Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 317 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.871 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:41

_Apache_

For life.

Dat kan zeker van een (om-)val gekomen zijn ja. Mijn FZS600 is in de wind omgevallen, en er zijn twee deuken in de tank ontstaan. Een van waar het stuur initieel de tank in sloeg, en tweede iets ernaast van wanneer het volle gewicht van de motor er opkwam.

Superjammer, maar het het herspuiten of vervangen van de tank kost me iets te veel nu. Enige wat ik nu heb gedaan is de lak die losgesprongen is, eraf gekrabd en de overblijfselen behandeld zodat het niet gaat roesten..

[ Voor 30% gewijzigd door _Apache_ op 07-01-2012 22:58 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:05
Tank was onbeschadigd op een krasplek na helemaal bovenop (tanktas oid) voor wat ik me kan herinnerren. Zal dat nog even extra nakijken. Dit Div stuur is gewoon een gebogen buis, en 1 van de bochten is nu net wat meer gebogen dan de andere kant waardoor de handgreep iets meer naar boven en naar je toe zit. Het lijkt erop dat ie echt *op* het stuur gevallen is. Het rare is dat het stuur zelf ook niet echt beschadigd is, maar de handgreep kan natuurlijk gewoon vervangen zijn.

UNOX: The worst operating system

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
lol @ die plaatjes van Widow en zijn R6 :')

Zo ga ik ongeveer door de bocht, alleen dan met een been gestrekt :+

Afbeeldingslocatie: http://cycle-ergo.com/Riding/36w0679IzRqAV5UyUy1.png

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:22

steveman

Comfortabel ten onder

Loona35 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:14:

[afbeelding]
Hotlinken mag nie van cycle-ergo: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BTuyu.png

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Grappig. Vanuit mijn RSS-reader zie ik die hot link-plaatjes wes.

Makerij Hofman

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

copy pasta naar de adresbalk werkte ook, maar in 't bericht zelf niet.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Hebben mensen hier ervaring met passagiers op een sportmotor? Zodra het mooie weer begint wil mijn vriendin mee achterop de Ninja, maar ik kan niet goed inschatten hoe comfortabel (of niet) dat is voor ons beiden. Omdat ik zelf niet zo'n hele geweldige rug heb moet ik na een uur of anderhalf uur echt wel een keer pauze nemen vanwege pijn in mijn onderrug. Zal dit met een passagier nog heel veel erger worden?

De vriendin wil later heel graag zelf gaan rijden en is helemaal verliefd op de Supermoto modellen van KTM, maar als eerste motor heb ik haar al weten te overtuigen om bijvoorbeeld naar een Ninja 250r of KTM Duke 200 te kijken. Wat betaalbaarder en ook wat meer vergevingsgezind denk ik :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
UTwizard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:55:
Hebben mensen hier ervaring met passagiers op een sportmotor? Zodra het mooie weer begint wil mijn vriendin mee achterop de Ninja, maar ik kan niet goed inschatten hoe comfortabel (of niet) dat is voor ons beiden. Omdat ik zelf niet zo'n hele geweldige rug heb moet ik na een uur of anderhalf uur echt wel een keer pauze nemen vanwege pijn in mijn onderrug. Zal dit met een passagier nog heel veel erger worden?

De vriendin wil later heel graag zelf gaan rijden en is helemaal verliefd op de Supermoto modellen van KTM, maar als eerste motor heb ik haar al weten te overtuigen om bijvoorbeeld naar een Ninja 250r of KTM Duke 200 te kijken. Wat betaalbaarder en ook wat meer vergevingsgezind denk ik :)
ben je een stilzitter of een aap die aan zijn motor hangt?
zit je stil op je zadel kan je gerust iemand meenemen. ga je bij ieder bocht ernaast hangen laat haar dan maar thuis :Y

en een duke 200 is wel erg vergevingsgezind je kan haar ook een schakelbrommer geven _O-

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 09-01-2012 16:58 ]

• UTwizard
DECOY88 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:57:
[...]

ben je een stilzitter of een aap die aan zijn motor hangt?
zit je stil op je zadel kan je gerust iemand meenemen. ga je bij ieder bocht ernaast hangen laat haar dan maar thuis :Y

en een duke 200 is wel erg vergevingsgezind je kan haar ook een schakelbrommer geven _O-
Ik "hang" niet echt aan de motor maar ik ga af en toe wel iets verzitten (naar links en rechts) op het zadel. Dat mag dan niet zo'n punt zijn lijkt me?

Kennelijk komt KTM ook nog een keer met een Duke 350, dat zou dan eerder de voorkeur hebben :P Probleem is dat ze van zichzelf wat onzeker is aangelegd en in het verkeer 0,0 ervaring heeft (iets met een overbeschermende moeder en "alles is gevaarlijk!"), daarom lijkt het mij persoonlijk beter om haar wat rustiger te laten beginnen, maar misschien valt het ook allemaal wel hartstikke mee :) Zal nog wel een tijdje duren voordat ze zelf op een motor zit, maar de liefde voor motoren is er in ieder geval al wel :Y

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Ik "hang" niet echt aan de motor maar ik ga af en toe wel iets verzitten (naar links en rechts) op het zadel. Dat mag dan niet zo'n punt zijn lijkt me?

Kennelijk komt KTM ook nog een keer met een Duke 350, dat zou dan eerder de voorkeur hebben :P Probleem is dat ze van zichzelf wat onzeker is aangelegd en in het verkeer 0,0 ervaring heeft (iets met een overbeschermende moeder en "alles is gevaarlijk!"), daarom lijkt het mij persoonlijk beter om haar wat rustiger te laten beginnen, maar misschien valt het ook allemaal wel hartstikke mee :) Zal nog wel een tijdje duren voordat ze zelf op een motor zit, maar de liefde voor motoren is er in ieder geval al wel :Y
je kan ook een duke 690 kopen en het gas halverwege blokkeren? en als ze meer power wil schroef je hem verder open :Y

<500cc straatmachines raak je bijna niet kwijt. dus dan kan je beter een wat zwaardere kopen en terug schroeven :Y blijkt het niks te wezen kost het je minder :Y

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 09-01-2012 17:09 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:52
Loona35 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:14:

[afbeelding]
Jaa heerlijk hangen in de bochten terwijl je voet door de bagger gaat, je trekt het gas aan het einde van de bocht open en voelt de achterkant slippen maar het blijft allemaal mooi beheerst. Heerlijk die lichte crossers *O* ik wil dit jaar echt weer eens gaan rijden met die dingen, vorig jaar te weinig gedaan helaas :(
[...]
Dan zou ik eerder op een 4 cilinder beginnen, die hebben niet veel koppel onderin, dus zolang je maar vroeg schakelt is er niet heel veel vermogen aanwezig en blijft het beheersbaar. Ik ben zelf begonnen op een 4cyl 800cc machine en daar was ik zo aan gewend, je trekt hem een paar keer open en je weet "ok, zo snel kan mn motor accelereren" en vervolgens was dat niet zo heel spannend meer. Plat door bochten gaan was spannender en duurde ook langer om te leren. Maar heeft ze ook geen auto ervaring dan?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:51:
[...]

Jaa heerlijk hangen in de bochten terwijl je voet door de bagger gaat, je trekt het gas aan het einde van de bocht open en voelt de achterkant slippen maar het blijft allemaal mooi beheerst. Heerlijk die lichte crossers *O* ik wil dit jaar echt weer eens gaan rijden met die dingen, vorig jaar te weinig gedaan helaas :(
dat kan ook met een zwaardere allroad >:) hopelijk binnenkort weer in staat om lekker te knallen :z

nu moet het anders beginnen een paar vitale onderdelen te weigeren :X

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Nein mann. Niet op het laatst pas het gas open en ook niet met je voet op de grond.
Afbeeldingslocatie: http://allroadmap.nl/jouke/s10driftje%20(Small).png

Makerij Hofman

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10

Exigence

dnkroz

UTwizard schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:55:

Kan best hoor. Je merkt het in het snellere bochtenwerk wel degelijk. Je gooit hem een stuk minder makkelijk van links naar rechts. Ook is je gewichtsverdeling totaal anders, veel gewicht achterop. Uitkijken bij het volledig opentrekken van het gas, wheelies gaan een stuk makkelijker met een passagier :P

Maar verder vind ik het niet erg hoor om zo nu en dan met mijn vriendin achterop te rijden :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 22:43

DinX

Motormuis

Zo, gisteren een GPS tracker geïnstalleerd. De motor is toch al iets veiliger voor gelegenheidsdieven.
De speed alert zullen we maar uitzetten, m'n hele mailbox vol spam :+
[08:03] SUPER T @ SUPER TÉNÉRÉ exceeded the max. of 140km/h. Detected 150km/h. # E314, 3200 Aarschot, Belgium. [2012-01-10] (GMT 1)
O-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B9NVliiMqTX42tE853GcYAPU/medium.png

Werkt wel lekker :)

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 10-01-2012 09:01 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:16
DinX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:44:
Zo, gisteren een GPS tracker geïnstalleerd. De motor is toch al iets veiliger voor gelegenheidsdieven.

[...]

O-)

[afbeelding]

Gaaf, welke heb je, wat kost zoiets? Wel interessant!
Misschien een beetje overkill voor mijn 20 jaar oude Super Tenere, maar zag toevallig net in het XYZ topic op MF dat er een Super Tenere gejat (en teruggevonden) was...

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
DinX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:44:

[...]

O-)

[afbeelding]

Vet :)
Hier zit ik ook aan te denken. Welke tracker heb je ingebouwd, die van DealExtreme? En welk data abo/sim heb je er in zitten? Ik vraag me af of dat nog een beetje stroom consumeert als je de motor niet gebruikt (om de accu op te laden/opgeladen te houden), of staat hij aan het contact verbonden? (lijkt me niet als het een diefstal tracker is).

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• DinX

DinX

Motormuis

DRAFTER86 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:25:
[...]

Gaaf, welke heb je, wat kost zoiets? Wel interessant!
Misschien een beetje overkill voor mijn 20 jaar oude Super Tenere, maar zag toevallig net in het XYZ topic op MF dat er een Super Tenere gejat (en teruggevonden) was...
http://www.dealextreme.co...eft-vehicle-tracker-22968

Dat in combinatie met www.mastergeo.com

Tegen professionele dieven doe je natuurlijk niks. Die hebben een GSM en GPS blocker bij, of laden hem met een kraan meteen een container in. Weg GPS ontvangst.

Abonnement is net zoals m'n smartphone bij Mobile Vikings hier in België. Per herlaadbeurt van 15€ krijg je 2GB die een maand geldig is. Na die maand gaat het gewoon van die 15€ af. Gaat me dus om de 2-3 maanden een keer 15€ kosten ofzo :)

In de handleiding staat om hem op te laden via de ACC (dus alleen als het contact aan staat). Maar als je motor dan enkele dagen stilstaat en ze rollen hem dan een busje in (zonder te starten) weet je nog niks. Bij mij hangt hij dus rechtstreeks aan de batterij om op te laden.
Maximum verbruik is 84mA volgens de handleiding. Als je motor langer dan een week moet stilstaan kan je hem dus best aan de druppellader hangen denk ik.

Je kan hem ook instellen dat hij getriggerd wordt via de bewegingssensor die erin zit. Na 5 minuten stilstaan valt de GSM/GPS uit dan.

[ Voor 38% gewijzigd door DinX op 10-01-2012 10:33 ]

Verwijderd

[...]

Je zal het zeker merken.
En comfortable achter op een superbike of sport is niet mogelijk.
Vraag haar een poosje op haar hurken te zitten, dus met hakken tegen de kont.
Dat is namelijk ook ongeveer de posititie achterop.
verder voel je in de bochten vaak niet zo gek veel van een duo, als de inertie eenmaal zijn werk doet merk je zelfs niets meer van.
Slechts bij het inzetten van de bochten, en remmen en optrekken kun je het heel goed merken.

en er zijn te weinig vrouwen op motoren
waren er maar meer als deze http://www.leslieporterfield.com/ _/-\o_ (NSFW in mijn ogen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 12:33 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:29:
[...]
In verband met de te maken opmerkingen is het gelukkig is het nog geen vrijdag :P .

Mijn vriending kon op mijn motor al niet lekker achterop zitten, terwijl dat op een Thundercat met gemak zou moeten kunnen.

De oplossing:
Ze heeft zelf d'r rijbewijs + motor gehaald.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:40
TheJVH schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:27:
Ik heb net contact gehad met de garage waar hij staat. Zij meldde mij dat wanneer de schade minder dan 1000 euro bedraagt, ze meestal geen schade-expert langs sturen en direct akkoord gaan. Daar hoop ik dan maar op, want meer dan 1000 euro zal het niet zijn :) .
Vandaag reactie gehad van Optitune, en de schade-expert is akkoord gegaan met de reparaties! :D

Ik ben dus heel blij, over ongeveer anderhalve week ophalen (topkuip wordt opnieuw gespoten) en dan is hij weer helemaal netjes O+ . Ik ben iig heel blij :) .

• UTwizard
@ hierboven;
M'n vriendin kent het om achterop te gaan bij een sport, ze heeft namelijk weleens bij een vriend van me achterop zijn Triumph Daytona 675 gezeten en dat heeft ze zonder problemen een uur volgehouden. Mijn eigen motor is qua houding en zelfs de vorm van het zitje denk ik nog wel iets gunstiger voor een passagier dan een Daytona 675, dus ik denk dat ze zich wel redt :)
Widow schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:51:
Maar heeft ze ook geen auto ervaring dan?
Nee, daar gaat ze binnenkort mee beginnen. Ze zat te overwegen om eerst voor een motor te gaan omdat haar dat veel mooier lijkt dan een auto, maar dat lijkt mij persoonlijk niet verstandig gezien haar gebrek aan ervaring. Als ze per se voor een rijbewijs A wou gaan had ik haar zeker niet tegengehouden, maar bij nader inzien leek een auto haar ook wel makkelijker en beter als eerste rijbewijs.

• Widow
  • Laatst online: 10:52
UTwizard schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:15:
@ hierboven;
Nee, daar gaat ze binnenkort mee beginnen. Ze zat te overwegen om eerst voor een motor te gaan omdat haar dat veel mooier lijkt dan een auto, maar dat lijkt mij persoonlijk niet verstandig gezien haar gebrek aan ervaring. Als ze per se voor een rijbewijs A wou gaan had ik haar zeker niet tegengehouden, maar bij nader inzien leek een auto haar ook wel makkelijker en beter als eerste rijbewijs.
Couldn't agree more, doe eerst ervaring op in de auto. Een auto valt niet op als je even niet weet wat je moet doen in het verkeer, een motor wel :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Opzich helemaal mee eens met de keuze .... maar .... de overheid is met geweldige regels bezig, waardoor het een stuk omslachtiger wordt voordat je de volle A hebt. Zie: http://www.motormeuk.nl/b...anaf-19-Januari-2013.html

Mocht je het voor die datum kunnen halen scheelt het een hoop gesodemieter. Als je de auto er meteen achteraan doet, of tegelijkertijd, heb je dat gedoe allemaal niet.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• UTwizard
Klopt, dat gaf ik haar ook al aan. Ze is nu 21 dus die regeling gaat haar wel raken. In principe hoeft het nog niet heel ingewikkeld te worden, maar dan moet je wachten tot je 24e als je in een keer vol vermogen wil rijden. Dat is een afweging die ze voor zich zelf zal moeten maken de komende tijd.

Daarnaast zaten we ook nog eens te kijken naar zithoogtes van motoren, als uitgangspunt nam ze mijn ZX6R met een zithoogte van 810mm. Hier kan ze met haar 1.70m dusdanig op zitten dat ze haar voeten plat op de grond kan zetten, maar hoger dan die 810mm moet het ook eigenlijk niet worden. Zoals ik al aangaf is ze helemaal gek op supersports en supermotards, maar de meeste supermotards beginnen pas bij een zithoogte van 850mm. Dat gaat dus voor haar niks worden ben ik bang. Ik heb al wel vaker vrouwen op een motor zien zitten die dan -net- met de tenen aan de grond kunnen aan beide kanten :X

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:29:
[...]

Je zal het zeker merken.
En comfortable achter op een superbike of sport is niet mogelijk.
Dat is namelijk ook ongeveer de posititie achterop.
verder voel je in de bochten vaak niet zo gek veel van een duo, als de inertie eenmaal zijn werk doet merk je zelfs niets meer van.
Slechts bij het inzetten van de bochten, en remmen en optrekken kun je het heel goed merken.

en er zijn te weinig vrouwen op motoren
waren er maar meer als deze http://www.leslieporterfield.com/ _/-\o_ (NSFW in mijn ogen)
Die gaat alleen maar hard rechtdoor. Dat kan iedereen.
Nee, waren er maar meer als deze http://www.iristenkaten.nl/ned_home.htm Helaas is ze gestopt :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:10:
[...]

Die gaat alleen maar hard rechtdoor. Dat kan iedereen.
Nee, waren er maar meer als deze http://www.iristenkaten.nl/ned_home.htm Helaas is ze gestopt :(
Het ging me in dit geval ook niet zo zeer over haar rijkwaliteiten 8)
ik heb nogal een zwakte voor vrouwen in racepak...

• dion_b
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:31:
[...]

Het ging me in dit geval ook niet zo zeer over haar rijkwaliteiten 8)
ik heb nogal een zwakte voor vrouwen in racepak...
Dan mag die Iris er ook zeker wezen. Zij zou (als fysiotherapeut :) ) mij zonder meer een massage mogen geven na een lange motorrit >:)

Oslik blyat! Oslik!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PYqjSDqXaOinnp4efU1bYAE7/full.jpg

:p

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:08

-tom-562

Oliesjeik

Iemand ervaring met Italiaanse imports? Ik heb nu contact met een verkoper van een GSXR600 K4
http://link.marktplaats.nl/477112834
Hij is erg scherp geprijsd, alleen is het een Italiaanse import. De verkoper heeft trouwens meerdere (Italiaanse) import motoren staan. Wat mij een beetje tegen staat is dat de motor al vanaf augustus te koop staat (als ik de marktplaats advertentie mag geloven)

Vaak bu'j te bang!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als ik op motor-forum.nl zoek naar 'import italie' komen er aardig wat topics boven drijven. Het lijkt erop dat het is zoals met elke importfiets: Zorg dat de historie duidelijk aanwezig is, maar er is 'op zich' niks mis mee.

Misschien dat 'ie al wat langer staat vanwege de afschrikkende werking die import kan hebben?

• Tylen

Tylen

-tom-562 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:17:
Iemand ervaring met Italiaanse imports? Ik heb nu contact met een verkoper van een GSXR600 K4
Hij is erg scherp geprijsd, alleen is het een Italiaanse import. De verkoper heeft trouwens meerdere (Italiaanse) import motoren staan. Wat mij een beetje tegen staat is dat de motor al vanaf augustus te koop staat (als ik de marktplaats advertentie mag geloven)
Ik had een K5 te koop. Notabene aan anniversary edition. Die heeft ook lang te koop gestaan. Het is momenteel moeilijk motoren te verkopen :( Maar als hij gewoon goed is. Gewoon doen.

• M14

M14

-tom-562 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:17:
Alleen jammer dat ie de verkeerde kleuren heeft :P. Een Gixxer in de orginele Suzuki kleuren, blauw/wit, is veel mooier :).

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar ook wel weer heel erg standaard. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Klopt :P ik vind het alle twee wel wat hebben. Aan de ene kant zie je dat zwart/oranje nauwelijks, aan de andere kant is dat blauw/wit ook supermooi, en accentueert de harde strakke lijnen van de achterkant (die vallen niet zo op bij de zwarte versie). Ik heb nu ook contact met een verkoper van een blauw/witte K4, heeft iets meer KM's (28.000 km totaal), zit in dezelfde prijsklasse maar heeft een hoop extra's.

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Gisteren leuke lampjes tegengekomen om m'n stadslichten te vervangen. 380 lumen per stuk + projectorlensje :9

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Link?

Vaak bu'j te bang!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik en m'n vriendin willen ons gaan inschrijven voor 2 toersessies tijdens de landelijke motordagen op 14 en 15 april.

Hebben er mensen ervaring met deze sessies/ de landelijke motordagen in het algemeen?

Het is voor ons ongeveer 2uur rijden, dus ik ben wel benieuwd of het wat is of niet. Ook omdat we een week later nog een keer op en neer gaan voor de Superbikes. (En in juni weer voor de MotoGP).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• DinX

DinX

Motormuis

Oej, vergeten :p

http://www.car-mod-shop.c...%20power%20bulb%2012V-24V

Weet alleen niet of ze gaan passen. Zijn net wat langer dan standaard denk ik.

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Nieuwe helm gekocht!

Wat een verschil met dat vorige misbaksel (G-mac :X)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cuJZv.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Alexji op 12-01-2012 17:49 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 21:39
DinX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:02:
[...]

Oej, vergeten :p

http://www.car-mod-shop.c...%20power%20bulb%2012V-24V

Weet alleen niet of ze gaan passen. Zijn net wat langer dan standaard denk ik.
Sja, niet bang dat je tegenliggers gaat verblinden? Ik vind mijn led-lampjes al behoorlijk stekend in het donker...

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen, wat kan ik het beste onder mijn stepjes doen tegen het wegslijten of slijt alles gewoon keihard weg wat in aanraking komt met asfalt? Wil ze niet inkorten en ook niet hoger zetten.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik weet niet welke motor je hebt, maar veel sport motoren hebben zo'n piemeltje aan de onderkant zitten wat als eerste wegslijt. Volgens mij zijn dat gewoon een soort van boutjes die je er in kan draaien.

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Flesdop schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:37:
[...]

Sja, niet bang dat je tegenliggers gaat verblinden? Ik vind mijn led-lampjes al behoorlijk stekend in het donker...

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen, wat kan ik het beste onder mijn stepjes doen tegen het wegslijten of slijt alles gewoon keihard weg wat in aanraking komt met asfalt? Wil ze niet inkorten en ook niet hoger zetten.
Slijtbouten @ 1e de beste motorzaak 8)

And it goes BRAAAAAPP!

• Flesdop
Heb een DL650, zitten wel van die slijtboutjes aan, maar die gaan veel te hard. Is er geen alternatief iets wat langer meegaat?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Flesdop schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:11:
Heb een DL650, zitten wel van die slijtboutjes aan, maar die gaan veel te hard. Is er geen alternatief iets wat langer meegaat?
Niet het minste benul hiervan... Ik zet altijd mijn hak aan de grond :P Vraag eens aan de echte SS malloten zou'k zeggen. Overigens als je met een DL650 alles vlot afslijt wordt het dan niet tijd voor knee-sliders enzo?

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Meestal zitten bij een SS de stepjes behoorlijk hoog om zo veel grondspeling te creëren.
Ohjah, morgen heb ik wss een andere motor :P

Vaak bu'j te bang!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Mooi hoe die voorste ook in zijn spiegel kijkt om te genieten :P

• DinX

DinX

Motormuis

Flesdop schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:11:
Titanium :)

Vonkt nog lekker ook :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wanneer iemand in dit topic over SS begint...

Wat er bedoeld wordt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Guzrsl.jpg

Waar ik steeds aan denk:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JP1u2.jpg

Damn you Discovery Channel (van de jaren '90)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Of, die motor op het onderste plaatje. De eerste echte SS-motor :P
/foute grap modus uit

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31
steveman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:59:
Wanneer iemand in dit topic over SS begint...

Wat er bedoeld wordt:
[afbeelding]

Waar ik steeds aan denk:
[afbeelding]

Damn you Discovery Channel (van de jaren '90)
_O-

In datzelfde straatje:

Waar ik aan denk:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/LAPD_Bell_206_Jetranger.jpg/300px-LAPD_Bell_206_Jetranger.jpg

Wat er bedoeld wordt:
Afbeeldingslocatie: http://static.ddmcdn.com/gif/captain-america-chopper-profile-1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 13-01-2012 12:04 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Kwam deze tegen op 9gag (waar het al niet goed voor is)

http://www.neverwet.com

Ziet er veelbelovend uit :) Soort van super RainX. Op kledij, op metaal,....

http://www.neverwet.com/videos-news.php

[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 13-01-2012 16:07 ]

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:05:
Kwam deze tegen op 9gag (waar het al niet goed voor is)

http://www.neverwet.com

Ziet er veelbelovend uit :) Soort van super RainX. Op kledij, op metaal,....

http://www.neverwet.com/videos-news.php

[video]
:9~ ziet er heel mooi uit. maar wat voor nadelen hangen eraan vast :?

• FitTiv
  • Laatst online: 09:03
De prijs waarschijnlijk :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Zow, vandaag weer de eerste uurtje van het jaar erop zitten. Lekker weertje, beetje fris, maar daar heb ik tenslotte handvatverwarming voor ;)

Samen met schoonbroertje een ritje Weert en omstreken.
Hij had afgelopen tijd zijn CBR600RR verbouwd en ik moest mijn Fazer 600 eens onder het stof uit trekken...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Schaamteloze crosspost van MF:
Nou, het was ook koud :P Ik heb 'm dus gekocht!
Ik had me vrij goed ingepakt. Thermobroek en shirt van de Lidl. Daarna nog zo'n thermobroek van de dump en dan m'n koe. Boven m'n thermoshirt had ik nog 2 longsleeves aan, en onder m'n handschoenen van die dunne fleece dameshandschoenen. Opzich was het wel te doen, alleen net na Apeldoorn ben ik toch maar ff gestopt om ff op te warmen (vooral m'n handen en m'n nek waren koud).
Dus ik heb nu een GSX-R600 uit 2004. Wat rijdt dat vet he. Tering :P De zitpositie voelde al snel vertrouwt aan en het is echt gewoon een bocht inkijken en het ding gaat er zo doorheen. Heb met invoegen een keer goed doorgetrokken in de 1e versnelling (vanaf het tankstation), maar ik ben niet voorbij de 12.000 rpm geweest en toen maar snel naar de 2, en teon zat ik al op behoorlijk illegale snelheden, wat een verschil in vergelijking met die GSX400X haha.
Hier wat foto's (van de vorige eigenaar, mss dat ik morgen wat foto's ga maken als het niet regent o.i.d.)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33urjn8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/291ytqe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23icuv8.jpg

Er zitten nog best wat leuke dingetjes op. Kleine knipperlichten, Yoshimura dempert, Puig hugger etc. Dingen die ik wil veranderen zijn o.a. xenon verlichting erop (staat mooi in zo'n projectorlamp), van die hippe (nep) Pazzo hendeltjes, donker ruitje en wat carbon spulletjes.

Ik had trouwens verwacht dat die Yoshimura pijp wat prominenter aanwezig was, maar als je op de motor zit en je trekt het gas open hoor je de airbox behoorlijk hard brullen. Dat vind ik haast nog een vetter geluid als de uitlaat :P

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@-tom-562.

Gefeliciteerd man :) Ga je veel plezier aan beleven.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een tijdje geleden kwam er hier allemaal rimstriping voorbij van ebay met zo'n handige applicator. Is er al iemand die dat geprobeerd heeft te plakken :P ik wil denk ik de witte reflecterende hebben

Vaak bu'j te bang!

• Flesdop
Ja ik heb dat geprobeerd, maar ik kon denk ik denk ik niet met dat apparaat overweg dus heb alles alsnog handmatig geplakt. Wel voorzichtig want de tape breekt vrij snel.

[ Voor 16% gewijzigd door Flesdop op 14-01-2012 21:01 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

-tom-562 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:57:
Een tijdje geleden kwam er hier allemaal rimstriping voorbij van ebay met zo'n handige applicator. Is er al iemand die dat geprobeerd heeft te plakken :P ik wil denk ik de witte reflecterende hebben
Werkt prima, alleen duurt het nog steeds een eeuwigheid :P

No signature required.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46

scorpie

Supra Addict

Mooie fiets man -tom-562! Wees er zuinig op, zijn mooie dingen! :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• M14

M14

Mooie fiets .... ooit komt bij mij thuis ook een Gixxer te staan, maar dat wordt wel een 1000 denk ik :P ... En er moet een Racefit Growler uitlaat op O-)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Erg mooie fiets tom!

• Korvaag
Nou.. vandaag proefgereden voor mijn 1e motor. Resultaat;

K75RT: Te klein. Benen tegen kuip en daardoor achter op het zadel
K100RS: Te klein. Benen tegen halve kuip. Ding stuurde ook minder dan de 75
CBR1000F: Hee.. een motor waar ik op pas. Interesting !!!

Ik vrees dat ik echt naar de wat lompere motoren moet kijken om relaxed te rijden. Iemand verder nog hints/tips ? Mijn vrij lange benen zijn echt een beperking :(

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yamaha xjr, suzuki gsx1400?

Vaak bu'j te bang!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heel vette fiets Tom! Ikzelf heb sinds 3e kerstdag de volgende staan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/avbA4AzVZs8D5a2GJeyjPZ0T/medium.jpg

YZF 750 R uit '97, met 26k km op de klok :)

Rijdt heel erg vet, ik kan niet wachten tot het voorjaar doorbreekt. Ik moet nu nog wel even m'n GSXF verkopen :+

• Korvaag
XJR toevallig net een mail voor gestuurd naar een particulier. Nee.. was een andere...
Een GSX1400 zal ik eens bekijken! Thanks !
GSX1100 kan ook nog wel zo te zien (wil mijn eerste motor niet te duur maken. Eerst maar eens ervaring opdoen).

[ Voor 22% gewijzigd door Korvaag op 14-01-2012 23:02 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je hebt ook zo'n zelfde model als de xjr en gsx maar dan van honda, de cbr1300. Op mn werk staat er 1 en die dat ding is best groot :P

Vaak bu'j te bang!

• FitTiv
Vanmiddag een Fazer 600 uit 1999 gekocht!
Met Laser demper, handvatverwarming en koffersetje. :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat een aankopen.. Is het al lente?

And it goes BRAAAAAPP!

• Korvaag
Het is nog geen winter geweest ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43

4x2

lộn xộn quá

Korvaag schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:40:
[...]
XJR toevallig net een mail voor gestuurd naar een particulier. Nee.. was een andere...
Een GSX1400 zal ik eens bekijken! Thanks !
GSX1100 kan ook nog wel zo te zien (wil mijn eerste motor niet te duur maken. Eerst maar eens ervaring opdoen).
FJ1100 of FJ1200
ST1100

leeg

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TheZeroorez schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:29:
Heel vette fiets Tom! Ikzelf heb sinds 3e kerstdag de volgende staan:

[afbeelding]

YZF 750 R uit '97, met 26k km op de klok :)

Rijdt heel erg vet, ik kan niet wachten tot het voorjaar doorbreekt. Ik moet nu nog wel even m'n GSXF verkopen :+
Mooi ding! Ik heb altijd een zwak gehad voor de SS-motoren van yamaha uit de jaren '90, vind ze mooier/meer stijl hebben als de R1/R6.
Ik heb mijn oude motor (gsx400x) ook nog staan. Hij staat nu bij mn ouders, mn pa die neemt de verkoop op zich omdat ik er te weinig tijd voor heb

Vaak bu'j te bang!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
FitTiv schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:32:
Vanmiddag een Fazer 600 uit 1999 gekocht!
Met Laser demper, handvatverwarming en koffersetje. :)
Ik heb een Fazer 600 uit 2001 met handvatverwarming en topkoffer, geweldig apparaat! :D
Afbeeldingslocatie: http://www.winkelkraam.nl/afbeelding/3525991_extra.jpg
Deze dus, maar dan in het zilvergrijs, met onderkuip onder motorblok en topkoffer.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Heeft iemand nog een uitlaat voor een Suzuki Gsx-r750 06/07 in de aanbieding :)?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:22:
Schaamteloze crosspost van MF:
Nou, het was ook koud :P Ik heb 'm dus gekocht!
Ik had me vrij goed ingepakt. Thermobroek en shirt van de Lidl. Daarna nog zo'n thermobroek van de dump en dan m'n koe. Boven m'n thermoshirt had ik nog 2 longsleeves aan, en onder m'n handschoenen van die dunne fleece dameshandschoenen. Opzich was het wel te doen, alleen net na Apeldoorn ben ik toch maar ff gestopt om ff op te warmen (vooral m'n handen en m'n nek waren koud).
Dus ik heb nu een GSX-R600 uit 2004. Wat rijdt dat vet he. Tering :P De zitpositie voelde al snel vertrouwt aan en het is echt gewoon een bocht inkijken en het ding gaat er zo doorheen. Heb met invoegen een keer goed doorgetrokken in de 1e versnelling (vanaf het tankstation), maar ik ben niet voorbij de 12.000 rpm geweest en toen maar snel naar de 2, en teon zat ik al op behoorlijk illegale snelheden, wat een verschil in vergelijking met die GSX400X haha.
Hier wat foto's (van de vorige eigenaar, mss dat ik morgen wat foto's ga maken als het niet regent o.i.d.)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zitten nog best wat leuke dingetjes op. Kleine knipperlichten, Yoshimura dempert, Puig hugger etc. Dingen die ik wil veranderen zijn o.a. xenon verlichting erop (staat mooi in zo'n projectorlamp), van die hippe (nep) Pazzo hendeltjes, donker ruitje en wat carbon spulletjes.

Ik had trouwens verwacht dat die Yoshimura pijp wat prominenter aanwezig was, maar als je op de motor zit en je trekt het gas open hoor je de airbox behoorlijk hard brullen. Dat vind ik haast nog een vetter geluid als de uitlaat :P
Van harte gefeliciteerd! _O_ Wat een prachtige fiets! O+

Om jullie nog maar eens lastig te vallen over mijn motorlessen. Ik heb er nu een 4tal gehad op het oefenterrein, en ik heb inmiddels alles onder de knie, dat is zo fijn! Mijn instructeur is ook hartstikke trots op mij dat ik alles zo snel oppikte en dat het nu zo goed gaat. Ik moet alleen rustig blijven, als ik een fout maak blijf ik 'erin' hangen, maar als ik een andere oefening doe dan doe ik die wel weer goed. Dus daar moet ik even op letten, verder ben ik nu examen klaar. Dat is wel relax. :)

Ander leuk iets, ze hebben bij ons op de rijschool ook instructeurs die een opleiding volgen, en die moeten als examen alle 6 de stappen doen op het oefenterrein, een buitenles en een examen om zelf te kunnen slagen, had mij instructeur mij aangegeven als geschikt persoon hiervoor. :D
Mede ook omdat ik bij mijn vorige instructeur al veel op de weg had gezeten.

Nouja middag vrij gepakt, sta ik daar een kwartier op tijd, al aangekleed en alles. Om half nog niks. 5 min te laat komt er ineens een jongere man en een vrouw binnen stappen. Van jij bent Johan zeker?
Bleek die leerling examinator zich een half uur van te voren afgemeld te hebben. :(

Nouja enige tijd met beiden gepraat te hebben, hij reed ook veel op crossers, en zei had een Buell. Toon was dus al gezet haha. Toen bood hij me aan dat ik dan een uurtje kado kreeg, dan mocht ik een stukje rijden achter hun aan (hun reden met de auto, zei bleek ook leerling examinator te zijn).

Dus een vrij nieuwe motor mogen pakken die ze gebruiken voor het buitenterrein, een Yamaha nog iets (rijden onwijs lekker alleen schakelen is zo stroef als wat, niet fijn).

Eerst eens een rondje op het oefenterrein om aan de motor te leren wennen. Toen kreeg ik al vrij snel het commentaar van als jij zoveel crost, waarom gebruik je dan beiden remmen? Tsja dat moet he. :+

Eenmaal achter hun aan, rustig aan, ik paste al de kijktechnieken toe die ik aangeleerd had, lekker stuk gereden, was al aardig druk rond 4 uur, maar dat ging prima. Ik reed soepel mee met het verkeer, en ook lekker mee met de instructeurs, aantal situaties al goed opgelost. Dus na een goede 20 minuten reden we een grote parkeerplaats op. Even gestopt, helm af, handschoenen uit.

Korte samenvatting gehad. Kwam er op neer dat hij verbaast was dat ik al zo goed en soepel reed. Ik moest me alleen afleren om de motor in de bocht te 'gooien', wat ik dus met crossen ook doe. Dat kon voor een examinator al genoeg zijn om me te laten zakken. Verder reed ik keurig zoals hun wilden, maar ik moest even rustiger doen voor de lessen. Maar ze zagen ook al dat mijn rijervaring en beheersing echt boven gemiddeld was. Die vrouw kwam later ook nog hierop terug met de opmerking: 'hij is veel handiger als ik op de motor'. En die had al een paar jaar haar motorrijbewijs, dat was wel leuk. :P

Ik mocht dus voorop rijden! :D Hun achter mij aan, lekker stukje door de bebouwde kom. Kreeg al wel snel in mijn oortje te horen van niet zo voorzichtig met zijstraten, gewoon met 30 of 50 door maar wel zo blijven kijken. Daarop kwam ze later wel terug van dat hij zag dat ik veel ook zo op straat reed en dat hij mij dat verbood, dan krijg je 2 rijstijlen, een voorzichtige van ik mag geen ongelukken maken en het rijstijl rijden zoals hun dat willen. Toch wel humor dat hij dat al doorhad. :P

Toen buiten de bebouwde kom, eerste rotonde 3 kwart, paar oude mensjes, ik liet de motor rollen en bleef ze aankijken, en trok toen weg toen ik zag dat ze toch nog afstapten. Direct complimenten via de headset, en toen lekker door. Al vrij snel was de smart achter mij weg toen ik doortrok. Lekker 80 blijven rijden, op een gegeven moment zaten ze weer achter mij, dus die zullen ook wel flink gas hebben moeten geven. :+
Later een 2 baans weg op, rechterbaan lui die met 70 aan het tuffen waren, dus links er langs met 85, ook weer de opmerking doe je goed, wel rekening houden dat je dadelijk de rechterbaan moet hebben.
Dus ik even later ingevoegd, hun zaten alweer flink achter mij vanwege het verkeer.
Bij de stoplichten rechtdoor. En dan kwam er een ruime erg brede bocht naar links, waar ook een kleine 'afrit' naar rechts was de bebouwde kom in. Ik hoorde niks dus ik volgde netjes de bocht, en toen in een keer 'ja sorry maar eigenlijk wou ik hier naar rechts'. Dus ik keek mijn spiegels na en naast mij, alles leeg, knipperlicht om, en netjes de motor naar rechts gelegd en de bocht door, lekker plat. Eerste keer met de lesmotor op de weg neus van de schoen op de grond gehad. 8) Gelijk een reactie via het oortje: 'ow, dat hoefde dus ook niet echt, wel erg netjes, volgende keer gewoon doorrijden alsjeblieft :+, '

Later kreeg ik nog een opmerking over hoe ik mijn voeten hield, ik zit met mijn tenen op de voetsteun, en dat mag dus echt niet met de lessen, maar rijd wel zoveel fijner. Ook weer het nodige commentaar maar goed. :+

Stukje door de bebouwde kom, geparkeerde auto's langs de kant en een tegenligger, genoeg ruimte, breed maken en mooi op mijn rijbaan langs de geparkeerde auto's, weer complimenten via de headset. :P

En toen terug bij de rijschool. Nog even na gepraat, weer te horen gehad dat ik even moest stoppen met rijden en dat ik vooral zo door moest gaan. :+ De instructrice die ernaast zat was echt verbaasd over hoe soepel en goed ik reed, en toen kreeg ik ook nog de opmerking dat mij zo handig vond op de motor. :+

En oja, tunneltjes roeleren, en het commentaar naderhand van de instructeurs is priceless. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bartjezz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:57:
[...]

Ik heb een Fazer 600 uit 2001 met handvatverwarming en topkoffer, geweldig apparaat! :D
[afbeelding]
Deze dus, maar dan in het zilvergrijs, met onderkuip onder motorblok en topkoffer.
Gefeliciteerd! Goede keus, ze zal je goed behandelen :)

• FitTiv
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/19xv02.jpg

8)

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

-tom-562 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:57:
Werkt prima. Bij mij zit het er nog niet zo mooi op, maar dat is een user error. :+ Ik ben wel tevreden over het materiaal, maar niet over mijn plak-skills. :P
Heel belangrijk: goed ontvetten, en daarna weer goed drogen. Ik dacht goed ontvet te hebben, maar toen ik op de helft was liet het spontaan weer los. Toen nóg een keer ontvet, en toen bleef het wel goed zitten.

Daarna had ik wel te weinig over voor beide velgen, dus ik heb nog een rolletje bijbesteld. :)

Zoeken op KEITI Rim striping op ebay, ik heb ze bij Tankpads24 besteld.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Dark0z schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:20:
Heeft iemand nog een uitlaat voor een Suzuki Gsx-r750 06/07 in de aanbieding :)?
Doe net zoals ze hier in DH doen: gewoon van andermans motor afslopen

(laatste paar weken al een zooitje uitlaten gejat, allemaal akra's en yoshi's)

van die van mij blijven ze af (zeldzame diameter en ziet er niet meer mooi uit)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DrivinUCrazy schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:20:
[...]

Werkt prima. Bij mij zit het er nog niet zo mooi op, maar dat is een user error. :+ Ik ben wel tevreden over het materiaal, maar niet over mijn plak-skills. :P
Heel belangrijk: goed ontvetten, en daarna weer goed drogen. Ik dacht goed ontvet te hebben, maar toen ik op de helft was liet het spontaan weer los. Toen nóg een keer ontvet, en toen bleef het wel goed zitten.

Daarna had ik wel te weinig over voor beide velgen, dus ik heb nog een rolletje bijbesteld. :)

Zoeken op KEITI Rim striping op ebay, ik heb ze bij Tankpads24 besteld.
Die tankpads24 heb ik idd al gevonden. Ik hoor het al, dit is een mooi klusje voor m'n pa, ik ben er te ongeduldig voor :P

Vaak bu'j te bang!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dark0z schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:20:
Heb eventueel nog een Akrapovic Hexagonal shorty.. Wil zelf de lange akra hebben namelijk..

No signature required.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Nog een Fazer! Uit'02. Drie jaar geleden gekocht, inmiddels 30k mee gereden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IOphuKPkI9IyFH5XqFnjv6Zn/thumb.jpg

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier vanmiddag eigenlijk maar 't besluit genomen om m'n '08 R6 de deur te wijzen en er een '12 R6 voor terug te laten komen :o

Eigenlijk alleen nog even een kleurtje uitzoeken/bepalen:

Competition White:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2012/YZF600R6/2012-Yamaha-YZF-R6-EU-Competition-White-Studio-002_gal_full.jpg

Óf de "50th Anniversary White":

Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2012/YZF600R6GP50/2012-Yamaha-YZF-R6-WGP-50th-Anniversary-EU-Anniversary-White-Studio-002_gal_full.jpg

Die laatste kost €500,- meer ..... en voegt eigenlijk niks toe behalve de kleurstelling :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:09:
Hier vanmiddag eigenlijk maar 't besluit genomen om m'n '08 R6 de deur te wijzen en er een '12 R6 voor terug te laten komen :o

Eigenlijk alleen nog even een kleurtje uitzoeken/bepalen:

Competition White:

[afbeelding]

Óf de "50th Anniversary White":

[afbeelding]

Die laatste kost €500,- meer ..... en voegt eigenlijk niks toe behalve de kleurstelling :o
Huh?

Dit was toch de 50th anniversary edition? (wel van de r1 dan) Is model 2006...

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/loknload/image/121710653.jpg

Ah, 50th anniversary van de motorgp van yamaha :o

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yups, is ter ere van de 50th Anniversary in de MotoGP (en voorlopers daarvan). Ik ben er alleen nog niet echt over uit of ik er die €500,- extra voor over heb omdat er toch weer een aantal dingen door mezelf aan veranderd gaan worden (hoe mooi ik die rood/witte kleurstelling ook vind).

Voorspatbordje en hugger worden weer van carbon, velgen worden weer wit (tweede set wielen van m'n huidige '08) .....

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
heel erg veel verschil zie ik niet met de oudere modellen :+

Vandaag de R6 van t vrouwtje even onder mn kont gehad (mocht eindelijk). flink op zn staart getrapt etc, voor testdoeleinden.

Moet zeggen dat een R6 met een beetje power best leuk is :) (alleen die remmerij haalt t niet bij die van mij )

t 2003blok heeft zich prima gehouden in dat 2001frame :)

zodalijk (nog een klein uurtje wachten) even kijken of die nog wil starten en dan nog maar wat rondjes rijden...
Ik probeer een probleem te achterhalen (spontaan uitvallen en/of totaal niet meer willen starten na ff stilstaan).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Enige verschil is de einddemper die weer een paar centimeter langer is geworden... Voor de rest is 't gewoon nog steeds de RJ15 zoals 'ie in 2008 geïntroduceerd is.

Die einddemper gaat hier toch weer gewoon de kast in zodat 't Leovince gebeuren er weer onder past.

Rede voor de wisseling is eigenlijk alleen de kilometerstand/leeftijd. Fiets heeft afgelopen Donderdag d'r vierde verjaardag mogen vieren met ~ 27K op de klok.

• BM
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Bartjezz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:57:
[...]

[afbeelding]
_Apache_ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:38:
Nog een Fazer! Uit'02. Drie jaar geleden gekocht, inmiddels 30k mee gereden.

[afbeelding]
Leuke motors. Mocht ik ooit weer eens een motor aanschaffen zal het ook zoiets worden denk ik. Betaalbaar, en volgens mij erg leuk om te rijden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• AOC
  • Niet online

AOC

M3rcury schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:05:
[...]

Heb eventueel nog een Akrapovic Hexagonal shorty.. Wil zelf de lange akra hebben namelijk..
Ben niet echt gecharmeerd van die shorty's :) die van G&G zijn de enige die er wel goed uitzien vind ikzelf

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@wimmel_1.

Vind die Competition White een stuk mooier dan die andere die ook nog eens duurder is.

• UTwizard
Klinkt goed, examen mag niet zo'n punt meer zijn dus :)
wimmel_1 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:09:

Eigenlijk alleen nog even een kleurtje uitzoeken/bepalen.
Ik ben het met PilatuS eens, ik vind persoonlijk de Comptetion White een stuk mooier.

Zelf ben ik vanmiddag ook nog even met de ZX6R weggeweest, in het begin vond ik het nog wel gaan qua temperatuur maar het koelde toch wel heel snel af :o Anderhalf uur later en 100 km verder op de teller had ik m'n vingers wel zo onwijs koud dat ik blij was dat ik weer bijna op de plek van bestemming was. In de auto bleek later ook dat het in 3 uur tijd iets van 4,5 graad kouder was geworden :/

• Tylen

Tylen

Wimmel, de anniversary. Die is veeeeel mooierderderder ;)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

UTwizard schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:15:
[...]

Klinkt goed, examen mag niet zo'n punt meer zijn dus :)
Ik hoop het ook niet nee. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• M14

M14

Tylen schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:23:
Wimmel, de anniversary. Die is veeeeel mooierderderder ;)
Eensch! 8)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

• DECOY88
(overleden)
Korvaag schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:20:
Nou.. vandaag proefgereden voor mijn 1e motor. Resultaat;

K75RT: Te klein. Benen tegen kuip en daardoor achter op het zadel
K100RS: Te klein. Benen tegen halve kuip. Ding stuurde ook minder dan de 75
CBR1000F: Hee.. een motor waar ik op pas. Interesting !!!

Ik vrees dat ik echt naar de wat lompere motoren moet kijken om relaxed te rijden. Iemand verder nog hints/tips ? Mijn vrij lange benen zijn echt een beperking :(
ga eens opzoek naar een honda xrv 750 Africa Twin. als je er origineel niet oppast dan pas je er na wat beschikbare aanpassingen wel op. (stuur verhogen zadel 4 cm omhoog enz.)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:16
DECOY88 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:25:
[...]

ga eens opzoek naar een honda xrv 750 Africa Twin. als je er origineel niet oppast dan pas je er na wat beschikbare aanpassingen wel op. (stuur verhogen zadel 4 cm omhoog enz.)
Of naar een Super Tenere natuurlijk, Africa Twins zijn voor oude mannen.
* DRAFTER86 rent het topic weer uit...

• DECOY88
(overleden)
DRAFTER86 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:32:
[...]

Of naar een Super Tenere natuurlijk, Africa Twins zijn voor oude mannen.
* DRAFTER86 rent het topic weer uit...
WIJ zijn volgens mij jonger dan jou >:)
Pagina: 1 ... 317 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.