Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 325 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.832 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
-tom-562 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:32:
De GSR750 heeft gewoon een "normale" achterbrug, geen braced (dus met een beugel). Dat laatste zorgt voor extra stijfheid. De GSR600 heeft het dan weer wel, maar die heeft b.v. weer geen mooie USD voorvork.
Ah oke, duidelijk! Ik heb alleen het vermoeden dat ik dat als beginnend motorrijder niet heel erg ga merken :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sand0rf schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:04:
Beste mensen,

Nadat ik afgelopen zomer mijn paarse pasje heb gehaald ben ik het afgelopen half jaar naar Nieuw Zeeland geweest (aanrader voor de motorrijder, de wegen zijn daar geweldig) maar nu ik weer terug ben wil ik toch wel snel mijn eigen fiets aanschaffen. Ik ben gister naar de Motorbeurs geweest en heb daar op een aantal motoren gezeten en ik heb mijn oog op de Honda CBR600F laten vallen.

Nu heb ik gisteravond op internet zitten kijken en er worden er een aantal aangeboden. Maar wat zijn dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een motor die "nieuw-tweedehands" is (2005 tot aan nu)

Groeten,

Sander
Ik zou dan voor een CBR600F van 2011 gaan. In feite is dat een aangeklede (en heel minimaal aangepaste) Hornet. En dáár ben ik dan weer heel tevreden over. :P

Om de prijs wat te drukken kun je kijken naar een voormalige demo van Honda. Dan heb je een motor uit 2011/2012, voor de prjijs van een 2e hands van een paar jaar oud. De vraag is natuurlijk wel wat zo'n motor al heeft meegemaakt; er zal wel een aantal keren een acceleratietestje mee zijn gedaan met een koude motor.

Minpunten ken ik eigenlijk niet.

Maar omdat die blokken zo onverwoestbaar zijn, was ik wel bereid dat risico te nemen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:51:
[...]

Ik zou dan voor een CBR600F van 2011 gaan. In feite is dat een aangeklede (en heel minimaal aangepaste) Hornet. En dáár ben ik dan weer heel tevreden over. :P

Om de prijs wat te drukken kun je kijken naar een voormalige demo van Honda. Dan heb je een motor uit 2011/2012, voor de prjijs van een 2e hands van een paar jaar oud. De vraag is natuurlijk wel wat zo'n motor al heeft meegemaakt; er zal wel een aantal keren een acceleratietestje mee zijn gedaan met een koude motor.

Minpunten ken ik eigenlijk niet.

Maar omdat die blokken zo onverwoestbaar zijn, was ik wel bereid dat risico te nemen. :)
en toen parkeerde hij op een helling en flikkerde de motor om..... koop maar wat ouders met alvast een eerste kras. de kans dat je wat krijgt is in het 1e jaar het grootst :Y

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Ik ben ook weer opgestapt! Heerlijk :) En moet zeggen dat het best lekker gaat, heb eigenlijk niet eens opnieuw hoeven te wennen. Wel last van mijn onderarmen, dat vind ik wel vreemd. Misschien hangt het samen met snowboarden van gisteren.

Anyways, de motor heeft een beurt nodig, nieuwe ketting onder andere. Iemand tips voor een garage in Utrecht of omgeving Utrecht? Amsterdam-Noord mag ook? Ohja, ik heb een Hornet, als dat nog verschil uit maakt...

[ Voor 6% gewijzigd door Marc Rademaker op 27-02-2012 16:31 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zo. Sinds gister hoor ik ook bij het rijdende gilde. Aangezien ik wat budgettechnisch gehandicapped was ben ik voor een Honda CX500C gegaan. Simpele techniek en op een paar punten na onverwoestbare techniek. Nu heeft de vorige eigenaar alle zwakke punten aangepakt en zou ik dus de komende tigduizend kilometer zonder problemen rond moeten kunnen rijden.
Gelukkig zit er al een m-stuurtje op want ik ben absoluut geen chopper/custom rijder, maar de prijs in combinatie met het jeugdsentiment van een Honda brommer hebben me toch doen besluiten om hier maar m'n eerste duizend(en) kilometers op te rijden alvorens een wat meer vermogende motor (zowel qua geld als PK's) aan te schaffen.
Prima leerfiets en ik kan er ook altijd nog een caferacer van knutselen. Dus zolang ik 'm niet in de prak rij hoeft tie ook nooit meer weg, want die 21 euro per jaar aan wa verzekering gaan me m'n kop ook niet kosten.

Maar eerst moet er nog een nieuw achterbandje op. Opzich kan ik zelf het achterwiel er wel uit halen, alleen het monteren van de band zal wat lastiger gaan. Iemand nog een goed/goedkoop adresje voor een achterband + montage in de buurt van Alkmaar?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DECOY88 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:58:
[...]

en toen parkeerde hij op een helling en flikkerde de motor om..... koop maar wat ouders met alvast een eerste kras. de kans dat je wat krijgt is in het 1e jaar het grootst :Y
Dat was voor mij een meewegende factor toen ik een naked kocht. Geen plastic dat kapot kan gaan. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

Ja, dat m'n GSX400X naakt was, was wel goed opzich. Heb hem 3x neergelegd, wel elke keer met <5km/h. Dat hoop ik met m'n nieuwe GSXR wat minder vaak te doen :+

Vaak bu'j te bang!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Pff ik moet eens stoppen met het lezen op advrider, als je dat leest wil je ongeveer je halve motor gaan verbouwen voordat je ergens naartoe gaat rijden :X nou weer een draadje over ratelende oliepompen, ja echt stil is mn motor niet als ie stationair draait. En bij KTM zijn de onderdelen ook niet echt duur, dus dat is ook geen excuus om het niet te doen. Maar ook de koppelingspomp is weer zoiets, en ik heb laatst al de parts gekocht voor de waterpomp 8)7 ik blijf bezig met dat apparaat, ik moet er gewoon eens op gaan rijden :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Het begint weer wat drukken te worden met motoren op de weg, vorige week nauwelijks motoren gezien op de weg. Zojuist (Utrecht > Rotterdam) een stuk of 10 denk ik al. :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De moeder van een goede maat van me is vakantieveilingen.nl gek, die heeft vandaag 2 kaartjes voor de TT voor ons gescoord voor 20,50 euro p/stuk 8)

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:49:
Pff ik moet eens stoppen met het lezen op advrider, als je dat leest wil je ongeveer je halve motor gaan verbouwen voordat je ergens naartoe gaat rijden :X nou weer een draadje over ratelende oliepompen, ja echt stil is mn motor niet als ie stationair draait. En bij KTM zijn de onderdelen ook niet echt duur, dus dat is ook geen excuus om het niet te doen. Maar ook de koppelingspomp is weer zoiets, en ik heb laatst al de parts gekocht voor de waterpomp 8)7 ik blijf bezig met dat apparaat, ik moet er gewoon eens op gaan rijden :+
Op die site zitten veel mensen die ons gezamelijke jaar inkomen per kwartaal verdienen. Een Globeriders ritje van 30k of zelfs 2ton draaien ze de pootjes niet voor om.

Geef alleen geld uit aan echte mankos zoals de koppelpom na 50K kilometer en verder wat jij mooi vindt. ADVrider is echt geen autoriteit ofzo. KTM heeft alles tip top geregeld maar ADV vindt het dan weer normaal om een loodzware keienplaat te ontwerpen en alles naar achter te gooien om vervolgens te miepen over de vering. Like d'uh..

Edit: iedereen molt zn sas eraf vanwege "het gewicht" maar zonder sas , fabrieksdempers en met akras gaat het ding wel zuipen hea. Ow dan bedenken we toch tanks met een inhoud van 66liter... Ja dat rijdt zuinig natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door ROFLASTC op 27-02-2012 19:22 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:18:
[...]

Op die site zitten veel mensen die ons gezamelijke jaar inkomen per kwartaal verdienen. Een Globeriders ritje van 30k of zelfs 2ton draaien ze de pootjes niet voor om.

Geef alleen geld uit aan echte mankos zoals de koppelpom na 50K kilometer en verder wat jij mooi vindt. ADVrider is echt geen autoriteit ofzo. KTM heeft alles tip top geregeld maar ADV vindt het dan weer normaal om een loodzware keienplaat te ontwerpen en alles naar achter te gooien om vervolgens te miepen over de vering. Like d'uh..

Edit: iedereen molt zn sas eraf vanwege "het gewicht" maar zonder sas , fabrieksdempers en met akras gaat het ding wel zuipen hea. Ow dan bedenken we toch tanks met een inhoud van 66liter... Ja dat rijdt zuinig natuurlijk.
als je minder dan 3 maanden van huis ga hoor je er niet bij _O-

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:26:
[...]

als je minder dan 3 maanden van huis ga hoor je er niet bij _O-
echt hea. Die site gaat meer over rijke lui(s) kindjes die debiel doen dan liefde voor je apparaat.

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:31:
[...]

echt hea. Die site gaat maar over rijke lui(s) kindjes die debiel doen dan liefde voor je apparaat.
maarja als je bij touratech al door de winkel surft word je al bang van dat kapitaal :X 2 mistlampjes voor €300 enz. 8)7

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:51:
[...]
Ah oke, duidelijk! Ik heb alleen het vermoeden dat ik dat als beginnend motorrijder niet heel erg ga merken :+
In het begin waarschijnlijk niet, nee. Toen ik mijn eerste motor kocht - ik was toen helemaal leip van de Diversion 600, toen net nieuw - las ik in elke test (die netjes van elkaar waren overgeschreven) dat ze merkten dat het blok half om half in rubber was opgehangen. Goed tegen trillingen, maar niet goed voor de stijfheid van het frame. In het begin merkte ik er niets van en dacht dat die lui alleen maar zeurden om het zeuren. Maar na een poos merk je idd dat ie een beetje zwabbert door de bocht. Komt enerzijds omdat je 'beter' kunt rijden en dat soort dingen eerder opmerkt. Maar ook omdat je wat harder gaat rijden en dan merk je dat soort dingen nóg vlugger. Mijn 2de motor was een BMW K1100RS en toen ik daarop weg reed, ging er helemaal een wereld voor me open...dat ding leek wel van beton zo stabiel...dan merk je pas wat je mist.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 13:16

Exigence

dnkroz

Gisteren op de motor naar de beurs geweest. Moest vanuit het noorden van Friesland komen. In totaal 420 kilometer gereden en dat was toch wel stervenskoud in m'n geperforeerde overall en dunne zomerhandschoenen :P Op de terugweg maakten lichte nevel en motregen het nog kouder dan het al was... Maar het was een geslaagde dag en opening van het seizoen voor mij _/-\o_
Tankiej schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:51:
[...]

Alleen al qua uiterlijk zou zo'n kokerbalk als achterbrug al een afknapper voor mij zijn. Dat er überhaupt nog moderne motoren rondrijden met zo'n afzichtelijke brug...

• theHoff
  • Niet online
Exigence schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:25:
Gisteren op de motor naar de beurs geweest. Moest vanuit het noorden van Friesland komen. In totaal 420 kilometer gereden en dat was toch wel stervenskoud in m'n geperforeerde overall en dunne zomerhandschoenen :P Op de terugweg maakten lichte nevel en motregen het nog kouder dan het al was... Maar het was een geslaagde dag en opening van het seizoen voor mij _/-\o_
Waren sowieso enorm veel motoren gister op de weg. Prima weer en beurs zorgde er voor dat ik het lente gevoel al te pakken had hoor :).

• Exigence

Exigence

dnkroz

In het noorden en in de polder was het helaas behoorlijk bewolkt en guur. Eenmaal de polder uit en vlakbij Utrecht klaarde het op en was het fantastisch _/-\o_

Merkte alleen wel dat de automobilisten wel weer even moesten wennen aan motoren op de weg. We werden bijna aangereden op de rotonde van Joure (voor de kenners: wij kwamen van Emmeloord en gingen richting de Mac in Joure). De automobilist die vanaf de richting Heerenveen kwam stond met rokende banden een meter over de stopstreep stil :X Reed zelf achteraan in de groep en zag in m'n gedachten m'n vrienden er al bovenop klappen :X En in Utrecht nog een auto die op 10 cm van m'n achterkant ging rijden. Heb hem maar even met wat gezwaai duidelijk gemaakt wat meer afstand te houden. Toefje gas erbij en wegwezen _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door Exigence op 27-02-2012 20:43 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Exigence schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:35:
In het noorden en in de polder was het helaas behoorlijk bewolkt en guur. Eenmaal de polder uit en vlakbij Utrecht klaarde het op en was het fantastisch _/-\o_

Merkte alleen wel dat de automobilisten wel weer even moesten wennen aan motoren op de weg. We werden bijna aangereden op de rotonde van Joure (voor de kenners: wij kwamen van Emmeloord en gingen richting de Mac in Joure). De automobilist die vanaf de richting Heerenveen kwam stond met rokende banden een meter over de stopstreep stil :X Reed zelf achteraan in de groep en zag in m'n gedachten m'n vrienden er al bovenop klappen :X En in Utrecht nog een auto die op 10 cm van m'n achterkant ging rijden. Heb hem maar even met wat gezwaai duidelijk gemaakt wat meer afstand te houden. Toefje gas erbij en wegwezen _/-\o_
Pff..automobilisten die op dergelijke afstanden bumperkleven zijn gewoon aso's. Heeft niets met wennen te maken :P . Krijg altijd de neiging om ff te remmen, dan weet ie meteen de consequenties van dergelijk rijgedrag. Tis alleen zo zonde van m'n motor en het zal waarschijnlijk ook flink zeer doen :>

Na afgelopen zaterdag toen het zo heerlijk zonnig was, beginnen de kriebels bij mij ook weer te komen. M'n fiets staat nog helaas bij m'n ouders, ga der wel morgen naar toe, maar het weer voor de komende week is een beetje mwoa mwoa en sowieso moet ik elke dag werken. ;(

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Door toeval (vooral veel shit dat vervoerd moest worden in de auto enzo) heb ik twee weken lang niet gereden. Zit uit te kijken naar dit weekend, kan ik naar Leuven op en neer. Met dit weer moet dat zowaar comfortabel en leuk zijn - nouja, voorzover A2-A27-A16-E19-E40 "leuk" genoemd kan worden. Iig kans die tunnel bij Utrecht eens van dichtbij te bekijken :P

Oslik blyat! Oslik!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
dion_b schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:34:
Door toeval (vooral veel shit dat vervoerd moest worden in de auto enzo) heb ik twee weken lang niet gereden. Zit uit te kijken naar dit weekend, kan ik naar Leuven op en neer. Met dit weer moet dat zowaar comfortabel en leuk zijn - nouja, voorzover A2-A27-A16-E19-E40 "leuk" genoemd kan worden. Iig kans die tunnel bij Utrecht eens van dichtbij te bekijken :P
Hangen er eigenlijk camera's in die tunnel? Flitskasten? Had gisteren de neiging om het gas open te trekken in die tunnel, maar heb het toch maar niet gedaan :p

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Donderdag merkte ik dat mijn achterrrem eigenlijk niet zo best meer remde. Thuisgekomen maar eens goed naar gekeken.. Blijkt dat staal op staal remmen niet zo goed werkt. Zaterdag meteen nieuwe blokjes eronder gezet (30 minuten werk) en dat remt weer super :)

Gelukkig niet al teveel schade aan de remschijf...

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Yellowneck schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:02:
[...]

Pff..automobilisten die op dergelijke afstanden bumperkleven zijn gewoon aso's. Heeft niets met wennen te maken :P . Krijg altijd de neiging om ff te remmen, dan weet ie meteen de consequenties van dergelijk rijgedrag. Tis alleen zo zonde van m'n motor en het zal waarschijnlijk ook flink zeer doen :>
Met de auto doe ik dat altijd wel. Niet zo hard alsof er ineens een kind oversteekt maar toch wel even laten merken dat de reactiesnelheid niet zo goed is als ze denken })

• DECOY88
(overleden)
Joolee schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:10:
[...]

Met de auto doe ik dat altijd wel. Niet zo hard alsof er ineens een kind oversteekt maar toch wel even laten merken dat de reactiesnelheid niet zo goed is als ze denken })
Killswitch O+ heb het een paar keer voor elkaar gekregen dat mensen stopte en hun motorkap opendeden _/-\o_

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:52
Vraagje,

Waar kopen jullie je remschijven? Ik zit online te neuzen voor mijn motor (GSX600F uit 1988), maar 200 - 230 euro per remschijf is wel erg stevig :|

Iemand advies of linkjes? :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:11:
[...]

Killswitch O+ heb het een paar keer voor elkaar gekregen dat mensen stopte en hun motorkap opendeden _/-\o_
Met m'\n oude GSX ging dat ook goed, daar kwamen dan ook steekvlammen van een halve meter uit met wat geluk :P

Vaak bu'j te bang!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Beerkeeper schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:25:
Vraagje,

Waar kopen jullie je remschijven? Ik zit online te neuzen voor mijn motor (GSX600F uit 1988), maar 200 - 230 euro per remschijf is wel erg stevig :|

Die van EBC zijn de goedkoopste op de markt volgens mij. Betaalde laatst 100 euro voor 2 schijven.
Zijn wel meer bedrijven die EBC leveren.

• DECOY88
(overleden)
had ze van braking op me gs500 geen idee wat ze kosten. maar remblokjes zijn goedkoper :Y

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

-tom-562 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:26:
[...]

Met m'\n oude GSX ging dat ook goed, daar kwamen dan ook steekvlammen van een halve meter uit met wat geluk :P
Hoe doe je dat dan? Zou met mn Varadero ook nog moeten kunnen volgens mij, maar geen idee hoe...

• DECOY88
(overleden)
Postman81 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:43:
[...]

Hoe doe je dat dan? Zou met mn Varadero ook nog moeten kunnen volgens mij, maar geen idee hoe...
heeft je vara geen benzinepomp. bij me africa twin word ook me benzinepomp uitgeschakeld waardoor het niet meer goed werkt :'(

maar in princiepen is het gewoon op gang trekken killswitch om. gas openhouden. en weer terug zetten. en hoe hard/langer je het doe hoe harder de klap. >:)

• theHoff
  • Niet online
DECOY88 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:50:
[...]

heeft je vara geen benzinepomp. bij me africa twin word ook me benzinepomp uitgeschakeld waardoor het niet meer goed werkt :'(

maar in princiepen is het gewoon op gang trekken killswitch om. gas openhouden. en weer terug zetten. en hoe hard/langer je het doe hoe harder de klap. >:)
Totdat je het te lang doet en de boel verzuipt. Dan kom je weer op het originele scenario van hard remmen en aangereden worden. Cirkeltje is weer rond :).
Maar zal eens proberen op m'n cx500. moet vast ook wel werken. ploft sowieso al vrolijk zo af en toe bij gas los.

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Ugh, dit soort truukjes voor klevers ben ik een beetje huiverig voor. Heb al een keer een gek in een Mercedes achter mij aangehad die mij klem probeerde te rijden omdat ik hem inhaalde terwijl hij 15kmpu reed en iets zocht op de bijrijdersstoel.
Schrok hij van en toen is hij gaan kleven en naast mij gaan rijden terwijl hij mij steeds verder naar de stoep duwde, met een dot gas weggekomen en bij het eerstvolgende kruispunt moest hij rechts en ik links en schreeuwde hij dat ik een "gevaar op de weg" was.
Het was meer blaffen dan bijten bij die gast, maar je begint op je motor bar weinig tegen 2 ton blik :X

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aangezien de Versys een nieuwe MOT (engelse APK) nodig heeft en he lenzen van mijn knipperlicht een beetje beschadidg is (ze doen het wel maar zijn niet waterdicht dus ik vrees een mogelijke afkeur) ben ik aan het kijken voor vervangende knipperlichten.

Nu zag ik deze:
http://www.ebay.co.uk/itm...23197e6f3d#ht_6285wt_1270
Wel interesant dat je dan ook 'running lights' krijgt. maar ik vraag me af of dat de zichtbaarheid van mijn knipperlichten niet verminderd...

Andere optie is:
http://www.ebay.co.uk/itm...3f10b9fc5b#ht_6816wt_1058

Heeft er iemand ervaring met vervangen van standaard knipperlichten met LED versie's? zo ja had je een weerstand nodig?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Een open demper is ook handig :P met een standaard schottendemper hoor je niks, als je geluk hebt hoor je iets wat lijkt op een natte scheet dan
theHoff schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:15:
[...]

Totdat je het te lang doet en de boel verzuipt. Dan kom je weer op het originele scenario van hard remmen en aangereden worden. Cirkeltje is weer rond :).
Maar zal eens proberen op m'n cx500. moet vast ook wel werken. ploft sowieso al vrolijk zo af en toe bij gas los.
Wil je je motor daarmee verzuipen, dan moet je hem wel héél lang open laten staan :P

Vaak bu'j te bang!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

theHoff schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:22:
Zo. Sinds gister hoor ik ook bij het rijdende gilde. Aangezien ik wat budgettechnisch gehandicapped was ben ik voor een Honda CX500C gegaan. Simpele techniek en op een paar punten na onverwoestbare techniek. Nu heeft de vorige eigenaar alle zwakke punten aangepakt en zou ik dus de komende tigduizend kilometer zonder problemen rond moeten kunnen rijden.
Gelukkig zit er al een m-stuurtje op want ik ben absoluut geen chopper/custom rijder, maar de prijs in combinatie met het jeugdsentiment van een Honda brommer hebben me toch doen besluiten om hier maar m'n eerste duizend(en) kilometers op te rijden alvorens een wat meer vermogende motor (zowel qua geld als PK's) aan te schaffen.
Prima leerfiets en ik kan er ook altijd nog een caferacer van knutselen. Dus zolang ik 'm niet in de prak rij hoeft tie ook nooit meer weg, want die 21 euro per jaar aan wa verzekering gaan me m'n kop ook niet kosten.

Maar eerst moet er nog een nieuw achterbandje op. Opzich kan ik zelf het achterwiel er wel uit halen, alleen het monteren van de band zal wat lastiger gaan. Iemand nog een goed/goedkoop adresje voor een achterband + montage in de buurt van Alkmaar?
AFS motorparts is redelijk dichtbij voor je (zit in Purmerend).
Ik heb er zelf alleen banden besteld via internet, maar ze kunnen ze daar ook voor je verwisselen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:46:
Aangezien de Versys een nieuwe MOT (engelse APK) nodig heeft en he lenzen van mijn knipperlicht een beetje beschadidg is (ze doen het wel maar zijn niet waterdicht dus ik vrees een mogelijke afkeur) ben ik aan het kijken voor vervangende knipperlichten.

Nu zag ik deze:
http://www.ebay.co.uk/itm...23197e6f3d#ht_6285wt_1270
Wel interesant dat je dan ook 'running lights' krijgt. maar ik vraag me af of dat de zichtbaarheid van mijn knipperlichten niet verminderd...

Andere optie is:
http://www.ebay.co.uk/itm...3f10b9fc5b#ht_6816wt_1058

Heeft er iemand ervaring met vervangen van standaard knipperlichten met LED versie's? zo ja had je een weerstand nodig?
Ja dan zal je een weerstandje moeten plaatsen.
Die kun je er tussen solderen,.
Of je koopt gewoon een schakelrelais, die plaats je gewoon heel eenvoudig en is de "netste" oplossing
die dingen staan wel in iedere aftermarket catalogus ergens.
-Edit- bijvoorbeeld http://www.mdi-online.nl/...ken.aspx?q=relais&lang=nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 13:09 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 15:53

Bergie

Lekker belangrijk...

Hou er wel ff rekening mee dat je ook met zo'n vermogens-onafhankelijk-relais nog problemen kan krijgen als het indicatorlampje op je dashboard op een bepaalde manier geschakeld is.

Zie ook dit topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/176760

Yamaha MT-09

Verwijderd

Ik heb ze op talloze (oke vooruit... 4) "jappen" gezet.
en het was in die gevallen gewoon plug ´n play.
(R6, Hornet `02 (de mijne) een CBR600F2 en een Bandit)

en het werkt ook nog steeds "normaal" kwa knipper snelheden als alleen voor of achter LEDs zijn,
dus 2 pitjes en 2 LEDs.

en voor 25 euro is het geen grote investering,
Kun je haast niet weerstandjes voor kopen en solderen.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

[...]

Ah, dacht dat het meer iets met inspuiting vs. carbs te maken had. Maar heb idd een benzinepomp, dus gaat het zonnetje niet op... :)

Verwijderd

Vraagje,

Dat zijn gewoon normale prijzen voor schrijven hoor.
Wees blij dat je geen Duc rijd 1098, die gaan geloof ik voor een 800€ per set (dus de 2 voor schijven)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:27

steveman

Comfortabel ten onder

Jooooo!!

Dan maar remmen met de zolen van je laarsen... is bíjna goedkoper.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Vraagje,

Ik vond laatst goedkope "bamischijven" op http://www.madhornets.com/. Heb zelf geen ervaring hiermee, maar hoor er overwegend goede verhalen over. Er schijnen bij de goedkope Chinese Arashi schijven wel eens wat missers (kromme of haarscheurtjes) tussen te zitten, maar dat kan elk merk gebeuren. Laatst nog iemand met gescheurde peperdure Brembo's.

Die site heeft wel meer goedkope goodies voor je motor, zoals remhendels :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraagje,

Kijk voor de gein eens op www.2ehandsonderdelen.nl ....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:59:
[...]
Dat zijn gewoon normale prijzen voor schrijven hoor.
Wees blij dat je geen Duc rijd 1098, die gaan geloof ik voor een 800€ per set (dus de 2 voor schijven)
BMW weet ook wat prijzen zijn. €375 per stuk voor in het voorwiel. Ik heb toen maar schijven gekocht die iets goedkoper waren. Die remmen ook goed... ;) Het mooiste is dat ik later een set 2de hands velgen heb gekocht waar in het voorwiel een stel vrijwel nieuwe originele BMW schijven zaten. En die 2 velgen waren minder dan 1 BMW remschijf bij elkaar. Mooie deal of niet?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

^^

Vandaar dus die link naar vermelde site. Als BeerKeeper een nieuwe set aan gaat schaffen voor een GSX-F uit '88 (24 jaar!!) dan verdubbelt 'ie praktisch de waarde van z'n fiets (alleen denkt een koper van een tweedehandsfiets er niet zo over, als 'ie 'm weer verkoopt) :o

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:03:
Jooooo!!

Dan maar remmen met de zolen van je laarsen... is bíjna goedkoper.
Boot anker aan de buddy is ook een idee

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:52:
[...]

Boot anker aan de buddy is ook een idee
echte rechtuit piloten hebben een parachute :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.dragracingonline.com/agent1320/2006/images/Kiwi_bike.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 28-02-2012 20:57 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:49:
Vandaar dus die link naar vermelde site. Als BeerKeeper een nieuwe set aan gaat schaffen voor een GSX-F uit '88 (24 jaar!!) dan verdubbelt 'ie praktisch de waarde van z'n fiets (alleen denkt een koper van een tweedehandsfiets er niet zo over, als 'ie 'm weer verkoopt) :o
Toch zou ik bepaalde onderdelen niet 2de hands willen kopen. Kuipwerk enzo zou me niet zoveel kunnen schelen. Maar ik koop liever een nieuwe schijf van een andere (uiteraard wel goede) fabrikant. Die schijven in die velgen waren pure bonus. Uiteraard kun je het treffen, maar normaal gesproken wil ik voor belangrijke onderdelen gewoon nieuwe hebben. Vooral als het onderdelen zijn die lang meegaan.
Ik kijk niet naar de economische waarde van mijn motor. Die is uit '97 en hij heeft bijna 170k op de klok. Maar hij is nog goed en zolang hij goed blijft, zal ik bepaalde zaken gewoon vervangen. Er komt bv een gegeven moment dat er een keer een nieuwe koppeling in moet. Dat is best een dure grap geloof ik, vooral door het werk dat er bij komt kijken. Maar zolang de motor zelf nog niet ratelt, rookt of kucht, kan ik er nog jaren plezier van hebben. En ook al kost die grap €500, voor dat geld koop ik geen gelijkwaardige motor meer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou heb ik niks met de vermelde site te maken maar ik ken een aantal bedrijven die er achter zitten als "toeleverancier", Niet goed/Geld terug staat daar héél hoog in 't vaandel en er wordt dan ook gewoon geen "rommel" (lees: Oud IJzer) aan geboden.

Met betrekking tot remschijven is dit vaak lastig omdat je een lichte slag in een schijf niet gemakkelijk opmerkt (dikte is wél gemakkelijk te meten).

Voor BeerKeeper: Er ligt ogenschijnlijk maar één schijf voor zo'n fiets maar vaak passen schijven van opvolgende modellen ook één op één tenzij er andere klauwen gebruikt worden (radiaal ipv axiaal). Loont vast de moeite om even uit te zoeken welke schijven er óók passen.

En @ mphilipp: Er zijn mensen die me voor gek verklaren dat ik een 2008 fiets (geleverd in 2009) inruil op een 2012 model van 't zélfde type... Maar goedkoop rijden krijgt op die manier wél een andere wending (zonder dat er ook maar één cent voor geleend is/wordt).

Een koppeling vervangen kun je overigens redelijk gemakkelijk zélf doen (als je wat gereedschap hebt, en ook goed gereedschap is duur)... merendeel van de kosten zitten 'm in de platen & veren (tel op ongeveer €200,- gemiddeld).

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 28-02-2012 21:36 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Marc Rademaker schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:15:
[...]

Hangen er eigenlijk camera's in die tunnel? Flitskasten? Had gisteren de neiging om het gas open te trekken in die tunnel, maar heb het toch maar niet gedaan :p
Geen idee, voel me niet enorm geneigd dat te gaan ontdekken :z

Sowieso, goede kans dat ik tegen de spits vrijdag erdoor rij. Mag dan van geluk spreken als ik 100km/u kan halen.

Vandaag nog meer kriebels om op de motor te gaan: was voor werk in Leeuwarden, vroeg een jonge vrouwelijke collega daar met grote puppy-eyes of ik vandaag op de motor daar was. Nee, meegelift in caddy van collega van me :X
Ja, ben bezet, maar dan nog :P

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:19:
En @ mphilipp: Er zijn mensen die me voor gek verklaren dat ik een 2008 fiets (geleverd in 2009) inruil op een 2012 model van 't zélfde type... Maar goedkoop rijden krijgt op die manier wél een andere wending (zonder dat er ook maar één cent voor geleend is/wordt).
Tsja...ik heb ooit 1 motor nieuw gekocht en ik doe het niet meer. Die BMW is de beste aankoop die ik ooit heb gedaan (€2400) en met een nieuwe ben je absoluut niet goedkoper uit. Ik ken zelfs mensen met een nieuwe motor die meer tramellant hebben gehad dan ik. Deze bak heeft me tot nu toe 0 problemen gegeven. De eerste beurt was wat duurder, maar dat waren geen schokkende zaken voor een motor met (toen) 135k op de klok. Nieuwe veren en hij rijdt weer als een trein. Het ding lust nauwelijks olie (250ml op 10.000km met moeite) dus qua zuigers/veren/kleppen zit het volgens mij wel goed. Ik denk dat ie makkelijk naar de 2.5ton kan. Dan moet ik wel een beetje doorrijden... ;) Nee, aan mij gaat een dealer geen geld meer verdienen.
Een koppeling vervangen kun je overigens redelijk gemakkelijk zélf doen (als je wat gereedschap hebt, en ook goed gereedschap is duur)... merendeel van de kosten zitten 'm in de platen & veren (tel op ongeveer €200,- gemiddeld).
Nee, dat kan ik niet zelf. Geen gereedschap, geen skills en geen werkplaats... Ik heb iemand voor het onderhoud die daar veel beter in is. Is overigens het werk niet aanzienlijk? Het blok moet er toch helemaal voor open of niet?

• teacher
  • Laatst online: 01:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nee, achterwiel, cardanas, achterbrug, versnellingsbak (en vanaf dan moet je ook je motor aan de achterkant op een bok zetten oid). Koppelingsdelen en druklager haal je bij motobins vandaan. Het motorblok blijft dicht, daar hoef je niets mee.

Ga binnenkort de Ktjes een beurtje geven. Ik verwacht niks prijzigs, het enige is dat de remschoenen van de zwarte ineens 100 eutjes kosten :S grrrrrrrrrrrrrrrr.

Overigens, ik zoek nog RAM mount spulletjes en wat zumo onderdeeltjes, iemand nog wat liggen?

Wise enough to play the fool

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de platen .... schroef er alleen het rechter carterdeksel vanaf en laat de rest gewoon zitten.... Als je een "YAP" rijdt ...

• teacher

teacher

Dysgaf!

en niks olie aftappen, gewoon op zijn kant gooien :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:37:
en niks olie aftappen, gewoon op zijn kant gooien :D
Inderdaad .... DIng staat op de jiffy al schuin genoeg om de olie weg te houden uit 't rechter deel ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:12:
Overigens, ik zoek nog RAM mount spulletjes en wat zumo onderdeeltjes, iemand nog wat liggen?
Een RAM mount met een Troupatech houder voor een Garmin gps60? Is dat wat?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

teacher schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:12:

Ja Ram mount voor aan het stuur.

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 29-02-2012 00:19 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Is er hier eigenlijk iemand die (net als ik) ook al aan het sparen is voor de Superduke 1290?
en tegen die tijd iemand geinteresseerd in een speedtriple 2009?
47000km. oud omatje, alleen zondag etc etc.
ophalen in spanje ;)

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:33:
Is er hier eigenlijk iemand die (net als ik) ook al aan het sparen is voor de Superduke 1290?
en tegen die tijd iemand geinteresseerd in een speedtriple 2009?
47000km. oud omatje, alleen zondag etc etc.
ophalen in spanje ;)
zeker met spaans kenteken enz.

Verwijderd

nou, die schrap ik wel, moet je wel even zelf importeren

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
Nou, vanochtend de ZX6R opgehaald (ik heb de motor 50 km verderop staan) omdat ik met de motor weg wou. Net buiten Enschede had ik al het idee dat ie wat inhield en niet helemaal lekker liep, maar, het is weer vochtig dus ik had er nog niet veel van gedacht. Bij Haaksbergen de N18 opgedraaid en toen had ik door dat er echt iets mis wat, de motor liep te horten te storten en kwam totaal niet op gang. Met wat moeite op snelheid gekomen maar nog steeds voelde ik hem wat bokken. Buiten Haaksbergen even het gas opengetrokken en toen kreeg ik wel de bekende schop onder m'n kont. Dat leek dus wel weer goed.

In Eibergen voor het stoplicht viel ie opeens uit. Weer gestart en verhoogd stationair naar een parkeerplek gereden. Daar even geprobeerd met de choke en stationaire toeren te spelen, maar ik kreeg ik hem niet goed. Met wat moeite naar Motor Eibergen gereden en gevraagd of iemand er even naar wou kijken. Zijn oordeel was het volgende:
- Teveel benzine waardoor ie verzuipt.
- Te weinig benzine waardoor ie z'n vermogen niet houdt.
- Carburateurs smerig, een half jaar geleden is alles (ultrasoon) gereinigd dus dat kan het haast niet zijn lijkt me.
- Bobine niet goed waardoor de laatste 2 cilinders niet aanslaan.
Kennelijk liep ie ook maar op 2 cilinders, zelfs hoog in de toeren sloegen die laatste 2 cilinders ook niet aan. Ik had al wel het idee dat de cilinders niet goed liepen maar die jongen van Motor Eibergen bevestigde dat dus ook. Dat is natuurlijk ook de verklaring waarom ik totaal geen vermogen had.

Met heel veel pijn en moeite teruggereden naar Enschede (zolang ik niet ontkoppelde en de toeren boven de 3000 bleven, bleef ie lopen) maar de ZX6R voelde zich niet lekker :'(

Voor aankomende zaterdag heb ik een afspraak staan bij Motorservice Stijner in Enschede, zij hebben een half jaar geleden de motor ook in onderhoud gehad en dat is goed bevallen. Hopelijk valt het allemaal mee...

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Mijn brommer is ook nog niet helemaal wakker na z'n winterslaap.
Tank en accu vol, maar starten wil 'ie nog niet :'(

Zaterdag of zondag maar eens verder kijken :o

iRacing Profiel

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 14:14
UTWizard, ik weet niet of je zelf handig bent? Het is uiteindelijk bijna altijd OF benzinetoevoer OF ontsteking (daarna zou je kunnen gaan denken aan compressieverlies e.d.).

Misschien eerst maar eens de koude motor even laten draaien (start hij nu nog?) en de bougies uitdraaien om te kijken of er twee inderdaad niet vonken, die zijn dan nat en nog koud.

Klinkt als een ontstekingsprobleem, maar kan net zo makkelijk toch aan de carburatie liggen (verstopt luchtfilter, hangende choke, vergane brandstof, etc..).

PVO

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En bedankt bouwvakkers... :(

Twee huizen verderop was er een paar maanden terug brand. Deze week hebben de eigenaars eindelijk een aannemer erop afgestuurd om de boel te strippen en renoveren. Prima. Minder prima is dat ze hun puincontainer op de stoep geplempt hebben op 25cm van mijn motor, en dat ze blijkbaar niet altijd even goed gemikt hebben met dat puin :X

Gelukkig geen schade, wel een laag stof, puin en hier en daar brokstukken waarmee vergeleken m'n laag tectyl en de laag pekel daarover volledig en letterlijk verbleekten...

Dan maar vanochtend extra vroeg op pad en langs de Motopoint om het schoon te spuiten (en gelijk bandenspanning te doen). Ziet er nog altijd even lelijk uit, maar is tenminste weer schoon. Nu nog een mooie plek in de buurt vinden waar m'n motor niet in de weg staat, wel veilig, en vooral geen puincontainer ernaast heeft.

Oslik blyat! Oslik!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Tja, het zijn niet voor niks bouwvakkers :+.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• theHoff
  • Niet online
M14 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:05:
Tja, het zijn niet voor niks bouwvakkers :+.
Je bedoelt bouwfuckers...

Verwijderd

Net zoals "truckers", die hebben bij mij ook een iets andere benaming, iets met de letter "F"

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, hoezeer het frustrerend is als vrachtwagens gaan inhalen als je er met 2x die snelheid langs wil, of zo druk bezig zijn te rukken achter het stuur dat ze bij wegwerkzaamheden de tijdelijke belijning niet zien of volgen, het meerendeel is echt goed bezig en is veel meer bewust van het verkeer om zich heen dan de gemiddelde automobilist.

Heb denk ik vaker een vrachtwagen meegemaakt die rekening met me gehouden heeft dan een auto, en dat ondanks gebrekkige wendbaarheid en dode hoeken. Mij hoor je iig truckers niet als categorie zwartmaken. De uitzonderingen die rijdende doodslagmachines besturen zijn dat: uitzonderingen, die je op vier of twee wielen ook tegenkomt.

Oslik blyat! Oslik!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
S0epkip schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:00:
UTWizard, ik weet niet of je zelf handig bent? Het is uiteindelijk bijna altijd OF benzinetoevoer OF ontsteking (daarna zou je kunnen gaan denken aan compressieverlies e.d.).

Misschien eerst maar eens de koude motor even laten draaien (start hij nu nog?) en de bougies uitdraaien om te kijken of er twee inderdaad niet vonken, die zijn dan nat en nog koud.

Klinkt als een ontstekingsprobleem, maar kan net zo makkelijk toch aan de carburatie liggen (verstopt luchtfilter, hangende choke, vergane brandstof, etc..).
Handig ben ik op zich wel en als ik me er even in verdiep kom ik vast een heel eind, maar ik laat het toch liever door iemand doen die er -echt- verstand van heeft :P

Hij start op zich wel, maar heel moeizaam, de startmotor heeft behoorlijk wat slagen nodig voordat het blok echt aanslaat. Daarna moet ik hem dus met de gashendel boven de 3000 toeren houden anders vallen de toeren gelijk weg en slaat ie af (zowel met als zonder choke).

Vergane brandstof zal het niet zijn, toevallig heb ik vanochtend getankt en heb ik er toen ook gelijk een flesje Forte MotoPower I bij in gedaan.

Verwijderd

UTwizard schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:47:
[...]

Handig ben ik op zich wel en als ik me er even in verdiep kom ik vast een heel eind, maar ik laat het toch liever door iemand doen die er -echt- verstand van heeft :P

Hij start op zich wel, maar heel moeizaam, de startmotor heeft behoorlijk wat slagen nodig voordat het blok echt aanslaat. Daarna moet ik hem dus met de gashendel boven de 3000 toeren houden anders vallen de toeren gelijk weg en slaat ie af (zowel met als zonder choke).

Vergane brandstof zal het niet zijn, toevallig heb ik vanochtend getankt en heb ik er toen ook gelijk een flesje Forte MotoPower I bij in gedaan.
Het duurt vrij lang voordat benzine "waardeloos" is, ik geloof dat benzine tot 2 jaar "goed" ontsteekt.
verder kun je vrij eenvoudig zien of de motor op alle cilinders "slecht" loopt, of slechts op 2 cilinders,
Dat is een kwestie van started, even draaien, contact af en bougies losdraaien.

in geval van ontstekings probleem zal je zien dat dan 1 of meerdere bougies nat is omdat die de benzine niet ontstak.
dan kun je beter eventjes een monteur laten kijken.

en "pro tip" kijk goed welke kabel op welke cilinder verbind.
als je dat verkeerd doet klopt de ontsteking niet meer meer en loopt het pas echt slecht.

Dus gewoon eventjes tape met nummertjes 1 tm 4, van links naar rechts, dan druk je ze er ook weer goed op.
(heb dat wel eens verkeerd zien gaan met amateur monteurs, en is vrij sullig om verkeerd te doen)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:01:
[...]
Het duurt vrij lang voordat benzine "waardeloos" is, ik geloof dat benzine tot 2 jaar "goed" ontsteekt.
Ik hoorde juist dat die moderne benzine vrij snel 'uiteen valt' en niet meer lekker wil fikken. Een maand of 4 in een jerrycan zou al voldoende moeten zijn om 'm 'slecht' te laten worden. Voor de survivalfreaks (die zich voorbereiden op een oorlog enzo) is er speciale benzine die jaren goed blijft in een kannetje.

Ik kiep altijd aan het begin van het seizoen een scheut van die injector cleaner in de tank als ik weer ga rijden. Kan het hele systeem weer even doorspoelen. Het fikt ook nog eens lekker met die kerosine erbij... :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:07:
[...]

Ik hoorde juist dat die moderne benzine vrij snel 'uiteen valt' en niet meer lekker wil fikken. Een maand of 4 in een jerrycan zou al voldoende moeten zijn om 'm 'slecht' te laten worden. Voor de survivalfreaks (die zich voorbereiden op een oorlog enzo) is er speciale benzine die jaren goed blijft in een kannetje.

Ik kiep altijd aan het begin van het seizoen een scheut van die injector cleaner in de tank als ik weer ga rijden. Kan het hele systeem weer even doorspoelen. Het fikt ook nog eens lekker met die kerosine erbij... :+
Wat ik nog wel eens doe ik de bovenste schroef van men tank losmaken, dan kan hij bijna 90 graden achterover gekanteld worden, even flink schudden en dan kan het weer :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• 4x2
  • Laatst online: 17:15

4x2

lộn xộn quá

UTwizard schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:47:
[...]
Eventjes starten, een beetje aan de gang zien te houden en wat water op de uitlaatbochten (dus bij de cilinderkop) spuiten (of spugen) en kijken hoe snel het verdampt.
Als er duidelijk verschil is hier even melden bij welke cilinders het is (als je dr op zit, van links naar rechts tellen)

leeg

• new_guy
Ik zou soms best wel eens zo'n LED matrix bordje "AFSTAND HOUDEN" op de achterkant van mijn topkoffer willen hebben. :X

• DECOY88
(overleden)
new_guy schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:43:
Ik zou soms best wel eens zo'n LED matrix bordje "AFSTAND HOUDEN" op de achterkant van mijn topkoffer willen hebben. :X
gewoon een extra benzine leiding naar je uitlaat leggen >:)

of een y2k kopen :9~

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 29-02-2012 19:50 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

new_guy schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:43:
Of beter, VOLGEN | POLITIE :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• new_guy
Nadeel van die is als je dat bij de verkeerde doet je een uitdaging hebt... ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

new_guy schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:01:
Nadeel van die is als je dat bij de verkeerde doet je een uitdaging hebt... ;)
Precies! Nooit gekke spelletjes doen op de weg. Brake-testen enzo...nooit doen. Je maakt het alleen maar gevaarlijk voor jezelf en andere weggebruikers. Je weet nooit hoe ze reageren. Sommigen gaan als een idioot remmen of uitwijken en dat brengt andere mensen in gevaar.

Bij bumperklevers minder ik altijd een beetje vaart zodat ze nog dichter op komen. Niet te snel natuurlijk, maar wel zodanig dat ze doorhebben dat het door hun rijgedrag komt. Meestal gaan ze dan ineens weer afstand houden. Met de auto is het makkelijker: dan draai ik gewoon de spiegel weg en dan zie ik ze niet meer... ;)

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:20:
[...]

Precies! Nooit gekke spelletjes doen op de weg. Brake-testen enzo...nooit doen. Je maakt het alleen maar gevaarlijk voor jezelf en andere weggebruikers. Je weet nooit hoe ze reageren. Sommigen gaan als een idioot remmen of uitwijken en dat brengt andere mensen in gevaar.

Bij bumperklevers minder ik altijd een beetje vaart zodat ze nog dichter op komen. Niet te snel natuurlijk, maar wel zodanig dat ze doorhebben dat het door hun rijgedrag komt. Meestal gaan ze dan ineens weer afstand houden. Met de auto is het makkelijker: dan draai ik gewoon de spiegel weg en dan zie ik ze niet meer... ;)
kan sinds vandaag echt zonder handjes rijden O+ dus dat geeft weer nieuwe mogelijkheden om bumperklevers te verjagen >:)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:15

DinX

Motormuis

* DinX heeft ook altijd last van klevers...

... voor hem

:+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:07:
[...]

Ik hoorde juist dat die moderne benzine vrij snel 'uiteen valt' en niet meer lekker wil fikken.
Ik schud mijn motor altijd voor gebruik.

Makerij Hofman

• Gisae
  • Niet online
UTwizard schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:38:
Voor aankomende zaterdag heb ik een afspraak staan bij Motorservice Stijner in Enschede, zij hebben een half jaar geleden de motor ook in onderhoud gehad en dat is goed bevallen. Hopelijk valt het allemaal mee...
Doe ze de groeten. Ik was er gisteren nog :D

Wel balen dat de motor niet goed wil lopen. Hopelijk valt het achteraf nog mee.
Vorig jaar ben ik nog bij de zaak in eibergen geweest toen de cbr600 van een mede-bata rijder benzine lekte. Ze hebben daar toen een snelle reparatie uitgevoerd waarna hij alsnog mee zou kunnen de sintelbaan op. Eenmaal aangekomen in enschede gutste de benzine er uit :/

[ Voor 22% gewijzigd door Gisae op 29-02-2012 23:08 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:13:
[...]
Ik schud mijn motor altijd voor gebruik.
Tijdens toch ook?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:52
Gisae schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:06:
[...]

Doe ze de groeten. Ik was er gisteren nog :D

Wel balen dat de motor niet goed wil lopen. Hopelijk valt het achteraf nog mee.
Vorig jaar ben ik nog bij de zaak in eibergen geweest toen de cbr600 van een mede-bata rijder benzine lekte. Ze hebben daar toen een snelle reparatie uitgevoerd waarna hij alsnog mee zou kunnen de sintelbaan op. Eenmaal aangekomen in enschede gutste de benzine er uit :/
Rijdt niet zuinig kan ik je vertellen.

Heb dat wel eens meegemaakt op de scooter. Al tijden reed dat ding 1 op 6 ipv 1 op 30+ en ik kon niet verklaren waarom.

Met een ritje voor een open brug gekomen, stationair laten draaien... "Waar komt die benzinegeur toch vandaan?". Kijken onder de scooter, ik zag niks. Staan er verderop twee mensen te seinen onder mijn scooter, kijk ik nog een keer: Een hele plas :X

Snel naar huis gereden (was nog maar een kilometer) en direct een meter benzineslang gehaald :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Net bij GoT hofleverancier Tankpads24 rimstriping besteld :P reflecterend wit!

Vaak bu'j te bang!

• Widow
Of nog beter, je krijgt gewoon een hele politiebus mee! My moment of fame bij een oud werkgever, de opdracht was om even een busje op te halen bij een klant. Kom ik daar, is het een hele politiebus met striping en alles 8)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/sman3r.jpg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:53:
[...]

Of nog beter, je krijgt gewoon een hele politiebus mee! My moment of fame bij een oud werkgever, de opdracht was om even een busje op te halen bij een klant. Kom ik daar, is het een hele politiebus met striping en alles 8)

[afbeelding]
Toen je bij Gatso werkte?

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
Yes, het was vrij normaal dat er iemand naar een klant ging om een "onopvallende" auto op te halen waarin flitsapparatuur ingebouwd zou gaan worden. Maar deze auto had ik niet verwacht. Ook wel apart: in auto's van klanten rij ik altijd netjes en nooit te hard, maar dan werd je gewoon ingehaald door de auto's die wel een beetje door willen tuffen. Met deze auto reed ik op de A6 waar je 120 mocht, niemand die er langs wou met 120. Dus ik zak naar 110, niemand die er langs durft. Dan naar 100, en toen kwam er eindelijk eentje op het idee om me in te halen. Maar de rest bleef lekker in een treintje achter me rijden.

Kom ik @ work, ik heb me een uur moeten inhouden om niet alle knopjes in die bus in te drukken, parkeer ik die auto binnen, en ik ben nog niet bij de koffie automaat of ik hoor de sirenes al van die auto 8)7

• new_guy
Reed je niet met magneetplaten "Buiten dienst" en een "zak" over de lichtbalk? Dacht dat dat min of meer verplicht was?

• Widow
Nope, alles was volledig functioneel en niet afgeplakt. Die agent ook op dat parkeerterrein: "Nou, en deze knopjes moet je dus niet indrukken, want dan gaat de *WHIEEEWHAAAAAWHIEEE* sirene dus af... en dat knopje daar is voor de stop/volgborden, en daar voor de blauwe en oranje lampen, en dat ding onder de radio is P2000, maar die moet je uit laten staan. Nou succes ermee :W en het hek gaat automatisch open"

• new_guy
C2000 waarschijnlijk ;)

Maar opvallend dat het zo gegaan is...

• Widow
Ow kan ook wel ja, het was ergens in 2007 dat ik die bus ophaalde. Zie die dunne armpjes ook, intussen is dat wel wat beter geworden. Ik die foto destijds op hyves plaatsen, mn vrienden zo: goh, zit je voor de verandering eens voorin in een politiebusje :')

Maargoed ontopic: ik ga binnekort de laatste onderhoudsdingetjes doen aan mn motor, dus vandaag de laatste dingen gehaald :) olie (15w50, i kid you not) en wat rubber sealtjes. Omdat ik preventief de waterpompseal wil vervangen, heb ik vanmiddag een mooi tooltje gemaakt om die waterpomp los te krijgen, ik ga hem van het weekend ff afmaken :) dan olie, filters, waterpomp en koelvloeistof vervangen en dan moet mn KTM maar eens klaar zijn 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 01-03-2012 19:23 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:29:
Ook wel apart: in auto's van klanten rij ik altijd netjes en nooit te hard, maar dan werd je gewoon ingehaald door de auto's die wel een beetje door willen tuffen. Met deze auto reed ik op de A6 waar je 120 mocht, niemand die er langs wou met 120. Dus ik zak naar 110, niemand die er langs durft. Dan naar 100, en toen kwam er eindelijk eentje op het idee om me in te halen. Maar de rest bleef lekker in een treintje achter me rijden.
Ik snap daar ook helemaal niets van. Ik haat die eikels die ook meteen op de rem gaan staan als er een pliesie in de buurt is of een flitser langs de weg staat, ook al rijden ze niet te hard. Vreselijk!
Het leuke is dat heel veel mensen het ook doen als de Kmar langs komt. En die mogen mij helegaar niet bekeuren voor te hard rijden oid.

Na ettelijke €'s naar de Justitiële Loterij Nederland te hebben gebracht (en nooit wat gewonnen..) heb ik maar besloten me aan de max.snelheid te houden. Gewoon op de cc dus nooit twijfelen aan mijn snelheid, dus ook nooit paniekremacties als er een flitstert in de berm staat.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Ik snap daar ook helemaal niets van. Ik haat die eikels die ook meteen op de rem gaan staan als er een pliesie in de buurt is of een flitser langs de weg staat, ook al rijden ze niet te hard. Vreselijk!
Het leuke is dat heel veel mensen het ook doen als de Kmar langs komt. En die mogen mij helegaar niet bekeuren voor te hard rijden oid.

Na ettelijke €'s naar de Justitiële Loterij Nederland te hebben gebracht (en nooit wat gewonnen..) heb ik maar besloten me aan de max.snelheid te houden. Gewoon op de cc dus nooit twijfelen aan mijn snelheid, dus ook nooit paniekremacties als er een flitstert in de berm staat.
rij tegenwoordig met "cc"(gas vast) op de motor :9~ dat rijd toch een partijtje rustig _/-\o_ en normaals heb ik de reden om steeds het gas open te trekken. maar als ik me rechter hand in me zij heb staan heb ik daar geen kans voor *O*

en nu proberen om zo lang mogenlijk me stuur niet vast te houden. oftewel flauwe bochten zonder handjes :9~

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 01-03-2012 19:45 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Ik ben ook zo'n eikel. Heb al teveel (parkeer)boetes gehad, geen zin om daar nog erg dure snelheidsboetes bij op te moeten tellen.
DECOY88 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:43:
[...]

rij tegenwoordig met "cc"(gas vast) op de motor :9~ dat rijd toch een partijtje rustig _/-\o_ en normaals heb ik de reden om steeds het gas open te trekken. maar als ik me rechter hand in me zij heb staan heb ik daar geen kans voor *O*

en nu proberen om zo lang mogenlijk me stuur niet vast te houden. oftewel flauwe bochten zonder handjes :9~
Dat wil ik ook! Alleen heb ik er waarschijnlijk weinig aan. Lange ritten maak ik om de een of andere reden altijd als er mininmaal windkracht 5 staat. (Leuk als beginnend motorrijder over de afsluitdijk :X) Dan moet ik het stuur wel vasthouden om niet van de snelweg af te blazen :P

• DECOY88
(overleden)
Joolee schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:00:
[...]

Ik ben ook zo'n eikel. Heb al teveel (parkeer)boetes gehad, geen zin om daar nog erg dure snelheidsboetes bij op te moeten tellen.
[...]

Dat wil ik ook! Alleen heb ik er waarschijnlijk weinig aan. Lange ritten maak ik om de een of andere reden altijd als er mininmaal windkracht 5 staat. (Leuk als beginnend motorrijder over de afsluitdijk :X) Dan moet ik het stuur wel vasthouden om niet van de snelweg af te blazen :P
van booster is iets van 40 euro. kort gezegd is het gewoon een ring die je om je gashendel vast zet met een knopje

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:27

steveman

Comfortabel ten onder

Joolee schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:00:
[...]

Knieën tegen de tank, en je stuur zo losjes mogelijk vasthouden!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Widow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:22:
Ow kan ook wel ja, het was ergens in 2007 dat ik die bus ophaalde. Zie die dunne armpjes ook, intussen is dat wel wat beter geworden. Ik die foto destijds op hyves plaatsen, mn vrienden zo: goh, zit je voor de verandering eens voorin in een politiebusje :')

Maargoed ontopic: ik ga binnekort de laatste onderhoudsdingetjes doen aan mn motor, dus vandaag de laatste dingen gehaald :) olie (15w50, i kid you not) en wat rubber sealtjes. Omdat ik preventief de waterpompseal wil vervangen, heb ik vanmiddag een mooi tooltje gemaakt om die waterpomp los te krijgen, ik ga hem van het weekend ff afmaken :) dan olie, filters, waterpomp en koelvloeistof vervangen en dan moet mn KTM maar eens klaar zijn 8)
Goed om te horen :) Heb de VFR vandaag even weggebracht voor wat verse olie en een filter. De monteur heeft 'm verder nog even nagekeken en vond het prima allemaal, ik kan er dus weer even tegenaan :D

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Heeft er hier iemand ervaring met rukka spul?

Mijn oude trouwe dainese jas doet het nog prima, maar ik wil een wat anders. Nu viel de nieuwe louis gids op de mat (BONK!) en daar staat een rukka athos in. Samen met 20% rabatt kom ik dan op 399 euro.
http://www.louis.de/index...=artnr_gr&artnr_gr=208764

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:43:
[...]

Mja, dat dacht mijn broertje ook. Gewoon op de snelweg, agent gaaf aan de OvJ door dat het onder controle was, maar toch artikeltje 5. :-/

Makerij Hofman

Pagina: 1 ... 325 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.