wimmel_1 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:51:
[...]
Ik zou als eerste even proberen er met een dremel (a'like apparaat) een sleufje in te frezen nadat je er een gaatje in geboord hebt, en er vervolgens een goede slagschroevendraaier op te zetten.
Een linkse tap moet je écht alleen als laatste redding zien.... Als zo'n ding afbreekt, en dat doen ze regelmatig, dan ben je gewoon klaar omdat je zo'n ding met geen mogelijkheid netjes uitgeboort krijgt (tappen zijn écht harder dan (diamant)boortjes) en je dus een ander blok zult moeten zien te scoren.
Als 't met een slagschroevendraaier niet lukt: Uitboren en een helicoil erin .... je hebt "vlees" genoeg, zo te zien.
Gek genoeg kwam de rest van de bout er heel makkelijk uit, er was een soort haakje overgebleven, waar ik met mn centerpoint heel zachtjes tegen ben gaan tikken. Elke keer kwam de schroef weer een stukje losser, en na 2 slagen kon ik hem met mn vingers eruit draaien

blok is helemaal netjes gebleven dus

ik ga alleen wel een keer zo'n bak met allerlei maten boutjes kopen, handig als er weer eens iets breekt.
Vanochtend lekker bezig geweest met de koelvloeistof bijvullen

het mooie is dat je dat bij de radiator kan doen, waardoor je tenminste kan zien dat die goed ontlucht is. En bij de waterpomp en de radiator zitten ook nog ontluchtingsnippels, supermakkelijk bijvullen dus. Zometeen als de regenbui over is, ff de olie erin mikken

ben benieuwd.
dion_b schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:02:
[...]
\
[...]
Ben eigenlijk erg tevreden met de Hyperpro achterdemper die ik erop liet zetten nadat m'n oude lek was gegaan. Was ook erg tevreden met de service daar
pinstoring, vader van de eigenaar reed me door half Alphen op zoek naar een automaat die wel werkte en waar ik genoeg kon pinnen 
, dus neig er sterk naar daar weer heen te gaan - vooral ook omdat ze dan ook beide sets goed & afgestemd kunnen afstellen. Maarja, dat is idd niet de goedkoopste optie, dus wordt het even wachten.
HP is een toffe tent inderdaad, heerlijk

anderhalf jaar geleden stond ik daar voor een nieuw balhoofdlager en nieuwe vering/olie etc, en ik had aangegeven dat ik het zelf ook wel leuk vind om wat te knutselen aan mn motor. Vervolgens ben je dus gewoon lekker zelf je motor uit elkaar aan het halen, met begeleiding erbij

leerzaam middagje was dat.
And.. it's aliiiive

nevermind het geluid, dat is gewoon een beetje vaag en high-pitched op mn telefoon. Dat ding draait echt stuk-ken soepeler met die nieuwe olie, wat een verschil. Leuk detail: de motorex motorolie die erin ging, is blauw. De koelvloeistof die erin ging (helft castrol, helft gamma huismerk), ook helemaal blauw

mijn motor heeft nu dus blauw bloed! Eerste keer starten ging niet echt soepel, de startmotor ging niet rond. Ik pak mn voltmeter om te zien of de accu nog vol is, en hij start in 1x. Maargoed hij heeft ook een dag zonder olie gestaan, misschien ontbrak er wat smering rond de cilinders. Verder loopt ie een stuk koeler lijkt het wel, voorheen sloeg met 5-6 minuten stationair mn ventilator wel aan. Maar nu helemaal niet

olie helpt dus ook voor koeling.
[
Voor 38% gewijzigd door
Widow op 04-03-2012 17:47
]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.