Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 328 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.815 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:01:
Klinkt als: Vochtproblemen bij je bougies en/of bobine's :Y
Vanmiddag gaat hij naar de motordokter.

Na weer een ervaring waar ik bij het stoplicht slechts heel langzaam rollend wegkwam :X

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 08-03-2012 14:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ROFLASTC schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:18:
[...]

Ze zullen wel gedacht hebben: Ies fal , ies troek fan Polietie
Ies oek owe Polietiemotoer >:)

Maar nee, denk gewoon dat niemand op het idee gekomen is om die ranzige motor die er toch altijd staat van dichterbij te bekijken.
Tankiej schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:28:
[...]

Dat is inderdaad veel geluk :o

Maar nu het je een keer overkomen is gebeurd het vast niet nog een keer ;)
Laten we dat maar hopen. Ik ken ezels die beter zijn in goed omgaan met spullen dan ik ben :X
ToolkiT schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:15:
[...]

Da's idd geluk, of misschien is er toch nog een beetje fatsoen in de wereld?
Ik heb het zelf ook wel eens gehad met sleutel in de voordeur laten zitten..
Misschien fatsoen, al denk ik dat als een van de buren het bewust gezien zou hebben, ze aangebeld zouden hebben of ze iig in de brievenbus gemikt zouden hebben. De lokale scooterjeugd is een beetje geintimideerd door formaat/gewicht van m'n motor, de enige buurman met rijbewijs A heeft zelf een Goldwing en zou zeker niet zijn gaan joyriden.

Nope, gewoon een stel sleutels gelukkig diep in een "someone else's problem field"

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:32:

Nu dus 3 sleutels. €66,06 goed besteed! :|
Ey je kan nu gratis en voor niks nog eens een sleutel kwijtraken en dan houd je nog een reserve over ook!

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moet er niet aan denken m'n sleutels kwijt te raken. Doordat m'n BMW een totale Frankensteingeval is, heb ik niet minder dan vier verschillende sets sleutels ervoor.

1) contact, tankdop, zadel
2) citykoffers en rechterdashboardconsole
3) linkerdashboard
4) touringkoffers

Heb drie reservesleutels. Ik weet muv touringkoffers niet welke waarbij hoort |:(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:56:
Moet er niet aan denken m'n sleutels kwijt te raken. Doordat m'n BMW een totale Frankensteingeval is, heb ik niet minder dan vier verschillende sets sleutels ervoor.

3) linkerdashboard
4) touringkoffers

Heb drie reservesleutels. Ik weet muv touringkoffers niet welke waarbij hoort |:(
Om het allemaal even duidelijk te maken haha |:( ..

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, vandaag ondanks de spanning in 1x geslaagd voor mijn motorrijbewijs, zonder op of aanmerkingen! :D
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/01/IMAG0196-Small.jpg
Woei! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:29
Gefeliciteerd! *O*

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Hahah supervet, dat is bij Elsloo :P Heb ik ook mijn rijbewijs gehaald. Goede tent, leuke mensen!

Oja, gefeliciteerd!

[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 08-03-2012 18:23 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankjewel beiden! En idd bij Osseforth. :) Beviel me super, Marcel heeft bij mij het vertrouwen terug weten te krijgen en het AVB weten te halen, en Laurent heeft mij op de weg geholpen. 8)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:52

steveman

Comfortabel ten onder

Good busy! *O*

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

3) linkerdashboard
4) touringkoffers

had eerst 3 sleutels 1 voor me motor. 1 voor de zijkoffers en nog een voor de topkoffer. laatst cilinders van de topkoffer gewisseld en nu kan ik met 2 sleutels toe. en heb een zak vol reserve sleutels voor me koffers _O-
iedere cilinder kreeg je er 2 _O-

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

3) linkerdashboard
4) touringkoffers

Je kunt die BMW sloten zelf aanpassen, toch? Of kan dat niet bij die van jou? Ik heb bv mijn topkoffer ergens anders vandaan en heb zelf de cylinder eruit gehaald en gelukkig zaten er dezelfde plaatjes in als bij de anderen, alleen in een andere volgorde. Anders kun je een setje plaatjes bij de dealert bestellen. Het is niet moeilijk, want ik ben erg onhandig en het is mij gelukt... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Richard schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:41:
[...]

Was bij mijn AVB, gevalletje zenuwachtig ;)

Motor neergezet aan straat, bakkie koffie, uitleg van leraar, later nog een keer uitleg van examiator, en toen: "Ga je motor maar halen".

Oeps, sleuteltjes kwijt :X ;)
Haha. Mijn instructeur nam daarom de sleuteltjes in bij het CBR. Raak je ze tenminste niet kwijt.

Verwijderd

CONGRATZ met je rijbewijs !!

ben een keertje mogen teruggaan omdat ik (met mijn eigen motor) was geweest, en de knie volgens de examinator de grond raakte in de bocht.. gortex broek aan GEEN ENKEL SCHEURTJE, maar toch had mijn knie de grond geraakt... 266€ }:|

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb lang getwijfeld of ik dit moest posten na de goede berichten van hierboven. (Feli trouwens. :) ) Ik doe het toch maar.

Bij ons op de zaak zijn er momenteel wat weinig parkeerplaatsen. Ik wilde sociaal zijn en een parkeerplaats vrijhouden door met de motor te gaan. Gisteravond op weg naar huis werd ik vanwege het verkeer gedwongen om een iets andere route te rijden dan normaal. (de reden doet er nu niet toe)

Ik wilde dus een veilige plek zoeken om te draaien en weer op mijn route te komen, en vond deze bij het parkeerterrein van een supermarkt. Daar gedraaid, en ik wil de weg weer oprijden. Ik vertrek vanuit stilstand, draai naar links, en bij het uitkomen van de bocht (snelheid 20-25 km/h) gaat het achterwiel opeens spinnen en breekt uit naar rechts. Let wel: de motor was licht trekkend, maar het gas was nog vrijwel dicht. Geen strepen, geen putdeksels; gewoon Duits asfalt (daar kennen ze geen ZOAB) en 20 minuten regen. Ik heb ook geen olie gezien, hoewel dat wel een verklaring zou zijn. Het was blijkbaar gewoon écht glad daar.

Na dat schrikmomentje krijgt het achterwiel weer grip. De motor richt zich razendsnel op, en ik wist dat ik geen kans meer maakte. Ik maakte (een pracht van) een highsider. Ik wist niet eens dat dat kon met die lage snelheid.
De motor klapte vol op de rechterkant; ik kwam op mijn heup terecht en schoof ervoor uit over de grond. Ik brak mijn val en stond direct weer recht. Gelukkig was er op dat moment geen verkeer in de buurt. Aan de andere kant: ook geen getuigen. :(

Bij nadere inspectie was de schade:
  • Afgebroken remhendel, mogelijk een kapotte rempomp
  • Kapotte spiegel rechts, mogelijk kapot remvloeistofreservoir
  • Spiegel links zat los; mogelijk onbeschadigd.
  • Rempedaal krom; zat vast geklemd onder de steunen van de duostepjes. Mogelijk ook hier een kapotte rempomp.
  • Stepje rechts afgebroken. De ironie: het slijtboutje is nog helemaal maagdelijk. De klap is dus echt dwars op de zijkant van de motor gekomen.
  • Tank rechts flink gedeukt en geschaafd
  • uitlaat ?
  • Vast flinke lakschade
  • Koppelingsdeksel flink geschaafd.
En dan heb ik het tot nu toe nog vooral over cosmetische schade; ik weet nog niet of er ook technische/constructieve schade is. Mijn kleding is nog volledig intact, op één schroeiplekje in mijn fluorescerende hesje twv 15 euro na.

Uiteindelijk was het wel een beetje geluk dat ik werd gelanceerd, anders had mijn been ook in bovenstaand rijtje gestaan.

Ik kon niet meer verder rijden, dus direct de verzekering gebeld om een sleepwagen te regelen. Vandaag is de motor bij de dealer afgeleverd. Zij mogen het officieel niet taxeren, maar zij rekenen al met een schade van 3.500 - 4.000 euro, uitgaande van originele onderdelen en bij een grove inspectie. Dat is dus de helft van de waarde van de motor. :/ Wel all-risk verzekerd, maar uiteindelijk betaal je dat toch zelf, al is het maar in de premie. :/

.
.
.

Daar word ik wel een beetje stil van.

Nou ja, gelukkig heb ik lichamelijk niks, behalve wat spierpijn. :)

En nu verder? Ik weet het nog niet. Ik ga niet stoppen met motorrijden, daar ben ik te koppig (of te stom :P ) voor. Eerst maar eens afwachten wat de taxateur en verzekering zegt; daarna zie ik wel verder. Ik heb overigens geen idee hoe lang dat duurt.

Alsjeblieft, ik heb dus écht geen behoefte aan eventuele reacties "je had dit en dat moeten doen". Er was niemand bij, dus er kan ook niemand beoordelen wat ik fout deed.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

DrivinUCrazy schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:48:

En nu verder? Ik weet het nog niet. Ik ga niet stoppen met motorrijden, daar ben ik te koppig (of te stom :P ) voor. Eerst maar eens afwachten wat de taxateur en verzekering zegt; daarna zie ik wel verder. Ik heb overigens geen idee hoe lang dat duurt.
Wa's da nou? Van het weekend een motor huren, verstand op nul en kilometers maken :). Da's het enige wat werkt. Bang zijn van met de gedachte 'stel dit en dat' of 2 maanden wachten met rijden gaat alleen maar in je nadeel werken.

Veel geluk met de afhandeling in ieder geval :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DECOY88
(overleden)

gelukkig zelf nog intact :Y bij precies zon grap ook op me waffel gegaan en me voet gekneusd. week thuiszitten omdat je niet knap meer kan lopen |:(

[ Voor 83% gewijzigd door DECOY88 op 08-03-2012 20:54 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
<Heel verhaal>

Daar word ik wel een beetje stil van.

Alsjeblieft, ik heb dus écht geen behoefte aan eventuele reacties "je had dit en dat moeten doen". Er was niemand bij, dus er kan ook niemand beoordelen wat ik fout deed.
Gelukkig heb je lichamelijk niks, dat is toch het belangrijkste! Op de spierpijn na dan, maar dat heb je dan altijd wel..

Toen mijn motor gechecked moest worden door de schade-expert van de verzekering duurde het 3 werkdagen voordat hij langs kon komen. Maar dat ligt natuurlijk aan de agenda van de experts.. Dat kan je wel gewoon aan je verzekering vragen als je het echt wil weten :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

M14 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:52:
[...]

Wa's da nou? Van het weekend een motor huren, verstand op nul en kilometers maken :). Da's het enige wat werkt. Bang zijn van met de gedachte 'stel dit en dat' of 2 maanden wachten met rijden gaat alleen maar in je nadeel werken.

Veel geluk met de afhandeling in ieder geval :).
Ik zeg toch dat ik niet ga stoppen? Maar ik wil wél op een eigen motor rijden. En als ik nu 500 euro uitgeef aan motorhuur, kan ik die niet meer in de reparatie of een nieuwe motor steken.

"Wat nu verder?" sloeg meer op het repareren of een andere motor kopen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De club hier van zij die... is volgens mij wel groter hier ;)

Mooi dat je zelf geen letsel hebt :) Voor hetzelfde geld had je weken kunnen revalideren en dat alleen maar door een stom ongelukje.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waar ik nog het meeste van baal is dat ik mezelf niet de schuld kan geven. Het klinkt misschien ontzettend krom, maar als ik met 100 in de Eifel de bocht was uitgevlogen, in het ziekenhuis was beland, en alleen nog een wrak had teruggekregen, dan was het gewoon mijn eigen stomme schuld geweest. Klaar. Ja, dan had ik ook gebaald, maar dan was het een bewust genomen risico. (zo is mijn rijstijl overigens niet, maar daar even van afgezien)
Dan had ik ook kunnen begrijpen waarom de schade zo groot was geweest.

Maar dit?

• M14

M14

Doe het toch :+.

Moest meteen aan de volgende quote denken:
14. Doug Chandler
SAVE A SLIDE

What do you do when the rear end starts coming around on the throttle? According to three-time AMA Superbike Champion Doug Chandler, the answer is: nothing. And he should know. With wins in all four disciplines of AMA Grand National dirt-track competition and Supermoto, he obviously knows how to slide a motor-cycle. According to him, when the rear tire starts sliding, the last thing you want to do is chop the throttle; instead, simply stop adding throttle until the tire hooks back up. A one-time Keith Code protégé (he wrote the liner notes for A Twist of the Wrist 2), Chandler recently started a riding school and one of his first graduates was his son, Jett.
Bron: http://www.rszmotorsport.nl

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:03:
Waar ik nog het meeste van baal is dat ik mezelf niet de schuld kan geven. Het klinkt misschien ontzettend krom, maar als ik met 100 in de Eifel de bocht was uitgevlogen, in het ziekenhuis was beland, en alleen nog een wrak had teruggekregen, dan was het gewoon mijn eigen stomme schuld geweest. Klaar. Ja, dan had ik ook gebaald, maar dan was het een bewust genomen risico. (zo is mijn rijstijl overigens niet, maar daar even van afgezien)
Dan had ik ook kunnen begrijpen waarom de schade zo groot was geweest.

Maar dit?
ik ken het. ben in 2005 met een geleende mountainbike van de camping met een maatje de berg afgereden helling van 12-13% van 1,5km lang vlak voor het eind op me bek gegaan en ik weet alleen de eerste 100 meter. en sinds een maand of 3 verdenk ik mezelf dat ik vol in de verkeerde rem heb geknepen om even een mooi slipspoor te leggen _O- fiets stond binnen een meter volledig stil geen kras geen deuk niks aan te zien _/-\o_ zelf was vooral me kop goed geraakt en heb een week niet verder dan 3 kunnen tellen _O-

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Joh.. elke valpartij (langzaam of snel) waar je van opstaat en wegloopt is er eentje met een goede afloop.
Wat had je anders kunnen doen? Niks, soms gebeuren er nou eenmaal lullige dingen.

Wise enough to play the fool

• M14

M14

DrivinUCrazy schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:59:
[...]

Ik zeg toch dat ik niet ga stoppen? Maar ik wil wél op een eigen motor rijden. En als ik nu 500 euro uitgeef aan motorhuur, kan ik die niet meer in de reparatie of een nieuwe motor steken.

"Wat nu verder?" sloeg meer op het repareren of een andere motor kopen. :)
Dat je er überhaupt over begint ;), daar doelde ik op :).

Ik weet niet hoe lang die reparatie duurt, maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het behoorlijk scheelt in onzekerheid en dergelijke wanneer je zo snel mogelijk kilometers gaat maken :).

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

DinX

Motormuis

Leuk zo'n all-road, je blijft maar spulletjes bestellen :X

In verwachting van:

Bigass "jiffyverbreder". Gedaan met zo'n suf plastic schijfje mee te zeulen als je verwacht in gras/zand te moeten parkeren
Afbeeldingslocatie: http://www.touratech.com/shops/019/images/artikel/BIGIMAGE/01-046-0603-0_I_01.JPG

"Snakeskin" tankprotectors. Bescherming + demping + extra grip bij de knieën en eentje voor bovenop ook :)

Afbeeldingslocatie: http://techspec-usa.com/images/images_big/Yamaha%20Super%20Tenere,%20Snake%20Skin%20Kit%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://techspec-usa.com/images/images_big/Super%20Tenere,%20SS%20Forum%202.png

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 08-03-2012 21:59 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die pad voor de standaard is wel geniaal als je regelmatig bij een zachte ondergrond komt.

• DinX

DinX

Motormuis

Zelfs wanneer het niet regelmatig is. Het is gewoon handig om eender waar je motor te kunnen zetten. Niks zo lullig als je jiffy ergens 10cm zien wegzakken in de grond :P

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:41:
Zelfs wanneer het niet regelmatig is. Het is gewoon handig om eender waar je motor te kunnen zetten. Niks zo lullig als je jiffy ergens 10cm zien wegzakken in de grond :P
met touratech ben je snel uit geklust :| kost je een vermogen daarzo |:(

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Komt die brede pad voor je standaard niet tegen je achterbrug aan? Meestal is je standaard zo geplaatst dat hij zeer kort van de achterbrug zit. Volgens mij heb je bij veel motoren grote kans dat hij nu dus tegen je brug komt met schade aan je brug als gevolg omdat hij bij iedere drempel of kuil er tegen aan tikt.

Snakeskin spult ziet er wel nice uit. Waar koop je dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Loona35 op 08-03-2012 22:59 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Touratech maakt alles op maat, het raakt dan net de cardan niet. Voorbeeldje van een ander merk

Afbeeldingslocatie: http://www.altrider.com/images/thumbnail/product_large/installed-altrider-side-stand-foot-for-yamaha-super-tenere-xt1200z-7.jpg
Iets andere vorm ook

De tankpads: http://techspec-usa.com/
DECOY88 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:47:
[...]

met touratech ben je snel uit geklust :| kost je een vermogen daarzo |:(
AltRider is nog duurder http://www.altrider.com/a...er-tenere-xt1200z/pid/578 :X
25 euro valt dan nog mee bij Touratech. Ze zijn misschien wat duurder voor veel dingen, maar het is wel super spul.

[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 08-03-2012 23:19 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Oude banden? Echt uitgedroogde banden zijn een bitch op een natte weg.

Op drukke punten, het liefst in bochten kan het ook flink glad zijn. Ik vermoed dat er dan toch iets van diesel / olie licht terwijl je daar ook niks van zien.

Makerij Hofman

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt, soms zie je het alleen als je heel goed kijkt, vooral als het al een beetje uit elkaar gereden is.
Ik woon vlakbij een weg waar 4 benzinestations op minder dan een km liggen. Daar zie je bij de minste regen ook altijd wel een spoor diesel/benzine. Hoe verder je van de pomp bent hoe breder dat spoor wordt en hoe minder goed je het ziet.

http://g.co/maps/wgtfe

^^ Let op de rechterkant (de eerste pomp is 500 meter ervoor, daarna 3 vlak achter elkaar). Het leukste is dat er x00 meter daarna een rotonde is :P

Ik snap niet dat mensen echt die allerlaatste druppel nog in hun tank proberen te krijgen... Zitten ze soms 2 minuten te k*tten met vullen *klak* *klak* *klak* *klak* ...

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 09-03-2012 00:31 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:28:
Ik snap niet dat mensen echt die allerlaatste druppel nog in hun tank proberen te krijgen... Zitten ze soms 2 minuten te k*tten met vullen *klak* *klak* *klak* *klak* ...
Stond je achter me laatst? :+

Ik heb zo'n irritant pijpje in die tank zitten waardoor je de tank niet helemaal vol krijgt. Maar met een beetje beleid krijg ik er nog een liter bij. Scheelt weer een paar km rijden ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 07:31:
[...]

Stond je achter me laatst? :+

Ik heb zo'n irritant pijpje in die tank zitten waardoor je de tank niet helemaal vol krijgt. Maar met een beetje beleid krijg ik er nog een liter bij. Scheelt weer een paar km rijden ;)
FF ontluchtingsgaatje groter maken.

Makerij Hofman

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Ow god, gaan we nu allemaal onze all roads volhangen met accesoires :P zelf doe ik net zo hard mee, paar weken geleden dit ding besteld voor de KTM. Het is mijn missie om er dus geen touratech spul op te hangen :D

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/v7eflu.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

komkommer schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:21:
[...]

Oude banden? Echt uitgedroogde banden zijn een bitch op een natte weg.

Op drukke punten, het liefst in bochten kan het ook flink glad zijn. Ik vermoed dat er dan toch iets van diesel / olie licht terwijl je daar ook niks van zien.
De hele motor komt uit maart 2011. En de banden waren niet veel ouder dan de motor. Er stond ook pas 5000 en een beetje op de teller. De banden waren nog prima in orde.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er kettingolie op de band is gekomen. Maar dan had ik het al eerder moeten merken. Niet na al een aantal bochten te hebben gemaakt, en daarna pas bij het uitkomen van een bocht de volledige controle verliezen.

Ik probeer straks, en anders morgen, eens even bij de dealer langs te gaan om bij goed daglicht de schade te bekijken en de foto's op te halen.
En direct even de Hornet in de matzwarte 20112 kleurstelling bekijken. Pure nieuwsgierigheid btw, de nieuwprijs vind ik te duur.

• DinX

DinX

Motormuis

Widow schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:30:
Ow god, gaan we nu allemaal onze all roads volhangen met accesoires :P zelf doe ik net zo hard mee, paar weken geleden dit ding besteld voor de KTM. Het is mijn missie om er dus geen touratech spul op te hangen :D

[afbeelding]
* DinX zoekt gewoon naar het goedkoopste van goede kwaliteit :P

Leuk wel die camel-toe :p

Verwijderd

Widow schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:30:

[afbeelding]
cameltoe for the win 8)

en @ DrivinUCrazy

joh, shit happens.
Laat je vooral niet uit het veld slaan,
vooral in dit geval is je portomonnee het hardste getroffen (of mischien je eer zelfs,)

Zie het als een (helaas duur) leer moment.
Iedere motorrijder gaat een keer op zijn bek met de gedachtem "WTF ging hier dan fout"
Zoals je al aangaf, geen olie, slechts wat regen.

God weet reed je net over een blaadje heen, en als grip omstandigheden niet optimaal zijn (in dit geval de regen) zodra je achterwiel het momentum van door slippen heeft, dan is het gewoon lastig omdat lekker te corrigeren.

mocht je trouwens iets minder "highsider risico" hebben de volgende keer, probeer je vering zo strak mogelijk in te stellen dat nog steeds comfortabel is.
(weet niet wat je reed, en of die vering uberhaupt instelbaar is)

En mocht dit je beter laten voelen.
ik heb een Yamaha Virago total loss gereden tijdens mijn rijlessen (ok ik werd aangereden door een auto die me niet had gezien maar toch)
heb een Honda CBF600 onderuit gereden op het circuit (uitlaat op de grond in bocht, hefboomwerken tilde achterwiel van de grond) een GSXR K5 de bocht uit gevlogen, nieuwe banden, chatter, niet voldoende kunnen remmen en toen was de bocht niet meer haalbaar.

dus zie het als leer momenten, en het overkomt je geen tweede keer

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 10:03 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:46:
[...]

cameltoe for the win 8)

en @ DrivinUCrazy

joh, shit happens.
vooral in dit geval is je portomonnee het hardste getroffen (of mischien je eer zelfs,)

Zie het als een (helaas duur) leer moment.
Iedere motorrijder gaat een keer op zijn bek met de gedachtem "WTF ging hier dan fout"
Zoals je al aangaf, geen olie, slechts wat regen.

God weet reed je net over een blaadje heen, en als grip omstandigheden niet optimaal zijn (in dit geval de regen) zodra je achterwiel het momentum van door slippen heeft, dan is het gewoon lastig omdat lekker te corrigeren.

mocht je trouwens iets minder "highsider risico" hebben de volgende keer, probeer je vering zo strak mogelijk in te stellen dat nog steeds comfortabel is.

ik heb een Yamaha Virago total loss gereden tijdens mijn rijlessen (ok ik werd aangereden door een auto die me niet had gezien maar toch)
heb een Honda CBF600 onderuit gereden op het circuit (uitlaat op de grond in bocht, hefboomwerken tilde achterwiel van de grond) een GSXR K5 de bocht uit gevlogen, nieuwe banden, chatter, niet voldoende kunnen remmen en toen was de bocht niet meer haalbaar.

gelukkig reed ik gs 500 _/-\o_ die kon ik oprapen en weer doorrijden _/-\o_ totdat ik de voorvork dubbelgevouwen had }:|

• teacher
  • Laatst online: 15:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb de zwarte K een keer neergelegd....

Simpelweg straatje keren (zoals ik al honderden keren eerder heb gedaan)
PLOK!

ik: eh.. whut?

Opgeraapt (ja, dat kan ook met een K) en verder gereden. Maar ook dit ging op zo'n lullige manier dat ik nog steeds niet doorheb wat ik nou fout/anders deed.

Wise enough to play the fool

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:46:
en @ DrivinUCrazy

joh, shit happens.
Ach, eergevoel... Ik hoef me voor niemand te bewijzen dus dat valt wel mee. Ik ben alleen verantwoordelijk voor mezelf. Laten we het er vooral op houden dat mijn portomonnee het hardste is getroffen.
Wat bedoel je met "highsider risico"?
Op motormeuk zie je wel eens van die prutsers die vanuit stilstand direct het gas vol open draaien, of clutchdumpen waardoor de motor ze afwerpt. Beide was hier niet het geval.

De vering stond imho overigens al goed. Het was gewoon de standaard vering van de Hornet 2011. Er zaten genoeg instelmogelijkheden op, en het was vrij strak, maar toch nog niet oncomfortabel op de wegen hier in de buurt. (=Zuid-Limburg, Noord-Ardennen, Noord-Eifel) Natuurlijk kun je met een vervangende vering nog veel meer instellen, maar imho was dat niet nodig. Het ontbreekt me wel aan ervaring om hier een goed oordeel over te vellen.
Ik voel me hier niet beter door. Ik voel wel dat ik misschien maar beter bij jou uit de buurt blijf; jij trekt pech aan. (Grapje ;) )
Precies, een ezel als ik stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen. :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aghja ... "The First Cut is The Deepest", hè ...

M'n 2008 R6 kreeg na 2 dagen (nog geen 200Km op de klok) een compleet nieuwe kuipset vanwege ongeveer zo'n zelfde geintje, alleen dan met droog wegdek. Ik weet nog steeds niet wát er toen precies mis gegaan is :o

M'n huidige 2012 R6 heeft ook al weer een kras op 't dynamodeksel staan (16Km op de klok) ... Met het aanbrengen van de valdoppen tikte ik de Jiffy in tijdens het verplaatsen van de fiets... Ook dan houdt je 'm niet meer _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:32:
Aghja ... "The First Cut is The Deepest", hè ...

M'n 2008 R6 kreeg na 2 dagen (nog geen 200Km op de klok) een compleet nieuwe kuipset vanwege ongeveer zo'n zelfde geintje, alleen dan met droog wegdek. Ik weet nog steeds niet wát er toen precies mis gegaan is :o

M'n huidige 2012 R6 heeft ook al weer een kras op 't dynamodeksel staan (16Km op de klok) ... Met het aanbrengen van de valdoppen tikte ik de Jiffy in tijdens het verplaatsen van de fiets... Ook dan houdt je 'm niet meer _O-
Herkenbaar. Bij m'n eerste motor :X

Op vrijdagavond gekocht. Op zaterdagochtend mezelf onderuit geremd :X

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 10:23
@ JoopieBoy, gefeliciteerd! Al een motor op het oog? Je hebt er een vol seizoen om van te genieten :)

@ DrivinUCrazy, zuur man :( hopelijk kun je weer een beetje snel de weg op.

Als het goed is kan ik morgen de ZX6R weer ophalen. Ze zijn hem nu opnieuw in elkaar aan het zetten. Het probleem zat hem inderdaad in de sproeiernaald die wat vervuild was. Hierdoor sloot de vlotterkamer niet goed af en liepen de vlotterkamers over. Dit was de oorzaak van het gestotter / afslaan / inhouden.

Hopelijk gaat m'n benzineverbruik hierdoor ook iets omlaag, met veel pijn en moeite 1:10 is niet echt tof :X

Verwijderd

[quote]DrivinUCrazy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:11:
[...]
Wat bedoel je met "highsider risico"?
[...]
Bij een "goede highsider" word je namelijk uit je zadel geschoten.
hoe strakker je vering staat, hoe minder deze zal inveren gedurende het gripverlies,
wanneer de machine weer grip pakt en zich opricht, zal de vering weer uitzetten en je "lanceren"

dus een strakkere vering zorgt voor wat minder trampoline effect.

het is overigens een kwestie van smaak,
ik zelf rijd altijd met keiharde afstelling, puur omdat ik dan beter kan aanvoelen wat de machine doet (zo kan ik beter met m´n kont en knieen voelen wat de achterkant aan het doen is)

Andersom voel ik wel ieder hobbeltje in het asfalt, en met minder veer weg is mijn triple wat meer geneigd tot wheelies en stoppies, dus iets meer finesse vereist...

Denk de grappigste highsider ooit opgenomen op video

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 12:32 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ah, nu snap ik wat je bedoelt. Dan beleefde ik volgens jouw definitie een goede highsider. Alleen de afsprong mocht wel wat mooier. :+ Met andere woorden: de vering mocht waarschijnlijk wel wat strakker.

Volgende keer stel ik de vering dus eerst eens uitgebreid af met een ervarener persoon op dit gebied. Strakker is dus ook in dit geval blijkbaar beter. :+

Verwijderd

het enige dat minder word is de lancering,
highsiders zijn echt heel lastig om "te houden"

en je hebt of "te veel ingestuurt" of "teveel gas" gegeven.
Dat zijn de recepten voor highsiders.

en als de motor dan bokt, moet je het haast laten gebeuren, zodra die explosieve kracht is weg geebt (kwestie van mili seconden) dan kun je controle terug pakken (mits je dan nog op de motor zit, dat is namelijk beetje het probleem)

maar dan moet je hem al aanvoelen komen, en daar zit een beetje het probleem, want die rotzakken zijn er zo plotseling.
En wees blij dat je er lichamelijk niets aan over hebt gehouden, voor hetzelfde geld land je heel lullig op je scheen of enkel en gaat die in 2en. (lorenzo, laguna seca)

dus geen schande, wel schade, maar goed, dat is te repareren

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:12

kronolith

[EDIT]

Even een vraag, sorry als hij al eens gesteld is.

Ik ben 18 en wil proberen dit jaar mijn motor rijbewijs te halen. Stel dat ik hem dit jaar haal, geldt dan de nieuwe wetgeving van volgend jaar ook voor mij?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:45

Richard

Kuru Kuru Kururin

kronolith schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:58:
Even een vraag, sorry als hij al eens gesteld is.

Ik ben 18 en wil proberen dit jaar mijn motor rijbewijs te halen. Stel dat ik hem dit jaar haal, geldt dan de nieuwe wetgeving van volgend jaar ook voor mij?
Neen, stel je haalt op 01-07-2012 je beperkt A (<35Kw)

Dan krijg je een rijbewijs waar "gratis" je A onbeperkt (>35Kw) opstaat, echter pas een geldigheidsdatum vanaf 01-07-2014.

Edit: Alle 35 moet 25 zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 09-03-2012 18:09 . Reden: 35=25 ]

20*350ZO45°

• Phydomir
  • Laatst online: 14:55

Phydomir

Dennis

Als jij je rijbewijs voor 19 januari 2013 haalt gelden uiteraard de regels die op dat moment aan de orde zijn.

http://www.rdw.nl/SiteCol...0en%20na%2019-01-2013.pdf

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:12

kronolith

[EDIT]

Super, bedankt! Dan ga ik mn best doen om hem dit jaar nog te halen :D

• DECOY88
(overleden)
kronolith schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:11:
Super, bedankt! Dan ga ik mn best doen om hem dit jaar nog te halen :D
d:)b succes d:)b

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Phydomir schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:06:
Als jij je rijbewijs voor 19 januari 2013 haalt gelden uiteraard de regels die op dat moment aan de orde zijn.

http://www.rdw.nl/SiteCol...0en%20na%2019-01-2013.pdf
Eigenlijk gewoon van de zotte(n), een A1 rijbewijs max 11kW 125cc.

Dat wordt dan een Honda Dax / Duke 125 / Madass 125 of iets in de richting :+

20*350ZO45°

• PilatuS
  • Niet online
Richard schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:00:
[...]

Ben ik blij dat ik in één keer het zware rijbewijs gehaald heb en geen last heb van die onzin.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 17:21

4x2

lộn xộn quá

Ik heb opnieuw afgereden toen ik 21 was (moest nog een jaar), paar lesjes + 2 examens was goedkoper dan een 25KW motor zoeken :+

leeg

• Tankiej
PilatuS schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:18:
[...]

Ben ik blij dat ik in één keer het zware rijbewijs gehaald heb en geen last heb van die onzin.
Dat dus :+

Ik heb expres gewacht tot ik 21 was, AVB examen 2 dagen na m'n verjaardag gedaan :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gebeld met de verzekering: dinsdag gaat een taxateur kijken. Ik ben ook bij de garage geweest om eens uitvoerig de schade te bekijken. Er is nog meer beschadigd dan we dachten. Er zitten ook een paar dingen op waar ik wel mee kan leven (een bekraste standaard uitlaat, so what?). Let wel, de meeste schade is cosmetisch. Technisch is het ding in orde. Er zit zelfs nog een vol jaar fabrieksgarantie op.

Een raar puntje: Het schakelpookje was ook scheef. De enige verklaring daarvoor is dat ik daar met mijn laars onder ben blijven hangen. Ik kan het me niet zo 1-2-3 herinneren, maar als ik net wilde gaan doorschakelen naar de 2 zou dat best kunnen.
Ik heb ook uitvoerig de band bekeken, of deze vettig was van eventuele kettingolie. Dat was niet zo. Nu kan ik mezelf dus helemaal niks meer verwijten. De schaamrand was er links nu wel helemaal vanaf. :P

Enne, de matzwart/gouden kleurstelling van 2012 vind ik stiekem toch best wel mooi. Maar ja, 8.500 euro. :o

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-03-2012 20:03 ]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
:) na het proef zitten op motorbeurs morgen ochtend een proefritje bij BMW op een f800gs :)

Heb er echt zin in :D!.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oeh, mooi. Have fun! :)

• Phydomir
  • Laatst online: 14:55

Phydomir

Dennis

Richard schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:00:
[...]

Best wel ja. Maar ergens is het ook raar dat niet iedereen eerst een lichte motor moet. Het gaat toch om de ervaring die je daarmee opdoet. Maar ik ben dan ook voorstander van een apart rijbewijs voor auto's met meer dan 350PK.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Tankiej
Phydomir schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Best wel ja. Maar ergens is het ook raar dat niet iedereen eerst een lichte motor moet. Het gaat toch om de ervaring die je daarmee opdoet. Maar ik ben dan ook voorstander van een apart rijbewijs voor auto's met meer dan 350PK.
Inderdaad! Dat dacht ik dus ook al. Mij lijkt het veel beter om het niet van leeftijd af te laten hangen, maar van ervaring. Dus dat je bijvoorbeeld altijd twee jaar je rijbewijs moet hebben voordat je meer vermogen mag, of je nou 18 of 45 bent. In beide gevallen heb je nog geen ervaring met motorrijden bij het net behalen van je rijbewijs :)

Ik vind het sowieso ook belachelijk dat het voor de motor wel is en voor de auto niet. Doe het dan ook voor beide..

• DECOY88
(overleden)
[...]

350? 100pk :Y alle kleine doodskistjes blijven eronder. en luxere auto's waar ze zelf veiliger zitten erboven :Y

en inderdaad gewoon iedereen 1 jaar licht. :Y en op je 18e 2 jaar. tot 21 zoals als het al was

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 09-03-2012 20:30 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Mwoeah, iedereen staart zich blind op vermogen, terwijl koppel veel relevanter is voor beheersbaarheid. Ik denk aan dat verhaal van de burgemeester van Deventer die - met enkel scooterervaring - zichzelf een gebroken sleutelbeen reed op de eenpitter dirtbike van z'n zoon :P

Neem nou mijn 75pk/56kW K75 - dat ding heeft meer dan het dubbele vermogen dan de 25kW-limiet, maar de beginnersfouten die je ermee maakt (been there, done that :+ ) zijn vooral fouten met het forse gewicht bij zeer lage snelheid. Het is mogelijk een wheelie ermee te doen of je op hoge snelheid ergens in te boren, maar je moet er je best voor doen.

Vergelijk dat met de ER-6N waar ik op afreed. Ding heeft (iets) minder vermogen dan de K75, maar omdat het lichter is, een twin ipv triple en anders getuned kun je daar veel aggressiever mee rijden en dus ook veel gevaarlijker rijden als je teveel testosteron en te weinig ervaring hebt.

Zo zijn er absoluut motoren te vinden onder de 25kW waar je jezelf net zo hard mee doodrijdt als een motor met vier keer het vermogen, en zijn er motoren met op papier idioot veel vermogen die het toch zeer bedaard en gedoseerd toedienen.
Tankiej schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:26:
[...]

Inderdaad! Dat dacht ik dus ook al. Mij lijkt het veel beter om het niet van leeftijd af te laten hangen, maar van ervaring. Dus dat je bijvoorbeeld altijd twee jaar je rijbewijs moet hebben voordat je meer vermogen mag, of je nou 18 of 45 bent. In beide gevallen heb je nog geen ervaring met motorrijden bij het net behalen van je rijbewijs :)
Vergeet niet dat het een combo is van ervaring en van onstuimigheid. De statistieken liegen er niet om: mensen die op hun 18e afgereden zijn rijden zich in de eerste jaren veel vaker te pletter dan mensen die op hun 21e afrijden en die rijden zich veel vaker te pletter dan ouderen die afrijden. Zij zijn even onervaren, maar hebben hun testosteron beter onder controle.

Principieel vind ik dat de overheid mensen niet tegen zichzelf moet beschermen, maar als je het doet, dan is het niet gek om degenen die het meeste kans hebben op brokken aan te pakken,
Ik vind het sowieso ook belachelijk dat het voor de motor wel is en voor de auto niet. Doe het dan ook voor beide..
Dat doen de verzekeringsmaatschappijen al. Probeer jij eens op 18-jarige leeftijd een wagen die 0-100 in <5 sec doet verzekerd te krijgen. Voor een schappelijk bedrag :z

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
Dat doen de verzekeringsmaatschappijen al. Probeer jij eens op 18-jarige leeftijd een wagen die 0-100 in <5 sec doet verzekerd te krijgen. Voor een schappelijk bedrag
Kennis van mij kocht toen hij 18 was een Kadett GSI. Geen enkele maatschappij wou die verzekeren. Of inderdaad voor bedragen per maand die hoger liggen dan de aanschafwaarde van de auto. Uiteindelijk heeft hij maar een 1.3 Kadett gekocht en het blok overgezet.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

^^

Ik reed met een 205 1.9 GTi van '90 tot '99 (130PK versie), daar waren ze de eerste jaren ook absoluut niet blij mee (werd in '95 24 en toen ging 't redelijk qua prijs)

Van '97 tot '04 had ik een 911 (993) en daarmee kwam ik automagisch bij "Terminus" (het huidige Rialto/Last Resort) terecht als verzekeraar. Geen enkele andere verzekeraar die 't ding wilde verzekeren.

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, namiddag de motor gewassen. De S100 corrosiebescherming inclusief dikke laag modder, zout, vuil,... eraf gespoten. Eronder ziet het er nog kraaknet uit. Goede punten voor S100 dus :)

Daarna hem ook maar helemaal in de Pledge meubelwas gezet, blinkt weer als nieuw :)

Super tip trouwens voor degenen die het nog niet kennen: gewone Pledge meubelwas (bijenwas) voor meubels is de beste wax die ik ken :)

edit: en net een status update van TechSpec USA
Your order has been updated to the following status.

New status: Shipped
Dat is snel. USPS kennende is het volgende week dus hier :)

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 09-03-2012 21:59 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:46

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb meerdere keren 1 a 2 maanden mogen wachten op USPS, ookal was het verzonden. Zou er niet al te zeker van zijn dat het er zo snel gaat zijn :)

De Nederbelg !

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit is natuurlijk pure porno

Met 258kmh over het ijs met een R1! Superman :+

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
:) wow, die bmw f800gs reed lekker,

eigenlijk maar 2 echte min puntjes,
het scherm maakt wat herrie voor mij bij 90 km/h,
en er zit een lelijk draadje van 1 van de lampen net onder de cockpit, die had wel wat mooier mogen weggewerkt zijn. kan zijn dat het met demo model was maar het viel me op :).
en de knoppen op het stuur zien er degelijk uit, maar knipperlicht geeft weinig feedback bij indrukken.

Motor rijd lekker en stabiel, ook als je staat ging nog comfortabel met ongeveer 110 km/h, voor mijn lengte zou ik nog wel een barriser willen.

Al met al blijft deze motor zeker weten kans maken op een nieuw baasje :).

Verwijderd

Op zich vind ik die nieuwe rijbewijsregels helemaal niet zo verkeerd, alleen het zal er wel weer op neerkomen dat A1 vergelijkbaar is met A nu en de rest simpelweg in de papieren loopt, in plaats van dat A gewoon A blijft en de rest makkelijker wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat 125cc toch wel erg licht is om met volwaardig rijbewijs te rijden, al zou het kunnen dat de 125cc-ers die ik gereden heb toevallig relatief tam waren.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:06:
Op zich vind ik die nieuwe rijbewijsregels helemaal niet zo verkeerd, alleen het zal er wel weer op neerkomen dat A1 vergelijkbaar is met A nu en de rest simpelweg in de papieren loopt, in plaats van dat A gewoon A blijft en de rest makkelijker wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat 125cc toch wel erg licht is om met volwaardig rijbewijs te rijden, al zou het kunnen dat de 125cc-ers die ik gereden heb toevallig relatief tam waren.
11kw. beetje gefokt brommer doet dat volgens mij al |:(

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49

-tom-562

Oliesjeik

teacher schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:06:
Ik heb de zwarte K een keer neergelegd....

Simpelweg straatje keren (zoals ik al honderden keren eerder heb gedaan)
PLOK!

ik: eh.. whut?

Opgeraapt (ja, dat kan ook met een K) en verder gereden. Maar ook dit ging op zo'n lullige manier dat ik nog steeds niet doorheb wat ik nou fout/anders deed.
Op zo'n manier heb ik mijn oude gsx400x 2x neergelegd, te krap gedraaid o.i.d. en dan berkeerd kijken ofzo :P hoop ik met mijn nieuwe gixxer minder vaak te doen

Vaak bu'j te bang!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:19:
Dit is natuurlijk pure porno

[video]
Met 258kmh over het ijs met een R1! Superman :+
Kwijl :9~

Dat soort banden had ik paar weken terug willen hebben...

Over banden gesproken, ik ga over halfuurtje richting Motodick voor nieuwe banden voor m'n K75RT. Laatste banden waren BT-45jes, die blijken wat lastig leverbaar in de buurt dus ga ik de sprong voor een stel Continental ContiGo!'s wagen. Paar mensen op www.bmwk.nl melden daar goede ervaringen mee te hebben, veel beter dan de oude Continentals. We zullen zien, iig rijdt alles beter dan wat er nog over is van de huidige banden :z

Oslik blyat! Oslik!

• DinX

DinX

Motormuis

Jellabie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:13:
Ik heb meerdere keren 1 a 2 maanden mogen wachten op USPS, ookal was het verzonden. Zou er niet al te zeker van zijn dat het er zo snel gaat zijn :)
Dat ligt dan aan de douane. Als die zich bemoeien duurt het langer :p
Het is geen groot bedrag, dus geen douanekosten.

• PilatuS
  • Niet online
Mijn uitlaten waren er binnen 2 weken vanuit Amerika. Dat is inclusief de tijd dat het bij de douane was.

• DinX

DinX

Motormuis

Wat steken ze in die H7 lampen ?? Bijna 50 euro voor een set :X

1 van de lampen van m'n auto was stuk. Maar meteen een set BlueVision lampen gekocht en die in m'n motor gestopt (incl. wit parkeerlicht). De lampen van m'n motor kunnen dan straks in m'n auto :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekker spullen via Ebay uit Engeland halen, scheelt veel. :)

En zelf vind ik de Osram Nightbreakers net wat fijner, gaan ook langer mee.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 14:19
dion_b schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:53:
[...]

Kwijl :9~

Dat soort banden had ik paar weken terug willen hebben...

Over banden gesproken, ik ga over halfuurtje richting Motodick voor nieuwe banden voor m'n K75RT. Laatste banden waren BT-45jes, die blijken wat lastig leverbaar in de buurt dus ga ik de sprong voor een stel Continental ContiGo!'s wagen. Paar mensen op www.bmwk.nl melden daar goede ervaringen mee te hebben, veel beter dan de oude Continentals. We zullen zien, iig rijdt alles beter dan wat er nog over is van de huidige banden :z
Benieuwd naar je ervaring. Net nieuwe BT45 achterop laten zetten, tot nu toe altijd goed bevallen maar best de moeite waard eens een alternatief te proberen.

• UTwizard
De ZX6R is weer terug van Motorservice Stijner en hij loopt weer super *O*

Verbruik is ook beter, waar ik eerst met moeite 1:10 reed, reed ik vandaag met een redelijk sportieve rijstijl zomaar 1:18,3 d:)b

Binnenkort nog even poetsen, vloeistoffen en bandenspanning meten en dan is ie helemaal klaar voor seizoen 2012 :)

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:20:
De ZX6R is weer terug van Motorservice Stijner en hij loopt weer super *O*

Verbruik is ook beter, waar ik eerst met moeite 1:10 reed, reed ik vandaag met een redelijk sportieve rijstijl zomaar 1:18,3 d:)b

Binnenkort nog even poetsen, vloeistoffen en bandenspanning meten en dan is ie helemaal klaar voor seizoen 2012 :)
_/-\o_ meevaller in deze dure benzine tijd _/-\o_

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:52

steveman

Comfortabel ten onder

Sodeju, dat is nog eens de moeite waard :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f6lGvLdubjvIV49VX9azt4dT/full.png

De lente komt eraan *O*

• UTwizard
DECOY88 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:21:
[...]

_/-\o_ meevaller in deze dure benzine tijd _/-\o_
steveman schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:15:
Sodeju, dat is nog eens de moeite waard :D
Inderdaad, dat er iets mis was met de carburateur was dus al duidelijk maar ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn :)

Vandaag ben ik nog een paar andere motorrijders tegengekomen, maar op 1 na allemaal op BMW allroads (f800, f1200), populaire modelletjes :P

• Widow
Ja, en mijn motor ligt weer in onderdelen uit elkaar :/ wacht maar ff met dat mooie weer, spaar het maar op voor over een paar weken :D

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Widow schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:17:
[...]

Ja, en mijn motor ligt weer in onderdelen uit elkaar :/ wacht maar ff met dat mooie weer, spaar het maar op voor over een paar weken :D
Heel erg herkenbaar. Vorig weekend constateerde ik een scheurtje op een lasnaad van kentekenplaat houder (iets heel onbenulligs dus). Nu staat motor zonder kontje (knippers, achterlicht en kentekenplaathouder). Vanwege hevige griep en oorontsteking niet aan toegekomen. En nu schitterd het weer ;(

20*350ZO45°

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Allemachtig zeg, het was alsof ze een blik hebben losgetrokken op de dijkjes hier in Overijssel. Haast geen beginnen aan :D Toch nog even wat frisse lucht gehad!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik kan trouwens van een collega een nette Kawa over kopen voor weinig, leuk ding, ziet er nog goed uit voor de leeftijd. Alleen het model spreekt me niet zo aan om eerlijk te zijn, te vierkant. :P Maar aan de andere kant wel een leuke beginnersfiets...

Oja hij heeft bijna een halve ton erop zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f5cc37955482/4f5cc3794f2de-2012-03-07-009_%28Small%29.jpg

Wat vinden jullie?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22

scorpie

Supra Addict

Zo, vandaag maar eens de eerste kilometers van het jaar gereden, en man man wat was het een mooi weer! Ben weer helemaal happy :D :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Joopieboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:30:
Ik kan trouwens van een collega een nette Kawa over kopen voor weinig, leuk ding, ziet er nog goed uit voor de leeftijd. Alleen het model spreekt me niet zo aan om eerlijk te zijn, te vierkant. :P Maar aan de andere kant wel een leuke beginnersfiets...

[afbeelding]

Wat vinden jullie?
Doen, leuke fiets om mee te beginnen :)

Vandaag ook voor het eerst weer gereden :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Richard schreef op zondag 11 maart 2012 @ 09:50:
[...]

Heel erg herkenbaar. Vorig weekend constateerde ik een scheurtje op een lasnaad van kentekenplaat houder (iets heel onbenulligs dus). Nu staat motor zonder kontje (knippers, achterlicht en kentekenplaathouder). Vanwege hevige griep en oorontsteking niet aan toegekomen. En nu schitterd het weer ;(
Rustig maar, zoals het er nu naar uit ziet wordt het sowieso de komende twee weken dergelijk weer. Maar mijn gevoel zegt dat we dezelfde taferelen als vorig jaar krijgen, dus een vroeg en droog zomer :), dus zal mij niet verbazen als heel maart en april optimaal genieten wordt :D

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Widow
Ik kan niet in je portemonee kijken, maar als je een paar honderd eu hebt, zou ik dat ding gewoon overnemen voor een kratje bier, wat nieuwe vloeistoffen erin en gassen maar. Heb je wat meer geld, kan je natuurlijk kijken voor een wat modernere motor :)

Ik heb vandaag trouwens ook weer lekker gereden, vanochtend de KTM snel afgemaakt, tankbescherming (onderop) op mn tanks gezet, en vervolgens een beetje door de bagger rijden :+ ik vind hem nog niet geweldig lopen na de recente operaties aan de waterpomp, hij bokt een beetje als je erg langzaam rijd. Voorlopige oplossing, niet langzaam rijden. Maar verder, wat is die vering toch episch _/-\o_ gewoon met 90 over drempels heen, en dan is het nog niet eens oncomfortabel.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21m9myv.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Widow op 11-03-2012 17:31 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Widow schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:28:
[...]

Ik kan niet in je portemonee kijken, maar als je een paar honderd eu hebt, zou ik dat ding gewoon overnemen voor een kratje bier, wat nieuwe vloeistoffen erin en gassen maar. Heb je wat meer geld, kan je natuurlijk kijken voor een wat modernere motor :)
Mja een leukere motor kopen zou wel even sparen worden ja, en anders kan ik nu rijden dit seizoen. :P

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
scorpie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:46:
Zo, vandaag maar eens de eerste kilometers van het jaar gereden, en man man wat was het een mooi weer! Ben weer helemaal happy :D :)
Je was niet de enige! Damn wat heb ik veel gezwaaid vandaag zeg :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]

Wat vinden jullie?
Ligt eraan wat 'ie moet kosten natuurlijk. Maar als 1e motor lijkt me dat prima.

Ik heb vanmiddag trouwens op een wedstrijdkart gereden :P 125cc 6-bak van KTM. Man wat gaat dat hard he :P

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 11-03-2012 18:36 ]

Vaak bu'j te bang!

• Widow
Joopieboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:35:
[...]

Mja een leukere motor kopen zou wel even sparen worden ja, en anders kan ik nu rijden dit seizoen. :P
Dan zou ik het wel weten, kopen dat ding :D

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:30:
[...]

Benieuwd naar je ervaring. Net nieuwe BT45 achterop laten zetten, tot nu toe altijd goed bevallen maar best de moeite waard eens een alternatief te proberen.
Tot nu toe overwegend positief, maarja, als je van volledig versleten naar splinternieuw gaat is dat zelfs bij de slechtste banden te verwachten. Het is een stuk makkelijker insturen als je niet over een duidelijke 'hoek' hoeft te drukken :z

Wel aandachtspunt: er is blijkbaar iets niet helemaal fris in m'n aandrijflijn. Dat leidt tot resonanties rond 30km/u en rond 105km/u, en zeker op lagere snelheid voelt het zelfs alsof de aandrijving niet helemaal soepel verloopt. In eerste instantie dacht ik zelfs dat een van de wielen scheef gemonteerd zat oid, maar dat was niet het geval. Vermoeden is dat het al met de oude banden speelde, maar dat die zo slecht waren dat het gewoon niet opviel.
Ben daar niet helemaal overtuigd van, maar als ik verhalen lees van mensen die wiellagers gaan vervangen voor trillingen die door banden veroorzaakt worden geloof ik gelijk dat banden er veel mee te maken hebben. Als ik weer eens ga sleutelen ga ik kijken wat ik hier kan vinden. Mocht het wel band-specifiek zijn, dan is het reden om terug te gaan naar BT-45.

Nu nog wachten op regen om te kijken hoe de banden daarmee omgaan...

Oslik blyat! Oslik!

• UTwizard

[afbeelding]

Wat vinden jullie?
Als ik de keus moest maken tussen nu rijden of nog even doorsparen en dan volgend jaar pas rijden, ik had het wel geweten... :)

Daarnaast, bij een wat minder fraaie motor doet het natuurlijk wel minder pijn aan je ego en portemonnee als je hem per ongeluk zou beschadigen.

Als het model je echt niet aanstaat haal je de kappen eraf en maak je er een naked van... :P

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:35:
[...]

Ik heb even op een oude motor gereden en dat beviel me toch een stuk minder. Heb toen overwogen om mijn les motor te kopen (hetzelfde model) vs een nieuwe..

Uiteindelijk ben ik zelf voor een nieuwe gegaan..

Is de lesmotor van honda geen optie? zijn ook voor weinig te vinden.. heeft ABS en is een goede beginnersfiets

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 11-03-2012 19:09 ]

Mijn V&A

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Francis schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:48:
[...]

Doen, leuke fiets om mee te beginnen :)

Vandaag ook voor het eerst weer gereden :)
Hier vandaag ook maar de eerste 150 Km's gemaakt. Voor mij de eerste dit jaar en voor de fiets zelf de eerste 150 óóit ;)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/27xmjah.jpg

't was weer SU-PER!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-03-2012 19:07 ]

Pagina: 1 ... 328 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.