Got Amsterdam-Dakar 2010

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
naar aanleiding van
unclero in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
en
unclero in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

wat?
http://www.amsterdamdakar.com/
film impressie:
http://www.amsterdamdakar.com/movies.aspx

Amsterdam-Dakar is een endurance rit voor oude barrels van Amsterdam naar Dakar waar de auto's motoren geveild worden voor het goede doel.

WAT ZIJN DE REGELS?
• De auto of motor mag niet meer kosten dan 500 euro
• Sleutelen aan de auto mag de 250 euro grens niet overschrijden
• Naast de Challenge ga je ook voor het goede doel

HOEVEEL KM RIJDEN IS HET?
Hangt er van af of je alternatieve en extreme routes neemt, maar vorig jaar is er geklokt tussen de 6.800 en 7.200 km.

FAQ:
http://www.amsterdamdakar.com/Includes/FAQ_2008.pdf

route 2008:

http://www.amsterdamdakar.com/Route.aspx
Afbeeldingslocatie: http://www.amsterdamdakar.com/images/maps/africa.gif

Waarom dit topic?
Om te kijken of er animo is om in 2010 hieraan mee te doen, met name voor de posters van het motor topic, maar er zijn ook mensen nodig die met een 'bezemwagen' mee gaan.

Wie heeft interesse?-ToolkiT
-unclero
-ROFLASTC?
-Teacher?
-rimpeldinky?

Wat kost het?• vakantie (+-4 weken)
• Aanschaf barrel
• Brandstof
• Overnachtingen
• Inentingen (wij regelen gunstig Challenge tarief)
• Visum (wij regelen gunstig Challenge tarief)
• Verzekeringen
• Oversteek per ferry/boot (gunstig Challenge tarief)
• Kosten grensovergangen (gunstig Challenge tarief)
• Kosten ‘steekpenningen’ en formaliteiten onderweg
• Vliegticket terug naar Amsterdam

waarom 2010?
Dat geeft ons genoeg voorbereidingstijd en het is een mooi rond jaartal :)

Goede doel
gezien de rit en het verhaal van unclero (en het feit dat mijn schoonmoeder recentelijk ook aan kanker is overleden ) stel ik voor 2 goede doelen te sponsoren:

Riders for health:
http://www.riders.org/

kankerstichting:
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp

sponsoring
Om aan sponsorgelden te komen moet er waarschijnlijk een website komen en er contact met de pers gelegd worden om zo publiciteit te krijgen...
Mischien heeft Teacher nog tips, ik zal eens rondvragen bij wat mensen die in die scene zitten wat je het beste kan doen..

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 04-03-2008 12:32 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ghe, vriend van me zou ook mee gaan rijden in februari, maar die is gecancelled wegens te gevaarlijk op t moment. Wellicht dat ie nu in November gaat :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Had ik vanochtend wel willen horen dat je een topic begint :P ;)

Anyway Ik schrijf mij in met een 500cc Honda XL of iets soortgelijks van een ander merk Tenere of bv DRZ.

edit:
Wat sponsoring betreft. Men geeft het geld niet alleen weg aan een goed doel Het moet ook te doenzijn om bedrijven te laten mee betalen. Als we een stukje in een grote krant krijgen bv Is het best de moeite waard voor een bedrijf.

edit2: ook goede ideeen komen op de motor :p

Edit3: leuk je TS es op met plaatjes en filmpjes :P ;)

[ Voor 51% gewijzigd door ROFLASTC op 04-03-2008 19:59 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
ROFLASTC schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:20:
Dat bedacht ik me onderweg op de motor pas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter

Edit3: leuk je TS es op met plaatjes en filmpjes :P ;)
zo goed? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 11:53
:D
Lijkt me lachen! Ik heb net mijn rijexamen gehaald, dus dat zit wel snor (zeker in 2010). Alleen denk ik niet dat ik ook werkelijk zou kunnen gaan. Ik studeer, heb eigenlijk geen geld en ik kan totaal niet voorzien hoe het er in 2010 voorstaat. Bovendien is het mij ook niet helemaal duidelijk of jullie allemaal met de motor willen gaan. (of bedoel je met 'bezemwagen' een auto, omdat ie zoveel stof opwerpt)

Het hele concept doet me trouwens denken aan de Budapest to Bamako Rally (tijd geleden te zien op travel channel)

Ik volg dus wel gewoon even wat en hoe, en waarschijnlijk ga ik dus niet meedoen. (al wil ik wel een keer de 'skeleton coast' hebben gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Duesenberg J schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:40:
Bovendien is het mij ook niet helemaal duidelijk of jullie allemaal met de motor willen gaan. (of bedoel je met 'bezemwagen' een auto, omdat ie zoveel stof opwerpt)
op de motor met een auto (busje?) als backup met reserve onderdelen/ruimte om een gestrandde motor met berijder mee te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf al meerdere rally's achter de rug met mijn vader en oom's in noord en centraal/zuid afrika. Ik zal eens kijken voor de planning staat in 2010. Voorlopig ga ik niet naar noord afrika richting Marokko en de westerlijke Sahara na de aanhoudende geweldige incidenten tegen "westerse" "toeristen".
En Kenia en buurlanden kan ik ook wel vergeten voor de komende 5 jaar voordat weer beetje stabiel is en toegangelijk is voor toerisme (Mijn vader runt in reservaatparken projecten om kinderen in stammen onderwijs tegeven, scholen bouwen en waterputten temaken) en het is chaos eerste klas net als in de jare 80/90. Erg jammer. Zo mooi land kwa natuur om te ontdekken.
Maar ik heb wel interesse. Panda 4x4 is mijn favo voor deze trip. Niet teveel offroad, veel zandpaden, hoge temp.

O nog even wat zo 123 binnen kwam bij mij:
Lijstje.
- Controleer altijd ten alle tijden je rubberen slangen van koeling en smering. Het komt vaak genoeg voor dat tijdens het rijden in zulke omgevingen iets uitdroogt in een raptempo, zeker als je in warme / snikhete temp rond rijdt/cross't met een goeie beladen auto die er voor moet werken. Niks is erger voor een blok dat tijdens belasting zijn koeling mee kapt tijdens het rijden.
- Let op je distrubutie riemen. Deze willen ook eens wel slippen tijdens het warme/hete weer en zeker als ze op leeftijd zijn. Slippen riemen kunnen voor zeer nare onverwachte beschadingen opleveren bijvoorbeeld als je vast zit en niet weet hoe je je zelf uitmoet rijden als je vast zit (dus nooit vol gas geven, maar gedoseerdt gas geven en met de koppeling spelen)
- Zorg ervoor dat je vervangde onderdelen hebt zoals luchtfilters, ventieldopen en ventielstukken.
(Zand in je ventiel is never nooit niet leuk en als je het hebt..nooit met water proberen uit tespoelen!!). Je moet er voorzorgen dat er zo min mogelijk zand in je auto(onderdelen) komt (en dat zand in afrika is zoals schuurpapier zo fijn en distructief als wat :o )
- Goeie bandenplak spullen hebben, 1 reserve wiel kan nooit genoeg wezen. Je hebt kits die voor autobanden met pluggen die dus een lek kunnen dichten. (tip als je dit moet doen, heb je water nodig op de lek tekunnen vinden!) of evt een spuitbus met pur voor autobanden.
- Zorg dat je goeie banden hebt, lijkt van zelfsprekend maar echt. Slechte banden in zand hebben minder contact wat direct doorspeelt op het vermogen, handeling, brandstof en overbelasting op het blok.
- Verhoog je auto als het indien mogelijk is, ook moet je daar mee wat rijconform inleveren... vast zitten is echt niet leuk, en idd zoals al aangegeven, rij-platen mee nemen, schep en evt een lier/touw
- Verder is een "bakkie" echt echt echt een must. Contact met je 2e auto of met de caravan waar je mee rijdt kan crusiaal wezen als er wat gebeurt, zelfs voor het overnachten evt in de buitenlucht is niks fijner dan met wat meerdere mensen tezijn.
- Medicische kit hoe ik je zeker niet uit teleggen :+ .

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 23:12

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:26:
Om te kijken of er animo is om in 2010 hieraan mee te doen, met name voor de posters van het motor topic, maar er zijn ook mensen nodig die met een 'bezemwagen' mee gaan.
Ik wou eigenlijk in 2009 gaan, maar als we dit enthousiasme lang vol kunnen houden (het liefst totdat we in Banjul het glas heffen.. en niet dat het net als met het GoT-OS of het GoT-game een stille dood sterft) zou ik best wel tot 2010 kunnen wachten. ;)
Met een team is sowieso een stuk gezelliger. En een paar bezemwagens zijn altijd handig ;).
gezien de rit en het verhaal van unclero (en het feit dat mijn schoonmoeder recentelijk ook aan kanker is overleden ) stel ik voor 2 goede doelen te sponsoren:

Riders for health:
http://www.riders.org/

kankerstichting:
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp
Das een goeie, nog niet eens aan gedacht. Ik zat aan schooltjes ofzo te denken. :D

Anyway Ik schrijf mij in met een 500cc Honda XL of iets soortgelijks van een ander merk Tenere of bv DRZ.
Ik zat te denken dat als we een soort van team gaan vormen, we beter een soort standaardisering krijgen van de fietsen, of in ieder geval de onderdelen. Zo hoeven we zo min mogelijk exotische onderdelen mee te sjouwen ;).
edit:
Wat sponsoring betreft. Men geeft het geld niet alleen weg aan een goed doel Het moet ook te doenzijn om bedrijven te laten mee betalen. Als we een stukje in een grote krant krijgen bv Is het best de moeite waar dvoor een bedrijf.
Misschien leuk om een website in te richten, als we een team hebben.
En dan net als andere teams doen, dat je bepaalde onderdelen of uitrustingsstukken kan sponsoren. Ik zag zelfs een team waarbij je jerrycans kan sponsoren :D.
Nou, zo geweldig waren ze anders niet hoor :/.
Maar ik denk dat we het punt wel begrijpen. Ik snap trouwens niet waarom ze daarvoor de Parijs-Dakar hebben afgelast, er vallen daar altijd wel een paar doden (zoals bij ieder ander groot sportevenement).
- Goeie bandenplak spullen hebben, 1 reserve wiel kan nooit genoeg wezen. Je hebt kits die voor autobanden met pluggen die dus een lek kunnen dichten. (tip als je dit moet doen, heb je water nodig op de lek tekunnen vinden!) of evt een spuitbus met pur voor autobanden.
Ja, ik zat te denken om de banden gewoon vol te spuiten met schuimspul. Hoef je niet bang te zijn dat het lek gaat ofzo. Iemand een idee of dat realistisch is?
- Verhoog je auto als het indien mogelijk is, ook moet je daar mee wat rijconform inleveren... vast zitten is echt niet leuk, en idd zoals al aangegeven, rij-platen mee nemen, schep en evt een lier/touw
De route van A'dam-Dakar loopt trouwens voor 90% over vrijwel verharde weg.
- Verder is een "bakkie" echt echt echt een must. Contact met je 2e auto of met de caravan waar je mee rijdt kan crusiaal wezen als er wat gebeurt, zelfs voor het overnachten evt in de buitenlucht is niks fijner dan met wat meerdere mensen tezijn.
Of gewoon kunnen kletsen.. Anders wordt het snel saai ;). Ik zat ook nog te denken om een kortegolf zendontvanger mee te sjouwen om een babbeltje of meeltje met het thuisfront te doen (heb een amateur-licentie). Maar als ik dan zit te denken wat ik allemaal mee zou moeten sjouwen, dan denk ik wel eens van dat ik dan beter een goudvleugel/trike/zijspan achtigs iets zou kunnen hebben :X.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

2010 ga ik financieel niet redden ben ik bang (tenzij alles gesponsord wordt :p) zaterdag mijn nieuwe (weg) motor, jammer dat ik mijn XT weggedaan heb nu achteraf dus ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:50

SeatRider

Hips don't lie

Ik spam weer even mijn 2004 entry:

www.lastsamurai.nl

Site wordt in de lucht gehouden want bevat waardevolle tips en boodschappenlijstjes. Je kunt overigens de gehele route verhard afleggen, maar de challenge heeft een tweetal coolere alternatieven uitgestippeld (offroad en extreme) zodat je nog wat hebt aan je 4x4.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
rimpeldinky schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:31:
2010 ga ik financieel niet redden ben ik bang (tenzij alles gesponsord wordt :p) zaterdag mijn nieuwe (weg) motor, jammer dat ik mijn XT weggedaan heb nu achteraf dus ;)
Waneer is het wel haalbaar voor je denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

rimpeldinky schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:31:
2010 ga ik financieel niet redden ben ik bang (tenzij alles gesponsord wordt :p) zaterdag mijn nieuwe (weg) motor,
Ga zelf ook zoeken naar sponsors zou ik zeggen ;). Toen ik het op een familiefeest ter sprake bracht kreeg ik al genoeg toezeggingen om de fiets en de reparaties/aanpassingen te kunnen financieren.
Je kunt natuurlijk op zoek gaan naar die ene grote vis, maar persoonlijk denk ik dat alle kleine beetjes helpen ;).
jammer dat ik mijn XT weggedaan heb nu achteraf dus ;)
Hehehe ;).
SeatRider schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:34:
Je kunt overigens de gehele route verhard afleggen,
Eerlijk gezegd lijkt mij dat het verstandigste. Scheelt zand, iedere avond gesleutel.. En ik was zelf van plan naar iets cruiserigs/tourderigs om te kijken ipv iets enduroigs. Mijn rug zal me daar dankbaar voor zijn (vergeet niet dat je er een maand op moet zitten, en er is onderweg geen sauna met een sportmasseur aanwezig).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ToolkiT schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:43:
[...]

Waneer is het wel haalbaar voor je denk je?
niet snel genoeg (lees 5 of 6 jaar minimaal, nadeeltje van een financiering :( ), mocht het een succes zijn in 2010 en het balletje gaat nog eens op houd ik me aanbevolen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door rimpeldinky op 04-03-2008 18:31 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

unclero schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:09:
[...]

Ik wou eigenlijk in 2009 gaan, maar als we dit enthousiasme lang vol kunnen houden (het liefst totdat we in Banjul het glas heffen.. en niet dat het net als met het GoT-OS of het GoT-game een stille dood sterft) zou ik best wel tot 2010 kunnen wachten. ;)
Dan moeten we vooral in het echt afspreken zoals in het weekend van 12 april ofzo
Ik zat te denken dat als we een soort van team gaan vormen, we beter een soort standaardisering krijgen van de fietsen, of in ieder geval de onderdelen. Zo hoeven we zo min mogelijk exotische onderdelen mee te sjouwen ;).
Je wil toch niet zeggen dat een Honda iets exotisch is he (XL or other type)
Misschien leuk om een website in te richten, als we een team hebben.
En dan net als andere teams doen, dat je bepaalde onderdelen of uitrustingsstukken kan sponsoren. Ik zag zelfs een team waarbij je jerrycans kan sponsoren :D.
heersend! Een webstek is goed voor banners en dus geld.

Edit: GoT is toch al een website, hint :P

edit2:

Schuim in je band lijkt me niks want op een steen kan dat alsnog breken en dan is 'ie permanent plat

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 04-03-2008 20:48 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

een collega heeft een paar jaar mee gedaan. hij reed een nissan patrol, hij heeft er veel plezier van gehad en heeft veel (lees het hele gezelschap!!) deelnemers los moeten trekken uit het zand/blubber

ik zou bijna zeggen 4x4 is een must! alles is zwaarder op zo'n auto ophanging, banden, motor

tuurlijk rijd een bmw 3 of een golfje lekker op de verharde wegen (met kuilen!!) maar stel dat er ook maar 5 km zand tussen zit

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Het zou best een gaaf eind zijn van mijn BMW, maar die koste helaas 750 euro (vriendenprijsje overgenomen van me pa :7 )

Wel gaaf initiatief. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ROFLASTC schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:04:
Dan moeten we vooral in het echt afspreken zoals in het weekend van 12 april ofzo
Dat weekend kan ik helaas niet, ivm training. Althans, zaterdag overdag niet.
Je wil toch niet zeggen dat een Honda iets exotisch is he (XL or other type)
Nou, een Honda ben ik ook wel niet bang voor. Maar ik zie het al helemaal voor me dat iemand met een oude bmw aan komt zetten ofzo ;).
Ik zat ook eigenlijk een beetje in de trant te denken van bijvoorbeeld dat Moto-Guzzi team uit Nijmegen.
B-lennium schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:06:
een collega heeft een paar jaar mee gedaan. hij reed een nissan patrol, hij heeft er veel plezier van gehad en heeft veel (lees het hele gezelschap!!) deelnemers los moeten trekken uit het zand/blubber

ik zou bijna zeggen 4x4 is een must! alles is zwaarder op zo'n auto ophanging, banden, motor

tuurlijk rijd een bmw 3 of een golfje lekker op de verharde wegen (met kuilen!!) maar stel dat er ook maar 5 km zand tussen zit
Maar sommigen kunnen geen 4x4 vinden voor 500 eurie, dus dan settelen ze maar voor dat lelijke eendje, of dat afgetrapte volkswagenbusje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

unclero schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:33:
[...]

Dat weekend kan ik helaas niet, ivm training. Althans, zaterdag overdag niet.
Ik kan de hele week wel wat afspreken in de avonden. ik weet dat Toolkit in NL is dan dus wellicht kunnen we vrijdag avond afspreken?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Lijkt me een gaaf plan :) (eerst maar eens mijn motorrijbewijs halen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ROFLASTC schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:46:
Ik kan de hele week wel wat afspreken in de avonden. ik weet dat Toolkit in NL is dan dus wellicht kunnen we vrijdag avond afspreken?
Over welke vrijdag hebben we het nu? Als je de vrijdag 11 april bedoelt, ik vrees het niet. Want omdat ik die zaterdag een training heb wil ik me wel even voorbereiden ;). En komende vrijdag is mijn mama jarig, en er staat me ergens vaagjes bij dat mijn nieuwe din ook deze maand jarig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:38

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

kamstra schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:28:
ghe, vriend van me zou ook mee gaan rijden in februari, maar die is gecancelled wegens te gevaarlijk op t moment. Wellicht dat ie nu in November gaat :)
Welk team is dat dan? Ik zou namelijk ook 16 februari starten, maar ivm. terroristische dreigingen in Mauritanie is de startdatum nu verzet naar 25 oktober. Een aantal teams zijn wel op 16 februari vertrokken, maar dan richting Jordanie, met de red sea challenge

Ik zit trouwens in team 1419, en samen met team 1412 zijn we De Barrelbrigade

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18
ToolkiT schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:26:

Wat kost het?• vakantie (+-4 weken)
• Aanschaf barrel
• Brandstof
• Overnachtingen
• Inentingen (wij regelen gunstig Challenge tarief)
• Visum (wij regelen gunstig Challenge tarief)
• Verzekeringen
• Oversteek per ferry/boot (gunstig Challenge tarief)
• Kosten grensovergangen (gunstig Challenge tarief)
• Kosten ‘steekpenningen’ en formaliteiten onderweg
• Vliegticket terug naar Amsterdam
Overnachtingen, in neem aan dat er "kamp" wordt gemaakt, en dat je dus als kosten eten hebt enzo? Of hoe wordt dat nu gedaan?
Heeft iemand een indicatie van de overige kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:41
Kosten voor barrel kun je ruim nemen.

Je kan op marktplaats opzoek naar een auto voor 500 euro en deze zo aanmelden.
Mocht je meer te makken hebben dan kun je door bijvoorbeeld iemand anders ook een auto laten kopen van 1500 euro en die dan voor 500 euro overkopen. (en 1000 euro onder de tafel)

Mijn broer is 2 of 3 jaar geleden ook gegaan en er reden gasten rond die het zo hadden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

MuddyMagical schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:26:
Kosten voor barrel kun je ruim nemen.

Je kan op marktplaats opzoek naar een auto voor 500 euro en deze zo aanmelden.
Mocht je meer te makken hebben dan kun je door bijvoorbeeld iemand anders ook een auto laten kopen van 1500 euro en die dan voor 500 euro overkopen. (en 1000 euro onder de tafel)

Mijn broer is 2 of 3 jaar geleden ook gegaan en er reden gasten rond die het zo hadden gedaan.
dat KAN, is niet netjes though :o

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

rimpeldinky schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:40:
[...]

dat KAN, is niet netjes though :o
Een beetje speling zou men vast wel over het hoofd zien. Maar vergeet niet dat het maar een enkele reis is, dus als je denkt van "ik koop een aftands Goudvleugeltje voor 2500 eurie" dan betekend dat uiteindelijk gewoon dat je met 2 ruggen je reet af zit te vegen ;). 500 eurie voor een maandje plezier ermee is dan niet eens zo gek bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:38

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Voor 500 euro kan je echt wel een auto kopen die sahara-proof is (of te krijgen is).
Wij hebben 2 Nissan Patrols gekocht, allebei voor precies 500 euro. Dan heb je 2 4x4 terreinauto's. Een ander team uit onze groep vertrekt met o.a. 2 volvo amazones die ze voor 300 euro p/s hebben gekocht.
Je moet wel zelf wat willen sleutelen... anders wordt je budget voor het opknappen wat hoger :P

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:53:
Lijkt me een gaaf plan :) (eerst maar eens mijn motorrijbewijs halen :P )
jij kan mooi de volgbus rijden (zolang er geen rivier doorgangen op de route zijn uiteraard :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
ROFLASTC schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:46:
[...]

10-12 April ben ik in NL..
Zaterdag rijden we wel al weer terug dus donderdag komt mij het beste uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:10:
[...]

10-12 April ben ik in NL..
Zaterdag rijden we wel al weer terug dus donderdag komt mij het beste uit..
Donderdag werk ik overdag maar als niemand bezwaar heeft tegen 's avonds dan ben ik erbij als het ware.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Een donderdagavond bij mij thuis, te Nijmegen, dan?

Stel maar een donderdag voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 23:38

Exigence

dnkroz

Lijkt me een geweldig idee. Alleen ik kan nog niet in 2010 kijken. Op de motor lijkt me erg leuk :) Alleen nu valt nog niet te zeggen of ik alles dan kan financieren.

Ik blijf dit in ieder geval volgen! 8)

Hoe zit het met de kosten? Wordt er een soort gezamelijke sponsoractie opgezet die elke GoT deelnemer ook voor een deel in de kosten voorziet? Of moet elke deelnemer zijn eigen geld bij elkaar zien te regelen? Het eerste lijkt me makkelijk als je met zo'n groep zit, dan kun je gezamelijk meer bereiken (meer geld verzamelen) voor het goede doel en de groep.

[ Voor 46% gewijzigd door Exigence op 05-03-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 15:26
Exigence schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:15:
Lijkt me een geweldig idee. Alleen ik kan nog niet in 2010 kijken. Op de motor lijkt me erg leuk :) Alleen nu valt nog niet te zeggen of ik alles dan kan financieren.

Ik blijf dit in ieder geval volgen! 8)

Hoe zit het met de kosten? Wordt er een soort gezamelijke sponsoractie opgezet die elke GoT deelnemer ook voor een deel in de kosten voorziet? Of moet elke deelnemer zijn eigen geld bij elkaar zien te regelen? Het eerste lijkt me makkelijk als je met zo'n groep zit, dan kun je gezamelijk meer bereiken (meer geld verzamelen) voor het goede doel en de groep.
Hier in groningen ook belangstelling om mee te gaan rijden.
Makkelijkste is denk ik dat er een tijdelijke stichting in leven word geroepen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lijkt mij ook wel leuk tbfh

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Een stichting is een goed idee maar ook daar moet eerst een concreet plan voor liggen.

Dus als mensen (in Zuid-Holland) een keer willen meeten voor wat daadwerkelijke afspraken en een begin maken, graag. Een GoT-team zou uitstekend zijn natuurlijk. VNU/Tweakers zou evt kunnen sponsoren als we de voertuigen in GoT-kleuren doen en met bepaalde gadgets daarheen gaan (en weer inleveren als we terug komen ofzo).

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 15:26
lijkt een goed idee, we kunnen daarnaast natuurlijk op team niveau ook sponsoren zoeken.
Voor de gadgets een 27mc-bakje is wel een vereiste weten we al.
Pagina: 1