Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 326 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.830 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

iemand die ook last heeft, of zich er verschrikkelijk aan ergert dat de claxon/hoorn van de kawa ER6-n ongeloofelijk stil is?

als ik hier dooor het Brusselse rij, kan ik er van tijd beter een fietsbel opgooien... dan horen ze me teminste...

een gewoon iets luidere hoorn, er hoeft echt geen Dixie horn of cucaracha op te komen...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:07:
iemand die ook last heeft, of zich er verschrikkelijk aan ergert dat de claxon/hoorn van de kawa ER6-n ongeloofelijk stil is?

als ik hier dooor het Brusselse rij, kan ik er van tijd beter een fietsbel opgooien... dan horen ze me teminste...

een gewoon iets luidere hoorn, er hoeft echt geen Dixie horn of cucaracha op te komen...
Stebel Nautilus

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 08:45

Richard

Kuru Kuru Kururin

teacher schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:55:
Heeft er hier iemand ervaring met rukka spul?

Mijn oude trouwe dainese jas doet het nog prima, maar ik wil een wat anders. Nu viel de nieuwe louis gids op de mat (BONK!) en daar staat een rukka athos in. Samen met 20% rabatt kom ik dan op 399 euro.
http://www.louis.de/index...=artnr_gr&artnr_gr=208764
Let even op dat je de E10 korting die op het adreslabel van je 2012 gids zit kan combineren met de 20% rabat code.

20*350ZO45°

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:15

DinX

Motormuis

* DinX heeft een Stebel Nautilus op z'n Super10, werkt perfect :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

^2
Moet hem zelf ook nog aanschaffen, maar was wel onder de indruk van de filmpjes :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

goede open uitlaat werkt ook. >:)

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:55:
[...]

Mja, dat dacht mijn broertje ook. Gewoon op de snelweg, agent gaaf aan de OvJ door dat het onder controle was, maar toch artikeltje 5. :-/
-O- beetje oppassen dus. maar volgens koos bevorderd het de veiligheid want ik rij niet te hard >:)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Richard schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:31:
[...]

Let even op dat je de E10 korting die op het adreslabel van je 2012 gids zit kan combineren met de 20% rabat code.
fuck... vuilnisbak.... :?

Wise enough to play the fool

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ga ervan uit dat je een nederlandstalig voorblad had verstuurd door Sandd.
Staat op "persoonlijke code", maar volgens mij werkt ie bij iedereen.
Stuur 'm vanaf wel per PM.

20*350ZO45°

• teacher

teacher

Dysgaf!

:>

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb trouwens 3 van die stebels versleten (elke keer netjes nieuwe gekregen) maar ik vind ze niet echt duurzaam; het wordt al snel een ééntonige schorre toeter...

• DECOY88
(overleden)
teacher schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:14:
Ik heb trouwens 3 van die stebels versleten (elke keer netjes nieuwe gekregen) maar ik vind ze niet echt duurzaam; het wordt al snel een ééntonige schorre toeter...
gewoon een open uitlaat nemen iedere maat weer een db erbij O-)

• DinX

DinX

Motormuis

DECOY88 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:23:
[...]

gewoon een open uitlaat nemen iedere maat weer een db erbij O-)
Fabeltje

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=272269

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 02-03-2012 12:45 ]

• DECOY88
(overleden)
of je dat tutertje van honda indruk of een hengst aan het gas geeft kan jij waarschijnlijk wel raden wat beter werkt

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou prima toch. Als hij zich veiliger voelt gaat het ook beter met 'm

Een blerpijp heeft het meest nut op de plaatsen en momenten dat je vlakbij elkaar rijdt. Een stille motor wordt -en- niet gezien -en- niet gehoord door een auto die wil afslaan ed. als er 800 meter tussen zit maakt het niet uit. Als je vlakbij elkaar bent wel.

edit: vanonder die laatse link: Ask a Ducati rider...s/he will tell you it's the loud clutch that saves lives.

:P

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 02-03-2012 12:57 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, ik heb liever de Stebel met z'n 139dB aan m'n voorvork :P

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Ik heb 2 blerpijpen :P en mn koplamp staat wat meer omhoog dan standaard ... en ik moet zeggen dat ik, zeker op de snelweg, vrij vaak op tijd wordt gezien.

De reden dat mn koplamp iets omhoog staat komt omdat ik een jaar geleden een bochtje heb gemist en met 60 ofzo een droge sloot in ben gereden O-). Subframe voor was toen flink verbogen, na het terugbuigen staat ie nog iets achterover :+.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

Een jaar geleden? En bij de APK-keuring is er niks van gezegd? Vreemd :?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Twhomp schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:01:
APK?
Dit is motor topique, wij hoeven helemaal geen APK!!! :*) :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lol. Alleen in Engeland hoor. Hier niet (gelukkig).

En als men niet wil horen of zien doe je er niks aan. Als men al auto's over het hoofd ziet zal dat ook altijd met motoren gebeuren. Al heb je een blauw zwaailicht op je helm.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Ik doe mn eigen keuring ... en die zegt dat het is goed gekeurd :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
Mijn vriendin heeft vorige week een nieuwe helm gekocht: de Shoei XR1100 Sylvan (klik).
Ze had hiervoor een HJC met zo'n ingebouwd zonnevizier.

Ze wil graag weer een 'oplossing voor de zon', en aangezien shoei geen ingebouwd zonnevizier heeft, wordt het dus optie a) zonnebril of optie b) een ander vizier.

Er blijken pinlock vizieren te bestaan die automatisch donker worden zodra er meer zonlicht (uv) op schijnt. Dit blijkt echter niet bij Shoei helmen te werken, omdat Shoei een UV block in hun vizier ingebouwd heeft.

Nu is even de vraag: wat voor vizier raden jullie aan? Ze wil eigenlijk iets wat ze altijd kan gebruiken, dus bij (fel) zonlicht, rijden in het donker/regen (mocht het eens gebeuren) en gewoon overdag als er weinig/geen zon is.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

OMG :o

* Twhomp gaat zich in een hoekje schamen.

Ik had niet (meer) door dat ik die post in dit topic las (lekker zin, maar jullie snappen me vast wel) en dacht dat het om een auto ging.

Ik heb niks gezegd :D

Move along, nothing to see :+ :D

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
aaajeetee schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:52:
Mijn vriendin heeft vorige week een nieuwe helm gekocht: de Shoei XR1100 Sylvan (klik).
Ze had hiervoor een HJC met zo'n ingebouwd zonnevizier.

Ze wil graag weer een 'oplossing voor de zon', en aangezien shoei geen ingebouwd zonnevizier heeft, wordt het dus optie a) zonnebril of optie b) een ander vizier.

Er blijken pinlock vizieren te bestaan die automatisch donker worden zodra er meer zonlicht (uv) op schijnt. Dit blijkt echter niet bij Shoei helmen te werken, omdat Shoei een UV block in hun vizier ingebouwd heeft.

Nu is even de vraag: wat voor vizier raden jullie aan? Ze wil eigenlijk iets wat ze altijd kan gebruiken, dus bij (fel) zonlicht, rijden in het donker/regen (mocht het eens gebeuren) en gewoon overdag als er weinig/geen zon is.
Kun je dan niet zo'n volledig vizier zonder uv filter krijgen?
Anders zou ik toch voor een zonnebril gaan.

disclaimer: Mijn ogen kunnen sowieso niet goed tegen zonlicht, dus vandaar ben ik niet zo voor de lichtere tinten. Maar een pikdonker vizier werkt natuurlijk niet als het donker is. Een zonnebril neem je makkelijker mee dan een volledig vizier.

• aaajeetee
defusion schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:15:
[...]

Kun je dan niet zo'n volledig vizier zonder uv filter krijgen?
Anders zou ik toch voor een zonnebril gaan.
Zijn die volledige vizieren er voor shoei dan?

Overigens zou ik ook met zonnebril gaan rijden, maar zij wil het niet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In mijn XR1100 heb ik een erg donker vizier. Heerlijk voor overdag maar s'nachts zie je er niets mee. Een licht getint vizier is misschien wel ok voor s'nachts maar als je in de velle zon rijdt ga je al snel knijpen met je ogen. Wat dat betreft is er geen vizier wat voor overdag en s'nachts ideaal is. Wat bij felle zon geschikt is, heb je s'nachts niets aan. Wat voor de nacht geschikt is heb je bij felle zon niets aan.

Ik rij zelf bijna alleen overdag en gebruik dan het donkere vizier. Als ik een keer ergens heen ga waarbij ik in het donker terugkom zet ik het volledig heldere vizier erin en neem ik een zonnebril mee voor overdag.

• Widow
  • Laatst online: 22-01 15:42
Afbeeldingslocatie: http://lidsdirect.co.uk/WebRoot/StoreDaily/Shops/eshop193014/4E71/B36A/EA7C/CF4E/99D2/C31A/5AE3/0AFB/Shoei_CW1_Visor_Half-Tint.jpg

:?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

theHoff schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:07:
En als men niet wil horen of zien doe je er niks aan. Als men al auto's over het hoofd ziet zal dat ook altijd met motoren gebeuren. Al heb je een blauw zwaailicht op je helm.
Ik heb dan ook het sterke idee dat maar een heel klein deel van de mensen die dit roept het ook daadwerkelijk gelooft en het eigenlijk gewoon stoer vindt om met een luide fiets rond te rijden. Dat valt echter weer lastig te verantwoorden, dus wordt een fabeltje verzonnen. Vaak misschien niet eens heel bewust, want de menselijke geest is een wonderlijk ding.

Het doet me nogal denken aan de gordeldiscussie en hoe sommige mensen ook maar blijven volhouden dat zonder veiliger is.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:03
Of je gaat voor de verandering maar weer eens op je bek 8)7

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Wat heb je gedaan?

Of wat heb je niet gedaan? ;)

• DECOY88
(overleden)
Flesdop schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:51:
Of je gaat voor de verandering maar weer eens op je bek 8)7
asfalt goedgekeurd inspecteur?

Balen, weinig schade?

• Flesdop
Asfalt afgekeurd eerder, zo glad als spek...

Schade valt mee, valbeugel heeft zijn werk goed gedaan.
Op het eerste zicht is uiteraard de valbeugel(€173) beschadigd, passagiers step(€120) wijst nu recht omhoog, handkap(€75) gescheurd en het rempedaal(€85) wat paraplu staat. Verder lijkt alles in orde.
Passagiers step hoef ik persee nog niet, al lang geleden dat er iemand achterop heeft gezeten, valbeugel kan ik wel weer een laagje verf opleggen dus dat drukt de kosten enigzins, eerst maar eens de verzekering bellen...

Oja, me mouw stropte omhoog waardoor er nu een mooie skidmark op mijn arm staat, gelukkig heel oppervlakkig maar wel vervelend, jas ook afgekeurd dus...

[ Voor 38% gewijzigd door Flesdop op 03-03-2012 10:53 ]

• DECOY88
(overleden)
Flesdop schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:48:
Asfalt afgekeurd eerder, zo glad als spek...

Schade valt mee, valbeugel heeft zijn werk goed gedaan.
Op het eerste zicht is uiteraard de valbeugel(€173) beschadigd, passagiers step(€120) wijst nu recht omhoog, handkap(€75) gescheurd en het rempedaal(€85) wat paraplu staat. Verder lijkt alles in orde.
Passagiers step hoef ik persee nog niet, al lang geleden dat er iemand achterop heeft gezeten, valbeugel kan ik wel weer een laagje verf opleggen dus dat drukt de kosten enigzins, eerst maar eens de verzekering bellen...

Oja, me mouw stropte omhoog waardoor er nu een mooie skidmark op mijn arm staat, gelukkig heel oppervlakkig maar wel vervelend, jas ook afgekeurd dus...
vanwaar de verzekering bellen? is toch een enkelzijdig ongeval?

• PilatuS
  • Niet online
DECOY88 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:33:
[...]

vanwaar de verzekering bellen? is toch een enkelzijdig ongeval?
Hij kan toch een all-risk verzekering hebben.

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:30:
[...]

Hij kan toch een all-risk verzekering hebben.
maar als je daar 400 euro gaat opgeven en je gaat een tree omlaag ben je duurder uit :Y

• Flesdop
Ben all-risk ja, maar ik kan toch informeren wat het met mijn premies gaat doen? En dan alsnog de afweging maken om het te laten doen of zelf bekostigen? Ben allang blij dat dat de schade beperkt is!
Nu weer opnieuw leren rijden :D

• teacher

teacher

Dysgaf!

Zo, een berg jassen gepast.

Een paar rukka jassen gepast: erg "vol en propperig". Stug... Mooi spul hoor, maar ik ga er geen vrienden mee worden denk ik.

Vandaag even naar de motozoom in A'dam... :/ en daarna nog even naar motorcity geweest. Stadler jassen aangehad....

* teacher likes...

• Widow
Ik ben weer ff aan het klussen geweest met de KTM. De waterpomp heb ik vandaag vervangen, opzich kwam het meeste wel goed los van de motor. De uitlaat kwam echt supermakkelijk los van het blok, helemaal niet vastgerot :) wel waren de boutjes aan vervanging toe, dus daar nog snel wat nieuwe voor gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/nytiyg.jpg
De binnenkant :+ ging allemaal lekker totdat ik de dop van het oliefilter wou vastzetten..

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25jf5hl.jpg
De bitch :( rechtsonder, afgebroken boutje.. grr! Dat word dus iets bedenken om die er vanavond uit te lepelen :/

• Flesdop
Linkse tappen :)

• Widow
Ja, die moet ik ff zien te bietsen nu :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:29:
[...]
Ik heb dan ook het sterke idee dat maar een heel klein deel van de mensen die dit roept het ook daadwerkelijk gelooft en het eigenlijk gewoon stoer vindt om met een luide fiets rond te rijden. Dat valt echter weer lastig te verantwoorden, dus wordt een fabeltje verzonnen. Vaak misschien niet eens heel bewust, want de menselijke geest is een wonderlijk ding.
Tsja...die mensen klagen graag dat er wegen worden afgesloten voor motorrijders vanwege de herrie. Ik noem het aso, zij zien het als hun geboorterecht en hebben schijt aan anderen. Wat moet je zeggen? Dan moet je ook niet klagen als iemand een gieter naar je kop smijt 8)

Vraag: waarom rij je motor? Vanwegen de tyfusherrie die het ding maakt of omdat het lekker is om motor te rijden? Je kunt ook een MP3tje maken met rotherrie van een HD of een Duc met MotoGP pijpen erop en die afspelen tijdens het rijden. Heb je de herrie voor jezelf ipv het opdringen aan anderen.

En ja, ik ben een moraalridder... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
DECOY88 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:48:
[...]

maar als je daar 400 euro gaat opgeven en je gaat een tree omlaag ben je duurder uit :Y
Daar heb je gelijk in. Onder de 1000 euro heeft het meestal een negatief effect.

• aaajeetee
Deze heeft ze vandaag gehaald :) verkoopster in de winkel reed hier ook mee en vond het erg fijn rijden.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Phydomir

Dennis

Ook maar eens even hier melden.

Vandaag mijn tweede les van 2 uur gehad. Vorige week ook twee uur waarbij het eerste uur gewoon wennen was aan de motor. Eerst maar een leren rechtdoor en wat schakel werk. Dat had ik vrij snel onder de knie. Daarna een uurtje oefenen met rem proeven, langzame en snelle slalom. Vandaag eerst een uurtje de weg op, ondanks dat ik genoeg weg ervaring heb in een auto (75K per jaar) viel het toch een beetje tegen. Maar dit is vooral omdat ik nog veel te veel bezig was met het ding gewoon rijdende te houden en in de goede versnelling zitten. Doordat het nog geen automatisme is wordt het eigenlijk veel te druk in je hoofd. Daarna nog een uurtje AVB. Nadruk lag op de uitwijk proef en het 8je. Ook nog een paar keer snelle slalom gedaan en daarbij had ik dat als de eerste twee lekker gingen dat de rest er wel achteraan kwam, je raakt in een ritme. Die uitwijk proef ging wel behoorlijk. Zat wel vaak te dicht langs de pylon maar had totaal geen angst om met 50 uit te wijken. Het 8je vond ik een stuk moeilijker. Mijn rij instructeur leg het perfect uit en ik snap wat de bedoeling is. Maar de uitvoering was nog niet echt lekker. Het lijkt alsof je er veel te hard voor gaat maar als je dan je gas los laat komt er helemaal niets van.

Maar het motorrijden zelf is gewoon kicken. Je voelt je veel meer één met de machine dan bij een auto en het heerlijke acceleratie vermogen van zelfs zo'n CB500 is gewoon heerlijk.

Ben mezelf intussen ook aan het verdiepen in wat voor een motor ik wil. Natuurlijk is zo'n Ninja ZX-10R of een R1 een prachtige machine en ook zeker wel een jongensdroom, maar na wat inlezen lijkt me dat toch niet zo verstandig. Nu wil ik wel iets wat sportief oogt en wat tot nu toe mij het meest aanspreekt is een Yamaha YZF-600R. Lekker sportief maar wel handelbaar als beginnende motorrijder. Maar eerst maar eens dat papiertje halen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Phydomir schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:58:
Ook maar eens even hier melden.

Het lijkt alsof je er veel te hard voor gaat maar als je dan je gas los laat komt er helemaal niets van.

Maar het motorrijden zelf is gewoon kicken. Je voelt je veel meer één met de machine dan bij een auto en het heerlijke acceleratie vermogen van zelfs zo'n CB500 is gewoon heerlijk.

Ben mezelf intussen ook aan het verdiepen in wat voor een motor ik wil. Natuurlijk is zo'n Ninja ZX-10R of een R1 een prachtige machine en ook zeker wel een jongensdroom, maar na wat inlezen lijkt me dat toch niet zo verstandig. Nu wil ik wel iets wat sportief oogt en wat tot nu toe mij het meest aanspreekt is een Yamaha YZF-600R R6. Lekker sportief maar wel handelbaar als beginnende motorrijder. Maar eerst maar eens dat papiertje halen.
Hmm.. denkbeeldige acht vond ik ook het meest moeilijk, maar op t eind viel het opzich wel mee. Je moet het gas gewoon proberen zo constant mogelijk te houden. Snelheid regelen doe je dan door middel van je achterrem. Ga je iets te hard? Ff wat harder aantikken, niet genoeg aandrijving, ff wat losser, niet met het gas spelen, dan wordt het idd helemaal niets. (het kan wel, maar is lastiger). En goed kijken helpt zoooooo veel (naar het pionnetje\door de 'bocht' kijken)

Wat betreft eerste motor is een 600cc prima idd, lekker speels maar niet te absurd en zo is er nog ruimte om naar iets uit te kijken in de toekomst :P

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 03-03-2012 19:19 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:29:
[...]

Het doet me nogal denken aan de gordeldiscussie en hoe sommige mensen ook maar blijven volhouden dat zonder veiliger is.
Het is ook awesome, verantwoording genoeg. Mensen die erover klagen is als een Venlo-er die klaagt over negers of buitenlanders. (zou het nog niet kunnen aanwijzen al land er een op het hoofd)

Bijdeweg: zelfs al zou het aantoonbaar de veiligheid vergroten (al was het alleen maar omdat mensen dan zelfverzekerder gaan rijden) dan nog gaan azijnzeikers het niet accepteren. Veiligheid is het hen niet om te doen nml. Men is meer op zoek naar gelegenheid omzichzelf te presenteren als braaf.

ooit eens een stoet GoT motors achter mij aangehad, door een gesloten verklaring heen en de wereld verging niet, op de lekdijk. 30 brave fietsen maken ook alsnog veel kabaal. 8)

Tevens volgde er nog een fietstunneltje met z'n allen gloof ik.

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:12:
[...]

Ja, die moet ik ff zien te bietsen nu :P
Ik zou als eerste even proberen er met een dremel (a'like apparaat) een sleufje in te frezen nadat je er een gaatje in geboord hebt, en er vervolgens een goede slagschroevendraaier op te zetten.

Een linkse tap moet je écht alleen als laatste redding zien.... Als zo'n ding afbreekt, en dat doen ze regelmatig, dan ben je gewoon klaar omdat je zo'n ding met geen mogelijkheid netjes uitgeboort krijgt (tappen zijn écht harder dan (diamant)boortjes) en je dus een ander blok zult moeten zien te scoren.

Als 't met een slagschroevendraaier niet lukt: Uitboren en een helicoil erin .... je hebt "vlees" genoeg, zo te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 03-03-2012 22:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dion_b
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wordt echt eens tijd dat ik nieuwe banden eronder laat zetten, vooral achter is het goed kaal aan het worden. En progressieve veren in de voorvork steken. Maar heb deze maand hooguit geld voor een van de twee. Die nieuwe veren zullen toch tot april of mei moeten wachten :'(

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59
dion_b schreef op zondag 04 maart 2012 @ 04:31:
Wordt echt eens tijd dat ik nieuwe banden eronder laat zetten, vooral achter is het goed kaal aan het worden. En progressieve veren in de voorvork steken. Maar heb deze maand hooguit geld voor een van de twee. Die nieuwe veren zullen toch tot april of mei moeten wachten :'(
Je kan ook even langs mij MotoMarcel in de buurt van Aalsmeer. Hij heeft altijd een zooi 2e hands spul liggen en zet het er zelf op als je wil. Schappelijk prijsje, alleen op geen enkel punt vergelijkbaar met een BMW garage :P

Gisteren nog geweest om z'n verjaardag te vieren. Het zijn nogal rauwdouwers die het grappig vinden om lege busjes WD40 in een brandende oliedrum te gooien. :Y)

Toevallig ook op die dag een nieuwe BT45 achterop laten leggen bij de motorzaak hier om de hoek. Weer 154E neertellen ;( Op zich kon het nog wel even, maar het profiel zat op gelijke hoogte met de slijtindicatoren dus dan rij ik toch minder lekker in de regen. De band was ook nogal raar afgesleten. Eerst alleen de zijkanten door het vele bochtenwerk in Noorwegen, toen alleen het midden door woon-werk op de snelweg. De motor de bocht in leggen gaat nu een stuk makkelijker.

Nog twee dingen die me opvielen en waar ik vragen over heb:
Bij de voorband zijn er scheuren aan de zijkanten tussen het profiel van het rubber gekomen. Ik dacht eerst dat dat misschien door het uitdrogen van de vele pekel kon komen. Gaat ook om BT45 voor. Kent iemand dat?

Mijn achterrem remt weer harkerig. Dat had ik ook met de oude schijfrem, maar die heb ik laten vervangen. Alleen de nieuwe lijkt dus ook weer krom getrokken te zijn. Iemand idee wat een oorzaak kan zijn? Gaat om een BMW K100, zijn dus geen zwevende schijven.

[ Voor 40% gewijzigd door MailMan op 04-03-2012 10:01 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dion_b schreef op zondag 04 maart 2012 @ 04:31:
SHock THerapy http://www.shocktherapy.nl

Ik heb d'r geen relatie mee ofzo maar ze staan wel bekend om maatwerk dus wellicht dat ze iets weten voor jouw BMW waardoor het prijskaartje niet te schokkend wordt. (pun intended)

And it goes BRAAAAAPP!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 13:16

Exigence

dnkroz

MailMan schreef op zondag 04 maart 2012 @ 09:55:
[...]
Mijn achterrem remt weer harkerig. Dat had ik ook met de oude schijfrem, maar die heb ik laten vervangen. Alleen de nieuwe lijkt dus ook weer krom getrokken te zijn. Iemand idee wat een oorzaak kan zijn? Gaat om een BMW K100, zijn dus geen zwevende schijven.
Remblokjes die aanlopen? Door bijvoorbeeld vuile of beschadigde glijpennen, of verweerde zuigers.

• teacher

teacher

Dysgaf!

[...]

In de regen / pekel gereden? Motor daarna een tijdje stil laten staan? Dan blijven je blokken nat en daaronder tast het de schijf aan.

Als ie nieuw is, kan je hem laten vlakken. Reviseer dan ook je achterklauw even, zodat de blokken goed terugkomen en minder op de schijf plakken bij stilstand.

• dion_b
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Je kan ook even langs mij MotoMarcel in de buurt van Aalsmeer. Hij heeft altijd een zooi 2e hands spul liggen en zet het er zelf op als je wil. Schappelijk prijsje, alleen op geen enkel punt vergelijkbaar met een BMW garage :P
\
ROFLASTC schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:16:
[...]

SHock THerapy http://www.shocktherapy.nl

Ik heb d'r geen relatie mee ofzo maar ze staan wel bekend om maatwerk dus wellicht dat ze iets weten voor jouw BMW waardoor het prijskaartje niet te schokkend wordt. (pun intended)
Ben eigenlijk erg tevreden met de Hyperpro achterdemper die ik erop liet zetten nadat m'n oude lek was gegaan. Was ook erg tevreden met de service daar pinstoring, vader van de eigenaar reed me door half Alphen op zoek naar een automaat die wel werkte en waar ik genoeg kon pinnen _/-\o_, dus neig er sterk naar daar weer heen te gaan - vooral ook omdat ze dan ook beide sets goed & afgestemd kunnen afstellen. Maarja, dat is idd niet de goedkoopste optie, dus wordt het even wachten.

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
wimmel_1 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:51:
[...]

Ik zou als eerste even proberen er met een dremel (a'like apparaat) een sleufje in te frezen nadat je er een gaatje in geboord hebt, en er vervolgens een goede slagschroevendraaier op te zetten.

Een linkse tap moet je écht alleen als laatste redding zien.... Als zo'n ding afbreekt, en dat doen ze regelmatig, dan ben je gewoon klaar omdat je zo'n ding met geen mogelijkheid netjes uitgeboort krijgt (tappen zijn écht harder dan (diamant)boortjes) en je dus een ander blok zult moeten zien te scoren.

Als 't met een slagschroevendraaier niet lukt: Uitboren en een helicoil erin .... je hebt "vlees" genoeg, zo te zien.
Gek genoeg kwam de rest van de bout er heel makkelijk uit, er was een soort haakje overgebleven, waar ik met mn centerpoint heel zachtjes tegen ben gaan tikken. Elke keer kwam de schroef weer een stukje losser, en na 2 slagen kon ik hem met mn vingers eruit draaien :) blok is helemaal netjes gebleven dus 8) ik ga alleen wel een keer zo'n bak met allerlei maten boutjes kopen, handig als er weer eens iets breekt.

Vanochtend lekker bezig geweest met de koelvloeistof bijvullen :) het mooie is dat je dat bij de radiator kan doen, waardoor je tenminste kan zien dat die goed ontlucht is. En bij de waterpomp en de radiator zitten ook nog ontluchtingsnippels, supermakkelijk bijvullen dus. Zometeen als de regenbui over is, ff de olie erin mikken :D ben benieuwd.
dion_b schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:02:
[...]
\

[...]

Ben eigenlijk erg tevreden met de Hyperpro achterdemper die ik erop liet zetten nadat m'n oude lek was gegaan. Was ook erg tevreden met de service daar pinstoring, vader van de eigenaar reed me door half Alphen op zoek naar een automaat die wel werkte en waar ik genoeg kon pinnen _/-\o_, dus neig er sterk naar daar weer heen te gaan - vooral ook omdat ze dan ook beide sets goed & afgestemd kunnen afstellen. Maarja, dat is idd niet de goedkoopste optie, dus wordt het even wachten.
HP is een toffe tent inderdaad, heerlijk :) anderhalf jaar geleden stond ik daar voor een nieuw balhoofdlager en nieuwe vering/olie etc, en ik had aangegeven dat ik het zelf ook wel leuk vind om wat te knutselen aan mn motor. Vervolgens ben je dus gewoon lekker zelf je motor uit elkaar aan het halen, met begeleiding erbij :+ leerzaam middagje was dat.

And.. it's aliiiive 8) nevermind het geluid, dat is gewoon een beetje vaag en high-pitched op mn telefoon. Dat ding draait echt stuk-ken soepeler met die nieuwe olie, wat een verschil. Leuk detail: de motorex motorolie die erin ging, is blauw. De koelvloeistof die erin ging (helft castrol, helft gamma huismerk), ook helemaal blauw :+ mijn motor heeft nu dus blauw bloed! Eerste keer starten ging niet echt soepel, de startmotor ging niet rond. Ik pak mn voltmeter om te zien of de accu nog vol is, en hij start in 1x. Maargoed hij heeft ook een dag zonder olie gestaan, misschien ontbrak er wat smering rond de cilinders. Verder loopt ie een stuk koeler lijkt het wel, voorheen sloeg met 5-6 minuten stationair mn ventilator wel aan. Maar nu helemaal niet :) olie helpt dus ook voor koeling.

[ Voor 38% gewijzigd door Widow op 04-03-2012 17:47 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gister een stukje gereden op de 'motor' van een kennis van me, een oude Yamaha FS1, brommer omgekeurd tot motorfiets met een getuned aangepast blokje (watergekoelde scootercilinder er op). 120 km/h en er zat nog meer in 8)7 _O-

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel humor ja haha _O-

En goed werk Widow 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:27

steveman

Comfortabel ten onder

-tom-562 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:02:
Gister een stukje gereden op de 'motor' van een kennis van me, een oude Yamaha FS1, brommer omgekeurd tot motorfiets met een getuned aangepast blokje (watergekoelde scootercilinder er op). 120 km/h en er zat nog meer in 8)7 _O-
En toen donderde de demper er af?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jij kijkt ook op motormeuk :P ja, dat was ik niet die erop reed, maar een maatje van me. Ik ben toen terug gereden, zonder dempert :P

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:27

steveman

Comfortabel ten onder

Ik dacht al, toeval bestaat niet :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Deze dus
http://www.motormeuk.nl/b...mh-op-een-Yamaha-Fs1.html

En dit ben ik zelf :)

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 04-03-2012 22:02 ]

Vaak bu'j te bang!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:43
"The URL contained a malformed video ID.
Sorry about that."

*edit* Je was net iets sneller dan ik zie ik ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Mevius op 04-03-2012 22:13 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ja mijn Versys heeft dat ook, ik had al een miniairhorn gekocht om dat te verhelpen een een mooi plekje uitgekozen om het in te bouwen.. blijkt het niet te passen :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 16:32
Dit weekend de nieuwe Takkoni slip-on gemonteerd op de Cat (eindelijk een E-keur demper en af van het geschreeuw van de Laser). Uiteraard verliep dit niet zonder problemen.

Toen uiteindelijk alle juiste pakkingen en klemmen in huis waren, (de juiste maten zaten er niet bij, ondanks dat de linkpijp wel voor de Thundercat bedoeld is) eens het geluid getest. In een woord _/-\o_ . Een mooie zware brom en bij flink optrekken bleef het beschaafd, ook zonder de DB killer erin.

Daarna bij thuiskomst zag ik opeens dat het voorspatboord en de remklauw enigzins nat en vettig eruit zagen. Blijkt de oliekeerring van de rechter voorvork lek.
Aan het eind van de maand mag ie toch al naar de dealer voor een nieuwe voorband en ketting/tandwielen, dan kan dit er ook wel gelijk bij :(.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

theHoff schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:07:
[...]

Lol. Alleen in Engeland hoor. Hier niet (gelukkig).

Klopt, daar heb ik nu dus last van, mijn MOT (APK) is verlopen :(
Zaterdag geprobeerd mijn ketting/tandwielen zelf te vervangen want die waren inmiddels wel aan vervanging toe.
Maar ik kreep met geen macht de bouten/moeren los :(
Dus binnenkort maar regelen dat hij met een busje opgehaald word (ipv van zonder MOT en wegenbelasting te gaan rijden) en beurt+APK laten doen..

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

steveman schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:49:
Ik dacht al, toeval bestaat niet :+
Als het aankomend weekend redelijk weer is gaan we (als het goed is) weer testrijden. Er valt nog wat snelheid te behalen met deze cilinder, o.a. wat pielen aan de tandwielen (trekt niet helemaal door in de 5) en de ontsteking. Er ligt ook nog een andere cilinder op de plank om te testen. Volgende keer ga ik wel in volledig motorpak :P wss pakken we dan een stukje snelweg mee.
Het rijwielgedeelte wordt ook aangepast. Wielen worden uitgebalanceerd, dikkere voorvorkolie/stuggere veren voor, fatsoenlijke schijfrem erop en een stuurdempertje (door de vrij steile balhoofdhoek en smalle bandjes is hij heel erg nerveus).

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dit was met Choke aan? stationair RPM = 1500 zonder choke

;)

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
ROFLASTC schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:19:
[...]

Dit was met Choke aan? stationair RPM = 1500 zonder choke

;)
Yep, dit is met choke inderdaad. Is 1500 trouwens niet een beetje hoog stationair? Mn vorige motor liep 1100 ongeveer.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
Afgelopen zaterdag de ZX6R bij Stijner in Enschede neergezet. Gelukkig zonder veel problemen die kant op kunnen rijden, wel maar op 2 of 3 cilinders en bij ieder stoplicht stationair op 3000 toeren, maar ik heb gehaald. Bij ieder stoplicht was het weer "Oooh blijf nou lopen, blijf nou lopen, blijf nou lopen, niet gaan bokken, niet gaan bokken".

M'n broer reed achter me, en hij gaf aan dat z'n hele auto naar benzine stonk. Moet ie maar niet zo vlak achter me gaan staan bij het stoplicht, als ik met het gas speel om de motor aan de gang te houden O-)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
ToolkiT schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:51:
[...]

Klopt, daar heb ik nu dus last van, mijn MOT (APK) is verlopen :(
Zaterdag geprobeerd mijn ketting/tandwielen zelf te vervangen want die waren inmiddels wel aan vervanging toe.
Maar ik kreep met geen macht de bouten/moeren los :(
Dus binnenkort maar regelen dat hij met een busje opgehaald word (ipv van zonder MOT en wegenbelasting te gaan rijden) en beurt+APK laten doen..
Wel beetje wd40 erop gespoten enzo? Heb zelf ook afgelopen weekend ketting / tandwielen vervangen. Met name het tandwiel voor wilde erg moeilijk los, maar kwam uiteindelijk wel los :)

Motor rijdt weer heerlijk. Had die oude ketting al eerder moeten vervangen. Ligt nu een heavy duty DID-ketting op en JT-tandwielen. Die schijnen niet super te zijn, maar 'redelijk', dus ik doe het er voorlopig maar mee.

Gek genoeg zat er op mijn Hornet trouwens geen borgplaatje bij het voortandwiel. Kan iemand daar meer over zeggen?

[ Voor 12% gewijzigd door Marc Rademaker op 05-03-2012 12:50 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Motorbeurs Utrecht gemist wegens ziekte :(

Zag dat de MotoRai niet meer bestaat (of op zijn minste samengevoegd is).

Bromfiets is uit de schuur, dus kan weer voor wat anders kijken.
Wellicht kan ik een kleine discussie oplaaien. Met mijn lijstje wat ik "mooi" vind.
  • KTM Duke 125 (lastig te verkopen vanwege te weinig PUF)
  • Yamaha MT-03
  • Yamaha XJ6
Denk dat ik wel "naked" wil rijden. Niet te groot, want moet door een "normale" schuurdeur = 80cm dacht ik.
CBF500 of CBF600 vind ik ook niets verkeerd aan.

Hoe ga ik me orienteren nu de beurs voorbij is?

20*350ZO45°

Verwijderd

motoroccasion.nl

en heeeeel goed gaan nadenken over wat je wilt gaan rijden
er is zo veel op de markt dat je je enorm verkijkt in aanbod.

Roep je budget, en wat het moet worden (naked, allround, sport, sport tour, race, cruiser, hoeveel cilinders, V of lijn etc etc etc)

Plus welk rijbewijs heb je? mag je op alles rijden of slechts iets met beperkt vermogen?

-Edit-
Zie dat je voorkeur naked is (goede keuze 8) )
dus nu nog even de voorkeur voor blok, en budget en dan zal ik eens mee gaan denken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 13:41 ]

• Widow
Richard schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:30:
Denk dat ik wel "naked" wil rijden. Niet te groot, want moet door een "normale" schuurdeur = 80cm dacht ik.
CBF500 of CBF600 vind ik ook niets verkeerd aan.

Hoe ga ik me orienteren nu de beurs voorbij is?
Naar een grote motordealer gaan, die een showroom vol met motoren heeft staan. Daar gewoon een beetje gaan passen en zitten, dan kom je er snel genoeg achter wat je leuk vind en wat niet :)

• Marc Rademaker
MT03 vind ik te vrouwelijk :P

XJ6 of ER6N zijn leuk, maar een CB600F blijft natuurlijk het mooist ;) Sowieso heeft die net wat meer vermogen, of je moet naar een FZ6 gaan kijken. Overigens heb ik zelf ook naar de SV650N gekeken, redelijk cheap, maar je moet er van houden denk ik.

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:51:
MT03 vind ik te vrouwelijk :P

XJ6 of ER6N zijn leuk, maar een CB600F blijft natuurlijk het mooist ;) Sowieso heeft die net wat meer vermogen, of je moet naar een FZ6 gaan kijken. Overigens heb ik zelf ook naar de SV650N gekeken, redelijk cheap, maar je moet er van houden denk ik.
Jij bent bevooroordeeld met je Hornet (ik kan het weten, heb er zelf namelijk ook 1 gehad)

Maar inderdaad ER6N, SV650.
maar dan moet je wel voor een 2 cilinder willen gaan, (dus koppelkracht, en geen piek PK) en de vinraties voor lief willen nemen..
daarom, even in kaart krijgen wat het moet worden kwa blok. en dan lekker gaan rondneuzen

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Probleem is dat ik een beginnend motorrijder ben (echter wel met A onbeperkt), alleen ik ben echt geschrokken van het verschrikkelijk grote aanbod.

Ik weet niet welke weg ik wil. Misschien moet ik zelfs wel helemaal geen motor kopen, en "gewoon" huren, dat dat financieel zelfs interessanter is. Het is niet dat ik geen vervoer heb, het is "Just 4 phun", juist belangrijk dat ik voor een goede koop ga, want het is natuurlijk niets, als ik er zo op uitgekeken ben.

Misschien moet ik wel voor iets HEEL erg betrouwbaars gaan. Een CB500/CB450 voor E500 ofzo? Kan ik auto weg, en kan dan door weer en wind 20KM one way trip, zonder zorgen te maken over de motor zelf.

Ben ook een beetje een einzelganger, dus ik voel me niet echt bij een "groepje" waar ik mee op pad zou gaan. Als ik een leuk ding voor mezelf heb, vind ik het al snel goed.

Binnenkort maareens een keertje Motoport Goes ofzo. Toen ik daar een keer langskwam oogde dat wel groot.

20*350ZO45°

Verwijderd

Richard schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:55:
Probleem is dat ik een beginnend motorrijder ben (echter wel met A onbeperkt), alleen ik ben echt geschrokken van het verschrikkelijk grote aanbod.

Ik weet niet welke weg ik wil. Misschien moet ik zelfs wel helemaal geen motor kopen, en "gewoon" huren, dat dat financieel zelfs interessanter is. Het is niet dat ik geen vervoer heb, het is "Just 4 phun", juist belangrijk dat ik voor een goede koop ga, want het is natuurlijk niets, als ik er zo op uitgekeken ben.

Misschien moet ik wel voor iets HEEL erg betrouwbaars gaan. Een CB500/CB450 voor E500 ofzo? Kan ik auto weg, en kan dan door weer en wind 20KM one way trip, zonder zorgen te maken over de motor zelf.

Ben ook een beetje een einzelganger, dus ik voel me niet echt bij een "groepje" waar ik mee op pad zou gaan. Als ik een leuk ding voor mezelf heb, vind ik het al snel goed.

Binnenkort maareens een keertje Motoport Goes ofzo. Toen ik daar een keer langskwam oogde dat wel groot.
Hier ben ik dan wat bevooroordeeld, gezien ik voor motoport westerhoven heb gewerkt.
Maar goed volk in Goes, kun je prima rondneuzen

Maar ik zelf zou niet voor de cb500 of er500 gaan.
de generatie motoren die daarna kwam is echt een slag beter.

en voor een mooie prijs kun je echt wel een goede Fazer 600, hornet of mischien zelfs een leuke Z750 vinden.
of als het 2 cilinder moet worden, een SV650N, (ziet er niet "mooi" uit, maar fantastisch blok)

dus noem eens een budget, en dan gaan we even mee zoeken (heb namelijk toch niets te doen op mijn werk nu)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zou best E4000 uit willen geven, maar mijn gevoel vind E2500 al veel voor een tweedehands hihi :D

Hij moet wel via een brandgang een schuur inkunnen.

20*350ZO45°

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 18:52
@Richard: Geen idee hoe breed je brandgang is, maar als je 1,5m hebt en een beetje ruimte voor je deur dan moet dat wel lukken.
Mijn Yamaha FZ1 duw ik achteruit het schuurtje in. En dat gaat via een standaard schuurdeur. Heb wat schuim (verwarmingsbuizen isolatie) op de hoeken van de kozijnen geplakt zodat het niet krast als ik ergens tegenaan kom.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30
1,5m is 5 stoeptegels wat klinkt als een normale brandgang.

De schuurdeur lijkt me een grotere uitdaging ;) Als het niet wil dan kun je altijd nog zo'n karretje gebruiken om de motor op de plek zelf te draaien.

* Rukapul heeft zelf een dubbele poort van 1.8m of 2.0m gemaakt naar de brandgang en moet zelfs nog een keer steken.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
@Richard,

Ik heb pas "hands-on" ervaring met 2 motoren, als eerste de BMW F650CS lesmotor, het ding was wel degelijk, maar niet echt spannend om op te rijden (daarnaast ook foeilelijk). Die motor had wel een heel aangenaam kantelpunt en je kon letterlijk de bocht inzetten met enkel je knieen. Dat hoef ik nu met mijn ZX6R niet te proberen, dan gaat ie gewoon rechtdoor :P Natuurlijk is het vermogen een wereld van verschil, als je de lesmotor gewend bent en je trekt voor de eerste keer een 600cc supersport open dan weet je niet wat je meemaakt. Het hangt ook heel erg af wat je zelf leuk vindt, op de ZX6R moet ik nu echt "aan het werk" om hem de bocht om te krijgen, terwijl dat bij de F650CS min of meer vanzelf ging.

Qua nakeds ben ik altijd erg gecharmeerd van de KTM Duke 690 / Superduke :D Of zelfs een Duke 200 als je dat wat lijkt. Ik weet alleen niet zeker of de Duke 200 al uit is, heeft iemand ze al in het wild gezien?

Zou de motor toch de draai niet kunnen maken, met een motormover kom je een heel eind.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even meeliften op deze vraag; ik kom dit topic toevallig tegen, en ben mezelf af aan't vragen of ik dit jaar mijn motorrijbewijs wil halen en zelf een motor wil kopen.

Past een beetje (simpele/kleine) motor door een gewone deur? In mijn flat heb ik namelijk geen parkeerplaats binnen, dus ik zou de motor dan in de berging op de 1e verdieping kwijt moeten kunnen. Daarvoor moet ik dan een ramp op naar de fietsenberging op de 1e, en van daaruit door een gangetje naar mijn berging. Allemaal gewone deuren ertussenin. Alle gangetjes zijn zeker wel 1.5m breed, alleen de deur van fietsenberging naar gang moet onder een vervelend krappe hoek, dat is met de toerfiets al irritant.

Verder zou ik al het geknutsel aan de motor dan ook in die berging moeten doen. Goed excuus om die eens leeg te ruimen, dan moet het wel lukken lijkt me.

Heel misschien zit iemand hier toevallig in 1 van deze 4 flats in de akkerbuurt in Eindhoven?

Afbeeldingslocatie: http://hendriks.nl/woningfotos/groot/1081998_korfakkerfoto54juli2010zomer.jpg

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• PilatuS
  • Niet online
Vrijwel iedere motor past door een normale deur met ingeklapte spiegels. Op mijn werk zet ik mijn motor ook binnen en dat past prima.
alleen de deur van fietsenberging naar gang moet onder een vervelend krappe hoek, dat is met de toerfiets al irritant.
Dit kan alleen weleens lastig worden.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2012 14:50 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 13:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben met mijn motor wel verschillende keren een fietshelling met in het midden een trap van 8 treden opgegaan, maar dat is _erg_ spannend. Je wordt er wel handiger in, maar je moet er niet aan denken als je een keer misstapt. Hellinkje af is niet zo'n probleem, dat is een kwestie van rustig laten rollen en op het juiste moment voorzichtig bijremmen.
Met mijn VFR kan ik brandgangetjes en draaien wel vergeten. Dat ding heeft een draaicirkel van 12m ofzo. Op zo'n platformpje werkt wel vrij goed, al moet je er dan rekening mee houden dat hij dan op de bok staat, en je dus zelf dat platformpje en voorwiel moet duwen. Je hebt geen aandrijving meer.
Hij past met de spiegels op de goede stand net niet door een deur heen, maar als je ze iets inklapt wel. Ik heb een enorme hekel aan verkeerd afgestelde spiegels, dus ik probeer ze zo min mogelijk in te klappen. Als ze gemakkelijk terug te zetten zijn zal dat geen issue zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 05-03-2012 14:54 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Marc Rademaker schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:49:
[...]

Wel beetje wd40 erop gespoten enzo? Heb zelf ook afgelopen weekend ketting / tandwielen vervangen. Met name het tandwiel voor wilde erg moeilijk los, maar kwam uiteindelijk wel los :)

Motor rijdt weer heerlijk. Had die oude ketting al eerder moeten vervangen. Ligt nu een heavy duty DID-ketting op en JT-tandwielen. Die schijnen niet super te zijn, maar 'redelijk', dus ik doe het er voorlopig maar mee.

Gek genoeg zat er op mijn Hornet trouwens geen borgplaatje bij het voortandwiel. Kan iemand daar meer over zeggen?
yup suf gespoten met WD40, ik denk dat het probleem zou kunnen zijn dat ik hem al op de paddock stands had staan, zal nog eens proberen met achterwiel op de grond..

Verwijderd

Richard schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:08:
Zou best E4000 uit willen geven, maar mijn gevoel vind E2500 al veel voor een tweedehands hihi :D

Hij moet wel via een brandgang een schuur inkunnen.
Zoals hier al word aangeven, met een beetje steken kom je iedere deur door

voor 4000 kun je echt een goede degelijke motor kopen met veel potentieel (voor naar de toekomst gekeken)
http://www.motoroccasion....onda-cb-600-f-hornet.html
2006 dus redelijk jong, 25000km gelopen, uit mijn hoofd gezegt moet deze machine iedere 6000km voor een beurt, dus dan hoeft ie pas bij 30000 weer, en er ligt vers rubber op (en je kan aan Marc vragen hoe goed hij hem al bevalt)

http://www.motoroccasion....33533/kawasaki-z-750.html
Bewezen blok, hele stoere neus, en met 750cc net ietsjes sterker dan de gemiddelde 600 "concurrent"
en ik denk zo´n beetje de meeste verkochte motor hier in spanje,
(en zeer goede PK per Euro prijs)

en dan als suggestie, een niet 4 inlijn.
http://www.motoroccasion....1302/suzuki-sv-650-s.html
Zo´n beetje de best betaalbare twin op de markt,
ziet er stoer uit, en klinkt echt lekker, vooral met die uitlaat
en mocht het te veel kuipwerk zijn, er is ook nog een naked versie

En ietsjes over budget, (€4500)
http://www.motoroccasion..../kawasaki-er-6-n-abs.html
Meerprijs recht te praten vanwege ABS,
Mischien niet de mooiste kleurstelling, maar ook weer een leuke uitlaat gemoneerd, en ik meen van die val stoppen te zien.

Je kan me trouwens altijd een DM sturen als je wilt,

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 15:33 ]

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:52:
Met mijn VFR kan ik brandgangetjes en draaien wel vergeten. Dat ding heeft een draaicirkel van 12m ofzo. Op zo'n platformpje werkt wel vrij goed, al moet je er dan rekening mee houden dat hij dan op de bok staat, en je dus zelf dat platformpje en voorwiel moet duwen. Je hebt geen aandrijving meer.
Hij past met de spiegels op de goede stand net niet door een deur heen, maar als je ze iets inklapt wel. Ik heb een enorme hekel aan verkeerd afgestelde spiegels, dus ik probeer ze zo min mogelijk in te klappen. Als ze gemakkelijk terug te zetten zijn zal dat geen issue zijn.
iedere motor kun je 360º draaien op de plek,
Jiffy uit, stuur naar links zetten, aan de linker voor zijde gaan staan (dus aan de koppeling zijde van de motor)
en dan het stuur bij de gas hendel vastpakken en naar je toe trekken,
met wat oefening kun je hem dan gewoon op de jiffy balanceren en rondjes draaien.
niet heel erg lekker voor de jiffy, maar soms een noodzakelijk kwaad

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:12:
[...]

Zoals hier al word aangeven, met een beetje steken kom je iedere deur door

voor 4000 kun je echt een goede degelijke motor kopen met veel potentieel (voor naar de toekomst gekeken)
http://www.motoroccasion....onda-cb-600-f-hornet.html
2006 dus redelijk jong, 25000km gelopen, uit mijn hoofd gezegt moet deze machine iedere 6000km voor een beurt, dus dan hoeft ie pas bij 30000 weer, en er ligt vers rubber op (en je kan aan Marc vragen hoe goed hij hem al bevalt)

http://www.motoroccasion....33533/kawasaki-z-750.html
Bewezen blok, hele stoere neus, en met 750cc net ietsjes sterker dan de gemiddelde 600 "concurrent"
en ik denk zo´n beetje de meeste verkochte motor hier in spanje,
(en zeer goede PK per Euro prijs)

en dan als suggestie, een niet 4 inlijn.
http://www.motoroccasion....1302/suzuki-sv-650-s.html
Zo´n beetje de best betaalbare twin op de markt,
ziet er stoer uit, en klinkt echt lekker, vooral met die uitlaat
en mocht het te veel kuipwerk zijn, er is ook nog een naked versie

En ietsjes over budget, (€4500)
http://www.motoroccasion..../kawasaki-er-6-n-abs.html
Meerprijs recht te praten vanwege ABS,
Mischien niet de mooiste kleurstelling, maar ook weer een leuke uitlaat gemoneerd, en ik meen van die val stoppen te zien.

Je kan me trouwens altijd een DM sturen als je wilt,
Ik weet niet hoe groot Richard is, maar met een beetje lengte is een ER6 N/F al geen optie meer (voor mij in ieder geval). Voordat ik erop gezeten had stond die ook op mijn lijstje. Tijdens de motorbeurs even opgezeten maar die zit is zó laag.. :/
Ik ben rond de 1,95 overigens. Kan zijn dat ik gewoon erg lange benen heb, maar ik kon echt niet normaal zitten op die motor. Mijn knieën zaten in een hele scherpe hoek, kreeg na 2 minuten al kramp.

Voor de rest zijn het aantrekkelijke motoren voor dat budget! Ik zou zelf voor een SV650N gaan, vooral vanwege het geluid en omdat ik naked wil rijden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 05-03-2012 15:54 ]

Verwijderd

Tankiej,

er is echt maar 1 oplossing voor jouw,
allroaders, dus KTM adventure 950, BMW R1200GS, Triumph Tiger 1050.

met 1.95 ben je simpel weg te groot,
ik zelf ben 178, en dat past over het algemeen perfect,

maar met bijna 2 meter en ik neem aan de nodige kilos (zakt vering verder in en dus voelt het nog lager) kan ik me goed voorstellen dat je niet makkelijk "past".
vooral racers of cruisers zullen problematisch zijn (racers omdat de motoren zo klein zijn, en cruisers omdat je knieen boven je oren uitkomen)

maar er zijn wel aanpassingen zoals verhoogde zadels of langere vering te krijgen in nederland (probleempje komt namelijk buiten nederland niet vaak voor)
Maar wanneer je gaat voor een langere vering, let goed op omdat het de complete geometrie van een motor (en dus stuur eigenschappen) veranderd.

• Marc Rademaker
Achterwiel op de grond kan inderdaad helpen Toolkit :p En in de versnelling zetten natuurlijk :p

Die Hornet is wel mooi, hij moet op 12k een kleine, en op 24k een grote beurt, elke 6k ertussenin is alles nalopen, en eventueel nieuwe vloeistoffen, maar dat kun je zelf. Met 26K zou die vrij lang grotendeels onderhoudsvrij moeten zijn.

Sowieso is het bij ELKE motor goed om te weten wanneer ie weer een beurt moet hebben, want je bent zo 500 euro verder. Ik heb me daarbij een klein beetje verkeken met mijn Hornet. Nieuw voor/achterbandje, beurtje, eigenlijk moeten de voorveren vervangen worden, etc. Dure geintjes.

Ook wil ik een hugger (zoals die Hornet hierboven heeft) maar dat kost ook geld. Nieuwe spiegels, knippers, alles kost geld en kost zo honderden euro's. Daarom kun je bij aanschaf beter nog 500 euro overhouden, voor onvoorziene dingen, dan 500 boven budget te gaan zitten.

• Widow
Onderhoud kan je toch gewoon zelf doen? Ik had een to-do lijstje, zou bij de KTM dealer 450 euro gaan kosten ongeveer. Uiteindelijk zelf de spullen gehaald voor 100 euro en het zelf allemaal gedaan :) zo verdien ik mn gereedschap weer terug en ben ik op den duur goedkoper uit. Werkplaatshandboek van internet halen, en klussen maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 05-03-2012 16:23 ]

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:23:
Onderhoud kan je toch gewoon zelf doen? Ik had een to-do lijstje, zou bij de KTM dealer 450 euro gaan kosten ongeveer. Uiteindelijk zelf de spullen gehaald voor 100 euro en het zelf allemaal gedaan :) zo verdien ik mn gereedschap weer terug en ben ik op den duur goedkoper uit. Werkplaatshandboek van internet halen, en klussen maar.
:Y eerste paar keer ben je net zo duur of duurder uit wegens de aanschaf van gereedschap maar daarna word het stukken goedkoper *O*

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo ga ik dat ook doen met m'n GSXR. Enige wat wil laten doen is de klepspeling laten controleren en eventueel stellen. Dat is me iets teveel werk. En echt speciaal gereedschap heb je niet nodig, een oliefiltersleutel misschien, maar die koop je voor een paar knaken

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Voor de kleine beurt heb je niet eens echt gereedschap nodig.
Dat kun je met een goede doppenset al klaar krijgen
(is tenslote 99% van de keren slechts, olie+lucht filter)

maar zodra het ook klepstellen word, dan is het vaak al niet echt heel erg kosten efficient meer om zelf 6 uur in de schuur te staan, kosten aan gereedschap.
wanneer een monteur het in 2 uur geregeld heeft.

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:41:
Zo ga ik dat ook doen met m'n GSXR. Enige wat wil laten doen is de klepspeling laten controleren en eventueel stellen. Dat is me iets teveel werk. En echt speciaal gereedschap heb je niet nodig, een oliefiltersleutel misschien, maar die koop je voor een paar knaken
alles past met een hamer en een schroevendraaier O-) schroevendraaier door het filter raggen en draaien maar >:)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:41:
Ben benieuwd hoe jij je kleppen vervangt zonder speciaal (zelf gemaakt) gereedschap. Maar misschien is dat ook iets verder gevorderde thuisbeunkunde waar ik het over heb en jij niet :).

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:42:
Voor de kleine beurt heb je niet eens echt gereedschap nodig.
Dat kun je met een goede doppenset al klaar krijgen
(is tenslote 99% van de keren slechts, olie+lucht filter)

maar zodra het ook klepstellen word, dan is het vaak al niet echt heel erg kosten efficient meer om zelf 6 uur in de schuur te staan, kosten aan gereedschap.
wanneer een monteur het in 2 uur geregeld heeft.
eerste keer bandje wisselen uurtje of 4. 2e in 45 min. en de laatste in 20 min _/-\o_

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 16:32
Zelf sleutelen durf ik met mijn geluk niet aan. Meestal breekt er weer iets af, of gaat er iets goed fout.

Helaas gaat het vervangen van de voorband en de ketting/tandwielen me al €450,- kosten. Daar komen nu dus ook de oliekeerringen bij.
Even heb ik gedacht om het dan toch maar zelf te doen met wat hulp van een werkplaatshandboek en een vriend. Maar aangezien ik geen middenbok heb en dus allerlei truukjes moet uithalen om de voorvork eruit te krijgen, begin ik hier maar niet aan.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

theHoff schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:44:
[...]

Ben benieuwd hoe jij je kleppen vervangt zonder speciaal (zelf gemaakt) gereedschap. Maar misschien is dat ook iets verder gevorderde thuisbeunkunde waar ik het over heb en jij niet :).
Ik zeg toch ook, dat doe ik dus niet zelf :P dat laat ik doen (mede omdat het mij wss 3x zoveel tijd kost zoals eerder vermeld).
En kleppen vervangen doe je niet zomaar, dan is er meer aan de hand dan alleen een onderhoudsbeurtje. Als je daaraan begint, dan ben je het stadia van klein onderhoud aan de motor wel voorbij, en dan lijkt me het sowieso wel dat je wat meer speciaal gereedschap thuis hebt staan.

Vaak bu'j te bang!

• Flesdop
Flesdop schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:36:
Ben all-risk ja, maar ik kan toch informeren wat het met mijn premies gaat doen? En dan alsnog de afweging maken om het te laten doen of zelf bekostigen? Ben allang blij dat dat de schade beperkt is!
Nu weer opnieuw leren rijden :D
Vandaag contact gehad met de verzekering, wat een diefstal!
Ik zou dan 4 kortingsjaren achteruit gaan en dat gaat me verdeeld over 5 jaar €1054 kosten! Dus dat wordt zelf de reparaties uitvoeren...
Morgen wat onderdeeltjes bestellen dan maar...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tankiej schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:53:
[...]

Voor de rest zijn het aantrekkelijke motoren voor dat budget! Ik zou zelf voor een SV650N gaan, vooral vanwege het geluid en omdat ik naked wil rijden :)
Ik weet neit waar je woont maar je mag mijn Adventure ff passen

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 326 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.