"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb die XJR ook niet gekocht. Ik vinnem mooi, maar mij te onpraktisch. Als ik een keer de loterij win (eerst meedoen...) dan koop ik wel een paar motoren, maar als ik moet kiezen, neem ik ook liever een praktische.Oguz286 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:16:
[...]
Ik ben eens goed gaan nadenken over wat ik zou kunnen en willen kopen. Ik ben altijd al fan geweest van de Dragstar 1100 Custom (niet Classic, die vind ik lelijk). Maar een hele praktische motor is het niet en ik kan niet tig motoren kopen, dus waarom niet een goede all-round motor? Ik vind die FJR1300 een hele mooie motor en lijkt mij prima geschikt voor zowat alles wat ik op een motor zou willen doen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
kreng stond waarschijnlijk niet op de wisselspanningstand, moet nog een keer overdag gemeten worden.
blijft feest kwa klussen, net mn onderedeeltje terug voor mn startmotor (kan de nx weer in elkaar)
geeft de pc van t vrouwtje even out of the blue aan dat windows ziek thuis blijft en dus afwezig is. (het kan altijd erger, maar tis zo frustrerend
165km/u gemiddeld op Autobahn is prima te doen met een K75, verbruik viel me alleszins mee, iets van 1:16. Weet niet of ik een drempel met 140km/u zou nemen ermee, ben op de meet laatst wel een paar keer hard genoeg gegaan om beide wielen los te krijgen, maar reed geen 140, hooguit 100km/u
Oslik blyat! Oslik!
Btw, wat zuipt een K75 dan gemiddeld? Als ik er mee rij wil ik nog wel eens een snelheid van 160+ halen
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
http://www.motoporthengel.../Products/HEX3340181_7583
Maar na heel wat gelezen te hebben ben ik erachter gekomen dat vanaf 2000 de VFR een nieuwe ECU heeft waardoor die een stuk zuiniger is. Best vervelend, want ik ga dat ding toch vaak gebruiken en dan mag hij best zuinig zijn.
Waarom staan alle leuke motoren niet in Twente maar altijd aan de andere kant van het land?
Iemand nog tips voor een degelijke all-round (sport)toer motor tussen de 3 en 4k euro?
Is een Yamaha Thundercat niks? Of een Honda CBR600 van rond bouwjaar 2000? Dat zijn sportieve motoren met een redelijk rechte zit.
Vaak bu'j te bang!
Is een Bandit of FZR geen optie?Oguz286 schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:11:
Iemand nog tips voor een degelijke all-round (sport)toer motor tussen de 3 en 4k euro?
Heeft iemand nog do's / don'ts voor het wassen van je motor? Omdat ik nog maar 600-700 km ervaring heb op mijn eigen motor vind ik het voor dit jaar wel prima geweest, ik ga me (nog) niet wagen aan gladdigheid op een 'vreemde' motor met 100pk. Daarom wil ik hem aankomend weekend wassen. Laatst met de mist heb ik best wat kilometers gemaakt en daardoor heb ik nu overal van die mooie zwarte spetters en strepen op m'n Ninja zitten
De kappen wil ik gewoon met warm water en auto-shampoo doen, maar hoe doe ik bijvoorbeeld de chainguard / clutch cover / velgen? Enkel met heet water en een spons of liever niet?
Hoe gaat zoiets met sneeuw, ijzel en dergelijke, is dat per definitie een no-go?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Bij ijs/ijzel/sneeuw pak ik sowieso de auto.
Als het flink gaat regenen en het is donderdag (=druk) pak ik de motor, is het woensdag/vrijdag (=rustig) de auto.
1 op 20.M14 schreef op maandag 05 december 2011 @ 01:45:
Een K75 heeft een behoorlijke veerweg, dat icm op de stepjes gaan staan, leverd geen enkel probleem op.
Btw, wat zuipt een K75 dan gemiddeld? Als ik er mee rij wil ik nog wel eens een snelheid van 160+ halen, maar ik kan me niet voorstellen dat ie meer verbruikt dan mn SV (1 op 12 bij aardig doorrijden).
Wise enough to play the fool
Heel misschien moet ik straks dagelijks zo'n 85 km heen en 85 km terug gaan rijden.Youk schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:25:
Voor mij is het slechts 25 km enkel, maar bij zulke omstandigheden ga ik toch met de wagen. Motorrijden is leuk en tegen kou en regen kan je je heel goed kleden, maar zo'n risico's neem ik liever toch niet.
Maar dat is dus af te raden met de motor in winterse omstandigheden...
[ Voor 33% gewijzigd door Ora et Labora op 05-12-2011 15:47 ]
Ik doe 120km woon-werk per dag. Ik laat de motor enkel staan als er ijzel of sneeuw ligt. Vriezen en regel enzo maakt me niet uit.EJVL schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:10:
Zijn er mensen onder ons die dagelijks de motor voor won/werk verkeer gebruiken, en dan een redelijke afstand elke dag moeten overbruggen?
Hoe gaat zoiets met sneeuw, ijzel en dergelijke, is dat per definitie een no-go?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik vind de VFR al redelijk 'sporty' en daar hou ik eigenlijk niet van
Sneeuw is geen ramp zolang er goed gestrooid is, ijzel is wel erg link.
leeg
sneeuw en ijzel heb ik in principe alleen de eerste 200 meter en de laatste 100 meter last van. de rest is redelijk gestrooid dus met een beetje aanpassen kom ik zonder problemen aan.EJVL schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:10:
Zijn er mensen onder ons die dagelijks de motor voor won/werk verkeer gebruiken, en dan een redelijke afstand elke dag moeten overbruggen?
Valt me op dat Bandit tussen dat lijstje staat en je vervolgens zegt dat je niet van sportmotoren houdt. Bandit is een naked bike, geen sportmotor (tenzij er nog een andere Bandit is die ik niet kenOguz286 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:59:
Bedankt voor de tips
Ik vind de VFR al redelijk 'sporty' en daar hou ik eigenlijk niet vanLiefst een FJR1300 (maar dat is niet te betalen), daarna een VFR... en de modellen zoals de Thundercar, Bandit, CBR zijn echt niks voor mij. Ik hou helemaal niet van sportmotoren, dus ik vind het al heel wat dat ik serieus zit te kijken naar een VFR
Maar ik snap wat je bedoelt, ik vind sportmotoren zelf ook niet echt super.. Ga veel liever voor een naked
Heb je al naar all-roads gekeken?Ik zou eerst voor een VFR gaan, maar het is uiteindelijk een TDM geworden.Oguz286 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:59:
Bedankt voor de tips
Ik vind de VFR al redelijk 'sporty' en daar hou ik eigenlijk niet vanLiefst een FJR1300 (maar dat is niet te betalen), daarna een VFR... en de modellen zoals de Thundercar, Bandit, CBR zijn echt niks voor mij. Ik hou helemaal niet van sportmotoren, dus ik vind het al heel wat dat ik serieus zit te kijken naar een VFR
Goeie zit, leuk uiterlijk, en wel praktisch
Ik zoek dus meer iets in de richting van een Honda Pan European, maar dan wel mooi zeg maar
* Oguz286 realiseert zich dat hij wel heel kieskeurig is
Maar jullie moeten ook beseffen dat ik dus eigenlijk een Dragstar 1100 zou willen, dus als ik daarna kijk naar plastic motoren, dan denk ik meh
Let op die dubbelzijdige tape is niet sterk genoeg.. ik had er ook een..DinX schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:58:
Volgende aankoop woprdt toch een Fenda Extenda
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Fazer 600 / 1000 (of FZ6, zo heet de opvolger volgens mij) niks voor je dan?Oguz286 schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:33:
Ok ik besef mij dat ik nooit heb gezegd dat de motor een kuip moet hebben zodat hij mij uit de wind kan houdenIk heb al een naked bike (naja lijkt meer op een fiets
) en dat is niet fijn in de wind.
Ik zoek dus meer iets in de richting van een Honda Pan European, maar dan wel mooi zeg maarEen beetje toer-achtige motor met kuip waar ik enigzins op zou willen rijden is dus de VFR (1998-2001 modellen, de rest vind ik lelijk
).
* Oguz286 realiseert zich dat hij wel heel kieskeurig is
Maar jullie moeten ook beseffen dat ik dus eigenlijk een Dragstar 1100 zou willen, dus als ik daarna kijk naar plastic motoren, dan denk ik meh
WD40 óf met blanke "Lamp-olie"UTwizard schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:48:
[...]
Is een Bandit of FZR geen optie?
Heeft iemand nog do's / don'ts voor het wassen van je motor? Omdat ik nog maar 600-700 km ervaring heb op mijn eigen motor vind ik het voor dit jaar wel prima geweest, ik ga me (nog) niet wagen aan gladdigheid op een 'vreemde' motor met 100pk. Daarom wil ik hem aankomend weekend wassen. Laatst met de mist heb ik best wat kilometers gemaakt en daardoor heb ik nu overal van die mooie zwarte spetters en strepen op m'n Ninja zitten![]()
De kappen wil ik gewoon met warm water en auto-shampoo doen, maar hoe doe ik bijvoorbeeld de chainguard / clutch cover / velgen? Enkel met heet water en een spons of liever niet?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gewoon voor die VFR gaanOguz286 schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:11:
Deze VFR staat bij Motoport hier in Hengelo:
http://www.motoporthengel.../Products/HEX3340181_7583
Maar na heel wat gelezen te hebben ben ik erachter gekomen dat vanaf 2000 de VFR een nieuwe ECU heeft waardoor die een stuk zuiniger is. Best vervelend, want ik ga dat ding toch vaak gebruiken en dan mag hij best zuinig zijn.
Waarom staan alle leuke motoren niet in Twente maar altijd aan de andere kant van het land?
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Ik ben een student die bijna elke dag naar de uni + werk gaat en voor de lol nog veel wil rijden... als ik een iets nieuwere VFR kan kopen die een stuk zuiniger is, dan doe ik dat zekerD4V3 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:19:
[...]
Gewoon voor die VFR gaanZuinig is ie niet (de afgelopen week wel 3x volgetankt, en niet eens woon/werk verkeer, haha), maar je kan er wel met veel plezier op rijden, wel vind ik 't meer een sport dan een tour, maar hier verschillen de meningen volgens mij aardig over
En ja, de VFR is voor mij een sportmotor, dus het is eigenlijk al taboe dat ik erop wil
Nee maar even serieus, de reden waarom ik niet van sportmotoren hou is door de houding. Ik wil geen hernia over een jaar en ik wil er niet uitzien alsof ik op het circuit zit te racen wanneer ik stilsta
Naked bikes vind ik wel mooi (mits de achterkant een beetje 'dik' is), maar die hebben weer geen kuip die mij uit de wind houdt. Een Pan European is wel erg groot (en lelijk
* Oguz286 heeft nog nooit zovaak 'lelijk' gezegd als in zijn laatste paar posts
De 1050 zal waarschijnlijk nog wel aan de dure kant zijn voor je (vanaf 2005), maar een 955 is goed betaalbaar.
Tec7ToolkiT schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:37:
[...]
Let op die dubbelzijdige tape is niet sterk genoeg.. ik had er ook een..
heb je al eens langere tijd op een naked geredenOguz286 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:49:
[...]
Ik ben een student die bijna elke dag naar de uni + werk gaat en voor de lol nog veel wil rijden... als ik een iets nieuwere VFR kan kopen die een stuk zuiniger is, dan doe ik dat zeker
En ja, de VFR is voor mij een sportmotor, dus het is eigenlijk al taboe dat ik erop wilDaarom ga ik er ook wat koffers opzetten als ik hem ooit koop, zodat het minder sportief is
Nee maar even serieus, de reden waarom ik niet van sportmotoren hou is door de houding. Ik wil geen hernia over een jaar en ik wil er niet uitzien alsof ik op het circuit zit te racen wanneer ik stilstaBovendien vind ik de achterkant van de meeste sportmotoren veel te dun en lelijk. Dat is waarom ik dus koffers wil op een VFR
De enige tourbak die ik echt heel mooi vind is de FJR1300, maar ja, student...
Naked bikes vind ik wel mooi (mits de achterkant een beetje 'dik' is), maar die hebben weer geen kuip die mij uit de wind houdt. Een Pan European is wel erg groot (en lelijk) en een Dragstar is om van te kwijlen
maar weer gedoe met wind...
* Oguz286 heeft nog nooit zovaak 'lelijk' gezegd als in zijn laatste paar posts
Asus Zenbook i7 256gb
Hey bedankt voor de stickerD4V3 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:19:
[...]
Gewoon voor die VFR gaanZuinig is ie niet (de afgelopen week wel 3x volgetankt, en niet eens woon/werk verkeer, haha), maar je kan er wel met veel plezier op rijden, wel vind ik 't meer een sport dan een tour, maar hier verschillen de meningen volgens mij aardig over
Misschien een idee om eens naar een grote motortoko te gaan en te gaan proefzitten op een paar motoren? Ik had vroeger helemaal bedacht dat een Honda VTR de droommotor der droommotoren was, tot ik er op ging zitten. Dat ding was te klein voor me, dus dat ging niet doorOguz286 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:49:
[...]
Ik ben een student die bijna elke dag naar de uni + werk gaat en voor de lol nog veel wil rijden... als ik een iets nieuwere VFR kan kopen die een stuk zuiniger is, dan doe ik dat zeker
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
wel lekker als je geremd word op dat soort snelhedenGhostrider schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:34:
Boven de 200 is het anders wel lekker om achter je ruitje te kruipen voor zover dat kan.
Ik zal eens kijken, heb hem nooit gezienwimmel_1 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:03:
Misschien dat je ook eens naar een Triumph Sprint ST (955/1050) kunt kijken. Valt colgens mij redelijk tot goed in de categorie waain jij een motorfiets zoekt.
De 1050 zal waarschijnlijk nog wel aan de dure kant zijn voor je (vanaf 2005), maar een 955 is goed betaalbaar.
105 km/u op mijn GSX400 (ja ik weet het, klein ding) is gewoon echt niet leuk. 80 km/u is echt max wat ik nog acceptabel vind op dat ding. Nu snap ik best dat een nieuwe naked bike vast heel veel beter rijd dan mijn oude barrel, maar het blijft naaktDECOY88 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:32:
[...]
heb je al eens langere tijd op een naked geredende wind is minder erg dan al die turbulentie van die klote ruitjes
die van mij is nog maar 5 cm puur om me kuip sterk te houden
Ik ben niet echt van plan om ook maar in de buurt van de 200 te komenGhostrider schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:34:
Boven de 200 is het anders wel lekker om achter je ruitje te kruipen voor zover dat kan.
Dat ga ik zeker doen, maar even naar modellen kijken en wat gebruikerservaringen lezen kan natuurlijk geen kwaadWidow schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:04:
Misschien een idee om eens naar een grote motortoko te gaan en te gaan proefzitten op een paar motoren? Ik had vroeger helemaal bedacht dat een Honda VTR de droommotor der droommotoren was, tot ik er op ging zitten. Dat ding was te klein voor me, dus dat ging niet doorik had een hoop tijd kunnen besparen door gewoon eerst eens wat te gaan proefzitten en dan pas te beslissen welke ik leuk vind. Via internet uitvogelen welke motor het beste bij jou past is lastig
Hoe zit het trouwens met de wndbescherming bij de gemiddelde SS (laten we zeggen, een gsxr600 k4
Vaak bu'j te bang!
jazeker wel . Allroad categorie en dan dat topic over alles dat een LC8 blok heeftWidow schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:04:
[...]
Hey bedankt voor de stickerik dacht al, ik had helemaal geen MF sticker besteld
tot ik de achterkant zag. Van de week maar eens een topic aanmaken voor de adventure op MF, er is daar nog geen topic over
And it goes BRAAAAAPP!
Dat snap ik dan echt niet, de keren dat ik op een naked reed vond ik dat echt niet relaxed. Bij 160 waai je van het ding af en lang op de snelweg is vermoeiend. Van turbulentie heb ik op mn SV helemaal geen last.DECOY88 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:32:
[...]
heb je al eens langere tijd op een naked geredende wind is minder erg dan al die turbulentie van die klote ruitjes
die van mij is nog maar 5 cm puur om me kuip sterk te houden
Ghostrider schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:34:
Jij hebt iets van een kuip dacht ik (die blauw-oranje Soesje was het toch?) en je blok is ook anders zover ik weet-tom-562 schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:27:
Met mijn gsx400x (anders als de jouwe, maar kwa for aat hetzelfde schat ik) rijdt 140 echt prima hoor. Ja het maakt een bult toeren (volgens mij rond de 10.000), 2x 190 km/h gereden. Echt megaspannend vond ik het niet.
Dat lukt mij nooit. Bij zeer rustig rijgedrag (langere afstanden op 80km/u wegen) haal ik 1:19-1:19.5, bij 'normaal' gebruik (vooral veel lange stukken op snelwegen 100-130km/u) wordt dat 1:18-1:18.5, en dus bij 165km/u waar mogelijk 1:16. Eea is nogal windafhankelijk, met windkracht 6 tegen op de A7 (afsluitdijk !) haalde ik m'n slechtste verbruik tot nu toe, 1:15.6. Overall is verbruik sinds 11-5-2011 1:17.96, dat gemeten over 19 tankbeurten, 290l benzine en 5217km (waarbij ik trouwens twee tanks en 550km niet bijgehouden heb, heb in totaal 5800km gereden in die tijd)
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Maar daar zitten meer SM rijdersROFLASTC schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:00:
[...]
jazeker wel . Allroad categorie en dan dat topic over alles dat een LC8 blok heeft
Hangt beetje van de motor af, watvoor cruise snelheid lekker is. Ik reed laatst op mn 950 adventure, en 100 was gewoon een goede snelheid, het hoefde niet sneller. Als ik dat op mn oude VFR had gedaan zou ik me helemaal dood vervelen, die rijd ergens tussen 160 en 180 het lekkerst. Dus deze motor is wel beter voor mn rijbewijs. Hoewel ik nooit een boete heb gereden op mn VFROguz286 schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:28:
Ik ben niet echt van plan om ook maar in de buurt van de 200 te komen120-130 is prima ook al zullen jullie dat waarschijnlijk niet geloven
Haha, geen probleem, had er nog over want op de VFR zat ie alWidow schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:04:
[...]
Hey bedankt voor de stickerik dacht al, ik had helemaal geen MF sticker besteld
tot ik de achterkant zag. Van de week maar eens een topic aanmaken voor de adventure op MF, er is daar nog geen topic over
![]()
[...]
Eens, dat ding wil alleen maar harder, kijk soms op de teller om vervolgens snel af te remmen, ik durf haast niet meer in de brievenbus te kijken met het oog op die paarse enveloppen waar ik er al genoeg van kreeg met de auto (die bij lange na niet zo snel is)Widow schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:03:
[...]
Als ik dat op mn oude VFR had gedaan zou ik me helemaal dood vervelen, die rijd ergens tussen 160 en 180 het lekkerst. Dus deze motor is wel beter voor mn rijbewijs. Hoewel ik nooit een boete heb gereden op mn VFRhoe dat kan vraag ik me nog steeds af..
Scheelt dat niet iedere flitspaal de motor zietD4V3 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:54:
[...]
Haha, geen probleem, had er nog over want op de VFR zat ie al
[...]
Eens, dat ding wil alleen maar harder, kijk soms op de teller om vervolgens snel af te remmen, ik durf haast niet meer in de brievenbus te kijken met het oog op die paarse enveloppen waar ik er al genoeg van kreeg met de auto (die bij lange na niet zo snel is)
[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 06-12-2011 09:04 ]
Kuip heb ik eraf gehaald vanwege de mega irritante turbulentie precies op m'n helm. Nu een naked zoals origineel door Suzuki ontworpen. De mijne heeft 60 pk (4-cilinder uit de GSXR400)Oguz286 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 01:30:
[...]
Jij hebt iets van een kuip dacht ik (die blauw-oranje Soesje was het toch?) en je blok is ook anders zover ik weetDat ding van mij heeft 40PK en 0,0 windbescherming... is echt niet leuk om harder dan 80 te rijden erop.
Vaak bu'j te bang!
Ff je zijstandaard uitklappen boven de lusdefusion schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:03:
[...]
Scheelt dat niet iedere flitspaal de motor ziet(omdat er minder metaal in zit heb ik begrepen. Helaas heb ik hetzelfde probleem met de sensor in de parkeergarage van het werk.)
Vaak bu'j te bang!
sja dan blijf je bij LC8.nl hea. Op MF zitten sowieso bijkans geen adventure rijders.
And it goes BRAAAAAPP!
Wat is een voorbeeld van een goede motor om zomer en winter door te rijden, 100 km per dag, alleen dan bij sneeuw en ijs niet?DECOY88 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:21:
[...]
sneeuw en ijzel heb ik in principe alleen de eerste 200 meter en de laatste 100 meter last van. de rest is redelijk gestrooid dus met een beetje aanpassen kom ik zonder problemen aan.
En dan in de prijsklasse tot 2000, is dan bijvoorbeeld een Suzuki GS 500E wat?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Verwijderd
mijn situatie is al volgt
ik fiets heel veel (dagelijks 15 km en in de weekends nog meer)
maar ik zou toch graag eens wat verder rijden en vlugger vooruit gaan in het weekend dan.
In de week ga ik naar het station en da's niet zo handig met de motorfiets omdat ik dan met die motorkledij en helm op de trein zou zitten.
Ik heb ook reeds 3 jaar m'n autorijbewijs , maar daar rij ik eigenlijk niet zoveel mee wegens het feit dat je hier in belgie overal direct vast zit op de weg met de wagen en parkeerplaatsen vinden is hier ook niet evident (ik haat parkeren).
Ook belangrijk om melden is dat mijn vriendin met de motor rijdt, maar wel een chopper (kawasaki vulcan 800cc)
Nu ben ik echter niet zo aan choppers om mee te rijden (mooi uiterlijk maar toch lomp om mee te rijden).
Ik denk er aan om een Kawasaki ER6n (de naked) te nemen.
Zijn dit goede beginnersmotoren ?
Nog iemand enige tips ? (algemeen motorrijden)
Ik snap de combinatie trein en motor even niet? Maar als je met motorkleding en een helm zit is het misschien handig aan een koffer te denken waar je spul in kunt doen als je ergens moet zijn in andere kledij.
In 2 jaar tijd heb ik die van mij al 5x (!) leeg geredenVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 07:45:
Haha! Ik haal met mijn r6 nooit meer dan 185km voordat hij op reserve gaat! Kan dan ongeveer 14 a 15 liter tanken. Absolute dieptepunt was 110km :-/
Maargoed, enige wat mn SV meld is dat er minder dan 4.2L in de tank zit
Hoe zit het in Belgie met lessen voor de motor? Is die regeling net zo krom als met de auto?Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:28:
Ik zit al heel lang te twijfelen om ook te leren motorrijden.
mijn situatie is al volgt
ik fiets heel veel (dagelijks 15 km en in de weekends nog meer)
maar ik zou toch graag eens wat verder rijden en vlugger vooruit gaan in het weekend dan.
In de week ga ik naar het station en da's niet zo handig met de motorfiets omdat ik dan met die motorkledij en helm op de trein zou zitten.
Ik heb ook reeds 3 jaar m'n autorijbewijs , maar daar rij ik eigenlijk niet zoveel mee wegens het feit dat je hier in belgie overal direct vast zit op de weg met de wagen en parkeerplaatsen vinden is hier ook niet evident (ik haat parkeren).
Ook belangrijk om melden is dat mijn vriendin met de motor rijdt, maar wel een chopper (kawasaki vulcan 800cc)
Nu ben ik echter niet zo aan choppers om mee te rijden (mooi uiterlijk maar toch lomp om mee te rijden).
Ik denk er aan om een Kawasaki ER6n (de naked) te nemen.
Zijn dit goede beginnersmotoren ?
Nog iemand enige tips ? (algemeen motorrijden)
Daarnaast, waarom zou je met de trein gaan als je een motor hebt?
doen! valbeugels erop en je kan er alles mee doen. behalve in een greppel rijdenEJVL schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:33:
[...]
Wat is een voorbeeld van een goede motor om zomer en winter door te rijden, 100 km per dag, alleen dan bij sneeuw en ijs niet?
verder heeft hij veel, heel veel mishandeling bij mijn doorgemaakt en het overleeft
En ik al balen omdat ik met mijn Z750 voor de 275km moet tanken. Bij 235 gaat ie op reserve.PilatuS schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:40:
Zodra het lampje gaat branden bij mijn SV stop ik bij het eerste tankstation. Ik laat de dagteller nooit boven de 200km komen zonder te tanken. Meestal gaat het lampje aan bij 160 tot 180km.
Mijn Fazer 600 (2003) ging pas bij de 350km op reserve en bij 420 gaan tanken.
Kijk, dat je in Duitsland wat harder gaat rijden, ok. Als de weg nagenoeg leeg is en je motor kan prima harder, dan kan je best sneller rijden. Mijn max zou dan 150 zijn denk ik, maar daar houdt het wel op.
Jouw vriendin =Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:28:
Haha, wat is het toch fijn, om motorrijder te zijnWidow schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:03:
[...]
Hoewel ik nooit een boete heb gereden op mn VFRhoe dat kan vraag ik me nog steeds af..
Zojuist geflitst tijdens een inhaalactie binnen de bebouwde kom
Maar, het was van voren
wtf reed je dan niet harder dan 70 met je fazer of ging er 25 liter in?martjah schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:48:
[...]
En ik al balen omdat ik met mijn Z750 voor de 275km moet tanken. Bij 235 gaat ie op reserve.
Mijn Fazer 600 (2003) ging pas bij de 350km op reserve en bij 420 gaan tanken.
heb 1 keer de 350km gehaald voor hij op reserve moest. maar dat was in Kroatië de kustweg af. oftewel de hele dag rijden zonder te moeten stoppen en tussen de 60-90km/u touren
[ Voor 20% gewijzigd door DECOY88 op 06-12-2011 12:50 ]
Dat is nog best doorrijden hoor.DECOY88 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:48:
[...]
wtf reed je dan niet harder dan 70 met je fazer of ging er 25 liter in?
18 liter, + 4 liter reserve.
* _Apache_ heeft een FZS600 uit 2002 die vergelijkbare cijfers rijdt. En dan trek ik vaak best vlot op.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
dan doen we het er altijd omD4V3 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:38:
[...]
Haha, wat is het toch fijn, om motorrijder te zijn
Zojuist geflitst tijdens een inhaalactie binnen de bebouwde kom![]()
Maar, het was van voren![]()
1:19,5 valt inderdaad wel mee._Apache_ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:51:
[...]
Dat is nog best doorrijden hoor.![]()
18 liter, + 4 liter reserve.
* _Apache_ heeft een FZS600 uit 2002 die vergelijkbare cijfers rijdt. En dan trek ik vaak best vlot op.
Viel echt een last van mijn schouders toen de vriendelijke man van het CBR me een handje gaf
Vanmiddag kan ik bij de gemeente de aanvraag voor het papiertje indienen. Tegenwoordig gaat het allemaal digitaal, hij geeft schijnbaar digitaal door dat ik geslaagd ben en dan kan de gemeente dat opzoeken. Hij gaf wel aan dat het soms wat langer kon duren. Iemand enig idee/ervaring daarmee? Ik wil natuurlijk zsm naar de gemeente om de aanvraag neer te leggen, maar is ook sneu als ik daar voor niets sta.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
1:23,5, kruissnelheid van gemiddeld 130-140kmh.
@gertjan, gefeliciteerd! Geen ervaring mee helaas.
[ Voor 29% gewijzigd door _Apache_ op 06-12-2011 13:18 ]
1x voor de grap als een oud wijf gereden. 1:27 met me gs 500_Apache_ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:54:
Op de autobahn reed ik het zuinigst (ook niet gek, warme motor, constante snelheid, wel bepakt en bezakt )
1:23,5, kruissnelheid van gemiddeld 130-140kmh.
Gefeliciteerd!.Gertjan. schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:54:
Vanochtend ook mijn AVD gehaald![]()
Viel echt een last van mijn schouders toen de vriendelijke man van het CBR me een handje gaf
Vanmiddag kan ik bij de gemeente de aanvraag voor het papiertje indienen. Tegenwoordig gaat het allemaal digitaal, hij geeft schijnbaar digitaal door dat ik geslaagd ben en dan kan de gemeente dat opzoeken. Hij gaf wel aan dat het soms wat langer kon duren. Iemand enig idee/ervaring daarmee? Ik wil natuurlijk zsm naar de gemeente om de aanvraag neer te leggen, maar is ook sneu als ik daar voor niets sta.
Ik ben 7 november voor AVD geslaagd, wat ik gedaan heb is even van te voren met de gemeente gebeld of de wijziging is doorgegeven (via Sofi nummer) en daarna langsgegaan.
Houd rekening met 2 uur voordat het bekend is bij de gemeente.
Gefeliciteerd
Eerste tank met de ZX6R was 1:11,1 maar toen heb ik ook bewust wat hoger in de toeren gereden omdat ie al een tijdje had stil gestaan en de oude benzine en Forte moest nog uit het systeem. Tweede tank al 1:16,3
Verwijderd
In verband met belgie en motoropleiding
inderdaad, ik zou nu met een 125cc mogen rijden (mag je als je 2 jaar je autorijbewijs hebt).
Maar ik volg liever eerst lessen en een 125cc = scooter
En dagelijks met de motor naar het werk gaan is niet mogelijk daar ik in Brussel werk.
De afstand Brussel -> mijn huis is 120km
dagelijks 240km zie ik niet zitten met de motor, zelfs niet met de auto.
Neem daar dan nog het hectische verkeer in Brussel bij en je weet het wel.
Wat motorfiets model betreft heb ik ook de Versys van Kawasaki op het oog.
(een cruze motor dus)
Is deze een aanrader?
Ik ben sowieso geen hardrijder noch sportieve rijder.
Dan is hij terugbetaald door vadertje staat op 3 jaar tijd
* DinX doet elke dag Zolder -> Leuven -> Hasselt -> Zolder
Wat betreft motor -> trein -> werkVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:40:
Bedankt voor de reacties alvast
inderdaad, ik zou nu met een 125cc mogen rijden (mag je als je 2 jaar je autorijbewijs hebt).
Maar ik volg liever eerst lessen en een 125cc = scooter![]()
En dagelijks met de motor naar het werk gaan is niet mogelijk daar ik in Brussel werk.
Wat motorfiets model betreft heb ik ook de Versys van Kawasaki op het oog.
(een cruze motor dus)
Is deze een aanrader?
zou ik niet doen iig, dan beter fiets of auto naar station.
En motor, tja, ik denk niet dat iemand echt een nuttig advies kan geven.
Iedere motor heeft voor/nadelen.
Ik denk iig dat we voor jou de sportmotoren iig wel af kunnen schrijven, maar verder staan alle opties nog open.
Dan blijven er 2 basis soorten over:
- Naked / halve naked (dus wel topkuip)
- (sport)Tour
Als je ook nog beetje offroad wilt kun je nog allerlei modellen toevoegen, maar qua pure wegmotoren is het bovenstaande. (of mis ik iets?)
Versys ken ik zelf niet zo goed, buiten dat het een beetje een manusje van alles is.
Ik ben daar zelf niet zo'n fan van omdat dat meestal betekent dat ie nergens echt goed in is.
Maar zoals ik zei, ik ken de motor verder niet.
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: ga proefrijden op een paar modellen die je optisch wel bevallen.
Als je eenmaal een keuze qua "klasse" hebt gemaakt kun je je verder verdiepen in de modellen.
Persoonlijk zou ik voor een naked gaan, maar dat is omdat ik geen bagagevereisten heb, en ik ze mooi vind.
sidenote: mooi en praktisch bestaat volgensmij niet. Ja FJR is wel mooi, maar praktisch is ook maar net wat je wilt. Ik zou er absoluut niet mee willen filerijden. (achter de auto's aan mss, maar niet ertussendoor. Daarvoor koop je beter een auto.)
fjr is volgens mij een behoorlijk file monster andersdefusion schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:45:
[...]
Wat betreft motor -> trein -> werk
zou ik niet doen iig, dan beter fiets of auto naar station.
En motor, tja, ik denk niet dat iemand echt een nuttig advies kan geven.
Iedere motor heeft voor/nadelen.
Ik denk iig dat we voor jou de sportmotoren iig wel af kunnen schrijven, maar verder staan alle opties nog open.
Dan blijven er 2 basis soorten over:
- Naked / halve naked (dus wel topkuip)
- (sport)Tour
Als je ook nog beetje offroad wilt kun je nog allerlei modellen toevoegen, maar qua pure wegmotoren is het bovenstaande. (of mis ik iets?)
Versys ken ik zelf niet zo goed, buiten dat het een beetje een manusje van alles is.
Ik ben daar zelf niet zo'n fan van omdat dat meestal betekent dat ie nergens echt goed in is.
Maar zoals ik zei, ik ken de motor verder niet.
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: ga proefrijden op een paar modellen die je optisch wel bevallen.
Als je eenmaal een keuze qua "klasse" hebt gemaakt kun je je verder verdiepen in de modellen.
Persoonlijk zou ik voor een naked gaan, maar dat is omdat ik geen bagagevereisten heb, en ik ze mooi vind.
sidenote: mooi en praktisch bestaat volgensmij niet. Ja FJR is wel mooi, maar praktisch is ook maar net wat je wilt. Ik zou er absoluut niet mee willen filerijden. (achter de auto's aan mss, maar niet ertussendoor. Daarvoor koop je beter een auto.)
en het is maar net wat je gewend bent
Als ik echt rustig aan rijd dan haal ik makkelijk 1:20 met m'n ZX6R. Heb één keer 350 kilometer gereden voordat m'n tank leeg was. Reed op de snelweg na een lange en zeer rustige toertocht door Groningen en Duitsland en ineens hield de motor in. Vermoedde al dat de brandstof op was. Heb de koppeling ingeknepen en de motor richting de vluchtstrook gedirigeerd. Vervolgens viel de motor uit en heb ik hem uit laten rollen. Verderop kwam al een tankstation in zicht. De motor rolde precies zo ver uit dat ik stopte naast de benzineslangUTwizard schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:02:
[...]
Gefeliciteerd![]()
Eerste tank met de ZX6R was 1:11,1 maar toen heb ik ook bewust wat hoger in de toeren gereden omdat ie al een tijdje had stil gestaan en de oude benzine en Forte moest nog uit het systeem. Tweede tank al 1:16,3
Achteraf had ik hem nog wel op reserve kunnen zetten. Dat was dus iets van 1:23 ofzo? Maar wel een echte oude wijvenrit
Heb 6,5 jaar file gereden met de FJR. Je koffers zijn smaller dan je spiegels, perfect om te zien of je ergens tussendoor past. Hij is trouwens niet overdreven breed imho (voor een fiets met koffers). De koffers zijn namelijk vrij klein.DECOY88 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:54:
[...]
fjr is volgens mij een behoorlijk file monster andersje zit rechtop dus je zicht is hoger waardoor je verder vooruit over auto's heen kan kijken. en volgens mij valt de breedte mee. stuur blijft het breedste punt. of je heb gigantische koffers.
![]()
en het is maar net wat je gewend bentmijn gs500 van 110cm breed ging net zo hard als de politie motor van de turken in Istanbul
stuurbreedte van 75 cm?DinX schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:16:
[...]
Heb 6,5 jaar file gereden met de FJR. Je koffers zijn smaller dan je spiegels, perfect om te zien of je ergens tussendoor past. Hij is trouwens niet overdreven breed imho (voor een fiets met koffers). De koffers zijn namelijk vrij klein.
Gister 335km op een tank. Kwam uit op ongeveer 1:14, met de Varadero...
Ik kan ergens tussen de 400-450 rijden. Sinds in Kramer in Seinfeld bezig zag, probeer ik het te rekken:PilatuS schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:40:
Zodra het lampje gaat branden bij mijn SV stop ik bij het eerste tankstation. Ik laat de dagteller nooit boven de 200km komen zonder te tanken. Meestal gaat het lampje aan bij 160 tot 180km.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik kan met mijn rijstijl (minder SS dan wimmel_1wimmel_1 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:21:
Met normaal rijden op m'n R6 (voor een SS normaal) begint bij +/- 200Km 't lampje te branden en dan kan ik nog een krappe 50 Km verder rijden. Ga ik rustig rijden ..... wordt 't alleen maar minder
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Grapjas, bij mij gaat het lampje regelmatig aan tussen de 140 en 150kmPilatuS schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:40:
Btw, ben je lid van de SV Contact club?
Ik rij het grootste deel van mijn ritten redelijk rustig. Alleen bij een lege dijk oid gaat het gas er flink op. Nee, nog geen lid van. Ik zal mij er binnenkort wel aanmeldenM14 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:17:
[...]
Grapjas, bij mij gaat het lampje regelmatig aan tussen de 140 en 150km. Ik probeer altijd te tanken voordat ik 180km op de teller heb
en zelfs dat bied geen zekerheid
. Overigens heb ik wel ooit 250km op 1 tank gereden, maar toen reed ik met wat andere samen en het meeste waren snelweg kilometers. Het kan dus wel
.
Btw, ben je lid van de SV Contact club?
And it goes BRAAAAAPP!
Schaamteloze zelfspamEJVL schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:33:
[...]
Wat is een voorbeeld van een goede motor om zomer en winter door te rijden, 100 km per dag, alleen dan bij sneeuw en ijs niet?
Lengte 2195 mm (86.42 inches)
Breedte 760 mm (29.92 inches)
Hoogte 1435 mm (56.5 inches)
Zithoogte 805 mm (31.7 inches)
Wielbasis 1515 mm (59.6 inches)
Grondspeling 135 mm (5.3 inches)
Die 120km is een kwestie van voorkeur, ik zou in ieder geval verhuizen en/of ander werk zoeken als ik dat iedere dag moest doen, ongeacht kwestie trein/auto/motorVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:40:
Bedankt voor de reacties alvast
Maar ik volg liever eerst lessen en een 125cc = scooter![]()
Ik moet al eens per week 2x 120km voor m'n werk rijden, dus heb er genoeg ervaring mee
Dat gezegd hebbende, tenzij je werk bovenop een van de Brusselse stations zit waar de trein vanaf jouw woonplaats stopt zou ik toch de motor overwegen. Zelfs met mijn lompe K75RT vond ik het Brussels spitsverkeer goed te doen, als je een lenigere motor zou nemen zou dat alleen maar beter zijn.
Wat ik in ieder geval niet zou aanraden is om een motor te nemen voor enkel die 15km van/naar station, inderdaad vanwege het feit dat je dan langer bezig bent om te kleden dan dat je onderweg bent. Ik zou eerder aanraden om voor een lichte scooter te gaan waar je enkel een helm bij nodig hebt. Dat halveert je reistijd naar het station zeker zonder omkleden.
De Versys is geen cruiser, maar een naked. Ik kan iig beamen dat de ER6-N erg lekker rijdt, ik heb er mijn examen op gedaan. Aandachtspunt is wel dat het voor mij (1m86 met relatief lange benen) te klein is. Als je >1m80 bent wordt dat trouwens bij veel motoren een probleem.Wat motorfiets model betreft heb ik ook de Versys van Kawasaki op het oog.
(een cruze motor dus)
Is deze een aanrader?
Als ik zo hoor wil jij graag motor rijden, maar is het niet practisch voor woon-werk. Zou je niet anders een chopper/cruiser zoals je vriendin nemen voor vrije tijd?
Oslik blyat! Oslik!
Ok, je hebt een kuip die wat wind vangt en dat scheelt natuurlijk iets. En ik rij bijzonder sufdion_b schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 03:21:
[...]
Dat lukt mij nooit. Bij zeer rustig rijgedrag (langere afstanden op 80km/u wegen) haal ik 1:19-1:19.5, bij 'normaal' gebruik (vooral veel lange stukken op snelwegen 100-130km/u) wordt dat 1:18-1:18.5, en dus bij 165km/u waar mogelijk 1:16. Eea is nogal windafhankelijk, met windkracht 6 tegen op de A7 (afsluitdijk !) haalde ik m'n slechtste verbruik tot nu toe, 1:15.6. Overall is verbruik sinds 11-5-2011 1:17.96, dat gemeten over 19 tankbeurten, 290l benzine en 5217km (waarbij ik trouwens twee tanks en 550km niet bijgehouden heb, heb in totaal 5800km gereden in die tijd)
Maar misschien kan je eens naar de afstelling (laten) kijken, of de temperatuursensor doormeten.
Wise enough to play the fool
Op de FZS600 gaat het met mijn bijna 2 meter goed. Kan - if memory serves me well - ook de stepjes kantelen en het stuurt verhogen. De stelregel is, veel op fora zoeken, en vooral veel passen en meten, gewoon even zitten, voelen, tips aanvoelen. Als je twijfelt = NIET doen.
Als ik alleen rij, is 200km in een stuk een comfortabel maximum, daarna even een paar minuutjes de benen strekken en dan kan ik weer.
[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 07-12-2011 09:00 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk zit het werk er hier toch op april 2012 (werk met zo'n leuk tijdelijk contract van 2 jaar en die is afgelopen in april).
Dus ik hoop dat m'n volgende werkgever dichter bij huis is.
Ik ben zelf 1m85 +- en heb vrij lange benen dus zal de ER6N niet echt aan mij besteed zijn.
Het enige wat me niet bevalt aan een chopper is dat die toch vrij lomp zijn qua bochtenwerk denk ik en dat het ook niet zo soepel is om mee te rijden als een naked / cruiser ?
Zijn er lichte +- 500cc choppers ?
Bougies en luchtfilter vervangen kan allicht ook geen kwaad, heb die krengen al maanden liggen maar nog niet erin gevrotteacher schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:50:
[...]
Ok, je hebt een kuip die wat wind vangt en dat scheelt natuurlijk iets. En ik rij bijzonder suf
Maar misschien kan je eens naar de afstelling (laten) kijken, of de temperatuursensor doormeten.
Dan zou ik juist overwegen om die laatste paar maanden wel met de motor te doen - maar goed, het is maar de vraag of je voor april je rijbewijs binnen hebt...Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:03:
@ Dion :
Waarschijnlijk zit het werk er hier toch op april 2012 (werk met zo'n leuk tijdelijk contract van 2 jaar en die is afgelopen in april).
Dus ik hoop dat m'n volgende werkgever dichter bij huis is.
Dan is beenruimte inderdaad een relevante factor voor je. Mijn K75RT - een lompe bankstel gemaakt voor Duitsers - is al wat aan de krappe kant voor mijn benen. Allicht zou je kunnen kijken naar een dual-sport (BMW GS-serie, Honda Africa Twin/Transalp/Varadero, Triumph Tiger, verschillende KTM fietsen etc), die zitten goed hoog, maar zoals _Apache_ zegt, er zijn ook buikschuivers die geschikt zijn voor lange mensen.Ik ben zelf 1m85 +- en heb vrij lange benen dus zal de ER6N niet echt aan mij besteed zijn.
Enige vuistregel blijft: goed proefzitten/proefrijden - zeker gezien geen twee fietsen dezelfde rijpositie kennen, en geen twee mensen hetzelfde comfortabel vinden.
Wat versta jij onder "cruiser"Het enige wat me niet bevalt aan een chopper is dat die toch vrij lomp zijn qua bochtenwerk denk ik en dat het ook niet zo soepel is om mee te rijden als een naked / cruiser ?
Voor de meeste mensen geldt chopper=cruiser, doe maar eens een image search op Google op "cruiser motorbike", dan vind je dingen als dit:

Het klinkt dus erg raar dat je niet een cruiser maar wel een chopper zoekt...
Bedoel je misschien een toermotor?
Hier een voorbeeld daarvan:

Absoluut. Gewoon even zoeken, dan vind je dingen als de Yamaha Virago XV500 en XV535, Kawasaki Vulcan 50, Honda Magna VF500C.Zijn er lichte +- 500cc choppers ?
Zelf nooit op zoiets gereden, ik lees dat er vaak minachtend over gedaan wordt en gesteld wordt dat een >800cc veel beter zou rijden, maar dat gezegd ken ik mensen die ronduit tevreden zijn over een Honda Rebel 250cc. Zoals met zoveel dingen: zoek er eentje uit en doe er een proefrit op.
Oslik blyat! Oslik!
Dat valt volgens mij onder de noemen, all-road.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:50:
met cruiser bedoel ik inderdaad tourmotor zoals BMW GS serie of kawasaki versys etc...
Verwijderd
Met de prachtige Belgische wegen is een all round geen luxe denk ik.
Maar het past ook best bij mijn rijstijl en ik zit liefst rechtop.
Wait, wut? heb je een 950 Adventure gekochtWidow schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:13:
Ik geniet al 100km van mn KTM 950 Adventure, ideale allroad motor als de wegen slecht zijn. Er zit WP vering op met een ongelovelijke 265mm "suspension travel" en ik rij lachend met 60 over drempels in 30-km zones dus 120 op de belgische snelwegen moet met dat ding ook wel lukken.
* M3rcury is jaloers...
No signature required.
Vorig jaar een motocross ongelukje gehad waardoor mn pols beschadigd is en ik niet meer op de VFR kan zitten. Tenzij ik 180 rij, dat is goed te doen, maar een middagje rondrijden was gewoon niet leuk meer. Dus nu een grote allroad waar ik, voor mn gevoel, de hele dag op kan rondrijden. Hard of langzaam, het maakt niet uit doordat je lekker rechtop zit, het is allemaal goed te doen.M3rcury schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:29:
[...]
Wait, wut? heb je een 950 Adventure gekocht![]()
* M3rcury is jaloers...
Ik zit ook al lang te twijfelen om zo'n ding te kopen. Misschien dat ik dan eens wat rustiger ga rijden. Helaas heb ik het geld nu niet meer en ben ik bang dat ik het circuitrijden ga missen.Widow schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:38:
[...]
Vorig jaar een motocross ongelukje gehad waardoor mn pols beschadigd is en ik niet meer op de VFR kan zitten. Tenzij ik 180 rij, dat is goed te doen, maar een middagje rondrijden was gewoon niet leuk meer. Dus nu een grote allroad waar ik, voor mn gevoel, de hele dag op kan rondrijden. Hard of langzaam, het maakt niet uit doordat je lekker rechtop zit, het is allemaal goed te doen.
No signature required.
Dat circuitrijden ga ik waarschijnlijk ook wel missen, je kan natuurlijk wel sportbanden eronder mikken en dan het circuit op, maar het is toch echt anders rijden dan op een ss. Rustiger rijden gaat wel geweldig op dit ding trouwens, ik heb hem afgelopen weekend opgehaald en het hele stuk van de dealer naar huis (95km) heb ik met 100 gereden, omdat ik helemaal die drang niet had om 180 te rijden met die motor, ookal mocht ik 120 rijden op sommige stukken.M3rcury schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:40:
[...]
Ik zit ook al lang te twijfelen om zo'n ding te kopen. Misschien dat ik dan eens wat rustiger ga rijden. Helaas heb ik het geld nu niet meer en ben ik bang dat ik het circuitrijden ga missen.
And it goes BRAAAAAPP!
Precies! Maling aan wat andere mensen denken of zeggen. Er ís geen ideale motor;jouw ideale motor bestaat wel, en dat geldt voor jou. Wat een ander daarvan denkt is onbelangrijk. Tenzij je de motor voor de buren koopt natuurlijk, of om stoer te zijn.dion_b schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:14:
[...]
Zelf nooit op zoiets gereden, ik lees dat er vaak minachtend over gedaan wordt en gesteld wordt dat een >800cc veel beter zou rijden, maar dat gezegd ken ik mensen die ronduit tevreden zijn over een Honda Rebel 250cc. Zoals met zoveel dingen: zoek er eentje uit en doe er een proefrit op.
Ik heb een RT, dus ik ben de schaamte al voorbij...
Lekker buitenom in de bocht een SS inhalen
Wat blijft het ook lekker om door een storm te rijden. Je rijdt dan met hele andere techniekjes.
Dit topic is gesloten.
![]()