in grindbakken werkt dat daar niet die grafbermen die dus tussen de op en afritten liggenTylen schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:54:
Vaak genoeg in bermen/grindbakken gereden met de motor. Op de stepjes staan en of gas erop houden of uit laten rijden. Maar nooit remmen. Works like a charme.
Vandaag geslaagd voor mijn AVB!

Alle oefeningen maar 1x hoeven te doen, ik was zo klaar.
Alleen het gemakkelijkste, de precisie stop zette ik de eerste te hard in, waardoor ik de rem wat moest laten vieren, waardoor het geen gelijke remming was. 2e keer was wel goed, misschien eerder de koppeling in kunnen trekken, enige jammere was dat ik net niet bij de pionnen uitkwam... Wel voldoende maar erg jammer aangezien de rest echt uitstekend was.
Alle oefeningen maar 1x hoeven te doen, ik was zo klaar.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Haha ook al dus, een maand aan lopen werken en dan is het zo voorbij. 
Sommigen waren echt een kwartier bezig voordat ze terug waren.
Sommigen waren echt een kwartier bezig voordat ze terug waren.
Klikkerdeklik .... Kan misschien beter over stappen naar Triumph als ik dat zo lees
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Op zo'n moment ben ik toch extra blij met mijn Honda.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
vandaar dat je weer een nieuwe neemtwimmel_1 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:33:
Qua leeftijd is bij 3 jaar de kans op diefstal het grootst. De categorie “20 jaar en ouder” is zelfs nog groter, maar dit overspant een enorm aantal motoren en bouwjaren. Nieuwe motoren worden overigens in het eerste jaar relatief weinig gestolen.
BMW zal helaas nog wel wat gaan stijgen sinds de intrede van de S1000rrrrrr.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Waarom dat? De eerste 5 merken zijn allemaal voornamelijk geen SS-motoren. (toegegeven, ik had ook anders verwacht). Het zou inderdaad wel interessant zijn om te zien hoe het per type motor is verdeeld.
wimmel_1 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:33:
Klikkerdeklik .... Kan misschien beter over stappen naar Triumph als ik dat zo lees
And it goes BRAAAAAPP!
Constatering: combo van veel lagen truien tegen kou onder de motorjas en regenpak werkt (past) niet.
Als iemand bovenaan afrit Wadenoijen een K75 met z'n noodknipperlichten heeft zien staan met een debiel die zat te zwaaien en kloten met een regenpak die maar niet aan ging, dan was ik dat
Gelukkig is het dermate warm onder zo'n winddicht ding dat ik met twee truien minder nog meer dan warm genoeg was.
Als iemand bovenaan afrit Wadenoijen een K75 met z'n noodknipperlichten heeft zien staan met een debiel die zat te zwaaien en kloten met een regenpak die maar niet aan ging, dan was ik dat
Gelukkig is het dermate warm onder zo'n winddicht ding dat ik met twee truien minder nog meer dan warm genoeg was.
Oslik blyat! Oslik!
Whaha
Ik zie het al voor mij. 
Vandaag ging wel trouwens, 2 truien en motorjas aan, dikke sokken was eig net te weinig, verder niet echt last gehad van het weer.
Vandaag ging wel trouwens, 2 truien en motorjas aan, dikke sokken was eig net te weinig, verder niet echt last gehad van het weer.
Ik heb zo'n windstopper microfleece jack van Revit en dat werkt als een speer. Is heel dun, dus past makkelijk onder je pak. Als het erg koud is, nog een keer een iets dikker truitje over je t-shirt (geen dikke wollen scheepstrui) en dan het Revit ding, en je bent lekker warm. Het is ook nog eens waterproof, dus mocht je pak lekken...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mm dat klinkt wel goed. Ik zit dus nu ook te kijken wat ik ga doen, of leer. Of beginnen met een goed textiel pak... Zeker omdat ik met mijn lengte zit, en dat de rest zo smal is. 
Ik zie ook meer van die combo's dat je de voering kan uitritsen, samen met een backprotector en andere beschermingen.
Ik zie ook meer van die combo's dat je de voering kan uitritsen, samen met een backprotector en andere beschermingen.
Ligt er ook erg aan welke soort motor je wil gaan rijden en met welk weer. Ik rij persoonlijk alleen met mooi weer en op een sportmotor. Dan is leer de beste keuze. Wil je ook met regen of kou rijden dan is textiel beter. Onder de 15 graden wordt het met mijn pak al snel koud, met textiel had ik daar geen last van. Met 20+ graden is leer weer veel koeler. Regen is met het pak dat ik heb sowieso geen optie.Joopieboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:53:
Mm dat klinkt wel goed. Ik zit dus nu ook te kijken wat ik ga doen, of leer. Of beginnen met een goed textiel pak... Zeker omdat ik met mijn lengte zit, en dat de rest zo smal is.
Ik denk dat je met je lengte sowieso een probleem hebt om goede kleding te vinden, zowel leer als textiel. Al denk ik dat je sneller een goed passend textiel pak vindt. Vaak heb je broeken in aparte lengtematen. Vriend van mij heeft bijvoorbeeld een S-Lang, dus een broek van maatje S maar dan in de lange uitvoeringJoopieboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:53:
Bij Termaat in Nijmegen hebben ze kleding tot 2.20m. De keuze boven de 2m is wat klein maar tot 2m had ik een ruime keuze daar. Ik heb een aantal pakken geprobeerd die allemaal prima zaten met mijn 1.98m en dat was allemaal leer. De keuze in texiel is nog wat groter.
Meer een maat voor begeerlijkheid-DG- schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:02:
Waarom dat? De eerste 5 merken zijn allemaal voornamelijk geen SS-motoren. (toegegeven, ik had ook anders verwacht). Het zou inderdaad wel interessant zijn om te zien hoe het per type motor is verdeeld.
BMW's hebben nou niet echt het sexappeal die de andere in de top 5 wel hebben imo (Op eigenbouw na dan
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb een leren pak. Alleen heeft ie geen voering. Het pak is tweedehands en BMW wil iets van €250 zien voor een Goretex binnenjas. Het Revit jack kost veel minder en kan je ook nog eens zo aan. Prima ding. Speciaal voor onder je motorpak.Joopieboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:53:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Toch raar dat ze wel heel veel motoren verkopen. Meer als de rest. Bij BMW is het in ieder geval geen crisis. Voor de dieven niet aantrekkelijk blijkbaar. Alleen maar in mijn voordeel...die van mij staat gewoon buiten. Maar ja...wie steelt er nou een motor met zebra motief? Lekker incon-fucking-spicuoussteveman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:53:
[...]
BMW's hebben nou niet echt het sexappeal die de andere in de top 5 wel hebben imo (Op eigenbouw na dan)
Wellicht iets te maken met onderdelen met imperial maten
Zijn toch de mooiste motoren IMHO
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
OrlyPilatuS schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:01:
[...]
Met 20+ graden is leer weer veel koeler. Regen is met het pak dat ik heb sowieso geen optie.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Het pak dat ik nu heb is bij 20+ veel koeler dan mijn oude pak van textiel. Heeft waarschijnlijk ook wel te maken met het pak van texiel. Ik was aangenaam verrast toen ik met het nieuwe pak met warm weer ging rijden.Widow schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:45:
[...]
Orlyis dat echt koeler met rijden als het warm is? Ik heb een leren combi die geperforeerd is, maar ik zou daar toch niet snel mee gaan rijden als het 28 graden is ofzo.
Heh, hebben ze dat nog steeds?JanPedaal schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:15:
Triumph
![]()
Wellicht iets te maken met onderdelen met imperial maten
Zijn toch de mooiste motoren IMHO
Ik mag hopen van niet, mn vader is 24 jaar bezig geweest om een Velocette te restaureren. Elk beursje waar ze rare engelse boutjes verkopen ging ie naartoe, om vervolgens een halve dag te lopen zoeken naar een heel vaag boutje. En dat proces herhaalde zich 5x per jaar, tot ie vorig jaar eindelijk alles bij elkaar had. Maar dan had ie ook een echt authentiek gerestaureerde Velo waarvan elk onderdeel, op de accu na, origineel was.
Nee sorry, doe mij dan maar een motor die in elkaar is gezet door een stel jodelende Oostenrijkers die is gemaakt om kneiterhard door een woestijn te rijden, maar die teminste wel metrisch draad gebruiken. Het zou voor mij als sleutelaar iig een reden zijn om geen engelse motor te kopen.
Hmm ok, in mn textielpak kan de voering eruit en zitten er ook ritsjes in om de boel te luchten. Ik vond mn leren pak iig vrij warmpjes om mee te rijden afgelopen zomerPilatuS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:52:
[...]
Het pak dat ik nu heb is bij 20+ veel koeler dan mijn oude pak van textiel. Heeft waarschijnlijk ook wel te maken met het pak van texiel. Ik was aangenaam verrast toen ik met het nieuwe pak met warm weer ging rijden.
[ Voor 22% gewijzigd door Widow op 27-01-2012 11:23 ]
Lol, míjn vader iets van een jaarWidow schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:22:
[...]
Ik mag hopen van niet, mn vader is 24 jaar bezig geweest om een Velocette te restaureren.
[...]
Velocette Mac Sport uit '33 die was verongelukt. (60 jaar in een krat gelegen)
Scheelt dat ie zelf die rare boutjes kan maken desnoods
Iemand nog een Ninja blok en een Smart op overschot ? 
[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 27-01-2012 12:10 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
En zo te horen ook de bak vervangen, verstandig! Want die halfautomaat van een smart is ècht irritant!
Met 25 graden of meer is het nog steeds erg heet. Maar zelfs met alles uit het pak van textiel halen wat er uit kon was het nog heter dan leer. Als ik met het pak van leer een t-shirt en boxershort aan heb is het onder de 18 graden koud tijdens rijden.Widow schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:22:
[...]
Hmm ok, in mn textielpak kan de voering eruit en zitten er ook ritsjes in om de boel te luchten. Ik vond mn leren pak iig vrij warmpjes om mee te rijden afgelopen zomer
goed thermo ondergoed is allesPilatuS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:53:
[...]
Met 25 graden of meer is het nog steeds erg heet. Maar zelfs met alles uit het pak van textiel halen wat er uit kon was het nog heter dan leer. Als ik met het pak van leer een t-shirt en boxershort aan heb is het onder de 18 graden koud tijdens rijden.
Als het richting de 30 gaat heb ik nu een textielpak waar je, als je het voor het raam houdt, gewoon kan doorheen kijken. De windt blaast er helemaal doorheen, zowel jas als broek 
Raar onderwerp in de winter
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
op tijd beginnen. in juli gaan we het over verwarmde jassen hebbenDinX schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:03:
Als het richting de 30 gaat heb ik nu een textielpak waar je, als je het voor het raam houdt, gewoon kan doorheen kijken. De windt blaast er helemaal doorheen, zowel jas als broek
Volgens mij zit die temperatuur tussen je oren. Ik rij het hele jaar door met een dikke (nubuck) leren pak en in de zomer is het warm ja. Maar best uit te houden. En ik heb geen ventilatiesleufjes. Alleen bij mijn mouw kan ik het openritsen en zo ventileer ik. Gaat prima. Ik heb er alleen een coolmax shirt en lange onderbroek onderaan.
Zolang je rijdt is er niets aan de hand. Stilstaan is wat minder, maar je moet ook proberen niet op de temp te letten. Toen ik in Marokko was idem dito. Anderen in de groep zaten steeds te puffen en te miepen over de hitte, maar zo maak je het alleen maar erger voor jezelf (beleving). Gewoon ZEN! Think the heat away...
Zolang je rijdt is er niets aan de hand. Stilstaan is wat minder, maar je moet ook proberen niet op de temp te letten. Toen ik in Marokko was idem dito. Anderen in de groep zaten steeds te puffen en te miepen over de hitte, maar zo maak je het alleen maar erger voor jezelf (beleving). Gewoon ZEN! Think the heat away...
Inderdaad, van het ogenblik dat je kan rijden is het over het algemeen goed uit te houden. Het moet echt al heel heet zijn wil het zelfs tijdens het rijden nog te warm zijn. Enkel wanneer je stil komt te staan (aan verkeerslichten of zo) is het even puffen.
Mijn leren pak wat ik enkel draag bij goed weer en voor plezierritten heeft onder de oksels en in het kruis stukken stretch zitten, dus dat waait ook wel door. Maar het leer zelf is enorm dik. Als ik hiermee nu zou moeten doorrijden is het wel fris aan de vis.
Voor mijn woon-werk heb ik textiel. In de zomer een jas waar de complete voering uit kan (ook regenvoering) zodat je een soort van mesh aan hebt, dus waait lekker door. En nu voor in de winter heb ik een jas met C-change membraan. Dit houdt echt de wind goed tegen, maar regelt de temperatuur. Zo heb ik er nu wel een trui onderaan, maar slechts een dunne, mijn dikke trui is nog steeds de kast niet uit geweest deze winter.
Mijn leren pak wat ik enkel draag bij goed weer en voor plezierritten heeft onder de oksels en in het kruis stukken stretch zitten, dus dat waait ook wel door. Maar het leer zelf is enorm dik. Als ik hiermee nu zou moeten doorrijden is het wel fris aan de vis.
Voor mijn woon-werk heb ik textiel. In de zomer een jas waar de complete voering uit kan (ook regenvoering) zodat je een soort van mesh aan hebt, dus waait lekker door. En nu voor in de winter heb ik een jas met C-change membraan. Dit houdt echt de wind goed tegen, maar regelt de temperatuur. Zo heb ik er nu wel een trui onderaan, maar slechts een dunne, mijn dikke trui is nog steeds de kast niet uit geweest deze winter.
Ik heb een Berik 2-delig leren pak, in het zwart. Maar zolang je rijdt valt het mee met de warmte. En idd ook stretch in het kruis, oksel en de binnenkant van je elleboog. Op vakantie had ik er altijd alleen een t-shirt onder aan (en een boxershort
). Enige wat minder prettig was, was met +30 graden door de spits rijden in Nice, echt hard rijden gaat dat niet (gelukkig daarna meteen lekker door kunnen rijden op de kustweg naar Monaco, met m'n jasje half open, heerlijk!)
Vaak bu'j te bang!
Je moet gewoon wat beter je best doen als je aan het rijden bent, dan krijg je het vanzelf warmmphilipp schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:11:
Volgens mij zit die temperatuur tussen je oren. Ik rij het hele jaar door met een dikke (nubuck) leren pak en in de zomer is het warm ja. Maar best uit te houden. En ik heb geen ventilatiesleufjes. Alleen bij mijn mouw kan ik het openritsen en zo ventileer ik. Gaat prima. Ik heb er alleen een coolmax shirt en lange onderbroek onderaan.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
ik krijg het meestal warm als ik niet me best doeM14 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:35:
[...]
Je moet gewoon wat beter je best doen als je aan het rijden bent, dan krijg je het vanzelf warm.
Tsjaa...BMW's rijden bijna uit zichzelf, dus ik hoef niet zo nodig mijn best te doen...M14 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:35:
[...]
Je moet gewoon wat beter je best doen als je aan het rijden bent, dan krijg je het vanzelf warm.
Ik zit te denken aan een SM of een naked, ik weet dan niet echt of leer gaat staan haha.PilatuS schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:01:
[...]
Ligt er ook erg aan welke soort motor je wil gaan rijden en met welk weer. Ik rij persoonlijk alleen met mooi weer en op een sportmotor. Dan is leer de beste keuze. Wil je ook met regen of kou rijden dan is textiel beter. Onder de 15 graden wordt het met mijn pak al snel koud, met textiel had ik daar geen last van. Met 20+ graden is leer weer veel koeler. Regen is met het pak dat ik heb sowieso geen optie.
Maar wat jij aanhaalt is ook waarom ik een beetje twijfel.
Dat is ook een probleem idd, ik heb breedte 32 in broeken en lengte 38, ook zoiets wat je bijna nergens tegenkomt haha.Exigence schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:36:
[...]
Ik denk dat je met je lengte sowieso een probleem hebt om goede kleding te vinden, zowel leer als textiel. Al denk ik dat je sneller een goed passend textiel pak vindt. Vaak heb je broeken in aparte lengtematen. Vriend van mij heeft bijvoorbeeld een S-Lang, dus een broek van maatje S maar dan in de lange uitvoeringEn dan nog komt het soms boven z'n laars uit
Helaas komt ik niet uit Nijmegen.PilatuS schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:44:
Bij Termaat in Nijmegen hebben ze kleding tot 2.20m. De keuze boven de 2m is wat klein maar tot 2m had ik een ruime keuze daar. Ik heb een aantal pakken geprobeerd die allemaal prima zaten met mijn 1.98m en dat was allemaal leer. De keuze in texiel is nog wat groter.
zelfs met 195 en 70kgJoopieboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:48:
[...]
Ik zit te denken aan een SM of een naked, ik weet dan niet echt of leer gaat staan haha.
[...]
Dat is ook een probleem idd, ik heb breedte 32 in broeken en lengte 38, ook zoiets wat je bijna nergens tegenkomt haha.
[...]
Helaas komt ik niet uit Nijmegen.Ik ga binnenkort eens naar Motorport in Echt.
en ga je alleen met mooi weer rijden of ook met regen enz. leer is leuk voor zomers in de zon. voor het hele jaar is textiel een stuk beter. maar merkte wel dat zonder het gewapper van me jas een stuk relaxter op de snelweg rijd
Ik kom ook niet uit Nijmegen maar ga er ook wel eens kijken. Ze hebben een érg uitgebreide collectie daar (iets wat van Motorport niet altijd gezeg kan worden).Joopieboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:48:
[...]
Ik zit te denken aan een SM of een naked, ik weet dan niet echt of leer gaat staan haha.
[...]
Dat is ook een probleem idd, ik heb breedte 32 in broeken en lengte 38, ook zoiets wat je bijna nergens tegenkomt haha.
[...]
Vanuit Echt sta je overigens ook zo in Aachen ....... Daar zitten Louis / Hein-Gericke / FC-Moto op loopafstand van elkaar verwijderd (Polo helaas niet meer i.v.m. een faillisement).
Zal wat rondrijden met mooi weer zijn denk ik haha.DECOY88 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:52:
[...]
zelfs met 195 en 70kgnog een pak kunnen vinden. maar dat waren een jas(spool) en broek(ixs) los.
en ga je alleen met mooi weer rijden of ook met regen enz. leer is leuk voor zomers in de zon. voor het hele jaar is textiel een stuk beter. maar merkte wel dat zonder het gewapper van me jas een stuk relaxter op de snelweg rijd
Ik kom wel vaker in Aachen ja, daar heb ik mijn handschoenen, helm en ook laarzen vandaan. FC Moto is gewoon erg klein, kunnen wel dingen bestellen maar goed. Louis is een fijne zaak, die hebben ook nog een outlet. Hein-Gericke ben ik nog nooit geweest. Wel erg jammer dat Polo failliet is!wimmel_1 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:44:
[...]
Ik kom ook niet uit Nijmegen maar ga er ook wel eens kijken. Ze hebben een érg uitgebreide collectie daar (iets wat van Motorport niet altijd gezeg kan worden).
Vanuit Echt sta je overigens ook zo in Aachen ....... Daar zitten Louis / Hein-Gericke / FC-Moto op loopafstand van elkaar verwijderd (Polo helaas niet meer i.v.m. een faillisement).
Hein-Gericke zit ook in Eindhoven, overigens. Daar ben je ook zo vanuit Echt (Ik rijd beide plaatsen dagelijk voorbij om praktisch in Aachen uit te komen, ....Althans Maastricht en Aachen liggen ook dicht bij elkaar) 
Zie hier net dat ik een mailtje van H-G heb gekregen: 25% korting op alle H-G artikelen....
Zie hier net dat ik een mailtje van H-G heb gekregen: 25% korting op alle H-G artikelen....
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 27-01-2012 20:13 ]
Ik ook niet. (Hoewel het voor mij redelijk dichtbij is) Ookal moet je er een eind voor rijden is het nog wel de moeite waard. Ik ben bij een aantal zaken geweest waar ze voor mijn lengte niets hadden, maar dan ook echt niet eens één pak.Joopieboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:48:
Na wat onderzoek blijkt Termaat zo'n beetje de beste zaak van NL te zijn qua kleding voor langere mensen. Nou ben ik met mijn 1.98 niet eens heel lang, maar bij vrijwel alle winkels hebben ze daar dus al niets voor. Bij Termaat had ik de keuze uit heel veel pakken.
Ben vanuit Budel naar Termaat gereden (1.5u) voor mn kleding. Het is de moeite
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Inderdaad, ga er ook regelmatig langs vanuit Castricum. Zeker als je wat meer moet hebben zeker de moeite waard. 10x beter dan de motorbeurs. Ze gebruiken ook mooie kortingen & de service is top!
Maak er gewoon een dagje van. Met een pak uitzoeken ben je zo minstens 2 uur zoet. Als je zaterdag een voor de middag er bent, kan je daarna mooi Nijmegen in (winkelen, terrasje pakken, het centrum bekijken).
Kortom, gewoon naar Nijmegen gaan! (Zeg ik als Nijmegenaar
ja, mijn pak en al m'n helmen komen ook bij Termaat vandaan
)
Kortom, gewoon naar Nijmegen gaan! (Zeg ik als Nijmegenaar
Vaak bu'j te bang!
Is Nijmegen een gezellige stad dan?
En hoe zit het met parkeren daar?
Klinkt wel erg goed iig!
Klinkt wel erg goed iig!
Het is betaald parkeren. Ik heb mijn pak op een zaterdagmiddag gehaalt en toen was plaats vinden met de auto niet moeilijk.Joopieboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:31:
Is Nijmegen een gezellige stad dan?En hoe zit het met parkeren daar?
Klinkt wel erg goed iig!
Op 1 minuut loopafstand van Termaat zit een grote parkeergarage (Kelfkensbos). Idd betaald parkeren. Ik weet wel wat gratis parkeerplekken, maar dat is te lastig uit te leggen voor een leek, en dan moet je alsnog 10 minuten lopen. En voor die paar knaken hoef je het niet te laten.
Tuurlijk is Nijmegen gezellig
Het winkelcentrum gedeelte is vrij groot en alles zit bij elkaar.
Edit:
Route klik hier, dat kleine straatje "Kelfkensbos" wat doodloopt (bij punt A) is de ingang van de parkeergarage!)
Tuurlijk is Nijmegen gezellig
Edit:
Route klik hier, dat kleine straatje "Kelfkensbos" wat doodloopt (bij punt A) is de ingang van de parkeergarage!)
[ Voor 34% gewijzigd door -tom-562 op 27-01-2012 22:37 ]
Vaak bu'j te bang!
Dat klinkt goed, betalen voor parkeren is t punt niet, als het maar redelijk is. Als ik naar Rotterdam ga zet ik hem ook onder de kuip, krijg je ook een kaartje voor de metro, ideaal. Maar dan maak ik er van het voorjaar eens een gezellige dag Nijmegen van. 
Edit: dank trouwens voor de route, je link werkt alleen niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 27-01-2012 22:38 ]
Ik zie 't ja. Frapant, want hij staat wel goed in de code, naja hier dan
http://maps.google.nl/map...dme&mrsp=0&sz=18&t=m&z=18
http://maps.google.nl/map...dme&mrsp=0&sz=18&t=m&z=18
Vaak bu'j te bang!
In R'dam kun je gewoon gratis parkeren, hartje centrumJoopieboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:38:
Dat klinkt goed, betalen voor parkeren is t punt niet, als het maar redelijk is. Als ik naar Rotterdam ga zet ik hem ook onder de kuip, krijg je ook een kaartje voor de metro, ideaal. Maar dan maak ik er van het voorjaar eens een gezellige dag Nijmegen van.
Noorder Eiland tussen de Willemsbrug en de Erasmusbrug.
Kijk dat moet je ook maar net weten dus haha, en dankjewel -tom-562!
De cartridge in de rechterpoot van de voorvork is kaduuk, en hoe... De hele vork doet niks meer. In en uitgaande demping klikt nog wel maar doet imo ook niks meer. ik weet niet hoeveel km ik er op heb zitten met deze vork maar veel is het niet. Morgen bij Andre Verpalen eens klagen over garanties ed. en of WP vindt dat een cartridge langer dan 5K mee moet gaan.
Echt ff-ing:
And it goes BRAAAAAPP!
Hoe krijg je dat voor elkaar zeg
gebeurde het tijdens rijden?
ROFLASTC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:52:
*1000
De cartridge in de rechterpoot van de voorvork is kaduuk, en hoe... De hele vork doet niks meer. In en uitgaande demping klikt nog wel maar doet imo ook niks meer. ik weet niet hoeveel km ik er op heb zitten met deze vork maar veel is het niet. Morgen bij Andre Verpalen eens klagen over garanties ed. en of WP vindt dat een cartridge langer dan 5K mee moet gaan.
Echt ff-ing:
Dat van Polo wist ik nog niet, maar bedankt voor de heads-up. (Ik ga meestal naar Louis)Joopieboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:49:
[...]
Zal wat rondrijden met mooi weer zijn denk ik haha.Dus vandaar dat ik ook leer overweeg.
[...]
Ik kom wel vaker in Aachen ja, daar heb ik mijn handschoenen, helm en ook laarzen vandaan. FC Moto is gewoon erg klein, kunnen wel dingen bestellen maar goed. Louis is een fijne zaak, die hebben ook nog een outlet. Hein-Gericke ben ik nog nooit geweest. Wel erg jammer dat Polo failliet is!
FC-Moto is verhuisd naar een grotere locatie, waardoor ze niet meer alles uit het magazijn hoeven te halen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Klopt nie helemaal...DrivinUCrazy schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:58:
[...]
Dat van Polo wist ik nog niet, maar bedankt voor de heads-up. (Ik ga meestal naar Louis)
FC-Moto is verhuisd naar een grotere locatie, waardoor ze niet meer alles uit het magazijn hoeven te halen.
Het is iig opgelost. Conclusie was constructiefoutje en Andre Verpalen zei dat 't m aan zn hart ging als zoiets belangrijks het niet meer doet. Hij heeft kosteloos de spullen vervangen en ik rij weer. Het enige waar ik voor hoefde te betalen waren de spiegels die ik perse wildeWidow schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:40:
Hoe krijg je dat voor elkaar zeggebeurde het tijdens rijden?
Al met al zeer vlot opgelost en het ziet er mooier uit ook!
And it goes BRAAAAAPP!
Ah gunstig
jammer dat het morgen zo koud word, ik had nog wel zin in een winterritje eigenlijk, maar als ze strooien hoeft het niet meer van mij. Ik zie temperaturen van -3 dus dan zal alles wel weer ondergestrooid worden hier. Het fietspad zag er van de week al uit alsof er een NK cocaine snuifen gehouden ging worden, niet normaal
Gisteravond hadden ze al gestrooid als een malle..... iig rond Alkmaar.
Bij ons ook, in de Velsertunnel zit er zelfs een dikke laag strooisel op de wanden. Dat gaat weer een bar weekje worden op de motor ben ik bang. 
Wat is dat toch met een motor? Zelfs als het idioot koud is blijf ik erop stappen.
Wat is dat toch met een motor? Zelfs als het idioot koud is blijf ik erop stappen.
Ben vandaag gaan kijken bij Motozoom, zag er idd erg goed uit. Wel redelijk aan de prijs, dus dan maar online bij Louis bestellen. Tot ik met verbazing zag dat Louis geen Rev'it spul heeft. Ik dacht juist dat alles wat Motozoom had daar vandaan kwam...mphilipp schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:40:
Ik heb zo'n windstopper microfleece jack van Revit en dat werkt als een speer. Is heel dun, dus past makkelijk onder je pak. Als het erg koud is, nog een keer een iets dikker truitje over je t-shirt (geen dikke wollen scheepstrui) en dan het Revit ding, en je bent lekker warm. Het is ook nog eens waterproof, dus mocht je pak lekken...
Nouja, dinsdag zit ik voor m'n werk zowat hele dag op de motor en moet ik rond lunch van A'dam naar R'dam rijden. Dat kan langs de A2, kan ik het alsnog bij Motozoom halen
Je moet toch gewoon van A naar B ongeacht weer?bazs2000 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:49:
Bij ons ook, in de Velsertunnel zit er zelfs een dikke laag strooisel op de wanden. Dat gaat weer een bar weekje worden op de motor ben ik bang.
Zag ook dat weerbericht, dus ben vandaag gaan shoppen. Resultaat is een paar dingen bij Bever die in eerste instantie bedoeld zijn voor trekken in Lapland over paar maanden, maar erg goed op de motor van pas kunnen komen (wollen microvezel shirt, dun fleecegeval). En dit:
Beetje lomp, wel heerlijk warm. Daar ga ik komende week genoeg van genieten vermoed ik zo.
[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 28-01-2012 19:58 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ik hoor graag je ervaring met die handschoenen.
De eerste 1.5km bij weer dat ik met m'n reguliere gevallen ook aankon was iig prima qua temperatuur, eerder te warm dan te koud (duh). Wel flink wennen aan de vorm, ik merkte dat ik minder zeker was bij het in- en uitschakelen van richtingaanwijzers. Maar ik ga er vanuit dat dat gewoon gewenning is.komkommer schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:15:
Zodra ik bij echte kou ermee rij laat ik het weten.
Oslik blyat! Oslik!
Ik rij nu al jaren met oude Danes. Ik heb er erg veel plezier van gehad, maar ze zijn nou wel echt op. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik nu neem. Anders maar simpele stuurmoffen er op zetten.
http://www.polo-motorrad.de/de/review/product/list/id/89751/ asjekomkommer schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:15:
Als je parkeert in kelfkensbos... dan mag je gratis parkerenJoopieboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:38:
Of je gaat er gewoon op de motor heen. Gratis pal voor de deur op stoep parkeren zonder dat je daarvoor de casino in hoeft
Oslik blyat! Oslik!
@handschoenen discussie
Beste aankoop die ik qua motorkleding heb gedaan zijn echt de Gerbing Hybrid/T5's.
- Altijd warme handen
- Regelbaar voor juiste temperatuur wat voorkomt dat je gaat zweten
- Ademend waterdicht membraan
- Comfortabel zoals een gewone handschoen
- Door zacht en relatief dun schapenleer toch goed gevoel in de handpalmen.
- Met de Hybrid versie de optie om accu's te gebruiken ipv voedingkabel
Ik rij niet meer zonder deze winter
Wat raden jullie aan qua nek shawl? Ik heb nu drie opties:
een Balaklava maar dat vind ik vrij irritant. Loopt een naad precies door het midden van mn hoofd. Daarnaast een heel dikke katoenen ding dat lekker warm is maar te dik en niet waterdicht. Tenslotte ook nog een Rev'it ding dat over de neus kan, maar dat sluit bij m'n achterhoofd niet goed aan en is waterresisten en dus niet waterdicht.
Beste aankoop die ik qua motorkleding heb gedaan zijn echt de Gerbing Hybrid/T5's.
- Altijd warme handen
een Balaklava maar dat vind ik vrij irritant. Loopt een naad precies door het midden van mn hoofd. Daarnaast een heel dikke katoenen ding dat lekker warm is maar te dik en niet waterdicht. Tenslotte ook nog een Rev'it ding dat over de neus kan, maar dat sluit bij m'n achterhoofd niet goed aan en is waterresisten en dus niet waterdicht.
[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 29-01-2012 08:47 ]
Mja gelukkig moet ik voorlopig nergens heenrijden...Widow schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:27:
Ah gunstigjammer dat het morgen zo koud word, ik had nog wel zin in een winterritje eigenlijk, maar als ze strooien hoeft het niet meer van mij. Ik zie temperaturen van -3 dus dan zal alles wel weer ondergestrooid worden hier. Het fietspad zag er van de week al uit alsof er een NK cocaine snuifen gehouden ging worden, niet normaal
De spiegels die ik nu hebben zijn niet van een SMT maar wel zelfde model. Daar zie ik -veel- meer in dan in de ronde versies die er standaard op zitten. Aanrader dus
And it goes BRAAAAAPP!
Die arme jongen heeft zijn A´tje toch nog niet!dion_b schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:03:
Of je gaat er gewoon op de motor heen. Gratis pal voor de deur op stoep parkeren zonder dat je daarvoor de casino in hoeft
Ben vandaag wezen kijken voor wat goede winterhandschoenen bij Kalsbeek in Zwolle. Vond het maar een matige selectie, en niks paste echt fijn. Sommige merken gaat XL prima, anderen krijg ik 3XL nog niet eens aan. En dan weer vooral van die dure zut zoals Alpine, ik hoef mijn handschoenen niet per se met 3 lagen kogelwerend kevlar, gewoon waterdicht en warm. Met lege handen naar huis gegaan
[ Voor 40% gewijzigd door Alexji op 29-01-2012 00:49 ]
Ai dat suckt.ROFLASTC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:52:
*1000
Echt ff-ing:
Ok dat laatste wist ik zelf nog niet, ik ben daar 1,5 jaar geleden geweest voor wat spullen. Zitten ze nu niet meer in centrum Aachen dan?DrivinUCrazy schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:58:
[...]
Dat van Polo wist ik nog niet, maar bedankt voor de heads-up. (Ik ga meestal naar Louis)
Ik heb sinds een paar weken mn rijbewijs en een oude motor (Kawasaki GPZ600 uit 88).
Tijdje terug na de zware regenbuien/storm wilde hij niet meer starten. Het start-relais stond als een malle te klikken. Paar dagen daarna was de accu ook leeg.
De accu was uiteindelijk leeg omdat er een relais in de zekeringbox (voor de radiator-fan) kapot was en dus constant stond te draaien. Bij motorsloop.com een nieuwe zekeringbox en startrelais besteld. De fan draait niet meer, dus dat is opgelost.
Maar ik kan nog steeds niet starten. Het nieuwe relais geeft 1 klik en daarna niks, dus die is ook kapot? Oude relais voor de zekerheid even terug gestopt, maar die geeft ook 1 klik en daarna niks. Lijkt me wel heel toevallig dat er 2 relais achter elkaar kapot gaan (zeker een 'nieuwe'). Starten dmv een schroevendraaier werkt wel gewoon prima.
Kan er een onderliggend probleem zijn die een startrelais kan slopen?? (Ben geen expert in motor-onderhoud
)
edit: hmm, de fan van de radiator was net ook weer aan het draaien. Er zit dus ergens niet iets niet goed, alleen geen idee waar
Ik ben bang dat ik hem gewoon weg moet brengen..
Tijdje terug na de zware regenbuien/storm wilde hij niet meer starten. Het start-relais stond als een malle te klikken. Paar dagen daarna was de accu ook leeg.
De accu was uiteindelijk leeg omdat er een relais in de zekeringbox (voor de radiator-fan) kapot was en dus constant stond te draaien. Bij motorsloop.com een nieuwe zekeringbox en startrelais besteld. De fan draait niet meer, dus dat is opgelost.
Maar ik kan nog steeds niet starten. Het nieuwe relais geeft 1 klik en daarna niks, dus die is ook kapot? Oude relais voor de zekerheid even terug gestopt, maar die geeft ook 1 klik en daarna niks. Lijkt me wel heel toevallig dat er 2 relais achter elkaar kapot gaan (zeker een 'nieuwe'). Starten dmv een schroevendraaier werkt wel gewoon prima.
Kan er een onderliggend probleem zijn die een startrelais kan slopen?? (Ben geen expert in motor-onderhoud
edit: hmm, de fan van de radiator was net ook weer aan het draaien. Er zit dus ergens niet iets niet goed, alleen geen idee waar
[ Voor 8% gewijzigd door kepler op 29-01-2012 11:20 ]
Ben uitgekomen op combo van dingen, meest effectief vooralsnog is een simpele lichte balaclava over m'n hoofd en zo'n buff geval om m'n nek (gratis bij een nieuwe achterveer gekregen bij HyperproMailMan schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:16:
[...]
Heb ook een wat 'hardere' windbreker nekgeval van Buese, maar die heeft de neiging los te gaan en is aan de dikke kant wat benauwd werkt.
Oslik blyat! Oslik!
"t is al gefixed maar het was wel raar om de pre-loader bol te zien staan.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik rij altijd met zo'n dikke katoenen ding van een euro bij de dump.MailMan schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:16:
@handschoenen discussie
- Altijd warme handen
Tsja...soms kost goed spul wat geld. Niet dat altijd het duurste het beste is, maar het is ook een kwestie van gemak. Het past ook goed in het laagjesysteem.dion_b schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:55:
[...]
Ben vandaag gaan kijken bij Motozoom, zag er idd erg goed uit. Wel redelijk aan de prijs, dus dan maar online bij Louis bestellen. Tot ik met verbazing zag dat Louis geen Rev'it spul heeft. Ik dacht juist dat alles wat Motozoom had daar vandaan kwam...
Dan moet je een balaklave nemen zonder naad. Ik heb er 2: een voor in de zomer (dun dus) en eentje van Revit, ik denk dat het de Rainstar H20 is. Ik heb een iets oudere versie zo te zien. De bovenkant is normaal, met 2 naden langs de zijkant van je hoofs (nooit iets van gevoeld). De onderkant is windstopper/waterdicht microfleece. Kost wel weer wat, maar ik heb het niet koud aan de hals en het blijft droog.MailMan schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:16:
een Balaklava maar dat vind ik vrij irritant. Loopt een naad precies door het midden van mn hoofd.
Het enige minpuntje is iets waar je weinig aan kunt doen, want het is ook een goede feature: de opening voor je ogen/neus is voorzien van een elastiek, zodat ie goed afsluit. Je moet er even aan wennen, en het voorkomt dat er wind/kou/regen makkelijk langs je hoofd komt. Maar het wel een beetje lastig met de bril. Het gaat wel, maar het is even prutsen. En je hebt aan het einde van de rit een afdruk op je gezicht staan. Het stoort me tijdens het rijden niet, en het gaat ook niet zeer doen. Ik heb er wel eens de hele dag mee gereden, en het is niet hinderlijk.

Samen met een goede regenoverall en handschoenen blijf je zo heerlijk droog en warm. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn medereizigers tijdens een flinke regenrit hadden commentaar op mijn (in hun ogen) dure outfit, maar zij waren nat en ik niet. Ik vraag me dan af wat beter is...duur of nat/koud/oncomfortabel.
Eens.
Mijn insteek is dat ik altijd zo min mogelijk uit wil geven waarmee het goed werkt. Als dat kan voor een paar EUR, dan is er geen enkel reden om meer uit te geven. Maar als dat overduidelijk niet werkt, dan gaat de portemonnaie open voor iets wat wel goed werkt.
Mijn insteek is dat ik altijd zo min mogelijk uit wil geven waarmee het goed werkt. Als dat kan voor een paar EUR, dan is er geen enkel reden om meer uit te geven. Maar als dat overduidelijk niet werkt, dan gaat de portemonnaie open voor iets wat wel goed werkt.
Oslik blyat! Oslik!
Nee, ze zitten niet meer aan de Jülicher Straße in Aachen. Tegenwoordig zitten ze in Würselen, en ze hebben flink uitgebreid:Joopieboy schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:00:
[...]
Ai dat suckt.
[...]
Ok dat laatste wist ik zelf nog niet, ik ben daar 1,5 jaar geleden geweest voor wat spullen. Zitten ze nu niet meer in centrum Aachen dan?
Goede policy. Het is alleen erg lastig te bepalen wat goed werkt en wat niet vanuit de folder. Ooit heb ik een soort test van dat 'motorondergoed' gelezen en toen bleek dat de goedkoopste van Louis (€25 oid) net zo goed was als de dure van tegen de €100. Maar dat kun je zelf ook al zien, want de gebruikte materialen zijn hetzelfde. De dure merken geven het alleen een fancy naam en leuke kleurtjes en dan betalen de mensen ineens meer.dion_b schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:19:
Eens.
Soms moet je ook een gok nemen. Ik heb een paar motorpakken (losse jassen/broeken) gehad en je moet ook gewoon een keer de rommel hebben gehad om de betere spullen te kunnen waarderen. Ik zet het ook gewoon af tegen het aantal jaren plezier dat ik ervan heb. En het moet ook gewoon lekker zitten. De goedkoopste spullen zijn niet altijd het beste in elkaar gezet. Ook 'handigheidjes' en slimme constructies zijn vaak meer aanwezig op de duurdere spullen.
Maar ja...of ik ooit €2500 voor een heel pak ga uitgeven weet ik niet. Tot nu toe heb ik het binnen de perken kunnen houden.
Dat is wel een heel mooi pand ja.DrivinUCrazy schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:26:
[...]
Nee, ze zitten niet meer aan de Jülicher Straße in Aachen. Tegenwoordig zitten ze in Würselen, en ze hebben flink uitgebreid:
[afbeelding]
Ik had vanochtend een verjaardag (idioot vroeg dus ben niet gegaan), en ze vroeg al een tijdje of ik mn motor kwam showen, maar met dit weer ga ik echt niet rijden. Ik reed gisternacht op een brug en ik rook het zout gewoon, vanochtend reed ik er met de auto en die brug was helemaal wit uitgeslagen. Vrijdag nog mn auto door de wasstraat gehaald, maar ik kon nu al zoutkristallen tellen achterop mn auto. Dus jammer, maar helaas, de mighty katoom blijft nog even in winterslaapROFLASTC schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:28:
[...]
Mja gelukkig moet ik voorlopig nergens heenrijden...
@ die kolletjes discussie, ik heb sinds kort een kolletje van Booster en dat ding is echt heilig, de eerste goede kol sinds jaren! Deze trek je over je hoofd, haak je als het ware over je kin, en vervolgens doe je je helm op. Geen koude onderkin meer, wat je met die tubes of gewone kolletjes meestal wel hebt. Plus dat ie niet over mn neus of mond zit, dus hij word niet vochtig na een paar uur rijden
En wat handschoenen betreft: zorg dat je klauwen uit de wind zitten
[ Voor 6% gewijzigd door Widow op 29-01-2012 18:51 ]
Gewoon niet zoveel eten, krijg je nooit een koude onderkin :-P
Enig iedee waar er zaterdag is gestrooid en hoe laat? ben benieuwd of ik wat meegepakt heb of niet. Ik wordt binnenkort gebeld voor en knutseldingetje aan de motor bij Verpalen. Hopelijk kan ik daar heen zonder kans op pekelWidow schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:44:
[...]
Ik had vanochtend een verjaardag (idioot vroeg dus ben niet gegaan), en ze vroeg al een tijdje of ik mn motor kwam showen, maar met dit weer ga ik echt niet rijden. Ik reed gisternacht op een brug en ik rook het zout gewoon, vanochtend reed ik er met de auto en die brug was helemaal wit uitgeslagen. Vrijdag nog mn auto door de wasstraat gehaald, maar ik kon nu al zoutkristallen tellen achterop mn auto. Dus jammer, maar helaas, de mighty katoom blijft nog even in winterslaap
And it goes BRAAAAAPP!
Vrijdag is er in ieder geval in de Regio Twente en Achterhoek het nodige gestrooid. Ik had de pekel tot bovenop m'n helm zitten en de motor zit ook helemaal onder. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om het schoon te maken
Aangezien de motor bijna 50km bij m'n huis vandaan staat rij ik er ook niet "zo ff" heen. Dat wordt wel woensdag op z'n vroegst voor ik weer bij de motor ben
Probleem met de stationaire toeren van de Ninja lijkt toch meer te zijn dan een te lage idle RPM. Vrijdag na een kort ritje heb ik hem even langs de kant gezet en ben ik met de stationaire toeren bezig geweest. Volgens de handleiding is ~1100 RPM normaal. Als ik de choke er af haal en ik draai hem tot onder de 1500 toeren, dan valt ie zomaar ineens uit. Hij houdt ongeveer een minuutje z'n toeren vast, daarna dipt ie gewoon een paar honderd toeren, net zo laag tot ie uitvalt. Onder de 1300-1400 toeren lijkt het ook alsof ie niet op alle 4 cilinders loopt, het klinkt dan opeens heel anders. Als ik hem zonder choke aan het lopen wil houden, dan moet ik hem ruim in de 2000 toeren zetten. Met heel minimaal de choke erop kan ie tot ongeveer 1500 toeren voordat ie problemen begint te krijgen.
Zodra het weer mooier wordt breng ik hem naar Stijner in Enschede of Motor Eibergen, hopelijk kan een van hen het oplossen.
Probleem met de stationaire toeren van de Ninja lijkt toch meer te zijn dan een te lage idle RPM. Vrijdag na een kort ritje heb ik hem even langs de kant gezet en ben ik met de stationaire toeren bezig geweest. Volgens de handleiding is ~1100 RPM normaal. Als ik de choke er af haal en ik draai hem tot onder de 1500 toeren, dan valt ie zomaar ineens uit. Hij houdt ongeveer een minuutje z'n toeren vast, daarna dipt ie gewoon een paar honderd toeren, net zo laag tot ie uitvalt. Onder de 1300-1400 toeren lijkt het ook alsof ie niet op alle 4 cilinders loopt, het klinkt dan opeens heel anders. Als ik hem zonder choke aan het lopen wil houden, dan moet ik hem ruim in de 2000 toeren zetten. Met heel minimaal de choke erop kan ie tot ongeveer 1500 toeren voordat ie problemen begint te krijgen.
Zodra het weer mooier wordt breng ik hem naar Stijner in Enschede of Motor Eibergen, hopelijk kan een van hen het oplossen.
alleen kut als je turbulentie krijgt met die krengenWidow schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:44:
[...]
Ik had vanochtend een verjaardag (idioot vroeg dus ben niet gegaan), en ze vroeg al een tijdje of ik mn motor kwam showen, maar met dit weer ga ik echt niet rijden. Ik reed gisternacht op een brug en ik rook het zout gewoon, vanochtend reed ik er met de auto en die brug was helemaal wit uitgeslagen. Vrijdag nog mn auto door de wasstraat gehaald, maar ik kon nu al zoutkristallen tellen achterop mn auto. Dus jammer, maar helaas, de mighty katoom blijft nog even in winterslaap![]()
@ die kolletjes discussie, ik heb sinds kort een kolletje van Booster en dat ding is echt heilig, de eerste goede kol sinds jaren! Deze trek je over je hoofd, haak je als het ware over je kin, en vervolgens doe je je helm op. Geen koude onderkin meer, wat je met die tubes of gewone kolletjes meestal wel hebt. Plus dat ie niet over mn neus of mond zit, dus hij word niet vochtig na een paar uur rijdenben er ook mee op wintersport geweest, ideaal ding.
En wat handschoenen betreft: zorg dat je klauwen uit de wind zittenscheelt echt zoveel qua kou!
[afbeelding]
In Haarlem en omstreken in ieder geval wel, overal goed en vooral veel gestrooid. Als ik na een avondje zuipen dat spul vanaf de stad tot thuis gewoon kan ruiken, zit het echt overalROFLASTC schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:19:
[...]
Enig iedee waar er zaterdag is gestrooid en hoe laat? ben benieuwd of ik wat meegepakt heb of niet. Ik wordt binnenkort gebeld voor en knutseldingetje aan de motor bij Verpalen. Hopelijk kan ik daar heen zonder kans op pekel
Ik zou eerder je motor in een busje zetten en daarmee naar verpalen rijden, of het onderdeel losmaken en dat meenemen. Van de week verwachten ze -7 's nachts dus reken maar dat er veel gestrooid gaat worden komende week.
-10 tot -13 zelfs op vrijdagnacht.
Oslik blyat! Oslik!
En de eerste sneeuw is al gevallen
Auto pakken morgen dan maar!
Iemand trouwens enig idee waar je op Duesseldorf International het beste kunt parkeren met een motor? Heb op hun site niets erover kunnen vinden...
Oslik blyat! Oslik!
Naast het hokje v/d bewakingdion_b schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:19:
Iemand trouwens enig idee waar je op Duesseldorf International het beste kunt parkeren met een motor? Heb op hun site niets erover kunnen vinden...
And it goes BRAAAAAPP!
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Het is weer qudweer......
And it goes BRAAAAAPP!
Het is idd wit. Twijfel of ik met de motor zal gaan. Tijdens lessen ook echt wel in de sneeuw gereden en doe nu 95% hoofdweg richting werk, maar blijft toch spannend....
Hier in het zuid-westen ligt niksMailMan schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:27:
Het is idd wit. Twijfel of ik met de motor zal gaan. Tijdens lessen ook echt wel in de sneeuw gereden en doe nu 95% hoofdweg richting werk, maar blijft toch spannend....
No signature required.
Zuid-Limburg is bedekt onder een (plaatselijk 3-4 cm dikke) laag sneeuw. Het is droge stuifsneeuw, niet van die natte drab. Maar het wegdek zelf is ook reteglad. Ik heb vanmorgen regelmatig de wielen van mijn auto geblokkeerd op ogenschijnlijk schoon wegdek, en zo hard remde ik echt niet.
Mocht er dus iemand op de motor naar Zuid-Limburg willen omdat het weer bij hem/haar wel meevalt: ik zou het je afraden.
Mocht er dus iemand op de motor naar Zuid-Limburg willen omdat het weer bij hem/haar wel meevalt: ik zou het je afraden.
Dit topic is gesloten.
![]()