Misschien was het toch niet zo verstandig vandaag te rijden, zag net in de polder het verschil tussen berm en weg amper. Maar dat maakte toch al niet zo veel meer uit.. ik denk dat ik ook maar een allroad moet kopen
icm de hier falende stoplichten ook erg eng.wimmel_1 schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:53:
[...]
* ROFLASTC kijkt even naar buiten....
En ziet dat 't klopt. Met die mist hier is 't wereldje érg klein
And it goes BRAAAAAPP!
Zomaar even een vraag, namelijk mag datGhostrider schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:36:
Ja, heb het idee dat door de mist alles spiegelglad is. Achterband gaat alle kanten op.
Vanochtend ffe een stukje cruisen... dacht dat het water niet zo diep was
[video]
Kon gelukkig opgehaald worden, bougie en bougiedop vervangen toen was die weer ok
Ik woon 5 min van Scheveningen dan stuur ik mijn dominator ook eens het strand op
Ik geef vaak als argument nog aan dat ik m'n ruiten niet moet krabbenDECOY88 schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:16:
[...]
mensen kijken je nog raarder aan als je zegt met ijzel liever op een motor te zitten dan in een auto
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
ook altijd leuk. of op normale dagen. dan sta ik nog met me pak te hannesen en gaan me collega's alvast naar huis. maar ben ze alweer voorbij voor ze op de snelweg zittenDinX schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:17:
[...]
Ik geef vaak als argument nog aan dat ik m'n ruiten niet moet krabben
Alleen met de red bull koCrazyanz schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:55:
[...]
Zomaar even een vraag, namelijk mag datmet je crosser het strand op
Ik woon 5 min van Scheveningen dan stuur ik mijn dominator ook eens het strand op
Als t mocht dan waren daar wel heel vaak mensen te vinden met crossers (oa ik
Net weze karren met mn nieuwe handschoenen....
Mmmmmmm.... Verwarmd ... Mmmmmmmm
Vrouwtje heeft ze ook, zit nuook vrolijk op de plof.
Tersch elling mag je gewoon met een ontheffing onbeperkt op het strand rijden van november tot april. Het gaat dan om "rijden" dus netjes langs voetgangers en niet door duinen of nieuwe duintjes.

Overigens vandaag net niet de boot gemist, kapt dat gekke ding er halverwege mee. Gelukkig een lift kunnen scoren en het ding zo thuis gekregen
Edit: ik rijdt nog gewoon met zomerhandschoenen, achter handkappen is dat prima.

Overigens vandaag net niet de boot gemist, kapt dat gekke ding er halverwege mee. Gelukkig een lift kunnen scoren en het ding zo thuis gekregen
Edit: ik rijdt nog gewoon met zomerhandschoenen, achter handkappen is dat prima.
[ Voor 29% gewijzigd door Ghostrider op 20-11-2011 22:26 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Gisteren mijn allereerste rit gemaakt sinds mijn slagen begin oktober, het onderhoud aan de motor was eindelijk klaar
Lesmotor: BMW F650CS Scarver 2008
Eigen motor: Kawasaki ZX6R Ninja 1995
Het is dan een "oudje" maar ohohoh wat ga ik plezier hebben met die motor
Wat eigenlijk een "ritje" zou zijn is uiteindelijk ruim 100 kilometer geworden aan het eind van de dag 
Het is wel heel erg wennen, het kantelpunt om in te sturen ligt heel anders en daarnaast is de Ninja ook veel zwaarder. Echt plat durf ik de bochten dus ook niet door maar dat komt vanzelf. Ik wou eigenlijk vandaag ook nog met de Ninja weg maar vanwege spierpijn heb ik dat maar niet gedaan. Ik heb nu net een paar kilometer in de auto gereden en het is maar goed dat ik niet op de motor zit op dit moment, op een paar plekken is het zicht hier (Winterswijk - Achterhoek) behoorlijk minder dan 50 meter.
Enige nadeel, de Ninja staat op dit moment in Enschede omdat ik er zelf (nog) geen plek voor heb. Iedere keer als ik met de motor weg wil moet ik dus eerst 3 kwartier rijden maar ja, heb ik er wel voor over
Het is dan een "oudje" maar ohohoh wat ga ik plezier hebben met die motor
Het is wel heel erg wennen, het kantelpunt om in te sturen ligt heel anders en daarnaast is de Ninja ook veel zwaarder. Echt plat durf ik de bochten dus ook niet door maar dat komt vanzelf. Ik wou eigenlijk vandaag ook nog met de Ninja weg maar vanwege spierpijn heb ik dat maar niet gedaan. Ik heb nu net een paar kilometer in de auto gereden en het is maar goed dat ik niet op de motor zit op dit moment, op een paar plekken is het zicht hier (Winterswijk - Achterhoek) behoorlijk minder dan 50 meter.
Enige nadeel, de Ninja staat op dit moment in Enschede omdat ik er zelf (nog) geen plek voor heb. Iedere keer als ik met de motor weg wil moet ik dus eerst 3 kwartier rijden maar ja, heb ik er wel voor over
Klinkt goed, zo'n oudje heeft meer dan genoeg pit, dus daar moet je wel even mee vooruit kunnenUTwizard schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:07:
Gisteren mijn allereerste rit gemaakt sinds mijn slagen begin oktober, het onderhoud aan de motor was eindelijk klaar![]()
Het is dan een "oudje" maar ohohoh wat ga ik plezier hebben met die motorWat eigenlijk een "ritje" zou zijn is uiteindelijk ruim 100 kilometer geworden aan het eind van de dag
Ennuh, spierpijn? Daar heb ik nog nooit last van gehad. Probeer eens goed op te letten of je niet krampachtig op de motor zit. Mijn ervaring is dat ik dit vooral in het begin wel eens deed, als ik wat langer op de motor zat. Probeer het stuur heel losjes vast te houden en gewoon lekker op de motor te zitten. En in de bocht heb je de motor vast met je knieën en niet met je handen!
In het begin had ik ook flinke spierpijn als ik 100 km op mijn motor had gezeten. Gedeeltelijk kwam dit door de iets andere houding, maar vooral door het grotere vermogen, en de bijbehorende betere remmen. Doordat de krachten die je moet opvangen veel groter zijn dan op zo'n lesmotortje, kun je de eerste 2 weken op je nieuwe motor inderdaad wel wat spierpijn hebben.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het was vooral spierpijn in m'n nek / schouders, ik vermoed vanwege de snelweg. Omdat ik nog niet gelijk plat op de tank wil (/durf te) liggen, zat ik dus op de snelweg vol met mijn hoofd in de wind. Het grootste gedeelte heb ik in de slipstream van auto's proberen te rijden, dat scheelde al wel maar nog steeds stond de wind behoorlijk op m'n helm te beuken. Op de provinciale wegen had ik nergens last van.
Het zal ongetwijfeld wennen zijn, om nou te zeggen dat ik zo'n indrukwekkend gespierd lichaam heb, neu...
Het zal ongetwijfeld wennen zijn, om nou te zeggen dat ik zo'n indrukwekkend gespierd lichaam heb, neu...
Ik rijd een naked, dus ik weet alles van rijwindUTwizard schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:53:
Het was vooral spierpijn in m'n nek / schouders, ik vermoed vanwege de snelweg. Omdat ik nog niet gelijk plat op de tank wil (/durf te) liggen, zat ik dus op de snelweg vol met mijn hoofd in de wind. Het grootste gedeelte heb ik in de slipstream van auto's proberen te rijden, dat scheelde al wel maar nog steeds stond de wind behoorlijk op m'n helm te beuken. Op de provinciale wegen had ik nergens last van.
Dat is het verschilHet zal ongetwijfeld wennen zijn, om nou te zeggen dat ik zo'n indrukwekkend gespierd lichaam heb, neu...
Als je in de slipstream van auto's rijdt, dan rijd je er te dicht achter
Ik zal er inderdaad eens op letten, ongetwijfeld is mijn houding nu ook nog niet ideaal.Marc Rademaker schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:58:
[...]
Ik rijd een naked, dus ik weet alles van rijwindEn met verkrampt kun je ook je schouders 'naar voren' drukken. Probeer er maar eens op te letten, het was bij mij ook iets wat ik later pas merkte, toen het meer en meer automatisme werd.
Ik zat er niet echt dicht op, afstand was een meter of 50-60 met een snelheid van precies 120 op mijn teller. Het scheelde ook niet superveel qua wind, maar als ik zelf naar links ging had ik toch het idee dat het wat "luidruchtiger" werd in de helm.Rukapul schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:59:
Als je in de slipstream van auto's rijdt, dan rijd je er te dicht achter
Snelweg-rijden zal sowieso niet mijn hobby worden, ik vind de slingerende buitenaf-weggetjes veel leuker
Meer mensen last een vizier die aan de buitenkant beslaat in de mist? Zat gedurende een rit van 50min elke 15 seconden te vegen vanochtend. Voelde me een ruitenwisser
Ik ben express maar door de stad gereden inclusief stukje met vizier open
Grote tip, beste aankoop voor dit soort weer:MailMan schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:55:
Meer mensen last een vizier die aan de buitenkant beslaat in de mist? Zat gedurende een rit van 50min elke 15 seconden te vegen vanochtend. Voelde me een ruitenwisser
http://www.louis.de/_2088...opic=artnr&artnr=20018000
Bevalt mij fantastisch iig
Dat maakt mij alleen maar een betere ruitenwisser en voorkomt denk ik niet het snel beslaatMartin schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:58:
[...]
Grote tip, beste aankoop voor dit soort weer:
http://www.louis.de/_2088...opic=artnr&artnr=20018000
Bevalt mij fantastisch iig
Klopt, maar het duurt dan wat langer voordat het vizier weer beslaat, is mijn ervaring iigMailMan schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:00:
[...]
Dat maakt mij alleen maar een betere ruitenwisser en voorkomt denk ik niet het snel beslaat
Tegen mist aan de buitenkant kan je niks doen.
Ik zat te denken aan van die verwarmingselementen door het vizier zoals bij de achterruit van een autoDinX schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:16:
Tegen mist aan de buitenkant kan je niks doen.
[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 21-11-2011 11:50 ]
Je moet er maar mee willen rondrijden, maar het bestaat:MailMan schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:50:
[...]
Ik zat te denken aan van die verwarmingselementen door het vizier zoals bij de achterruit van een auto
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Het is ook meer water waar je tegenaan rijdt, dan dat het beslaat volgens mij.
Maar zo'n wissertje zit al in mijn handschoenen
Maar zo'n wissertje zit al in mijn handschoenen
Kan jeje vizier niet behandelen met een waterafstotend goedje? Dan zou al het water door de rijwind er gelijk weer afgeblazen worden.
Daarvoor zijn het net te fijne druppels volgens mij. Als ik m'n hoofd wat naar beneden draain in de wind dan zie ik druppels bovenop de helm langs het vizier naar beneden lekken.Crazyanz schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:15:
Kan jeje vizier niet behandelen met een waterafstotend goedje? Dan zou al het water door de rijwind er gelijk weer afgeblazen worden.
Die helm hierboven ziet er trouwens best bruut uit
Ik heb sinds een week een Suzuki GSX-R 750 uit 1987 en sinds 2 weken m'n rijbewijs.
Zaterdag maar eens een ritje gemaakt over de Posbank bij Rheden, prachtig om daar te rijden en geweldig weer natuurlijk!
Ik vind het een hele fijne motor om op te rijden, het enige is dat ik na een uur rijden stramme benen krijg, maar dat is een goed moment om even een pauze te nemen.

Zaterdag maar eens een ritje gemaakt over de Posbank bij Rheden, prachtig om daar te rijden en geweldig weer natuurlijk!
Ik vind het een hele fijne motor om op te rijden, het enige is dat ik na een uur rijden stramme benen krijg, maar dat is een goed moment om even een pauze te nemen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?
Tis mij nu echt te koud om te rijden 
Afgelopen zaterdag nog ff op pad geweest, maar direct al een waarschuwing tijdens het inhalen van een auto, de achterkant zette een stap opzij bij het gasgeven
M'n R1 gaat weer in de schuur tot volgend voorjaar
Afgelopen zaterdag nog ff op pad geweest, maar direct al een waarschuwing tijdens het inhalen van een auto, de achterkant zette een stap opzij bij het gasgeven
M'n R1 gaat weer in de schuur tot volgend voorjaar
Leuke oldskool GSX! Met dit weer op de Posbank is nog best link, ik ben daar voor een maand geleden wezen rijden, maar het was meer glibberen dan rijden. VOchtig en veel bladeren en andere troep op de weg.EJVL schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:23:
Ik heb sinds een week een Suzuki GSX-R 750 uit 1987 en sinds 2 weken m'n rijbewijs.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Ik vind racemotoren niks, maar dit is wel een van de uitzonderingenEJVL schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
* Oguz286 wil graag een Dragstar 1100 Custom
[ Voor 4% gewijzigd door Oguz286 op 21-11-2011 13:10 ]
Geen totale oplossing, maar ik merk dat het veel scheelt als ik m'n hoofd helemaal naar beneden buig af en toe, dan waait de wind m'n visizier schoon als ik redelijk op snelheid ben (>100km/u). Voorwaarde is dan wel dat je op dat soort snelheid kunt rijdenMailMan schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:55:
* dion_b reed vanochtend om 9u over de A4 bij Schiphol vond het - net - verantwoord om 120km/u te rijden
Edit:
Trouwens, net terug van weekendje Barcelona (met de - sterk vertraagde - vliegtuig, niet motor). Wat een motorstad is dat
Overal motoren en motorscooters, vooral 125cc gevallen, overal (gratis) parkeerplekken voor motoren. Wel een stuk meer geregeld dan hier, dus bij parkeer/stopverboden staat vaak expliciet erbij dat het ook geldt voor motoren...
[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 21-11-2011 13:36 ]
Oslik blyat! Oslik!
Anders je visier ffe waxen met turtlewax
Word je visier gladder van waardoor vocht er vanaf glijdt.
Asus Zenbook i7 256gb
was er met de motordion_b schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:34:
[...]
Geen totale oplossing, maar ik merk dat het veel scheelt als ik m'n hoofd helemaal naar beneden buig af en toe, dan waait de wind m'n visizier schoon als ik redelijk op snelheid ben (>100km/u). Voorwaarde is dan wel dat je op dat soort snelheid kunt rijden
* dion_b reed vanochtend om 9u over de A4 bij Schiphol vond het - net - verantwoord om 120km/u te rijden
Edit:
Trouwens, net terug van weekendje Barcelona (met de - sterk vertraagde - vliegtuig, niet motor). Wat een motorstad is dat
Overal motoren en motorscooters, vooral 125cc gevallen, overal (gratis) parkeerplekken voor motoren. Wel een stuk meer geregeld dan hier, dus bij parkeer/stopverboden staat vaak expliciet erbij dat het ook geldt voor motoren...
Ook even op je zadel doen! Dan is hij 's ochtends niet zo natGhostrider schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:00:
Anders je visier ffe waxen met turtlewaxWord je visier gladder van waardoor vocht er vanaf glijdt.
Ik wil deze winter mijn motor weer eens grondig na gaan kijken (bedrading is niet meer je-van-het en meer van dat soort dingetjes)
Waar ik mee wil beginnen is het achterwiel en dan zo naar voren...wil onder andere mijn tandwielen eens goed schoonmaken want die zitten echt helemaal onder de sludge en rommel...
Hoe zou je nou dat vet er goed af kunnen krijgen ? Moet ik hem ergens in laten weken ofzo ?
Waar ik mee wil beginnen is het achterwiel en dan zo naar voren...wil onder andere mijn tandwielen eens goed schoonmaken want die zitten echt helemaal onder de sludge en rommel...
Hoe zou je nou dat vet er goed af kunnen krijgen ? Moet ik hem ergens in laten weken ofzo ?
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
doekje/kwastje diesel lampen olie enz.Mike2k schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:51:
Ik wil deze winter mijn motor weer eens grondig na gaan kijken (bedrading is niet meer je-van-het en meer van dat soort dingetjes)
Hmm...heb gelukkig een auto die op diesel rijd...eens kijken wat dat doet...zou ik de ketting daar ook in kunnen leggen ? om het daarna weer goed te smeren natuurlijk...DECOY88 schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:52:
[...]
doekje/kwastje diesel lampen olie enz.en weg is het
No way, dat kan makkelijker.DECOY88 schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:52:
[...]
doekje/kwastje diesel lampen olie enz.en weg is het
Koop BBQ-reiniger van Weber / HG en je spuit de bende er zo vanaf. Zo maak ik mijn blok+velgen schoon en de boel glimt tegen je op.
Dat spul ontvet zeer goed, vandaar dat het lekker werkt.
Tip van mij, doe wel latex handschoenen aan want je huid vindt die bende niet fijn.
Ketting kun je in de diesel leggen inderdaad. Je o-ringen vinden die andere agressieve reinigers niet zo fijn. En dan lekker schrobben met een harde kwast met korte haren of een oude tandenborstel. Vervolgens je ketting droogmaken (met perslucht of doeken), monteren en even een klein stukje rijden zodat de rest eruit geslingerd wordt. Dan weer netjes invetten en klaar ben je 
Voor de rest kun je wel agressieve reinigers gebruiken, maar zorg dat je de boel ontzettend goed naspoelt! Ik gebruik zelf zo nu en dan Dasty van de Wibra. Maar barbecue- en andere ovenreinigers werken ook wel.
Vaak werkt een vette lap met eventueel wat WD-40 ook goed
WD-40 is eigenlijk nergens goed voor, behalve schoonmaken
Voor de rest kun je wel agressieve reinigers gebruiken, maar zorg dat je de boel ontzettend goed naspoelt! Ik gebruik zelf zo nu en dan Dasty van de Wibra. Maar barbecue- en andere ovenreinigers werken ook wel.
Vaak werkt een vette lap met eventueel wat WD-40 ook goed
Ketting idd schoonmaken met diesel en een kwast. En een doek ofzo, om het er weer af te krijgen. De rest van je motor schoonmaken met Dasty, te koop bij de Wibra voor nog net geen 2 euro.
Ik heb een niet meer klemmende balkondeur die het daar niet mee eens is!Exigence schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:02:
Vaak werkt een vette lap met eventueel wat WD-40 ook goedWD-40 is eigenlijk nergens goed voor, behalve schoonmaken
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kijk nou maar uit met die lage temperaturen en de vochtigheid van de afgelopen dagen
Ben vandaag maar met de auto gegaan. Ook omdat ik nog een keelgriepje hebWidow schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:44:
Kijk nou maar uit met die lage temperaturen en de vochtigheid van de afgelopen dagen
Is wel maf om auto te rijden na al die kilometers op de motor. Heb het gevoel dat ik vrachtwagen rijd, maar dat zal ook wel komen door de afgeragde 1.6 liter met 220k KM op de teller van de Renault Megane
dan kan je er hele speciale verrichtingen van makenWidow schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:44:
Zondagavond onderuit gegaan in een bocht
Als de grond nat is neem ik bochten altijd erg voorzichtig, zo ook deze keer maar ik reed wat te hard en door mijn gewoonte om niet schuin te gaan in een natte / gladde bocht nam ik hem te breed i.p.v. dat ik hem wat strakker nam. Helaas zat daar een stoeprandje...
Geen lichamelijke schade maar nu is m'n linkerspiegel net zo hard verbogen als de rechter, op een stuk van m'n tank is een witte onderlaag blootgekrast (plamuur? hoort dat sowieso wel daar te zitten?), m'n linkerknipperlicht is kapot (lampje werkt nog
) en het schakelpedaal is flink verbogen.
Gelukkig reed hij nog wel. Totdat hij een paar honderd meter later er ineens mee ophield. Gelukkig was dat snel opgelost door het kraantje op reserve te zetten. Als m'n motor ligt lopen altijd alle vloeistoffen eruit.
Zo'n model, maar dan een stukkie roestiger:

Hoop er toch nog wel tot eind 2012 mee te kunnen rijden, dan gaan we er toch allemaal aan
Als de grond nat is neem ik bochten altijd erg voorzichtig, zo ook deze keer maar ik reed wat te hard en door mijn gewoonte om niet schuin te gaan in een natte / gladde bocht nam ik hem te breed i.p.v. dat ik hem wat strakker nam. Helaas zat daar een stoeprandje...
Geen lichamelijke schade maar nu is m'n linkerspiegel net zo hard verbogen als de rechter, op een stuk van m'n tank is een witte onderlaag blootgekrast (plamuur? hoort dat sowieso wel daar te zitten?), m'n linkerknipperlicht is kapot (lampje werkt nog
Gelukkig reed hij nog wel. Totdat hij een paar honderd meter later er ineens mee ophield. Gelukkig was dat snel opgelost door het kraantje op reserve te zetten. Als m'n motor ligt lopen altijd alle vloeistoffen eruit.

Hoop er toch nog wel tot eind 2012 mee te kunnen rijden, dan gaan we er toch allemaal aan
Voor zo'n motor zijn toch nog wel een hoop onderdelen te krijgen ?
Die tank kan je evt weer netjes maken door hem te wrappen...
http://solutions.3mnederl...000_assetId=1258559550991
Wel beter dat je zelf niets mankeert...wat voor banden heb je? wellicht bandjes onder zetten die wat beter in de regen kunnen?
Die tank kan je evt weer netjes maken door hem te wrappen...
http://solutions.3mnederl...000_assetId=1258559550991
Wel beter dat je zelf niets mankeert...wat voor banden heb je? wellicht bandjes onder zetten die wat beter in de regen kunnen?
bekend verhaal. heb intussen geleerd dat je de bocht door moet kijken. ga je glijden gas erop en ernaast hangen terwijl de motor zo goed als rechtop staat. en vooral niet voorzichtig doenJoolee schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:36:
Zondagavond onderuit gegaan in een bocht![]()
Als de grond nat is neem ik bochten altijd erg voorzichtig, zo ook deze keer maar ik reed wat te hard en door mijn gewoonte om niet schuin te gaan in een natte / gladde bocht nam ik hem te breed i.p.v. dat ik hem wat strakker nam. Helaas zat daar een stoeprandje...![]()
Geen lichamelijke schade maar nu is m'n linkerspiegel net zo hard verbogen als de rechter, op een stuk van m'n tank is een witte onderlaag blootgekrast (plamuur? hoort dat sowieso wel daar te zitten?), m'n linkerknipperlicht is kapot (lampje werkt nog) en het schakelpedaal is flink verbogen.
[afbeelding]
Jep... je moet dit eens lezen: http://files.meetup.com/1...of%20the%20Wrist%20II.pdf
En dan met name de "Survival Reactions"
Keith Code zegt dat er 7 zijn:
Het klopt wel wat hij zegt...
Wie kent het niet dat je te hard een bocht in gaat?
Dan krijg je meestal bijna alle SR's voor je kiezen...
Spreek nu uit ervaring op een GSX-R750
Je draait het gas dicht...daardoor veranderd de gewichtsverdeling van je motor waardoor deze rechtop komt en veel moeilijker stuurt.
Vervolgens pak je krampachtig je handlebars vast omdat je bang bent dat het fout gaat.
Je gaat zoeken naar een uitweg (die is er al...namelijk de weg waar je op rijd)
Terwijl je dat doet zie je waar het heen gaat (de berm, paaltje, etc.)
Daar raak je op gefixeerd omdat je dat niet wil raken en omdat je dat doet stuur je in die richting
Of je klapt erop of je remt nog zo hard bij dat je motor onderschuift...
* Mike2k is overigens nog niet gevallen maar zat er wel dicht tegen aan...
SR's...erg interessant om te lezen..of je nu wel of geen racemotor rijd..iedereen krijgt er weleens mee te maken...
En dan met name de "Survival Reactions"
Keith Code zegt dat er 7 zijn:
- Gas dicht draaien
- Vastklampen aan het stuur
- Verkleind en wanhopig zoekend gezichtsveld
- Geconcentreerd op een vast punt
- Sturen in de richting van dat vast punt
- Geen of ineffectief (te vroeg of te laat) sturen
- Rem fouten (te hard of te zacht remmen)
Het klopt wel wat hij zegt...
Wie kent het niet dat je te hard een bocht in gaat?
Dan krijg je meestal bijna alle SR's voor je kiezen...
Spreek nu uit ervaring op een GSX-R750
Je draait het gas dicht...daardoor veranderd de gewichtsverdeling van je motor waardoor deze rechtop komt en veel moeilijker stuurt.
Vervolgens pak je krampachtig je handlebars vast omdat je bang bent dat het fout gaat.
Je gaat zoeken naar een uitweg (die is er al...namelijk de weg waar je op rijd)
Terwijl je dat doet zie je waar het heen gaat (de berm, paaltje, etc.)
Daar raak je op gefixeerd omdat je dat niet wil raken en omdat je dat doet stuur je in die richting
Of je klapt erop of je remt nog zo hard bij dat je motor onderschuift...
* Mike2k is overigens nog niet gevallen maar zat er wel dicht tegen aan...
SR's...erg interessant om te lezen..of je nu wel of geen racemotor rijd..iedereen krijgt er weleens mee te maken...
[ Voor 44% gewijzigd door Mike2k op 22-11-2011 13:32 ]
Ja, ik heb z'n boek gedeeltelijk gelezen en de DVD gekeken, na m'n motorvakantie.. Had het er beter ervoor kunnen doen, op vakantie ben ik een paar keer bijna de berm in gereden nadat ik dacht een haarspeldbocht niet meer te kunnen halen
gas dicht en meteen rechtop, dat soort dingen.
Elke keer als ik motor rij probeer ik zo bewust mogelijk die dingen te doen die aan bod komen in de DVD, zodat het hopelijk snel automatisme wordt. En dan vooral de houding op de motor. Klemmen met de benen, bovenlichaam losjes, niet krampachtig het stuur vasthouden, tegensturen en goed te bocht doorkijken. Nadat ik dat allemaal ben gaan toepassen kan ik veel vlotter, vertrouwder en lekkerder rijden. Ik schrik nu alleen wel eens als ik met de voetsteun tegen de grond aan kom
meestal als ik weet dat ik diep de bocht in ga, verplaats ik de buitenkant van m'n voet iets, zodat ik daarmee eerder het asfalt voel, dan schrik ik niet meer zo
Elke keer als ik motor rij probeer ik zo bewust mogelijk die dingen te doen die aan bod komen in de DVD, zodat het hopelijk snel automatisme wordt. En dan vooral de houding op de motor. Klemmen met de benen, bovenlichaam losjes, niet krampachtig het stuur vasthouden, tegensturen en goed te bocht doorkijken. Nadat ik dat allemaal ben gaan toepassen kan ik veel vlotter, vertrouwder en lekkerder rijden. Ik schrik nu alleen wel eens als ik met de voetsteun tegen de grond aan kom
Vaak bu'j te bang!
Inderdaad...het klemmen met de benen is een erg goede..zorgt dat je veel meer controle hebt over je fiets...
Je kan beter klemmen met je benen dan het stuur zo vast klampen...
Welke ook goed is is "Opposite steering"
Als je naar rechts wil duw je een klein beetje tegen de linkerkant van je stuur...je fiets "valt" dan als het ware naar rechts...
Je kan beter klemmen met je benen dan het stuur zo vast klampen...
Welke ook goed is is "Opposite steering"
Als je naar rechts wil duw je een klein beetje tegen de linkerkant van je stuur...je fiets "valt" dan als het ware naar rechts...
Je bedoelt als je naar rechts wil duw je aan de rechterkant tegen je stuur?
Anders ga je zeker de berm in
Anders ga je zeker de berm in
Nope...ga maar eens op een fiets rijden (zo eentje waar je moet trappen) en probeer maar...
Klemmen met de benen?
Dan kun je er toch niet naast gaan hangen?
Gewoon zorgen dat je met je buitenste been en buitenste elleboog tegen de tank aan zit om goed te kunnen voelen wat je motor doet.
Gewoon zorgen dat je met je buitenste been en buitenste elleboog tegen de tank aan zit om goed te kunnen voelen wat je motor doet.
Kerel als je aan de rechterkant duwt ga je naar rechts.Mike2k schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:34:
Nope...ga maar eens op een fiets rijden (zo eentje waar je moet trappen) en probeer maar...
Rechterkant duwen = stuurbeweging naar links = naar rechts vallen
Vandaar dat het counter-steering heet.
Ja...in mijn hoofd even gedaan en je hebt gelijk...stom van mij...inderdaad...als je naar rechts wil, duw je tegen de rechterkant van je stuur...art1fex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:36:
[...]
Kerel als je aan de rechterkant duwt ga je naar rechts.
Rechterkant duwen = stuurbeweging naar links = naar rechts vallen
Vandaar dat het counter-steering heet.
my bad
Kan gebeuren, het is dan ook verwarrend (maar oh zo logisch als je er over na denkt).
Altijd die discussie over countersteering...
Ik kan me niet voorstellen dat je bewust bezig bent met countersteering als je op de motor zit. Je doet je ding, en dan gaat je motor naar die kant die je wil. Daar moet je gewoon niet bij nadenken.
Ik kan me niet voorstellen dat je bewust bezig bent met countersteering als je op de motor zit. Je doet je ding, en dan gaat je motor naar die kant die je wil. Daar moet je gewoon niet bij nadenken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Je moet er ook niet bewust mee bezig zijn, het gaat vanzelf.
Dat zeg ik. Dus imho is die altijd terugkerende discussie ook overbodig.
Dat vindt ik ook over boekenwijsheid zoals Twist of the Wrist. Heel leuk dat je het allemaal in een boekje kan lezen, in de praktijk brengen doe je niet met boekenkennis.
Check de DVD eens, met z'n "No BS-bike"art1fex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:35:
Klemmen met de benen?
Anders leer je het toch nooit? Heel leuk dat je je wiskunde allemaal in een boekje kan lezen, in de praktijk brengen doe je niet met boekenkennis.DinX schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:58:
Dat vindt ik ook over boekenwijsheid zoals Twist of the Wrist. Heel leuk dat je het allemaal in een boekje kan lezen, in de praktijk brengen doe je niet met boekenkennis.
Oftewel, het is een hulpmiddel. Actief met m'n hoofd erbij countersteeren doe ik idd niet, dat gaat al vanzelf. Maar het klemmen met m'n knieën enzo, dat soort dingen.
Vaak bu'j te bang!
het is een stukje bewustwording van het geheel. je doet dingen maar je weet niet waarom. en in de dvd woord daar op ingespeeld
Ik zeg niet dat je kan sturen met je gewicht, ik heb het over grondspeling creëren-tom-562 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:02:
[...]
Check de DVD eens, met z'n "No BS-bike"daar zie je dat het er naast hangen niet heel veel invloed heeft op de motor.
Ik ontken niet dat je er niks mee bijleert, maar teveel zitten nadenken terwijl je het moet uitvoeren is ook niet wat je wil ("hoe moest dat nu weer?").
Maar als je er veel mee bezig bent wordt het vanzelf automatisme...DinX schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:13:
Ik ontken niet dat je er niks mee bijleert, maar teveel zitten nadenken terwijl je het moet uitvoeren is ook niet wat je wil ("hoe moest dat nu weer?").
De eerste keer lopen moest je ook nadenken... 
Het is gewoon een stukje techniek en oefening baart kunst..
Het is gewoon een stukje techniek en oefening baart kunst..
Zowel klemmen (recht of bocht) danwel ertegenaan hangen met buitenste been doen uiteindelijk hetzelfde: je geeft de motor geen vrij spel om te trillen/wiebelen - en en passant voel je ook nog exact wat hij doet.art1fex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:35:
Klemmen met de benen?
Het is niet klemmen vs hangen, het is klemmen of hangen vs knieen wijd waggelen
Oslik blyat! Oslik!
Ja dat klopt.
Maar als je gaat klemmen kun je er niet met 1 bil naast gaan hangen en dus niet de motor zo rechtop mogelijk zetten wat je uiteindelijk wil.
Maar als je gaat klemmen kun je er niet met 1 bil naast gaan hangen en dus niet de motor zo rechtop mogelijk zetten wat je uiteindelijk wil.
Voor normaal straat gebruik ga je toch niet continu naast je motor hangen?
Vaak bu'j te bang!
Als je sportief rijdt en niet onderuit wil gaan zul je wel moeten.
Het is nergens voor nodig om als een plank kaarsrecht op die motor te blijven zitten en de motor onnodig schuin/plat gooien.
Het is nergens voor nodig om als een plank kaarsrecht op die motor te blijven zitten en de motor onnodig schuin/plat gooien.
Dan heb je het al niet meer over normaal straatgebruik (dus snelheden die niet +40 de Vmax zijn).
* DinX kan niet eens verzitten op z'n motor, daar is z'n zadel te breed voor
Als je aan niet-asociale snelheden onderuit gaat in een bocht omdat je niet gaat verzitten doe je toch wat fout imho
Als je aan niet-asociale snelheden onderuit gaat in een bocht omdat je niet gaat verzitten doe je toch wat fout imho
[ Voor 56% gewijzigd door DinX op 22-11-2011 14:58 ]
Nou als je een stuk dijk rijdt waar je 80 mag kun je het beste ook niet te veel risico nemen wanneer je 120 rijdt hoor
Laten we het op onderstaand filmpje houden:
[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 22-11-2011 16:13 . Reden: Linkje naar video gefixed. ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
wimmel_1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:10:
[video]
Dat is best een heftige ja, en duidelijk
Vaak bu'j te bang!
Je hebt wel meer marge omdat de motor rechter staat. Ben het met je eens dat het met niet asociale snelheden minder boeiend is, met nat weer (of met asociale leuke snelhedenDinX schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:54:
Dan heb je het al niet meer over normaal straatgebruik (dus snelheden die niet +40 de Vmax zijn).
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Mijn pa heeft een ouwe harley van 1942, daar zitten echt enorme treeplanken onder. Als je daar niet bij gaat verzitten dan kom je de bocht niet eens door
Sowieso niet echt ideaal zo zonder achtervering. (om over het koppelen met de voet en het schakelen met de hand niet te spreken).
Niet mee eens. Gewoon tijdens sportief rijden rijd ik net wel / net niet mijn stepje aan de grond en dat kan ook met niet illegale snelheden. Dat wil je eigenlijk niet, hoeft ook niet eens. Doordat ik nu wat ga verzitten ga ik net zo snel door de bocht maar komt mijn stepje niet meer in contact met de weg omdat de motor rechterop staat. En ik ga er echt niet half af hangen ofzo, maar gewoon een klein beetje verzitten.DinX schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:54:
@Dion
Een klein beetje doe je dat eigenlijk wel. Door te krampachtig je stuur vast te houden geef je de motor geen vrij spel om te trillen/wiebelen, en dus ook geen kans om zichzelf te corrigeren. Dat wil je juist wel. Dus klem je met je knieën en wordt je lichaam meer één met de motor terwijl hij nog steeds zichzelf kan corrigeren, als je bijvoorbeeld over iets heen rijdt.Zowel klemmen (recht of bocht) danwel ertegenaan hangen met buitenste been doen uiteindelijk hetzelfde: je geeft de motor geen vrij spel om te trillen/wiebelen - en en passant voel je ook nog exact wat hij doet.
Dat is in ieder geval wat ik ervaar. Het is heel simpel te testen overigens, als ik in ieder geval met 200km/h mijn stuur te vast vasthoud, is mijn motor veel zenuwachtiger dan als ik dat niet doe maar gewoon goed klem met mijn knieën.
dion_b schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:28:
[...]
Zowel klemmen (recht of bocht) danwel ertegenaan hangen met buitenste been doen uiteindelijk hetzelfde: je geeft de motor geen vrij spel om te trillen/wiebelen - en en passant voel je ook nog exact wat hij doet.
Het is niet klemmen vs hangen, het is klemmen of hangen vs knieen wijd waggelen
Je kan prima klemmen en hangen. Als je ervoor zorgt dat je 1 been goed klemt kan je er prima naast hangen. Ook als je dan het stuur loslaat kan je prima blijven zitten. Klemmen, al dan niet met 1 been is het juiste om te doen. Het hele idee van klemmen is om ervoor te zorgen dat je het stuur alleen gebruikt om te sturen en niet om op te leunen. Door het stuur niet te gebruiken om aan te hangen zorg je ervoor dat de motor zichzelf kan corrigeren.art1fex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:34:
Ja dat klopt.
Tijdens de trainingen van The Race Academy leren wij de cursisten ook om de clipons niet als rekstok te gebruiken. Houd ze losjes vast, zodat de motor lekker zijn eigen ding kan doen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wat je moet proberen is meer te hangen de bocht in. Dan kan je de motor rechterop houden en zullen je stepjes minder snel de grond raken.-tom-562 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:26:
Ik schrik nu alleen wel eens als ik met de voetsteun tegen de grond aan kommeestal als ik weet dat ik diep de bocht in ga, verplaats ik de buitenkant van m'n voet iets, zodat ik daarmee eerder het asfalt voel, dan schrik ik niet meer zo
Als je stepjes hebt die niet kunnen opklappen dan kan je zo de achterband opliften om zo een glijer te maken
Misschien leuk om eens een keer een dagje "zolder" te doen met de mensen hier
Verwijderd
Wat een goed filmpje. Ik dacht even WTF, maar duidelijker dan dat wordt het bijna niet.wimmel_1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:10:
[video]
Boet van Dulmen is daar toch 5x kampioen mee geworden.art1fex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:51:
Als je sportief rijdt en niet onderuit wil gaan zul je wel moeten.
Wise enough to play the fool
Leuk dat Doohan het zegt, want dan is het waarschijnlijk heel erg wijs. Maar als ik het op MF roep, ben ik een moraalridder...wimmel_1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:10:
[video]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Al zouden Doohan, Rossi en T.E. Lawrence zelve het onder eigen naam op MF roepen zouden ze als moraalridder weggeflamed wordenmphilipp schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:06:
[...]
Leuk dat Doohan het zegt, want dan is het waarschijnlijk heel erg wijs. Maar als ik het op MF roep, ben ik een moraalridder...
Oslik blyat! Oslik!
4 mei mettet belgie met racecracks. Lekker goedkoop en allemaal nederlanders. Supersfeer en gezelligwimmel_1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:31:
Misschien leuk om eens een keer een dagje "zolder" te doen met de mensen hier
mphilipp schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:06:
[...]
Leuk dat Doohan het zegt, want dan is het waarschijnlijk heel erg wijs. Maar als ik het op MF roep, ben ik een moraalridder...
En voor de mensen die "Doohan" niet kennen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AkXkZC7p7mY]
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 22-11-2011 21:12 ]
* DinX stuurt z'n vader naar de motorzaak morgen. Hij kent geen bal van motoren maar is zelf wel een goede verkoper 
* DinX wil de XT1200Z SE die daar staat voor 13.499 met een topkoffer in die prijs
Met wat geluk volgende week een "nieuwe" motor
* DinX wil de XT1200Z SE die daar staat voor 13.499 met een topkoffer in die prijs
Met wat geluk volgende week een "nieuwe" motor
De man die Rossi heeft begeleid toen hij instapte in de 500cc. Dat zegt ook wel wat denk ik. Quick Mick is een held! Mooie helm had ie trouwens.wimmel_1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:57:
[...]
En voor de mensen die "Doohan" niet kennen:
[video]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
mphilipp schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:20:
[...]
De man die Rossi heeft begeleid toen hij instapte in de 500cc. Dat zegt ook wel wat denk ik. Quick Mick is een held! Mooie helm had ie trouwens.
Uit de tijd dat de MotoGP nog écht spannend was
Je bedoelt uit de tijd dat het nog gewoon 500cc wegracen heette...wimmel_1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:14:
[...]
Uit de tijd dat de MotoGP nog écht spannend was
Ik krijg bijna een aanval van nostalgie als ik Schwantz, Kocinzki, Doohan en Rainy weer eens bezig zie. Gelukkig ben ik daarvoor behandeld
Verwijderd
Haha, die had ik nog niet eerder gehoord.Tylen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:18:
Tijdens de trainingen van The Race Academy leren wij de cursisten ook om de clipons niet als rekstok te gebruiken. Houd ze losjes vast, zodat de motor lekker zijn eigen ding kan doen.
maar wat is jullie opmerking kwa "bocht inhangen"
want pagina's terug gaf je ooit eens aan dat je het gebruikt om je resterende hellingshoek in te schatten.
Zo denk ik dus helemaal niet, ik gebruik het alleen om de motor sneller "recht te krijgen" en dus sneller op het gas met minder kans op uitbreken.
zie ik dan iets over het hoofd of zo?
ben wel nieuwsgierig.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijkteacher schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:40:
[...]
Boet van Dulmen is daar toch 5x kampioen mee geworden.
Zo, het was weer goed te doen vanochtend
Vrijdag nieuwe achterband erop en dan maar shoppen voor die Gerbings. Miste het motorrijden na 2 dagen treinen alweer
Marc Rademaker schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:06:
Zo, het was weer goed te doen vanochtendVrijdag nieuwe achterband erop en dan maar shoppen voor die Gerbings. Miste het motorrijden na 2 dagen treinen alweer
Gisteren ook met de auto naar werk gegaan. Was helemaal van slag de rest van de dag
Houdt een laag vuil op de motor het roesten door pekel btw een beetje tegen? Kan maar geen tijd en plek vinden om m'n motor even goed schoon te maken en in te spuiten. Daarnaast, wat kan je op het blok/de uitlaat smeren? Spul op waxbasis (ook Tectyl?) smelt er dan toch gewoon vanaf?
WD40 op alle delen die kunnen roesten en daarna zo weinig mogelijk wassen 
Zo, m'n vader is gaan onderhandelen bij de motorzaak. HEt is de keuze tussen volgende dingen:
• Nieuwe XT1200Z met: topkoffer, zijkoffers, mistlichten, extra windbescherming: €15.000
• 2de hands XT1200Z, demomotor met 10k km: special edition, dus mistlichten, bodemplaats, koffers, koffertassen, kleine knippers, koplampbescherming: €13.600
• 2de hands WT1200Z, demomotor met 6k km: topkoffer, zijkoffers, mistlichten, extra windbescherming: €13.600
Wat zouden jullie kiezen ?
Zo, m'n vader is gaan onderhandelen bij de motorzaak. HEt is de keuze tussen volgende dingen:
• Nieuwe XT1200Z met: topkoffer, zijkoffers, mistlichten, extra windbescherming: €15.000
• 2de hands XT1200Z, demomotor met 10k km: special edition, dus mistlichten, bodemplaats, koffers, koffertassen, kleine knippers, koplampbescherming: €13.600
• 2de hands WT1200Z, demomotor met 6k km: topkoffer, zijkoffers, mistlichten, extra windbescherming: €13.600
[ Voor 76% gewijzigd door DinX op 23-11-2011 11:20 ]
WT1200Z is tikfout veronderstel ik?
Grappig, dus 4k km slijtage staat gelijk aan bodemplaat + koffertassen + kleine knuffers + koplampbescherming bij die 2 2dehands modellen.
Dan zou ik toch voor de opties gaan. 4k km slijtage is niks IMHO.
Vind de 2dehands modellen eigenlijk nog altijd vrij prijzig. Ok ze hebben niet veel kilometers, maar je hebt wel de onzekerheid van 2dehands, je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.
Het belangrijkste in de keuze nieuw/2dehands lijkt mij de garantietermijn: hoe zit dat daarmee?
Grappig, dus 4k km slijtage staat gelijk aan bodemplaat + koffertassen + kleine knuffers + koplampbescherming bij die 2 2dehands modellen.
Dan zou ik toch voor de opties gaan. 4k km slijtage is niks IMHO.
Vind de 2dehands modellen eigenlijk nog altijd vrij prijzig. Ok ze hebben niet veel kilometers, maar je hebt wel de onzekerheid van 2dehands, je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.
Het belangrijkste in de keuze nieuw/2dehands lijkt mij de garantietermijn: hoe zit dat daarmee?
Ik zou voor de 2e optie gaan. Lekker veel opties, en weining KM's erop. Alleen weet je helaas nooit hoe er tijdens die 10k KM mee is gereden.DinX schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:48:
WD40 op alle delen die kunnen roesten en daarna zo weinig mogelijk wassen
Als ik kijk hoe vrienden van me met een demo/huur motor omgaan
Ikzelf ben daarintegen wel zuinig op de spullen van een ander, dus er kan ook netjes mee gereden zijn.
Edit:
Zoals hierboven vermeld, er hangt denk ik veel af van hoe de garantie is geregeld bij de 2e hands fietsen in vergelijking met de nieuwe motor.
[ Voor 7% gewijzigd door Maikel64 op 23-11-2011 11:52 ]
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Dit topic is gesloten.
![]()