Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 303 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.945 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
Grrr... duwde gisteren m'n fiets van de bok, krijg ik em geen centimeter meer vooruit. Wat blijkt: lekke achterband (meteen ff opgepompt en met OV naar stage -> 's avonds weer leeg). Nog niet kunnen lokaliseren waar het zit, was gisteren en vandaag te laat thuis om het bij licht te bekijken.
Nu liggen deze (Pirelli Diablo Corsa III) er al een aardig tijdje op (heb de motor op deze banden gekocht), en zouden sowieso over niet al te veel kilometers vervangen moeten worden. Nu zit ik er sterk aan te denken dat nu maar meteen te doen: deze banden zijn semi-circuitbanden waarbij ik vooral bij nat en koud weer merk dat ze een stuk minder grip bieden (ik rijd door tot het te glad wordt/sneeuwt - hoop dit jaar tot eind november te kunnen rijden).
Ik heb zelf het idee dat ik met meer tour gerichte banden een stuk beter (en veiliger!) af ben: meer grip bij koudere/natte omstandigheden en een hopelijk wat langere levensduur. Bovendien is mijn motor (CBR1000F) ook meer een tourmotor dan een circuitfiets... Ik ben vooralsnog ook nooit op een circuit geweest en dat zal er voorlopig ook wel niet van komen (weliswaar hoofdzakelijk om financiële redenen, maar toch).
Ik ben er voor mezelf eigenlijk al wel uit dat er nieuwe sloffen opkomen, nu is alleen nog de vraag welke. Iemand toevallig een goede suggestie/ervaringen?

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb voor mijn helm keuze (scorpion exo-1000 xxl) wat reviews gelezen, helm op wat plaatjes gekeken en gekeken of hij redelijk door Sharp testen heen kwam.

http://sharp.direct.gov.uk/

Hou voor protectie van helm eigenlijk alleen in de gaten dat hij je helpt met de val van motor, dus als jij recht opstaat en om valt meer doet je helm niet en kan hij ook niet betekenen.

sharp heeft ook index voor hoe vaak kin stuk open gaat bij hun testen dus dat is wel interessant. Ook testen ze op hogere val snelheid dan Europese richtlijn. en dan zie je ook meteen dat die helmen voor richtlijn worden gebouwd ipv voor echte protectie.

Mijn helm is erg stil, daar ben ik zeer blij mee, was overigens enige die echt lekker zat toen ik in motor winkel stond.

Pinlock, heeft dat ook nog nut voor regen miezer en regen of moet je daar een hydrofobische spray voor halen? Was leuk net op snelweg 120 km/h zonder zicht omdat miezer op scherm blijft plakken. Geen last van beslagen vizier dat wel.

Verwijderd

Voor regendruppels heb ik een busje rain-X. helpt volkomen gratis ook een beetje tegen het vastplakken van ongedierte aan je vizier. Pinlock zit toch aan de binnenkant van het vizier, zal voor mij als een verrassing komen als dat helpt tegen regen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat anders ook handig is zijn handschoenen waarbij de linker handschoen een ruitenwisserstukje op de linker wijsvinger heeft. Mijn zomerhandschoenen hebben dit, even met de vinger er langs en het is perfect droog.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Ik pak dan gewoon de auto :+

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zet dan meestal me vizier gewoon open :Y alleen winterdag ga je dan blauwbekken _O-

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:25:
Voor regendruppels heb ik een busje rain-X. helpt volkomen gratis ook een beetje tegen het vastplakken van ongedierte aan je vizier. Pinlock zit toch aan de binnenkant van het vizier, zal voor mij als een verrassing komen als dat helpt tegen regen.
Dit spul? Als het geen kwaad kan ga ik ook een flesje bestellen.

Wat voor spul gebruiken jullie om je vizier schoon te houden? Die van mij heb ik al in geen tijden schoongemaakt en is ondertussen nogal vies. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 25-10-2011 23:02 ]

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik ben nog steeds blij met mijn Givi XPlus
Afbeeldingslocatie: http://xplus.givi.it/images/stories/xplus.jpg
Veel vrije doorwaai wanneer open en groot kijkveld wanneer dicht. Enige nadeel is dat er geen "tussenstand" is (aangezien de chinbar aan het vizier vast zit) maar de ventilatie is sowieso erg goed. Kan alleen niet vergelijken met andere helmen qua geluid maar met het hoofd in de turbulentie van het windscherm is het zeker niet stil.

Het zal moeilijk worden om ooit een andere integraal/systeem helm te vinden met zo'n fijne grote blikveld. Volgens mij hebben alleen motocross helmen vergelijkbare of grotere blikvelden... (en jethelmen/pothelmen natuurlijk ;))

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-01 17:35

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gisteren, zoals gewenst een lekkere regenbui in mijn nek gehad tijdens de AVD les. Volgens mijn leraar reed ik voorzichtig genoeg, maar niet "bangig" ofzo.

Had op een slingerweg (60) de grootste moeie een meid op een scooter (50cc) bij te houden, die nam werkelijk iedere korte bocht, ook als dat op de weghelft van de tegenligger was. Maakte me op dat moment meer zorgen dat ik mijn lesmotor wellicht weleens aan de kant moest gaan zetten om die meid vanonder een tegemoetkomende auto te moeten halen, dan dat ik op mijn eigen rijstijl aan het letten was.
Af en toe voel ik me dan echt een ouwe bok, als ik die scooterjeugd soms zie.

20*350ZO45°

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Joolee schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:01:
[...]

Wat voor spul gebruiken jullie om je vizier schoon te houden? Die van mij heb ik al in geen tijden schoongemaakt en is ondertussen nogal vies. O-)
Durf niet te zeggen of dat rain-x spul geen kwaad kan. Vizieren zijn van plastic, als je daar glassex ofzo op gebruikt, wordt het plastic aangetast. Dus schoonmaken doe je dan ook gewoon met afwasmiddel. Bij mij is het vizier in een handomdraai schoon.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Gister een vrij heftige motordag beleefd zoals ik deze nooit meer mee hoop te maken.

Het is op 3 punten bijna misgegaan.

1:
Vanaf de A10 naar de A1 moet je door een vrij scherpe bocht en het wegdek was redelijk droog maar harde dan 100 kun je niet in die bocht. Op de rechter rijbaan reed een vrachtwagen en ik besloot de bocht aan de buitenkant (=linkerbaan) te pakken. In de bocht haalde ik de vrachtwagen in en kom naast een automobilist terecht die op dat moment besluit om naar de linkerbaan te gaan. Daar reed ik!!!! en als je half plat ligt heb je niet veel ruimte om te remmen of te sturen. Maar ik moest remmen en hard ook.

Ik heb geremd terwijl ik mijn gewicht naar buiten gooide. Met als gevolg dat ik naar de vangrail ging maar bleef overeind. Anders had ik een schuiver gemaakt. Prima, diep ademhalen en hartritme laten zakken en weer door.

2:
Ter hoogte van een afslag (weet niet meer precies waar) reed ik op de linker rijbaan toen mijn aandacht ineens werd getrokken door een hard geluid. Een oude Golf II gaf een dot gas (het geluid kwam van zijn sportuitlaat) en in een flits zie ik dat hij een ruk aan het stuur geeft om naar de linker baan te gaan. Daar reed ik want de golf zat pal naast mij. Als ik niet vol in de ankers had gegaan dan weet ik niet of ik wel op het werk was aangekomen (of erger).

3:
Op de terugweg naar huis regende het, het wegdek was nat en ik reed op de A9 ter hoogte van de aflag bij de A6. Ik reed op de vluchtstrook die op dat moment open was als extra rijbaan en wilde een vrachtwagen inhalen. De streep was doorgetrokken en terwijl ik de streep raak met mijn voorwiel om er overheen te gaan verliest mijn voorwiel alle grip en sprong naar links waardoor in een zijwaardse glijbeweging terecht kom.

Ik gooi mijn gewicht naar tegengestelde richting en beweeg het stuur ook die kant op en godzijdank kwam ik uit de glijbeweging om vervolgens in de situatie te komen dat het stuur ging zwabberen. Let wel, het gripverlies ontstond toen ik 130Km/u reed en op het moment van zwabberen reed ik niet veel langzamer.

Ik ben uit alle macht tegen het stuur gaan duwen om deze maar tegen te houden en het zwabberen ging langzamer en stopte. Dit alles heeft denk ik maar 4 seconde geduurd. 4 seconde die mijn leven hadden kunnen veranderen of beëindigen. Achteraf dacht ik erover na en waarom gleed ik weg over de witte doorgetrokken streep? Deze is opnieuw gemaakt en ligt erg dik op het wegdek. Met andere woorden, bij nat weer is de spitsstrook levensgevaarlijk voor ons motormuizen.

Mijn vrouw weet dit niet en ik zal dit ook nooit vertellen maar ai, dit waren 3 gerede kansen om te sterven in het zadel. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• DECOY88
(overleden)
bazs2000 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:22:
Gister een vrij heftige motordag beleefd zoals ik deze nooit meer mee hoop te maken.

1:
Vanaf de A10 naar de A1 moet je door een vrij scherpe bocht en het wegdek was redelijk droog maar harde dan 100 kun je niet in die bocht. Op de rechter rijbaan reed een vrachtwagen en ik besloot de bocht aan de buitenkant (=linkerbaan) te pakken. In de bocht haalde ik de vrachtwagen in en kom naast een automobilist terecht die op dat moment besluit om naar de linkerbaan te gaan. Daar reed ik!!!! en als je half plat ligt heb je niet veel ruimte om te remmen of te sturen. Maar ik moest remmen en hard ook.

Ik heb geremd terwijl ik mijn gewicht naar buiten gooide. Met als gevolg dat ik naar de vangrail ging maar bleef overeind. Anders had ik een schuiver gemaakt. Prima, diep ademhalen en hartritme laten zakken en weer door.

2:
Ter hoogte van een afslag (weet niet meer precies waar) reed ik op de linker rijbaan toen mijn aandacht ineens werd getrokken door een hard geluid. Een oude Golf II gaf een dot gas (het geluid kwam van zijn sportuitlaat) en in een flits zie ik dat hij een ruk aan het stuur geeft om naar de linker baan te gaan. Daar reed ik want de golf zat pal naast mij. Als ik niet vol in de ankers had gegaan dan weet ik niet of ik wel op het werk was aangekomen (of erger).

3:
Op de terugweg naar huis regende het, het wegdek was nat en ik reed op de A9 ter hoogte van de aflag bij de A6. Ik reed op de vluchtstrook die op dat moment open was als extra rijbaan en wilde een vrachtwagen inhalen. De streep was doorgetrokken en terwijl ik de streep raak met mijn voorwiel om er overheen te gaan verliest mijn voorwiel alle grip en sprong naar links waardoor in een zijwaardse glijbeweging terecht kom.

Ik gooi mijn gewicht naar tegengestelde richting en beweeg het stuur ook die kant op en godzijdank kwam ik uit de glijbeweging om vervolgens in de situatie te komen dat het stuur ging zwabberen. Let wel, het gripverlies ontstond toen ik 130Km/u reed en op het moment van zwabberen reed ik niet veel langzamer.

Ik ben uit alle macht tegen het stuur gaan duwen om deze maar tegen te houden en het zwabberen ging langzamer en stopte. Dit alles heeft denk ik maar 4 seconde geduurd. 4 seconde die mijn leven hadden kunnen veranderen of beëindigen. Achteraf dacht ik erover na en waarom gleed ik weg over de witte doorgetrokken streep? Deze is opnieuw gemaakt en ligt erg dik op het wegdek. Met andere woorden, bij nat weer is de spitsstrook levensgevaarlijk voor ons motormuizen.

Mijn vrouw weet dit niet en ik zal dit ook nooit vertellen maar ai, dit waren 3 gerede kansen om te sterven in het zadel. :{
hoeveel tijd had je nodig om de eerste 2 voertuigen in te halen? blijf je niet te lang in hun dodehoek hangen?
gaven ze hun "richting" al aan zonder knipperlicht. regelmatig zijn mensen die tegen de lijn rijden van plan om eroverheen te gaan.

en die witte streep. gewoon strak vooruit kijken en gas houden. hoe harder je gaat trekken en duwen hoe meer onbalans je in je machine maakt.

gister ook een lus te pakken a9>a22 vanaf Alkmaar. voor en later achter nog effe heftiger maar na de lus pakt hij gewoon weer grip zit dan 30cm naast me vooraf geplande lijn maar dat is alles. haal even diep adem en geniet ervan d:)b

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:33
3 redenen waarom ik het vertik op de motor naar het werk te gaan haalt alle plezier eruit.

Plannen om de dominator om te bouwen zijn wat concreter geworden, heb wat adresjes waar ik het één en ander kan laten doen (beschik zelf niet over las spullen etc).

Moet uiteindelijk zoiets worden:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-w-u_k3YRMsg/TXI_06swNgI/AAAAAAAABGM/4nMqJsTj2uQ/DSC_3159.JPG

[ Voor 64% gewijzigd door haakjesluiten op 26-10-2011 10:35 ]

• Marc Rademaker
Witte strepen zijn gewoon gevalletje eroverheen glijden en weer grip pakken. Laatst trok ik op, reed ongeveer 100 in de drie, terwijl ik dus nog aan het accelereren was, witte streep en daar ging mijn achterkant. Maar dat duurt een fractie van een seconde en ik reed vrolijk verder. Vervelender was het toen ik gisteren een lange bocht doorreed, en de achterkant ging zwabberen. Weet niet of het nou gebrek aan grip was, of gewoon de wind/slechte houding op de motor.

De afrit van de A10 naar de A2 is altijd wel leuk, daar rijd ik met droogweer ongeveer met 130-140kmh doorheen. Met nat weer durf ik niet zo hard en rijd ik ongeveer 100-110. Dan valt wel op dat nattigheid helemaal niet zoveel invloed heeft op je grip in de bochten als je denkt...

• bazs2000

bazs2000

DECOY88 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:21:
hoeveel tijd had je nodig om de eerste 2 voertuigen in te halen? blijf je niet te lang in hun dodehoek hangen?
gaven ze hun "richting" al aan zonder knipperlicht. regelmatig zijn mensen die tegen de lijn rijden van plan om eroverheen te gaan.
Ik zat naast ze op dat moment, en ik hing ook niet in de dode hoek. Voordat je gaat inhalen dan kijk je of het echt wel kan en die twee figuren die ik tegenkwam deden dat gewoon niet.
en die witte streep. gewoon strak vooruit kijken en gas houden. hoe harder je gaat trekken en duwen hoe meer onbalans je in je machine maakt.
Nou, ik kijk liever de kant op waar ik naartoe wil. ;)
Op het moment van glijden keek ik 45o naar rechts want dat was de hoek waaronder de glijpartij ging.

Voor de mensen die nooit een slipcursus hebben gevolgd, als je glijdt, kijk dan altijd de kant op waar je naartoe wil. Je gaat dan ook die kant op (niet vanzelf uiteraard). :)
gister ook een lus te pakken a9>a22 vanaf Alkmaar. voor en later achter nog effe heftiger maar na de lus pakt hij gewoon weer grip zit dan 30cm naast me vooraf geplande lijn maar dat is alles. haal even diep adem en geniet ervan d:)b
Je beseft weer dat het mooi is om te leven, dergelijke voorvallen weten je altijd op subtiele wijze uit de sleur te trekken. :+

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Widow schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:21:
Dit klinkt als... Show je helm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w644xnn3IIbR63BwIkiTIUAl/medium.jpg
(Klikkerdeklik)

*O*

iRacing Profiel

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:37:
[...]

Durf niet te zeggen of dat rain-x spul geen kwaad kan. Vizieren zijn van plastic, als je daar glassex ofzo op gebruikt, wordt het plastic aangetast. Dus schoonmaken doe je dan ook gewoon met afwasmiddel. Bij mij is het vizier in een handomdraai schoon.
Rain X is dan ook geen schoonmaak middel.
is puur een water afstotende film zodat het regen makkelijk van je vizier af waait.
Overigens is er ook een Fog X, een filmpje dat condensering tegen gaat,
echter moet je dat vaak opnieuw aanbrengen.

en inderdaad, vizier, of helm in zijn geheel gewoon schoonmaken met afwasmiddel.
pas op met droog maken, keuken rol krast (ja echt waar) beter om een doek te pakken van zachte verzels..

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Crazyanz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:29:
3 redenen waarom ik het vertik op de motor naar het werk te gaan haalt alle plezier eruit.

Plannen om de dominator om te bouwen zijn wat concreter geworden, heb wat adresjes waar ik het één en ander kan laten doen (beschik zelf niet over las spullen etc).

Moet uiteindelijk zoiets worden:
[afbeelding]
? Dit was een Transalp??

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

1:

2:
Helaas. Veel automobilisten (en motorrijders!) kijken niet over hun schouder.
3:

Volgende keer niets van aantrekken. Zolang je niet remt zal er vrijwel zeker niets gebeuren op zo'n streep behalve dat je er vanafglijdt waarna je band weer grip pakt en je gewoon verder kunt. * Rukapul had laatst in de regen ook weer even een streep te pakken :P

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Oh, btje gripverlies...

vrijwel standaard met nat wegdek en acceleratie :+

Btw, weet niet met welke fiets je dat allemaal deed, maar in mijn geval (ook al zijn mijn remmen dikke overkill), is gas geven in bepaalde situaties makkelijker en/of sneller dan "Gas-los, vingers naar boven, remhendel pakken en gedoseerd (hard) remmen" en een "onbalans" en gefixeerde rijrichting creeeren. (hard remmend kun je niet sturen en al je gewicht zit op je voorwiel).

• bazs2000

bazs2000

Ik had het op deze fiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.chopperonderdelen.nl/images/categories/XV1100%20Virago%2086-99.jpg

als je zijwaards glijdt dan moet je geen gas willen geven trouwens, de kans dat de achterkant nog verder van je afgaat wordt alleen maar groter. Toch moet ik zeggen dat ik één ding heb nagelaten en dat was het gebruik van de achterrem. Nu was het gas los en gewicht naar de andere kant brengen en dan zwabberen. Wellicht zou er niet worden gezwabberd wanneer ik de achterrem had beroerd. Maar goed, achteraf is paard in de kont kijken. :P

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Transalp is een tweecilinder, dus het lijkt me wel dat dit op basis van een dominator is. Of begrijp ik je vraag nou niet?

Makerij Hofman

• KaWaReZ
dan moet t een 650 zijn, 250 heeft een enkele bocht.

@basz : achterrem erbij pakken kan soms JUIST vervelend uitpakken.
Als mijn kont uitbreekt hou ik vaak t gas constant, of geef gas bij (dan doe ik het erom :+ ) , of een tikkie minder gas. Zolang je stuur maar recht staat.
Plots gas loslaten kan resulteren in een highsider of iets anders waar je wel eens moeite mee zou kunnen hebben dat weer te herstellen :)

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo zeg, net even een potje wezen kwijlen. Ik ben wat onderdelen gaan ophalen voor een vriend zijn KTM 640 SMC. Bij die man stonden 2 690's, waaronder 1 die hij helemaal zelf verbouwd had, akrapovic eronder, dikkere remmen, enorm brede spaakvelgen, etc etc. Ook een dikke ducati hypermotard. _O_ Verder nog een erg mooie 640 en een hoop onderdelen.

Nu was zijn verhaal dat een 690 wel goed geschikt was voor eens een keer langere afstanden te rijden, waar een 640 het niet lekker gaat vinden, die is gemaakt voor gas of remmen. :P Mensen met ervaring hiervan?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:12:
[...]

Transalp is een tweecilinder, dus het lijkt me wel dat dit op basis van een dominator is. Of begrijp ik je vraag nou niet?
Ik staarde mij blind op wat kenmerken van het frame. Maar idd het is gewoon een Dominator geweest...

And it goes BRAAAAAPP!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38
Joolee schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:01:
[...]

Stuk goedkoper op ebay.
http://www.ebay.com/sch/i..._sacat=See-All-Categories

;)

EDIT: oh, 't is ebay.com en op .nl komen er nog wel wat verzendkosten bij.. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door FitTiv op 26-10-2011 23:02 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:38:
[...]

Rain X is dan ook geen schoonmaak middel.
Say whut?

Al lijkt het me idd niet verstandig dat op een vizier te gebruiken.

//Edit: Het schijnt ook in de Halfords verkocht te worden. Maar eens even kijken als ik de tijd heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Joolee op 26-10-2011 23:16 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Heel verhaal over mensen die niet opletten in het verkeer.
Ik heb vandaag bijna 2 ongelukken gehad en in beide gevallen was het de schuld van een autobestuurder die gewoon niet kijkt :F

Ik kijk namelijk WEL of er iemand op een rotonde rijdt alvorens de rotonde op te rijden, maar een Jaguarbestuurder dacht daar vandaag anders over :/

Maargoed wij leven nog, dus all is well :D
Virago 1100 *O*

• M14
  • Laatst online: 00:16

M14

Oguz286 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:24:
[...]

Ik heb vandaag bijna 2 ongelukken gehad en in beide gevallen was het de schuld van een autobestuurder die gewoon niet kijkt :F

Ik kijk namelijk WEL of er iemand op een rotonde rijdt alvorens de rotonde op te rijden, maar een Jaguarbestuurder dacht daar vandaag anders over :/

Maargoed wij leven nog, dus all is well :D
Wen er maar aan, het zal zeker niet de laatste keer zijn ;). Gemiddeld overkomt me dat elke keer dat ik op de motor stap denk ik :P, het houd je scherp :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Wen er maar aan, het zal zeker niet de laatste keer zijn ;). Gemiddeld overkomt me dat elke keer dat ik op de motor stap denk ik :P, het houd je scherp :).
:Y

en word nog leuker als je ze kan inschatten en je pakt een stukje redresseer strook. terug schakelen en dan erlangs knallen *O*

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:44

Exigence

dnkroz

Ik vind dat alle bovenstaande verhalen vaak ook voorkomen kunnen worden door een stukje anticipatie van de motorrijder (ons dus). Je kunt gewoon verwachten dat ze je soms niet zien. Ja, iedereen hoort uit te kijken maar dat gebeurt gewoon niet, klaar. Accepteer het en pas je rijgedrag er op aan.

1. Van auto's die achter vrachtwagens hangen kun je gewoon verwachten dat ze naar links gaan, soms onverwacht.

2. Hang zo kort mogelijk naast auto's, ook al rij je in het zicht en uit de dode hoek. Als mensen niet kijken helpt het niks, dus gewoon snel er omheen, heeft niemand last van elkaar.

3. Witte strepen gewoon negeren. Beetje zwabberen komt wel weer tot rust. Als je het liever niet hebt gewoon niet over de witte strepen rijden.

Of maak ik het te simpel door te zeggen dat je als motorrijder ook veel zelf in de hand hebt?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:47

_Apache_

For life.

Ben ik het wel mee eens, ik ga er eigenlijk van uit dat men me op de snelweg niet ziet.. Zelfde als ik als fietser vroeg - al fietsend naar school - nog wel eens een vrachtwagen tegenkwam op het industrieterrein.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• M14
  • Laatst online: 00:16

M14

DECOY88 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

:Y

en word nog leuker als je ze kan inschatten en je pakt een stukje redresseer strook. terug schakelen en dan erlangs knallen *O*
*O* *O*
Exigence schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:46:
Ik vind dat alle bovenstaande verhalen vaak ook voorkomen kunnen worden door een stukje anticipatie van de motorrijder (ons dus). Je kunt gewoon verwachten dat ze je soms niet zien. Ja, iedereen hoort uit te kijken maar dat gebeurt gewoon niet, klaar. Accepteer het en pas je rijgedrag er op aan.

1. Van auto's die achter vrachtwagens hangen kun je gewoon verwachten dat ze naar links gaan, soms onverwacht.

2. Hang zo kort mogelijk naast auto's, ook al rij je in het zicht en uit de dode hoek. Als mensen niet kijken helpt het niks, dus gewoon snel er omheen, heeft niemand last van elkaar.

3. Witte strepen gewoon negeren. Beetje zwabberen komt wel weer tot rust. Als je het liever niet hebt gewoon niet over de witte strepen rijden.
Alleen met nat weer met je knie aan de grond over een witte streep de bocht inremmen faalt ;), maar dat zijn details! ;)
Of maak ik het te simpel door te zeggen dat je als motorrijder ook veel zelf in de hand hebt?
Het is ook simpel ... als je maar blijft kijken en gas durft te geven ;). Er voorbij is gewoon veel praktischer dan remmen en er nog steeds achter hangen :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

AVBD :+ is binnen, volle 60 minuten gereden omdat ik op een T-splitsing van een doorgaande weg Links ging, terwijl ik rechts had moeten gaan. Kreeg "links" door, en toen ik goed gas wilde geven hoorde ik nog net "correctie correctie", maar toen was het te laat.

Heb werkelijk alles gezien.

Dorpje met een tweerichtingstraat die altijd maar breed genoeg is voor 1 zijde tegelijk, waar dan net een veegwagentje stapvoets bezig is, met een lopende man met een bladblazer. Stuk of 10 auto's in de file, maar ik er dus voorbij ;)

Ander dorpje een boeren wagen met 25KM/U met een onoverzichtelijke haakse bocht naar rechts links, maar netjes achter gebleven.

Paard met Wagen (die zie je echt NOOIT, maar op je examen natuurlijk wel). Ging ik netjes voorbij met knipper naar links. Toen ik 'm uit wilde drukken drukte ik per ongeluk op de toeter. Toen vond een 16 jarige puber op een scooter die achter de examinator reedt het nog wel even leuk om ook te toeteren. Gelukkig geen stijgerende paarden gezien :)

Ik ga maareens aanstalten maken om richting het gemeentehuis te gaan. WOEI!

20*350ZO45°

• FitTiv
Gefeliciteerd! Staat er al iets in de schuur te wachten of ga je nu op zoek? :)

En inderdaad, op je examen krijg je altijd dingen die je anders nooit tegenkomt :P wegversperringen, vrachtwagens stil in de straat, debiele scooterrijders (nouja die kom je wel vaker tegen) enz...wet van murphy?

[ Voor 57% gewijzigd door FitTiv op 27-10-2011 17:10 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 17:02
AVD bedoel je denk ik? :)

In ieder geval gefeliciteerd! *O*

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:23

-tom-562

Oliesjeik

Pff, volle 60 minuten ijden.. Ik was binnen 30 minuten klar :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:33:
Pff, volle 60 minuten ijden.. Ik was binnen 30 minuten klar :P
nog geen 10 volgens mij _O-

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

FitTiv schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:09:
Gefeliciteerd! Staat er al iets in de schuur te wachten of ga je nu op zoek? :)
125cc met een top van 79,nogwat op GPS gemeten 8)7

20*350ZO45°

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Mag je eigenlijk binnen de bebouwde kom ook tussen de file doorrijden?.

• DECOY88
(overleden)
Baldertt schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:12:
Mag je eigenlijk binnen de bebouwde kom ook tussen de file doorrijden?.
ja :Y totdat je er een potje van maakt dan kunne ze art.5 uitschrijven maar inhalen over dezelfde baan mag :Y

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Van harte Richard! *O*

• Oguz286
Gefeliciteerd *O*
Exigence schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:46:

Je hebt gelijk hoor en ik heb juist geen ongelukken gehad omdat ik heel goed weet dat er genoeg mensen zijn in het verkeer die gewoon niet opletten. Ik rij namelijk ook 6,5 jaar auto door heel europa en dan zie je genoeg dingen ;)

Je moet echt defensief rijden op een motor, want ook al sta je in je recht... als je onder een auto ligt, dan sta je helemaal niet :P

• FitTiv
Richard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:23:
[...]

Daar heb je je A niet voor gehaald mag ik hopen..? :'(

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Richard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:23:
[...]

2takt of 4takt? If 2takt, is er wel wat te doen aan die maximum snelheid 8)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

FitTiv schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:49:
[...]

Daar heb je je A niet voor gehaald mag ik hopen..? :'(
Uh jawel ;), eerst koop je na jaren weer een 50cc schakel, dan blijkt daar ook 125cc variant van te bestaan, maar rete zeldzaam, dan koop je er zoiets bij, dat moet je dan wel kunnen berijden. Dan kom je n.a.v. 25 jaar rijbewijs maar nog nooit gereden, Rijangst? opeens weer in aanraking met een rijschool, en als je dan ook nog een "natuurtalent" blijkt te zijn na een intake (3 AVB & 5 AVD lessen) en alles in 1x haalt (Theorie 0 fout), dan is het opzich best leuk om te doen.

Je moet me echt als "bromfietsliefhebber" zien, die ook weleens legaal "opgevoerd" wil rijden.
Widow schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:58:
[...]

4takt, dus een 160cc met 4kleps kop, ben je E1000 verder, en dan kun je wel spreken van een "echte motor".

YBR ben ik ook niet vies van, of bijvoorbeeld een KTM Duke 125 lijkt me ook wel wat.

Beetje de "gebakjes" waar ze in Belgie met een B-rijbewijs gewoon op mogen rijden.

Lesmotoren waren overigens CBF500 & CBF600.

20*350ZO45°

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M14 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Het is ook simpel ... als je maar blijft kijken en gas durft te geven ;). Er voorbij is gewoon veel praktischer dan remmen en er nog steeds achter hangen :).
QFT. Zeker als je bij nat weer in een snelle bocht hard gaat remmen vraag je om problemen. Tenzij je helemaal geen acceleratie over hebt (zo'n 125cc :z ) kun je lang en breed voorbij zo'n knakker zijn voordat hij naar links is gekomen.

Vanavond bij Deil nog mooi kunnen toepassen. Als je vanaf de A15 de A2 naar het noorden oprijdt kom je uit op een dubbele invoegstrook. De linker wordt de nieuwe rechterbaan van de A2, de rechter een uitvoegstrook voor de eerstvolgende afrit. Iemand rechts naast me zag dat laat in en gooide hem zonder te kijken naar links waar ik reed. Ik kon niet naar links, daar reed iemand anders, en remmen was ivm bumperklevende Audi geen goed idee. Dus gas gegeven en weg was ik met 140km/u :P

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor de mensen die via de A76 / Duitse A4 naar Duitsland gaan, daar staat nu dagelijks een ongelooflijk lange file wegens wegwerkzaamheden.
Na 3 km file rijden (ertussen door dus ;)) was ik nog steeds op nederlandse bodem, dus toen vond ik het wel welletjes. Dan maar weer van de snelweg af. Toen had ik geen zin meer om binnendoor naar Louis te rijden. Dan ga ik komende week wel even langs; ik moet een motorhoes hebben, maar dat is vooral tegen het stof, dus zo dringend is het nou ook weer niet.

Een waarschuwing voor de mensen die komend weekend de Mergellandroute willen rijden: vanaf Epen richting Vaals (door het Vijlenerbos dus) hebben ze verschillende stukken asfalt gefreesd en wordt momenteel geasfalteerd, vooral in de bochten. Dit is alleen waardeloos aangegeven, dus laat je niet verrassen!

Btw, even een pluim voor de motorrijder die me erop wees dat mijn motor nogal rookt. Alleen wist ik dat al, dat is de olie die van de ketting wordt geslingerd en op het hitteschild boven de katalysator belandt. Ik heb er alleen last van als ik stil sta, want dan stinkt het een beetje. Zo lang ik rij heb ik nergens last van. :P

En nu ik toch complimenten aan het uitdelen ben, ook maar direct voor de Honda dealer, die alle kunststof onderdelen van de koplamp-unit onder garantie heeft vervangen omdat er een stukje afdekking niet wilde vast klikken. Vanaf 80 km/h begon die afdekking omhoog te bewegen. Nu is dit vervangen, en het probleem opgelost. Super! _/-\o_

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:58:
[...]

4takt ook wel hoor, met 15PK (wat in de UK de wettelijke max voor een 125cc op L plates is) haalde ik 80MpH dus een factor 1.6 moet er in theorie wel uit te peuteren zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 17:48
http://www.zie.nl/video/o...t-kont-kwijt/m1ezxjrfc5es

Wat een randdebielen domme mensen. :/ Allemaal zonder motorrijkleding.. Dan vraag je er ook om.. :+

Overigens zie je heel af en toe nog wel eens iemand in een spijkerbroek + shirtje rijden op de motor.. Wanneer je onderuit gaat wil ik niet weten wat er van je overblijft.. ;(

[ Voor 32% gewijzigd door Steephh op 28-10-2011 17:35 ]

_@/'

Verwijderd

Motor aan de optimate gehangen. denk een uur, anderhalf. gestart -> prima. ff warm laten worden zodra die stationair liep zonder sjook uit gezet. half uurtje later motorjasje aan, helmpje op, opritje afduwen (bult!) starten -> dood.

Hoelang moet een accu laden? had best zin om een rondje te doen. iets te enthousiast denk ik :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag even wezen shoppen, en met een flink geplunderde banbrekening thuis gekomen. :+

Aantal helmen geprobeerd, maar vanwege de prijs en de mogelijkheden (zonnebril die je omlaag kan klappen), mogelijkheid tot pin lock, maar standaard al een anti fog coating, edg heb ik deze gekozen:
Afbeeldingslocatie: http://images.24mx.se/products/xlarge/135759-MC-Hjalm-HJC-IS-16-Svart.jpg
Ik wou eigenlijk mat zwart maar die hadden ze niet. :P

En een setje Alpinestars laarzen, vielen mooi smal, zaten goed, veel steun en zagen er niet te blits uit. :P
Afbeeldingslocatie: http://stores.sportbiketrackgear.com/images/InitialSet/alpinestars_roam_waterproof_boot_detail_2_600.jpg

Morgenmiddag de oefenles, ik ben benieuwd! :D

• Marc Rademaker
Nog gefeliciteerd Richard :)

Grote vraag is Joopie, zit die helm ook lekker? En zit ie niet te los? Ik snap dat het een hoop geld is, maar zo'n zonnebril zorgt er niet voor dat je helm lichter wordt...

En je moet nog beginnen met lessen, je bent er wel vrij zeker van dan dat je alles al aanschaft?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Helm zit super, ik had eerst een M, die zat goed strak maar knelde bij mijn hoofd. Deze zat ook nog goed strak en rond de wangen iets minder drukkend en ook bij mijn voorhoofd. Gewicht viel ook goed mee vond ik. Tuurlijk het is niet de lichtste maar was goed te doen.

En ik heb al gelest he, ik heb alles al gehad voor het AVB examen maar mijn vorige instructeur kwam maar niet op de proppen met een examendatum. Dus na een tijd het aangekeken te hebben maar bij hem gestopt en nu beginnen bij een andere rijschool. :) Hopelijk nu wel snel mijn rijbewijs.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:36

The Legend

*Plop*

Ik las toevallig 'ergens' dat HJC bij de IS-16 helm nu als actie een gratis pinlock vizier meelevert. Misschien de moeite waard om ff te checken.

[edit]

Van pinlock.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.pinlock.nl/wp-content/uploads/2011/10/Pinlock-HJC-Gratis.jpg

:>

[ Voor 30% gewijzigd door The Legend op 28-10-2011 19:58 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Huh rofl. :P Even nakijken zo dan haha, of geld dit alleen in Nederland?
Ik heb de spullen zelf in Duitsland gekocht namelijk. Of de pinlock zit al gemonteerd, kan ook.

Edit: alleen exclusief in Nederland en België, jammer dan!

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 28-10-2011 20:29 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:17

martjah

Appel

The Legend schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:57:
Ik las toevallig 'ergens' dat HJC bij de IS-16 helm nu als actie een gratis pinlock vizier meelevert. Misschien de moeite waard om ff te checken.

[edit]

Van pinlock.nl

[afbeelding]

:>
Ieder zijn mening natuurlijk.....maarrrrrrr

Mijn vader heeft de FG-15 en die had ik een tijdje gebruikt en die vond ik zeer stil tegenover mijn helm (Bayard nogiets). Toen kwam ik bij motorkleding outlet Eindhoven en ze hadden die alleen in dezelfde kleuren als pap had. Dat wilde ik dus eigenlijk niet en ik ging voor de IS-16. Zonnebril erin is echt super.
teruggereden over de snelweg (20km) en het was echt een HERRIE! Ik dacht dat het kwam omdat ik mijn sporttas achterop had. Sporttas af en verder en nog steeds.
Ik ben de dag erop teruggereden en gevraagd of ik hem mocht inruilen, gelukkig mocht het en heb toch maar de FG-15 gekocht. De verkoper zei ook dat het een heel ander segment is (stukke beter qua geluid).

Tot op deze dag nog geen spijt van gehad. Ik rij zelf een Z750.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vraag me af hoelang die HJC dienst blijft doen... ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:17

martjah

Appel

ze staan er om bekent dat de kussentjes aan de zijkant slapper worden hè. Die kun je gelukkig gewoon vervangen. Hij gaat nu toch al zo'n 10 000km mee =)
Alles beter dan die Bayard.

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:29:
Ik vraag me af hoelang die HJC dienst blijft doen... ;)
aug 2009 :Y nog niks mee aan de hand. en herrie ligt meer aan de motor dan de helm :Y maar met oordoppen weer goed te doen :Y

maar van het voorjaar toch maar weer kijken voor een verse systeem helm :Y

oja iets van 40 000 km _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 29-10-2011 08:14 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 10:40

DinX

Motormuis

Herrie met je helm ? Boeie, je hoort toch oordoppen te dragen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DinX schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:45:
Herrie met je helm ? Boeie, je hoort toch oordoppen te dragen.
Ik draai altijd op maat gemaakte doppen. Toch is het verschil tussen mijn oude HJC en de huidige Shoei enorm. Zelfs met oordoppen was mijn oude HJC te luidruchtig op snelheden van 80+. Met die helm snelweg rijden was dan ook niet prettig voor langere tijd. Afgezien van het feit dat de Shoei beter zit vind ik het fijnste aan dat ding dat windruis enorm veel minder is.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:36

The Legend

*Plop*

Vandaag laatste les gehad voor m'n AVD examen a.s. dinsdagmiddag. Hopen op een goede afloop *O*

Ik ben toch malle pietje niet!

• Oguz286
Niet proberen alles super te doen (want dan ga je waarschijnlijk fouten maken), maar gewoon rijden zoals je altijd rijd.

Ik zeg alvast gefeliciteerd d:)b

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Theorie examen geboekt, leuke datum:

11-11-2011 om 11:00 uur

Maandag en dinsdag weer verder lessen, geen les meer gehad na het halen van AVB, (3 of 4 weken terug). Dus maar weer even wennen, maar wel de weg op!

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Steephh schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:34:
Wanneer je onderuit gaat wil ik niet weten wat er van je overblijft.. ;(
Begin er dan ook niet over :F

And it goes BRAAAAAPP!

• Thedr
  • Laatst online: 21:25
T-Rhidon schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:49:
Theorie examen geboekt, leuke datum:

11-11-2011 om 11:00 uur

Maandag en dinsdag weer verder lessen, geen les meer gehad na het halen van AVB, (3 of 4 weken terug). Dus maar weer even wennen, maar wel de weg op!
Dat zal wel een dolle boel worden...

Voor de niet brabo's/limbo's: pwoooaaap tsjing boem CARNAVAL :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thedr schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:06:
[...]

Dat zal wel een dolle boel worden...

Voor de niet brabo's/limbo's: pwoooaaap tsjing boem CARNAVAL :+
Voor de rest van de wereld: dodenherdenking :X

Oslik blyat! Oslik!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 21:39

tdw

Amai seg!

Steephh schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:34:
Wanneer je onderuit gaat wil ik niet weten wat er van je overblijft.. ;(
Je vlees schuurt af tot het bot.

Aangezien dat heel onsmakelijk is zou ik maar gewoon een pak dragen. Je hebt niet alleen veel teveel vertrouwen in jezelf als bestuurder, maar ook in je medeweggebruiker als je geen pak draagt..

Zelfs mpphillip is gevallen. sorry als ik je naam verkeerd schrijf :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Om een lang verhaal kort te maken, gisteren dus die proefles gehad, was echt super goed bevallen. Erg directe en duidelijke instructeur, zonder dat hij je finaal de grond in boorde wat mijn vorige instructeur deed. Goeie sfeer hing er, mooi en fijn te rijden oefen (en examen!) terrein.

Het begon ermee dat we met 4 man opgehaald werden door de instructeur, gelijk grapjes maken en alles omdat hij merkte dat er een aantal toch wel gespannen waren. Toen zijn we naar een ruimte gegaan waar hij zichzelf voorstelde, daar hebben we wat instructies gehad over kleding en die dingen. En toen is hij motoren buiten gaan zetten en konden wij ons aankleden.

Eenmaal buiten gekomen begon hij met de eerste uitleg over een motor, aan welke kant wat zat, hoe het werkte, etc. Toen eenmaal in het zadel mochten we starten, stukje optrekken en weer stoppen. En dat hebben we langzaamaan opgebouwd. Dit was voor mij al allemaal bekend, maar wel fijn om even te wennen aan de motor, en weer een beetje zekerheid te krijgen.

Daarna mochten we al vrij snel een rondje rondom het terrein rijden, eerst in zijn 1, toen in zijn 2, met wat eerste rem oefeningen. Vertrouwen kwam al snel weer terug en toen ik even de ruimte had ben ik ook gaan oefenen met het plat krijgen van de motor. Ik heb redelijk grote voeten (maat 46) en die hield ik onder het schakelpedaal. Maar op een gegeven moment kreeg ik de neus keer op keer aan de grond. Vertrouwen was dus weer terug. 8) Instructeur kreeg het ook wel door en moest wel lachen.

Toen oefeningen gedaan, langzame slalom, eerste ging ik te snel, tweede ging beter, en derde had ik bijna helemaal goed, ik had hem bijna helemaal goed tot ik een moest overslaan, jammer. Ook de halve draai moeten doen. Dit is met de vorige oefening iets waar ik echt enorm veel moeite mee had en echt mee vast liep. Maar dat ging nu best wel erg goed. Eerste keer was erg ruim, tweede keer was net buiten de pionnen en derde keer ook. Maar het vertrouwen en het gevoel is wel terug.

Toen kwamen de snelle oefeningen, instructeur deed de snelle slalom voor,en toen mochten wij. Heerlijk!
Eerst reed je naar achteren een doodlopende straatje in als het ware, 10 meter breed en de halve draai ging daar super. 1e keer wel door het gras maar de keren daarna haalde ik het makkelijk. En toen de slalom.
Eerste keer was onwennig, tweede keer ging al lekker, en derde keer flink tempo erin en heerlijk die motor van links naar rechts gegooid, neuzen aan beide kanten aan de grond gehad, instructeur aan het lachen, geweldig. Die genoot ook wel.

En toen was hij aan het uitleggen over de snelle uitwijk oefening, hij had wel door dat ik die wel zou kunnen dus die mocht ik voordoen. 1e keer helaas verknald, ik kwam aan, gas dicht en toen met mijn stomme kop de koppeling in getrokken, uitwijken ging goed maar terug ging niet meer.
Omgedraaid en terug naar de groep, instructeur was heel rustig en vriendelijk en zei van doe het nog maar een keer, je kunt het wel. Dus opnieuw gedaan en deze keer ging het wel heel lekker. _O_

Toen was de les voorbij. Mochten we de motoren voor de loods parkeren en ik mocht meehelpen de motor naar binnen te zetten. :P Ook zonder problemen.

Daarna lekker buiten gaan zitten voor de evaluatie. En toen nam hij mij als eerste. Hij zag vooral veel positieve dingen en een paar negatieve dingen. Negatief is vooral dat ik opgejaagd lijkt te zijn (dat ben ik ook wel), dus die rust moet wel terug. Hij zei zelf al dat dit komt door waarschijnlijk een slechte ervaring en slechte instructies. Ook maakte hij een opmerkingen over mijn manier van schakelen, dat hoefde niet op de enduro manier. :+ Oeps! :P

Verder zat de soepelheid er al goed in, snelheid van oefeningen was zeer goed, mocht wel soms iets lager en rustiger (oeps :+), maar hij zag het wel erg positief in. :) Zijn advies was om 6 AVB lessen te nemen, een AVB examen, en dan 6 gewone lessen en examen. Klinkt niet gek. Dus eind oktober wil ik daar beginnen en voor kerst mijn AVB op zak te hebben. Van het voorjaar/begin volgend jaar dan beginnen met op de weg te lessen en dan kan ik ruim voordat mijn theorie afloopt (April volgend jaar) mijn rijbewijs in de zak hebben.
Kijk daar kun je wat mee. :)

En zo kan het dus ook, echt super dit! *O*

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

DinX schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:55:
[...]

Gewoon meteen voor verwarmde handschoenen gaan. De jaren dat ik ze gebruikt heb (mijn oude klan handschoenen) kwam ik bij -5° met net geen zwetende handen aan op mijn werk :p
Jeeh, gister deze Gerbing's verwarmde handschoenen gekocht bij Motoport Wormerveer. Net even aangesloten en geprobeerd, lekker warm :)
Wel een vraagje: waar laat je de kabel+schakelaar als je ze niet aangesloten hebt? Ergens in je jas ofzo? Ik heb nu het schakelkastje in een lus van mijn jas zitten (waarmee je de onderkant iets kan innemen), maar dan steekt alsnog de stekker uit.

• MailMan
  • Laatst online: 29-01 07:31
Postman81 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:23:
[...]

Jeeh, gister deze Gerbing's verwarmde handschoenen gekocht bij Motoport Wormerveer. Net even aangesloten en geprobeerd, lekker warm :)
Wel een vraagje: waar laat je de kabel+schakelaar als je ze niet aangesloten hebt? Ergens in je jas ofzo? Ik heb nu het schakelkastje in een lus van mijn jas zitten (waarmee je de onderkant iets kan innemen), maar dan steekt alsnog de stekker uit.
Ik ben ook van plan de Gerbing's te halen. Hoe warm zijn die dingen eigenlijk? Krijg je er klamme handen van? Je kan namelijk ook een warmteregelaar kopen, maar die kost 100E. Dat vind ik toch vrij prijzig voor iets wat volgens mij niet meer dan een regelbare weerstand is?

• KaWaReZ
Enduromanier? Leg uit.....

Weet wel bochten pakken op een enduromanier, maar da doen ze alleen in de racerij afaik

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die reactie was meer bedoelt voor de manier van schakelen, te lomp en te vlot gas erop enzo haha. :P

• DECOY88
(overleden)
MailMan schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:02:
[...]

Ik ben ook van plan de Gerbing's te halen. Hoe warm zijn die dingen eigenlijk? Krijg je er klamme handen van? Je kan namelijk ook een warmteregelaar kopen, maar die kost 100E. Dat vind ik toch vrij prijzig voor iets wat volgens mij niet meer dan een regelbare weerstand is?
afhankelijk van hoe koud het buiten is. maar ik zou ze eerst gewoon proberen. en daarna als je het nodig vind zon regelaar ertussen. maar vaak rij je gewoon met als het te koud is om zonder te rijden en andersom :Y

• Widow
Joopieboy schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:48:
Om een lang verhaal kort te maken
Een lang verhaal kort :D ? Je vult mn hele 22" monitor met die post van jou :+ maar mooi dat het allemaal zo lekker ging. Heb je ook toesliders op je schoenen? Als je nu al bezig bent met alles aan de grond te rijden (wat opzich goed is) zou het zonde zijn als je de schoenen beschadigd.

En nu maar hopen dat er niet 3 maanden lang sneeuw ligt, dat zou ook zonde zijn. Ik was vandaag nog ff gaan rijden maar met al die nattigheid en bladeren gaat het niet echt lekker in de bochten. Mn auto glijd al alle kanten op, dus ik doe maar rustig aan op de motor nu. Denk dat dit toch echt mn laatste rit is geweest dit jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 30-10-2011 19:26 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pfff, sneeuw is een uitdaging, maar als het de spuigaten niet uitloopt en je goede banden (voor de weg, niet het circuit!) hebt is het allemaal wel te doen. Idem met bladeren - knee-downs zijn allicht minder aan te raden, maar met beetje anticiperen is prima te rijden.

* dion_b verwacht nog zo'n 2.5k km te rijden dit jaar en hetzelfde voor pasen volgend jaar.

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
ik moet nog even oefen voor de winter merkte ik. vandaag even met 7 Africa Twins de kuil in IJmuiden onveilig gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1040388.jpg

maar er moet altijd iemand zich vastrijden :F

wie had er trouwens nog meer zon hd808#11 cam en wat gebruik je om je filmpje te knippen en plakken?

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 30-10-2011 20:21 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 18:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ruikt altijd lekker, modder op de uitlaat :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h5tul4.jpg
Gister en vandaag ffe bij iemand op bezoek geweest, wou op de terugweg wel snel thuis zijn. Ondanks wegwerkzaamheden kon ik aardig door :) Zomerhandschoentjes konden nog prima.

Ga nu denk ik het meeste wel op de KTM rijden, bandjes worden niet echt meer warm voor bochten.

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 31-10-2011 14:53 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Widow schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:26:
[...]

Een lang verhaal kort :D ? Je vult mn hele 22" monitor met die post van jou :+ maar mooi dat het allemaal zo lekker ging. Heb je ook toesliders op je schoenen? Als je nu al bezig bent met alles aan de grond te rijden (wat opzich goed is) zou het zonde zijn als je de schoenen beschadigd.

En nu maar hopen dat er niet 3 maanden lang sneeuw ligt, dat zou ook zonde zijn. Ik was vandaag nog ff gaan rijden maar met al die nattigheid en bladeren gaat het niet echt lekker in de bochten. Mn auto glijd al alle kanten op, dus ik doe maar rustig aan op de motor nu. Denk dat dit toch echt mn laatste rit is geweest dit jaar.
Haha ja sorry, beetje enthousiast. :+ En nee helaas geen toesliders, ik had het eigenlijk 'opgelost' door met mijn tenen op de steunen te gaan zitten, maar dat was de verkeerde 'enduro' houding wat hij liever niet zag. Dus dan maar weer de voetjes goed op de steunen. :P

En ik hoop het dus ook niet. Zolang het niet te gek word met het weer kan ik gewoon blijven lessen. :)
Ik hoop opzich ook wel dat het relatief zacht blijft, iig beter als een les lang in de snikhete zon zonder rijwind te zitten stuntelen in vol ornaat op een oefen terrein. :+
Ghostrider schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:22:
Ruikt altijd lekker, modder op de uitlaat :)

[afbeelding]
Gister en vandaag ffe bij iemand op bezoek geweest, wou op de terugweg wel snel thuis zijn. Ondanks wegwerkzaamheden kon ik aardig door :) Zomerhandschoentjes konden nog prima.
[afbeelding]

Ga nu denk ik het meeste wel op de KTM rijden, bandjes worden niet echt meer warm voor bochten.
Wat een prachtfiets! _O_

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hier nog een plaatje dan van een weekend eerder voor joopieboy
Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296995_2487492034997_1483566752_2725872_1162547412_n.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

• KaWaReZ
Gespot :+

Hier moet ik de startmotor van de nx fixn... Aanrennen op t ijs is ook geen porum (afgelopen 2 winters lering getrokken dat er sowieso een crosser met noppen bij moest).
Afgelopen winter echt de tijd van mn leven gehad op dat ding. Alles en iedereen voorbijraggen met een "straal" sneeuw naar achteren spuiten met die noppen :D

Enerzijds is een 250 voor de sneeuw perfect, maar wil iig toch zwaarder :/
Volgend jaar een ktm450 oid op de verlanglijst

• Gisae
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:23:
[...]

Haha ja sorry, beetje enthousiast. :+ En nee helaas geen toesliders, ik had het eigenlijk 'opgelost' door met mijn tenen op de steunen te gaan zitten, maar dat was de verkeerde 'enduro' houding wat hij liever niet zag. Dus dan maar weer de voetjes goed op de steunen. :P
Pfft, toesliders :P
Je kan heel wat toesliden voordat het rubber van de laars weg is :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KaWaReZ schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:49:
Gespot :+

Hier moet ik de startmotor van de nx fixn... Aanrennen op t ijs is ook geen porum (afgelopen 2 winters lering getrokken dat er sowieso een crosser met noppen bij moest).
Afgelopen winter echt de tijd van mn leven gehad op dat ding. Alles en iedereen voorbijraggen met een "straal" sneeuw naar achteren spuiten met die noppen :D

Enerzijds is een 250 voor de sneeuw perfect, maar wil iig toch zwaarder :/
Volgend jaar een ktm450 oid op de verlanglijst
Hoe rijdt zo'n ding op de grotere wegen? Kan het goed overweg met mix van ijzel, ijs, sneeuw en pekel op gladde asfalt, of is dan ongeacht motor foute boel?

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
Gisae schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:05:
[...]

Pfft, toesliders :P
Je kan heel wat toesliden voordat het rubber van de laars weg is :P
De zool wel, maar check dit:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/6737708

Dat wil je niet met je nieuwe schoenen :+

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
DECOY88 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:16:
wie had er trouwens nog meer zon hd808#11 cam en wat gebruik je om je filmpje te knippen en plakken?
Ik zelf vind Windows Live Movie Maker prima werken, beetje knippen, overgangetje, muziekje er onder.
Heb zelf gister een allroad ritje gedaan met een Contour GPS camera, en aangezien ik de motor in de sloot geparkeerd heb zal ik daar vanavond even een filmpje van posten :+
Zelf niks dan spierpijn aan over gehouden...

• DECOY88
(overleden)
DRAFTER86 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Ik zelf vind Windows Live Movie Maker prima werken, beetje knippen, overgangetje, muziekje er onder.
Heb zelf gister een allroad ritje gedaan met een Contour GPS camera, en aangezien ik de motor in de sloot geparkeerd heb zal ik daar vanavond even een filmpje van posten :+
Zelf niks dan spierpijn aan over gehouden...
deed ik het toch beter door hem in de enigste baggerplek van de kuil te parkeren. helaas geen foto's of film van het moment zelf -O-

kon wel makkelijk op en afstappen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 31-10-2011 10:08 ]

• DRAFTER86
DECOY88 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:07:
[...]

deed ik het toch beter door hem in de enigste baggerplek van de kuil te parkeren. helaas geen foto's of film van het moment zelf -O-

kon wel makkelijk op en afstappen _/-\o_
Haha dat zijn altijd wel mooie momenten, keihard zweten met je veel te dikke allroad, dan toch muurvast blijken te zitten en heel droog afstappen :)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-2ccEkVCTQdQ/TIZ4rWwuYwI/AAAAAAAAATc/xaLdcSwcbVQ/s800/2010-07-16%25252013.37.20%252520_Niels.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-cEhnt1Zeqac/Teyg0TAIcVI/AAAAAAAAB9s/0_WqhT1V-iA/s800/DSC_6352.JPG

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Volgens RDW: Massa rijklaar 233 kg.

Leuke motor voor ww verkeer, maar voor de rest :P

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:44:

je staat nog eens met een bek vol tanden als je er een ervaren rijder opzet _/-\o_

filmpje

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 31-10-2011 10:48 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 10:40

DinX

Motormuis

Hierboven waren wat vragen in verband met de Gerbing handschoenen.

Ikzelf heb de kabel eerst tussen voering en jas proberen te leiden maar dat was niet alles. De handschoenen moeten namelijk over m'n jas, en dat is vervelend met de stroomkabel. Ik heb nadien eens geprobeerd met de kabel gewoon buiten m'n pak te houden en dat ging perfect. Ik heb vlakbij m'n oksel en elleboog namelijk drukknoppen om m'n jas wat beter te laten spannen. Ik leid de kabels door die lussen en dan blijven ze mooi tegen m'n armen. Ik heb dan ook nog een ringetje om de slang van een Camelbak door te steken op m'n borst, daar steek ik de kabels door. Ideaal in mijn geval dus.

Over de warmte dan. Ik vind ze eigenlijk vele te heet. Ik ga dan waarschijnlijk ook een temperatuurcontroller erbij kopen. Blijkbaar hebben de handschoenen een oppervlaktetemperatuur van 58° bij 0° buitentemperatuur. Bij mij begon het echt te branden bij 5° buiten. Ik denk dat je tussen 0° en 5° eigenlijk zonder de verwarming kan (of met temperatuurcontroller).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• frankivo

Mijn GSX doet 238kg :P

iRacing Profiel

• DECOY88
(overleden)
maar ga je daarmee de bagger in O-) voor op straat maakt het niets uit. maar in de prut maakt het een hoop verschil op de zachtere ondergronden :Y

of je over de bagger rijd of dat je meteen tot de bodem vastgezogen staat |:(

[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 31-10-2011 10:59 ]

• DRAFTER86
Ach ik vind het wel een leuke uitdaging, lekker over de weg een mooie route pakken, stukje door de drek en weer terug. Al die jongens met hun KTM-etjes á 108KG rijklaar op de aanhanger, allemaal watjes! Maar serieus, als je één motor wil die alles kan dan is een dikke allroad m.i ideaal. En uiteraard ben ik stikjaloers als ik weer zoek gereden word door van die koekwausen op pro enduro spul :)

• frankivo
DECOY88 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

maar ga je daarmee de bagger in O-) voor op straat maakt het niets uit. maar in de prut maakt het een hoop verschil op de zachtere ondergronden :Y

of je over de bagger rijd of dat je meteen tot de bodem vastgezogen staat |:(
True..
Al stonden er wat luitjes wat vreemd te kijken dat ik bij wegwerkzaamheden 'm wel door het zand trok :P
Andere optie was 5 minuten omrijden O-)

iRacing Profiel

• Widow

Kan je beter een CRF250 hebben, degene waar ik wel eens op rij is net 108 kilo 8) dat is echt heerlijk gooien en smijten in de blubber.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

Kan je beter een CRF250 hebben, degene waar ik wel eens op rij is net 108 kilo 8) dat is echt heerlijk gooien en smijten in de blubber.
ga je ploegen met een paard of met je trekker })
even een dijkje

[ Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 31-10-2011 11:30 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DRAFTER86 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:00:
Ach ik vind het wel een leuke uitdaging, lekker over de weg een mooie route pakken, stukje door de drek en weer terug. Al die jongens met hun KTM-etjes á 108KG rijklaar op de aanhanger, allemaal watjes! Maar serieus, als je één motor wil die alles kan dan is een dikke allroad m.i ideaal. En uiteraard ben ik stikjaloers als ik weer zoek gereden word door van die koekwausen op pro enduro spul :)
Snap dat ook wel, beetje noppenbanden verdwijnen als sneeuw voor de zon op de weg. (over onderhoud in slijtage-uren nog maar niet te praten)
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/MX51_C.jpg
2 weken terug deze onder me KTM620 gemonteerd. Even later was dit over:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2yy88xx.jpg
Iets te zachte compound :( om zo nu en dan eens over de weg te rijden. (stukje 150kmh vond die ook niet lekker)

Asus Zenbook i7 256gb

• Widow
lol zijn die noppen wel road legal? Ik heb 1x een stukje gereden met die CRF250 op echte offroad noppenbanden (geen idee watvoor type, maar die CRF heeft geen kenteken etc), maar dat glijd echt alle kanten op op asfalt omdat je zo weinig contact oppervlak hebt.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Er zijn noppen die legaal zijn op de weg, je kan er best stevig mee rijden ook in bochten. Maar rotondes/krappe bochten ffe een voetje aan de binnenkant van de bocht zetten, om het driften op te vangen.

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 303 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.