviour schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:25:
[...]
Aah ok, dankjewel. Zo'n ding heeft mijn nieewe motor ook geloof ik.
ik kan je vertellen dat dat een leuke accesoire is :X 200 euro mag het kosten

kleur is blauw-wit overigens, ik val graag een beetje op tussen alle zwarte motoren :*)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Zo, vandaag een 400km gereden, beetje door duitsland/belgie heen gereden.
Had even een motor geleend voor het weekend, had dr wel zin in om weer eens te rijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandenvraagje, ik heb een bt010 voorband die imo beetje vreemd slijt. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar de band is niet vlak. de vlakjes(stukken tussen het profiel) hebben verschillende hoogtes. en de vlakjes zijn zelf ook niet vlak, zit beetje een curve in met het hoogste punt bij het profiel.

Band vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Ja, dat is cuppen, is iets wat ze bij bridgestone niet echt onder de knie hadden (en volgens mij nog steeds niet hebben trouwens).
Kunt die banden gewoon weg gooien voor het profiel afgesleten is omdat ze op een berglandschap lijken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is balen :( morgen dan maar even kijken of de dealer michelin pilot road 2 heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Bridgestones zijn daar inderdaad gevoelig voor. Ik zeg: alleen vervangen als je het merkt met rijden. Als je motor bij een bepaalde snelheid licht begint te trillen in het stuur bijvoorbeeld.

Ik heb vandaag de eerste wat langere (en agressievere) rit gemaakt op mijn R1. Man man man. Je snapt niet dat zo'n motor legaal de weg op mag. Die saaie jongens in Den Haag hebben echt geen idee.. Mijn R6 was al niet langzaam, maar dit is echt maf..

Alles gaat zo veel sneller op de R1, je moet veel harder werken om bij het uitacceleren van een bocht de motor een beetje in het gareel te houden.. Hij wil steeds het voorwiel in de lucht gooien bij het uitaccelereren. Nou is dat niet erg (je stuurt toch met je gewicht, dus je hebt het voorwiel niet echt nodig), maar het is wel even wennen. Dat deed de R6 toch niet zo extreem.

Daarnaast vlieg je zo hard op de volgende bocht af en zijn de remmen zo veel directer dan op de R6, dat ik daar ook nog even aan moet wennen. Voordeel is dat de motor veel minder in de voorvork duikt dan de R6. Dat is prettig omdat de motor bij het aanremmen (en de bocht in remmen) veel stabieler blijft als je de rem loslaat (bij de R6 veerde ie dan uit en dat verstoorde de gewichtsverdeling en dus de stabiliteit). Je kunt dus veel makkelijker en dieper de bocht in remmen.

Wat ik ook merk is dat je bij 'rustig' binnendoor rijden de motor gewoon in zijn 3 kan laten staan en dan kun je alles tussen 40 en 180 prima rijden zonder dat je het idee hebt dat de motor traag oppakt ofzo. Erg prettig voor rustig rijden.. nou zeg ik rustig, maar dat is dus gewoon flink doorrijden.. Als je er echt voor gaat zitten, met de tanden in het stuur zeg maar.. dan schakel je je toch wel gek. Want dan wil je het ding op toeren houden om ECHT voorruit te gaan :X

Dan klinkt de motor ook echt te gek. Bij de R1 zit het luchtfilter niet onder de tank, maar voor de tank (richting het stuur zeg maar). En er zit alleen een plastic (of in mijn geval carbonfiber) afdekkap overheen. Als je dus gas geeft en je drukt je hoofd achter het ruitje (en dus met je kin tegen dat luchtfilter) dan hoor je de luchtinlaten gieren om maar zo veel mogelijk lucht naar binnen te zuigen. Echt zo'n heerlijk mechanisch geluid. Dat overstemt dan gewoon de uitlaten (die nou ook niet echt bepaald stil zijn). Echt een kick geeft dat.

Oh en de wheelies blijven toch ook leuk.. Ik moet alleen leren om mezelf daar een beetje mee in te houden en niet overal maar dat ding op het achterwiel te zetten, gewoon omdat het kan en omdat ik 100mtr rechte weg voor me heb.. Maar gelukkig lukt dat steeds beter om die impuls te bedwingen.

Oh man. Wat een ding. Ik snap echt niet dat zo'n ding de weg op mag en dat ik daar legaal op mag rijden. Ik zit nu nog te schudden van de adrenalinebuzz.. En ik was toch wel wat gewend. Naja, zal ook wel komen omdat ik 5 maanden niet meer serieus gereden had.

Maargoed. Dit is dus precies waar ik motor voor rij. Voor de adrenaline-kick. Heerlijk, zo kan ik er weer een weekje tegen.

Ik moet nog wel wat wennen aan de motor, maar ik denk dat dat helemaal goed gaat komen. Ik was helemaal vergroeid met die R6, daar kon ik echt mee lezen en schrijven. Dan had ik, als ik lekker aan het sturen was, niet eens het gevoel dat ik een motor aan het besturen was, maar dat ik min of meer zelf van bocht naar bocht vloog. Dat ding was gewoon een extra lichaamsdeel. Klinkt vreemd. maar zo is het wel. Met de R1 heb ik dat gevoel nog niet, maar na dat ritje van vandaag denk ik dat dat alleen maar een kwestie van wat tijd en kilometers is.

Oh, mag ik iedereen aanbevelen om een gear-indicator te kopen. Ik heb vandaag voor het eerst met zo'n ding gereden (van Acumen.. montage is gewoon een paar stekkers inprikken) en ik zou nu al nooit meer zonder willen. Wat is dat makkelijk.. Je hoeft niet meer te tellen! Je schakelt nooit meer naar de verkeerde versnelling. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 24-02-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:26

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

FragDaddy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:18:
Voordeel is dat de motor veel minder in de voorvork duikt dan de R6. Dat is prettig omdat de motor bij het aanremmen (en de bocht in remmen) veel stabieler blijft als je de rem loslaat (bij de R6 veerde ie dan uit en dat verstoorde de gewichtsverdeling en dus de stabiliteit).
Heeft dit niet gewoon te maken met een juiste/persoonlijke afstelling? Ik heb ook lang moeten zoeken totdat ik mijn draai heb gevonden op mijn R6.
Ik heb volgens mij alle aspecten gehad wat een verkeerde afstelling met zich mee kan brengen. Van zwaar onbalans en onberekenbaar stuurgedrag tot pijn in mijn rug doordat de uitgaande demping te star stond.
Nu ken ik echt lezen en schrijven met deze fiets.

* Oemfoefoe hoopt dat de zomer lekker vroeg begint! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Oemfoefoe schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:27:
[...]

Heeft dit niet gewoon te maken met een juiste/persoonlijke afstelling? Ik heb ook lang moeten zoeken totdat ik mijn draai heb gevonden op mijn R6.
Ik heb volgens mij alle aspecten gehad wat een verkeerde afstelling met zich mee kan brengen. Van zwaar onbalans en onberekenbaar stuurgedrag tot pijn in mijn rug doordat de uitgaande demping te star stond.
Nu ken ik echt lezen en schrijven met deze fiets.

* Oemfoefoe hoopt dat de zomer lekker vroeg begint! :Y
Ja en nee. Natuurlijk kun je een hoop doen met het afstellen van vering, en ik ben ook nog niet tevreden over de afstelling van de R1. De R6 was veel soepeler. Bijna organisch. De R1 is nog te stoterig voor mijn gevoel. Dus ik moet er nog wel even naar kijken.

Maar ik heb het idee dat er naast afstelling ook iets anders is. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar de karakteristiek van de vering voelt toch anders dan op de R6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Frag _/-\o_ _/-\o_

Lekker buitengespeeld? :P

Het lucht-aan-zuig-geluid is vaak ook het probleem op Zolder. Maar klinkt wel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zo lekker buitengespeeld allemaal? Ik heb de motorlift en wat andere garage dingen geprobeerd. Als die DualInjector nou eens aankomt dan kan ik dat ook weer fixen :) Het suffe is dat die injector wel in Aken lag voor ongv het zelfde bedrag dat ik heb betaalt op de beurs. Maarja ik had 'm al besteld natuurlijk... It better get here... soon.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Ik heb vandaag een goeie daad verricht: ik heb het hek gerepareerd dat bij nadere inspectie toch een klap had gekregen van mijn valpartij. De boer kon er wel om lachen; hij was vroegah op z'n BSA ook een keer met de motor onderuit gegaan op die dijk. En ik was niet de enige, er waren daar al een stuk of wat auto's en motoren de bocht uit gevlogen. Bij daglicht snapte ik ook waarom het mis ging. Je hebt eerst een lange, flauwe bocht en aan het einde een redelijk scherpe knik. Overdag geen probleem, maar in het donker best verraderlijk.

Anyway, dus ik ging op stap met een kruiwagentje palen, grondboor, moker en nog wat tools. Dan ook maar niet flauw zijn en meteen het hele hek in ere herstellen. Drie paaltjes erbij gezet, prikkeldraad opnieuw gespannen...best leuk werk. Mocht je vandaag in de Ooij geweest zijn en je hebben afgevraagd waarom iemand in motorpak aan een hek zou gaan timmeren...it's me! :w

Het rijden gaat steeds beter. Jammer dat ik moest vallen in de eerste paar dagen, want nu gaat het met sprongen vooruit. Goed de bocht in kijken, benen tegen de tank klemmen en met m'n buitenste knie de motor de bocht in drukken. Gas maakt ook een enorm verschil: als je voor de bocht helemaal afgeremd en klaar bent kun je met gas erop door de bocht en gaat het kantelen zoooveel vloeiender.
Ik heb nog steeds af en toe dat ik opeens in een bocht denk "wtf, zo schuin kan niet!", maar ik slaag er toch in om de foute reflexen te onderdrukken.

Mooi man :7

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Vandaag ook lekker gespeeld. Na 18jaar mijn cb400f weer eens buiten gelaten. En afgezien van wat valse lucht was dat toch best leuk. Ok, de pk's en het remmend vermogen is niet alles maar het stuurt toch best lekker.

Toch jammer dat het 's avonds nog niet zo lang licht is, dat is weer wachten tot volgend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

snars schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:25:
Ik heb vandaag een goeie daad verricht...
d:)b Zo doet een echte kerel dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

steveman schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:37:
[...]

6 Zo doet een echte kerel dat!
:^ couldnt agree more

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 20:28
steveman schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:37:
[...]

d:)b Zo doet een echte kerel dat!
^^ Hee, waarom zeg je het zelfde als mij :D
I couldn't agree more....
Wat zitten hier toch een zooi voorbeeldrijders zeg :D De meeste motorrijders die ik tegenkom zijn niet zo'n goed voorbeeld.

Maar ik word gewoon O+ als ik dit lees.

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 24-02-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Wat zitten hier toch een zooi voorbeeldrijders zeg De meeste motorrijders die ik tegenkom zijn niet zo'n goed voorbeeld.
Bij mij is het precies omgekeerd. Ik ben normaal een hele vriendelijke en zachtaardige jongen. Soms wat te vriendelijk. Nooit te beroerd om iemand te helpen.

Maar zodra ik dat leren pak dichtrits gaat de knop om.. >:)
Ik heb nog steeds af en toe dat ik opeens in een bocht denk "wtf, zo schuin kan niet!", maar ik slaag er toch in om de foute reflexen te onderdrukken.
_/-\o_

Zolang er geen harde delen de grond raken kun je nog veel platter, dus blijven onderdrukken die reflexen en net zo lang doorgaan totdat je het gevoel niet meer hebt dat je te plat gaat.. En dan ga je weer iets platter.. etc. etc.

Net zo lang tot je je voetstepjes over het asfalt schraapt. En dan ga je er verder naast hangen en koop je kneesliders. En dan ga je nog wat platter tot je weer de voetstepjes aan de grond rijdt. En koop je hogere voetstepjes..

En dan heb je het virus wel te pakken denk ik....
Tylen schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:09:
Frag _/-\o_ _/-\o_

Lekker buitengespeeld? :P

Het lucht-aan-zuig-geluid is vaak ook het probleem op Zolder. Maar klinkt wel lekker :P
Heerlijk gespeeld ja. Motor zojuist weer helemaal schoon gemaakt. Ik ruik helemaal naar de zoete WD40 en mijn vingers zijn zo glad dat ze van het toetsenbord glijden :P

Ja, dat is een bekend probleem. Op Assen was dat toch ook gezeur? Dat mensen hun hele inlaat-traject vol moeten stoppen met foam om geen gezeur te krijgen bij de meetpaal? Of was dat op Zolder? Moet je je voorstellen hoe stil die motoren al zijn, als de luchtinlaat meer geluid maakt op de paal dan de uitlaat. En dan nog gezeur hebben :( Je mag helemaal niets meer in nederland. Zelfs niet op het circuit.

Assen is voor wat dat betreft helemaal treurig. Een van de oudste circuits.. Wordt er een nieuwe woonwijk gebouwd, gaan daar mensen wonen. Gaan ze zeuren over het geluid wat van het circuit af komt.. Ga daar dan niet wonen! Je weet dat er een circuit ligt.. Net zo als mensen die onder Schiphol gaan wonen en dan gaan klagen.. DUH! Het vervelende is dat die mensen nog serieus genomen worden ook.. Kijk naar bijvoorbeeld de cup races op Assen :'(

[ Voor 29% gewijzigd door FragDaddy op 24-02-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@FragDaddy.

Mooi verhaal om te lezen over je R1, geeft denk ik wel goed aan hoe heftig dat ding is :)

Ik vind de R1 nog steeds de mooiste motor die er is en ik zou er ook graag ooit 1tje willen kopen. Voorlopig ben ik nog met lessen bezig en zodra ik mijn rijbewijs heb komt er denk ik een CB500 of iets anders in die trand. Eerst maar eens een beetje leren rijden op een lichte motor voor ik denk iets van een half jaar. Dan wil ik overstappen naar een R6 en daar wil ik toch behoorlijk lang op rijden tot ik mij ooit eens ga wagen aan een R1. Ik vind de R1 enorm mooi maar de komende paar jaar is zo'n ding veel te ziek voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij hard remmen trilt het voorwiel wel ja, voelt niet erg veilig. En zo heel veel kilometer kan ik toch niet meer rijden met deze band.

klinkt als een hoop lol zo'n R1 frag :D ben jaloers!

ik was laatst op bezoek in die wijk die vlak naast circuit assen ligt en je hoort het wel beetje maar vond het zeker niet hinderlijk, vond wel stoer geluid eigenlijk :D Dat ze er over zeuren snap ik ook echt niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Vandaag heeft mijn toerenteller het begeven, de eerste paar km deed ie het wel goed, daarna bleef de naald een tijd lang nerveus tussen 500-700 wiebelen (terwijl ik 4000-7000 reed), en op een gegeven moment deed ie niks meer en stond ie op 0.

Is toch minder fijn om zonder die teller te rijden, van de week maar eens kijken of ik er als leek zelf iets aan kan doen (contactjes zuivermaken ofzo), anders toch maar even iemand anders ernaar laten kijken... als iemand nog een tip heeft wat het meest waarschijnlijk eraan is ofzo, dan hoor ik het graag ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 24-02-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
FragDaddy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:39:
Bij mij is het precies omgekeerd. Ik ben normaal een hele vriendelijke en zachtaardige jongen. Soms wat te vriendelijk. Nooit te beroerd om iemand te helpen.

Maar zodra ik dat leren pak dichtrits gaat de knop om.. >:)
Erhm, stiekem toch wel herkenbaar >:) Ik heb op drukke plekken nog wel een geweten, zo van "als ik die wandelaar was zou ik balen van een vol gas voorbij jankende motor". Dus dan hou ik me in. Maar het is gewoon zo zalig..in de stad voorkruipen bij de stoplichten, als eerste weg en op je dooie gemakje auto's voor blijven. Op de 80-wegen even 2 auto's voorbij steken, niet omdat je persé 180 wil rijden maar omdat het gewoon lekkerder rijdt als je niet achter zo'n koekblik hangt. Ik zit soms te schateren in m'n helm...en dat is met 60 paarden van 14 jaar oud.

Ik kan me ergens iets voorstellen van je gevoel op de R1, nonstop hilarische momenten 8)7
Zolang er geen harde delen de grond raken kun je nog veel platter, dus blijven onderdrukken die reflexen en net zo lang doorgaan totdat je het gevoel niet meer hebt dat je te plat gaat.. En dan ga je weer iets platter.. etc. etc.

Net zo lang tot je je voetstepjes over het asfalt schraapt.
Ik heb een vaste "test-rotonde" hier vlakbij, rustige plek om het schuin gaan te oefenen....De slijtbout van het linker stepje is afgebroken, dus ik ben benieuwd wat als eerste de grond raakt.

Overigens...ik wil geen al te stoere verhalen ophangen hoor, ik rij om te genieten en om van A naar B te komen, liefst heelhuids en zonder andere mensen te irriteren. Ik zie het niet als hoofddoel om zo leip mogelijk door de bocht te gaan, het blijft de openbare weg. Ik vind het wel belangrijk om (net als met de auto) de grenzen te kennen en blijven verkennen.

[ Voor 10% gewijzigd door snars op 25-02-2008 00:44 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:05
Heb vandaag wel de meest asociale motoractie uit mn hele (korte) motorrijcarrière uitgehaald: Wilde afslaan naar rechts bij een stoplicht en aangezien er rechts ook een busbaan was gebruikte ik die om vooraan de rij te komen (...I know.. :P ). Toen ik bijna vooraan was bedacht ik me dat ik ik links moest om te komen waar ik eigenlijk naartoe wilde dus ik ga vooraan de rij bijna haaks voorlangs naar links om links voor te sorteren, bedenk mezelf dat ik al half op het kruispunt sta en net zo goed kan oversteken (door rood, that is :P ) om vervolgens net voor de auto's van rechts die wel groen hadden uit te komen, gas erop gooi, bedenk dat mn maat wel voor rood is gestopt, gas inhou en met een slakkengang doorrij tot maat weer bij is :X

Misschien had ik dat middelvingertje van die automobilist ook wel verdient :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

snars schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:37:
[...]

Erhm, stiekem toch wel herkenbaar >:) Ik heb op drukke plekken nog wel een geweten, zo van "als ik die wandelaar was zou ik balen van een vol gas voorbij jankende motor". Dus dan hou ik me in. Maar het is gewoon zo zalig..in de stad voorkruipen bij de stoplichten, als eerste weg en op je dooie gemakje auto's voor blijven. Op de 80-wegen even 2 auto's voorbij steken, niet omdat je persé 180 wil rijden maar omdat het gewoon lekkerder rijdt als je niet achter zo'n koekblik hangt. Ik zit soms te schateren in m'n helm...en dat is met 60 paarden van 14 jaar oud.

Ik kan me ergens iets voorstellen van je gevoel op de R1, nonstop hilarische momenten 8)7

[...]

Ik heb een vaste "test-rotonde" hier vlakbij, rustige plek om het schuin gaan te oefenen....De slijtbout van het linker stepje is afgebroken, dus ik ben benieuwd wat als eerste de grond raakt.

Overigens...ik wil geen al te stoere verhalen ophangen hoor, ik rij om te genieten en om van A naar B te komen, liefst heelhuids en zonder andere mensen te irriteren. Ik zie het niet als hoofddoel om zo leip mogelijk door de bocht te gaan, het blijft de openbare weg. Ik vind het wel belangrijk om (net als met de auto) de grenzen te kennen en blijven verkennen.
vervang beide slijtboutjes door titanium boutjes, kost een paar centen maar is wel zo leuk als je met een groep rijd >:)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:39:
Assen is voor wat dat betreft helemaal treurig. Een van de oudste circuits.. Wordt er een nieuwe woonwijk gebouwd, gaan daar mensen wonen. Gaan ze zeuren over het geluid wat van het circuit af komt.. Ga daar dan niet wonen! Je weet dat er een circuit ligt.. Net zo als mensen die onder Schiphol gaan wonen en dan gaan klagen.. DUH! Het vervelende is dat die mensen nog serieus genomen worden ook.. Kijk naar bijvoorbeeld de cup races op Assen :'(
Ja de cupraces is gewoon shit. Ik heb dit jaar nog maar 5 cup races op Assen op de planning. Vorig jaar waren het er nog 8. De rijtijd is van 20 minuten per quali verlaagd naar 15 minuten per quali. En de races zijn van 9 ronden naar 8 ronde verlaagd. Dit houd in zo'n 15 minuten minder rijtijd en het crt verhoogd de prijs van 145 euro naar 175 euro.

Heel veel mensen stoppen met de cup of stappen over naar het ONK.

Ik wil die overstap ook maken, maar dan moet ik eerst nog 3 seconde van me tijd afsnoepen op Assen :P. ONK is namelijk een geluidsdag en daar mag je tenminste nog herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 22:40
mooi verhaal Frag ;)

Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn Réén weer eens uitgelaten sinds een dikke 4 maand, en ik herken het gevoel.

Ik moet eerst een stuke bebouwde kom rijden voordat ik op de weg uit kom waar ik op uit wil komen :P

De motor is dan warm, en dan is het 1 km rechtstuk met direct 2 hele mooi linker bochten (hoge snelheid).
Dus drempel over en 1 km vol gas :+ wat een acceleratie, binnen no time een dikke >200km/h op de teller, en dan die 2 linker knikken door, HEERLIJK 8) _/-\o_

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

als ik dat soort coureurs langs zie/hoor komen ben ik altijd bang dat ik in de weg rij :p mijn rijniveau is in verhouding zoooo laag dan :P dat voelt alsof je weer op je fietsje/brommertje voor het eerst voorbij gereden wordt door een motor :p
"als ik later groot ben dan..." :+

[ Voor 8% gewijzigd door rimpeldinky op 25-02-2008 11:08 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:06:
bij hard remmen trilt het voorwiel wel ja, voelt niet erg veilig. En zo heel veel kilometer kan ik toch niet meer rijden met deze band.
Dan zou ik hem inderdaad ook vervangen.
ik was laatst op bezoek in die wijk die vlak naast circuit assen ligt en je hoort het wel beetje maar vond het zeker niet hinderlijk, vond wel stoer geluid eigenlijk :D Dat ze er over zeuren snap ik ook echt niet nee.
Tja, het is onze hobby, dus als we achter in de tuin zitten en we horen op de achtergrond soms wat racers.. dan is dat alleen prettig.. Als het je hobby niet is kan ik me wel voorstellen dat je er aan ergert.. Maar dan moet je er dus ook niet gaan wonen.
PilatuS schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:55:
@FragDaddy.

Mooi verhaal om te lezen over je R1, geeft denk ik wel goed aan hoe heftig dat ding is :)

Ik vind de R1 nog steeds de mooiste motor die er is en ik zou er ook graag ooit 1tje willen kopen. Voorlopig ben ik nog met lessen bezig en zodra ik mijn rijbewijs heb komt er denk ik een CB500 of iets anders in die trand. Eerst maar eens een beetje leren rijden op een lichte motor voor ik denk iets van een half jaar. Dan wil ik overstappen naar een R6 en daar wil ik toch behoorlijk lang op rijden tot ik mij ooit eens ga wagen aan een R1. Ik vind de R1 enorm mooi maar de komende paar jaar is zo'n ding veel te ziek voor mij :P
Die R6 gaat al ontzettend hard (wheelies met 160km/h zijn geen enkel probleem) en stuurt ook als een scheermes. Sterker nog, mijn R6 stuurde makkelijker en neutraler dan de R1. De R6 liep echt op rails door lange doordraaiende bochten en kon je supersnel omgooien van de ene knie naar de andere voor korte bochtjes. Echt leuk speelgoed! En daar hoef je je zeker niet voor te schamen. Ik denk ook dat ik op een R6 gewoon sneller ben op mijn echte stuurweggetjes dan op de R1. Zeker als je nog een beetje legale snelheden wilt aanhouden op de tussenstukjes, want je kunt door de brute power wel inlopen op de rechte stukjes, maar dan moet je het gas helemaal open schroeven en dan gaat het ook ECHT heel erg ontzettend hard.

De R1 is leuk, maar de R6 is veel bruikbaarder op nederlandse wegen. Het leuke is dat ze ontzettend vergelijkbaar rijden. Als je op een R6 gereden hebt en je stapt op een R1 voelt het als dezelfde motor. Alleen alles gaat veel sneller.. En je hebt niet het idee dat het veel sneller gaat omdat hij qua toeren net zo klinkt als de R6. Maar bij hetzelfde toerental rijdt de R1 veel harder.
Als ik dat soort coureurs langs zie/hoor komen ben ik altijd bang dat ik in de weg rij mijn rijniveau is in verhouding zoooo laag dan dat voelt alsof je weer op je fietsje/brommertje voor het eerst voorbij gereden wordt door een motor
Och, ik kan me nog goed herinneren dat ik datzelfde gevoel had. Sterker nog. Dat ik voor mijn gevoel flink hard aan het rijden was over de lokale dijk en dat ik vervolgens door een ouwe grijze kerel op een klassieke BMW ingehaald werd :X En dan proberen bij te sloffen he.. En bij elke bocht het gevoel hebben dat je zo van de dijk rijdt. Gekkenhuis.

Enige oplossing is veel kilometers maken. Het komt echt vanzelf als je maar rijdt! Dan voel je je vanzelf meer thuis op je motor.

[ Voor 66% gewijzigd door FragDaddy op 25-02-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

rimpeldinky schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:07:
als ik dat soort coureurs langs zie/hoor komen ben ik altijd bang dat ik in de weg rij :p mijn rijniveau is in verhouding zoooo laag dan :P dat voelt alsof je weer op je fietsje/brommertje voor het eerst voorbij gereden wordt door een motor :p

[...]
Dat van mij al helemaal nu. Heb 1 keer gereden op anderhalve maand tijd ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:13:

Och, ik kan me nog goed herinneren dat ik datzelfde gevoel had. Sterker nog. Dat ik voor mijn gevoel flink hard aan het rijden was over de lokale dijk en dat ik vervolgens door een ouwe grijze kerel op een klassieke BMW ingehaald werd :X En dan proberen bij te sloffen he.. En bij elke bocht het gevoel hebben dat je zo van de dijk rijdt. Gekkenhuis.

Enige oplossing is veel kilometers maken. Het komt echt vanzelf als je maar rijdt! Dan voel je je vanzelf meer thuis op je motor.
Klopt na 2 jaar dagelijks rijden heb ik nog steeds het gevoel een amateur tezijn als is soms anderen voorbij zie komen... maar al doende leert men en alleen door ervaring word je wijzer.. gewoon blijven rijden dus..

Pagina: 1 ... 31 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.