Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
http://link.marktplaats.nl/484751906 Zoiets is prima voor een beginner , anders kom je écht niet vooruit
[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 07-11-2011 16:16 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Onzin.Youk schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:18:
Wel eerst een turbo op laten zetten hé, anders komt dat ding echt niet van z'n plaats af.
Moet minimaal een twin-turbo setup op met NOS.
Klinkt als Mailman jaSlinkingAnt schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:05:
Over spotten gesproken, vanmorgen rond 0900 een kanarie-gele BMW gespot op de A4 bij Zoeterwoude richting Delft. Viel wel op, ook netjes in de fluor-kleding
Heeft al die weken uitkijken eindelijk resultaat opgeleverd![]()
* SlinkingAnt rijdt vaak Delft -> A'dam
Amateurs, pak gewoon de raket van een ME-163. C-Stoff und T-Stoff FTWPilatuS schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:31:
[...]
Onzin.
Moet minimaal een twin-turbo setup op met NOS.
Oslik blyat! Oslik!
650pk anders tel je niet meeGhostrider schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:16:
[...]
http://link.marktplaats.nl/484751906 Zoiets is prima voor een beginner , anders kom je écht niet vooruit
Wel jammer dat je het verschil tussen die twee niet kunt ruiken of zien, en wanneer je ze per ongeluk mengt de boel ontploftdion_b schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:40:
Amateurs, pak gewoon de raket van een ME-163. C-Stoff und T-Stoff FTW
Of nee wacht, dat was eigenlijk móói
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dion, kan het zijn dat ik jou vandaag zag rijden op de A4 richting Amsterdam? Volgens mij ten hoogte van Leiden ongeveer. Was een witte K, maar kon zo gauw niet zien of het een K75/100 was.dion_b schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:34:
[...]
M'n rug wordt er niet helemaal vrolijk van na een uur, maar dat zou allicht kunnen wennen. Belangrijkste punt is weer en wind. Tenzij je een electraglide-achtige voorkant op je chopper monteert hang je letterlijk in de wind. 's Zomers heerlijk (als ik plek had om een motor ergens anders dan op straat te stallen had ik er afgelopen voorjaar om die reden een Virago bij gekocht), maar als het guur wordt, is het een ander verhaal. Ik weet dat er chopperrijders zijn die gewoon doorrijden bij regen en sneeuw een Hell's Angel in knaloranje regenpak op z'n Harley is een grappig gezicht
, maar ik kies toch voor wat meer kuip als ik het bij één motor moet houden.
na iedere ritje een nieuwe set banden. en als die ketting het 1000km uithoud is dat veel
Vandaag? Helaas niet, vandaag op de fiets. Morgen kun je me over A2/A15/A50/A73 naar Nijmegen zien rijden en terug, donderdag weer naar Nijmegen en dan vrijdag door naar Sauerthal en zondag terug.MailMan schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:57:
[...]
Dion, kan het zijn dat ik jou vandaag zag rijden op de A4 richting Amsterdam? Volgens mij ten hoogte van Leiden ongeveer. Was een witte K, maar kon zo gauw niet zien of het een K75/100 was.
In mijn geval is het terecht dat je niet kunt zien dat het een K75 of K100 is, de voorkant (blok, kuip, frame) is K75, de achterkant (kont, zadel, cardan+eindaandrijving) is K100
Oslik blyat! Oslik!
Motorrijders
Motorrijders hoeven niet te betalen voor hun parkeerplaats. Het is zo dat er soms meer dan één motorfiets geparkeerd staat op één afgebakend parkeervak. Volgens de verkeerswetgeving mag er per parkeervak, maar één keer betaald worden. Het is bovendien niet organiseerbaar om motorrijders een parkeerticket te laten nemen. Het risico dat het parkeerticket wegwaait of dat iemand het wegneemt, is te groot.
Door een recente aanpassing van de verkeerswetgeving mogen motorfietsen parkeren in bestaande parkeerstroken met E9b-borden. Motorrijders mogen haaks op de weg parkeren. Ze moeten er alleen voor zorgen dat ze de aangeduide parkeermarkering niet overschrijden.
20*350ZO45°
meter ruimte overhouden voor rolstoel/rollator/kinderwagens. en voor de rest neer flikkeren waar hij past.Richard schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:14:
N.a.v. "parkeren op de stoep" kwam ik deze tegen bij het organiseren van een ritje Antwerpen. Best puik geregeld daar!
[...]
behalve Zandvoort en Egmond aan zee. en waarschijnlijk nog wat strandplaatsen kan je er een bon voor krijgen.
Gefeliciteerd, (vraagje waar heb je gelest?)EJVL schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:45:
JAHOE!
Vandaag geslaagd voor AVD!
Zo naar gemeentehuis om rijbewijs aan te vragen!
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Tnx
Nog niet echt, zal wel geen hele duren worden, zal her en der eens rondkijken.
TnxT-Rhidon schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:43:
[...]
Gefeliciteerd, (vraagje waar heb je gelest?)
Ik heb gelest bij verkeersschool Dam in Ede, dus afrijden in Arnhem.
12 lessen van 2 uur voor alles, dus gelukkig aardig vlot gehaald
[ Voor 39% gewijzigd door Ora et Labora op 07-11-2011 18:46 ]
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Aha was namelijk vanmiddag voordat ik ging lessen ook al iemand op onze rijschool geslaagd die ik feliciteerde. Dus denk ben jij dat toevallig, maar daar les ik niet en ook niet in die omgevingEJVL schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:45:
[...]
Tnx
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Mag ik weten hoeveel de daarvoor totaal kwijt was ? Was het verder nog nodig om de achterveer een servicebeurt te geven of was alleen de veer vervangen genoeg ?M14 schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:13:
Ben afgelope zaterdag bij Hyperpro geweest voor andere veren .... het ding [afbeelding] nu heerlijk
Zodra het nieuwe seizoen begint ga ik hetzelfde laten doen.
BORING!!!
Echte motorrijdende tweakernerds rijden gewoon op zoiets:
YouTube: Electric Drag Bike - 0 to 60 in Under 1 second
YouTube: Killacycle sets new record to take back crown 7.89-168MPH
eeehm, je mag er alleen niet de weg mee op
[ Voor 17% gewijzigd door bazs2000 op 07-11-2011 19:47 ]
Da's goedkoper dan ik had verwacht. Zodra de motor weer uit de winterstalling komt ga ik gelijk een afspraak makenM14 schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:04:
Heb 385 euro afgerekend ... en had het een jaar eerder moeten doen. Achter is alleen de veer vervangen, voor ook de olie.... en dat was hard nodig
.
Heb je je fiets verzekerd met zo'n 'winterstop' of hoe heet het? En anders op de aanhanger zetten en er zo naar toe rijden.
zou hem eerder in de zomerstalling zetten dan in de winterstallingPilatuS schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:24:
[...]
Da's goedkoper dan ik had verwacht. Zodra de motor weer uit de winterstalling komt ga ik gelijk een afspraak maken
+1, en als het boven de 25 is vind ik het te warm, en lig ik liever op het strandPilatuS schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:39:
Ik ben een mooi weer rijder. Als het onder de 15 graden komt rij ik niet meer. Dus ja, mijn motor staat al in winterstalling
No signature required.
Verwijderd
zullen een paar mensen dadelijk wel weer gaan zeiken maar toch
Goed de locatie, randweg Barcelona
Nu staat hier in de spits altijd langzaam rijden verkeer (files heb je hier gelukkig niet zo veel)
en motor rijders knallen hier gewoon lekker tussendoor, zo ook ik.
komt dus het moment dat ik een VFR volg met een kmh van 70 a 80(niet ongewoon)
en het moment dat de VFR een Audi voorbij is, gooit die Audi zijn stuur om, om 1 baan naar rechts te gaan...
dat is natuurlijk niet zo erg, ware het niet dat ik dus net voorbij desbetreffende rechter achterwiel reed
Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar mij lichaam leunt dus gewoon vol tegen die auto,
(Denk knee down met elleboog aan de grond, maar dan dus rechtop en tegen een auto)
eenmaal bij de motorkap, kan ik m´n knie daarop afzetten en controle terug krijgen van de motor.
Dan heb je dus zo´n moment van "wtf gebeurde daar dan, en hoe is het dat ik niets heb en de motor geen krasje heeft?"
gevolgt door het, "wat is dat harde wat ik voel tegen mijn buik?".
Dat laatste was te verklaren aan de buitenspiegel van de Audi die blijkbaar bij mij was blijven hangen.
Dus moraal van het verhaal,
Te koop aangeboden, rechterbuiten spiegel, merk Audi (model en jaar onbekend)
zo goed als nieuw en tegen ieder aannemelijk bod
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:31:
Nou ik had vandaag iets in de spits, dat moet ik toch wel even delen
zullen een paar mensen dadelijk wel weer gaan zeiken maar toch.
Nu staat hier in de spits altijd langzaam rijden verkeer (files heb je hier gelukkig niet zo veel)
en het moment dat de VFR een Audi voorbij is, gooit die Audi zijn stuur om, om 1 baan naar rechts te gaan...
dat is natuurlijk niet zo erg, ware het niet dat ik dus net voorbij desbetreffende rechter achterwiel reed.
Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar mij lichaam leunt dus gewoon vol tegen die auto,
(Denk knee down met elleboog aan de grond, maar dan dus rechtop en tegen een auto)
eenmaal bij de motorkap, kan ik m´n knie daarop afzetten en controle terug krijgen van de motor.![]()
Dan heb je dus zo´n moment van "wtf gebeurde daar dan, en hoe is het dat ik niets heb en de motor geen krasje heeft?"![]()
Dat laatste was te verklaren aan de buitenspiegel van de Audi die blijkbaar bij mij was blijven hangen.
Inlijsten die spiegel, of op je motor monteren
Oslik blyat! Oslik!
HeldVerwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:31:
dat is natuurlijk niet zo erg, ware het niet dat ik dus net voorbij desbetreffende rechter achterwiel reed.
eenmaal bij de motorkap, kan ik m´n knie daarop afzetten en controle terug krijgen van de motor.![]()
Dan heb je dus zo´n moment van "wtf gebeurde daar dan, en hoe is het dat ik niets heb en de motor geen krasje heeft?"![]()
And it goes BRAAAAAPP!
GeweldigVerwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:31:
Nu nog een rechterspiegel... voor het evenwicht
Nog een motorrijder in EdeEJVL schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:45:
[...]
Tnx
Nog niet echt, zal wel geen hele duren worden, zal her en der eens rondkijken.
[...]
Tnx
Vaak bu'j te bang!
Het is de rechterspiegelKoertW schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:09:
[...]
Geweldig![]()
Nu nog een rechterspiegel... voor het evenwicht
20*350ZO45°
Zelfs ikzelf als motorrijder vergeet soms dat er nog motoren tussen de auto's doorrijden, en zo'n motor is echt wel niet altijd erg duidelijk zichtbaar in de spiegel.
Ik klink nu misschien als een oude zaag, maar toch: opletten hé jongens! Toch gevaarlijk hoor als je met groot snelheidsverschil tussen auto's doorrijd.
(Ik durf het nu nog niet, maar veronderstel als ik dagelijks zou pendelen dat dat ook wel zou slijten...)
Zo bij deze even mijn geweten gezuiverd van enig schuldgevoel :-) .
Als ik met de motor naar het werk ga rij ik regelmatig tussen de file door met een gangetje of 40, maar vaak heb ik toch opeens een andere motor achter me zitten die ik niet echt aan zag komen. Die rijd dus 60 of harder, zie je amper aankomen als je stilstaat met de auto.DieterVDW schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:55:
Nou om ff advocaat van de duivel te spelen: als koekblikker schrik ik me toch ook altijd rot van motorrijders die met een rotvaart / groot snelheidsverschil plots langs mij passeren.
Zelfs ikzelf als motorrijder vergeet soms dat er nog motoren tussen de auto's doorrijden, en zo'n motor is echt wel niet altijd erg duidelijk zichtbaar in de spiegel.
Ik klink nu misschien als een oude zaag, maar toch: opletten hé jongens! Toch gevaarlijk hoor als je met groot snelheidsverschil tussen auto's doorrijd.
(Ik durf het nu nog niet, maar veronderstel als ik dagelijks zou pendelen dat dat ook wel zou slijten...)
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
gevalletje gewenning, psychologie en gewoonweg geen kans geven om het te laten wisselenDieterVDW schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:55:
Nou om ff advocaat van de duivel te spelen: als koekblikker schrik ik me toch ook altijd rot van motorrijders die met een rotvaart / groot snelheidsverschil plots langs mij passeren.
Er zijn veel motorrijders die met een te groot snelheidsverschil door een file rijden en dan afgeven op koekblikkers die niet uit hun doppen kijken maar de koekblikkers moeten wel de kans krijgen vind ik dan.
Als ik met de auto in een file zit dan erger ik mij er ook aan want je weet zelf wat de gevaren zijn en dan zie je dat de collega motorrijders toch wel een beetje misbruik maken van het gedoogbeleid.
En welke motorrijder herkent het volgende (iets wat ik zelf nu al meerdere malen heb meegemaakt).
Je rijdt door een file nadat er een aantal met de motor op een hoge snelheid al door zijn geweest. Vervolgens zie je dat er meer automobilisten het 'gat' dichtrijden om te voorkomen dat jij er makkelijk langs kan.
Ik kan dan denken dat die koekblikkers te beroerd zijn om er iemand door te laten. Ik kan ook denken dat wanneer de mensen op een motor zich netjes zouden gedragen dat de automobilisten ook wat meer ruimte zullen geven. Als je een aantal malloten voorbij hebt gehad waarvan je bent geschrokken dan zul je niet meer zoveel ruimte overlaten.
Het mes snijdt aan twee kanten.
je kan kruipen in de hoop dat koekblikker je opmerken en erlangs laten.bazs2000 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:12:
Dat heb ik ook hoor. Ik ben inmiddels doorgewinterd als het aankomt op filerijden en ik hanteer nogsteeds als vuistregel dat wanneer het verkeer 40Km/u rijdt dat ik dan weer invoeg.
Er zijn veel motorrijders die met een te groot snelheidsverschil door een file rijden en dan afgeven op koekblikkers die niet uit hun doppen kijken maar de koekblikkers moeten wel de kans krijgen vind ik dan.
Als ik met de auto in een file zit dan erger ik mij er ook aan want je weet zelf wat de gevaren zijn en dan zie je dat de collega motorrijders toch wel een beetje misbruik maken van het gedoogbeleid.
En welke motorrijder herkent het volgende (iets wat ik zelf nu al meerdere malen heb meegemaakt).
Je rijdt door een file nadat er een aantal met de motor op een hoge snelheid al door zijn geweest. Vervolgens zie je dat er meer automobilisten het 'gat' dichtrijden om te voorkomen dat jij er makkelijk langs kan.
Ik kan dan denken dat die koekblikkers te beroerd zijn om er iemand door te laten. Ik kan ook denken dat wanneer de mensen op een motor zich netjes zouden gedragen dat de automobilisten ook wat meer ruimte zullen geven. Als je een aantal malloten voorbij hebt gehad waarvan je bent geschrokken dan zul je niet meer zoveel ruimte overlaten.
je kan doortrappen waarbij je op hogere snelheid meer ruimte kan creeren om evt. foutje te kunnen oplossen. ik rij gemiddeld 20-30 km harder dan de file wat er voor zorgt dat ik tussen de 2-3 seconde in de gevaren zone van een auto zit.
maar om nu te zeggen dat iemand me ooit verrast heeft? ik naai ze altijd op
als er iets is wat ik nooit zou doenMarc Rademaker schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:38:
En continu een paar vingers op de rem...
dan zal je die auto nooit bereiken
Max. 10 km/h snelheidsverschil en als de snelheid van de file hoger is dan 40 km/h moet je weer invoegenEJVL schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:12:
Ik geloof dat het snelheidsverschil niet meer mag zijn als 25 KM/H en als de file de snelheid van 45 KM/H heeft bereikt moet je weer gewoon terug op de rijbaan.
Hier zijn nooit files, verder geen ervaring mee. Maar de theorie zit nog vers in m'n geheugen
[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 08-11-2011 10:04 ]
Moet zeggen dat mijn ervaring overwegend het tegenovergestelde is - auto's die bij de eerste motorrijder niet doorhebben dat er motoren zijn en/of dat ze zelf wat onhandig opgesteld zijn die na de eerste juist wel opzij gaan waardoor het voor de volgende juist makkelijker gaat.bazs2000 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:12:
[...]
Wil niet zeggen dat wat jij beschrijft nooit voorkomt, maar het is IMHO de uitzondering, niet de norm.
Oslik blyat! Oslik!
inderdaad meestal gaan ze verder opzij als de eerste er tussendoor gewurmt isdion_b schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:57:
[...]
Moet zeggen dat mijn ervaring overwegend het tegenovergestelde is - auto's die bij de eerste motorrijder niet doorhebben dat er motoren zijn en/of dat ze zelf wat onhandig opgesteld zijn die na de eerste juist wel opzij gaan waardoor het voor de volgende juist makkelijker gaat.
Wil niet zeggen dat wat jij beschrijft nooit voorkomt, maar het is IMHO de uitzondering, niet de norm.
Dat was ik jaSlinkingAnt schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:05:
Over spotten gesproken, vanmorgen rond 0900 een kanarie-gele BMW gespot op de A4 bij Zoeterwoude richting Delft. Viel wel op, ook netjes in de fluor-kleding
Heeft al die weken uitkijken eindelijk resultaat opgeleverd![]()
* SlinkingAnt rijdt vaak Delft -> A'dam
Inderdaad vrij geel met vloekende fluorescerende kleding. Als het maar opvalt en dat doet het gelukkig
Hoe kan ik je herkennen? Rij er dagelijks namelijk.
MietjePilatuS schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:39:
Ik ben een mooi weer rijder. Als het onder de 15 graden komt rij ik niet meer. Dus ja, mijn motor staat al in winterstalling
Overigens is dit een mooi moment om dat soort dingen te doen. Dan kun je meteen opstappen en rijden wanneer het volgens jou een keer goed weer is
Ik heb alleen nog een pak van leer met een hoop ventilatiegaatjes. Heerlijk als het 23 graden is maar onder de 18 graden is het echt koud. Ook rij ik alleen voor de lol, wat ik leuk vind is lekker bochjes pakken. Als ik de achterband niet meer warm krijg schiet dat ook niet echt op. De voornaamste reden is toch echt de temperatuur, ik heb geen zin om rillend van de kou op de motor te zitten.M14 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:11:
[...]
Mietje. Vanmorge naar mn werk toe was het helemaal geen straf om te rijden. Eerst een stukje binnendoor knallen ... en daarna knallen tussen het langzaam rijdende verkeer op de snelweg door om vervolgens iedereen voor te zijn bij ieder stoplicht ... en die heb je veel in Eindhoven
Overigens is dit een mooi moment om dat soort dingen te doen. Dan kun je meteen opstappen en rijden wanneer het volgens jou een keer goed weer is.
Al moet ik misschien wel eens kijken naar andere handschoenen als ik het nog wil volhouden als het wel echft koud wordt
Achterband niet meer warm krijg? Ik lees dit vaker, maar volgens mij is dat echt onzin. Afgelopen weekend nog over de dijken lopen knallen, en die achterband werd wel degelijk warm. En dat is gewoon een pilot road 2. Als je er een sport onderlegt moet je in het begin voorzichtig doen, maar die komt volgens mij dan vrij snel op temperatuur.PilatuS schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:36:
[...]
Ik heb alleen nog een pak van leer met een hoop ventilatiegaatjes. Heerlijk als het 23 graden is maar onder de 18 graden is het echt koud. Ook rij ik alleen voor de lol, wat ik leuk vind is lekker bochjes pakken. Als ik de achterband niet meer warm krijg schiet dat ook niet echt op. De voornaamste reden is toch echt de temperatuur, ik heb geen zin om rillend van de kou op de motor te zitten.
Het zelf koud krijgen is een ander verhaal, maar ook niks wat een thermoshirtje van 5 euro kan verhelpen. Waarschijnlijk zit je dan tot 10-12 graden warm zit in je leren pakkie. Mij lijkt het zonde, in september en oktober waren er echt veel mooie dagen om te rijden, ondanks dat het < 20 graden was.
Op dit moment met een zwarte diversion met gele koplamp, geel hesje en een zwarte-gestreepte C2 op mn hoofdMailMan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:40:
[...]
Dat was ik ja![]()
Inderdaad vrij geel met vloekende fluorescerende kleding. Als het maar opvalt en dat doet het gelukkig
Hoe kan ik je herkennen? Rij er dagelijks namelijk.
Helaas/gelukkig net klaar met een project in Hoofddorp, komende tijd dus minder vaak te vinden op die route, maar als ik je weer tegenkom zal ik wel ff zwaaien
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Tot een graad of 14 kan ik het wel uithouden. Dan heb ik een thermobroek en longsleeve aan van de Lidl en dan m'n 2-delig leer. Maar dan moet ik niet de hele tijd in de bossen/in de schaduw rijden, want dan wordt het wel frisjesMarc Rademaker schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:43:
[...]
Achterband niet meer warm krijg? Ik lees dit vaker, maar volgens mij is dat echt onzin. Afgelopen weekend nog over de dijken lopen knallen, en die achterband werd wel degelijk warm. En dat is gewoon een pilot road 2. Als je er een sport onderlegt moet je in het begin voorzichtig doen, maar die komt volgens mij dan vrij snel op temperatuur.
Het zelf koud krijgen is een ander verhaal, maar ook niks wat een thermoshirtje van 5 euro kan verhelpen. Waarschijnlijk zit je dan tot 10-12 graden warm zit in je leren pakkie. Mij lijkt het zonde, in september en oktober waren er echt veel mooie dagen om te rijden, ondanks dat het < 20 graden was.
Mss dat ik in februari op de motorbeurs toch voor een goedkoop textielpak ga kijken. Is altijd wel makkelijk denk ik. Al blijf ik gewoon een mooi weer rijder
Vaak bu'j te bang!
Onzin is het niet, de GoT motortopicmeeting wees dat uit: er waren meerdere mensen met racers die op minder perfecte wegdek alle kanten op zwabberden waar degenen met fatsoenlijke wegbanden gewoon probleemloos overheen reden.Marc Rademaker schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:43:
[...]
Achterband niet meer warm krijg? Ik lees dit vaker, maar volgens mij is dat echt onzin. Afgelopen weekend nog over de dijken lopen knallen, en die achterband werd wel degelijk warm. En dat is gewoon een pilot road 2. Als je er een sport onderlegt moet je in het begin voorzichtig doen, maar die komt volgens mij dan vrij snel op temperatuur.
IMHO heb je dan wel totaal verkeerde banden onder je motor voor op de weg in NL...
Trouwens, vanochtend eerste pekel van het najaar gezien, gemeente A'dam was aan het strooien geweest op doorgaande wegen binnen bebouwde kom.
Oslik blyat! Oslik!
ligt waarschijnlijk meer aan je rechterhanddion_b schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:35:
[...]
Onzin is het niet, de GoT motortopicmeeting wees dat uit: er waren meerdere mensen met racers die op minder perfecte wegdek alle kanten op zwabberden waar degenen met fatsoenlijke wegbanden gewoon probleemloos overheen reden.
IMHO heb je dan wel totaal verkeerde banden onder je motor voor op de weg in NL...
Trouwens, vanochtend eerste pekel van het najaar gezien, gemeente A'dam was aan het strooien geweest op doorgaande wegen binnen bebouwde kom.
en dat zijn jaar rond bandjes voor on en offroad gebruik
[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 08-11-2011 14:38 ]
Heb afgelope zondag nog gereden ... met leren pak aanPilatuS schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:36:
[...]
Ik heb alleen nog een pak van leer met een hoop ventilatiegaatjes. Heerlijk als het 23 graden is maar onder de 18 graden is het echt koud. Ook rij ik alleen voor de lol, wat ik leuk vind is lekker bochjes pakken. Als ik de achterband niet meer warm krijg schiet dat ook niet echt op. De voornaamste reden is toch echt de temperatuur, ik heb geen zin om rillend van de kou op de motor te zitten.
Wat betreft de band:
- Je rijd em zeker wel warm. Ik heb daar nu absoluut geen problemen mee. En anders een tikje lucht er uit laten --> meer vervorming = meer warmte.
- Het is geen circuitband
Veel is natuurlijk ook afhankelijk van het type band. Met een Michelin Pilot Power heb ik weinig problemen ondervonden
[ Voor 6% gewijzigd door M14 op 08-11-2011 14:44 ]
Kreun... Ik twijfel of ik de motor schoon ga maken en dan inspuiten met een goedje dat ik net gekocht heb. Of dat ik erop vertrouw dat de vuiligheid van de snelweg dat er nu op zit juist voor een beschermend laagje zorgt.dion_b schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:35:
[...]
Dat laatste scheelt me ook weer een uur werk
Huh... zo koud was het toch niet?dion_b schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:35:
[...]
preventief strooien heet dat. zodat mensen die stomme dingen doen de gemeente niet aansprakelijk kunnen stellen dat er niet gestrooid is
Bweh..DECOY88 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:40:
[...]
preventief strooien heet dat. zodat mensen die stomme dingen doen de gemeente niet aansprakelijk kunnen stellen dat er niet gestrooid is
Los van het feit dat dit het motortopic is: er wordt echt teveel gestrooid...
Kost klauwen met geld, en die meuk komt nog eens allemaal in het milieu ook
komt door die mierenneukers van mf. die weer lopen te janken als het glad is. en dat de wegbeheerder moet lappen als ze veels te hard door een bocht gingen waar toevallig drie grindjes uit de berm op de weg gekomen warenfrankivo schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:43:
[...]
Bweh..
Los van het feit dat dit het motortopic is: er wordt echt teveel gestrooid...
Kost klauwen met geld, en die meuk komt nog eens allemaal in het milieu ook
mensen durven zelf niks meer. daarom staat er bij een teerstreepje op de weg meteen een bordje kruipen of omkeren. zodat ze niet hoeven te lappen als iemand weer eens niet kan rijden
[ Voor 31% gewijzigd door DECOY88 op 08-11-2011 15:50 ]
Nee, was niet bijzonder koud of nat, maar als het geen pekel was, was iemand wel erg raar aan het strooien geweest met andere witte poeders over de President Steijnstraat, Wibautstraat, Bernhardplein, Vrijheidslaan en Amsteldijk...
Oslik blyat! Oslik!
Wanneer is die meeting geweest?dion_b schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:35:
[...]
Onzin is het niet, de GoT motortopicmeeting wees dat uit: er waren meerdere mensen met racers die op minder perfecte wegdek alle kanten op zwabberden waar degenen met fatsoenlijke wegbanden gewoon probleemloos overheen reden.
Lastig als er totaal geen plaats is waar geen auto's zijnJoolee schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:03:
Je kunt je motor ook beter op de stoep zetten dan op een parkeerplaats. Het is erg makkelijk om bij het parkeren een motor over het hoofd te zien. Beetje zelfbescherming zeg maar om hem op een plek te zetten waar geen auto komt.
gewoon doen kan makkelijkBartjezz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:19:
[...]
Lastig als er totaal geen plaats is waar geen auto's zijnVooral omdat ik elektricien ben en dus de motor niet op de bouwplaats (met rotzooi/schroeven/spijkers) wil zetten...
doe het zelf ook. 1x vergeten dat ze een wandje gingen zandstralen terwijl het buiten miezerde
[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 08-11-2011 17:23 ]
Hmm, ik heb die datum gemist in dit topic
meermaals genoemd. maarja van het voorjaar weer een keertjekomkommer schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:27:
[...]
Hmm, ik heb die datum gemist in dit topic
Ik vraag me dat ook steeds af. Ofwel je hebt een paar racebanden die met 160kmh pas een beetje warm worden of je doet hele rare dingen die veel te illegale snelheden vereisen. Ik kan nou niet zeggen dat ik ooit heb gemerkt dat mijn banden koud waren op ritjes in de vrieskou. Als je je met normale snelheden over de weg beweegt zou er niets aan de hand moeten zijn. Of je hebt verkeerde banden.Marc Rademaker schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:43:
[...]
Achterband niet meer warm krijg? Ik lees dit vaker, maar volgens mij is dat echt onzin.
Maar goed, ik rij natuurlijk als een opa op mijn opoe-fiets
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik wel, gister. Het was mijn ontgaan dat het wat frisser is geworden in de ochtend (in vergelijking met vorige week) en had geen col omgedaan. De wind gierde dus mijn jas in en dat heb ik gemerkt onderweg. In de middag leek het wel kouder dan de morgen dus dat was een koude maar waardevolle gewaarwording, het wordt echt winter.frankivo schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:39:
Tot nu toe dit seizoen nog niet koud gehad op de motor.
Al moet ik misschien wel eens kijken naar andere handschoenen als ik het nog wil volhouden als het wel echft koud wordt
Vandaag wel de col gebruikt en dan is er niets aan het handje. Morgen weer naar Amersfoort (Vanuit Velsen noord) dus dan gaan de binnenhandschoenen er ook weer in.
Ik ben trouwens van plan om zo lang als mogelijk is om zonder binnenbroek te rijden. Het Macna-pak wat ik heb geeft vooralsnog geen krimp en mijn benen blijven ook bij deze temperaturen nog prima. Ik wil weten bij welke temperatuur de binnenbroek nodig is. De binnenjas heb ik al een tijdje in zitten al is dit puur ter voorkoming van afkoelen omdat ik regelmatig voor langere tijd aan het rijden ben en niemand wil rillend en wel rondtuffen.
Zitten hier nog mensen die ervaring hebben met een Transalp XL650?
Gisteravond idd handvatverwarming voor het eerst aangedaan dit najaar. Had m'n binnenhandschoenen niet bij me en dat was wel zo verstandig geweest...bazs2000 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:32:
[...]
Ik wel, gister. Het was mijn ontgaan dat het wat frisser is geworden in de ochtend (in vergelijking met vorige week) en had geen col omgedaan. De wind gierde dus mijn jas in en dat heb ik gemerkt onderweg. In de middag leek het wel kouder dan de morgen dus dat was een koude maar waardevolle gewaarwording, het wordt echt winter.
Vandaag wel de col gebruikt en dan is er niets aan het handje. Morgen weer naar Amersfoort (Vanuit Velsen noord) dus dan gaan de binnenhandschoenen er ook weer in.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Oer degelijke motor,sjef42195 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:28:
Ik ga me hier ook maar eens melden. Gisteren geslaagd en vanochtend nieuw rijbewijs aangevraagd. Weekje wachtenen dan kan ik ook gaan rijden. Nu alleen nog een motor gaan uitzoeken, ik zit zelf te denken aan een ouder model Transalp. Ik heb gelest op het nieuwe model met ABS, maar die zijn me nog iets te prijzig.
Zitten hier nog mensen die ervaring hebben met een Transalp XL650?
heb je er al eens mee gereden?
ontzettend betrouwbaar, en als je een beetje handig bent kan je daar makkelijk ook zelf aan sleutelen.
MAAR
(er is altijd een maar niet dan?)
het blok is zwak, dus verwacht daar niet te veel van.
vering is opzich wel ok, maar de remmen zijn niet bepaald je van het (vooral vergeleken met het 700 model)
Anders kun je al alternatieven kijken naar een BMW G650GS, mischien de Kawa Versys (als budget dat toelaat) en een oudere Vstrom?
ps.
kijken naar een Transalp omdat je daar op hebt gelest.
Ik begrijp dat het een soort van vertrouwen geeft., maar spreid je horizon zo ver mogelijk uit.
Maak test ritten, orienteer op wat je leuk vind rijden, wat je makkelijk vind rijden.
Uiteindelijk word je namelijk vertrouwend met elke motor, dus dat is niet een heel goed punt om te gebruiken als referentie.
Dus google je rot, en als je wilt geef ik je wel tips kwa type of classe (off-allroad, naked, sport, sport-tour etc etc etc) budget vermelden is dan overigens wel makkelijk
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 12:40 ]
Verwijderd
banden leveren pas echt grip als ze op "temperatuur zijn"mphilipp schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:59:
[...]
Ik vraag me dat ook steeds af. Ofwel je hebt een paar racebanden die met 160kmh pas een beetje warm worden of je doet hele rare dingen die veel te illegale snelheden vereisen.
die temperatuur krijg je eigenlijk het beste erin met optrekken.
Een constante snelheid rijden houd de temperatuur er in, maar doet niet zoveel om echt op te warmen.
echter die grip waardes worden pas echt belangrijk als je het gas gaat open schroeven, en als je een motor hebt die daad werkelijk die grip waardes nodig heeft om de pks aan de grond te zetten.
Omdat ik veel rijd, heb ik de toer compound (Z8) van metzler op mijn speedtriple.
en met de Sport band (M3) kon ik ongestraft haarspeld bochten uitknallen.
met die Z8 moet ik een beetje uitkijken niet uit te breken.
Of bijvoorbeeld bij een stoplicht, wanneer die banden koud zijn en ik trek hard op, dan wil daar wel eens wat wielspin bij komen kijken, maar wanneer die band warm is gebeurd dat niet.
Dus je zal het alleen merken als je stijl het vraagt, maar dat hoeven helemaal geen illegale snelheden te zijn (bijvoorbeeld haarspeld bochten uitknallen)
komt trouwens wel bij, voel altijd eerst een beetje aan wat het wegdek doet, anders ga je nog een keer brokken maken.
Afgelopen maandag dus geslaagd voor rijbewijs, nu aan het rondkijken voor een motor, budget is maximaal 1500, is niet echt veel maar volgens mij wel genoeg om mee te starten?
M'n broer heeft een Kawa Z10 die hij wel wil verkopen, maar dat is volgens mij best zwaar om mee te beginnen?
Ik zoek een motor die en een beetje snelheid heeft, sportief maar ook niet waar ik binnen een half uur last van m'n rug heb.
Iemand advies naar welk soort ik het beste kan zoeken als beginner?
Met m'n Dunlop RoadSmarts nog niks gemerkt. Ik neem bochten en afritten nog even snel als in de zomer. En nee, ik heb geen schaamrandVerwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:54:
[...]
banden leveren pas echt grip als ze op "temperatuur zijn"
Een constante snelheid rijden houd de temperatuur er in, maar doet niet zoveel om echt op te warmen.
echter die grip waardes worden pas echt belangrijk als je het gas gaat open schroeven, en als je een motor hebt die daad werkelijk die grip waardes nodig heeft om de pks aan de grond te zetten.
Omdat ik veel rijd, heb ik de toer compound (Z8) van metzler op mijn speedtriple.
Of bijvoorbeeld bij een stoplicht, wanneer die banden koud zijn en ik trek hard op, dan wil daar wel eens wat wielspin bij komen kijken, maar wanneer die band warm is gebeurd dat niet.
Dus je zal het alleen merken als je stijl het vraagt, maar dat hoeven helemaal geen illegale snelheden te zijn (bijvoorbeeld haarspeld bochten uitknallen)
komt trouwens wel bij, voel altijd eerst een beetje aan wat het wegdek doet, anders ga je nog een keer brokken maken.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Deze hele discussie is hier al eerder geweest hoor:Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:54:
[...]
mphilipp in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
mphilipp in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
Succes.
Het advies: De soort waar jij je lekker op voelt. En daar kom je maar op 1 manier achter, proefrijden, proefrijden en nog eens proefrijden.EJVL schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:31:
Ik heb weinig verstand van motoren, maar hier zitten vast wel mensen die mij van een goed advies kunnen voorzien.
Afgelopen maandag dus geslaagd voor rijbewijs, nu aan het rondkijken voor een motor, budget is maximaal 1500, is niet echt veel maar volgens mij wel genoeg om mee te starten?
M'n broer heeft een Kawa Z10 die hij wel wil verkopen, maar dat is volgens mij best zwaar om mee te beginnen?
Ik zoek een motor die en een beetje snelheid heeft, sportief maar ook niet waar ik binnen een half uur last van m'n rug heb.
Ga gewoon eens een rondje doen op de Z10 van je broer, en kijk hoe het bevalt.
Of een motor "te zwaar" is of niet:
Toen ik 4 weken m'n rijbewijs had wilde ik bij de dealer een FZ6 huren en ging met een FZ1 weg. De dealer stelde mij het volgende punt "Waarom zou je als je 18 bent en je je autorijbewijs hebt wel in een Ferrari mogen stappen, maar wanneer je je motorrijbewijs hebt niet op een FZ1?"
Uiteindelijk is het je rechterhand die bepaalt wat "te zwaar" is.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Niet helemaal mee eensMaikel64 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:00:
[...]
Het advies: De soort waar jij je lekker op voelt. En daar kom je maar op 1 manier achter, proefrijden, proefrijden en nog eens proefrijden.
Ga gewoon eens een rondje doen op de Z10 van je broer, en kijk hoe het bevalt.
Of een motor "te zwaar" is of niet:
Toen ik 4 weken m'n rijbewijs had wilde ik bij de dealer een FZ6 huren en ging met een FZ1 weg. De dealer stelde mij het volgende punt "Waarom zou je als je 18 bent en je je autorijbewijs hebt wel in een Ferrari mogen stappen, maar wanneer je je motorrijbewijs hebt niet op een FZ1?"
Uiteindelijk is het je rechterhand die bepaalt wat "te zwaar" is.
Met mijn Hornet kan ik bijna alles volgas doen, terwijl als ik dat zou proberen met een R1 ik allang op mn bek was gegaan. En ik weet dat zelfs als je voorzichtig aan begint met een R1, je uiteindelijk toch wilt proberen om zo snel mogelijk weg te rijden. Met mijn Hornet resulteert dat hoogstens in een voorwiel dat gecontroleerd omhoog komt...
Uiteindelijk kun je prima op een volvermogen motor rijden, maar of het nut heeft, en heel verstandig is, ik betwijfel het.
Met dat budget zit je sowieso naar oudere 2e handsjes te kijken, maar in alle categorieen kun je op zich functionele zijn het niet noodzakelijkerwijs mooie motoren vinden voor EUR 1500.EJVL schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:31:
Ik heb weinig verstand van motoren, maar hier zitten vast wel mensen die mij van een goed advies kunnen voorzien.
Relevante info die je niet noemt:
- wil je ook door de winter rijden?
- hoe lang gaat een gemiddeld (lang) rit worden?
- wil je het als primair vervoersmiddel gebruiken of als iets leuks voor erbij?
Verder heeft vrijwel iedere motor >400cc veel meer "snelheid" dan je voor onder een halve ton op vier wielen gaat vinden, dus dat lijkt me van ondergeschikt belang.
Oslik blyat! Oslik!
Vermogen hangt af van de persoon die er op zit. Als jij iemand bent die perse alles eruit wil halen is een R1 niet aan te raden. Ben je iemand die er rustig aan mee doet kan het prima. Het is alleen verder zo een motor met minder vermogen meer vergevingsgezind is. Maak je met een 600cc motor een foutje wordt dat niet zo hard afgestraft als bij een 1000cc.Iemand advies naar welk soort ik het beste kan zoeken als beginner?
Het soort motor dat je wil gaan rijden moet je echt uitzoeken door te gaan proefrijden. Een toermotor is vele malen comfortabeler dan een supersport en rijd compleet anders. Verder inderdaad: wat wil je ermee doen ? Toeren, woon/werk, circuit of wat dan ook.
-Ik wil er wel in de winter mee rijden, maar niet door de sneeuw of ijzel of extreme kou.dion_b schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:46:
[...]
Met dat budget zit je sowieso naar oudere 2e handsjes te kijken, maar in alle categorieen kun je op zich functionele zijn het niet noodzakelijkerwijs mooie motoren vinden voor EUR 1500.
Verder heeft vrijwel iedere motor >400cc veel meer "snelheid" dan je voor onder een halve ton op vier wielen gaat vinden, dus dat lijkt me van ondergeschikt belang.
-Een gemiddelde rit duurt 1-2 uur, misschien soms iets meer.
-Primair blijft auto, meer voor in het weekend of op een vrije dag, misschien een enkele keer naar het werk (40 km enkele reis).
Motor hoeft niet perse heel mooi te zijn, maar een klein beetje leuke uitstraling is natuurlijk altijd leuk.
Misschien zaterdag wat proefrijden inderdaad.
Nee, rijbewijs is net aangevraagd. Wel gereden op de Transalp 700.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:34:
[...]
Oer degelijke motor,
heb je er al eens mee gereden?
Budget is max 4000 EUR. Vstrom heb ik ook na zitten kijken, Versys en BMW zitten wat hoger qua prijs.ontzettend betrouwbaar, en als je een beetje handig bent kan je daar makkelijk ook zelf aan sleutelen.
MAAR
(er is altijd een maar niet dan?)
het blok is zwak, dus verwacht daar niet te veel van.
vering is opzich wel ok, maar de remmen zijn niet bepaald je van het (vooral vergeleken met het 700 model)
Anders kun je al alternatieven kijken naar een BMW G650GS, mischien de Kawa Versys (als budget dat toelaat) en een oudere Vstrom?
Natuurlijk was ik van plan om op wat verschillende modellen een testrit te maken. Maar gevoelsmatig ligt mijn voorkeur bij een 2 cilinder all-road model. Maar ik heb ook staan kijken naar zo'n "nieuwe classic" als de Kawasaki w800 of een Triumph Bonneville. Ook hele mooie motors, maar nog iets boven mij budget.ps.
kijken naar een Transalp omdat je daar op hebt gelest.
Ik begrijp dat het een soort van vertrouwen geeft., maar spreid je horizon zo ver mogelijk uit.
Maak test ritten, orienteer op wat je leuk vind rijden, wat je makkelijk vind rijden.
Uiteindelijk word je namelijk vertrouwend met elke motor, dus dat is niet een heel goed punt om te gebruiken als referentie.
Dus google je rot, en als je wilt geef ik je wel tips kwa type of classe (off-allroad, naked, sport, sport-tour etc etc etc) budget vermelden is dan overigens wel makkelijk
Suzuki GSX600F, die zijn wel te vinden in die budgetklassedion_b schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:46:
[...]
Met dat budget zit je sowieso naar oudere 2e handsjes te kijken, maar in alle categorieen kun je op zich functionele zijn het niet noodzakelijkerwijs mooie motoren vinden voor EUR 1500.
Vaak bu'j te bang!
http://link.marktplaats.nl/499932242-tom-562 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:26:
[...]
Suzuki GSX600F, die zijn wel te vinden in die budgetklasse
Oerdegelijk, oliekoelerblok. dus niet stuk te krijgen. En leuk om te rijden.
Asus Zenbook i7 256gb
Asus Zenbook i7 256gb
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
te vinden voor onder de €4000sjef42195 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:15:
[...]
Nee, rijbewijs is net aangevraagd. Wel gereden op de Transalp 700.
[...]
Budget is max 4000 EUR. Vstrom heb ik ook na zitten kijken, Versys en BMW zitten wat hoger qua prijs.
[...]
Natuurlijk was ik van plan om op wat verschillende modellen een testrit te maken. Maar gevoelsmatig ligt mijn voorkeur bij een 2 cilinder all-road model. Maar ik heb ook staan kijken naar zo'n "nieuwe classic" als de Kawasaki w800 of een Triumph Bonneville. Ook hele mooie motors, maar nog iets boven mij budget.
v-twin
allroad(>offroad)
en een future classic

Maar ffe de 620 showen, dit weekend gemaakt
Spiegel was er onderweg af gewappert, kennelijk was bij de omgooi poging van een onbekende deze toch lam geraakt
Asus Zenbook i7 256gb
Dat is bekend.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:54:
[...]
Ook dat snap ik. Ik begrijp best dat die banden een bepaalde temp nodig hebben. Anders waren die bandenwarmers ook niet nodig in de racerij. Ik probeer alleen aan te geven dat ik er nog nooit iets van heb gemerkt. Maar ik zoek de grenzen ook niet op. Punt is dat ik nooit zo goed snap dat mensen die een pittige rijstijl hebben niet het geduld lijken te hebben om de banden goed op te warmen en/of niet het besef hebben dat dat met koud weer misschien we eens nodig kan zijn. Als het nat is, doe ik ook wat voorzichtiger. En als het koud is, lijkt het me niet zo handig om meteen over de dijk te knallen. Als je tenminste niet later op MF wil gaan janken dat je op je bek bent gegaan en er dan interessant aan toevoegt dat je banden nog niet op temperatuur waren... Ik kan dan alleen maar 'loser' of 'prutser' bendenken eerlijk gezegd.echter die grip waardes worden pas echt belangrijk als je het gas gaat open schroeven, en als je een motor hebt die daad werkelijk die grip waardes nodig heeft om de pks aan de grond te zetten.
[knip]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Helemaal mee eens, heb er ook één als eerste motor gehad. Wel even de uitlaatbochten controleren want het doorroesten daarvan is een bekende kwaal en kost een hoop centen.Ghostrider schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:31:
[...]
GSX600F
Oerdegelijk, oliekoelerblok. dus niet stuk te krijgen. En leuk om te rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door The Druid op 09-11-2011 22:21 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Yamaha xj650 Maxim
Hier ben ik nog heel serieus over ook. Dit was mijn eerste motor en die uit de genoemde advertentie ziet er nog heel mooi uit ook. Er zijn onderdelen genoeg te krijgen en je kunt er met twee linkerhanden nog aan sleutelen. Bovendien heeft de motor pas vermogen bij 3500rpm en dat maakt hem meer dan geschikt als winterfiets (je maakt niet zo snel een foutje)
Probleempunten: Voorvering en knipperlichtschakelaar. Die zijn niet best en vooral het knipperlicht wil nog weleens automatisch uit gaan. Al is dat laatste bij Yamaha toch al een probleem. Mijn Virago 1100 heeft er ook last van.
Dat is ook wat ik heb moeten vervangenThe Druid schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:20:
[...]
Helemaal mee eens, heb er ook één als eerste motor gehad. Wel even de uitlaatbochten controleren want het doorroesten daarvan is een bekende kwaal en kost een hoop centen.
Dan moet je eigenlijk ook wel, want verkopen met die shit lek schiet al helemaal niet op.
Vandaag de teller op 80.000 gezet, en met die "nieuwe" bochtjes moet er nog wel een stukje mee te rijden zijn hoop ik
Zx10 of een z1000?EJVL schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:31:
Z10 heb je niet
Zx10 is wat zwaarder, heeft teveel power voor zn remmen (lees: de remmerij is wat minder tov gewicht en wat ie kwa vermogen heeft). Eenmaal gewend is t een heerlijke fiets, blok is ook vrij simpel kwa techniek (ok, ok, voor mij ondertussen wel
Maar zoals met elke motor : als je respectloos aan t gas gaat hengsten straft ie je af.
Als je een grietje hebt zit zo'n 10 best aardig (heb ik me laten vertellen).
Tis de voorloper van de 1100.
Mocht je meer willen weten over die fiets, dm maar ff. Ben een freak wat de 10 betreft
*schaamteloze zelfpromotie*EJVL schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:31:
http://www.speurders.nl/o...-750-f-1987-94817567.html
Grote motor, relatief licht, snel zat, valt prima hard mee te rijden en valt binnen budget (en de prijs is best wel over te praten)
/*schaamteloze zelfpromotie*
leeg
Wat een hok, daar wil je toch niet op gezien wordenbazs2000 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:34:
Beginners die trouwens een motor zoeken die echt bijna niet kapot kan kunnen beter op een oude fiets stappen:
Yamaha xj650 Maxim
Hier ben ik nog heel serieus over ook. Dit was mijn eerste motor en die uit de genoemde advertentie ziet er nog heel mooi uit ook. Er zijn onderdelen genoeg te krijgen en je kunt er met twee linkerhanden nog aan sleutelen. Bovendien heeft de motor pas vermogen bij 3500rpm en dat maakt hem meer dan geschikt als winterfiets (je maakt niet zo snel een foutje)
Probleempunten: Voorvering en knipperlichtschakelaar. Die zijn niet best en vooral het knipperlicht wil nog weleens automatisch uit gaan. Al is dat laatste bij Yamaha toch al een probleem. Mijn Virago 1100 heeft er ook last van.
zelf ook begonnen op een oude Magna700 a €150 maar reed bijna altijd volgas..maar snel een GSXR1100 gekocht
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 10-11-2011 08:43 ]
Asus Zenbook i7 256gb
600€ lijkt me een normale prijs voor zo'n fiets. Daar kan je nog 2-3 jaar lekker mee rondkachelen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Maat van me heeft zo'n XJ550. Die is iets minder chopper en meer naked. Idd niet veel PK's (50/55 o.i.d.), maar best wel een gooi en smijt fiets en heel laagtoerig. Vooral in de krappe bochten. Op vakantie kon ik 'm in de bergpassen/haarspeldbochten niet goed bijhouden. Zodra het allemaal sneller ging kon hij het niet meer bijbenen. Best leuke motoren, motorisch ook ok, maar volgens mij zijn het wel allemaal olieboten (die van hem iig wel)Ghostrider schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:42:
[...]
Wat een hok, daar wil je toch niet op gezien wordenEn nog bijna 800 vragen ook
Ongetwijveld betrouwbaar maar na een tweetal ritjes wil je volgens mij al iets onders.
zelf ook begonnen op een oude Magna700 a €150 maar reed bijna altijd volgas..maar snel een GSXR1100 gekocht
Vaak bu'j te bang!
Aangezien ik toch een A-onbeperkt heb, kan ik wellicht beter een tweedehands 690 zoeken. Moeilijk, Moeilijk, Moeilijk.
20*350ZO45°
Dit topic is gesloten.
![]()