Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 301 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.959 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42

DinX

Motormuis

Ik denk dat ik weet voor welke kleur ik ga :Y)

Zelfs met zo'n zwaar geval :p
Marokko zie ik eigenlijk ook nog zitten :)

[ Voor 41% gewijzigd door DinX op 17-10-2011 13:13 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

KroeT schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:01:
Overigens: CBR-vraag van destijds was als volgt. U stopt voor deze brug die net open gaat. Moet u uw motor uitschakelen?
Dat vind ik overigens wel één van de grote tekortkomingen van die CBR-vragen. Als iemand echt een gedegen kennis heeft moet het inderdaad helemaal niet, als je met enig inzicht wilt rondrijden doe je het wel. Dat zijn echter wel twee heel verschillende zaken.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:06:
[...]

Dat vind ik overigens wel één van de grote tekortkomingen van die CBR-vragen. Als iemand echt een gedegen kennis heeft moet het inderdaad helemaal niet, als je met enig inzicht wilt rondrijden doe je het wel. Dat zijn echter wel twee heel verschillende zaken.
Maar je motor onnodig laten draaien mag ook niet. Tenminste dat hoor je af en toe. Een echte regel heb ik nog niet kunnen vinden.

Hier gaat het er op gegeven moment ook over: http://www.flitsservice.n...aken-autoruit-t61593.html

No signature required.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
M3rcury schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:17:
[...]

Maar je motor onnodig laten draaien mag ook niet. Tenminste dat hoor je af en toe. Een echte regel heb ik nog niet kunnen vinden.

Hier gaat het er op gegeven moment ook over: http://www.flitsservice.n...aken-autoruit-t61593.html
Dat is dan weer meer je eigen probleem dan van de CBR.

iRacing Profiel

Verwijderd

Onnodig geluid maken met je motor kan in ieder geval wel een boete opleveren (revven voor het stoplicht bijvoorbeeld) en het zou eventueel ook onder een milieudelict kunnen vallen.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

frankivo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:22:
[...]

Dat is dan weer meer je eigen probleem dan van de CBR.
Ja, maar dat zal dus wel een reden kunnen zijn waarom je je motor MOET uitzetten.

Maargoed, echt een goede bron kan ik niet vinden, en ook niet zo snel een regel uit het wetboek. Dus of het echt waar is....

[ Voor 19% gewijzigd door M3rcury op 17-10-2011 14:38 ]

No signature required.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geen enkele agent die er iets van zal zeggen, maar heb deze vraag destijds gesteld aan de examinator (voor de auto overigens).
En die had er ook over dat je niet onnodig het milieu mag belasten.

Maar dat zijn nogal vaag omschreven regels, waar waarschijnlijk amper/geen jurisprudentie over is.
Want waar trek je de lijn? Bijv. lekker hard doortrekken van 0-120 (waar je zo hard mag) ook verbieden omdat je zo niet "zuinig" rijd, en het milieu teveel belast? of moeten we straks ook bij een gewoon stoplicht de motor afzetten?

(Meen dat in oostenrijk te hard rijden overigens wel een milieudelict is)

[ Voor 0% gewijzigd door defusion op 17-10-2011 14:50 . Reden: spelling ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 07:31

_O-

Lijkt me echt heerlijk om een keer te doen :D

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heerlijk filmpje is dat toch en op het zadel van zo'n ding houd je het langer vol dan op zo'n klein crossertje.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Ik zat net te denken dat ik in dat weer niet zo een circuit rond zou willen _O-

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16

-tom-562

Oliesjeik

MailMan schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:49:
[video]

_O-

Dikke highsider :P het ziet er ook echt te belachelijk uit :+

Vaak bu'j te bang!

• M14
  • Laatst online: 00:16

M14

Exigence schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:53:
Of doe hem weg, koop een Duc voor het weekend en een brik voor doordeweeks :)
Ghostrider schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

GSXR1000 K1 of K2 is ook al vrij goedkoop. Iets meer als 3k heb je al 1 :)
Allicht en voor veel minder 1 van 20 jaar oud ;) ... Nee, zou dan voor een vrij recent model gaan .... Dat geld overigens ook voor de Duc ;).... en die zijn duur :|.

Daarnaast kan ik mn SV veel beter houden voor het woon-werk verkeer, aangezien ik er juist nu geld in aan het duwen ben (vering enz) :P.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DinX

DinX

Motormuis

MailMan schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:49:
[video]

_O-

lol @ related :+

:D

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:52
LOL @ hierboven 8)7 hoop lol voor 50 cent :P

Die mensen ook kijken :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:07

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:11:
[video]

Ik denk dat ik weet voor welke kleur ik ga :Y)

Zelfs met zo'n zwaar geval :p
Marokko zie ik eigenlijk ook nog zitten :)
100% van de mensen* die er op gereden hebben waren lyrisch over die motor toen ik ze sprak :D

n=2

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Oguz286
  • Laatst online: 26-12-2025
Stiekem vind ik de Africa Twin best wel een lijpe motor :P Misschien in de toekomst voor naast mijn (in de toekomst nog aan te schaffen) Honda Magna VF750C :D Lijkt mij wel wat om met zo'n monster gewoon door het bos heen te ploegen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dat ben jij hea... Ik herken de helm :P

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Iets wat ik me als beginner afvroeg:

Ik zie een hoop motorrijders bij rood licht tussen de auto's doorrijden om hem tussen de rijbanen of nog voor de streep (voor de auto's) te zetten. Krijg je hier een bekeuring voor? En wat als ze ineens beginnen te rijden (het wordt groen) terwijl je tussen ze door gaat?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oguz286 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:38:
Stiekem vind ik de Africa Twin best wel een lijpe motor :P Misschien in de toekomst voor naast mijn (in de toekomst nog aan te schaffen) Honda Magna VF750C :D Lijkt mij wel wat om met zo'n monster gewoon door het bos heen te ploegen.
Lijkt me een leuk en goedkoop alternatief voor Varadero of R1100GS, maar misschien wat veel gericht op off-road? Ik ben me een beetje aan het orienteren op hogere motoren, en dan lijkt de Africa Twin met wel een leuke optie. De Transalp lijkt me wat tam (al heb ik er nooit op gereden), een Yamaha TDM 800 lijkt me ook wel wat.
Het plan is er af en toe woon-werk (filerijden) en meestal buitenweggetjes mee te gaan doen. Iemand een idee hoe deze types zich tot elkaar verhouden? Budget zal ongeveer 2000-2500 zijn, dus nieuwere GS-en en waarschijnlijk Varadero's vallen af.
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:53:

Ik zie een hoop motorrijders bij rood licht tussen de auto's doorrijden om hem tussen de rijbanen of nog voor de streep (voor de auto's) te zetten. Krijg je hier een bekeuring voor? En wat als ze ineens beginnen te rijden (het wordt groen) terwijl je tussen ze door gaat?
Ik heb geleerd dat je nooit achteraan moet sluiten bij een rij stilstaande auto's om de kans dat je van achteren wordt aangereden te verkleinen. Het is dan wel zaak om een beetje vlot en duidelijk vooraan te gaan staan. Als ze weer gaan rijden ga ik meestal proberen er langs te schieten als ik nog 1-3 auto's voorbij moet, als het er meer zijn voeg ik zo netjes mogelijk in. Proberen oogcontact te maken met de bestuurder waar je voor wil invoegen helpt vaak wel. Ik heb eigenlijk geen idee of dit officieel mag, maar ik heb er nog nooit een bekeuring voor gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 17-10-2011 22:57 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Over het algemeen niet. Volgens mij is het technisch file en mag het, volgens anderen heb je een probleem omdat je in het verkeerde voorsorteervak komt en dan mag je niet meer terug. Zal wel aan de agent en zijn stemming liggen dus.

Wanneer het groen wordt begint de auto naast je echt niet direct te rijden, wat je het beste kunt doen is van de ruimte gebruik maken die vaak tussen twee auto's is, hier ben je meestal wel op tijd voor. In een enkel geval moet je inderdaad al rijdende invoegen, ik kan me voorstellen dat sommige automobilisten daar niet blij van worden.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het wordt ook gewoon aangemoedigd om dat te doen. Als je echter tussen de vakken voro rechtdoor staat en je piept gauw linksaf dan kan je wel een bon krijgen.

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nagevraagd bij postbus51, doorverwezen naar een politieopleiding oid.

Conclusie: in principe niet verboden MITS je niemand onnodig in gevaar brengt, jezelf inc. (Dus geen art 5 oplopen).

In de praktijk nog nooit door iemand met autoriteit iets van horen zeggen.

Bouwvakkers in witte busjes willen nog wel eens wat roepen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• frankivo
steveman schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:48:
Nagevraagd bij postbus51, doorverwezen naar een politieopleiding oid.

Conclusie: in principe niet verboden MITS je niemand onnodig in gevaar brengt, jezelf inc. (Dus geen art 5 oplopen).
Nice.

Ik gok meestal een beetje hoe lang het nog rood is.
Als ik verwacht dat het nog even duurt gooi ik 'm er tussen, anders sluit ik aan.

Mocht het groen worden terwijl ik er nog tussen rijd, dan zal ik alsnog aansluiten.
Je trekt toch sneller op dan dat de gast achter je dat kan (uit stilstand).

[ Voor 33% gewijzigd door frankivo op 18-10-2011 00:01 ]

iRacing Profiel

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

frankivo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:01:
[...]

Nice.

Ik gok meestal een beetje hoe lang het nog rood is.
Als ik verwacht dat het nog even duurt gooi ik 'm er tussen, anders sluit ik aan.

Mocht het groen worden terwijl ik er nog tussen rijd, dan zal ik alsnog aansluiten.
Je trekt toch sneller op dan dat de gast achter je dat kan (uit stilstand).
Als het groen wordt terwijl ik er nog tussen rij dan gooi ik een pinker aan en de auto die dat ziet laat mij altijd ervoor. Men kan, ook in NL, zeer netjes zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

steveman schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:48:
[...]

Bouwvakkers in witte busjes willen nog wel eens wat roepen :+
Lekker kontje? :+

Zoals met alles is het een kwestie van aanvoelen en inschatten. Als er ruimte is kun je het benutten (bedenk dat inhalen in zelfde rijstrook toegestaan is mits geen art 5), als die ruimte er niet is moet je het niet proberen. Als automobilisten rustig en voorspelbaar gedragen is het mooi, zo niet meer marge nemen.

Wat je vooral niet moet doen is 'voorpiepen' en dan bij groen niet optrekken omdat je de motor stil laat vallen, gewoon niet op zit te letten of omdat je cardan het begeeft ( :X )

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dion_b schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:50:
of omdat je cardan het begeeft ( :X )
Ja dat zijn van die falers >:)

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik ben er volgens mij een keer op aangesproken. De agent aan de overkant van de rotonde met verkeerslichten (berenkuil in Utrecht) zag mij ineens met wat hogere snelheid de rotonde oprijden. Hij dacht dat ik over de busbaan reed (deed ik ook wel een klein beetje), maar toen ik uitlegde dat ik gewoon de rij rustig aan het voorbijrijden was toen net het verkeerslicht op groen sprong, liet hij me gaan.

Makerij Hofman

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

gwystyl schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:53:
Als ze weer gaan rijden ga ik meestal proberen er langs te schieten als ik nog 1-3 auto's voorbij moet, als het er meer zijn voeg ik zo netjes mogelijk in. Proberen oogcontact te maken met de bestuurder waar je voor wil invoegen helpt vaak wel. Ik heb eigenlijk geen idee of dit officieel mag, maar ik heb er nog nooit een bekeuring voor gehad.
Mijn collega heeft gister een boete gekregen doordat hij naar voren kroop en tussentijds het licht op groen ging. Met nog een paar auto's te gaan schatte hij de situatie in dat hij beter wat gas bij kon geven dan in te voegen. Dit werd gezien door een agent wat een boete van €180 euro opleverde.

Dat is een boete die ik ook zou kunnen oplopen. Ik benader alles vanuit de hoek "is mijn handeling verantwoord?" en baseer mijn handeling op de uitkomst. Soms is het niet verstandig om tussen het verkeer in te voegen maar om door te rijden. Soms is het helemaal niet verstandig om naar voren te kruipen en dan sluit ik gewoon aan (dit doe ik trouwens vaker dan doorkruipen).

Mij overkomt het dus ook weleens dat het licht op groen gaat terwijl ik er nog tussendoor ga en dan moet je keuzes maken. Automobilisten kijken meestal niet verder wanneer zij optrekken (die zijn ook bezig met de auto die voor ze rijdt want die kan nog plotseling op de rem staan) en dan is het dus niet altijd goed om in te voegen (ze verwachten jou gewoon niet).

Er bestaat gewoon geen eenduidig antwoord op de vraag of het mag. Het hangt allemaal van de situatie af en wat jij veilig vindt kan door een agent als onveilig worden beschouwd. Wel zou ik dergelijke boetes altijd aanvechten vanwege de moeilijkheid ervan. Als je te hard rijdt is het simpel. Als je door rood gaat is het ook simpel maar op het vlak van naar voren kruipen of tussen een file rijden dan hangt het allemaal af van de situatie.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• frankivo
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:16:
[...]

Als het groen wordt terwijl ik er nog tussen rij dan gooi ik een pinker aan en de auto die dat ziet laat mij altijd ervoor. Men kan, ook in NL, zeer netjes zijn.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook :)

iRacing Profiel

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik kruip ook altijd bijna voor bij het stoplicht. Vooraf probeer ik in te schatten hoe groot de kans is dat het stoplicht in de tussentijd op groen springt. Acht ik die kans groot, dan blijf ik achter de auto's, anders ga ik er tussendoor. Een enkele keer knal ik er redelijk volgas tussendoor als hij tussentijds op groen springt :P

Vaak bu'j te bang!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17
Hoewel het veiliger lijkt is de hoge snelheid in die situatie juist onveiliger (als je nog meer dan een auto voorbij moet). Zowel de kans op een ongeluk als het gevolg ervan nemen toe. Over het algemeen laten auto's je keurig weer invoegen bij groen :)

Ik snap dus wel dat af en toe art.5 'gevaarzetting' gegeven wordt voor met hoge snelheid passeren.
gwystyl schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:53:
Ik heb geleerd dat je nooit achteraan moet sluiten bij een rij stilstaande auto's om de kans dat je van achteren wordt aangereden te verkleinen.
Wie heeft je dat wanneer geleerd? In de rijopleiding en examinering zit het tegenwoordig in elk geval niet ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Rukapul op 18-10-2011 09:52 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Rukapul schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:49:
Hoewel het veiliger lijkt is de hoge snelheid in die situatie juist onveiliger (als je nog meer dan een auto voorbij moet). Zowel de kans op een ongeluk als het gevolg ervan nemen toe. Over het algemeen laten auto's je keurig weer invoegen bij groen :)

Ik snap dus wel dat af en toe art.5 'gevaarzetting' gegeven wordt voor met hoge snelheid passeren.

[...]

Wie heeft je dat wanneer geleerd? In de rijopleiding en examinering zit het tegenwoordig in elk geval niet ;)
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb wel eens even snel 1-2 auto's ingehaald als het net op groen gaat. Maar meer dan 2 auto's en ik voeg gewoon in, dat is tot nog toe altijd prima gegaan.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, daar ben ik van bewust, maarja, adrenaline/spanningzoeken just kicked in y0 enzo :P

Vaak bu'j te bang!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Mijn instructeur zei dat wel eens (in 1996), weet niet of dat op persoonlijke titel was of als officieel aan te leren iets. Mijn vader deed het ook altijd, dus heb ik dat mezelf vanaf het begin een beetje aangeleerd.
Ik snap dat het een vrij gevaarlijke manoeuvre is, maar ik probeer altijd wel in te schatten of er genoeg ruimte is tussen de auto's door en wanneer het licht weer op groen zal gaan. Tot nu toe gaat het in ieder geval goed.

• MailMan
  • Laatst online: 29-01 07:31
Klein beetje vergelijkbaar dit met de keuze voor het invoegen bij filerijden. 40km/h +max 10km/h is de richtlijn, maar het is geregeld het geval dat de file tussen de 40-60 fluctueert. Ik blijf meestal filerijden tot de 50-60km/h en wil ook nog wel eens met 70-80 ergens tussendoor om een open plek op te zoeken. Lijkt me beter dan bij optrekkend verkeer zelf op de rem te trappen om jezelf ergens nog netjes met 50 tussen de duwen.

Naar voren rijden bij een stoplicht doe ik vrijwel alleen wanneer ik echt het overzicht heb en weet dat ik er met m'n brede K100 zonder gek te doen tussen pas :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Marc Rademaker schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:54:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb wel eens even snel 1-2 auto's ingehaald als het net op groen gaat. Maar meer dan 2 auto's en ik voeg gewoon in, dat is tot nog toe altijd prima gegaan.
Jup hier ook. Gaat altijd goed. Gewoon even goed kijken, en als er ruimte is kan je er tussen. Het komt echt maar heel sporadisch voor dat ze je er niet tussen laten, maar dan heb je nog een andere baan waar je kan invoegen :)

No signature required.

• Oguz286
Eeeeen zojuist lekker op mijn motor gereden nadat ik vanochtend mijn rijbewijs had opgehaald. :)

Trouwens, wel leuk om te lezen over de discussie om wel of niet naar voren te rijden :) Ik heb nog niet de kans gehad om zoiets te doen en tijdens de rijlessen vertelde mijn instructeur alleen in twee situaties om naar voren te rijden (beide rijen van minimaal 20 autos).

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:12
Oguz286 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:48:
Eeeeen zojuist lekker op mijn motor gereden nadat ik vanochtend mijn rijbewijs had opgehaald. :)

Trouwens, wel leuk om te lezen over de discussie om wel of niet naar voren te rijden :) Ik heb nog niet de kans gehad om zoiets te doen en tijdens de rijlessen vertelde mijn instructeur alleen in twee situaties om naar voren te rijden (beide rijen van minimaal 20 autos).
Dat is ook een beetje mijn policy. Ik ben nog een beginner en het tussen de rijen doorgaan als het licht op groen springt vind ik nog een beetje tricky. Als het echt hele lange rijen worden ga ik er wel tussendoor maar dan begint het al meer op een file te lijken.
Oh en ook van die paaltjes die maar 1 auto per keer er langs laten (staan vaak op sluiproutes) kan je mooi omheen met de motort :)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Oguz286 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:48:

Ik heb die stoplichtsprintjes, als je eindelijk van die saaie snelweg af bent, gewoon nodig :P Dus moet ik wel voorkruipen. Heerlijk is dat, even door de 1 en deels door de 2 heen knallen richting het volgende stoplicht, voorkruipen, rotonde over, herhaal stap 1, en ik ben thuis. Even wat energie kwijt :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Marc Rademaker schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

Ik heb die stoplichtsprintjes, als je eindelijk van die saaie snelweg af bent, gewoon nodig :P Dus moet ik wel voorkruipen. Heerlijk is dat, even door de 1 en deels door de 2 heen knallen richting het volgende stoplicht, voorkruipen, rotonde over, herhaal stap 1, en ik ben thuis. Even wat energie kwijt :)
pak meestal een afslag eerder voor wat extra bochten en rotondes _/-\o_

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik doe het persoonlijk zelden, het naar voren tijden bij stoplichten.
Eigenlijk alleen als ik als laatste in de rij sta.

Het kan (en mag) in principe natuurlijk wel, maar ik vind persoonlijk vaak gevaarlijker dan gewoon tussen de auto's blijven staan.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Oguz286
Marc Rademaker schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

'Knallen' zit er bij mij niet echt in... GSX400E uit '85 :P

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12

Exigence

dnkroz

Knallen is relatief, dus dat kan ook met een GSX400 ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07

_Apache_

For life.

TheNameless schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:01:
Ik doe het persoonlijk zelden, het naar voren tijden bij stoplichten.
Eigenlijk alleen als ik als laatste in de rij sta.

Het kan (en mag) in principe natuurlijk wel, maar ik vind persoonlijk vaak gevaarlijker dan gewoon tussen de auto's blijven staan.
Op veel plekken (enkelbaans weg), krap fietspad, is er de ruimt gewoon niet, dan blijf ik geduldig in de rij wachten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Oguz286 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:29:
[...]

'Knallen' zit er bij mij niet echt in... GSX400E uit '85 :P
waarom rij je dan ook op een damesbrommer? Je bent (volgens je profiel) oud genoeg om vol vermogen te rijden. Is veel leuker :9

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zojuist een lesmotor gezien die zichzelf bijna van het leven beroofde. Het was groen voor 2 tegenovergestelde richtingen; voor de lesmotor + volgende instructeur op een multistrada en een connexion bus aan de andere kant van het kruispunt. De motoren gingen naar links en de bus rechtdoor, gezien de startpositie had die dus voorrang maar de lesmotor piepte er gauw voorlangs en de bus moest ferm remmen. Dat was echt even heel spannend want de motor ging er werkelijk op een haar na voorlangs.

And it goes BRAAAAAPP!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Waarschijnlijk een hoop 'getetter' in het oortje van de lesser na deze actie...

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:08:
Zojuist een lesmotor gezien die zichzelf bijna van het leven beroofde. Het was groen voor 2 tegenovergestelde richtingen; voor de lesmotor + volgende instructeur op een multistrada en een connexion bus aan de andere kant van het kruispunt. De motoren gingen naar links en de bus rechtdoor, gezien de startpositie had die dus voorrang maar de lesmotor piepte er gauw voorlangs en de bus moest ferm remmen. Dat was echt even heel spannend want de motor ging er werkelijk op een haar na voorlangs.
toevallig ergens bij hoorn(nh) in de omgeving O-)

• Oguz286
Exigence schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:34:
Knallen is relatief, dus dat kan ook met een GSX400 ;)
Gaan we straks uitproberen :9
_Erikje_ schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:39:
[...]

waarom rij je dan ook op een damesbrommer? Je bent (volgens je profiel) oud genoeg om vol vermogen te rijden. Is veel leuker :9
Het antwoord op bijna alle vragen: geld :P Was ook maar 400 euro, dus jah. Ik wil eigenlijk op een Honda Supermagna of een Magna VF750C rijden... wanneer ik het geld heb ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:18:
[...]

toevallig ergens bij hoorn(nh) in de omgeving O-)
Euh neu bij mij om de hoek in Leiden

And it goes BRAAAAAPP!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

DinX schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:55:
[...]

Gewoon meteen voor verwarmde handschoenen gaan. De jaren dat ik ze gebruikt heb (mijn oude klan handschoenen) kwam ik bij -5° met net geen zwetende handen aan op mijn werk :p
Waar heb je die Gerbring's gekocht? Op hun site of in een winkel?

• DECOY88
(overleden)
Postman81 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

Waar heb je die Gerbring's gekocht? Op hun site of in een winkel?
in nl heeft motopoort ze in het schap liggen :Y en verder niet veel zover ik weet :N

Verwijderd

Truss schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:11:
[...]

Dat is ook een beetje mijn policy. Ik ben nog een beginner en het tussen de rijen doorgaan als het licht op groen springt vind ik nog een beetje tricky. Als het echt hele lange rijen worden ga ik er wel tussendoor maar dan begint het al meer op een file te lijken.
Oh en ook van die paaltjes die maar 1 auto per keer er langs laten (staan vaak op sluiproutes) kan je mooi omheen met de motort :)
Vandaag kwam ik een motoragent tegen en die heb ik maar even "aangehouden" om mijn vraag te stellen. Hij gaf aan dat het inderdaad gedoogd wordt (zijn niet-motor agent collega knikte) en dat hij het zelf prive ook deed. Mits je maar rustig rijdt en uitkijkt voor de auto's en hun spiegeltjes.

Op de vraag wat je dan moet doen als het halverwege groen wordt zei hij idd gewoon rustig meerijden ala file en vanzelf komt er dan een gaatje. Thanks all voor jullie input, is dat ook weer duidelijk :-).

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 17:34

Mud

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:23:
[...]

Vandaag kwam ik een motoragent tegen en die heb ik maar even "aangehouden" om mijn vraag te stellen.
Je bedoelt vast.. staande gehouden :+

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16
Hij heeft hem niet uitgezet.. dus duidelijk aangehouden ;)

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Mud schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:28:
[...]

Je bedoelt vast.. staande gehouden :+
Ik denk dat je gelijk hebt ;-) Al had ik hem wel stevig aan zijn jasje vast!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een link naar dat filmpje waarbij een motorrijder links een auto inhaalt met 240 en vervolgens niet meer kan remmen en op de achterbumper van een (audi) rijdt.

hij had wel een leren motorpak aan.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Viper® schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:18:
Heeft iemand toevallig een link naar dat filmpje waarbij een motorrijder links een auto inhaalt met 240 en vervolgens niet meer kan remmen en op de achterbumper van een (audi) rijdt.

hij had wel een leren motorpak aan.
$random youtube

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ken nét....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Oguz286
Erg slim ja... inhalen in een bocht als je geen flikker ziet -_-

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

En zo zijn er veel hardere filmpjes. Ik durf op allerlei plekken in allerlei omstandigheden te rijden maar in China neem ik de bus.

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:28:
En zo zijn er veel hardere filmpjes. Ik durf op allerlei plekken in allerlei omstandigheden te rijden maar in China neem ik de bus.
Nah, in China rijden ze allemaal op elektrische brommertjes, lijkt me eerder thailand.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:59:
[...]

Nah, in China rijden ze allemaal op elektrische brommertjes, lijkt me eerder thailand.
Ook goed, daar ga ik dan ook met de (roze) bus.

And it goes BRAAAAAPP!

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Korvaag schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:33:
Hij heeft hem niet uitgezet.. dus duidelijk aangehouden ;)
Wanneer moet jij eigenlijk op?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:06:
Erg slim ja... inhalen in een bocht als je geen flikker ziet -_-
niks mis mee :N bepaalde stukken kan je op kilometers afstand zien of er wat aankomt :Y alleen jammer dat sommige dat uitvoeren op stukken waar ze niet kunnen kijken :F

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 19-10-2011 11:35 ]

• Oguz286
Vandaar het stukje "als je geen flikker ziet" ;)

Sowieso is een handeling uitvoeren als je geen volledig zicht hebt gewoon erg gevaarlijk.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:53:
[...]

Mijn instructeur zei dat wel eens (in 1996), weet niet of dat op persoonlijke titel was of als officieel aan te leren iets. Mijn vader deed het ook altijd, dus heb ik dat mezelf vanaf het begin een beetje aangeleerd.
Ik snap dat het een vrij gevaarlijke manoeuvre is, maar ik probeer altijd wel in te schatten of er genoeg ruimte is tussen de auto's door en wanneer het licht weer op groen zal gaan. Tot nu toe gaat het in ieder geval goed.
Mij is het ook zo verteld maar weet niet meer of het mijn instructeur was of andere motorrijders..
Instucteur hamerde wel altijd op de safety stop (bij stilstand voet op de rem, in zijn 1) en op automatisch met juiste been op grond gaan bij stilstaan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Paul
  • Nu online
ToolkiT schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:09:
safety stop (bij stilstand voet op de rem, in zijn 1) en op automatisch met juiste been op grond gaan bij stilstaan..
Jij zit in Engeland toch? Mijn instructeur (in een land waar ze aan the right (hand? :P ) side of the road rijden) vond juist dat ik mijn voet op het schakelpedaal moest zetten en mijn rechtervoet op de grond moest.

Je staat dan niet op de rem, maar je leunt wel weg van het tegemoetkomende verkeer :) Het lijkt me dat die 'safety stop' dan ook voornamelijk met tegenliggers te maken heeft?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 15:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, je staat dan klaar om weg te scheuren als er een auto achter je te laat zou remmen.

Wegleunen van tegemoetkomend verkeer zal niet veel helpen; daar wordt het stuur niet smaller van. Als het al 2 cm zou schelen is het veel. Als ik nog verder zou leunen wordt de motor topzwaar en val ik om. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Paul
  • Nu online
Het scheelt niet alles, maar omdat je wel één kant op neigt is de kans mijns inziens echt groter om die kant op om te vallen.

Op deze foto scheelt het vrijwel niks inderdaad, maar niet iedereen staat zo compact :) (en ook niet alle motoren wegen 300 kilo :+ )
Afbeeldingslocatie: http://motorcycleinfo.org/wp-content/uploads/2009/08/MotorcycleAtTrafficLight-300x300.jpg

Rhàshan - Aditu Sunlock

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 21:33
Dat met die roze bus maakte ik deze zomer trouwens ook in Nederland mee. Tenminste ik hoorde hem in dit geval aan komen en had al zoon voorgevoel en kon nog net op tijd de berm in sturen. Je wil niet weten hoe bloed agressief ik daarna was ik ben nog een heel stuk terug gereden om te kijken of ik hem nog ergens tegen kwam misschien maar beter van niet want ik had hem echt van zijn motor getrokken.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:23:
[...]
Jij zit in Engeland toch? Mijn instructeur (in een land waar ze aan the right (hand? :P ) side of the road rijden) vond juist dat ik mijn voet op het schakelpedaal moest zetten en mijn rechtervoet op de grond moest.

Je staat dan niet op de rem, maar je leunt wel weg van het tegemoetkomende verkeer :) Het lijkt me dat die 'safety stop' dan ook voornamelijk met tegenliggers te maken heeft?
Nee het gaat er om dat je snel weg kan rijden als je in je spiegel ziet dat iemand niet voor je gaat remmen bijvoorbeeld (in zijn 1) en als je achter/voetrem intrapt heb je a) je remlicht aan wat je meer zichtbaar maakt b) als je aangereden word dan is de schade minder omdat je dan omhoog geduwd word ipv geplet...

Als ik stil sta staat de motor rechtop, is de kans op omvallen ook kleiner, maar als je korte benen hebt kan dat misschien niet, maar daar heeft het niks mee te maken iig..

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zodra je stilstaat heb je die achterrem niet meer nodig. (Of je übehaupt je achterrem wilt gebruiken bij een noodstop is ook een punt van discussie)

Mocht je nog niet in z'n 1 zijn teruggeschakeld dan kun je dat vervolgens gaan doen.

Mocht ie uit de versnelling schieten bij het wegrijden, dan heb je je voet al vast bij de hand (pun accidental)

• Paul
  • Nu online
ToolkiT schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:38:
Nee het gaat er om dat je snel weg kan rijden als je in je spiegel ziet dat iemand niet voor je gaat remmen
...met je voet op de rem? Dan liever op de 1, kan de motor ook nog niet in de vrij schieten ook :P
als je aangereden word dan is de schade minder omdat je dan omhoog geduwd word ipv geplet...
0.01mm omhoog, de rest schuift je achterwiel wel over het asfalt :P Ik heb niet het idee dat mijn achterrem echt gaat helpen als iemand achterop rijdt?
als je korte benen hebt kan dat misschien niet
Dat heeft het grootste gedeelte van de mensen wel :P Ik zit stilstaande motoren (bij verkeerslicht) vaker schuin dan recht staan eigenlijk :) Niet _heel_ schuin, maar wel duidelijk overhellend. En ja, de voet staat dan best ver weg, daar kan een auto best overheen rijden :P En als je klein genoeg bent dat je de motor af moet schuinen om stil te staan heb je best kans om om te vallen lijkt me :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX zet beide voeten aan de grond :P

Als ik 1 voet aan de grond heb is het mijn linker. Rechts heb ik meestal m'n achterrem mee ingedrukt.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Paul schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:41:
[...]
...met je voet op de rem? Dan liever op de 1, kan de motor ook nog niet in de vrij schieten ook :P
wat voor gare versnellingsbak heb je als hij uit zich zelf uit zijn versnelling schiet....

• Paul
  • Nu online
Lekker makkelijk weer natuurlijk... Nog nooit motor gereden (op een andere motor)? Ik denk dat de helft van de motoren waar ik op heb gereden dat incidenteel doen bij fors optrekken in de eerste versnelling, en die hebben vast allemaal een rotte bak :P

Kijk, als het structureel is geef ik je helemaal gelijk, maar als mijn instructeur het 8 jaar geleden al zei en mijn eigen ervaringen het onderschrijven dan lijkt het me gewoon een eigenschap van de versnellingbak...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Tijd voor een poll dus :P :

Poll: Schiet jouw motor uit de 1e versnelling met hard optrekken?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=375761&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• DECOY88
(overleden)
-DG- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:15:
Tijd voor een poll dus :P :

Poll: Schiet jouw motor uit de 1e versnelling met hard optrekken?
Ja
Nee
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
:N wel in zijn vrij als ik hem net niet hard genoeg naar zijn 2 trap :$

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nooit last van gehad, ook niet bij andere motoren waar ik op heb gereden (diverse Suzuki's en Yamaha's). Ik denk dat al die motoren van jou een rotte bak hadden :P

Vaak bu'j te bang!

• Paul
  • Nu online
Ik mis de optie 'incidenteel' :P En eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe dat tegenwoordig zit, ik rijd amper meer op andere motoren _en_ in de 1e versnelling heb ik er altijd mijn voet op, dus dan kan het niet eens :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Widow
  • Laatst online: 29-01 14:46
Nog nooit gehad, maar de versnellingsbak van mn Honda is zoiezo een hele fijne. Ookal heeft ie al 70K gelopen. Ik ken het truukje wel van je voet op het pookje houden zodat ie er niet uit kan schieten, maar het gebeurt gewoon nooit met mn VFR :X

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Paul schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:05:
Lekker makkelijk weer natuurlijk... Nog nooit motor gereden (op een andere motor)? Ik denk dat de helft van de motoren waar ik op heb gereden dat incidenteel doen bij fors optrekken in de eerste versnelling, en die hebben vast allemaal een rotte bak :P

Kijk, als het structureel is geef ik je helemaal gelijk, maar als mijn instructeur het 8 jaar geleden al zei en mijn eigen ervaringen het onderschrijven dan lijkt het me gewoon een eigenschap van de versnellingbak...
ik heb twee motoren, daarnaast op 3 verschillende motoren gelest. Rij regelmatig op motoren van mijn naaste familie... dus ja, ik heb ook een aantal verschillende motoren gereden.

IMHO is knalhard doortrekken in zijn 1 zinloos. Mijn motor topt in zijn 1 rond de 80, kan ik beter bij 40km/u doorschakelen naar z'n 2 en dan gaaaaan :9.

vindt mijn 2e versnelling ook een stuk liever O+

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

_Erikje_ schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:25:
[...]

ik heb twee motoren, daarnaast op 3 verschillende motoren gelest. Rij regelmatig op motoren van mijn naaste familie... dus ja, ik heb ook een aantal verschillende motoren gereden.

IMHO is knalhard doortrekken in zijn 1 zinloos. Mijn motor topt in zijn 1 rond de 80, kan ik beter bij 40km/u doorschakelen naar z'n 2 en dan gaaaaan :9.

vindt mijn 2e versnelling ook een stuk liever O+
in zijn 1 trek ik eigenlijk nooit boven de 8k rpm door. In zijn 2 wel tot aan begrenzer soms :P
Dan loopt die 180 :+

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Paul schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:20:
Ik mis de optie 'incidenteel' :P En eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe dat tegenwoordig zit, ik rijd amper meer op andere motoren _en_ in de 1e versnelling heb ik er altijd mijn voet op, dus dan kan het niet eens :P
Er stond eerst 'soms' tussen, maar dat paste niet in het aantal beschikbare tekens. :P

Anyway, mijne heeft er ook geen last van, maar gaat wel heel soms in de vrij tijdens het schakelen van de 1 naar de 2 als je hem niet goed genoeg omhoog drukt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:41:
[...]
[...]
0.01mm omhoog, de rest schuift je achterwiel wel over het asfalt :P Ik heb niet het idee dat mijn achterrem echt gaat helpen als iemand achterop rijdt?
[...]
Dat heeft het grootste gedeelte van de mensen wel :P Ik zit stilstaande motoren (bij verkeerslicht) vaker schuin dan recht staan eigenlijk :) Niet _heel_ schuin, maar wel duidelijk overhellend. En ja, de voet staat dan best ver weg, daar kan een auto best overheen rijden :P En als je klein genoeg bent dat je de motor af moet schuinen om stil te staan heb je best kans om om te vallen lijkt me :)
en in zijn 1 en voet op de rem..

http://www.motorcyclenews...s/Topic/?&topic-id=393217
"The idea here is that should you get rear ended and be on the front brake you are creating a pivot using the front wheel for what would otherwise have been a plain longitudinal force which you have now transformed into a turning force with a multiplier equivalent to the wheelbase of the bike. "

• Paul
  • Nu online
Maar je voetrem is de achterrem, vandaar mijn verwarring. Met enkel de achterrem ga je dus alsnog vol naar voren :P Zodra je 1 graden ge-pivot bent doet je achterrem namelijk niks meer omdat dat wiel is opgetilt :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, na wat gedoe met mijn instructeur, een valpartij op het oefenterrein en het verliezen van vertrouwen ben ik onlangs gestopt met lessen bij die man. Ging echt voor geen meter.

Vandaar dat ik nu bij een wat grotere rijschool (A2 Motorpoint, onderdeel van Osseforth) mij heb ingeschreven om 'opnieuw' te beginnen. Ander oefenterrein, andere instructeur (waar het hopelijk wel mee klikt), en hopelijk nieuwe moed. :+

Ik ben benieuwd. Theorie is nog tot mei geldig, maar ik wil toch wel van de zomer op de motor weg kunnen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• 1Mark
  • Laatst online: 14:15
Ik heb geleerd tijdens mijn AVB lessen om mijn rechtervoet op de grond te zetten. De enige reden was de helling naar de buitenkant die sommige wegen hebben.

Mijn lesmotor (Honda CBF600) schoot wel eens uit de eerste versnelling (70k gereden). Maar dat was meteen bij de eerste meter. Daar kreeg ik ook de tip voor om je voet op de versnelling te houden bij het optrekken.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
DECOY88 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:18:
[...]

:N wel in zijn vrij als ik hem net niet hard genoeg naar zijn 2 trap :$
Ik kreeg mijn versnelling bijna niet in zn 2 als ik erg hoge toeren reed in zn 1 (ook bij andere motoren, zal wel aan mijn manier van schakelen liggen ofzo), totdat ik hier op het forum las dat je ook kunt schakelen zonder je koppeling in te knijpen. Als je dat doet krijg je m zelfs bij 12K toeren nog soepel in zn 2 _/-\o_

• DECOY88
(overleden)
Baldertt schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:55:
[...]

Ik kreeg mijn versnelling bijna niet in zn 2 als ik erg hoge toeren reed in zn 1 (ook bij andere motoren, zal wel aan mijn manier van schakelen liggen ofzo), totdat ik hier op het forum las dat je ook kunt schakelen zonder je koppeling in te knijpen. Als je dat doet krijg je m zelfs bij 12K toeren nog soepel in zn 2 _/-\o_
moet je hem niet tand tegen tand trappen :N en zo wel achter de volgende tand duwen maar dan moet je wel druk houden :Y

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Francis schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:02:
[...]

in zijn 1 trek ik eigenlijk nooit boven de 8k rpm door. In zijn 2 wel tot aan begrenzer soms :P
Dan loopt die 180 :+
70 in z'n 1 en net rond de 100 in z'n 2 :'( Bij 180 km/h in de 6 begint de mijne richting het rood te lopen :+

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:14:
[...]

70 in z'n 1 en net rond de 100 in z'n 2 :'( Bij 180 km/h in de 6 begint de mijne richting het rood te lopen :+
210 in zijn 5 staat hij in zijn begrenzer. maar met 180 is het ook al slecht voor het blok :Y meestal is bij 160 echt de pret eraf. en presteert hij een stuk beter bij 140 *O* 140 1:20 *O* 160 1:11 :'(

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tot de 100/110 km/h loopt het bij mij allemaal rond de 1:18 ofzo, ga ik harder rijden op de snelweg, dan kakt het snel in naar 1:15 of minder :P Ik blijf verbaast staan over de soepelheid van het blokje (omdat 't ding best hoogtoerig is). 50km/h in de 6 is geen probleem. Je moet hem alleen flink de sporen geven als je echt rap wilt zijn/de grote jongens bij wilt blijven tijdens een ritje

Vaak bu'j te bang!

• Widow
  • Laatst online: 29-01 14:46
Ik vind mn motor juist het lekkerste lopen bij 180, dan hoef je nog net niet te gaan liggen op de tank, en als je dan een keer gas geeft gebeurt er teminste nog wat omdat je al vrij hoog in de toeren zit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:56
Paul schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:05:

Herkenbaar probleem... heb ook zo'n vaag probleem bij mijn sv650... toch nog maar eens kijken of het idd altijd is bij optrekken...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Widow schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:21:
Ik vind mn motor juist het lekkerste lopen bij 180, dan hoef je nog net niet te gaan liggen op de tank, en als je dan een keer gas geeft gebeurt er teminste nog wat omdat je al vrij hoog in de toeren zit.
Bij die snelheden zit die van mij ook lekker in zn powerband, alleen is hij dan echt te nerveus, zowel kwa motorkarakter als wegligging :') (maar toch blijf ik haar houden een gaat ze niet weg als ik straks wat zwaarders heb O+)

Vaak bu'j te bang!

• Oguz286
Volgens mij haalt die van mij met moeite 150 :P

Vandaag met klote weer gereden en ik verbaasde mij eigenlijk dat dat prima ging op mijn ouwe brommert. Zo erg vind ik het niet eens om met regen te rijden, maar ik moet dan ook maar 15 minuten rijden naar de universiteit of werk.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Joopieboy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:42:
Zo, na wat gedoe met mijn instructeur, een valpartij op het oefenterrein en het verliezen van vertrouwen ben ik onlangs gestopt met lessen bij die man. Ging echt voor geen meter.

Vandaar dat ik nu bij een wat grotere rijschool (A2 Motorpoint, onderdeel van Osseforth) mij heb ingeschreven om 'opnieuw' te beginnen. Ander oefenterrein, andere instructeur (waar het hopelijk wel mee klikt), en hopelijk nieuwe moed. :+

Ik ben benieuwd. Theorie is nog tot mei geldig, maar ik wil toch wel van de zomer op de motor weg kunnen. :P
Erg jammer om te horen dat je een "nieuwe start" moet gaan maken. Je hebt het over oefenterrein, dus neem aan dat je je AVB nog halen moet? Ik zou echt snel proberen naar April 2012 te werken. Zo heb je grote kans het te halen, en niet je theorie overnieuw zou moeten doen.

20*350ZO45°

Pagina: 1 ... 301 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.