Moet zeggen, dit is toch wel een mooie redding van een crash.
mischien een gevoelige enkel achteraf, maar ziet er wel gaaf uit
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
daarom steken sommige hun been uitVerwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:38:
Moet zeggen, dit is toch wel een mooie redding van een crash.
[video]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je maakt dan een driehoekje waarlangs je beweegt. geeft juist meer stabiliteitJoopieboy schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:02:
Bekend filmpje ja haha. Maar lijkt me toch dat je je evenwicht voor een deel kwijt bent als je je been uitsteekt?
And it goes BRAAAAAPP!
U gaat door voor de koelkast!ROFLASTC schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:14:
[...]
Je maakt dan een driehoekje waarlangs je beweegt. geeft juist meer stabiliteit
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Aha ok, toch maar eens inlezen in de SM theorie, tips?ROFLASTC schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:14:
[...]
Je maakt dan een driehoekje waarlangs je beweegt. geeft juist meer stabiliteit
Bij de mountainbike cursus werd juist aangeleerd om de voeten op de trappers te houden. Veel reden ook met click pedalen, dus dan moet je dat wel.wimmel_1 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:47:
Agh, je ziet 't zelfs tijdens de Moto-GP dat rijders dat (geheel onbewust) doen![]()
Wie is er hier nog nooit met z'n (trap) fiets bijna van de weg de berm in gereden en heeft die handeling toen ook geheel intuïtief uitgevoerd?
met ijzel en dan 3x rond gaanwimmel_1 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:47:
Agh, je ziet 't zelfs tijdens de Moto-GP dat rijders dat (geheel onbewust) doen![]()
Wie is er hier nog nooit met z'n (trap) fiets bijna van de weg de berm in gereden en heeft die handeling toen ook geheel intuïtief uitgevoerd?
Lol
glad asfalt voetje neerzeten maar me voet had net iets meer grip dan me fiets dus ging ik met het hele spul rondwimmel_1 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:05:
Jij moet ook altijd ALLES uitproberen onder de meest extreme onstandheden, hè
leeg
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
"There is no such thing as failure there is only early attempts at success!"M14 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:05:
Ach, als je in je achterhoofd houdt dat dat 1 van de dingen is die je wilt proberen, is het ook geen probleem wanneer een andere uitdaging per ongeluk iets anders uitpakt.
Relativeren ... Heerlijk.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hoewel...wimmel_1 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:17:
[...]
"There is no such thing as failure there is only early attempts at success!"
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
U gaat voor de duurste bonk roest ever?
klikJoopieboy schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:54:
[...]
Aha ok, toch maar eens inlezen in de SM theorie, tips?

[ Voor 25% gewijzigd door ROFLASTC op 08-02-2012 12:27 ]
And it goes BRAAAAAPP!
zo... hoe ziet je motor er wel niet uit dan?
Careful. We don't want to learn from this.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Vaak bu'j te bang!
Wereldkampioen MotoGP heeft geen motorrijbewijs
Motorracer Jorge Lorenzo heeft deze week een opvallende onthulling gedaan. De Spaanse wereldkampioen in de MotoGP van 2010 blijkt nog niet over een motorrijbewijs te beschikken. De Mallorcaan heeft inmiddels wel zijn theorie gehaald, maar volgt nog steeds praktijklessen.
"Ik heb wel mijn autorijbewijs gehaald op mijn achttiende'', zegt de 24-jarige coureur uit het fabrieksteam van Yamaha. "Ik heb het tot nu toe niet nodig gehad, want om te mogen racen heb je geen rijbewijs nodig. Maar nu wil ik wel graag ook op de gewone weg en in de stad motorrijden.''
De lessen vallen hem niet mee, bekent Lorenzo. "Mijn leraar is de enige in de wereld die tegen me zegt dat ik langzamer moet rijden. Daar moet ik dus voortdurend op letten, want ik heb nooit geleerd om langzaam te rijden op de motor'', aldus de man die al op 15-jarige leeftijd zijn debuut maakte in het WK wegrace.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Flauw
UNOX: The worst operating system
Verwijderd
Ik liet mpp 2cts monteren voor minder bij NH motoren.nl_Apache_ schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:33:
Als je in ZuidHolland of Utrecht woont, is www.motormike.nl goed te doen, zit in Bleiswijk. Mijn MPR2's waren (inc montage) ~330euro.
Ja precies, lekker als je motor op je enkel klapt zo.Korvaag schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:58:
En dan gaat ie op de motor zitten met sportschoenen aan. Dat mocht van mijn instructeur niet eens. Op z'n minst hoge stevige schoenen en ga zsm laarzen halen.
Instructeur vzikz ook niet. in nederland denken we doorgaans dat het heel erg is als je iets niet superveilig maakt. Want stel je voor politie, je baas de verzekering...Korvaag schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:58:
En dan gaat ie op de motor zitten met sportschoenen aan. Dat mocht van mijn instructeur niet eens. Op z'n minst hoge stevige schoenen en ga zsm laarzen halen.
And it goes BRAAAAAPP!
Over een paar weken op MotoGP.com:Korvaag schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:58:
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-02-2012 09:28 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja, want motogp coureurs doen in het winterseizoen niet aan motorcross (rossi) of rijden voor hun lol of voor sponsors rond op supermoto's. En F1-coureurs rijden ook niet voor de lol in rally's mee?DrivinUCrazy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:27:
Mja, maar aan de andere kant, een coureur moet toch wel de gevolgen kunnen inschatten van een (lullig) foutje? In zijn geval: een mogelijke blessure, mogelijk zelfs geen deelname aan het kampioenschap. Juist een coureur moet toch weten dat beschermende kleding een groot verschil kan maken?
Sterker nog, het zou me niks verwonderen dat er in zijn contract staat dat hij geen gevaarlijke dingen mag doen, of in ieder geval geen onnodige risico's nemen. Een coureur zeggen dat hij geen gevaarlijke dingen mag doen is ook zoiets.![]()
Zo zijn er een hoop ijshockeyschaatsers die van hun werkgever niet mogen meedoen aan Red Bull's Crashed Ice, omdat de risico's op blessures te groot zijn.
Wat ik dan wel weer interessant vind: een uitwijkoefening, of een snelle slalom; zou hij die ietsje sneller doen dan iemand anders?
/\ GMTA.
Per werkgever zit daar veel verschil in.Marc Rademaker schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:54:
[...]
Ja, want motogp coureurs doen in het winterseizoen niet aan motorcross (rossi) of rijden voor hun lol of voor sponsors rond op supermoto's. En F1-coureurs rijden ook niet voor de lol in rally's mee?
Vreemd is het misschien wel, maar het gebeurt zonder meer. En ik denk dat het risico op blessures door het niet dragen van beschermende kleding voor Lorenzo net zo groot is als dat ik op de fiets stap.
And it goes BRAAAAAPP!
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Ik had een xxl setje besteld via de vorige aanbieding. Nog niks van gemerkt eigenlijk. Iemand anders m al binnen?soepah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:05:
voor wie de thermoaanbieding gemist heeft, er is er nog een kennelijk:
http://www.dealdonkey.com/homepage/deal#
And it goes BRAAAAAPP!
Ewan McGregor mocht bij het maken van een of andere film helemaal niet motorrijden volgens z'n contract. (En dat terwijl ze op Man waren...)frankivo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:10:
[...]
Per werkgever zit daar veel verschil in.
Er zijn best wat verhalen bekend van Formule 1 coureurs die niet op mochten stappen op een racemotor.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Vaak bu'j te bang!
Yamaha MT-09
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
je heb veel keuze. was 2 jaar terug voor zomer handschoenen aan het kijken. maar mijn maat had niemand. maar een week later voor hetzelfde geld bij de dealer in de buurt gehaaldJoopieboy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:42:
Wel ok, als in er is wel korting edg? Of valt dat ook tegen?
Ik heb nog een motorjack nodig en broek...
Vaak bu'j te bang!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 09-02-2012 23:57 ]
Dat is juist erg handig als je je aan het orienteren bent op een andere motor. En je kunt nog proberen wat handel te drijven op de laatste dag. Dan zijn ze een beetje murw. Volgens mij is dit het goede moment om het onderste uit de kan te halen. Door de crisis verkopen ze niet zoveel meer. Behalve BMW dan, maar daar snappen ze zelf ook niets vanwimmel_1 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:48:
Véél aanbod van tweedehands motoren die je normaal ook bij de dealers ziet staan
Oud, maar nog goed. Als je de prijs goed in de gaten houdt, kun je best wel wat leuks vinden. Als je echt wat wilt kopen, moet je vooraf al een beetje op internet rondkijken wat de prijzen zoal doen. Want zoals ik al zei zetten ze er alleen een bordje 'beursaanbieding' op zonder iets aan de prijs te doen.nog meer kleding uit collecties van vorig jaar of ouder...
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
In Oktober is 't weer "InterMOT" in Köln ... Da's tenminste wél een leuke beurs om te gaan kijken. Is maar eens in de twee jaar, maar daar (én op de EICMA in Milan) staan wél de nieuwe introducties van de grote merken + vaak ook interessante nieuwe merken en ontwikkelingen.Joopieboy schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:36:
Mm dus eigenlijk kan ik dan net zo goed in de auto naar Aachen, daar ben ik nog sneller ook (half uurtje) en daar eens rond shoppen.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 11:30 ]
Vervang in dit verhaal motor door PC en je beschrijft de HCC-dagenVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:10:
Volgens mij snappen de meesten mensen hier de motor jaar beurs niet helemaal.
Vroeger, (nog voor de tijd van sites als motoroccasion.nl etc etc) was het DE plek, om 2de hands aanbod te vergelijken en goed je slag te kunnen slaan.
Je kon gewoon tegen een dealer zeggen waarom zou ik deze kopen als er 30 meter verder eenzelfde motor staat voor 200€ minder. Dat was namelijk niet zo overzichtelijk zoals het nu is.
Dankzij internet is dat niet meer zo heel relevant en zie je ook minder 2de hands motoren op de beurs en meer stands met rand gebeuren.
Echter er zit maar een bepaalde marge op spullen, vaak zul je zien dat dit soort "koopjes" maar een paar procent goedkoper uitvallen als wanneer je gewoon naar de dealer zou zijn gegaan.
(Overjarige helm voor 25% korting op beurs, en mischien wel 15% of 20% bij de dealer)
-edit- dus dan verdien je eigenlijk net je entree geld weer terug
Dus tegenwoordig kun je die beurs beter gebruiken om je een beetje te orienteren, en gewoon een dag lang lekker tussen de motoren te slenteren.
Verwijderd
Hier in Leiden zijn de wegen igg weer boven 0 en nat dus dat gaat de goede kant op. fftjes 2 dagen nattigheid en we kunnen weerAlexji schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:48:
Vanochtend spekglad hier, mooi de auto gepakt. Hopen dat het blijft dooien met een paar flinke regenbuien zodat die pekeltroep ook weg is.
And it goes BRAAAAAPP!
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Oslik blyat! Oslik!
Nou op de lesmotor had ik zelfs met handvatverwarming nog koude duimen.dion_b schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:16:
Nooit gedacht dat ik zo opgelucht zou zijn met miezerig regenweer vlak boven het nulpunt.
Dat gezegd, vorige week ook gewoon doorgereden, maar wel met ijskoude vingers. Todo voor volgend vriesbui: handvatverwarming weer aan de praat krijgen
Ook als het vriest verdampt het langzaam; er is niks bijgekomen en het was al ruim een week aan het verdwijnen_Apache_ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:51:
Verbaast me trouwens hoe snel de sneeuw/prut weg is. Hier op de parkeerplaats is het al helemaal weg. Op de weg is er al helemaal niets meer van te zien.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Vergis je niet.. het was net nog verradelijk glad. Ik heb diverse fietsers en een scooter op hun bek zien gaan/liggen.Paul schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:37:
[...]
Ook als het vriest verdampt het langzaam; er is niks bijgekomen en het was al ruim een week aan het verdwijnen
Omdat het gisteren nog zo ontzettend glad was vandaag toch weer met de trein, maar onderweg bleek dat ik eigenlijk wel met de motor had gekunnen. Oh well
Lokale gladheid inderdaad, hier op school ook genoeg leerlingen vanochtend die onderuit waren gegaan. Maar de sneeuw trekt wel snel weg inderdaad, ik stond vanochtend onder een spoorbrug en het water stroomde er echt vanaf. Voelt ook heerlijk warm nuKen. schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:14:
[...]
Vergis je niet.. het was net nog verradelijk glad. Ik heb diverse fietsers en een scooter op hun bek zien gaan/liggen.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Careful. We don't want to learn from this.
Verwijderd
Heu, zowat 999 voorgaande posts heb ik de indruk... 't was nogal een populair topic hier laatst. Zoek ff terug.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:50:
heeft er iemand hier trouwens ervaring met handschoenverwarming via accu?
Uhuh, echt comfortabel is anders. Maar het is wel uit te houden. Vorig jaar toen m'n rechterhandvat nog verwarmde bij -7C en aanvriezende mist nog prima A'dam -> Marum kunnen rijden. Zat toen wel vrijwel continu met linkerhand bij m'n kruis ipv aan het stuur, en rechterhand was niet helemaal blij, maar het ging wel.Joopieboy schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:42:
[...]
Nou op de lesmotor had ik zelfs met handvatverwarming nog koude duimen.
[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 14-02-2012 13:47 ]
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
ow sorry had ik niet in de gatenDieterVDW schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:20:
[...]
Heu, zowat 999 voorgaande posts heb ik de indruk... 't was nogal een populair topic hier laatst. Zoek ff terug.
Hey ga jij stomtoevallig dit weekend bij Verpalen zijn?Widow schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:37:
[...]
Lokale gladheid inderdaad, hier op school ook genoeg leerlingen vanochtend die onderuit waren gegaan. Maar de sneeuw trekt wel snel weg inderdaad, ik stond vanochtend onder een spoorbrug en het water stroomde er echt vanaf. Voelt ook heerlijk warm nunog ff en ik kan weer motorrijden
And it goes BRAAAAAPP!
Het voelde heerlijk? het was heerlijk vanmorgen. Na anderhalve week weer de brommer gestart. Klein beetje kuren maar naar heel even aanrennen deed ie het weer perfect.JaltaH schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:27:
Idd, vanochtend 3 graden volgens de auto, maar het voelde heerlijk.
Straks de accu maar weer eens terugzetten in de motor...
Vaak bu'j te bang!
same here... Ik wil de opgelapte vering uitproberen-tom-562 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:59:
Ik hoop echt zo dat we aan het eind van de maand/begin maart een mooi droog zonnig en relatief warm (+10 graden) weekend krijgen. Heb echt zo zin om te rijden![]()
\[/mooiweerrijder modus]
And it goes BRAAAAAPP!
Ik hoop dat het dit weekend +5 graden is en even niet regent. Da's mijn limiet.-tom-562 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:59:
Ik hoop echt zo dat we aan het eind van de maand/begin maart een mooi droog zonnig en relatief warm (+10 graden) weekend krijgen. Heb echt zo zin om te rijden![]()
\[/mooiweerrijder modus]
Amen...-tom-562 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:59:
\[/mooiweerrijder modus]
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Het ging ook wel, maar echt plezierig is anders inderdaad.dion_b schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:45:
[...]
Uhuh, echt comfortabel is anders. Maar het is wel uit te houden. Vorig jaar toen m'n rechterhandvat nog verwarmde bij -7C en aanvriezende mist nog prima A'dam -> Marum kunnen rijden. Zat toen wel vrijwel continu met linkerhand bij m'n kruis ipv aan het stuur, en rechterhand was niet helemaal blij, maar het ging wel.
Vanochtend startte de motor ook een stuk makkelijker dan vorige week. Gewoon throttle advancer vol open, dotje gashendel aantrekken en startknop indrukken. Broooeeem
Nee, wat dan? Hebben ze een leuke KTM meetingROFLASTC schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:46:
[...]
Hey ga jij stomtoevallig dit weekend bij Verpalen zijn?
Ja, het is echt een gok. Handelaren en mensen die de gok durven nemen of op zoek zijn naar een hobbybak om te kanibaliseren. Soms zitten er ook defecte motoren tussen. Die kunnen wel leuk als donor dienen.Alexji schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:10:
Ik hou de Domeinen RZ nog wel eens in de gaten, maar daar valt ook geen pijl op te trekken. Met die marges die er nog overheen komen en het bijkomende feit dat je alleen mag kijken moet je echt maar een gok wagen. Meer voor handelaren denk ik?
Als je dr bent welWidow schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:56:
[...]
Nee, wat dan? Hebben ze een leuke KTM meeting?
And it goes BRAAAAAPP!
Ow zoROFLASTC schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:45:
[...]
Als je dr bent wel![]()
1dayfly heeft het thermo ondergoed gebeuren verscheept, zal mij benieuwen of goedkoop duurkoop blijkt
tss beetje water.... Ik ben er sowieso wel zaterdag rond 12.00Widow schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:42:
[...]
Ow zoik moet nog wel wat boutjes en rommel hebben, ik zal eens kijken of ie dat heeft liggen. Anders rij ik zaterdag wel ff die kant op, wss in de auto gezien de weersverwachting
And it goes BRAAAAAPP!
boh, dat spoelt toch wel weg? Ik zie geen wit uitgeslagen asfalt meer iigWidow schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:25:
Ja water, en 1000 ton zout wat er nog ligtmaandag is er nog gestrooit he
ik heb ze gemailt, kijken of ze alles op voorraad hebben.
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 14-02-2012 21:35 ]
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 14-02-2012 23:11 ]
Vaak bu'j te bang!
EgoïstROFLASTC schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:41:
ja maar wonen jullie in zuid en/of noordholland? dat in gelderland alles nog goed gezouten is boeit mij niet als mijn route maar schoon is
And it goes BRAAAAAPP!
Mooiweerrijer
And it goes BRAAAAAPP!
Antwoord gekregen Verpalen, onderdelen hebben ze ook op voorraad, dus ik rij zaterdag wel ff langsROFLASTC schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:44:
[...]
tss beetje water.... Ik ben er sowieso wel zaterdag rond 12.00
[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 15-02-2012 11:09 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq