Vaak bu'j te bang!
Die gasten hebben écht geen enkel gevoel voor stijl. Net als met die sjonnie-auto's die ze 'tunen'. Hang er een paar lichtjes aan, verleng de achtervork, prop er een superbrede achterband op en je hebt een gedrocht van een motor waar niet meer mee te rijden valt... Rare jongens, die Amerikanen.-tom-562 schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:53:
Ja, dan ben je wel het mannetje op je verlengde Busa
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gelukkig dat smaken verschillenmphilipp schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:01:
[...]
Die gasten hebben écht geen enkel gevoel voor stijl. Net als met die sjonnie-auto's die ze 'tunen'. Hang er een paar lichtjes aan, verleng de achtervork, prop er een superbrede achterband op en je hebt een gedrocht van een motor waar niet meer mee te rijden valt... Rare jongens, die Amerikanen.
No signature required.
Het verhaal van vastgerotte bouten gaat trouwens vrolijk door hier, vandaag al het kuipwerk en de uitlaatmeuk van mn KTM af gehaald. Nou kwamen de bouten van de linkpijp naar de uitlaat al met een aardige klap los, maar dan die bout waarmee de uitlaat zelf is opgehangen
edit: en straks wil ik het subframe eraf halen, als ik zie hoe erg die bouten er aan toe zijn. Dat gaat wat worden, een compleet verrotte kop + dat ie aan de draadkant echt totaal verrot is. Zal wel uitboren worden
[ Voor 13% gewijzigd door Widow op 25-12-2011 19:43 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat werkt vaak ook.
Ik moest vandaag trouwens er aan denken dat ik over 4,5 week AVB examen heb!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Tip: slagschroevendraaier met doppenWidow schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:41:
Maar wat moet je vervolgens nog met zo'n kermismotor? Dat heeft toch helemaal geen nut meer![]()
Het verhaal van vastgerotte bouten gaat trouwens vrolijk door hier, vandaag al het kuipwerk en de uitlaatmeuk van mn KTM af gehaald. Nou kwamen de bouten van de linkpijp naar de uitlaat al met een aardige klap los, maar dan die bout waarmee de uitlaat zelf is opgehangenelk uur WD40 erop, een goedkope dop erop kapot gedraait, en uiteindelijk kwam ie los toen we met 3 man stonden te trekken
twee om de motor vast te houden, zodat ik me met mn voeten af kon zetten van de motor terwijl er een pijp van een halve meter op mn sleutel zat. Hoe hard kan zoiets vastrotten zeg.
edit: en straks wil ik het subframe eraf halen, als ik zie hoe erg die bouten er aan toe zijn. Dat gaat wat worden, een compleet verrotte kop + dat ie aan de draadkant echt totaal verrot is. Zal wel uitboren worden
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vaak bu'j te bang!
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Daar heb je een punt inderdaad..dat gaat vastzitten op termijn. Gewoon verzinkte bouten gebruiken dan maar? KTM doet het trouwens wel netjes, in het subframe zitten hier en daar gewoon stalen moeren in het aluminium getrokken, zodat je de stevigheid van een stalen moer hebt in een alu frame-tom-562 schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:21:
Rvs bout in aluminium is echt vragen om problemen
Dat is ook weer waar. Over smaak valt niet te twisten. Het is imho alleen een beetje dubi om iets te gaan modden om het modden. Het is een soort pronkstuk geworden, want lekker motorrijden kun je niet echt mee. Maar goed...we zien aan de talloze Mulholland Drive filmpjes én de verkoopcijfers van HD in dat land dat zo ook niet echt goed motor kunnen rijdenM3rcury schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:13:
[...]
Gelukkig dat smaken verschillenIk heb er zelf ook totaal niks mee, maar ik denk niet dat je kan zeggen dat mensen geen stijl hebben. Het is juist wel een stijl, alleen kan niet iedereen die waarderen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik snap dus ook niet waarom al die Enduro/allroad rijders hun apparaat laten verrotten en als het ff kan zo'n ding (die tegenwoordig 3K duurder is in aanschaf) met plezier kapot laten pletteren.Widow schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:41:
Alsof ferrari/porsche rijders zo'n ding kopen en het vet vinden ermee te crashen. Ik met mijn inkomen kan het niet lijen dat de mijne echt stuk gaat. Regelmatig kleine beetjes investeren houdt 'm fit.
And it goes BRAAAAAPP!
het is het verschil tussen een supercar kopen om op de boulevard te rijden of om op het circuit te knallenROFLASTC schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:16:
[...]
Ik snap dus ook niet waarom al die Enduro/allroad rijders hun apparaat laten verrotten en als het ff kan zo'n ding (die tegenwoordig 3K duurder is in aanschaf) met plezier kapot laten pletteren.
Alsof ferrari/porsche rijders zo'n ding kopen en het vet vinden ermee te crashen. Ik met mijn inkomen kan het niet lijen dat de mijne echt stuk gaat. Regelmatig kleine beetjes investeren houdt 'm fit.
hang je allroad knap in de beugels en je kan hem vanaf 10km/u rustig laten stuiteren
[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 25-12-2011 23:21 ]
Dingen stuk maken lijkt mij niet de bedoeling. Als men het heeft over de onverwoestbaarheid van een motortype dan betekent dat het blok heel lang meegaat eer een revisie nodig is (record voor AT is 225K) Ook supercars worden niet zo gretig gemold als Allroad rijders met hun dingen doen. Het is echt een bizar cultuurtje van mensen die zonder dat ze het ding de baas zijn een motor van 200 kilo of meer overal maar vanaf laten flikkeren en het nog normaal vinden ook. Het ding kostte nieuw 10K of meer en 2e hands nog geen 3. rara hoe komt dat.DECOY88 schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:20:
[...]
het is het verschil tussen een supercar kopen om op de boulevard te rijden of om op het circuit te knallen
hang je allroad knap in de beugels en je kan hem vanaf 10km/u rustig laten stuiteren
Alles kan vlot kapot, Honda, KTM , BMW al die dingen gaan stuk en lijden enorm onder het geweld dat ze moeten ondergaan. Nogmaals: de onverwoestbaarheid zit 'm in de constructie en duurzaamheid van het blok. Desert maniacs heeft zo e-norm veel AT, transalp en wat nog meer liggen met getordeerde frames. Het apparaat gaat lang mee maar is gewoon te slopen hea. Mijn adventure sjouw ik alleen door gebeiden heen waarvan ik weet dattie het haalt (de motor en ikzelf incluis). De rest is gewoon zonder van materiaal dat zo veel waarde vaster zou zijn als iedereen er maar normaal mee omging.
And it goes BRAAAAAPP!
Tsja..... Zo goed zijn de wegen volgens de president.mphilipp schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:11:
[...]
Dat is ook weer waar. Over smaak valt niet te twisten. Het is imho alleen een beetje dubi om iets te gaan modden om het modden. Het is een soort pronkstuk geworden, want lekker motorrijden kun je niet echt mee. Maar goed...we zien aan de talloze Mulholland Drive filmpjes én de verkoopcijfers van HD in dat land dat zo ook niet echt goed motor kunnen rijden
Omdat het ontzettend leuk is om te doen. En daarom rij ik motor.ROFLASTC schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:16:
Ik snap dus ook niet waarom al die Enduro/allroad rijders hun apparaat laten verrotten en als het ff kan zo'n ding (die tegenwoordig 3K duurder is in aanschaf) met plezier kapot laten pletteren.
Leuk, maar laat onverlet dat die gasten écht niet kunnen rijden. Teminste...rechtuit gaat wel;maar zodra ze een bocht moeten maken gaat het fout.
Haha...maar jij koopt ook geen dure motor om dat te doen. Toch?komkommer schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:37:
[...]
Omdat het ontzettend leuk is om te doen. En daarom rij ik motor.
tja...komkommer schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:37:
[...]
Omdat het ontzettend leuk is om te doen. En daarom rij ik motor.
Maar goed een krat bier was duurder toen je 'm kocht of niet.
And it goes BRAAAAAPP!
ik hoorde laatst van iemand die rijles gaf met een at op 3,5 ton zatROFLASTC schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:55:
[...]
Dingen stuk maken lijkt mij niet de bedoeling. Als men het heeft over de onverwoestbaarheid van een motortype dan betekent dat het blok heel lang meegaat eer een revisie nodig is (record voor AT is 225K) Ook supercars worden niet zo gretig gemold als Allroad rijders met hun dingen doen. Het is echt een bizar cultuurtje van mensen die zonder dat ze het ding de baas zijn een motor van 200 kilo of meer overal maar vanaf laten flikkeren en het nog normaal vinden ook. Het ding kostte nieuw 10K of meer en 2e hands nog geen 3. rara hoe komt dat.
Alles kan vlot kapot, Honda, KTM , BMW al die dingen gaan stuk en lijden enorm onder het geweld dat ze moeten ondergaan. Nogmaals: de onverwoestbaarheid zit 'm in de constructie en duurzaamheid van het blok. Desert maniacs heeft zo e-norm veel AT, transalp en wat nog meer liggen met getordeerde frames. Het apparaat gaat lang mee maar is gewoon te slopen hea. Mijn adventure sjouw ik alleen door gebeiden heen waarvan ik weet dattie het haalt (de motor en ikzelf incluis). De rest is gewoon zonder van materiaal dat zo veel waarde vaster zou zijn als iedereen er maar normaal mee omging.
Mja ik snap het ook niet echt, dit ging om een bout die een keer kapot gedraait is, en daarna niet is vervangen maar gewoon terug gezet. Maar das nog niet het ergste, ik kwam er achter dat mn subframe vast zit met een bout die daar helemaal niet hoort. Het subframe zelf heeft een gat voor een verzonken schroef, maar er zat gewoon een normale schroef inROFLASTC schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:16:
[...]
Ik ga straks maar een lijstje maken van alles wat verrot is en ga daar morgen mee naar een grote ijzerhandel, gaat niet goedkoop worden ben ik bang
Maar gaat lekker verder trouwens
Oslik blyat! Oslik!
In Haarlem, Schous 1854 in de Waarderpolder. Heeft echt superveel maten, alleen non-metrische maten zijn ze niet supersterk in. Maar dat is met jouw BMW niet zo'n probleem.dion_b schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:55:
Wat dat betreft, wat is een goede locatie voor aanschaf van goede schroeven/bouten voor op de motor? Een locale ijzerwinkel of de Gamma heeft steevast de juiste uitvoeringen niet (weinig kruiskop en imbus), maar bij de Motozoom oid hoef je ook niet aan te komen zetten...
ijzerwaren zaak?dion_b schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:55:
Wat dat betreft, wat is een goede locatie voor aanschaf van goede schroeven/bouten voor op de motor? Een locale ijzerwinkel of de Gamma heeft steevast de juiste uitvoeringen niet (weinig kruiskop en imbus), maar bij de Motozoom oid hoef je ook niet aan te komen zetten...
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
In Leiden zit een ijzer fabriekje die alles draait wat ik maar wil. Kost wat en in aardige hoeveelheden maar als ik een bout wat extra hoog wil zodat ik een bagage net eraan kan haken dan maken ze dat. Ook de houder van mijn DIY Koplamp hebben ze adhv mijn kartonnetje gemaakt.dion_b schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:55:
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
In mijn regio weet ik dat Töniës in Enschede en Fabory in Hengelo ook nog redelijk veel kunnen leveren.
damn you wessel99
[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 27-12-2011 11:31 ]
Ok, dank voor de tip!Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:30:
Probeer de fabory eens, hebben veel verschillende maatjes bouten en zitten door het land.
Ik had het zelf over van Enckevort trouwens.
[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 27-12-2011 11:36 ]
Leg uitWidow schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:51:
[...]
Maar gaat lekker verder trouwensik wil hem eigenlijk ff starten zonder uitlaten, maar dan staan straks de gordijnen weer in de hens..
[afbeelding]
Nou vorig jaar stond mn VFR daar binnen, en ik had de uitlaat eraf gehaald (om schoon te maken) en had net de olie ververst en alles. Dus ik wou ff kijken of mn motor gewoon startte en of het olielampje niet bleef branden, maar de motor startte niet in 1x en er lag kennelijk wat opgehoopte benzine in de uitlaat, dus ik kreeg in 1x een steekvlam van een meter. En dat vond mn moeder niet cool.
Net ff met een paar boutjes weggeweest trouwens, gebruikt KTM M10 fijn verzonken
[ Voor 7% gewijzigd door Widow op 27-12-2011 13:37 ]
zal vast iets te maken hebben met een flinke vlam uit de pijp en synthetische vitrage
bij mij gelukkig alleen maar bij bijna momentjes gebleven
Volgens mij verkoopt fabory officieel niet aan particulieren. En volgens mij moet je vaak ook complete verpakkingen afnemen (dus 100 boutjes, 100 moertjes etc)Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:30:
Probeer de fabory eens, hebben veel verschillende maatjes bouten en zitten door het land.
Vaak bu'j te bang!
Ze verkopen wel aan particulieren, net nog een inbus 8mm dop gescoord-tom-562 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:52:
[...]
Volgens mij verkoopt fabory officieel niet aan particulieren. En volgens mij moet je vaak ook complete verpakkingen afnemen (dus 100 boutjes, 100 moertjes etc)

De hele middag lopen kutten met perslucht, doeken met schoonmaakmiddelen en weet ik veel wat nog meer. Maar je krijgt het toch niet zo mooi schoon als met een tapje. Nou ja.. het is beter dan dat het was. Maar wat een geklier met die gare schroefdraadsoorten. Dat deed Honda wel beter vind ik, hoewel je die KTM makkelijker uit elkaar haalt.
M10x1.25 is het dan meestal, M10x1 zit nogal eens in banjo bouten van het remsysteem, al moet ik dr even om liegen of dat een typisch suzuki grapje is.
[ Voor 37% gewijzigd door 4x2 op 28-12-2011 17:24 ]
leeg

Ik ben blij dat ik voor m'n Yamaha maar hoef te bellen als ik eens wat boutjes of andere onderdelen nodig heb. Spullen liggen altijd wel op Schiphol-Rijk bij Yamaha Nederland op voorraad. Je betaald wel wat meer voor de boutjes maar ik betaal liever €2,- voor een boutje dan dat ik er een paar dagen ergernis van heb én nog niet dat heb wat ik eigenlijk wil/moet hebben.4x2 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:23:
Honda (en de rest van de japanners) gebruikt anders ook praktisch overal fijne schroefdraad als de diameter groter dan 8mm is
M10x1.25 is het dan meestal, M10x1 zit nogal eens in banjo bouten van het remsysteem, al moet ik dr even om liegen of dat een typisch suzuki grapje is.
Heb nu even een paar dagen een Honda CBX650 Nighthawk hier staan. Da's bést wel even wennen om op te rijden als je normaal een huidig model R6 rijdt
Je geeft gas .... en.... Ja, wat dan..... d'r gebeurd eigenlijk niet zoveel, dan. Je remt ... écht veel gebeurd er dan ook niet (hoeft ook niet want met dat gas geven gebeurde er ook al weinig). Gedrag in bochten is al helemaal wennen....

Kon niet laten meteen bij binnenkomst alvast de remhendel te monteren, vind 'm mooi staan iig !
Toch maar even wat eten voordat de koppelingshendel er op komt
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik hoop dat ik het in 1 keer ga halen.
Door werk heb ik eigenlijk nog vrij weinig tijdens de dag kunnen rijden, zaterdag is niet geheel representatief voor verkeer hier in de randstad omdat dan alle hopeloze mensen in hun auto stappen voor de boodschappen.
Wat ik wel merk is dat savonds je toch behoorlijk anders kijkt omdat je gewoon niks ziet of licht ziet, in plaats van een object op te merken. Fietsers daar in tegen vallen juist overdag weg (omdat ik ze savonds verwacht zonder licht).
Ik denk dat de afweging is:Widow schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:36:
Maar ik begrijp niet waarom ze in gegoten aluminium onderdelen een fijne schroefdraad gebruiken, juist in gegoten delen wil je een zo grof mogelijke schroefdraad lijkt me. Aan de andere kant trilt een fijnere schroefdraad minder snel los, maargoed.
Als je m op het voorgeschreven moment vastdraait draai je m niet verrot en loopt ie niet los.
Kunnen ze dr bij KTM wat aan doen dat eoa achterlijke boerenlul dat ding de vernieling in draait omdat ie met zn volle 200kg op een verlengstuk van 2 meter staat te hengsten
Klein beetje overdreven, maar je snapt mn punt wel denk ik
leeg
Ieder zijn speeltjes natuurlijksteveman schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:01:
[afbeelding]
Kon niet laten meteen bij binnenkomst alvast de remhendel te monteren, vind 'm mooi staan iig !
Toch maar even wat eten voordat de koppelingshendel er op komt
Ik heb vandaag ook een speeltje gekocht. 2ehands power commander 3 usb voor mijn Z750. Hij heeft sinds de open uitlaat altijd een onregelmatige stationair gehad en liep ook wat rauwer (nog rauwer dan kawasaki rauw). met name onderin de toeren (heeeeeeleemaal onderin) liep ie nogal wat te snukken.
Meteen de airbox mod deels toegepast (gat groter gemaakt voor luchtinlaat), normaal maken ze de bovenkant grotendeels open maar zo kan er ook water bij komen. Ik heb alleen een stuk weggehaald waar evengoed geen water bij kan komen want ik rij nog wel eens in de stromende regen.
Verder de map laten staan die er al op stond (Laser Hotcam met std of andere luchtfilter). Ik heb zelf een Gianelli en deels gemodde luchtfilter. Ook niet gekalibreerd o.i.d. Alleen ff gestart om te kijken of ie nog aan de gang wilde en toen weer uit. Het regende mij te hard om een stukje te gaan rijden.
Oude blokbouten etc (vooral klein) oppassen met "op moment" vast draaien... soms trek je het draad eruit voordattie op moment is4x2 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:38:
[...]
Ik denk dat de afweging is:
Als je m op het voorgeschreven moment vastdraait draai je m niet verrot en loopt ie niet los.
Kunnen ze dr bij KTM wat aan doen dat eoa achterlijke boerenlul dat ding de vernieling in draait omdat ie met zn volle 200kg op een verlengstuk van 2 meter staat te hengsten
Klein beetje overdreven, maar je snapt mn punt wel denk ik
Ze verven ook alleen de buitenkant. Wel jammer dat ze dat ding niet gewoon even galvaniseren en dan spuiten. Heb je gelijk veel betere kwaliteit...DECOY88 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:47:
tikte laatst me beugel 3x op de grond een bak roest eruit. dus hoe goed hij behandeld is.
Liefst heb ik een online zaakje zodat ik makkelijk kan bestellen
http://www.davidsilverspares.co.uk/Joolee schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:20:
Iemand een idee waar ik nieuwe onderdelen kan halen voor m'n Honda Shadow? (zo een, maar dan wat roestiger) Ik heb nieuwe knipperlichten en spiegels nodig. Voor de knipperlichten wil ik dan gelijk niet-uitstekende lampjes hebben zodat ze wat minder snel kapot gaan
Liefst heb ik een online zaakje zodat ik makkelijk kan bestellen
Ik had 1.5e week niet gereden (in tegenstelling tot vrijwel dagelijks), maar wat is het toch heerlijk
Iedereen veel veilige maar vooral leuke kilometers in 2012 en hou de glimmende kant boven!
Het is geworden:
Berik 7889 Black combi:

Arai Chaser-V Thrill white:

Alpinestars SP-1 gloves:

Ik kan er weer even tegenaan!
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
http://www.motor-forum.nl...op-deze-rotonde-in-1.html
Vaak bu'j te bang!
Was ook niet veel bijzonders als ik het me goed herinner...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dakar Rtl7
19:00-20:00
en 22:30-0:00
Klopt Dakar weer begonnen met gelijk op de eerste dag al een dodelijk ongeval. (linkje)
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
..wat een zeikstraal zeg.. Die heeft toch gewoon te hard gereden met de gedachte: Blijft toch wel rechtop-tom-562 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:31:
Welke tweaker is er op z'n muil gegaan met zo'n Piaggio MP3
http://www.motor-forum.nl...op-deze-rotonde-in-1.html
And it goes BRAAAAAPP!
met gezond verstand en motorrijbewijs koop je zon ding nietROFLASTC schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:04:
[...]
..wat een zeikstraal zeg.. Die heeft toch gewoon te hard gereden met de gedachte: Blijft toch wel rechtop
[ Voor 68% gewijzigd door Widow op 02-01-2012 18:30 ]
Wat heb ik gewonnen?
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
zo twin rem je gewoon tot 15km/u op de motor en de rest doe je op de achterremWidow schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:23:
Nah de remklauwen aan de voorkant missenmaar wie gebruikt dat nou. Komt nog wel een keertje dus
en het voorspatbord en topkoffer plaatjeWidow schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:23:
Nah de remklauwen aan de voorkant missenmaar wie gebruikt dat nou. Komt nog wel een keertje dus
akra dempers en Scorpion bandjes
[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 02-01-2012 22:45 ]
And it goes BRAAAAAPP!
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Beerkeeper schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:21:
Mag ik me vandaag benoemen tot slecht-weer-motorrijder? Wat een windstoten zeg en dan nog eens regen...
Toch jeukt het wel om te gaan rijden, eindelijk mijn rijbewijs en eigen motor en toen heb ik er maar 600 km op kunnen zetten totdat het mooie weer voorbij was, bah
Zodra het eerste zout was gestrooid heb ik de motor gepoetst, winterklaar gemaakt (wat niet zo gek veel voorstelt, maar toch) en weggezet. Uiteraard heeft het sindsdien nog maar 2 keer 's nachts gevroren.
En dan zul je net zien: als ik de motor weer uit de winterstalling haal en ga rijden, kelderen de temperaturen gegarandeerd en valt er binnen een week een pak sneeuw waar je niet goed van wordt. En dan kan ik wéér gaan poetsen en dat ding naar de stalling brengen.
Om jullie dus door te laten rijden, laat ik mijn motor netjes in de stalling staan. Uit solidariteit, zeg maar.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat een goedzakDrivinUCrazy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:18:
Ja hier kriebelt het ook behoorlijk om te gaan rijden.
Zodra het eerste zout was gestrooid heb ik de motor gepoetst, winterklaar gemaakt (wat niet zo gek veel voorstelt, maar toch) en weggezet. Uiteraard heeft het sindsdien nog maar 2 keer 's nachts gevroren.![]()
En dan zul je net zien: als ik de motor weer uit de winterstalling haal en ga rijden, kelderen de temperaturen gegarandeerd en valt er binnen een week een pak sneeuw waar je niet goed van wordt. En dan kan ik wéér gaan poetsen en dat ding naar de stalling brengen.
Om jullie dus door te laten rijden, laat ik mijn motor netjes in de stalling staan. Uit solidariteit, zeg maar.
Ach, de kilometers die ik nu moet missen maak ik volgend jaar wel goed
363 dagen wachten, ik kan dat niet hoor...UTwizard schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:27:
[...]
Wat een goedzak![]()
Ach, de kilometers die ik nu moet missen maak ik volgend jaar wel goedDe vriendin weet zich ondertussen thuis ook aardig alleen te redden, dus die kan vast wel een paar dagen overleven terwijl ik alleen 's nachts thuis kom om te slapen
Sterkte!
dacht dat ik vorig jaar weinig gereden had. sinds mei 4500kmUTwizard schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:27:
[...]
Wat een goedzak![]()
Ach, de kilometers die ik nu moet missen maak ik volgend jaar wel goedDe vriendin weet zich ondertussen thuis ook aardig alleen te redden, dus die kan vast wel een paar dagen overleven terwijl ik alleen 's nachts thuis kom om te slapen
Oh ja, moet nog even wennen dat het 2012 is... my bad.Beerkeeper schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:37:
[...]
363 dagen wachten, ik kan dat niet hoor...
Sterkte!
Nu de motor nog
Gefeliciteerd! Al een idee wat je wilt gaan rijden?philippevk schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:55:
Hoor er vanaf vandaag ook bij.... rijbewijs is binnen (5 lessen).....
Nu de motor nog
philippevk schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:55:
Hoor er vanaf vandaag ook bij.... rijbewijs is binnen (5 lessen).....
Nu de motor nog
Iets in het idee van: cbr600FitTiv schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:34:
[...]
Gefeliciteerd! Al een idee wat je wilt gaan rijden?
vfr800
firestorm
evt monster/cagiva raptor 650
Keus genoeg...
Ziet er goed uit!Widow schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:22:
Wat doet ie uberhaupt op mf, ga naar driewieler-forum.nl ofzo.. Ik heb vandaag mn KTM weer naar buiten gelaten, door al dat schoonmaken en de waxlaag glimt ie echt als een spiegel. Er mist nog wat onbelangrijke rommel op de foto, koekje voor wie ziet wat er mist:
[afbeelding]
Nog tips m.b.t. het poetsen/waxen? Weet niet zo goed wat ik daar het beste voor kan gebruiken
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Hehe het geheime middel waar je elke motor mee schoon krijgt, en waar ik jouw VFR ook mee heb schoongemaakt voor de verkoopD4V3 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:56:
[...]
Ziet er goed uit!
Nog tips m.b.t. het poetsen/waxen? Weet niet zo goed wat ik daar het beste voor kan gebruikenHij is wel schoon nadat ik hem gewassen heb maar volgens mij kan het veel glimmender zoals bij die oranje
Had je trouwens al eens last gehad van die knipperlicht vertraging bij koud weer? Binnenkort maar eens uit elkaar schroeven en schoonmaken denk ik

En over het knipperlicht, ik heb het wel eens gezien dat het gebeurde als ik naar links knipperde, maar de andere kant deed het wel goed. Dus daar heb ik nooit echt naar gekeken
[ Voor 7% gewijzigd door Widow op 03-01-2012 20:15 ]
De andere een deuk in de achterklep, maar die is van m'n vriendinnetje dus daar komen we wel uit
Nu hopen dat die andere inderdaad niks heeft en ik kom weer mooi weg
Toch jammer, hij staat redelijk in de luwte en hij is hier nooit eerder omgewaaid. Ik was in eerste instantie van plan het zeil er vanaf te halen, maar toen ik las dat de KNMI de weerwaarschuwing ingetrokken had dacht ik dat het wel los zou lopen...
Helaasch.
Motor minimale schade, spiegelhouder is kaduuk, verder niets volgens mij. Zo'n koekblik landt best zacht
De les vandaag dus, begonnen met de eerste stappen, beetje wennen aan de motor en toen al vrij snel aan de oefeningen begonnen, eerst de langzame oefeningen. Dat was gelijk een ramp, liep te kloten met gas geven en de snelheid goed te krijgen. Instructeur is even met mij bezig geweest, nog een keer proberen.
En toen heeft hij het over een andere boeg gegooid, eerst maar eens een rondje mee achterop gereden en 'geoefend' met op de rechterbil zitten en op de linkerbil zitten en de motor plat te krijgen samen. Daarna gefoeteld door de choke iets open te zetten waardoor hij rond de 1200 toeren liep en later bijna 2000 toeren. Daarmee de langzame oefeningen gedaan (zolang hij rolt en je geen gekke ding doet blijft hij wel gaan), daarmee eens gaan richten op het 'sturen', afduwen en die dingen.
Toen ging er al snel een knop om.
En daarna nog even de snelle oefeningen gedaan, enige opmerking was dat ik te veel 'gooide' met de motor.
En minimaal 30 nam ik wel letterlijk, ik begon met 40 en eindigde met ruim 50 aan het einde, ging erg lekker haha.
Toen hij de papieren invulde had hij zoiets van ik kan je wel al voor de meeste onderdelen aangeven dat je op stap 4 van de 6 zit (beheersen van de oefening oid noemen hun dat), maar sommige heeft hij expres op 3 gezet om volgende week even te kijken of het is blijven hangen.
Wat is motorrijden toch leuk!
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 03-01-2012 22:18 ]
Heerlijk!
ThanksWidow schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:14:
[...]
En over het knipperlicht, ik heb het wel eens gezien dat het gebeurde als ik naar links knipperde, maar de andere kant deed het wel goed. Dus daar heb ik nooit echt naar gekekenlet trouwens wel op met dasty op je kuipruit, laat dat er niet te lang op zitten, want voor kuipruitjes is het niet echt geweldig spul. Kan je lelijke plekken van krijgen in de kuipruit.
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Dat de firestorm niet een standaard beginnersfiets is, was me al duidelijk.... alleen dat twin geluid..-DG- schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:23:
Volgens mij is een firestorm met z'n 1000cc V-twin niet echt een beginnersfiets. De rest is denk ik wel leuk om op te beginnen.
Zag vandaag ook nog een nieuwe hyosung gt650ir te koop staan. Ziet er voor dat geld ook leuk uit...
Trek het je niet aan. Zelfs instructeurs en examinatoren vinden dat de lastigste oefening, dus als die nog niet goed gaat (of zelfs tot aan je examen niet goed gaat) geeft dat niet zo veel. Naar mijn mening is dat de enige oefening waar je ook een beetje geluk bij moet hebben dat tie goed gaat. Tijdens lessen kan je echt nooit genoeg ervaring opdoen om er voor te zorgen dat die oefening 100% goed gaat.( tenminste dat wil niemand betalen lijkt me).Joopieboy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:53:
De oefeningen hierna gingen erg goed, alleen de langzame slalom had ik nog wat moeite mee.
Dus zet lekker die langzame slalom van je af en je ziet wel hoe tie gaat op je examen. Wel blijven oefenen, maar niet logisch over na gaan denken.... heeft geen nut. Bij mij ging tie namelijk de eerste 3 lessen goed en voor de rest ging het altijd fout daarna omdat ik te veel nadacht er over. Gelukkig op het examen besloten om 'm gewoon te doen en niet over na te denken en dat hielp een stuk.
Iemand nog een tip voor een motor voor iemand van 1.93, rond de 1000 euro? Beetje sportief mag, maar het hoeft geen supersport te zijn. Voorkeur gaat uit naar een naked, maar allroad/sporttoer is ook prima. Transalp vind ik te truttig ( no offense). Zat zelf beetje te denken aan een tdm850 of trx850, hoewel die pas vanaf 2000 te vinden zijn. maar volgens mij pas ik op de trx850 met m'n lengte niet fatsoenlijk op. Gaat in ieder geval dat ik een beetje fatsoenlijk kan zitten met m'n knieen. Na een snowboard ongelukje krijg ik na een half uur nogal steken in mijn knie als ik te veel opgevouwen zit. Heb gelest op een Kawasaki ER-6n en die was te klein voor me, maar stond me voor de rest wel aan qua vermogen, looks etc.
Op zich ben ik handig genoeg om het meeste sleutelwerk zelf te doen, maar eigenlijk wil ik gewoon een betrouwbaar beestje.
Ik zou natuurlijk eigenlijk dit jaar moeten sparen en dan volgend jaar een mooie Ducati Sport 1000 kopen of een Africa Twin, maar ik wil komend jaar eigenlijk wel wat ervaringskilometers gaan maken, vandaar het erg beperkte budget.
Voor dat budget kun je ook gaan kijken naar eenpitters, XT's etc. Voor de snelweg niet ideaal, maar wel lekker ruim. En prima om op te leren sturen. TDM is een leuk ding maar die heb je volgens mij niet voor 1000,-? En als je jezelf over de truttigheid van een Transalp kan heenzetten is dat denk ik een prima keuzetheHoff schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:58:
[...]
Trek het je niet aan. Zelfs instructeurs en examinatoren vinden dat de lastigste oefening, dus als die nog niet goed gaat (of zelfs tot aan je examen niet goed gaat) geeft dat niet zo veel. Naar mijn mening is dat de enige oefening waar je ook een beetje geluk bij moet hebben dat tie goed gaat. Tijdens lessen kan je echt nooit genoeg ervaring opdoen om er voor te zorgen dat die oefening 100% goed gaat.( tenminste dat wil niemand betalen lijkt me).
Dus zet lekker die langzame slalom van je af en je ziet wel hoe tie gaat op je examen. Wel blijven oefenen, maar niet logisch over na gaan denken.... heeft geen nut. Bij mij ging tie namelijk de eerste 3 lessen goed en voor de rest ging het altijd fout daarna omdat ik te veel nadacht er over. Gelukkig op het examen besloten om 'm gewoon te doen en niet over na te denken en dat hielp een stuk.
Iemand nog een tip voor een motor voor iemand van 1.93, rond de 1000 euro? Beetje sportief mag, maar het hoeft geen supersport te zijn. Voorkeur gaat uit naar een naked, maar allroad/sporttoer is ook prima. Transalp vind ik te truttig ( no offense). Zat zelf beetje te denken aan een tdm850 of trx850, hoewel die pas vanaf 2000 te vinden zijn. maar volgens mij pas ik op de trx850 met m'n lengte niet fatsoenlijk op. Gaat in ieder geval dat ik een beetje fatsoenlijk kan zitten met m'n knieen. Na een snowboard ongelukje krijg ik na een half uur nogal steken in mijn knie als ik te veel opgevouwen zit. Heb gelest op een Kawasaki ER-6n en die was te klein voor me, maar stond me voor de rest wel aan qua vermogen, looks etc.
Op zich ben ik handig genoeg om het meeste sleutelwerk zelf te doen, maar eigenlijk wil ik gewoon een betrouwbaar beestje.
Ik zou natuurlijk eigenlijk dit jaar moeten sparen en dan volgend jaar een mooie Ducati Sport 1000 kopen of een Africa Twin, maar ik wil komend jaar eigenlijk wel wat ervaringskilometers gaan maken, vandaar het erg beperkte budget.
Mocht je een motor hebben.. stuur mij even een DMtheHoff schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:58:
[...]
Iemand nog een tip voor een motor voor iemand van 1.93, rond de 1000 euro? Beetje sportief mag, maar het hoeft geen supersport te zijn. Voorkeur gaat uit naar een naked, maar allroad/sporttoer is ook prima.
Mijn shortlist was/is:
- Suzuki GXS F (600/750)
- XJ 600 (maar die is al vrij klein vind ik)
- XJ 900
- Oude BMW uit de K serie
- Kawasaki GTR 1000
UNOX: The worst operating system
Zit zelf meer te denken aan een 2 cilinder, of eventueel een 4 cilinder. 1 cilinders hebben een nogal heftige reactie bij gas los, denk dat het karakter van een 2 cilinder of een 4 cilinder wat meer bij me past.DRAFTER86 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:18:
[...]
Voor dat budget kun je ook gaan kijken naar eenpitters, XT's etc. Voor de snelweg niet ideaal, maar wel lekker ruim. En prima om op te leren sturen. TDM is een leuk ding maar die heb je volgens mij niet voor 1000,-? En als je jezelf over de truttigheid van een Transalp kan heenzetten is dat denk ik een prima keuze
1 cilinders voldoen voor de rest inderdaad wel prima aan m'n eisen (KTM duke (3) is ook een erg leuke motor)
BMW K100RS? (liefst na 1985/86)theHoff schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:27:
[...]
Zit zelf meer te denken aan een 2 cilinder, of eventueel een 4 cilinder. 1 cilinders hebben een nogal heftige reactie bij gas los, denk dat het karakter van een 2 cilinder of een 4 cilinder wat meer bij me past.
1 cilinders voldoen voor de rest inderdaad wel prima aan m'n eisen (KTM duke (3) is ook een erg leuke motor)
Beetje sportief model, maar echt geen SS. Je zou ook nog naar de gewone K100 (naked) kunnen kijken.
4 Cilinder, 90pk, betrouwbaar en toch nog best wendbaar voor die tijd.
Of met een beetje geluk de groene K1100RS uit 1995 voor 1250,- met 110k KM. Heb je 100pk.
http://www.boxerlijn.nl/?pageid=24&serie=2
Verwijderd
denk dat je lijstje snel zal steken bij oude machines als
ZZR600
Diversions,
GPZ600
mischien nog een NTV650 als je dit nog kan vinden voor 1000.
van de eerste bouwjaren met de nodige kilometers
Die BMW's zijn zo goedkoop, das echt opvallend.. is het een betrouwbaar bedrijf ? Geen schadefietsen ?MailMan schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:33:
[...]
Of met een beetje geluk de groene K1100RS uit 1995 voor 1250,- met 110k KM. Heb je 100pk.
Ojee.. ze hebben ook een GTR 1000 staan. *houdt zich in*...
[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 04-01-2012 10:43 ]
Verwijderd
Nou,Korvaag schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:40:
[...]
Die BMW's zijn zo goedkoop, das echt opvallend.. is het een betrouwbaar bedrijf ? Geen schadefietsen ?
Ojee.. ze hebben ook een GTR 1000 staan. *houdt zich in*...
lijkt gewoon op een friese boer die wat in motoren handeld als hobby.
zijn omschrijving van sommige machines is ook wel "opmerkelijk"
Dit seizoen maar eens kijken voor een nieuwe voorband en twee schijven+blokkenset voor
Geinige site. Zou ik een beetje passen op een r80(rt)? Zou ik in dat geval later nog een caferacer van kunnen maken...MailMan schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:33:
[...]
BMW K100RS? (liefst na 1985/86)
Beetje sportief model, maar echt geen SS. Je zou ook nog naar de gewone K100 (naked) kunnen kijken.
4 Cilinder, 90pk, betrouwbaar en toch nog best wendbaar voor die tijd.
Volgens mij zou deze wel voldoen, http://www.motorshopper.n...-REVERE.html#afbeelding:3 maar pas ik hier wel fatsoenlijk op met m'n 1.93?
[ Voor 13% gewijzigd door theHoff op 04-01-2012 14:04 ]
Deze rotonde was het, ik kwam van de snelweg en hij vanuit Bodegraven: http://maps.google.nl/?ll...0.005681&t=w&vpsrc=6&z=18
Nu staat hij bij de garage, heeft iemand ervaring hoe en wat nu verder? Hij wordt gerepareerd als hij onder de dagwaarde zit, maar omdat het een Yamaha Diversion XJ600S uit 1991 betreft, is dat niet heel veel. Als hij niet voor de dagwaarde kan worden gerepareerd, dan wordt hij schijnbaar geveild en krijg ik heel weinig terug.
Iemand tips / ervaring hiermee?
Dit topic is gesloten.
![]()