Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 316 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.873 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeer waaschijnlijk is de schade groter dan de dagwaarde. Dan krijg je de dagwaarde terug en kun je de motor terugkopen tegen het hoogste bod van de veiling.

Bij mij was dat erg gunstig vanwege een hoog vastgestelde dagwaarde (hoger dan waarvoor ik het 1.5 jaar ervoor had gekocht). Verder gerepareerd met 2e hands onderdelen en zo een mooi centje overgehouden voor toekomstig onderhoud/pak etc.

Maar ga uit dat je de dagwaarde van 300-400 terugkrijgt ofzo, daar schiet je niet veel mee op.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Bergie

Lekker belangrijk...

Mijn motor was destijds ook total-loss verklaard (daar zit je ook al snel aan). Ik heb het 'wrak' toen teruggekocht van de verzekering en samen met een vriend weer opgeknapt. Je krijgt dan de dagwaarde minus de waarde van het wrak van de verzekering uitgekeerd.

Met ^^ dus :) Ik hield er ook nog geld aan over voor een leren pak :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bergie op 04-01-2012 14:08 ]

Yamaha MT-09

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:40
Phoe, dat zou vrij waardeloos zijn. Zelf heb ik niet de materialen en kennis om hem op te knappen, dus aan het wrak heb ik vrij weinig. Ook is de dagwaarde lang niet genoeg om een nieuwe motor te kopen...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zoek meerdere diversions van 91 op marktplaats enz op. als de verzekering zegt je krijgt 500 dan kan jij met je advertenties aantonen dat hij nog 1000 waard is *O*

• TheJVH
Ik vraag me af of dat gaat lukken... Overigens is hij uit 1993 (mijn fout :P ).

• DECOY88
(overleden)
TheJVH schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:18:
Ik vraag me af of dat gaat lukken... Overigens is hij uit 1993 (mijn fout :P ).
proberen kan altijd d:)b

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:44

_Apache_

For life.

Toch eigenlijk suf, dat je je eigen motor kan terugkopen...

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• TheJVH
Nouja, volgens mij hanteert een verzekering de volgende formule;

Als het wrak + reparatiekosten hoger zijn dan dat hij waard was voor het ongeluk, wordt hij economisch total loss verklaart.

Je krijgt dan de dagwaarde terug (wat hij dus waard was voor het ongeluk), en daarmee kan je je motor terugkopen. Met het resterende geld zou je hem eventueel zelf kunnen repareren.

Ik heb net contact gehad met de garage waar hij staat. Zij meldde mij dat wanneer de schade minder dan 1000 euro bedraagt, ze meestal geen schade-expert langs sturen en direct akkoord gaan. Daar hoop ik dan maar op, want meer dan 1000 euro zal het niet zijn :) .

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Widow schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Hehe het geheime middel waar je elke motor mee schoon krijgt, en waar ik jouw VFR ook mee heb schoongemaakt voor de verkoop :+ dasty! Te koop bij de Wibra voor 2eu/fles. Daar krijg je alles mee weg, kettingvet, vliegen, etc. Vervolgens de kuipdelen afspoelen met water, want Dasty laat wel een laagje achter, en dan is je motor schoon. Vervolgens wax erover en je bent klaar.

[afbeelding]
Is het verstandig om Dasty te gebruiken op de (gekleurde) velgen van je motor of vreet het daar doorheen? Ik heb de velgen namelijk nog best vies omdat ik ze met water en sop niet helemaal schoon kreeg. Ding staat dus netjes gepoetst in de garage, met 2 halfzwarte velgen :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon met blanke lampolie doen, daarmee poets je ze ook zo schoon. Dasty is vrij aggresief spul.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:45
Dat is balen. Succes met de afhandeling.

Als de rotonde nou in Groningen was, dan had de schuld altijd nog gegeven kunnen worden aan het wegdek/de banden/een hoop andere zaken/... (behalve je eigen rijstijl) als die vrachtwagen er niet was geweest. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Maikel64 op 04-01-2012 16:09 ]

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• DECOY88
(overleden)
Maikel64 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:11:
Dat is balen. Succes met de afhandeling.

Als de rotonde nou in Groningen was, dan had de schuld altijd nog gegeven kunnen worden aan het wegdek/de banden/een hoop andere zaken/... als die vrachtwagen er niet was geweest. :+
dan had die mp3 gelekt en was hij schuldig geweest *O*

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:47:
Gewoon met blanke lampolie doen, daarmee poets je ze ook zo schoon. Dasty is vrij aggresief spul.
De eerste keer toen ik dat gebruikte wist ik niet wat ik mee maakte. Dat het daarmee zo enorm makkelijk ging had nooit verwacht.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:08
PilatuS schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:44:
[...]

De eerste keer toen ik dat gebruikte wist ik niet wat ik mee maakte. Dat het daarmee zo enorm makkelijk ging had nooit verwacht.
Lampenolie is ook mooi spul, en het stinkt niet zo chemisch zoals Dasty wel doet. Kan je ook mooi je ketting mee schoonmaken trouwens.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor dat soort klusjes pak ik gewone allesreiniger in een spuitflacon, dat werkt ook perfect! :)
theHoff schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Trek het je niet aan. Zelfs instructeurs en examinatoren vinden dat de lastigste oefening, dus als die nog niet goed gaat (of zelfs tot aan je examen niet goed gaat) geeft dat niet zo veel. Naar mijn mening is dat de enige oefening waar je ook een beetje geluk bij moet hebben dat tie goed gaat. Tijdens lessen kan je echt nooit genoeg ervaring opdoen om er voor te zorgen dat die oefening 100% goed gaat.( tenminste dat wil niemand betalen lijkt me).
Dus zet lekker die langzame slalom van je af en je ziet wel hoe tie gaat op je examen. Wel blijven oefenen, maar niet logisch over na gaan denken.... heeft geen nut. Bij mij ging tie namelijk de eerste 3 lessen goed en voor de rest ging het altijd fout daarna omdat ik te veel nadacht er over. Gelukkig op het examen besloten om 'm gewoon te doen en niet over na te denken en dat hielp een stuk.
Mm ok, ik hoorde zelf ook al wel meerdere mensen over die oefening, maar dat ligt dus niet alleen aan mij, dat is een hele geruststelling. :P

Maar verder wel enorm veel lol erin, morgenavond mag ik weer, jippie! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 04-01-2012 18:28 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:28:
Voor dat soort klusjes pak ik gewone allesreiniger in een spuitflacon, dat werkt ook perfect! :)

[...]

Mm ok, ik hoorde zelf ook al wel meerdere mensen over die oefening, maar dat ligt dus niet alleen aan mij, dat is een hele geruststelling. :P

Maar verder wel enorm veel lol erin, morgenavond mag ik weer, jippie! :D
tussen pion 1 en 2 door. met 50 naar achter. met 80 terug en op voor poging 2 op dezelfde manier _O-

examinator en leraar boos maar ik had het gehaald en ik verging in dat pak :S was iets van 30-35 graden buiten :X

dus ik dreef zo weer het pak uit *O*

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is de snelle slalom, minimaal 30 zei die, begon met 40 en eindigde ook met dik 50. :X Erg tof!

Uitwijk oefening is ook zo leuk. 8)

Alleen die langzame slalom, echt, bah. :P

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

theHoff schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:27:
[...]

Zit zelf meer te denken aan een 2 cilinder, of eventueel een 4 cilinder. 1 cilinders hebben een nogal heftige reactie bij gas los, denk dat het karakter van een 2 cilinder of een 4 cilinder wat meer bij me past.
1 cilinders voldoen voor de rest inderdaad wel prima aan m'n eisen (KTM duke (3) is ook een erg leuke motor)
Ook een V-Twin reageert heftig wanneer je het gas los laat. Wanneer ik met koude banden weg rij met wat nat weer, dan komt het regelmatig voor dat het achterwiel ff kwispelt wanneer ik in de 1'e versnelling abrupt het gas dicht draai :9. Zat zal bij een 2 cilinder lijn blok en/of kleinere cilinderinhoud wellicht iets anders zijn.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51

Exigence

dnkroz

Joopieboy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:33:
Dat is de snelle slalom, minimaal 30 zei die, begon met 40 en eindigde ook met dik 50. :X Erg tof!

Uitwijk oefening is ook zo leuk. 8)

Alleen die langzame slalom, echt, bah. :P
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt ;)

Wat DECOY88 bedoelde is dat hij tijdens het examen alle oefeningen al behaald had, maar hij moest alleen nog de langzame slalom doen. Nu wil het geval dat je voor een oefening mag zakken, en aangezien het heet was en hij de rest al gehaald had heeft hij de langzame slalom gewoon expres 2x fout gedaan om maar snel klaar te zijn.

Dus snel tussen de eerste twee pionnetjes door, rap terugrijden voor de herkansing en weer hetzelfde doen. Klaar is DECOY88 :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Och op die manier haha. :P

En dat is ook een optie, je mag dus voor 1 ding zakken? Dat is helemaal relax, hoewel ik het wel voor mijzelf wel wil halen maar goed. En een rondje om het terrein is ook waar ik met de oefenles zo een lol mee had, neus van de schoen aan de grond en alles. :+

• Exigence

Exigence

dnkroz

Joopieboy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:47:
Och op die manier haha. :P

En dat is ook een optie, je mag dus voor 1 ding zakken? Dat is helemaal relax, hoewel ik het wel voor mijzelf wel wil halen maar goed. En een rondje om het terrein is ook waar ik met de oefenles zo een lol mee had, neus van de schoen aan de grond en alles. :+
De oefeningen zijn onderverdeeld in clusters. Je krijgt op je examen 7 oefeningen. Hier van zijn er 4 verplichte oefeningen (uit elk cluster ééntje) en nog 3 die de examinator zelf mag kiezen (1 uit cluster 2, 1 uit cluster 3 en 1 uit cluster 4). Van alle 7 oefeningen mag je voor 2 zakken. Maar die mogen niet in hetzelfde cluster zitten. Je mag bijvoorbeeld niet voor de noodstop én de precisiestop zakken. Maar bijvoorbeeld wel voor de noodstop en de langzame slalom :)

Voor meer info: http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard906.pdf

• DECOY88
(overleden)
Examen voertuigbeheersing

Voor het praktijkexamen voertuigbeheersing voor de motor voert u zeven van de twaalf mogelijke oefeningen uit. Deze oefeningen zijn ingedeeld in vier clusters:

lopen met de motor en gebruik van de standaard (één oefening, deze is verplicht);
verrichtingen bij lage snelheid (vijf oefeningen, waarvan één verplicht en één naar keuze van de examinator);
verrichtingen bij hogere snelheid (drie oefeningen, waarvan één verplicht en één naar keuze van de examinator);
remoefeningen (drie oefeningen, waarvan één verplicht en één naar keuze van de examinator).

Elke oefening mag u bij een onvoldoende resultaat één keer overdoen. Om te slagen, moet u in totaal vijf van de zeven oefeningen succesvol afronden. Daarbij voert u in de clusters twee tot en met vier minimaal één oefening correct uit.

van de cbr site geplukt

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik denk ik beschrijf het even in eigen woorden, maar zo kan het ook ja 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meer dan duidelijk dit ja, ik had het ook even kunnen opzoeken. :)
Maar hartstikke bedankt! Op naar de 26e. 8)

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
En uiteraard gaan de oefeningen die normaal altijd zonder enkel probleem lukken wel ineens fout op het examen. Bij mij was dat snelle slalom, ik snap nog steeds niet waarom me dat toen niet lukte.. :)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

Heeft er iemand nog tips voor een goede ketting en tandwielenset voor mijn VFR? Na de winter zal er een nieuwe set op moeten, dus ik ben nu al een beetje aan het rondkijken.

Zo heb ik in het verleden al rondgereden met RK, DID en Tsubaki sets. Op gebied van kwaliteit kan ik van geen enkele set klagen. Wat uitzicht betreft was de Tsubaki wel de top, een gouden ketting, bling-bling. :+ Alleen zie je dat na een tijdje niet meer. :P

Volvo Classic Club Belgium

• Widow
Die gouden Tsubaki ketting heb ik ook gehad, zolang je die maar regelmatig schoonmaakt blijft het natuurlijk wel de mooiste ketting. Die ging bij mij ook het langste mee, namelijk totdat ik de motor verkocht :P

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Vanavond op de terugweg maar even langs de lokale Gamma gereden voor een fles blanke lampenolie. Misschien dat ik er van het weekend nog even aan toe kom om te poetsen, bedankt voor de tips :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:43

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij ben ik verliefd geworden op de FZ1 :9~
Afbeeldingslocatie: http://liaditradehonest.en.ecplaza.net/sitebuilder/images/fz1desktop.jpg

Sportief en snel, maar toch ook 'tour', dat zou ook nog wel eens een potentiele motor voor me kunnen worden (door wat finaniele meevallers is het budget nu ook wat ruimer geworden :P)

[ Voor 22% gewijzigd door -tom-562 op 04-01-2012 22:50 ]

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:47:
Volgens mij ben ik verliefd geworden op de FZ1 :9~
[afbeelding]

Sportief en snel, maar toch ook 'tour', dat zou ook nog wel eens een potentiele motor voor me kunnen worden (door wat finaniele meevallers is het budget nu ook wat ruimer geworden :P)
Als je een wat "speelsere" fiets wil (mocht die FZ-1 (N) niet voldoen aan je verwachting): de FZ-8 is óók een geweldige naked :o

Ik heb overigens niks met Yammie .... ;)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2vnmgz5.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 04-01-2012 23:00 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha toffe motoren! Ik ben zelf ook erg gek op de FZ6(N).
Zijn hier mensen die bekend zijn met een wat langere lengte en nakeds?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Fz8 is net wat te duur. Motoren die o.a. Nog meer op mn lijstje staan zijn ook de R6 vanaf 2006 of de gsxr600 k6 (alhoewel de k4 modellen in de juiste kleurstelling ook erg mooi zijn, dus niet blauw/wit :P)

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:05:
Haha toffe motoren! Ik ben zelf ook erg gek op de FZ6(N).
Zijn hier mensen die bekend zijn met een wat langere lengte en nakeds?
't Wordt voor jou de eerste motor (toch?). Een ~600 cc Naked die ik je écht wil/kan aanbevelen: Triumph Street Triple.

Kennis van me is ~1,90mtr en rijdt er al járen met alle plezier op (nú wel op de "R" versie, maar die fiets is pas net uit).

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben 1,94m en rijd Ducati momster 600. Gaat ook heel best haha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03
Waarom zijn er eigenlijk zo weinig 2cil motorfietsen? (chopperts uitgesloten)

Ducati's, TDM, TRX (zelfde blok, eerdere bouwjaren niet 100% V), SV, VTR, TL, 500cc staande twins dan ben je er toch wel? (< vast niet compleet but you get the point)

Wat ik wil is de zitpositie van een bandit/fazer, met het blok van bv een SV650. En liefst ook de prijs van een bandit :P

[ Voor 12% gewijzigd door FitTiv op 05-01-2012 00:02 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik weet niet hoe een bandit/fazer zit en wat je graag ziet, maare: DL650 al eens bekeken?

• M14

M14

Youk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:40:
Heeft er iemand nog tips voor een goede ketting en tandwielenset voor mijn VFR? Na de winter zal er een nieuwe set op moeten, dus ik ben nu al een beetje aan het rondkijken.

Zo heb ik in het verleden al rondgereden met RK, DID en Tsubaki sets. Op gebied van kwaliteit kan ik van geen enkele set klagen. Wat uitzicht betreft was de Tsubaki wel de top, een gouden ketting, bling-bling. :+ Alleen zie je dat na een tijdje niet meer. :P
Heb afgelopen jaar in mei de ketting en tandwielen vervangen, hier heb ik ruim 20k mee gereden. Merk van de ketting weet ik zo niet, tandwielen waren van het merk Afam. Ketting was goed versleten, voorste tandwiel was slijtage een klein beetje zichtbaar, tandwiel achter amper. Heb nu een DID ketting en ook weer Afam tandwielen.
FitTiv schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:01:

Ducati's, TDM, TRX (zelfde blok, eerdere bouwjaren niet 100% V), SV, VTR, TL, 500cc staande twins dan ben je er toch wel? (< vast niet compleet but you get the point)

Wat ik wil is de zitpositie van een bandit/fazer, met het blok van bv een SV650. En liefst ook de prijs van een bandit :P
Heb je al ooit op een SV650 gezeten of gereden? Zo extreem is die zithouding niet.

• FitTiv
Flesdop schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:15:
Ik weet niet hoe een bandit/fazer zit en wat je graag ziet, maare: DL650 al eens bekeken?
Helaas buiten budget (~2000) ze beginnen rond de 3300...

SV650 zit toch te ver naar voren (~55 graden tov ~30 van een fazer/bandit, gemeten vanaf de billen verticaal) voor mijn kieskeurige rug :(

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Suzuki Gladius? Die zijn wel wat nieuwer, ook vind ik dat redelijke "vrouwenmotoren" kwa uiterlijk :P Volgens mij zit een TRX ook niet zo extreem. Ook wel grappige motoren (vooral door de techniek van het blok, ook al zijn het vaak olieboten :P). Daar keek ik eerst naar, maar door een wat ruimer budget laat ik ze opzij liggen.
BTW, wat te denken van de RSV Mille en de Tuono? Vooral die eerste koop je nu voor behoorlijk lage prijzen.

BTW2, is een superbike stuur geen optie voor een SV650?

Vaak bu'j te bang!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FitTiv schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:01:

Je vergeet het hele KTM arsenaal en moto guzzi doet ook vrolijk mee. Op de tweedehands markt heb je ook nog Voxans en wat ander exclusief spul. Honda heeft een aantal 2 cilinderblokken, o.a. de Africa Twin en de Transalp. En zo zijn er nog wel meer hoor :). Het valt alleen niet altijd zo gek veel op.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 22:43

DinX

Motormuis

Super Ténéré O-)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31
Iemand al de weg op geweest? Moet A4 van Adam naar Delft hebben, maar twijfel door het weer of ik met motor, auto of (vertraagde) trein zal gaan.

Wie scout vooruit? :+

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:22
MailMan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:51:
Iemand al de weg op geweest? Moet A4 van Adam naar Delft hebben, maar twijfel door het weer of ik met motor, auto of (vertraagde) trein zal gaan.

Wie scout vooruit? :+
Ik ben dinsdag op de motor geweest en jij loopt te twijfelen met dit weer? Dit weer is helemaal peanuts vergeleken met dinsdag! Mietje!!!! :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DinX

DinX

Motormuis

Net op de motor naar m'n werk gegaan. Je hebt wat meer weg nodig, dat is alles :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UDV3MJil14OqbVKKuBSCCOxw/full.png

• MailMan
@ beide hierboven

Ok ok ok... ik trek m'n pakkie al aan :P

In 2010 ben ik een keer de weg op geweest terwijl dat werd afgeraden door sterke windvlagen, daar twijfelde ik achteraf toch ook echt wel aan m'n verstand. Niet normaal die onbeschutte stukken snelweg...

Rapporteer hopelijk over 1.5uur weer hier terug :+

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 13:55
gister ook met de motor geweest, vandaag ben ik omgedraaid, kwam een windvlaag langs en ik zat ineens op de andere baan (gelukkig was er nog een baan, anders had ik in de vangrail gezeten). in principe ben ik een doorrijder, maar vandaag ging me even te ver...verder wel iedereen veilig aangekomen?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

Ook hier veilig aangekomen, maar het was toch uitkijken. Ik had het geluk dat ik voor een groot stuk van mijn route de wind recht achter mij had in plaats van opzij.

Volvo Classic Club Belgium

• DinX

DinX

Motormuis

Snelweg scheelt ook al veel. Hoe sneller je rijdt hoe makkelijker je door de wind klieft :P

Eens de snelweg af op de binnenwegen (langst de Vaart in Leuven) was het al minder tegen 40 :P

• theHoff
  • Niet online
MailMan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:05:
@ beide hierboven

Ok ok ok... ik trek m'n pakkie al aan :P

In 2010 ben ik een keer de weg op geweest terwijl dat werd afgeraden door sterke windvlagen, daar twijfelde ik achteraf toch ook echt wel aan m'n verstand. Niet normaal die onbeschutte stukken snelweg...

Rapporteer hopelijk over 1.5uur weer hier terug :+
Je hebt nog 10 minuten... SPANNNENDD!!!!

• MailMan
theHoff schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:26:
[...]

Je hebt nog 10 minuten... SPANNNENDD!!!!
* MailMan checking in 8)

De ring van Adam was gewoon een stevige wind, maar daarbuiten was het wel echt een flinke storm. Een keer 'perongeluk' van baan gewisseld, voor de rest veel leunwerk en proberen ontspannen te rijden.

Was te doen, maar het schijnt vnv nog een graadje erger te worden. In het uiterste geval ga ik dan binnendoor, waarschijnlijk 100 minuten rijden, maar wat meer beschutting.

Btw, 4 BMW's gezien (inc die van mij) en een SS waarvan ik het merk niet kon zien. Ouwe lullen :P

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 05-01-2012 10:34 ]

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dit mietje heeft vandaag toch maar de trein genomen... 8)7

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En dat in combinatie met die naam! :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• theHoff
  • Niet online
Denk dat dat dan stormpoeper moet zijn ;)

Gister maar een bod gedaan op de Aprilia Pegaso die een veiling te koop staat. Kleine 500 euro geboden. Mocht ik 'm voor die prijs kunnen meenemen dan zou dat mooi zijn, zo niet, dan kijken we vrolijk verder :) Tis er eentje uit 97 met 30.000 km op de teller. Kan je je volgens mij geen bult aan vallen (voor dat geld sowieso niet). Hou ik eventueel nog 500 euro over voor reparaties en andere zaken.
Ben benieuwd!

• DECOY88
(overleden)
theHoff schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:37:
[...]

Gister maar een bod gedaan op de Aprilia Pegaso die een veiling te koop staat. Kleine 500 euro geboden. Mocht ik 'm voor die prijs kunnen meenemen dan zou dat mooi zijn, zo niet, dan kijken we vrolijk verder :) Tis er eentje uit 97 met 30.000 km op de teller. Kan je je volgens mij geen bult aan vallen (voor dat geld sowieso niet). Hou ik eventueel nog 500 euro over voor reparaties en andere zaken.
Ben benieuwd!
en 500 euro voor de veiling kosten enz O-)

_/-\o_ zomaar bieden op een veiling _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 05-01-2012 12:54 ]

• theHoff
  • Niet online
Haha nee heb dat topic ook gevolgd. Hier wordt 15% opgeld berekend en 31 euro voor het kentekenbewijs. That's it. Haha nee de voorwaarden ken ik wel van deze veiling hoor. Gelukkig maar, bij BVA enzo komt er zo 40% bij. Maar gelukkig geen 100% zoals jij schrijft :p

• DECOY88
(overleden)
theHoff schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Haha nee heb dat topic ook gevolgd. Hier wordt 15% opgeld berekend en 31 euro voor het kentekenbewijs. That's it. Haha nee de voorwaarden ken ik wel van deze veiling hoor. Gelukkig maar, bij BVA enzo komt er zo 40% bij. Maar gelukkig geen 100% zoals jij schrijft :p
bij dat topic was volgens mij de auto 500 euro. en veilingkosten stalling keuren enz. kwam er nog 550 euro bij _O-

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:16
Leuke fietsen die Pegaso's! Yamaha blokje, Italiaans rijwielgedeelte, leuk speelgoed!

• Jaish
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10-2025
Voor iedereen die vandaag niet durft te rijden: Zojuist AVB afgereden en geslaagd. Natuurlijk, die windstoten pakken je goed aan, maar aan de andere kant is dat gewoon beheersing.

Ook de stukken snelweg die ik heb gereden waren te doen. Juiste houding en niet krampachtig doen en je hebt er bijna geen last van. Ik reed wel opeens 10 km/u langzamer na een zware windstoot :$
Nu eerst een maandje Suriname, daarna AVD en een motortje zoeken (met mn fiets rijd ik mezelf al dood en toch kijk ik naar de RSV Mille)

I'm empty inside

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

teacher schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:52:
[...]

Schroef je linker stuurschakelaar eens los: inspecteer daar de soldeerverbindingen eens.
Meerdere keren gedaan, niets kunnen vinden. Vandaag dan maar bij Motodick langsgereden.

Wat blijkt? Toch het lampje...

Wat ik niet vermoed had was dat het lampje twee gloeidraden had (ik dacht gewoon eentje die op twee voltages bediend werd). Nieuw lampje erin en hij deed het weer. Ben stiekem wel blij dat Dick dat ding verving, zelfs hij was er een kwartier mee bezig om het los te krijgen en erna weer vast :o

Verder lekker weertje vandaag, omstanders waren erg verbaasd dat ik durfde te rijden :z

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 05-01-2012 17:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

theHoff schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:37:
[...]

:+
Valt wel mee hoor. Maar door de file rijden terwijl je constant heen en weer geblazen wordt leek me niet zo'n goed plan.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:35
FitTiv schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:24:
[...]

Helaas buiten budget (~2000) ze beginnen rond de 3300...

SV650 zit toch te ver naar voren (~55 graden tov ~30 van een fazer/bandit, gemeten vanaf de billen verticaal) voor mijn kieskeurige rug :(
Dan neem je een SV650N? Mocht de hoek nog te groot zijn even het stuur vervangen voor een stuur wat verder naar de bestuurder toekomt. Heb je zo gedaan en kost eigenlijk helemaal niets. En het is een plezier om op die krengen te rijden ;) Heerlijk vermogen onderin en het is gewoon een fantastische smijt fiets ;)

Het enige minpunt vind ik persoonlijk de vering maar dit is natuurlijk te verhelpen en is niet zo storend dat het meteen onder handen genomen moet worden. Dus je kan in de loop van de tijd gewoon investeren ;)

En natuurlijk het geluid >:) _/-\o_ Zeker na het vervangen van de uitlaat :P

EDIT: Ik zie zelfs op die site die ik hieronder heb aangegeven dat de hoek voor de standaard lengte bij de SV 15 graden is, bij de fazer 16 en bij de bandit 13.

Oftewel gewoon een stuur monteren met een wat grotere pullback en evt iets hoger is dan het standaard stuur en je bent klaar ;) En het stuur vervangen is echt peanuts :P Heb het zelf ook gedaan.
theHoff schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Geinige site. Zou ik een beetje passen op een r80(rt)? Zou ik in dat geval later nog een caferacer van kunnen maken...

Volgens mij zou deze wel voldoen, http://www.motorshopper.n...-REVERE.html#afbeelding:3 maar pas ik hier wel fatsoenlijk op met m'n 1.93?
Voor de liefhebbers die willen zien of ze op een motor passen ;)

http://cycle-ergo.com/

[ Voor 57% gewijzigd door Sinny op 05-01-2012 20:01 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, grappige website :)

Maf om 'me' eens in vergelijking op m'n oude en huidige motor te zien :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat ook maf is dat ik blijkbaar erg gemiddeld ben want mijn lengtematen klopten meteen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0uUNd.jpg

Je kunt vrij ver gaan...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Ben zelf 198 en mijn eerste fiets is een FJ1200. Mooie toerfietsen met een hoop koppel onderin zonder zenuwen. Ze zijn wel rond de 275 KG droog maar wel heel erg de moeite waard, keihard blok, mooi en robuust om te zien en geen motor die ze direct jatten (belangrijk hier in 070) :)
Korvaag schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:20:
[...]

Mocht je een motor hebben.. stuur mij even een DM :) Ik heb exact dezelfde eisen. Ben 1.91 en wil ook rond de 1000 euro uitgeven. Voorkeur gaat bij mij echter uit naar iets met half kuipje oid tegen de wind. Naked dus liever niet ;) maar meer tour.

Mijn shortlist was/is:
- Suzuki GXS F (600/750)
- XJ 600 (maar die is al vrij klein vind ik)
- XJ 900
- Oude BMW uit de K serie
- Kawasaki GTR 1000

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:15:
[...]

't Wordt voor jou de eerste motor (toch?). Een ~600 cc Naked die ik je écht wil/kan aanbevelen: Triumph Street Triple.

Kennis van me is ~1,90mtr en rijdt er al járen met alle plezier op (nú wel op de "R" versie, maar die fiets is pas net uit).
Dat zijn ook super mooie motoren idd, alleen ze zijn idd nog erg prijzig. :)
Daar zal ik zeker genoeg ruimte op hebben, maar dat is niet echt mijn ding zeg maar. :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Sinny schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:41:
[...]

Geniaal! Erg leuk om te zien hoe je op zo'n motor zit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• FitTiv
[...]

Dan neem je een SV650N? Mocht de hoek nog te groot zijn even het stuur vervangen voor een stuur wat verder naar de bestuurder toekomt.
EDIT: Ik zie zelfs op die site die ik hieronder heb aangegeven dat de hoek voor de standaard lengte bij de SV 15 graden is, bij de fazer 16 en bij de bandit 13.

Ik had mijn gegevens ook van die site, is wel handig idd. N heb ik nog niet aan gedacht, maar die worden ook errug weinig aangeboden in mijn budget helaas... op motorshopper staat er eentje maar die heeft 86.000 gelopen, toch wel redelijk wat al.. maar tenks voor de tip, ga marktplaats etc maar in de gaten houden geloof ik 8)

• theHoff
  • Niet online
[...]

Ik ken de site, maar de r80rt hebben ze niet. overigens wel de r100rt, en dat zal dus weinig uitmaken. alleen het is toch een beetje gokken of dat wil. Daar is Friesland net wat te ver rijden voor helaas. Eerst de Pegaso maar afwachten en anders misschien eens in Friesland kijken.

Verwijderd

theHoff schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:39:
[...]

Je vergeet het hele KTM arsenaal en moto guzzi doet ook vrolijk mee. Op de tweedehands markt heb je ook nog Voxans en wat ander exclusief spul. Honda heeft een aantal 2 cilinderblokken, o.a. de Africa Twin en de Transalp. En zo zijn er nog wel meer hoor :). Het valt alleen niet altijd zo gek veel op.
je vergeet ook eventjes de meest populaire twin van dit moment
de Er6N,

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
in de hoop dat dit werkt
Afbeeldingslocatie: http://cycle-ergo.com/Riding/36w0282JIQkGUyUyUy0.png
Okay dat ziet er best vreemd uit zo, toch eens kijken in de weerspiegeling van een kantoorgebouw als ik er weer eens langs rij O-)
offtopic:
fijne verrassing dat ik überhaupt m'n tweewieler kan vinden op zo'n site :>

[ Voor 16% gewijzigd door Martin op 06-01-2012 11:40 ]

• theHoff
  • Niet online
Martin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:35:
in de hoop dat dit werkt
[afbeelding]
Okay dat ziet er best vreemd uit zo, toch eens kijken in de weerspiegeling van een kantoorgebouw als ik er weer eens langs rij O-)
offtopic:
Helaas, hotlink beveiliging. Niet alle modellen kloppen overigens. Zo zit er tussen de Ducati sport 1000 en de sport 1000s een heel groot verschil. Terwijl het grotendeels hetzelfde model is.
Knee angle 61 Forward lean 40 tov Knee angle 74 Forward lean 51

• DinX

DinX

Motormuis

Vroeger:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xtxYeQ2NvqUoFeU1KqmGv0Wj/full.png

Nu:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yhJ9RzuZh6nFFNvGg8dopfHM/full.png

Relax :P

• Martin
Martin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:35:
in de hoop dat dit werkt
[afbeelding]
offtopic:
Even naar tinypic dan maar O-)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/j13q01.png

• Flesdop
  • Nu online
Ook maar even posten dan, op mijn eerste moped:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RCLew3C8nnMoJZCwjR2xHCM9/full.png

Jullie begrijpen wel waarom die is ingeruild op een andere:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bk0Vftxchty6vReT0Zp2Pyy3/full.png

Maar dan geen rode, een grijze.

• DECOY88
(overleden)
beentjes op 80' en een rechte rug *O*

[ Voor 91% gewijzigd door DECOY88 op 06-01-2012 13:25 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zie niks

Vaak bu'j te bang!

• Flesdop
  • Nu online
DECOY88 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:11:
beentjes op 80' en een rechte rug *O*
LOL!! Post nou gewoon die plaatjes!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Flesdop schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:34:
[...]
LOL!! Post nou gewoon die plaatjes!
Terwijl we wachten op DECOY88 dan even deze:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2vvjluf.png
(Alleen heb ik een 2001 S3)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... ik heb op m'n nieuwe motor het stuur wat naar voren gedraaid (anders moet ik m'n pols nogal ver draaien om de hendels te bedienen, en alleen de hendels verstellen was niet genoeg) dus klopt het plaatje in mijn geval eigenlijk niet!

• DinX

DinX

Motormuis

steveman schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:24:
Hmm... ik heb op m'n nieuwe motor het stuur wat naar voren gedraaid (anders moet ik m'n pols nogal ver draaien om de hendels te bedienen, en alleen de hendels verstellen was niet genoeg) dus klopt het plaatje in mijn geval eigenlijk niet!
Kan je aanpassen op die site (stuurpositie).

Verwijderd

JanPedaal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:50:
[...]

Terwijl we wachten op DECOY88 dan even deze:

(Alleen heb ik een 2001 S3)
Nu ben ik niet heel groot, 1m77
Maar ik zit echt stukken sportiever op mijn S3 ´09.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Nu ben ik niet heel groot, 1m77
Maar ik zit echt stukken sportiever op mijn S3 ´09.
Ik ben dan ook 1.93 ;) Voor mijn gevoel klopt dit plaatje wel redelijk (maar hoe vaak zie je jezelf rijden :? )

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Martin
JanPedaal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:23:
[...]

Ik ben dan ook 1.93 ;) Voor mijn gevoel klopt dit plaatje wel redelijk (maar hoe vaak zie je jezelf rijden :? )
Jij gluurt nooit eventjes opzij als je langs zo'n mooi spiegelend kantoorgebouw rijdt? ;)

Even terzijde, het zou me geen moer schelen hoe het er uit ziet hoe ik op de tweewieler zit, zolang ik zelf vind dat ik lekker zit vind ik alles best :>

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Zo is dat voor iedereen anders, ik vind dat ik best lange stukken kan rijden op een dag op de FZS600, alleen moet 600km te doen zijn, met duo is het comfort er na 450km wel uit.

Zo ligt het ook weer aan je windbescherming, hoe je kleding valt, de weg die je rijdt.. etc etc..

Over kilometers gesproken, * _Apache_ moet nog kiezen waar hij dit jaar heen gaat..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:17:
Zo is dat voor iedereen anders, ik vind dat ik best lange stukken kan rijden op een dag op de FZS600, alleen moet 600km te doen zijn, met duo is het comfort er na 450km wel uit.

Zo ligt het ook weer aan je windbescherming, hoe je kleding valt, de weg die je rijdt.. etc etc..

Over kilometers gesproken, * _Apache_ moet nog kiezen waar hij dit jaar heen gaat..
en het hangt ook behoorlijk van je gezondheid/conditie af :Y in 2009 kon ik dag en nacht doorrijden en begin vorig jaar was ik gebroken na 7 uurtjes :'(

en nu is het met een uurtje al aardig over op ik moet flink door raggen. dan blijft me hartje hard genoeg doorpompen :X

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 06-01-2012 16:52 ]

• M14

M14

Moet zeggen dat ik met een sportievere houding absoluut geen problemen heb. Geen last van druk op mn polsen, iets waar er veel over klagen. Dit moet imo nooit zijn, op je stuur hangen is niet goed voor het stuurgedrag van de motor. Heb ook weinig tot geen rugklachten. Enige waar ik ooit last van heb zijn mn knieen / bovenbenen. Maar dat was pas na 7u rijden :).

Ik kan overigens niemand aanraden om lang te rijden met een redelijk zware rugzak. De eerste keer dat ik een weekend weg ging heb ik alles in een grote rugzak gestopt. Na een uur of 5 rijden waren mn schouders het moe. Met terugweg heeft de rugzak bij een R1200GS achterop gezeten :P, iets waar ik zeer dankbaar voor was ;).

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:56:
Moet zeggen dat ik met een sportievere houding absoluut geen problemen heb. Geen last van druk op mn polsen, iets waar er veel over klagen. Dit moet imo nooit zijn, op je stuur hangen is niet goed voor het stuurgedrag van de motor. Heb ook weinig tot geen rugklachten. Enige waar ik ooit last van heb zijn mn knieen / bovenbenen. Maar dat was pas na 7u rijden :).

Ik kan overigens niemand aanraden om lang te rijden met een redelijk zware rugzak. De eerste keer dat ik een weekend weg ging heb ik alles in een grote rugzak gestopt. Na een uur of 5 rijden waren mn schouders het moe. Met terugweg heeft de rugzak bij een R1200GS achterop gezeten :P, iets waar ik zeer dankbaar voor was ;).
dan lijk je wel harder op te trekken _O- maar ik was het na 10 km al zat. me fiets was comfortabeler :X

fiets was gejat en mocht hem bij iemand die hem gevonden had ophalen. dus met de motor uit me werk erheen fiets om me nek geslingerd en gaan d:)b
zullen aardig wat mensen last van hun nek gehad hebben. maar gelukkig begon de fiets bij 50 te zweven dus had ik er weinig last van behalve bij drempels enz _O-

• MailMan
Ik heb bij lange (en soms zelfs bij relatief korte) ritten last van voornamelijk m'n linker schouder(spier). Volgens mij komt het door de wind die m'n hoofd naar achter blaast en een zwakkere linker schouder, of omdat m'n motor iets naar rechts trekt. Het zou ook kunnen dat m'n stuur te breed is of gewoon in combinatie met het niet standaard Corbin zadel niet goed staat afgesteld.

Oftwel, geen idee :P

850Km op 1 dag met passagier en bagage was voor mij wel de max. :>

• DECOY88
(overleden)
MailMan schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:31:
Ik heb bij lange (en soms zelfs bij relatief korte) ritten last van voornamelijk m'n linker schouder(spier). Volgens mij komt het door de wind die m'n hoofd naar achter blaast en een zwakkere linker schouder, of omdat m'n motor iets naar rechts trekt. Het zou ook kunnen dat m'n stuur te breed is of gewoon in combinatie met het niet standaard Corbin zadel niet goed staat afgesteld.

Oftwel, geen idee :P

850Km op 1 dag met passagier en bagage was voor mij wel de max. :>
rechtshandig O-) dan is je rechter spier sterker ontwikkeld dan je linker. had vorig voorjaar een hoop spierpijn omdat me spieren de hele winter rustig hadden gehad. en als je dan een tijdje over de snelweg gaat gaat alles muurvast zitten |:(

of gewoon een krom stuur zoals ik op me gs500 had :Y maar na een tijdje zijn je spieren er weer aan gewend en hoor je het maanden later van de monteur _O-

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 06-01-2012 17:44 ]

• Widow
Ooit was een R6 mn droomfiets tot ik er op ging zitten...

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/o9g109.png

Via een VFR bij een KTM terecht gekomen, die zelfs nog hoger is dan op het plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ip9ixf.png

[ Voor 9% gewijzigd door Widow op 06-01-2012 20:08 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Widow: Met dat soort R6 "krengen" rijd ik. Ik heb nu ook even een CBX650 Nighthawk staan (zo'n semi-shopper) en ná nog géén 5 kilometer rijden op zo'n ding barst ik van de spierpijn :o

• Richard
  • Laatst online: 13:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vandaag erg rustig in dit topic, erg begrijpelijk, wat een schitterend weer!

Moest effe snel naar de Action (je weet wel die goedkope winkel, dat als je er met de auto naartoe rijdt niet meer zo goedkoop is ;) ) en ik baalde onderweg stevig dat ik niet de Moto had gepakt.

Kwam onderweg nog wel wat leuks tegen, voor mij onbekend. Een witte motor met naast de tank aan de voorzijde 2 bulten (Snorkels?)

20*350ZO45°

• 4x2
  • Laatst online: 09:43

4x2

lộn xộn quá

Waarschijnlijk een kawasaki ZXR400/750 van begin/midden jaren 90.

leeg

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:21:
Vandaag erg rustig in dit topic, erg begrijpelijk, wat een schitterend weer!

Moest effe snel naar de Action (je weet wel die goedkope winkel, dat als je er met de auto naartoe rijdt niet meer zo goedkoop is ;) ) en ik baalde onderweg stevig dat ik niet de Moto had gepakt.

Kwam onderweg nog wel wat leuks tegen, voor mij onbekend. Een witte motor met naast de tank aan de voorzijde 2 bulten (Snorkels?)
kawa dustbuster? met 2 stofzuigerslangen van de kuipruit naar het frame?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
Vandaag proefrit gemaakt op een DIV 600 uit 1999. Mooie motor, alleen was het stuur verbogen aan de linkerkant. Voor de rest geen schade zichtbaar op kappen/blok/carter etc. Het was de verkoper (motorzaak) nog niet eens opgevallen (en dat geloof ik in dit geval wel omdat je het pas bij echt rijden merkt).

Nu is mijn vraag een beetje... kan dit gebeurd zijn doordat de motor een keer is omgevallen ? Kan die dreun hard genoeg zijn om het stuur te verbuigen (zo'n ding is natuurlijk wel 200 kilo). Vork was verder gewoon recht voor zover we konden zien. Geen speling op balhoofd etc.

Is zou mijn eerste motor zijn en ik bots een beetje tegen mijn eigen onwetendheid aan. De motor reed zelf overigens prima. Stuur loslaten is ook nog gewoon rechtuit etc.

UNOX: The worst operating system

• Richard
  • Laatst online: 13:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:52:
[...]

kawa dustbuster? met 2 stofzuigerslangen van de kuipruit naar het frame?
Was een veel nieuwer model. Leek eerder een Naked, maar dan met echt zwaar overdreven Snorkels.

Kleur Wit, en ik denk qua model niet ouder dan 3-5 jaar.

20*350ZO45°

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Een Yamaha V-Max?

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/210893/images/2009%20Yamaha%20Vmax.jpg

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• DECOY88
(overleden)
Buell :X
Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200908/buell-1125cr-1_800x0w.jpg

zon kawa heeft slangen nodig om te zuigen. deze heeft gewoon een enorme zuigkracht :X oordoppen aangeraden tijdens het afkoelen _O-

[ Voor 40% gewijzigd door DECOY88 op 07-01-2012 20:45 ]

• DECOY88
(overleden)
Korvaag schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:02:
Vandaag proefrit gemaakt op een DIV 600 uit 1999. Mooie motor, alleen was het stuur verbogen aan de linkerkant. Voor de rest geen schade zichtbaar op kappen/blok/carter etc. Het was de verkoper (motorzaak) nog niet eens opgevallen (en dat geloof ik in dit geval wel omdat je het pas bij echt rijden merkt).

Nu is mijn vraag een beetje... kan dit gebeurd zijn doordat de motor een keer is omgevallen ? Kan die dreun hard genoeg zijn om het stuur te verbuigen (zo'n ding is natuurlijk wel 200 kilo). Vork was verder gewoon recht voor zover we konden zien. Geen speling op balhoofd etc.

Is zou mijn eerste motor zijn en ik bots een beetje tegen mijn eigen onwetendheid aan. De motor reed zelf overigens prima. Stuur loslaten is ook nog gewoon rechtuit etc.
deuk in de tank? stuur de tank ingeklapt.
Pagina: 1 ... 316 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.