Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 322 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.844 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

Moet zeggen, dit is toch wel een mooie redding van een crash.
mischien een gevoelige enkel achteraf, maar ziet er wel gaaf uit

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

'Ik weiger te vallen' d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:38:
Moet zeggen, dit is toch wel een mooie redding van een crash.
mischien een gevoelige enkel achteraf, maar ziet er wel gaaf uit

[video]
daarom steken sommige hun been uit 8)7

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bekend filmpje ja haha. Maar lijkt me toch dat je je evenwicht voor een deel kwijt bent als je je been uitsteekt?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Joopieboy schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:02:
Bekend filmpje ja haha. Maar lijkt me toch dat je je evenwicht voor een deel kwijt bent als je je been uitsteekt?
Je maakt dan een driehoekje waarlangs je beweegt. geeft juist meer stabiliteit

And it goes BRAAAAAPP!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
ROFLASTC schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:14:
[...]

U gaat door voor de koelkast! ;)

Daarnaast is het ook gewoon bittere noodzaak aangezien je stepjes over het asfalt schuren en een stukje omhoog klappen waardoor er geen ruimte meer is voor je voet om op te staan.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Agh, je ziet 't zelfs tijdens de Moto-GP dat rijders dat (geheel onbewust) doen :Y

Wie is er hier nog nooit met z'n (trap) fiets bijna van de weg de berm in gereden en heeft die handeling toen ook geheel intuïtief uitgevoerd?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ROFLASTC schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:14:
[...]

Aha ok, toch maar eens inlezen in de SM theorie, tips? :)
wimmel_1 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:47:
Agh, je ziet 't zelfs tijdens de Moto-GP dat rijders dat (geheel onbewust) doen :Y

Wie is er hier nog nooit met z'n (trap) fiets bijna van de weg de berm in gereden en heeft die handeling toen ook geheel intuïtief uitgevoerd?
Bij de mountainbike cursus werd juist aangeleerd om de voeten op de trappers te houden. Veel reden ook met click pedalen, dus dan moet je dat wel. :X

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:47:

met ijzel en dan 3x rond gaan _/-\o_

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jij moet ook altijd ALLES uitproberen onder de meest extreme onstandheden, hè _O_

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DECOY88 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:57:
[...]

met ijzel en dan 3x rond gaan _/-\o_
Lol :P Haha!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:05:
Jij moet ook altijd ALLES uitproberen onder de meest extreme onstandheden, hè _O_
glad asfalt voetje neerzeten maar me voet had net iets meer grip dan me fiets dus ging ik met het hele spul rond _O-

je moet alles een keer gedaan hebben in je leven d:)b

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Over het algemeen kun je dood gaan het beste tot het laatst bewaren, heb je meer tijd om de rest van 'alles' te doen :P

leeg

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Ach, als je in je achterhoofd houdt dat dat 1 van de dingen is die je wilt proberen, is het ook geen probleem wanneer een andere uitdaging per ongeluk iets anders uitpakt :).

Relativeren ... Heerlijk :*).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M14 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:05:
Ach, als je in je achterhoofd houdt dat dat 1 van de dingen is die je wilt proberen, is het ook geen probleem wanneer een andere uitdaging per ongeluk iets anders uitpakt :).

Relativeren ... Heerlijk :*).
"There is no such thing as failure there is only early attempts at success!"

Abraham Lincoln hád 't kunnen zeggen, maar.....

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:27

steveman

Comfortabel ten onder

Hij moest zo nodig naar het theater?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:17:
[...]
"There is no such thing as failure there is only early attempts at success!"
Hoewel...
"If at first you fail, then...so much for skydiving.." :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:15

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9jBN4pI4EG0ZvSj2PmS9dl5j/medium.jpg

:X :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

U gaat voor de duurste bonk roest ever?
Joopieboy schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:54:
[...]

Aha ok, toch maar eens inlezen in de SM theorie, tips? :)
klik

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/261713/images/versys-off-road.jpg

Toolkit!!!!

[ Voor 25% gewijzigd door ROFLASTC op 08-02-2012 12:27 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-01 14:14

JaltaH

meh

zo... hoe ziet je motor er wel niet uit dan? :P

Heeft er iemand hier ervaring met het online bestellen van banden (bv motorbandenmarkt.nl), afleveren bij een aangesloten garage en dan een afspraak maken voor het wisselen? Als ik de prijzen vergelijk met een 'normale' motorwinkel scheelt dat behoorlijk, ipv van 500 euro kost het ineens 300-en-een-beetje voor een set MPR3's.

Ik ken echter geen van de aangesloten bedrijven, het zijn zelfs soms particulieren. Iemand goede ervaringen met een garage in de buurt van Utrecht, die het geen probleem vind om niet zelf de banden te leveren?

Careful. We don't want to learn from this.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Als je in ZuidHolland of Utrecht woont, is www.motormike.nl goed te doen, zit in Bleiswijk. Mijn MPR2's waren (inc montage) ~330euro.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:01

-tom-562

Oliesjeik

Een aantal motorzaken monteren geen "internetbanden", of tegen duur tarief :P

Vaak bu'j te bang!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:04
www.afsmotorparts.nl/

Ook niet duur, en monteerd ze gewoon.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:15

DinX

Motormuis

Wereldkampioen MotoGP heeft geen motorrijbewijs

Motorracer Jorge Lorenzo heeft deze week een opvallende onthulling gedaan. De Spaanse wereldkampioen in de MotoGP van 2010 blijkt nog niet over een motorrijbewijs te beschikken. De Mallorcaan heeft inmiddels wel zijn theorie gehaald, maar volgt nog steeds praktijklessen.

"Ik heb wel mijn autorijbewijs gehaald op mijn achttiende'', zegt de 24-jarige coureur uit het fabrieksteam van Yamaha. "Ik heb het tot nu toe niet nodig gehad, want om te mogen racen heb je geen rijbewijs nodig. Maar nu wil ik wel graag ook op de gewone weg en in de stad motorrijden.''

De lessen vallen hem niet mee, bekent Lorenzo. "Mijn leraar is de enige in de wereld die tegen me zegt dat ik langzamer moet rijden. Daar moet ik dus voortdurend op letten, want ik heb nooit geleerd om langzaam te rijden op de motor'', aldus de man die al op 15-jarige leeftijd zijn debuut maakte in het WK wegrace.
:+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DECOY88
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://photos.motogp.com/2012/02/06/jorge_lorenzo_01_slideshow_169.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photos.motogp.com/2012/02/06/jorge_lorenzo_02_slideshow_169.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photos.motogp.com/2012/02/06/jorge_lorenzo_03_slideshow_169.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 08-02-2012 13:53 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zou hij de langzame oefeningen juist makkelijk of moeilijk vinden? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol dat is wel humor. :P

Ik had trouwens juist moeite met de langzame oefeningen ondanks bijna 3 jaar crossen... :+
Flauw _O-

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59
En dan gaat ie op de motor zitten met sportschoenen aan. Dat mocht van mijn instructeur niet eens. Op z'n minst hoge stevige schoenen en ga zsm laarzen halen.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

_Apache_ schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:33:
Als je in ZuidHolland of Utrecht woont, is www.motormike.nl goed te doen, zit in Bleiswijk. Mijn MPR2's waren (inc montage) ~330euro.
Ik liet mpp 2cts monteren voor minder bij NH motoren.nl

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Korvaag schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:58:
En dan gaat ie op de motor zitten met sportschoenen aan. Dat mocht van mijn instructeur niet eens. Op z'n minst hoge stevige schoenen en ga zsm laarzen halen.
Ja precies, lekker als je motor op je enkel klapt zo. :X

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Instructeur vzikz ook niet. in nederland denken we doorgaans dat het heel erg is als je iets niet superveilig maakt. Want stel je voor politie, je baas de verzekering...

And it goes BRAAAAAPP!

• Korvaag
In Nederland denken we na over het feit dat mensen instructie nodig hebben en dat je ze dus dat soort dingen vertelt. Weet een beginnende motorrijder veel (nu gaat dat hier ff niet op maargoed). Taak van de instructeur en je theorieboekje is je vertellen dat beschermende motorkleding nodig is om verergering van verwondingen te voorkomen.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
Over een paar weken op MotoGP.com:

"Lorenzo will miss first race due to broken ankle he got during motorcycle lessons"

Dat zou wat zijn. Maar hij heeft wel kniebescherming aan.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mja, maar aan de andere kant, een coureur moet toch wel de gevolgen kunnen inschatten van een (lullig) foutje? In zijn geval: een mogelijke blessure, mogelijk zelfs geen deelname aan het kampioenschap. Juist een coureur moet toch weten dat beschermende kleding een groot verschil kan maken?

Sterker nog, het zou me niks verwonderen dat er in zijn contract staat dat hij geen gevaarlijke dingen mag doen, of in ieder geval geen onnodige risico's nemen. Een coureur zeggen dat hij geen gevaarlijke dingen mag doen is ook zoiets. :P

Zo zijn er een hoop ijshockeyschaatsers die van hun werkgever niet mogen meedoen aan Red Bull's Crashed Ice, omdat de risico's op blessures te groot zijn.

Wat ik dan wel weer interessant vind: een uitwijkoefening, of een snelle slalom; zou hij die ietsje sneller doen dan iemand anders? :P

/\ GMTA.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-02-2012 09:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
DrivinUCrazy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:27:
Mja, maar aan de andere kant, een coureur moet toch wel de gevolgen kunnen inschatten van een (lullig) foutje? In zijn geval: een mogelijke blessure, mogelijk zelfs geen deelname aan het kampioenschap. Juist een coureur moet toch weten dat beschermende kleding een groot verschil kan maken?

Sterker nog, het zou me niks verwonderen dat er in zijn contract staat dat hij geen gevaarlijke dingen mag doen, of in ieder geval geen onnodige risico's nemen. Een coureur zeggen dat hij geen gevaarlijke dingen mag doen is ook zoiets. :P

Zo zijn er een hoop ijshockeyschaatsers die van hun werkgever niet mogen meedoen aan Red Bull's Crashed Ice, omdat de risico's op blessures te groot zijn.

Wat ik dan wel weer interessant vind: een uitwijkoefening, of een snelle slalom; zou hij die ietsje sneller doen dan iemand anders? :P

/\ GMTA.
Ja, want motogp coureurs doen in het winterseizoen niet aan motorcross (rossi) of rijden voor hun lol of voor sponsors rond op supermoto's. En F1-coureurs rijden ook niet voor de lol in rally's mee?

Vreemd is het misschien wel, maar het gebeurt zonder meer. En ik denk dat het risico op blessures door het niet dragen van beschermende kleding voor Lorenzo net zo groot is als dat ik op de fiets stap.

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
Marc Rademaker schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:54:
[...]

Ja, want motogp coureurs doen in het winterseizoen niet aan motorcross (rossi) of rijden voor hun lol of voor sponsors rond op supermoto's. En F1-coureurs rijden ook niet voor de lol in rally's mee?

Vreemd is het misschien wel, maar het gebeurt zonder meer. En ik denk dat het risico op blessures door het niet dragen van beschermende kleding voor Lorenzo net zo groot is als dat ik op de fiets stap.
Per werkgever zit daar veel verschil in.
Er zijn best wat verhalen bekend van Formule 1 coureurs die niet op mochten stappen op een racemotor.

iRacing Profiel

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Joh relax Lorenzo deed ff een persmomentje voor de fotograaf. Hij heeft meer risico op heftiger letsel met z'n racepak aan in de GP dan in zn gympies op de weg.

Edit: Redbull crashed ice is een rare sport maar vziw komt het uit canada, dus vandaar }:)

And it goes BRAAAAAPP!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:06
voor wie de thermoaanbieding gemist heeft, er is er nog een kennelijk:
http://www.dealdonkey.com/homepage/deal#

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

soepah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:05:
voor wie de thermoaanbieding gemist heeft, er is er nog een kennelijk:
http://www.dealdonkey.com/homepage/deal#
Ik had een xxl setje besteld via de vorige aanbieding. Nog niks van gemerkt eigenlijk. Iemand anders m al binnen?

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:27

steveman

Comfortabel ten onder

frankivo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:10:
[...]

Per werkgever zit daar veel verschil in.
Er zijn best wat verhalen bekend van Formule 1 coureurs die niet op mochten stappen op een racemotor.
Ewan McGregor mocht bij het maken van een of andere film helemaal niet motorrijden volgens z'n contract. (En dat terwijl ze op Man waren...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Hier nog plannen voor de motorbeurs in Utrecht? Zelf nog nooit geweest, geen idee of het wat waard is.

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Als je echt spullen nodig hebt, kan je makkelijk tegen een koopje lopen. Opzich is het wel fijn omdat heel veel assortiment op 1 plek is dan, ipv in een aantal winkels.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben van plan om ook te gaan. Ik maak van te voren een lijstje met spullen en prijzen die ik wil hebben. Ik wil o.a. een nieuwe helm, en m'n oog is gevallen op de HJC R-PHA Ben Spies replica
Afbeeldingslocatie: http://media.bogotto.eu/images/350px/BEN_SPIES_MONSTER.jpg
Kost bij Termaat 499 euro's, nu krijg ik daar vast wel wat korting, maar ben gewoon benieuwd (en hoe hij zit natuurlijk).
Ook wil ik kijken voor een fatsoenlijke rugzak, heb nu de Alpinestars Tech Aero backpack, daar past ook mooi een backprotector van alpinestars in
Afbeeldingslocatie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/ShopImages/atechaerovoorkant.jpg

Vaak bu'j te bang!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:55

Bergie

Lekker belangrijk...

Ach het is wel een leuk dagje uit :P Het is er alleen erg druk dus ergens rustig bij staan kijken etc is er niet echt bij.

Yamaha MT-09

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik twijfel nog een beetje, ik zal sowieso met het OV moeten gaan dan. :P

En die Alpinestars tas is een goeie tip ja. :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vorig jaar geweest, was wel leuk, maat van mij was aan het lessen destijds en had dus kleding nodig, dus motorbeurs is dan wel een ideale plek. Prijzen zijn wel ok, maar het assortiment op zo'n beurs is vrij groot.

Dit jaar ga ik ook wel ff, voornaamste reden is dat ik de Ducati 1199 Panigale moet zien en ook een beetje de Ducati Streetfighter 848. :)
Ga dit jaar wel meteen de eerste dag, vorig jaar ben ik op een van de laatste dagen gegaan en toen was er bijna niets meer in mijn maat :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel ok, als in er is wel korting edg? Of valt dat ook tegen?

Ik heb nog een motorjack nodig en broek...

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:42:
Wel ok, als in er is wel korting edg? Of valt dat ook tegen?

Ik heb nog een motorjack nodig en broek...
je heb veel keuze. was 2 jaar terug voor zomer handschoenen aan het kijken. maar mijn maat had niemand. maar een week later voor hetzelfde geld bij de dealer in de buurt gehaald :Y

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik weet niet of ik er zelf (persoonlijk dan) een compleet pak zou kopen. Voor een pak heb je toch vaak wat meer advies en tijd nodig dan b.v. handschoenen of een helm naar mijn idee. Lijkt mij dat ze op zo'n beurs nogal gehaast zijn enzo

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Probleem met die beurs is dat ze alleen spul meenemen wat ze kwijt willen. Nieuwe modellen zie je er niet in de aanbieding. Ik was in de markt voor een nieuwe Schuberth, maar ze hadden alleen het oude model voor wènig. Zo gaat het met veel spullen. En ze schreeuwen soms heel hard dat iets een aanbieding is, en vervolgens zie je het overal voor die prijs of goedkoper.
Je moet dus precies weten wat je zoekt en/of toegang hebben tot actuele prijzen (met een smartphone niet moeilijk meer tegenwoordig) zodat je weet of ze je een 'aanbieding' verkopen. Maar als je goed oplet en je vooraf oriënteert vwb de prijzen, kun je best wel wat leuks meenemen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

^^

Beurs in Utrecht is vaak alleen maar een hoog "Déja-Vu" gehalte van het vorige jaar of verder terug IMHO. Véél aanbod van tweedehands motoren die je normaal ook bij de dealers ziet staan, nog meer kleding uit collecties van vorig jaar of ouder... En weinig nieuwe motoren of andere interessante zaken (één hal waarbij een aantal importeurs 't gewoon af laten weten en je een dealerstand aantreft).

edit:
Pak de plattegrond van een jaar eerder en je vind "alles" ...

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 09-02-2012 23:57 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ja, maar als je wil gaan shoppen voor motordingen is het leuk en handig om alles op 1 plaats te hebben. Zie het als een grote rommelmarkt.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:48:
Véél aanbod van tweedehands motoren die je normaal ook bij de dealers ziet staan
Dat is juist erg handig als je je aan het orienteren bent op een andere motor. En je kunt nog proberen wat handel te drijven op de laatste dag. Dan zijn ze een beetje murw. Volgens mij is dit het goede moment om het onderste uit de kan te halen. Door de crisis verkopen ze niet zoveel meer. Behalve BMW dan, maar daar snappen ze zelf ook niets van
nog meer kleding uit collecties van vorig jaar of ouder...
Oud, maar nog goed. Als je de prijs goed in de gaten houdt, kun je best wel wat leuks vinden. Als je echt wat wilt kopen, moet je vooraf al een beetje op internet rondkijken wat de prijzen zoal doen. Want zoals ik al zei zetten ze er alleen een bordje 'beursaanbieding' op zonder iets aan de prijs te doen.

Maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Als je iets moois hebt gekocht voor de prijs die jij ervoor wilde betalen is het toch allemaal ok?

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
De termen "Oud" en "korting" hoor je ook gewoon bij de dealer als je voor kleding gaat kijken. Daarvoor hoef je naar mijn mening niet naar de motorbeurs.

Mijn pak, helm en handschoenen zijn ook oude kleuren van "het vorige seizoen" en hebben me daarom wat extra korting opgeleverd.

De kleurstelling van m'n helm gaat er uit, dus kreeg ik nu 20% korting terwijl een 2011 kleur voor mij niet oud is.
Het pak wat ik nu heb hing bij de dealer naast een ander model waar korting op zat. Omdat het de laatste maat was, en ook een 2011 model, kreeg ik €150,- korting.
En ook op de handschoenen kreeg ik 10% kroting wegens een 2011 kleurstelling.

Mij hoor je niet klagen maar naar mijn idee kun je, wanneer je op het juiste moment gaat, ook bij de dealer leuk spul met goede kortingen scoren.

al ga ik op de beurs nog wel kijken voor een thermoshirt met korte mouwen en lange sokken voor in de laarzen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dus eigenlijk kan ik dan net zo goed in de auto naar Aachen, daar ben ik nog sneller ook (half uurtje) en daar eens rond shoppen. :+

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
Ik ben vorig jaar voor het eerst naar de motorbeurs geweest, niet zozeer voor de koopjes maar gewoon voor de gezelligheid een dag weg met een kameraad van me en zijn pa (allebei ook motorrijders). Daarnaast was ik er toen nog niet van overtuigd wat voor zithouding goed voor me was dus ik heb daar ook wat motoren geprobeerd.

Hier en daar zijn producten best goedkoop te vinden, maar om echt goedkoop kleding te scoren kun je denk ik beter een kortingsdag afwachten of de outlet bekijken van je lokale motorwinkel.

Dit jaar ga ik ook weer, met diezelfde gozer en zijn vader, maar dit jaar gaat m'n vriendin ook mee. Ik ben van de Kawasaki supersports, die kameraad is van de Triumph supersports en nakeds, zijn vader is van wat meer bescheiden nakeds (CB600, etc) en m'n vriendin is los op KTM supermotards. Dat worden weer leuke gesprekken :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:36:
Mm dus eigenlijk kan ik dan net zo goed in de auto naar Aachen, daar ben ik nog sneller ook (half uurtje) en daar eens rond shoppen. :+
In Oktober is 't weer "InterMOT" in Köln ... Da's tenminste wél een leuke beurs om te gaan kijken. Is maar eens in de twee jaar, maar daar (én op de EICMA in Milan) staan wél de nieuwe introducties van de grote merken + vaak ook interessante nieuwe merken en ontwikkelingen.

Verwijderd

Zojuist terug van Heteren, bij de Harley dealer aldaar 2 nieuwe modellen gezien (soort pre-show? aangezien de datum op de sites 11 februari is)

De 72 old school :) en nieuwe soft tail die er erg bruut uit zag, ook al ben ik geen fan van mat zwart.

zelf een klein (voor)afspraakje gemaakt om mijn Sportster XL1200 low in te ruilen voor een Super Low

Leuk uitje. Zaterdag misschien nog even naar Veghel, kijken of er daar een betere deal te sluiten is tijdens de onthulling aldaar :)

• Alexji
Vanochtend spekglad hier, mooi de auto gepakt. Hopen dat het blijft dooien met een paar flinke regenbuien zodat die pekeltroep ook weg is.

Verwijderd

Volgens mij snappen de meesten mensen hier de motor jaar beurs niet helemaal.

Vroeger, (nog voor de tijd van sites als motoroccasion.nl etc etc) was het DE plek, om 2de hands aanbod te vergelijken en goed je slag te kunnen slaan.
Je kon gewoon tegen een dealer zeggen waarom zou ik deze kopen als er 30 meter verder eenzelfde motor staat voor 200€ minder. Dat was namelijk niet zo overzichtelijk zoals het nu is.

Dankzij internet is dat niet meer zo heel relevant en zie je ook minder 2de hands motoren op de beurs en meer stands met rand gebeuren.
Echter er zit maar een bepaalde marge op spullen, vaak zul je zien dat dit soort "koopjes" maar een paar procent goedkoper uitvallen als wanneer je gewoon naar de dealer zou zijn gegaan.
(Overjarige helm voor 25% korting op beurs, en mischien wel 15% of 20% bij de dealer)

-edit- dus dan verdien je eigenlijk net je entree geld weer terug

Dus tegenwoordig kun je die beurs beter gebruiken om je een beetje te orienteren, en gewoon een dag lang lekker tussen de motoren te slenteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 11:30 ]

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:10:
Volgens mij snappen de meesten mensen hier de motor jaar beurs niet helemaal.

Vroeger, (nog voor de tijd van sites als motoroccasion.nl etc etc) was het DE plek, om 2de hands aanbod te vergelijken en goed je slag te kunnen slaan.
Je kon gewoon tegen een dealer zeggen waarom zou ik deze kopen als er 30 meter verder eenzelfde motor staat voor 200€ minder. Dat was namelijk niet zo overzichtelijk zoals het nu is.

Dankzij internet is dat niet meer zo heel relevant en zie je ook minder 2de hands motoren op de beurs en meer stands met rand gebeuren.
Echter er zit maar een bepaalde marge op spullen, vaak zul je zien dat dit soort "koopjes" maar een paar procent goedkoper uitvallen als wanneer je gewoon naar de dealer zou zijn gegaan.
(Overjarige helm voor 25% korting op beurs, en mischien wel 15% of 20% bij de dealer)

-edit- dus dan verdien je eigenlijk net je entree geld weer terug

Dus tegenwoordig kun je die beurs beter gebruiken om je een beetje te orienteren, en gewoon een dag lang lekker tussen de motoren te slenteren.
Vervang in dit verhaal motor door PC en je beschrijft de HCC-dagen :P

iRacing Profiel

Verwijderd

Leuke aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft: de film "fastest" over de MotoGP / Rossi. (vervolg op "faster").

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Alexji schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:48:
Vanochtend spekglad hier, mooi de auto gepakt. Hopen dat het blijft dooien met een paar flinke regenbuien zodat die pekeltroep ook weg is.
Hier in Leiden zijn de wegen igg weer boven 0 en nat dus dat gaat de goede kant op. fftjes 2 dagen nattigheid en we kunnen weer :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Yeps, met een beetje geluk op de motor naar de Motorbeurs ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nooit gedacht dat ik zo opgelucht zou zijn met miezerig regenweer vlak boven het nulpunt.

Dat gezegd, vorige week ook gewoon doorgereden, maar wel met ijskoude vingers. Todo voor volgend vriesbui: handvatverwarming weer aan de praat krijgen :o

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Verbaast me trouwens hoe snel de sneeuw/prut weg is. Hier op de parkeerplaats is het al helemaal weg. Op de weg is er al helemaal niets meer van te zien.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dion_b schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:16:
Nooit gedacht dat ik zo opgelucht zou zijn met miezerig regenweer vlak boven het nulpunt.

Dat gezegd, vorige week ook gewoon doorgereden, maar wel met ijskoude vingers. Todo voor volgend vriesbui: handvatverwarming weer aan de praat krijgen :o
Nou op de lesmotor had ik zelfs met handvatverwarming nog koude duimen. 8)7

• Paul
  • Laatst online: 18:35
_Apache_ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:51:
Verbaast me trouwens hoe snel de sneeuw/prut weg is. Hier op de parkeerplaats is het al helemaal weg. Op de weg is er al helemaal niets meer van te zien.
Ook als het vriest verdampt het langzaam; er is niks bijgekomen en het was al ruim een week aan het verdwijnen :)

Omdat het gisteren nog zo ontzettend glad was vandaag toch weer met de trein, maar onderweg bleek dat ik eigenlijk wel met de motor had gekunnen. Oh well :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-01 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Paul schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:37:
[...]
Ook als het vriest verdampt het langzaam; er is niks bijgekomen en het was al ruim een week aan het verdwijnen :)

Omdat het gisteren nog zo ontzettend glad was vandaag toch weer met de trein, maar onderweg bleek dat ik eigenlijk wel met de motor had gekunnen. Oh well :P
Vergis je niet.. het was net nog verradelijk glad. Ik heb diverse fietsers en een scooter op hun bek zien gaan/liggen.

• Widow
Ken. schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:14:
[...]

Vergis je niet.. het was net nog verradelijk glad. Ik heb diverse fietsers en een scooter op hun bek zien gaan/liggen.
Lokale gladheid inderdaad, hier op school ook genoeg leerlingen vanochtend die onderuit waren gegaan. Maar de sneeuw trekt wel snel weg inderdaad, ik stond vanochtend onder een spoorbrug en het water stroomde er echt vanaf. Voelt ook heerlijk warm nu :) nog ff en ik kan weer motorrijden :D

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-01 14:14

JaltaH

meh

Idd, vanochtend 3 graden volgens de auto, maar het voelde heerlijk. :P
Straks de accu maar weer eens terugzetten in de motor...

Careful. We don't want to learn from this.

Verwijderd

ja idd laten we hopen dat we weer snel kunnen rijden! :9~
en accu idd net weer opgeladen! :*)
heeft er iemand hier trouwens ervaring met handschoenverwarming via accu?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:50:
heeft er iemand hier trouwens ervaring met handschoenverwarming via accu?
Heu, zowat 999 voorgaande posts heb ik de indruk... 't was nogal een populair topic hier laatst. Zoek ff terug.

• dion_b
  • Laatst online: 15:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joopieboy schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:42:
[...]

Nou op de lesmotor had ik zelfs met handvatverwarming nog koude duimen. 8)7
Uhuh, echt comfortabel is anders. Maar het is wel uit te houden. Vorig jaar toen m'n rechterhandvat nog verwarmde bij -7C en aanvriezende mist nog prima A'dam -> Marum kunnen rijden. Zat toen wel vrijwel continu met linkerhand bij m'n kruis ipv aan het stuur, en rechterhand was niet helemaal blij, maar het ging wel.

Vanochtend startte de motor ook een stuk makkelijker dan vorige week. Gewoon throttle advancer vol open, dotje gashendel aantrekken en startknop indrukken. Broooeeem :)

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 14-02-2012 13:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:20:
[...]

Heu, zowat 999 voorgaande posts heb ik de indruk... 't was nogal een populair topic hier laatst. Zoek ff terug.
ow sorry had ik niet in de gaten :F bedankt zal ff kijken :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:37:
[...]

Lokale gladheid inderdaad, hier op school ook genoeg leerlingen vanochtend die onderuit waren gegaan. Maar de sneeuw trekt wel snel weg inderdaad, ik stond vanochtend onder een spoorbrug en het water stroomde er echt vanaf. Voelt ook heerlijk warm nu :) nog ff en ik kan weer motorrijden :D
Hey ga jij stomtoevallig dit weekend bij Verpalen zijn?

And it goes BRAAAAAPP!

• Serotonine
  • Laatst online: 25-01 15:41
JaltaH schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:27:
Idd, vanochtend 3 graden volgens de auto, maar het voelde heerlijk. :P
Straks de accu maar weer eens terugzetten in de motor...
Het voelde heerlijk? het was heerlijk vanmorgen. Na anderhalve week weer de brommer gestart. Klein beetje kuren maar naar heel even aanrennen deed ie het weer perfect.
Straks weer heerlijk de piraat uithangen op de A10 op weg naar huis

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik hoop echt zo dat we aan het eind van de maand/begin maart een mooi droog zonnig en relatief warm (+10 graden) weekend krijgen. Heb echt zo zin om te rijden 8)
[/mooiweerrijder modus]

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-tom-562 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:59:
Ik hoop echt zo dat we aan het eind van de maand/begin maart een mooi droog zonnig en relatief warm (+10 graden) weekend krijgen. Heb echt zo zin om te rijden 8)
\[/mooiweerrijder modus]
same here... Ik wil de opgelapte vering uitproberen :P Must go fastah

And it goes BRAAAAAPP!

• Alexji
Ik hou de Domeinen RZ nog wel eens in de gaten, maar daar valt ook geen pijl op te trekken. Met die marges die er nog overheen komen en het bijkomende feit dat je alleen mag kijken moet je echt maar een gok wagen. Meer voor handelaren denk ik?

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 16:36

Bob

\[/mooiweerrijder modus]
Ik hoop dat het dit weekend +5 graden is en even niet regent. Da's mijn limiet. :) Is er hier volk dat ijzel riskeert?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

\[/mooiweerrijder modus]
Amen...
Als het langer dan een paar dagen +10 dreigt te worden ga ik de blade toch uit de stalling halen :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dion_b schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:45:
[...]

Uhuh, echt comfortabel is anders. Maar het is wel uit te houden. Vorig jaar toen m'n rechterhandvat nog verwarmde bij -7C en aanvriezende mist nog prima A'dam -> Marum kunnen rijden. Zat toen wel vrijwel continu met linkerhand bij m'n kruis ipv aan het stuur, en rechterhand was niet helemaal blij, maar het ging wel.

Vanochtend startte de motor ook een stuk makkelijker dan vorige week. Gewoon throttle advancer vol open, dotje gashendel aantrekken en startknop indrukken. Broooeeem :)
Het ging ook wel, maar echt plezierig is anders inderdaad. :P
Merk wel dat goeie kleding echt veel uitmaakt met dit weer.

• Widow
ROFLASTC schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:46:
[...]

Hey ga jij stomtoevallig dit weekend bij Verpalen zijn?
Nee, wat dan? Hebben ze een leuke KTM meeting :+ ?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alexji schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:10:
Ik hou de Domeinen RZ nog wel eens in de gaten, maar daar valt ook geen pijl op te trekken. Met die marges die er nog overheen komen en het bijkomende feit dat je alleen mag kijken moet je echt maar een gok wagen. Meer voor handelaren denk ik?
Ja, het is echt een gok. Handelaren en mensen die de gok durven nemen of op zoek zijn naar een hobbybak om te kanibaliseren. Soms zitten er ook defecte motoren tussen. Die kunnen wel leuk als donor dienen.
Maar ik zou persoonlijk toch liever eerst een proefritje willen maken.
Maar als je handig bent en een mooie werkplaats hebt, zou je er een paar kunnen kopen en dan opknappen. Of je daar veel op verdient is vers 2, maar je bent wel lekker bezig... ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:56:
[...]

Nee, wat dan? Hebben ze een leuke KTM meeting :+ ?
Als je dr bent wel :>

1dayfly heeft het thermo ondergoed gebeuren verscheept, zal mij benieuwen of goedkoop duurkoop blijkt

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
ROFLASTC schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:45:
[...]

Als je dr bent wel :>

1dayfly heeft het thermo ondergoed gebeuren verscheept, zal mij benieuwen of goedkoop duurkoop blijkt
Ow zo :D ik moet nog wel wat boutjes en rommel hebben, ik zal eens kijken of ie dat heeft liggen. Anders rij ik zaterdag wel ff die kant op, wss in de auto gezien de weersverwachting :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:42:
[...]

Ow zo :D ik moet nog wel wat boutjes en rommel hebben, ik zal eens kijken of ie dat heeft liggen. Anders rij ik zaterdag wel ff die kant op, wss in de auto gezien de weersverwachting :+
tss beetje water.... Ik ben er sowieso wel zaterdag rond 12.00

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
Ja water, en 1000 ton zout wat er nog ligt :+ maandag is er nog gestrooit he :P ik heb ze gemailt, kijken of ze alles op voorraad hebben.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:25:
Ja water, en 1000 ton zout wat er nog ligt :+ maandag is er nog gestrooit he :P ik heb ze gemailt, kijken of ze alles op voorraad hebben.
boh, dat spoelt toch wel weg? Ik zie geen wit uitgeslagen asfalt meer iig

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah .... Je wil niet weten hoeveel pekel er nog op de voorruit van m'n auto komt tijdens een 110 Km. rit over de snelweg :o

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 14-02-2012 21:35 ]

• Korvaag
Inderdaad. Ik wilde vandaag even gaan rijden.. maar na een paar honderd meter auto al moeten sproeien deed mij beslissen het nog even uit te stellen :D

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ja maar wonen jullie in zuid en/of noordholland? dat in gelderland alles nog goed gezouten is boeit mij niet als mijn route maar schoon is

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maandag nog gestrooid? In de regio Arnhem/Ede strooiden ze vanochtend (8:30) nog :@

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 14-02-2012 23:11 ]

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:41:
ja maar wonen jullie in zuid en/of noordholland? dat in gelderland alles nog goed gezouten is boeit mij niet als mijn route maar schoon is
Egoïst :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:z Zoetwaterharing

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
ROFLASTC schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:44:
[...]

tss beetje water.... Ik ben er sowieso wel zaterdag rond 12.00
Antwoord gekregen Verpalen, onderdelen hebben ze ook op voorraad, dus ik rij zaterdag wel ff langs :) of er staat een 950 adv met oranje handkappen, of een zwarte fiesta.

[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 15-02-2012 11:09 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien een vreemd moment om er over te beginnen, maar ik zat me eens te bedenken wat ik nog nodig heb voor op de motor. En eigenlijk heb ik alle noodzakelijke dingen wel. Het enige wat me nog stoorde is dat het in de zomer nogal warm kan zijn, en dat de ventilatie dan niet altijd voldoende was in mijn huidige jas.

Ter voorbereiding op de zomer ga ik me eens oriënteren voor een zomerjas. Ik heb nu een goed textielen pak van Büse wat winter-, wind- en regenbestendig is. Het type weet ik even niet, maar het is een goed pak. Er zit wel wat ventilatie in, maar ik wil straks in de zomer ook met 30+ (graden, voor de smartasses ;) ) kunnen rijden zonder in het pak te zwemmen, en dan houdt de ventilatie toch niet over.

Ik wil in de zomer ook wat woon-werk verkeer op de motor doen, dus dan kom ik automatisch bij textiel uit.

Of, ik koop een leren pak voor de zomer, en houd het huidige pak voor het woon-werk verkeer. Dan neem ik wat extra warmte maar voor lief.

Wat mij vooral opvalt, is dat er zo weinig aanbod is in doorwaai-jassen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Büse Sunday.

Heeft iemand ervaring met de Büse Sunday?

Pagina: 1 ... 322 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.