Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 313 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.889 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Knie-in-de-wind FTW

helaas niet gereden, koplamp nog steeds niet gefixed :o

Oslik blyat! Oslik!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

bazs2000 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:22:
Geen mensen die vandaag hebben gereden? Het was vanmiddag heerlijk van Sloterdijk tot aan Velsen noord. :P

Wat blijft het ook lekker om door een storm te rijden. Je rijdt dan met hele andere techniekjes. :)
Tuurlijk wel gereden. Maar niet zo dicht bij de kust :)

Makerij Hofman

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 13:31
Gisterenavond de A4 van Adam naar Delft, toch redelijk dicht langs de kust.
Stond een enorme file vanuit Delft en dat is toch best irritant met die zijwind. Je probeert dan netjes rechtdoor te rijden maar juist door de lage snelheid ben je continu aan het corrigeren.
Op het rechte stuk kon het gas gewoon open maar wel een keer de richtingaanwijzer aangezet omdat ik onbedoeld op de andere rijstrook belande :+

Geen enkele motorrijder gespot trouwens.

Kijken wat het vandaag wordt...

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 08-12-2011 10:12 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gister nog gereden over de a9 Alkmaar Beverwijk en weer terug. en val Alkmaar >Stompetoren voor de wind _/-\o_ hij zat wel erg rap op de 190 :X

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 09:03
Ik moest echt bijna standaard een versnelling lager rijden op ritje zoetermeer - delft over de snelweg (klein stukkie ook maar).
Wel paar motoren gezien _/-\o_

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Op zich heb ik wel zin om er met dit weer op uit te gaan. (Maar geen tijd, overwerk. :/ )
Aan de andere kant heb ik geen zin om de motor straks nóg eens winterklaar te maken. :P Maar het voorjaar kan me niet snel genoeg komen!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:45
OPROEP!

De motor van mijn pa is vanmiddag gejat in Heerlen, als iemand hem ziet, bel dan a.u.b. meteen de politie en laat mij/mijn ouders wat weten.
Bellen kan: 046 - 474 35 12

Het gaat om een BMW R1200C met zwarte (zij)tassen.
Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1zdyecy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ef53qd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24617b6.jpg

Het kenteken is: MG-JP-84

Ticking away, the moments that make up a dull day

• DECOY88
(overleden)
Wormaap schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:01:
OPROEP!

De motor van mijn pa is vanmiddag gejat in Heerlen, als iemand hem ziet, bel dan a.u.b. meteen de politie en laat mij/mijn ouders wat weten.

Het gaat om een BMW R1200C met zwarte (zij)tassen.
Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het kenteken is: MG-JP-84
behoorlijk opvallend ding.

gejat tijdens proefrit?

Verwijderd

Exigence schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:50:
[...]

Lekker buitenom in de bocht een SS inhalen _/-\o_
Dat is niet zo moeilijk met 350 cc en 40Nm extra 8) .

en zo te zien is het iets van een opwarm ronde, of ze houden er een beetje rare racelijnen op na.

hier op een locaal cct doen ze trouwens sessies speciek voor allroad stijl machines,..
De allroads zijn tegenwoordig zo populair dat dagen vrij rijden 50% allroaders zijn en dan de rest nakeds en superbikes of supersports.

wel grappig om te zien hoe een stelletje R1200GSjes het uitvechten

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Exigence schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:50:
[...]

Lekker buitenom in de bocht een SS inhalen _/-\o_
Check filmpje en bochlijnen ;)

WTF doet die RJ11 R6 daar in de binnenbocht.......

edit:
Filmpje nogmaals bekeken..... maar op APEX rijden .... doet ook die KTM gast niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 09-12-2011 00:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wormaap schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:01:
OPROEP!

MF gejat topic al gehad?

And it goes BRAAAAAPP!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:45
Jup, zowel in het regionale topic als in een topic in algemene motorpraat gepost.
Hij is gejat uit de berging op het werk van m'n pa :|

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 16:10
Wormaap schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 02:33:
[...]

Jup, zowel in het regionale topic als in een topic in algemene motorpraat gepost.
Hij is gejat uit de berging op het werk van m'n pa :|
Hoop spul gejat de laatste tijd, is het seizoen weer aangebroken ofzo? Zet er evt ook framenummers of motorbloknummers bij, een kenteken is zo omgewisseld.

Kwam deze trouwens tegen :P

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/6742/trainingwheels.png

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• MailMan
Wel humor, hoewel 129 dollar best prijzig is :P

Ik heb net gebeld naar Motoport waar ik de Gerbing T5 verwarmde handschoenen had gekocht, want ik heb nou al 2 defecten aan het product gehad in 1.5 maand tijd! Valt me best tegen van een product dat vrij prijzig is en zich voordoet als kwaliteitsbedrijf. Er zit gelukkig 3 jaar garantie op de electronica, want de bedrading scheurt nu op 2 a 3 plekken los van de plugjes en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn lijkt me...

Als het goed is word ik later vandaag gebeld door iemand van Gerbing, dus dat is dan wel weer netjes.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

DinX

Motormuis

De electronica is voor zover ik weet zelfs onbeperkte garantie op.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MailMan
DinX schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:52:
De electronica is voor zover ik weet zelfs onbeperkte garantie op.
De verwarmingselementen inderdaad, maar de bekabeling drie jaar. Op zich kan ik zelf wel solderen, maar dat doe ik wel na die 3 jaar :P

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

MailMan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:00:
[...]

De verwarmingselementen inderdaad, maar de bekabeling drie jaar. Op zich kan ik zelf wel solderen, maar dat doe ik wel na die 3 jaar :P
een vraag over de Gerbings: is je duim net zo goed verwarmd als de rest van de vingers? Ik heb namelijk het gevoel dat bij mij de duimen minder of niet verwarmen...

• MailMan
Postman81 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:15:
[...]

een vraag over de Gerbings: is je duim net zo goed verwarmd als de rest van de vingers? Ik heb namelijk het gevoel dat bij mij de duimen minder of niet verwarmen...
Hmm ik merk tijdens het rijden niet dat m'n duim kouder is. Als het goed is loopt daar bovenlangs ook gewoon het hitte element. Wel is de bovenkant van m'n hand soms wat warmer dan de vingers. Meestal staat hij bij mij op stand 50% of 75%. Dan voel ik binnen 5 seconden een beetje warmte, na 30 sec overal, en nu ~5-10min is alles heerlijk verwarmd. Als je echt het idee hebt dat het minder warm is zou ik even terug gaan, of er een thermometer instoppen :P

Op welke stand heb je hem meestal staan? En zitten ze niet te strak om?

Heb zelf de T5 trouwens, niet de G3.

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 09-12-2011 12:46 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Na 3 jaar is de rest van de handschoen vaak al in mindere staat :p

Bij mij zijn ze trouwens overal even heet (te heet zelfs, ik heb geen controller).

• Postman81
  • Niet online

Postman81

MailMan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:45:
[...]

Hmm ik merk tijdens het rijden niet dat m'n duim kouder is. Als het goed is loopt daar bovenlangs ook gewoon het hitte element. Wel is de bovenkant van m'n hand soms wat warmer dan de vingers. Meestal staat hij bij mij op stand 50% of 75%. Dan voel ik binnen 5 seconden een beetje warmte, na 30 sec overal, en nu ~5-10min is alles heerlijk verwarmd. Als je echt het idee hebt dat het minder warm is zou ik even terug gaan, of er een thermometer instoppen :P

Op welke stand heb je hem meestal staan? En zitten ze niet te strak om?

Heb zelf de T5 trouwens, niet de G3.
Ik heb het hybridemodel (trouwens alleen op de motor aangesloten). Ik heb er geen controller tussen zitten, alleen een aan/uitknop dus. Binnen 10 seconden zijn de vingers verwarmd, maar de duimen (aan beide handen) blijven koud. Het kan natuurlijk ook aan mijn handen liggen... :P

• DECOY88
(overleden)
Postman81 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:41:
[...]

Ik heb het hybridemodel (trouwens alleen op de motor aangesloten). Ik heb er geen controller tussen zitten, alleen een aan/uitknop dus. Binnen 10 seconden zijn de vingers verwarmd, maar de duimen (aan beide handen) blijven koud. Het kan natuurlijk ook aan mijn handen liggen... :P
wat ik weleens merk dat je even je hand moet strekken om alle warmte te voelen :Y

• Postman81
  • Niet online

Postman81

DECOY88 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:17:
[...]

wat ik weleens merk dat je even je hand moet strekken om alle warmte te voelen :Y
Dan nog, ook als ik met de ene hand de handschoen van de andere hand aandruk thv mn duim, wordt het nog niet beter... toch maar eens terug naar motoport, of een mailtje naar Gerbings...

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Hoe houden jullie het uit zonder controller met die Gerbing's.. Ik heb sinds een paar weken nieuwe Gerbing's omdat bij m'n Classic model de linkerhand het begeven had. Even langs Gerbing's gereden, doorgemeten, omgewisseld en weer op naar huis, toen kwam ik er toch wel achter dat die controller echt wel nodig is.
Halverwege de rit(90KM) de kabel maar losgetrokken en zsm een kabel met controller geregeld.

Werd echt veel te heet :o Nu met controller heb ik hem vaak op 50% staan, warm genoeg :)

• DECOY88
(overleden)
Boboga schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 09:21:
Hoe houden jullie het uit zonder controller met die Gerbing's.. Ik heb sinds een paar weken nieuwe Gerbing's omdat bij m'n Classic model de linkerhand het begeven had. Even langs Gerbing's gereden, doorgemeten, omgewisseld en weer op naar huis, toen kwam ik er toch wel achter dat die controller echt wel nodig is.
Halverwege de rit(90KM) de kabel maar losgetrokken en zsm een kabel met controller geregeld.

Werd echt veel te heet :o Nu met controller heb ik hem vaak op 50% staan, warm genoeg :)
heb een of andere minicontroller van gerbings. maar geen idee hoe hij werkt _O- klein plat dingetje van 10x25x1,5mm met een ledje die rood oranje en groen word :Y

enigste probleem is dat ik dat ding tijdens het rijden niet kan bedienen :N

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Op de achterkant staat hij hoe werkt 8)7

Zal wel ff foto regelen als iemand me niet voor is :D

Even uit m'n hoofd:
Rood = 100%
Oranje = 75%
Groen = 50%
Groen knipperen = 25%
Uit = 0%

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik heb nu ook een Super Tenere in mijn bezit. Opzich wel een leuk ding, maar ik mis toch een beetje die dikke klappen van een dikker 1-cilinder. Wel vreemd, ik heb het idee dat hij stationair al te veel toeren draait :P

[ Voor 20% gewijzigd door komkommer op 10-12-2011 11:41 ]

Makerij Hofman

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18
Afgelopen week een paddockstand besteld voor de ZX6R, met m10 bobbins voor in de achterbrug. Kennelijk hebben oudere Kawasaki's echter een afwijkende maat (m12-1,25) dus de bobbins passen niet :(

Een motorzaak hier in de buurt gaat voor me zoeken of ze m12 bobbins kunnen vinden, kennelijk zijn ze nog wel in omloop maar beginnen ze wel wat zeldzaam te worden.

Knullige oude Ninja :+

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 12:05

Bergie

Lekker belangrijk...

Had mijn ZX7R ook. Ik heb ze volgens mij ergens via ebay uit de UK gehaald.

Yamaha MT-09

• Widow
Ik had ook een lading bobbins en accesoires besteld, hebben die gasten van Datona M10 bobbins met fijn draad geleverd. Welke aap heeft er nou M10 fijn in zn achterbrug zitten 8)7 dus net ff een paar mooie M10 bouten gehaald, kan ik aan de slag met de kerst.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:25

steveman

Comfortabel ten onder

12-volt accessoireplug besteld, het puzzelen kan weer beginnen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MailMan
DECOY88 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:43:
[...]

heb een of andere minicontroller van gerbings. maar geen idee hoe hij werkt _O- klein plat dingetje van 10x25x1,5mm met een ledje die rood oranje en groen word :Y

enigste probleem is dat ik dat ding tijdens het rijden niet kan bedienen :N
Ik laat de kabels van de controller onder m'n jas uitkomen, doe hem dan in de buitenzak van m'n jas die waterdicht is en laat hem vervolgens vanuit de zak weer naar de motoraccu lopen. Alleen zie ik dus na 1.5e maand gebruik al breuken in de buitenkant van de kabel :/ Nou loopt de kabel wel een beetje onder een hoek doordat de controller zelf in m'n jaszak zit, maar ik zie ook een breuk bij de connector die uit de mouw van de jas komt. Valt me dus een beetje tegen en er zou iemand van Gerbing contact opnemen over de afhandeling hiervan.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Hmm, denk dat ik terug ga met mn gerbings, heb alleen een aan-uit schakelaar.... lol

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In de categorie "oude honden die nieuwe kunstjes leren" gisteren een leuke: op m'n 34e voor het eerst op een (snor)scooter gezeten :+

Drie dingen vielen me op:
1) nihil vermogen (dat m'n broertje en ik, elk 100+kg, er samen op zaten hielp daarbij niet :P)
2) gare CVT, greep bij optrekken vanuit stilstand op een veel te laag toerental in waardoor het nog langzamer ging dan gekund zou hebben.
3) nergens om je knieen aan vast te klampen voor stabiliteit.

Naar aanleiding van punt 3 vraag ik me trouwens af hoe dat op een motorscooter werkt - met 30km/u is het geen ramp dat je de boel niet tussen je benen kan stabiliseren, maar op moment dat je 160km/u op de Autobahn rijdt in een 600+cc geval of trouwens op bochtige bergweggetjes lijkt het me niet prettig om losjes ergens op te zitten. Hoe werkt dat in praktijk?

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:00:
In de categorie "oude honden die nieuwe kunstjes leren" gisteren een leuke: op m'n 34e voor het eerst op een (snor)scooter gezeten :+

Drie dingen vielen me op:
1) nihil vermogen (dat m'n broertje en ik, elk 100+kg, er samen op zaten hielp daarbij niet :P)
2) gare CVT, greep bij optrekken vanuit stilstand op een veel te laag toerental in waardoor het nog langzamer ging dan gekund zou hebben.
3) nergens om je knieen aan vast te klampen voor stabiliteit.

Naar aanleiding van punt 3 vraag ik me trouwens af hoe dat op een motorscooter werkt - met 30km/u is het geen ramp dat je de boel niet tussen je benen kan stabiliseren, maar op moment dat je 160km/u op de Autobahn rijdt in een 600+cc geval of trouwens op bochtige bergweggetjes lijkt het me niet prettig om losjes ergens op te zitten. Hoe werkt dat in praktijk?
kut. _O- op vakantie op een scooter die 50 liep gezeten. als ik bergop de 30 haalde was het veel. helaas niet in 1x de top kunnen bereiken. halverwege moest hij bijkomen _O- kleine kut bandjes en een balhoofdhoek die zo goed als recht is.

doe dan toch maar de motor *O*

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ook zonder je knieen te gebruiken is het prima stabiel. Als ik motor rij gebruik ik mijn knieen om vast te houden maar erg weinig. Hierdoor komt er wel meer druk op mijn polsen te staan maar verder rijd het prima. Bij een (motor)scooter zit je sowieso rechtop en hoef je je ook nergens aan vast te houden om normaal te rijden.

Ik ga iedere dag op de scooter naar mijn werk toe omdat het met de motor niet altijd even handig is.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 09:43

4x2

lộn xộn quá

Scheit aan hebben :P
Het went vrij snel.

Een quad rijden is irritanter in dat opzicht, daar probeer ik altijd te hangen om te sturen, maar je moet ook het stuur flink draaien :+

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

Boboga schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 09:21:

Even uitschakelen als het te heet wordt :p

Ik heb de kabel buiten m'n pak (heb van die bandjes om de mouwen van m'n jas smaller te maken, past het perfect in). Een paar minuten met de knop uitschakelen en daarna weer aan :)
Zolang je 120-140 rijdt wordt het trouwens niet te heet. Als er een file in de verte is, of een afrit dan schakel ik ze uit.

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:15:
[...]

Even uitschakelen als het te heet wordt :p

Ik heb de kabel buiten m'n pak (heb van die bandjes om de mouwen van m'n jas smaller te maken, past het perfect in). Een paar minuten met de knop uitschakelen en daarna weer aan :)
Zolang je 120-140 rijdt wordt het trouwens niet te heet. Als er een file in de verte is, of een afrit dan schakel ik ze uit.
speciaal daarvoor een knopje op me stuur gemaakt. moet alleen nog eens testen of hij nou automatisch naar rood schiet of dat ik eerst die controller weer 5x in moet raggen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
Gisteren een (anti)slipcursus met de motor gedaan. Best wel grappig. Met zijwieltjes :+

Ook best goed om een keer volledig op je ABS (aan-/uitschakelbaar) te kunnen vertrouwen en met de rem volledig ingeknepen over grind heen te gaan. Op de ultragladde gecoate natte weg is zelfs met ABS iets meer finesse nodig :P

En net de motor maar eens zo goed mogelijk gemaakt om er zo wat siliconenspray op te spuiten tegen de pekel. Wat een takkekarwei zeg. Hoe maken jullie dat kreng schoon, want met m'n koude water (tuinslang), warme water (emmer), dusty (ontvetter), allesreiniger en eenvoudige borstel (velgenborstel, halfords ding) is na een flinke tijd boenen nog niet al het vet, smeer en vuil weg (wel veel beter :+). Wat voor wondermiddeltjes en -tools gebruiken jullie?

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 11-12-2011 15:44 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Hogedrukreiniger bij de carwash, zit een sopje in :)

• DECOY88
(overleden)
Rukapul schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:42:
Gisteren een (anti)slipcursus met de motor gedaan. Best wel grappig. Met zijwieltjes :+

Ook best goed om een keer volledig op je ABS (aan-/uitschakelbaar) te kunnen vertrouwen en met de rem volledig ingeknepen over grind heen te gaan. Op de ultragladde gecoate natte weg is zelfs met ABS iets meer finesse nodig :P

En net de motor maar eens zo goed mogelijk gemaakt om er zo wat siliconenspray op te spuiten tegen de pekel. Wat een takkekarwei zeg. Hoe maken jullie dat kreng schoon, want met m'n koude water (tuinslang), warme water (emmer), dusty (ontvetter), allesreiniger en eenvoudige borstel (velgenborstel, halfords ding) is na een flinke tijd boenen nog niet al het vet, smeer en vuil weg (wel veel beter :+). Wat voor wondermiddeltjes en -tools gebruiken jullie?
lampen olie, diesel enz. lost al het vet op. met een veeg je achterbrug schoon _/-\o_

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

^^ :Y

WD40 werkt ook goed ... is alleen wat duurder.

[ Voor 83% gewijzigd door Will_M op 11-12-2011 16:32 ]

• PilatuS
  • Niet online
Flesdop schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:10:
Hogedrukreiniger bij de carwash, zit een sopje in :)
Volgens mij is dat niet echt aan te raden omdat je dan ook vet weg spuit waar dat niet de bedoeling is.

Verwijderd

-EDIT_

Ik moet volgende keer wat beter lezen |:(

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 17:56 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Huh? Ketting ? :+

• Rukapul
  • Laatst online: 22:37
De grote boosdoener was overigens wel de kettingspray die me laatst was meegegeven. Die witte prut hoopte zich enorm op. Vergeleken daarbij viel de aangekoekte meuk na een seizoen op het blok en de rest nog mee. De rest van de meuk haal ik er na de winter wel met WD40 oid af :)

• DinX

DinX

Motormuis

Pas wel goed op met WD40 op alles wat van rubber is. WD40 droogt rubber namelijk uit. Dus niet gebruiken op O-ringen, rubber slangen, ketting (zitten ook rubbertjes in),...

Ik gebruikte vroeger trouwens Profi Dry Lube op m'n ketting. Kost wat, maar laat geen vlekken achter.

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 11-12-2011 18:20 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
PilatuS schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:34:
[...]

Volgens mij is dat niet echt aan te raden omdat je dan ook vet weg spuit waar dat niet de bedoeling is.
Gewoon niet op de ketting mikken, en ik heb het geluk dat het vrij dicht bij huis is. Of busje smeer meenemen, heb een meeneemspuitbusje van 56ml in de koffer, hervulbaar. Geen problemen mee gehad eigenlijk...

• PilatuS
  • Niet online
Flesdop schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:03:
[...]

[...]

Gewoon niet op de ketting mikken, en ik heb het geluk dat het vrij dicht bij huis is. Of busje smeer meenemen, heb een meeneemspuitbusje van 56ml in de koffer, hervulbaar. Geen problemen mee gehad eigenlijk...
Ik doelde niet alleen op de ketting. De lagers vinden dat bijvoorbeeld ook echt niet leuk. En zo zijn er nog een hoop plekken waarbij je dat echt niet wil doen.

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft gewoon een cardan :+

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm ik kreeg net een email:
"RC8 1190 LAST COUPLE AVAILABLE (ORANGE) FINAL REDUCTIONS NOW AT AN AMAZING £7495 OTR These are brand new motorcycles, NOT Pre-registered and will come with a full two years manufactures warranty

Competitive Finance available subject to status, part exchange welcome, Mainland UK delivery only £99.00 plus V.A.T

“DON’T MISS OUT THESE FANTASTIC RC8s WILL NEVER BE CHEAPER”

VISIT OUR WEBSHOP NOW FOR SOME GREAT CHRISTMAS GIFT IDEAS

http://www.premierbikes.com/premier-bikes-shop.aspx"

mmmm dat is wel een verleidelijke prijs...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Steffie
  • Laatst online: 22:41

Steffie

Opaque

Rukapul schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:07:
De grote boosdoener was overigens wel de kettingspray die me laatst was meegegeven. Die witte prut hoopte zich enorm op. Vergeleken daarbij viel de aangekoekte meuk na een seizoen op het blok en de rest nog mee. De rest van de meuk haal ik er na de winter wel met WD40 oid af :)
Als je van die rommel afwilt, kun je het beste olie (in plaats van vet) gebruiken met PTFE als additief. Bijvoorbeeld van Tri-Flow. Ik gebruik dit spul al jaren voor het smeren van de ketting van mijn motoren. De spetters hiervan veeg je zo weg met een doek en je ketting blijft mooi schoon omdat het vuil er nauwelijks aan blijft plakken door de PTFE. Ook spoelt het nauwelijks van je ketting af door regen of opspattend water, dus je hoeft ook veel minder vaak te smeren. :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• DinX

DinX

Motormuis

Nadeel is wel dat vuil makkelijker tussen de schakels komt. Het kleverige witte spul houdt het buiten de schakels tegen. Die "dry lube" zorgt enkel voor het smeren.

* DinX is trouwens helemaal stoned van het druifgas :p

Net een volledige bus spuitvaseline over al het metaal van de Super T gedaan :p

[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 11-12-2011 20:43 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
ToolkiT schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:11:
mmm ik kreeg net een email:
"RC8 1190 LAST COUPLE AVAILABLE (ORANGE) FINAL REDUCTIONS NOW AT AN AMAZING £7495 OTR These are brand new motorcycles, NOT Pre-registered and will come with a full two years manufactures warranty

Competitive Finance available subject to status, part exchange welcome, Mainland UK delivery only £99.00 plus V.A.T

“DON’T MISS OUT THESE FANTASTIC RC8s WILL NEVER BE CHEAPER”

VISIT OUR WEBSHOP NOW FOR SOME GREAT CHRISTMAS GIFT IDEAS

http://www.premierbikes.com/premier-bikes-shop.aspx"

mmmm dat is wel een verleidelijke prijs...
Ik haal ze voor de helft uit nigeria,
Wel ff vooruitbetalen met western union svp :+

Verwijderd

en let op dit is de RC8, niet de RC8R, zit toch wel een behoorlijk verschil daarin.
En gezien de productie stopt, is dit zoiets als de laatste uitverkoop om de magazijnen leeg te krijgen.
Nu ben ik niet goed in ponden omrekenen, maar die prijs is mischien best wel eens mogelijk.
Wie weet bestaat er ook iets in nederland van hetzelfde caliber.

verder, dit is een "aparte" machine, ik heb er een test rit mee gemaakt.
Was het toch niet voor mij, en als ik jouw was, zou ik echt een test rit gaan maken (die versnellingsbak bijvoorbeeld is echt een verschrikking, neutraal stand is bijvoorbeeld niet te vinden in stilstand)
en voor straat gebruik is ie eigenlijk niet echt geschikt.
Is meer een circuit racer (duidelijk bijvoorbeeld door de makkelijk te verwijderen spiegels) die toevallig straatlegaal is gemaakt, maar met de 1200cc mag je bij veel races niet aan de start verschijnen

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

M14

PilatuS schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:29:
[...]

Ik doelde niet alleen op de ketting. De lagers vinden dat bijvoorbeeld ook echt niet leuk. En zo zijn er nog een hoop plekken waarbij je dat echt niet wil doen.
Waar kun je dan bij lagers komen? Voor zover ik weet kun je bij geen enkel lager komen tenzij je het wiel er uit haalt ofzo. Ik was wel vaker mn fiets bij een tankstation, ideaal om de 10miljoen vliegen van de kuip te krijgen :).

Echt vet op de achterbrug of velg krijg je er in een wasstraat niet vanaf. Beste methode is ontvetter, afspuiten met water, alles na met een doek en een klein beetje ontvetter en dan droog vegen met een droge doek....

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:34:

Was het toch niet voor mij, en als ik jouw was, zou ik echt een test rit gaan maken (die versnellingsbak bijvoorbeeld is echt een verschrikking, neutraal stand is bijvoorbeeld niet te vinden in stilstand)
Dat ligt aan de versnellingsbak die ze in veel bikes hebben gestopt. Mijn Adventure heeft dezelfde en idd, je kan maar beter neutraal hebben voordat je stilstaat.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Maar voor de RC8R hebben ze veel modificaties doorgevoerd op basis van feedback van de rijders.
Iets zwaarder vliegwiel, bak etc etc.

maar ik moet zeggen, dit is 1 van de mooiere machines van de afgelopen 10 jaar,
samen met de 1098, F4 312RR vind ik dit 1 van de noemens waardige machines.

De reden dat het voor mij niet doorging was die versnellings bak, en dat de motor echt ongelovelijk HARDCORE is.
maar in het wit, met oranje frame is het werkelijkwaar porno op wielen...
en voor dat geld,.. daar koop je niet eens een R6 voor

-edit-
wil namelijk niemand afschrikken als ze overwegen dit monster aan te schaffen.
Zit positie is heel comfortabel voor een machine van dit caliber, beetje als de CBR600F2 en Thundercat.
en afwerkering is geweldig, fantastische dash, en afstel mogelijkheden en de vering is ook nog eens grandioos (iets waar jappaners van mogen leren)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 11:57 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:44:
Maar voor de RC8R hebben ze veel modificaties doorgevoerd op basis van feedback van de rijders.
Iets zwaarder vliegwiel, bak etc etc.
Koppelingkorf en veren waren hetzelfde gebleven? Ik weet het eigenlijk niet. Maar goed. Hardcore zijn ze en je moet niet bang zijn dat je niet meer thuis komt anders gooit het ding je eraf :P

And it goes BRAAAAAPP!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Volgende week woensdag mijn AVD examen. Had er eerst weinig vertrouwen in (niet zo zeer mijn rijkunst.), maar meer het weer ivm het dan 21 december is... En er normaal gesproken er dan al wel sneeuw ligt of flink vriest. Maar als ik de weersverwachtingen in de gaten hou, blijft het boven nul (zo'n 6 graden) en beetje regenachtig maar dat maakt me niet zoveel uit.

Hopelijk gaat het allemaal door want anders kan ik het pas volgende jaar halen... Zou het toch wel graag dit jaar al hebben, om misschien begin volgend jaar een mooie motor te kopen :D! Maar eerst vrijdag nog een les en maandag ochtend.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Widow
ROFLASTC schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:40:
[...]

Dat ligt aan de versnellingsbak die ze in veel bikes hebben gestopt. Mijn Adventure heeft dezelfde en idd, je kan maar beter neutraal hebben voordat je stilstaat.
Orly? Geen last van op mn 950 adv :? schakelt soepeler als een r1200gs, bijna vergelijkbaar met hoe mn Honda schakelde. Trefzeker en zonder rare geluiden.

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
T-Rhidon schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:40:
Volgende week woensdag mijn AVD examen
woot, ik ook :) succes!
precies dezelfde gedachte ook trouwens, hopelijk dit jaar nog halen, zodat ik volgend jaar lekker kan rijden :D

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Jij dan ook succes, en hopen op redelijk goed weer!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:27:
[...]

Orly? Geen last van op mn 950 adv :? schakelt soepeler als een r1200gs, bijna vergelijkbaar met hoe mn Honda schakelde. Trefzeker en zonder rare geluiden.
Och als jij een nieuw koppelpompje hebt dan is het al een heel eind verbetert etc. Op de mijne zijn fabrieksaanpassingen nooit uitgevoerd lijkt wel.

And it goes BRAAAAAPP!

• Yonni
  • Laatst online: 27-01 13:33
Zolang het examen niet afgelast wordt is er niets aan de hand. Gaat het onderweg keihard hagelen? Dan pas je gewoon je rijgedrag aan en sukkel je rustig naar het CBR. Kunnen ze je niet op laten zakken, je hebt je aangepast! Dit is ook niet uit de lucht gegrepen maar precies gebeurd bij een kennis van me.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

@#%$^#^ Motor omgewaaid vannacht. :(

Ik woon aan de kust en het gaat hier goed tekeer en hoewel ik het niet heb gehoord is de arme Virago omgegaan. Op het eerste gezicht valt het mee en zie ik geen schade (de motor staat op een vlak normale tegels met daarnaast rubberen speeltegels en daar is deze op gevallen). Wel is mijn tank leeggelopen en zo te horen zit er nog net genoeg in om de pomp te bereiken dus met een beetje geluk is de schade 14 euro vanwege de benzine die is weggelopen.

De reden weet ik denk ik ook. Het zeil wat over de motor zat is losgekomen en is opgewaaid. Deze is aan het stuur blijven hangen want zo trof ik het zooitje ook aan. De motor lag op de grond met het zeil klapperend aan het stuur. Als deze niet zou zijn opgewaaid dan zou de motor er gewoon op liggen.

Ik moet dus iets verzinnen met het dekzeil dat deze niet zomaar loskomt, met een touw vastmaken op de manier waarop ik dit deed is klaarblijkelijk niet goed genoeg. :{

Zometeen bij de pomp eens kijken wat de schade is om vervolgens te besluiten of ik ermee naar Amsterdam ga (het liefst wel).

Krankzinnige muziek vind je hier.

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 17:19
nick_haak schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:20:
[...]

woot, ik ook :) succes!
precies dezelfde gedachte ook trouwens, hopelijk dit jaar nog halen, zodat ik volgend jaar lekker kan rijden :D
Suc6, ik mag morgen voor het AVD.
Als ik de wind van nu, morgen niet heb ben ik tevreden. Hier op de snelweg kon je door de wind netjes van baan wisselen zonder te sturen ;)

• bazs2000

bazs2000

Het viel gelukkig mee. De motor had geen schade tot mijn grote verbazing en de tank was ook niet leeg. Het klonk alleen maar zo en dus bedraagt de geleden schade ongeveer €5,-. :)

De wind was trouwens weer leuk. Had hem tegen dus echt spannend is het niet maar het blijft wel grappig als je bij een open vlakte komt en dat de wind wel van opzij komt. :P

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:47

_Apache_

For life.

Let even op je vloeistoffen, olie zal er niet zo snel uitlopen. maar ik heb een lange tijd met heel weinig koelvloeistof gereden. :X Was eruit gestroomd toen de FZS600 op zen zij lag.

Loop alles even na, kleine moeite :), hoop plezier.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bazs2000 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 07:59:
Het viel gelukkig mee. De motor had geen schade tot mijn grote verbazing en de tank was ook niet leeg. Het klonk alleen maar zo en dus bedraagt de geleden schade ongeveer €5,-. :)

De wind was trouwens weer leuk. Had hem tegen dus echt spannend is het niet maar het blijft wel grappig als je bij een open vlakte komt en dat de wind wel van opzij komt. :P
Deze wind zorgt ervoor dat je motor met hoes een windzeil wordt en ja dan gaat hij om. Dus met deze wind je hoes van je motor halen is de beste optie.

Verwijderd

_Apache_ schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:40:
Let even op je vloeistoffen, olie zal er niet zo snel uitlopen. maar ik heb een lange tijd met heel weinig koelvloeistof gereden. :X Was eruit gestroomd toen de FZS600 op zen zij lag.

Loop alles even na, kleine moeite :), hoop plezier.
zit niet zo veel koelvloeistof op een virago _/-\o_

maar ik zou wel even kijken al het balhoofdlager geen tik heeft gekregen.
veel machines die omvallen en een tikje tegen het stuur krijgen, willen wel eens speling krijgen.

verder mazzel dat er geen schade is, weer het voordeel van een cruiser, laag zwaartepunt (en makkelijk op te tillen)

wat je waarschijnlijk wel wil doen is even je olie pijl nakijken.
als hij een tijdje op zijn zijkant heeft gelegen, zal de olie zich ook verplaatsen.
als je hem dan optilt en meteen start, is er een kans dat hij eventjes wat olie heeft verstook.
Kan geen kwaad om even op je knieen te gaan voor het kijkglaasje

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:34:
en let op dit is de RC8, niet de RC8R, zit toch wel een behoorlijk verschil daarin.
En gezien de productie stopt, is dit zoiets als de laatste uitverkoop om de magazijnen leeg te krijgen.
Nu ben ik niet goed in ponden omrekenen, maar die prijs is mischien best wel eens mogelijk.
Wie weet bestaat er ook iets in nederland van hetzelfde caliber.

verder, dit is een "aparte" machine, ik heb er een test rit mee gemaakt.
en voor straat gebruik is ie eigenlijk niet echt geschikt.
Is meer een circuit racer (duidelijk bijvoorbeeld door de makkelijk te verwijderen spiegels) die toevallig straatlegaal is gemaakt, maar met de 1200cc mag je bij veel races niet aan de start verschijnen
Het is idd het oude model dat in de uitverkoop gaat, £ naar € is tegenwoordig bijna 1 op 1 :? beetje zelfde verhoudingen als DM deed ten opzichte van de gulden.
Google heeft trouwens ook een currency converter, als je 'x GBP in Euro' googled geeft hij je de berekeing, dus als je de code's van de valuta weet (amerkaanse dollar is USD, Australische is AUD etc) is dat heel handig
http://www.google.co.uk/s...&ie=UTF-8&q=1+GBP+in+euro

De reviews die ik gelezen heb van dit model is dat het van de superbikes juist een van de meer comfortable/vergevende is..
Ik heb wel eens een proefrit gemaakt op een KTM SM-T en een adventure en versnellingsbak viel me niet op als slecht..
Maar je hebt gelijk dat het eigen een streetlegal racer is, misschien is dat wel de goden verzoeken... mijn voorkeur gaat uit naar adventure bikes, maar voor deze prijs moest ik wel ff denken.
Is trouwens ondanks de CAPS volgens mij wel een legit email, komt iig van een echte dealer waar ik die proefritten gemaakt heb..
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:42:
[...]

zit niet zo veel koelvloeistof op een virago _/-\o_

maar ik zou wel even kijken al het balhoofdlager geen tik heeft gekregen.
veel machines die omvallen en een tikje tegen het stuur krijgen, willen wel eens speling krijgen.

verder mazzel dat er geen schade is, weer het voordeel van een cruiser, laag zwaartepunt (en makkelijk op te tillen)

wat je waarschijnlijk wel wil doen is even je olie pijl nakijken.
als hij een tijdje op zijn zijkant heeft gelegen, zal de olie zich ook verplaatsen.
als je hem dan optilt en meteen start, is er een kans dat hij eventjes wat olie heeft verstook.
Kan geen kwaad om even op je knieen te gaan voor het kijkglaasje
Mijn Versys is ook een keer omgewaaid :( ik had een krom stuur :/ dus die is nu vervangen met een dikkere aftermarket cross stuur..

[ Voor 52% gewijzigd door ToolkiT op 13-12-2011 11:01 ]

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:50:
[...]

Mijn Versys is ook een keer omgewaaid :( ik had een krom stuur :/ dus die is nu vervangen met een dikkere aftermarket cross stuur..
renthal for the win

maar jouw versys staat ook een stuk hoger op de vering als welke cruiser dan ook, dus heeft een stuk meer tijd om te versnellen á 9.82ms.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:53:
[...]

renthal for the win

maar jouw versys staat ook een stuk hoger op de vering als welke cruiser dan ook, dus heeft een stuk meer tijd om te versnellen á 9.82ms.
yup, en stuur had al een keer een tikje gehad toen ik aan kant van de weg stopte en een gat in de berm over het hoofd zag en daar mijn voet in zette :/

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ozziestroker1 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 06:25:
[...]

Suc6, ik mag morgen voor het AVD.
Als ik de wind van nu, morgen niet heb ben ik tevreden. Hier op de snelweg kon je door de wind netjes van baan wisselen zonder te sturen ;)
succes! ik heb net ook gereden, en moet zeggen, het waaide inderdaad aardig xD maar wel leuk om mee te maken imo.

vorige week (Woensdag) was het ook zo erg, maar met goed opletten was het nog prima te doen... wel inspannend, maar toch leuk

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Jelte schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:50:
[...]
Deze wind zorgt ervoor dat je motor met hoes een windzeil wordt en ja dan gaat hij om. Dus met deze wind je hoes van je motor halen is de beste optie.
Of langs een muur parkeren. Die van mij staat onder een afdak (nou ja...balkon) en tegen een muur. Knap windje die er nu nog vat op krijgt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DinX

DinX

Motormuis

Een middenbok hebben scheelt ook al veel :)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:51:
Een garage is ook een uitkomst :+

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:51:
Nou...als ie vrij staat is de middenbok misschien niet zo'n goed idee. Op de zijstandaard staat ie dan steviger (driehoek). Mits de standaard correct is gemonteerd, dus niet te steil of juist te schuin.
Maar naast/tegen een muurtje staat ie denk ik nog het beste. De wind kan er dan niet bij komen. Hij kan dan hooguit tegen de muur worden geduwd.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• bazs2000

bazs2000

Allen, Bedankt voor de tips, gisteren alles nog eens nagekeken en de olie is blijven zitten en heb daar ook geen last van gehad. Wel is er benzine vanuit mijn carburateur over één van de cylinders gegaan maar goed, niets wat een poetsbeurtje niet kan oplossen. :)

Gister geen zeil gebruikt trouwens, één keer vallen is genoeg.

Over het gebruik van de middenbok, het valt inderdaad niet aan te bevelen om deze te gebruiken bij harde wind. Ik heb wel vaker motoren op de grond zien liggen daardoor. De Jiffy is beter (zoals mphilipp al aangeeft) omdat je de motor dan onder een hoek zet. Draai wel altijd het stuur nog extra naar binnen zodat de motor iets schuiner komt te staan.

Als ik mijn motor op de jiffy zet en het stuur niet indraai dan staat deze bijna recht overeind, met het stuur ingedraaid dan is de hoek wel goed. Zolang er dan geen zeil aan hangt te klapperen kan het dan niet fout gaan. :+

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Je kan hem ook nog even uit z'n veren trekken, just to be sure. Op z'n jiffy zetten, stuur naar binnen draaien, voor de motor gaan staan, stuur met beide handen vastpakken en naar beneden duwen tot je achterwiel een beetje los van de grond is gekomen, nu staat ie nog steviger ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• FitTiv
  • Laatst online: 27-01 09:03
D4V3 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:21:
Je kan hem ook nog even uit z'n veren trekken, just to be sure. Op z'n jiffy zetten, stuur naar binnen draaien, voor de motor gaan staan, stuur met beide handen vastpakken en naar beneden duwen tot je achterwiel een beetje los van de grond is gekomen, nu staat ie nog steviger ;)
Uit zn vering trekken is toch juist stuur naar boven trekken. Iig, dat is wat ik geleerd heb :+

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Nu met lessen leren ze mij even aan de kont (beugeltje achter op) even op te trekken.

• DECOY88
(overleden)
ik heb hem vandaag in zijn vering geduwd :Y

even 6 cm doorgestoken. dan kan ik hem tenminste nog opvangen mocht ik aan de glij gaan van de winter *O*

voorheen kon ik met moeite me voeten vlak op de grond zetten. en als die grond iets lager was O-) .....

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

Exigence

dnkroz

6 centimeter is niet niks :) Dan is je balhoofdhoek inmiddels bijna scherper dan menig supersport :P

• DECOY88
(overleden)
Exigence schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:19:
6 centimeter is niet niks :) Dan is je balhoofdhoek inmiddels bijna scherper dan menig supersport :P
voorvork is met andere veren 3-4 cm verlengt. en me zadel is een cm of 4 hoger maar nu kan ik tenminste goed bij de grond. en als het weer een beetje droog is een proefritje wagen :Y

• D4V3
FitTiv schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:22:
[...]

Uit zn vering trekken is toch juist stuur naar boven trekken. Iig, dat is wat ik geleerd heb :+
Uit z'n achtervering heb ik het over ;) Dus je trekt het stuur zegmaar naar beneden (zeg maar alsof je hem verder naar binnen wil sturen dan dat je kan), met een beetje kracht til je dan je achterwiel een klein stukje van de grond waardoor deze uit de vering springt. Hierdoor staat de motor hoger en dus schuiner aan de achterkant waardoor het meer moeite kost om hem om te duwen over de kant waar de jiffy niet zit ;)

• Widow
Wel irritant dat je dan net een andere motor koopt, en dat ze het weekend erop beginnen met strooien. Ik heb 100km gereden met mn KTM sinds ik hem heb. Volgend weekend komt er 30 meter bij, als ik heb van de achtertuin naar de kamer mag verhuizen. Hopelijk is het snel weer over met die winter dan, sinds ik motor rij, vind ik de zomer echt beter dan de winter :)

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Vandaag geslaagd voor AVD *O*

• MailMan
Congratz!

Lekker het glijseizoen in :+

Is nog prima rijden hoor, mits je je fatsoenlijk inpakt.

• DECOY88
(overleden)
*O*

al een motor op het oog?

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
m'n pa heeft een kawasaki zr-7 in de garage staan, die leen ik voorlopig :)
Afbeeldingslocatie: http://www.mcnews.com.au/NewBikeCatalogue/2000/Kawasaki/ZR-7/zr7lhfs.jpg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuke grap van BWM:

Mijn bericht aan mijn Tweakers Vrinden

Maak er zelf een op de BMW site

• DECOY88
(overleden)
je loopt een jaartje achter :+

en alle motoren hebben hetzelfde licht. nepperts -O-

• D4V3
Widow schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:24:
Wel irritant dat je dan net een andere motor koopt, en dat ze het weekend erop beginnen met strooien. Ik heb 100km gereden met mn KTM sinds ik hem heb. Volgend weekend komt er 30 meter bij, als ik heb van de achtertuin naar de kamer mag verhuizen. Hopelijk is het snel weer over met die winter dan, sinds ik motor rij, vind ik de zomer echt beter dan de winter :)
Heb de zomer altijd al beter gevonden als de winter, maar nu is het helemaal een kwelling. Ondanks dat ik het gele gevaarte zodra het weer het toe laat van stal haal heb ik er slechts een kilometer of 700 op zitten (ok, heb 'm pas 19 dagen, kan erger ;)) en ben ik bang dat ik er het komende weekend voorlopig de laatste kilometers op zal maken voor hij aan z'n winterslaap begint ;w

Met een beetje pech is het dan ook nog eens nat buiten en kan ik daarna de boel weer helemaal schoon gaan poetsen ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:25

steveman

Comfortabel ten onder

^^ Vertel mij wat... alleen nog maar als een ijspegel op m'n nieuwe fiets gezeten :o ;(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
Ben naar nieuwe tourmotor aan het kijken, maar ben niet zo thuis in oudere modellen van tourmotoren. Kan iemand mij adviseren? Prijsklasse 1500-3000 euro. Dat betekent dat bijv. een FJR1300 te duur is. Het minimum is toch wel 1000cc / 100pk, een bak koffers en comfy zit voor de bijrijder. De enige 2 keuzes waar ik dan op uit kom is een Pan European 1100 ST of een BMW 1100 RT. Beide vind ik niet mooi, dat staat ook niet voorop de requirements, maar die BMW is toch wel überlelijk dus ik zoek eigenlijk wat meer keus dan alleen de Pan.

Iemand tips? Zie ik een model over het hoofd?

ps1: Goldwing = not an option. In deze prijsklasse vind je alleen die hele oude vierkanten uit 86.
ps2: Blackbird, ZZR, Futura... te sportief. Zoek een echte tourmotor.

[ Voor 15% gewijzigd door Loona35 op 15-12-2011 23:03 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die hele oude vierkante uit '86 is IMHO echt de übergoldwing, latere zijn op zich eleganter, maar vind ik geen echte Goldwings meer :z

Maar goed, dingen zijn episch maar ook onzuinig en te lomp om goed tussen verkeer door te rijden (heb een keer in een file vastgezeten achter een Goldwing, niet prettig...).

Mbt "BMW 1100RT" - bedoel je de K100RT, de K1100LT of R1100RT? Alledrie zouden ze voldoen aan je eisen. De R1100RT oogt een stuk moderner dan de K100/K1100, maar is ook vaak een stuk duurder. De K1100LT heeft veel van de technische voordelen van de R1100RT (paralever enzo), maar is in de regel goedkoper, je hebt dus meer fiets voor je geld.

Je zou ook kunnen kijken naar de Kawasaki GTR1000 of als je niet te groot bent een Moto Guzzi V 1000 SP3.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 15-12-2011 23:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pan European?

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
dion_b schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:15:
Die hele oude vierkante uit '86 is IMHO echt de übergoldwing, latere zijn op zich eleganter, maar vind ik geen echte Goldwings meer :z

Maar goed, dingen zijn episch maar ook onzuinig en te lomp om goed tussen verkeer door te rijden (heb een keer in een file vastgezeten achter een Goldwing, niet prettig...).

Mbt "BMW 1100RT" - bedoel je de K100RT, de K1100LT of R1100RT? Alledrie zouden ze voldoen aan je eisen. De R1100RT oogt een stuk moderner dan de K100/K1100, maar is ook vaak een stuk duurder. De K1100LT heeft veel van de technische voordelen van de R1100RT (paralever enzo), maar is in de regel goedkoper, je hebt dus meer fiets voor je geld.

Je zou ook kunnen kijken naar de Kawasaki GTR1000
Ik had alleen de R1100RT gezien. Wist niet dat er zoveel varianten waren. Vind eigenlijk geen van al die oudere BMW modellen mooi ten opzichte van de Pan (R1100RT is dan wel de mooiste en lijkt ook moderner qua motor (bekende boxer look?)). Aan andere kant is een boxer wel erg gaaf om eens te rijden. Heb altijd 2 cilinders gereden dus zie het wel zitten om dat vast te houden. De GTR kende ik nog niet, thanks. Ding is ook niet onaardig. Vind hem wat minder mooi, maar hij is wel goedkoper. Dus als hij kwalitatief goed is dat best een optie. Ga ik ff uitzoeken.
Die noemde ik zelf al, wel ff het hele bericht lezen hé :+

[ Voor 5% gewijzigd door Loona35 op 15-12-2011 23:27 ]

Pagina: 1 ... 313 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.