Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 329 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.798 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Workaholic schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:49:
[...]

Ik heb even op een oude motor gereden en dat beviel me toch een stuk minder. Heb toen overwogen om mijn les motor te kopen (hetzelfde model) vs een nieuwe..

Uiteindelijk ben ik zelf voor een nieuwe gegaan..

Is de lesmotor van honda geen optie? zijn ook voor weinig te vinden.. heeft ABS en is een goede beginnersfiets
Mja met dat gevoel zit ik dus ook, ik ben ook bang dat het tegen gaat vallen. :P
En op de lesmotor zit ik niet goed, dat is ook een probleem. Ik ben namelijk 1 meter 97. Dus een Z750 waar ik goed op zat of een KTM 690 wat ik wel zou willen. Maar dat is gelijk 5.000 euro of 8.000 en meer...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:07:
[...]

Hier vandaag ook maar de eerste 150 Km's gemaakt. Voor mij de eerste dit jaar en voor de fiets zelf de eerste 150 óóit ;)

[afbeelding]

't was weer SU-PER!!!!
Inderdaad super weer :D

Vorige jaar al wat eerste kilometers op de motor gemaakt.. vandaag 121 gereden en zit nu op een totaal van 1422 :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kXbcz.jpg

Mijn V&A

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Joopieboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:30:
Ik kan trouwens van een collega een nette Kawa over kopen voor weinig, leuk ding, ziet er nog goed uit voor de leeftijd. Alleen het model spreekt me niet zo aan om eerlijk te zijn, te vierkant. :P Maar aan de andere kant wel een leuke beginnersfiets...

Oja hij heeft bijna een halve ton erop zitten.

[afbeelding]

Wat vinden jullie?
Niet te lang over nadenken, wat al gezegd werd, voor een zacht prijsje kan je er een hoop lol aan hebben. Liever leg je deze op zen zij dan een jonge occasion / nieuwe fiets.

___
Niet gereden vandaag, maar mijn oude heer was op bezoek en heeft besloten zijn CB900F Hornet te gaan verkopen, voor iets in de klasse 'tourbuffel'. Hij zit zo een beetje in het bereik van de Pan European / FJR1300 te kijken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
Joopieboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:10:
[...]

Mja met dat gevoel zit ik dus ook, ik ben ook bang dat het tegen gaat vallen. :P
En op de lesmotor zit ik niet goed, dat is ook een probleem. Ik ben namelijk 1 meter 97. Dus een Z750 waar ik goed op zat of een KTM 690 wat ik wel zou willen. Maar dat is gelijk 5.000 euro of 8.000 en meer...
Als je op die Kawasaki wel redelijk kan zitten dan zou ik er gewoon voor gaan! :Y

Ik kan dinsdag m'n SV650 ophalen (als het goed is) *O*

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 20:05

DinX

Motormuis

Vandaag niet gereden, en zit al aan een totaal van 7.350km van 28/11 tot nu :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

-tom-562

Oliesjeik

Aankomend weekend ga ik lekker rijden. Wss vrijdag met de motor naar het werk zoals het er nu naar uit ziet

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

_Apache_ schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:26:
[...]

Niet te lang over nadenken, wat al gezegd werd, voor een zacht prijsje kan je er een hoop lol aan hebben. Liever leg je deze op zen zij dan een jonge occasion / nieuwe fiets.
Dat is wel weer zo, twijfels twijfels!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Hehe, het was mooi weer, dus het was lekker sleutelen, vandaag maar klein testritje gereden :)

Makerij Hofman

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Niet gereden vandaag :( Vond het uiteindelijk wel jammer, maar ach, het is nog niet eens lente, dus mijn dagen komen nog wel :) Heb wel van het mooie weer kunnen genieten, maar toch jammer als je dan allemaal motoren voorbij ziet/hoort knallen :p

Heb vorige week ook al een ritje gemaakt en rijd gewoon woon-werk, dus echt klagen mag ik niet :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Ook niet gereden. Wel 5+km gelopen vandaag :P Wel jammer, want het idee dat de motor afgelopen vrijdag weer lekker van de reparateur is afgekomen nodigt wel uit en komende week kan ik maar 1 dag rijden :|

Met de dagelijkse woon-werk heb ik er dit jaar toch al meer km opzitten dan de mooi weerrijders :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Helaas vandaag moeten werken. En dan werken op een plek waar de hele dag motoren voorbij kwamen :(

• DinX

DinX

Motormuis

Rukapul schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:58:
Ook niet gereden. Wel 5+km gelopen vandaag :P Wel jammer, want het idee dat de motor afgelopen vrijdag weer lekker van de reparateur is afgekomen nodigt wel uit en komende week kan ik maar 1 dag rijden :|

Met de dagelijkse woon-werk heb ik er dit jaar toch al meer km opzitten dan de mooi weerrijders :+
Ik denk dat ik er al meer heb gedaan dan de mooi-weerrijders op een heel jaar :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kan trouwens van een collega een nette Kawa over kopen voor weinig, leuk ding, ziet er nog goed uit voor de leeftijd. Alleen het model spreekt me niet zo aan om eerlijk te zijn, te vierkant. :P Maar aan de andere kant wel een leuke beginnersfiets...

Gewoon doen! Als ie goed is tenminste. Dat vierkante zie je toch niet als je rijdt, en je koopt die motor toch hoop ik niet voor de buren? Als het lekker rijdt, is het toch goed?
Als het je eerste motor is, gewoon lekker op gaan rijden. Je kunt goed ervaring opdoen en over een poosje weet je beter wat je wilt. Je hebt iig gezien en gevoeld wat het qua zithouding enzo is, dus als je zover bent en gaat shoppen voor een andere, ben je in ieder geval beter voorbereid.

Rijden, niet lullen! ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09

Exigence

dnkroz

Ook ik ben vandaag weer een lekker blok om geweest. Nu alweer het derde weekend dit jaar dat ik op de motor zit, heb er nu zo'n 650 kilometer opzitten.

Vandaag weer voor het eerst met duo gereden, eerste kilometers waren even wennen, maar het gevoel was erg snel terug en aan het eind van de middag waren er weer rulletjes op de rand van de band te zien 8) Rult niet heel erg omdat de wegdek temperatuur nog vrij laag is, en ook de banden worden niet super heet.

Kwam er alleen achter dat ik mijn achterrem, die ik nooit gebruik, toch maar moet reviseren. Er lekt een klein beetje remvloeistof ergens vandaan en dat komt op mijn schijf, in mijn blokken en een paar spetters op mijn velg :/

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als jij met dit weer al "rullen" op je banden rijdt dan klopt er écht iets niet aan instellingen van je vering :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 4x2
  • Laatst online: 24-01 17:21

4x2

lộn xộn quá

[afbeelding]

Wat vinden jullie?
Koop mijn VFR maar, betere motor :+
Onder de 1000 euro en genoeg ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 12-03-2012 00:46 ]

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:05:
Als jij met dit weer al "rullen" op je banden rijdt dan klopt er écht iets niet aan instellingen van je vering :o
Eensch. Is in veel gevallen geen teken van achterlijk hard bochten nemen maar van slecht ingestelde vering

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb gisteren ook de eerste kilometers van het jaar weer gemaakt. Heerlijk om weer even op de motor te zitten.
Eerst maar even een parkeerterrein opgezocht om even wat rondjes te draaien en het gevoel bij het remmen weer in de vingers te krijgen etc.

Binnenkort maar eens even het luchtfilter schoonmaken en de olie verversen. Oh, en een scottoiler monteren die al sinds vorig jaar op plank ligt waarvan ik dacht dat het een leuk winterprojectje was :+

Yamaha MT-09

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Fototje van gisteren :P
Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff420/ginofs1/jetenbob009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff420/ginofs1/jetenbob010.jpg

Je moet een beste motor hebben om dat bij te houden met optrekken

Vaak bu'j te bang!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:46
Niet gereden vandaag, maar mijn oude heer was op bezoek en heeft besloten zijn CB900F Hornet te gaan verkopen, voor iets in de klasse 'tourbuffel'. Hij zit zo een beetje in het bereik van de Pan European / FJR1300 te kijken.
Op een Pan is die meteen een ouwe lul, op een FJR1300 niet. Ik raad hem de Yamaha aan.
(Ik heb zelf twee FJ1200's).

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 16:32
De drang om te gaan rijden was gisteren zeer groot.
Helaas is die verrekte voorvorkkering lek en heb ik geen zin dat straks de remblokken ook mee vervangen mogen worden. Het gaat al een duur geintje worden zonder die remblokken.

Gelukkig heeft het verstand gewonnen van de zin om te rijden, al was het zeer moeilijk.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
-tom-562 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

Doe eens specs dan :+ zoiezo kunnen karts achterlijk hard door de bocht heen, dus daar verlies je het ook al :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DinX

DinX

Motormuis

mark_vs schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:07:
[...]

Op een Pan is die meteen een ouwe lul, op een FJR1300 niet. Ik raad hem de Yamaha aan.
Na 7 jaar FJR1300 gereden te hebben zeg ik ook: FJR kopen :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
-tom-562 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

Easy. Eerst bel je 0900-TUIG en terwijl ze de kart afvoeren rij je in alle rust weg met je motor :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]
Hij is halverwege de 50, dag mag je je als een ouwe lul gedragen. :+

Hij was initieel wat meer gecharmeerd van de Pan, want de FJR was wat meer onbekend, dus onbemind. Even een half uurtje zitten rondklikken op marktplaats. Daar bleek uit de de Pan wat vriendelijker geprijsd, maar er zeker een aantal FJR's binnen bereik kwamen van het budget. Aan het einde van de middag zei hij dat hij stiekem toch wel erg gecharmeerd is van een driekofferige FJR. Moeders de vrouw zal ook als een koning te rijk zitten achterop.

Hij gaat binnenkort even een middagje langs de bekende handelaren, om te kijken wat ze nog voor de 900F Hornet geven, maar als die geen FJR hebben, word het waarschijnlijk particuliere verkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 12-03-2012 10:26 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Widow schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:13:
[...]

Doe eens specs dan :+ zoiezo kunnen karts achterlijk hard door de bocht heen, dus daar verlies je het ook al :P
125cc 2-takt, 6-bak, van KTM, in feite een crossblokje. Zo rond de 40 a 50 pk zei de eigenaar. Maarja, dat ding was best kort vertand (160 km/h in de 6), met andere tandwielen liep dat ding op Zandvoort richting de 200 km/h 8)7

Vaak bu'j te bang!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Pff boeiend hoe zo'n ding gezien wordt door anderen. Motor rij je toch voor jezelf?

Oslik blyat! Oslik!

• Serotonine
  • Laatst online: 22-01 20:25
_Apache_ schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:21:
[...]

Hij is halverwege de 50, dag mag je je als een ouwe lul gedragen. :+

Hij was initieel wat meer gecharmeerd van de Pan, want de FJR was wat meer onbekend, dus onbemind. Even een half uurtje zitten rondklikken op marktplaats. Daar bleek uit de de Pan wat vriendelijker geprijsd, maar er zeker een aantal FJR's binnen bereik kwamen van het budget. Aan het einde van de middag zei hij dat hij stiekem toch wel erg gecharmeerd is van een driekofferige FJR. Moeders de vrouw zal ook als een koning te rijk zitten achterop.

Hij gaat binnenkort even een middagje langs de bekende handelaren, om te kijken wat ze nog voor de 900F Hornet geven, maar als die geen FJR hebben, word het waarschijnlijk particuliere verkoop.
Hoe oud is die hornet? km stand? en vraagprijs?
Heel misschien een potentiele koper aan deze kant.

• DinX

DinX

Motormuis

dion_b schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:50:
[...]

Pff boeiend hoe zo'n ding gezien wordt door anderen. Motor rij je toch voor jezelf?
Eensch. En een duo zit op een Pan ook net wat beter dan op een FJR gok ik. De FJR heeft, voor de bestuurder toch, een iets sportievere houding dan een Pan.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Serotonine schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:34:
[...]
Hoe oud is die hornet? km stand? en vraagprijs?
Heel misschien een potentiele koper aan deze kant.
2003*, nog geen 10k km, ~4500,-

Komt met
- verhoogde (5cm) en verbrede spiegel (5cm), kan eenvoudig weer teruggezet worden.
- paddock stand
- windkuipje

*plus of min een jaar, weet het even niet exact.

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 12-03-2012 12:34 ]

Verwijderd

mooi weer rijder?
dat is grofweg slechts 1000km in 1 jaar de tijd?
weet ie zeker dat hij wel op een dure (zware) toerbuffel wil stappen?
de afschrijving is namelijk dan ook niet misselijk,

is het niet beter om dan op bijvoorbeeld een CBF1000 te gaan rijden?
-edit-
of mischien slechts huren, denk dat het mischien zelfs goedkoper is te huren als je zo weinig rijd.
tel namelijks jaarlijks onderhoud, wegenbelasting, verzekering etc etc.
dan zijn het dure kilometers,

in huur zou het mischien wel goedkoper zijn
http://www.motoport.nl/ep...otoport_Veldhoven/Verhuur

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 12:48 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ja, hij is een mooi-weer-rijder.

Hij rijdt (te) weinig omdat hij tijdens het rijden te veel last van de wind heeft, niets mee kan nemen en te sportief zit. Hij heeft nu een baan waarbij hij geen volle bus aan materiaal hoeft mee te nemen, dan gaat hij vaker de motor pakken.
En hij wil ook wel eens een weekendje Eiffel/ Luxemburg etc.

Ik zal deze ook even de revue laten passeren, thnx!

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 12-03-2012 12:56 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of als afschrijving relevant is juist een ouder 2e handsje nemen... Je kunt voor de helft van dat bedrag een prima apparaat van paar jaar ouder vinden, wel met moderne meuk als injectie en ABS.

Wegenbelasting en verzekering is sowieso op een motor laag, onderhoud verschilt niet noemenswaardig (niewer=minder maar duurder ouderhoud, ouder=meer maar goedkopere onderdelen). Het moet wel heel dramatisch worden voor huren goedkoper is. Bah wat is dat duur...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:56:
Of als afschrijving relevant is juist een ouder 2e handsje nemen... Je kunt voor de helft van dat bedrag een prima apparaat van paar jaar ouder vinden, wel met moderne meuk als injectie en ABS.

Wegenbelasting en verzekering is sowieso op een motor laag, onderhoud verschilt niet noemenswaardig (niewer=minder maar duurder ouderhoud, ouder=meer maar goedkopere onderdelen). Het moet wel heel dramatisch worden voor huren goedkoper is. Bah wat is dat duur...
zie het eerder zo,
je huurt een classe D motor (dat zijn bijvoorbeeld BMW R1200GS) a 225.
in dat weekend rijd je 500 km (2 ritjes a 250km)
km prijs is 20 cent, dus 100 euro.
dan heb je een weekend lang motor gereden voor 325 euro,
nu weet ik zo snel niet wat verzekering tegenwoordig kost voor een nieuwe BMW R1200GS.
maar zou zo maar eens hetzelfde bedrag kunnen zijn.

Dus als je echt bijna nooit rijd, kan huren echt een alternatief zijn.
Of inderdaad, oudere machine kopen zoals hierboven al vermeld.

Maar als je weinig rijd, is een buffel als een FJR of PAN waarschijnlijk overkill,
Waarom dan niet een bandit of CBF1000 (met koffers als je perse iets mee wilt nemen)
dat zijn echt dingen die je even moet overwegen als je niet zo veel rijd.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En vergeet daarbij het eigen risico niet als je een motor huurt. Als je pech hebt ben je dat ook nog kwijt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Workaholic schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:12:
[...]

Inderdaad super weer :D

Vorige jaar al wat eerste kilometers op de motor gemaakt.. vandaag 121 gereden en zit nu op een totaal van 1422 :D

[afbeelding]
Hey, bushuis Drie is bij mijn ouders in de buurt :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• _Apache_

_Apache_

For life.

De CB1000 zit in ongeveer dezelfde prijsklasse als een FJR, het is zeker een kandidaat. Met het geld dat de hornet oplevert, hoeft ie nog maar minimaal bedrag bij te leggen voor een mooie fiets.
De FJR's komen bij 35k km pas een beetje in het gewenste budget. En daarboven zitten is onverstandig, kostentechnisch.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:05:
En vergeet daarbij het eigen risico niet als je een motor huurt. Als je pech hebt ben je dat ook nog kwijt.
En dat risico loop je niet met je eigen motor? :P

iRacing Profiel

• Tankiej
frankivo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:59:
[...]

Jawel, maar dat is (veel) minder dan bij het huren van een motor :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

frankivo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:59:
[...]
Omdat een verhuurder je vaak een poot uit kan/wil draaien, meeste mensen doen niet zo tegen zichzelf. :+

Verwijderd

Tankiej schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:01:
[...]

Jawel, maar dat is (veel) minder dan bij het huren van een motor :)
500 euro eigenrisico dat weg is bij een val partij.
Ik moet de eerste onschuldige val partij nog zien die niet minder dan 1000€ moet kosten.

En we hebben er nu 1 hier in dit topic die nog de uiteindelijke factuur moet krijgen voor een langzame highsider.

ik wil er om wedden dat het meer dan 500€ moet kosten...
Dus dat argument gaat niet helemaal op vind ik.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:04:
[...]

Ik moet de eerste onschuldige val partij nog zien die niet minder dan 1000€ moet kosten.

En we hebben er nu 1 hier in dit topic die nog de uiteindelijke factuur moet krijgen voor een langzame highsider.

Hangt wederom af van leeftijd en kosten van de fiets. De tupperware van een fiets van EUR 1000 kun je makkelijk voor EUR 500 of minder vervangen - gelijk een van de redenen waarom ik op zo'n geval rondrij. Gelukkig tot nu toe niet relevant geweest :)

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

De eerste schatting zat op 3500 - 4000 euro. Als ze nog wat ontdekken gaat het hard richting een economische total loss. (en dat terwijl het vrijwel alleen cosmetische schade is 8)7 )

Bij een oudere motor zou het wel wat makkelijker zijn om donor/vervangende onderdelen te vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-03-2012 14:13 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Daar gaat mijn volgende fiets hoogstwaarschijnlijk eentje worden met in ieder geval een stuk minder plastic. Dure rommel :+

Yamaha MT-09

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ach je moet het zo zien, ga je met een moderne SS onderuit, en het kost teveel, maak je er een streetfighter van :P in feite koop je 2 motoren in 1 :P

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is het hem net. Ik had al een naked! Als ik er nog meer vanaf ga schroeven moet ik gaan trappen. 8)7

• DinX

DinX

Motormuis

• Tankiej
[...]

Dat hangt af van de verhuurder. Verhuurder hier in de buurt (Mulders Motoren) heeft een eigen risico van 1250 op alle motoren. Motoport Leek zit op 500 t/m 1000 afhankelijk van de motor.

Bij schade gaat de verzekeraar altijd uit van herstellen in oorspronkelijke staat. Dus als er een krasje op de uitlaat zit, wordt er voor een nieuwe uitlaat gerekend. Als het je eigen motor betreft zeg je waarschijnlijk 'laat die uitlaat maar zitten' als je zelf voor de kosten op moet draaien.

Het hangt uiteindelijk heel erg af van je eigen motor + verzekering en van de motor die je huurt + voorwaarden van de verhuurder.

Met een splinternieuwe motor ben je waarschijnlijk bij de verhuurder goedkoper uit, bij een oudere motor kan de eigen motor goedkoper uitvallen. Dit natuurlijk wel als je zelf valt, dus niet als je aangereden wordt oid, dan hoor je het van de tegenpartij vergoed te krijgen :)
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:12:
[...]

De eerste schatting zat op 3500 - 4000 euro. Als ze nog wat ontdekken gaat het hard richting een economische total loss. (en dat terwijl het vrijwel alleen cosmetische schade is 8)7 )

Bij een oudere motor zou het wel wat makkelijker zijn om donor/vervangende onderdelen te vinden.
Wordt inderdaad erg snel heel veel geld. Ze gaan er ook vanuit dat alles in nieuwstaat teruggebracht moet worden...

Mijn GS500 was vorig jaar door een achteruitrijdende automobilist omver gereden, de motor viel alleen op de zijkant. Gelijk total loss, schade van +/- 1100 euro :')

[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 12-03-2012 14:32 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Tankiej schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:30:
[...]

Dat hangt af van de verhuurder. Verhuurder hier in de buurt (Mulders Motoren) heeft een eigen risico van 1250 op alle motoren. Motoport Leek zit op 500 t/m 1000 afhankelijk van de motor.

Bij schade gaat de verzekeraar altijd uit van herstellen in oorspronkelijke staat. Dus als er een krasje op de uitlaat zit, wordt er voor een nieuwe uitlaat gerekend. Als het je eigen motor betreft zeg je waarschijnlijk 'laat die uitlaat maar zitten' als je zelf voor de kosten op moet draaien.

Het hangt uiteindelijk heel erg af van je eigen motor + verzekering en van de motor die je huurt + voorwaarden van de verhuurder.

Met een splinternieuwe motor ben je waarschijnlijk bij de verhuurder goedkoper uit, bij een oudere motor kan de eigen motor goedkoper uitvallen. Dit natuurlijk wel als je zelf valt, dus niet als je aangereden wordt oid, dan hoor je het van de tegenpartij vergoed te krijgen :)

[...]

Wordt inderdaad erg snel heel veel geld. Ze gaan er ook vanuit dat alles in nieuwstaat teruggebracht moet worden...

Mijn GS500 was vorig jaar door een achteruitrijdende automobilist omver gereden, de motor viel alleen op de zijkant. Gelijk total loss, schade van +/- 1100 euro :')
valbeugel erop dan was het oprapen en verder met je leven :Y

met 20km/u om me as getold. koppelingshendelhouder gebroken. toen nog laten maken(€150 |:( ) onderdeel zelf 30 euro _O-

dacht me valbeugel tegen de grond te rijden voorwiel omhoog ellende. troep overeind getrokken en een poging gedaan de middenberm over te steken. weggezakt in het zand. over de kop.
koplamp bij getikt. volgende dag een liter olie op 100km verbruikt O-) en een paar weken later me glaasje van me achterlicht verloren (€80)

bocht gemist. keek te ver vooruit _O- ribben gekneusd en alweer de houder van me koppelingshendel gesneuveld. zelf gefixt (€30)

van zijn standaard op de rechter kant geland remhendel gehalveerd.

en de voorkant aan puin gereden. nieuwe voorkant gekocht voor 600 euro wat achteraf met beter zoeken voor de helft zou kunnen. maar je bent jong en je wilt weer snel rijden :Y

• Exigence
  • Laatst online: 23:09

Exigence

dnkroz

wimmel_1 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:05:
Relatief lage bandenspanning in combinatie met een duopassagier (waar de vering inderdaad niet op afgesteld is ;)) en een stuk raggen op relatief hoge snelheid. En het is minimaal hoor, behoorlijk opgeruwd is misschien een betere benaming :P

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens, zo'n Pan 1100 ziet er gedateerd uit, maar die dingen rijden echt als een trein. Als je het dan over groot toerist hebt dan is dat er wel een. En een honda, dus een allemansvriend.

Wise enough to play the fool

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:22:
Dat is het hem net. Ik had al een naked! Als ik er nog meer vanaf ga schroeven moet ik gaan trappen. 8)7
Ok, dat wist ik ff niet meer. Nee, dan is het (helaas) een ander verhaal ja ;(

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:01:
[...]
Maar als je weinig rijd, is een buffel als een FJR of PAN waarschijnlijk overkill,
Kweenie. Mijn bankstel kostte nog geen €2500, €35/jr verzekering en een beetje wegenbelasting. Ik rij dan wel meer dan 1000km/jr, maar dan nog. Ding kost verder niet veel. Lekker comfortabel tuffen is ook wat voor te zeggen. Huren vind ik zelf veel te duur, en als je maar 1000km/jr rijdt, kun je je afvragen of dat nog wel een zinnige hobby genoemd kan worden. Je moet er nl wel een hele uitrusting voor hebben. En dat ene ritje per jaar kost je dan meer aan weer opnieuw wennen aan de motor dan dat je er echte lol van hebt.

Steek dan je geld in iets dat je wél vaker doet. Maar goed, mijn mening natuurlijk... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Nee man, hoe kan je nou een prijskaartje hangen aan zo'n onbetaalbare hobby?

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:36:
Nee man, hoe kan je nou een prijskaartje hangen aan zo'n onbetaalbare hobby?
Ik betwijfel of je het een hobby kunt noemen als je het 1 weekend per jaar doet... :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

1k km per jaar is niet helemaal waar - had ik er wel even bij moeten melden - maar hij heeft hem ongeveer 5 jaar in bezit, en hem van 1500 naar ~9750 gereden. Is toch al wel bijna het dubbele :+
Maar of het hem waard is, is aan hem, voor hem is het - net zoals voor velen hier - toch ook wel een plezierige hobby.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:40
Ik zit op ebay te neuzen voor twee remschijven voor (GSX600F uit '87), waar natuurlijk de EBC discs 350 - 450 euro per twee kosten :/

Nu komt er ook een merk voorbij van KAGIZUME -> http://www.ebay.nl/itm/13....m1423.l2649#ht_685wt_905

En 100% UK built -> http://www.ebay.nl/itm/28....m1423.l2649#ht_973wt_905

Zijn dit gewoon degelijke schijven of is er serieus een verschil? 450 euro per 2 remschijven vind ik gortig :/

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DinX

DinX

Motormuis

Hmm, hoeveel zou je voor een leren pak (tweedelig) kunnen vragen, 2de hands. Heeft 700 euro gekost in aanschaf (Richa Rtec). Heb het misschien 20 keer gedragen. Is dus nog in perfecte staat.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 16:32
DinX schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:04:
Hmm, hoeveel zou je voor een leren pak (tweedelig) kunnen vragen, 2de hands. Heeft 700 euro gekost in aanschaf (Richa Rtec). Heb het misschien 20 keer gedragen. Is dus nog in perfecte staat.
Ik zou zelf uit gaan van zo'n €300 á €350 indien het pak echt in goede staat is.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ligt eraan of je er ook 20 keer mee over het wegdek hebt geschoven. :+

• DinX

DinX

Motormuis

Het enige wat eraan te zien is zijn wat puntjes van dode insecten :+

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:04:
vind eerst maar iemand die hem past -O-

• DECOY88
(overleden)
iemand nog een nieuwe motor kopen slechts 2342km gelopen.

hier

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:44:
iemand nog een nieuwe motor kopen slechts 2342km gelopen.

hier
Cool, http://www.rmauctions.com...?SaleCode=MC12&CarID=r325 is ook gaaf (koekje als je weet in welke serie deze ook gebruikt werd )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

Aangezien het een Ferrari is, gok ik er op dat Donnie er in rondscheurde in zijn pastelkleurige pak met T-shirt :Y

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:28:
[...]

Cool, http://www.rmauctions.com...?SaleCode=MC12&CarID=r325 is ook gaaf (koekje als je weet in welke serie deze ook gebruikt werd )
Afbeeldingslocatie: http://www.rmauctions.com/images/cars/MC12/MC12_r307_02.jpg

http://www.rmauctions.com...SaleCode=MC12&CarID=r307#

Thunderbirds are go!

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
On the 15th of October, 1953 on Lake Iseo, the Arno XI established the world speed record of 241.708 km/h; a record that, in its class, has never been defeated.

dat haal ik met de motor niet eens :X
Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar.

Het Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar vanwege database problemen.
Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110719215761/thedarkness/images/d/db/Birds_noooo.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door DECOY88 op 13-03-2012 13:43 ]

Verwijderd

Doe mij maar gewoon die 916 SPS en de 998 R _/-\o_ die ze gaan veilen, (droom motoren voor mij)

Die GP machine mag je waarschijnlijk net als de Ferarri FFX, stallen in de Ducati fabriek en alleen op speciaal verzoek 1 rondje rijden op een volledig afgehuurd circuit, als je plechtig beloof niet harder als 12 km per uur te rijden met zijwieltjes gemonteerd.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:51:
Doe mij maar gewoon die 916 SPS en de 998 R _/-\o_ die ze gaan veilen, (droom motoren voor mij)

Die GP machine mag je waarschijnlijk net als de Ferarri FFX, stallen in de Ducati fabriek en alleen op speciaal verzoek 1 rondje rijden op een volledig afgehuurd circuit, als je plechtig beloof niet harder als 12 km per uur te rijden met zijwieltjes gemonteerd.
Lijkt me wel humor als dan ook nog eens blijkt dat je wel de eigenaar bent, maar alleen de bijgeleverde coureur erop mag rijden :+

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nouja dit is ook geen geld.
http://www.domeinenrz.nl/...eerfotos=1818&kterug=1818
Komt nog 20% ofzo bij, maar dan nog. Alleen als het blok in de prak ligt is het misschien nog begrijpelijk, maar volgens mij is deze aardig onder de marktprijs verkocht.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klopt, maar goed, die risico is ook groot. Je weet er verder helemaal niets van.

Dan nog, koopje waarschijnlijk.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:37:
Klopt, maar goed, die risico is ook groot. Je weet er verder helemaal niets van.

Dan nog, koopje waarschijnlijk.
Koopje voor handelaren en/of mensen die erg handig zijn. Je mag niet proefrijden en alleen als ie echt niet rijdt of bv het blok ontbreekt, zeggen ze het erbij. Maar verder is het dus een gok. Afhankelijk van het bedrag en hoe handig je bent, kan het de moeite waard zijn.

• Steephh
  • Laatst online: 23-01 00:43
Vandaag zag ik dat er motorrijkleding bij de Lidl lag, evenals motorhelmen. Iemand daar ervaring mee? :P Of is het verstandig een setje bij de echte 'motorspecialist' aan te meten?

_@/'

• DECOY88
(overleden)
Steephh schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:12:
Vandaag zag ik dat er motorrijkleding bij de Lidl lag, evenals motorhelmen. Iemand daar ervaring mee? :P Of is het verstandig een setje bij de echte 'motorspecialist' aan te meten?
leuk voor een duo passagier. maar voor de rijder is een echt pak beter. en die helmen zijn leuk voor de scooter. maar voor de motor durf ik het niet aan :N

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het onderpak van de lidl heb ik ook. Het is wel aardig, maar het onderpak dat ik bij Louis heb gehaald is vele malen beter.
De rest vertrouw ik voor geen meter. Hoogstens inderdaad voor een duo, die echt maar zelden meegaat.

De schade-expert van de verzekering schat het schuivertje van mijn Hornet op een schade van 4.500 euro en wat kleingeld. Sodeju... :/ Op een motor van 8.500 euro nieuw (dat heb ik er niet voor betaald omdat het een demo was) is dat best veel geld.

• Beerkeeper
Ik ben aan het zoeken naar remschijven voor mijn motor, maar de zoektocht gaat me niet zo gemakkelijk af.

Blijkbaar heb ik een (minder bekende) variant waardoor ik op ebay niet mijn schijven kan vinden.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/pics/IMG016.jpg

Heeft iemand een idee welke schijven ik zoek van welke type? Mijn framenr zegt dat ik het type GN72A heb van de GSX600F :/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk eens of de schijven van een oud tye GSX-R (SRAD) niet passen. Fabrikanten gebruiken dezelfde schijven liefst op meerdere modellen inverband met kosten :)

• Tankiej
Vanmiddag de SV650 opgehaald, wat rijd dat lekker! Sowieso lekker om weer op te stappen na 6 maanden :D
Wat een monsterlijk geluid maakt die twin ook O+

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:31:
Vanmiddag de SV650 opgehaald, wat rijd dat lekker! Sowieso lekker om weer op te stappen na 6 maanden :D
Wat een monsterlijk geluid maakt die twin ook O+
jij hier :+

• Tankiej
Ik zit overal :+

• Beerkeeper
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:31:
Kijk eens of de schijven van een oud tye GSX-R (SRAD) niet passen. Fabrikanten gebruiken dezelfde schijven liefst op meerdere modellen inverband met kosten :)
Ik heb even gekeken, maar die hebben allemaal 5 gaten ipv 6 plus een veel kleinere hart.

Ik heb hem even opgemeten:
binnendiameter: 130mm
buitendiameter: 290mm

• DECOY88
(overleden)
staan er genoeg

Afbeeldingslocatie: http://www.bikers-top-brands.de/at/abd-172031.jpg :9~

[ Voor 19% gewijzigd door DECOY88 op 13-03-2012 20:01 ]

• Beerkeeper
Ja, en als je goed kijkt, zie je 5 gaten ipv 6 plus een veel kleinere hart ;)
Bouwjaar is 1988, frametype GN72A

[ Voor 52% gewijzigd door Beerkeeper op 13-03-2012 20:02 ]

• DECOY88
(overleden)
Beerkeeper schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:01:
Ja, en als je goed kijkt, zie je 5 gaten ipv 6 plus een veel kleinere hart ;)
bouwjaar?

Afbeeldingslocatie: http://www.zietech.de/images/produkte/i44/449748.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 13-03-2012 20:03 ]

• DECOY88
(overleden)
nog een leuke vraag. ben je er zeker van dat je de originele velgen heb O-)

• Beerkeeper
DECOY88 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:06:
nog een leuke vraag. ben je er zeker van dat je de originele velgen heb O-)
Dat is dus heel mijn punt, ik vermoed van niet als ik foto's bekijk van andere GSX600F's uit hetzelfde bouwjaar (of iig modeljaar).

Maar dan is de vraag: Wat ligt er nu onder? 8)7 Ik heb serieus geen flauw idee

edit:

Het is het eerste type

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/pics/1988_GSX600FJ.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Beerkeeper op 13-03-2012 20:22 ]

• DECOY88
(overleden)
EBC Bremsscheibe vorne SUZUKI GSX 600 FJ GN72A 88
EBC Code: MD3001LS

dubbelset voor voor _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door DECOY88 op 13-03-2012 20:36 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
En die nieuwe auspuff is gearriveerd! Niet zonder slag of stoot maar het is gelukt!

Linkje want Fotoalbum doet gek

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 11:32

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

* Pazzi vind motorrijden heerlijk, maar is een leek qua techniek...

Ik rij sinds januari 2011 op een Suzuki Bandit 650 uit 2007 (nog met het oude type motorblok, dus met handmatige choke). Er staat nu ongeveer 13.500 km op de teller.

Al vanaf de eerste kilometers die ik er mee gemaakt heb, viel me op dat het schakelen van N --> 1 soms gepaard gaat met een "klak" waarbij de motor zelfs een klein stukje naar voren hopt. Inmiddels heb ik begrepen dat dit een vrij normaal fenomeen is, iets met de olie tussen de koppelingsplaten die, zeker bij een koude motor, nog zo dik is dat de versnellingen alsnog wat meedraaien.
Ondanks deze min of meer geruststellende info kan ik nog steeds niet wennen aan het geluid / gevoel. Daarbij lijkt het sinds een tijdje erger te worden en vaker voor te komen.

Om te kijken of ik het kan verminderen heb ik de volgende zaken (aan de hand van tips van o.a. motorforum) gecontroleerd:

De ketting
Moet gespannen worden, speling zit rond de 4 cm. Ik zou dit zelf moeten kunnen doen, heb ik hier echter speciaal gereedschap voor nodig? Ik lees in het boekje dat de wielbout vast moeten zitten met 100 Nm, red ik dat met een normale steeksleutel?

Koppelingshendel
De vrije speling is rond de 1 cm (prima volgens het boekje). Wel valt me op dat ik de motor in z'n N makkelijk naar voren kan duwen, in z'n 1 met de koppeling volledig ingeknepen gaat dit een stuk moeilijker. Is dat normaal?

Zijn er nog meer tips? Ik probeer het nu te voorkomen door te starten in z'n 1 en voor het verkeerslicht de boel in z'n 1 te laten staan en de koppeling in te blijven knijpen. Kan dit kwaad?

Verder is er zover ik met mijn beperkte technische kennis kan zien niets aan de hand. Hij start prima, loopt mooi stationair en hij trekt normaal door. Ook het schakelen van 2 --> 3 en verder gaat vlekkeloos.

Ik rijd er dagelijks woon-werk verkeer mee (20 km enkele reis, geen snelweg), in de weekenden regelmatig een grotere afstand (150 km enkele reis snelweg, of bij mooi weer een ritje van een uur of 2). Z'n beurten heeft ie netjes gehad (vind het daarom wat raar dat de ketting te slap staat) en mijn rijstijl is wat aan de tamme kant. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LOL, vanavond bij de lokale supermarkt gestopt onderweg naar huis. Komt een verlepte oude vent naar me toe met de vraag (jawel) wat nu het voordeel was van zo'n liggende inlijn-blok (BMW K) boven een boxer twin 8)7

Bleek hij een jaren '70 R90 te hebben dat z'n lust en leven was. Grootste klacht tov nieuwere modellen was de electronica. Hij had al eea verwijderd uit z'n R90 :P

Man naar m'n hart. Maar aangezien BMW al sind 1983 inlijn-motoren aanbiedt vraag ik me af waarom hij die vraag pas na 29 jaar stelt :+

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:15:
Bleek hij een jaren '70 R90 te hebben dat z'n lust en leven was. Grootste klacht tov nieuwere modellen was de electronica. Hij had al eea verwijderd uit z'n R90 :P
Ja...elke dag weer staan er hordes mensen langs de weg met kapotte electronica... :X
Man naar m'n hart. Maar aangezien BMW al sind 1983 inlijn-motoren aanbiedt vraag ik me af waarom hij die vraag pas na 29 jaar stelt :+
Ach, sommige mensen blijven nu eenmaal in het verleden hangen. Alleen jammer dat ze altijd zo arbitrair in hun eigen verleden blijven hangen en niet teruggaan naar de handkar. Die ging nooit stuk. Wat was daar mis mee dat ze een motor moesten verzinnen. Allemaal nieuwlichterij! :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beerkeeper schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:56:
[...]

Ik heb even gekeken, maar die hebben allemaal 5 gaten ipv 6 plus een veel kleinere hart.

Ik heb hem even opgemeten:
binnendiameter: 130mm
buitendiameter: 290mm
Klinkt als: Disks voor een Bandit 600 :)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Beerkeeper schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:24:
Ik ben aan het zoeken naar remschijven voor mijn motor, maar de zoektocht gaat me niet zo gemakkelijk af.

Blijkbaar heb ik een (minder bekende) variant waardoor ik op ebay niet mijn schijven kan vinden.

Plaatje:
[afbeelding]

Heeft iemand een idee welke schijven ik zoek van welke type? Mijn framenr zegt dat ik het type GN72A heb van de GSX600F :/
Zijn die schijven dan zo slecht of dun?

Staat er in de velg geen typenummer ofzo? Framenummer is leuk, maar wil niet zeggen dat de standaard velg in de vork hangt. In het ergste geval zou je naar een andere velg kunnen kijken.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• 4x2
  • Laatst online: 24-01 17:21

4x2

lộn xộn quá

Pazzi schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:09:
Ondanks deze min of meer geruststellende info kan ik nog steeds niet wennen aan het geluid / gevoel. Daarbij lijkt het sinds een tijdje erger te worden en vaker voor te komen.
Het is vrij normaal, het kan wel ooit verminderen (of weg gaan) met andere olie, maar de kettingspanning heeft ook invloed.
De ketting
Moet gespannen worden, speling zit rond de 4 cm. Ik zou dit zelf moeten kunnen doen, heb ik hier echter speciaal gereedschap voor nodig? Ik lees in het boekje dat de wielbout vast moeten zitten met 100 Nm, red ik dat met een normale steeksleutel?
Dr is geen speciaal gereedschap nodig, zorg wel dat je de ketting op het strakste punt stelt (ronddraaien en voelen) en dat je m aan beide kanten evenveel versteld.
En vergeet de reactiearm van de remklauw niet een slagje los te draaien, anders stelt het nogal lastig.
100nm kun je beter met een dop+ratel doen, het is ongeveer net zo vast als de wielbouten van de auto, goed vast zonder dr op te lopen stampen dus :P
Koppelingshendel
De vrije speling is rond de 1 cm (prima volgens het boekje). Wel valt me op dat ik de motor in z'n N makkelijk naar voren kan duwen, in z'n 1 met de koppeling volledig ingeknepen gaat dit een stuk moeilijker. Is dat normaal?
Dat is normaal.
Zijn er nog meer tips? Ik probeer het nu te voorkomen door te starten in z'n 1 en voor het verkeerslicht de boel in z'n 1 te laten staan en de koppeling in te blijven knijpen. Kan dit kwaad?
Niet echt (je druklagertje slijt alleen wat harder), maar die klak zelf kan ook geen kwaad.

leeg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En als aanvulling: Steeksleutels zo min mogelijk gebruiken. Steeksleutels zijn (IMHO) alleen maar leuk als je bouten/moeren wil slopen, beter pak je een 6-kant ring/dop sleutel óf als je alleen 12 kant versies hebt gebruik je die.

• Beerkeeper
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:55:
[...]

Klinkt als: Disks voor een Bandit 600 :)
M14 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:35:
[...]

Zijn die schijven dan zo slecht of dun?

Staat er in de velg geen typenummer ofzo? Framenummer is leuk, maar wil niet zeggen dat de standaard velg in de vork hangt. In het ergste geval zou je naar een andere velg kunnen kijken.
DECOY88 had het type remschijf al gevonden, de MD3001LS/RS van EBC.

Het is het eerste type van de motor, just my luck :') . Heb al wel twee adressen gevonden, maar aangezien de afbeeldingen niet lijken te kloppen heb ik er een mail achteraan gestuurd.

En ja, de schijf is krom plus nog net iets dikker dan de vereiste minimumdikte, dus moet vervangen worden helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Beerkeeper op 14-03-2012 08:44 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:27:
En als aanvulling: Steeksleutels zo min mogelijk gebruiken. Steeksleutels zijn (IMHO) alleen maar leuk als je bouten/moeren wil slopen, beter pak je een 6-kant ring/dop sleutel óf als je alleen 12 kant versies hebt gebruik je die.
Moet goed passende sleutels sloop je echt geen bouten en moeren hoor :P met dat spul uit de 5 euro bak van de Gamma wel ja :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:06:
[...]

Moet goed passende sleutels sloop je echt geen bouten en moeren hoor :P met dat spul uit de 5 euro bak van de Gamma wel ja :P
baco omdat het tankstation geen sleutel 24 verkoopt _O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:06:
[...]

Goed passende steeksleutels bestaan niet. PUNT!! :9

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:47

steveman

Comfortabel ten onder

Stahlwille!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 329 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.