Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dat zijn de originele spiegels, collega van me rijd op dezelfde motor maar dan 750cc in plaats van 600. Prima motorAlexji schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:38:
[...]
Mooi ding! Maar zijn dat de originele spiegels? Wat een joekels
Lijken bijna wel van die stierenhoorns.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
UNOX: The worst operating system
Dat is wel mooi en zo zie je ook nog eens wat van de wereldROFLASTC schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:36:
[...]
euh ja. plaatselijk wat aftandse brommers lenen en hier klik rondcrossen
Vanmiddag ben ik nog bij een goede kennis op bezoek geweest, die doet veel met klassiekers racen. Voor wat gewone circuitdagen is ie nu een Honda NSR400 als racer aan het opbouwen en ik moet zeggen, zo'n 2-takt is toch ook wel erg gaaf. Geluid alleen al ...
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Wat wij verkeerd deden vraag ik me ook sterk af, als dat al het geval zou zijn natuurlijk. Je gedraagt je immers altijd beleefd richting de gastheer/vrouw. In geval van de Italianen kreeg ik de indruk dat de taalbarrière meespeelde. Engels lukte maar moeizaam, Duits was buiten de grensregio nog een slechter idee en ons Italiaans werd handen en voetenwerk. Waar ik me over verbaasde waren de reacties van de bediende als wij niet snel genoeg onze bestelling opnoemde, en dan 'Prego! Prego!' roepen. Aan hun gezichten af te lezen ging het allemaal niet zoals zei dat verwachtte. Wij begrepen niet waarom.mphilipp schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:38:
[...]
Wat doen die mensen je dan allemaal aan vraag ik me dan af? Ik kom al tientallen jaren zo nu en dan in Frankrijk, maar ik heb op de enkele eikel na nog nooit iets meegemaakt waardoor ik een hekel aan Fransen zou krijgen. Je hoort het heel vaak van de caravanridders (en dat is wederzijds overigens) maar ik vraag me af of het dan niet meer aan die mensen ligt. Ze komen op hun klompen in een ander land en doen nét of het hun eigen land is. En als de bediening niet binnen 1/30 seconde bij de tafel staat om de bestelling op te nemen, is het niet goed. Ik begrijp het niet. Er mankeert niets aan de Fransen, echt niet. Er zitten eikels tussen, maar die heb je hier ook.
En als het zo erg is: blijf er dan weg, rij er omheen ofzo. Maar niet erheen gaan en klagen over de bevolking, dat is hypocriet.
We proberen ook andere regio's te zoeken voor dit jaar. Dit zijn enkel bevindingen van de vorige trip, in mijn eerste bericht zeg ik ook dat deze regio's wil vermijden.
Tuurlijk zitten in elke nationaliteit zijn rotte appels, maar voor ons gevoel hadden we er relatief veel te pakken, daarom de indruk.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Leuke motor! Een maatje van me heeft exact dezelfde, ook in dezelfde kleurstellingKorvaag schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:22:
Aankoop van vandaag:
[afbeelding]
Foto in de tuin van de vorige eigenaar. Niet mijn kleur en ook niet mijn type motor.. maar voor het bedrag wat ik betaald heb een 1995 motor met 31k km: Een prima eerste motor
Staat nu bij de dealer wegens stationairproblemen. Bekend puntje bij deze motoren. Was ook bekend bij koop.
Net teruggereden (uur lang). Prima te doen maar wat veel wind. Wintervoering wel in m'n jas maar niet in m'n broek en de zomerhandschoentjes aan. Het lijkt wel gewoon lente
Vaak bu'j te bang!
Zo zie je maar...de een maakt dit mee, de ander dat. Toen ik voor het eerst met de motor in Italie was, kwam ik in een piepklein plaatsje. Daar werdt de dochter (jaar of 16-17) erbij gehaald, want die sprak Engels. Toen ik later wat ging eten, kwam ze spontaan het menu vertalen, inclusief een immitatie van een koe._Apache_ schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:29:
[...]
Tuurlijk zitten in elke nationaliteit zijn rotte appels, maar voor ons gevoel hadden we er relatief veel te pakken, daarom de indruk.
Grappig: later op de avond klopte ze aan bij mijn kamer. Het flitste even door mijn hoofd dat ze me 'roomservice' kwam geven, maar dat gebeurt inderdaad alleen maar in films. Ik had gewoon mijn paspoort beneden laten liggen
Verder nooit ellende gehad. En ik spreek ook geen Italiaans, maar wel Frans. En dat spreek ik dan een beetje op zijn Italiaans uit en dan komt het wel goed. Wat Spaanse woordjes ertussen foefelen en je bent gewoon een soort Berlusconi...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als de rekening straks maar niet hoger is dan de aanschafwaarde van de motor.Korvaag schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:08:
Toen de dealer de GSX zag betrok zijn gezicht alOjee.. een GSX. Die zijn heel gevoelig voor afstelling. Ik heb zo'n vermoeden dat het nog wel een klusje gaat zijn maargoed... dat zien we op de rekening wel
Dan had je haar niet zomaar je kamer uit laten gaan...mphilipp schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:59:
[...]
Wat Spaanse woordjes ertussen foefelen en je bent gewoon een soort Berlusconi...
Ik wou twee extra grote tankbeschermers plaatsen, paste niet want verkeerde bouwjaar. Ik wou een scottoiler plaatsen, aansluitnippel voor het vacuum bleek totaal onbereikbaar te zijn op het motorblok. Ik wou 40mm studs plaatsen zodat het vastmaken van de crashbars makkelijker zou zijn, vergeet het maar, paste allemaal voor geen meter.
Dus uiteindelijk alleen mn accu opgeladen en het beest weer buiten geparkeerd. Nu wachten tot het mooi weer is, en dan gaan scheuren
Nu heb ik echter 2 tanks over, eentje die helemaal goed is (geen lek) met tankdop echter wel met een grote deuk er in. En ook een tank die redelijk netjes is, maar lek en zonder tankdop. Die eerste raak ik nog wel kwijt denk ik, maar of er voor die 2e interesse is?
nietus. de mijne zit erop met standaard aansluit slangetje! ergens op de voet van de carbs zit een boutje waar je scottoiler nippeltje voor kan plaatsen, profit!Widow schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:13:
Ik wou twee extra grote tankbeschermers plaatsen, paste niet want verkeerde bouwjaar. Ik wou een scottoiler plaatsen, aansluitnippel voor het vacuum bleek totaal onbereikbaar te zijn op het motorblok.
And it goes BRAAAAAPP!
Heb jij em op de achterste cylinder zitten? Volgens de manual van scottoiler zelf moest ie op de voorste cylinder komen, maar dat was echt onbereikbaar daar. De achterste was inderdaad redelijk te bereiken, maar daar zit de carb op.ROFLASTC schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:57:
[...]
nietus. de mijne zit erop met standaard aansluit slangetje! ergens op de voet van de carbs zit een boutje waar je scottoiler nippeltje voor kan plaatsen, profit!
- Aftermarket carbon kuipdelen eraf geschroefd, orgineel spul weer terug gezet.
- Stuurdemper, pre-load adjusters en bobbins gedemonteerd.
- Orginele rem-schakelset terug gezet.
- PowerCommander eruit.
- EXUP Valve Eliminator eruit (mooie "storing" op m'n display nou
).
- Korte TiTax rem/koppelings hendels eraf en de orginele hendels weer terug gezet.
- Uitlaat vervangen voor 't orgineel incl. EXUP klep + Servo terug plaatsen.
- Duo steps terug plaatsen (en dus kapjes verwijderen).
- Zümo bekabeling en steun verwijderen.
Qua wielen ben ik er nog niet aan uit wat ik doe; Witte velgen laten zitten met praktisch nieuwe Diablo SuperCorsa SP banden er op óf de orginele gouden velgen terug zetten met een gloednieuwe MPP-2CT set erop
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Voet van de carbs moet je zijn!Widow schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:10:
[...]
Heb jij em op de achterste cylinder zitten? Volgens de manual van scottoiler zelf moest ie op de voorste cylinder komen, maar dat was echt onbereikbaar daar. De achterste was inderdaad redelijk te bereiken, maar daar zit de carb op.

Aangezien ik de SAS eraf gemold heb ontbreekt bij mijn de slang waar ze dat witte koppelstuk in hebben gezet maar waar die zwarte slang het blok in gaat moet je wezen!
[ Voor 70% gewijzigd door ROFLASTC op 22-01-2012 18:23 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Yup Akra roeptoetersWidow schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:48:
Heb jij ook andere dempers dan, dat je SAS eraf hebt gehaald? Ik hoor verhalen op advrider dat de cat verstopt raakt als je sas verwijderd terwijl je met stock dempers blijft rijdenmaar thx for the info iig, kan ik dat nog een keertje gaan doen.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik wil die Supercorsa's wel hebben / overnemenwimmel_1 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:17:
Hier is 't "grote slopen" ondertussen ook begonnenTo Do:
- Aftermarket carbon kuipdelen eraf geschroefd, orgineel spul weer terug gezet.
- Stuurdemper, pre-load adjusters en bobbins gedemonteerd.
- Orginele rem-schakelset terug gezet.
- PowerCommander eruit.
- EXUP Valve Eliminator eruit (mooie "storing" op m'n display nou
).
- Korte TiTax rem/koppelings hendels eraf en de orginele hendels weer terug gezet.
LED knipperlichten + relais én kentekenplaathouder laat ik waarschijnlijk gewoon zitten tenzij de dealer liever 't orginele spul er op wil hebben. Remleidingen (HEL, blauw) laat ik ook maar zitten.
- Uitlaat vervangen voor 't orgineel incl. EXUP klep + Servo terug plaatsen.
- Duo steps terug plaatsen (en dus kapjes verwijderen).
- Zümo bekabeling en steun verwijderen.
Qua wielen ben ik er nog niet aan uit wat ik doe; Witte velgen laten zitten met praktisch nieuwe Diablo SuperCorsa SP banden er op óf de orginele gouden velgen terug zetten met een gloednieuwe MPP-2CT set erop
Om wat voor motor gaat het? En waarom ben je die naar origineel terug aan het bouwen?
Ik regel alles zelf. Op een zorgboerderij aldaar werkt een kerel met 3 250cc hondaatjes. Samen met hem al eerder rondgeknord daaro. Je komt wel vreemde verlaten dorpjes tegen met 1 stoffig hostel waar je vervolgens gratis kan eten en drinken.M14 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:21:
[...]
Dat is wel mooi en zo zie je ook nog eens wat van de wereld. Het is alleen een beetje de vraag wat je kunt huren natuurlijk
. Georganiseerde reis of regel je alles zelf?
And it goes BRAAAAAPP!
Verwacht ik niet. Ze bellen eerst met wat ze willen gaan doen... en ik heb 400 euro gereserveerd voor een beurt. Dat moet wel uitkunnen gezien het feit dat banden en ketting 100% zijn. Het zullen met name werkuren zijn en wat vloeistoffen.PilatuS schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:00:
[...]
Als de rekening straks maar niet hoger is dan de aanschafwaarde van de motor.
Althans: dat is mijn verwachting
Dat moet inderdaad wel lukken. Olievervangen is ongeveer 100 euro incl arbeid (+-30 min)Korvaag schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:42:
[...]
Verwacht ik niet. Ze bellen eerst met wat ze willen gaan doen... en ik heb 400 euro gereserveerd voor een beurt. Dat moet wel uitkunnen gezien het feit dat banden en ketting 100% zijn. Het zullen met name werkuren zijn en wat vloeistoffen.
Althans: dat is mijn verwachting
heb je nog 300 euro voor de rest. Laat er nog eens 50 euro aan onderdelen ingaan. heb je 250 euro aan arbeid over a 60p/u
Heeft die dus 4 uur voor de rest.
Als het inderdaad simpel afstel werk is, lijkt het me prima te doen. Moet die gaan zoeken denk ik dat je op wat meer mag gaan rekenen
No signature required.
Dat zal met 30k kilomters nog wel meevallen.PilatuS schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:00:
[...]
Als de rekening straks maar niet hoger is dan de aanschafwaarde van de motor.
Maar uiteindelijk zullen de uitlaatbuizen lek gaan. Dat is wel een duur grapje
Een 2008 R6 die weer ingerolen gaat worden op een nieuwe (2012 R6).M14 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:04:
[...]
Ik wil die Supercorsa's wel hebben / overnemen.
Om wat voor motor gaat het? En waarom ben je die naar origineel terug aan het bouwen?
Wat doe jij wat ik verkeerd doe?wimmel_1 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:14:
[...]
Een 2008 R6 die weer ingerolen gaat worden op een nieuwe (2012 R6).
En wat doe je met de Supercorsa's?
Gaat volgens mij een mooie reis wordenROFLASTC schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:14:
[...]
Ik regel alles zelf. Op een zorgboerderij aldaar werkt een kerel met 3 250cc hondaatjes. Samen met hem al eerder rondgeknord daaro. Je komt wel vreemde verlaten dorpjes tegen met 1 stoffig hostel waar je vervolgens gratis kan eten en drinken.
Heb iets verder de blikker ingehaald, even achterom gekeken en tegen gedaan naar mijn ogen gewoon om aan te geven "beter kijken", en dan maar gewoon verder gereden (dus geen obscene gebaren of zo, heb je toch niets aan). Heb mij toen wel perfect aan de snelheid gehouden (50 km/u). Blikker bleef netjes achter.
Dan een stukje verder zit ik op de provinciale weg (dus ook voorrangsweg). Kom aan een kruispunt (zonder lichten) en zag wat blikken aan de linkerkant staan. Voor de zekerheid toch wat snelheid minderen. Blik blijft staan, ok goed. F**k, blik gaat toch doorrijden. Net tussen blik en verkeersheuveltje in het midden door. Heb daar maar geen gebaar naar gemaakt. En daarna terug gewoon max snelheid aangehouden (daar 70 km/u). Blik hield wel vrij veel afstand.
Hopelijk kijken ze in het vervolg toch iets beter, maar ja, dat zullen we nooit weten hé. Ik had in ieder geval vanmorgen het gevoel "dit is de rit waarop ik neerga", gelukkig toch heelhuids op het werk geraakt.
Lekker dan zo'n ritje.Youk schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:46:
Hopelijk zijn de koekblikkers tegen straks (als ik naar huis rijd) uitgeslapen. Vanmorgen zaten ze toch te suffen. Zo zat ik op een rond punt, een redelijk klein, met gladde klinkers als wegbedekking en het was nog nat, want het had vanacht geregend. Kwam daar een blik van rechts over de haaientanden recht voor mijn wielen. Uitwijken kan daar niet, te weinig plaats, dus maar in de ankers gegaan. Voorwiel stond onder een hoek (was bocht aan het maken) en ik voelde het zo wegglijden. Heb geluk gehad en de motor nog net kunnen houden.![]()
Heb iets verder de blikker ingehaald, even achterom gekeken en tegen gedaan naar mijn ogen gewoon om aan te geven "beter kijken", en dan maar gewoon verder gereden (dus geen obscene gebaren of zo, heb je toch niets aan). Heb mij toen wel perfect aan de snelheid gehouden (50 km/u). Blikker bleef netjes achter.
Dan een stukje verder zit ik op de provinciale weg (dus ook voorrangsweg). Kom aan een kruispunt (zonder lichten) en zag wat blikken aan de linkerkant staan. Voor de zekerheid toch wat snelheid minderen. Blik blijft staan, ok goed. F**k, blik gaat toch doorrijden. Net tussen blik en verkeersheuveltje in het midden door. Heb daar maar geen gebaar naar gemaakt. En daarna terug gewoon max snelheid aangehouden (daar 70 km/u). Blik hield wel vrij veel afstand.![]()
Hopelijk kijken ze in het vervolg toch iets beter, maar ja, dat zullen we nooit weten hé. Ik had in ieder geval vanmorgen het gevoel "dit is de rit waarop ik neerga", gelukkig toch heelhuids op het werk geraakt.
offtopic
Blik dit.... blik dat, en vervolgens wel allerlei Volvo dingen in je signature
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
En moest Volvo motoren maken, dan reed ik nu niet op een Honda VFR rond. Yep, zo erg is het, moet ik nu naar de veearts voor een spuitje?
Ik heb ergens nog 1 minuut film liggen van een stukje van vorig jaar. Het bijzondere is daar vooral het gebied vlak achter de staat van Rio de Janeiro. Er liggen daar heel veel heuvels die niet veel oppervlakte beslaan maar wel redelijk hoog zijn. Al met al zorgt dat er voor dat je 8 uur kan rijden, dik 200km aflegt maar hemelsbreed niet verder dan 20km van het startpunt.
And it goes BRAAAAAPP!
kost mij meestal me uitlaat voeringYouk schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:46:
Hopelijk zijn de koekblikkers tegen straks (als ik naar huis rijd) uitgeslapen. Vanmorgen zaten ze toch te suffen. Zo zat ik op een rond punt, een redelijk klein, met gladde klinkers als wegbedekking en het was nog nat, want het had vanacht geregend. Kwam daar een blik van rechts over de haaientanden recht voor mijn wielen. Uitwijken kan daar niet, te weinig plaats, dus maar in de ankers gegaan. Voorwiel stond onder een hoek (was bocht aan het maken) en ik voelde het zo wegglijden. Heb geluk gehad en de motor nog net kunnen houden.![]()
Dan een stukje verder zit ik op de provinciale weg (dus ook voorrangsweg). Kom aan een kruispunt (zonder lichten) en zag wat blikken aan de linkerkant staan. Voor de zekerheid toch wat snelheid minderen. Blik blijft staan, ok goed. F**k, blik gaat toch doorrijden. Net tussen blik en verkeersheuveltje in het midden door. Heb daar maar geen gebaar naar gemaakt. En daarna terug gewoon max snelheid aangehouden (daar 70 km/u). Blik hield wel vrij veel afstand.![]()
Pff nou volgens mij zijn ze vanavond weer ingekakt... Reed van Delft naar Adam op de A4 en zag bij Delft al een auto naast de snelweg met de voorkant in de berm staan. Voor en achter flinke blikschade. Voor de rest weinig file gehad totdat ik ~2km voor de Schipholtunnel ineens hard op de rem moest. Lange file waar het van 4 naar 1 rijbaan ging.Youk schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:46:
Ik zat achter in een rijtje van 3 motoren waarbij de voorste met z'n RT1150 behoorlijk de vaart erin had. Meestal vind ik het prettig om achter anderen de file door te rijden, maar ik kon het niet bijhouden zonder dat ik het te link vond. Op het moment dat we de Schipholtunnel uitrijden kan de RT1150 rijder niet meer tussen twee auto's door en besluit rechts in te halen en weer naar links te schieten. Blijkbaar wat te enthousiast want hij vloog daarbij zijdelings tegen een andere auto aan met als gevolg een spiegel eraf en blikschade... Niet slim zo opgefokt door een file rijden, maargoed je weet niet waarom hij zoveel haast had.
Uiteindelijk bij het ongeluk aangekomen waar de file op de A4 oorspronkelijk door werd veroorzaakt en dat was ook niet mis. Veel politie en brandweer. Chaos alom door mensen die niet weten welke rijbaan ze willen pakken.
Gewoon veilig thuisgekomen
File op de snelweg, laten we zeggen 3 rijstroken. 1 minuut stilstaan / stapvoets rijden, halve minuut 60/70km uur rijden. Dit wisselt elkaar constant af.
Wat doe je?
1 - je gaat bij het stapvoets / stilstaan tussen de auto's rijden en terug de file in wanneer het sneller gaat
2 - je blijft tussen de auto's door rijden, dus ook bij 40 / 50+
3 - je blijft in de file en voorkomt zo het vele switchen van rijbaan (tussen de auto's door en terug de file in bij hogere snelheid)
blijf er meestal tussen tot bepaalde afslagen. (A7) daar is het s ochtend altijd raak rond Purmerend noord. tot 5 km erna. en 5 km verder staat alles weer stil voor de (A8) Zaandam. daartussen komt het met geluk boven de 70 en dan voeg ik weer tussen. maar ook vaak genoeg dat het blijft sukkelen.new_guy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:17:
Als het toch over file rijden hebben, de volgende vraag:
File op de snelweg, laten we zeggen 3 rijstroken. 1 minuut stilstaan / stapvoets rijden, halve minuut 60/70km uur rijden. Dit wisselt elkaar constant af.
Wat doe je?
1 - je gaat bij het stapvoets / stilstaan tussen de auto's rijden en terug de file in wanneer het sneller gaat
3 - je blijft in de file en voorkomt zo het vele switchen van rijbaan (tussen de auto's door en terug de file in bij hogere snelheid)
Optie 3 klopt ook niet helemaal imho: je switcht niet continu van rijbaan. Je rijdt op de linker of middelste baan, en als de snelheid laag genoeg wordt ga je ertussenin rijden. Het is niet alsof je steeds van helemaal links naar helemaal rechts gaat en vice versa.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
soms heb je weleens gaten dat je even iemand erlangs kan laten. maar soms nietPilatuS schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:06:
Een tijd terug had ik iemand op de motor voor mij zitten die enorm langzaam ging. Ik heb er dik 5km achtergezeten en hij ging maar niet aan de kant. Na die 5km ging ie eindelijk eens aan de kant. Inmiddels reden er 4 andere motoren weer achter mij aan. Hij keek regelmatig in de spiegels en had mij de eerste 100 meter al gezien.
Dan heb ik op mijn terugrit geluk gehad, want deze is zonder probleem verlopen.MailMan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:54:
[...]
Pff nou volgens mij zijn ze vanavond weer ingekakt...
/me Youk blij dat ie heelhuids thuis kwam
ff opletten wat er v/a 60km/u voor en naast je zit. Als je krap tussen autos en vrachtwagens terecht dreigt te komen dan zou'k zeggen dat je lekker er tussen door blijft gaan.new_guy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:17:
Wat doe je?
And it goes BRAAAAAPP!
Precies naast mijn spiegel... Het is dat ik zelf motor rijdt en weet dat 'we' dat doen, maar ik zie heel veel motorrijders precies naast mijn spiegel rijden. Niet handig. Een minder handige bestuurder ziet je dan zo misschien te laat.M14 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:55:
Als het wat sneller gaat rijden blijf ik meestal achter een wagen hangen, maar wel redelijk dicht bij de zijkant van de rijbaan
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 23-01-2012 21:19 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
YouTube: High speed MotoGP cornering at 1000fps - Casey Stoner - Red Bull Moments
Voor iedereen die een scherm heeft met meer dan 360 pixels
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
optie 2:new_guy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:17:
Wat doe je?
moet je alleen wel rekening houden met politie die dat niet op prijs stelt.
En zeer, maar dan ook echt zeer alert rijden.
Dit kost je mischien wat energie, maar die kan je er later weer bijslapen op het werk
Gezonder is optie 1,
en optie 3, dan kan je beter gaan auto rijden, dan heb je het tenminste nog warm
Inderdaad, die hoek is imho een 'no fly zone'. Ervoor blijven of er doorheen, maar niet blijven hangen. Als je geen ruimte hebt, maak je die maar. Je eigen veiligheid gaat boven (schijn-) doorstroming.mphilipp schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:17:
[...]
Precies naast mijn spiegel... Het is dat ik zelf motor rijdt en weet dat 'we' dat doen, maar ik zie heel veel motorrijders precies naast mijn spiegel rijden. Niet handig. Een minder handige bestuurder ziet je dan zo misschien te laat.
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 24-01-2012 09:37 ]
Dit doe ik inderdaad ook, als ik om wat voor reden dan ook toch relatief dicht op een auto kom (in de bebouwde kom bijvoorbeeld), dan zorg ik er in ieder geval voor dat ik zelf het gezicht van de bestuurder in zijn of haar spiegel kan zien. Op die manier weet ik in ieder geval dat ik zelf ook te zien ben in de spiegels._Apache_ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:36:
[...]
Inderdaad, die hoek is imho een 'no fly zone'. Ervoor blijven of er doorheen, maar niet blijven hangen.
Een tijd terug heb ik met verbazing achter een motorrijder gereden die achter een bouwvakkersbusje zat. Hij reed precies in het midden achter het busje, en op hooguit 10 meter afstand met 80 km/u. Hij was dus niet te zien want hij zat te dichtbij om zichtbaar te zijn in de buitenspiegels, en een binnenspiegel had het busje niet vanwege de blinde deuren
Maar dan rijd je lekker uit de wind!UTwizard schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:02:
[...]
Een tijd terug heb ik met verbazing achter een motorrijder gereden die achter een bouwvakkersbusje zat. Hij reed precies in het midden achter het busje, en op hooguit 10 meter afstand met 80 km/u. Hij was dus niet te zien want hij zat te dichtbij om zichtbaar te zijn in de buitenspiegels, en een binnenspiegel had het busje niet vanwege de blinde deuren
Waaruit concludeer je dat ik pal langs een andere auto en/of in een dode hoek rijd? Mijn ervaring is dat auto's niet langs je gaan rijden wanneer je net iets meer naar het midden op de baan zit.mphilipp schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:17:
[...]
Precies naast mijn spiegel... Het is dat ik zelf motor rijdt en weet dat 'we' dat doen, maar ik zie heel veel motorrijders precies naast mijn spiegel rijden. Niet handig. Een minder handige bestuurder ziet je dan zo misschien te laat.
Het is natuurlijk een ander verhaal wanneer er (veel) snelheidsverschil tussen de rijbanen is. Dan moet je zorgen dat je met de snelste baan meerijd. Tussendoor vind ik niks omdat je sneller moet rijden dan de baan waar ze het snelste rijden, met als gevolg dat je makkelijk met 40 - 50km/h sneller langs de langzame baan af gaat. Naar het midden rijden is dan ook niet van toepassing, voldoende afstand op je voorganger is dan iets praktischer
Let wel, in geval van een aantal automobilisten geld.. Kunnen zien != gezien wordenUTwizard schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:02:
[...]
Dit doe ik inderdaad ook, als ik om wat voor reden dan ook toch relatief dicht op een auto kom (in de bebouwde kom bijvoorbeeld), dan zorg ik er in ieder geval voor dat ik zelf het gezicht van de bestuurder in zijn of haar spiegel kan zien. Op die manier weet ik in ieder geval dat ik zelf ook te zien ben in de spiegels.
Had er gister eentje. Kijk hem recht in de ogen, vervolgens draait hij over de haaientanden zo mijn rijbaan op. Gelukkig lagen er geen natte bladeren over een ander zebrapad heen, anders had ik het natuurlijk prima gevonden.
[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 24-01-2012 13:17 ]
http://www.motorshopper.n...zuki-GSX400X-Impulse.html
Er kan nog wel wat van de prijs af
Vaak bu'j te bang!
Het blijft altijd uitkijken, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ik zelf zichtbaar ben*_Apache_ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:14:
[...]
Let wel, in geval van een aantal automobilisten geld.. Kunnen zien != gezien worden..
*mits ze om zich heen kijken en/of luisteren
Zin om te rijden zeg, pfoe
Ik doe het iets anders, als het stil staat of langzaam rijdt (onder de 40Km/u) dan ga ik er tussendoor. Als de auto's 40Km/u of sneller gaan dan sluit ik weer aan (wel eerst knipperlicht aan voordat je naar de baan van keuze gaat want je komt immers uit het midden).new_guy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:17:
Wat doe je?
Optie 3 zie ik trouwens wel vaak.
Heb ook zin om te rijden! Wilde aankomend weekend even gaan knutselen bij mn ouders, maar heb daar alleen een carport, en het word vrij koud. Sowieso wordt het de periode erna niet bepaald warm, dus denk dat ik nog even geduld moet hebben, maar wat kriebelt het zeg. Ik had elke week minstens een paar keer naar mijn werk gekund op de motor...UTwizard schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:02:
[...]
Het blijft altijd uitkijken, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ik zelf zichtbaar ben*
*mits ze om zich heen kijken en/of luisteren
Zin om te rijden zeg, pfoeIk heb ook een mogelijke oorzaak gevonden van de N-indicator die niet oplicht bij de ZX6R. Op dit forum werd al gezegd dat de kabel niet meer helemaal goed contact maakt (vanwege corrosie bijvoorbeeld). Volgens wat andere forums hebben Kawasaki's wel vaker het probleem dat de kabel van de Neutral Switch af komt, kabel er weer op drukken en dan zou het weer moeten werken. Binnenkort maar eens even kijken of ik iets kan zien.
Doet me denken: nog steeds niet achter probleem met handvatverwarming. Dat wordt een koude rit naar Nijmegen morgen....
Oslik blyat! Oslik!
Ik zie je niet rijden, dus ik moet uitgaan van wat je zegt. Het leek alsof je doet wat veel motorrijders doen zonder het te weten: precies in mijn dode hoek gaan rijden.M14 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:10:
[...]
Waaruit concludeer je dat ik pal langs een andere auto en/of in een dode hoek rijd? Mijn ervaring is dat auto's niet langs je gaan rijden wanneer je net iets meer naar het midden op de baan zit.
Ik heb zo een keer het leven gered van een knul op een K1100RS. Ik haalde 'm in en eigenlijk alleen maar omdat ik precies dezelfde motor heb gehad bleef ik 'm een beetje volgen. Maar toen ging ie een beetje schuin achter me rijden, redelijk dichtbij. Totdat ik een noodstop moest maken omdat ze dat voor me ook deden. Gelukkig voor die knul wist ik dat ie achter me zat en ging ik meteen naar links. Hij suisde met stuiterend achterwiel langs me heen...die had dus half in mijn kofferbak gezeten (stop bij de 80L LPG tank
maar ook voor veel een reden geweest om te beginnenmphilipp schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:13:
Dat filmpje is een reden om te stoppen met motorrijden...
Dat is het eerste waar we het, zonder enige vorm van discussie, meteen over eens zijnmphilipp schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:13:
Dat filmpje is een reden om te stoppen met motorrijden...
Ik reed een paar jaar geleden 120KM/U op de A17 t.h.v. Roosendaal (richting Bergen op Zoom) rechter baan ruim achter een andere auto (ik ook in de auto).
Vanaf de A58 (via de slinger) komen 2 motorrijders aangereden, minsten 140, ze halen mij rechts in (blokmarkering van de invoeg) en ze voegen beiden voor mij in (maar achter de andere auto).
Ze trekken hun gas open op de linkerbaan. De eerste zie ik netjes terug naar rechts gaan (voor de auto die voor mij rijdt). (Wij zijn inmiddels op de "heuvel" die over het spoor gaat).
De 2e motorrijder gaat ook terug op de rechter baan, maar gooit 'm echt voor het autootje. (snijdend, echt centimeter werk). "Hoe asociaal dacht ik nog"
Op dat moment zit ik het zo aan te kijken, en wil ik zelf de auto die voor me rijdt ook in gaan halen. Op het moment dat ik naar Links ga, ligt daar gewoon een heel bankstel op de linkerbaan. 200 meter verder op parkeerplaats "Spuitendonk" zag ik wat mensen sjorren aan wat touwen van een lege aanhanger.
20*350ZO45°
Nog donker, regen, relatief koud (natte handschoenen (niet binnenin) houden niet veel koude tegen) en ook nog een stukje met hagel ertussenin.
Over het filerijden
Ter info: ik rij veel en heb enkel 100km woon-werk met meestal +-20-25km structurele file (Kortrijk - Brussel centrum)
- Bij structurele files (mensen die erin staan verwachten het en zijn over het algemeen kalmer en vriendelijker tegenover motorijders) blijf ik meestal tussen de 2e & 3e rijstrook rijden (wel met een snelheidsverschil anders kunnen mensen je nog wel eens missen) als de snelheid boven 70-80km/h komt, dan probeer ik op de rijstroken te rijden en haal ik regelmatig in door gebruik te maken van lege plekjes. Uiteraard gebruik ik zoveel mogelijk mijn richtingsaanwijzer en zeker om van een rijstrook tussen rijstroken te gaan rijden (er rijden nogal wat andere moto's op hetzelfde traject). Bij vrachtwagens, bestelwagens rechts van mij ga ik trager rijden om voldoende te kunnen zien wat ervoor aan het gebeuren is.
- Bij onverwachte files (ongeval, werken, plaats waar men het niet gewoon is) rij ik voorzichtiger en trager. Meestal ga ik ook veel sneller meerijden op de rijstrook en verwacht ik me aan autorijders die opzettelijk blokkeren...
Ander punt van irritatie is als een andere motorijder voor je ook tussen de file aan het rijden is en je geen enkele kans geeft om er voorbij te gaan. Zeker in het weekend komt het in extremen voor (met 10km/h tussen een stilstaande file rijden of gewoon meerijden met stapvoets verkeer en het me dan echt niet gunnen om ervoor te gaan).
Blog (Linux-related)
I'll see your Bankstel and raise you a: vrachtwagen klapband en dus een stuk rubber wat op je afkomt zwaaien.Richard schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:02:
ligt daar gewoon een heel bankstel op de linkerbaan. 200 meter verder op parkeerplaats "Spuitendonk" zag ik wat mensen sjorren aan wat touwen van een lege aanhanger.
verder:
YouTube: scooter tuning
Mexicanen.....
And it goes BRAAAAAPP!
Hier mag je dan ook eigenlijk niet harder, volgens de gedragscode...DSK schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:25:
Ander punt van irritatie is als een andere motorijder voor je ook tussen de file aan het rijden is en je geen enkele kans geeft om er voorbij te gaan. Zeker in het weekend komt het in extremen voor (met 10km/h tussen een stilstaande file rijden of gewoon meerijden met stapvoets verkeer en het me dan echt niet gunnen om ervoor te gaan).
Daar ben ik het niet mee eens!M14 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:26:
[...]
Dat is het eerste waar we het, zonder enige vorm van discussie, meteen over eens zijn.
Hé....
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ap4yHXnNQbI]
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-01-2012 20:21 ]
Wel een cool filmpje!
[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 25-01-2012 20:27 ]
Mocht iedereen zich aan die code houden, dan hoef ik waarschijnlijk niet met de motor naar het werkSangroid schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:31:
[...]
Hier mag je dan ook eigenlijk niet harder, volgens de gedragscode...
Nog wat andere ergernissen:
- bij regen: inhalende vrachtwagens (ja, dit is verboden in België) en vooral het gebrek aan controle daarop. Stuur toch gewoon een anonieme wagen elke morgen van de ene kant van het land naar de andere en terug. Die mensen betalen gewoon zichzelf door de boetes die ze uitschrijven. Wedden dat ze de eerste dag niet eens tot in de helft geraken omdat ze teveel moeten stoppen om boetes uit te schrijven
- motorrijders die denken dat ze beter zichtbaar zijn als ze hun gootlicht aan te zetten. Deze avond zo iemand achter mij gehad (en die daar ook een tijdje bleef). Als het regent en zo iemand zit achter je zie je gewoon niets meer in je spiegels... (ook niet als autorijder maar zeker niet als motorrijder) Ook om tussen de file te rijden is het zinloos, je verblindt gewoon de autobestuurders en het is bewezen dat bij verwarring, mensen naar het licht toe gaan. Zorg dan voor extra knipperlichten ofzo, die vallen (naar mijn mening) veel meer en veilig op.
[ Voor 7% gewijzigd door DSK op 25-01-2012 21:24 ]
Blog (Linux-related)
Bah wat haat ik die kut afgestelde Xenon troep.
Overigens. Ik reed zelf ook in een auto. Dacht dat dit het wegmisbruikers topic was
[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 25-01-2012 22:11 ]
Wat ook zo slim is van veel motorrijders zijn die piepkleine knippers. Tuurlijk, knippers zijn niet stoer, dus doen we maar minilampjes erop. Zo ziet niemand natuurlijk dat je ergens heen wilt. In het donker misschien wel, maar overdag zijn die dingen natuurlijk minder goed zichtbaar. En maar klagen dat niemand ze ziet. Zwart pak, zwarte motor, bar-end spiegels en mini-knippers. Nog wat te klagen? Volgens mij vraag je er dan om. Waar gaat het motorrijden dan nog om? Om er cool uit te zien (The Fonz...) of om lekker rond te rijden?
Verwijderd
zwart pak, zwarte helm zwarte motor? Dat liever dan van die knuppels die er de kleur op na houden van het politie uniform. Zichtbaar, ok, maar teveel geel kan ook.
Volgens mij word het hier al heel vaak gezegd dat als een auto je niet wilt zien, dat ook niet gebeurd. Kun je wel met grote knippers rijden en een geel uniform en een oranje vlaggetje op je honda goldwing, maar het punt is juist dat een automobilist minder bedacht is op tweewielers, en jij dus kwetsbaar bent. Waarom dan niet stoer kwetsbaar zijn, ipv aan alles moeten denken. Laat die slimme motorrijders lekker met hun piepkleine knippers joh.
En wat houden we trouwens over als we ook al niet meer mogen klagen?
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 25-01-2012 22:54 ]
Denk eraan: wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil
Blog (Linux-related)
Ik chargeer om iets duidelijk te maken. In het donker is zelfs mijn witte BMW van achteren gereduceerd tot één klein rood pitje. Terwijl zo'n RT toch een forse motor is en je 'm overdag maar moeilijk over het hoofd kan zien. Vandaar dat ik er wat extra Black ScotchLite op het aangebracht en de genoemde running lights. Want je valt compleet weg tegen andere achterlichten op een drukke weg in het donker. Als je dan ook nog eens een donkere motor hebt en een donker pak dan is dat niet in je voordeel.DSK schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:59:
Je moet er inderdaad ook niet mee overdrijven... er zijn grenzen. Overdag met zwarte kledij moet gewoon kunnen naar mijn mening. Rij je in het donker/duister dan vind ik een veiligheidshesje of extra reflectoren op je kleding geen overbodige luxe.
Denk eraan: wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil
Je stipt het belangrijkste aan: de andere weggebruikers moeten ook opletten natuurlijk. Tegen iemand die niet kijkt is geen kruid gewassen. Ook al ga je brandend op die motor zitten zien ze je nog niet.
En natuurlijk word ik voor oude zeur versleten als ik zeg dat velen het motorrijden als modeshow zien en totaal geen oog hebben voor de veiligheid. Niet sexy genoeg, Maar wél waar. Dat gezegd hebbende rij ik zelf niet met een fluorvestje rond. Ik heb een donkerbruin/grijsachtig leren pak. Maar mijn motor heeft voldoende reflectie en verlichting. En op mijn helm zit ook nog wat reflectiespul. Als een vuurtoren of toverbal op die motor gaan zitten voegt dan niet veel meer toe.
Maar jij bent ook gecertificeerd gekkomkommer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:28:
Ik vind het altijd wel leuk om te moeten slalommen tussen mensen die niet opletten.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ook, namelijk velglint op de velgen. Meer als voldoende voor mijkomkommer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:39:
Maar, om een beetje op te vallen overweeg ik toch wel om reflecterende oranje tape op bepaalde strategische plekken aan te brengen.
Verder wat ROFLASTC zegt. Ik kan me een filmpje op de internets herinneren van een Nederlandse motoragent (dus in knalgeel) die op klaarlichte dag een snelweg probeert af te zetten, en gewoon keihard wordt aangereden
Vaak bu'j te bang!
Dadelijk AVB examen trouwens, spannend! Eerst om half 11 nog een les, en dan om half 4 het examen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Thuis heb ik dan ook als eerste de koplamp eens goed afgesteld, zodat de koplamp goed staat als ik er op zit, en niet als de motor onbeladen is.
Over de wel/niet reflectie discussie: Ik heb een zwarte motor, zwart pak, en een zwarte helm. Mijn pak is ook voorzien van wat reflecterende streepjes, maar dat houdt niet echt over. Ik heb ook een fluorescerend hesje, wat ik ook gebruik. Baat het niet, dan schaadt het niet, inderdaad. Ik ga er vanuit dat iemand anders me niet ziet, en als dat hesje me toch al eens zichtbaar heeft gemaakt voor een automobilist, dan is het zijn geld waard geweest.
@ mphilipp: Die brake flash, is dat achteraf ingebouwd? Zo ja, hoe werkt dat precies? Wordt dat geactiveerd als de ABS ingrijpt of zo?
Dan kom je er dus nooit achter of het helpt en is het vooral iets voor je eigen gevoel. Vandaar dat ik zeg: je maakt iemand anders verantwoordelijk voor jouw ding. Waarom zo ge-ent zijn op wat anderen doen eigenlijk. Je bent toch zelf ook bij de les of niet? Als mij iets naars overkomt dan zoek ik doorgaans de reden eerst bij mijzelf. Dat ik tussen 2 autos reed toen de voorste keihard meost remmen en de achterse bijna in mijn nek zat lag aan mij want ik reed mijzelf niet de ruimte in zogezegd. die ene keer dat ik in de schiphol tunnel bijna werd omgetikt kwam door iemand die mij -wel- zag en mij dwars ging zitten (was een brit vandaar)DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:18:
Ik ga er vanuit dat iemand anders me niet ziet, en als dat hesje me toch al eens zichtbaar heeft gemaakt voor een automobilist, dan is het zijn geld waard geweest.
Toen ik voor het stoplicht werd aangetikt stond ik neit vooraan tussen de autos maar netjes in de rij met 2 autos voor mij. Ik piep dus altijd naar voren ed.
And it goes BRAAAAAPP!
ROFLASTC schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:31:
[...]
Dan kom je er dus nooit achter of het helpt en is het vooral iets voor je eigen gevoel. Vandaar dat ik zeg: je maakt iemand anders verantwoordelijk voor jouw ding. Waarom zo ge-ent zijn op wat anderen doen eigenlijk. Je bent toch zelf ook bij de les of niet? Als mij iets naars overkomt dan zoek ik doorgaans de reden eerst bij mijzelf. Dat ik tussen 2 autos reed toen de voorste keihard meost remmen en de achterse bijna in mijn nek zat lag aan mij want ik reed mijzelf niet de ruimte in zogezegd. die ene keer dat ik in de schiphol tunnel bijna werd omgetikt kwam door iemand die mij -wel- zag en mij dwars ging zitten (was een brit vandaar)
Toen ik voor het stoplicht werd aangetikt stond ik neit vooraan tussen de autos maar netjes in de rij met 2 autos voor mij. Ik piep dus altijd naar voren ed.
Hier ga ik wel mee akkoord maar ik het donker ben je echt zo goed als niet zichtbaar, zelfs voor degene die wel kijken. Zeker aan de achterkant met een donkere motor, donker pak en als het regent ben je gewoon één klein rood lichtje tussen alle andere directe en indirecte lichten. Overdag is het, in mijn ogen, overbodig.ROFLASTC schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:58:
Visuele toeters en bellen Gay-ass hesjes = Anderen verantwoordelijk maken voor jouw gedrag en persoontje. Je doet je best maar en slingert er maar doorheen. Zoals Wimmel zei: als ze niet kijken zien ze het niet.
Je moet inderdaad zelf alles in de hand hebben en niet rekenen op andere bestuurders maar je kan onmogelijk altijd alles zien en met alles wat anderen doen rekening houden... Dat zou willen zeggen dat je altijd maar moet incalculeren dat iemand je langs achter gaat aanrijden e.d.
Veel ongevallen kun je zelf voorkomen maar soms kun je er gewoon 0,0 aan doen en dan is het wel handig als je die hebt kunnen vermijden door een hesje aan te doen in het donker. Eén keer zelf iets missen of gemist worden kan één keer teveel zijn.
Blog (Linux-related)
Volgens mij heb je niet helemaal begrepen wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat ik de verantwoordelijk inderdaad bij mezelf leg. Ik zeg dan ook "ik ga ervanuit dat ik niet word gezien." Lees: defensief rijden, waarbij de aanval soms de beste verdediging is.ROFLASTC schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:31:
[...]
Dan kom je er dus nooit achter of het helpt en is het vooral iets voor je eigen gevoel. Vandaar dat ik zeg: je maakt iemand anders verantwoordelijk voor jouw ding. Waarom zo ge-ent zijn op wat anderen doen eigenlijk. Je bent toch zelf ook bij de les of niet? Als mij iets naars overkomt dan zoek ik doorgaans de reden eerst bij mijzelf. Dat ik tussen 2 autos reed toen de voorste keihard meost remmen en de achterse bijna in mijn nek zat lag aan mij want ik reed mijzelf niet de ruimte in zogezegd. die ene keer dat ik in de schiphol tunnel bijna werd omgetikt kwam door iemand die mij -wel- zag en mij dwars ging zitten (was een brit vandaar)
Ik verwacht er ook nooit achter te komen of zo'n hesje helpt. En ik hoop er al helemáál niet achter te komen dat zo'n hesje NIET helpt.
Maar waarom zou ik geen moeite doen om zichtbaar(der) te zijn? Om er zo graag zo stoer uit te zien? Ik rij geen motor om stoer te zijn, ik rij motor omdat ik er plezier in heb.
Maar dat is ook wat ik bedoel; het komt strikt vanuit jouw eigen gevoel. Daar gaat een ander niet beter van opletten want zoals hierboven genoemd. Als ze je snijden dan gaat een hesje niet helpen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:09:
Ik verwacht er ook nooit achter te komen of zo'n hesje helpt. En ik hoop er al helemáál niet achter te komen dat zo'n hesje NIET helpt.![]()
Maar waarom zou ik geen moeite doen om zichtbaar(der) te zijn? Om er zo graag zo stoer uit te zien? Ik rij geen motor om stoer te zijn, ik rij motor omdat ik er plezier in heb.
Ik meen ook een topic van MF te herinneren waarbij een hesje kampioene vervolgens weer een topic begonnen over ICE telefoonnummers en meer van dat paniekvoetbal. Het is geen oorlog ofzo. In geval van een ongeval gaan motorrijders vooralsnog minder vaak naar het ziekenhuis dan automobilisten en zeker niet vaker dood.
Als je zelf alles in de hand houdt dan behoudt je het tenminste tot dingen die je zeker weet. Nog overdag nog 's nachts ga ik bij schiphol op de A4 links.links rijden. Daar wordt je door driftige autos vanaf getikt en als ik er echt geen zin in heb tuf ik wel helemaal rechts. Zelf de ruimte opzoeken en anticperen of aanpassen op wangedrag van anderen is het enige waar je echt controle over hebt. De rest is filler en imo paniekvoetbal.
And it goes BRAAAAAPP!
Nu weer vriendjes?
Men moet vooral zelf weten want men zichzelf aandoet: zelfstandigheid eigen verantwoordelijkheid etc etc.
Altijd geweest.
[ Voor 24% gewijzigd door ROFLASTC op 26-01-2012 10:54 ]
And it goes BRAAAAAPP!

Net mijn laatste les gehad, ging erg goed, langzame slalom ook 2x achter elkaar goed voor elkaar gekregen. Dadelijk rustig aan het examen doen en dan moet het goed komen!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
ook altijd leuk van die janktopics waar het aan een handje grind of een drupje olie lag dat ze op hun waffel gingenROFLASTC schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:31:
[...]
en die motor agent met toeters en bellen was A7 bij de oprit Wognum>hoorn. om met spoed een ambulance richting hoorn/amc te krijgen. aan de andere kant had er eentje zich ingeblikt even daarvoor
doordat mensen niet leren wat te doen als je in de berm raakt gaan we straks 60 op 80 wegen rijden
keertje afrit bij Wognum te vlot gepakt. dacht me valbeugel tegen de grond te rijden voorwiel lift en dan op me waffel gaan. dus heb hem rechtop gezet en uit geremd. met 50 een poging gedaan de oversteek van de uitvoegstrook naar de invoegstrook te maken. maar toen stond me motor ineens tot zijn vooras in de bagger
maar bij ons a7>spanbroek. hebben we de ac de graafweg. daar eindigt voor 5 mensen per jaar het leven
en met rijles word je niet even door de berm gestuurd om te leren hoe weer op de weg te komen. dat is de oplossing. als je weet dat je vaart moet minderen en rustig proberen. ipv aan je stuurtrekken
Als ik met de auto in de berm kom geef ik een kort rukje aan het stuur, ik weet niet hoe ik het doe maar dat is nog nooit mis gegaan, ook niet een beetje. Veel mensen geven zo'n ruk aan het stuur dat ze aan de andere kant alsnog tegen een boom/tegenligger aan zittenDECOY88 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:55:
oja eigen verantwoordelijkheid![]()
doordat mensen niet leren wat te doen als je in de berm raakt gaan we straks 60 op 80 wegen rijdendat daar een zootje meuk ligt waar je bang van word. word niet besproken.
![]()
keertje afrit bij Wognum te vlot gepakt. dacht me valbeugel tegen de grond te rijden voorwiel lift en dan op me waffel gaan. dus heb hem rechtop gezet en uit geremd. met 50 een poging gedaan de oversteek van de uitvoegstrook naar de invoegstrook te maken. maar toen stond me motor ineens tot zijn vooras in de baggermotor achterste voren ik eraf gegooid. en na het oprapen kon ik weer verder
![]()
maar bij ons a7>spanbroek. hebben we de ac de graafweg. daar eindigt voor 5 mensen per jaar het levenallemaal eenzijdige ongevallen doordat ze in de berm kwamen. en verbreden is ze te moeilijk
![]()
en met rijles word je niet even door de berm gestuurd om te leren hoe weer op de weg te komen. dat is de oplossing. als je weet dat je vaart moet minderen en rustig proberen. ipv aan je stuurtrekken
Met de motor zou ik gewoon zacht remmen tot stilstand en wachten tot er ruimte is om de weg weer op te gaan. Als de weg een rechte helling naar water is hoop ik dat ik eraan denk m'n sleutel te draaien en heel hoog te springen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit topic is gesloten.
![]()