Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 311 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.891 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

UTwizard schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:10:
Ik ben er ook heel erg blij mee :)

Grappig detail, ik zag ~10 jaar geleden mijn broer op deze motor (niet de ZX6R in het algemeen maar specifiek deze motor) en toen wist ik het, ik moest en zou later motor gaan rijden. Nu 10 jaar later rijd ik op precies die motor waardoor ik in het verleden heb besloten om te gaan rijden. Aan de ene kant is het "maar" een motor, aan de andere kant voelt het daardoor net wat meer bijzonder :)

Ook al zou de motor afgeschreven zijn, er zit voor mij (nu al) wel zoveel emotionele waarde aan dat ik nu al weet dat ik hem later niet weg zou kunnen doen.
Zoiets had ik met de VFR RC36-II. Al toen ik 16 (in 1994, toen het ding net uit was) was vond ik dat een fantastisch mooie machine, en had ik me voorgenomen er 'ooit' één te halen. Vanwege budgetbeperking ben ik na het halen van mijn rijbewijs begonnen op een oudere VFR, maar na een paar jaar heb ik de RC36-II gekocht, en daar rijd ik nu nog steeds op. Ik vind het nog steeds één van de mooiste motoren die ik ken, en het V4-karakter is erg fijn, maar juist die emotionele waarde zorgt er voor dat ik er nu nog wel op rijd, terwijl ik anders waarschijnlijk al een jaar of twee geleden naar iets anders zou zijn gaan kijken.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 21:37
Ghostrider schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:41:
[...]

Zoiets niks voor je ;)
http://link.marktplaats.nl/489425789

Ben blij met me KTM, als ik zie hoeveel zout er al gestrooid is :X en hoe glad het soms op klinkers blijkt te zijn :P
Zeker wel, maar toch buiten me budget. Het is voor erbij dus mag niet veel kosten...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ETZ396YgxF3EfrD1LcnvvIN/full.jpg

O+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Wat is dat, de Yåmäha superknäckebröd Tænëre van de Ikea? Hoeveel imbus sleuteltjes zitten erbij om hem in elkaar te zetten?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DinX

DinX

Motormuis

Zo komen de meeste grote fietsen toe bij de dealer. Anders past het niet in de doos :p

Moet zeggen dat ik hem IRL in het wit wel supervet vind :p

XT1200Z
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k586plUCXGKWnnHkwHfzVkpZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AFgROb8m3Rtu3cR9La0R8SXl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tMcsB8qdQPwqYbDWAIoTJOSd/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AOdIfNMST4Pk5Q2nXy273nuy/thumb.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door DinX op 28-11-2011 22:12 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:25

steveman

Comfortabel ten onder

Da's een mooi bouwpakket zeg :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Leuk bouwpakketje, laat ook een foto zien straks van het resultaat!

Net nieuwe winter handschoenen gekocht. Had gisteren morgen toch zulke koude handen...

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DinX schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:50:
Zo komen de meeste grote fietsen toe bij de dealer. Anders past het niet in de doos :p

Moet zeggen dat ik hem IRL in het wit wel supervet vind :p

XT1200Z
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
_O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DinX schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:50:
Dan maken ze de doos toch groter ? :P

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met hoeveel er op deze manier in een zeecontainer passen en hoeveel er geassembleerd in passen.

• DinX

DinX

Motormuis

PilatuS schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:11:
[...]

Dan maken ze de doos toch groter ? :P

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met hoeveel er op deze manier in een zeecontainer passen en hoeveel er geassembleerd in passen.
Klopt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet voor niets dat die "kratten" allemaal dezelfde buitenmaat hebben. In een krat van een XT660 past óók een FJR1300-AS ;)

In het krat van een XT660 worden alleen nog wél een hoop andere onderdelen gepropt welke bij Yamaha in A'dam op de plank komen te liggen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

gefeliciteerd Dinx. Mooie kleurstelling!

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

Uhu :Y)

Snap eigenlijk niet waarom ik er nog nooit 1 in het wild gezien heb in het wit. Vaak grijs, of de "standaard" blauw/grijze

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:23

mphilipp

Romanes eunt domus

Spannend man! Ik zou niet meer kunnen slapen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DinX

DinX

Motormuis

Juist wel, als een klein kind dat op de Sint wacht. Lekker vroeg gaan slapen zodat er weer sneller een nieuwe dag is :+

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 29-11-2011 21:34 ]

• Widow
  • Nu online
Meh ik wil mn KTMmetje gaan halen, maar komend weekend word het weer vies vuil herfstweer :'( waarom nou toch weer... DinX wanneer ga jij je motor halen?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Widow schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:05:
Meh ik wil mn KTMmetje gaan halen, maar komend weekend word het weer vies vuil herfstweer :'( waarom nou toch weer... DinX wanneer ga jij je motor halen?
Huh? Een dikke LC8 kopen en klagen dat het modderig word? :+

• Widow
  • Nu online
Modder is het probleem niet, maar vorige week donderdag lag ik nog in de operatiekamer waar ze met mn pols bezig waren :P ik moet ruim een uur rijden naar huis, dus dat doe ik dan liever in droog weer.

[ Voor 26% gewijzigd door Widow op 30-11-2011 08:12 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Widow schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:05:
Hopelijk zijn vandaag de papieren daar. Dan kan ik bij de verzekering een nieuw kenteken gaan aanvragen (ik heb nog een oude gele, die mogen niet behouden blijven). Als ik vandaag voor 12.00 de express procedure volg (kost extra) heb ik ze dan vandaag nog. Maar dan moet ik na m'n werk eerst nog naar de verzekering om d verzekering zelf te regelen. Dan kan ik hem morgen na het werk oppikken.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
DinX schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:05:
[...]

Hopelijk zijn vandaag de papieren daar. Dan kan ik bij de verzekering een nieuw kenteken gaan aanvragen (ik heb nog een oude gele, die mogen niet behouden blijven). Als ik vandaag voor 12.00 de express procedure volg (kost extra) heb ik ze dan vandaag nog. Maar dan moet ik na m'n werk eerst nog naar de verzekering om d verzekering zelf te regelen. Dan kan ik hem morgen na het werk oppikken.
Hoezo naar de verzekering? Dat soort ongein doe je toch online of desnoods via de telefoon?

Ik ben gisteren langsgeweest bij Motormike. Aardige kerel, nu vers rubber achter, een pilot road 2. Voor ook een pilot road 2, van een paar k oud. Merk al meteen verschil moet ik zeggen. En hij heeft meteen even m'n ketting gesteld, die hing er behoorlijk slapjes bij :o

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:11:
Modder is het probleem niet, maar vorige week donderdag lag ik nog in de operatiekamer waar ze met mn pols bezig waren :P ik moet ruim een uur rijden naar huis, dus dat doe ik dan liever in droog weer.
Moet ik het voor je doen? staat ie iig voor je deur...

And it goes BRAAAAAPP!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vanochtend voor het eerst met de Ninja naar het werk gereden (50 km) maar het laatste stukje kreeg ik het toch wel fris aan de vingers en mijn benen, ondanks mijn extra gevoerde motorbroek en winterhandschoenen.

Op het werk heb ik toch al een beetje een 'imago' (uiterlijk, naam en karakter helpen daar allemaal aan mee :+), toen ik vandaag met de helm in de handen en m'n motor-outfit door de gangen liep zag ik een paar mensen wel lachen met zo'n glimlach van "Ach ja, kan ook niet anders dat ie motor rijdt."

En uiteraard de:
- "Ik zou mezelf doooodrijden op zo'n ding! Als ik het vermogen heb gebruik ik het ook!"
- "Gaat dat niet hard?!" / "Is dat niet gevaarlijk?!"
- "Is dit nou zo een waarmee je ook van de weg af kan?"
- "Is het niet koud op zo'n ding?"
- "Wat een dom ding, een auto is toch veel comfortabeler?"
- "Supersport? Pff, mijn auto heeft net zoveel PK!"

Jaja, ik heb nu anderhalve week mijn eigen motor en heb er al een hoop mogen aanhoren :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

UTwizard schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:28:
Vanochtend voor het eerst met de Ninja naar het werk gereden (50 km) maar het laatste stukje kreeg ik het toch wel fris aan de vingers en mijn benen, ondanks mijn extra gevoerde motorbroek en winterhandschoenen.

Op het werk heb ik toch al een beetje een 'imago' (uiterlijk, naam en karakter helpen daar allemaal aan mee :+), toen ik vandaag met de helm in de handen en m'n motor-outfit door de gangen liep zag ik een paar mensen wel lachen met zo'n glimlach van "Ach ja, kan ook niet anders dat ie motor rijdt."

En uiteraard de:
- "Ik zou mezelf doooodrijden op zo'n ding! Als ik het vermogen heb gebruik ik het ook!"
Die mensen een geladen pistool kado doen: Als je het vermogen hebt, gebruik je het dan ook??

}:|

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Aargh iedereen hier met z'n nieuwe motoren :P het kriebelt om er nu 1 te kopen. Maar ik heb mezelf voorgenomen te wachten tot eind januari (spaarloon, feestdagen achter de rug etc). Ik weet alleen echt nog niet wat 't gaat worden... Denk of een 600cc SS (GSXR K4 neig ik naar), of een dikke naked (Z1000, SV1000N). Maarja, tegen die tijd gewoon gaan proefrijden denks

Vaak bu'j te bang!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

Marc Rademaker schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:14:
[...]

Hoezo naar de verzekering? Dat soort ongein doe je toch online of desnoods via de telefoon?

Ik ben gisteren langsgeweest bij Motormike. Aardige kerel, nu vers rubber achter, een pilot road 2. Voor ook een pilot road 2, van een paar k oud. Merk al meteen verschil moet ik zeggen. En hij heeft meteen even m'n ketting gesteld, die hing er behoorlijk slapjes bij :o
Ken het gevoel, vorige week motor een paar keer stapje opzij gezet. Weg was vochtig door dichte mist plus hier en daar wat afgevallen bladeren. En dat in combi met banden waarvan het loopvlak zo goed als weg is. :X Bandjes zijn trouwens ook zo vierkant als een lego blokje van alle dagen op de snelweg woonwerk verkeer te doen.

Heb toen maar bandjes gaan bestellen, morgenavond komen deze eronder, is de pilot road 3 geworden. Ben van de PR naar de PR2 gegaan, altijd heel tevreden van geweest, dus hopelijk de PR3 nog een stukje beter.

Volvo Classic Club Belgium

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:47:
Niet voor niets dat die "kratten" allemaal dezelfde buitenmaat hebben. In een krat van een XT660 past óók een FJR1300-AS ;)

In het krat van een XT660 worden alleen nog wél een hoop andere onderdelen gepropt welke bij Yamaha in A'dam op de plank komen te liggen.
De kratten hebben wel verschillende buitenmaten hoor :) Althans, dat is bij Suzuki wel het geval!

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

Marc Rademaker schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:14:
[...]

In België is je kenteken niet gekoppeld aan de auto maar aan de bestuurder. Je motor wordt dus niet geleverd samen met een nieuw kenteken. Bij de verzekering dien je je nieuwe motor in te schrijven en die schrijven hem dan in bij de DIV. Je krijgt pas een nieuw kenteken indien de verzekering verklaard dat hij BA-verzekerd is.

Zeker nu we hier overgestapt zijn op "Europese" platen dien je een nieuw kenteken aan te vragen.

Ik ben net de papieren gaan ophalen biji de motorzaak en de motor is ingeschreven. Morgen ontvang ik m'n nieuwe kenteken. Maaaaaar, ik mag nog een tijdje met de oude plaat rondrijden.
Dus: straks m'n motor ophalen !!! *O*

Verwijderd

En uiteraard de:
Of wat denk je van, "Hoe kan je een bocht maken als je stuur niet rond kan draaien?".
Toen ik dat hoorde dacht ik echt, 8)7

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:48:
[...]

Of wat denk je van, "Hoe kan je een bocht maken als je stuur niet rond kan draaien?".
Toen ik dat hoorde dacht ik echt, 8)7
_O-
en wat zij je om een bocht naar rechts te maken stuur ik eerst naar links :Y

Verwijderd

DECOY88 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:50:
[...]

_O-
en wat zij je om een bocht naar rechts te maken stuur ik eerst naar links :Y
Het gebeurde toen ik nog als verkoper werkte.
Een jongen die nog aan het lessen was zocht al een motor.
En had moeders meegenomen naar de zaak.

de blik op zijn gezicht was fantastisch. de "o mijn god, zei ze dat echt" look.
Ik kon men lach niet inhouden, maar iemand die zo oprecht zo iets zegt, die kun je maar beter niet te moeilijk maken (uiteindelijk kocht hij een oudere bandit)

Maar soms hoor je echt opmerkingen dat je denkt, -zucht-

• Marc Rademaker
Youk schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:30:
[...]

Ken het gevoel, vorige week motor een paar keer stapje opzij gezet. Weg was vochtig door dichte mist plus hier en daar wat afgevallen bladeren. En dat in combi met banden waarvan het loopvlak zo goed als weg is. :X Bandjes zijn trouwens ook zo vierkant als een lego blokje van alle dagen op de snelweg woonwerk verkeer te doen.

Heb toen maar bandjes gaan bestellen, morgenavond komen deze eronder, is de pilot road 3 geworden. Ben van de PR naar de PR2 gegaan, altijd heel tevreden van geweest, dus hopelijk de PR3 nog een stukje beter.
Had nog niet echt momentjes gehad, alleen bij heel hard optrekken dat ik wat wielspin kreeg. Ben benieuwd wat je van de PR3's vind. Ik had achter blijkbaar een budget toer-band, dus ik zou er redelijk op vooruit moeten gaan.

Maar hij rijdt wat stabieler, en de voorband was ook wat zacht, dus hij stuurt nu ook iets lekkerder in. Het weer ziet er goed uit, alleen jammer dat ik vanavond pas om 20.00 weg kan. Nu staat het weer nog wel wat hogere bochtsnelheden toe :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En uiteraard de:

Jaja, ik heb nu anderhalve week mijn eigen motor en heb er al een hoop mogen aanhoren :+
- "Dat zou voor mij veel te duur zijn met alle boetes!" :')
Dat van collega die ondertussen een paar maandenlang met z'n Audi boetevrij is en nu daadwerkelijk z'n A overweegt :)

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 30-11-2011 14:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

"Ik ken mezelf. Ik moet dan meteen een dikke R1 en rij alleen maar volgas. In m'n auto rij ik ook altijd vet hard en trek hem vaak door tot de 5000 toeren!", aldus een vriend van me, met een volkswagen Fox :').

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:15:
"Ik ken mezelf. Ik moet dan meteen een dikke R1 en rij alleen maar volgas. In m'n auto rij ik ook altijd vet hard en trek hem vaak door tot de 5000 toeren!", aldus een vriend van me, met een volkswagen Fox :').
heb zon klasgenoot. waar ik sinds vandaag weer les mee heb.

maar die kwam vandaag vertellen zowel zijn voet als koppakking aan puin gereden had. en zijn nokkenas had het ook niet helemaal navertelt :X

• DinX

DinX

Motormuis

XT1200Z
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j9m4ZSQklpfOCshGvtWkzGnO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gYtKhAbqulcPntqbWjqg3Vg8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z5BZKHhDVAZ4isWEGawRuVEM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PTM2sfPZVtxvtv7j3IG7ZURk/thumb.jpg

:)

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 07-12-2011 14:00 ]

• DECOY88
(overleden)
geen carter bescherming erop? die van mij is toch al wel wat tegengekomen met even afsnijden. hoger stoeprandje dan gedacht enz.

_/-\o_ maar verder mooi ding _/-\o_

• DinX

DinX

Motormuis

DECOY88 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:01:
[...]

geen carter bescherming erop? die van mij is toch al wel wat tegengekomen met even afsnijden. hoger stoeprandje dan gedacht enz.

_/-\o_ maar verder mooi ding _/-\o_
Komt nog wel. Nu de meest cruciale dingen erop, nadien de echte extra's. Voor mij is het nu toch elke dag hetzelfde ritje de komende weken zonder gekke dingen onderweg.

De valbeugels heb ik er meteen laten opzetten na ervaringen uit het verleden (blikkers die je aanrijden in de file enzo :p)

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 30-11-2011 22:03 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

sodeknetter, die durft: een r1 tot de 5000 toeren doortrekken 8)

Dat soort collega's ken ik ook, en elke dag weer op kijken dat je de rit naar kantoor overleefd hebt :+

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:02:
[...]

Komt nog wel. Nu de meest cruciale dingen erop, nadien de echte extra's. Voor mij is het nu toch elke dag hetzelfde ritje de komende weken zonder gekke dingen onderweg.

De valbeugels heb ik er meteen laten opzetten na ervaringen uit het verleden (blikkers die je aanrijden in de file enzo :p)
en straks met de spontane gladheid op sommige plekken :Y

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zolang hij een fox rijd zou hij die dikke R1 wel niet kunnen betalen. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

1e leaseauto(tje) :p maarja, afgelopen zomer heeft 'ie een rondje gedaan op de RD200 van een maat van ons. Die vond 'ie ook al 'kei hard optrekken', dus zo'n R1 wordt nog wat!

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:35:
1e leaseauto(tje) :p maarja, afgelopen zomer heeft 'ie een rondje gedaan op de RD200 van een maat van ons. Die vond 'ie ook al 'kei hard optrekken', dus zo'n R1 wordt nog wat!
Tsja...in vergelijking met een auto (zeker een Polio) trekt elke motor hard op. Mijn eerste motor, de Diversion 600, deed volgens de fabriek 0-100 in 5,5sec. Dan moet je toch wel met een leuke Porsche aankomen om dat te toppen. Maar idd, op een R1 blijft zijn pruik achter :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
  • Nu online
ROFLASTC schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:00:
[...]

Moet ik het voor je doen? staat ie iig voor je deur...
Thx, ik zal er ff over denken :) ik ga vanavond ff die kant op om nog wat dingen te bekijken aan de motor, en de laatste dingen te bespreken. Kan ik morgen de verzekering regelen, en de betaling overmaken, zodat ik hem zaterdag kan halen. Hoe ik dat zaterdag dan doe zie ik wel :P

• Marc Rademaker
DinX schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:02:
[...]

Feli :) Moet wel zeggen dat die topkoffer ook echt een KOFFER is, tjesus! Met die motor kan ik op vakantie meer meenemen dan in 't vliegtuig :P

• DinX

DinX

Motormuis

Marc Rademaker schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:26:
[...]

Feli :) Moet wel zeggen dat die topkoffer ook echt een KOFFER is, tjesus! Met die motor kan ik op vakantie meer meenemen dan in 't vliegtuig :P
Hij lijkt eigenlijk groter op foto dan hij IRL is. Er past net een helm in. Formaat beautycase.
Als ik met de motor op reis ga gaat de topkoffer er toch af en een bagagerol in de plaats.

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 01-12-2011 08:40 ]

• Youk

Youk

Volvo For Life

Inderdaad, koffer ziet er dan toch groter uit dan die is. In mijn topkoffer passen met gemak 2 helmen + nog een klein beetje meuk.

In ieder geval, leuke fiets!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:08:
[...]

Thx, ik zal er ff over denken :) ik ga vanavond ff die kant op om nog wat dingen te bekijken aan de motor, en de laatste dingen te bespreken. Kan ik morgen de verzekering regelen, en de betaling overmaken, zodat ik hem zaterdag kan halen. Hoe ik dat zaterdag dan doe zie ik wel :P
Laat het maar weten. DM je tel-nr maar als je wilt dat ik 'm voor je terug rij.

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 13:31
Ziet er strak uit, maar laat je voor je werk alle koffers erop? Ik heb m'n topkoffer op de K100 eraf gehaald omdat ik deze bijna niet gebruik. Volgens mij is de motor nu een stukje zuiniger, en minder turbulentie achter m'n rug.

• DinX

DinX

Motormuis

MailMan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:17:
[...]

Ziet er strak uit, maar laat je voor je werk alle koffers erop? Ik heb m'n topkoffer op de K100 eraf gehaald omdat ik deze bijna niet gebruik. Volgens mij is de motor nu een stukje zuiniger, en minder turbulentie achter m'n rug.
Ik heb elke dag mijn laptop mee én mijn tas die ik gebruik om training te geven. Daar heb ik al 2 zijkoffers voor nodig. Op maandag en vrijdag komen daar nog schoenen bij. Een helm past sowieso alleen in de topkoffer, dus die heb ik altijd nodig. En met een topkoffer en 1 zijkoffer is ook maar raar :p

Iemand trouwens ervaring met dergelijke GPS-trackers: http://www.globespot.com/nl/ ?

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 01-12-2011 12:44 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Persoonlijk heb ik er geen ervaringen mee, maar ik heb wel al van verschillende mensen gehoord dat ze er niets aan hebben gehad. De motor wordt met sloten, alarm en al in een busje geladen, en onderweg verdwijnt het signaal. Of ze hebben hem dan al gesloopt, of ze gebruiken een gps-jammer. Maar ik zou het geld liever investeren in een zichtbare beveiliging en eventueel alarm. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Even een kort vraagje.
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en zou graag door willen gaan voor motor. Echter vroeg ik mij af of het handig is om eerst wat ervaring op te doen in de auto en dan pas door te stromen naar motor (ivm inschatten ander verkeer e.d.).
Wat raden jullie aan?

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-01 12:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:33:
Even een kort vraagje.
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en zou graag door willen gaan voor motor. Echter vroeg ik mij af of het handig is om eerst wat ervaring op te doen in de auto en dan pas door te stromen naar motor (ivm inschatten ander verkeer e.d.).
Wat raden jullie aan?
Ik zou nu een paar maanden auto rijden. En dan aan het einde van de winter lekker aan je motor beginnen. Les je niet in de shitmaanden, en heb je meer ervaring. Tegen de zomer je rijbewijs ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Er zijn genoeg mensen die zeggen dat het niets uitmaakt. Sterker nog, ze zullen je aanmoedigen vandaag nog te beginnen; er ligt immers toch nog geen sneeuw.

Grotendeels komt het op jezelf neer; ben je van nature roekeloos in het verkeer, of juist voorzichtig? Als je roekeloos bent, is de kans op overschatting groter.
Het feit dat je deze vraag al stelt, toont al aan dat je je bewust bent van je onervarenheid. Dat is een pluspunt!

Mijn mening: ik zou je aanraden een paar jaar in een auto rond te rijden om wat verkeerservaring op te doen. Zeker als je jong bent (ik ben maar een paar jaar ouder dan jou en ik klink nu al als een opa ;) ) schat je situaties vaak verkeerd in. Hoe lomp het ook klinkt, dat kan je beter in een auto overkomen. Mede daarom heb ik zelf ook gewacht totdat ik mijn B-rijbewijs 5 jaar had, voordat ik ben begonnen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Zelf ben ik in April 2010 geslaagd voor mijn rijbewijs B, ik heb toen besloten om een jaar ervaring op te doen in de auto, als "fun-vehicle" heb ik daarnaast in Juli 2011 een quad gekocht, daarmee heb ik al leren koppelen, schakelen en geprobeerd defensief te rijden.

In Mei 2011 ben ik begonnen met rijbewijs A en deze heb ik in Oktober 2011 gehaald. Doordat ik toch al wat ervaring (30.000 km) had opgedaan in de auto en op de quad, kon ik wel merken dat ik de meeste situaties al wel redelijk kon inschatten.

Het is mij goed bevallen om eerst wat ervaring op te doen, aan de andere kant, misschien was het me ook wel prima bevallen om rijbewijs A er gelijk achter aan te doen :+

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:33:
Even een kort vraagje.
Wat raden jullie aan?
tot februari lekker kilometers maken met de auto. en in februari/maart op de lesmotor stappen. dan heb je nog een paar lessen met minder weer. en daarna alleen maar mooier. en avb/voertuig beheersing wil je doen als het niet warm is :N en als het meezit heb je dan in april je rbw en kan je heel de zomer genieten *O*

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben eind maart begonnen, half mei m'n rijbewijs binnen. BIj m'n AVB lessen heb ik een paar keer gehad dat ik met 25 graden moest lessen. Dat is geen pretje in volledig leer :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:59:
Ik ben eind maart begonnen, half mei m'n rijbewijs binnen. BIj m'n AVB lessen heb ik een paar keer gehad dat ik met 25 graden moest lessen. Dat is geen pretje in volledig leer :P
in leer is het al beter uit te houden dan textiel :X na mijn avb examen van 10 min dreef ik het pak uit met 25'

• dion_b
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:07:
[...]

tot februari lekker kilometers maken met de auto. en in februari/maart op de lesmotor stappen. dan heb je nog een paar lessen met minder weer. en daarna alleen maar mooier. en avb/voertuig beheersing wil je doen als het niet warm is :N en als het meezit heb je dan in april je rbw en kan je heel de zomer genieten *O*
Nadeel: prijzen van motoren, zeker 2e handsmotoren, volgen exact dezelfde ritme. Als je nu gaat lessen en tegen het eind van de winter afdrijdt (februari ofzo) en dan een motor koopt kan het aardig wat schelen tov de prijzen in pakweg juni of juli.

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
  • Nu online
Net nog ff de papieren van de KTM opgehaald, zodat ik die op mn naam kan zetten 8) morgen de verzekering regelen en de boel overschrijven. Dat word een leuk sinterklaas cadeau voor mezelf :P

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX moet zeggen dat ie al vrij tevreden is met de "stock" banden op de Ténéré.

Bridgestone Battle Wings. Lekker in de regen, geven veel vertrouwen, zelfs op een splinternieuwe fiets met 170km op de teller :)

Verwijderd

Dank voor al jullie reacties!

Ik heb besloten om (net zoals DECOY88 zei) me tot februari/maart in de auto te begeven en dan te beginnen met lessen.
Ik ga sowiezo niet gelijk een motor kopen, ik mag eerst op de motor van een kennis wat ervaring opdoen voordat ik zelf de keuze maak wat ik lekker vind rijden, dan kan ik altijd nog in de winter een motor kopen.
Nogmaals dank.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Gisteren avond nog nieuwe banden laten plaatsen (Pilot Road 3), man wat rijdt dat weer heerlijk. Mijn vorige set had niet veel profiel meer (misschien wettelijk gezien net genoeg) en was vierkant gereden van de snelwegkilometers.

Eerste indruk is positief, maar ben ze wel nog aan het inrijden natuurlijk, nog even rustig doen en dan terug gas erop. >:)

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft vandaag de nieuwe XT zijn eerste kennismaking gegeven met het principe "modder". Je voeten/onderbenen krijgen wel de volle lading met die fiets als je een FJR gewend bent met kapjes voor je voeten :P

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
wacht maar tot je een keer een greppel meepakt, sta je zo tot aan je ... telefoon.... in t water :+ als je m in je broekzak bewaart dan.

hint: ga geen hazen/konijnen achterna op een of ander bouwterrein :+

• defusion
  • Niet online
Ik mag me sinds vandaag melden bij de andere helft motorrijders: die wel al eens gevallen zijn.
Vanochtend zag ik bijna niks meer wegens regen, donker en verblindende lichten van de tegenliggers, waardoor ik de overstekende mensen niet op tijd zag. Ondanks dat ik mijn snelheid al redelijk had verlaagd.
Dus rustig proberen remmen, maar dat ging niet hard genoeg, dus wat harder doorgeknepen ... en daar gaat mijn voorwiel.
(Die BT-014 banden hebben volgensmij zowieso geen geweldige grip als het nat is)

Gelukkig niemand gewond (nouja, mijn schouder is een beetje stijf), en de motor doet 't nog. Alleen wat kuipschade.

• KaWaReZ
minder :/ beterschap en succes...
tenzij het een ander voertuig is, contact mijden... fietsers en voetgangers hang je jezelf aan op als je die aanraakt :/ Dus van de positieve kant bekeken, het had veel erger gekund.....

kreeg net 2 mooie enveloppes van de blauwe brigade...
wegenbelasting is hier WEER omhoog gegaan, 4 euro de fiets maarliefst.
Ben niet zo heel erg oud om te refereren naar "vroegah" maar een jaartje of 3-4 geleden was dat nog 6 tientjes de fiets geloof ik...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Tsja, ben allang blij. Wat ik voor de tweewieler betaal per jaar, mag ik voor men vierwieler per twee maanden aftikken..

@defusion, sterkte!

* _Apache_ gaat uiterlijk 1 april weer woonwerken als motorrijder. Fiets nu naar werk, maar dat stopt. :). Reed in 2011 alleenmaal recreatief, toch een kleine 10k km.

[ Voor 40% gewijzigd door _Apache_ op 02-12-2011 16:30 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• KaWaReZ
dit is gewoon sluipbelasting... elk jaar weer hoger...

rijbewijzen maken ze nu ook weer duurder, andere categorien etc, autorijbewijs vanaf je 16e lessen, alles om de motor maar links te laten liggen en duurder te maken (want er moeten wat bodemloze gaten gevuld worden)

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 06:35
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:14:
Dank voor al jullie reacties!

Ik heb besloten om (net zoals DECOY88 zei) me tot februari/maart in de auto te begeven en dan te beginnen met lessen.
Ik ga sowiezo niet gelijk een motor kopen, ik mag eerst op de motor van een kennis wat ervaring opdoen voordat ik zelf de keuze maak wat ik lekker vind rijden, dan kan ik altijd nog in de winter een motor kopen.
Nogmaals dank.
Ik weet niet wat ze met de rijbewijzen gaan doen... Lees af en toe toch heeeeeele vieze verhalen over 1ste jaar 125cc vervolgens nog een 2? jaar 35 kw. Zou dat ook ff opzoeken, want als dat het geval is zou ik misschien eerder beginnen.. Is dit allemaal nog niet zeker of goedgekeurd, dan eerst ff rijden in het autootje ;) Ik heb tot mijn 21ste kunnen wachten nadat ik op mijn 18de mijn rijbewijs haalde dus ruim 2,5 jaar rondgekacheld met het koekblikje :)

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:30:
dit is gewoon sluipbelasting... elk jaar weer hoger...

rijbewijzen maken ze nu ook weer duurder, andere categorien etc, autorijbewijs vanaf je 16e lessen, alles om de motor maar links te laten liggen en duurder te maken (want er moeten wat bodemloze gaten gevuld worden)
omdat motoren niet mee zouden doen met de km heffing _O- nu die van de baan is laten ze de wegenbelasting nog steeds verhogen :'(

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• defusion
  • Niet online
KaWaReZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:09:
minder :/ beterschap en succes...
tenzij het een ander voertuig is, contact mijden... fietsers en voetgangers hang je jezelf aan op als je die aanraakt :/ Dus van de positieve kant bekeken, het had veel erger gekund.....
Dat realiseer ik me ook maar al te goed ;)
Ben inderdaad vooral blij dat er niemand anders gewond is.

En dat ik zonder verdere problemen weer gewoon naar huis kon rijden vanmiddag. Wel rustig aan gedaan, en binnendoor, mocht er nog iets lekken/scheef/gebroken zijn wat ik niet had gezien. Nu in het weekend maar eens goed nalopen allemaal. 't is toch tijd voor de winterbeurt.

• DinX

DinX

Motormuis

Volgende aankoop woprdt toch een Fenda Extenda :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vW0Wch0lOQbEe1vxHX2Elwwd/medium.jpg

• Flesdop
Pfff! Met je nieuwe motor!

Way to show em!

• DinX

DinX

Motormuis

Sja, gebruiken waarvoor ie gemaakt is :)

• Flesdop
Blegh, lekke achterband hier, zo maar even laten repareren...

• Widow
  • Nu online
Zo de hele dag op de KTM gezeten 8) holy shit wat een masterlijk apparaat, heerlijk groot en erg goed te manoeuvreren op lage snelheid. En die vering :D ik kan gewoon met 60 over drempels waar ik met mn auto overheen moet kruipen. Dat hoef ik niet te proberen met mn vorige VFR, dan vloog ik zelf van de motor af.

En het hoeft ook niet perse hard te gaan voordat het leuk is, ik ben van Harderwijk naar Haarlem gereden met 100 ofzo. Prima snelheid, hoeft ook niet harder, je zit echt mooi rechtop en hoeft niet die "tegendruk" van de wind te hebben zoals op een SS, zodat het bij 180 relaxed rijd.

Ik ga denk ik wel bar risers op de motor zetten, zodat ik ook goed kan staan bij het springen over drempels :+ en de remvloeistof ga ik ff vervangen tzt, daar zit echt dikke zwarte prut in.

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 03-12-2011 17:16 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Dat gevoel heb ik nu ook op de FJR. Alsof je in een truck zit :D

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, vandaag toch weer wat stappen genomen richting het motorrijden:
- Leuke groupon, 10 lessen + AVB voor €229
- Paar RevIT SP2 handschoenen aangeschaft

Tevens nog op wat motoren gezeten. Een drietal modellen gevonden waar ik best op pas:
- Diversion 900, vind ik niet echt mooi.
- FJR1300, beetje prijzig... ;)
- VFR800, model van voor 2002, de nieuwere lukt niet zo best.

Denk dus dat ik rustig op zoek ga naar een mooie zilveren VFR800. Wellicht dat ik in de winter nog tegen een mooi koopje aanloop.
En op de motorbeurs kijken voor een broek en jas...

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 03-12-2011 17:24 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Ik raad een FJR ook niet meteen aan als beginnersmotor :)
Al kan je hem laten invoeren op 100PK. Is niet meer dan de inlaatrubbers vervangen en een draadje doorknippen voor de 145PK te krijgen :+

[ Voor 55% gewijzigd door DinX op 03-12-2011 17:25 ]

• Widow
  • Nu online
VFR kan je prima als eerste motor nemen. Ik heb er twee jaar op gereden en het was mn eerste motor, en hij doet geen rare dingen met wheelies of tankslappers, hij is goed voorspelbaar. En technisch erg betrouwbaar, op de spanningsregelaar na. Met zn 100pk heeft ie genoeg vermogen zodat je er niet na een halfjaar op uit bent uitgekeken, dus ik kan een VFR alleen maar aanraden eigenlijk.

• KaWaReZ
DRAFTER86 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:00:
[...]

Even zien een paar hoofdverdachten:
- Stekker/massa verbinding SR, deze stekkers worden vaak rot -> weerstand neemt toe -> word warm -> stront aan de knikker
- Plek waar de drie witte draden je blok uit komen, soms last van slijtage aan de draden
- Dynamo: stator resistance is 0.2 tot 0.3 ohm, dat is dus tussen elk van de drie witte draden, drie metingen in totaal. Overigens komt een kapotte dynamo niet zo vaak voor.
- Uiteraard een defecte spanningsregelaar, dat zie je vrij vaak voorbij komen.

Hier nog een leuke: http://www.electrosport.c...fault-finding-diagram.pdf, redelijk algemeen maar wel van toepassing. Kijk ook eens in het ST topic op MF, zijn de laatste maanden vrij veel mensen voorbij gekomen met rotte laadsystemen. Die stekker op de spanningsregelaar is in ieder geval hoofdverdachte nummer een zoals Komkommer al zei!
Laadspanning zou 14.3-15.3V @ 5k RPM moeten zijn.
Succes!
Fase vs fase geeftie op alle 3 0,8 ohm aan
Stekker is idd mol, maar hebben we even doorgelust.

Ideetjes? :+

• Oguz286
  • Laatst online: 26-12-2025
Potverdorie zeg! Nu jullie het over de FJR1300 hebben gehad wil ik stiekem er ook een hebben :+ Met heel veel moeite zou ik misschien de oudste versie (2001 zonder ABS) kunnen kopen, maar aangezien ik niet elke dag een andere motor kan kopen zou ik liever eenmalig iets fatsoenlijks willen hebben (dus minimaal de 2003 versie).

Luxeproblemen zijn vervelend, maar wel leuk :P

• DRAFTER86
  • Nu online
KaWaReZ schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:15:
[...]

Fase vs fase geeftie op alle 3 0,8 ohm aan
Stekker is idd mol, maar hebben we even doorgelust.

Ideetjes? :+
0.8 ohm lijkt mij prima, de nauwkeurigheid van een typische multimeter is ook niet al te best in die range. Meet eens de spanning over de verschillende fasen als de motor loopt (Wisselspanning, als het goed is heeft je multimeter daar een aparte stand voor), dit moet netjes oplopen met toerental, ik kan even geen exacte waarden vinden maar er staat me iets bij van ongeveer 40/50V bij 4k rpm... De verbinding SR naar aarde is goed? Dat is vaak de eerste hoofdverdachte als er prik verdwijnt....

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een XJR1300 is toch veul mooier? :+

Afbeeldingslocatie: http://i62.servimg.com/u/f62/12/02/70/90/yamaha11.jpg

• DinX

DinX

Motormuis

Van motormeuk ... ik kan niet meer :D :') :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0akGHQElpyw?hd=1]

• Oguz286
  • Laatst online: 26-12-2025
Dat ding ziet er bijna 'hetzelfde' uit als mijn motor (GSX400E), maar dan wat jonger... Niet dat dat verkeerd is :+

Ik ben eens goed gaan nadenken over wat ik zou kunnen en willen kopen. Ik ben altijd al fan geweest van de Dragstar 1100 Custom (niet Classic, die vind ik lelijk). Maar een hele praktische motor is het niet en ik kan niet tig motoren kopen, dus waarom niet een goede all-round motor? Ik vind die FJR1300 een hele mooie motor en lijkt mij prima geschikt voor zowat alles wat ik op een motor zou willen doen. De Honda tegenhanger is de VFR als ik het goed heb, maar daar vind ik alleen bepaalde modellen van mooi, maar hij is wel wat goedkoper. Ik denk dat het toch geen dikke cruiser wordt voor mij :)
DinX schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:41:
Van motormeuk ... ik kan niet meer :D :') :D

[video]
Hij zou het niet kunnen als hij het wilde :+

[ Voor 12% gewijzigd door Oguz286 op 03-12-2011 20:17 ]

• KaWaReZ
Gaan dalijk ff kijken, kids net sint gevierd, gaan zo denk ik ff meten

Thx :)

Aarde ook omgeleid, we gaan zien waar t heengaat.

Vind de 13v een beetje matig

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KaWaReZ schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:01:
Gaan dalijk ff kijken, kids net sint gevierd, gaan zo denk ik ff meten

Thx :)

Aarde ook omgeleid, we gaan zien waar t heengaat.

Vind de 13v een beetje matig
Dit was een reactie op ??? :o

Laat maar..... mijn verbinding haperde :(

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 03-12-2011 21:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• KaWaReZ
Net gemeten (boze buren met kids niet blij), 1 a 2 volt gemeten, wweet alleen niet of ik op de wisselspanningstand stond. Stekkertje werd wel warm.

Moet overdag es naar gekeken worden.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 16:35

scorpie

Supra Addict

Vandaag weer een kort stukje gereden.. blijft toch wel lekker op 2 wielen :)
(En het weer is op zich ook nog best prima)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Marc Rademaker
scorpie schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:33:
Vandaag weer een kort stukje gereden.. blijft toch wel lekker op 2 wielen :)
(En het weer is op zich ook nog best prima)
Heerlijk ja, maar wat je dus niet moet doen is frustratie van je af rijden :+ Dan ga je al snel veel te hard :p

Luchtte wel op zeg!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:15:
Zo de hele dag op de KTM gezeten 8) holy shit wat een masterlijk apparaat, heerlijk groot en erg goed te manoeuvreren op lage snelheid. En die vering :D
Wacht maar tot je op een open weg een ferme rukwind van opzij krijgt. Ze benne nogal gevoelig daarvoor en als je,je laat verrassen dan verplaats je meteen 1 hele rijbaan.

60 over drempels, puh, 80!

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Watjes. 100!

Makerij Hofman

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 18:41

M14

140 ... met een K75 uit '87 :D

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Was gelijk de laatste keer zeker

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
140 is inderdaad geen probleem. het is dat hij me teveel zuipt boven de 140 maar aan de veren ligt het niet

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt nogal van de drempel af. Een beetje flinke drempel in een 30-zone wil ik echt niet met 140 overheen. Een flauwe drempel buiten de bebouwde kom in een 60-zone is met 160 geen probleem.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ok, dan bied ik 180, maar dat is mijn laatste bod hoor.

Makerij Hofman

• DRAFTER86
  • Nu online
KaWaReZ schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:18:
Net gemeten (boze buren met kids niet blij), 1 a 2 volt gemeten, wweet alleen niet of ik op de wisselspanningstand stond. Stekkertje werd wel warm.

Moet overdag es naar gekeken worden.
1 á 2 volt uit de dynamo? Dat klinkt als een foute meting. Welk stekker werd warm? Als je wisselspanning meet met de multimeter op gelijkspanning word hij wel warm volgens mij...
Als de stekker op je spanningsregelaar warm werd is dat een aanwijzing: warm=weerstand...
Pagina: 1 ... 311 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.