Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 307 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.919 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

Voor een beginners motor zou ik persoonlijk juist voor iets wendbaars gaan, op een stabiel frame (hier geld wel de vuist regel hoe moderner hoe beter) met een goede rempartij.

Gaan rijden met de gedachte "ga waarschijnlijk vallen" is de verkeerde instelling.
daarvoor monteer je maar 2 van die crashprotectors (100€)

als je budget niet te groot is, zoek een oudere suz bandit 600,
heb je het iets breder, honda hornet of (of een wat bravere cbf500) een oudere fazer6.

Dit soort motoren zijn degelijk in elkaar gezet, hebben moderne remmen vergeleken met oudere modellen als diversions etc etc.

maar het belangrijkste, en dit meen ik, koop iets dat je aanspreekt.

Iets gaan rijden omdat het goedkoop is, moet niet je uitgangspunt zijn.
Je moet iets kopen omdat je denkt dat je daar veel lol mee zal gaan hebben.
Op die manier zal je veel meer gaan rijden, meer Kms maken, en veel sneller "leren" motorrijden.

heb je het geld niet
*PRO TIP*
stel je hebt maar 1500, maar de motor die je wilt is 3000.
vraag je moeder (of degene die het meest bezorgt is om je gezondheid in je directe familie kringen)
om geld bij te leggen voor een veiligere motor,
dik het gerust een beetje aan, op motor x van 1500 heb ik de kans in een spectaculaire vuurbal aan mijn einde te komen (zunne vuurbal jonguh in brabant) en met motor y van 3000 is het allemaal een stuk veiliger...
daarna op schuld gevoel in praten en presto, 3000 voor je leuke motor

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40

DinX

Motormuis

Waarom zou een duurdere motor veiliger zijn ? Met normaal rijden loop je helemaal niet tegen berperkingen aan zoals een slap frame enzo. En bij een ongeval gaat die fiets van 15.000 er echt niet beter uitkomen dan eentje van 1500 hoor :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Misschien doe je er voorzichtiger mee, maar dat is het enigste wat ik kan verzinnen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50
Gewoon iets kopen wat je leuk lijkt, over een jaar wil je toch iets anders :+
Natuurlijk kun je dan je eerste weer verkopen, maar aangezien een motorfiets vrijwel niks kost in de verzekering/wegenbelasting kun je ze ook gewoon gebroederlijk naast elkaar in de tuin zetten. Dan heb je dus net als ik binnen een jaar drie motoren in de tuin staan :)
Dat gecombineerd met twee andere motorrijdende huisgenoten maakt dat het met pakweg 12 motoren in de tuin soms lastig manoeuvreren is :)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Als je 'm stuk rijdt heb je en een kapotte motor én een schuld van 1500 :9~

iRacing Profiel

Verwijderd

DinX schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:21:
Waarom zou een duurdere motor veiliger zijn ? Met normaal rijden loop je helemaal niet tegen berperkingen aan zoals een slap frame enzo. En bij een ongeval gaat die fiets van 15.000 er echt niet beter uitkomen dan eentje van 1500 hoor :)
ga voor de grap eens op een oudere GSXF750 zitten
en dan op een moderne Bandit 650

je kan in een bocht op het oude model gewoon het frame voelen werken (er zit altijd beweging in natuurlijk)
en hoewel dit geen direct gevaar opleverd, geeft een moderner frame je veel meer een gevoel van vertrouwen.

En inderdaad het ligt aan je intentie van rijden.
Maar beter iets op de "groei" te kopen en daar langer mee kunnen doen.

als na 3 ritjes al te zijn uitgekeken op de motor

• DinX

DinX

Motormuis

Mijn eerste fiets was een XJ600S waar ik 25.000km mee gereden heb (een tijdlang woon-werk). Ik zou niet meteen zeggen dat dat weggesmeten geld geweest is. Voor een 2500 euro heb ik 2 jaar lang een perfecte beginnersfiets gehad. Ja, het frame was slap, ja hij staat misschien niet binnen 2 meter stil, maar ik heb me die keuze nooit beklaagd. Als je net je motorrijbewijs hebt zijn de eerste 1-2 jaar sowieso leuk, ongeacht de motor.

Ik heb na 2 jaar gewoon een nieuwe fiets gekocht en nog een degelijke inruil gekregen voor de oude. Dat is dan weer het voordeel van die typische beginnersfietsen, er zijn altijd kopers voor. Ik heb voor 1000€ (2500 aankoop - 1500 verkoop) 2 jaar lang kunnen rondrijden. Ik durf zelfs zeggen dat je nóg defensiever leert rijden op zo'n fiets. Je weet dat je met meer marge moet rijden.

En je raakt sowieso uitgekeken op een fiets. Ik rij nu meer dan 6 jaar met m'n FJR (105.000 km) en wil nu ook wel eens wat anders. De volgende wordt normaal gezien een XT1200Z. Iets helemaal anders, met een stuk minder PK's, minder luxe,...

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 10-11-2011 10:36 ]

Verwijderd

die grote all/offroad classe word eindelijk echt interessant

Waar vroeger de R1200GS heer en meester was.
Zijn nu ook een Tiger1200, XT1200 en er gaangeruchten van een Adventure 1200 rond.
wat zou het kicken zijn als Aprillia zijn V4 ook in een offroad zou zetten, een pegasso op steroide!

Heb je al op die XT1200 gereden?

• DinX

DinX

Motormuis

Ja, kort verslagje staat x aantal pagina's terug

DinX in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

[ Voor 46% gewijzigd door DinX op 10-11-2011 12:53 ]

• M14
  • Laatst online: 13:44

M14

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:17:

heb je het geld niet
*PRO TIP*
vraag je moeder (of degene die het meest bezorgt is om je gezondheid in je directe familie kringen)
dik het gerust een beetje aan, op motor x van 1500 heb ik de kans in een spectaculaire vuurbal aan mijn einde te komen (zunne vuurbal jonguh in brabant) en met motor y van 3000 is het allemaal een stuk veiliger...
Dit vind ik dus totale bullshit.... Stel dat je dat op die manier doet en je gooit die fiets plat. Je had al 1500 euro schuld, immers kon je geen cent meer kwijt, en nu de schade er nog bij ook.

Ik ben van mening dat wanneer je een motor, of auto, gaat aanschaffen, het niet op de cent moet passen. Er zijn altijd bijkomende kosten en wanneer het niet loopt zoals verwacht moet je dat ook kunnen opvangen. Zeker als je er van afhankelijk bent als vervoersmiddel voor bijvoorbeeld werk. Geld uitgeven wat je niet hebt is dan niet slim.

Kortom, die 1000 of 1500 uitgeven wat je kunt missen, of er gewoon niet aan beginnen en door sparen of meer inkomsten genereren. Heel vervelend, maar that's life.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58
M14 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:12:
[...]

Dit vind ik dus totale bullshit.... Stel dat je dat op die manier doet en je gooit die fiets plat. Je had al 1500 euro schuld, immers kon je geen cent meer kwijt, en nu de schade er nog bij ook.

Ik ben van mening dat wanneer je een motor, of auto, gaat aanschaffen, het niet op de cent moet passen. Er zijn altijd bijkomende kosten en wanneer het niet loopt zoals verwacht moet je dat ook kunnen opvangen. Zeker als je er van afhankelijk bent als vervoersmiddel voor bijvoorbeeld werk. Geld uitgeven wat je niet hebt is dan niet slim.

Kortom, die 1000 of 1500 uitgeven wat je kunt missen, of er gewoon niet aan beginnen en door sparen of meer inkomsten genereren. Heel vervelend, maar that's life.
Eens.
Ik heb ook wel meer geld te besteden, ik kan ook een motor van een paar duizend kopen.
Maar ik heb ook een vrouw en 2 jonge kinderen en daar wil ik toch wat geld voor in reserve hebben, dan kan ik een dure motor kopen en weinig overhouden of een iets minder dure motor en genoeg overhouden.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Voor een beginners motor zou ik persoonlijk juist voor iets wendbaars gaan, op een stabiel frame (hier geld wel de vuist regel hoe moderner hoe beter) met een goede rempartij.

Gaan rijden met de gedachte "ga waarschijnlijk vallen" is de verkeerde instelling.

heb je het iets breder, honda hornet of (of een wat bravere cbf500) een oudere fazer6.

Dit soort motoren zijn degelijk in elkaar gezet, hebben moderne remmen vergeleken met oudere modellen als diversions etc etc.

Op die manier zal je veel meer gaan rijden, meer Kms maken, en veel sneller "leren" motorrijden.

heb je het geld niet
*PRO TIP*
zou eerder voor een goedkoop zwabberhok met een goedkope helm gaan :Y je rijd niet te hard door de wind herrie. en je motor voelt niet als helemaal veilig waardoor je nog enige marge erin bouwt bij het leren.

koop je een nieuwe fiets met strak frame en ankers als remmen met abs. zal je heel anders leren rijden :Y

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-01 14:09
bazs2000 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:34:
(...)

Probleempunten: (...) het knipperlicht wil nog weleens automatisch uit gaan. Al is dat laatste bij Yamaha toch al een probleem. Mijn Virago 1100 heeft er ook last van. :X
Volgens mij is dat een feature en geen bug mankement. Het is weer even geleden dat ik de XV750 had, maar die had dat ook gewoon.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:28

-tom-562

Oliesjeik

Ik loop op 1 of andere manier ook altijd te kutten met de knipperlichten van de oudere Yamaha's. Op de XJ550 van m'n huisgenoot en een RD350LC waar ik een tijdje geleden een dag op gereden heb, heb ik nog nooit fatsoenlijk de knipperlichten uit gekregen

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

heb je het geld niet
*PRO TIP*
Dat meen je niet toch???

Als je het geld niet hebt. Dan moet je niet motor rijen. Lenen is zoooo not done. (maar dat is mijn mening)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29

Bob

Tylen schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:33:
[...]

Dat meen je niet toch???

Als je het geld niet hebt. Dan moet je niet motor rijen. Lenen is zoooo not done. (maar dat is mijn mening)
2nd that. Je gaat toch eens op je gezicht gaan en wat ga je dan doen? Ook weer geld lenen om je motor op te lappen terwijl je oude lening nog niet eens is afbetaald?

• frankivo
Bob schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:47:
[...]

2nd that. Je gaat toch eens op je gezicht gaan en wat ga je dan doen? Ook weer geld lenen om je motor op te lappen terwijl je oude lening nog niet eens is afbetaald?
En dan was het nog die (schijn)veilige motor ook :P

iRacing Profiel

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Staat nu zoiets te koop op MF. Een Hornet met schade, van iemand die de motor nog niet eens afbetaald had, en geen geld meer heeft om hem te repareren (ook 1e motor). Best zonde imo.

Vaak bu'j te bang!

• dion_b
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Dit gaat alleen op als je een motor als speelgoed koopt. Als je een motor als vervoersmiddel koopt, zijn zaken als geld (verbruik, onderhoud) en bruikbaarheid (ook als het nat is) minimaal even belangrijk.

Met ongeacht welke motor ga je lol hebben, zolang dat kreng maar rijdt. En als je een motor echt gebruikt, maak je de kms vanzelf. Ik heb om volgens jou 'foute' redenen een motor gekocht 15 maanden terug. Ding is niet mooi, niet meest spannende wat ik kon verzinnen, maar 16k km verder (na dit weekend 17k :P ) door weer, wind, sneeuw en ijs durf ik wel te beweren dat ik eea geleerd heb, sterker nog dat ik meer geleerd heb dan mooiweerrijders op buikschuivers die bij de eerste druppel, blad of kou ermee stoppen. En wonder boven wonder, ik heb ook verdomd veel lol gehad erop, al is het niet die dikke chopper waar ik van droom :P

Compromis tussen deze twee standpunten: motivatie.

Ik was gemotiveerd omdat ik "moest", omdat ik dat ding gewoon als primair vervoersmiddel kocht. Jij was gemotiveerd omdat je iets kocht wat je aansprak, wat tot je hart sprak. Als die motivatie er is, ongeacht waar de motivatie vandaan komt, komt het wel goed :)

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nouja, motorrijden an sich is sowieso niet goedkoop. Denk aan alle slijtagedelen. Het rijden van een kleine auto is goedkoper.
Maar idd, met zelfs de meest brakke motor kan je meer lol beleven dan 99,9% van alle auto's

Vaak bu'j te bang!

• M14

M14

-tom-562 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:43:
Nouja, motorrijden an sich is sowieso niet goedkoop. Denk aan alle slijtagedelen. Het rijden van een kleine auto is goedkoper.
Maar idd, met zelfs de meest brakke motor kan je meer lol beleven dan 99,9% van alle auto's
Daar ben ik het dan ook weer niet mee eens ;). Denk dat er genoeg sportieve auto's zijn die leuker rijden dan een goedkoop oud hok met 2 wielen :P.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Het is allemaal 'in the eye of the beholder'. Zoals Dion schrijft kan je inderdaad een hoop rationaliseren, maar een deel ook niet. Dat is juist het mooie eraan, imho.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

M14 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:56:
[...]

Daar ben ik het dan ook weer niet mee eens ;). Denk dat er genoeg sportieve auto's zijn die leuker rijden dan een goedkoop oud hok met 2 wielen :P.
Leuke sportieve auto's koop je niet voor <1000 euro. Daarom zeg ik ook, 99,9%

Vaak bu'j te bang!

• M14

M14

Dat staat niet in je stelling ;).

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:07
KaWaReZ schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:47:
[...]

Zx10 of een z1000?
Z10 heb je niet :+

Zx10 is wat zwaarder, heeft teveel power voor zn remmen (lees: de remmerij is wat minder tov gewicht en wat ie kwa vermogen heeft). Eenmaal gewend is t een heerlijke fiets, blok is ook vrij simpel kwa techniek (ok, ok, voor mij ondertussen wel :+ )
Maar zoals met elke motor : als je respectloos aan t gas gaat hengsten straft ie je af.
Als je een grietje hebt zit zo'n 10 best aardig (heb ik me laten vertellen).
Tis de voorloper van de 1100.

Mocht je meer willen weten over die fiets, dm maar ff. Ben een freak wat de 10 betreft :)
Jij hebt toch een 10.5 of is het inmiddels al een 11 :9 :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-tom-562 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:43:
Hangt af van waar je woont. Als je ook parkeerkosten mee moet reken kan dat nogal anders uitpakken, om nog maar te zwijgen van verloren tijd in de file.

Bij ons was door die parkeerkosten (geen 2e vergunning per huishouden toegestaan, parkeren EUR 3/u van 9u-21u 6 dagen per week, en dichtbijzijndste gratis plek ruim kwartier fietsen verderop) geen tweede auto mogelijk.
Yup. Dat had ik zelfs met de afgeragde CBF500jes van de rijschool. Stuurden en versnelden zo zompig dat het leek alsof er 1-2 sec vertraging zat tussen iets doen en daadwerkelijk uitvoeren ervan door de motor. Waardeloze rotdingen (ook in vergelijking met andere lesmotoren). En toch leuk ;)

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:11:
[...]

Hangt af van waar je woont. Als je ook parkeerkosten mee moet reken kan dat nogal anders uitpakken, om nog maar te zwijgen van verloren tijd in de file.

Bij ons was door die parkeerkosten (geen 2e vergunning per huishouden toegestaan, parkeren EUR 3/u van 9u-21u 6 dagen per week, en dichtbijzijndste gratis plek ruim kwartier fietsen verderop) geen tweede auto mogelijk.

[...]

Yup. Dat had ik zelfs met de afgeragde CBF500jes van de rijschool. Stuurden en versnelden zo zompig dat het leek alsof er 1-2 sec vertraging zat tussen iets doen en daadwerkelijk uitvoeren ervan door de motor. Waardeloze rotdingen (ook in vergelijking met andere lesmotoren). En toch leuk ;)
en bij jou blijft een oude motor langer staan dan een glimmende nieuwe :X

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee, n=1 en die ene is nog niet gejat ;)

De motor ernaast is nog ouder en afgeragder (Honda GL1000 uit 1977), maar stiekem veel mooier dan de mijne.

Oslik blyat! Oslik!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:52

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Marc Rademaker schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:43:
[...]

Het zelf koud krijgen is een ander verhaal, maar ook niks wat een thermoshirtje van 5 euro kan verhelpen. Waarschijnlijk zit je dan tot 10-12 graden warm zit in je leren pakkie. Mij lijkt het zonde, in september en oktober waren er echt veel mooie dagen om te rijden, ondanks dat het < 20 graden was.
Banden krijg je wel warm, alleen de randen warm krijgen duurt ffe wat langer. Afgelopen tijd is het echt nog warm zat om te rijden. Ben nu wel overschakeld naar textiel omdat het bij leer toch wel erg naar binnen "waait"

Asus Zenbook i7 256gb

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Bij mij was het ook simpel rekenen om tot de conclusie te komen dat de motor goedkoper is dan al het andere vervoer (fiets of benenwagen zijn geen alternatieven).

Afstand woning tot werk: 26Km
Parkeergelegenheid werk: Auto geen, motor in parkeergarage
Ritprijs motor woon-werk: 4 euro (dat is dus heen en terug)
Kosten alternatief vervoer: Trein (Retour = 14 ~ 16 euro)

De auto is geen optie doordat deze niet in de parkeergarage kan staan. Dan mag de auto dus voor 17 euro per dag op een parkeerplaats worden gezet. Dan blijft er natuurlijk nog de trein over als alternatief (als het echt glad is dan doe ik dat). De retourprijs is tussen de 14 en 16 euro (weet het niet precies) en de reistijd is 2x die van de motor. Het duurt een uur om met de trein in Sloterdijk te komen tegen 26 tot 30 minuten op de motor. De trein zelf rijdt wel redelijk snel maar ik moet wel eerst naar het station fietsen of lopen etc.

De motor is in mijn geval echt wel goedkoper (over de verzekering en wegenbelasting maar niet te spreken want je lacht je rot). Het openbaar vervoer is maar duur en log en niet handig en die motor staat er altijd. Wat moet je ervoor over hebben? Wel, iedere morgen ben je ongeveer 10 minuten kwijt aan kleding goed aantrekken.

* bazs2000 is nogal een mierenneuker en heeft hier 10 minuten voor nodig.

Als het echt koud wordt dan heb ik nog meer tijd nodig omdat ik dan nog alle randjes van de kleding afga om er zeker van te zijn dat er geen rijwind tussen komt. Het is lastig als je met -3 80Km (afstand, niet snelheid) moet rijden terwijl de rijwind naar binnen komt. Ik moet aan het eind van de maand naar Nijmegen en ik houd er nu al rekening mee dat het misschien zal vriezen. Brrrrr. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

bazs2000 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 06:37:
* bazs2000 is nogal een mierenneuker en heeft hier 10 minuten voor nodig.

Als het echt koud wordt dan heb ik nog meer tijd nodig omdat ik dan nog alle randjes van de kleding afga om er zeker van te zijn dat er geen rijwind tussen komt. Het is lastig als je met -3 80Km (afstand, niet snelheid) moet rijden terwijl de rijwind naar binnen komt. Ik moet aan het eind van de maand naar Nijmegen en ik houd er nu al rekening mee dat het misschien zal vriezen. Brrrrr. :P
Aha, ik dacht dat ik hier de enige in was, maar ik heb er ook minimaal 10 minuten voor nodig voordat ik me goed heb ingepakt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 07:49:
[...]

Aha, ik dacht dat ik hier de enige in was, maar ik heb er ook minimaal 10 minuten voor nodig voordat ik me goed heb ingepakt.
Hehe, mij kost het ook redelijk wat tijd. Vooral nu ik met muziek in rijd :P Ik heb me er inmiddels bij neergelegd, maar zoals vandaag heb ik het heerlijk warm op de motor, okay een klein beetje koude handen, maar verder lekker warm. En dat is me wel wat waard!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46
Cheapass handbeschermers: snij een colafles doormidden, over de lengte richting. Tataaah, 2 handbeschermers die je met tape vast kan zetten :+ dan zitten je handen uit de wind, en ook uit de kou.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:30
[...]

* Steephh ziet zich al helemaal zitten op een motor als hij dat zo leest.. 8)
Vanavond toch maar eens kijken naar de prijzen van de rijscholen in de buurt.. En even contact opnemen en kijken of ze geen leuke winteraanbiedingen hebben. :)

_@/'

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Mijn theorie gehaald van morgen! Met 4 foutjes, mocht er max 6 hebben. Met een domme fout de rest weet ik niet welke het zijn.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
T-Rhidon schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:40:
Mijn theorie gehaald van morgen! Met 4 foutjes, mocht er max 6 hebben. Met een domme fout de rest weet ik niet welke het zijn.
Theorie voor je bromfiets dan? Want met de motor is het volgens mij gewoon 5.

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Nee hoor voor de motor :P. Wat moet ik hier anders dan. Zijn er 6 hoor ;)

Quote:
"Het motor theorie examen bestaat uit 50 vragen waarvan je er maximaal 6 fout mag hebben om te slagen."

[ Voor 44% gewijzigd door T-Rhidon op 11-11-2011 16:47 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Ora et Labora
Even een vraagje voor de kenners.
Ik kan van iemand een Kawasaki ZXR 750 kopen, 1994 en ongeveer 42000 op de teller.
Is zo'n motor onderhoudsgevoelig? Zijn er veel kosten te verwachten of is dit gewoonweg niet te zeggen?

Een compleet andere fiets die ik kan kopen is een Suzuki GS 500 E, uiteraard heel wat anders als de eerder genoemde.

Het gaat mij niet wat fijner rijd, want dat moet ik gewoon gaan proberen, maar misschien iemand ervaring met onderhoudskosten?

bvd

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
EJVL schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:35:
Ik kan van iemand een Kawasaki ZXR 750 kopen, 1994 en ongeveer 42000 op de teller.
Is zo'n motor onderhoudsgevoelig? Zijn er veel kosten te verwachten of is dit gewoonweg niet te zeggen?

Een compleet andere fiets die ik kan kopen is een Suzuki GS 500 E, uiteraard heel wat anders als de eerder genoemde.

Het gaat mij niet wat fijner rijd, want dat moet ik gewoon gaan proberen, maar misschien iemand ervaring met onderhoudskosten?

bvd
iemand meenemen die er verstand van heeft.

Je kunt buren hebben die tegelijkertijd dezelfde fiets kopen, er net zo veel mee rijden en met dezelfde kmstand is de ene klaar voor de sloop terwijl de andere nog in topstaat is.

Een motor valt of staat met onderhoud (en soms ook geluk).
Standaard checklists zijn niet voorbereid op verborgen gebreken (scheur in frame die je niet ziet, bigend die eruit wil jassen etc)

Er zijn motoren die met 10k km afgeragder zijn dan andere met een ton op de klok...
Het is geen servicetag van Dell waarbij je kunt zien wat de originele specs zijn :+
T zijn net vrouwen, met hun verschijningen en complicaties.
Denk je een leuke gezien te hebben, zodra ze dr bek opentrekt is t over. Of als je met r hebt blijkt dat ze psychisch een wrak is (achterstallig onderhoud, zuigers aan gort, weetikveel). :+

Neem alsjeblieft iemand mee en staar je niet blind. ZEKER NIET een motor kopen omdat je "dit weekend nog wilt rijden" of "ik moet en zal een "model/type" hebben en dit is al de 4e die ik heb bekeken en ik was te laat met kopen" ...

@FTI: tis een 1052 , net als de 11 eigenlijk ook een 1052 is. Misschien ooit een 1200 blok, of een 11blok opboren naar 1098 oid, maar dan is een 1200 blok goedkoper :+

• DECOY88
(overleden)
EJVL schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:35:

bvd
ik heb mijn 25kw periode op een gs 500 doorgebracht. van het oude model <2001 zijn eer meer dan genoeg onderdelen. en het model 2001> zit beter en heeft een grotere tank. waardoor een deel van de onderdelen van het oude model niet passen. maar dingen als een voorvork is gewoon over te zetten _/-\o_ valbeugels erop en je kan dat ding de berm inrijden oppakken en er de volgende middag pas achter komen dat je oliefilter een tik gehad heeft _O-

hij heeft bij mij 3x in de berm gelegen. 2x koppelingshendel gesneuveld. en 1x me koplamp een pluk gras gegeten maar na wat werk weer recht gekregen.

alleen 1x in een greppel. voorrem ingetrokken door de berm en grip in het beton. oftewel ik kon nog rechtsaf of rechtsdoor. :X

gelukkig is die gewoonte na een jaar maar eens afgeschaft :X

• mphilipp
  • Laatst online: 13:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit is wel een leuke beginnersmotor :+ :
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/11/01-hd-twin-jet-628.jpg

Bron

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
zit amper een rem op _O- een eenzuigerklauwtje achter en dat is het _O-

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:07:
[...]
zit amper een rem op _O- een eenzuigerklauwtje achter en dat is het _O-
Hildo had ook geen rem nodig... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:08:
[...]

Hildo had ook geen rem nodig... ;)
maar die wil ook niet bij de 200mph club :X

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

Stond vandaag een toerritje Antwerpen op de planning. Gisterenmiddag even "snel" ketting vervangen omdat daar een productiefoutje inzat.

Blijk je zo'n O-ring met een kettingpers vast te moeten zetten (ondanks dat het een ketting is met een clipje / visje) :(

Sta nu dus met een ketting waar ik het visje niet opgeplaatst krijg :(

Nu heb ik deze besteld, maar wanneer die binnen is, zal het niet meer zulk mooi toerweer zijn als dit weekend:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41uFUTBPjNL.jpg

Toevallig iemand met een kettingpons (regio Roosendaal) die mij uit de brand kan helpen?

20*350ZO45°

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

DECOY88 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:09:
[...]

maar die wil ook niet bij de 200mph club :X
Nou aan zijn dragrace te zien duurt dat niet meer lang ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Hayfork op 12-11-2011 11:37 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• KaWaReZ
Visje op een motorketting ? Brrrrrrrr

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

KaWaReZ schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:39:
Visje op een motorketting ? Brrrrrrrr
125cc 6Kw --> no problem :o

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:36:
Stond vandaag een toerritje Antwerpen op de planning. Gisterenmiddag even "snel" ketting vervangen omdat daar een productiefoutje inzat.

Blijk je zo'n O-ring met een kettingpers vast te moeten zetten (ondanks dat het een ketting is met een clipje / visje) :(

Sta nu dus met een ketting waar ik het visje niet opgeplaatst krijg :(

Nu heb ik deze besteld, maar wanneer die binnen is, zal het niet meer zulk mooi toerweer zijn als dit weekend:
[afbeelding]

Toevallig iemand met een kettingpons (regio Roosendaal) die mij uit de brand kan helpen?
in Spanje word door Honda de hamer techniek gebruikt. moker achter de ketting en met een hamer het spul platslaan. maar of dat voor jou aan te raden is :X me neefje heeft er zijn carter mee aan puin geholpen door het niet goed te doen en schoot los |:(

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:09:
[...]

in Spanje word door Honda de hamer techniek gebruikt. moker achter de ketting en met een hamer het spul platslaan. maar of dat voor jou aan te raden is :X me neefje heeft er zijn carter mee aan puin geholpen door het niet goed te doen en schoot los |:(
Jij hebt het over een klinkketting, en veel mensen doen die inderdaad met 2 hamers. Mijn ketting is zognaamd met een clip, en die moet je dus eerst persen (dat de o-ringen juist op de plek zitten. En dan komen automatisch de gleufjes beschikbaar waar het visje/clip op past.

20*350ZO45°

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31
Vraagje: Ik las dat iemand als wintertip aanraadde om de bandenspanning iets te verlagen zodat je meer rubber op het wegdek hebt en (door meer wrijving?) ook een warmere band krijgt. Iemand ervaring daarmee of een theorie waarom dat juist wel of niet een goed idee zou zijn?

Gisteren trouwens Gerbing T5 verwarmde handschoenen gekocht...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 12-11-2011 16:35 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46
Vandaag ff op een Goldwing gezeten! Wat een gewicht die dingen, maar het zat zo ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/290237743042/T/340x340/C/FFFFFF/url/relax-fauteuil-nicosia-b.jpg

Als ik 40-50 ben, koop ik zo'n motor. Ik krijg trouwens nog steeds geen contact met die KTM dealer die die 950 adv heeft staan, schiet niet op. Ik had ze begin deze week gemailed, maar niets gehoord. Dus wil ik ze net bellen, zijn ze in de middag dicht :P schiet niet op zo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daarstraks heb ik ontdekt dat ze in de Voerstreek (Ten zuiden van Limburg aan de Belgische kant van de grens) een aantal wegen opnieuw hebben geasfalteerd; die wegen liggen er er nu grotendeels superstrak bij. Daar was ik lekker bezig, en opeens voelde ik het achterwiel bij het uitkomen van een bocht opzij komen. Voor sommigen van jullie is dat misschien dagelijkse kost, maar voor mij was het de eerste keer dat het achterwiel op schoon asfalt een stapje opzij deed. (zonder eventuele strepen of putdeksels)

En een primeur voor me dat ik eens een weg in België tegenkwam die er zo strak als een biljartlaken bij ligt. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:09:
Daarstraks heb ik ontdekt dat ze in de Voerstreek (Ten zuiden van Limburg aan de Belgische kant van de grens) een aantal wegen opnieuw hebben geasfalteerd; die wegen liggen er er nu grotendeels superstrak bij. Daar was ik lekker bezig, en opeens voelde ik het achterwiel bij het uitkomen van een bocht opzij komen. Voor sommigen van jullie is dat misschien dagelijkse kost, maar voor mij was het de eerste keer dat het achterwiel op schoon asfalt een stapje opzij deed. (zonder eventuele strepen of putdeksels)

En een primeur voor me dat ik eens een weg in België tegenkwam die er zo strak als een biljartlaken bij ligt. 8)7
vers asfalt :X dat je het er levend van afgebracht heb betekent dat het er al een maand ligt :Y

de eerste 10 000 voertuigen moeten voorzichtig doen en vooral motoren :Y heb er 2 maanden terug eentje van de a9 gehaald. en er schenen ongeveer 10 andere ook het asfalt gekust te hebben. hele zijkant zwart/bruin van het teer dat er bovenop lag :X

en de eerste keer is het eng dat je glijd maar later ga je het opzoeken O-)

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 12-11-2011 17:14 ]

• KaWaReZ
DECOY88 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:13:
[...]

en de eerste keer is het eng dat je glijd maar later ga je het opzoeken O-)
dagelijke kost dus :+

• DECOY88
(overleden)
voor sommige wel _/-\o_

vooral vorige week met me pretpakket >:) glad stuk op me linkerkant van me band en wat overtuiging >:)

dus de eerste keer nog een beetje binnen de perken houden en de 2e keer toch effe nog wat extra gas bij voor wat extra pret _/-\o_ en toen was me band gebubbeld bij aankomst O-)

• KaWaReZ
Ketting net lomp ingevet?

• DinX

DinX

Motormuis

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:09:

Hopelijk de N67 ? :X

• DECOY88
(overleden)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik heb een variantje gevonden van het vallen met de motor waarbij de banden de schuld hebben. Afbrekende noppen :( (ik was zelf veel te lomp bezig, dus het ligt gewoon aan mij, maar toch).

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:00:
Ik heb een variantje gevonden van het vallen met de motor waarbij de banden de schuld hebben. Afbrekende noppen :( (ik was zelf veel te lomp bezig, dus het ligt gewoon aan mij, maar toch).
ah de noppen expert *O* wil straks on me africa twin ook een keertje noppen leggen. heb je nog goede aanraders. wil op de straat wat kunnen rijden en ook in de kuil me gang gaan :Y

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

T63. Die leg ik straks ook weer op.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:04:
T63. Die leg ik straks ook weer op.
heb je ook al eens conti tkc80 erop gehad?

• KaWaReZ
ik moet eigenlijk ook weer neuwe noppen hebben voor mn nx... heb er ondertussen bijna wegbanden van gemaakt :+ ... Er zitten nog miniscule schaamranden op :P

Is een AT (net als een ST) niet wat te zwaar om "full-noppen" te gaan?

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:02:
ik moet eigenlijk ook weer neuwe noppen hebben voor mn nx... heb er ondertussen bijna wegbanden van gemaakt :+ ... Er zitten nog miniscule schaamranden op :P

Is een AT (net als een ST) niet wat te zwaar om "full-noppen" te gaan?
en wat maakt dat uit _O- 2 weken terug met 7 man de kuil onveilig gemaakt _O- aangezien niet iedereen evengoed was in het losse zand lagen er een aantal in het zand _O- en een iemand lag in een bak bagger |:( dacht dat het niet zo diep was _O-

• DRAFTER86
  • Laatst online: 14:50
Ik heb zelf op de ST op het gebied van nopp(achtig)en ervaring met TKC 80, Karoo T en nu een Mitas E-09. De TKC80 heeft mij als voorband nog nooit verrast en gaat redelijk lang (+-8k km) mee, dus die heb ik er nu al een keer of drie achter elkaar op. Als achterband brand ik een TKC80 in pakweg 4/5000 km weg, wel met relatief veel asfalt. De Karoo vond ik op asfalt een stuk minder dan de TKC. Nu dus een Mitas E-09, die is relatief goedkoop en iets noppiger dan een TKC en bevalt tot nog toe prima! Op nat asfalt doet het niet veel, ook bij vol rotondes af knallen begint de boel lekker te smeren. Maar ach, of dat nu zo'n groot nadeel is :)

• KaWaReZ
helemaal vergeten wat ik onder de nx heb liggen, maar t zijn in ieder geval geen bandjes met een keurmerk voor de openbare weg :P

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Is weer een acculader in de aanbieding, dit keer @ ALDI voor E14,99 vanaf Zaterdag 19 November.

In Duitsland ook wel bekend als een AUTO XS® KFZ-Batterieladegerät.

Heb helaas nog geen handleiding kunnen vinden, want de specs in de aanbieding wordt ik niet echt wijzer van.

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_46/BILD07.JPG

Inmiddels test gevonden @ ADAC (duitse ANWB):
http://www.adac.de/infote...=94460&SourcePageId=31957

Aldaar ook de fabrikant gevonden: http://www.zeitlos-vertrieb.de/

Edit2: Tis dus een CPL2054

Hier de handleiding: http://ernie.awa.com.au/A...%20User%20Manual.pdf.aspx

Denk dat ik 'm koop naast mijn LIDL lader, want dat LCD is wel heel geil :o

[ Voor 54% gewijzigd door Richard op 13-11-2011 19:20 . Reden: Zie edit-tags. ]

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
heb er al eentje die ik eigenlijk niet gebruik omdat ik doorrij :Y

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuke rit vandaag :P

Ben vanuit Sauerthal (Taunus) naar A'dam teruggereden. Ivm tijd en kou wel vanaf Montabaur snelweg gepakt (A3), maar stukje ertussenin, vooral uit het dal bij Sauerthal en later richting de B260 erg leuke bochtige bergweggetjes :)

Wel duidelijk dat ik nog wat te leren heb daar, een keer ging het bijna mis toen ik m'n voet blijkbaar te ver had uitsteken en bij het nemen van de bocht de grond schuurde. Ik schrok iets overeind waardoor ik de bocht veel te ruim nam. Gelukkig geen tegenligger op dat moment...

Op de autobahn geconstateerd dat m'n nieuwe eindaandrijving helemaal niets doet met topsnelheid, nog steeds 175km/u op vlakke weg (180km/u op teller). Bergafwaarts lukte het wel om sneller te gaan, heb op gegeven moment 195km/u aangetikt. Ben daar wel snel mee opgehouden: bij minste of geringste bobbel op de weg probeerde de motor te 'wiebelen', wat weliswaar met m'n knieen op te vangen viel, maar niet echt ontspannen reed... mijn vermoeden is dat de voorvering (voorzover ik kan nagaan afgelopen 21 jaar niet herzien, en sowieso op nominatie om een keer door Hyperpro onder handen genomen te worden) schuldig eraan is. Zou dat kunnen kloppen?

Oslik blyat! Oslik!

• bazs2000

bazs2000

MailMan schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:35:
Vraagje: Ik las dat iemand als wintertip aanraadde om de bandenspanning iets te verlagen zodat je meer rubber op het wegdek hebt en (door meer wrijving?) ook een warmere band krijgt. Iemand ervaring daarmee of een theorie waarom dat juist wel of niet een goed idee zou zijn?
Ik heb de afgelopen week eens gekeken wat het verschil zou zijn. Ik heb een beetje lucht uit mijn achterband laten lopen (een fractie) en ben een week gaan tuffen.

Wat kan ik ervan zeggen?

Je moet ervan houden want het is een continu gevecht geweest tussen twee gevoelens. Ja, je hebt iets meer grip en ja, je glijdt iets minder weg maar wat een vreselijk week gevoel krijg je ervan. Ik heb liever het gecontroleerde gevoel van een achterband die wat over het asfalt glijdt in een stevige bocht dan het weke gevoel van een motor die 'zoekende' is. Morgen gaat de band weer zo strak dat deze niet meer kan worden ingeduwd. Zoals het was.

Misschien was een week niet genoeg of ik ben er niet voor in de wieg gelegd maar ik heb het gevoel dat ik het gedrag van de motor in een bocht minder goed kan voorspellen en dat voelt uiteindelijk minder veilig.
Gisteren trouwens Gerbing T5 verwarmde handschoenen gekocht...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Super, goede timing ook want de kou komt eraan. Afgelopen vrijdag heb ik iemand met stuurmoffen zien rijden ter hoogte van Ruigoort. Het zal vast helpen maar het is geen porum. :+

Over koude gesproken....

[moedermodus] Kijkt iedereen morgen uit? Het kan glad worden. [/moedermodus]
dion_b schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:58:
mijn vermoeden is dat de voorvering (voorzover ik kan nagaan afgelopen 21 jaar niet herzien, en sowieso op nominatie om een keer door Hyperpro onder handen genomen te worden) schuldig eraan is. Zou dat kunnen kloppen?
Is mogelijk maar het kan ook zijn dat 1 van de twee achterveren (als je er twee hebt) iets weker is dan de ander. Je merkt er op lage snelheden niets van maar op hoge snelheid wil de motor gaan wiebelen. Dergelijke snelheden blijven boeiend, je merkt dingen die je anders nooit zou merken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door bazs2000 op 13-11-2011 22:05 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb zaterdagmiddag nog ff gereden. Het was best frisjes :P ik had thermoshizzle onder mn leren pak aan maar echt warm kreeg ik t niet. Op de terugweg kwam ik nog een porsche 911 cabrio tegen. Dar even mee gespeeld maar bij rond de 200 vond ik t wel mooi geweest :P die 400cc's wilden nog verder door :o

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@dion_b Je hebt geen stuurdemper? dat wil dit soort problemen ook oplossen.

Asus Zenbook i7 256gb

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02

The Legend

*Plop*

Afgelopen donderdag met m'n pa motor gehuurd. Een V-Strom 650 (2012) en een XJ6 Diversion. Vooraf had ik verwacht dat de V-Strom, omdat ik zo lang ben, erg lekker zou rijden. Ik vond het stuur voor m'n gevoel echter te hoog staan. De XJ6 vond ik veel leuker rijden, m'n pa had het juist andersom. Nu ben ik 2 meter, maar kon m'n benen nog best goed kwijt op de Diversion. Weet er iemand motoren met een vergelijkbaar vermogen/weggedrag die wat groter zijn?

Ik ben toch malle pietje niet!

• bazs2000

bazs2000

Je kan bij een V-Strom het stuur toch nog wat naar voren kantelen? Dat moet juist de oplossing zijn voor de wat langere mensen.

Als je 2m bent dan is het zowiezo puzzelen geblazen want veel motoren zijn dan niet meer geschikt maar vele anderen blijken ineens te duur. Toch, een paar kleine aanpassingen zorgen ervoor dat je op meerdere typen kunt rijden en 1 daarvan is het aanpassen van het stuur. Een stuur kan er gemakkelijk af en worden vervangen door een exemplaar die een andere vorm heeft. Doordat je te maken hebt met standaard maten kun je moeiteloos een motor aanpassen naar iets wat wel lekker zit. :P

Ik ga over een tijdje een hoger stuur monteren omdat ik het "Choppergevoel" wil vergroten. Jammer genoeg betekent dit dat ik mijn rem, gas en koppelingskabel dan moet vervangen maar goed, je moet er wat voor over hebben.

Ik bedacht mij trouwens dat ik nog altijd geen lid ben van de Road Rats, dit is iets wat ik al maanden moet doen en nog steeds niet heb gedaan. :(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ghostrider schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:18:
@dion_b Je hebt geen stuurdemper? dat wil dit soort problemen ook oplossen.
Stuurdemper op een BMW K met bijna meter stuur?

Sowieso had ik niet het idee dat het vanuit het stuur kwam, eerder ergens lager...

Oslik blyat! Oslik!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo mijn GSR staat op winterstalling tot volgend jaar. Zijn er nog dingen aan te raden om mijn motor de winter door te helpen? Het kan in onze schuur namelijk best onder 0 worden. Op welke dingen moet ik letten?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jay-v schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:58:
Zo mijn GSR staat op winterstalling tot volgend jaar. Zijn er nog dingen aan te raden om mijn motor de winter door te helpen? Het kan in onze schuur namelijk best onder 0 worden. Op welke dingen moet ik letten?
Voltanken, en eventueel je bandenspanning wat hoger :)

No signature required.

• ROFLASTC
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

lol, wut?

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
bazs2000 schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:02:
[...]
Over koude gesproken....

[moedermodus] Kijkt iedereen morgen uit? Het kan glad worden. [/moedermodus]
Idd, iedereen in het oosten en noorden, let goed op. Het vriest daar op het moment. En meestal is dat de temperatuur +1 meter, terwijl het bij de grond nog wel eens kouder kan zijn.
Ik ga wel op de motor aangezien ik in het westen woon en de zeelucht voor wat (relatieve) warmte zorgt.
Ook maar eens die Gerbings goed testen nu :)

• DinX

DinX

Motormuis

Tot zover de eerste vriesrit, met mist :p

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb de GSXR mooi op "winterstalling", als ik nu ga rijden pak ik wel me KTM. Ding heeft geen accu dus ook geen startproblemen met vrieskou :+

Asus Zenbook i7 256gb

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50

4x2

lộn xộn quá

dion_b schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:50:
[...]

Stuurdemper op een BMW K met bijna meter stuur?

Sowieso had ik niet het idee dat het vanuit het stuur kwam, eerder ergens lager...
Zit dr een ruit op ?
Zo ja, zet m eens in de laagste stand of haal m dr tijdelijk af.

leeg

• Marc Rademaker
DinX schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:03:
Tot zover de eerste vriesrit, met mist :p
Bah bah, wat had ik koude poten zeg! Verder prima te doen, totdat ik bijna op mijn werk was :P Even crossposten hoor...

"Zo net aan de kant gezet door een grijze R32, op de A10. Ik zag em op de linkerbaan aankomen, hij duikt voor me en ik voelde het al aankomen, jawoor, volg politie... Ik denk snel na, ik reed 130 op de klok, 120 gps. Ik had wel even na een flitspaal het gas opengetrokken, maar meteen weer laten zakken.

Anyways, afslag 117, naar het BP-tankstation. Eerst gewoon een praatje, hij was ook motorrijder maar mocht vandaag ook met de R32 op stap, dus deed ie dat maar. Waarom hij me aanhield? Omdat ik soms van baan wisselde zonder richting aan te geven, en ik reed wel iets te hard. Ohja, en mn achterband is bijna kaal. SHIT! Gewoon niet opgevallen, ik wist dat ie nog even meekon, maar nu is ie wel echt op.

Schade? 0 euro _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu de vraag, nieuwe achterband erop voor de winter, of na de winter. Ik ben van plan om de motor praktisch stil te zetten voor 2 maanden. Misschien 2-3x rijden omdat het kan en om de accu in leven te houden."

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:03:
[...]

Bah bah, wat had ik koude poten zeg! Verder prima te doen, totdat ik bijna op mijn werk was :P Even crossposten hoor...

"Zo net aan de kant gezet door een grijze R32, op de A10. Ik zag em op de linkerbaan aankomen, hij duikt voor me en ik voelde het al aankomen, jawoor, volg politie... Ik denk snel na, ik reed 130 op de klok, 120 gps. Ik had wel even na een flitspaal het gas opengetrokken, maar meteen weer laten zakken.

Anyways, afslag 117, naar het BP-tankstation. Eerst gewoon een praatje, hij was ook motorrijder maar mocht vandaag ook met de R32 op stap, dus deed ie dat maar. Waarom hij me aanhield? Omdat ik soms van baan wisselde zonder richting aan te geven, en ik reed wel iets te hard. Ohja, en mn achterband is bijna kaal. SHIT! Gewoon niet opgevallen, ik wist dat ie nog even meekon, maar nu is ie wel echt op.

Schade? 0 euro _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nu de vraag, nieuwe achterband erop voor de winter, of na de winter. Ik ben van plan om de motor praktisch stil te zetten voor 2 maanden. Misschien 2-3x rijden omdat het kan en om de accu in leven te houden."
als je echt niet gaat rijden of het moet een perfect droge dag zijn kan je het erop wagen. ik rij door dus bij mij zijn ze 1000km terug vervangen :Y

en was het trouwens een motorrijder of iemand met een motor _O- die zette mij in juni aan de kant met zijn lul verhaal waar je zo uitviste dat hij nog geen 1000km in het jaar maakte _O-

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 14-11-2011 10:14 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zou persoonlijk een nieuwe band halen, mocht het plotseling gaan regenen doet een kale band niks meer.

Asus Zenbook i7 256gb

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4x2 schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:32:
[...]

Zit dr een ruit op ?
Zo ja, zet m eens in de laagste stand of haal m dr tijdelijk af.
Er zit een volle kuip op, incl niet-verstelbare ruit :P

Heb wel twee verschillende ruiten ervoor, dit is al de lagere. Moet zeggen dat ik het gevoel heb dat het met de hogere ruit marginaal stabieler was, maar dat is onderbuikgevoel en sowieso op basis van max 130km/u.

Oslik blyat! Oslik!

• Ora et Labora
Ik heb als eerste motor een Suzuki GSX R 750 gekocht uit 1987, dus het oude model nog, zijn er niet heel veel meer van.
Afgelopen zaterdag een stukje gereden, rijd echt super, goed te hanteren, redelijk vlot en ziet er nog goed uit.

• MailMan
Marc Rademaker schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:03:
[...]

Echtwaar, die verwarmde Gerbing's zijn heerlijk! Op 75% gezet vanochtend en de hele snelweg lekker warme handen gehad 8)
Het was wel echt mistig vanochtend. Om de minuut met de hand het vocht van m'n vizier geveegd om nog wat te kunnen zien.

• DECOY88
(overleden)
MailMan schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:42:
[...]

Echtwaar, die verwarmde Gerbing's zijn heerlijk! Op 75% gezet vanochtend en de hele snelweg lekker warme handen gehad 8)
Het was wel echt mistig vanochtend. Om de minuut met de hand het vocht van m'n vizier geveegd om nog wat te kunnen zien.
rij dan altijd maar gewoon met me vizier open d:)b

• M14

M14

Ghostrider schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:23:
Zou persoonlijk een nieuwe band halen, mocht het plotseling gaan regenen doet een kale band niks meer.
Dat valt over het algemeen best mee, zeker met een iets hogere bandenspanning. Heb vaker met zeer weinig profiel op het loopvlak gereden (<0.5mm). Zolang je geen gekke dingen doet is er niks aan de hand.

• Marc Rademaker
MailMan schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:42:
[...]

Het kriebelt wel om ze te halen, maar ik denk niet dat ik nog heel lang blijf doorrijden. Ik denk dat ik afstap als ze elke ochtend gaan strooien... En dan zit ik met prijzige handschoenen die ik amper gebruik?

Qua kou is het wel te doen, ik had het vanochtend niet koud in ieder geval, maar dan heb ik al wel alle lagen aan die ik aan kan doen.

• frankivo
DECOY88 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:56:
[...]

rij dan altijd maar gewoon met me vizier open d:)b
De rollen de tranen me over de wangen en zie ik alsnog niets :(

iRacing Profiel

• DECOY88
(overleden)
frankivo schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:19:
[...]

De rollen de tranen me over de wangen en zie ik alsnog niets :(
af en toe last van. maar meestal met regen enz. is je smoel toch al nat en merk je die tranen niet meer na een keer knipperen :Y maar zomers is het wel beroerd als je ze over je wangen voelt lopen _O-

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
Ghostrider schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:23:
En nu hebben de verkopers/monteurs toch niet veel te doen. Tegen het voorjaar is het denk ik druk!

• Steephh
  • Laatst online: 02:30
Ok, vanavond ga ik eens serieus geld tellen en motorrijscholen contacteren.. Het duurt me veel te lang en ik kan mijn rijbewijs maar alvast hebben.. :) Kleding, motor, etc komen later wel.. (sowieso omdat je kleding in eerste instantie via de meeste rijscholen kan gebruiken).

[ Voor 29% gewijzigd door Steephh op 14-11-2011 13:55 ]

_@/'

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Steephh schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:54:
Ok, vanavond ga ik eens serieus geld tellen en motorrijscholen contacteren.. Het duurt me veel te lang en ik kan mijn rijbewijs maar alvast hebben.. :) Kleding, motor, etc komen later wel.. (sowieso omdat je kleding in eerste instantie via de meeste rijscholen kan gebruiken).
Kan, maar dat is vaak ranzige meuk. Ben erg blij dat ik de mijne zelf gekocht had voor m'n tweede les. Vooral als het weer warmer wordt en iedereen zich doodzweet bij rondjes op de parkeerplaats is dat echt een pre.

Wel gelijk tip wat dat betreft: het pak wat a) betaalbaar is en b) zowel bij nat als droog en warm als koud weer goed is bestaat niet. Als je dus zoals ik denkt vooruit te kunnen met een allround-pak heb je het in de zomer te heet, in de winter te koud en in voor- en najaar regen je nat :+

Als je doorrijder wilt zijn wil je toch minimaal twee pakken hebben, neem dan nu eentje voor koud weer en als het warm wordt een tweede doorwaaipak kopen. Oh, en scoor ook een losse regenoverall ;)

Oslik blyat! Oslik!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:31
Na lang meelezen ook maar eens posten.
Na 5 uur alleen avb oefenen: avb-----> die is binnen
Vandaag theorie gedaan: ------> ook binnen(5 fout)
Donderdag mn 2de les en dan gaat de examen aanvraag al de deur uit :)
Voordeel als je al 12jaar op een old timer honda rijd,beetje crossmoter heb gereden en een vader hebt die je wel eens laat rijden op z'n mt 03 :P

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:07:
[...]

Kan, maar dat is vaak ranzige meuk. Ben erg blij dat ik de mijne zelf gekocht had voor m'n tweede les. Vooral als het weer warmer wordt en iedereen zich doodzweet bij rondjes op de parkeerplaats is dat echt een pre.

Wel gelijk tip wat dat betreft: het pak wat a) betaalbaar is en b) zowel bij nat als droog en warm als koud weer goed is bestaat niet. Als je dus zoals ik denkt vooruit te kunnen met een allround-pak heb je het in de zomer te heet, in de winter te koud en in voor- en najaar regen je nat :+

Als je doorrijder wilt zijn wil je toch minimaal twee pakken hebben, neem dan nu eentje voor koud weer en als het warm wordt een tweede doorwaaipak kopen. Oh, en scoor ook een losse regenoverall ;)
valt mij nog alles mee _/-\o_

berick textiel pak van €300 bij elkaar(150+150) en doet het nog steeds prima.

is minder waterdicht dan toen hij in mei 2008 nieuw was. maar verder nog perfect. zolang je zomerdag blijf rijden is er niks aan de hand. je moet alleen niet gaan stilstaan. en winterdag een goede trui met hoge kraag aan. en je kan prima verder :Y heb alleen wel 4 paar handschoenen. en een leren pak op zolder :Y

is er trouwens nog iemand die baat heeft bij een setje sidi vertigo corsa zwart maatje 45. ze zitten mij eigenlijk te strak maar zijn niet meer in nieuwstaat :N

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 14-11-2011 17:28 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:07:
[...]
Je kunt om te beginnen, vooral als je nog moet gaan lessen, best zo'n pak van de Aldi oid kopen. Niks mis mee, en als je een eigen motor hebt, heb je tijd genoeg om iets moois te kopen.
Depends...ik heb een leren combi (zo'n lekker dikke BMW Atlantis) en die heb ik het hele jaar aan. In de zomer (zelfs in Marokko) vond ik het prima te doen. De grap is dat de jas niet heel erg strak zit, zodat ik gewoon door mijn hand in de wind te steken (ritsje aan de mouw open) ventileer. Tuurlijk is het warm als je stil staat, maar ik doe dan gewoon mijn jack uit en eronder heb ik een coolmax shirt. Geen enkel probleem.

Voor de regen heb ik een mooie regenoverall die heel erg waterdicht is (vergeet ook niet de helmmuts met waterdichte/windbreaker kol).

Als het vriest, doe ik onder mijn leren jack een Revit microfleece jack aan. Uiteraard ook een truitje met lange mouwen (geen dikke wintertrui). Gaat ook prima. Maar ik moet erbij zeggen dat ik achter een vensterbank zit natuurlijk (met handvatverwarming). Ik weet niet hoe mijn kleding werkt op een naked. Maar dik een uur in -15 ging prima.

Pagina: 1 ... 307 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.