Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 323 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.842 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:15

DinX

Motormuis

Heb er zelf 1 van Hein Gericke. Valt bijna alleen maar te gebruiken bij +20° :)
Hou je hem voor het raam kan je gewoon naar buiten kijken :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ach ja, natuurlijk, daar kan ik ook eens even binnen lopen. Het hoeft niet per sé van Büse te zijn btw, maar dat leek me wel handig ivm het pak wat ik al heb. Rare redenatie misschien. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:54:
Ach ja, natuurlijk, daar kan ik ook eens even binnen lopen. Het hoeft niet per sé van Büse te zijn btw, maar dat leek me wel handig ivm het pak wat ik al heb. Rare redenatie misschien. 8)7
Volgensmij heeft ieder merk wel een of andere doorwaai jas.

Weet alleen niet of er een of andere standaard is voor de ritsen om broek aan jas vast te ritsen?
Zo niet, dan kan ik me voorstellen dat eenzelfde merk wel handig is.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
Je kan de ritsen gewoon op de jassen zetten. Maar.. waarom zou je die aan elkaar willen ritsen. Ik heb dat echt nog nooit gedaan en heb ik ook geen idee waarom ik het zou willen :P

UNOX: The worst operating system

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Korvaag schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:10:
Je kan de ritsen gewoon op de jassen zetten. Maar.. waarom zou je die aan elkaar willen ritsen. Ik heb dat echt nog nooit gedaan en heb ik ook geen idee waarom ik het zou willen :P
Warmte?
En opdat je broek/jas niet zouden afglijden als jij over het asfalt aan het glijden bent lijkt me ook wel reden te zijn...

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 16:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

defusion schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:09:
[...]

Volgensmij heeft ieder merk wel een of andere doorwaai jas.

Weet alleen niet of er een of andere standaard is voor de ritsen om broek aan jas vast te ritsen?
Zo niet, dan kan ik me voorstellen dat eenzelfde merk wel handig is.
Precies, met name de rits zou voor mij het argument zijn om bij een bepaald merk te blijven. Ik denk niet dat ik een bijpassende broek bij die doorwaai-jas hoef.
En ik ga niet 500 euro aan een pak uitgeven, om vervolgens zelf nog met andere ritsen te gaan klooien als ik nog eens wat anders aan wil trekken.

Een rits helpt tegen het flapperen in de wind, doordat je pak één stijver geheel is. Daarnaast verhindert het ook opkruipen van je jas of juist afzakken van je broek. En het is natuurlijk iets steviger bij een glijpartij. :)

Ik loop binnenkort gewoon eens even binnen bij Hein-Gericke en FC-Moto, en dan zie ik wel. Ik heb nog tijd voordat ik het nodig heb. :+ Waarschijnlijk hebben ze de zomerjassen nog niet eens in de rekken hangen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik heb een doorwaai jasje van Rev'it, bevalt prima. Ik zou gewoon letten op pasvorm en kwaliteit van de rits. Over het algemeen zijn die jasjes ook niet zo duur. Dat doorwaai jasje was gecombineerd met een regenjack mijn outfit voor een tripje Balkan (soms veel regen, in Albanie 38 graden ofzo), en dat beviel prima.

• DinX

DinX

Motormuis

DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:50:
[...]

Een rits helpt tegen het flapperen in de wind, doordat je pak één stijver geheel is. Daarnaast verhindert het ook opkruipen van je jas of juist afzakken van je broek. En het is natuurlijk iets steviger bij een glijpartij. :)
De combinatie heb je anders ook voor als je ze niet aan elkaar ritst. Heb je een broek in loodgietersmode en de jas zit achteraan ergens bij je oksels als :p

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat ik dit jaar toch maar even op de beurs langsga. Ik zie nl dat Wiley-X op de beurs staat. Ik ben wel erg benieuwd hoe die dingen op je hoofd zitten. Het lijkt me wel fijn om een zonnebril te hebben die een beetje afsluit, zodat je bij een lange rit met warm weer niet van die droge ogen krijgt door de wind.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:08:
[...]

Antwoord gekregen Verpalen, onderdelen hebben ze ook op voorraad, dus ik rij zaterdag wel ff langs :) of er staat een 950 adv met oranje handkappen, of een zwarte fiesta.
Blauw oranje met wat vreemde spiegels, of een Aygo :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:51:
Ik denk dat ik dit jaar toch maar even op de beurs langsga. Ik zie nl dat Wiley-X op de beurs staat. Ik ben wel erg benieuwd hoe die dingen op je hoofd zitten. Het lijkt me wel fijn om een zonnebril te hebben die een beetje afsluit, zodat je bij een lange rit met warm weer niet van die droge ogen krijgt door de wind.
Ik zweer persoonlijk echt bij de Ray-Ban Predator serie....

Als je een zonnebril gaat aanmeten kijk dan ook even hoe je zicht is in combinatie met een getint vizier en/of getinte voorruit van een auto welke gepolariseerd is. Zou zonde zijn als je er in de zomer pas achter komt dat je nieuwe bril allerlei vage vlekken in je gezichtsveld op leverd,

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm 1dayfly spulletjes zijn er. XXL Zit wel goed rondom mijn 201cm eens zien wat er overblijft als ik het een keer was.

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 07:52:
hmm 1dayfly spulletjes zijn er. XXL Zit wel goed rondom mijn 201cm eens zien wat er overblijft als ik het een keer was.
Man in tights? :+
Hier is het gister ook binnengekomen (xl) maar nog geen tijd kunnen maken om te passen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

DieterVDW schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:18:
[...]

Warmte?
En opdat je broek/jas niet zouden afglijden als jij over het asfalt aan het glijden bent lijkt me ook wel reden te zijn...
Als ik mijn Berik combi-overal niet aan elkaar rits ziet dat er echt idioot uit :P Een broek die op m'n kont gaat hangen en een jasje dat dan net niet te kort is :P als ik een blokje omga in de stad en ik hou m'n spijkerbroek aan, krijg ik altijd een koude bilspleet :'(

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Hier past de XL van 1dayfly goed :)
Alleen onder m'n oksels spant het een klein beetje. Door m'n stoere brede torso :+

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-01 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

-tom-562 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:09:
[...]

Als ik mijn Berik combi-overal niet aan elkaar rits ziet dat er echt idioot uit :P Een broek die op m'n kont gaat hangen en een jasje dat dan net niet te kort is :P als ik een blokje omga in de stad en ik hou m'n spijkerbroek aan, krijg ik altijd een koude bilspleet :'(
Een maat waarmee ik soms wat dijkjes mee pak heeft dat precies zo. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat geen prettig uitzicht is als je daar dan achter rijdt :/ :D

EDIT: Dan liever deze Wiley X dame..

Afbeeldingslocatie: http://www.wileyx.com/images/3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Ken. op 16-02-2012 09:24 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Daarom rij ik altijd met de boel aan elkaar geritst. Daarvoor is het pak immers ook gemaakt :p

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

It's sexy and you know it 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Die rits zit er echt alleen maar om er voor te zorgen dat in geval van een val partij de jas niet opstroopt.
Het heeft niets te maken met aerodynamica, of om er voor te zorgen dat alles op zijn plek blijft zitten.
(als je het daar voor "nodig hebt" heb je namelijk de verkeerde maat gekocht.)

Tevens is het in geval van circuit dag ambities verplicht de combi aan te ritsen (ivm met mogelijke val partij)

Verder, het is slechts een kleine moeite die rits vast te maken, en ik raad het je dan ook aan altijd netjes te doen.
Namelijk vervelende in geval van een crash, als je 3de graads brandwonden of erger overhoud aan iets wat je makkelijk had kunnen voorkomen.

Enige nadeel, merken zijn vaak niet "compatible" dus vaak moet je wel broek en jas van dezelfde fabrikant hebben.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Het is echt niet dat ik de verkeerde maat heb, alleen met alles aan elkaar geritst past hij gewoon als gegoten, als een complete overall dus.

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 01:19:
[...]
Ik zweer persoonlijk echt bij de Ray-Ban Predator serie....
Die heeft niet van die afdichtingtoestanden. Ik heb nu een Arnette, ook een fijne bril. Maar ik ben gewoon benieuwd naar die Wiley-X. Ik wil zoiets eerst eens in handen hebben. [/quote]
Als je een zonnebril gaat aanmeten kijk dan ook even hoe je zicht is in combinatie met een getint vizier en/of getinte voorruit van een auto welke gepolariseerd is.[/quote]
Ik heb geen getinte ruiten/vizieren. Ander zou ik er nu ook al last van moeten hebben. Het wordt niet mijn eerste zonnebril op sterkte.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk gaat het er nu eindelijk toch van komen. Afgelopen jaar m'n motorrijbewijs gehaald en wellicht volgende week ga ik een motor kopen. Wegens gezinsuitbreiding, trouwen en verhuizen is m'n budget alleen een beetje krap geworden. Nu kan ik wel 2 jaar gaan sparen en dan de motor van m'n dromen kopen... maar dat duurt me te lang. Waarschijnlijk ga ik dus volgende week een Honda CX 500 custom kopen. Heeft iemand ervaring met dit type en weet waar je specifiek op moet letten bij deze 2 cilinders?
Nou verwacht ik dat er weinig aan de hand is en voor de prijs kan ik me niet echt een bult vallen, maar ik vroeg het met toch even af. Wellicht dat iemand hier er wat meer van af weet.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

theHoff schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:03:
Waarschijnlijk gaat het er nu eindelijk toch van komen. Afgelopen jaar m'n motorrijbewijs gehaald en wellicht volgende week ga ik een motor kopen. Wegens gezinsuitbreiding, trouwen en verhuizen is m'n budget alleen een beetje krap geworden. Nu kan ik wel 2 jaar gaan sparen en dan de motor van m'n dromen kopen... maar dat duurt me te lang. Waarschijnlijk ga ik dus volgende week een Honda CX 500 custom kopen. Heeft iemand ervaring met dit type en weet waar je specifiek op moet letten bij deze 2 cilinders?
Nou verwacht ik dat er weinig aan de hand is en voor de prijs kan ik me niet echt een bult vallen, maar ik vroeg het met toch even af. Wellicht dat iemand hier er wat meer van af weet.
Wat is jouw budget? op Motorshopper staat een DR800 voor 1100,- :)

And it goes BRAAAAAPP!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 15:32

DSK

boeiend...

Morgen zou ik met een vriend naar enkele BMW F650CS kijken. Zijn er specifieke dingen waar we moeten op letten? Speciale zaken ivm. de riem waar we kunnen naar kijken?

heeft dit model gekende gebreken? Niet veel info kunnen vinden op internet hierover.

Motor is niet voor mij maar voor die vriend maar die heeft nog geen rijbewijs, vandaar dat ik meega :)

Blog (Linux-related)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:16:
[...]

Wat is jouw budget? op Motorshopper staat een DR800 voor 1100,- :)
Budget is 750 euro :). En ben niet op zoek naar een crosser. Doel is de komende 2 jaar er lekker mee rond te rijden totdat ik m'n droomfiets kan betalen. Degene die ik heb gezien zou dat wel moeten kunnen qua onderhoud en staat van de motor. Tuurlijk is het geen scheurbak, maar een prima brommer om veilig op te leren rijden. Daarna komt die 1000cc wel :)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
#11 Keychain camera testje van mij :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0bW0Oclu-HQ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Oguz286 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:08:

[video]
pas je op voor een kortsluitende en lekkende batterij }:|

en knip de volgende keer het begin en eind weg. als ik wil weet ik waar je woont en werkt :Y

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 17-02-2012 21:21 ]

• Oguz286
Ik zal hem eens openmaken om te controleren ;)

• Widow
  • Laatst online: 16:04
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vhuhrm.jpg

Had je door dat ik dat hele stuk achter je zat :+ ?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:08:
[afbeelding]

Had je door dat ik dat hele stuk achter je zat :+ ?
jah :)

Maar wat een gezwabber onderweg zeg. voor A9 naar A5, zijwind was niet mals :*)

And it goes BRAAAAAPP!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:56
Oguz286 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:08:

[video]
Zou je kunnen laten zien hoe je dat ding hebt vastgemaakt? Ik ben een beetje huiverig om dingen op m'n helm te plakken (zeker omdat m'n helm matzwart is), en m'n motor trilt te erg om een goed beeld te krijgen.

• Oguz286
Alsjeblieft!

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.org/thumb/thumb_183544.jpg

Hier kan je zien hoe de tiewraps vastzit en dat ik een stukje tape over de microfoon heb geplakt omdat het anders veel te gevoelig is. Maar dit is natuurlijk niet bepaald stevig genoeg, dus:

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.org/thumb/thumb_183545.jpg

Moederlief heeft het vastgenaaid aan de voering ;) Dat zorgt ervoor dat het op z'n plek blijft.

Eerlijk is eerlijk, dit heb ik gedaan om alleen te kijken wat de kwaliteit van de opnames zijn, dus dit is geen echte oplossing. Maar het zit niet in de weg wanneer ik er mee rijd, dus om tijdelijk iets op te nemen kan het wel gebruikt worden.

Oh en niet te vergeten, de camera hangt dus op de kop he! Anders kan ik niet bij de knoppen. Daarom heb ik de video moeten flippen en opnieuw geencodeerd met xvid wat wel de kwaliteit omlaag haalt.

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:51:
Alsjeblieft!

[afbeelding]

Hier kan je zien hoe de tiewraps vastzit en dat ik een stukje tape over de microfoon heb geplakt omdat het anders veel te gevoelig is. Maar dit is natuurlijk niet bepaald stevig genoeg, dus:

[afbeelding]

Moederlief heeft het vastgenaaid aan de voering ;) Dat zorgt ervoor dat het op z'n plek blijft.

Eerlijk is eerlijk, dit heb ik gedaan om alleen te kijken wat de kwaliteit van de opnames zijn, dus dit is geen echte oplossing. Maar het zit niet in de weg wanneer ik er mee rijd, dus om tijdelijk iets op te nemen kan het wel gebruikt worden.

Oh en niet te vergeten, de camera hangt dus op de kop he! Anders kan ik niet bij de knoppen. Daarom heb ik de video moeten flippen en opnieuw geencodeerd met xvid wat wel de kwaliteit omlaag haalt.
had hem met tape op me achterlicht geplakt.(met lijmpistool een opstaand randje gemaakt zodat je de knoppen niet indruk) of met een stuk klittenband om me valbeugel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toch zijn die dingen qua beeldkwaliteit nog best wel goed gezien de prijzen die er op Ebay voor gevragen worden. Geluid op een motor is en blijft altijd "ruk" om dat goed te krijgen tenzij je met een externe mic. kunt werken welke je wegwerkt kunt krijgen in het midden van de bevestiging van het subframe aan 't frame.

Ik ben wel eens ooit aan 't kijken geweest naar een DV recorder (12V) met aansluitingen voor minimaal twee (dog)cam's + mic. maar daar wordt "Sinterklaas" prijstechnisch gezien niet vrolijk van :N

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zou leuk zijn als KTM iets als dit uitbrengt. De aankomende 1200 Adventure gaat iig een stuk meer mainstream zijn (150 pk en comfort)

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:52:
[video]

Zou leuk zijn als KTM iets als dit uitbrengt. De aankomende 1200 Adventure gaat iig een stuk meer mainstream zijn (150 pk en comfort)
ktm gaat wel de 450 dakar uitbrengen. moet maar iets van 30k kosten maar dan ben je wel zo goed als klaar _/-\o_

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, vandaag de Stebel van m'n oude FJR op m'n S10 gezet :)

Beetje luchtslang, tie-wraps en wat vloeken en hij doet het :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:33:
[...]

ktm gaat wel de 450 dakar uitbrengen. moet maar iets van 30k kosten maar dan ben je wel zo goed als klaar _/-\o_
Ja dat doen ze al 10 jaar. Replica versies van de race brommerts uitbrengen. In NL kan je voor 27k al erop rijden. #450 replica is al te koop BTW. Het verschil zit m veelal in de kwaliteit van de onderdelen. Je kan bv een soort factory kit bestellen met kogellagers balhoofden van taaiere kwaliteit. Dan ben je al een eind op weg.

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
Offroad zonder noppenbanden: geen succes. Ergens op mn favoriete route zijn ze al een halfjaar bezig met een kruising om te spitten. Met de VFR reed ik wel om, maar nu heb ik een KTM, dus ik dacht dat ik daar wel ff overheen kon baggeren. Ging redelijk goed, tot ik ergens niet over een pijp heen kwam omdat mn wiel er steeds over wegslipte. Achterwiel begon zich elke keer in te graven, en dat ging zo dus ff door :P wel een wijze les geleerd: ga niet eindeloos lopen kloten met je motor, maar kijk of er niet toevallig dikke houte balken liggen die je kan gebruiken om over die buis heen te komen O-)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Gewoon sneller overheen knallen ;)

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:49:
Offroad zonder noppenbanden: geen succes. Ergens op mn favoriete route zijn ze al een halfjaar bezig met een kruising om te spitten. Met de VFR reed ik wel om, maar nu heb ik een KTM, dus ik dacht dat ik daar wel ff overheen kon baggeren. Ging redelijk goed, tot ik ergens niet over een pijp heen kwam omdat mn wiel er steeds over wegslipte. Achterwiel begon zich elke keer in te graven, en dat ging zo dus ff door :P wel een wijze les geleerd: ga niet eindeloos lopen kloten met je motor, maar kijk of er niet toevallig dikke houte balken liggen die je kan gebruiken om over die buis heen te komen O-)
wat voor banden heb je?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:49:
Sowieso wat andere bandjes kopen maar wat ook goed helpt is downweg achterop je zadel gaan zitten als je heuvel op of ergens overheen wilt. Versnelling moet ook niet boven de 2 uitkomen eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 19-02-2012 15:03 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, jij knalt overal doorheen op slicks als het moet geloof ik... :+

• Widow
Afbeeldingslocatie: http://traxms.com/images/Avon-Street_AM26_600.jpg

:')

Maar achterop de motor staan, ik stond er op een gegeven moment naast, stond gas te geven en de motor vooruit te duwen, totaal geen grip. Gelukkig lagen er dus een paar houten balken en wat platen en die heb ik maar voor mn motor gegooid, toen kwam ik er wel uit. Maar die voorkant is gewoon zwaar. De achterkant til ik zo op.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:08:
[...]

[afbeelding]

Maar achterop de motor staan, ik stond er op een gegeven moment naast, stond gas te geven en de motor vooruit te duwen, totaal geen grip. Gelukkig lagen er dus een paar houten balken en wat platen en die heb ik maar voor mn motor gegooid, toen kwam ik er wel uit. Maar die voorkant is gewoon zwaar. De achterkant til ik zo op.
Daarom dus ook bij beklimmingen op de achterkant zitten btw want deze brommert duikt door het gewicht snel vaan voren. Tweaken van de vering moet helpen.

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:08:
[...]

[afbeelding]

volgende keer anakees erop voor het zo af en toe baggeren. of tkc 80 voor vaak :Y

• Widow
Hmm waarom zijn velgen zo duur voor die malle KTM, anders had ik gewoon een setje noppen en een setje slicks klaarliggen. Die TKC's lijken me leuk voor de echte offroad dagjes, maar dat is weer niets voor lange stukken asfalt. Eigenlijk zijn die Scorpion AT's ideale banden: redelijke noppen, maar je kan er nog behoorlijk plat mee door de bocht.

Of dit, ook leuk :+

Afbeeldingslocatie: http://images.motorcycle-superstore.com/ProductImages/OG/0000_AMS_Sand_Snake_MX_Paddle_Tire_--.jpg

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:56
Oguz286 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:51:
Alsjeblieft!

[afbeelding]

[afbeelding]

Ah thx, daar heb ik wat aan! Lijkt erop dat je dezelfde helm hebt, ik had eerst het idee om het aan de zijkant te doen, maar dan heb je veel vervorming van je vizier. Dit zou inderdaad een mooie oplossing zijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leuk als je daarmee een stuk over asfalt moet :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:34:
[...]

Leuk als je daarmee een stuk over asfalt moet :P
Zoek maar wat Paddle videos. Asfalt is dan echt niet meer nodig... Ik ga gewoon via het kanaal naar Frankrijk als ik op vakantie wil...

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
Trouwens het ziet er naar uit dat het vrijdag echt meesterlijk weer word: 11 graden, geen neerslag: ik kon zomaar wel eens op de motor naar de motorbeurs gaan. Zijn er nog meer motorrijders die op de motor die kant op gaan? Het is gratis parkeren voor motorrijders :)

• MailMan
  • Laatst online: 12:36
Widow schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:24:
Trouwens het ziet er naar uit dat het vrijdag echt meesterlijk weer word: 11 graden, geen neerslag: ik kon zomaar wel eens op de motor naar de motorbeurs gaan. Zijn er nog meer motorrijders die op de motor die kant op gaan? Het is gratis parkeren voor motorrijders :)
Als je je een klein beetje fatsoenlijk inpakt dan is het vandaag ook al prachtig weer om te rijden 8)
Vanochtend om 9u met de motor naar het werk in het zonnetje, heerlijk :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd, ik hoop echt dat het weer een beetje doorzet in het weekend. 10 graden, droog en een zonnetje, wat mij betreft perfect om te rijden :P ik begin het langzamerhand een beetje zat te worden, kan gewoon niet eens van m'n nieuwe speelgoed genieten :'(

Vaak bu'j te bang!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Zaterdag middag sta ik op de SV Contactclub stand :P.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Jeuh, 2 kaartjes gewonnen voor de motorbeurs; toch maar erheen dan... :)

• Widow
MailMan schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Als je je een klein beetje fatsoenlijk inpakt dan is het vandaag ook al prachtig weer om te rijden 8)
Vanochtend om 9u met de motor naar het werk in het zonnetje, heerlijk :)
Mja voor mn werk moet ik met computerspul slepen, dus dat doe ik maar in de auto. In Amsterdam en Haarlem was er trouwens redelijk wat gestooid zag ik, dus maar beter dat ik niet op de motor was :D

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37

Exigence

dnkroz

Ook hier in het noorden is vannacht nog fanatiek gestrooid. Was ook redelijk glad vanochtend :) Maar aan het eind van de week lijkt ook de nachtvorst definitief weg :9

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
Als het vanaf nu langzaam weer warmer wordt vind ik het prima, dan kan ik binnenkort mooi weer met de motor weg :) Al zit de pekel van 2 weken geleden er nog wel op, die moet ik er eerst vanaf spoelen.

Aankomende zaterdag naar de motorbeurs, hopelijk kunnen we voor m'n vriendin een goede broek en laarzen vinden, dan kan ze binnenkort bij me achterop. Als we bij de motorbeurs niet slagen rij ik binnenkort wel naar de Louis in Wesel, daar komen haar huidige (Probiker) jas en helm ook vandaan en voor het geld bevallen die haar prima :)

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik ga donderdag, maar niet met de VFR, teveel spullen (motorkleding voor vriendin) en mensen (ga met vriendin en broertje + vriendin) om mee terug te nemen ;) Hopen dat dat goede weer in het weekend nog even doorzet :)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09-2025
* speek1984 wil even laten weten dat hij ook serieuze plannen heeft om eens met motor rijden te gaan beginnen.

Helaas is het verstandig om nog even te wachten met een trouwerij in het verschiet over enkele maandjes.. Dat slokt even het meeste spaargeld op :P
Maar ik lees al een paar dagen mee en ik dacht ik zal het even laten weten :) Na de bruiloft volle bak sparen en tot die tijd mezelf even lekker maken met jullie verhalen :Y)

"It's about time you showed up Fox!"

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
Speek schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:34:
* Maikel64 wil even laten weten dat hij ook serieuze plannen heeft om eens met motor rijden te gaan beginnen.

Helaas is het verstandig om nog even te wachten met een trouwerij in het verschiet over enkele maandjes.. Dat slokt even het meeste spaargeld op :P
Maar ik lees al een paar dagen mee en ik dacht ik zal het even laten weten :) Na de bruiloft volle bak sparen en tot die tijd mezelf even lekker maken met jullie verhalen :Y)
Of......trouwerij afzeggen en beginnen met het motorrijden. Trouwen kan altijd nog, maar beginnen met motorrijden kan nooit vroeg genoeg.

:P

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• speek1984
  • Laatst online: 05-09-2025
Maikel64 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:33:
[...]

Of......trouwerij afzeggen en beginnen met het motorrijden. Trouwen kan altijd nog, maar beginnen met motorrijden kan nooit vroeg genoeg.

:P
Ik had het ook kunnen verwachten he :D

"It's about time you showed up Fox!"

• M14

M14

Gewoon niet trouwen, komt alleen maar ellende van :+.

Oh, ik verwacht op zn minst dat alle actieve GoTters in dit topic worden uitgenodigd mochten de trouwplannen door gaan O-)

• Oguz286
Speek schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:34:
[...]
Ik had het ook kunnen verwachten he :D
Trouwen of motorrijden? Keuze is makkelijk gemaakt :P

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

* _Apache_ is niet getrouwd, wel samenlevingscontract (trouwen zonder het dure feest zegmaar) en een tweedehands Yamaha.

Best of both worlds! :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• FlotterPower
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

Yes, eindelijk mag ik me hier met recht melden!
Vandaag mijn (zware) rbw binnengehaald. :)

Met enige trots vertel ik er dan ook nog even bij dat ik m'n:

bromfietscertificaat
autotheorie
autopraktijk
motortheorie
AVB

en nu dus AVD, allemaal in één keer heb gehaald. :D

Nu van mijn longlist van potentiële motoren een shortlist maken en dan een knoop doorhakken. :P

I don't want no cake, I want me some pie!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FlotterPower schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:46:
Nu van mijn longlist van potentiële motoren een shortlist maken en dan een knoop doorhakken. :P
Gefeliciteerd, Wat staat er allemaal op de lijst?

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gefeliciteerd!
Ff een vraagje tussendoor, is het voor ieder circuit (hier in de regio/rondom Nederland dan :P) verplicht om een dubbel-D sluiting voor je helm te hebben? Ik ga vrijdag kijken voor een andere helm (op de motorbeurs of bij Termaat), anders gaat dat voor mij een pré worden.

Vaak bu'j te bang!

• M14

M14

Voor vrij rijden zal dat niet zo boeiend zijn. Waarom zou je het niet willen? Vind het 10x fijner dan zo'n lomp klikding in mn kin.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Stel dat ikeen kai mooie helm vindt die perfect past, maar een kliksysteem heeft, dan zou ik er over kunnen twijfelen.

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
Dubbel-D zou ik sowieso voor gaan als het mogelijk is. Het zit altijd goed strak waardoor het fijner zit en veel veiliger is.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Met dubbel-D zit je inderdaad altijd goed strak en veiliger in de gordels. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hottiesphotos.com/wp-content/main/2012_01/teen-with-sunglasses-and-huge-tits-in-the-car.jpg

• Widow
Aan de andere kant zet je een botsmuts met zo'n klikgeval makkelijker op, dat moet gezegd worden. Hoewel ik dubbel D absoluut niet vervelend vind in alle jaren dat ik ermee rijd :)

En over dat trouwen vs een motor verhaal, als je van de kosten van die trouwerij een Duc 1199 kan kopen, ben je toch gek als je gaat trouwen :>

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:12:
Aan de andere kant zet je een botsmuts met zo'n klikgeval makkelijker op, dat moet gezegd worden. Hoewel ik dubbel D absoluut niet vervelend vind in alle jaren dat ik ermee rijd :)
Nou, ik zal wel motorisch geremd zijn, maar ik vind het ondingen. Ik heb jarenlang een klikkerd gehad en daar had ik 0 problemen mee. Makkelijk open en dicht te maken met of zonder handschoenen. En of ie strak genoeg zit is een kwestie van afstellen. Daar ben je zelf bij.
Op zich lukt het me nu wel redelijk, maar er zijn genoeg momenten (vooral als het koud is) waarbij ik blijkbaar nét iets verkeerd doe en dan maak ik 'm los ipv vast. Een gekloot als je het mij vraagt. Een verbetering op zoek naar een probleem.

Overigens is dat vast ook relatief. Het is afhankelijk van hoe hard je er na het vingertruukje aan trekt. Bij een klikkerd zit ie altijd even strak, na het eenmalig instellen. Dus tenzij je meerdere malen per jaar wisselt van hoofd, is er wat dat betreft niets mis met een kliksysteem. En het is ook nog eens iets dat een normaal mens snapt hoe ze het los moeten maken als je het zelf niet meer kunt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het beste systeem had/heeft uvex. Een keer goed instellen en daarna geen omkijken meer naar hebben.
Loshalen lukt ook prima met handschoenen aan.

Was trouwens sws een hele fijne helm:
Afbeeldingslocatie: http://images9.okr.ro/auctions.v3/700_700/2011/11/01/f/7/649152954206502517726639-558872-700_700.jpg
Uvex boss GP. Lekker stil., goede ventilatie, dubbel vizier, goede sluiting...

Wise enough to play the fool

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Welcome to 1987 :P
Nouja, ik kijk wel. Dubbel-D heeft m'n voorkeur :P Andere eisen zijn geen helm van ABS/"plastic" maar van composiet (het liefst met carbon en/of kevlar er in), goede verkrijgbaarheid van accessoires (neuskapje, verschillende vizieren en zo'n ding voor onder je kin), geen ingebouwd zonnevizier. Uiteraard ook nog een goede pasvorm, en een kek design :+
Ik heb de HJC R-PHA Ben Spies replica op het oog, die is alleen erg prijzig (adviesprijs 500 euro), terwijl je eigenlijk bijna 150 euro alleen voor de print betaald, eigenlijk gekkenwerk 8)7 Verder hebben Shark en AGV mooie modellen, maar ik kan zo niet vinden of die dubbel-D sluiting hebben

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
  • Laatst online: 12:36
teacher schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:13:
Het beste systeem had/heeft uvex. Een keer goed instellen en daarna geen omkijken meer naar hebben.
Loshalen lukt ook prima met handschoenen aan.

Was trouwens sws een hele fijne helm:
[afbeelding]
Uvex boss GP. Lekker stil., goede ventilatie, dubbel vizier, goede sluiting...
Die helm zou echt perfect bij m'n gele kanarie uit '87 passen. En ook m'n oude Dainese leren pak niet misstaan :P

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
-DG- schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:08:
Met dubbel-D zit je inderdaad altijd goed strak en veiliger in de gordels. :P

[afbeelding]
He, het gaat hier over motoren. Met dit soort plaatsjes wil ik al snel overgaan tot motorboten *Prrrrrrrrr*.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

ROFLASTC schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:06:

Gefeliciteerd, Wat staat er allemaal op de lijst?
Thanks, een heleboel. :P
Heb 'm inmiddels al meer dan gehalveerd, wat overblijft is:

Suzuki Bandit
Honda CB500
CBR600 F2
XBR 500
Yamaha diversion
Suzuki GS500 Challenge
GSX 600F
RF600R
SV650
Kawa ZZR600

Vooral de XBR trekt me wel, ik hou namelijk wel van wat sleutelen, en van die Honda kun je heel mooi een leuke caféracer maken. :P

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:07:
[...]

Die helm zou echt perfect bij m'n gele kanarie uit '87 passen. En ook m'n oude Dainese leren pak niet misstaan :P
Dan kan je beter mijn allereerste helm ooit pakken:
Afbeeldingslocatie: http://pics.davesgarden.com/pics/2008/04/02/haighr/c00489.jpg
een nava integralnava 2. :)

Of een bmw systeem 2, die is "zeitgenossig" :)

Die uvex kocht ik in eh... 95?

Wise enough to play the fool

• FitTiv
  • Laatst online: 14:13
FlotterPower schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:03:
[...]

Suzuki Bandit
Honda CB500
CBR600 F2
XBR 500
Yamaha diversion
Suzuki GS500 Challenge
GSX 600F
RF600R
SV650
Kawa ZZR600

Vooral de XBR trekt me wel, ik hou namelijk wel van wat sleutelen, en van die Honda kun je heel mooi een leuke caféracer maken. :P
Bandit en GSXF inwisselen voor de FZS600. Meer power en een iets beter afgewerkte fiets.
Gelukkig ben ik niet subjectief :+ (heb ook op bandit gereden)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:25

steveman

Comfortabel ten onder

Bandit en cb500, maar geen Hornet ?

Ik wil de keuze graag nog moeilijker maken >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:51
steveman schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:16:

Ik wil de keuze graag nog moeilijker maken >:)
Hornet is een stuk prijziger dan de Bandit en CB500, denk dat ie er daarom niet tussen staat :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FlotterPower schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:03:
[...]

Suzuki Bandit
Honda CB500
CBR600 F2
XBR 500
Yamaha diversion
Suzuki GS500 Challenge
GSX 600F
RF600R
SV650
Kawa ZZR600

Ook gefeliciteerd!

Dat is een vrij diverse lijst. Lijkt me handig om je eisen wat strakker te stellen, dan rollen er zelf dingen af.

Zithouding verschilt nogal (Diversion redelijk rechtop, sommige -R gevallen echte buikschuivers)
Mix van cardan en ketting (Div900 iig cardan)
Aantal cylinders (2-4)
Type motor (inline vs V-twin)
Budget

Als je bij elk van die dingen al een keuze maakt kun je ws makkelijk weer 3/4 wegstrepen en wordt je keuze makkelijker :)

Oslik blyat! Oslik!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tankiej schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:36:
[...]

Hornet is een stuk prijziger dan de Bandit en CB500, denk dat ie er daarom niet tussen staat :)
Ow idd, snelle inspectie geeft zo'n 800 euro verschil in mogelijkheden. :$

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

dion_b schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:44:
[...]

Ook gefeliciteerd!

Dat is een vrij diverse lijst. Lijkt me handig om je eisen wat strakker te stellen, dan rollen er zelf dingen af.

Zithouding verschilt nogal (Diversion redelijk rechtop, sommige -R gevallen echte buikschuivers)
Mix van cardan en ketting (Div900 iig cardan)
Aantal cylinders (2-4)
Type motor (inline vs V-twin)
Budget

Als je bij elk van die dingen al een keuze maakt kun je ws makkelijk weer 3/4 wegstrepen en wordt je keuze makkelijker :)
Thanks. :) Dan had je m'n longlist moeten zien...
Een meer systematische aanpak zoals je voorstelt is inderdaad een stuk praktischer, maar ik hou wel van (nouja, alleen in dit geval) een meer gevoelsmatige aanpak. Zithouding is wél erg belangrijk en daarvoor zal ik op z'n minst een paar keer echt moeten gaan zitten (en rijden).

De meeste andere eigenschappen vind ik nog niet eens zo heel belangrijk.
Cardan heeft zijn voordelen t.o.v. ketting echt wel, maar ik span mijn ketting net zo graag af en toe even, invetten evenzo.
Wat betreft het aantal cilynders, tja. Twee is wat meer werken en wat onrustiger maar ook wel zo leuk om lekker de toeren in te (moeten) jagen. Vier is wel weer wat relaxter rijden. :P Al hangt dat natuurlijk (inderdaad) af van het type motor. Ook daar ben ik redelijk onverschillig. :X Ook een V4 uit een Honda VFR zou prima zijn.
Naar prijs kijk ik dan weer strenger, er ís immers maar een bepaald budget en dat moet je niet (willen) overschrijden.

Stel ik zou helemaal verliefd worden op een motor met een zescilynder boxermotor, variomatic (:+) en cardanaandrijving, dan zou dat ook prima zijn, als het totaalplaatje maar klopt.
steveman schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:16:
Die stond wel op mijn longlist! Vrij hoog zelfs, 't zijn echt prachtige motoren maar helaas buiten het budget.
Mocht je er eentje kwijt willen voor fors onder de marktwaarde hou ik me aanbevolen. ;)
FitTiv schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:37:
Bandit en GSXF inwisselen voor de FZS600. Meer power en een iets beter afgewerkte fiets.
Gelukkig ben ik niet subjectief :+ (heb ook op bandit gereden)
De GSXF wordt zeker niet ingewisseld! Vooral het model met de facelift vind ik een mooie motor, leuke mix tussen sport en tour. Op papier tenminste, 't Is een vrij grote motor, ik vraag me af hoe ver voorover ik zou moeten zitten.

M'n instructeur is trouwens aangesloten bij de KNMV, na je slagen krijg je dan dus een soort welkomspakketje met o.a. een jaar lidmaatschap van diezelfde KNMV. Leuk :) helemaal toen ik zag dat er toegangskaarten bij zaten voor de TT in Assen. Wel jammer dat het voor de TT van 2011 is. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TT 2011 was wel mooi ..... Yamaha feestje op en top (50th Anniverary vieren kun je niet beter).

Maar dan nog zie ik géén Yamaha buiten de div600 in je lijst :(

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 22-02-2012 21:35 ]

• PilatuS
  • Niet online
Wat betreft het aantal cilynders, tja. Twee is wat meer werken en wat onrustiger maar ook wel zo leuk om lekker de toeren in te (moeten) jagen. Vier is wel weer wat relaxter rijden.
Het is eerder andersom. Met een 2 cilinder heb je meer koppel waardoor je minder moet schakelen. Een 2 cilinder hoef je nou juist niet in de toeren te jaren voor koppel en een 4 cilinder wel. Een 2 cilinder is wat onrustiger, dat klopt.

Een Hornet kan je vinden tussen de 2000 en 3000 euro. Als eerste motor zeker een aanrader. Onderin lekker rustig en voorspelbaar. Bovenin de toeren heerlijk snel met zo'n 100pk. Mijn eerste motor was een Hornet waarmee ik 2 jaar met veel plezier gereden heb. De zithouding is sowieso prima omdat het volledig rechtop zit. Bij een SV650S is dan wel anders.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FlotterPower schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:59:
[...]

Thanks. :) Dan had je m'n longlist moeten zien...
Een meer systematische aanpak zoals je voorstelt is inderdaad een stuk praktischer, maar ik hou wel van (nouja, alleen in dit geval) een meer gevoelsmatige aanpak. Zithouding is wél erg belangrijk en daarvoor zal ik op z'n minst een paar keer echt moeten gaan zitten (en rijden).
Allicht handig om dan eens een keer bij een tent met veel motoren langs te gaan. Overweeg trouwens wat dat betreft allicht ook een paar BMW's en meer toer- of allroadgerichte Honda's, al is het maar om zeker te weten waar je niet voor gaat.
De meeste andere eigenschappen vind ik nog niet eens zo heel belangrijk.

[...]

Stel ik zou helemaal verliefd worden op een motor met een zescilynder boxermotor, variomatic (:+) en cardanaandrijving, dan zou dat ook prima zijn, als het totaalplaatje maar klopt.
Ah, je wil een Goldwing met automaat, zeg dat dan gelijk :+
M'n instructeur is trouwens aangesloten bij de KNMV, na je slagen krijg je dan dus een soort welkomspakketje met o.a. een jaar lidmaatschap van diezelfde KNMV. Leuk :) helemaal toen ik zag dat er toegangskaarten bij zaten voor de TT in Assen. Wel jammer dat het voor de TT van 2011 is. :+
Leuk zo'n dooie mus :z

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Over de TT, ik wil er dit jaar (voor het eerst) naartoe gaan, met de motor ook. Meer voor het gebeuren er omheen dan de race moet ik toegeven :P zijn er mensen die ervaring met de diverse campings hebben? Wat is nou dé TT camping om naartoe te gaan? Dus met de minste regels :+

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 23-02-2012 09:58 ]

Vaak bu'j te bang!

• M14

M14

FlotterPower schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:59:

Wat betreft het aantal cilynders, tja. Twee is wat meer werken en wat onrustiger maar ook wel zo leuk om lekker de toeren in te (moeten) jagen. Vier is wel weer wat relaxter rijden. :P
Ga maar eens wat proefritten maken ;). Voor de rest sluit ik me bij Pilatus aan.
-tom-562 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:58:
Over de TT, ik wil er dit jaar (voor het eerst) naartoe gaan, met de motor ook. Meer voor het gebeuren er omheen dan de race moet ik toegeven :P zijn er mensen die ervaring met de diverse campings hebben? Wat is nou dé TT camping om naartoe te gaan? Dus met de minste regels :+
Als je met die insteek naar de TT gaat, ga je niet veel van de races meekrijgen denk ik :P.

Waarom wil je eigelijk met de motor gaan? Daar rondrijden gaat je boetes opleveren, spullen meezeulen, zoals een tent, is niet praktisch met de fiets die jij hebt. Wanneer het slecht weer is moet je dat ding de drek in rijden.

Ik ben 10 jaar op rij naar de TT gegaan (en een aantal jaren Superbike). We verbleven in een hotel in Rolde. Op de dag zelf reden we naar het station van Assen. Daar de auto parkeren en met de bus naar het circuit. Idealer dan dat kan niet :).

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik wil het hele sfeertje eromheen proeven :) Boetes, tja, m'n demper heeft E-keur met dB-killer, en eerlijk gezegd ben je mooi stom als je te hard gaat rijden richting Assen rond die periode, dat weet je van te voren.
Praktisch, tja, met een grote rugzak kom ik een heel eind, tentje knoop ik wel achterop de motor bij een maat van me (oude Yamaha XS) :P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:45:
Gefeliciteerd!
Ff een vraagje tussendoor, is het voor ieder circuit (hier in de regio/rondom Nederland dan :P) verplicht om een dubbel-D sluiting voor je helm te hebben? Ik ga vrijdag kijken voor een andere helm (op de motorbeurs of bij Termaat), anders gaat dat voor mij een pré worden.
ja dat is wereldwijd zelfs zo,
Plus als je eenmaal dubbel D gewend bent, is het de enige sluiting die je makkelijk met 1 hand kan bedienen die altijd goed "aan" zit.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En na wat oefening krijg je 'm ook met handschoenen aan wel dicht :)

Verwijderd

ik doe niets anders,
Ik heb een shoei XR1000

door de "lus" los te maken tot op het punt dat deze bijna los komt, kun je gewoon je helm op en af zetten als je de lus naar het kin stuk trekt,
Hierdoor kan ik met (winter)handschoenen aan, mijn helm op en af zetten met maar 1 hand...
ik wil nooit anders meer...

plus het is het veiligste systeem dat er is...

• Widow
steveman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:35:
En na wat oefening krijg je 'm ook met handschoenen aan wel dicht :)
Haha nou het lukte me anders niet die ene keer dat ik het vergeten was.. met 150kmpu op de duitse snelweg, stromende regen, en ik met mn dikke winterhandschoenen dat lusje proberen aan te trekken. Toch maar gestopt :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mja winterhandschoenen heb ik geen ervaring mee...

... koude knuisten wel :+

Volgens mij heeft de Spaanse regering ieder recessieslachtoffer aan het werk gezet op de weg.

Dios mios! Wat een gave wegen hebben ze hier! Alles asfalt, en mooi en schoon!

Eervolle vermelding voor de TV-2401 en de BV-1115 oid. When in Catalunya... Camelbak volgooien, paar mueslirepen mee en Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif maar!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hi8GN.jpg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:19:
[...]
ja dat is wereldwijd zelfs zo,
Plus als je eenmaal dubbel D gewend bent, is het de enige sluiting die je makkelijk met 1 hand kan bedienen die altijd goed "aan" zit.
Met één hand? Hmmm...ik ben denk ik zwaar motorisch geremd, maar dat truukje krijg ik nooit voor elkaar. Iemand zei me dat je 'm nooit helemaal los hoeft te maken. Maar die persoon heeft denk ik een smaller gezicht of er is iets geks met mij aan de hand, want mijn neus ging er bijna af. En het flapje zat tot het kraaltje dat 'm tegen houdt. Hij kon dus niet verder los (Schuberth S1Pro).
Nee, waar het ook aan ligt, ik krijg dat ding nooit van z'n jezusleven met één hand dicht.

Dat ie altijd goed zit geloof ik wel. Hoewel dat al wat minder wordt als er een dikke winterbalaklava's/halswarmers tussen zitten. Je moet dan oppassen dat je 'm niet te los laat zitten. Je hebt dan net even iets minder gevoel.

Ik ben ook geen tegenstander van die dubbel d. Ik zie de voordelen wel, alleen vind ik zelf de kliksluiting van mijn Schuberth C2 fijner. En net zo veilig.

• PilatuS
  • Niet online
En net zo veilig.
Alleen als het net zo strak zit. Er zijn een hoop mensen die het te los hebben zitten, dan is het zeker onveiliger. Nu maakt Schuberth goede spullen maar er zijn genoeg helmen waarbij de sluiting bij teveel kracht los schiet.

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:46:
er zijn genoeg helmen waarbij de sluiting bij teveel kracht los schiet.
gelukkig wel :Y liever me helm achterlaten onder de vangrail en zonder het gras in. dan dat ik onthoofd word door een te sterke sluiting.
Pagina: 1 ... 323 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.