Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 300 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.963 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn ervaring is ook juist andersom: mag het wel, maar is het niet verstandig, dan moet je dus nee invullen.

En je mag niet rechts inhalen, ook niet bij file. Je mag wel tussen de 2 meest linker banen door rijden. ;)

En maar direct een bron erbij: http://www.infopolitie.nl...d=152:rijgedrag&Itemid=91

[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-10-2011 10:51 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
komkommer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:10:
[...]

[...]

15km/h is trouwens echt veel langzamer dan ik dacht, dat lukt inderdaad prima.
eerste versnelling 2000rpm ofzo kan vast nog veel sneller. maar was niet zon heel ruim terrein dat je een missertje rustig kan opvangen :N

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24
DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:49:
En je mag niet rechts inhalen, ook niet bij file.
Fout ;) Ik snap dat dat geen hele officiële bron is, maar er staan er nog een paar honderd op Google, ff geen zin er eentje met een fatsoenlijke bronverwijzing te zoeken :P
Je mag wel tussen de 2 meest linker banen door rijden.
...op de motor :P Nu zitten we hier wel in het motortopic, maar op één of twee vragen na was mijn theorieexamen voor de auto met dezelfde vragen als de motor. Het is al vrij lang geleden, maar volgens mij stond op de helft van de vragen zelfs een auto op de foto ipv een motor 8)7

Overigens, als je tussen de banen door rijdt haal je de auto's links van je rechts in dus je helpt je eigen stelling om zeep :P

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 12-10-2011 11:00 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

De examenvragen krijg je niet te horen welke goed en fout waren, dus je kunt alleen als je ALLE vragen goed had een braindump maken. (en dan maar hopen dat je alles ook goed onthouden hebt).

20*350ZO45°

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pffff.
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Geldend op 12-10-2011
Artikel 43 punt 3.
Behoudens in noodgevallen is het de weggebruikers verboden op een autosnelweg of autoweg gebruik te maken van de vluchtstrook , de vluchthaven of de berm.
Boete a 280 euro. http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_12-10-2011

Daarom dus. De vluchtstrook mag je niet gebruiken om over te rijden behoudens een noodgeval. Volgens mij is file geen noodgeval.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
Paul schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:31:
CBR is echt heel rechtlijnig, als er staat "Mag dit? Moet dat?" dan moet je naar de letter van de wet gaan kijken.

Dikke file, pronkende schone lege vluchtstrook:
Vraag: "U wilt hier rechts inhalen, mag dat?"
Paul: "Haha, no way dus he, dan rijd je op de vluchtstrook 8)7 "
Vraag: *bzzt* "Fout, in een file mag u rechts inhalen"

Oftewel, niet nadenken over wat ze bedoelen of hoe je dat dan daar zou moeten gaan doen, gewoon lezen wat er staat.

Staat er "Is het verstandig?", dan moet je wel gaan nadenken. (en volgens mij is in 90% van de gevallen het antwoord dan nee 8)7 #opendeur )
Bedoelen ze niet gewoon dat je dan op de rechterrijbaan, voertuigen op de linkerrijbaan voorbij gaat en dus rechts aan het inhalen bent? In plaats van de vluchtstrook gebruiken..

Zou wat zijn als dat niet mocht, wordt de file nog langer :')

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 12-10-2011 11:09 ]

• theHoff
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:07:
[...]

Bedoelen ze niet gewoon dat je dan op de rechterrijbaan, voertuigen op de linkerrijbaan voorbij gaat en dus rechts aan het inhalen bent? In plaats van de vluchtstrook gebruiken..

Zou wat zijn als dat niet mocht, wordt de file nog langer :')
Wat ik uit zijn post opmaak is dat de motor/auto op de vluchtstrook rijdt en dat er gevraagd wordt of je rechts mag inhalen. Als de auto/motor op de rechterbaan rijdt dan lijkt het me een no-brainer.
Verder gaan ze bij de vraagstelling wel uit van wat algemene verkeerskennis (zoals dat je niet op de vluchtstrook mag rijden)

• Paul
theHoff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:05:
Daarom dus. De vluchtstrook mag je niet gebruiken om over te rijden behoudens een noodgeval. Volgens mij is file geen noodgeval.
...en waar precies waar ben je het nu met mij oneens? :P
Tankiej schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:07:
Bedoelen ze niet gewoon dat je dan op de rechterrijbaan, voertuigen op de linkerrijbaan voorbij gaat en dus rechts aan het inhalen bent?
Yup. Maar als je (of in ieder geval ik) er bij na gaat denken dat moet ik om de auto voor me rechts in te halen de vluchtstrook op. Inhalen zie ik als een actieve actie, hier bedoelden ze passief niks doen waardoor je automatisch (afhankelijk van de relatieve snelheden) af en toe iets rechts voorbij rijdt.
Richard schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:04:
De examenvragen krijg je niet te horen welke goed en fout waren, dus je kunt alleen als je ALLE vragen goed had een braindump maken. (en dan maar hopen dat je alles ook goed onthouden hebt).
Veel rijscholen hebben soortgelijke software als het CRB met dezelfde vragen, daar gaan ze er wel per vraag op in :) Wel krijg je een paar categorieën met daarachter waar je fouten zaten; meestal weet je van jezelf wel waar ofwel je zwakke plekken zitten ofwel over welke vragen je twijfelde :)
theHoff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:12:
Wat ik uit zijn post opmaak is dat de motor/auto op de vluchtstrook rijdt
:? Ik typ nog expliciet "pronkende schone lege vluchtstrook" :>

[ Voor 8% gewijzigd door Paul op 12-10-2011 11:35 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ook al is de vluchtstrook netjes met bleekwater speciaal voor jou schoongemaakt en hebben ze er parfum op gespoten, dan mag je zover ik weet nog steeds niet rijden over een vluchtstrook :P

• theHoff
  • Niet online
Paul schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:29:
:? Ik typ nog expliciet "pronkende schone lege vluchtstrook" :>
Dus je rijdt op de rechter rijstrook en je denkt dat het CBR vraagt of je over de vluchtstrook mag inhalen? Klinkt inderdaad een stuk logischer.

• Paul
Ben ik echt zo onduidelijk of willen jullie het niet snappen?

Jullie typen namelijk echt hetzelfde als ik 8)7 Nee je mag niet over de vluchtstrook. Als ik rechts in wil gaan halen (wat bij mij toch echt een actieve actie associeert ondanks dat dat het CBR wat bij mij passief 'voorbij rijden' heet er ook onder schaart), of anders geschreven: Als ik de auto die voor me rijdt voorbij wil, en in die situatie is de auto voor me de auto _VÓÓR_ me, niet de auto schuin links van me (dat is geen partij voor me, daar heb ik geen last van, daar hoef ik niks mee. Ik krijg er pas last van zodra ik naar de linkerbaan zou willen), dan moet ik daarvoor of naar de linker rijbaan, of naar de vluchtstrook. Omdat de vraag expliciet 'rechts' zegt, valt de linker rijbaan al af, blijft de vluchtstrook over. Mag ik over de vluchtstrook? Nee. Mag ik daar de auto die recht voor mij rijdt dus rechts in gaan halen over de vluchtstrook? Nee. Klaar.

"*bzzt* Fout" roept het CBR dan; ons gedachtenproces is compleet anders en je hebt dat maar te volgen; ondanks dat je compleet gelijk hebt in jouw gedachtenproces is dat niet wat wij bedoelden en ga je dus zakken als je bij meer dan X vragen nog zo gelijk kunt hebben maar het anders interpreteert dan dat wij dat doen.

Dus, nogmaals: Je moet doorhebben hoe het CBR denkt zodat je de vraag kunt snappen; daarna moet je je pas een keer om het antwoord gaan bekommeren.

Je kunt het nog over mijn definities van inhalen en voorbij rijden hebben; dat is een hele andere discussie. Niet als bron ten behoeve van de juistheid maar vooral om aan te geven dat er meer mensen zo denken: klik :)
theHoff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:57:
Klinkt inderdaad een stuk logischer.
Ik heb nooit beweerd dat het CBR logisch is... Sterker nog, er zitten (ook tussen de examenvragen) af en toe hele onlogische dingen in die dan dus een no-brainer worden, of daardoor, zoals bij dit voorbeeld, voor sommige mensen juist niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 12-10-2011 12:24 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• theHoff
  • Niet online
Paul schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:22:
Ben ik echt zo onduidelijk of willen jullie het niet snappen?

Jullie typen namelijk echt hetzelfde als ik 8)7 Nee je mag niet over de vluchtstrook. Als ik rechts in wil gaan halen (wat bij mij toch echt een actieve actie associeert ondanks dat dat het CBR wat bij mij passief 'voorbij rijden' heet er ook onder schaart), of anders geschreven: Als ik de auto die voor me rijdt voorbij wil, en in die situatie is de auto voor me de auto _VÓÓR_ me, niet de auto schuin links van me (dat is geen partij voor me, daar heb ik geen last van, daar hoef ik niks mee. Ik krijg er pas last van zodra ik naar de linkerbaan zou willen), dan moet ik daarvoor of naar de linker rijbaan, of naar de vluchtstrook. Omdat de vraag expliciet 'rechts' zegt, valt de linker rijbaan al af, blijft de vluchtstrook over. Mag ik over de vluchtstrook? Nee. Mag ik daar de auto die recht voor mij rijdt dus rechts in gaan halen over de vluchtstrook? Nee. Klaar.

"*bzzt* Fout" roept het CBR dan; ons gedachtenproces is compleet anders en je hebt dat maar te volgen; ondanks dat je compleet gelijk hebt in jouw gedachtenproces is dat niet wat wij bedoelden en ga je dus zakken als je bij meer dan X vragen nog zo gelijk kunt hebben maar het anders interpreteert dan dat wij dat doen.

Dus, nogmaals: Je moet doorhebben hoe het CBR denkt zodat je de vraag kunt snappen; daarna moet je je pas een keer om het antwoord gaan bekommeren.

Je kunt het nog over mijn definities van inhalen en voorbij rijden hebben; dat is een hele andere discussie. Niet als bron ten behoeve van de juistheid maar vooral om aan te geven dat er meer mensen zo denken: klik :)
[...]
Ik heb nooit beweerd dat het CBR logisch is... Sterker nog, er zitten (ook tussen de examenvragen) af en toe hele onlogische dingen in die dan dus een no-brainer worden, of daardoor, zoals bij dit voorbeeld, voor sommige mensen juist niet.
Ik wil het wel snappen, maar ik snap je niet. De vluchtstrook is geen rijbaan en dus mag je er niet op rijden. in dat geval doet deze dus niet mee met hele beoordelen van de situatie en de vraag. Daar komt de verwarring vandaan denk ik.

• Paul
theHoff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:41:
Ik wil het wel snappen, maar ik snap je niet. De vluchtstrook is geen rijbaan en dus mag je er niet op rijden.
...en dus mag je er niet over inhalen, en dus mag je op die foto niet (actief) in(gaan)halen.
in dat geval doet deze dus niet mee met hele beoordelen van de situatie en de vraag
Foto's genoeg van provinciale wegen met doorgetrokken strepen en de vraag: "U wilt hier inhalen, mag dat?". Moet ik de weghelft van de tegenligger dan ook niet meenemen in het beoordelen van de situatie en de vraag? Daar mag je ook niet op rijden... :)

In principe moet je alles meenemen wat er op de foto staat, het zijn speciaal gefabriceerde foto's waar niks op staat dat ze er niet op willen hebben en alles dat ze er wel op willen. Fietst er iemand in de foto dan is die fietser belangrijk voor de vraag. Als je dan een foto krijgt waarbij 1/3e van het beeld wordt gevuld door een lege vluchtstrook, tja :P

Maar goed, jouw gedachtegang komt dus meer overeen met die van het CBR dan de mijne :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Unipuma
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04-2021
Bij files, bij opstel stroken voor verkeerslichten en bijvoorbeeld ook op uitvoegstroken is het toegestaan om rechts in te halen.

De situatie die je schetste, daar wordt bedoelt: Je bevind je op de rechter rijstrook (daar waar de motor is afgebeeld), en je haalt auto's op de linker rijstrook in. Dat mag dus, in een file situatie.
Of iets inhalen is wordt niet bepaald door het aantal voertuigen dat ergens rijdt (dus in dit geval in een file), maar het feit dat je aan een ander voertuig in dezelfde rijrichting voorbij gaat.

Overigens, uit veiligheid is het, zeker aan het begin (achterkant) van de file aan te bevelen om tussen de twee meest linkse banen tussen de auto's te gaan rijden. Dit om te voorkomen dat een slaper vol achter op de file (en dus op jou) knalt.

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• Paul
...inderdaad :> Ik probeer juist anderen te waarschuwen niet in soortgelijke valkuilen te trappen; neem de vragen die gesteld worden zo letterlijk mogelijk :)

Fijn, regen.. Mijn motorpak is ondertussen 8 jaar oud :P Eens kijken hoe nat ik thuis aankom straks :+

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 12-10-2011 15:25 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Unipuma schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:20:
Bij files, bij opstel stroken voor verkeerslichten en bijvoorbeeld ook op uitvoegstroken is het toegestaan om rechts in te halen.

De situatie die je schetste, daar wordt bedoelt: Je bevind je op de rechter rijstrook (daar waar de motor is afgebeeld), en je haalt auto's op de linker rijstrook in. Dat mag dus, in een file situatie.
Of iets inhalen is wordt niet bepaald door het aantal voertuigen dat ergens rijdt (dus in dit geval in een file), maar het feit dat je aan een ander voertuig in dezelfde rijrichting voorbij gaat.

Overigens, uit veiligheid is het, zeker aan het begin (achterkant) van de file aan te bevelen om tussen de twee meest linkse banen tussen de auto's te gaan rijden. Dit om te voorkomen dat een slaper vol achter op de file (en dus op jou) knalt.
In die gevallen heb je het wel over een blokmarkering. Dan mag je inderdaad rechts voorbij rijden. Wat niet mag is de uitvoegstrook op gaan, rechts inhalen, en dan weer terug de doorgaande rijbaan op.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Even offtopic hoor, maar mijn handschoenen waren nat geworden vanochtend. En dat vind ik heel vervelend, dus heb ik even wat verzonnen om ze weer droog te maken. Wat vinden jullie, patenteren of toch maar niet?

Handschoenen drogen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Marc Rademaker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:38:
Even offtopic hoor, maar mijn handschoenen waren nat geworden vanochtend. En dat vind ik heel vervelend, dus heb ik even wat verzonnen om ze weer droog te maken. Wat vinden jullie, patenteren of toch maar niet?

[afbeelding]
Helaasch: Afbeeldingslocatie: http://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000001/3PW102044.jpg
Shock Doctor Power Dry Blower & Attachment Kit
Directs ionized, ozonated heated air through Power Dry bags or blower attachments to quickly dry, deodorize and kill potentially harmful bacteria in your wet and sweaty riding gear. Must have protection for you and your gear!

3-Piece Kit includes High Output Blower w/Base (3PW102040US), Shock Doctor Dual Port Attachment (3PW102042) and Shock Doctor Octopus Attachment (3PW102041)
Ik denk dan weer niet dat er videokaarten in zitten...

[ Voor 28% gewijzigd door ROFLASTC op 12-10-2011 15:42 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• theHoff
  • Niet online
Misschien combineren met waterkoeling?

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Handschoenen zijn ook bij mij de eersten die het opgeven :(
De rest (broek/jas/laarzen) blijft redelijk droog wel.

iRacing Profiel

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
lidl handschoenen blijven wel droog..... als je je motorjasmouw tenminste correct doet

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
theHoff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:41:
[...]

Ik wil het wel snappen, maar ik snap je niet. De vluchtstrook is geen rijbaan en dus mag je er niet op rijden. in dat geval doet deze dus niet mee met hele beoordelen van de situatie en de vraag. Daar komt de verwarring vandaan denk ik.
Correct. De vraag van het CBR bedoelde: Als je op de rechterbaan rijdt.. mag je dan onder het rijden op DIEZELFDE baan de linkerbaan inhalen. Antwoord: ja... want er is file.. met 100 km/uur mag het niet ter vergelijking.

Wat je ook kan lezen is: als je op de rechterbaan rijdt.. mag je dan over de vluchtstrook inhalen. Antwoord: nee natuurlijk niet... maar zo kan je de vraag ook lezen...

En zo zit het CBR examen vol met compleet onlogische vragen of vragen die op meerdere manieren te interpreteren zijn door gebrek aan leestekens en bijzinnen.

Ook leuk: Vragen die in het antwoord van iets uitgaan wat niet op de situatie zichtbaar is. Een vraag die ik had in een proefexamen:
Foto met 80 km weg. Vraag: [vul iets in]. Antwoord: Nee, Op een weg met bomen is het niet verstandig om etc....

en dat terwijl de foto geen enkele boom bevatte :P

UNOX: The worst operating system

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
die van jou doet t tenminste...

gister eindelijk tijd mn bord weer in te bouwen, alles werkt op 1 kaart (van de tri fire) na (en weer 8GB ipv 12)
kaart eruit en er weer in, en nu doet dat hele takkeding niks meer...

die 990X heeft in ruim een half jaar tijd dat ik m heb misschien een maandje gedraaid.. lekkere investering :(

Ohja.. alles is watergekoeld , voor de slimmerik die zegt ff een kaartje druit te frutten en er weer in en het probleem is opgelost...
alle kaarten druit, zelfde probleem,
alles erin, geen beeld, geen biep.

daar staat je pc twv een deftige motor/dikke vakantie....
Zodra t kan stap ik weer terug naar AMD, die bleef bij mij tenminste WEL altijd draaien :+

zo... frustratie geuit

Oh nog ontopic: sta dr versteld van wat die Angel ST's aankunnen kwa regen/gladheid... kon aardig plat met die bandjes (wilde per se iemand inhalen in een buitenbocht (wel schone boxer nodig gehad :+ )

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:36:
die van jou doet t tenminste...

gister eindelijk tijd mn bord weer in te bouwen, alles werkt op 1 kaart (van de tri fire) na (en weer 8GB ipv 12)
kaart eruit en er weer in, en nu doet dat hele takkeding niks meer...

die 990X heeft in ruim een half jaar tijd dat ik m heb misschien een maandje gedraaid.. lekkere investering :(

Ohja.. alles is watergekoeld , voor de slimmerik die zegt ff een kaartje druit te frutten en er weer in en het probleem is opgelost...
alle kaarten druit, zelfde probleem,
alles erin, geen beeld, geen biep.

daar staat je pc twv een deftige motor/dikke vakantie....
Zodra t kan stap ik weer terug naar AMD, die bleef bij mij tenminste WEL altijd draaien :+

zo... frustratie geuit

Oh nog ontopic: sta dr versteld van wat die Angel ST's aankunnen kwa regen/gladheid... kon aardig plat met die bandjes (wilde per se iemand inhalen in een buitenbocht (wel schone boxer nodig gehad :+ )
zon geval heb ik hier nog staan met een amd x2 erin _O- blijf het een wonder vinden dat ik het 7 jaar met dat wrak uitgehouden heb _O- spontane vastlopers en alles al gechekt _O- nu maar opgelost door een nieuwe pc te kopen d:)b en die was goedkoper dan me 1e motor :Y

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:17

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou, zaterdag komt er iemand voor mijn motor... Als ze bevalt neemt hij ze meteen mee, en ben ik voor het eerst in 18 jaar dagelijks rijden motorloos....

Ach ja, we zullen zien, ik hoop dat de koop doorgaat, ik zal ze missen, maar heb vrede met m'n beslissing om te stoppen met rijden ;w

Making an ass of myself since the 70's

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:44

_Apache_

For life.

Het ziet er naar uit dat ik het rijden weer ga oppakken. Ben verhuist en kwam daardoor heel dicht bij werk te wonen, maar de opdracht ga ik beëindigen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:41:
[...]

Helaasch: [afbeelding]

[...]

Ik denk dan weer niet dat er videokaarten in zitten...
Ik steek m'n handschoenen hier gewoon in m'n combi-oven op de 3D-heteluchtstand op 40° :p

Mag je gerust mee lachen, maar het werkt perfect, al is het niet goed voor leer :+

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 12-10-2011 22:33 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Marc Rademaker
@Decoy, die van mij? Dat is op kantoor he :P Verwarming hebben we niet (wel een brakke airco), dus moest ik zo mijn handschoenen maar te drogen leggen... Welke idioot koopt er trouwens een 990X, no offense :P Waste of money man...

@Shaggy, je gaat der missen! Als je uiteindelijk maar geen motorscooter koopt...

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Marc Rademaker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:19:

@Shaggy, je gaat der missen! Als je uiteindelijk maar geen motorscooter koopt...
dat weet ik zeker.... Maar een motorscooter... ehhmmm.. nee... Zo erg is het nu ook weer niet... Heb wel een Tomos 2 speed snorfiets voor op regenachtige/besneeuwde dagen ipv de trapfiets.. telt dat ook haha ;)

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
@shaggy : sterkte de komende tijd ;)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

charrel schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:09:
[...]

Zoek je echt een endurootje? Ik heb evt. nog een suzuki drz400e met 440cc kit in de aanbieding, van de week is onze kleine geboren en ik hou het voorlopig weer even alleen bij op de weg rijden.
Hoef je iig minder te sleuten dan bij oudere een lc4 ... je hebt alleen wat vermogen minder.
Hoe oud is ie en wat moet hij kosten?
zoek stiekem nog een Crosser om een Super Motard achtig iets van te maken..

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 21:29
En ik heb sinds gisteren weer een andere brommer :)

M'n K100 ingeruild voor een K75. Soepeler, zuiniger, comfortabeler!

Afbeeldingslocatie: http://roflpantoffel.nl/uploadedimages/k75_2.jpg

Alleen nog even poetsen :P. 3e motor in 6 maanden, lekker standvastig!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik wil ook een K75.. zijn er nog punten waar je bijzonder op moet letten bij die motor ?

UNOX: The worst operating system

• Alexji
Korvaag schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:34:
Ik wil ook een K75.. zijn er nog punten waar je bijzonder op moet letten bij die motor ?
Ik maak het mezelf makkelijk :D

http://www.bmwk.nl/webPaginas/aankooptips/aankooptips.htm

Veel van de K'tjes zijn gebruikt als ex-overheidsfiets. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar het is maar net hoe er mee om is gegaan en wat het onderhoud is geweest. Belangrijk is toch wel de staat van de de cardan, deze moet regelmatig gesmeerd worden(K75 wat minder geloof ik), maar die trek je niet zomaar los bij een particulier/dealer.

Ontzettend informatieve site en forum van bmwk.nl. Leuke community, al zitten er wel wat rotte appels(waar niet). Nu al een paar keer meegedaan aan toertochten/weekendjes en laatst de herhalingsdag voor de speciale verrichtingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Alexji op 13-10-2011 14:43 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vandaag toch maar langs de LIDL geweest voor de Acculader, ik kon 'm gewoon niet laten liggen.

Eerder noemde ik al dat de Ultimate Speed een "rebranded" Tronic bleek te zijn, echter zijn dit beide B-merken van dezelfde verdeler: Kompernass.

Nu las ik op Kampeerfora dat het weleens een Ctek zou kunnen zijn, bijvoorbeeld http://www.ctek.nu/nl/nl/chargers/MXS%203.6

Kijk en vergelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_66292_01_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ctek.nu/Image/XLarge/Archive/Product/MXS%203.6_2.jpg

20*350ZO45°

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vanmorgen ging ik voor het eerst op de motor eens naar het werk. De aanleiding was eigenlijk omdat ik straks nog naar kantoor moet, waar vandaag geen parkeerplekken vrij zijn. Maar stiekem vind ik het ook wel leuk om met de motor te gaan werken. Het was dus praktisch ook de eerste keer voor mij dat ik in het donker reed.

Ten eerste viel me op hoeveel automobilisten er knipperen omdat ze vinden dat ik grootlicht op heb staan. Ik heb het nog eens gecontroleerd door te kijken wat ik van mijn voorliggers verlicht: de "hoofdlichtbundel" (is dat een woord?) komt tot net boven de nummerplaat van een auto. Ok, met sportief optrekken komt dit natuurlijk iets hoger, maar dat was vandaag sowieso niet aan de orde. Verder schijnt die koplamp inderdaad best veel naar boven, maar dat is niet de hoofdlichtbundel. Ik zie dus geen mogelijkheid om dat op te lossen. Toch kan ik grootlicht van een vrachtwagen NIET waarderen. :/

Ten tweede wil ik een tanktas; een rugzak vind ik maar niets. Er zaten overigens geen harde of zware dingen in die rugzak, alleen wat boterhammen eigenlijk.

Ten derde is een beslaand vizier niet leuk. Beslagen spiegels ook niet trouwens, als je op de Autobahn rijdt en de auto's dus regelmatig langs willen als je maar 170 rijdt. 8)7

En het was koud. Mijn pak hield me, zelfs nog zonder voering, warm genoeg, maar ik kreeg wel koude vingertoppen. In plaats van de voering had ik vandaag een fleece-vest aangetrokken zodat ik dat vanmiddag als het wat warmer is uit kan laten.

Kortom; lekker bikkelen, and I like it. :P

• Widow
  • Laatst online: 29-01 14:46
Is het je vizier dat beslaat, of je bril? Als het echt je vizer is, kan je er er een pinlock vizier op zetten. Als het je bril is, heb je gewoon meer ventilatie in je helm nodig.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, ik heb geen bril. Wel een vizier wat geschikt is voor pinlock. :) Dit was alleen de eerste echt irritante ervaring met een beslaand vizier, omdat het nu gewoon kouder was dan ik tot nu toe heb gereden.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Haha, ik heb juist vandaag bedacht dat dit de laatste dag was dat ik met de motor naar kantoor ga dit jaar :P Bikkelen is leuk maar dat heb ik van de zomer al genoeg gedaan door de regen.
Voornaamste probleem is dat ik op mijn naked nogal in de wind zit met mijn handen, en ik geen verwarmde handschoenen of handvatten heb. Ook al is het maar 45 minuten naar kantoor, toch was vandaag al iets te koud voor comfort.
Met andere woorden, als het langer duurt dan een minuut om mijn oordopjes uit mijn oren te krijgen vanwege geen gevoel in mijn vingers is de grens bereikt :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• MailMan
  • Laatst online: 29-01 07:31
Ik ga proberen deze winter zo lang mogelijk door te rijden van m'n huis in Amsterdam Oost naar de TU Delft. Moet wel zeggen dat ik nu al een beetje tegen het filerijden in het donker opkijk. Ik vertrouw mezelf wel, maar het lijkt me voor automobilisten erg moeilijk om me goed waar te nemen.
En de kou? Ach, gewoon handen even bij het motorblok houden of desnoods verwarmde handschoenen kopen.

• DinX

DinX

Motormuis

MailMan schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:48:
Ik ga proberen deze winter zo lang mogelijk door te rijden van m'n huis in Amsterdam Oost naar de TU Delft. Moet wel zeggen dat ik nu al een beetje tegen het filerijden in het donker opkijk. Ik vertrouw mezelf wel, maar het lijkt me voor automobilisten erg moeilijk om me goed waar te nemen.
En de kou? Ach, gewoon handen even bij het motorblok houden of desnoods verwarmde handschoenen kopen.
Ik vind dat ik sneller opval in het donker dan wanneer het licht is
JanPedaal schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:40:
Haha, ik heb juist vandaag bedacht dat dit de laatste dag was dat ik met de motor naar kantoor ga dit jaar :P Bikkelen is leuk maar dat heb ik van de zomer al genoeg gedaan door de regen.
Voornaamste probleem is dat ik op mijn naked nogal in de wind zit met mijn handen, en ik geen verwarmde handschoenen of handvatten heb. Ook al is het maar 45 minuten naar kantoor, toch was vandaag al iets te koud voor comfort.
Met andere woorden, als het langer duurt dan een minuut om mijn oordopjes uit mijn oren te krijgen vanwege geen gevoel in mijn vingers is de grens bereikt :)
Gewoon verwarmde handschoenen kopen. 175€ met draad, 275€ op batterijen en levenslange garantie op het electrische gedeelte bij Gerbing.

[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 14-10-2011 09:00 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zodra er echt nachtvorst komt, en dus kans op gladheid, ga ik ook met de auto hoor.

• DECOY88
(overleden)
ik rij gewoon door d:)b word het rijden eindelijk weer een beetje spannend :Y

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Spanning is wel leuk en aardig, maar ik moet naar Duitsland. Winterbanden voor de auto vind ik al prijzig zat, laat staan ook nog eens voor de motor.

Daarnaast hoort spanning op het circuit thuis, niet op de openbare weg.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:23:
Daarnaast hoort spanning op het circuit thuis, niet op de openbare weg.
Dat maak ik zelf wel uit.

Makerij Hofman

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is je goed recht. En wat mij betreft kap ik die discussie daarmee ook direct af.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

-tom-562

Oliesjeik

Ik had me gisteravond ook voorgenomen om me de motor te gaan vanochtend. Maar toen ik vanochtend ff het balkon opstapte heb ik toch maar besloten om met de auto te gaan :P het is mij te frisjes, ik heb alleen normale leren Alpinestars handschoenen, zonder voering o.i.d. :P Toen het laatst 20 graden in de middag was vond ik het 's ochtends al erg koud aan m'n handen :P

Vaak bu'j te bang!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Het was inderdaad frisjes vanmorgen. Maar dat valt in het niet bij die zon die zo gruwelijk laag staat. En de helft van mijn woonwerkrit (totaal toch 50km) staat-ie recht voor me....

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50

KroeT

[...]

De helft van mijn woonwerkrit (45 km :P) staat de zon recht op mijn rug. En dat is tijdens het door de files rijden ook niet alles, al die mensen met nog half beslagen zijramen en mistige oogjes door het koffiegebrek zien in hun spiegeltjes alleen de zon. Ik val dan niet zo erg meer op. Gelukkig was ik vroeg vandaag (brrrrr, lang leve de hvv) en was het donker. Ik slinger vaak tussen de twee banen file op de A7 door zodat mijn xenon lekker knippert. Het werkt echt opvallend goed, als ik stilletjes rechtdoor rijd gaat er zo nu en dan een auto actief aan de kant. Als ik lekker slinger zie ik veel meer auto's angstig opzij duiken. Nu hoeft dat van mij niet per se, maar als zij me zien dan zien de slaperige baanwisselaars me vast ook sneller.

Overigens: CBR-vraag van destijds was als volgt. U stopt voor deze brug die net open gaat. Moet u uw motor uitschakelen?

Mijn redenatie is als volgt: ik moet niets. Nergens in de wegenverkeerswet of in andere wetgeving staat dat ik verplicht ben om de motor uit te schakelen wanneer ik langer dan x minuten stilsta. Dat het verstandiger is voor milieu en wellicht motor is een tweede, maar ik MOET niets. Het CBR vond van wel, als iets verstandig is dan moet het en als iets onverstandig is is het verboden. Als je daar rekening mee houdt en geen koppige lul probeert te zijn haal je zo'n examen met gemak. Ik heb bij drie van dat soort vragen koppig gedaan en ondanks dat heb ik het gehaald toen.

Peace is not simply the absence of war.

• Widow
KroeT schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:01:
Overigens: CBR-vraag van destijds was als volgt. U stopt voor deze brug die net open gaat. Moet u uw motor uitschakelen?

Mijn redenatie is als volgt: ik moet niets. Nergens in de wegenverkeerswet of in andere wetgeving staat dat ik verplicht ben om de motor uit te schakelen wanneer ik langer dan x minuten stilsta. Dat het verstandiger is voor milieu en wellicht motor is een tweede, maar ik MOET niets. Het CBR vond van wel, als iets verstandig is dan moet het en als iets onverstandig is is het verboden. Als je daar rekening mee houdt en geen koppige lul probeert te zijn haal je zo'n examen met gemak. Ik heb bij drie van dat soort vragen koppig gedaan en ondanks dat heb ik het gehaald toen.
amen to that :P

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Alexji schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

Ik maak het mezelf makkelijk :D

http://www.bmwk.nl/webPaginas/aankooptips/aankooptips.htm

Veel van de K'tjes zijn gebruikt als ex-overheidsfiets. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar het is maar net hoe er mee om is gegaan en wat het onderhoud is geweest. Belangrijk is toch wel de staat van de de cardan, deze moet regelmatig gesmeerd worden(K75 wat minder geloof ik), maar die trek je niet zomaar los bij een particulier/dealer.

Ontzettend informatieve site en forum van bmwk.nl. Leuke community, al zitten er wel wat rotte appels(waar niet). Nu al een paar keer meegedaan aan toertochten/weekendjes en laatst de herhalingsdag voor de speciale verrichtingen.
ook/juist de K75 (monolever) heeft behoefte aan het smeren van de spiebanen. Ander aandachtspunt: lekkage aan de olie/waterpomp; dat is een echte K kwaal. Verder: de jongste K75 is ondertussen dik 15 jaar oud. Dat betekend dat ze "ouderdomskwaaltjes" kunnen hebben, niet zozeer K problemen, maar oude fiets problemen: denk aan poreuze rubbers en haperende elektra. Er valt prima aan te sleutelen en de onderdelen zijn gebruikt prima te vinden en nieuw nog gewoon te bestellen.

Wise enough to play the fool

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Laatst ook nog eens een van de laatste ritjes gemaakt met de VX, erg leuk!
Naar het einde toe begon het nog wat te regenen, en mijn achterband heeft al niet erg veel profiel meer.
Dus -> in elke bocht extra veel gas geven zodat je je achterband voelt wegglijden. Yeah! :)

Laatst kennis gezien met een Aprilia Dorsoduro 750. Mmmm!
Ik denk dat ik eindelijk besef dat ik eigenlijk in mijn hart een supermotard liefhebber ben!

[ Voor 3% gewijzigd door DieterVDW op 14-10-2011 13:44 ]

• Tylen
  • Laatst online: 20:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SuperMotard rules ;) Lekker spelen voor relatief weinig geld :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n Dorsoduro 750 is idd echt kicken. Die zou ik best willen hebben, alleen budgetair nog net iets te duur... Zijn er eigenlijk goedkopere alternatieven voor een Dorsoduro (dus een 2-cilinder SM achtig iets)? Ik kon zo niks bedenken. Ja, een Aprilia Shiver, alleen is dat weer minder SM, maar wel een speelfiets lijkt mij

Vaak bu'j te bang!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vandaag mijn eerste AVD les, lekker veel bochtige weggetjes gescheurd. Bij "straatje keren" bijna onderuit over een kluit op 1 of ander boerenland weggetje.

Moest mijn CBF500 inruilen voor een CBF600 met 3DKM op de teller. Volgende les maar gewoon weer op de 500, want deze reed echt niet lekker.

Wat me vooral irriteerde is de terugval van vermogen bij het gas loslaten. Had het gevoel dat de 600 me dan over het stuur wilde mieteren.

20*350ZO45°

• Oguz286
En ook mijn AVD is binnen :)

• FitTiv
  • Laatst online: 19:09
Gefeliciteerd! :)

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:54
Gefeliciteerd!
Gelukkig afgelopen donderdag wel geslaagd. Nu 3 fouten. :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens... prima rijweer vandaag. Nog ff naar Leiden en zon ladertje gehaald bij de lidl. Ziet er best netjes uit.
Als de 1802 uit de winterstalling komt vertel ik of ie goed is... :+

Wise enough to play the fool

• FitTiv
  • Laatst online: 19:09
AXA ART4 kettingslot in de aanbieding @ ibood.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:38

steveman

Comfortabel ten onder

Dat maakt helaas de agent met een bonnenboekje uit :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

steveman schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:32:
[...]

Dat maakt helaas de agent met een bonnenboekje uit :(
Binnen de grenzen van de wet kan ik het gelukkig spannend maken voor mijzelf.

[ Voor 19% gewijzigd door komkommer op 15-10-2011 00:43 ]

Makerij Hofman

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dus jij kunt boete aangaande een overtreding art.5 RVV 1994 incl. aanvullingen volledig logisch beredeneren en ten alle tijden verklaren?

edit:
Ik niet meer. Een maand geleden weer een art.5 gekregen omdat ik een oprit naar de snelweg met 120Km/h nam terwijl het bord G-01 al aan 't begin van de oprit staat. Er was verder nérgens verkeer op de betreffende oprit en het verkeer op de snelweg reed ook normaal aan de snelheid.

[ Voor 91% gewijzigd door Will_M op 15-10-2011 01:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Exigence
  • Laatst online: 20:08

Exigence

dnkroz

Was er toevallig geen knie in het spel? :P

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:17:
edit:
Ik niet meer. Een maand geleden weer een art.5 gekregen omdat ik een oprit naar de snelweg met 120Km/h nam terwijl het bord G-01 al aan 't begin van de oprit staat. Er was verder nérgens verkeer op de betreffende oprit en het verkeer op de snelweg reed ook normaal aan de snelheid.
Wat was daar de redenatie dan?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Op MF was ook iemand die een artikel 5 kreeg, de agent had als reden dat hij te plat door de bocht ging (geen knee-down in het spel).. :S

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Exigence schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:30:
Was er toevallig geen knie in het spel? :P
Nope, ik houd m'n knee-sliders liever heel :+
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

Wat was daar de redenatie dan?
Redenatie erachter was dat ik mezelf in gevaar aan 't brengen was doordat ik met een te hoge snelheid te plat door de bocht ging en dat dat er toe zou kunnen lijden dat ik de controle over m'n fiets kwijt kon raken.

Ging over deze oprit naar de A2 uit ..... :?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

zo, motor is verkocht.

Nog iemand interesse in een hele mooie lederen combi?

http://www.motor-forum.nl...mbi-in-nieuwstaatgr-.html

• Exigence

Exigence

dnkroz

shaggy8675 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:51:
zo, motor is verkocht.

Nog iemand interesse in een hele mooie lederen combi?

http://www.motor-forum.nl...mbi-in-nieuwstaatgr-.html
Geen interesse in je combi want ik ben al voorzien, maar waarom stop je voorlopig met motorrijden als ik vragen mag?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Exigence schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:56:
[...]

Geen interesse in je combi want ik ben al voorzien, maar waarom stop je voorlopig met motorrijden als ik vragen mag?
Om verschillende redenen.

Heb er na 18 jaar dagelijks rijden gewoon weinig tot geen plezier meer in. Heb in die jaren al een aantal mensen moeten begeleiden naar hun laatste rustplaats op de motor, en in mijn regio is vlot rijden gewoon bijna nergens meer mogelijk.
En dan is er nog het praktische. De laatste tijd stap ik 99 van de 100 keer op de fiets naar m'n werk, en met heel slecht weer pak ik een snorfiets. Ik rijdt sinds enige jaren geleden een operatie niet meer voor mijn plezier en deed alleen nog wat woon/werk en dingen als op en neer naar de sportschool. Is gewoon zonde om een motor te laten verstoffen in de schuur maar wel te betalen voor verzekering en wegenbelasting etc.

En dan zijn er nog de zaken als mijn gezin, wat ouder geworden ( nee, ben niet bejaard ;) ) en andere interesses. Ik kan het geld hard gebruiken voor investeren in nieuwe fotoapparatuur, dus tsja... Keuzes maken.

Ik heb altijd met plezier gereden tot een aantal jaren terug, daarna steeds minder. Ik denk dat dit een juiste beslissing is geweest, geen makkelijke, maar wel een goede. Ik heb in heel die 18 jaar dat ik aan het verkeer deelneem altijd de wielen onder gehad en geen brokken gemaakt.
Denk dat ik een mooie tijd heb gehad zo. Wie weet als straks m'n dochter op zichzelf woont, of als ik met pensioen ben of zo... haha, we zullen het zien ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je er geen plezier meer aan beleeft en bijna niet meer rijd is het inderdaad zonde van het geld en is het de juiste keuze. Als het toch weer gaat kriebelen kan je altijd weer een motor kopen. Als ik het rijden niet meer leuk zou vinden en de motor alleen maar in de garage staat, zou ik de boel ook verkopen en ermee stoppen.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 17:34

Mud

Mooi gesproken shaggy8675 :)

• Widow
En dat was het laatste motorritje dit jaar :w kreeg mn banden vanochtend niet eens fatsoenlijk warmgereden, dus ik vind het wel mooi zo.

• PilatuS
  • Niet online
Widow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:02:
En dat was het laatste motorritje dit jaar :w kreeg mn banden vanochtend niet eens fatsoenlijk warmgereden, dus ik vind het wel mooi zo.
Ook ik ben er helaas voor dit seizoen klaar mee. Ik heb nu alleen nog een pak van leer en dat is veel te koud met deze temps. En inderdaad de banden niet meer goed warm krijgen is ook niet lekker rijden.

Vorige week de motor helemaal schoongemaakt en de tank tot de nok toe vol gedaan. Gisteren de accu er uit gehaald en die hangt nu aan de optimate. Gisteren ook de motor netjes in de garage gezet met een hoop dekens er overheen.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:11:
Redenatie erachter was dat ik mezelf in gevaar aan 't brengen was doordat ik met een te hoge snelheid te plat door de bocht ging en dat dat er toe zou kunnen lijden dat ik de controle over m'n fiets kwijt kon raken.
Dat wordt een gang naar de rechter dan. Kunnen, moeten en zouden lijken mij niet het werkterrein van de gemiddelde diender. Dat een vriend van mij een art. 5 kreeg omdat er iemand op z'n dak lag is wat anders, maar dit klinkt niet echt hetzelfde.

• Widow
PilatuS schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

Ook ik ben er helaas voor dit seizoen klaar mee. Ik heb nu alleen nog een pak van leer en dat is veel te koud met deze temps. En inderdaad de banden niet meer goed warm krijgen is ook niet lekker rijden.

Vorige week de motor helemaal schoongemaakt en de tank tot de nok toe vol gedaan. Gisteren de accu er uit gehaald en die hangt nu aan de optimate. Gisteren ook de motor netjes in de garage gezet met een hoop dekens er overheen.
Ik weet nog niet wat ik allemaal ga doen aan mn motor deze winter. Ik ben er eigenlijk wel een beetje op uitgekeken, ik wil iets met OF meer vermogen, OF een motor waar je beter mee kan reizen en ook een beetje offroad mee kan doen. Dat is eigenlijk het enige dat ik mis in mn VFR nu.

Dus of iets supersports achtig, of een R1200GS ofzo. Ik zie wel of er leuke koopjes zijn deze winter :P

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 16-10-2011 15:06 ]

• Alexji
Widow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:02:
Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat je het over "warmrijden" van banden hebt op de openbare weg? Wat ben je aan het doen met die motor?

• DECOY88
(overleden)
beginnen met powersliden dan worden ze snel genoeg warm :+ en hoe kouder de banden hoe leuker het word >:) en hoe langer je banden meegaan *O*

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 16-10-2011 15:18 ]

• PilatuS
  • Niet online
Widow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Ik weet nog niet wat ik allemaal ga doen aan mn motor deze winter. Ik ben er eigenlijk wel een beetje op uitgekeken, ik wil iets met OF meer vermogen, OF een motor waar je beter mee kan reizen en ook een beetje offroad mee kan doen. Dat is eigenlijk het enige dat ik mis in mn VFR nu.

Dus of iets supersports achtig, of een R1200GS ofzo. Ik zie wel of er leuke koopjes zijn deze winter :P
Als je twijfelf tussen een SS of GS heb je denk ik nog wat om over na te denken. Dat ligt nogal uit elkaar :P Volgens mij heb je de VFR ook al best lang, niet zo vreemd dat je dan iets anders wilt. Blijft toch altijd lastig om een goede keuze te maken. Een GS heeft nogal wat goede punten, maar een SS is ook weer erg leuk.

Ik heb er nog over na zitten denken om de SV1000S weg te doen. Ik kan alleen geen motor vinden die ik echt beter zou vinden als wat ik nu al heb. Ik heb maar besloten deze motor nog vrij lang te houden. Volgend jaar komt er Hyperpro vering onder te zitten en stalen remleidingen. Aangezien ik deze motor nog wel een tijd zal houden mogen er ook wel wat upgrades voor komen.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

in nl heb je steeds meer aan een all/offroad. met al die drempels tegenwoordig *O* met een ss moet je dan steeds remmen met all/offroad niet _/-\o_

Bmw r1200gs
Bmw r1150 gs
Bmw r1100 gs
Bmw ?800gs
Ktm 990
Ktm 950
Honda Varadero xl1000
Honda africa twin xrv 750
Yamaha tenere
Yamaha supertenere xtz 1200
Kawasaki Versys
Suzuki V-strom dl 650
Suzuki V-strom dl 1000

dat is al een aardig lijstje van allroad voor straat gebruik tot in de bagger *O*

• DinX

DinX

Motormuis

Nieuw speelgoed geïnstalleerd :Y)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IiRR9vHVaqsD3cCGLR2w8e7I/medium.jpg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:16:
[...]

Dat wordt een gang naar de rechter dan. Kunnen, moeten en zouden lijken mij niet het werkterrein van de gemiddelde diender. Dat een vriend van mij een art. 5 kreeg omdat er iemand op z'n dak lag is wat anders, maar dit klinkt niet echt hetzelfde.
Bezwaarschrift is al ingediend dus ik ga wel zien wat er uit gaat komen. De agenten welke me op de vluchtstrook van de A2 staande hielden vonden het onverantwoord dat ik die bocht met die snelheid nam, zeker omdat van hun wagen (VW Touran) "de banden behoorlijk piepte" met die snelheid in die bocht :X

Heb er ook maar in gezet dat ik het van weinig inzicht vond getuigen dat ze me op de vluchtstrook staande hielden terwijl er 200 meter verder een afrit aanwezig is.

Maar agh... Laatste kwartaal van 't jaar moet en zál d'r op voorhand begrote boetepot wel weer aangevuld moeten worden inverband met een sluitende boekhouding.

• Widow
Alexji schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:14:
[...]

Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat je het over "warmrijden" van banden hebt op de openbare weg? Wat ben je aan het doen met die motor?
Veel succes met koude banden en bochten als het 6 graden is buiten... ook bij straatgebruik moeten banden opwarmen!
PilatuS schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Als je twijfelf tussen een SS of GS heb je denk ik nog wat om over na te denken. Dat ligt nogal uit elkaar :P Volgens mij heb je de VFR ook al best lang, niet zo vreemd dat je dan iets anders wilt. Blijft toch altijd lastig om een goede keuze te maken. Een GS heeft nogal wat goede punten, maar een SS is ook weer erg leuk.

Ik heb er nog over na zitten denken om de SV1000S weg te doen. Ik kan alleen geen motor vinden die ik echt beter zou vinden als wat ik nu al heb. Ik heb maar besloten deze motor nog vrij lang te houden. Volgend jaar komt er Hyperpro vering onder te zitten en stalen remleidingen. Aangezien ik deze motor nog wel een tijd zal houden mogen er ook wel wat upgrades voor komen.
Een SS of allroad ligt idd ver uit elkaar, maar beide heeft zn voordelen: een SS om gewoon lekker hard en plat te kunnen gaan, en een allroad om ver te kunnen gaan. Als ik een SS zou kopen, ga ik zeker circuit rijden, wat opzich leuk is, maar ook een prijzige hobby. Een allroad kan je gewoon overal mee naartoe, plus dat je niet zo idioot veel hoeft te remmen voor die klote drempels die overal uit de grond schieten als paddestoelen. En dat je gewoon over de slechte wegen kan denderen alsof het niets is, dat kan echt niet met de vrij harde vering op mn VFR. Ergens lijkt een SM me ook wel wat, maar dat is weer compleet ruk om mee te reizen. Dus echt makkelijk is het idd niet 8)7

Opzich is de VFR een prima alleskunner (op echt offroad na) maar het is gewoon niet echt spannend meer na 3 jaar.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:27:
[...]

Veel succes met koude banden en bochten als het 6 graden is buiten... ook bij straatgebruik moeten banden opwarmen!

[...]

Een SS of allroad ligt idd ver uit elkaar, maar beide heeft zn voordelen: een SS om gewoon lekker hard en plat te kunnen gaan, en een allroad om ver te kunnen gaan. Als ik een SS zou kopen, ga ik zeker circuit rijden, wat opzich leuk is, maar ook een prijzige hobby. Een allroad kan je gewoon overal mee naartoe, plus dat je niet zo idioot veel hoeft te remmen voor die klote drempels die overal uit de grond schieten als paddestoelen. En dat je gewoon over de slechte wegen kan denderen alsof het niets is, dat kan echt niet met de vrij harde vering op mn VFR. Ergens lijkt een SM me ook wel wat, maar dat is weer compleet ruk om mee te reizen. Dus echt makkelijk is het idd niet 8)7

Opzich is de VFR een prima alleskunner (op echt offroad na) maar het is gewoon niet echt spannend meer na 3 jaar.
plat gaan kan ook met een allroad _/-\o_ kost alleen effe wat meer moeite >:)

• DinX

DinX

Motormuis

DECOY88 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:48:
[...]

plat gaan kan ook met een allroad _/-\o_ kost alleen effe wat meer moeite >:)
Tijdens de gemidddelde Eifelrit zie ik de gemiddelde allroader vlotter door de bochten gaan de de SS-rijders :p

• MailMan
  • Laatst online: 29-01 07:31
Nice, ben benieuwd naar je bevindingen want ik ben van plan zo lang mogelijk door te rijden in de winter. Hoe laat je de kabels lopen? En wat voor een plug zit eraan? Standaard 12V sigaretten ding of kan je ook een BMW plug kiezen?

• DinX

DinX

Motormuis

Kabeltje rechtstreeks op de batterij onder m'n tank door tot aan de rand van m'n zadel. Daar zit een soort stereojack op het uiteinde.

Ze verkopen ook standaard power outlet aansluitingen en BMW plugs.

http://gerbing.eu/nl/producten/12-volt-accessoires

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 16-10-2011 19:53 ]

• DECOY88
(overleden)
MailMan schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:49:
[...]

Nice, ben benieuwd naar je bevindingen want ik ben van plan zo lang mogelijk door te rijden in de winter. Hoe laat je de kabels lopen? En wat voor een plug zit eraan? Standaard 12V sigaretten ding of kan je ook een BMW plug kiezen?
heb ze sinds vorige winter en kan niet meer zonder _/-\o_

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Nice! Zit er ook aan te denken, zeker nu een kant van mn handvatverwarming al kapot is. Het is dus of de verwarming vervangen (zou dan Oxford hotgrips worden, á 70,-) of deze Gerbing's. Die zijn dan wel ruim 2 keer zo duur, maar naar wat ik heb horen zeggen werken ze ook een stuk beter... Het enige dat me vorig jaar echt stoorde tijdens de winter waren namelijk mijn koude handen, verder was het erg goed te doen, ook nog rond het vriespunt.

Is er iets bekend over de levensduur?
In ieder geval levenslange garantie op de verwarmingselementen.

[ Voor 16% gewijzigd door Postman81 op 16-10-2011 21:16 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
DECOY88 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:48:
[...]

in nl heb je steeds meer aan een all/offroad. met al die drempels tegenwoordig *O* met een ss moet je dan steeds remmen met all/offroad niet _/-\o_

Bmw r1200gs
Bmw r1150 gs
Bmw r1100 gs
Bmw ?800gs
Ktm 990
Ktm 950
Honda Varadero xl1000
Honda africa twin xrv 750
Yamaha tenere
Yamaha supertenere xtz 1200
Kawasaki Versys
Suzuki V-strom dl 650
Suzuki V-strom dl 1000

dat is al een aardig lijstje van allroad voor straat gebruik tot in de bagger *O*
Dat zijn toch wel allemaal erg zware fietsen voor echt offroad, voor allroad prima.

• DinX

DinX

Motormuis

Postman81 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:10:
[...]

Nice! Zit er ook aan te denken, zeker nu een kant van mn handvatverwarming al kapot is. Het is dus of de verwarming vervangen (zou dan Oxford hotgrips worden, á 70,-) of deze Gerbing's. Die zijn dan wel ruim 2 keer zo duur, maar naar wat ik heb horen zeggen werken ze ook een stuk beter... Het enige dat me vorig jaar echt stoorde tijdens de winter waren namelijk mijn koude handen, verder was het erg goed te doen, ook nog rond het vriespunt.

Is er iets bekend over de levensduur?
In ieder geval levenslange garantie op de verwarmingselementen.
Gewoon meteen voor verwarmde handschoenen gaan. De jaren dat ik ze gebruikt heb (mijn oude klan handschoenen) kwam ik bij -5° met net geen zwetende handen aan op mijn werk :p

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

HammerT schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:24:
[...]

Dat zijn toch wel allemaal erg zware fietsen voor echt offroad, voor allroad prima.
Dat is maar net wie er op zit. Ik heb toch een lollig weekendje achter de rug, offroad in de ardennen. Ging prrrima en het was in de omgeving van Houffalize. Verder heeft een BMW HP2 ooit (of regelmatig) de Erzberg rodeo gewonnen en waren de KTM 640 en 950 de hele reden dat KTM alles overheersend was in de Dakar.

De Honda XLV/XRV was ooit 700cc (ongv) en had in de Dakar 90PK op minder dan 200kilo. Touratech heeft een KTM 950 als standaard blubberbrommer in een bepaalde compititie. Legio voorbeelden over van offroadrijden met alles van 700cc +/- 200kilo en dikker wat heel goed gaat. Eerlijk gezegd zou ik eerder zeggen dat meer dan 200kilo bepaalt of een fiets niet alles is op zachte ondergrond.

And it goes BRAAAAAPP!

• Marc Rademaker
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:11:
[...]

Nope, ik houd m'n knee-sliders liever heel :+

[...]

Ging over deze oprit naar de A2 uit ..... :?
Hilarisch... Met een auto heb je volgens mij veel sneller het gevoel dat je hard door de bocht gaat, omdat er immers al snel 1500kg de bocht om moet. Ook plak je al snel tegen het raam als je geen fatsoenlijke stoelen hebt.

Op de motor is dat heel anders. Ik pak op- en afritten vrijwel altijd sneller dan met de auto en dat is logisch, als ik zo hard door de bocht zou gaan met een auto is het niet echt prettig voor mij en mn passagiers. Met een motor merk ik daar echter weinig van :P

En ik moet toch iets om die banden een beetje rond te houden ;)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

M14

PilatuS schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Heb op 5nov een afspraak staan bij Hyperpro ;). Verder komen er ook stalen remleidingen op, komende week alle vloeistoffen vervangen, kleppen stellen enz. en het kuipwerk ga ik laten oplappen aangezien ik een paar foutjes heb gemaakt :+.

Moet zeggen dat ik ook een beetje heb zitten dubben. Zou heel graag ruilen met een GSX R1000, maar een 2pitter blijft ook erg gaaf. Een Ducati is een hele goede optie ware het niet dat het geld ontbreekt en ik veel woon-werk verkeer rij ... en dat is doodzonde met zo'n machine.

Voorlopig blijft de SV er in ieder geval nog. Het ding over een paar jaar degraderen naar woon-werk fiets is ook een mogelijkheid en dan toch die GSXR er bij :P.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Exigence

Exigence

dnkroz

Of doe hem weg, koop een Duc voor het weekend en een brik voor doordeweeks :)

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Gisteren de klassieke fout gemaakt. Motor volgeladen hier voor de deur. Sleutel om. Koppeling in. Startknop in. Versnelling omlaag. Gas erop. Koppeling los. Voet aan de grond en mezelf een breuk tillen. Ohja, remschijfslot...

Stond dicht tegen een muur. Paar krassen op rechterbovenkuip, topkoffer en ego maar niets prijzigs. Koffer wou ik toch al spuiten.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hayfork schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 01:22:
Gisteren de klassieke fout gemaakt. Motor volgeladen hier voor de deur. Sleutel om. Koppeling in. Startknop in. Versnelling omlaag. Gas erop. Koppeling los. Voet aan de grond en mezelf een breuk tillen. Ohja, remschijfslot...
Ik rij te weinig (of ik stal 'm te weinig) waardoor het wegrijden echt nog een procedure is: Schijfremslot (want daar zit alarm op, dus kan niet eerst prutsen aan een ander slot), kettingslot, stuurslot, contactslot. Wanneer je dit zo vaak doet kan er natuurlijk weleens insluipen dat je een misser maakt.

Afgelopen maanden zijn in dit topic toch wel 3 mensen voorbij gekomen met ditzelfde "ongelukje". Koop nu allemaal gewoon die "strap", die hoeft maar 1 of 2 euro te kosten.

Verder werd er erg lacherig gedaan een paar topics terug over de Xena XX-series dat het geluid met pur te stoppen is e.d. Maar als je motor van de bok haalt of van zijn zijstandaard is ie meteen al afgegaan.

20*350ZO45°

• Marc Rademaker
Richard schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 06:51:
[...]

Ik rij te weinig (of ik stal 'm te weinig) waardoor het wegrijden echt nog een procedure is: Schijfremslot (want daar zit alarm op, dus kan niet eerst prutsen aan een ander slot), kettingslot, stuurslot, contactslot. Wanneer je dit zo vaak doet kan er natuurlijk weleens insluipen dat je een misser maakt.

Afgelopen maanden zijn in dit topic toch wel 3 mensen voorbij gekomen met ditzelfde "ongelukje". Koop nu allemaal gewoon die "strap", die hoeft maar 1 of 2 euro te kosten.

Verder werd er erg lacherig gedaan een paar topics terug over de Xena XX-series dat het geluid met pur te stoppen is e.d. Maar als je motor van de bok haalt of van zijn zijstandaard is ie meteen al afgegaan.
Ik wilde laatst wegrijden met de strap er nog aan. T was half 5 's ochtends. Ik rolde achteruit, klein stukje van mn voorspatbord afgebroken. Oops...

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

M14 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:26:
[...]

Voorlopig blijft de SV er in ieder geval nog. Het ding over een paar jaar degraderen naar woon-werk fiets is ook een mogelijkheid en dan toch die GSXR er bij :P.
GSXR1000 K1 of K2 is ook al vrij goedkoop. Iets meer als 3k heb je al 1 :)

Asus Zenbook i7 256gb

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb gewoon een schijfremslot met alarm, net zoals Richard. Alleen al rechtzetten maakt je er wel op attent dat het schijfremslot er nog op zit. Het enige risico is dat je je kapot schrikt en de motor alsnog uit je handen laat vallen. :+

Pagina: 1 ... 300 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.