Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 299 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.964 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik zit te twijfelen om een wat oudere KTM LC4 aan te schaffen, o.a. voor de winter ritjes, zelf wat meer leren sleutelen en misschien om in de toekomst wat te gaan offroaden.
Iemand ervaringen met deze motoren?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Xevoo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:09:
Maarja, OV kan hier sowieso niet, dat boerengat waar ik woon komt 1 keer in het uur een buurtbus... dat moet je niet willen :+

Dat is ook de reden dat ik 3 jaar geleden een auto kocht, om daarna over te stappen naar motor en nu een klote keuze te moeten maken. Ik houd van motor rijden, ik vind het echt geweldig en kijk er elke keer naar uit om weer weg te mogen gaan van stage... :+ Maar toch blijft er steeds ergens iets prikken zo van straks staat de motor weer 2 maanden stil en kan ik dus gaan.... fietsen? :') Dat gaat ook gewoon niet
1) koop een practische motor, dus met ruit, evt kuip, handkappen en verwarmde handvaten - of zet die meuk erop als het er niet standaard op zit. En neem iets waar je balans goed is (dus geen buikschuiver) ivm onvermijdelijke wiebelsessies bij glad weer.
2) zorg voor goede kleding - afgelopen winter gedaan met een doorwaaipak. Geen aanrader bij -10 en aanvriezende mist :X. Nu een dikke leren jas 2e hands via Marktplaats. Goede dikke handschoenen (al dan niet verwarmd) zijn ook een pre.
3) ga ervan uit dat je motor smerig wordt van pekel en als je pech hebt ook een uitglijdertje. Koop iets wat daarop berekend is, bijkomend voordeel: lelijke oude motoren zijn goedkoper dus hou je meer over.
4) auto achter de hand hebben is toch wel practisch soms, gebruik het geld wat je bespaart door een lelijke oude motor te kopen om een klein autotje te kopen. Categorie Citroen AX/Nissan Micra/Daihatsu Cuore heb je voor EUR 500 in zelfde oude, lelijke maar werkende toestand. Je kunt daadwerkelijk auto, motor en pak hebben voor EUR 1500 totaal. Nee, dat gaat niet mooi of luxe zijn, maar het werkt wel allemaal.Voordeel van zo'n onderdeurtje is ook dat wegenbelasting nauwelijks meer is dan van een motor. Het boeit niet als je het een maandje niet gebruikt.

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

En aanvullend op 3, een oude / lelijke / praktische :+ motor is veel minder diefstal gevoelig, dus de verzekering kan wat minder zwaar.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

M'n AVD examen heeft eindelijk een datum, 1 november.. Nu ben ik half juni begonnen, maar door mijn vakantie en aansluitend vakantie van de rijschool duurt het lessen langer dan ik had gedacht. Nu heb ik er ongeveer 21 klokuren opzitten, maar bijvoorbeeld nog nooit in de regen gereden (en dat in deze k*tzomer, best een prestatie :P). Nu word ik eigenlijk toch wel een beetje huiverig voor wat het weer voor een invloed gaat hebben. Zo heb ik een lekker fris zomer-textielpakkie met zomerhandschoenen, dat gaat nog best fris worden heb ik zo'n vermoeden :X En zul je dadelijk met m'n AVD zien dat het met bakken uit de lucht komt, of sneeuwt/ijzelt 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 03-10-2011 23:16 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

[quote]UTwizard schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:59:
[...]

Wordt een ZX-6R Ninja uit 1995. Is wel ff heel wat anders dan de lesmotor (F650CS) dus dat wordt heeeeeel voorzichtig rijden die eerste kilometers :P

[...]
O man een scarver :z , wat moeten dat saaie rijlessen geweest zijn.

En bij deze kan ik je al zeggen dat je echt niet zo heel voorzichtig hoeft te rijden met de Ninja.
(word het trouwens die rood met paarse? vind dat toch wel kicke kleurtje)
het vermogen van die racertjes van vroeger zit zo ergens rond de 100PK, en het koppel komt pas op 3 kwart van de toeren echt goed vrij.
daarmee bedoel ik te zeggen dat je prima, heel lekker rustig met die machines kan rijden ( dat laatste kwart van je toeren hoef je namelijk niet perse te gebruiken 8) )
maar ga eerst lekker een paar 8tjes draaien op parkeer terein, zijn je bandjes warm, veel plezier en GAAAAS _/-\o_

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:43
The Legend schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:15:
Nu word ik eigenlijk toch wel een beetje huiverig voor wat het weer voor een invloed gaat hebben. Zo heb ik een lekker fris zomer-textielpakkie met zomerhandschoenen, dat gaat nog best fris worden heb ik zo'n vermoeden :X En zul je dadelijk met m'n AVD zien dat het met bakken uit de lucht komt, of sneeuwt/ijzelt 8)7
Ik heb met mijn zomer-textielpakkie vorig jaar ook met temperaturen rond het vriespunt op mijn quad gezeten, daarbij heb mijn lichaam nooit koud gehad. Mijn handen daarentegen wel, zorg er wel voor dat je echt wel goede winterhandschoenen hebt want dat scheelt een bult. Een keer had ik de vingers zo koud dat ik de koppeling en het gas niet meer goed bedienen, bij ieder stoplicht reed ik volgas weg en trok ik hem uit de veren. De eerste 2 keer is dat leuk, daarna wordt het langzaamaan steeds vervelender :P
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:23:
O man een scarver :z , wat moeten dat saaie rijlessen geweest zijn.

En bij deze kan ik je al zeggen dat je echt niet zo heel voorzichtig hoeft te rijden met de Ninja.
(word het trouwens die rood met paarse? vind dat toch wel kicke kleurtje)
het vermogen van die racertjes van vroeger zit zo ergens rond de 100PK, en het koppel komt pas op 3 kwart van de toeren echt goed vrij.
daarmee bedoel ik te zeggen dat je prima, heel lekker rustig met die machines kan rijden ( dat laatste kwart van je toeren hoef je namelijk niet perse te gebruiken 8) )
maar ga eerst lekker een paar 8tjes draaien op parkeer terein, zijn je bandjes warm, veel plezier en GAAAAS _/-\o_
Scarver inderdaad, ach, ik ben van mezelf niet zo'n -hele- sportieve rijder dus die Scarver voldeed wel :P

De rood met paarse was het waarschijnlijk geworden als ik er zelf een had gekocht, ik had namelijk al een mooie op het oog. De ZX-6R waar ik binnenkort mee ga beginnen is "oud en vertrouwd" groen met wit.

Goed om te weten dat ie verderop pas echt los komt, tot de 7-8k toeren moet zo'n ding dus nog wel redelijk rustig zijn? :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheNameless schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:40:
Ik zit te twijfelen om een wat oudere KTM LC4 aan te schaffen, o.a. voor de winter ritjes, zelf wat meer leren sleutelen en misschien om in de toekomst wat te gaan offroaden.
Iemand ervaringen met deze motoren?
Op www.lc8.org en www.allroadmaniacs.nl kan je veel vinden over dat type. de LC4 is in bepaalde jaren wel geplaagd door gesodemieter maar als je een 2008 uitgave te pakken hebben dan is alles dik in orde.

And it goes BRAAAAAPP!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

UTwizard schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:34:
[...]
Mijn handen daarentegen wel, zorg er wel voor dat je echt wel goede winterhandschoenen hebt want dat scheelt een bult. Een keer had ik de vingers zo koud dat ik de koppeling en het gas niet meer goed bedienen, bij ieder stoplicht reed ik volgas weg en trok ik hem uit de veren. De eerste 2 keer is dat leuk, daarna wordt het langzaamaan steeds vervelender :P
Bij ons hebben ze op de rijschool verwarmde handvatten op de motors. Juist om in de winter dat soort ellende te voorkomen :P

Ik mag over iets meer dan een uurtje richting de rijschool om te vertrekken naar mijn AVB examen. Gisteren nog een laatste oefen les gehad, inmiddels zit ik op +/- 10 uur, om de puntje op de i te zetten. Lijkt allemaal redelijk goed te gaan. De langzame oefeningen blijven klote gaan, het achtje kost ontiegelijk veel moeite, hij lukt wel maar technisch is hij niet perfect, ik kom niet zo lekker uit waardoor de motor gaat bokken. Afschuinen gaat nog niet heel erg van harte.

Maar goed, de rest gaat lekker, nu maar hopen dat de examinator niet mee leest en het achtje me bespaard blijft :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 07:31
.Gertjan. schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:57:
[...]

Bij ons hebben ze op de rijschool verwarmde handvatten op de motors. Juist om in de winter dat soort ellende te voorkomen :P
Met handvatverwarming werd de palm van m'n hand lekker warm, maar de buitenkant alsnog niet.

Zo... ben net met m'n tweede werkdag begonnen in Delft. Elke dag 75km op en neer van en naar Amsterdam. Ik denk dat de A4 toch al snel 1/4e van de tijd een langzaam rijdende file is zeg, pfff. Blij dat ik een motor heb :)
Gelukkig heb de meeste automobilisten al wel de gewoonte om ruimte vrij te maken, dus het rijdt wel lekker door.
Meer mensen die dit traject rijden en kunnen zeggen of het na 9en een stuk rustiger is? Misschien dan eens eerst een uurtje thuiswerken.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

ROFLASTC schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:55:
[...]

Op www.lc8.org en www.allroadmaniacs.nl kan je veel vinden over dat type. de LC4 is in bepaalde jaren wel geplaagd door gesodemieter maar als je een 2008 uitgave te pakken hebben dan is alles dik in orde.
Thanx.

Een 2008 model zal een beetje buiten mijn budget vallen. Zat eerder te denken aan een LC4 uit rond 2002.
Wat ik gelezen heb, kan ik het best voor een 2003 of later gaan, omdat daar de big-end lagers van een betere kwaliteit zijn.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:50
UTwizard schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:34:

[...]

Scarver inderdaad, ach, ik ben van mezelf niet zo'n -hele- sportieve rijder dus die Scarver voldeed wel :P

De rood met paarse was het waarschijnlijk geworden als ik er zelf een had gekocht, ik had namelijk al een mooie op het oog. De ZX-6R waar ik binnenkort mee ga beginnen is "oud en vertrouwd" groen met wit.

Goed om te weten dat ie verderop pas echt los komt, tot de 7-8k toeren moet zo'n ding dus nog wel redelijk rustig zijn? :)
Het is een racer, dus wil je hard van je plek gaan, moet je toeren maken :P

Mijn fiets heeft hetzelfde, maar is geen racer (GSX600F). Tot 6k rpm is hij vrij tam, vanaf 7k rpm iets minder tam en tot 11k rpm rijdt hij lekker mee :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dion_b schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

1) koop een practische motor, dus met ruit, evt kuip, handkappen en verwarmde handvaten - of zet die meuk erop als het er niet standaard op zit. En neem iets waar je balans goed is (dus geen buikschuiver) ivm onvermijdelijke wiebelsessies bij glad weer.
2) zorg voor goede kleding - afgelopen winter gedaan met een doorwaaipak. Geen aanrader bij -10 en aanvriezende mist :X. Nu een dikke leren jas 2e hands via Marktplaats. Goede dikke handschoenen (al dan niet verwarmd) zijn ook een pre.
3) ga ervan uit dat je motor smerig wordt van pekel en als je pech hebt ook een uitglijdertje. Koop iets wat daarop berekend is, bijkomend voordeel: lelijke oude motoren zijn goedkoper dus hou je meer over.
4) auto achter de hand hebben is toch wel practisch soms, gebruik het geld wat je bespaart door een lelijke oude motor te kopen om een klein autotje te kopen. Categorie Citroen AX/Nissan Micra/Daihatsu Cuore heb je voor EUR 500 in zelfde oude, lelijke maar werkende toestand. Je kunt daadwerkelijk auto, motor en pak hebben voor EUR 1500 totaal. Nee, dat gaat niet mooi of luxe zijn, maar het werkt wel allemaal.Voordeel van zo'n onderdeurtje is ook dat wegenbelasting nauwelijks meer is dan van een motor. Het boeit niet als je het een maandje niet gebruikt.
kuip :r 3/4 van de tijd word je schijtziek van de turbulentie :r en de 1/4 dat je erachter kan schuilen voor de regen is hij zo ransig dat je toch niet ziet. _O-

dus ik heb van het voorjaar de dremel erin gezet en heel flink ingekort :Y en toen was het weer lekker rustig aan me hoofd *O* maar nog steeds luider dan mijn gs 500.

*O* en alles wat er niet opzit kan ook niet stuk. *O*

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:43
Beerkeeper schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:45:
[...]

Het is een racer, dus wil je hard van je plek gaan, moet je toeren maken :P

Mijn fiets heeft hetzelfde, maar is geen racer (GSX600F). Tot 6k rpm is hij vrij tam, vanaf 7k rpm iets minder tam en tot 11k rpm rijdt hij lekker mee :+
Duidelijk, uiteindelijk zal ik ook vast een stuk sportiever rijden dan ik op de lesmotor deed, het gaat mij er meer dat er ook daadwerkelijk rustig met de motor gereden kan worden als je dat zou willen :P

Ik heb verhalen gehoord van mensen op racers die standaard in de 2 of 3 wegrijden, omdat ze anders met een wheelie wegrijden bij ieder stoplicht. Is voor mij persoonlijk niet echt wenselijk :P

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Duidelijk, uiteindelijk zal ik ook vast een stuk sportiever rijden dan ik op de lesmotor deed, het gaat mij er meer dat er ook daadwerkelijk rustig met de motor gereden kan worden als je dat zou willen :P

Ik heb verhalen gehoord van mensen op racers die standaard in de 2 of 3 wegrijden, omdat ze anders met een wheelie wegrijden bij ieder stoplicht. Is voor mij persoonlijk niet echt wenselijk :P
2 of 3 wegrijden _O- bij de 60 komt er eindelijk een beetje power in _O-

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Dan hebben die mensen gewoon geen controle over hun rechterhand lijkt me :P

Yamaha MT-09

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:01:
[...]

kuip :r 3/4 van de tijd word je schijtziek van de turbulentie :r en de 1/4 dat je erachter kan schuilen voor de regen is hij zo ransig dat je toch niet ziet. _O-

dus ik heb van het voorjaar de dremel erin gezet en heel flink ingekort :Y en toen was het weer lekker rustig aan me hoofd *O* maar nog steeds luider dan mijn gs 500.

Zelfde gehad met de volle kuip op mijn motor. Die was precies net niet hoog genoeg... Dikke turbulentie en herrie aan m'n kop, behalve als ik plat op de tank lag, maar dat ga ik dus mooi niet doen. Toen de kuip eraf gehaald en gemaakt zoals Suzuki hem bedoeld heeft (met de originele extra lelijke koplamp :*)) en het was meteen 10x stiller.

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:24:
[...]

Zelfde gehad met de volle kuip op mijn motor. Die was precies net niet hoog genoeg... Dikke turbulentie en herrie aan m'n kop, behalve als ik plat op de tank lag, maar dat ga ik dus mooi niet doen. Toen de kuip eraf gehaald en gemaakt zoals Suzuki hem bedoeld heeft (met de originele extra lelijke koplamp :*)) en het was meteen 10x stiller.
heb zelfs een nog grotere ruit opgezet maar werd nog niet beter :N en je keek er ook tegenaan :r

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42

DinX

Motormuis

Wat is het probleem van tegen een ruit aan kijken ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DECOY88
(overleden)
irritant iedere keer dat ding in me gezichtsveld :Y

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50

KroeT

[...]

Ik heb ook het glas in mijn schuifpui hoogst hinderlijk. Ik keek er elke keer tegenaan. Toen ik het glas had verwijderd had ik direct veel helderder zicht richting mijn tuin. Ik had wel wat meer last van wind en regen, maar gelukkig niet meer dat irritante ding in mijn gezichtsveld.

Mijn ruit is bijna zwart... Heb de motor zo gekocht. Ziet er stoer uit, maar ik ben blij dat ik zo immens ben. Ik kijk er dus mooi overheen.

Peace is not simply the absence of war.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

*O* Woei, AVB is binnen. Mocht ook wel na al die moeite :P
Vergalde bij de trage oefeningen de slalom. De eerste ging vrij netjes (vond ik), maar de examinator vond dat de motor behoorlijk bokte. Nou toen maar een 2de keer. Daar kwam ik niet goed uit waardoor ik halverwege een voetje aan de grond moest zetten, et voila een van de trage oefeningen verkloot :(

Stopproeven gingen vrij redelijk, ik kwam met de precisie niet helemaal uit omdat ik schijnbaar iets te langzaam ging, maar de 2de ging beter (weet eigenlijk niet of die geslaagd was, maar hij zei niets).

Vervolgens mocht ik het achtje :'( Gewoon de oefening die ik het meest klote vind... :-( Eerste achtje ging dus al verkeerd waardoor ik de 2de goed moest doen om überhaupt te kunnen slagen. Gelukkig was ik zo gefocust dat ik hem de 2de keer strak door de acht trok. Het verdiende geen schoonheidsprijs, maar hij ging wel goed :P

Zag in mijn ooghoeken de examinator handjes schudden met mijn instructeur dus had al een positief gevoel. Daarna stak hij de hand uit richting mij en feliciteerde mij. Damn wat was ik blij zeg :D Vond de examinator een beetje een zure vent (volgens mij selecteren ze ze daar op) en was zo blij dat ik wel geslaagd ben :P

Nu nog de theorie en op naar het volgende examen :)

Ook stukje snelweg... Man ik dacht dat ik met mijn 92 kilo van de motor geblazen werd _O- Kreeg direct complimentjes dat ik behoorlijk netjes invoegde voor iemand die nooit op de snelweg was geweest :*) Met de autokilometers die ik maak zie ik genoeg om te weten hoe het in ieder geval niet moet :')
Daarnaast heb ik geleerd dat rijden op de snelweg met je vizier open geen aanrader is _O- Anyway, mijn dag kan niet meer stuk *O*

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheNameless schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:38:
[...]

Thanx.

Een 2008 model zal een beetje buiten mijn budget vallen. Zat eerder te denken aan een LC4 uit rond 2002.
Wat ik gelezen heb, kan ik het best voor een 2003 of later gaan, omdat daar de big-end lagers van een betere kwaliteit zijn.
Vergeet de balans as niet. zou wat zijn als je even een drink pauze neemt en de motor er ondertussen vandoor hobbelt.

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
.Gertjan. schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:13:
*O* Woei, AVB is binnen. Mocht ook wel na al die moeite :P

Ook stukje snelweg... Man ik dacht dat ik met mijn 92 kilo van de motor geblazen werd _O- Kreeg direct complimentjes dat ik behoorlijk netjes invoegde voor iemand die nooit op de snelweg was geweest :*) Met de autokilometers die ik maak zie ik genoeg om te weten hoe het in ieder geval niet moet :')
Daarnaast heb ik geleerd dat rijden op de snelweg met je vizier open geen aanrader is _O- Anyway, mijn dag kan niet meer stuk *O*
Gefeliciteerd met je avb d:)b

en aan de snelweg wen je vanzelf. voeg tegenwoordig gewoon met 140 in _O- trek effe wat sneller op. op de ring alkmaar (80km) kijk in op de oprit nog in de bocht of er wat aankomt zo niet stuif ik meteen naar de 100 de linkerbaan op :Y

en ja meestal rij ik ook op de snelweg met me vizier open *O* lekker "frisse" lucht happen :Y

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35586631/IMAG0571.jpg

Bij gebrek aan redelijk weer op mijn vrije dag heb ik de motor maar gepoetst. Was ook wel nodig aan het sopje rechtsonder te zien...

Breekt nu ook nog eens de zon door! Lekker weer viesmaken.

Ook wat meer geel op die plaat vrijgemaakt voor meer stickers

[ Voor 10% gewijzigd door Hayfork op 04-10-2011 14:44 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:34:
[...]

Meer mensen die dit traject rijden en kunnen zeggen of het na 9en een stuk rustiger is? Misschien dan eens eerst een uurtje thuiswerken.
Rij het niet regelmatig, maar wel af en toe en het wordt inderdaad na 9en een stuk minder erg. Dat gezegd, je houdt komende jaar of twee de versmalling bij Leiden. Dat is zelfs midden op de dag een stuk minder :(
[...]

-tom-562 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:24:
[...]

Hebben jullie het nu over kuip of ruit :?

Je zegt kuip maar bedoelt als ik het zo zie ruit. Die zijn idd vaak zat irritant - heb twee verschillende voor m'n K75RT, beide geven evenveel turbulentie rond m'n hoofd, verschil zit rond de schouders.

Kuip is een ander verhaal. Bij snelwegsnelheden en lichte tot middelzware regen kan ik gewoon rijden met motorspijkerbroek zonder extra regenkleding. Pas als het echt neerpist en/of ik er langzaam doorheen moet wordt het nodig vol regenpak aan te doen. Zonder kuip moet je dat niet proberen, dan ben je gelijk doorweekt.

Ook maakt het bij echte kou flink uit als je grotendeels uit de wind zit.

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
V1 originele ruit
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020120.jpg
V2 mra ruit verhoogd en zon flapje erop
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020535.jpg
V3 de zaag door de originele ruit
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1040240.jpg

• DECOY88
(overleden)
Hayfork schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:35:
[afbeelding]

Bij gebrek aan redelijk weer op mijn vrije dag heb ik de motor maar gepoetst. Was ook wel nodig aan het sopje rechtsonder te zien...

Breekt nu ook nog eens de zon door! Lekker weer viesmaken.

Ook wat meer geel op die plaat vrijgemaakt voor meer stickers
zal nu eens de straat schoonmaken na het poetsen van vorige week _O- klodders van een combi van olie en zand op de tegels O-)

en we hebben weer een koetjes plein _O- bij het wegpoetsen van de olievlekjes alle vuiligheid van een aantal tegels gepoetst _O- dit keer maar hele tegels gepoetst zodat het nog ergens op lijkt _O-

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 04-10-2011 15:48 ]

• DECOY88
(overleden)
net effe van een zwarte een blanke gemaakt :Y wie gaat er ook door rood fietsen als ik al luid en duidelijk aankom |:( in ieder geval even een stopproef van 70>10km/u gemaakt en toen bedacht hij dat hij beter kon doorfietsen ipv stil blijven staan _O-

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:14:
net effe van een zwarte een blanke gemaakt :Y wie gaat er ook door rood fietsen als ik al luid en duidelijk aankom |:( in ieder geval even een stopproef van 70>10km/u gemaakt en toen bedacht hij dat hij beter kon doorfietsen ipv stil blijven staan _O-
Ja, handig he die schrikreactie. Midden op het kruispunt stil gaan staan.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:21:
[...]

Ja, handig he die schrikreactie. Midden op het kruispunt stil gaan staan.
heel handig hij stond al volledig naast zijn fiets hoe hij eraf en erop gekomen is geen idee _O-

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
DECOY88 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:14:
Dit is normaal in Utrecht. Daar rijden ze (en ik ook) vaker door rood met de fiets dan door groen. Ik kom dan ook niet uit de 2e versnelling in de bebouwde kom en geef regelmatig een dot gas met de koppeling in :Y

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:28:
[...]

Dit is normaal in Utrecht. Daar rijden ze (en ik ook) vaker door rood met de fiets dan door groen. Ik kom dan ook niet uit de 2e versnelling in de bebouwde kom en geef regelmatig een dot gas met de koppeling in :Y
kwam al met aardig gas aan. en in Beverwijk wachten de meeste nog voor rood. :Y

maar de volgende keer zal hij iets beter op het lichtje en omgevingsgeluid letten _O- en anders zie ik hem volgende week weer _O-

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 04-10-2011 22:31 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:34

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Je hebt het over slechte kuipen. Je kunt idd beter geen kuip/ruitje hebben dan een slechte. Het ruitje op de Diversion 600 die ik had was een hele slechte. Gaf alleen maar turbulentie. De kuip op de K1100RS, hoewel kleiner, was een stuk beter door de verstelbare spoiler. De vensterbank op de RT is heerlijk. Als je te lang bent, kun je er beter zo'n flapje op zetten (werkt écht goed) dan een stuk eraf halen (tenzij je alles weg haalt).

Maar veel kleine ruitjes zijn idd waardelook en hadden beter weggelaten kunnen worden. Met een stille helm zit je beter in de volle wind dan achter een turbulentie-flap.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• komkommer

komkommer

Koffie

Mja, wat is waardeloos. Veel mensen halen het ruitje van een 660 tenere af omdat het zoveel turbulentie geeft. Ik vind het wel mee vallen en ik vind het heerlijk dat je bovenlichaam behoorlijk uit de wind wordt gehouden.

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18

charrel

Cortisol4life..

TheNameless schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:38:
[...]

Thanx.

Zoek je echt een endurootje? Ik heb evt. nog een suzuki drz400e met 440cc kit in de aanbieding, van de week is onze kleine geboren en ik hou het voorlopig weer even alleen bij op de weg rijden.
Hoef je iig minder te sleuten dan bij oudere een lc4 ... je hebt alleen wat vermogen minder.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

DR-Z400 zat ok ook naar te kijken.
Inderdaad ook omdat ze wat betrouwbaarder en goedkoper te onderhouden zijn (zegt men).

Ik zal er in eerste instantie wel vooral op straat mee rijden en af-en-toe een stukje off-road pakken. Comfort boeit me niet :)

Kan je met die E-versie legaal op straat?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

TheNameless schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:17:
DR-Z400 zat ok ook naar te kijken.
Inderdaad ook omdat ze wat betrouwbaarder en goedkoper te onderhouden zijn (zegt men).

Ik zal er in eerste instantie wel vooral op straat mee rijden en af-en-toe een stukje off-road pakken. Comfort boeit me niet :)

Kan je met die E-versie legaal op straat?
Hij staat gewoon op kenteken, maar knippers zitten er dus niet op. Zou je dat wel willen moet je een armatuur en draadjes trekken of een draadboom van een S scoren, niet heel lastig. Wel even werk.
Zitten ook nopjes onder ;)
Afbeeldingslocatie: http://charrel.home.xs4all.nl/w0utje3.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 05-10-2011 17:32 ]

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

charrel schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:28:
[...]

Hij staat gewoon op kenteken, maar knippers zitten er dus niet op. Zou je dat wel willen moet je een armatuur en draadjes trekken of een draadboom van een S scoren, niet heel lastig. Wel even werk.
Zitten ook nopjes onder ;)
[afbeelding]
Vette fiets! :)
Je hebt een DM btw.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog één keertje spammen: nog 48 uur en dan zijn we onderweg naar Afrika. Het ziet er naar uit dat de eerste etappe best zwaar zal worden ivm het weer, maar ik kleed me erop.

We zijn te volgens op http://www.teamlbsdakar.nl/ via de Live GPS Tracker en ons SMS Messageboard. We kunnen dus live verslag doen en jullie kunnen zien op welke duin we aan het ploeteren zijn...

Tot over een paar weken!

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Gaaf, ik ga het volgen! :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

hey veel succes en een veilige reis voor het goeie doel

GO FOR IT

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dit soort spam is prima :). Veel plezier, ik ga de blog zeker volgen.....

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:13

André

Analytics dude

Deze week de motor maar eens op laten halen door de garage, en vandaag bericht. Er is voor dik 800 euro's versleuteld. En eigenlijk wilden ze ook de voorremschijven vervangen en de kleppen stellen, maar dat bewaar ik wel voor het voorjaar...

Overigens wel topservice, motor werd thuis opgehaald. En bij elk dingetje belde de werkplaatschef even om het door te nemen.

Gaat om Ter Braake uit Nijeveen.

• MailMan
mphilipp schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:48:
Nog één keertje spammen: nog 48 uur en dan zijn we onderweg naar Afrika. Het ziet er naar uit dat de eerste etappe best zwaar zal worden ivm het weer, maar ik kleed me erop.

We zijn te volgens op http://www.teamlbsdakar.nl/ via de Live GPS Tracker en ons SMS Messageboard. We kunnen dus live verslag doen en jullie kunnen zien op welke duin we aan het ploeteren zijn...

Tot over een paar weken!
Geniet ervan, ook (achteraf) van de nare dingen!

Trouwens, het valt me op dat mensen op de A4 (buiten de files om) minimaal 120 rijden waar 100 is toegestaan. Nou rijd ik daar maar ook in mee, en meestal ook wat sneller om de open ruimtes te zoeken O-) , maar wordt daar echt zo weinig gecontroleerd dat dat massaal kan?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

MailMan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:50:
[...]

Geniet ervan, ook (achteraf) van de nare dingen!

Trouwens, het valt me op dat mensen op de A4 (buiten de files om) minimaal 120 rijden waar 100 is toegestaan. Nou rijd ik daar maar ook in mee, en meestal ook wat sneller om de open ruimtes te zoeken O-) , maar wordt daar echt zo weinig gecontroleerd dat dat massaal kan?
Het valt mij ook op dat de 100 niet echt "gerespecteerd" wordt. Dat is niet alleen op de A4 hoor. Heb het zo vaak dat ik gewoon 120 op de cruisecontrol rijd en diverse auto's passeer, maar in een 100km/u stuk verderop komen zij me weer met 115 voorbij. Veel mensen zijn niet echt bewust met hun snelheid bezig lijkt wel. Komt er weer een 120 stuk dan rijd ik die figuren weer voorbij.

En tja, de pakkans? Ik heb ook periodes dat ik 140 in mijn woon-/werkverkeer doe en zie maar weinig controles (is toch een rit van 120 km enkele reis). Tuurlijk rijden er wat onherkenbare auto's rond om wegmisbruikers te pakken, maar die kans is zo klein. Dat is tevens de reden dat vrachtwagens massaal het inhaalverbod negeren. De pakkans is zo laag dus tja... En zelfs als er politie in de buurt rijdt treden ze niet altijd op :P

En als ze je pakken is het gewoon een hard-rij belasting :P

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
En meestal als je 140 rijdt waar 120/100 mag word je nog door allerhande koekblikkers ingehaald...dus ik maak me nooit zo druk :)

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
Het regende onderweg naar stage.. :+ kletsnat!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

-tom-562

Oliesjeik

FitTiv schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:18:
En meestal als je 140 rijdt waar 120/100 mag word je nog door allerhande koekblikkers ingehaald...dus ik maak me nooit zo druk :)
Idd. Voordat ik vertrek check ik altijd flitsservice.nl om te kijken waar ze staan te flitsen eventueel. Daarna is m'n kruissnelheid altijd rond de 140 km/h. Ik haal liever auto's in dan dat ik continu wordt ingehaald. Zo rij ik overigens ook met de auto, alleen heb ik de FlitsNav app dan altijd aanstaan :P

Vaak bu'j te bang!

• teacher
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DECOY88 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:09:

V2 mra ruit verhoogd en zon flapje erop
[afbeelding]
Dat flapje, heb je dat over? Ik zou wel eens een testje met zo'n ding willen doen.

Wise enough to play the fool

• DECOY88
(overleden)
teacher schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:45:
[...]

Dat flapje, heb je dat over? Ik zou wel eens een testje met zo'n ding willen doen.
:N zit vast op de ruit. dan moet je van iemand een touratech hamster spoiler lenen. die kan je op iedere losse ruit schroeven klemmen :Y

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08

Exigence

dnkroz

André schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:17:
Deze week de motor maar eens op laten halen door de garage, en vandaag bericht. Er is voor dik 800 euro's versleuteld. En eigenlijk wilden ze ook de voorremschijven vervangen en de kleppen stellen, maar dat bewaar ik wel voor het voorjaar...

Overigens wel topservice, motor werd thuis opgehaald. En bij elk dingetje belde de werkplaatschef even om het door te nemen.

Gaat om Ter Braake uit Nijeveen.
Ter Braake is een goeie tent d:)b Niet goedkoop, maar zeer correct en goed :)

Verwijderd

Mijn persoonlijke ervaring met ruitjes
Je moet niet ophogen/verlengen.

rijwind valt als een golf over de ruit heen tot op zekere snelheid, daarna kom je vol met je helm in de turbulentie die de ruit creeerd. vaak is dat vervelender als op een naakte machine.

komt ook nog eens bij dat bij een slecht ontwerp die golf op je rug drukt, en je lichaam naar het stuur duwt.
dat is vaak ook niet heel prettig.

ik heb 254 kmh op een bmw K1200R gedaan, dat is helemaal niet zo extreem als je zou denken.
(gewoon alleen je stuur niet loslaten) maar 200kmh op een 1200RT vond ik helemaal niet prettig

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
MailMan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:50:
[...]
Flitsservice in de gaten houden en de hectometerpaaltjes uit je hoofd leren, ze staan namelijk (bijna) altijd op dezelfde plekken. Op de A4 zijn dat Schipholtunnel (6.5), knp de Hoek (10.4), Ringvaart aquaduct (20.2), geluidswal Roelofarendsveen (23-27.x), viaduct 39.7.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

enakje schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Flitsservice in de gaten houden en de hectometerpaaltjes uit je hoofd leren, ze staan namelijk (bijna) altijd op dezelfde plekken. Op de A4 zijn dat Schipholtunnel (6.5), knp de Hoek (10.4), Ringvaart aquaduct (20.2), geluidswal Roelofarendsveen (23-27.x), viaduct 39.7.
Flitsnav downloaden voor je smartphone ;) Dan kan je best doorrijden :+ Afgezien van mede automobilisten die gaan seinen als je erg hard rijdt :P

Rijdt zelf meestal op de snelweg rond de 140-150 op gps, maar soms wil ik wel eens snel thuiskomen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 09-10-2011 15:30 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

Flitsnav downloaden voor je smartphone ;) Dan kan je best doorrijden :+ Afgezien van mede automobilisten die gaan seinen als je erg hard rijdt :P

Rijdt zelf meestal op de snelweg rond de 140-150 op gps, maar soms wil ik wel eens snel thuiskomen :+
hou het meestal op 140 op de teller. en goed opletten op meerijdende auto's en dikke lantaarnpalen en rare objecten op de vangrail :Y

maar gister had ik iemand mee die het koud had _O- dat ging dus met 90 over de a9 heen _O- (ze reed op eigen motor :Y ) en wist de weg niet helemaal dus even op sleeptouw gehad :Y

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zolang je flitsnav in de gaten houdt is de pakkans vrij laag. Laatst wel bijna gepakt met 85@50kmh maar dat kwam omdat ik flitsnav niet had gecheckt. "gelukkig" een kapotte xenon en daardoor niet gelasert :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 09-10-2011 15:43 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• MailMan
Dat flitsnav ziet er wel grappig uit. Misschien toch maar eens een internet abbo afsluiten voor m'n inmiddels alweer antiek HTC Touch Pro.
En dat er inderdaad af en toe ook (burger) politie rondrijdt heeft een mede motorrijder al gemerkt nadat in de schiphol tunnen het geluid van z'n racertje wilde uitproberen. Ik reed zelf ook aan de rappe kant, maar ze pakken dan toch de snelste eruit, thx :P

• DECOY88
(overleden)
zag laatst een dikke lantaarnpaal toen ik maar iets meer dan het dubbele wat toegestaan was reed. haalde me aan de kant of het wat rustiger kon. en mocht doorrijden stond nog wel 103km/u op zijn lasergun. maar had hem op meer dan 700 meter al gespot :Y

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik zou dit niet eens proberen met mijn Kaatje. Aan de wanden van de tunnel kan je al min of meer zien hoe diep het is en met zo'n snelheid wordt de hekgolf zo groot dat het arme ding een ferme slok neemt en sterft van waterslag.

[ Voor 58% gewijzigd door ROFLASTC op 09-10-2011 23:55 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Paul
  • Laatst online: 16:24
Volgens mij is hij net zo helder als zijn koplamp, die motor gaat (in ieder geval zo...) echt niet starten hoor :D

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:54:
[video]

Ik zou dit niet eens proberen met mijn Kaatje. Aan de wanden van de tunnel kan je al min of meer zien hoe diep het is en met zo'n snelheid wordt de hekgolf zo groot dat het arme ding een ferme slok neemt en sterft van waterslag.
weet altijd hoe hoog je het water in kan voor je problemen heb :Y accu die verzuipt en luchtfilter gaat zelfs koppie onder :'(

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53
ROFLASTC schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:54:
[video]

Nou, weten we ook weer wat we niet met de V-Strom moeten doen :P

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

weet altijd hoe hoog je het water in kan voor je problemen heb :Y accu die verzuipt en luchtfilter gaat zelfs koppie onder :'(
Zit een gesloten accu in, dus dat gaat wel goed. Luchtfilter zit op het eind wel onder water, in het begin totdat hij stil staan zou het nog wel goed moeten gaan.

No signature required.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Daarna kan je het blok bij het grof vuil zetten. Een waterslag is nu niet echt bevordelijk voor de motor.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gisae schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:59:
Daarna kan je het blok bij het grof vuil zetten. Een waterslag is nu niet echt bevordelijk voor de motor.
Water in het blok is (als je er echt snel bij bent) nog wel te doen. Maar waterslag is gewoon einde verhaal.

No signature required.

• komkommer

komkommer

Koffie

M3rcury schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:11:
[...]

Water in het blok is (als je er echt snel bij bent) nog wel te doen. Maar waterslag is gewoon einde verhaal.
Mja, meestal is een motor al gestopt met draaien voordat er echt water in de cilinder zit.

Makerij Hofman

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

denk niet dat meneer direct naar de motorzaak is gegaan voor een revisie...

zo slim is hij niet 8)7

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van het weekend met 2 vrienden stukje gereden in Duitsland.
Gibt mal gas Heinrich

Zo de knetters wat gaat dat hard :P

• Richard
  • Laatst online: 11:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mooi acculadertje te koop @ LIDL aankomende donderdag (13 oktober)

Wellicht ideaal voor de motorrijder alhier om van de winter het ding op spanning te houden voor nog geen 2 tientjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_66292_01_b.jpg

Hier de productinformatie incl Handleidingen te downloaden:
http://www.kompernass.com...ategory=&keyword=&lang=nl

(B)lijkt een rebranded Tronic T4X te zijn (wellicht dat daar meer over te vinden is):
http://www.kompernass.com...ategory=&keyword=&lang=nl

Vind het zelf wel een mooi "gebakje" om te hebben echter uit de handleiding:
Aansluiten
Voor het opladen en druppelladen van een vast in een voertuig aangesloten accu maakt u eerst de aansluitkabel met de minpool (zwart) van het voertuig los van de minpool van de accu. De minpool van de accu is in de regel verbonden met de carrosserie van het voertuig.
Haal vervolgens de aansluitkabel met de plus- pool (rood) van het voertuig van de pluspool van de accu.
Klem eerst de “+“-pool-snelcontact-aanslutiklem (rood) 15 van de acculader op de “+“-pool van de accu (zie afb. C).
Klem de “–“-pool-snelcontact-aanslutiklem (zwart) 16 op de “–“-pool van de accu (zie afb. C).
Sluit de netkabel 11 van de acculader aan op de contactdoos.
Komt er dus op neer dat een vast in het voortuig aangesloten accu eerst losgekoppeld dient te worden (tja, dat is het geen vast aangesloten accu meer :+ )

Weet niet of dat dan erg handig is ;) Dat is het overwegen van en Optimate4 (al te vinden vanaf E49) wel waard denk ik.

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 06:57:
Weet niet of dat dan erg handig is ;) Dat is het overwegen van en Optimate4 (al te vinden vanaf E49) wel waard denk ik.
grote pluspunt van de optimate is het kabeltje met stekkertje dat je op je accu vastschroeft. scheelt weer zadel verwijderen enz. _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door DECOY88 op 11-10-2011 08:50 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
http://www.tenkatemotoren...-optimate-4-dual-384.html

Niet om te spammen, maar dat is de meest voordelige die ik heb kunnen vinden...

• Tylen
  • Laatst online: 20:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DECOY88 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:02:
[...]

grote pluspunt van de optimate is het kabeltje met stekkertje dat je op je accu vastschroeft. scheelt weer zadel verwijderen enz. _/-\o_
Van een optimate wel ja ;) Maar dit is geen optimate he....Die zijn een stuk duurder (en waarschijnlijk beter)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DECOY88
(overleden)
Tylen schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:33:
[...]

Van een optimate wel ja ;) Maar dit is geen optimate he....Die zijn een stuk duurder (en waarschijnlijk beter)
op het laatst wel :Y en voor die paar euro is het een hoop geklooi minder d:)b

een hele hoop acculaders getest

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 11-10-2011 09:45 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Optimate 4 hiero @ lokale shop E54,95 incl het plaatsen van de kabeltjes op de accu.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:50:
[...]

op het laatst wel :Y en voor die paar euro is het een hoop geklooi minder d:)b

een hele hoop acculaders getest
Mmm, die acculadertest lijkt toch ook zeer positief te zijn voor het LIDL geval.Optimate is wel bijna 3x aan de prijs.

20*350ZO45°

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Richard schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:12:
Optimate 4 hiero @ lokale shop E54,95 incl het plaatsen van de kabeltjes op de accu.
Optimate 4 is wel in verschillende versies, de dual zal dat dan wel niet zijn. Die c
kan opladen met een canbus systeem als het contact uit staat door bv. een sigarettenplug. De oudere optimate4 kan dat niet.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

charrel schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:24:
[...]

Optimate 4 is wel in verschillende versies, de dual zal dat dan wel niet zijn. Die c
kan opladen met een canbus systeem als het contact uit staat door bv. een sigarettenplug. De oudere optimate4 kan dat niet.
Het was de dual, als hij me telefonisch begreep, want het is nagevraagd.

20*350ZO45°

• charrel

charrel

Cortisol4life..

http://www.japparts.nl/in..._955_954&products_id=7423
Bij de sloop hier in de buurt is ie ook 52€

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Check !!! Motorrijbewijs !!!
Examen begon wat stroef... maar dat ging snel beter ! Nu sparen ;)

UNOX: The worst operating system

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

€49,50 :o

Maar weet niet of Marc ook opstuurt. Voor mij is het een paar minuten fietsen naar daar.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Oguz286
  • Laatst online: 26-12-2025
Korvaag schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:14:
Check !!! Motorrijbewijs !!!
Examen begon wat stroef... maar dat ging snel beter ! Nu sparen ;)
Gefeliciteerd!

Vrijdag moet ik :P Sparen hoeft niet, maar ik kan natuurlijk altijd een betere motor kopen :P

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:54
Ook begonnen met rijlessen, en avb laatst al gehaald.

Twee week geleden ben ik helaas voor mijn theorie gezakt (7 fout), en ik moet komende donderdag weer. Nou heb ik in de afgelopen twee week een beetje proberen na te gaan waar ik zoal de fouten heb gemaakt en van de meeste dingen ben ik er wel achter, dus hopen dat het donderdag wel lukt.

Nou kan ik mij nog één situatie herinneren waar ik niet zeker van ben wie voorrang heeft. Het gaat om de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/24weonb.png

De vraag was hierbij:

U vervolgd de weg naar links, moet u de fietser voor laten gaan. Nou heb ik toen nee ingevuld, maar denk toch dat het gewoon ja is (omdat het gewoon een kruising van gelijke orde is?.

En is het zo dat je bij vragen zoals: Mag dit? Alleen naar de regels hoeft te kijken, en niet naar de veiligheid?

Op een proefexamen kreeg ik namelijk een vraag (van vekabest): Mag je hier 50km/h rijden?

Dan zie je een motor die vlakbij een kruising is, en deze is net een bord gepasseerd van bebouwde kom.
Ik heb op dat proefexamen nee ingevuld, maar het was toch ja.

Of in dezelfde categorie: Mag je hier inhalen?

Je ziet een motor die een auto inhaalt op een spoorwegovergang. Verder geen kruisingen achter de overweg,

Heb ik ook nee ingevuld, maar was ook ja.

Het boek ken ik nou wel uit mijn hoofd bijna, maar deze dingen blijven lastig vind ik.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wimmel_1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:27:
[...]

€49,50 :o

Maar weet niet of Marc ook opstuurt. Voor mij is het een paar minuten fietsen naar daar.
Maar dat is weer geen canbus/ dual ;)

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Alleen als er staat dat het niet mag, mag het niet. Of als de regels bekend horen te zijn (buiten bbk 60km/h etc)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rickhansen schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:32:
Ook begonnen met rijlessen, en avb laatst al gehaald.

Twee week geleden ben ik helaas voor mijn theorie gezakt (7 fout), en ik moet komende donderdag weer. Nou heb ik in de afgelopen twee week een beetje proberen na te gaan waar ik zoal de fouten heb gemaakt en van de meeste dingen ben ik er wel achter, dus hopen dat het donderdag wel lukt.

Nou kan ik mij nog één situatie herinneren waar ik niet zeker van ben wie voorrang heeft. Het gaat om de volgende situatie:

[afbeelding]

De vraag was hierbij:

U vervolgd de weg naar links, moet u de fietser voor laten gaan. Nou heb ik toen nee ingevuld, maar denk toch dat het gewoon ja is (omdat het gewoon een kruising van gelijke orde is?.

En is het zo dat je bij vragen zoals: Mag dit? Alleen naar de regels hoeft te kijken, en niet naar de veiligheid?

Op een proefexamen kreeg ik namelijk een vraag (van vekabest): Mag je hier 50km/h rijden?

Dan zie je een motor die vlakbij een kruising is, en deze is net een bord gepasseerd van bebouwde kom.
Ik heb op dat proefexamen nee ingevuld, maar het was toch ja.

Of in dezelfde categorie: Mag je hier inhalen?

Je ziet een motor die een auto inhaalt op een spoorwegovergang. Verder geen kruisingen achter de overweg,

Heb ik ook nee ingevuld, maar was ook ja.

Het boek ken ik nou wel uit mijn hoofd bijna, maar deze dingen blijven lastig vind ik.
Er is een verschil tussen Mag en Moet... Buiten de bebouwde kom mag je -niet- harder dan 80 op sommige wegen maar langzamer 50 in dit geval, mag echt wel. niet blindstaren op de vragen alsof er alleen een JA/nee optie is. De valstrikken zitten 'm in dit soort vragen in de geest van de regels en niet in de letter. Als je op z'n weg 50 rijdt breek je toch geen enkele wet?

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:59:
[...]

Er is een verschil tussen Mag en Moet... Buiten de bebouwde kom mag je -niet- harder dan 80 op sommige wegen maar langzamer 50 in dit geval, mag echt wel. niet blindstaren op de vragen alsof er alleen een JA/nee optie is. De valstrikken zitten 'm in dit soort vragen in de geest van de regels en niet in de letter. Als je op z'n weg 50 rijdt breek je toch geen enkele wet?
Toch heb ik een keer een vraag gehad waarbij het antwoord fout was ook al mocht je er wel 50. Het was toen de beredeneering dat daar 50 rijden op dat moment gevaarlijk was door de situatie en dat het daarom dus niet mocht. Dit was met het examen bij het CBR.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:10:
[...]

Toch heb ik een keer een vraag gehad waarbij het antwoord fout was ook al mocht je er wel 50. Het was toen de beredeneering dat daar 50 rijden op dat moment gevaarlijk was door de situatie en dat het daarom dus niet mocht. Dit was met het examen bij het CBR.
:p je mag er een paar fout hebben hea en ook examinatoren zakken geregeld als ze zelf de examens weer proberen mbt hun eigen kennis. Maar goed ik heb het idee dat hij een belg is en ik weet niet hoe het daar gaat maar hier in NL gaan de theorie vragen ook over gevaarherkenning. Bij een vraag over gevaar zag ik een lege weg waar ik 50 rijdt en de vraag was stoppen, gas los of doorgaan. Nou zag ik dus uit de rij geparkeerde autos een kind tevoorschijn komen die , gezien de foto duidelijk aan het rennen was ergo remmen!

Ik heb een maand geleden mijn B-rijbewijs gehaald en mijn theorie bijna foutloos gemaakt.

And it goes BRAAAAAPP!

• rickhansen
ROFLASTC schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:14:
[...]

:p je mag er een paar fout hebben hea en ook examinatoren zakken geregeld als ze zelf de examens weer proberen mbt hun eigen kennis. Maar goed ik heb het idee dat hij een belg is en ik weet niet hoe het daar gaat maar hier in NL gaan de theorie vragen ook over gevaarherkenning. Bij een vraag over gevaar zag ik een lege weg waar ik 50 rijdt en de vraag was stoppen, gas los of doorgaan. Nou zag ik dus uit de rij geparkeerde autos een kind tevoorschijn komen die , gezien de foto duidelijk aan het rennen was ergo remmen!

Ik heb een maand geleden mijn B-rijbewijs gehaald en mijn theorie bijna foutloos gemaakt.
Nee ik ben een nederlander, en dat soort vragen over (A:remmen B: gas los C: doorrijden). staan wel in mijn theorieboek maar twee week geleden niet gehad op het examen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rickhansen schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:17:
[...]

Nee ik ben een nederlander, en dat soort vragen over (A:remmen B: gas los C: doorrijden). staan wel in mijn theorieboek maar twee week geleden niet gehad op het examen.
ah my bad...

maar ik vind het lastig te geloven dat ze geen gevaar vragen doen aangezien het nu een standaard opdeling is van het examen om in 3 categorien te vragen (gevaar, regels, inzicht) Dat hoort tegenwoordig altijd zo te gaan!

And it goes BRAAAAAPP!

• rickhansen
ROFLASTC schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:19:
[...]

ah my bad...

maar ik vind het lastig te geloven dat ze geen gevaar vragen doen aangezien het nu een standaard opdeling is van het examen om in 3 categorien te vragen (gevaar, regels, inzicht) Dat hoort tegenwoordig altijd zo te gaan!
In iedergeval kan ik mij die vragen niet herinneren.

Ik kreeg wel een vraag: is het verstandig om zo te gaan rijden?

Je zag een man op een motor zitten met een jong kind achterop die wel een helm op heeft, maar verder geen beschermende kleding.

Dit lijkt me dan een gevaarherkenningsvraag?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rickhansen schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:25:
[...]

In iedergeval kan ik mij die vragen niet herinneren.

Ik kreeg wel een vraag: is het verstandig om zo te gaan rijden?

Je zag een man op een motor zitten met een jong kind achterop die wel een helm op heeft, maar verder geen beschermende kleding.

Dit lijkt me dan een gevaarherkenningsvraag?
Jawel want als je het goed doet herken je het "gevaar" van vallen en dat het beter is voor een kind om dan volledig gekleed te zijn dan alleen een jasje. Verboden is het echter niet om zo te rijden.

Ik zie ook net dat je het had over een proefexamen. Op het CBR examen als je voor het eggie gaat dan is het wel duidelijk in categorieen verdeeld. Wat dat aangaat raad ik de ANWB proefexamens aan. Die volgen het wel letterlijk al zijn de fotos en sommige vragen niet helemaal hetzelfde.

And it goes BRAAAAAPP!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:19:
[...]

ah my bad...

Motor nog niet. Althans, niet toen ik hem twee jaar geleden haalde, en toen was het al wel een flinke tijd voor de auto.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheZeroorez schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:30:
[...]

Motor nog niet. Althans, niet toen ik hem twee jaar geleden haalde, en toen was het al wel een flinke tijd voor de auto.
niet? dat wist ik niet. Zou het wel treurig vinden als dat zo is want dat zou de verwachtingen die men kan hebben over het examen niet veel duidelijker maken, maar goed het zij zo.

And it goes BRAAAAAPP!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Nope, motortheorie heeft nog geen gevaarherkenningsvragen of hoe je ze ook noemt. Raar maar waar, immers moet je er met de motor beduchter op zijn dan met de auto...

• teacher
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DECOY88 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:02:
[...]

Nou heb ik hier ook een paar optimates hangen, maar die tronic kloon is zo slecht nog niet.

En een vaste aansluiting... 2 oogjes, stukje draad en 2 tamiya stekkers en je hebt je home made vaste aansluiting :)

Wise enough to play the fool

• komkommer

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:12:
een keertje jezelf overtuigen op een leeg parkeer terrein _/-\o_ dan merk je dat jeje motor met 15km/u binnen een rijbaan kan keren _/-\o_
komkommer schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:41:
Ik vind dat ik behoorlijk krap en snel kan keren, maar met 15km/u lukt mij dat denk ik niet. Straks even proberen :P
15km/h is trouwens echt veel langzamer dan ik dacht, dat lukt inderdaad prima.

Makerij Hofman

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

teacher schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:10:
[...]

Nou heb ik hier ook een paar optimates hangen, maar die tronic kloon is zo slecht nog niet.

En een vaste aansluiting... 2 oogjes, stukje draad en 2 tamiya stekkers en je hebt je home made vaste aansluiting :)
Maar in de handleiding wordt nergens gerept over het feit dat deze aan een "aangesloten" accu gekoppeld mag worden.

Daar is de Optimate juist zo slim in. Die weet wanneer een accu nog in de motor zit ja of nee. Zo zit er ook een slimmigheidje in, wanneer de accu echt volledig dood is, kan de Optimate de accu "desulfateren" met een spanning van 22 Volt. Als dat natuurlijk gebeurd op een aangesloten accu, dan komt er 22 Volt op je systeem te staan, met alle gevolgen van dien voor je motor-electronica.

De Tronic "kloon" heeft overigens niet deze 22V functie.

Staat een erg leuk stukje in het Motodrive Magazine (blaadje van de Motoport) over Accu's. Het artikel is genaamd: CHARGE UP! en op blz. 50-51 te vinden. Het is natuurlijk een dik gesponsord/advertentie magazine, waar uiteraard alleen de Ultimate ter sprake komt.

Betreffende de Tronic "kloon", de versie van de LIDL 2011 is de T4X SE in tegenstelling tot voorgaande versie heeft deze ook een 6V laadspanning. Verder heb ik de 2 handleidingen (die een pagina geleden door mij beiden geplaatst zijn) nog niet tegen elkaar kunnen houden.

20*350ZO45°

• Paul
  • Laatst online: 16:24
CBR is echt heel rechtlijnig, als er staat "Mag dit? Moet dat?" dan moet je naar de letter van de wet gaan kijken.

Dikke file, pronkende schone lege vluchtstrook:
Vraag: "U wilt hier rechts inhalen, mag dat?"
Paul: "Haha, no way dus he, dan rijd je op de vluchtstrook 8)7 "
Vraag: *bzzt* "Fout, in een file mag u rechts inhalen"

Oftewel, niet nadenken over wat ze bedoelen of hoe je dat dan daar zou moeten gaan doen, gewoon lezen wat er staat.

Staat er "Is het verstandig?", dan moet je wel gaan nadenken. (en volgens mij is in 90% van de gevallen het antwoord dan nee 8)7 #opendeur )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Paul schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:31:

Dikke file, pronkende schone lege vluchtstrook:
Vraag: "U wilt hier rechts inhalen, mag dat?"
Paul: "Haha, no way dus he, dan rijd je op de vluchtstrook 8)7 "
Vraag: *bzzt* "Fout, in een file mag u rechts inhalen"
:O yeah right...

• Paul