Zou het nu doen. Als het toch moet, waarom niet gelijk. Straks is het een verschrikkelijk mooie dag, krijg je alsnog een bon ofzo. En misschien zijn de prijzen in de winter ook iets lager?Marc Rademaker schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:03:
[...]
Nu de vraag, nieuwe achterband erop voor de winter, of na de winter. Ik ben van plan om de motor praktisch stil te zetten voor 2 maanden. Misschien 2-3x rijden omdat het kan en om de accu in leven te houden."
Als je twijfelt als het wel goed is voor de band om zolang stil te staan kan je'm wat harder oppompen om vervorming tegen te gaan... no problema 
Of je gooit'em op een padockstand...
Of je gooit'em op een padockstand...
[ Voor 11% gewijzigd door ocdaan op 14-11-2011 20:35 ]
Ja, je hebt een stuurdemper ....dion_b schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:50:
[...]
Stuurdemper op een BMW K met bijna meter stuur?
Sowieso had ik niet het idee dat het vanuit het stuur kwam, eerder ergens lager...
Slingeren aan de voorkant kan ook duiden op een probleem aan de achterkant. Maar nieuwe voorveren en vorkolie kan ook al veel schelen. En, met 180 zit je wel aan de top van de fiets, die zal dan bijzonder zoekering worden.
Wise enough to play the fool
* DinX gaat waarschijnlijk z'n motor verwisselen ipv z'n banden
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Thanks voor de tips. Nu heb ik nog steeds geen actie ondernomen.dion_b schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:07:
[...]
Kan, maar dat is vaak ranzige meuk. Ben erg blij dat ik de mijne zelf gekocht had voor m'n tweede les. Vooral als het weer warmer wordt en iedereen zich doodzweet bij rondjes op de parkeerplaats is dat echt een pre.
Wel gelijk tip wat dat betreft: het pak wat a) betaalbaar is en b) zowel bij nat als droog en warm als koud weer goed is bestaat niet. Als je dus zoals ik denkt vooruit te kunnen met een allround-pak heb je het in de zomer te heet, in de winter te koud en in voor- en najaar regen je nat
Als je doorrijder wilt zijn wil je toch minimaal twee pakken hebben, neem dan nu eentje voor koud weer en als het warm wordt een tweede doorwaaipak kopen. Oh, en scoor ook een losse regenoverall
_@/'
Ik gok dat achterkant niet het probleem is, eerder imbalans tussen voor en achter - achter zit sinds maand of twee al een hyperpro demper.teacher schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:10:
[...]
Ja, je hebt een stuurdemper ....
Slingeren aan de voorkant kan ook duiden op een probleem aan de achterkant. Maar nieuwe voorveren en vorkolie kan ook al veel schelen. En, met 180 zit je wel aan de top van de fiets, die zal dan bijzonder zoekering worden.
Dat het standaard bij 180km/u bijzonder zoekerig zou worden verbaast me - het is in beginsel dezelfde fiets met dezelfde wielen en vering als de K100RT, en die kan nog 30km/u harder. Dat gezegd, was toch niet van plan structureel op dat soort snelheden te rijd
Verbruik viel trouwens alleszins mee, op m'n Autobahntank reed ik 1/5 bbk, 1/5 traag snelweg (Stau/werkzaamheden), 1/5 beperkt tot 120/130km/u en de resterende 2/5 165km/u+. Toch "maar" 1:16.7, dat is beter dan met windkracht 6 tegen over de Afsluitdijk met 130km/u en niet desastreus lager dan m'n gemiddelde van 1:18.5.
Oslik blyat! Oslik!
Dat dacht ik dus ook, totdat ik de eerste keer een pak van de rijschool aan deedSteephh schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:55:
Thanks voor de tips. Nu heb ik nog steeds geen actie ondernomen.Drukke avond weer. Ik denk dat ik de eerste paar keer zeker nog geen motorrijpak aanschaf. Eerst maar eens kijken hoe het bevalt.
Waarschijnlijk ga ik sowieso eerst maar eens in het tweedehands circuit rondkijken. Vind het zonde om al uit te kijken naar een nieuw pak als ik mijn gewenste postuur nog niet bereikt heb.
Geloof me, in veel gevallen wil je dit gewoon niet...
Ik heb toen even op marktplaats gekeken en een compleet pak (textiel) gekocht voor 50 euro, prima om te gebruiken, in de zomer niet te warm en in de winter even de wintervoering erin en gaan, ga je later veel rijden kun je alsnog een goed leren pak kopen.
Ik weet niet waar je woont, maar in huizen bijvoorbeeld kun je een leuke deal maken voor het complete rijbewijs, al heb ik daar geen ervaring mee.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Ik woon in Someren. Dorpje achteraf ergens zullen we maar zeggen.
Er zitten hier wel aantal rijscholen waarvan ín ieder geval 2 die ook motorrijlessen aanbieden. Is dus een kwestie van even rondbellen en kijken welke de leukste prijs biedt (icm met toch even gauw een kijkje op de site van het CBR).
Ik vermoed dat ik bij beide rijscholen ergens tussen de 1000-1250 euro kwijt zal zijn. Maar misschien dat ik een leuke winterdeal kan maken..
Wat betreft het pak: ik wacht dat toch nog even af. Misschien valt het mee en anders hoop ik een mooie deal op MP tegen te komen..
Ik vermoed dat ik bij beide rijscholen ergens tussen de 1000-1250 euro kwijt zal zijn. Maar misschien dat ik een leuke winterdeal kan maken..
Wat betreft het pak: ik wacht dat toch nog even af. Misschien valt het mee en anders hoop ik een mooie deal op MP tegen te komen..
[ Voor 13% gewijzigd door Steephh op 15-11-2011 08:38 ]
_@/'
Dit soort dingen kunnen echt overal aan liggen, een kleine slag in een van je wielen, een slect gebalanceerd wiel, een band die iets scheef is, een inbalans tussen voor en achterband, een iets kromme voorvork, een inbalans in de vering, een topkoffer etc etc...dion_b schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 01:22:
[...]
Ik gok dat achterkant niet het probleem is, eerder imbalans tussen voor en achter - achter zit sinds maand of twee al een hyperpro demper.
Dat het standaard bij 180km/u bijzonder zoekerig zou worden verbaast me - het is in beginsel dezelfde fiets met dezelfde wielen en vering als de K100RT, en die kan nog 30km/u harder. Dat gezegd, was toch niet van plan structureel op dat soort snelheden te rijd
Verbruik viel trouwens alleszins mee, op m'n Autobahntank reed ik 1/5 bbk, 1/5 traag snelweg (Stau/werkzaamheden), 1/5 beperkt tot 120/130km/u en de resterende 2/5 165km/u+. Toch "maar" 1:16.7, dat is beter dan met windkracht 6 tegen over de Afsluitdijk met 130km/u en niet desastreus lager dan m'n gemiddelde van 1:18.5.
Edit:
En wat betreft rijschoolpakken, ik heb eerst ook gewoon in een pak van de rijschool gelest, geen probleem. Stelletje pieperts hier, je moet mijn pak eens ruiken na 6 weken Balkan of een paar weekenden door de drek gepleurd te zijn
Wel heb ik vrij snel een eigen helm gekocht omdat alle helmen van de rijschool niet echt lekker zaten, de eerste keer dat ik bij de motorzaak een goed passende helm op kreeg was wel een "oh dus zo moet dat voelen"-momentje.
[ Voor 17% gewijzigd door DRAFTER86 op 15-11-2011 08:51 ]
Mailtje gestuurd naar de motorsloop in de buurt. Ik krijg nog 2000€ voor m'n FJR waarschijnlijk 
de XT komt dichter en dichter
2000? wat heb je er dan mee gedaanDinX schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:23:
Mailtje gestuurd naar de motorsloop in de buurt. Ik krijg nog 2000€ voor m'n FJR waarschijnlijk
105.000km rijden op 6,5 jaar, door weer en wind en pekel, schade door aanrijding in de file,...
schade dus. aan het eind van het blok ligt het nog niet. en hoeveel schade de pekel heeft gedaan?DinX schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:36:
[...]
105.000km rijden op 6,5 jaar, door weer en wind en pekel, schade door aanrijding in de file,...
Vergeet ook de kapotte 2de versnelling niet 
En de pekel, de gebruikelijke schade, Het blok wat helemaal grof is vanbuiten enzo
Maarja, het ding is helemaal afgeleefd. Boeit me verder ook niet, het ding is voor 90% woon-werkgebruik en is afgeschreven over 3 jaar (kan hier in België voor woon-werkverkeer).
Een andere motorsloop gaf 2000. Mijn eigen motorzaak zou em voor 1500-2000 aan Polen kunnen verkopen
Het blok zelf draait verder nog perfect. Ik doe er nog wekelijks 600km mee. Draait als aan naaimachientje
Iemand die er zelf wat tijd wil insteken heeft er een leuke fiets aan. Het grootste deel van de kosten die eraan zijn zijn namelijk werkuren. Die tweede versnelling zijn maar een paar koppelingsplaten, maar het is 2 dagen werk. Volledig herspuiten heb ik eens op 600-700 euro laten ramen, maar ook daar weer een dag werk om het kuipwerk eraf te halen en weer te monteren.
De schade zijn wat krassen op de tank, een beetje lak af boven de rechter knipper en een boutje door dat m'n windscherm recht houdt.
Ik vermoed dat ik 2000€ ga krijgen en dat ze hem daarna voor 2500€ als opknapmotor verkopen. Of voor onderdelen natuurlijk. Het blok is nog perfect (500€ ofzo), velgen, koffers, 2 zadels (waaronder een corbin),...
Iemand die er een paar weekends werk wil insteken heeft wel nog een erg leuke fiets waar nog met gemak 50.000km bij op de teller kunnen.
En de pekel, de gebruikelijke schade, Het blok wat helemaal grof is vanbuiten enzo
Maarja, het ding is helemaal afgeleefd. Boeit me verder ook niet, het ding is voor 90% woon-werkgebruik en is afgeschreven over 3 jaar (kan hier in België voor woon-werkverkeer).
Een andere motorsloop gaf 2000. Mijn eigen motorzaak zou em voor 1500-2000 aan Polen kunnen verkopen
Het blok zelf draait verder nog perfect. Ik doe er nog wekelijks 600km mee. Draait als aan naaimachientje
Iemand die er zelf wat tijd wil insteken heeft er een leuke fiets aan. Het grootste deel van de kosten die eraan zijn zijn namelijk werkuren. Die tweede versnelling zijn maar een paar koppelingsplaten, maar het is 2 dagen werk. Volledig herspuiten heb ik eens op 600-700 euro laten ramen, maar ook daar weer een dag werk om het kuipwerk eraf te halen en weer te monteren.
De schade zijn wat krassen op de tank, een beetje lak af boven de rechter knipper en een boutje door dat m'n windscherm recht houdt.
Ik vermoed dat ik 2000€ ga krijgen en dat ze hem daarna voor 2500€ als opknapmotor verkopen. Of voor onderdelen natuurlijk. Het blok is nog perfect (500€ ofzo), velgen, koffers, 2 zadels (waaronder een corbin),...
Iemand die er een paar weekends werk wil insteken heeft wel nog een erg leuke fiets waar nog met gemak 50.000km bij op de teller kunnen.
[ Voor 55% gewijzigd door DinX op 15-11-2011 10:07 ]
Verwijderd
Man dat blok kan makkelijk veel meer aan.
en net wat je zegt, nieuwe frictie platen en je bent waarschijnlijk van je versnellings bak probleem af.
maar uit welk jaar is ie?
2000 is namelijk wel erg weinig (of de schade moet zo zijn dat echt al je kuipwerk wel iets heeft, dan tikt het echt heel snel omhoog.
maar is het niet te overwegen een 2de hands brik te kopen voor woonwerk, en iets leuks voor wanneer je echt gaat motorrijden?
Of gezien je er toch maar 2000 voor terug krijgt.
Hem te houden, de versnellingsbak nakijken en er gewoon een XT1200 bij te zetten?
en net wat je zegt, nieuwe frictie platen en je bent waarschijnlijk van je versnellings bak probleem af.
2000 is namelijk wel erg weinig (of de schade moet zo zijn dat echt al je kuipwerk wel iets heeft, dan tikt het echt heel snel omhoog.
maar is het niet te overwegen een 2de hands brik te kopen voor woonwerk, en iets leuks voor wanneer je echt gaat motorrijden?
Hem te houden, de versnellingsbak nakijken en er gewoon een XT1200 bij te zetten?
juist als je dagelijks rijdt, is het toch wel erg handig om een goede fiets te hebben. En zakelijk zal het ook wel aantrekkelijk zijn als je hem in 3 jaar kan afschrijven.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:20:
No signature required.
Hangt er helemaal vanaf wat je mooi of praktisch vindt.dion_b schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:07:
Als je doorrijder wilt zijn wil je toch minimaal twee pakken hebben, neem dan nu eentje voor koud weer en als het warm wordt een tweede doorwaaipak kopen. Oh, en scoor ook een losse regenoverall
Ik heb een pak van Macna waarvan de jas in drie delen uit elkaar kunt halen en zo heb je er het gehele jaar iets aan. De broek bestaat uit twee lagen en de binnenbroek heb ik nu nog niet in gebruik omdat het nog niet nodig is.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een pak van in totaal 450 euro heb en dat het wellicht daarmee te maken heeft dat ik er het hele jaar mee kan rijden (+30 of -6, het kan allemaal).
Ik moet alleen mijn pak naar de stomerij brengen omdat deze vies is maar ik durf dat niet. Zometeen is dat ding niet meer waterdicht.
Ik heb ook een Jas van MACNA, prima voor in de winter e.d. maar als je gaat rijden zonder de voering gaat die een beetje klapperen bij de armen e.d. Helemaal als je ffe lekker doortrekt
Heb leer voor de droge dagen en de meeste ritjes, leer zit op een SS een stuk beter omdat het veeel minder wind vangt.
Heb leer voor de droge dagen en de meeste ritjes, leer zit op een SS een stuk beter omdat het veeel minder wind vangt.
Asus Zenbook i7 256gb
Hij is uit 2005. Net voor woon-werk wil ik een nieuwe hebben. Ik wil ook wel eens een andere motor, en die XT1200Z reed gewoonweg geweldig.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:20:
Reden om een nieuwe te kopen als woon-werker in België:
In België heb je als motorrijder een enorm belastingvoordeel in vergelijking met koekblikkers als het over woon-werk gaat. Met de auto kan je kiezen tussen de vaste vergoeding voor beroepsonkosten (zit voor mmij rond de 2500 euro) of een forfait peer km (0,15€ ofzo).
Als je de motor gebruikt voor woon-werk kan je alles wat er ook maar mee te maken heeft aangeven als beroepskosten voor het percentage beroepskilometers:
• afschrijving motor
• kosten financiering
• benzine (gemiddelde prijs van het jaar x km, dus geen forfaitair bedrag)
• verzekering
• wegentaks
• reisverzekering
• kledij
• banden
• onderhoud
• garage
• ....
Mijn FJR kostte bijvoorbeeld 14.000 euro (wij kennen geen BPM
Ik koop me nu dus een nieuwe motor. Die schrijf ik af op 3 jaar. Dat kan ik aangeven als beroepkosten in m'n aangifte van 2013, 2014 en 2015 (die van 2012 gaat over de onkosten van 2011, daar heb ik nog geen nieuwe motor). In 2013, 2014 en 2015 samengeteld krijg ik dan grofweg 12.000 - 13.000 euro terug (HRA niet meegeteld). Dat zet ik netjes aan de kant. In 2015 komt er dan een nieuwe auto (zonder financiering) van dat geld
Door een dure motor te financieren kan ik dus 4 jaar later een nieuwe auto kopen gewoon van de belastingteruggave
Op IRC verklaren sommigen me gek dat ik door weer en wind, hitte en koude met de motor naar m'n werk rij. Als je het bovenstaande leest snap je waarom
€3.300 beroepskosten met de auto tegenover €9.000+ euro met de motor
[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 15-11-2011 20:39 ]
Hoe kom jij in godsnaam aan 9000 € kosten per jaar? Heb dit zelf nu ook al 6 jaar op rij gedaan, weliswaar met een 2e hands motor (ook op 3 jaar afgeschreven). Maar mijn verdere kosten: kleding, onderhoud, toebehoren, ... en alles samen kom ik in het beste geval aan een goeie 4000 €.
Doe ik het misschien toch te braaf?
Even heel grofweg geteld. Ik deed toen een 25.000km per jaarYouk schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:42:
Hoe kom jij in godsnaam aan 9000 € kosten per jaar? Heb dit zelf nu ook al 6 jaar op rij gedaan, weliswaar met een 2e hands motor (ook op 3 jaar afgeschreven). Maar mijn verdere kosten: kleding, onderhoud, toebehoren, ... en alles samen kom ik in het beste geval aan een goeie 4000 €.
• motor: €15.000 / 3 jaar = 5.000
• benzine: 200 dagen x 110 km x 0,06 l x €1,40 = 1.850
• verzekering: €1.200
• kledij: €750 (kan afgeschreven worden op 1 jaar)
• banden: €1.000 (2-3 achterbanden, voorband, werkuren)
• onderhoud: €500
• prullaria (poetsmiddel, een busje olie, slot, alarm,...): €500
Dan zit je al snel aan 11.000 euro. Ik gaf aan dat 80-85% van mijn kilometers woon-werk waren (was in e praktijk ook zo). Dan zit je rond de 9.000€ per jaar.
Dit is de eerste keer ingevuld op het belastingkantoor zelf.
Je moet wel echt álle bonnetjes zien bij te houden. Al is het maar €10 voor een nieuwe helmmuts, €15 voor een bus RainX,... Veel van die kleintjes maken op een jaar toch een paar €100.
Sinds een jaar woon ik in een appartement met garagebox erbij. Die maakt voor 10% uit voor m'n hypotheek. Wel, 80% van die 10% gaat de volgende keer gewoon m'n belastingbrief op. M'n motor staat altijd in die garage.
[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 15-11-2011 20:57 ]
Loopt inderdaad aardig op zo.
Je doet een heel stuk meer kilometers dan ik (50 km/dag), dus onderhoud, banden, benzine gaat bij jou een stuk harder. Ook jouw motor is een heel stuk duurder. En voor verzekering + pechhulp kom ik maar aan 260 €.
Dat van die garage wist ik nog niet dat zelfs dat mogelijk was, wel interessant.
Je doet een heel stuk meer kilometers dan ik (50 km/dag), dus onderhoud, banden, benzine gaat bij jou een stuk harder. Ook jouw motor is een heel stuk duurder. En voor verzekering + pechhulp kom ik maar aan 260 €.
Dat van die garage wist ik nog niet dat zelfs dat mogelijk was, wel interessant.
Als Belg moet je goed zijn in belastingenYouk schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:56:
Loopt inderdaad aardig op zo.
Vandaag maar een thuiswerk dag van gemaakt. Voelde me niet helemaal top, maar het schijnt ook glad te zijn op de wegen 
Opletten dus!
Opletten dus!
Het viel hier (Belgisch Limburg) goed mee. Al het gras wit bevroren, rijm op de daken, maar de wegen waren ok. Denk dat het -3 of -2 was toen ik vertrok.MailMan schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:17:
Vandaag maar een thuiswerk dag van gemaakt. Voelde me niet helemaal top, maar het schijnt ook glad te zijn op de wegen
Opletten dus!
De Sint is weer in het land!
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Kom op m'n werk aan...
"Hu?! Ben je met de motor?! Er waren meldingen van gladheid vanochtend!"
Moah... om 7u misschien
Het parkeerdek van een supermarkt is overigens wel helemaal wit
"Hu?! Ben je met de motor?! Er waren meldingen van gladheid vanochtend!"
Moah... om 7u misschien
Het parkeerdek van een supermarkt is overigens wel helemaal wit
[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 16-11-2011 10:34 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat was lekker glijden vanmorgen 
Laat de winter maar komen.
Volgende week nieuwe schijven+blokken voor.
Weer 600 euro lichter.
Laat de winter maar komen.
Volgende week nieuwe schijven+blokken voor.
Weer 600 euro lichter.
Ik had nergens last van vanmorgen. Thuis stond de buitenthermometer op 0,5°C, op de motor was het i.c.m. met Gerbing's lekker warm.
Bij mij thuis (A'dam Oost) was het nog niet glad, wel gestrooid. In Westpoort stond wel rijp hier en daar. Zolang je niets wilds doet niets aan de hand. Kijk, als het diepe sneeuw is of volle ijsplaten, dan wordt het tijd om te twijfelen, maar zover zijn we nog lang niet.
Oslik blyat! Oslik!
Hmmm. gisteren en eergisteren weer eens met de motor gegaan (auto voor de deur is te gemakkelijk, maar dat is binnenkort weer over).
Als er nu echt gestrooid gaat worden dan moet ik echt de motor weer eens schoonmaken (kettingprut
) en insprayen tegen de pekel. /geen zin
Als er nu echt gestrooid gaat worden dan moet ik echt de motor weer eens schoonmaken (kettingprut
sorry ...maar ik houd het na 25 jaar voor gezien ,
Ik rijd er te weinig op..zal het vast en zeker gaan missen (staat als een paal boven water) maar het is niet anders.
Nu kan er iemand anders nog jaren lang gebruik maken van m'n trouwe 2 bander
Ik rijd er te weinig op..zal het vast en zeker gaan missen (staat als een paal boven water) maar het is niet anders.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Oh crap, hoop stiekem dat er niet gestrooid is... Heb ook niets van die prut gezien.
Tussen Delft en Den Haag hebben we het dan over.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mooie brommerd! Het is dat ik er al een heb, anders was ik ervoor gegaan denk ik. En mijn broer wil ook graag een motor, maar dat wordt vast een echtscheiding, dus ik zeg maar niets...scorpio schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:45:
sorry ...maar ik houd het na 25 jaar voor gezien ,![]()
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
@steve rij je daar vaak? Wat voor motor? En MF sticker?
Ik tussen Rijswijk en Zoetermeer. Neuh, niet echt iets gezien, maar een collega wees me er wel op dat er gestrooid zou zijn..steveman schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:27:
Oh crap, hoop stiekem dat er niet gestrooid is... Heb ook niets van die prut gezien.
[ Voor 9% gewijzigd door NaN op 16-11-2011 14:42 ]
bij 5' gaan ze al strooien dus ja der is vast gestrooid
en toch kan het nog ijzelen dus je moet er gewoon op bedacht blijven dat je zomaar aan het glijden kan gaan.
en toch kan het nog ijzelen dus je moet er gewoon op bedacht blijven dat je zomaar aan het glijden kan gaan.
Dank je ..is ook een mooie , maar goed . Ik wil nu doorzetten en hoop dat hij wordt verkocht .mphilipp schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:55:
[...]
Mooie brommerd! Het is dat ik er al een heb, anders was ik ervoor gegaan denk ik. En mijn broer wil ook graag een motor, maar dat wordt vast een echtscheiding, dus ik zeg maar niets...
Vandaar ook dat ik er weinig voor vraag, hoe eerder weg hoe beter ...anders stiekem blij dat ie niet wordt verkocht
maar heb nu eenmaal besloten dat ie weg gaat en dan is het beste dat hij zsm weg is.
en je hebt gelijk ..stook maar niet in een goed huwelijk hihi
[ Voor 5% gewijzigd door scorpio op 16-11-2011 15:07 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Hier hebben ze ook gestrooid. Wel handig, had een beetje een verstopte neus. Komt het altijd lekker van los
Hier leg die bende zelfs op de fietspaden. Over een uurtje naar huis op de motor ipv met de auto. Ben benieuwd hoe dat gaat...
Zow, net weer een stukje door het bos naar huis geploegd met de NTV, lekker alle kanten op zwalken 
Mensen kijken wel wat raar als dr een wegmotor met topkoffer achterop door het bos komt
Mensen kijken wel wat raar als dr een wegmotor met topkoffer achterop door het bos komt
leeg
Niet zo heel vaak, woon-werk doe ik liever per trein of op de fietswillem169 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:10:
@steve rij je daar vaak? Wat voor motor? En MF sticker?
Eerder met een blauwe MT-03 en nu een zwarte Hornet '11. En uiteraard géén "ik ben dyslcleptisch"-sticker
Best leuk dat MF hoor, maar ook niet meer dan dat.
Ook jammer dat niet-ingewijden steeds "Hè MF? dat staat toch niet voor Mother Fucker?!"
Of iemand wijs maken dat je een dubbel paspoort hebt, en dat je uit Moldavie komt. Kijken of ze het doorhebben dat je dat met een V schrijftsteveman schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:16:
[...]
Best leuk dat MF hoor, maar ook niet meer dan dat.
Ook jammer dat niet-ingewijden steeds "Hè MF? dat staat toch niet voor Mother Fucker?!"
Nog steeds geen bericht van die KTM toko trouwens, dus ik vraag me af of de deal wel doorgaat over die KTM 950 Adv. Telefoon word niet beantwoord en mn mail van vorige week maandag krijg ik ook geen reactie op. Beetje apart, seizoens sluiting of vakantie ofzo
[ Voor 18% gewijzigd door Widow op 16-11-2011 17:27 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Was het die tent in gelderland?Widow schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:26:
[...]
Of iemand wijs maken dat je een dubbel paspoort hebt, en dat je uit Moldavie komt. Kijken of ze het doorhebben dat je dat met een V schrijftverder komt er op mn volgende motor geen MF sticker meer, in al die jaren 1x gespot ofzo, iedereen die ik spot in dat topic reageert niet
nou dan geloof ik het wel.
Nog steeds geen bericht van die KTM toko trouwens, dus ik vraag me af of de deal wel doorgaat over die KTM 950 Adv. Telefoon word niet beantwoord en mn mail van vorige week maandag krijg ik ook geen reactie op. Beetje apart, seizoens sluiting of vakantie ofzo
And it goes BRAAAAAPP!
*kijkt op google images*
Omg begint het oosten van het land al bij Amersfoort? Maar dan was het inderdaad die tent daar ja. Ik ga morgen nog wel ff een paar keer proberen te bellen, anders houd het echt op.
Dubbel paspoort
Toch grappig om met dit weer naar elkaar te gebaren dat het koud is
't Is mooi geweest voor dit jaar... of die zogenaamde global climate change moet nog wat moois in petto hebben
Toch grappig om met dit weer naar elkaar te gebaren dat het koud is
't Is mooi geweest voor dit jaar... of die zogenaamde global climate change moet nog wat moois in petto hebben
Hij heeft het nu druk. heb ff geduld tot men goed en wel in december zit. Heb je nou een aanbetaling gedaan of niet? Zo ja dan heb je de bike hoor. Zo nee, toch maar ff doen dan.Widow schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:03:
[...]
*kijkt op google images*
Omg begint het oosten van het land al bij Amersfoort? Maar dan was het inderdaad die tent daar ja. Ik ga morgen nog wel ff een paar keer proberen te bellen, anders houd het echt op.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ken de zaak niet hoor, maar een aanbetaling doen als een zaak nergens op reageert? Lijkt mij dat ze op dit moment druk zijn met andere dingen en dat zijn vaak zaken met de financieen... en niet omdat het zo goed gaat. Bij mij gaan in ieder geval de alarmbelletjes rinkelen in dit soort gevallen. (als ze al niet reageren als ze een motor kunnen verkopen, hoe reageren ze dan wel niet als je garantie wilt claimen...)ROFLASTC schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:21:
[...]
Hij heeft het nu druk. heb ff geduld tot men goed en wel in december zit. Heb je nou een aanbetaling gedaan of niet? Zo ja dan heb je de bike hoor. Zo nee, toch maar ff doen dan.
Grrr, had behoorlijk koude handen vanochtend
Ik wil Gerbing's kopen, maar die krengen zijn dus 270 euro als je ze met accu's wilt hebben... Maar even een 12v-aansluiting op de accu maken kan ik ook niet. Worden die spullen trouwens meegeleverd als je de handschoenen koopt?
Waarom kan je het niet op de accu aansluiten?Marc Rademaker schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:13:
Grrr, had behoorlijk koude handen vanochtendIk wil Gerbing's kopen, maar die krengen zijn dus 270 euro als je ze met accu's wilt hebben... Maar even een 12v-aansluiting op de accu maken kan ik ook niet. Worden die spullen trouwens meegeleverd als je de handschoenen koopt?
Bij de T5 zit de hele bekabeling voor de (motor)-accu en een 4 stands controller erbij. Dat laatste raad ik toch wel aan en dat heeft de G3 niet. Let alleen even op dat er aan de binnenkant van de handschoen een rits zit die met een beetje pech een stukje van je huid meeneemt als je ze aantrekt
Ik zat ook nog even na te denken over die kleine accu's. Heeft als voordeel dat je minder/niet loopt te klooien me bekabeling, maar je moet ze volgens mij elke 1-2u opladen. Dat betekent voor mij elke dag. Aangezien ik daar niet zo'n zin aan heb en vermoed dat ze na een paar maanden steeds korter gaan werken, vind ik de aansluiting op de accu prima.
Omdat ik 0,0 weet van elektrische verbindingenMailMan schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:17:
[...]
Waarom kan je het niet op de accu aansluiten?
Maar als alles erbij zit, is het dus niet zo 'heel' moeilijk (lees, met wat hulp van iemand die er meer van weet moet het wel lukken?) Ik wil namelijk warme handjes hebben, dan is er met dit weer niks aan de handBij de T5 zit de hele bekabeling voor de (motor)-accu en een 4 stands controller erbij. Dat laatste raad ik toch wel aan en dat heeft de G3 niet. Let alleen even op dat er aan de binnenkant van de handschoen een rits zit die met een beetje pech een stukje van je huid meeneemt als je ze aantrekt
Ik zat ook nog even na te denken over die kleine accu's. Heeft als voordeel dat je minder/niet loopt te klooien me bekabeling, maar je moet ze volgens mij elke 1-2u opladen. Dat betekent voor mij elke dag. Aangezien ik daar niet zo'n zin aan heb en vermoed dat ze na een paar maanden steeds korter gaan werken, vind ik de aansluiting op de accu prima.
Die 12volts aansluiting is volgens mij super easy, gewoon ffe je zadel optillen (eventueel ook tank). Kabel bevestigen op de accu(kruiskopschroevendraaier) en een beetje wegwerken.
Asus Zenbook i7 256gb
Maar om iets aan te sluiten op de accu hoef je ook niets te weten over elektrische verbindingen. Gewoon de accuklem los draaien, de bijgeleverde draad netjes met een oogje eronder zetten, en weer vastdraaien. Zorg dat de plus nergens tegenaan komt (even ervan uit gaande dat de min net als bij een auto aan het frame vast zit) en gaan met die banaan. Als je toch bezig bent, kun je gelijk even de aansluitkabel van de acculaderaansluiten.
Ik heb op mijn Hornet een elektronische scottoiler en een optimate-kabel op de accu aangesloten. Het moeilijkste was nog het losmaken van de rubberen flap die over de accu zit.
Ik heb op mijn Hornet een elektronische scottoiler en een optimate-kabel op de accu aangesloten. Het moeilijkste was nog het losmaken van de rubberen flap die over de accu zit.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als je wat van computers weet moet dit zelfs nog wel lukken. Er staat zelfs op de draden die naar de accu gaan welke accupool je eerst los moet halen (Min altijd eerst los en dan plus. Bij het vastzetten eerst plus en dan pas min).
Het stelt echt niets voor. Je drukt een zekering in het apparaat van de Gerbing (is bijgeleverd en als je alleen handschoenen gebruikt is het de laagste zekering, staat in het boekje).
Het is misschien alleen even zoeken hoe je makkelijk bij de accu van je motort komt en dan draai je de min en plus los, druk je plaatjes van de Gerbing kabel ertussen en schroef je het weer vast. Denk gewoon even na over hoe je de kabels wil laten lopen. Maar als je weleens een pc hebt gebouwd dan moet dat niet onbekend aanvoelen
Oh en zorg dat je niet te krappe Gerbings koopt anders knellen je vingers af. Ik heb van Rev'it een L, maar van Gerbing een S. Is een beetje aan de krappe kant, maar ik wilde mn handvaten goed kunnen voelen en bij de M kan ik hem gewoon van m'n hand aftrekken ondanks het klittenband rond de pols. USA maten vallen altijd groot uit.
Het stelt echt niets voor. Je drukt een zekering in het apparaat van de Gerbing (is bijgeleverd en als je alleen handschoenen gebruikt is het de laagste zekering, staat in het boekje).
Het is misschien alleen even zoeken hoe je makkelijk bij de accu van je motort komt en dan draai je de min en plus los, druk je plaatjes van de Gerbing kabel ertussen en schroef je het weer vast. Denk gewoon even na over hoe je de kabels wil laten lopen. Maar als je weleens een pc hebt gebouwd dan moet dat niet onbekend aanvoelen
Oh en zorg dat je niet te krappe Gerbings koopt anders knellen je vingers af. Ik heb van Rev'it een L, maar van Gerbing een S. Is een beetje aan de krappe kant, maar ik wilde mn handvaten goed kunnen voelen en bij de M kan ik hem gewoon van m'n hand aftrekken ondanks het klittenband rond de pols. USA maten vallen altijd groot uit.
[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 17-11-2011 10:00 ]
Ik rijd sinds kort vaak een uur lang 's ochtends, en momenteel is dat _koud_.... Nu heb ik al 2 paar dikke sokken aan en moffen aan het stuur, maar eigenlijk zoek ik ook nog de been- en handkappen voor mijn motor (NT650V Deauville); ik heb echter geen idee waar te beginnen met zoeken (online). Japparts heeft ze in ieder geval niet op de site staan, bij Ebay of marktplaats is het ook speld -> hooiberg.
Ik kan wel bij de dealer binnen lopen maar dan weet ik zeker dat ik de hoofdprijs betaal
Iemand enig idee?
Ik kan wel bij de dealer binnen lopen maar dan weet ik zeker dat ik de hoofdprijs betaal
Iemand enig idee?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik bedoelde meer dat als 'ie al een betaling had gedaan dat het ding er echt nog wel is. Maar idd moeten ze wel een serieuze business runnen en tijdig op klanten reageren enzo. Ik ken ze daar een beetje vandaar dat ik het nog wel vertrouw.theHoff schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:13:
[...]
Ik ken de zaak niet hoor, maar een aanbetaling doen als een zaak nergens op reageert? Lijkt mij dat ze op dit moment druk zijn met andere dingen en dat zijn vaak zaken met de financieen... en niet omdat het zo goed gaat. Bij mij gaan in ieder geval de alarmbelletjes rinkelen in dit soort gevallen. (als ze al niet reageren als ze een motor kunnen verkopen, hoe reageren ze dan wel niet als je garantie wilt claimen...)
And it goes BRAAAAAPP!
Dingen op je accu aansluiten vind ik ook altijd zo'n gedoe. Ik ga eens op zoek naar een elegantere oplossing, iets als dit:

Bij mij is het aansluiten op de accu een gekloot omdat ie redelijk verstopt zit (half onder de tank; wat dachten die BMW ingenieurs?). Maar buiten dat is het veel handiger om één draad te hebben naar zo'n zekeringkastje waar vanuit je alles netjes, overzichtelijk én gezekerd kunt aansluiten. Tuurlijk zit er meestal wel een zekeringhouder in de draad van een electrisch apparaat, maar dit is veel fijner. Ook handig als je de accu er even uit wilt halen, of iets tijdelijk wilt aansluiten om te testen.
Ik ben al aan het kijken bij Conrad enzo. Ik vond iets dergelijks bij een botenshop. Je moet alleen nog een massastrip hebben om makkelijk de massa te verbinden.

Bij mij is het aansluiten op de accu een gekloot omdat ie redelijk verstopt zit (half onder de tank; wat dachten die BMW ingenieurs?). Maar buiten dat is het veel handiger om één draad te hebben naar zo'n zekeringkastje waar vanuit je alles netjes, overzichtelijk én gezekerd kunt aansluiten. Tuurlijk zit er meestal wel een zekeringhouder in de draad van een electrisch apparaat, maar dit is veel fijner. Ook handig als je de accu er even uit wilt halen, of iets tijdelijk wilt aansluiten om te testen.
Ik ben al aan het kijken bij Conrad enzo. Ik vond iets dergelijks bij een botenshop. Je moet alleen nog een massastrip hebben om makkelijk de massa te verbinden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb vanmorgen in de auto besloten dat mijn motor in winterslaap gaat. Ik heb geen pekelfiets, en dat wil ik ook zo houden. De afgelopen 2 nachten was het kwik onder 0, en de gemeenten geven allemaal aan genoeg zout op voorraad te hebben. En dat zullen we weten ook! Ze hadden dus al flink gestrooid, en op de rotondes hadden ze volgens mij een paar extra rondjes gereden. I kid you not, er lag een laag van een cm dik op die rotondes!
Om mijn motor maar niet aan die rotzooi bloot te stellen, ga ik zaterdag maar aan de slag om nog eens flink te poetsen, te smeren, en dan mag ze lekker een paar maanden uitrusten.
Om mijn motor maar niet aan die rotzooi bloot te stellen, ga ik zaterdag maar aan de slag om nog eens flink te poetsen, te smeren, en dan mag ze lekker een paar maanden uitrusten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb de mijne afgelopen zaterdag weg gezet in de garage. Op de paddockstand, voldoende lucht in de bandjes, tank (nagenoeg) vol, ketting gesmeerd en op wat kritische puntjes (die al wat roestig zijn
) wat siliconespray gespoten. Motorhoes eroverheen getrokken en de accu aan de druppellader gehangen om straks in het voorjaar er weer vers uitgehaald te kunnen worden (of voor de verkoop, ik twijfel of ik hem ga houden of toch ga verkopen).
Vaak bu'j te bang!
Net eindelijk aan de lijn gehad, hij had mn mail wel gezien maar had het idd druk. Ik ga een aanbetaling doen voor die KTM en dan moet ik even kijken of ik bijvoorbeeld komend weekend mn VFR die kant al op rij, heeft ie dat allemaal vast staan. Ik weet alleen niet of het slim is om dat te doen? Komend weekend is het qua weer nog wel te doen om ff die kant op te knallen op mn VFR. En dan eind december de KTM halen die ff betere windbescherming heeft, mits het weer het toelaat.ROFLASTC schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:21:
[...]
Hij heeft het nu druk. heb ff geduld tot men goed en wel in december zit. Heb je nou een aanbetaling gedaan of niet? Zo ja dan heb je de bike hoor. Zo nee, toch maar ff doen dan.
Stop met die verhalen over de motor in de winterstand! De twijfel is namelijk groot om hetzelfde te doen, maar dan ben ik ban dat ie er pas februari en met wat pech pas in maart weer eruit komt
En al die tijd moet ik met die klotetrein...
Of je koopt een pekelfiets voor erbij. Maar dat ben ik niet van plan. Het is niet eens het weer dat me tegenhoudt. Wel de winterbandenplicht in Duitsland, gladheid, en die troep die ze op de weg uitstrooien.
Ik blijf gewoon doorrijden. Zolang er geen sneeuw, ijzel, ... is geen probleem. Gewoon wat rustiger aan doen.
De dagen dat het echt niet anders kan neem ik de wagen. Maar dan zit ik al snel aan een verdubbeling van mijn reistijd (en dat voor slechts 25 km enkel).
De dagen dat het echt niet anders kan neem ik de wagen. Maar dan zit ik al snel aan een verdubbeling van mijn reistijd (en dat voor slechts 25 km enkel).
Iemand ervaring met een laptop vervoeren op een motor (buikschuiver)?
Tanktas lijkt me moeilijk omdat je dan bijna het instrumentenpaneel niet meer kan zien?
Rugzak kan wel, maar word dat niet heel zwaar vanwege de gebogen houding?
Topkoffer?
Tanktas lijkt me moeilijk omdat je dan bijna het instrumentenpaneel niet meer kan zien?
Topkoffer?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Het apparaat is idd niet zomaar weg maar 'm vastzetten op jouw naam is wel handig. Hoop mensen die nu voor beurten winterstop dingen enz langskomen, MX dingen om nog af te handelen enz enz. Hij met z'n 3 matties kunnen dan met de beste wil van de wereld niet alles zomaar afwerken.Widow schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:24:
[...]
Net eindelijk aan de lijn gehad, hij had mn mail wel gezien maar had het idd druk. Ik ga een aanbetaling doen voor die KTM en dan moet ik even kijken of ik bijvoorbeeld komend weekend mn VFR die kant al op rij, heeft ie dat allemaal vast staan. Ik weet alleen niet of het slim is om dat te doen? Komend weekend is het qua weer nog wel te doen om ff die kant op te knallen op mn VFR. En dan eind december de KTM halen die ff betere windbescherming heeft, mits het weer het toelaat.
And it goes BRAAAAAPP!
Mijn laptop zit alle dagen in mijn tanktas. Samen met mijn lunch, een paar schoenen, regenhandschoenen, slot, en nog wat kleine meuk. Heb wel een asus met slechts 12" scherm, dus is een vrij klein ding. Maar lukt perfect. Schoenen in het onderste vak en de laptop in het bovenvak, zo is er extra demping voor de laptop.
Dit alles op een VFR, dus geen buikschuiver maar toch sport-toer. En ik heb geen enkel probleem om mijn tellers te zien.
Heb trouwens deze tas:
Dit alles op een VFR, dus geen buikschuiver maar toch sport-toer. En ik heb geen enkel probleem om mijn tellers te zien.
Heb trouwens deze tas:
Rugzak kan prima, zo vervoerde ik vaak mijn 14inch laptop. Ga nu voor een andere laptop a 4.3kgEJVL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:47:
Topkoffer?

Heb deze, kan je nog uitklappen zegmaar.
Asus Zenbook i7 256gb
Ik doe weer iets anders, een 15" laptop in een rugzak (Apple/Incase met laptopvak voor 17"). Die knoopte ik vroger met de rughengsels op mijn bagagerekje en knoopte de heupband vast om de passagiershandvatten, op mijn huidige VFR heb ik een 40L topkoffer waar het makkelijk in past. De huidige methode lijkt me iets betrouwbaarder, maar achterop binden werkte eigenlijk wel prima
Jij had toch niet zo'n enorm nieuwe/dure fiets? Dan kun je ook overwegen om gewoon door te rijden. Van tevoren even insprayen met wat meuk en af en toe even de koude tuinslang erop en verder accepteren dat op termijn her en der wat corrosie zal plaatsvinden.Marc Rademaker schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:13:
Stop met die verhalen over de motor in de winterstand! De twijfel is namelijk groot om hetzelfde te doen, maar dan ben ik ban dat ie er pas februari en met wat pech pas in maart weer eruit komtEn al die tijd moet ik met die klotetrein...
Als je veel rijdt schrijft dat ding harder af door de km's dan door de pekel als het goed is
Ik heb geen problemen met een tanktas met laptop er in op m'n ZXR 400. De tellers kan ik wel blijven zien.EJVL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:47:
Topkoffer?
Let er op dat je de sterke magneten van die tas niet te dicht in de buurt van je laptop laat komen, want ik vraag me af hoe goed dat voor de data op je schijf is.
Een rugzak op de motor raad ik niet aan, op het moment dat je van de motor af valt (ook al is niemand dat van plan) ben je niet zo blij met al die harde spullen in je rugzak.
Ik weet niet hoe het ding werkt wat ie aansluit, zelf prefereer ik het toch wel als alles word geschakeld met het contact. Iets ingewikkelder, maar dan staat het ook echt uit wanneer je het contact omdraait.Ghostrider schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:56:
Die 12volts aansluiting is volgens mij super easy, gewoon ffe je zadel optillen (eventueel ook tank). Kabel bevestigen op de accu(kruiskopschroevendraaier) en een beetje wegwerken.
Ben anders al een paar keer bijna van mn motor afgereden omdat een andere MFfer blij aan het wijzen wasWidow schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:26:
[...]
Of iemand wijs maken dat je een dubbel paspoort hebt, en dat je uit Moldavie komt. Kijken of ze het doorhebben dat je dat met een V schrijftverder komt er op mn volgende motor geen MF sticker meer, in al die jaren 1x gespot ofzo, iedereen die ik spot in dat topic reageert niet
nou dan geloof ik het wel.
Ik ken iemand die met snowboarden is gevallen, een flesje verkeerd in zn rug heeft gekregen en een wervel had gebroken. Het kan dus wel degelijk goed fout gaat, maar dat is met een waardeloze rugzak met een normale jas.-DG- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:21:
[...]
Ik heb geen problemen met een tanktas met laptop er in op m'n ZXR 400. De tellers kan ik wel blijven zien.
Let er op dat je de sterke magneten van die tas niet te dicht in de buurt van je laptop laat komen, want ik vraag me af hoe goed dat voor de data op je schijf is.
Een rugzak op de motor raad ik niet aan, op het moment dat je van de motor af valt (ook al is niemand dat van plan) ben je niet zo blij met al die harde spullen in je rugzak.
Als je met rugbeschermer rijd lijkt mij het geen probleem. Bij een goede rugzak, bedoelt voor op de motor, is de kant tegen je rug ook verstevigd met hard materiaal (heeft mn Kriega iig). Het is absoluut belangrijk dat je er over nadenkt, maar met de juiste spullen moet het gewoon kunnen
Zelf gebruik ik voor woonwerk verkeer een rugzak. Voor een vakantie / weekend heb ik een tanktas en een tas op de buddy:
[ Voor 4% gewijzigd door M14 op 17-11-2011 19:39 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
rij met af en toe met een camelbak rugtas rond. en vroeg me af wat de toevoeging was van de militaire lijnM14 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:31:
Ik ken iemand die met snowboarden is gevallen, een flesje verkeerd in zn rug heeft gekregen en een wervel had gebroken. Het kan dus wel degelijk goed fout gaat, maar dat is met een waardeloze rugzak met een normale jas.
Als je met rugbeschermer rijd lijkt mij het geen probleem. Bij een goede rugzak, bedoelt voor op de motor, is de kant tegen je rug ook verstevigd met hard materiaal (heeft mn Kriega iig). Het is absoluut belangrijk dat je er over nadenkt, maar met de juiste spullen moet het gewoon kunnen.
Zelf gebruik ik voor woonwerk verkeer een rugzak. Voor een vakantie / weekend heb ik een tanktas en een tas op de buddy:
[afbeelding]
[afbeelding]
maar daar zit ook een rugplaat in. maar volgens mij kan je er op schieten en dan blijft het nog heel
3mm dik zwaar plastic achtig spul met een strip aluminium erop vastgemaakt
maar ik heb hem voornamelijk voor tijdens het rijden vocht toevoer en als je afstap dat ik wat zooi uit me topkoffer mee kan zeulen.
Ik duw zo'n Camelbekzek in de bochel van m'n pak, schuimrubber er uit, slurpie slurpie er in.
Zéééér relaxt! (In de zomer met name
)
Zéééér relaxt! (In de zomer met name
Toffe tas, die komt op mijn verlanglijstje!Ghostrider schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:18:
[...]
Rugzak kan prima, zo vervoerde ik vaak mijn 14inch laptop. Ga nu voor een andere laptop a 4.3kg
[afbeelding]
Heb deze, kan je nog uitklappen zegmaar.
Vaak bu'j te bang!
Absoluut! ik poog dan wel de boel wat koel te houden want lang stilstaan in een zomerzonnetjesteveman schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:20:
Ik duw zo'n Camelbekzek in de bochel van m'n pak, schuimrubber er uit, slurpie slurpie er in.
Zéééér relaxt! (In de zomer met name)
And it goes BRAAAAAPP!
Wat voor meuk? En nee, zo heel duur is ie niet, heeft zelfs al pekel gezien, zichtbaar op het blok, radiator, maar niet extreem. Wil best doorrijden, maar vooral gladheid/ijzel/sneeuw baart me zorgen..Rukapul schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:12:
[...]
Jij had toch niet zo'n enorm nieuwe/dure fiets? Dan kun je ook overwegen om gewoon door te rijden. Van tevoren even insprayen met wat meuk en af en toe even de koude tuinslang erop en verder accepteren dat op termijn her en der wat corrosie zal plaatsvinden.
Als je veel rijdt schrijft dat ding harder af door de km's dan door de pekel als het goed is
Denk dat 12v aansluiting wel gaat lukken, even kijken of ik die gerbings zaterdag ergens kan kopen voor ongeveer 150 euro..
Spullen meenemen doe ik inmiddels met een speciale rugzak, m'n 13" mbp en m'n schoenen plus wat kleine bende past er prima in
Hmm, dilemma ivm die XT1200Z
In m'n vaste motorzaak staat er een XT1200Z SE te koop voor €10.250 (Special Edition dus met extra lampenset, onderplaat, miniknippers, zijkoffers, winddeflectors, koplampprotector). Hij is 1 jaar oud (duh) met maar 11.500km op de teller.
Zo wordt het prijsverschil met een nieuwe wel heel groot. Nu nadenken, een nieuwe of die 2de hands
Voor dat prijsverschil kan ik er valbeugels, akra, topkoffers,... bijnemen
In m'n vaste motorzaak staat er een XT1200Z SE te koop voor €10.250 (Special Edition dus met extra lampenset, onderplaat, miniknippers, zijkoffers, winddeflectors, koplampprotector). Hij is 1 jaar oud (duh) met maar 11.500km op de teller.
Zo wordt het prijsverschil met een nieuwe wel heel groot. Nu nadenken, een nieuwe of die 2de hands
[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 18-11-2011 08:53 ]
Tsjah een nieuwe motor kopen is behoorlijke kapitaalvernietiging toch? Hoewel dat in België misschien iets genuanceerder ligt.Direct die tweedehandse kopen en pimpen die hap! (ik neem aan dat je accesoires etc ook kan aftrekken?DinX schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:53:
Hmm, dilemma ivm die XT1200Z
Had hem van ebay US. stukken goedkoper als in NL. Zit ook een regenhoes e.d. in weggewerkt-tom-562 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:50:
[...]
Toffe tas, die komt op mijn verlanglijstje!
[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 18-11-2011 11:13 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Mja, het is al meteen 21% die je niet meer moet betalen. En inderdaad, accessoires kunnen voor mij ook gewoon mee in de beroepskostenDRAFTER86 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:10:
[...]
Tsjah een nieuwe motor kopen is behoorlijke kapitaalvernietiging toch? Hoewel dat in België misschien iets genuanceerder ligt.Direct die tweedehandse kopen en pimpen die hap! (ik neem aan dat je accesoires etc ook kan aftrekken?)
Meuk zou ik op moeten zoekenMarc Rademaker schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:56:
[...]
Wat voor meuk? En nee, zo heel duur is ie niet, heeft zelfs al pekel gezien, zichtbaar op het blok, radiator, maar niet extreem. Wil best doorrijden, maar vooral gladheid/ijzel/sneeuw baart me zorgen..
Als neerslag ook blijft liggen op het wegdek dan komt er ook een moment dat ik het opgeef. (Dan kom ik ook nauwelijks veilig meer weg.)
Gladheid blijft altijd een moeilijk onderwerp. Zelf blijf ik altijd zo lang als mogelijk op de motor zitten maar dit gaat iedere winter wel gepaard met een aantal verrassingen. Zo rij je lekker op knap asfalt en ineens ligt er een ijslaag onder de wielen. Het blijft gevaarlijk en iedere bocht is per definitie gevaarlijk (zo benader ik het dan weer).
Goed opletten en het liefst vers rubber om de velgen en dan kan het wel. Mijn voorkeur ligt qua banden nog altijd op de R45 banden van Bridgestone. Dat zijn de banden waar ik het minst uitbreek in bochten. De vorige winter heb ik geen problemen gehad behalve dan één keer bij ons in de straat. Toen lag er een dikke in elkaar gereden sneeuwlaag die zorgde ervoor dat ik bijna niet weg kwam. Maar goed, toen ik de straat uit was heb ik ook geen problemen meer gehad.
Het blijft toch wel iets geks hoor dat in de sneeuw rijden.
Goed opletten en het liefst vers rubber om de velgen en dan kan het wel. Mijn voorkeur ligt qua banden nog altijd op de R45 banden van Bridgestone. Dat zijn de banden waar ik het minst uitbreek in bochten. De vorige winter heb ik geen problemen gehad behalve dan één keer bij ons in de straat. Toen lag er een dikke in elkaar gereden sneeuwlaag die zorgde ervoor dat ik bijna niet weg kwam. Maar goed, toen ik de straat uit was heb ik ook geen problemen meer gehad.
Het blijft toch wel iets geks hoor dat in de sneeuw rijden.
Dank je, ik wist al niet waar die krassen op de bovenkant van mn hand vandaan kwamen...MailMan schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:17:
[...]
Bij de T5 zit de hele bekabeling voor de (motor)-accu en een 4 stands controller erbij. Dat laatste raad ik toch wel aan en dat heeft de G3 niet. Let alleen even op dat er aan de binnenkant van de handschoen een rits zit die met een beetje pech een stukje van je huid meeneemt als je ze aantrekt
kabeltje eruit ritsje weer dicht. nooit geen kras gezien op mijn handPostman81 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:20:
[...]
Dank je, ik wist al niet waar die krassen op de bovenkant van mn hand vandaan kwamen...Misschien even een stukje leukoplast oid over die rits plakken...
Zo, vandaag lekker aan de slag geweest met poetsen, afspuiten, nog eens napoetsen, drogen, alle bewegende dingen smeren, aftanken, opbokken, anti-corrosiespray op de daarvoor gevoelige plekken gespoten, ketting extra gesmeerd, scottoiler bijgevuld, en de bandenspanning gecontroleerd.
Samengevat: winterslaap.
Binnenkort nog even een (goedkoper) hoes halen tegen het stof, en misschien de optimate eraan hangen.
Tot na de winter.
Samengevat: winterslaap.
Binnenkort nog even een (goedkoper) hoes halen tegen het stof, en misschien de optimate eraan hangen.
Zo, net bij een andere motorzaak geweest, die willen nog 1500€ geven voor de FJR. Die 1500-2000 van m'n huidige motorzaak lijkt dus juist te zijn 
Doorrijden nu tot de achterband echt gevaarlijk wordt en hem dan achterlaten
Doorrijden nu tot de achterband echt gevaarlijk wordt en hem dan achterlaten
[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 19-11-2011 15:54 ]
Meer mensen die gladheid ervaren in de regio Nijmegen? Met de fiets al een forse lowsider gemaakt, en met de motor een paar keer een wegglippende band gehad.
Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat ze in Nijmegen "nat strooien". Op het industrieterrein kon ik zowat schaatsen op straat, terwijl een zijstraat van het zelfde materiaal, maar geen onderdeel van een doorgaande route, gewoon stroef was.
Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat ze in Nijmegen "nat strooien". Op het industrieterrein kon ik zowat schaatsen op straat, terwijl een zijstraat van het zelfde materiaal, maar geen onderdeel van een doorgaande route, gewoon stroef was.
Ja, heb het idee dat door de mist alles spiegelglad is. Achterband gaat alle kanten op.
Vanochtend ffe een stukje cruisen... dacht dat het water niet zo diep was
Kon gelukkig opgehaald worden, bougie en bougiedop vervangen toen was die weer ok
Vanochtend ffe een stukje cruisen... dacht dat het water niet zo diep was
Kon gelukkig opgehaald worden, bougie en bougiedop vervangen toen was die weer ok
Asus Zenbook i7 256gb
Ik merkte het vanochtend toen ik mn motor even door de achtertuin een heuveltje op moest rijden. Achterkant begon spontaan te glijden, dat heb ik nog nooit gehad hier. Volgens mij zijn het gewoon de temperaturen in combinatie met de mist, alles is glad en nat!winkelwagen schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:10:
Meer mensen die gladheid ervaren in de regio Nijmegen? Met de fiets al een forse lowsider gemaakt, en met de motor een paar keer een wegglippende band gehad.
opzich heb ik geen probleem met natte dingen, maar wel als ze koud zijn..
Ik heb trouwens iemand gevonden die wel interesse heeft in mn VFR, maar die heeft net zn rijbewijs. Ik vraag me af of het dan verstandig is om hem op mn VFR te laten rijden bij deze temperaturen
Ziet er leuk uit, waar is dat?
[ Voor 12% gewijzigd door Widow op 19-11-2011 22:24 ]
Ik zou hem dan sowieso in de middag laten rijden als het overdag 8 graden of warmer is. Dan weet je in ieder geval zeker dat er nergens meer ijs ligt. Of je laat hem de volledige vraagprijs betalen voor hij mag rijden. Brokken is natuurlijk dokken, alleen zorgen dat je dat goed geregeld hebt.Ik heb trouwens iemand gevonden die wel interesse heeft in mn VFR, maar die heeft net zn rijbewijs. Ik vraag me af of het dan verstandig is om hem op mn VFR te laten rijden bij deze temperaturen
Ters chelling, met een "ontheffing" a 10eu kan je daar gewoon vrij rijden.
Vond het vandaag trouwens op klinkers behoorlijk glad, beetje gas en rechtuit gleed ik al alle kanten op. Haakse bocht met noppen beetje gas was gigantische drift
[ Voor 27% gewijzigd door Ghostrider op 19-11-2011 22:54 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik hoop dat de aankomende week de weg weer vrij is van mist. De afgelopen week was bagger met die uitzichtloze troep en mag dan ook wel voorbij zijn.
Nat, koud en erger dan de vorst. Deze kou trekt langzaam maar zeker het pak in doordat het natte ellende is. Een bivakmuts is kansloos aangezien deze nat wordt en het ademen dus moeilijker en moeilijker zal gaan.
Dinsdag moet het gewoon goed zijn aangezien ik 80Km per rit voor de boeg heb en in het donker (Uitje van het werk in de vorm van een workshop BBQ'en).
Mijn omgeving begint trouwens sinds vandaag over de gladheid en dat ik moet stoppen. Ieder jaar weer een terugkerend ritueel en dit jaar is geen uitzondering. Ik blijf de halve zool van de familie en dat zal zo blijven ook.
Wanneer snappen mensen dat het rijden op de motor een way of life is? Als ik een dag niet op dat ding zit dan is deze niet compleet, er gaat niets boven een brok vermogen op twee wielen en of het nu vriest, mistig of een zomers dagje is, rijden is wat de dag een dag maakt.
Nat, koud en erger dan de vorst. Deze kou trekt langzaam maar zeker het pak in doordat het natte ellende is. Een bivakmuts is kansloos aangezien deze nat wordt en het ademen dus moeilijker en moeilijker zal gaan.
Dinsdag moet het gewoon goed zijn aangezien ik 80Km per rit voor de boeg heb en in het donker (Uitje van het werk in de vorm van een workshop BBQ'en).
Mijn omgeving begint trouwens sinds vandaag over de gladheid en dat ik moet stoppen. Ieder jaar weer een terugkerend ritueel en dit jaar is geen uitzondering. Ik blijf de halve zool van de familie en dat zal zo blijven ook.
Wanneer snappen mensen dat het rijden op de motor een way of life is? Als ik een dag niet op dat ding zit dan is deze niet compleet, er gaat niets boven een brok vermogen op twee wielen en of het nu vriest, mistig of een zomers dagje is, rijden is wat de dag een dag maakt.
Doe mij maar lekkere mist.
Heeeerlijk karren
En t vriest dan in ieder geval niet
Vandaag stroomslurpertjes gehaald voor de motor in de vorm van verwarmde handschoenen
Heeeerlijk karren
En t vriest dan in ieder geval niet
Vandaag stroomslurpertjes gehaald voor de motor in de vorm van verwarmde handschoenen
Hey, ook hier?Widow schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:22:
[...]
Ik heb trouwens iemand gevonden die wel interesse heeft in mn VFR, maar die heeft net zn rijbewijs. Ik vraag me af of het dan verstandig is om hem op mn VFR te laten rijden bij deze temperaturen
Slopen is kopen uiteraard maar dat is natuurlijk absoluut niet de intentie
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
mensen kijken je nog raarder aan als je zegt met ijzel liever op een motor te zitten dan in een autobazs2000 schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:51:
Ik hoop dat de aankomende week de weg weer vrij is van mist. De afgelopen week was bagger met die uitzichtloze troep en mag dan ook wel voorbij zijn.
zogauw de voorwielen van een auto hun grip verliezen ga je. als je dat met de motor heb kan je gas geven voor meer gripvraag achter en minder voor, waardoor je voorband weer grip terug kan pakken. je kan je lichaamsgewicht gebruiken. en dan heb je nog dat je hem naar links of rechts kan sturen
het is even oefenen maar daarna
En als je juist moet stoppen?
Lang leve de nx met noppen
Heb me afgelopen winter meer vermaakt op de motor dan in de zomer....
Overal langsraggen.... Gaat dat ding plat is er niks aan de hand.... Misschien voor volgend jaar een " echte" ktm of een husky, met net ff wat meer pit
Lang leve de nx met noppen
Heb me afgelopen winter meer vermaakt op de motor dan in de zomer....
Overal langsraggen.... Gaat dat ding plat is er niks aan de hand.... Misschien voor volgend jaar een " echte" ktm of een husky, met net ff wat meer pit
Ik hoop ook dat het weer een beetje bijdraaitbazs2000 schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:51:
Reed pas met een jongen samen tijdens een les die had al een AVD gehad maar die was gezakt, hij reed niet echt lekker door was de klacht. Nu kan dat wel kloppen, want hij haalde op veel punten behoorlijk de snelheid eruit. Zo erg zelfs dat ik in de bochten even wat bij moest remmen (I know, mag niet) om te voorkomen dat ik erop knalde
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
afgelopen winter zijn er volgens mij 2 maanden geen examens afgenomen. sowieso voor motor maar volgens mij zelfs voor auto..Gertjan. schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:31:
[...]
Ik hoop ook dat het weer een beetje bijdraaitIk moet over 1,5 week op voor mijn AVD, bij de rijschool zeiden ze al dat er een kans bestaat dat het wordt afgelast, maar dat lijkt mij toch behoorlijk sterk.
Reed pas met een jongen samen tijdens een les die had al een AVD gehad maar die was gezakt, hij reed niet echt lekker door was de klacht. Nu kan dat wel kloppen, want hij haalde op veel punten behoorlijk de snelheid eruit. Zo erg zelfs dat ik in de bochten even wat bij moest remmen (I know, mag niet) om te voorkomen dat ik erop knalde(en deze keer lag het niet aan mijn afstand).
De wereld is kleinD4V3 schreef op zondag 20 november 2011 @ 01:03:
[...]
Hey, ook hier?Ik zou het niet doen als ik jou was
Slopen is kopen uiteraard maar dat is natuurlijk absoluut niet de intentieEn als ik er ook nog mee terug moet naar D en Haag dan wil ik er uiteraard alleen mee rijden als het weer het ook toe laat
* Will_M kijkt even naar buiten....
En ziet dat 't klopt. Met die mist hier is 't wereldje érg klein
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit topic is gesloten.
![]()