Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Je hebt voelerplaatjes nodig, moment sleutel en nog wat dingen. Het kan idd je kop pakking zijn. Vaak nemen ze de voet pakking dan ook mee als ik me niet vergis.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Hier kan je WHB vindenunclero schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:37:
[...]
D'r zijn vast genoeg tutorials op het internet.. Een paar youtube filmpjes kijken die over het onderwerp gaan, en je bent ook al een heel stuk verder.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mocht het teveel kosten dan ga ik dat niet investeren in deze fiets, want die wilde ik sowieso met 2 of 3 jaar max weg doen om iets sportievers te kopen.
@ rimepldinky:
Nu merk ik nog geen compressieverlies ofzo maar dat is ook mijn gedachte ja. Ik heb geen idee waar zoiets hier in de buurt gedaan kan worden maar ik ben ook bang voor een dergelijk bedrag.
Wellicht dat ik hem nu dan in de verkoop doe voor zo'n € 500 - 600 en dan een andere motor neem.
Ik vind de Suzuki's wel mooi. Vooral de GSX-R 750 trekt mij enorm. Het lijkt mij een fiets waar ik dan kwa vermogen lang mee vooruit kan. Ik ben bang dat een GSX 750f het "net niet" zal zijn.
Bedankt voor alle reacties tot dusver iig!
[ Voor 55% gewijzigd door saviour op 18-02-2008 16:30 ]
*burp*
Iemand een tip waar ik moet zijn?
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Verder kun je je natuurlijk ook vast online oriënteren bij bijvoorbeeld Motozoom of Louis.de.
BMW is saai en Ducati gaat altijd stuk
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ik lurk al een jaartje ofzo mee met dit topic, en zie eigenlijk alleen maar positieve dingen over Hein Gericke voorbij komen. Wellicht een idee om daar in het weekend eens heen te gaan!
Mochten andere nog (goede) winkels weten in de buurt van Enschede dan hoor ik het graag.
Goed en goedkoop!
www.moto-team.nl
ik afgelopen zaterdag m'n accu er maar eens uitgehaald, omdat de optimate niets meer deed
Wat een operatie zeg, uiteindelijk de tank los moeten halen om m'n accu eruit te krijgen
Accu staat nu achter het reanimeer apparaat, hopen dat het wat wordt, anders een nieuwe.
[ Voor 61% gewijzigd door Grolsch op 18-02-2008 16:53 ]
aparte openingstijden:Grolsch schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:51:
in enschede zit een goede kleding winkel, moto team heet het volgens mij!
Goed en goedkoop!
www.moto-team.nl
Ga daar in ieder geval donderdag maar 's kijken, zal ook meteen een kleine review plaatsen.Donderdag 17:00 tot 20:00
Vrijdag 17:00 tot 20:00
Zaterdag 10:00 tot 17:00
zoiets?ROFLASTC schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:37:
[...]
euh jah zo'n ducati met termignoni's roffel? Euh beetje lastig uitleggen zo
http://www.4shared.com/fi...2008-02-16_14h04m32s.html
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
lijkt me een zaakje van mensen die het erbij doen naast een 'normale' baan..Freelance schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:00:
[...]
aparte openingstijden:
[...]
Ga daar in ieder geval donderdag maar 's kijken, zal ook meteen een kleine review plaatsen.
Of mensen die gewoon meer met reparatie bezig zijn en geen behoefte hebben aan meer personeel om ook nog eens 5 dagen in de week de shop te runnen.ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:13:
[...]
lijkt me een zaakje van mensen die het erbij doen naast een 'normale' baan..
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
kan ook maar gezien hun locatie denk ik niet dat ze daar sleutelen...unclero schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:20:
[...]
Of mensen die gewoon meer met reparatie bezig zijn en geen behoefte hebben aan meer personeel om ook nog eens 5 dagen in de week de shop te runnen.
(/me heeft vroeger in het begin van de zelfde straat gewoond, maar kent de zaak zelf niet)
Hij geeft ook rijles. Is een beetje een eenmans zaakje die nog 1 extra iemand in dienst heeft. Reperaties kan je daar ook laten doen. En die zaak is ook nog wel eens buiten die winkeltijden open.ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:13:
[...]
lijkt me een zaakje van mensen die het erbij doen naast een 'normale' baan..
Zag ik net langskomen op Miro, kent iemand dit? 't Is een podcast over motoren.
Tijdens het eten eens even bekijken, ervaringen volgen
Op zich wel grappig... maar 't geluid zuigt

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 18-02-2008 18:55 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kalsbeek in ZwolleFreelance schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:09:
Ik heb een tijdje terug ook mijn rijbewijs gehaald, ben nu alleen opzoek naar winkel in/rondom Enschede die een beetje goede betaalbare kleding verkoopt?
Iemand een tip waar ik moet zijn?
Ten Kate in Nieuwleusen
Motor Oost in Rijssen
Dat zijn de wat "grotere" zaken in Overijssel. Je hebt verder nog genoeg "kleine" zaken.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een beginnersfiets die ik medio april-mei ga aanschaffen.
Alleen ben ik beginnend bestuurder (A-beperkt) en zit dus vast aan de 25kw-regeling. Ik vind dit persoonlijk niet heel erg (ben nu 20, word in september 21 maar wil dit seizoen meepakken en dan doe ik als ik 21 ben wel weer opnieuw examen). Maar dit maakt het eisenlijstje voor een motor wel behoordelijk gecompliceerd.
- Moet 25kW op kenteken zijn / gemaakt kunnen worden.
- Duopassagier moet er "normaal" op kunnen zitten (iig een uur uit kunnen houden
- Moet na 25kW tijd "fun" blijven (Alhoewel er bijna zeker een R6 komt na m'n 25kW tijd, maar voor het geval dat hij er niet komt dan maar).
- Moet een sport motor zijn / lijken.
Ik vind de zx6-r van bj 2000+ erg mooi (die met 1 lampen ipv 1, de grote en de kleine (2003+?). Hiervan weet ik dat hij iig 25kW op kenteken gezet kan worden zonder problemen. Iets wat voor mij héél belangrijk is.
Is er nog meer keuze wat betreft motoren? Ik blijf namelijk steken op de Kawasaki
Dr zijn weinig echte sportmotoren die 25kw op kentekne kunnen. een zx6r is een hele goede keus omdat ze van voor 2003 officieel sport toer zijn, en je duo dus goed kan zitten, en ze kunnen legaal 25kw op kenteken.RedHat schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:15:
Hallo,
Ik ben eigenlijk op zoek naar een beginnersfiets die ik medio april-mei ga aanschaffen.
Alleen ben ik beginnend bestuurder (A-beperkt) en zit dus vast aan de 25kw-regeling. Ik vind dit persoonlijk niet heel erg (ben nu 20, word in september 21 maar wil dit seizoen meepakken en dan doe ik als ik 21 ben wel weer opnieuw examen). Maar dit maakt het eisenlijstje voor een motor wel behoordelijk gecompliceerd.
- Moet 25kW op kenteken zijn / gemaakt kunnen worden.
- Duopassagier moet er "normaal" op kunnen zitten (iig een uur uit kunnen houden).
- Moet na 25kW tijd "fun" blijven (Alhoewel er bijna zeker een R6 komt na m'n 25kW tijd, maar voor het geval dat hij er niet komt dan maar).
- Moet een sport motor zijn / lijken.
Ik vind de zx6-r van bj 2000+ erg mooi (die met 1 lampen ipv 1, de grote en de kleine (2003+?). Hiervan weet ik dat hij iig 25kW op kenteken gezet kan worden zonder problemen. Iets wat voor mij héél belangrijk is.
Is er nog meer keuze wat betreft motoren? Ik blijf namelijk steken op de Kawasaki
Anders ga je naar de sport/toer klasse, met de fazer 600 en cbr600f enzo.
No signature required.
Dan ga ik toch even rondneuzen voor een ZX6-R tussen de 2000 en 2003 (Die hebben nog een redelijke duo zadel, 2003+ veelal met plastic kapje als duozadel en erg klein)
Toch wil ik ze allebei
Verwijderd
Zoek voorlopig een andere leuke hobby, dan gaat dat jaartje zo voorbij
Op marktplaats staan er behoorlijk veel ZX6R fietsen. Veel plezier met zoeken! Maar weet je wel zeker dat je op je 21e wéér examen wil doen i.p.v. een extra jaar beperkt rijden?RedHat schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:33:
Dan ga ik toch even rondneuzen voor een ZX6-R tussen de 2000 en 2003 (Die hebben nog een redelijke duo zadel, 2003+ veelal met plastic kapje als duozadel en erg klein)
Zou het eerlijk gezegd niet meer kunnen zeggen. ik herinner mij wel dat de Versys die ik zag een aftermarket systeem had zoals in deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=1-IlHlGEDhY
De uitlaat zag er iig net zo uit , 2 korte pijpjes ipv de gewone doos
edit: de non-DBkiller versie dan
[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 18-02-2008 23:06 ]
And it goes BRAAAAAPP!

Ja, het is precies wat je denkt maar dan 5x stommer. Iets met bocht, berm en grasprietjs van dichtbij bekijken. Ik kan wel janken
I reject your reality, and substitute my own.
WOW! Binnen 50 uur tijd? Dat is wel erg kort.snars schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:15:
Hoe kom ik aan een kuipje voor een GPZ500s, nieuw type, donkerpaars?![]()
Ja, het is precies wat je denkt maar dan 5x stommer. Iets met bocht, berm en grasprietjs van dichtbij bekijken. Ik kan wel jankenIs dit een nieuw record?

Heeeeel snel een allrisk verzekering afsluiten misschien?
...
[ Voor 9% gewijzigd door -DG- op 19-02-2008 00:37 ]
Het meest bizarre is nog die 1-2 seconden voor de touchdown. Je hersenen gaan in overdrive en je zit in een soort slow-motion toneelstuk met een hele strenge regisseur.
Het volgende moment sta ik naar een pruttelend hoopje motor te kijken. Ah DAAAR is die rooie knop voor."Dit gaat niet luk-ken.....een ervaren motorrijder zou nu scherper insturen......maar jij gaat naar je voorrem grijpen, alsof dat iets helpt......ah kijk daar blokkeert het voorwiel al...gaan we voor of na dat paaltje terecht komen...haha, straks hoor je ook bij de club van mensen die hun nieuwe motor meteen in de prak reden...hoe ga je DAT nou uitleggen.....hee die landing is best zacht..."
Anyway...het klassieke bocht-niet-halen-en-panieken-geval. Ik reed niet eens hard, maar het was gewoon een combinatie van factoren. Slecht zicht, niet vooruit kijken, glad wegdek, oververmoeidheid, risky weggetje...wrong place at the wrong time. Onderuit remmen pakte nog niet eens zo verkeerd uit anders was ik door een hek gegaan. Maarja, waarom niet gewoon in 1x die bocht halen...
Alleen de kuip heeft op z'n donder gehad, maar ik ben wel bang dat het subframe ook een beetje krom is (eerder gezien bij een GPZ). Stom stom...ik ben er echt ziek van, het was zo'n mooi ding.
..maar serieus, waar ga ik zo'n kuip vandaan halen?
Zal vast niet de enige keer worden namelijk, iedereen neemt wel eens een bocht te krap, maar je moet juist door blijven kijken, dan komt het vrijwel altijd goed. En misschien handig om te weten hoe tegensturen werkt, dan weet je ook hoe je sneller kunt corrigeren.
Waar je een kuip vandaan haalt weet ik niet. Heb je verder nog schade?
- ebay
- marktplaats
- motorsloop.nl
maak je niet te druk trouwens, ik deed er 2 dagen langer over met mijn GPX250, maar ik maakte die 2 dagen goed door midden in de stad, op een recht stuk waar 400 man uitgaansvolk liep op mn muil te gaan
ben iig maar blij dat je op een oud beestje reed en niet op een vlamnieuwe GSXR1000 k8 ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door rimpeldinky op 19-02-2008 07:44 ]
*burp*
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Gekregen paard moet je nooit in de bek kijken
Nee absoluut geen recordsnars schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:15:
Ja, het is precies wat je denkt maar dan 5x stommer. Iets met bocht, berm en grasprietjs van dichtbij bekijken. Ik kan wel jankenIs dit een nieuw record?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
het is een bekend feit dat ELKE motorrijder een keer op z'n plaat gaat.snars schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:15:
Nu heb jij dat moeilijke gedeelte al gehad in ieder geval, ik wacht er al 6 jaar op
Don't cry, fix your bike and drive
Er zijn genoeg motorslopen waar je wacht weg kunt halen, en anders repareren met matjes etc.
hier staan vrijwel alle motorslopen op:
http://motorsloop.net/
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 19-02-2008 08:43 ]
Vanmiddag nog een lesje, en dan maar hopen dat het goed gaat. Iemand nog tips?

1 Foutje... appeltje eitje uiteindelijk
Succes morgen eskimootje!
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Halfuur is wel erg optimistisch. Je hebt een uur van binnenkomst t/m handje schudden na afloop. 5-10 minuten kletsen, rustig naar motor lopen, ogentest, minuut of 40 rijden, terug, uitslag, geslaagd.Eskimootje schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:23:
Ik mag morgenochtend op voor mn AVD, ik neem aan dat dat ongeveer een half uurtje duurt?
Vanmiddag nog een lesje, en dan maar hopen dat het goed gaat. Iemand nog tips?

Tip: gewoon rijden zoals je met lessen rijdt. Ontspannen, vlot, en je vooral niet drukmaken om dat het een examen is. Als je instructeur vindt dat je er klaar voor bent (en anders liet hij je geen examen doen), dan ben je er klaarvoor. Gewoon rijden, en na afloop blij zijn.
Verwijderd
zijn idd zat filmpjes op youtube te vinden van mensen die met hun net gekochten motor weg rijden bij de dealer en 3 meter verder al weer op hun bek gaan.
waarvan ik de nieuwe motor van de voorzitter van de CBR club toch het mooiste vindVerwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:47:
[...]
zijn idd zat filmpjes op youtube te vinden van mensen die met hun net gekochten motor weg rijden bij de dealer en 3 meter verder al weer op hun bek gaan.

*burp*
2 jaar dan toch? (anderhalf)Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:52:
Als je toch een R6 gaat kopen zou ik gewoon nog een jaartje wachten. Een jaar is echt in no time voorbij. Beetje zonde om nu geld uit te geven aan een beperkte motorfiets die je dan volgend jaar toch weer kwijt moet.
Zoek voorlopig een andere leuke hobby, dan gaat dat jaartje zo voorbijGa hang-gliden of zo, lijkt me ook kicken
Of... Honda Rebel.. Aprilia RS125.. Suzuki Savage.. en ga zo nog maar het rijtje af.
En die dingen raak je meestal toch wel weer kwijt, of je houd ze erbij, zo duur zijn die nou ook weer niet
25kw fietsen zijn enorm waardevast iddunclero schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:33:
Of gewoon een 25kw fietsje kopen zodat je tenminste nog een beetje lekker rond kan tuffen enzo (t gaat mooi weer worden). Als je moet forensen door de stad is een motoscoot misschien wel iets.
Of... Honda Rebel.. Aprilia RS125.. Suzuki Savage.. en ga zo nog maar het rijtje af.
En die dingen raak je meestal toch wel weer kwijt, of je houd ze erbij, zo duur zijn die nou ook weer niet.
*burp*
Verwijderd
Street (naked) | Cruiser |
Klikbaar voor high res Yamaha XJR 1300 | Klikbaar voor high res Yamaha V-Star 1300 |
Klikbaar voor high res Suzuki GSX 1400 | Klikbaar voor high res Kawasaki Vulcan 1600 |
Klikbaar voor high res Triumph Bonneville T100/Thruxton | Klikbaar voor high res Harley Davidson Dyna |
Allemaal in het zwart uiteraard
En allemaal zijn ze rond de 8000-10000 euro**, dus tweedehands zullen ze elkaar ook niet veel ontlopen. Gelijk welke van bovenstaande 'would be just fine'. Met een lichte voorkeur voor de XJR 1300
Ik ben alleen nogal groot, dus misschien zal de Triumph net wat te klein ogen voor iemand van mijn postuur (jammer, want het is een mooie bike)
</verkapte overzicht kwijl post voor mezelf>
** Behalve de Dyna dus, maar die staat er alleen tussen indien budget geen probleem zou zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 17:46 ]
Verwijderd
Linkje naar die eersterimpeldinky schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:54:
[...]
waarvan ik de nieuwe motor van de voorzitter van de CBR club toch het mooiste vinden op een mooie 2e plek de duitser met zn nieuwe GSXR1000
De reply van mij sloeg meer op mezelfVerwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:47:
[...]
Omdat ik hier niet zo actief ben wat betreft het posten. Lees elke dag wel het topic maar post eigenlijk maar zelden, enkel als ik wat zinnigs heb te melden-DG- schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:45:
[...]
Waarom heb jij zo'n poserfiets maar sta je niet in de startpost?
Mag het eigenlijk niet maar moest toch wel ff lachen. Zal mij hopelijk nooit gebeuren.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ik vind het een slechter moment om geen helm te dragensteveman schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:34:
Oef, slecht moment om geen handschoenen te dragen
*burp*
Waarom geeft die gek ook zo'n dot gas terwijl zijn fiets nog schuin staat

Richt een camera op iemand en.. eh.. ja dan krijg je dit soort dingen hè
Mha, hij hield z'n kin van de grond anders hoorrimpeldinky schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:03:
[...]
ik vind het een slechter moment om geen helm te dragen
Lol ! (van een dealer pagina)TE KOOP: Kawasaki Z 650 Ratbike Print | Terug
Kleur: zwart
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1978
Extra's: lelijke motorfiets
Vraagprijs: € 750,-
Koude (nieuwe) banden!.KeN. schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:09:
[...]
Waarom geeft die gek ook zo'n dot gas terwijl zijn fiets nog schuin staat
Richt een camera op iemand en.. eh.. ja dan krijg je dit soort dingen hè
Als je het kenteken en het chassisnummer weet (even kopie van kentekenbewijs vragen) dan kun je hem gewoon telefonisch van te voren verzekeren en aangeven op welke dag (de dag dat je hem gaat halen) de verzekering in moet gaan. Dat is heel normaal bij het afsluiten/omzetten van een auto/motor verzekering.Is het zo dat de motor onverzekerd is op het moment dat we naar het postkantoor zijn gegaan? Want ik wil eigenlijk gewoon thuis via internet rustig de verzekering regelen in plaats van dat daar ter plekke via de telefoon te regelen. Unive is op dit moment de goedkoopste (70e) dus daar ga ik hem verzekeren.
[ Voor 51% gewijzigd door FragDaddy op 19-02-2008 19:29 ]
Have a wheelie good weekend!
Ik ga één dezer dagen kijken voor een GSX-R 750 uit 1991, ik kan niet wachten!
Klopt, zodra de motor is overgeschreven ben je niet verzekerd. Echter je ben verplicht om direct je motor te verzekeren. Dus niet eerst een week ofzo de schuur inschuiven en dan pas verzekeren, dat kan problemen geven mochten ze het controleren.Quarin schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:19:
Is het zo dat de motor onverzekerd is op het moment dat we naar het postkantoor zijn gegaan? Want ik wil eigenlijk gewoon thuis via internet rustig de verzekering regelen in plaats van dat daar ter plekke via de telefoon te regelen. Unive is op dit moment de goedkoopste (70e) dus daar ga ik hem verzekeren.
Als je vooraf van de verkoper even het chassisnummer of meldcode en het kenteken vraagt kun je vooraf al de motor verzekeren vanaf de dag dat de overschrijving gaat plaatsvinden. Zo heb ik het de eerste, tweede en derde keer ook gedaan. Mocht de koop nou niet doorgaan, bijvoorbeeld omdat je nog een proefrit moet doen en die niet beviel, kun je de papieren terugsturen met de opmerking dat het niet doorging. Doet Unive niet moeilijk over, ben ik namelijk ook verzekerd.
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag man
Ook met warme banden was 'ie waarschijnlijk wel op zijn bek gegaan.
Je hebt helemaal gelijk-DG- schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 07:16:
Volgende keer zogauw je zoiets merkt heel ver de bocht in kijken! Gewoon naar de weg 300 meter voor je in het verloop van de bocht.
Zal vast niet de enige keer worden namelijk, iedereen neemt wel eens een bocht te krap, maar je moet juist door blijven kijken, dan komt het vrijwel altijd goed. En misschien handig om te weten hoe tegensturen werkt, dan weet je ook hoe je sneller kunt corrigeren.
Ik herken het wel van sportklimmen: zo in de stress schieten van een situatie dat je verstijft en precies het verkeerde doet. De kunst is om steeds die situaties op te zoeken zonder brokken te maken, dan raak je steeds meer gewend aan de spanning en kun je je hoofd koel houden.
Wat me nu pas opvalt: ik heb eigenlijk bijna niks geleerd over bochtentechniek. Ik zit met hele simpele vragen als:
- wanneer wel of juist niet afschuinen?
- moet je bij snelle bochten gewoon blijven zitten, of een beetje gaan verzitten?
- helpt het om bij een noodstop iets voorover te gaan zitten (meer druk op je stuur)
Maargoed, ik rij lekker door. Ik heb vanavond nog wat geoefend met korte bochtjes en hard remmen.
Nee, eigenlijk alleen de topkuip. Het subframe is wel te redden. Ik ben niet eens met m'n helm op de grond gekomen.Heb je verder nog schade?
Verwijderd
Ben je er zelf wel goed vanaf gekomen?snars schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:15:
Zelf al enkele keren met een bromfiets gegleden, ik wil niet weten hoe dat op een motor is....
Verwijderd
Eigenlijk raar ja dat je dit niet krijgt bij lessen want je moet dit soort dingen wel oefenen anders reageer je instinctief. Ik hoop dat ze me dit leren bij VRO cursus.
afschuinen doe je alleen bij lage snelheid, dus bij keren bijvoorbeeld (U bocht).
Verzitten is een keuze, als je verzit hoeft de motor minder schuin te hangen omdat het zwaartepunt naast het midden van de motor zit. Je kan wel harder door de bocht door te verzitten maar zonder verzitten kan je ook al flink hard
voorover zitten is denk ik geen goede strategie, vergroot denk de kans op een stoppie, verkleint de luchtweerstand maar misschien verkleint het ook de kans dat je voorwiel weg slipt. Niet echt makkelijk te quantificeren
Iets heel simpels wat werkt is s'avonds in bed als je niet kunt slapen denken aan zo'n situatie, je levendig voorstellen/fantaseren en bedenken wat je WEL zou moeten doen.
Zo heb ik 10 jaar terug zitten/liggen oefenen om rustig te blijven en overlevings reflexen te vermijden en de juiste handelingen te doen.
Lees je in in wat je in zulke situatie's moet doen, doe het s'avonds en wees er bewust van tijdens het rijden.

Try here
En het blijft een kijk-kunst en goed voorbereiden v/d bocht, zeg maar. Ikzelf kijk naar het end an als ik denk dat de motor eruit wil stappen hang ik dieper, dat is weer iets dat ik moest leren durven
And it goes BRAAAAAPP!
Zohad ik vanmorgen weer een momentje in de auto. Ik reed naar het kruispunt waar ik link af moet. De stoplichten stonden al op groen dus ik gas gas om het te halen. Dat lukte allemaal wel goed maar toen ik de bocht ging maken kwam ik erachter dat het toch wel glad was
Volgens mij had ik dat nooit zo gedaan vroegahhh

Het stomme is dat ik merkt dat de bocht heel slecht ga wanneer ik daarbij stilsta, omdat ik dan verkramp ofzo. Verder heb ik eigenlijk nog niet één keer gehad dat de motor ineens ging glijden ofzo, haha.
*burp*
Misschien wel handige info!Dit is nog eens intressant : De gemeente Almelo geeft voor 25 deelnemers van een VMT € 1 0 0 ,- - subsidie wanneer ze een training volgen bij de M.I.G.-Nederland
Een VMT training kost normaal € 170,-- nu kost zo'n training maar € 70,-- incl. lunch. Wel moet je inwoner zijn van de GEMEENTE Almelo.
TIP:
Veel motorrijders/motorclubs weten niet dat je voor verhoogde motorvaardigheids trainingen subsidie aan kan vragen.
Iedere inwoner van een gemeente betaald geld voor verkeersveiligheids projecten.
Zaak is dan wel dat bijv. een motorclub naar de VVN afdeling van de betrokken gemeente gaat om aan te geven dat ze in aanmerking willen komen voor een subsidie regeling. In de meeste gevallen moet dat al een jaar voor die tijd gebeuren omdat het geld gereserveerd moet worden, anders gaat het naar bijvoorbeeld de caravan training.
En dat zou héél érg jammer zijn... Wink
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Als je ver de bocht inkijkt had je die putdeksel al lang zien aankomen en had je al lang iets van je lijn kunnen afwijken zodat op het moment dat je bij die putdeksel aankomt, je er ruim omheen gaat. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.saviour schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:52:
Ik ben er altijd bang voor dat er bijvoorbeeld net een putdeksel verschijnt op het moment dat ik lekker ver de bocht inkijk en dat ik dan onderuit ga.
Het stomme is dat ik merkt dat de bocht heel slecht ga wanneer ik daarbij stilsta, omdat ik dan verkramp ofzo. Verder heb ik eigenlijk nog niet één keer gehad dat de motor ineens ging glijden ofzo, haha.
Daarnaast hoef je met droog weer echt niet bang te zijn voor putdeksels. Daar kun je met je knie aan de grond overheen.
En je moet er ook niet bij stilstaan, gewoon vloeiend rijden en genieten.
Over dat mensen de bocht niet halen. Ik roep al jaren tegen alles en iedereen op twee wielen.. ALTIJD INSTUREN!!! wat er ook gebeurt.. Als je of net voor een bocht denkt dat je te hard gaat en je gaat remmen, haal je dat NOOIT!.. Altijd insturen en 99% van de keren gaat het goed. Als je het gevoel hebt dat je een bocht te hard in gaat is dat puur een gevoel. De motor kan er nog zo veel harder doorheen. Print jezelf dat nou alsjeblieft in dat je bij een schrikreactie niet gaat remmen, maar gewoon de motor nog wat platter gooit en stuurt!
Als je wegglijd blijf ik gewoon het gas er op houden. De putdeksel houd een keer op, en op dat moment krijg je vanzelf weer grip. Nooit geen last van gehad.
Zo heb ik leren regen rijden.RedHat schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:39:
. Juist als je bang bent ga je tegenovergestelde doen
Zonnebril op..(zo'n geel achtige)... dan is je angst een heel stuk uitgeschakeld.
Regen = soepel rijden.
Als je de natte plekken ziet word je angstig en ga je remmen, anders sturen, verkrampt zitten, etc.
Als je ze niet ziet ga je gewoon soepel rijden.. en dan merk je dat het prima kan.
klopt, laatst had ik ook een bochtje verkeerd ingeschat (en dat terwijl ik die weg wel kenFragDaddy schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:43:
Over dat mensen de bocht niet halen. Ik roep al jaren tegen alles en iedereen op twee wielen.. ALTIJD INSTUREN!!! wat er ook gebeurt.. Als je of net voor een bocht denkt dat je te hard gaat en je gaat remmen, haal je dat NOOIT!.. Altijd insturen en 99% van de keren gaat het goed. Als je het gevoel hebt dat je een bocht te hard in gaat is dat puur een gevoel. De motor kan er nog zo veel harder doorheen. Print jezelf dat nou alsjeblieft in dat je bij een schrikreactie niet gaat remmen, maar gewoon de motor nog wat platter gooit en stuurt!

btw mistte het vanochtend ook zo bij jullie? hier wel, en dan nog tig witte en zilverkleurige auto's die zonder licht rijden

btw een termometertje gekocht voor op de motor.. was vanochter 1.2 0 brr
coole foto... 'the german job'ROFLASTC schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:42:
[afbeelding]
Try here![]()
En het blijft een kijk-kunst en goed voorbereiden v/d bocht, zeg maar. Ikzelf kijk naar het end an als ik denk dat de motor eruit wil stappen hang ik dieper, dat is weer iets dat ik moest leren durven
Congrats man
Hoe verliep je examen ?
Al eens een keer in de regen in een bocht met 50 per uur een halve meter weggegleden over een putdeksel?RedHat schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:39:
Ik snap sowieso niet waarom mensen bang zijn voor putdeksels. Juist als je bang bent ga je tegenovergestelde doen mocht je uitglijden waardoor je verder doorglijd.
Als je wegglijd blijf ik gewoon het gas er op houden. De putdeksel houd een keer op, en op dat moment krijg je vanzelf weer grip. Nooit geen last van gehad.
Dat is leuk! Wel meteen daarna je motor aan de kant zetten, je broek verschonen en 10 minuten je trillende handen tot rust proberen te brengen, maar verder is 't alleen maar goed voor je. Tenzij je een zwak hart hebt natuurlijk.mca2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:18:
[...]
Al eens een keer in de regen in een bocht met 50 per uur een halve meter weggegleden over een putdeksel?
Het zit toch vooral in het hoofd hoor denk ik. Ok dat is geen leuk gevoel, maar als je even nadenkt dan weet je dat je wiel in minder dan een tiende van een seconde over het putdeksel gepaseerd is.mca2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:18:
[...]
Al eens een keer in de regen in een bocht met 50 per uur een halve meter weggegleden over een putdeksel?
(Putdeksel van 1m aan 50km/u = 78ms wiel op putdeksel. )
Je wiel heeft gewoon niet de tijd om voldoende weg te glijden om een probleem te vormen.
euh ,italian job maar ik weet de scene niet?
Anyhoe, zaterdag a.s. naar Aken en eens zien of ik met een protector vest thuiskom
Iemand van hier eens een ooglaser gehad? en zo ja hoe gaat dat nu? Ik heb vandaag PRK/Lasek als advies gekregen dus benieuwd naar praktijk ervaringen.
And it goes BRAAAAAPP!
Die scene dat ze op het dak van een gebouw in zo'n kuipbaan racen... en ook dat ze door afvoerbuizen racen...ROFLASTC schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:18:
[...]
euh ,italian job maar ik weet de scene niet?
(wel de originele versie natuurlijk)
leg jij in de regen dan je kneesliders op het asfaltmca2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:18:
[...]
Het is toch niets meer dan normaal dat je met een nat wegdek je snelheid en rijgedrag aanpast
Bij regen zijn witte strepen / rubberstrepen / andere strepen / putdeksels allemaal even gevaarlijk.
Grappig, dat doe ik ook tijdens het rijden. Als ik door saai verkeer rij, probeer ik m'n hersens bezig te houden door constant 'worst case scenarios' te verzinnen: "Als die auto me niet ziet, dan trek ik zo aan m'n stuur en kijk ik naar dat punt".Capo schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:17:
Iets heel simpels wat werkt is s'avonds in bed als je niet kunt slapen denken aan zo'n situatie, je levendig voorstellen/fantaseren en bedenken wat je WEL zou moeten doen.
Bedankt voor jullie bemoedigende opmerkingen trouwens
...en te kijken of ik die bocht nu wel met 140km/h kan nemen natuurlijk
Of streetfighter van bouwensnars schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:04:
Ik ben heel hard op zoek naar vervangend kuipwerk en als dat te duur wordt ga ik het gewoon repareren.
Dat lijkt me nogal wiedes mr. smartypants..
Ik doel uiteraard op een beschrijving van de feitelijke gebeurtenissen zoals deze zich hebben voorgedaan, ten tijde van het examineren van de rijvaardigheid van de persoon die zich hier Eskimootje noemt.
Zo duidelijker misschien
Hmmm..... Lees nét pas dat je je nieuwe aanwinst al een keer met de glimmende kant naar beneden hebt laten deelnemen aan het verkeer. Erg jammer ... Fiets zag er gewoon erg netjes uit. Zolang je er zelf alleen maar wat imago schade aan over houdt is het allemaal wel te overzien... en materiaal is gelukkig vervangbaar.snars schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:04:
[...]
Bedankt voor jullie bemoedigende opmerkingen trouwensIk ben heel hard op zoek naar vervangend kuipwerk en als dat te duur wordt ga ik het gewoon repareren. Ik ga zometeen even terug naar de plek des onheils om hopelijk twee losse stukjes terug te vinden...
...en te kijken of ik die bocht nu wel met 140km/h kan nemen natuurlijk![]()
Misschien heb je hier iets aan bij je zoektocht naar een vervangende kuip voor het geval het niet of niet gemakkelijk te repareren is omdat je stukken mist. »» Klikje ««
Kwam daar iig wel een gescheurde topkuip tegen voor GPZ500s voor weinig (Spuiten moet toch, dus die scheur is gemakkelijk van te voren weg te werken).
Veel succes in ieder geval met het weer opmaken/herstellen van je fiets enneeeuh ..... volgende keer die matzwarte rubberen ronde dingen aan de grond houden, hè.
Voor de wijsneuzen hier ...... Néé .... ik bedoel niet dat 'ie nu de rubbers van z'n stepjes aan het asfalt moet gaan proberen af te slijten ....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Topkuip op Marktplaats
Geen idee of hij op je fiets past, maar hij kost € 60-, en is al geschuurd.
Als het weer wat warmer wordt en de 1e echte lente zon is er dan gaat bij in de buurt de weg schuimen wanneer het regent. Veel meuk van het verkeer weekt dan weer los. De hele weg is een grote groenpaarse vet/olie spiegel. 1 van de weinige keren dat ik vanwege het weer de motor thuislaat. Menig auto zien glijen wanneer ze "gewoon normaal" weg reden bij het stoplicht.mca2 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:18:
[...]
And it goes BRAAAAAPP!
Eerst natuurlijk praatje over de motor BRAVO gedeelte, vervolgens stukje industrie terrein gevolgd door de snelweg. Gelukkig had ik niemand voor me op de invoegstrook dus kon er lekker vandoor (kan de examinator ook geen geintjes uithalen zoals de auto er alvast naastzetten). Was lekker rustig op de snelweg dus dat was zo over. Daarna moest ik ergens rechtdoor waar een vuilnisauto stond en ik niet langskon, kon gelukkig uitwijken via een parkeer plaats en de examinator keerde daar. Kon daar 2 keer rechts en kwam weer bij de examinator uit, die toen natuurlijk extra langzaam aan kwam rijden van rechts. Nadat ik die voor had laten gaan reden we terug en was ik geslaagd..KeN. schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:23:
[...]
Dat lijkt me nogal wiedes mr. smartypants..
Ik doel uiteraard op een beschrijving van de feitelijke gebeurtenissen zoals deze zich hebben voorgedaan, ten tijde van het examineren van de rijvaardigheid van de persoon die zich hier Eskimootje noemt.
Zo duidelijker misschien
En dat terwijl je wssl eerder was toen je een afspraak maakte, lekker dan.saviour schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:02:
Nou, dat is lekker. Heb je eerst uitvoerig mail-contact met iemand om af te spreken dat je bij zijn motor wil komen kijken. Vervolgens geeft hij aan dat hij zondag pas beschikbaar is, dus vandaag bel ik om een tijd af te spreken. En nu geeft hij aan dat hij de motor net verkocht heeft. Sjonge jonge man, ik had meteen een paar dagen terug al willen komen kijken en dan was dat ding nu van mij geweest!

And it goes BRAAAAAPP!
Dat had ik ook bijna bij mijn motor. Ik had een afspraak voor een dag, maar toen had iemand anders een afspraak die avond voor mijn afspraak gepland, toen maar een dagje vrij genomen van school zodat ik een paar uur voor die andere persoon kon komen.saviour schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:02:
Nou, dat is lekker. Heb je eerst uitvoerig mail-contact met iemand om af te spreken dat je bij zijn motor wil komen kijken. Vervolgens geeft hij aan dat hij zondag pas beschikbaar is, dus vandaag bel ik om een tijd af te spreken. En nu geeft hij aan dat hij de motor net verkocht heeft. Sjonge jonge man, ik had meteen een paar dagen terug al willen komen kijken en dan was dat ding nu van mij geweest!
Erg vervelend, zulke verkopers...
Om wat voor motor ging het?
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iemand sneller is dan jij, maar in dit geval was ik eerder en dan is het wel zuur.
SneakyKon daar 2 keer rechts en kwam weer bij de examinator uit, die toen natuurlijk extra langzaam aan kwam rijden van rechts. Nadat ik die voor had laten gaan reden we terug en was ik geslaagd.
ZXR natuurlijk!saviour schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:38:
Het ging om een Suzuki GSX-R 750 uit 1991. Nu heb ik maar geboden op een GSX-R 750 uit 1989 en op een Kawasaki ZXR 750 uit 1994 (waarvan ik het meeste hoop dat hij mij bod accepteert!).
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iemand sneller is dan jij, maar in dit geval was ik eerder en dan is het wel zuur.
Al vind ik persoonlijk de ZXR wel mooier.
Met dat type GSXR moet je trouwens wel goed opletten voor rammels in de kop (kan pitting op de nokkenassen zijn, al kunnen ze daar erg oud mee worden).
Erg lastig dr uit te halen, want het zijn rumoerige blokken
Test verder ook de versnellingsbak goed (of ie dr niet uit schiet als je voluit optrekt/in 1 keer het gas dr vol op gooit, vooral de 2 en 3).
En neem bij voorkeur iemand die zo'n ding heeft (en waarvan je weet dat die het volle vermogen heeft) om dat te vergelijken.
Je hebt met die GPZ nou eenmaal geen goed referentiekader en dan lijkt zo'n ding sowieso behoorlijk snel
leeg
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb de kuip er nu even af liggen en ik zie al een fighter in the making...maar ik hou em liever origineel, dat verkoopt later weer beter. En het ruitje is heerlijk op de snelweg.
Helaas, die is van het oudere < 1994-model (A-model), daar worden er volgens mij een stuk meer van geslooptsaviour schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:07:
Snars, heb je hier iets aan?
Topkuip op Marktplaats
Die heb ik gezien, maar 125 euro lijkt me best veel geld voor een beschadigde topkuip, of niet?. Als ie nou in dezelfde kleur was... Heel misschien heb ik eentje in dezelfde kleur voor 90 euro gevonden, en anders wordt het een namaak-ding van Wagner (van een Duits GPZ-forum) voor +/- 100 euro, of toch een poging om het te plakken/lassen. Bedankt voor het meedenken iigwimmel_1 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:48:
Misschien heb je hier iets aan bij je zoektocht naar een vervangende kuip voor het geval het niet of niet gemakkelijk te repareren is omdat je stukken mist. »» Klikje ««
Kwam daar iig wel een gescheurde topkuip tegen voor GPZ500s voor weinig (Spuiten moet toch, dus die scheur is gemakkelijk van te voren weg te werken).
Potdicht he?ROFLASTC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:24:
Juist, oordopkes die ik op de beurs had gekocht zijn binnen. Vreemde gewaarwording om dat in je oren te stoppen. Dit weekend eens zien hoe dat met de motor is.
[ Voor 40% gewijzigd door snars op 21-02-2008 00:42 ]
Dit topic is gesloten.