Voor een beginners motor zou ik persoonlijk juist voor iets wendbaars gaan, op een stabiel frame (hier geld wel de vuist regel hoe moderner hoe beter) met een goede rempartij.
Gaan rijden met de gedachte "ga waarschijnlijk vallen" is de verkeerde instelling.
daarvoor monteer je maar 2 van die crashprotectors (100€)
als je budget niet te groot is, zoek een oudere suz bandit 600,
heb je het iets breder, honda hornet of (of een wat bravere cbf500) een oudere fazer6.
Dit soort motoren zijn degelijk in elkaar gezet, hebben moderne remmen vergeleken met oudere modellen als diversions etc etc.
maar het belangrijkste, en dit meen ik, koop iets dat je aanspreekt.
Iets gaan rijden omdat het goedkoop is, moet niet je uitgangspunt zijn.
Je moet iets kopen omdat je denkt dat je daar veel lol mee zal gaan hebben.
Op die manier zal je veel meer gaan rijden, meer Kms maken, en veel sneller "leren" motorrijden.
heb je het geld niet
*PRO TIP*
stel je hebt maar 1500, maar de motor die je wilt is 3000.
vraag je moeder (of degene die het meest bezorgt is om je gezondheid in je directe familie kringen)
om geld bij te leggen voor een veiligere motor,
dik het gerust een beetje aan, op motor x van 1500 heb ik de kans in een spectaculaire vuurbal aan mijn einde te komen (zunne vuurbal jonguh in brabant) en met motor y van 3000 is het allemaal een stuk veiliger...
daarna op schuld gevoel in praten en presto, 3000 voor je leuke motor
Gaan rijden met de gedachte "ga waarschijnlijk vallen" is de verkeerde instelling.
daarvoor monteer je maar 2 van die crashprotectors (100€)
als je budget niet te groot is, zoek een oudere suz bandit 600,
heb je het iets breder, honda hornet of (of een wat bravere cbf500) een oudere fazer6.
Dit soort motoren zijn degelijk in elkaar gezet, hebben moderne remmen vergeleken met oudere modellen als diversions etc etc.
maar het belangrijkste, en dit meen ik, koop iets dat je aanspreekt.
Iets gaan rijden omdat het goedkoop is, moet niet je uitgangspunt zijn.
Je moet iets kopen omdat je denkt dat je daar veel lol mee zal gaan hebben.
Op die manier zal je veel meer gaan rijden, meer Kms maken, en veel sneller "leren" motorrijden.
heb je het geld niet
*PRO TIP*
stel je hebt maar 1500, maar de motor die je wilt is 3000.
vraag je moeder (of degene die het meest bezorgt is om je gezondheid in je directe familie kringen)
om geld bij te leggen voor een veiligere motor,
dik het gerust een beetje aan, op motor x van 1500 heb ik de kans in een spectaculaire vuurbal aan mijn einde te komen (zunne vuurbal jonguh in brabant) en met motor y van 3000 is het allemaal een stuk veiliger...
daarna op schuld gevoel in praten en presto, 3000 voor je leuke motor