Uiteindelijk moet het inderdaad wel los komen. Er zijn alleen ook sluitingen waarbij dat te snel gebeurt. Bijvoorbeeld bij over de weg glijden met je hoofd op het asfalt.
klopt. zo is het ook wel leuk om bij de Sharp helmtest te kijken naar sluitingspercentages van systeem helmenPilatuS schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:10:
Uiteindelijk moet het inderdaad wel los komen. Er zijn alleen ook sluitingen waarbij dat te snel gebeurt. Bijvoorbeeld bij over de weg glijden met je hoofd op het asfalt.
Ik ben vandaag begonnen met het wakker maken van de Hornet uit haar winterslaap. Nu heb ik alleen een vraagje. Bij het winterklaar maken heb ik er anti-corrosiespray op gespoten waar dat imho verstandig was. Zoals bijvoorbeeld de uitlaatbochten. Hoe krijg je dat goedje er weer netjes vanaf? Gewoon poetsen, en lost dat spul vanzelf op, of is er een of andere magische truc?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
mag er nog een maandje opblijvenDrivinUCrazy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:40:
Ik ben vandaag begonnen met het wakker maken van de Hornet uit haar winterslaap. Nu heb ik alleen een vraagje. Bij het winterklaar maken heb ik er anti-corrosiespray op gespoten waar dat imho verstandig was. Zoals bijvoorbeeld de uitlaatbochten. Hoe krijg je dat goedje er weer netjes vanaf? Gewoon poetsen, en lost dat spul vanzelf op, of is er een of andere magische truc?
Dat was de vraag niet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
beschermt tegen pekelzooi etc...
vandaar dat ik mn fiets nu ook niet was (dingis smerig vies grijszwart van die prut), gewoom omdat het beschermt
edit: jaja ok, ik ben er ook te lui voor...
vandaar dat ik mn fiets nu ook niet was (dingis smerig vies grijszwart van die prut), gewoom omdat het beschermt
edit: jaja ok, ik ben er ook te lui voor...
[ Voor 13% gewijzigd door KaWaReZ op 23-02-2012 21:18 ]
Ik heb die van mij ingespoten met S100 anti-corrosion spray, dus alles voelt een beetje glibberig. Maar kan je gewoon eraf wassen met een wasbeurtje. Gebruik zelf altijd S100 Total Cleaner en daarna issie weer in nieuwstaatDrivinUCrazy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:40:
Goed de banden en ketting afspoelen en uiteraard de ketting weer ff insmeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 23-02-2012 21:26 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik ben gisteren nog de Eifel in geweest (was een zakelijk ritje, met passagiers, dus met de auto). Daar lag wel nog een hoop zout en sneeuw. Maar voorlopig ga ik daar niet heen met de motor, dus dat zit wel goed. 
Op zich laat ik die troep (ook S100) er ook nog wel voor een deel op zitten, alleen op de uitlaatbochten begint dat direct te roken. (en ik word vergast
) Ik wil niet dat het aankoekt (als dat kan), dus op de plekken die heel heet worden, daar haal ik het er af.
Btw, in het zuiden, ik heb het over omgeving Maastricht. Delft is héél erg in het noorden voor mij.
Op zich laat ik die troep (ook S100) er ook nog wel voor een deel op zitten, alleen op de uitlaatbochten begint dat direct te roken. (en ik word vergast
Btw, in het zuiden, ik heb het over omgeving Maastricht. Delft is héél erg in het noorden voor mij.
daar is het juist nuttig. door dat laagje kan er ook geen lucht bij het metaal komen waardoor het niet doorroestDrivinUCrazy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:45:
Ik ben gisteren nog de Eifel in geweest (was een zakelijk ritje, met passagiers, dus met de auto). Daar lag wel nog een hoop zout en sneeuw. Maar voorlopig ga ik daar niet heen met de motor, dus dat zit wel goed.
Op zich laat ik die troep (ook S100) er ook nog wel voor een deel op zitten, alleen op de uitlaatbochten begint dat direct te roken. (en ik word vergast) Ik wil niet dat het aankoekt (als dat kan), dus op de plekken die heel heet worden, daar haal ik het er af.
Ik was daar altijd wel precies in. Maar in principe is het strak zitten geen argument voor of tegen de dubbel d vs de klikkerd. Het is maar net hoe strak je 'm zelf zet. Ook de dubbel d kan ik verkeerd vastmaken. Die sluiting kan gewoon aan bepaalde eisen worden onderworpen, net als de sluiting van een veiligheidsgordel. Ook de bevestiging van een dubbel d systeem kan crappy zijn. Maar dat is met alles. De helm kan van plastic zijn en in 1000 stukjes uiteenspatten bij een crash. Maar daarvoor hebben we de keuringseisen.PilatuS schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:46:
[...]
Alleen als het net zo strak zit. Er zijn een hoop mensen die het te los hebben zitten, dan is het zeker onveiliger. Nu maakt Schuberth goede spullen maar er zijn genoeg helmen waarbij de sluiting bij teveel kracht los schiet.
Al die dingen gelden voor beide systemen wat mij betreft.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik denk dat bijna iedereen met dubbel-d het aantrekt totdat het strak bij de nek zit. Met een kliksysteem kan dit natuurlijk net zo goed. Volgens mij zijn er alleen een hoop mensen die het losjes hebben zitten en daarmee ook altijd losjes hebben zitten omdat je het niet iedere keer aanpast wanneer de helm gebruikt wordt. Je moet het echt instellen om goed strak te hebben. Als je dan iets aankomt of afvalt zit het weer te strak of te los. Bij dubbel-d stel je het iedere keer wanneer de helm gebruik wordt in, terwijl je dit met een klik systeem nooit iedere keer zal doen.Maar in principe is het strak zitten geen argument voor of tegen de dubbel d vs de klikkerd. Het is maar net hoe strak je 'm zelf zet. Ook de dubbel d kan ik verkeerd vastmaken.
* DinX heeft een kliklikklikklikkliklik-systeem aan z'n systeemhelm. Zit altijd perfectPilatuS schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:58:
[...]
Ik denk dat bijna iedereen met dubbel-d het aantrekt totdat het strak bij de nek zit. Met een kliksysteem kan dit natuurlijk net zo goed. Volgens mij zijn er alleen een hoop mensen die het losjes hebben zitten en daarmee ook altijd losjes hebben zitten omdat je het niet iedere keer aanpast wanneer de helm gebruikt wordt. Je moet het echt instellen om goed strak te hebben. Als je dan iets aankomt of afvalt zit het weer te strak of te los. Bij dubbel-d stel je het iedere keer wanneer de helm gebruik wordt in, terwijl je dit met een klik systeem nooit iedere keer zal doen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Tsja, ik denk dat toch dat het discipline is. Bij een dubbel D sluiting trek je hem - elke keer - goed strak. Een klik sluiting moet je af en toe controleren. En dat vergeet je veel gemakkelijker / sneller.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Die van mij niet. Is zo eentje met zaagtanden_Apache_ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:13:
Tsja, ik denk dat toch dat het discipline is. Bij een dubbel D sluiting trek je hem - elke keer - goed strak. Een klik sluiting moet je af en toe controleren. En dat vergeet je veel gemakkelijker / sneller.

Dit systeem
[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 24-02-2012 09:21 ]
Dat zijn aannames. Gebasseerd op...? Onderbuikgevoel?PilatuS schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:58:
[...]
Ik denk dat bijna iedereen met dubbel-d het aantrekt totdat het strak bij de nek zit. Met een kliksysteem kan dit natuurlijk net zo goed. Volgens mij zijn er alleen een hoop mensen die het losjes hebben zitten en daarmee ook altijd losjes hebben
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gebasseerd op dat ik het vaak genoeg zie dat het bij mensen losjes hangt. En ook wat _Apache_ aangeeft.mphilipp schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:53:
[...]
Dat zijn aannames. Gebasseerd op...? Onderbuikgevoel?
Bij dubbel-d verstel je het iedere keer, want je moet wel. Als je de helm opzet met een kliksluiting ga je mij niet vertellen dat iedereen de helm weer afdoet en verstelt als dat nodig is._Apache_ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:13:
Naar aanleiding van de helmen discussie: Ik heb een Shark RSF2i helm met "klik" sluiting en een X-Lite 802 met "Dubbel-D' sluiting. Wat ik met die Shark vooral als nadeel ervaar is dat de sluiting op de één of andere manier lijkt te verlopen waardoor 't bandje (ongemerkt) steeds losser gaat zitten.
Nou gebruik ik die Shark helm niet zo héél vaak meer (alleen maar als ik op voorhand weet dat ik in 't donker ga rijden tijdens een rit huiswaarts, vandaar dat daar dus ook een "blanco" vizier op zit), maar ik controleer dus ook van die helm iedere keer de verstelling. 't Komt regelmatig voor dat ik van die helm het bandje opnieuw moet instellen.... Iets wat ik bij dagelijks gebruik van die helm nooit gemerkt heb, terwijl ik er ook toen wel op gelet heb. Een langzame verandering/verloop in de afstelling merk je gewoon niet gemakkelijk op.
M'n X-Lite 802 kan ik af zetten zónder de hele "Dubbel-D" sluiting los te halen, simpel door de sluiting open te zetten tot aan de blokkade in het riempje en vervolgens het hele riempje tegen het kinstuk aan te drukken. Met een Shoei XR1000 lukt me dit niet (totale lengte van 't riempje is niet voldoende daarvoor, schijnbaar), dus ook hier zit pér merk een verschil in.
En dat een "Dubbel-D" sluiting óók los kan raken tijdens een crash is afgelopen Moto-GP seizoen helaas weer eens bewezen ..... RIP Nr. 58
Nou gebruik ik die Shark helm niet zo héél vaak meer (alleen maar als ik op voorhand weet dat ik in 't donker ga rijden tijdens een rit huiswaarts, vandaar dat daar dus ook een "blanco" vizier op zit), maar ik controleer dus ook van die helm iedere keer de verstelling. 't Komt regelmatig voor dat ik van die helm het bandje opnieuw moet instellen.... Iets wat ik bij dagelijks gebruik van die helm nooit gemerkt heb, terwijl ik er ook toen wel op gelet heb. Een langzame verandering/verloop in de afstelling merk je gewoon niet gemakkelijk op.
M'n X-Lite 802 kan ik af zetten zónder de hele "Dubbel-D" sluiting los te halen, simpel door de sluiting open te zetten tot aan de blokkade in het riempje en vervolgens het hele riempje tegen het kinstuk aan te drukken. Met een Shoei XR1000 lukt me dit niet (totale lengte van 't riempje is niet voldoende daarvoor, schijnbaar), dus ook hier zit pér merk een verschil in.
En dat een "Dubbel-D" sluiting óók los kan raken tijdens een crash is afgelopen Moto-GP seizoen helaas weer eens bewezen ..... RIP Nr. 58
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ennn terug van de motorbeurs. Echt boeiend was het eigenlijk niet, weinig 2e hands motoren, en veel kleding. En erg druk, voor op een doordeweekse dag
wel wat tools gekocht, maar echt spannend was het allemaal niet.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
dat zij ik al eerder, wil je dat de helm aan je hoofd blijft zitten ook al zit hij klem onder een motor. of rem je de laatste meters liever met je gezicht op het asfalt terwijl je helm onder de motor/vangrail blijft hangenwimmel_1 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:54:
blijft hij vast zitten breek jeje nek en evt. word gewoon je kop van je romp afgetrokken. de eerste klap is het fataalst. daarna werkt je helm in principe om de schuifschade te voorkomen. maar hersenletsel loop je niet meer op.
[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 24-02-2012 19:29 ]
Staan er ook dealers van Teng Tools op de beurs toevallig? Kan ik mooi even wat gereedschap kijken.Widow schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:09:
Ennn terug van de motorbeurs. Echt boeiend was het eigenlijk niet, weinig 2e hands motoren, en veel kleding. En erg druk, voor op een doordeweekse dagwel wat tools gekocht, maar echt spannend was het allemaal niet.
En is er een Triumph stand? Moet van m'n vriendin een foto maken met de nieuwe Speed Triple
Nee, want dat hoeft niet. Mijn kop wordt hooguit dikker...PilatuS schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:00:
[...]
Bij dubbel-d verstel je het iedere keer, want je moet wel. Als je de helm opzet met een kliksluiting ga je mij niet vertellen dat iedereen de helm weer afdoet en verstelt als dat nodig is.
Ik had er een die ik maar één keer (per hoofdmaatverandering) hoefde aan te passen. Ergo...
't Blijft gissen waarom de helm van "SS" (Super Sic) losgekomen is ... Maar als je de beelden van 't voorval bekijkt dan is 't IMHO te wijten aan een te ruime afstelling....... welke mischien wel bewust zo gekozen is/was vanwege....DECOY88 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:27:
[...]
dat zij ik al eerder, wil je dat de helm aan je hoofd blijft zitten ook al zit hij klem onder een motor. of rem je de laatste meters liever met je gezicht op het asfalt terwijl je helm onder de motor/vangrail blijft hangen![]()
blijft hij vast zitten breek jeje nek en evt. word gewoon je kop van je romp afgetrokken. de eerste klap is het fataalst. daarna werkt je helm in principe om de schuifschade te voorkomen. maar hersenletsel loop je niet meer op.
Ik ga 't filmpje hier niet posten, mensen die 't gezien hebben weten waar ik op doel.
hij is in de helm zelf losgegaan de sluiting zat nog vastwimmel_1 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:02:
[...]
't Blijft gissen waarom de helm van "SS" (Super Sic) losgekomen is ... Maar als je de beelden van 't voorval bekijkt dan is 't IMHO te wijten aan een te ruime afstelling....... welke mischien wel bewust zo gekozen is/was vanwege....
Ik ga 't filmpje hier niet posten, mensen die 't gezien hebben weten waar ik op doel.
maar een blijft een onwijze rotklap met alles net op het verkeerde moment op de verkeerde plaats
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 24-02-2012 20:08 ]
Er heeft dus érgens (te veel) speling gezeten zodat er voldoende krachten konden optreden om die "limiet" te overschrijden. Moment van raken van 't asfalt was dat niet, toen was 't nog een gevecht tegen de zwaarte/G krachten ... Op 't moment van impact met Edwards was het snelheidsverschil waarschijnlijk te groot vanwege de verschillende rijd/glijd richting, maar wie zal 't nú nog zeggen......
Maar: Hoe is 't met Uwes nú? Weer een beetje aan de beterende hand zodat je ook weer kunt/wil gaan rijden?
Maar: Hoe is 't met Uwes nú? Weer een beetje aan de beterende hand zodat je ook weer kunt/wil gaan rijden?
heb 17 januari een open spierbiopt gehad. daar zou ik vorige week dinsdag de uitslag van krijgen. en ik was er nog niet en ik kon alweer naar huis. het AMC belde op dat ook me spierweefsel niet helemaal klopte en dat Rotterdam mag bepalen wat het precies is dus als het goed is 10 april definitieve uitslag na 1,5 jaar.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:19:
Er heeft dus érgens (te veel) speling gezeten zodat er voldoende krachten konden optreden om die "limiet" te overschrijden. Moment van raken van 't asfalt was dat niet, toen was 't nog een gevecht tegen de zwaarte/G krachten ... Op 't moment van impact met Edwards was het snelheidsverschil waarschijnlijk te groot vanwege de verschillende rijd/glijd richting, maar wie zal 't nú nog zeggen......
dus ik zit een beetje de heledag thuis op GoT en M-F te posten en voor de rest een beetje films kijken en veel meer bereik ik niet. motor staat stil aangezien ik in 2009 ook al flink last had. en wanneer had ik het voor elkaar om regelmatig in de berm tot rust te komen.... toen dus. dus voorlopig rij ik alleen als ik echt een goede dag heb en dan nog maar korte stukjes in de buurt. laatste poging tot werk ergens in september geweest
dus ik hoop dat ze wat weten 10 april en hopelijk met wat middeltjes op te peppen ben zodat ik weer verder kan waar ik gebleven ben
Sonic ...... ipv TENGExigence schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:50:
[...]
Staan er ook dealers van Teng Tools op de beurs toevallig? Kan ik mooi even wat gereedschap kijken.
En is er een Triumph stand? Moet van m'n vriendin een foto maken met de nieuwe Speed Triple
Gewoon NL spul.... Wat door VAG/AUDI ook al jaren gebruikt wordt. Voor leuke prijzen: "CB-Sacco" @ MF
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 24-02-2012 21:15 ]
Mailman gespot 
Vanmiddag op de A4 bij Leiden, ik incognito in een vierwieler zuidwaards, hij zeer herkenbaar op gele K75RT noordwaarts.
Vanmiddag op de A4 bij Leiden, ik incognito in een vierwieler zuidwaards, hij zeer herkenbaar op gele K75RT noordwaarts.
Oslik blyat! Oslik!
Motorbeurs is een 2e handsmarkt. 3 keer geweest is wel meer dan genoeg voor mij.
Ff voor eigen kerk preken:de nieuwe duke 690 en de aankomende adventures zijn flybywire. Dwz gas geven zonder kabel. Een unit op het stuur zend een signaal naar het blok.
Ff voor eigen kerk preken:de nieuwe duke 690 en de aankomende adventures zijn flybywire. Dwz gas geven zonder kabel. Een unit op het stuur zend een signaal naar het blok.
And it goes BRAAAAAPP!
Heheh grappig dat je me tegemoetkomend hebt gespot daardion_b schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:52:
Mailman gespot
Ging trouwens wat eerder weg van werk, mede om de spits te mijden, maar er stond een flinke file bij Den Haag door een zwaar ongeluk.
Kleine correctie nog, het is een K100RT
Wel heb ik een foto gezien van iemand in Den Haag die ook een gele K heeft. Kon niet goed zien of dat een 75 of 100 was op de foto, maar die heeft gele koffers en dat heb ik niet.
Zullen we het op drive-by-wire houden?ROFLASTC schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:44:
A13 stond er ook niet florisant bij, gelukkig afgesneden via N470. Moest iemand ophalen in Rijswijk, dan door naar Nijmegen...MailMan schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:42:
[...]
Heheh grappig dat je me tegemoetkomend hebt gespot daarWel een prettig idee dat ik blijkbaar zo zichtbaar ben.
Ging trouwens wat eerder weg van werk, mede om de spits te mijden, maar er stond een flinke file bij Den Haag door een zwaar ongeluk.
OepsKleine correctie nog, het is een K100RT
Nope, jij was het. Zwarte koffersWel heb ik een foto gezien van iemand in Den Haag die ook een gele K heeft. Kon niet goed zien of dat een 75 of 100 was op de foto, maar die heeft gele koffers en dat heb ik niet.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb wel eens zo'n gele gezien in Den Haag... maar de kleur van de koffers weet ik niet meer.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vond het wel apart, aangezien het 'custom' zijnsteveman schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:53:
Ik heb wel eens zo'n gele gezien in Den Haag... maar de kleur van de koffers weet ik niet meer.
Die andere K is volgens mij in politie uitvoering. Er zat meen ik een klein koffertje op de plek van de duo passagier en twee platte politiekoffers aan de zijkant. Of de ANWB moet ze ooit ook gebruikt hebben, maar dat meen ik niet.
Toch een mooi koopje gescoord op de Motorbeurs, in de Triumph kledingoutlet een leren jas met uitneembare voering voor 95 euro.
Ze hadden ook lederen broeken liggen voor 75 euro, niet in mijn maat helaas.
met koeienletters Triumph erop? en rij je een TriumphBlackLabel01 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:38:
Toch een mooi koopje gescoord op de Motorbeurs, in de Triumph kledingoutlet een leren jas met uitneembare voering voor 95 euro.
Dat bedoel ik dus precies te zeggen. Een kliksluiting kan even goed/strak zitten als een dubbel D sluiting, alleen heb er inmens veel discipline voor nodig..PilatuS schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:00:
Bij dubbel-d verstel je het iedere keer, want je moet wel. Als je de helm opzet met een kliksluiting ga je mij niet vertellen dat iedereen de helm weer afdoet en verstelt als dat nodig is.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Nee, die hadden ze ook inderdaad, hier staat het subtiel in gestikt;-)DECOY88 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:46:
[...]
met koeienletters Triumph erop? en rij je een Triumph
En nee, ik heb geen Triumph
Ik ben geslaagd voor een helm op de beurs gister! Ik had een aantal helmen gepast, maar vond de prijzen eigenlijk dusdanig hoog dat ik eerst had besloten om mn nieuwe helm bij Termaat te halen, waar ik al mn spullen haal. Totdat ik bij de stand kwam van Zaanstad Motoren, die hadden de HJC R-PHA 10 Ben Spies Replica voor 100 euro minder te koop als bij Termaat! Ik heb 'm dus gekocht daar 

De helm zit als gegoten! Donker vizier zat er ook nog bij, en een pinlock! Ben er echt heel blij mee

De helm zit als gegoten! Donker vizier zat er ook nog bij, en een pinlock! Ben er echt heel blij mee
Vaak bu'j te bang!
Vette helm!
En nu maar hopen dat Spies niet met een bekentenis komt als... dat ie... Bieber-fan is
En nu maar hopen dat Spies niet met een bekentenis komt als... dat ie... Bieber-fan is
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
70PK 70Nm 150KGmphilipp schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 02:04:
[...]
Zullen we het op drive-by-wire houden?Of zitten er vleugels op dat ding?
Het ontbreken van vleugels is het enige wat het ding ervan weerhoudt op te stijgen.
And it goes BRAAAAAPP!
geef mijn maar 2 stalen touwtjesROFLASTC schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:15:
[...]
70PK 70Nm 150KG
Het ontbreken van vleugels is het enige wat het ding ervan weerhoudt op te stijgen.
?DECOY88 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:23:
[...]
geef mijn maar 2 stalen touwtjesals ik hoor wat voor gezellige boordcomputers er bestaan
And it goes BRAAAAAPP!
HAL: I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
In ander nieuws, ga in gódsnaam naar Spanje:

Hoe het in de zomer is weet ik niet, maar zo anno nu is het perfect! Amper verkeer tegengekomen

Hoe het in de zomer is weet ik niet, maar zo anno nu is het perfect! Amper verkeer tegengekomen
[ Voor 88% gewijzigd door steveman op 25-02-2012 16:33 ]
vorig jaar laatste week januari/1e week februari geweest. zou zo weer terug gaansteveman schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:00:
HAL: I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.
[afbeelding]
[afbeelding]
heb het gas liever zelf in de hand. leuk als je elektronica over de zeik gaat en even signaal voor volgas geeft
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 25-02-2012 17:00 ]
Lekker gereden vandaag op de adventure
heerlijk die carbs, lekker ploffen als je van het gas afgaat. Patatatatatata *plof* meteen ff wat onderdelen gehaald om weer een klusje te doen aan mn ktm, voor een regenachtige zondagmiddag. Namelijk de waterpomp reviseren, schijnt nog wel eens stuk te gaan. Preventief onderhoud dus
gezien het feit dat de mijne al 52000 km oud is 
Yep, heb er eentje gezien.Exigence schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:50:
[...]
Staan er ook dealers van Teng Tools op de beurs toevallig? Kan ik mooi even wat gereedschap kijken.
[ Voor 38% gewijzigd door Widow op 25-02-2012 19:33 ]
Jij rijdt dus ook niet in moderne auto's? Tegenwoordig hebben nagenoeg alle auto's drive by wire, dat blijft ook gewoon goed. Dat is allemaal bewezen techniek.DECOY88 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:59:
[...]
vorig jaar laatste week januari/1e week februari geweest. zou zo weer terug gaanje heb gebieden met alles nieuw en strak aangelegd maar ook verlaten gebieden met slechte wegen en niemand die er ooit komt
![]()
[...]
heb het gas liever zelf in de hand. leuk als je elektronica over de zeik gaat en even signaal voor volgas geeft
Vandaag trouwens heerlijk gereden (met mn nieuwe helm
Vaak bu'j te bang!
Als dat het niet is dan breekt er wel een kabel als je op de snelweg rijdt. Techniek gaat vooruit enzo. Tevens i de elektronica de reden dat ook dat soort brommers de EU5 emissie eisen nog halen.DECOY88 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:59:
[...]
Rond Mei verwacht ik een scotts stuurdemper te hebben. Beetje hard door de bocht en de motor schudt van Nee.Widow schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 17:38:
Lekker gereden vandaag op de adventureheerlijk die carbs, lekker ploffen als je van het gas afgaat. Patatatatatata *plof* meteen ff wat onderdelen gehaald om weer een klusje te doen aan mn ktm, voor een regenachtige zondagmiddag. Namelijk de waterpomp reviseren, schijnt nog wel eens stuk te gaan. Preventief onderhoud dus
gezien het feit dat de mijne al 52000 km oud is
Hoeveel draaien staat jouw voorvork? Ik heb nu 6 hele draaien vanaf dicht en 18 clicks rebounddemping
[ Voor 44% gewijzigd door ROFLASTC op 25-02-2012 20:01 ]
And it goes BRAAAAAPP!
* DinX heeft thans ook al eens een vastzittende gaskabel gehad. Schrikken hoor.
Ik vertrouw hedendaagse electronica meer dan een mechanische kabel.
Ik vertrouw hedendaagse electronica meer dan een mechanische kabel.
ja van die leuke auto's met elektronische cruise control-tom-562 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:18:
[...]
Jij rijdt dus ook niet in moderne auto's? Tegenwoordig hebben nagenoeg alle auto's drive by wire, dat blijft ook gewoon goed. Dat is allemaal bewezen techniek.
Vandaag trouwens heerlijk gereden (met mn nieuwe helm), ook mn 1e onbedoelde wheelie gemaakt
trok vol in de 1 (rollend) op, zag ineens de bomen verlicht worden
en met 2 kabels kan je hem gewoon dichttrekken.
Op de motor heb je zo'n leuke rode knop op je stuur in geval van problemen 
En op elke recente motor wordt de gas toch al semi electronisch geregeld ? Bekijk al de fietsen al eens die verschillende standen hebben (sportief, regen, ...) of zoals m'n S10 een S- en T-mode. Daar bemoeit de electronica zich ook all met hoe ver je gaskleppen maximaal open gaan enzo.
En op elke recente motor wordt de gas toch al semi electronisch geregeld ? Bekijk al de fietsen al eens die verschillende standen hebben (sportief, regen, ...) of zoals m'n S10 een S- en T-mode. Daar bemoeit de electronica zich ook all met hoe ver je gaskleppen maximaal open gaan enzo.
klopt maar ik wil het zelf doenDinX schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:55:
Op de motor heb je zo'n leuke rode knop op je stuur in geval van problemen
oja en da rode kutknopje onderbreekt mijn benzine pomp
[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 25-02-2012 20:26 ]
Mijn rode kutknopje werkt niet meer >.<DECOY88 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:25:
[...]
klopt maar ik wil het zelf doenhet liefst zoveel mogenlijk onzin eraf slopen. het kan allemaal stuk
Gelukkig kan ik altijd nog de koppeling inknijpen als hij besluit zelf te gaan gassen.
Vandaag op een Honda ST50G gereden.
Is een 1cylinder carb blok.
Wanneer ik langer dan een minuut vol gas rij (80km/u) loopt de motor terug naar 70km/u. Alsof ie gestikt/chocked wordt.
Carb schoonmaken?
Luchtstelschroef stellen?
Sproeier?
Bevriezing van Carb (lijkt me stug gezien het weer vandaag?)
Of moet ik het probleem ergens anders zoeken als klepspeling oid?
Is een 1cylinder carb blok.
Wanneer ik langer dan een minuut vol gas rij (80km/u) loopt de motor terug naar 70km/u. Alsof ie gestikt/chocked wordt.
Carb schoonmaken?
Luchtstelschroef stellen?
Sproeier?
Bevriezing van Carb (lijkt me stug gezien het weer vandaag?)
Of moet ik het probleem ergens anders zoeken als klepspeling oid?
20*350ZO45°
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:24:
Is de tankontluchting vrij?
kan je als je even halfgas rijd binnen een min weer volgas?
[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 26-02-2012 11:09 ]
Yep, beetje stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht, want dit is inderdaad vrij common, en had gewoon in mijn lijstje moeten staan.DECOY88 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:08:
[...]
of als je steeds verder terug valt stoppen afzetten en als je dan je tank opent gesis hoor. of gewoon rijden met je reserve sleutel in je tankdop en tijdens het rijden opendoen
20*350ZO45°
Jou motoren worden dus nooit nieuwer dan bouwjaar ~2000/2005DECOY88 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:25:
[...]
klopt maar ik wil het zelf doenhet liefst zoveel mogenlijk onzin eraf slopen. het kan allemaal stuk
Wat een vertrouwen, een motorfabrikant kan het zich niet permitteren dat de electronica op hol slaat. Reken er maar op dat het bewezen en betrouwbare techniek is. Je ziet imo problemen die er niet zijn :-P
Vaak bu'j te bang!
problemen die niet met een hamer en schroevendraaier op te lossen zijn-tom-562 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Jou motoren worden dus nooit nieuwer dan bouwjaar ~2000/2005![]()
Wat een vertrouwen, een motorfabrikant kan het zich niet permitteren dat de electronica op hol slaat. Reken er maar op dat het bewezen en betrouwbare techniek is. Je ziet imo problemen die er niet zijn :-P
Die los je dan toch met ducktape of WD40 op?DECOY88 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:27:
[...]
problemen die niet met een hamer en schroevendraaier op te lossen zijn
dat werkt niet op elektronicaJoolee schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:29:
[...]
Die los je dan toch met ducktape of WD40 op?
Nee electronica werkt op rook. En als die rook uit de electronica is, is het stuk.
[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 26-02-2012 14:48 ]
Met het zonnetje van vandaag wilde ik weer een stuk gaan rijden. Dus pak aan, helm op, tanktas erop en de banden weer op spanning brengen. Voor nog 2,5 bar, achter 0,5 
Ventiel kapot
Ventiel kapot
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Widow schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:48:
Nee electronica werkt op rook. En als die rook uit de electronica is, is het stuk.
Ben net een stukje wezen rijden. Tankdop eraf, blijf bij langere tijd 80 (tegenwind) humhumhum doen, en valt in snelheid omlaag.DECOY88 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:08:
[...]
of als je steeds verder terug valt stoppen afzetten en als je dan je tank opent gesis hoor. of gewoon rijden met je reserve sleutel in je tankdop en tijdens het rijden opendoen
Meewind 88-90KM/U nergens last van. Mmmm, waar ga ik dit nu weer zoeken. Tis niet dat ik de eerste de beste n00b ben die geen ballen van de techniek begrijpt. Ik categoriseer mezelf eerder bij "veel kennis".
20*350ZO45°
geen last van wat meer tegenwind op die stukkenRichard schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:38:
[...]
Ben net een stukje wezen rijden. Tankdop eraf, blijf bij langere tijd 80 (tegenwind) humhumhum doen, en valt in snelheid omlaag.
Meewind 88-90KM/U nergens last van. Mmmm, waar ga ik dit nu weer zoeken. Tis niet dat ik de eerste de beste n00b ben die geen ballen van de techniek begrijpt. Ik categoriseer mezelf eerder bij "veel kennis".
Nee, nee, dit was echt inhouden van het blok.
20*350ZO45°
Kijk eens wat er gebeurd als je een beetje van "race-gaas" (foute tuning...) voor de inlaat van je luchtfilter monteerd. Hiermee wordt de luchtstroom verstoord zodat je carb's een constantere aanvoer van lucht krijgen.
En om nou meteen van dat spul te gaan kopen als je het niet hebt liggen .... zelf even iets maken als probeersel is ook zó gedaan
En om nou meteen van dat spul te gaan kopen als je het niet hebt liggen .... zelf even iets maken als probeersel is ook zó gedaan
Stickertuning, MF stickertje + WP stickers op de voorvorken geplakt
Gisteren naar de motorbeurs geweest, was echt super om ongegeneerd op allerlei motoren te kunnen kruipen zonder dat er gelijk een verkoper in je nek staat te hijgen. 
Heel veel racers en andere sportievere motoren paste ik gewoon niet op. Een aantal nakeds weer juist wel. O.a. de Triumph Speed/Street Triple, ik weet alleen niet of ik dat echt mooi vind.

Wel een nieuwe favoriet van mij is deze, een Kawasaki Z750, daar zat ik echt super op!

En die vind ik dus echt super mooi.
En mijzelf heb ik ook weer goed verwend:
Een IXS Fireball pak, een van de weinige met een lengtemaat die mij goed stond en niet te wijd was maar wel lang genoeg viel.

Echt super blij hiermee!
Ook direct een back protector meegenomen:

Weliswaar een maat S, maar vooral omdat mijn rug niet zo heel lang was eigenlijk, ik heb vooral lange armen en benen bleek. En met mijn pak vond ik het niet fijn om op de laatste wervel onder de nek nog de protector te hebben zitten, dat was zo irritant...
Dus ik kan er tegenaan 8 maart op mijn examen, en dan doorsparen voor een Z750 denk ik. Wel wil ik nog even naar een aantal Yamaha modellen kijken. Deze heb ik of misgelopen op de beurs of ze stonden er niet.
Heel veel racers en andere sportievere motoren paste ik gewoon niet op. Een aantal nakeds weer juist wel. O.a. de Triumph Speed/Street Triple, ik weet alleen niet of ik dat echt mooi vind.

Wel een nieuwe favoriet van mij is deze, een Kawasaki Z750, daar zat ik echt super op!

En die vind ik dus echt super mooi.
En mijzelf heb ik ook weer goed verwend:
Een IXS Fireball pak, een van de weinige met een lengtemaat die mij goed stond en niet te wijd was maar wel lang genoeg viel.

Echt super blij hiermee!
Ook direct een back protector meegenomen:

Weliswaar een maat S, maar vooral omdat mijn rug niet zo heel lang was eigenlijk, ik heb vooral lange armen en benen bleek. En met mijn pak vond ik het niet fijn om op de laatste wervel onder de nek nog de protector te hebben zitten, dat was zo irritant...
Dus ik kan er tegenaan 8 maart op mijn examen, en dan doorsparen voor een Z750 denk ik. Wel wil ik nog even naar een aantal Yamaha modellen kijken. Deze heb ik of misgelopen op de beurs of ze stonden er niet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik ben er dit jaar niet geweest maar hoorde wel van wat bekende dat m'n oude 2008 R6 er stond. 't Was even wennen voor ze om "mijn" fiets weer in praktisch orginele staat terug te zien 
En uiteraard een mooi pak wat je aangeschaft hebt. Suc-6 op je examen over twee weken
En uiteraard een mooi pak wat je aangeschaft hebt. Suc-6 op je examen over twee weken
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 26-02-2012 19:31 ]
Gisteren mijn eerste rijles in een jaar of zes gehad. Ging best prima eigenlijk, maar had wel een vreselijke kramp in m'n liezen en benen na 2 uur rondcrossen.
Vandaag naar de motorbeurs geweest, en een Dane Kørsor jas en Dane Nyborg broek meegenomen.
Ga er nog wel een paar CE protectors in zetten overigens.
Wat ik me afvroeg. Bij de broek zit een rits aan de bovenkant. Deze vind ik aan de onderkant van de jas niet terug. Is het de bedoeling dat je dat zelf aan elkaar naait?
Zo'n ster ben ik niet met de naaimachine...
Vandaag naar de motorbeurs geweest, en een Dane Kørsor jas en Dane Nyborg broek meegenomen.
Ga er nog wel een paar CE protectors in zetten overigens.
Wat ik me afvroeg. Bij de broek zit een rits aan de bovenkant. Deze vind ik aan de onderkant van de jas niet terug. Is het de bedoeling dat je dat zelf aan elkaar naait?
Zo'n ster ben ik niet met de naaimachine...
@Joopieboy, mooie aankopen!
Ik zou ook eens kijken naar een Yamaha FZ6N, iets minder agressief gestyled, maar niet minder lelijk. Ik heb ook zitten zoeken/kijken naar een Z750, maar op internet lees je dat het rijwielgedeelte niet alles is, in vergelijking met de concurrentie (vooral de oude 1e type's).
Ohjah, aankomende week is er weer een hoop motormeuk in de aanbieding bij de Lidl!
Ik zou ook eens kijken naar een Yamaha FZ6N, iets minder agressief gestyled, maar niet minder lelijk. Ik heb ook zitten zoeken/kijken naar een Z750, maar op internet lees je dat het rijwielgedeelte niet alles is, in vergelijking met de concurrentie (vooral de oude 1e type's).
Ohjah, aankomende week is er weer een hoop motormeuk in de aanbieding bij de Lidl!
Vaak bu'j te bang!
Dan horen jas en broek niet bij elkaar. Als ze wel bij elkaar passen kan je ze namelijk aan elkaar ritsen zonder enige problemen.Wat ik me afvroeg. Bij de broek zit een rits aan de bovenkant. Deze vind ik aan de onderkant van de jas niet terug. Is het de bedoeling dat je dat zelf aan elkaar naait?
Dat zou ook iets kunnen zijn ja, ik zat al naar de FZ6 te kijken maar mijn lesmotor is een XJ6, een 2011 model, leuk ding maar erg braaf, en de bak is een probleem bij die dingen. En echt spannend zijn ze niet...-tom-562 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:24:
@Joopieboy, mooie aankopen!
Bij de Z750 zit ik te kijken naar het 2007+ model, moeilijker te vinden en duurder, maar als ik het doe dan wel liever zoiets.
Die Yamaha FZ6 ben ik trouwens niet tegengekomen op de beurs, of ik ben er langs gelopen of wat dan ook, wel jammer.
Aan de jas zit helemaal geen rits... Wel zit er een 'los stuk rits' bij de broek...PilatuS schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:25:
[...]
Dan horen jas en broek niet bij elkaar. Als ze wel bij elkaar passen kan je ze namelijk aan elkaar ritsen zonder enige problemen.
Volgens mij hebben wij hetzelfde pak Joopieboy. Alleen heb ik eentje met blauwe strepen ipv wit.
Yamaha MT-09
FZ6 stond wel op de beurs, in het witJoopieboy schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:34:
[...]
Bij de Z750 zit ik te kijken naar het 2007+ model, moeilijker te vinden en duurder, maar als ik het doe dan wel liever zoiets.
Die Yamaha FZ6 ben ik trouwens niet tegengekomen op de beurs, of ik ben er langs gelopen of wat dan ook, wel jammer.
Trouwens, wat dacht je van een KTM 950
Gisteren trouwens nog ff bij de lokale KTM dealer geweest, voor wat onderdelen. Ook maar eens gevraagd wat een ander setje uitlaten kost. Damn, ik ben 1200eu verder voor twee Akra pijpjes en de nodige aanpassingen aan mn carbs. Das wel een beetje te gortig
Mss een bezoekje brengen aan Mile Pajic? Die is denk ik goedkoper, en dat is ook gewoon maatwerk voor jou motor.
http://www.pajic-racing.nl/
http://www.pajic-racing.nl/
Vaak bu'j te bang!
Ik heb ook een aardige lengte (1,95), gister op de beurs op een Suzuki Gladius (SFV650) gezeten. Tegen alle verwachtingen in zat dat bijna perfect, de fiets ziet er best klein uitJoopieboy schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:34:
[...]
Dat zou ook iets kunnen zijn ja, ik zat al naar de FZ6 te kijken maar mijn lesmotor is een XJ6, een 2011 model, leuk ding maar erg braaf, en de bak is een probleem bij die dingen. En echt spannend zijn ze niet...
De Kawasaki ER6n of ER6f daarentegen pas ik dan weer helemaal niet op, m'n knieën zitten dan echt in een onmogelijke hoek.. Maar de Yamaha FZ6 (is in 2010 vervangen door de FZ8) zit ook wel goed met mijn lengte! Zou ik zeker proberen als je opzoek bent naar een dergelijke motor
Ohjah, als je niet bang aangelegd bent, een Suzuki SV1000N, die dingen schijnen ook behoorlijk groot te zijn
Vaak bu'j te bang!
Mm dan heb ik die gemist idd. En een KTM 950 zou kunnen maar ik vind hem echt niet mooi.Widow schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:10:
[...]
FZ6 stond wel op de beurs, in het witvriend van me heeft er nog op gezeten.
Trouwens, wat dacht je van een KTM 950groter dan dat gaat het niet worden denk ik zo, en jij bent ook niet de kleinste. Ik hoor van veel mensen dat als ze me van ver aan zien komen rijden, het allemaal niet zo groot lijkt. Totdat ik naast ze sta
ik stap op dat ding alsof het een paard is, ookal ben ik 205cm lang
heerlijk, die 950.
Gisteren trouwens nog ff bij de lokale KTM dealer geweest, voor wat onderdelen. Ook maar eens gevraagd wat een ander setje uitlaten kost. Damn, ik ben 1200eu verder voor twee Akra pijpjes en de nodige aanpassingen aan mn carbs. Das wel een beetje te gortig
Een XT660X zou dan wel weer wat kunnen zijn maar die schijnt ook enorm tam te zijn. Lastige keuze.
En 2 meter 5, dat is nogal wat haha. Ik ben zelf 1.97 dus dat valt in vergelijking nog mee.
Die SFV650 vind ik dus echt geen mooie fiets.Tankiej schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:18:
[...]
Ik heb ook een aardige lengte (1,95), gister op de beurs op een Suzuki Gladius (SFV650) gezeten. Tegen alle verwachtingen in zat dat bijna perfect, de fiets ziet er best klein uit
De Kawasaki ER6n of ER6f daarentegen pas ik dan weer helemaal niet op, m'n knieën zitten dan echt in een onmogelijke hoek.. Maar de Yamaha FZ6 (is in 2010 vervangen door de FZ8) zit ook wel goed met mijn lengte! Zou ik zeker proberen als je opzoek bent naar een dergelijke motor
Dan zou ik eerder voor een SV650 gaan, dat zijn ook erg leuke fietsen. Een 1000 vind ik wat te zwaar om mee te beginnen, maar kan wel idd.-tom-562 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:20:
Ohjah, als je niet bang aangelegd bent, een Suzuki SV1000N, die dingen schijnen ook behoorlijk groot te zijn
Maar dankjewel voor het meedenken allemaal!
Ik heb ook nog naar die gladius gekeken.. wat een gezichtsloze motorfiets....Tankiej schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:18:
[...]
Ik heb ook een aardige lengte (1,95), gister op de beurs op een Suzuki Gladius (SFV650) gezeten. Tegen alle verwachtingen in zat dat bijna perfect, de fiets ziet er best klein uit
Wise enough to play the fool
Gisteren naar de motorbeurs geweest, ik heb me zelf redelijk kunnen inhouden. 2 modelletjes gekocht, ZX6R + ZX10R, en een Optimate 3, voor 38 euro kon ik hem niet laten liggen
De Optimate is nu in ieder geval de Ninja aan het verwennen, ook al zat de accu met 20 minuten alweer vol.
Kameraad van me is goed geslaagd met nieuwe schoenen, nieuwe jas en een nieuwe broek. Niet omdat ie het nodig had, maar voor erbij. Toegegeven, die jas en broek waren van de Triumph outlet met ongeveer 75% korting
Zelfs ik als Kawasaki fan heb er naar zitten kijken, zo goedkoop en degelijk waren ze 
M'n vriendin heeft haar eerste motorkilometers gemaakt met de Try-the-Bike van de BOVAG. M'n vriendin mocht zelfs op de KTM Duke 125, zoals ik al eerder zei is ze helemaal weg van KTM dus toen de instructeur zei dat ze op de Duke 125 mocht was ze helemaal in de zevende hemel. Proefles ging super, geen een keer af laten slaan, het kwartje van "kijken waar je heen wilt" viel snel en het evenwichtsgevoel was er ook al best aardig. Ze was ook lekker ontspannen toen ze er op zat, in tegenstelling tot de meid naast haar, die was zo zenuwachtig dat ze de handschoenen nauwelijks aan kreeg
Al met al een geslaagde dag.
Kameraad van me is goed geslaagd met nieuwe schoenen, nieuwe jas en een nieuwe broek. Niet omdat ie het nodig had, maar voor erbij. Toegegeven, die jas en broek waren van de Triumph outlet met ongeveer 75% korting
M'n vriendin heeft haar eerste motorkilometers gemaakt met de Try-the-Bike van de BOVAG. M'n vriendin mocht zelfs op de KTM Duke 125, zoals ik al eerder zei is ze helemaal weg van KTM dus toen de instructeur zei dat ze op de Duke 125 mocht was ze helemaal in de zevende hemel. Proefles ging super, geen een keer af laten slaan, het kwartje van "kijken waar je heen wilt" viel snel en het evenwichtsgevoel was er ook al best aardig. Ze was ook lekker ontspannen toen ze er op zat, in tegenstelling tot de meid naast haar, die was zo zenuwachtig dat ze de handschoenen nauwelijks aan kreeg
Al met al een geslaagde dag.
^^teacher schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:39:
[...]
Ik heb ook nog naar die gladius gekeken.. wat een gezichtsloze motorfiets....
EN .... Als je de GSR modellen dan gaat bekijken: Wat een zonde is het dat ze die fietsen niet af-fabriek uitrusten met een fatsoenlijke achterbrug, De GSR-750 had toch op z'n minst de achterbrug kunnen krijgen van de GSX-R (600/750)...
Susuki kán beter.... dacht ik.
LC8.nl rondkijken voor 2ehandjes en Wings werkt net zo goedv (is uitlaat merk zeg maar)Widow schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:10:
[...]
FZ6 stond wel op de beurs, in het witvriend van me heeft er nog op gezeten.
Trouwens, wat dacht je van een KTM 950groter dan dat gaat het niet worden denk ik zo, en jij bent ook niet de kleinste. Ik hoor van veel mensen dat als ze me van ver aan zien komen rijden, het allemaal niet zo groot lijkt. Totdat ik naast ze sta
heerlijk, die 950.
Prijsvoorbeeld:
http://www.2dehands.be/mo...venture&pcpl=&pc_id=&afd=
[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 26-02-2012 22:08 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Doh... Niet goed gekeken... Zat wat hogerPilatuS schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:25:
[...]
Dan horen jas en broek niet bij elkaar. Als ze wel bij elkaar passen kan je ze namelijk aan elkaar ritsen zonder enige problemen.
Wat is de "volgende grote beurs". Zie hier leuke dingen voorbij komen.
Had ook graag ongegeneerd motors willen "passen".
Had ook graag ongegeneerd motors willen "passen".
20*350ZO45°
De SFV is ook niet mooi, maar ik zie de SV650 als mijn volgende motor en de SFV is de opvolger daarvan. Dus ik dacht: even proberen! Jammer dat-ie er zo raar uit zietJoopieboy schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:38:
[...]
Mm dan heb ik die gemist idd. En een KTM 950 zou kunnen maar ik vind hem echt niet mooi.
Een XT660X zou dan wel weer wat kunnen zijn maar die schijnt ook enorm tam te zijn. Lastige keuze.
En 2 meter 5, dat is nogal wat haha. Ik ben zelf 1.97 dus dat valt in vergelijking nog mee.
[...]
Die SFV650 vind ik dus echt geen mooie fiets.Op een Kawa ER6 heb ik niet gezeten maar ik heb dat al van meerderen gehoord idd. En klopt van de FZ6 ja idd, maar die is 2e hands wel aantrekkelijker.
[...]
Dan zou ik eerder voor een SV650 gaan, dat zijn ook erg leuke fietsen. Een 1000 vind ik wat te zwaar om mee te beginnen, maar kan wel idd.
Maar dankjewel voor het meedenken allemaal!
^2wimmel_1 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:58:
[...]
^^
EN .... Als je de GSR modellen dan gaat bekijken: Wat een zonde is het dat ze die fietsen niet af-fabriek uitrusten met een fatsoenlijke achterbrug, De GSR-750 had toch op z'n minst de achterbrug kunnen krijgen van de GSX-R (600/750)...
Idd, laat ze gewoon haast letterlijk een naakte GSXR maken, iig een groot gedeelte van het rijwielgedeelte overnemen. Dus de dikke USD voorvork, braced achterbrug enzo. Dan had ik er mss wel 1 gekocht ipv de GSXR
Vaak bu'j te bang!
Dat is op zich toch best een veelgebruikt recept?
-Naked smoelwerk
-Hoger en breder stuur
-Motor getuned voor meer koppel onderin.
-Om de kosten wat te drukken wat minder dure remmerij en vering mss.
C'est tout.
Maar niet bij suzuki?
-Naked smoelwerk
-Hoger en breder stuur
-Motor getuned voor meer koppel onderin.
-Om de kosten wat te drukken wat minder dure remmerij en vering mss.
C'est tout.
Maar niet bij suzuki?
[ Voor 17% gewijzigd door steveman op 27-02-2012 10:33 ]
Het blok is idd een geknepen GSXR600 K4/K5 blok, en dan niet eens zo heel erg geknepen naar het schijnt. Alleen het zou een stuk toffer zijn geweest als ze ook de dikke USD voorvork hadden gepakt en iets agressiever gestyled, richting de Z750 enzo.
Edit:
De GSR-750 ziet er wel agressief uit (heel anders als de GSR-600 zie ik nu), dikke voorkant, dito kontje, alleen die achterbrug ja
Ik heb trouwens van het weekend ook m'n donkere double bubble ruitje gemonteerd van Ebay (23 dollar incl. verzenden). Pasvorm is perfect! Valt me niks tegen. Alleen is hij eigenlijk net niet de goede hoogte ofzo (of ik ben te lang
). Met de originele ruit ging de meeste wind op m'n borstkas, en met de iets hogere ruit zit ik net met m'n kop in de windruis, behalve als ik wat ga liggen (bij het originele ruitje moest ik helemaal plat voor windbescherming), maar dat ziet er zo debiel uit bij snelheden tot pakweg de 160 imo 
Als ik het echt hinderlijk ga vinden gaat er mss een donker laag ruitje op, en verkoop ik deze ruit
Edit:
De GSR-750 ziet er wel agressief uit (heel anders als de GSR-600 zie ik nu), dikke voorkant, dito kontje, alleen die achterbrug ja
Ik heb trouwens van het weekend ook m'n donkere double bubble ruitje gemonteerd van Ebay (23 dollar incl. verzenden). Pasvorm is perfect! Valt me niks tegen. Alleen is hij eigenlijk net niet de goede hoogte ofzo (of ik ben te lang
Als ik het echt hinderlijk ga vinden gaat er mss een donker laag ruitje op, en verkoop ik deze ruit
[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 27-02-2012 11:13 ]
Vaak bu'j te bang!
Helaas heb ik alleen de woensdag avond een uur of 2 over de beurs kunnen lopen (ivm opbouwen van een standje) .... Daarna 4 dagen als een zombie ziek in mn bed gelegen ....
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste rit van dit jaar gemaakt. Ik heb de vloeistoffen gecontroleerd en bandenspanning gecorrigeerd. Alles was nog steeds in orde.
Daarna kon ik de verleiding niet weerstaan. Ze wilde eerst niet starten, maar na wat gespeel met de gashendel werd ze wakker. Ik moest nog even naar Hein Gericke, dus ben ik naar Aken gereden. Daarna binnendoor (de Mergellandroute) terug naar huis.
Opgelet voor de kenners: in het Vijlenerbos richting Epen hebben ze bij de kruisingen het asfalt vervangen door rood asfalt. Dit is nog vrij nieuw en ontzettend glad; de ABS greep zelfs een keertje in toen ik rustig afremde.
Een kleine 150 km later was ik weer thuis, en de oorspronkelijk zwarte Hornet was nu bruin van alle troep. Ik had alleen geen zin en tijd meer om te poetsen. Aangezien ze toch al droog was, zo maar in de garage gezet.
Zaterdag heb ik die verwaarlozing ruimschoots goedgemaakt met een uitgebreide poetsbeurt. Toen ging ook de anti-corrosiespray er vanaf. Inderdaad, gewoon totaalreiniger voor de motor erop sprayen, even laten intrekken, en het spul loopt er zo af. Eventeel nog een keer sprayen en nawrijven, en dan is het al schoon.
Laat die zomer maar komen, ik ben er klaar voor.
Daarna kon ik de verleiding niet weerstaan. Ze wilde eerst niet starten, maar na wat gespeel met de gashendel werd ze wakker. Ik moest nog even naar Hein Gericke, dus ben ik naar Aken gereden. Daarna binnendoor (de Mergellandroute) terug naar huis.
Opgelet voor de kenners: in het Vijlenerbos richting Epen hebben ze bij de kruisingen het asfalt vervangen door rood asfalt. Dit is nog vrij nieuw en ontzettend glad; de ABS greep zelfs een keertje in toen ik rustig afremde.
Een kleine 150 km later was ik weer thuis, en de oorspronkelijk zwarte Hornet was nu bruin van alle troep. Ik had alleen geen zin en tijd meer om te poetsen. Aangezien ze toch al droog was, zo maar in de garage gezet.
Zaterdag heb ik die verwaarlozing ruimschoots goedgemaakt met een uitgebreide poetsbeurt. Toen ging ook de anti-corrosiespray er vanaf. Inderdaad, gewoon totaalreiniger voor de motor erop sprayen, even laten intrekken, en het spul loopt er zo af. Eventeel nog een keer sprayen en nawrijven, en dan is het al schoon.
Laat die zomer maar komen, ik ben er klaar voor.
weleens naast een klasgenoot gestaan met zijn bandit 400Widow schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:10:
[...]
heerlijk, die 950.
Beste mensen,
Nadat ik afgelopen zomer mijn paarse pasje heb gehaald ben ik het afgelopen half jaar naar Nieuw Zeeland geweest (aanrader voor de motorrijder, de wegen zijn daar geweldig) maar nu ik weer terug ben wil ik toch wel snel mijn eigen fiets aanschaffen. Ik ben gister naar de Motorbeurs geweest en heb daar op een aantal motoren gezeten en ik heb mijn oog op de Honda CBR600F laten vallen.
Nu heb ik gisteravond op internet zitten kijken en er worden er een aantal aangeboden. Maar wat zijn dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een motor die "nieuw-tweedehands" is (2005 tot aan nu)
Groeten,
Sander
Nadat ik afgelopen zomer mijn paarse pasje heb gehaald ben ik het afgelopen half jaar naar Nieuw Zeeland geweest (aanrader voor de motorrijder, de wegen zijn daar geweldig) maar nu ik weer terug ben wil ik toch wel snel mijn eigen fiets aanschaffen. Ik ben gister naar de Motorbeurs geweest en heb daar op een aantal motoren gezeten en ik heb mijn oog op de Honda CBR600F laten vallen.
Nu heb ik gisteravond op internet zitten kijken en er worden er een aantal aangeboden. Maar wat zijn dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een motor die "nieuw-tweedehands" is (2005 tot aan nu)
Groeten,
Sander
/post
VOlgens mij zijn dat redelijk bulletproof motoren. Enige kwaaltje is (bij alle Honda's) de nokkenaskettingspanner (NAKS). Wil je perse trouwens de versie met grote buddyseat? Ik vind de F4i/sport mooier, die heeft een enkel zadel zoals een supersport

ipv

De sport schijnt ook anders afgeveerd te zijn (jaja, je verwacht het niet, sportiever
)

ipv

De sport schijnt ook anders afgeveerd te zijn (jaja, je verwacht het niet, sportiever
Vaak bu'j te bang!
Ik vind de GSR modellen wel tof, wat is er mis met de achterbrug als ik vragen mag? Ik zie (als leek) niet dat er iets mis mee iswimmel_1 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:58:
[...]
^^
De GSR750 heeft gewoon een "normale" achterbrug, geen braced (dus met een beugel). Dat laatste zorgt voor extra stijfheid. De GSR600 heeft het dan weer wel, maar die heeft b.v. weer geen mooie USD voorvork.
Vaak bu'j te bang!
Naks moet toch altijd wel vervangen worden? Heb ik bij mijn Suzuki GSXR600 en Yamaha R6 ook moeten doen. Daarnaast heb ik 1 gaar geraced op een CBR 600 FS (F4i) en ook daar heb ik hem moeten vervangen. Is trouwens niet duur hoor. Honda is gewoon een betrouwbare motor, maar daar zijn de prijzen ook naar-tom-562 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:10:
VOlgens mij zijn dat redelijk bulletproof motoren. Enige kwaaltje is (bij alle Honda's) de nokkenaskettingspanner (NAKS). Wil je perse trouwens de versie met grote buddyseat? Ik vind de F4i/sport mooier, die heeft een enkel zadel zoals een supersport
[afbeelding]
ipv
[afbeelding]
De sport schijnt ook anders afgeveerd te zijn (jaja, je verwacht het niet, sportiever)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit topic is gesloten.
![]()