Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 302 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.953 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DECOY88 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:18:
[...]

:N wel in zijn vrij als ik hem net niet hard genoeg naar zijn 2 trap :$
Dat gebeurt mij ook wel eens. Ik heb nog nooit gehad met mijn eigen motor dat die uit de 1e versnelling sprong, maar goed, die heeft dan ook pas 3500 km afgelegd, dus verwacht ik zoiets ook niet bij die motor. Wel wil ik hem wel eens van de 1 in de neutraal knallen. Ook heb ik soms moeite om terug te schakelen. Dan wil die bijvoorbeeld niet lager dan de 3. Dan moet ik eerst de koppeling even op laten komen, en dan schakelt ie door. Ik weet nog niet of dat een probleem van de motor of van de user is. :+

Ik had het uit de versnelling schieten wel (voor het eerst) tijdens het wegrijden bij mijn 1e AVD. "links komt een auto, rechts een fiets, maar dat past wel als ik NU ga!" Vervolgens flink gas geven, en na een meter te hebben gerold opeens geen aandrijving meer. Ik hield op zich wel het hoofd koel, en trapte hem direct weer terug in de 1, maar alsnog zag het er veel te klungelig uit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:22:
[...]
Wel wil ik hem wel eens van de 1 in de neutraal knallen. Ook heb ik soms moeite om terug te schakelen. Dan wil die bijvoorbeeld niet lager dan de 3. Dan moet ik eerst de koppeling even op laten komen, en dan schakelt ie door. Ik weet nog niet of dat een probleem van de motor of van de user is. :+
Heb je dat probleem als je stilstaat, of als je rijd? Dat ie niet terug wil schakelen zegmaar.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:22:
Ook heb ik soms moeite om terug te schakelen. Dan wil die bijvoorbeeld niet lager dan de 3. Dan moet ik eerst de koppeling even op laten komen, en dan schakelt ie door. Ik weet nog niet of dat een probleem van de motor of van de user is. :+
Dat heeft mijn motor ook. Het is even wennen, je merkt snel genoeg wanneer de motor niet wil schakelen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als het gebeurt, dan is het tijdens het uitrollen, bijvoorbeeld naar een verkeerslicht. Zowel tijdens het rollen als tijdens stilstand wil het pookje dan gewoon niet meer verder. Als ik dan even de koppeling laat opkomen, gaat het meestal weer. :)

Het is inderdaad even wennen, verder kan ik er wel mee leven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:51
Heb het ook een tijdje gehad. Na een beurt schakelde hij dan weer beter en na de laatste helemaal geen last meer van gehad.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
De mijne schiet heel soms wel eens uit de twee, terug naar neutraal als ik snel optrek. Waarschijnlijk moet ik gewoon iets beter/harder schakelen. Ook gebeurt het wel eens dat ik de koppeling eerst even op moet laten komen, dan pas echt in de versnelling schiet, voordat ik weer verder kan schakelen. Tja, brommert heeft 40k gelopen, zal er wel bij horen. Tis niet storend eigenlijk.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Marc Rademaker bij sommige motoren is dat een "versleten" versnelling. Probeer eens volgas door te trekken tot het rode gebied. Als je gekke geluiden hoort of dat die eruitknalt weet je hoelaat het is.

Gisteravond nog ffe gereden op me KTM620, toch wel glad noppenbanden op nat koud asfalt :+

Asus Zenbook i7 256gb

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 07:31
Iemand nog tips m.b.t. een goede motorhoes? Die van mij is gisteren op de A4 beland :P Eigenlijk best link, maar had de koffer dubbel gechecked en rij al jaren zo, en toch is hij open gevlogen.

Anyway, ik had een vrij goedkope Louis hoes die prima z'n werk deed, maar erg gemakkelijk scheurde. Zoek dus iets wat degelijker is.

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 20-10-2011 11:18 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
MailMan schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:18:
Iemand nog tips m.b.t. een goede motorhoes? Die van mij is gisteren op de A4 beland :P Eigenlijk best link, maar had de koffer dubbel gechecked en rij al jaren zo, en toch is hij open gevlogen.

Anyway, ik had een vrij goedkope Louis hoes die prima z'n werk deed, maar erg gemakkelijk scheurde. Zoek dus iets wat degelijker is.
een garage :+

Verwijderd

MailMan schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:18:

Koop er 1tje die ademt, dat is echt HEEL belangrijk.
anders op een vochtige dag, waar later op de dag de zon doorbreekt krijg je een soort van broeikas onder de hoes en dat is nog erger als gewoon zo buiten laten staan.

tevens koop er 1 die niet op de grond ligt, zodat het vrijer kan ademen.

• MailMan
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:50:
[...]

Koop er 1tje die ademt, dat is echt HEEL belangrijk.
anders op een vochtige dag, waar later op de dag de zon doorbreekt krijg je een soort van broeikas onder de hoes en dat is nog erger als gewoon zo buiten laten staan.

tevens koop er 1 die niet op de grond ligt, zodat het vrijer kan ademen.
Die eigenschappen had de goedkope hoes van de Motozoom ook. Alleen die scheurt nogal makkelijk bij het bandje dat onder de motor doorloopt. Daarnaast vind ik het vervelend om op de knieen te moeten, te bukken, en dan helemaal onder de motor te hangen om het clipje te zoeken. Helemaal vervelend als de wind net verkeerd staat en je als een sloeber over de grond ligt te vissen naar dat haakje. SUPER irritant.
Volgens mij heeft die dure (85E) van de Motozoom een elastiek (beetje het idee van zo'n hoes om de strijkplank? :P), misschien dat dat beter werkt.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
DECOY88 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:50:
[...]
moet je hem niet tand tegen tand trappen :N en zo wel achter de volgende tand duwen maar dan moet je wel druk houden :Y
wat is tand tegen tand trappen?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-01 17:35

Richard

Kuru Kuru Kururin

Baldertt schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:39:
[...]

wat is tand tegen tand trappen?
Nou, deze tanden zitten netjes in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.geardesign.co.uk/images/gears/spur-gears.gif

Net als je bij "bidden" je vingers in elkaar slaat.

je kunt ook de toppen van je vingers tegen elkaar houden (wijsvinger tegen wijsvinger enz), en dan zitten de tanden dus "tegen" elkaar.

20*350ZO45°

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

-tom-562 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:31:
Bij die snelheden zit die van mij ook lekker in zn powerband, alleen is hij dan echt te nerveus, zowel kwa motorkarakter als wegligging :') (maar toch blijf ik haar houden een gaat ze niet weg als ik straks wat zwaarders heb O+)
Ik heb op mijn motor nu welgeteld 1x 185 (teller) gereden en ik doe dit nooit meer. Aan de snelheid raak je wel gewend dus dat is het niet. Bij mij ging het spelen dat ik op een chopper zonder windscreen zit en je hebt continu het gevoel alsof je hoofd naar achter wordt geduwd. Ik heb trouwens maar 5 versnellingen en vanaf 170 gaat het allemaal niet meer zo snel omhoog. Tot 150 trekt de motor hard door waarna de fut er wat uit gaat tot 170 en dan moet je bijna meesteppen. :P

De reden dat ik deze snelheid heb gehaald was om te kijken wat de motor doet bij die snelheid. Ik vind dat je alle eigenschappen moet kennen dus ook de eigenschappen die pas optreden bij de hogere snelheden.

Ohja, toen ik 185 reed begon de motor (tweecylinder) te schudden en dat voelt ook wel een beetje gek. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb het oko maar 1x geprobeerd, in Frankrijk op vakantie op een mooie rechte B-weg. Op een gegeven moment viel hij alleen in 1x uit. Het ding kreeg geen benzine meer. Naar een paar minuten gewacht te hebben met het kraantje op de "prime" stand liep 'ie weer. Ik vermoed een vervuilde benzineslang/carburateur ofzo (het ding heeft een lange tijd stil gestaan), daarna heb ik ook nooit meer een langere tijd hard (+170 km/h gereden), omdat ik bang ben dat 'ie uitvalt (lijkt me niet handig op de snelweg :P). Van de winter wil ik de boel uit elkaar trekken om (ultrasoon) te reinigen

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
Met de K100 + vriendin + 45kg bagage in Duitsland wel een stukje 190 op de teller gedaan. Was prima te doen met zo'n toermotor, alleen erg vermoeiend qua concentratie en herrie en daarom niet echt efficiënt.
De K100 schijnt bij 200+ gek genoeg iets te gaan liften en daarom licht te worden bij het voorwiel, maar daar heb ik nog niet iets van gemerkt.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Richard schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:05:
[...]

Nou, deze tanden zitten netjes in elkaar:
[afbeelding]

Net als je bij "bidden" je vingers in elkaar slaat.

je kunt ook de toppen van je vingers tegen elkaar houden (wijsvinger tegen wijsvinger enz), en dan zitten de tanden dus "tegen" elkaar.
en hoe voorkom je dat?

• DECOY88
(overleden)
je handen of tanden iets verschuiven en nog eens proberen :Y of even wat langer druk erop houden :Y

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Richard schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 06:47:
[...]

Erg jammer om te horen dat je een "nieuwe start" moet gaan maken. Je hebt het over oefenterrein, dus neem aan dat je je AVB nog halen moet? Ik zou echt snel proberen naar April 2012 te werken. Zo heb je grote kans het te halen, en niet je theorie overnieuw zou moeten doen.
Jep schiet echt niet op dit. :/ En idd daar hoop ik ook op dus, en sowieso voor 2013. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Marc Rademaker
Hmm, mn ketting slaat, en volgens mij niet een klein beetje. Heb em even op de bok gehad, in de 1, en klein beetje gas erop. Elke omwenteling zie je de ketting behoorlijk omhoog/laag gaan. Niet goed lijkt me... Zou het te maken hebben met de kettinggeleider? Ketting zelf? Deze straat strak genoeg voor zover ik kan oordelen.

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:06:
Hmm, mn ketting slaat, en volgens mij niet een klein beetje. Heb em even op de bok gehad, in de 1, en klein beetje gas erop. Elke omwenteling zie je de ketting behoorlijk omhoog/laag gaan. Niet goed lijkt me... Zou het te maken hebben met de kettinggeleider? Ketting zelf? Deze straat strak genoeg voor zover ik kan oordelen.
hard punt in je ketting :Y je kan doorrijden maar je moet hem binnenkort vervangen :Y

zet hem in zijn vrij op de bok en draai met de hand je band rond. dan zie je vrij snel welke schakels er versleten zijn. :Y

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 20-10-2011 19:15 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:11
Motor wou weer niet starten net :( 2 weken terug ook al niet. Vorige keer duwtje gegeven en toen wou ie wel lopen. Het lijkt niet aan de accu te liggen want ik kan het gerust een aantal start pogingen proberen. Zaterdag komt iemand van de motorshop er even naar kijken.

Last.fm
Films!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zow ik ga ff op oorlogspad! net in de stalling gezien dat een iemand mijn brommert als werktafel heeft gebruikt. Vies van de olie/smeerboel en krassen :(

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:36

steveman

Comfortabel ten onder

^^ :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42

DinX

Motormuis

MailMan schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:25:
Met de K100 + vriendin + 45kg bagage in Duitsland wel een stukje 190 op de teller gedaan. Was prima te doen met zo'n toermotor, alleen erg vermoeiend qua concentratie en herrie en daarom niet echt efficiënt.
De K100 schijnt bij 200+ gek genoeg iets te gaan liften en daarom licht te worden bij het voorwiel, maar daar heb ik nog niet iets van gemerkt.
M'n FJR is ervoor gemaakt :P. Een keer heel Duitsland doorkruist (Denemarken -> België) met ook zo'n hoop bagage bij. Geen probleem. Denk dat ik continue tussen de 160-180 heb gezeten. Weinig verschil met 120 eigenlijk :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Joopieboy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:42:
Zo, na wat gedoe met mijn instructeur, een valpartij op het oefenterrein en het verliezen van vertrouwen ben ik onlangs gestopt met lessen bij die man. Ging echt voor geen meter.

Vandaar dat ik nu bij een wat grotere rijschool (A2 Motorpoint, onderdeel van Osseforth) mij heb ingeschreven om 'opnieuw' te beginnen. Ander oefenterrein, andere instructeur (waar het hopelijk wel mee klikt), en hopelijk nieuwe moed. :+

Ik ben benieuwd. Theorie is nog tot mei geldig, maar ik wil toch wel van de zomer op de motor weg kunnen. :P
Als je het vertrouwen kwijt bent is het inderdaad verstandig over te stappen. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt (laksheid instructeur en ook een valpartij en verliezen van vertrouwen) en ben toen overgestapt naar een andere rijschool. Daar ging het in 1x vanzelf en heb ik m'n beide examens in 12 lessen gehaald.
bazs2000 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:21:
[...]

Ik heb op mijn motor nu welgeteld 1x 185 (teller) gereden en ik doe dit nooit meer. Aan de snelheid raak je wel gewend dus dat is het niet. Bij mij ging het spelen dat ik op een chopper zonder windscreen zit en je hebt continu het gevoel alsof je hoofd naar achter wordt geduwd. Ik heb trouwens maar 5 versnellingen en vanaf 170 gaat het allemaal niet meer zo snel omhoog. Tot 150 trekt de motor hard door waarna de fut er wat uit gaat tot 170 en dan moet je bijna meesteppen. :P

De reden dat ik deze snelheid heb gehaald was om te kijken wat de motor doet bij die snelheid. Ik vind dat je alle eigenschappen moet kennen dus ook de eigenschappen die pas optreden bij de hogere snelheden.

Ohja, toen ik 185 reed begon de motor (tweecylinder) te schudden en dat voelt ook wel een beetje gek. :P
Ik rijd regelmatig 180-200-210 op m'n nieuwe chopper, last van schudden etc heb ik op deze motor niet. Ik denk dat het te maken heeft met hoe zwaar je motor is, al weet ik het niet zeker. Met de motor hiervoor (ook chopper) had ik wel last van schudden; je kreeg het gevoel alsof de motor op ploffen stond. Dat was dan ook een veel lichtere chopper (intruder m800 toen vs intruder m1800 nu)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zelden rij ik zo hard. Heb ooit eens een Audi en VW Passat gevolgd, s'avonds laat van Deventer naar Utrecht. Bij de 160 vond ik het wel weer genoeg, concentratie kon het niet hebben. Had al een lange studie dag gehad, en dan anderhalf (Deventer, Den Haag) uur in het donker naar huis rijden.

Dan maar lekker 130 'kabbelen'.. Heb ook maar een klein kuipje, dus heb redelijk wat wind wat er overheen komt.

Hele lange tijd heeft de maximum snelheid in men Zumo op 140 gestaan, tot ik er met de 12 jaar oude Volvo 195 van maakte. :+

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 21-10-2011 10:17 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:58:
zow ik ga ff op oorlogspad! net in de stalling gezien dat een iemand mijn brommert als werktafel heeft gebruikt. Vies van de olie/smeerboel en krassen :(
lekker dat soort figuren :r

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wat voor een soort stalling was het dan precies? Ben eigenlijk wel benieuwd waar mensen hun stalling regelen.

Ben op zoek naar iets voor 2 motoren en een stuk of 4 fietsen.
  • Een Citybox achtige oplossing is al snel E40 per maand voor alleen een (1) motor.
  • Garagebox hier op het dorp is E56 per maand, maar zijn nog 6 wachtende voor Me (20 boxen waar vrijwel nooit verloop plaatsvind (nee vind je het gek voor die prijs)).
  • Zelf Garagebox kopen dorpje verder = E12.000kk
  • Winterstalling bij lokale Motorshop E75 voor het gehele winterseizoen incl halen en brengen binnen straal 25KM, en accu aan de drupperllader.
Optie 2 is gewoon ubervet omdat het ook nogeens 200-300 meter van de woning is, maar ik zie de komende jaren daar geen enige hoop in.

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:50:
[...]

Wat voor een soort stalling was het dan precies? Ben eigenlijk wel benieuwd waar mensen hun stalling regelen.

Ben op zoek naar iets voor 2 motoren en een stuk of 4 fietsen.
  • Een Citybox achtige oplossing is al snel E40 per maand voor alleen een (1) motor.
  • Garagebox hier op het dorp is E56 per maand, maar zijn nog 6 wachtende voor Me (20 boxen waar vrijwel nooit verloop plaatsvind (nee vind je het gek voor die prijs)).
  • Zelf Garagebox kopen dorpje verder = E12.000kk
  • Winterstalling bij lokale Motorshop E75 voor het gehele winterseizoen incl halen en brengen binnen straal 25KM, en accu aan de drupperllader.
Optie 2 is gewoon ubervet omdat het ook nogeens 200-300 meter van de woning is, maar ik zie de komende jaren daar geen enige hoop in.
garage aan huis _/-\o_ en me ouders maar klagen dat ik de deur niet uitga :Y

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Hij staat bij men ouders in een tuinhuisje. Wanneer ik hem weer dagelijks ga gebruiken komt hij hier onder het balkon te staan. Niet geheel uit zicht, maar is helaas niet anders. Op de parkeerplaatsen staat gewoon veelste veel wind, al twee keer om gelazerd door moeder natuur.. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42

DinX

Motormuis

Woon in een appartement maar heb een garagebox eronder die van mij is. Die gebruik ik eigenlijk alleen voor m'n motor. M'n koekblik staat altijd buiten op de parkeerplaats. Als het nu echt gaat sneeuwen en ijzelen verhuis ik hem misschien naar z'n oude plek bij mijn ouders, maar plan deze winter wel zo lang mogelijk door te rijden.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Met ons huis hebben we oko een garagebox gehuurd. 75 euro/maand. Ideaal! Mijn motor en die van m'n huisgenoot staan er in, plus nog een zooi fietsen, autospul (winterbanden) en wat groot gereedschap (compressor, lasapparaat e.d.). Ik wil alleen binnenkort 1 of 2 grondankers erin maken. Als ik over een aantal maandjes een nieuwe motor heb, durf ik het niet aan om hem niet ergens fysiek aan vast te maken. De motor die ik nu heb kostte me in totaal met onderhoud 75 euro, dus dat is te overzien mocht die gejat worden :P (en hij is kwa model zo lelijk en exlusief dat niemand dat ding wílt jatten! :P).

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Richard schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:50:
[...]

Ik woon op een soort flatgebouwtjes park. In een daarvan is een extra stallinkje ingericht door de beheerder. Kost 30euro per jaar en er kunnen max 6 motoren in. D'r liggen een aantal stekkeraansluitingen voor druppelladers en de brommerts staan er warm en droog.

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.southbayriders.com/forums/attachment.php?attachmentid=127979&d=1204170622

Is het al vrijdag?

And it goes BRAAAAAPP!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Wat gebruiken jullie om hem buiten te stallen? Ik heb een hoes van +- 50e gehaald (betere hadden ze niet) maar kwam er net toch achter dat m'n toch zeiknat was na de regenbuien afgelopen dagen. Ik breng m'n motor over twee weken toch weg (tuinhuisje óf garage van m'n (schoon) ouders) maar wil toch goed voorbereid het volgend seizoen starten.

Een motorhoes die zorgt dat de motor niet nat wordt na (condens) of tijdens een regenbui. Ik ga zelf ook even oriënteren of ik een soort carport kan bouwen waar alleen m'n motor droog onder staat.

• bazs2000

bazs2000

Mr.Nash schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:49:
Ik rijd regelmatig 180-200-210 op m'n nieuwe chopper, last van schudden etc heb ik op deze motor niet. Ik denk dat het te maken heeft met hoe zwaar je motor is, al weet ik het niet zeker. Met de motor hiervoor (ook chopper) had ik wel last van schudden; je kreeg het gevoel alsof de motor op ploffen stond. Dat was dan ook een veel lichtere chopper (intruder m800 toen vs intruder m1800 nu)
Ik heb een Virago 1100CC. Misschien zit het wel in het blok hoor dat deze begint te schudden. Maar goed, verder nooit last van dus is het ook niet erg. Als ik het ga merken bij 120Km/u dan wil ik er wel naar laten kijken want dan kan het schade veroorzaken (het was een forse trilling namelijk).

------

Net mijn nieuwe kentekenplaat gemonteerd. De vorige heeft de wind van de afgelopen tijd niet overleefd en was ineens verdwenen. Nieuwe erop gezet en er meteen een achterwand bij gebruikt (als bescherming toch beter). De kentekenplaat kwam op 15 euro en de achterwand op 9 euro. -O-

Een achterwand die je voor een auto gebruikt kost 2 euro. Reden? Wordt vaker verkocht. De inkoop van het ding lag al op 6,50 euro en dus wordt er door de winkel ook niet veel aan verdiend. Nouja, het is niet zo dat je ieder jaar zo'n ding moet kopen dus dan is het niet zo erg.

• DECOY88
(overleden)
bazs2000 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:23:
[...]

Ik heb een Virago 1100CC. Misschien zit het wel in het blok hoor dat deze begint te schudden. Maar goed, verder nooit last van dus is het ook niet erg. Als ik het ga merken bij 120Km/u dan wil ik er wel naar laten kijken want dan kan het schade veroorzaken (het was een forse trilling namelijk).

------

Net mijn nieuwe kentekenplaat gemonteerd. De vorige heeft de wind van de afgelopen tijd niet overleefd en was ineens verdwenen. Nieuwe erop gezet en er meteen een achterwand bij gebruikt (als bescherming toch beter). De kentekenplaat kwam op 15 euro en de achterwand op 9 euro. -O-

Een achterwand die je voor een auto gebruikt kost 2 euro. Reden? Wordt vaker verkocht. De inkoop van het ding lag al op 6,50 euro en dus wordt er door de winkel ook niet veel aan verdiend. Nouja, het is niet zo dat je ieder jaar zo'n ding moet kopen dus dan is het niet zo erg.
meteen je plaat aan de achterwand vast gekit/gepopnageld?

• bazs2000

bazs2000

Nope, met bouten+borgringen. Die komen ook niet zomaar los. Mijn ervaring is met popnagels dat je ontzettend loopt te etteren wanneer het er weer af moet. Ik heb standaard borgringen liggen in diverse maten en die krijg je wel weer los.

Tip van mij, als je borgringen gebruikt en na verloop van tijd alles weer los maakt dan kun je de borgring beter vervangen. Je draait ze namelijk een beetje plat dus voor de zekerheid kun je ze maar beter vervangen. Kost geen ruk en het zit altijd vast. :)

• Bergie
  • Laatst online: 29-01 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Mr.Nash schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:13:

Een motorhoes die zorgt dat de motor niet nat wordt na (condens) of tijdens een regenbui. Ik ga zelf ook even oriënteren of ik een soort carport kan bouwen waar alleen m'n motor droog onder staat.
Je hebt ook wel van die verrijdbare stallingen. Zegmaar een half tuinhuisje wat je om je motor tegen de schutting of muur aan zet. Zoiets is nog wel zelf te bouwen natuurlijk.

Yamaha MT-09

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
bazs2000 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:37:
Nope, met bouten+borgringen. Die komen ook niet zomaar los. Mijn ervaring is met popnagels dat je ontzettend loopt te etteren wanneer het er weer af moet.
Vanuit mijn casemodding-ervaring heb ik talloze popnagels losgehaald, als je een boortje pakt wat even groot is als de schacht van de popnagel en vervolgens daarmee in de kop van de popnagel boort dan boor je in feite de kop eraf, en komt het hele zaakje netjes los :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Belangrijker is om een goed scherpe boor te hebben, vooral bij RVS popnagels. Anders ben je heel lang bezig en kost het je een paar (botte) boortjes (been there, done that, got the t-shirt :'))

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:56:
Belangrijker is om een goed scherpe boor te hebben, vooral bij RVS popnagels. Anders ben je heel lang bezig en kost het je een paar (botte) boortjes (been there, done that, got the t-shirt :'))
?
drie keer rond en de kop ligt eraf? :Y

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Moet je eens proberen met een el cheapo stalen boortje van de Gamma. En dan een RVS popnagel proberen uit te boren. Op een gegeven moment was ik aan het frictielassen, de boor zat aan de popnagel vast :')

Vaak bu'j te bang!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

M14

Mr.Nash schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:49:

[...]

Dus een 125cc racer van 80kg heeft per definitie een super slechte wegligging? En een goldwing van 400kg heel goed? Lijkt me niet ;).

Op enkele modellen na denk ik dat iedere motor rechtuit goed moet lopen zonder te schudden of wat dan ook. Echter als jij het stuur als rekstok gaat gebruiken en door wind / spanning / whatever daar kleine bewegingen aan gaat meegeven, tja, dan gaat ie niet meer rechtuit, omdat je zelf aan het sturen bent ;).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:34:
[...]

Dus een 125cc racer van 80kg heeft per definitie een super slechte wegligging? En een goldwing van 400kg heel goed? Lijkt me niet ;).

Op enkele modellen na denk ik dat iedere motor rechtuit goed moet lopen zonder te schudden of wat dan ook. Echter als jij het stuur als rekstok gaat gebruiken en door wind / spanning / whatever daar kleine bewegingen aan gaat meegeven, tja, dan gaat ie niet meer rechtuit, omdat je zelf aan het sturen bent ;).
90/90/21 en 130/70/17 en 225 kg B) gaan als een gek :Y

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

*knip* op GoT is vraag en aanbod niet toegestaan

[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 22-10-2011 17:35 ]

• DECOY88
(overleden)
;w R.I.P. Simoncelli :'(
Marco Simoncelli heeft zijn ongeval in Sepang niet weten te overleven. De Italiaan werd na een zware crash afgevoerd naar het medisch centrum, waar hij bezweek aan zijn verwondingen. Na de dood van Dan Wheldon, een week geleden tijdens een IndyCar-race in Las Vegas, is de racewereld dus weer opgeschrikt door het overlijden van een van een coureur.

Simoncelli werd op 20 januari 1987 geboren in het Italiaanse Cattolica. Hij maakte in 2002 zijn debuut in het wereldkampioenschap 125cc, hetzelfde jaar waarin hij de Europese titel wist te winnen. Een jaar later reed hij fulltime in de raceklasse en in 2004 wist hij zijn eerste overwinning te boeken.

Na nog een seizoen in de 125cc, maakte hij in 2006 de overstap naar de 250cc, waar hij vier seizoenen zou racen. Het hoogtepunt kwam in 2008 toen hij de titel wist te pakken. Een overstap naar de MotoGP zat er niet in, dus bleef hij nog een jaar 250cc rijden, waar hij nu derde werd, achter Hiroshi Aoyama en Hector Barbera.

In 2010 maakte hij toch zijn MotoGP-debuut, bij Honda Gresini. Hij viel vooral op door zijn wilde rijstijl en vele incidenten, wat hem op veel kritiek van met name Dani Pedrosa en Jorge Lorenzo kwam te staan. Door Pedrosa werd hij ook verantwoordelijk gehouden voor de blessure die de Spanjaard enkele races kostte.

Ondanks zijn wilde rijstijl, had Simoncelli de snelheid wel en deed hij halverwege 2011 regelmatig vooraan mee. In Brno en Phillip Island, nog maar een week geleden, wist hij op het podium te eindigen, maar een overwinning zat er niet in. In Maleisië had hij zich op een vijfde plaats gekwalificeerd en hij kende een goede start.

In de tweede ronde kwam hij echter ten val, waarna hij werd geraakt door Colin Edwards en Valentino Rossi. Zijn helm werd van zijn hoofd gerukt en hij bleef bewegingloos op het circuit liggen. Vanwege een kritieke toestand werden alle doktoren van het medisch centrum ingezet om de Italiaan te behandelen en de race werd geannuleerd. Niet veel later overleed Simoncelli aan zijn verwondingen.

GPUpdate.net wenst zijn nabestaanden veel sterkte toe.

• Widow
:(

Edit: En wat ik dan nog het gaarste vind, is dat Dorna Sports als eerste bezig is alle video's van youtube te halen waar de crash opstaat, in verband met copyright.

:')

[ Voor 97% gewijzigd door Widow op 23-10-2011 11:42 ]

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:27:
:(

Edit: En wat ik dan nog het gaarste vind, is dat Dorna Sports als eerste bezig is alle video's van youtube te halen waar de crash opstaat, in verband met copyright.

:')
dat is nog wel het trieste eraan 8)7

maar waarom Marco al zo vreemd naast zijn motor hangt voordat Edwards en Rossi hem raken?

• Marc Rademaker
DECOY88 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:45:
[...]

dat is nog wel het trieste eraan 8)7

maar waarom Marco al zo vreemd naast zijn motor hangt voordat Edwards en Rossi hem raken?
Dat viel mij ook al op, maar iemand anders merkte op dat het maar een fractie van een seconde is dat het zo lijkt. Opzich wel een goed punt. Echt hele lompe shit. Ze gaan zo plat met die motor en nog kunnen ze hem niet ontwijken. Ik vraag me alleen af of ze erbuiten langs hadden gekund...

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Hij gleed van zn fiets af om een lowwsider te corrigeren, maar kwam er niet meer op, althans dat maak ik op uit de beelden die ik net op ned 1 zag....

Triest, niet alleen voor hem en nabestaanden, maar ook voor de sport.
Was bevriend met eenn boel coureurs... :/

• DECOY88
(overleden)

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Erg triest. Was mijn favo rijder, juist omdat het niet zo'n computer is als Dovi en Stoner.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit is echt heel zuur ja, enorm verlies. :/

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rossi kopt 'm tegen z'n hoofd?

And it goes BRAAAAAPP!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Freak accident. Hij glijdt weg en kan niet veel anders doen dan wachten tot hij stil komt te liggen, Edwards en Rossi konden geen kant op, en rijden gezamnelijk zijn helm van zijn hoofd. Triest.

[ Voor 14% gewijzigd door zacht op 23-10-2011 12:40 ]

Verwijderd

Rip simoncelli
een rijder die ballen had.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Was wel één van m'n favorieten. Erg mooie (agressieve) stijl, helaas lag hij vaak naast de motor. Had in het afgelopen seizoen echt wel beter verdiend dan een 2e plek op het podium.

Een verlies voor de motorsport.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:41
Hoe kan die helm af gaan? Dat hoort toch niet?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
TheJVH schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:52:
Hoe kan die helm af gaan? Dat hoort toch niet?
Een helm is gemaakt op bij een bepaalde kracht los te gaan, anders word je hoofd er af getrokken...

Verwijderd

Het was mischien niet mijn rijder, en ook op de grid had ie weinig vrienden (alleen rossi, de rest in het meest gunstige geval tolereerde hem)

Maar dit is natuurlijk een einde dat je niemand toe wenst,
ben blij dat ik het daadwerkelijke ongeval niet gezien heb, net als met Tomisawa hoef ik dat niet te zien.
Cresini heeft ook wel pech, 2de rijder die sterft in hun team (Kato, 2003)

Maar he,
Tijd om het weer over iets leuks te hebben,

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Marc Rademaker schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:52:
[...]

Dat viel mij ook al op, maar iemand anders merkte op dat het maar een fractie van een seconde is dat het zo lijkt. Opzich wel een goed punt. Echt hele lompe shit. Ze gaan zo plat met die motor en nog kunnen ze hem niet ontwijken. Ik vraag me alleen af of ze erbuiten langs hadden gekund...
Motorrijders in de bocht kijken waar ze naartoe willen, in dit geval een het rechte stuk verderop de baan. Voor zover ik het heb gezien zien ze hem pas heel laat ineens voor hun opdoemen. Omdat simoncelli ineens van de buitenbocht naar binnen komt

Platter door de bocht kan niet, rechtop en uitwijken is alsnog crashen..

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 24-10-2011 16:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zaterdag een proefles gepland! Vrijdagmiddag even naar Aken nog schoeisel en een helm halen, en dan kunnen we er tegenaan. Hopelijk schiet het nu allemaal even wat meer op...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ziet er in iedergeval naar uit dat je lekker weer hebt tijdens je "proefles".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

wimmel_1 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:17:
En ik baal nu juist zo ontzettend van mooi weer. Ik heb nu werkelijk alleen met mooi weer lesjes gehad, en straks kieperd de hemel leeg tijdens mijn examen, en kom ik opeens over als een onzeker figuur op een motor.

Laat op de middag mijn laatste les, en ik hoop dan ook meteen dat het met bakken uit de hemel komt!

20*350ZO45°

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joopieboy schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:02:
Zaterdag een proefles gepland! Vrijdagmiddag even naar Aken nog schoeisel en een helm halen, en dan kunnen we er tegenaan. Hopelijk schiet het nu allemaal even wat meer op...
Waar in Aken? Misschien kom ik nog even langs. :P Donderdag moet mijn motor even terug naar de dealer voor een garantiegevalletje; als het goed is kan ik haar dan vrijdag weer ophalen. Dan nog even een weekendje de laatste kilometers maken van dit jaar, poetsen, onderhoud, tankring monteren voor tanktas, en de stalling in.

Boven de koplamp zit een stukje "afdekking". Aan de onderkant zou dat plaatje moeten blijven haken. Dat doet deze niet, waardoor de wind eronder komt en dat plaatje omhoog wordt gebogen. Er is niets beschadigd, dus erg vreemd dat het niet blijft zitten. Vandaar dat het onder garantie wordt vervangen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Richard schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 06:43:
[...]

En ik baal nu juist zo ontzettend van mooi weer. Ik heb nu werkelijk alleen met mooi weer lesjes gehad, en straks kieperd de hemel leeg tijdens mijn examen, en kom ik opeens over als een onzeker figuur op een motor.

Laat op de middag mijn laatste les, en ik hoop dan ook meteen dat het met bakken uit de hemel komt!
Voor beiden is wel wat te zeggen. Als je de motor nog onder controle moet zien te krijgen, is mooi weer wel fijn. Dan heb je iets meer speling bij onbesuisde remacties of rare stuuracties. Als je het een beetje onder de knie hebt is een enkel buitje wel handig zodat je om leert gaan met nat wegdek, maar persoonlijk ga ik liever niet met een hoosbui de weg op. Het is natuurlijk lullig als het tijdens je examen hoost, maar dan houdt de examinator daar ook wel rekening mee. Je mag dan iets rustiger aan rijden zonder gevaarlijk langzaam te gaan.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:17:
Ja idd, ik ga geluk hebben hopelijk. :)

En ik hoop ook dat het nu wel eens opschiet en ik voor de winter mijn AVB ga halen...
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:43:
[...]

Waar in Aken? Misschien kom ik nog even langs. :P Donderdag moet mijn motor even terug naar de dealer voor een garantiegevalletje; als het goed is kan ik haar dan vrijdag weer ophalen. Dan nog even een weekendje de laatste kilometers maken van dit jaar, poetsen, onderhoud, tankring monteren voor tanktas, en de stalling in.

Boven de koplamp zit een stukje "afdekking". Aan de onderkant zou dat plaatje moeten blijven haken. Dat doet deze niet, waardoor de wind eronder komt en dat plaatje omhoog wordt gebogen. Er is niets beschadigd, dus erg vreemd dat het niet blijft zitten. Vandaar dat het onder garantie wordt vervangen.
Ik ga iig even langs bij Loius, de gewone winkel en de outlet en die zaak die daar om de hoek ligt. :)
Misschien zie ik je nog wel, waar kan ik je aan herkennen? :P

• DRAFTER86
Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

En ik hoop ook dat het nu wel eens opschiet en ik voor de winter mijn AVB ga halen...

[...]

Ik ga iig even langs bij Loius, de gewone winkel en de outlet en die zaak die daar om de hoek ligt. :)
Ik kan je aanraden ook even bij Hein Gericke te kijken, als je niet absoluut low budget wil hebben ze daar m.i een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aja idd, Hein Gericke dat was hem. :) Daar wou ik ook wel langs gaan. Qua helm zit ik aan een HJC te denken, en qua schoeisel aan Sidi (schijnt smal te vallen) of Alpinestars.

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:06:
Aja idd, Hein Gericke dat was hem. :) Daar wou ik ook wel langs gaan. Qua helm zit ik aan een HJC te denken, en qua schoeisel aan Sidi (schijnt smal te vallen) of Alpinestars.
sidi valt best wel Italiaans _O- adidas normale schoenen 44 en heb sidi laarzen 45 welke eigenlijk 46 moeten zijn -O-

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dat kan nog leuk worden, ik heb nu 46 wat smal moet vallen. En heel soms 47. Ben eens benieuwd waar ik op uit ga komen. :P

Iemand nog een tip voor een helm als brildrager zijnde?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:51
Systeemhelm kiezen. Overweeg ingebouwd zonnevizier.

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:17:
Mm dat kan nog leuk worden, ik heb nu 46 wat smal moet vallen. En heel soms 47. Ben eens benieuwd waar ik op uit ga komen. :P

Iemand nog een tip voor een helm als brildrager zijnde?
systeem helm _/-\o_ zegt iemand die is terug gegaan naar intergraal _O- niks zo irritant als steeds je bril afzetten, helm op, bril weer op,

met systeem helm trek je de wang stukken een klein beetje opzij en na een keer of 10 proberen kan je hem opzetten zonder dat je bril afvalt.

enigste nadeel is de prijs van een goede systeem helm :Y nolan n90(ook met klep omhoog gekeurd *O* ), nolan n103, shuberth c3. het zijn niet de goedkoopste maar bij de goedkopere word het kinstuk niet gegarandeerd dichtgehouden tijdens een crash :X

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat van de goedkopere systeemhelmen weet ik idd, dat schiet niet zo op zeg maar. :P
Dan ga ik mij liever voor een goede maar wel goedkopere integraal helm. Dat met de bril op en afzetten is wel erg jammer maar goed. Zolang de bril maar niet drukt tegen de helm.

Maar het is wel een goed idee ja. :P

• DRAFTER86
Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:28:
Dat van de goedkopere systeemhelmen weet ik idd, dat schiet niet zo op zeg maar. :P
Dan ga ik mij liever voor een goede maar wel goedkopere integraal helm. Dat met de bril op en afzetten is wel erg jammer maar goed. Zolang de bril maar niet drukt tegen de helm.

Maar het is wel een goed idee ja. :P
En vooraf focussen op een bepaald merk heeft m.i weinig zin, gewoon kopen wat goed zit, valt vooraf geen barst over te zeggen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook wel waar, maar ik de 'goedkopere' (150~200 euro) komt HJC toch vaak als betere uit de testen.

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:40:
Dat is ook wel waar, maar ik de 'goedkopere' (150~200 euro) komt HJC toch vaak als betere uit de testen.
is-16 heb ik hier 2 van staan :X en bevalt prima op het brillenpunt na :Y

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

[...]

Motor: Zwarte Honda Hornet, het enige afwijkende zichtbare kenmerk is dat er ook nog spiegelverbreders op zitten.
Ikzelf: Zwart Büse textielpak, Prorider fluorescerend geel hesje, zwarte HJC IS16. (Bij zonnig weer met blauw spiegelend vizier, anders gewoon transparant).

Bij Louis hebben ze trouwens geen HJC. Bij Hein Gericke wel. Let op bij Louis; sommige medewerksters ( :9 ) proberen je al snel aan een Schuberth te helpen.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:40:
Maar als een goedkopere HJC niet op jouw hoofd past, zegt die test ook echt heel erg weinig. Ding moet gewoon goed zitten. Je kan beter een helm van 50 euro kopen die gewoon ECHT goed op je hoofd zit, dan een helm van 800 euro die niet goed zit ;)

No signature required.

• DECOY88
(overleden)
M3rcury schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

Maar als een goedkopere HJC niet op jouw hoofd past, zegt die test ook echt heel erg weinig. Ding moet gewoon goed zitten. Je kan beter een helm van 50 euro kopen die gewoon ECHT goed op je hoofd zit, dan een helm van 800 euro die niet goed zit ;)
ken me nog zoiets herinneren met me n103 :F kon er wel handsfree mee bellen :/ oftewel me telefoon paste ook nog in me helm _O-

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Niet specifiek 1 merk uitzoeken, maar gewoon degene nemen die het lekkerst zit.
Ik ga overigens weer terug naar een normale integraal helm i.p.v. systeemhelm. Met klep open rij ik haast nooit (ja, de 1e 50 meter o.i.d.), en het voordeel van het makkelijk m'n bril opzetten weegt niet af tegen de nadelen (voor mij). Meer herrie, minder poser :P, duffere designs, sneller beschadigd (krassen op de zijkanten van het omhoog en omlaag doen van het kinstuk).
Overigens heb ik mijn huidige systeemhelm altijd wel met plezier gebruikt, maar ik wil gewono weer eens iets anders.
Afbeeldingslocatie: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/Products/34311-3060924/34311-3060924_m.jpg

Vaak bu'j te bang!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41
Als brildrager vind ik de systeemhelm ideaal :) Maar zoals al terecht is opgemerkt. Een systeemhelm is in de regel niet bedoeld om open mee te rijden. Sommige helmen zijn daar als uitzondering wel op gekeurd maar de meeste helmen voldoen alleen dicht aan de veiligheidseisen. Ik heb zelf een Shark systeemhelm.

Afbeeldingslocatie: http://www.shark-helmets.com/images/products/modeles/HE9560EBKM/full/HE9560EBKM-1.JPG

Bevalt goed moet ik zeggen maar ik heb ook nog niet veel andere helmen opgehad tijdens het rijden.

UNOX: The worst operating system

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DECOY88 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

is-16 heb ik hier 2 van staan :X en bevalt prima op het brillenpunt na :Y
Brillenpunt na, dus het stuk bij je neus, dat is wel weer jammer.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:32:
[...]

Motor: Zwarte Honda Hornet, het enige afwijkende zichtbare kenmerk is dat er ook nog spiegelverbreders op zitten.
Ikzelf: Zwart Büse textielpak, Prorider fluorescerend geel hesje, zwarte HJC IS16. (Bij zonnig weer met blauw spiegelend vizier, anders gewoon transparant).

Bij Louis hebben ze trouwens geen HJC. Bij Hein Gericke wel. Let op bij Louis; sommige medewerksters ( :9 ) proberen je al snel aan een Schuberth te helpen.
Haha ok, eens kijken of ik je kan spotten. :P En thnx voor de tip, Schuberth is ook gewoon geweldig spul maar nog even niet te petalen. :P
M3rcury schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

Dat is zeker waar. :P Kortom kijken en proberen dus!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:22:
[...]

Brillenpunt na, dus het stuk bij je neus, dat is wel weer jammer.
Ik heb zelf ook een HJC IS-16 en heb met mijn lessen ook altijd een bril opgehad, ging eigenlijk prima. Neusstuk heb ik er altijd in gehad en ook met de bril op kon het ingebouwde zonnevizier nog prima naar beneden. Ik heb de HJC IS-16 nu anderhalf jaar en ook qua pasvorm zit de IS-16 nog goed.

Twee nadelen van de IS-16:
- Erg veel windruis, met 120 km/u kon ik met de rijlessen mijn instructeur niet meer horen.
- De strap die onder je kin langsgaat vind ik persoonlijk niet erg blits, zeker met de handschoenen aan gaat de strap erg moeilijk.

Verwijderd

Ik heb massas helmen verkocht er zijn gewoon wat goede vuist regels
ben je brildragend, dan is het te overwegen om een systeemhelm te kopen.
Draag je geen bril, gewoon intergraal, die zijn stiller en veiliger tegen minder kosten.
(voor die systemen met de opening precies midden onder de kin, je wilt dan echt niet met je kin de grond raken, plus bij genoeg kracht springen ze toch open, en sommige systeem helmen die type goedkeuring hebben met klep open, hebben goedkeuring type Jet helm, nutteloos dus, let altijd op type goedkeuring en google wat die goedkeuring inhoud)

focus niet op 1 merk, sommige fabrikanten delen overigens mallen, als ik met niet vergis komen Shoei en HJC akelig dicht bij elkaar in de buurt kwa pasvorm, dus bevalt de ene, maar zoek je betere afwerking of iets beter betaalbaars er zijn vaak zeer goede alternatieven

Met pasvorm let op dat je geen knellend gevoel op je voorhoofd hebt, dat is echt het enige punt in een helm dat zich gewoon niet gaat vormen, wangstukken daarintegen zijn heel snel aan je kaak en jukbeen gevormd.
en als je denkt, deze helm zit lekker, pak 1 maat kleiner en probeer nog eens, een helm moet niet "lekker" zitten maar goed aan, "lekker" is vaak een indicatie dat de maat net ietsjes te groot is.

Verder kwa prijs bij sommige merken betaal je echt voor de naam of de marketing gimmick.
Schubert heeft bijvoorbeeld de stilste intergraal, maar zijn die 2db echt 200 euro waard?
Aria heeft een fantastische ventilatie maar met een pinlock is je probleem van beslaan opgelost.
Wederom 600€ voor een arai, of 25 euro extra voor een pinlock?

trouwens als je ooit vragen hebt of zo, je mag me altijd een DM sturen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Duidelijk verhaal, dankjewel.

Pinlock is ook al iets wat ik steeds meer tegenkwam, kun je dit misschien een beetje uitleggen? En het beslaan had ik iig bij mijn vorige rijschoolhouder enorm vaak met zijn helm, rete irritant.

Tips met de pasvorm is ook handig om te weten, het schijnt toch allemaal wel wat ruimer te worden in de loop der tijd dus beter wat strakker in het begin idd.

• DRAFTER86
Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:56:

Pinlock is ook al iets wat ik steeds meer tegenkwam, kun je dit misschien een beetje uitleggen? En het beslaan had ik iig bij mijn vorige rijschoolhouder enorm vaak met zijn helm, rete irritant.

Tips met de pasvorm is ook handig om te weten, het schijnt toch allemaal wel wat ruimer te worden in de loop der tijd dus beter wat strakker in het begin idd.
Pinlock is dubbel glas, een inzetruitje voor je vizier waardoor de boel vrijwel niet meer beslaat. Zeer zeker de moeite waar m.i.

• DECOY88
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledingnodig.nl/wp-content/uploads/2010/01/pinlock1.jpg

stukje plastic dat tussen 2 pinnen geklemd word. waardoor er dubbelglas ontstaat

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Pinlock past helaas niet op mijn vizier/helm (Shark S700) :(

iRacing Profiel

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dat is dan ook wel weer iets om naar te kijken. :P Heet dat ik het duits ook zo?

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:44:
Mm dat is dan ook wel weer iets om naar te kijken. :P Heet dat ik het duits ook zo?
van louis.de

Visier: Pinlock®, kratzfest, klar sowie Innenvisier(klar/beschlagfrei) beiliegend

even bij een helm gekopieerd

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:56:

zoals hier boven eigenlijk al word gezegt. het werkt als dubbel glas, hierdoor is het temperatuurs verschil tussen binnen kant en buiten kant gedempt en beslaat het vizier niet.

Pinlock is overigens de naam van de eerste fabrikant die het patent ook heeft, en gezien het ook marktleider daar in is, kent iedereen het eigenlijk wel als "pinlock"
maar er zijn ook andere varianten die niet met de nippels in het vizier werken. (gekleefde varianten bijvoorbeeld)
Shoei vizieren zijn altijd voorbereid, maar met de juist mal kan eigenlijk ieder vizier voorzien worden van het systeem.

Prijzen zitten meestal ergens tussen de 20 a 25€

Verwijderd

frankivo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:38:
Pinlock past helaas niet op mijn vizier/helm (Shark S700) :(
Google even naar Fog City inserts, wellicht dat die het wel maken.

maar als ik me niet vergis zijn er ook wel pinlocks voor te krijgen hoor.
Maar mischien dat je dus met een mal de gaatjes zelf moet boren (klinkt veel erger/enger als het echt is)
[video]<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/9DItbharEN8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/video]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 16:03 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

zoals hier boven eigenlijk al word gezegt. het werkt als dubbel glas, hierdoor is het temperatuurs verschil tussen binnen kant en buiten kant gedempt en beslaat het vizier niet.

Pinlock is overigens de naam van de eerste fabrikant die het patent ook heeft, en gezien het ook marktleider daar in is, kent iedereen het eigenlijk wel als "pinlock"
maar er zijn ook andere varianten die niet met de nippels in het vizier werken. (gekleefde varianten bijvoorbeeld)
Shoei vizieren zijn altijd voorbereid, maar met de juist mal kan eigenlijk ieder vizier voorzien worden van het systeem.

Prijzen zitten meestal ergens tussen de 20 a 25€
Ow dat valt reuze mee, dat is wel iets waardevols dan ja. :) Toch maar eens kijken of ik wat kan scoren dan die dit er ook in heeft zitten. :P

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Korvaag schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:15:
Als brildrager vind ik de systeemhelm ideaal :) Maar zoals al terecht is opgemerkt. Een systeemhelm is in de regel niet bedoeld om open mee te rijden. Sommige helmen zijn daar als uitzondering wel op gekeurd maar de meeste helmen voldoen alleen dicht aan de veiligheidseisen. Ik heb zelf een Shark systeemhelm.

[afbeelding]

Bevalt goed moet ik zeggen maar ik heb ook nog niet veel andere helmen opgehad tijdens het rijden.
Daar rij ik ook al 2 jaar mee. Nadeel vind ik wel dat er erg veel herrie is, al gebruik ik liever oordopjes dan dat ik een systeemhelm zou gaan gebruiken. Zolang ik niet op de snelweg zit of mijn voorhoofd begint te bevriezen rijd ik altijd met de helm open.
Nadelen:
- Veel herrie
- Redelijk strak aan m'n voorhoofd.

Voordelen:
- Merk sticker kan eraf zodat je een strakke matte helm overhoud! (Vond ik toch wel erg mooi toen ik erachter kwam)
- Verder geen idee, geen ervaring met andere systeemhelmen maar ik ben er nog steeds erg blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 25-10-2011 16:42 ]

• Widow
Dit klinkt als... Show je helm!

Afbeeldingslocatie: http://image.hotbikeweb.com/f/26231800/0911_hbkp_03_z+shoei_multitec_helmet+black.jpg
Shoei Multitec, heerlijk helmpje. Weinig last van ruis of turbulentie, goed waterdicht als het regent, zit echt als gegoten. Heb er een dag 13u lang mee gereden, ging prima

Afbeeldingslocatie: http://www.vsmotors.be/images/9714.S.L.jpg
Cheap Rocc motocross helmpje, omdat ik mn andere helmen niet wil verneuken met crossen :P hier heb ik ook praktijkervaring mee: ik heb nog nooit hoofdpijn gehad nadat ik weer eens onderuit ga op de crosser.

Afbeeldingslocatie: http://www.gebbenmotoren.nl/shop/images/thumbnails/Chaser%20Haga%20Black%20L.jpg.thumb_500x500.jpg
En een Arai Chaser, haga replica. Zit ook superlekker, alsof je met je hoofd in een paar kussens zit. Heeft zeer goede ventilatie al vanaf lage snelheden. Is alleen niet zo goed waterdicht, je krijgt na een tijdje een natte mond als het regent. En kan ook last hebben van turbulentie van mn kuipruit. Maakt volgens mij net iets meer herrie dan die Shoei maar het is nauwelijks waarneembaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 25-10-2011 17:23 ]

Pagina: 1 ... 302 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.