Tnx, we zullen eens kijken
Sneeuw is het probleem niet, dat is ijs/ijzel. Vorig jaar vooral problemen gehad op de S112; binnen de bebouwde kom zorgde de gemeente voor pekel, op de snelweg Rijkswaterstaat. Maar uitgerekend het deel van de S112 buiten bebouwde kom leek niemand wat te doen, daar stond op gegeven moment een centimeterdikke ijsplaat pal onder de oprit A10MailMan schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:27:
Het is idd wit. Twijfel of ik met de motor zal gaan. Tijdens lessen ook echt wel in de sneeuw gereden en doe nu 95% hoofdweg richting werk, maar blijft toch spannend....
Dat was natuurlijk wel met veel meer sneeuw dan nu, maar als het aanhoudt zou ik aanraden om via de S111 of S113 de A10 op te rijden aangezien er daar bebouwde kom geldt tot aan de oprit.
Verder gewoon wegversiering/strepen vermijden, die zijn spekglad. En - zoals ik toen in Leeuwarden ontdekte - als alle auto's rechts staan en er 10cm sneeuw links ligt, niet zo koppig zijn om daar op te gaan stellen, reken maar dat je als een gek wiebelt als je daarna de bocht om gaat
Oslik blyat! Oslik!