Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 305 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.922 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, het aanvragen van een rijbewijs is kinderlijk eenvoudig, behalve...

...als je oude rijbewijs ten tijde van de aanvraag was verlopen, waardoor het bij het aanvragen al werd afgenomen en de shredder in ging. Tja, dan maar een weekje zonder papiertje rondrijden he, je moet toch naar je werk. Hoe vaak wordt je rijbewijs nou gecontroleerd als je netjes rijdt?
Vervolgens na een week weer terug naar het gemeentehuis gaan, waar je het nieuwe papiertje niet meekrijgt omdat je je oude rijbewijs niet kunt inleveren. |:( En de betreffende baliemedewerkster die het oude rijbewijs had vernietigd wist natuurlijk nergens meer van.

/waargebeurd.

(bij mijn vader dan, niet bij mij)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35

Richard

Kuru Kuru Kururin

Korvaag schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:28:
Affijn: Het staat weer goed op het pasje. Nu ns kijken of ik dit jaar nog een keer een motor kan huren !
Zit er ook aan te denken dat eerst maareens te doen, ik was eerst fel tegen, omdat ik toch wel schrok van de prijzen, maar bij ons om de hoek was het:

Honda CBF600
E60 dag 100KM vrij
E150 weekend (3 dagen) 300KM vrij
0,15c per extra KM.

Vind ik opzich nog meevallen.

Kon verder niet echt veel motorverhuur vinden in de regio waar prijzen bij vermeldt stonden.

20*350ZO45°

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Silverline.nl <- Zit in IJsselstein. Lekker dichtbij voor mij (Utrecht). Motor van de maand is daar 50 euro per dag inc. 150 km vrij. Daarnaast hebben ze nog leuke motoren van 55-65 euro. Daarna wordt het mij wat te duur.

UNOX: The worst operating system

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Richard schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:57:
[...]

Zit er ook aan te denken dat eerst maareens te doen, ik was eerst fel tegen, omdat ik toch wel schrok van de prijzen, maar bij ons om de hoek was het:

Honda CBF600
E60 dag 100KM vrij
E150 weekend (3 dagen) 300KM vrij
0,15c per extra KM.

Vind ik opzich nog meevallen.

Kon verder niet echt veel motorverhuur vinden in de regio waar prijzen bij vermeldt stonden.
De bijbehorende borg is waar ik nogal van schrok :X

iRacing Profiel

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
frankivo schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:25:
[...]

De bijbehorende borg is waar ik nogal van schrok :X
Borg kun je vaak afkopen, heb ik destijds wel gedaan. Was uiteindelijk niet nodig, maar voor een stukje gemoedsrust is het denk ik wel fijn. Best leuk zo'n motor huren, maar als je dan een motor gaat kopen die niet nieuw is, merk je wel dat je een stapje terug doet :P Uiteindelijk viel het mee, maar sommige motoren waar ik op proefgereden voelden wel echt heel anders, ouder, aan.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02

The Legend

*Plop*

Marc Rademaker schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:55:
[...]

Borg kun je vaak afkopen, heb ik destijds wel gedaan. Was uiteindelijk niet nodig, maar voor een stukje gemoedsrust is het denk ik wel fijn. Best leuk zo'n motor huren, maar als je dan een motor gaat kopen die niet nieuw is, merk je wel dat je een stapje terug doet :P Uiteindelijk viel het mee, maar sommige motoren waar ik op proefgereden voelden wel echt heel anders, ouder, aan.
Eigen risico bedoel je denk ik. Borg afkopen lijkt me niet echt logisch :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Haha.. borg afkopen :) Ik betaal 300 euro om geen 300 euro terug te krijgen nadat ik 300 euro als borg heb achtergelaten..... ;) ehhhh... :P *ERROR*

UNOX: The worst operating system

• Marc Rademaker
Ohja, eigen risico 8)7

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ah, jammer voor de artsen, maar men kan er vast nog wel wat mee. Mooi dat je in ieder geval een waanzinnig avontuur hebt beleefd. Je weet nu wat vuile stenen zijn en wat een kontenwipper is, dat is ook mooi mee genomen ;).

Makerij Hofman

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Korvaag schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:28:
Zo.. eindelijk m'n nieuwe rijbewijs opgehaald.. Paar weken geleden al geslaagd.. maar telkens te druk op donderdagavonden om zo'n ding aan te vragen. Ik snap nog steeds niet waarom je als werkend persoon onmogelijk dat soort dingen kan regelen. Gelukkig is het gemeentehuis do-avond nog open maar zaterdag natuurlijk niet. Tis nog net niet zo erg als langs een bank moeten.

Affijn: Het staat weer goed op het pasje. Nu ns kijken of ik dit jaar nog een keer een motor kan huren !
Silverline is goed betaalbaar. Ik ga zaterdag rijden, misschien leuk om te meeten?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50

Youk

Volvo For Life

Vandaag om 17 uur gedaan met werken. Pak aan en naar de motor om naar huis te rijden. Ik stap op, zet hem recht en klap de jiffy in. Wil dan de motor een klein stukje naar voren duwen. F**k wat gaat dat zwaar, klopt niet. :? Terug afstappen en ja hoor, achterband compleet leeg. :( Deze ochtend nog bij het tanken de bandenspanning gecontroleerd, slechts 0.1 bar erbij moeten doen.

Gelukkig werk ik net naast een BMW dealer, dus daar maar even gaan informeren. Yes, werkplaats nog open en ze hebben er inmiddellijk even naar gekeken. Zat een stukje glas in mijn band. Stukje eruit en een veter erin. Ik wou binnen dit en een paar weken toch nog een nieuw setje laten plaatsen, dus zo'n tijdelijke oplossing is geen probleem. Enkel konden ze geen factuurtje/bon maken voor mij omdat ze geen BMW framenummer hebben wat ze aan mij kunnen linken. 8)7

Volvo Classic Club Belgium

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht... typisch dealergedoe. Ws had ik met m'n 21j oude BMW zelfde gehad want te oud...

Sowieso rare dag voor banden - vandaag op motor naar het werk, dan heen en terug naar vergadering bij Schiphol en om 18u naar huis, iets van 80km bij elkaar. Overdag nergens last van, 's avonds zwabberde m'n achterwiel alle kanten op :? :o

Ivm donker niet al te grondige controle kunnen doen, iig niet leeg/lek, ook geen dramatische olielek uit cardan ofzo, maar wat het wel is - geen idee.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Haha, als we het dan over banden hebben!

Had vorige week een raar krasje gezien in mijn achterband. Maar voldoende profiel op andere plekken dus dacht dat ik door glas gereden was ofzo. Vandaag 100km naar Arnhem gereden en daarna weer terug, trek ik ergens hard op, begint het ding te driften en te doen maar mooi beheerst. Net weer een eind gereden, kijk ik bij het tanken: metaaldraad dat door de band heen komt... oeps! Morgen nieuw bandje laten steken... Ziet echt op 2/3 van de band het metaal erdoorheen, en dat in ... 300km vandaag?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:52:

Had vorige week een raar krasje gezien in mijn achterband. Maar voldoende profiel op andere plekken dus dacht dat ik door glas gereden was ofzo. Vandaag 100km naar Arnhem gereden en daarna weer terug, trek ik ergens hard op, begint het ding te driften en te doen maar mooi beheerst. Net weer een eind gereden, kijk ik bij het tanken: metaaldraad dat door de band heen komt... oeps! Morgen nieuw bandje laten steken... Ziet echt op 2/3 van de band het metaal erdoorheen, en dat in ... 300km vandaag?
Je profiel moet overal voldoende zijn, niet alleen op de zijkanten ;)

No signature required.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sommige banden slijten anders ook bizar hard, rijdt met Michelin Pilot Power. Maar als je daarmee een paar keer flink optrekt of flink over de snelweg klettert word het rubber zo warm dat ze snel vierkant worden.

Uiteraard gewoon gasgeven in de bocht dan blijven ze nog mooi rond

Tip: Kijk even naar de slijtage indicatoren op de band :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:56:
Inderdaad, het aanvragen van een rijbewijs is kinderlijk eenvoudig, behalve...

...als je oude rijbewijs ten tijde van de aanvraag was verlopen, waardoor het bij het aanvragen al werd afgenomen en de shredder in ging. Tja, dan maar een weekje zonder papiertje rondrijden he, je moet toch naar je werk. Hoe vaak wordt je rijbewijs nou gecontroleerd als je netjes rijdt?
Vervolgens na een week weer terug naar het gemeentehuis gaan, waar je het nieuwe papiertje niet meekrijgt omdat je je oude rijbewijs niet kunt inleveren. |:( En de betreffende baliemedewerkster die het oude rijbewijs had vernietigd wist natuurlijk nergens meer van.

/waargebeurd.

(bij mijn vader dan, niet bij mij)
Vreemd, afgelopen week een nieuw paspoort aangevraagd. Oude verlopen paspoort ging de schredder in, en op het afhaalbewijs staat bij benodigtheden om hem af te halen "dit document"

Asus Zenbook i7 256gb

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04

talin

ES-MA

M3rcury schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:48:
[...]

Je profiel moet overal voldoende zijn, niet alleen op de zijkanten ;)
profiel?
;)

banden, ik ben ooit ( heel lang geleden ) begonnen in de racerij met brommerracen ( 50cc bij de SOBW http://www.sobw.nl/ )

daar liep een knakker rond die altijd wel weer mooie ( lees rare ) ideeen had, zo had hij zijn banden, gewone brommerbandjes het profiel weggewerkt MET KIT!
hij had slicks gezien en zag bij z'n pa op de plank een tube kit.... gevolg, de eerste bocht vol op z'n plaat.

zo had hij een tijd later een nog best wel goed idee: in de racerij wil je graag een constante watertemperatuur hebben.
je waterpomp heeft maar 1 stand, volluit.
thermostaten en regelingen is allemaal te veel gewicht dus tape je de radiateur af met plakband, op een manier als ie te warm word dat je onderweg er een reep af kan trekken.

nu had meneer iets moois bedacht, luxaflex voor z'n radiateur, gewicht mooi laag, zo'n draaiknopje om bij te stellen, geen plakband meer nodig... alleen niet getest bij snelheden hoger dan 50 km/h.
flabber flets daar lag de hele zooi op de baan toen hij op snelheid was.

kwam hem een paar jaar later nog eens tegen in de 125.
hij had een Yamaha TZR 125 gekocht, niemand reed in Nederland op een Yamaha maar hij had er 1 nieuw gekocht.
op Spa Francochamps was hij er ook bij, eerste 4 races van het jaar gemist omdat et ding niet goed wilde lopen, heeft hij 200 kilomter gereden om daar de eerste training te komen rijden, om er op meest verste punt van circuit achter te komen dat hij de cilinderkop boutjes niet met de hand aan te kunnen halen en dat je dat met een momentsleutel moest doen.
gevolg kop los op de cilinder, half rondje gereden op Spa, 250 euro inschrijfgeld minder, 200 kilometer heen en kon ie weer naar huis!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

-tom-562

Oliesjeik

Haha dat luxaflex verhaal, ik zie het helemaal voor me _O-

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Op zich wel cool bedacht.

Maar ja, de uitvoering hè? :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ghostrider schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:34:
[...]

Vreemd, afgelopen week een nieuw paspoort aangevraagd. Oude verlopen paspoort ging de schredder in, en op het afhaalbewijs staat bij benodigtheden om hem af te halen "dit document"
Het is al weer een jaar of 5 geleden, en daar werkten toentertijd ook niet de helderste lichten aan de balie.

Het is al de hele week lekker weer om met de motor te gaan werken. Alleen jammer dat het 's morgens en 's avonds zo donker is.

Weet iemand of het in Duitsland ook is toegestaan om met de motor tussen de file door te rijden? En er voorbij rijden bij het verkeerslicht? (verschillende collega's vinden namelijk van niet, maar tja, de meeste automobilisten vinden dat :+ ) Desnoods vraag ik het wel eens aan een politieagent als ik er een zie, maar ik zou het graag ergens willen nalezen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Damn @ vrijdagtopic op MF...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Gaat hard ja :P
Zal wel niet lang meer duren tot het slotje :')

iRacing Profiel

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

-tom-562

Oliesjeik

Van dat meisje?

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:01:
[...]

Het is al weer een jaar of 5 geleden, en daar werkten toentertijd ook niet de helderste lichten aan de balie.

Het is al de hele week lekker weer om met de motor te gaan werken. Alleen jammer dat het 's morgens en 's avonds zo donker is.

Weet iemand of het in Duitsland ook is toegestaan om met de motor tussen de file door te rijden? En er voorbij rijden bij het verkeerslicht? (verschillende collega's vinden namelijk van niet, maar tja, de meeste automobilisten vinden dat :+ ) Desnoods vraag ik het wel eens aan een politieagent als ik er een zie, maar ik zou het graag ergens willen nalezen.
nee dat mag niet m'n collega rijders deden het laatst naar altenaar en werden toen van de weg geplukt door de politie.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Jah, obvious fake. De vrouw op die fotos gaat allang niet meer naar school :X

Asus Zenbook i7 256gb

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46
Youk schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:05:
Vandaag om 17 uur gedaan met werken. Pak aan en naar de motor om naar huis te rijden. Ik stap op, zet hem recht en klap de jiffy in. Wil dan de motor een klein stukje naar voren duwen. F**k wat gaat dat zwaar, klopt niet. :? Terug afstappen en ja hoor, achterband compleet leeg. :( Deze ochtend nog bij het tanken de bandenspanning gecontroleerd, slechts 0.1 bar erbij moeten doen.

Gelukkig werk ik net naast een BMW dealer, dus daar maar even gaan informeren. Yes, werkplaats nog open en ze hebben er inmiddellijk even naar gekeken. Zat een stukje glas in mijn band. Stukje eruit en een veter erin. Ik wou binnen dit en een paar weken toch nog een nieuw setje laten plaatsen, dus zo'n tijdelijke oplossing is geen probleem. Enkel konden ze geen factuurtje/bon maken voor mij omdat ze geen BMW framenummer hebben wat ze aan mij kunnen linken. 8)7
Ik heb nog een gebruikte MPR2 liggen die op je VFR past, ruilen voor een kratje bier? Hij is een klein beetje vierkant gereden alleen, maar heeft nog ruim profiel.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50

Youk

Volvo For Life

Bedankt voor het aanbod, maar ik ga binnenkort toch een nieuw setje pilot road 3 banden laten plaatsen. Mijn huidige (ook pilot road 2) zijn ook vierkant afgesleten. Maar wat wil je, ik zit er dagelijks mee op de snelweg.

Volvo Classic Club Belgium

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ghostrider schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:48:
[...]

Jah, obvious fake. De vrouw op die fotos gaat allang niet meer naar school :X
Op MF gieren de hormonen nog steeds in het rond :)

No signature required.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zo net even een lekker ritje gehad. met een spekgladde linkerkant van me achterband. even wat linkerbochten overdwars genomen _/-\o_ gas erbij en gaan >:)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

de dude met de CBR laat het ding afslaan bij stoppen. Als je,je apparaat niet kent, doe het dan niet...

Wel mooi...
Want... ik ben optimist.

And it goes BRAAAAAPP!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Heb je een linkje :P ?
ROFLASTC schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:10:
[video]

de dude met de CBR laat het ding afslaan bij stoppen. Als je,je apparaat niet kent, doe het dan niet...

Wel mooi...
[...]
Haha wat een held.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 12:00
Haha wat een baas op die harley, die knurft op die cbr lijkt trouwens niet echt vol op te trekken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:52:

Ik heb het wel eens gehad met een autoband dat het model kapot was en het staal er uit stak. Ik kwam er pas achter nadat een Turk achter me begon te slingeren, toeteren en seinen en omdat ik daar niet om stopte me inhaalde en klem reed en riep "je band, je band". Die kerel dacht dat ik mijn band aan het verliezen was, maar hij zat wel vast maar was ver naar de klote. Maar goed dat hij dat gedaan had, de meeste andere automobilisten deden niets en die zullen ook wel een raar zwabberende band gezien hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Widow
Net ff gereden op die 950 Adv S. Errug leuk machientje, dendert overal vrolijk overheen. Bochten werk is misschien wat afstandelijker dan mn VFR, maar plat gaat ie wel. Misschien moet de vering wat strakker voor echt goed bochtenwerk. Voetje naar buiten en gaan :+ ik kwam toevallig een construction site tegen, ondanks dat er straatbanden onder zitten ging dat toch erg soepel en de motor gaf veel vertrouwen. Alleen de voorrem is matig, de achterrem is best goed. Ik heb op mn VFR 6-zuiger remklauwen met semi-zwevende schijven, en dat heeft de KTM dus niet.. maar het schijnt zo te horen omdat je dan niet meteen een blokkerend voorwiel hebt in het zand.

En wat is dat ding lekker groot :P hoewel het stuur nog wel iets hoger mag, zodat ik er ook lekker op kan staan. En gelukkig geen gedoe met internet prijzen, erg leuke zaak waar alles oranje is. Ik heb er wel een goed gevoel bij. Dus als iemand nog een mooie VFR wilt?

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/IMAG0790.jpg

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/IMAG0794.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 05-11-2011 14:09 ]

• Paul
  • Laatst online: 17:10
Duidelijk :P
Ik heb geen remmen, aan de voorkant
[...]
Veiligheid staat bovenaan, uiteraard.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:56:
Net ff gereden op die 950 Adv S. Errug leuk machientje, dendert overal vrolijk overheen. Bochten werk is misschien wat afstandelijker dan mn VFR, maar plat gaat ie wel. Misschien moet de vering wat strakker voor
Ingeruild dus?

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
Nee nog niet, ik moet even wachten op mn salaris van deze maand. Maar ik ben het wel van plan, dus als je nog een leuke VFR zoekt?

• DRAFTER86
  • Laatst online: 14:50
Widow schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:17:
[...]

Nee nog niet, ik moet even wachten op mn salaris van deze maand. Maar ik ben het wel van plan, dus als je nog een leuke VFR zoekt?
Blijven ongelofelijk brute fietsen die LC8. Is dit de versie met hippe vering enzo? En 950=carbs? Enig idee wat hij doet qua verbruik?

• Widow
Ja is met carbs, vind ik wel leuk ook eigenlijk. Heerlijke plofjes als je van het gas afgaat, en volgens diverse bronnen op internet schijnt ie 1:15 te kunnen doen in de praktijk. Dit is een S uitvoering en die staat een stuk hoger op zn poten, en het is WP vering volgens mij. Voelde wel goed aan iig.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:17:
[...]

Ik heb een LC8 dus waarom zou ik iets anders zoeken? :P

Overigens al een aanbetaling gedaan? Als je wilt dat ze'm vasthouden dan helpt zoiets enorm.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 05-11-2011 14:27 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Widow schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:56:
Ik heb op mn VFR 6-zuiger remklauwen met semi-zwevende schijven, en dat heeft de KTM dus niet.. maar het schijnt zo te horen omdat je dan niet meteen een blokkerend voorwiel hebt in het zand.
Zijn maar 3 zuigers per schijf, om ff te mierennneuken ;)

Wil trouwens ook van mn VFR af (een '87er) om iets anders te halen, maar twijfel een beetje.
Eerste idee was om een VFR800 te halen (zoals jij nu hebt), maar iets hoogs is ook wel leuk eigenlijk.
Transalp is alleen wat te traag, een Africa Twin is in verhouding nogal duur en een Varadero is weer wat meer gericht op weggebruik.
En andere merken zijn stom :+

Ach, eerst de VFR verkopen, dan kijk ik wel verder.

leeg

• DRAFTER86
  • Laatst online: 14:50
4x2 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:49:
[...]

Wil trouwens ook van mn VFR af (een '87er) om iets anders te halen, maar twijfel een beetje.
Eerste idee was om een VFR800 te halen (zoals jij nu hebt), maar iets hoogs is ook wel leuk eigenlijk.
Transalp is alleen wat te traag, een Africa Twin is in verhouding nogal duur en een Varadero is weer wat meer gericht op weggebruik.

Edit: oh wacht, het moet voor jou natuurlijk een Honda zijn :+
Doh, Super Tenere natuurlijk. Kijk ook eens bij Cagiva, maken ook gaaf spul (Navigator, Elefant, Gran Canyon)

[ Voor 4% gewijzigd door DRAFTER86 op 05-11-2011 18:11 ]

• Widow
[...]

R1150GS of R1200GS zijn ook fijne fietsen, mits je van boxers houd. Of een V-strom, hoewel die ook niet echt voor offroad bedoelt is geloof ik.

• DECOY88
(overleden)
[...]

houd er wel rekening mee dat de africa twin schaarser begint te worden. oftewel al wil je er over 10 jaar af is hij meer waard dan nu _/-\o_

en je moet of eentje van een liefhebber overnemen O+

of iemand die niet weet wat hij in de schuur heeft staan _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 05-11-2011 18:56 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35

Richard

Kuru Kuru Kururin

Iemand die toevallig weet wat het verschil is tussen een 428D 428H & 428NZ ketting?

20*350ZO45°

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mooi hoor die KTM, LC8 blok heeft ook plenty vermogen. Hoewel die op de offroad minder pk's heeft.

Hier nog een plaatje van vanmiddag, wel een stuk met mul drijfzand gehad tot aan de remschijf. Topsnelheid was daar 55km/h :+
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/348pv7n.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:13:
Mooi hoor die KTM, LC8 blok heeft ook plenty vermogen. Hoewel die op de offroad minder pk's heeft.

Hier nog een plaatje van vanmiddag, wel een stuk met mul drijfzand gehad tot aan de remschijf. Topsnelheid was daar 55km/h :+
[afbeelding]
je reed dus nog door het drijfzand _/-\o_ ik lag vorige week tot me stepjes in de modder _O- had niet verwacht dat het zo diep was :X

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DECOY88 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:15:
[...]

je reed dus nog door het drijfzand _/-\o_ ik lag vorige week tot me stepjes in de modder _O- had niet verwacht dat het zo diep was :X
Wel een paar keer er bijna afgestuiterd door met 80km/h drijfzand in te rijden :X Of een slenkje laat zien aankomen :X If in doubt flatout...stuitert de motor er wel door...

Me stuur klappert/slaat/zoekt trouwens aardig bij optrekken in zand. Iemand tips om dat te verhelpen. Vering iets harder gezet hielp al iets.

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:18:
[...]

Wel een paar keer er bijna afgestuiterd door met 80km/h drijfzand in te rijden :X Of een slenkje laat zien aankomen :X If in doubt flatout...stuitert de motor er wel door...

Me stuur klappert/slaat/zoekt trouwens aardig bij optrekken in zand. Iemand tips om dat te verhelpen. Vering iets harder gezet hielp al iets.
meer naar achter leunen kreeg ik vorige week verteld van de experts _/-\o_

• Widow
Bij optrekken naar achteren leunen, bij bochten naar voren leunen. Met je lul tegen de tankdop ongeveer :+ dan ga je ook stukken lekkerder door bochten offroad.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Goede tips, zet vaak me voet in de bocht zegmaar. Op die manier kan ik wel goed door de bocht " driften"

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:46:
Goede tips, zet vaak me voet in de bocht zegmaar. Op die manier kan ik wel goed door de bocht " driften"
ken het heb het vandaag weer geoefend op straat zonder me voetje uit te steken _/-\o_ zat nog een heel klein beetje kettingvet op me band volgens mij O-) sta meteen weer goed bekend in het dorp >:) voel hem een beetje wegglijden achter ga er voor zitten en trek het gas even flink open zodat hij in ieder geval overtuigend glijd *O*

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De kunst is dan het opvangen heb ik gemerkt met het crossen. :P En voet aan de grond is iets wat idd wel kan helpen om een extra 'steunpunt' te hebben.

AVB examen word trouwens 26 januari, vanwege het verwachte slecht weer. Das weer even jammer...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Afgelopen vrijdag vlak voor me een fileongeluk(je) zien gebeuren. Een VFR (achtig ding) reed voor ruim me tussen de file door op een tweebaans provinciale weg. Een moment van onoplettendheid van motorrijder en automobilist zorgde ervoor dat de auto opzij kwam terwijl de motor ernaast reed. Helaas viel hierdoor de motorrijder. Erachter gestopt om te kijken wat de situatie was. De bestuurder had (gelukkig) alleen wat last van zn rechterarm, verder niets ernstigs. Motor kon nog een beetje rijden, maar omdat de rijder last had van zijn arm kon hij geen gas geven. Daarom is hij lopend naar het tankstation 200 meter verderop gelopen. Daar stond de automobilist te wachten die hem aangereden had. Daar hebben ze de zaken verder afgehandeld, en heeft de automobilist hem verder naar huis gebracht.

Dit soort dingen drukken je toch weer even met je neus op de feiten, ook al liep het nu goed af...

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Wauw,... Een automobilist die gewoon gestopt is...... Weet je zeker dat je niet gedroomd hebt?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47

mphilipp

Romanes eunt domus

KaWaReZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:57:
Wauw,... Een automobilist die gewoon gestopt is...... Weet je zeker dat je niet gedroomd hebt?
Doe niet zo raar. Het gros van de motorrijders is ook een automobilist. Doe nou niet of het een ander soort mensen is. En vooral niet alsof motorrijders beter zijn. Onzin.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• KaWaReZ
Ik heb niks gezegd over motorrijders whatsoever...

Gewoon het feit dat een automobilist stopt als er iets is gebeurd is zowat verbazingwekkend te noemen.

En rij eens een dagje door den haag heen, dan ga je je wel eens afvragen of automobilisten nog mensen zijn ;).

Doe zelf niet zo raar, meteen conclusies trekken na een paar woorden... Bloed je ook elke maand een paar dagen?

:+ zo.... Ik ben ook weer mn frustaties kwijt :W

• tdw
  • Laatst online: 27-01 21:39

tdw

Amai seg!

Wie had hier ook alweer zo'n spierwit motorpak?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Gisae
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:44:
En vooral niet alsof motorrijders beter zijn. Onzin.
Nou, over het algemeen hebben die wel meer verkeersinzicht en grotere ballen O-) :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DECOY88
(overleden)
tdw schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:35:
Wie had hier ook alweer zo'n spierwit motorpak?
ik gelukkig niet :X

• Widow
Ik heb een 50/50 wit/zwarte van Damen, maar niet spierwit.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:33:

Gewoon het feit dat een automobilist stopt als er iets is gebeurd is zowat verbazingwekkend te noemen.
Dat is echt niet waar. Als er een ongeluk gebeurt stopt er eigenlijk altijd wel iemand. Ik vind het ook niet meer dan normaal om te stoppen. Ook als er een automobilist de berm in knalt, kijk je toch of hij ok is en of je niet een ambulance moet bellen?

Jou zin is gewoon gebouwd op je eigen mening over automobilisten.
Doe zelf niet zo raar, meteen conclusies trekken na een paar woorden... Bloed je ook elke maand een paar dagen?
Ja, na die woorden van jou kan je gelijk conclusies trekken. Had er een " :+ " achter gezet, en niemand had het serieus genomen.
En rij eens een dagje door den haag heen, dan ga je je wel eens afvragen of automobilisten nog mensen zijn .
Als je sommige motorrijders door Den Haag heen zit gaan, vraag je ook af of het mensen zijn. Sommige idioten halen echt de raarste capriolen uit, omdat ze gewoon niet nadenken. Dat heeft echt niks met de auto te maken.. Het zijn altijd de rotte appels die je onthoud, echt niet elke automobilist probeert je van de weg af te drukken omdat je op 2 wielen rijdt.
mphilipp schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:44:
[...]

Doe niet zo raar. Het gros van de motorrijders is ook een automobilist. Doe nou niet of het een ander soort mensen is. En vooral niet alsof motorrijders beter zijn. Onzin.
Eens.

[ Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 06-11-2011 18:05 ]

No signature required.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

KaWaReZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:57:
Volgens mij is doorrijden na een ongeval een misdrijf (zelfs als je er persoonlijk niet bij betrokken bent), dus de meesten zullen wel stoppen ja...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met lessen. Heb een paar jaar geleden al vijf of zes lessen gehad, en dat ging eigenlijk best prima. Verloor alleen nogal de zin in het lessen door de bijzondere verrichtingen. Dat eindeloze oefenen heeft er toen eigenlijk voor gezorgd dat ik ermee gestopt ben.

Heb nu alvast een mooie Schuberth C3 en handschoenen (vond het de vorige keer niet echt fris, dat leenspul), en ben me nu aan het orienteren op lessen.
Maar dat valt me nog wel vies tegen kwa prijs. Als je zo rondkijkt, kost het je zomaar tussen de 1000 en 1500 euro om het geheel te behalen. Als je bedenkt dat ik voor mijn auto-rijbewijs nog geen 700 euro kwijt was, is dat toch flink aan de prijs.
Maargoed, heb al wat ervaring, dus wellicht dat het meevalt. Wellicht wel een idee om géén pakket te nemen...

Ben natuurlijk daarnaast aan het orienteren op een motor. Maar moet zeggen dat ik met mijn 2m00 toch een beetje bagger zit op veel sportievere motoren.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2011 19:17 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:16:
Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met lessen. Heb een paar jaar geleden al vijf of zes lessen gehad, en dat ging eigenlijk best prima. Verloor alleen nogal de zin in het lessen door de bijzondere verrichtingen. Dat eindeloze oefenen heeft er toen eigenlijk voor gezorgd dat ik ermee gestopt ben.

Heb nu alvast een mooie Schuberth C3 en handschoenen (vond het de vorige keer niet echt fris, dat leenspul), en ben me nu aan het orienteren op lessen.
Koop een helmkapje en draag gewoon zo'n stinkende helm van de rijschool of koop een hele goedkope helm voor je bijzondere verichtingen. De kans dat je HARD valt is niet groot maar als je helm een goede tik krijgt van een normale val (kans is erg groot) moet je hem ook al vervangen.
Maar dat valt me nog wel vies tegen kwa prijs. Als je zo rondkijkt, kost het je zomaar tussen de 1000 en 1500 euro om het geheel te behalen. Als je bedenkt dat ik voor mijn auto-rijbewijs nog geen 700 euro kwijt was, is dat toch flink aan de prijs.
Maargoed, heb al wat ervaring, dus wellicht dat het meevalt. Wellicht wel een idee om géén pakket te nemen...
Dat is inderdaad de prijs die je ongeveer kwijt bent. Je kunt kijken of je een leuke groupon op de kop kunt tikken,
Ben natuurlijk daarnaast aan het orienteren op een motor. Maar moet zeggen dat ik met mijn 2m00 toch een beetje bagger zit op veel sportievere motoren.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GSX-R 2001 t/m 2003, SV1000S en ZX9R tm 2003 zijn vrij groot. Misschien alleen niet echt ideaal om mee te beginnen. Sowieso zal je het bij de wat oudere motoren moeten zoeken. Die dingen worden na 2003 eigenlijk allemaal kleiner en kleiner. Als ik naast een 2008 R6 of S1000RR sta vind ik het soms net brommers qua afmetingen.

Het is voor mij met mijn 198cm ook lastig geweest een grote sportmotor te vinden.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PilatuS schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:37:
[...]

GSX-R 2001 t/m 2003, SV1000S en ZX9R tm 2003 zijn vrij groot. Misschien alleen niet echt ideaal om mee te beginnen. Sowieso zal je het bij de wat oudere motoren moeten zoeken. Die dingen worden na 2003 eigenlijk allemaal kleiner en kleiner. Als ik naast een 2008 R6 of S1000RR sta vind ik het soms net brommers qua afmetingen.

Het is voor mij met mijn 198cm ook lastig geweest een grote sportmotor te vinden.
Dat is mij ook al opgevallen... Overigens zoek ik het meer in de sportieve tour motoren, niet zozeer de die hard racers. Model wat ik erg mooi vind is bijvoorbeeld de vfr800. Alleen zijn die wat prijzig.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:26

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Aaarrrgggcchhhhhh...

Eerste keer in mijn motorcarriere dat ik zo veel schrik heb gehad...

Ik reed met de motor over een brede overzichtelijke baan waar je 90 mag, ik reed +-110km/h, niet overdreven te hard imo. plots zie ik voor mijn neus een auto van zijn oprit de baan opdraaien, no way in hell dat ik voor hem stil kon staan, ik wist voor 95% zeker dat ik er op de zijkant in ging knallen. Ik was zelfs al een plek op de auto aan het zoeken om tegen te rijden, ik was naar het voorwiel aan het mikken omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk over de motorkap, op de baan zou vliegen, het "veiligste".

Toen dacht ik, haaa.... 10cm verder naar rechts en ik zit op het fietspad! rakelings naast zijn bumper op het fietspad geraakt, alles dicht gegooid, motor schuin op de baan gezet, helm afgezet, helm in de hand voorruit omdat ik zijn zijruit in wou slagen.... hij had geluk dat zijn ruit al open stond.

Man, wat was ik ongelooflijk pist op dat moment!

De Nederbelg !

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:37:
[...]

2001/2002 model zx-6r is ook groot :Y

No signature required.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

DECOY88 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:55:
[...]
houd er wel rekening mee dat de africa twin schaarser begint te worden. oftewel al wil je er over 10 jaar af is hij meer waard dan nu _/-\o_

en je moet of eentje van een liefhebber overnemen O+

of iemand die niet weet wat hij in de schuur heeft staan _/-\o_
Ik geef ook sterk de voorkeur aan de AT boven die andere 2, ik vind ze alleen relatief gezien stervensduur :P
Een normaal uitziende RD07 betaal je eigenlijk asociaal veel voor, een varadero is niet/nauwelijks duurder.
Maar goed, moet toch eerst van mn VFR af en echt veel haast heb ik dr niet mee, dus ik vind dr vast wel een keer 1 voor een 2000-2500.

leeg

• Widow
MikeyMan schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:34:
[...]

Dat is mij ook al opgevallen... Overigens zoek ik het meer in de sportieve tour motoren, niet zozeer de die hard racers. Model wat ik erg mooi vind is bijvoorbeeld de vfr800. Alleen zijn die wat prijzig.
Ik met 2m05 op mn VFR 800:

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/vfr800_schoon.jpg

Past prima, en ik ben van plan wat anders te gaan kopen (KTM 950 Adv). Dus als je intresse hebt in mn VFR?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33
Jellabie schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:58:
Aaarrrgggcchhhhhh...

Eerste keer in mijn motorcarriere dat ik zo veel schrik heb gehad...

Ik reed met de motor over een brede overzichtelijke baan waar je 90 mag, ik reed +-110km/h, niet overdreven te hard imo. plots zie ik voor mijn neus een auto van zijn oprit de baan opdraaien, no way in hell dat ik voor hem stil kon staan, ik wist voor 95% zeker dat ik er op de zijkant in ging knallen. Ik was zelfs al een plek op de auto aan het zoeken om tegen te rijden, ik was naar het voorwiel aan het mikken omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk over de motorkap, op de baan zou vliegen, het "veiligste".

Toen dacht ik, haaa.... 10cm verder naar rechts en ik zit op het fietspad! rakelings naast zijn bumper op het fietspad geraakt, alles dicht gegooid, motor schuin op de baan gezet, helm afgezet, helm in de hand voorruit omdat ik zijn zijruit in wou slagen.... hij had geluk dat zijn ruit al open stond.

Man, wat was ik ongelooflijk pist op dat moment!
Even op je blote knietjes je engeltje gaan bedanken dat het allemaal maar goed is gegaan! Daarna emmer water pakken en over de prutser heen gooien. Het zal waarschijnlijk niet de laatste keer zijn.. (been there, done that).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47

mphilipp

Romanes eunt domus

KaWaReZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:33:
En rij eens een dagje door den haag heen, dan ga je je wel eens afvragen of automobilisten nog mensen zijn ;).
a)ik kom uit Den Haag
b)ik ben automobilist én motorrijder
c)ik stop bij een ongeval

Blij nou?

Je snapt best wat ik bedoel. Onder 'ons motorrijders' wordt altijd maar gedaan alsof automobilisten het constant maar voorzien hebben op motorrijders en dat motorrijders veel betere weggebruikers zijn etc...etc... Check MF voor de gein maar eens.
Veel automobilisten houden weinig/geen rekening met motorrijders; ze denken er gewoon niet aan. Of dat heel specifiek gericht 'tegen' motorrijders is, weet ik niet. Ze kijken gewoon slecht. Dat doet het gros van de weggebruikers. Motorrijders kijken vaak iets beter, maar dat is meer uit lijfsbehoud dan uit verkeersinzicht/bewustzijn. Als je verder kijkt naar het rijgedrag van vele motorrijders, blijkt daar nou ook niet direct een beter verkeersinzicht/bewustzijn uit namelijk.

Maar goed, ik weet dat ik een inpopulair standpunt verkondig, maar dat maakt het niet minder waar. :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:28:
[...]

a)ik kom uit Den Haag

Blij nou?

Je snapt best wat ik bedoel. Onder 'ons motorrijders' wordt altijd maar gedaan alsof automobilisten het constant maar voorzien hebben op motorrijders en dat motorrijders veel betere weggebruikers zijn etc...etc... Check MF voor de gein maar eens.
Veel automobilisten houden weinig/geen rekening met motorrijders; ze denken er gewoon niet aan. Of dat heel specifiek gericht 'tegen' motorrijders is, weet ik niet. Ze kijken gewoon slecht. Dat doet het gros van de weggebruikers. Motorrijders kijken vaak iets beter, maar dat is meer uit lijfsbehoud dan uit verkeersinzicht/bewustzijn. Als je verder kijkt naar het rijgedrag van vele motorrijders, blijkt daar nou ook niet direct een beter verkeersinzicht/bewustzijn uit namelijk.

Maar goed, ik weet dat ik een inpopulair standpunt verkondig, maar dat maakt het niet minder waar. :+
Ik ben het wel met je eens, op het punt na dat veel automobilisten weinig/geen rekening met ons houden. Ik vind dat allemaal wel meevallen. Niet elk ritje dat ik maak wordt ik bijna van mijn sokken afgereden door een auto. En er zijn ook mensen die een Mercedes sprinter (of een tram) over het hoofd zien. Denk echt wel dat het gros gewoon oplet wat motoren doen, juist ook omdat ze weten dat het de zwakkere deelnemers in het verkeer zijn en vaak ook onverwachte dingen doen.

Het ligt natuurlijk ook aan jezelf. Als je actief meewerkt aan het in het zicht rijden, val je ook beter op. Maar daar wordt tijdens de rijlessen ook wel aardig op gehamerd. Maar dat laatste wist je zelf ook :)
Als je verder kijkt naar het rijgedrag van vele motorrijders, blijkt daar nou ook niet direct een beter verkeersinzicht/bewustzijn uit namelijk.
Dat klopt als een bus! Op motor fora krijg ik toch wel altijd de indruk dat de meeste mensen denken dat ze superieur zijn en niks kan gebeuren. (GoT is daar wel echt een uitzondering op geloof ik) Ik krijg ook het idee dat het de mensen met de sportievere motoren met een "sportieve" rijstijl zijn, want ze hebben de motor onder controle, dus ze kunnen meer.

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 06-11-2011 21:45 ]

No signature required.

• DECOY88
(overleden)
M3rcury schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:41:
[...]

Dat klopt als een bus! Op motor fora krijg ik toch wel altijd de indruk dat de meeste mensen denken dat ze superieur zijn en niks kan gebeuren. (GoT is daar wel echt een uitzondering op geloof ik) Ik krijg ook het idee dat het de mensen met de sportievere motoren met een "sportieve" rijstijl zijn, want ze hebben de motor onder controle, dus ze kunnen meer.
en als er wat gebeurd ligt het altijd aan de ander of aan zand olie enz. _O-

had in juni gezeik met het klpd omdat ik te dicht op de middenstreep reed. had ik dat gister niet gedaan had ik nu me motor kunnen oplappen :Y waarschijnlijk wat geknoeid met kettingolie waardoor de linkerkant van me band flink glad was. dus even 2 bochten met een glijdende achterband gedaan. gas bij om met dat beetje wrijving de boel vooruit te duwen :Y

oja en toen kreeg ik ook commentaar dat ik opeens afremde. terwijl 500 meter verder een fietser wou oversteken. dus dan rij ik even normaal je weet nooit wat ze gaan doen :N

• Gisae
  • Niet online
M3rcury schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:41:
Dat klopt als een bus! Op motor fora krijg ik toch wel altijd de indruk dat de meeste mensen denken dat ze superieur zijn en niks kan gebeuren. (GoT is daar wel echt een uitzondering op geloof ik)
Mwa, na een aantal capriolen die ik heb gezien bij de GoT motormeet trekt ik dat in twijfel.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• KaWaReZ
mphilipp schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:28:
[...]

a)ik kom uit Den Haag

Blij nou?

Mij hoef je niet blij te maken hoor.... ;) maar grappig te zien dat je het haagse verkeer kent.
Hier hetzelfde rijtje, maar geen b rbw.

"Wij motorrijders zijn superieur" dat is het MF credo.... En meer posten dan rijden.

Waar het mij meer om ging..
Wtf check mtv

Streaker

• KaWaReZ
Euhw... Ohja....

Hier hebben automobilisten vaak niet in de gaten dat ze zojuist bijna iemand hebben doodgereden oid.
Of als je ze erop aanspreekt krijg je eengrote bek (vaak gebrekkig nl) en nog een dreigement naar je hoofd.
Niet allemaal, maar die kant gaat t meer op tegenwoordig. (Politiek correct blijven) van wat ik merk en zie uit de eigen omgeving en ervaringen. ;)

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:37:
Euhw... Ohja....

Hier hebben automobilisten vaak niet in de gaten dat ze zojuist bijna iemand hebben doodgereden oid.
Of als je ze erop aanspreekt krijg je eengrote bek (vaak gebrekkig nl) en nog een dreigement naar je hoofd.
Niet allemaal, maar die kant gaat t meer op tegenwoordig. (Politiek correct blijven) van wat ik merk en zie uit de eigen omgeving en ervaringen. ;)
ook is zon pipo gehad toen ik met een transporter even naar de zaak op en neer moest. en me een meter na het naar links vak naar links ging. probeerde zon pipo me meteen in te halen |:( terwijl het rood was.

oftewel hij stapt uit en zet hem alvast in zijn achteruit >:) kom je aan mij komt er niks meer terecht van je auto :w

en met de motor ben ik dat soort figuren al kwijt gereden voor ik het merk :Y

• Marc Rademaker
Vandaag iemand van de dijk zien schieten. En goed hard... Kerel is er van de motor af 'gerold', en een paar meter van het water tot stilstand gekomen. Motor ging kopje onder. Schrok me helemaal de godganze teringtiefus, niet normaal. Hij was gelukkig bij bewustzijn en aanspreekbaar, alleen zn enkels deden zeer. Uiteindelijk is er 1 enkel op 3 plekken gebroken evenals wat middenvoetsbeentjes. Andere enkel is nog onzeker. Denk dat ie zichzelf gelukkig mag prijzen. Maar tering, geen prettig gezicht...

Uiteindelijk was het antwoord op de vraag, wat hebben we nu geleerd? Stuurdemper is toch wel handig :P Er ging een speedwobble/tankslapper aan vooraf die niet te corrigeren was.

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Zelf ben ik het laatste half jaar elke dag op en neer geweest naar mijn werk en heb ook wat dingetjes meegemaakt... Hier een samenvatting:
-automobilist wilde in de vroege morgen een vrachtwagen inhalen, had niet in de gaten dat ik links van hem reed... (een simpel handgebaar als gevolg)
-automobilist remde te laat bij stoplicht met als gevolg: bumper tegen achterwiel en flinke schok (gelukkig niet gevallen...) actie: even een stuk rubber op het asfalt achterlaten, en natuurlijk ook op bumper.
-vrachtwagen reed op 2-baanse rotonde rechts en wilde naar links komen, zag mij op het allerlaatste moment (na al gestuurd te hebben) en moest terug, schuddende vrachtwagen met aanhanger als gevolg.
-paar keer voor opleiding naar Utrecht: 7x auto die mij afsneed waardoor ik vol in de ankers moest. Vriendelijk geluidssignaal en simpel handgebaar als dank gegeven...
-op de parkeerplaats is mijn motor een keer omgeduwd met als gevolg 1300€ schade... (geen getuigen, zit nog steeds te wachten op het Waarborgfonds. Half jaar al!)

Maar de rest van de tijd vind ik motorrijden geweldig!!!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Widow schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:17:
[...]

Ik met 2m05 op mn VFR 800:

[afbeelding]

Past prima, en ik ben van plan wat anders te gaan kopen (KTM 950 Adv). Dus als je intresse hebt in mn VFR?
Mooi ding, dat zeker... Maar wellicht handig om eerst m'n rijbewijs te halen...

Overigens heb ik het idee dat mijn benen relatief wat langer zijn. Ik zit vaak in de knoop met de kuip...

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bartjezz schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:43:
Zelf ben ik het laatste half jaar elke dag op en neer geweest naar mijn werk en heb ook wat dingetjes meegemaakt... Hier een samenvatting:
-automobilist wilde in de vroege morgen een vrachtwagen inhalen, had niet in de gaten dat ik links van hem reed... (een simpel handgebaar als gevolg)
-vrachtwagen reed op 2-baanse rotonde rechts en wilde naar links komen, zag mij op het allerlaatste moment (na al gestuurd te hebben) en moest terug, schuddende vrachtwagen met aanhanger als gevolg.
-paar keer voor opleiding naar Utrecht: 7x auto die mij afsneed waardoor ik vol in de ankers moest. Vriendelijk geluidssignaal en simpel handgebaar als dank gegeven...
Dit zijn wel zaken welke je meestal met wat oplettender rijden zelf aan kunt zien komen. Dan moet je natuurlijk alsnog doen alsof je net aan een dodelijk ongeluk bent ontsnapt en heel verontwaardigt toeteren O-)
Wil er niet mee zeggen dat dat in die situaties ook had gekund btw.
-op de parkeerplaats is mijn motor een keer omgeduwd met als gevolg 1300€ schade... (geen getuigen, zit nog steeds te wachten op het Waarborgfonds. Half jaar al!)
Je kunt je motor ook beter op de stoep zetten dan op een parkeerplaats. Het is erg makkelijk om bij het parkeren een motor over het hoofd te zien. Beetje zelfbescherming zeg maar om hem op een plek te zetten waar geen auto komt.
Gisae schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:30:
[...]

Mwa, na een aantal capriolen die ik heb gezien bij de GoT motormeet trekt ik dat in twijfel.
Normaal rij ik ook niet zo maar het maakte het wel een stuk leuker :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joolee op 07-11-2011 10:04 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Marc Rademaker schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:01:

Uiteindelijk was het antwoord op de vraag, wat hebben we nu geleerd? Stuurdemper is toch wel handig :P Er ging een speedwobble/tankslapper aan vooraf die niet te corrigeren was.
Stuurdemper is echt super rijden, misschien wil ik ook wel 1 op me ktm :9

Reed zaterdag rustig op me KTM, (oranje motor; witte helm op). Rijdt links van het midden van mijn rijstrook. Van de andere kant komen 2 fietsers naast elkaar en een 4x4 daar achter. wat doet die kerel zodra hij ter hoogte van mij is. De 2 fietsers inhalen en mij van de weg rijden :X

Asus Zenbook i7 256gb

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Joolee schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:03:
Je kunt je motor ook beter op de stoep zetten dan op een parkeerplaats. Het is erg makkelijk om bij het parkeren een motor over het hoofd te zien. Beetje zelfbescherming zeg maar om hem op een plek te zetten waar geen auto komt.
Maar officieel mag je hem toch niet op de stoep parkeren? Ben nu nog "druk" bezig met de theorie, maar daar staat in aangegeven dat je een motor nooit op de stoep mag parkeren.

Wat ik trouwens ook vaag vind is het het zit met een parkeerschijf. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je op een motor geen parkeerschijf hoeft te gebruiken. Maar hoe weet men dan hoe lang je ergens staat... :?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MikeyMan schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:54:
[...]

Overigens heb ik het idee dat mijn benen relatief wat langer zijn. Ik zit vaak in de knoop met de kuip...
Wil je per se een sportmotor?

Allicht dat je richting een allroad kan kijken, daar heb je vaak stukken meer beenruimte ivm hogere zadel.

* dion_b heeft een BMW K75RT, niet de kleinste tourmotor, en komt dan nog in de knoop met z'n benen, en dat met 'slechts' 1m86, zij het ook met relatief lange benen...

Oslik blyat! Oslik!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gewoon op de stoep harken, in een vak word die omver gereden. En er zijn minder vakken beschikbaar(denk aan drukke gebieden)

Asus Zenbook i7 256gb

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

.Gertjan. schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:13:
[...]

Maar officieel mag je hem toch niet op de stoep parkeren? Ben nu nog "druk" bezig met de theorie, maar daar staat in aangegeven dat je een motor nooit op de stoep mag parkeren.
Het lastige is dat het per gemeente kan verschillen. A'dam moedigt bijvoorbeeld nadrukkelijk aan dat je op de stoep parkeert, zolang je andere er niet mee hindert, terwijl hetzelfde in Zandvoort resulteert in een parkeerbon :X

Heb me hier ook al eens mee beziggehouden, er is simpelweg geen eenduidige richtlijn en er is geen informatiebron die het overzichtelijk weergeeft. Heb VNG gevraagd, zij gaven aan die info niet te verzamelen en dat ik dus per gemeente moest navragen :(

Iig wordt het in NL gedoogd zo niet aangemoedigt in A'dam, R'dam, Den Haag, Nijmegen en Leeuwarden. In BE is het in Brussel ook geen probleem maar zijn ze strenger op beboeten van hinderlijk geparkeerde motoren.

In NL moet je het zeker niet proberen in Zandvoort, en ik hoor vergelijkbare verhalen van andere strandplaatsen. Daar kun je doorgaans wel gratis in motorvakken parkeren. In UK, specifieker in London, geldt in het centrum op straat betaald parkeren voor motoren in specifieke vakken. Je mag dus niet in autovakken parkeren of op de stoep. In (ondergrondse) parkeergarages is het daarentegen gratis 8)7
Wat ik trouwens ook vaag vind is het het zit met een parkeerschijf. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je op een motor geen parkeerschijf hoeft te gebruiken. Maar hoe weet men dan hoe lang je ergens staat... :?
Nou, als er een laag stof en bladeren op ligt en de spinnenwebben al verloederd lijken kun je aannemen dat het er al een tijdje staat :+

Gokje: hiervoor geldt hetzelfde als op de stoep. Per gemeente kan het verschillen...

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 07-11-2011 10:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dion_b schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:15:
[...]

Wil je per se een sportmotor?

Allicht dat je richting een allroad kan kijken, daar heb je vaak stukken meer beenruimte ivm hogere zadel.

* dion_b heeft een BMW K75RT, niet de kleinste tourmotor, en komt dan nog in de knoop met z'n benen, en dat met 'slechts' 1m86, zij het ook met relatief lange benen...
Nouja, ben nog geen 50, dus het mag wel een sportieve motor zijn ja... Een echte racer lijkt me niet handig voor de wat langere ritten, maar een modelletje a-la vfr vind ik wel het mooist.

Heb wel gemerkt dat vooral de tour-motoren zoveel kuip hebben dat ik daarop mijn benen niet kwijt kan.
Vrees dat het uiteindelijk neerkomt op een bandit of diversion oid... Maar die zijn weer niet echt sportief te noemen ;)

• Widow
MikeyMan schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:54:
[...]

Broek lengtemaat 38 hierzo, past opzich goed. Er zit nog redelijk wat ruimte tussen mn knie en waar de kuip begint.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Widow schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:52:
[...]

Broek lengtemaat 38 hierzo, past opzich goed. Er zit nog redelijk wat ruimte tussen mn knie en waar de kuip begint.
Das inderdaad ook mijn maat... Maargoed, dat rijbewijs he ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MikeyMan schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:30:
[...]

Nouja, ben nog geen 50, dus het mag wel een sportieve motor zijn ja... Een echte racer lijkt me niet handig voor de wat langere ritten, maar een modelletje a-la vfr vind ik wel het mooist.

Heb wel gemerkt dat vooral de tour-motoren zoveel kuip hebben dat ik daarop mijn benen niet kwijt kan.
Vrees dat het uiteindelijk neerkomt op een bandit of diversion oid... Maar die zijn weer niet echt sportief te noemen ;)
Daarom dat ik dus aanraad om een keer naar allroads (in EN ook "dual sports" genoemd, a la Honda Varadero, BMW F800GS, Triumph Tiger 800 etc) et kijken. Die hebben een stuk minder kuip en een hoge zadel. Of ze in jouw ogen bejaardenbakken zijn kan ik niet oordelen...

Trouwens, wat je niet zegt is waarom je gaat motorrijden. Als je enkel bij goed weer wil gaan scheuren zoek je een heel andere motor dan als je 24/7/365 woon-werk wilt rijden. En ja, in dat laatste geval zul je meer concessies moeten doen tov je racer-ideaal :z

Dat is een van de redenen dat ik een tourmotor rij en geen chopper (wat ik eigenlijk veel mooier vind), deze week rij ik bijv iets meer dan 1000km - en al is dat uitzonderlijk, ik rij regelmatig meer dan 300km/week, vaak door weer en wind. Als jij dat ook van plan bent loont het om dat zwaar te laten meewegen met motorkeuze.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 07-11-2011 11:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dion_b schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:09:
[...]

Daarom dat ik dus aanraad om een keer naar allroads (in EN ook "dual sports" genoemd, a la Honda Varadero, BMW F800GS, Triumph Tiger 800 etc) et kijken. Die hebben een stuk minder kuip en een hoge zadel. Of ze in jouw ogen bejaardenbakken zijn kan ik niet oordelen...

Trouwens, wat je niet zegt is waarom je gaat motorrijden. Als je enkel bij goed weer wil gaan scheuren zoek je een heel andere motor dan als je 24/7/365 woon-werk wilt rijden. En ja, in dat laatste geval zul je meer concessies moeten doen tov je racer-ideaal :z
Das inderdaad een valide punt... We hebben meer dan genoeg auto's voor de deur staan om er geen noodzakelijk dagelijks vervoer van te maken. Daarnaast heb ik een hekel aan regen, dus het zal bij de mooi-weer tochten blijven. Zie het overigens ook wel zitten om een weekendje zuid-duitsland ermee te doen, dus vandaar dat de die-hard racers het gezien de zitpositie niet echt gaan halen.

Vriend van me heeft een varadero, en hoewel ik dat beste een mooi ding vind, is het in mijn ogen best nog een log apparaat. Bejaardenbak zou ik het niet willen noemen, maar wel teveel offroad en te weinig sport in mijn opinie :)

Dan vind ik de genoemde bandit -met kuip- of diversion iets ranker... Vooral de Bandit vind ik interessant, gezien die ook al sinds 1996 als 1200 geleverd is.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 07-11-2011 11:23 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook iets om te overwegen: voor het leukere bochtenwerk wil je een motor met redelijke koppel onderin. Veel sportmotoren, vooral de vier-in-lijns, hebben gigantisch veel vermogen, maar leveren dat pas heel hoog in de toeren. Er is een reden dat die V-twins en boxers om een of andere reden in bochtige toertochten steeds om een of andere reden vooraan komen O-)

Zelfs met mijn bescheiden driecylindertje icm lomp zware bak zat ik bij de GoT toertocht op de echt bochtige weggetjes vaak bijna met m'n neus in Erikje :+

De Bandit en Diversion die je noemt zijn viercylinders, maar met een veel bredere powerband getuned dan de echte racemonsters. Daar valt prima op te rijden. Dat gezegd, heb laatst naast een recente Diversion gestaan en dat ding was *klein*, ik twijfelde zelf tussen een oude Div900 en mijn huidige K75RT, maar de nieuwe zou ik al ivm formaat afschrijven...

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 07-11-2011 12:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
dion_b schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:09:
Dat is een van de redenen dat ik een tourmotor rij en geen chopper (wat ik eigenlijk veel mooier vind), deze week rij ik bijv iets meer dan 1000km - en al is dat uitzonderlijk, ik rij regelmatig meer dan 300km/week, vaak door weer en wind. Als jij dat ook van plan bent loont het om dat zwaar te laten meewegen met motorkeuze.
Ik ben benieuwd: waarom is een chopper voor jou niet geschikt voor woon-werk / lange afstanden?
Zelf vind ik die behoorlijk comfortabel rijden ...
dion_b schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:29:
Dat gezegd, heb laatst naast een recente Diversion gestaan en dat ding was *klein*, ik twijfelde zelf tussen een oude Div900 en mijn huidige K75RT, maar de nieuwe zou ik al ivm formaat afschrijven...
Voor mij is klein een voordeel: ben zelf niet al te groot, en op zo'n mega motor ben ik altijd geïntimideerd. Heb dan precies het gevoel alsof ik dat beest niet door de bocht ga krijgen, terwijl ik een kleinere motor dan weer zonder zorgen de bocht in smijt. Puur psychologisch natuurlijk, maar toch ...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DieterVDW schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:07:
[...]

Ik ben benieuwd: waarom is een chopper voor jou niet geschikt voor woon-werk / lange afstanden?
Zelf vind ik die behoorlijk comfortabel rijden ...
M'n rug wordt er niet helemaal vrolijk van na een uur, maar dat zou allicht kunnen wennen. Belangrijkste punt is weer en wind. Tenzij je een electraglide-achtige voorkant op je chopper monteert hang je letterlijk in de wind. 's Zomers heerlijk (als ik plek had om een motor ergens anders dan op straat te stallen had ik er afgelopen voorjaar om die reden een Virago bij gekocht :P ), maar als het guur wordt, is het een ander verhaal. Ik weet dat er chopperrijders zijn die gewoon doorrijden bij regen en sneeuw een Hell's Angel in knaloranje regenpak op z'n Harley is een grappig gezicht :+ , maar ik kies toch voor wat meer kuip als ik het bij één motor moet houden.
[...]

Voor mij is klein een voordeel: ben zelf niet al te groot, en op zo'n mega motor ben ik altijd geïntimideerd. Heb dan precies het gevoel alsof ik dat beest niet door de bocht ga krijgen, terwijl ik een kleinere motor dan weer zonder zorgen de bocht in smijt. Puur psychologisch natuurlijk, maar toch ...
Meh, idd puur psychologisch. Als je met kracht moet sturen doe je iets verkeerd, ongeacht of het een grote of een kleine motor is.

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:34:
Meh, idd puur psychologisch. Als je met kracht moet sturen doe je iets verkeerd, ongeacht of het een grote of een kleine motor is.
niet helemaal. een lichte motor kost minder moeite om hem een andere richting te laten rijden. wat betekent dat hij ook instabieler is _O- ik merk het met me africa twin die redelijk lomp 235kg is. het sturen kost je meer moeite(merkbaar op Spaanse slingerweggetjes _/-\o_ in zijn 2 en niet harder kunnen omdat de bochten tegen elkaar geplakt zijn *O* ) dan ben je na 30 min blij dat het weer rechtuit ging. hele armen voelde ik moe worden.

maar voor ik met vakantie ging had het nog geijzeld. en met minimale moeite met 2 banden glijdende tot stilstand gekomen _/-\o_

dingen die ik met me gs500 nooit zou kunnen corrigeren doe ik nu met de kleinste moeite _/-\o_

• Ora et Labora
  • Laatst online: 08:58
JAHOE!
Vandaag geslaagd voor AVD!
Zo naar gemeentehuis om rijbewijs aan te vragen!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• tdw
  • Laatst online: 27-01 21:39

tdw

Amai seg!

Widow schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:26:
Ik heb een 50/50 wit/zwarte van Damen, maar niet spierwit.
Ik zie het ja. Dan was het toch iemand anders die ik spotte :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DECOY88
(overleden)
EJVL schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:45:
JAHOE!
Vandaag geslaagd voor AVD!
Zo naar gemeentehuis om rijbewijs aan te vragen!
d:)b al een motor op het oog?
Pagina: 1 ... 305 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.