-tom-562 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:22:
Schaamteloze crosspost van MF:
Nou, het was ook koud

Ik heb 'm dus gekocht!
Ik had me vrij goed ingepakt. Thermobroek en shirt van de Lidl. Daarna nog zo'n thermobroek van de dump en dan m'n koe. Boven m'n thermoshirt had ik nog 2 longsleeves aan, en onder m'n handschoenen van die dunne fleece dameshandschoenen. Opzich was het wel te doen, alleen net na Apeldoorn ben ik toch maar ff gestopt om ff op te warmen (vooral m'n handen en m'n nek waren koud).
Dus ik heb nu een GSX-R600 uit 2004. Wat rijdt dat vet he. Tering

De zitpositie voelde al snel vertrouwt aan en het is echt gewoon een bocht inkijken en het ding gaat er zo doorheen. Heb met invoegen een keer goed doorgetrokken in de 1e versnelling (vanaf het tankstation), maar ik ben niet voorbij de 12.000 rpm geweest en toen maar snel naar de 2, en teon zat ik al op behoorlijk illegale snelheden, wat een verschil in vergelijking met die GSX400X haha.
Hier wat foto's (van de vorige eigenaar, mss dat ik morgen wat foto's ga maken als het niet regent o.i.d.)
[
afbeelding]
[
afbeelding]
[
afbeelding]
Er zitten nog best wat leuke dingetjes op. Kleine knipperlichten, Yoshimura dempert, Puig hugger etc. Dingen die ik wil veranderen zijn o.a. xenon verlichting erop (staat mooi in zo'n projectorlamp), van die hippe (nep) Pazzo hendeltjes, donker ruitje en wat carbon spulletjes.
Ik had trouwens verwacht dat die Yoshimura pijp wat prominenter aanwezig was, maar als je op de motor zit en je trekt het gas open hoor je de airbox behoorlijk hard brullen. Dat vind ik haast nog een vetter geluid als de uitlaat

Van harte gefeliciteerd!

Wat een prachtige fiets!
Om jullie nog maar eens lastig te vallen over mijn motorlessen. Ik heb er nu een 4tal gehad op het oefenterrein, en ik heb inmiddels alles onder de knie, dat is zo fijn! Mijn instructeur is ook hartstikke trots op mij dat ik alles zo snel oppikte en dat het nu zo goed gaat. Ik moet alleen rustig blijven, als ik een fout maak blijf ik 'erin' hangen, maar als ik een andere oefening doe dan doe ik die wel weer goed. Dus daar moet ik even op letten, verder ben ik nu examen klaar. Dat is wel relax.
Ander leuk iets, ze hebben bij ons op de rijschool ook instructeurs die een opleiding volgen, en die moeten als examen alle 6 de stappen doen op het oefenterrein, een buitenles en een examen om zelf te kunnen slagen, had mij instructeur mij aangegeven als geschikt persoon hiervoor.

Mede ook omdat ik bij mijn vorige instructeur al veel op de weg had gezeten.
Nouja middag vrij gepakt, sta ik daar een kwartier op tijd, al aangekleed en alles. Om half nog niks. 5 min te laat komt er ineens een jongere man en een vrouw binnen stappen. Van jij bent Johan zeker?
Bleek die leerling examinator zich een half uur van te voren afgemeld te hebben.
Nouja enige tijd met beiden gepraat te hebben, hij reed ook veel op crossers, en zei had een Buell. Toon was dus al gezet haha. Toen bood hij me aan dat ik dan een uurtje kado kreeg, dan mocht ik een stukje rijden achter hun aan (hun reden met de auto, zei bleek ook leerling examinator te zijn).
Dus een vrij nieuwe motor mogen pakken die ze gebruiken voor het buitenterrein, een Yamaha nog iets (rijden onwijs lekker alleen schakelen is zo stroef als wat, niet fijn).
Eerst eens een rondje op het oefenterrein om aan de motor te leren wennen. Toen kreeg ik al vrij snel het commentaar van als jij zoveel crost, waarom gebruik je dan beiden remmen? Tsja dat moet he.
Eenmaal achter hun aan, rustig aan, ik paste al de kijktechnieken toe die ik aangeleerd had, lekker stuk gereden, was al aardig druk rond 4 uur, maar dat ging prima. Ik reed soepel mee met het verkeer, en ook lekker mee met de instructeurs, aantal situaties al goed opgelost. Dus na een goede 20 minuten reden we een grote parkeerplaats op. Even gestopt, helm af, handschoenen uit.
Korte samenvatting gehad. Kwam er op neer dat hij verbaast was dat ik al zo goed en soepel reed. Ik moest me alleen afleren om de motor in de bocht te 'gooien', wat ik dus met crossen ook doe. Dat kon voor een examinator al genoeg zijn om me te laten zakken. Verder reed ik keurig zoals hun wilden, maar ik moest even rustiger doen voor de lessen. Maar ze zagen ook al dat mijn rijervaring en beheersing echt boven gemiddeld was. Die vrouw kwam later ook nog hierop terug met de opmerking: 'hij is veel handiger als ik op de motor'. En die had al een paar jaar haar motorrijbewijs, dat was wel leuk.
Ik mocht dus voorop rijden!

Hun achter mij aan, lekker stukje door de bebouwde kom. Kreeg al wel snel in mijn oortje te horen van niet zo voorzichtig met zijstraten, gewoon met 30 of 50 door maar wel zo blijven kijken. Daarop kwam ze later wel terug van dat hij zag dat ik veel ook zo op straat reed en dat hij mij dat verbood, dan krijg je 2 rijstijlen, een voorzichtige van ik mag geen ongelukken maken en het rijstijl rijden zoals hun dat willen. Toch wel humor dat hij dat al doorhad.
Toen buiten de bebouwde kom, eerste rotonde 3 kwart, paar oude mensjes, ik liet de motor rollen en bleef ze aankijken, en trok toen weg toen ik zag dat ze toch nog afstapten. Direct complimenten via de headset, en toen lekker door. Al vrij snel was de smart achter mij weg toen ik doortrok. Lekker 80 blijven rijden, op een gegeven moment zaten ze weer achter mij, dus die zullen ook wel flink gas hebben moeten geven.

Later een 2 baans weg op, rechterbaan lui die met 70 aan het tuffen waren, dus links er langs met 85, ook weer de opmerking doe je goed, wel rekening houden dat je dadelijk de rechterbaan moet hebben.
Dus ik even later ingevoegd, hun zaten alweer flink achter mij vanwege het verkeer.
Bij de stoplichten rechtdoor. En dan kwam er een ruime erg brede bocht naar links, waar ook een kleine 'afrit' naar rechts was de bebouwde kom in. Ik hoorde niks dus ik volgde netjes de bocht, en toen in een keer 'ja sorry maar eigenlijk wou ik hier naar rechts'. Dus ik keek mijn spiegels na en naast mij, alles leeg, knipperlicht om, en netjes de motor naar rechts gelegd en de bocht door, lekker plat. Eerste keer met de lesmotor op de weg neus van de schoen op de grond gehad.

Gelijk een reactie via het oortje: 'ow, dat hoefde dus ook niet echt, wel erg netjes, volgende keer gewoon doorrijden alsjeblieft

, '
Later kreeg ik nog een opmerking over hoe ik mijn voeten hield, ik zit met mijn tenen op de voetsteun, en dat mag dus echt niet met de lessen, maar rijd wel zoveel fijner. Ook weer het nodige commentaar maar goed.
Stukje door de bebouwde kom, geparkeerde auto's langs de kant en een tegenligger, genoeg ruimte, breed maken en mooi op mijn rijbaan langs de geparkeerde auto's, weer complimenten via de headset.
En toen terug bij de rijschool. Nog even na gepraat, weer te horen gehad dat ik even moest stoppen met rijden en dat ik vooral zo door moest gaan.

De instructrice die ernaast zat was echt verbaasd over hoe soepel en goed ik reed, en toen kreeg ik ook nog de opmerking dat mij zo handig vond op de motor.
En oja, tunneltjes roeleren, en het commentaar naderhand van de instructeurs is priceless.