Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.258 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Youk schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:52:
[...]

Je kan het altijd proberen na te doen en op te nemen als mp3tje. Daarna kan je dat ergens uploaden en hier linken. :+
Ik beatbox 'm wel een keer :P :+

And it goes BRAAAAAPP!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Thundercat moet je vanaf blijven..........

rimpel : blokje omgooien ? : http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/193446

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Capo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:01:

rimpel : blokje omgooien ? : http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/193446
afblijven? Het enige probleem dat ik ken dat vaker voorkomt is de tweede versnelling waarvan de dogs afslijten na veel mishandeling. Dan schiet hij dus uit de 2, kan je heel makkelijk testen door hem goed door te trekken tijdens proefrit.

\_Specs_/

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Capo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:01:

Zou dit dezelfde persoon zijn? :+

Ennueh,,,, waarom géén T-Cat? Puntje wat ZiegoM aandraagt is één van de weinige minpunten die op kunnen treden, en zelfs dat alleen als er lomp mee gereden is óf het apparaat gebruikt is om mee te racen door een begginner.

Klikje voor als Rimpeldinky toevallig toch nog iets meer wil weten over zo'n speeltje.

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 14-02-2008 21:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo, mijn uitlaatbocht is mooi gelast! :D Morgen zal ik alles er weer onder zetten en dan kan ik gaan rijden.

Het spookt wel door mijn hoofd om deze motor te verkopen en wat sportievers te nemen. Kandidaten die ik tot nu toe ben tegengekomen die mij aanspreken zijn:

Yamaha:
FZ750
FZR750

Suzuki:
GSX-R 750

Ik hoef geen 1000 en ik denk dat een 750 net wat meer vermogen heeft dan een 600, om mij zoet te houden. Ik wil er ook niet meer aan uitgeven dan zo'n € 2000-, en ik ben tevreden als het ding gelijk aan of jonger is dan uit 1990.

Eerst maar eens zien of het allemaal doorgaat. :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hmmm Punani roept.... Pa gaat volgende week en ik kan zaterdag naar een Axe/Zouk feestje :P

Zoals ik zei: Punani

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

1098 met Termignoni ...
Monster met zoiets _/-\o_

Scheelt je weer een beetje in je keel, voor het geval je het toch wilde beatboxen 8)

Toch eens aan een "Grunter" vragen of íe dit ook kan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 14-02-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oei, ik heb misschien/waarschijnlijk een hele goeie deal gemaakt :9 Het begint met een G en eindigt op PZ500S.... Nog twee nachtjes slapen!

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23

Quarin

Ondertitel... wasda?

Heerlijke dag rondgereden vandaag, ondanks het niet zulk mooi weer, wat dijkjes enzo gepakt. Bochten mogen nog wel wat strakker maar voor de rest ging het best aardig.
Prijstechnisch is deze wel erg leuk, en een gs500e lijkt me een leuke motor om mee te beginnen, maar is deze dan nog te doen? Of zal ik er echt veel aan moeten doen, want dat zou ik moeten laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

@thundercat aanraders:

thundercat is inderdaad geen slechte motor, een maat van me heeft er eentje uit 1996 :) ik zal hem bij het lijstje zetten.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Quarin schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:47:
Heerlijke dag rondgereden vandaag, ondanks het niet zulk mooi weer, wat dijkjes enzo gepakt. Bochten mogen nog wel wat strakker maar voor de rest ging het best aardig.
Prijstechnisch is deze wel erg leuk, en een gs500e lijkt me een leuke motor om mee te beginnen, maar is deze dan nog te doen? Of zal ik er echt veel aan moeten doen, want dat zou ik moeten laten doen...
Hardstikke leuke fiets om op te beginnen. Standaard dingen die altijd een keer moeten gebeuren: reviseren remmen (is gedaan), nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe banden, grote beurt + kleppen stellen, wat kleine dingen. Totaalprijs (te verdelen over de komende 2 jaar, daarna doe je 'm vast weer weg :P), ongeveer 500-1000 euro, afhankelijk van de huidige staat en de prijzen die je garage rekent.
Maar dat heb je met elke oudere 2e-hands motor, het heeft niet veel zin om het dubbele te betalen in de hoop dat 't dan wel goed is.

Oude pagina met zinnige info over inspecties: http://www.student.kun.nl...inspectiepunten_index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Waarom van je van de thundercat moet afblijven is heel simpel : OLIEBOOT!

Die dingen verbruiken olie, en niet weinig. Ze blijven lopen net zoals als je olie bijvult. Het blok is niet slecht en de zithouding is prima maar het olie verbruik van 90% van die dingen is absurd.

En ik ben niet de enigste die dat denkt, eerst hit op google.

http://www.2fast4u.be/forums/archive/index.php/t-6105.html

Modellen na 2000 schijnt het overigens wel opgelost te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 15-02-2008 10:23 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:52:
[...]

Je kan het altijd proberen na te doen en op te nemen als mp3tje. Daarna kan je dat ergens uploaden en hier linken. :+
ik kan de mijne wel eens opnemen... maar is er een soort photobucket/youtube voor mP3's waar ik die up kan loaden?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
Hoor hier links en rechts dat ze in Almere (en misschien wel op meer plekken) steeds meer gaan controleren op decibelen. Nu heb ik altijd gereden op een bandit 600S met Laser duo tech zonder demper. Nu komt er waarschijnlijk straks een gsx-r1000 met devil uitlaatje ook zonder demper verwacht ik, want dat vinden we allemaal toch beter klinken :)

Maar is het echt zo dat ze actief controleren hierop? En moeten ze geen geluidstunnel hebben ofzo dan? En enige idee hoe hoog de boete wordt als je geen demper in je pijp heb zitten?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:21:

Die dingen verbruiken olie, en niet weinig. Ze blijven lopen net zoals als je olie bijvult. Het blok is niet slecht en de zithouding is prima maar het olie verbruik van 90% van die dingen is absurd.

gelukkig zoek ik vanaf 2000 :) dus kan ie op het lijstje blijven

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Operations schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:25:
Hoor hier links en rechts dat ze in Almere (en misschien wel op meer plekken) steeds meer gaan controleren op decibelen. Nu heb ik altijd gereden op een bandit 600S met Laser duo tech zonder demper. Nu komt er waarschijnlijk straks een gsx-r1000 met devil uitlaatje ook zonder demper verwacht ik, want dat vinden we allemaal toch beter klinken :)
Dat vind ik helemaal niet :X
Maar is het echt zo dat ze actief controleren hierop? En moeten ze geen geluidstunnel hebben ofzo dan? En enige idee hoe hoog de boete wordt als je geen demper in je pijp heb zitten?
Ja, ze controleren daar soms actief op. Vooral bij motorevenementen als de motorbeurs en de TT, maar het zou best kunnen dat ze in bepaalde plaatsen ook meer controleren. Daarvoor hebben ze geen tunnel nodig, maar moeten ze wel aan wat voorwaarden voldoen: geeikte meter, niet tussen gebouwen, bepaalde afstand tot uitlaat, en dan gaat er nog een correctie af enzo. Eigenlijk net als bij 't meten van snelheid.

Boetebase geeft voor 'ondeugdelijke uitlaat' 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Pooh schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:42:
[...]

Dat vind ik helemaal niet :X

[...]

Ja, ze controleren daar soms actief op. Vooral bij motorevenementen als de motorbeurs en de TT, maar het zou best kunnen dat ze in bepaalde plaatsen ook meer controleren. Daarvoor hebben ze geen tunnel nodig, maar moeten ze wel aan wat voorwaarden voldoen: geeikte meter, niet tussen gebouwen, bepaalde afstand tot uitlaat, en dan gaat er nog een correctie af enzo. Eigenlijk net als bij 't meten van snelheid.

Boetebase geeft voor 'ondeugdelijke uitlaat' 150 euro.
Ja bij evenementen dat wist ik wel ja, maar op de hoek van mijn straat vind ik toch wat vervelend :) Dacht dat je trouwens aan de hand van de decibellen bekeurd werd?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Operations schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:52:
[...]
Ja bij evenementen dat wist ik wel ja, maar op de hoek van mijn straat vind ik toch wat vervelend :) Dacht dat je trouwens aan de hand van de decibellen bekeurd werd?
Ik heb geen idee of er een oplopende schaal is. Dat lijkt me eigenlijk wel. Maar dan snap ik niet zo goed wat die 'ondeugdelijke uitlaat' in de boetebase doet, je kunt toch altijd zeggen dat hij stuk is, en dan zou 't dus nooit boven de 150 uit moeten kunnen komen?

Maar toch even moraalridder spelen: ik heb echt een hekel aan die herriepijpen. Als je op zo'n motor zit, hoor je er toch nauwelijks iets van (zeker niet als je een beetje doorrijdt en oordoppen inhebt), ze overstemmen het prachtige motorgeluid, ze irriteren de rest van de wereld, en ze geven motoren/motorrijders een slechte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Pooh schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:58:
en ze geven motoren/motorrijders een slechte naam.
Dat vind ik dan weer een pluspunt en tevens een leuk trekje aan het motorrijden :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:32:

Toch eens aan een "Grunter" vragen of íe dit ook kan ;)
owja dat is wel een goeie :p Es kijken of Max cavalera kan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
DB boete's gaat per DB.

Kom je boven de 10DB boven wat je mag volgens het plaatje op je motor dan kun je papieren inleveren en opnieuw keuren bij de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

ROFLASTC schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:01:
[...]
Dat vind ik dan weer een pluspunt en tevens een leuk trekje aan het motorrijden :)
Jij liever dan ik. Natuurlijk mogen mensen best met gepast respect en lichte angst naar motorrijders kijken. Dat is gezond, houdt ze een beetje uit de buurt, en zorgt ervoor dat je sneller bediend wordt. :+

Maar als mensen een hekel aan motorrijders krijgen, omdat ze 'altijd veel te gevaarlijk rijden', 'veel te veel herrie maken', 'als een gek tussen de file doorjakkeren', '...<vul zelf in>...', dan wordt 't samenspel op de weg ineens een stuk minder. Dan laten ze je er niet meer tussen in de file, houden geen afstand meer, gooien hun auto ervoor, kortom, gaan irritant en agressief tegen je doen, en kwetsbaar als je bent op een motor moet je dat niet hebben.

Sommige mensen vinden dat natuurlijk altijd, en die moeten niet zeuren. Een motor is nu eenmaal sneller, wendbaarder, maakt meer geluid en mag tussen de file door, en daar leren ze maar mee leven. Maar ik denk niet dat je zulke gevoelens moet aanwakkeren door maar als een blinde kip te gaan rijden, of je demper te vervangen door een open uitlaat. Daar krijg je echt niet meer respect door, alleen maar irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57

DinX

Motormuis

Pooh schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:11:
[...]

Jij liever dan ik. Natuurlijk mogen mensen best met gepast respect en lichte angst naar motorrijders kijken. Dat is gezond, houdt ze een beetje uit de buurt, en zorgt ervoor dat je sneller bediend wordt. :+

Maar als mensen een hekel aan motorrijders krijgen, omdat ze 'altijd veel te gevaarlijk rijden', 'veel te veel herrie maken', 'als een gek tussen de file doorjakkeren', '...<vul zelf in>...', dan wordt 't samenspel op de weg ineens een stuk minder. Dan laten ze je er niet meer tussen in de file, houden geen afstand meer, gooien hun auto ervoor, kortom, gaan irritant en agressief tegen je doen, en kwetsbaar als je bent op een motor moet je dat niet hebben.

Sommige mensen vinden dat natuurlijk altijd, en die moeten niet zeuren. Een motor is nu eenmaal sneller, wendbaarder, maakt meer geluid en mag tussen de file door, en daar leren ze maar mee leven. Maar ik denk niet dat je zulke gevoelens moet aanwakkeren door maar als een blinde kip te gaan rijden, of je demper te vervangen door een open uitlaat. Daar krijg je echt niet meer respect door, alleen maar irritatie.
Helemaal mee eens.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik niet.

Krijg vroeger alleen maar complimenten van mijn Two Brothers op mijn Sp1. En zelfs van de politie.
En in de file hoort iedereen je aankomen.

En als automobilisten zich eraan gaan irriteren is niet mijn probleem, maar die van hunzelf.

Loud pipes saves lives.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
Tylen schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:59:
Ik niet.

Krijg vroeger alleen maar complimenten van mijn Two Brothers op mijn Sp1. En zelfs van de politie.

En als automobilisten zich eraan gaan irriteren is niet mijn probleem, maar die van hunzelf.

Loud pipes saves lives.
Ik ook met de Devil op mijn R6 en de open termi's op de R1. Maar dat zijn vooral motorliefhebbers. Ik krijg ook wel eens de middelvinger van een huisvader die met zijn gezin aan het fietsen is als ik over de dijk rij. Lekker belangrijk :o

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Capo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:21:

Sorry, maar dat is een ThunderAce. De 1000cc Yamaha die de opvolger was van de FZR1000. Dat is inderdaad net een diesel :X

De Thundercat en FZR600R hebben dit probleem helemaal niet, mijne verbruikt geen druppel met 54.000 op de teller. De oudere FZR600 heeft in kleine mate olieverbruik.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Capo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:09:
DB boete's gaat per DB.

Kom je boven de 10DB boven wat je mag volgens het plaatje op je motor dan kun je papieren inleveren en opnieuw keuren bij de RDW.
En zit je dit al snel zonder dempertje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:59:
Ik niet.

Loud pipes saves lives.
idd luid pijpen red levens :P

De mijne mag 89DB @ 39xx RPM Dat is nu 95 a 97 geworden (volgens Dynojet)

edit: das met het patatzakje er nog in natuurlijk. Zonder is het wssl 120 ofzo :P

Maar goed. Wat hierboven bedoeld werd is natuurlijk het voordringen bij de kassa of het schoppen tegen de rug v/d bioscoop stoel. Ik ga ook niet aso doen en mensen snijden , Tylen wssl ook niet. Noch ik of menig ander zal gaan spiegel schoppen zodra de auto een verkeerde kleur heeft. Ik moet echter voor meerdere mensen tegelijk rijden dus als ik mijzelf kan helpen met wat kabaal dan doe ik dat meteen. Het is nog kewl ook.

[ Voor 33% gewijzigd door ROFLASTC op 15-02-2008 12:45 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:31:
[...]

idd luid pijpen red levens :P
[...]
Jij maakt veel lawaai als je iemand pijpt bedoel je?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:17:
[...]

Jij maakt veel lawaai als je iemand pijpt bedoel je?
Intresse? Me love you long time 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Operations schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:22:
[...]

En zit je dit al snel zonder dempertje dan?
10DB boven legaal ( type afhankelijkl zit je al heeeeeel snel.

Mijn motor mag standaard 96 of 99db maken.. mijn uitlaat maakt er 104....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:19:
[...]

With happy ending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
ROFLASTC schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:19:
[...]

leren pijpen in je motorpak :+

Een lekker geluidje moet kunnen, maar overdrijven is ook een kunst ;)

Is dit misschien iets?
gsx 600 f katana van '89 http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/193054

* DarkChylde moet toch waarschijnlijk wachten tot zijn nieuwe huis er is, voordat ie een motor kan kopen ;(

[ Voor 27% gewijzigd door DarkChylde op 15-02-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zolang als "ten dollah" reikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DarkChylde schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:28:
[...]
Een lekker geluidje moet kunnen, maar overdrijven is ook een kunst ;)
Precies, luider is niet altijd beter zoals de links hierboven al beschrijven...

Als een koekblikker niet oplet dan maken luide pijpen ook niet meer uit zo simpel is het helaas...

Dus gewoon altijd defensief rijden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik trouw niet....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

.

[ Voor 101% gewijzigd door DinX op 15-02-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DinX schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:42:

--verhaaltje over een dikke chopper met dikke pijpen die dinx eerder hoort als hij erachter rijd---
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:34:
btw Dinx, jij hebt toch ook die HG cruise broek?
Deze maand komt de flouro jas uit die serie eindelijk uit, HG belt me zodra ze binnen zijn..

Ik zal wel ff een mini review plaatsen, misschien ook wel wat voor jou (en anderen hier)..
Ze belden vanmiddag, morgen maar eens passen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

flouro ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hoe je dat ook spelt... lichtgevend/reflecterend/hi-viz you get the point :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ah, fluo :p

Bedoel je dat hij helemaal fluo is (zoals die IXS jassen dacht ik, of hoe heet dat merk) ?

[ Voor 81% gewijzigd door DinX op 15-02-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ZiegoM schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:20:
[...]

Sorry, maar dat is een ThunderAce. De 1000cc Yamaha die de opvolger was van de FZR1000. Dat is inderdaad net een diesel :X

De Thundercat en FZR600R hebben dit probleem helemaal niet, mijne verbruikt geen druppel met 54.000 op de teller. De oudere FZR600 heeft in kleine mate olieverbruik.
Thundercat heeft er helaas ook last van (misschien in mindere mate)
Alle oude yamaha's staan er om bekend. Mijn fzr600 zoop olie als een, diesel inderdaad :+

Ken 2 MF'ers met een cat die ook 50k hebben op de teller en die niet vrolijk worden van het olie vebruik en de blauwe walmen bij gas los/hevig acceleren.

Oude Yamaha's olie verbruik
Oude Kawasaki's 2e versnelling slechte kwaliteit. Misschakelen verkracht de 2e versnelling daarvan heel snel.
etc.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 15-02-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 23:22

Youk

Volvo For Life

/me Youk is heel blij

Heb net een nieuwe botsmuts op de kop getikt. Een Schuberth C2 aan een wel heel leuk prijsje. :*) Deze helm stond al afgeprijst omdat er lichte schade aan was. Bij nadere inspectie B) bleek de schade een paar schrammetjes te zijn die je enkel kan zien met de juiste lichtinval. Kan nooit gevallen zijn hooguit even ergens tegenaan geschuurd bij het op zijn plaats leggen of zo. Een weekje met een helm rijden en hij ziet er al slechter uit dan dit. Bovenop deze korting ging er nog eens 20% af wegens een actie die vandaag en morgen loopt. _/-\o_

[SPAM-modus aan]
Voor de geïnteresseerden, het gaat over de winkels van RAD in België, op hun website kan je een kortingsbon vinden die je moet afprinten en daarmee gaan kopen, dan krijg je die 20%. Geldig op elke helm.[SPAM-modus uit]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:17:
[...]
Oude Yamaha's olie verbruik
Oude Kawasaki's 2e versnelling slechte kwaliteit. Misschakelen verkracht de 2e versnelling daarvan heel snel.
etc.. :)
Suzuki's ligt geregeld de 3 versnelling uit en pitting op de nokkenassen hebben de oliekoelers ook geregeld last van (dat is echt geen uniek Honda VF probleem, suzuki's en kawa's kunnen dat minstens net zo goed ;))

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:59:
/me Youk is heel blij

Heb net een nieuwe botsmuts op de kop getikt. Een Schuberth C2 aan een wel heel leuk prijsje. :*) Deze helm stond al afgeprijst omdat er lichte schade aan was. Bij nadere inspectie B) bleek de schade een paar schrammetjes te zijn die je enkel kan zien met de juiste lichtinval. Kan nooit gevallen zijn hooguit even ergens tegenaan geschuurd bij het op zijn plaats leggen of zo. Een weekje met een helm rijden en hij ziet er al slechter uit dan dit. Bovenop deze korting ging er nog eens 20% af wegens een actie die vandaag en morgen loopt. _/-\o_
goede keuze :) ben ook erg blij met de mijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:30:
[...]

Suzuki's ligt geregeld de 3 versnelling uit en pitting op de nokkenassen hebben de oliekoelers ook geregeld last van (dat is echt geen uniek Honda VF probleem, suzuki's en kawa's kunnen dat minstens net zo goed ;))
Oude suzuki's dan wel met de 3 denk ik ?

En pitting op nokkenassen ? Ken een GSXR1000 van 2005 die na 8000km voor onderhoud binnen kwam , nokkenassen konden onder garantie omgeruild worden ivm... pitting..

Maar helaas ook genoeg kawa's van 2004 die nog 2e versnelling problemen hadden :(

Enigste merk wat eigenlijk redelijk ongeschonden blijft is honda met spanningregelaars.

De echte oude honda's lopen nu nog redelijk probleem loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:08:
[...]
Oude suzuki's dan wel met de 3 denk ik ?
Oliekoelers voornl ja (al zijn dat verder bijzonder goede blokken, die pitting blijven ze nog heel lang mee rijden als het moet).
Enigste merk wat eigenlijk redelijk ongeschonden blijft is honda met spanningregelaars.

De echte oude honda's lopen nu nog redelijk probleem loos.
En de nokkenaskettingspanners (het heeft een reden dat ik die VFR heb :+), maar goed, beiden zijn redelijk goedkope en makkelijk te vervangen onderdelen.
Maar idd, Honda is kwalitatief gezien gewoon heel erg goed, paar rampenbakken (lees: VF'en) daar gelaten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sja licht gaat sneller dan geluid. In principe zie je het voordat je het hoort. Echter de smoes is aldoor "ik zag je niet","Sorry didn't see you mate". Ik ga dan niet een demper erop houden als ik bv in stadsverkeer nogal eens opzij geperst wordt door auto's die me niet zien (of expres opzij komen). Over de horizon waarneming heb je niks an want in de huidige verkeersdrukte heb je daar niks aan. Een motor zit nogal makkelijk in een dode hoek en een brulpijp kan dat nogal verhelpen. De ideeen uit die linkjes dat je ze niet hoort aankomen zijn wel waar maar niet waar het qua veiligheid omgaat. Het gaat om het (imo) in nabijheid gehoord worden als men je niet ziet. Een herriepijp is imo terecht

Edit: als men schrikt van een herriepijp heeft men niks zien aankomen, heriepijp terecht gemonteerd denk ik dan.

Op de snelweg gaat het voor iedereen om zicht vrachtwagen,motor, whatever.

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 15-02-2008 23:03 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brrrr, net terug van een lesje...al is het wel lekker rustig overal rond 8:00, het was toch echt verschrikkelijk koud aan mn handen bij snelheden >80 km/u :(.

Echt na een uurtje rijden voelde ik mn vingers niet meer...dat kan niet goed zijn volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:04:
Brrrr, net terug van een lesje...al is het wel lekker rustig overal rond 8:00, het was toch echt verschrikkelijk koud aan mn handen bij snelheden >80 km/u :(.

Echt na een uurtje rijden voelde ik mn vingers niet meer...dat kan niet goed zijn volgens mij :P
een naked bike zeker?

Om die reden heb ik op de mijne ook handguards gezet, scheelt een hoop rijwind.. en in samenwerking met heated grips en goede handschoenen hou je het een stuk langer vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Op zich wil ik ook nog steeds voor handguards kijken voor mijn GPZ 550. Vannochtend was het koud inderdaad. Ik vind dat niet zo erg, maar het zorgde wel voor koude vingertoppen vandaag. Dan lijken die handguards mij ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Een set goede handschoenen wil ook wel helpen. Mijn vriendin heeft goedkope handschoenen van Hein Gericke en ik wat duurdere. Na een half uurtje rijden had zij geen gevoel meer in haar handen en pijn als een gek. Terwijl ik gewoon wat koude handen had.

We gaan zo dus gelijk even een beter paar voor haar kopen.

Ik moet overigens wel wennen dat ik heel rustig moet rijden met 'r om 'r niet kwijt te raken.
Da's ook niet zo raar aangezien dit net het tweede ritje was op haar eigen motor, maar het is wel even wenen ivm het rijden met een vrind van me waar we elkaar telkens kwijt proberen te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 12:50

charrel

Cortisol4life..

Iemand nog tips of ik wilbers of hyperpro shocks onder m'n BMW r1200gs moet stampen, of zit hier gewoon weinig verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:19:
Iemand nog tips of ik wilbers of hyperpro shocks onder m'n BMW r1200gs moet stampen, of zit hier gewoon weinig verschil tussen?
Wat is er de bedoeling van ? Hogere zit? Minder inveren? Er is vziw ook een Ohlins voor de BMW die je op 2 standen kan zetten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ohlins had geen goede reclame in Long Way Down :p
2 shocks kapot op 1 week tijd :p

Al spreek je daar wel over GZS'en van 300+ kg ipv 250 :p

[ Voor 26% gewijzigd door DinX op 16-02-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:31:
Ohlins had geen goede reclame in Long Way Down :p
2 shocks kapot op 1 week tijd :p

Al spreek je daar wel over GZS'en van 300+ kg ipv 250 :p
euh jah maar die reden er een beetje gaar mee. Als charrel alleen over asfalt gaat en af en toe een zand paadje dan kan het best. Bovendien lijkt hij met de vraag neit echt te kunnen kiezen en met zo'n 2 standen ohlins kan je aldoor proberen wat lekkah zit...

Dus :p

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik mag graag BBQ-en met muziek en een dansje etc. Daarom nodig ik iedereen die ik ken uit voor een partijtje bij mij voor de deur. Ik kom er vroeg mee zodat men er enigzins rekning mee kan houden. Zie het bv als een GoT-motormeeting. Mijn hele fam. komt en ander vrindjes maar het is leuk als ook mensen van hier komen

Poll: 12 Juli roflastc's verjaardag feesie
Ja
Nee
Weet niet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=269275&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 255% gewijzigd door ROFLASTC op 17-02-2008 21:45 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, leuk idee wel, voted :) Wanneer is begin juli? De eerste week ben ik er zelf niet namelijk *naar sig wijst*

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 16-02-2008 14:45 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
charrel schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:19:
De een zweert bij Wilbers, de ander bij Hyperpro.

Als we niet naar kwaliteit kijken dan zou ik zeggen ga naar diegene die het meeste ervaring heeft met afstellen, want daar valt of staat het mee.

Ook dichtbij is fijn als er iets mis is of als je problemen hebt met de veerinstelling en wat wil laten fine tunen.

Vroeger was hyperpro nogal klote.Schijnt onwijs verbeterd te zijn. Wilbers is , net als Hyperpro weer een afstreksel van een ander merk.

Enigste bij wie je weg moet blijven is technoflex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:41:
Ik mag graag BBQ-en met muziek en een dansje etc. Daarom nodig ik iedereen die ik ken uit voor een partijtje bij mij voor de deur. Ik kom er vroeg mee zodat men er enigzins rekning mee kan houden. Zie het bv als een GoT-motormeeting. Mijn hele fam. komt en ander vrindjes maar het is leuk als ook mensen van hier komen

Poll: Begin Juli roflastc's verjaardag feesie
Ja
Nee
Weet niet
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Leuk idee :)
Waar woont je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:23:
Ah, fluo :p

Bedoel je dat hij helemaal fluo is (zoals die IXS jassen dacht ik, of hoe heet dat merk) ?
Nee hij is (helaas?) zwart met fluo:
Links oude jas (en rugbeschermer), rechts nieuwe HG cruise Fluo
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5029.jpg

Anna wou trouwens mijn zomer jas wel aan:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5026.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm, kort testritje gehad op een DL1000 vstrom en een GSX650F... daaruit is duidelijk dat het geen V-Strom gaat worden :+ en ook niets anders... een GSX650F it is, nu nog even kijken naar de betaalbaarheid, opties en kleur :+ (zwart is _ZO_ mooi maar krast ZO snel... de blauw-witte is bijna net zo mooi maar krast VEEL minder)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-usa.com/Photos/GSX650F_Black.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-usa.com/Photos/GSX650F_1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door rimpeldinky op 16-02-2008 16:25 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 19:27

Mud

Ik vind de zwarte mooier eerlijk gezegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Capo schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:56:
[...]

De een zweert bij Wilbers, de ander bij Hyperpro.

Als we niet naar kwaliteit kijken dan zou ik zeggen ga naar diegene die het meeste ervaring heeft met afstellen, want daar valt of staat het mee.

Ook dichtbij is fijn als er iets mis is of als je problemen hebt met de veerinstelling en wat wil laten fine tunen.

Vroeger was hyperpro nogal klote.Schijnt onwijs verbeterd te zijn. Wilbers is , net als Hyperpro weer een afstreksel van een ander merk.

Enigste bij wie je weg moet blijven is technoflex.
Hyperpro zit dichterbij, wilbers bouwt wel een shock speciaal op voor je. Maar ik rijd net zoveel veel alleen, als met duo en soms met volle bepakking. Dan is de veer van hyperpro mischien iets meer "allround" dan wilbers. En hyperpro is rond de 300 euro goedkoper dacht ik.
Hyperpro word het dan ook wsl., de resultaten + plaatjes volgen na 7 maart ( gelijk maar een afspraak gemaakt!).
ROFLASTC schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:29:
[...]

Wat is er de bedoeling van ? Hogere zit? Minder inveren? Er is vziw ook een Ohlins voor de BMW die je op 2 standen kan zetten.
Gaat er meer om dat er gewoon goede shocks onder komen, je kan echt niks instellen aan die bmw meuk. Behalve de veervoorspanning dan. Vind hem nogal springerig over korte hobbeltjes.
Tevens heeft de standaard vering dik 50.000km z'n werk gedaan.
Die willen vast wel met pensioen!
Ohlins is nog wel aan de prijzige kant, vergeleken met hyperpro scheelt het dik 400 euro!

[ Voor 23% gewijzigd door charrel op 16-02-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mud schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:35:
Ik vind de zwarte mooier eerlijk gezegd :p
Mwah..... als je de foto hieronder bekijkt dan zou ik persoonlijk toch eerder voor de blauw/witte gaan .... maar da's helemaal persoonlijk, dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mcrijen.nl/pics/nieuws/suzuki/GSX650F.jpg

'k zat voor de gein eens te kijken bij Motor Centrum Rijen en zag dat het 2008 model maar €6990,- kost bij introductie ..... dan wordt het misschien nog interessant om zo'n ding nieuw aan te schaffen in plaats van tweede hands .. als je die überhaupt al gevonden kunt krijgen.

Type zou vanaf 2005 leverbaar moeten zijn .... maar tweedehands bijna niet te vinden .... dat moet haast wel een goed teken zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:57:
[...]

Leuk idee :)
Waar woont je huis?
Leiden, Klikspaanweg

Ik weet niet wanneer de meeste mensen kunnen en probeer zoveel mogelijk rekening te houden met iedereen. De vorige jaren was het rond 10 juli alsmaar goed weer dus die datum houd ik voorlopig aan tenzij de meerderheid die ik uitnodig eerder of later wil.

dus...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wimmel_1 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:14:
[...]

Mwah..... als je de foto hieronder bekijkt dan zou ik persoonlijk toch eerder voor de blauw/witte gaan .... maar da's helemaal persoonlijk, dus ;)

[afbeelding]

'k zat voor de gein eens te kijken bij Motor Centrum Rijen en zag dat het 2008 model maar €6990,- kost bij introductie ..... dan wordt het misschien nog interessant om zo'n ding nieuw aan te schaffen in plaats van tweede hands .. als je die überhaupt al gevonden kunt krijgen.

Type zou vranaf 2005 leverbaar moeten zijn .... maar tweedehands bijna niet te vinden .... dat moet haast wel een goed teken zijn 8)
raad eens waar ik vandaag de hele dag heb rondgehangen en proefgezeten? ;) MC rijen ze hebben alle kleurstellingen daar staan, de blauwe als demo, de zwarte en zwart-grijze als showmodel (er is nu alleen wel een wachtijd dacht ik, werkplaats is erg druk :+ zag er vandaag 8!! kratten staan van nieuwe modelletjes)
ROFLASTC schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:33:
[...]

Leiden, Klikspaanweg

Ik weet niet wanneer de meeste mensen kunnen en probeer zoveel mogelijk rekening te houden met iedereen. De vorige jaren was het rond 10 juli alsmaar goed weer dus die datum houd ik voorlopig aan tenzij de meerderheid die ik uitnodig eerder of later wil.

dus...
als ik mn motor dan al heb en ingereden heb ben ik van de partij als dat mag :P

[ Voor 18% gewijzigd door rimpeldinky op 16-02-2008 19:22 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:21:
[...]

als ik mn motor dan al heb en ingereden heb ben ik van de partij als dat mag :P
De uitnodiging staat er dus ieder die het leest kan komen. Details komen later wel.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Charrel : Ohlins is ook niet je van het hoor. Erg duur ook kwa onderhoud etc. Het geld wat je bespaart met hyperpro kun je misschien hydraulische veervoorspanning voor bij kopen ? Dan is solo en dou rijden simpel knopje draaien ( ongeveer )

Wilbers ( HK Suspension in Uden? ) bouwt het speciaal op idd. Kunnen alles eraan aanpassen naar je wensen. Dat is een heeeeel groot voordeel. Ik weet van HK dat ze schappelijk zijn als er iets stuk gaat en het is buiten garantie, ze doen ook veel moeite voor de klant als je je zelf ook goed neer zet.

Rimpeldinky : Als je wat geld over houd, kies de kleur die je mooi vind en laat bij aankomst directt in blanke lak spuiten. Ben je van het snelle krassen verlost :) Een 1000 k7 is zo gedaan en dat scheelt echt veel!

Roflstc : Eens zien hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Heren.....ik heb goed nieuws...

* snars heeft sinds vandaag z'n eigen moto! 8)

Een Kawasaki GPZ500S uit 1994. Het is het nieuwere type met schijfrem achter, donkerpaars, 48.000km op de klok...in prima staat voor zo'n motor, en het was echt geen geld.

En nu weet ik ook dat..
- zo'n GPZ veel soepeler rijdt dan een les-ER5
- koekblikkers je dood willen hebben (ze doen het er om, echt)
- koekblikkers stiekem jaloers zijn
- je niet zomaar moet aannemen van iemand dat de tank vol zit
- die benzinekraan lastig te vinden is vlak voor een afrit
- motorrijden met winterse temperaturen best afzien is :X
- het misschien helpt als ik fatsoenlijke laarzen koop
- ..en winterhandschoenen
- ik als een houten klaas door korte bochten ga
- ik nu no way een AVB-examen zou halen met deze motor
- er twee rijstijlen zijn: cruisen en hooliganmode
- je deze twee stijlen naar eigen inzicht kan afwisselen
- geen koekblik je bij houdt
- maar dat gewoon rondrijden ook prima is
- motorrijden zonder meer een veel hogere fun/euro-factor heeft dan...tja wat?
- er een hardop zingende motorrijder was gesignaleerd op de A50?

Morgen maak ik ff wat pics :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:06:

aight 8) Houd 10 Juli in de gaten, ken 'k met me rollende matties ff representen met een BBQ. Weten de buren ook weer hoe het zit :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Rimpeldinky : Als je wat geld over houd, kies de kleur die je mooi vind en laat bij aankomst directt in blanke lak spuiten. Ben je van het snelle krassen verlost :) Een 1000 k7 is zo gedaan en dat scheelt echt veel!
ik ken de monteurs daar en van al de zwarte GSX650Fs die ze uitgelevert hebben kwam er 50% bekrast en al uit de krat.. schijnt met deze verf extreem te zijn... ik zal het er in ieder geval over hebben (ik ben bang dat ik nu al 9.6 k ga neerleggen bij die zaak... en dat is dan motor, uitlaatsysteem (die std pijp is echt SPUUGlelijk), helm, laarzen, handschoenen, ram mount en koffersetje

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Charrel : Ohlins is ook niet je van het hoor. Erg duur ook kwa onderhoud etc. Het geld wat je bespaart met hyperpro kun je misschien hydraulische veervoorspanning voor bij kopen ? Dan is solo en dou rijden simpel knopje draaien ( ongeveer )
Ze kunnen het bestaande systeem wat op de demper zit overbouwen op de eigen dempers bij hyperpro, zodat je inderdaad met een draaiknop de rijhoogte weer wat hoger kan zetten met duo en bagage. Bij wilbers kunnen ze ook iets dergelijks leveren maar dan wordt de demper weer iets van dik 100 euro duurder.
Och, ben er al uit. Binnenkort een reviewtje met hyperprooooootjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Hahaha, je weet het precies te verwoorden zoals ik het voel! _/-\o_

Ik bedacht mij ook al om binnenkort eens wat AVB oefeningen te gaan doen met mijn GPZ, ik vraag mij af in hoeverre dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
snars: Welkom bij de mensen van het goede leven ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

saviour schreef op zondag 17 februari 2008 @ 08:03:
[...]
Hahaha, je weet het precies te verwoorden zoals ik het voel! _/-\o_

Ik bedacht mij ook al om binnenkort eens wat AVB oefeningen te gaan doen met mijn GPZ, ik vraag mij af in hoeverre dat gaat lukken.
* Will_M heeft gisteren met z'n R6 de remproef met uitwijk even onvrijwillig mogen oefenen ..... met een beginsnelheid van dik 100. Ging (gelukkig) in één keer goed _/-\o_

Paar van die pubers in zo'n luxe invalidenwagentje (45Km. ding) die vonden dat de verkeersregels niet voor hun golden en dus maar zonder te kijken een voorrangskruising op tuften.
ROFLASTC schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:14:
[...]

De uitnodiging staat er dus ieder die het leest kan komen. Details komen later wel.
Aaah.... een uitnodiging tot party-crashen 8) , óf moet de motor mee als bewijs van uitnodiging?? O-)
snars schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:47:
Heren.....ik heb goed nieuws...

* snars heeft sinds vandaag z'n eigen moto! 8)

..........

Knip ....Héél erg herkenbaar verhaaltje ......

Morgen maak ik ff wat pics :*)
Én weer een happy rider erbij ... Welkom Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/bye.gif
De foto's gaan we later wel een keer bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:39:

Aaah.... een uitnodiging tot party-crashen 8) , óf moet de motor mee als bewijs van uitnodiging?? O-)
Niet alleen de motor, ook een lading vlees voor de BBQ.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toch eens kijken of er op een R6 ook seatpipes leverbaar zijn à la R1 ..... kan het vlees alvast een beetje voorgaren in de kont _O_

Maar nú eerst ff wat gaan poetsen met koud water ..... beetje pekel gevangen vanmiddag, maar óóóóh wat was het weer heerlijk vanmiddag.

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 17-02-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:45:
kan het vlees alvast een beetje voorgaren in de kont _O_
Dubbelzinniger zijn ze niet te krijgen denk ik maar leuk dat je komt :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:33:
[...]

Leiden, Klikspaanweg

dus...
ah dat is niet zo ver van vrienden van me vandaan (buurt van zoeterwoudse singel)

Als je een beetje op tijd laat weten welk weekend het is zal ik mijn best doen over te komen... een ritje naar NL staat toch al op de planning.. kan ik het net zo goed combineren met een GoT motomeet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
En daar ben ik met m'n Kwaliksaki...spot de "46"-sticker :+

Afbeeldingslocatie: http://hosting03.imagecross.com/image-hosting-0/7401hlk_gpz500s_2.jpg

Ok toch maar een helm op dan...

Afbeeldingslocatie: http://hosting03.imagecross.com/image-hosting-0/9113hlk_gpz500s.jpg

Die gympen..ik weet het, ik weet het. Het geld is op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:29:
[...]

ah dat is niet zo ver van vrienden van me vandaan (buurt van zoeterwoudse singel)
joh , dat is vlakbij ja. 3,5 Km volgens GoogleMaps

ga maar uit van 12 Juli (zaterdag)

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 17-02-2008 22:26 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Laatst online: 22:23

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik ga woensdag middag kijken naar die gs500e, het rijdt sowieso wel anders dan die huurmotor dus ik ben benieuwd of ik rare dingen opmerk, maar dat zal wel goedkomen. Hoe zit het eigenlijk met verzekering als hij op mijn naam staat, kan ik er wel mee naar huis rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Quarin schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:47:
Ik ga woensdag middag kijken naar die gs500e, het rijdt sowieso wel anders dan die huurmotor dus ik ben benieuwd of ik rare dingen opmerk, maar dat zal wel goedkomen. Hoe zit het eigenlijk met verzekering als hij op mijn naam staat, kan ik er wel mee naar huis rijden?
bel van te voren even dat je gaat kijken, bel als je hem op naam hebt staan, geef het aantal CC's door, geef je kenteken en meldcode door (kentekenbewijs heeft alle gegevens) and u're done :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

snars schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:40:
En daar ben ik met m'n Kwaliksaki...spot de "46"-sticker :+

[afbeelding]

Ok toch maar een helm op dan...

[afbeelding]

Die gympen..ik weet het, ik weet het. Het geld is op :P
Die gympen tot daar aan toe.... maar hoe haal je het in je hoofd om een # "46" op een Kawa te plakken :+

46 ... = Yammi _/-\o_

Je fiets ziet er voor de rest erg netjes uit, hoor....

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 17-02-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:28
Echt cool om de bevindingen van je te lezen Snars!

Echt ik kan me nog niet voorstellen hoe dat voelt...
Nog steeds met AVB lbezig, nu zo'n 6 lessen gehad maar gaat wel steeds beter. Vrijdagmiddag les gehad en ging echt super! 3 8-jes achter elkaar zonder fouten, halve draai in 1 keer goed zowel linksom als rechtsom, langzame slalom ging zelfs al beter! Alleen minpuntje... ik ben met motor en al geflikkerd .. stilstaand!
We kwamen terug bij de rijschool en ik dacht dat de motor op de jiffy stond dus ik slinger mn been erover... niet dus!! ho.. ho.. hoooooooo... en daar lag ik met motor en al :D |:(
Kreeg de motor zelf wel weer op de wielen, dat scheelde nog wel.. mijn rij-instructeur:"Gaat alles goed hier?!" Mijn antwoord was uiteraard:" Ja hoor, niks aan't handje! :+ O-) "
Maar aan mn rode harses kon ie wel zien dat ik was geflikkerd :z

Maar goed... dat vergeet ik dus ook nooit weer! :)

Morgen trouwens theorie examen, ik heb dr zin in!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

erg nette fiets inderdaad :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:45:
[...]

joh , dat is vlakbij ja. 3,5 Km volgens GoogleMaps

ga maar uit van 12 Juli (zaterdag)
10 minuutjes dus.. vergeleken met 370 Mijl/ 7 uur om de hoek dus :p
(leek op de kaart dichterbij dan het is idd)

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 18-02-2008 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30

Wilbers ( HK Suspension in Uden? ) bouwt het speciaal op idd. Kunnen alles eraan aanpassen naar je wensen. Dat is een heeeeel groot voordeel. Ik weet van HK dat ze schappelijk zijn als er iets stuk gaat en het is buiten garantie, ze doen ook veel moeite voor de klant als je je zelf ook goed neer zet.

Hoezp Ohlins is ook niet alles? Moet je nou toch eens kijken man... _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/ohlins.jpg

even serieus.. Sinds de oprichter/techneut van Hyperpro daar weg is, schijnt hun kwaliteit wat minder te zijn geworden (ook de innovaties die ze hadden zijn grotendeels verdwenen).

WP / HK suspension zou buiten Ohlins het enige alternatief zijn voor mij.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Je hebt wel erg veel carbon op je fiets he. :P
Ik heb trouwens ook een carbon stikker op de kroonplaat en de tankdop van m'n ZXR zitten, zou die daar ook lichter van worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:07:
[...]

Hoezp Ohlins is ook niet alles? Moet je nou toch eens kijken man... _/-\o_
[afbeelding]

even serieus.. Sinds de oprichter/techneut van Hyperpro daar weg is, schijnt hun kwaliteit wat minder te zijn geworden (ook de innovaties die ze hadden zijn grotendeels verdwenen).

WP / HK suspension zou buiten Ohlins het enige alternatief zijn voor mij.
Onder mijn k5 komt er waarschijnlijk ook een Ohlins. (omdat ik eraan kan komen via via )
Maar onderhoud daarvan is stukje duurder :)

Ik denk dat je als km vreter zoals charrel beter af bent met iets van "eigen" bodem zoals hyperpro (NL) en wilbers (Duits)

Ik zeg niet meer wat ik super goed vind en kut kwa kwaliteit iedereen moet het maar voor zich zelf uit maken en er maar zelf achter komen. 9 van de 10 keren word het toch niet gewaardeerd of zijn mensen toch eigenwijs en betalen zich blauw voor troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:30:
[...]

Onder mijn k5 komt er waarschijnlijk ook een Ohlins. (omdat ik eraan kan komen via via )
Maar onderhoud daarvan is stukje duurder :)

Ik denk dat je als km vreter zoals charrel beter af bent met iets van "eigen" bodem zoals hyperpro (NL) en wilbers (Duits)

Ik zeg niet meer wat ik super goed vind en kut kwa kwaliteit iedereen moet het maar voor zich zelf uit maken en er maar zelf achter komen. 9 van de 10 keren word het toch niet gewaardeerd of zijn mensen toch eigenwijs en betalen zich blauw voor troep :)
adviesen zijn altijd welkom hoor. Ik zat zelfs eerst te twijfelen om een ohlins stuurdemper op mijn k7 te schroeven. Uiteindelijk heb ik een wilbers stuurdemper gekocht, omdat ik toch niet megamega hard op een circuit rond ga. scheelde me toch weer 200 euro :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

idd daar zijn we hier voor bij elkaar, om advies en tips uit te wisselen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat de gemiddelde kosten zijn om een koppakking te laten vervangen? Mijn motor zweet namelijk olie.

Ik heb alleen geen idee of er dan misschien andere dingen in het blok ook aan vervanging toe zijn. Helaas kan ik zelf de koppakking niet vervangen dus zal het moeten gebeuren. Het is alleen een oude Kawasaki GPZ 550 uit 1988 dus veel geld wil ik er niet aan uitgeven. Dan verkoop ik hem liever aan een ander als beginners- of pekelfiets en koop ik een GSX-R 750 uit 1991 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

saviour schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:53:
Heeft iemand enig idee wat de gemiddelde kosten zijn om een koppakking te laten vervangen? Mijn motor zweet namelijk olie.
Ik heb meer verstand van auto's dan van motoren, maar bedoel je niet de klepdekselpakking?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Hmm, ik denk de koppakking maar ik ben neit zo heel technisch.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rhm.soer/blok.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 23:20

unclero

MB EQA ftw \o/

saviour schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:53:
Heeft iemand enig idee wat de gemiddelde kosten zijn om een koppakking te laten vervangen?
De prijs van vloeibare pakking, nieuwe olie en zo'n dingetje?
En het prutsen doe je zelf? Vale spijkerbroek aantrekken en met ontbloot bovenlijf op de stoep (wel zeiltje onder leggen ;)) in de zon gaan zitten sleutelen..

Mannen die in ontblote bovenlijf en onder de olievlekken aan hun fiets staan te morrelen is natuurlijk een ultieme babe-magnet 8).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ja dat klopt, maar een privébabe heb ik toch al. Het vervelende is dat ik geen sleutelervaring heb met blokken dus vandaar dat ik mij afvraag wat het zal kosten wanneer ik het láát doen. Een pakkingsetje is € 65 bij Motozoom en de olie + filter een paar tientjes.

Ik voel er niet zoveel voor om de boel dalijk niet meer goed in elkaar te krijgen, zoals meestal het geval bij mij. :o
Pagina: 1 ... 29 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.