Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
andere motor kopenWidow schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:33:
[...]
Check.. ik wist ff niet meer hoe het heette daar. Zullen we gewoon een bom maken en dat ding opblazen? Wat er voor terug komt kan niet erger zijn dan dat kloteding.
Daar heb je zulke verschrikkelijk mooie stukken. Daar ben ik met de Raid ook geweest.mphilipp schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:31:
Als we tijd over hebben, heb ik een mooie route gevonden tussen Assa en Esmara als alternatief voor de 'officiele' route (Tafraout, Tan-Tan, El Ayoun) die meteen al naar de kust trekt. Dan rij je steeds maar op rechte wegen. Niet leuk. Ik heb die route uit een boek van Chris Scott, en je kunt er 2 dagen over doen. Lijkt me veel leuker. Zitten stukken van oude Dakar etappes in, dus dat klinkt iig veel spannender.
Met mn 400cc en 60pk zal dat wel meevallen denk ikM14 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:26:
[...]
Hard over een drempel gaan is niet erg, maar het gas open houden kan wel gevaarlijk zijn. Door een dergelijke fout is er een rijder op Cadwell park er heel hard vanaf gegaan.
Vaak bu'j te bang!
Dat dus. Voor wie em durft te kijken: http://youtu.be/g9DhGIuLIQoM3rcury schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:49:
[...]
Dan noem je ook gelijk een circuit. Ik kan wel raden waar dat gebeurd is.
[afbeelding]
Als de achterkant met gas vol open los komt is 60pk waarschijnlijk ook genoeg om em er zo onderuit te krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door M14 op 28-09-2011 22:57 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Bij die route schrijft ie ook dat ie alles biedt wat je van een Sahara rit verwacht. Lijkt me dus erg leuk. De pret begint al zo'n beetje als we in Erfoud zijn. Van daaruit 'binnendoor' richting Zagora en daarna Tata.komkommer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:53:
[...]
Daar heb je zulke verschrikkelijk mooie stukken. Daar ben ik met de Raid ook geweest.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
je weet wel dat met gas dicht je voorvork keerringen eruit klappen en je balhoofd lager te barsten isM14 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:54:
[...]
Dat dus. Voor wie em durft te kijken: http://youtu.be/g9DhGIuLIQo
Als de achterkant met gas vol open los komt is 60pk waarschijnlijk ook genoeg om em er zo onderuit te krijgen.
je moet recht zien te landen en je machine op zijn achterwiel zien te balanceren.
maar in je filmpje zie je dat zijn voorwiel te ver naar rechts hangt waardoor zijn achterwiel er links voorbij kan door de aerodynamica
Gefeliciteerd!A.Kebab schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:09:
Wiehoo, AVB in the pocket!
No signature required.
A.Kebab schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:09:
Wiehoo, AVB in the pocket!
Gaat 'm niet lukken, afgelopen maandag was de eerste mogelijkheid 27 oktober na 1500uur. Als je die dan haalt, dan kun je pas een spoedje aanvragen op vrijdag de 28e = maandag afhalenDECOY88 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:30:
[...]
en nu je avd voor de 29ste oktober hebben
Je weet natuurlijk nooit of de rijschool ergens nog een optie had staan ofzo.
20*350ZO45°
Ik heb zowel de GS als de Super Tenere proefgereden. Kort samengevat heb je bij de XT veel meer "bang-for-the-buck" dan bij de GS.DRAFTER86 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:33:
[...]
Als je zin hebt, kun je iets meer vertellen over de nieuwe Super Tenere? In vergelijk met de GS bijv..
Alleen als je zin hebt hoor, maar ik vind rij-impressies van normale mensen altijd wat leuker als dat geleuter in tijdschriften
De Super Tenera zit hier in België rond de 14.500 euro. Een GS (niet Adv) heb jer hier voor net geen 14.000.
Als je dan verder gaat kijken zie je bij BMW:
- ABS: betalen
- TCS: betalen
- koffers: veel betalen
- kruisspaakvelgen: betalen
- boordcomputer: betalen
Bij de Tenere krijg je gewoon een fiets met standaard ABS, standaard remkrachtverdeling, standaard tractiecontrole, koffers voor 500 euro erbij in de first edition, valbeugels op de belangrijkste plaatsen.
Het rijden zelf dan. Je voelt natuurlijk het verschil tussen die boxer van de GS en de XT. Sta je bijvoorbeeld stil dan geeft de GS een "sterkere" indruk. Geef je wat gas dan voel je die boxer zichzelf rechttrekken, het klinkt net wat rauwer,...
De XT gebruikt drive-by-wire. Dat merk je als je het gas aanraakt. Hij reageert onmiddellijk op het gas, geen vertraging ofzo. Ze hebben er daardoor ook een mode-knopje aan kunnen koppelen. Je hebt Touring mode en Sport mode. In Touring mode "bokt" hij minder, beetje alsof hij geknepen is. In Sport mode heb je die onmiddellijke reactie op het gas. In T-mode lijkt het alsof ik gewoon op m'n 4-in-lijn FJR zit, in S-mode zeg je "dit is nu een 2-cylinder"
Het Unified Braking System dat bij de (standaard) ABS komt bij de XT merk je goed. Je kan echt vol in de ankers gaan, de fiets blijft mooi kaarsrecht. Ik ben iemand die bijna altijd de achterrem gebruikt in combinatie met de voorrem. De UBS doet dat mooi voor jou. Gebruik je eerst de voorrem dan gaat hij automatisch ook x% richting achterrem sturen. Gebruik je eerst de achterrem dan wordt dit systeem uitgeschakeld, alles gaat dan naar de achterrem.
Windbescherming bij de XT vond ik net wat beter dan bij de
De versnellingen bij de XT vond ik ook dik OK. Je gaat er lekker soepel doorheen en de 6de versnelling heeft nog nut ook. Het lijkt nét ietsje meer dan een suffe overdrive. Je kan nog versnellen op de snelweg zonder terug te schakelen naar z'n 5 enzo.
Het vermogen van de XT is mooi lineair. Dat is deels persoonlijke voorkeur. Bij m'n FJR heb ik dat ook, die gaat mooi in 1 lijn omhoog de toeren in. Bij de GS zie je bijvoorbeeld een dip rond de 5000 toeren. Of dat by design is om je het schop-onder-de-kont-gevoel te geven of gewoon een minpunt weet ik niet.

Groen is de XT, blauw is de GS. Mijn voorkeur gaat uit naar groen
Wenbaarheid is bij beide motoren natuurlijk super. Alleen denk ik (ritje met de GS is al meer dan een jaar geleden) dat het bij de XT allemaal net wat soepeler en vlotter ging. Gewicht is perfect verdeeld (49/51 kom ik tegen op internet), zwaartepunt is laag en centraal. Bij die boxer heb je die 2 cylinders er een stukje buiten hangen, ik denk toch dat dat invloed heeft. Toen ik na de rit terug op de FJR stapte raakte ik letterlijk de rotonde een stukje verderop bijna niet meer rond. Op papier is er maar 30kg verschil tussen de FJR en XT (nat), maar tijdens de praktijk lijkt het zoveel meer.
Qua rijden zijn zowel de GS (jarenlange geschiedenis) en de XT (pas nieuw) geweldige motoren. De XT is het op sommige vlakken misschien nét niet (vergelijk het met de keuze tussen een full option audi A4 en een standaard BMW 3-reeks), maar je betaalt er dan ook minder voor. Zou ik het geld hebben dan ging ik voor de full option R1200GS Adv, maar dan betaal je 19.000 euro
In de motorzaak stond een XT First Edition met 3 koffers, tanktas, valbeugels, Touratech mistlichten, verhogingsruitje van Touratech,... voor 15.700€. Daar heb je bij BMW nét je standaard GS met Safety Pack (ABS, RDC) voor.
Eigenlijk ben ik het 100% eens met deze review
[YouTube: http://youtu.be/5rLNCVuZL94?hd=1&t=7m12s]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Auto vs Motor
[ Voor 29% gewijzigd door Tylen op 29-09-2011 14:07 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Volgens mij koopt de rijschool waar ik zit examens in. Had zaterdag ook mn eerste les en vandaag AVBRichard schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:50:
[...]
Gaat 'm niet lukken, afgelopen maandag was de eerste mogelijkheid 27 oktober na 1500uur. Als je die dan haalt, dan kun je pas een spoedje aanvragen op vrijdag de 28e = maandag afhalen
Je weet natuurlijk nooit of de rijschool ergens nog een optie had staan ofzo.
Gaaf om te lezen man! Mij valt het elke keer weer op dat die nieuwe ST in het echt veel minder bullig is dan op foto's, In tegenstelling tot bijv de nieuwe Tiger...DinX schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:55:
[...]
Knip...
Eigenlijk ben ik het 100% eens met deze review
[video]
Overigens kost een nieuwe XT1200Z in nl 19.000
1 voordeel volgend jaar nog maar 10 000DRAFTER86 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:59:
[...]
Gaaf om te lezen man! Mij valt het elke keer weer op dat die nieuwe ST in het echt veel minder bullig is dan op foto's, In tegenstelling tot bijv de nieuwe Tiger...
Overigens kost een nieuwe XT1200Z in nl 19.000
Verwijderd
Ik heb niet anders met m'n MT-03Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:32:
Klopt het dat ondanks het feit dat ik een injectie 2003 R6 heb, er toch ploffen uit mijn uitlaat kunnen komen? Zeker als ik (langzaam) van het gas af ga knalt hij soms behoorlijk!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Op een MT-03 hoort het wel gewoon natuurlijk, kan niet anders dan zo'n ding hooligan style rijden en daar horen plofjes bij
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Heb je een open demper, dan gebeurt het altijd wel. Als je stock demper hebt gebeurt het ook, alleen is het vaak niet zo heel hard.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:32:
Klopt het dat ondanks het feit dat ik een injectie 2003 R6 heb, er toch ploffen uit mijn uitlaat kunnen komen? Zeker als ik (langzaam) van het gas af ga knalt hij soms behoorlijk!
Lambda sonde wordt vaak uitgeschakeld boven een bepaald toerental. Bij een rsv uit 2004 bij ~3000 toeren (ik had het toevallig vanmiddag even nodig)Yonni schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:23:
Bij een injectie fiets mag je er vanuit gaan dat zoiets niet snel aan de orde is, tenzij het er moedwillig ingebouwd is toch? Onder andere omdat er een lambdasonde wordt gebruikt om de uitlaatgassen te meten.
Op een MT-03 hoort het wel gewoon natuurlijk, kan niet anders dan zo'n ding hooligan style rijden en daar horen plofjes bij.
No signature required.
Zou zomaar kunnen: is (uitlaatgas)emissie gerelateerd waarschijnlijk. Dat ding zit er eigenlijk alleen maar in om onder bepaalde omstandigheden (drive cycle/operating points) de katalysator optimaal te laten functioneren en zo de emissienormen te halen. Met de grote spreiding van de versnellingen van de meeste motoren kan je in zo'n drive cycle waarschijnlijk wel onder de 3k toeren blijvenM3rcury schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:41:
Lambda sonde wordt vaak uitgeschakeld boven een bepaald toerental. Bij een rsv uit 2004 bij ~3000 toeren (ik had het toevallig vanmiddag even nodig)
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Die doen het zonder, lambda is dan vaak gewoon uitgeschakeld.Yonni schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:01:
Dit is nieuw voor mij, dat de lambda uitgeschakeld kan worden. Doet een Power Commander of andere chip in de ECU dat dan ook?
Bij mijn SV1000S de lambda afkoppelen zorgt ervoor dat de motor niet meer schokkerig loopt tussn de 4000 en 5000 toeren.
Injectie kan zeker wel knallen. Normaal als je afremt op de motor en je je gas helemaal dicht doet, spuit injectie geen brandstof in. Bespaart een hoop brandstof ten opzichte van een carb. Als je een klein beetje gas geeft, kan ie gaan ploffen. Mijn motor doet het ook bij koude motor, en dat zijn echt harde knallen, en als ie eenkeer warm is heeft ie bij 3700rpm een sweetspot waar ie lekker ploft. Ik had afgelopen zomer in Italie een berg waar ik constant met 3700rpm vanaf reed, zonder gas te geven. Dat was dus echt van bovenaf tot beneden lekker gereutel en geplof. Niet al te hard, maar als je dan even door een tunneltje gaat klinkt het toch heerlijk, V4 plofjesVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:32:
Verwijderd
En inderdaad, had het vooral in een tunnel hier in Amsterdam toen ik achter een auto moest blijven hangen / wachten. Brute klappen!
Maar man man wat een genot zo'n motor ten opzichte van die lesfietsen! Merk wel dat mijn remmen als ze koud zijn relatief wat aanmoediging nodig hebben, terwijl wanneer ze warm zijn echt met een zuchtje al mooi lekker doorremmen. Dikke fun! Lekker genieten allemaal van dit mooie weer, voordat het straks weer blad-nat-glad wordt
baal nog steeds dat mijn killswitch mijn brandstofpomp onderbreektWidow schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:04:
[...]
Injectie kan zeker wel knallen. Normaal als je afremt op de motor en je je gas helemaal dicht doet, spuit injectie geen brandstof in. Bespaart een hoop brandstof ten opzichte van een carb. Als je een klein beetje gas geeft, kan ie gaan ploffen. Mijn motor doet het ook bij koude motor, en dat zijn echt harde knallen, en als ie eenkeer warm is heeft ie bij 3700rpm een sweetspot waar ie lekker ploft. Ik had afgelopen zomer in Italie een berg waar ik constant met 3700rpm vanaf reed, zonder gas te geven. Dat was dus echt van bovenaf tot beneden lekker gereutel en geplof. Niet al te hard, maar als je dan even door een tunneltje gaat klinkt het toch heerlijk, V4 plofjes
vol gas de tunnel in killswitch om en vlak voor het eind weer om
jochie van 10
VTR kopen met een open demper... hoef je geen killswitch te gebruiken om "duidelijke" plofjes te makenDECOY88 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:28:
[...]
baal nog steeds dat mijn killswitch mijn brandstofpomp onderbreekt![]()
vol gas de tunnel in killswitch om en vlak voor het eind weer om![]()
jochie van 10bij de uitgang
je heb duidelijk en overduidelijk dat mensen denken dat hun auto uit elkaar klaptLoona35 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:36:
[...]
VTR kopen met een open demper... hoef je geen killswitch te gebruiken om "duidelijke" plofjes te maken
DECOY88 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:28:
[...]
baal nog steeds dat mijn killswitch mijn brandstofpomp onderbreekt![]()
vol gas de tunnel in killswitch om en vlak voor het eind weer om![]()
jochie van 10bij de uitgang
Vaak bu'j te bang!
flauw bocht naar links, ik rijd netjes 50/60.
tegenligger wil linksafslaan net als ik de bocht uit kom. achterband slippen.
met me hoofd schudden was voldoende, zucht, van die fijne station rijdende familieritjes, totaal niet opletten.
gelukkig dat ik dit soort berichten niet stuurViper® schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:21:
Heerlijk, net bijna aangereden.
flauw bocht naar links, ik rijd netjes 50/60.
tegenligger wil linksafslaan net als ik de bocht uit kom. achterband slippen.
met me hoofd schudden was voldoende, zucht, van die fijne station rijdende familieritjes, totaal niet opletten.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Ik zag echt overal funky kleurtjes...
Als ik onder dat vizier een zonnebril draag, zie ik wat meer paarse en groene tinten. Voor mij zeker niet storend.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
een jaar? denk wel een maandje of 3, 4 maxDECOY88 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:48:
[...]
gelukkig dat ik dit soort berichten niet stuurkan ik een eigen deel openen en binnen een jaar vol krijgen
daarom ben ik blij met mn (overkill)remmen
Ach ja... of je koopt gewoon mijn TL1000R, dan doet ie het vanzelf....-tom-562 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:01:
[...]
dat doe ik dus ook altijd. Killswitch aan en dan weer uit, BAM! 's Avonds dikke steekvlammen
sowieso knalt/roffelt mijn motor behoorlijk veel met remmen op de motor. Mijn carb's staan totaal niet synchroon en een set staat volgens mij veel te ver open. Van de winter eens kleppen laten stellen en daarna de boel laten synchroniseren
http://youtu.be/Hml8j6szpGY
Making an ass of myself since the 70's
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pjhEinAOfqA]
Iemand die dit kent/herkend? En dan gelieve niet antwoorden: Ja, dat is een Babboe bakfiets
Als ik het zo hoor een 1cylinder?
20*350ZO45°
And it goes BRAAAAAPP!
Oh haha, dit is wel heel erg toevallig omdat ik zeer gecharmeerd ben van de Duke serie. Zou erg graag een Duke 125 willen om mee te beginnen.
Neem aan dat je 100% zeker bent? Is zeker de witte driehoek aan de voorzijde waardoor je het zo snel doorhad? Of is het gewoon de hele verschijning?
Duke 125:
20*350ZO45°
jah best wel zeker. Het zal geen SuperDuke zijn want dan was de kop meer opgevallen en was het geluid wel heftiger geweest. Ook zag ik de uitlaat aan de onderkant goed als leek het ding wel witter aan de achterkant dus wellicht was het een 2008 versie.Richard schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:09:
[...]
Oh haha, dit is wel heel erg toevallig omdat ik zeer gecharmeerd ben van de Duke serie. Zou erg graag een Duke 125 willen om mee te beginnen.
Neem aan dat je 100% zeker bent? Is zeker de witte driehoek aan de voorzijde waardoor je het zo snel doorhad? Of is het gewoon de hele verschijning?
Duke 125:
[afbeelding]
And it goes BRAAAAAPP!
speelgoed voor als je je rijbewijs kwijt wilt raken
zijn kicke, daar niet van
mn ouwe baas (zn vrouw) had een omgebouwde soes gekocht. (weet niet meer welke). Ombouw van crosser naar sm, pilot powers eronder etc... zwaar zonde van t fietsje (als je ziet waar die voor gebruikt wordt). heropstappers... kijk uit met wat je meeneemt
Vandaag trouwens weer onwijs veel tshirts en korte broekjes gezien... en allemaal "stoer" zwaaien bij het voorbijrijden.....
Denk dat ik maar ff le moto pak naar werk... 5 minuutjes rijden ansich maar de manier waarop hea. Het is toch 3 oktober haha,HA!KaWaReZ schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:14:
ongeacht wat voor sm, die dingen willen allemaal maar op 1 wiel ... (net als alle crossers).
speelgoed voor als je je rijbewijs kwijt wilt raken(je gaat je vanzelf als een hooligan gedragen op zo'n fiets).
mn ouwe baas (zn vrouw) had een omgebouwde soes gekocht. (weet niet meer welke). Ombouw van crosser naar sm, pilot powers eronder etc... zwaar zonde van t fietsje (als je ziet waar die voor gebruikt wordt). heropstappers... kijk uit met wat je meeneemt
Vandaag trouwens weer onwijs veel tshirts en korte broekjes gezien... en allemaal "stoer" zwaaien bij het voorbijrijden.....
And it goes BRAAAAAPP!
Misschien heb ik ook wel naar je gezwaaid. Ik voelde me vet stoer! Echt wel.KaWaReZ schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:14:
zal niet de eerste keer zijn dat ik 3 meter voor de deur voor mn flikker gereden word als ik net de stoep afgereden ben... en dat is maar in de eerste 10 seconden
als degene naar wie je zwaaide hoofdschuddend naar je aant kijken was, dan was ik het waarschijnlijkkomkommer schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:21:
[...]
Misschien heb ik ook wel naar je gezwaaid. Ik voelde me vet stoer! Echt wel.
Je reageerde op het KTM gedeelte? SM is? Super Motard wellicht?KaWaReZ schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:14:
ongeacht wat voor sm, die dingen willen allemaal maar op 1 wiel ... (net als alle crossers).
speelgoed voor als je je rijbewijs kwijt wilt raken(je gaat je vanzelf als een hooligan gedragen op zo'n fiets).
20*350ZO45°
ja en jaRichard schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:31:
[...]
Je reageerde op het KTM gedeelte? SM is? Super Motard wellicht?
And it goes BRAAAAAPP!
Met de Motorstudentengroep Utrecht van Motor-Forum een tochtje gemaakt. Ging allemaal erg lekker, eerste keer in een groep rijden, dus sowieso allemaal wennen, maar wel erg leuk.
Op een gegeven moment 'parkeren' op een fietspaadje omdat een aantal moesten tanken. Was een fietspaadje naast de weg met gras ertussen. Om de zoveel meter dan een oprit waar je overheen kon om op het fietspad te komen. Ik stuur hem dus behendig naar het fietspad, maar zag in m'n spiegel een fietser aankomen, dus ik rem. Helaas was het stukje bezaaid met droge bladeren en andere meuk waar je 0,0 grip op hebt.
Blauw ben ik, rood is het fietspad, oranje die inritdingen en zwart de weg.
Wiel blokkeerde en toen was er helaas geen houden meer aan, dus ben er maar een soort van afgesprongen met de gedachte: "Aju, ik ga zelf niet onderuit".
Zelf geen schrammetje, en ook m'n motor lijkt weinig schade te hebben. Krasje op de kuip, remhenden afgebroken en spiegel heeft een tik gehad. Stuur lijkt wel een stukje verbogen te zijn, dat is waarschijnlijk het ergste.
Valt al met al wel mee, maar toch even schrikken zo'n situatie. Van de week maar even naar de garage brengen om te kijken of er niets kapot is aan het blok zelf
EDIT: Overigens, ik zag nog iemand in de groep rijden met een tweakers.net tas, wie was dat?
[ Voor 11% gewijzigd door TheJVH op 02-10-2011 16:43 ]
Heb je nog last van spierpijn of iets dergelijks? Een stuur dat verbogen stond gebeurde me ook wel eens met motocross, wat ik dan deed is het wiel tegen de trekhaak van een bus aanzetten, en dan het stuur weer rechtduwen
[ Voor 24% gewijzigd door Widow op 02-10-2011 16:55 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-10-2011 17:21 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
andere kant op omgooien werkt ookWidow schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:52:
Oei die bladeren zijn nasty ja, dat heeft me ook al eens een velg gekost met het inparkeren van mn auto. Ik rij dat parkeervak in met 10kmpu, wil remmen, voel mn ABS ingrijpen en glij zo tegen de stoeprand aan.
Heb je nog last van spierpijn of iets dergelijks? Een stuur dat verbogen stond gebeurde me ook wel eens met motocross, wat ik dan deed is het wiel tegen de trekhaak van een bus aanzetten, en dan het stuur weer rechtduwen
jammerswimmel_1 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:21:
'k Weet niet wat voor een fiets JVH rijdt maar als je een clip-on krom hebt dan is daar weinig aan terug te buigen

ps. niks is geheim
en je had geen trek in de bbq
[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 02-10-2011 17:41 ]
Enige waar ik een beetje last van heb is m'n onderarm, best veel kracht moet je zetten als je maar een klein stukje van je remhendel kan gebruiken. Verder helemaal niets, maargoed, ik sprong er ook gewoon af en heb zelf met m'n handen de grond niet geraakt
Had opzich nog wel erbij willen zijn maar was uiteindelijk wel fijn om weer thuis te zijn, ik had nog een stukje te gaan naar Gouda
Niet dus. Halverwege op een eenbaans N weg wilde hij ineens helemaal niets meer doen. Tussen de vrachtwagens door, op de rand van de weg naar de eerste afslag gelopen (in de bloedhete zon natuurlijk) en iemand gebeld om me te komen halen. Ondertussen nog een halve kilometer verder gelopen om wat schaduw te vinden en alvast in de buurt van een motorwinkel te komen.
Gisteravond nog even het laatste stukje de snelweg over geduwd (toen was het rustig
Ik had er al een tijdje last van dat de motor tijdens gasgeven inhoud, vooral 'sochtends vroeg of 'savonds laat als het vochtig is. Ik hoor op zo'n moment ook tikjes van de bougie-kabels/bobines komen dus daar zit waarschijnlijk ergens een lek.
Voordeel was wel dat ondertussen de hele bus al uitgeladen was
[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 02-10-2011 19:55 ]
lekker scheurweer vandaag heej
And it goes BRAAAAAPP!
Als ik zo naar de verkoopstatistieken kijk, lijken er toch echt maar zo'n 500-700 in Nederland rond te rijden, gebasseerd op gegevens uit 2010.
20*350ZO45°
@TheJVH, dat was ik met de Tweakers-tas.. Balen van je val man, ik was een van de mensen die moest tanken, dus heb het niet zien gebeuren. Maar ik weet hoe het is, maar gelukkig valt de schade mee
@Decoy, wie ben jij dan?
Een afleidingsmanoeuvre...Marc Rademaker schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:58:
@Decoy, wie ben jij dan?
met stickertDECOY88 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:39:
[...]
jammers
[afbeelding]
ps. niks is geheim
en je had geen trek in de bbq
Yup, als ze je dan nog niet horen aankomen, helpt ook een open pijp niet meer.
Trouwens gisteren kennis gemaakt met die brug bij Ransdorp (ondekte ik na terugzoeken achteraf). Ik kwam aanrijden, zag er niet zo extreem uit, dus hield het gas erop... en dat was meteen de eerste keer dat ik met beide wielen los van de grond ben gekomen. Goed geland en doorgereden, maar wel even een flinke stoot adrenaline gehad.
So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle
Ik snap er geen zak vanROFLASTC schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:12:
Weer zo'n 150km/u van de GXR wegspurten door de ZXR14 ingehaald worden dik in de 9k tankslapper zondagje, yeah baby
lekker scheurweer vandaag heej
Ik heb gister een paar uurtjes mogen sturen op een RD350 YPVS. Kicken man, zo'n 2-takt, lekker toeren maken om echt vooruit te komen
Vaak bu'j te bang!
Wat ik eruit haal: ROFLASTC heeft een fijn zondagje gehad, waarbij een 9k RPM tankslapper de pret niet mocht drukken en er lekker weggetrokken werd bij het stoplicht-tom-562 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:56:
[...]
Ik snap er geen zak van![]()
Ik heb gister een paar uurtjes mogen sturen op een RD350 YPVS. Kicken man, zo'n 2-takt, lekker toeren maken om echt vooruit te komenEn het geluid
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
ah u spreekt ook MotorJanPedaal schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:16:
[...]
Wat ik eruit haal: ROFLASTC heeft een fijn zondagje gehad, waarbij een 9k RPM tankslapper de pret niet mocht drukken en er lekker weggetrokken werd bij het stoplicht
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb de afgelopen 2 jaar vrijwel altijd motor gereden, behalve als het glad was / het had gesneeuwd, maar op een of andere manier twijfel ik toch.
Zijn er hier meer mensen die vooral woon - werk / watdanook rijden met alleen de motor? en hoe doen jullie dat in de winter?
lekkere hoogpoter kopenXevoo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:29:
Ik ben hard aan het twijfelen wat ik hierna terug ga kopen, ik rijd nu een CBR600F op 25kw (kenteken) '96 model uit '97. Maar sinds afgelopen woensdag mag ik vol vermogen rijden. Ik heb maanden achter elkaar gekeken naar een 929rr uit '00, maar gezien de weinige plezierritten afgelopen jaar, en vele woon - school / stage, in combinatie met het (vaak) slechte weer in NL denk ik er ook aan om een auto te kopen...
Ik heb de afgelopen 2 jaar vrijwel altijd motor gereden, behalve als het glad was / het had gesneeuwd, maar op een of andere manier twijfel ik toch.
Zijn er hier meer mensen die vooral woon - werk / watdanook rijden met alleen de motor? en hoe doen jullie dat in de winter?
Ik doe elke dag 110km woon-werk. Tis een vrij saai stukje (A2 op, A10 op, 2km bebouwde kom), maar ik ben een stuk sneller dan met de trein en vind het stiekem toch wel leukXevoo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:29:
Ik ben hard aan het twijfelen wat ik hierna terug ga kopen, ik rijd nu een CBR600F op 25kw (kenteken) '96 model uit '97. Maar sinds afgelopen woensdag mag ik vol vermogen rijden. Ik heb maanden achter elkaar gekeken naar een 929rr uit '00, maar gezien de weinige plezierritten afgelopen jaar, en vele woon - school / stage, in combinatie met het (vaak) slechte weer in NL denk ik er ook aan om een auto te kopen...
Auto heb ik gewoon weinig aan, alles zit in de buurt en de motor heb ik dan ook voornamelijk voor mijn lol en woon-werk verkeer was niet mijn eerste doel, maar bevalt wel erg goed. Vanochtend nog even lopen stoeien met een Targa 4S
Ik neem de motor als het niet sneeuwt/ijzelt (gsx-r 600, om maar te bewijzen dat een supersport prima voor woon/werk is)
Als het niet kan, ga ik met de fiets naar station, en dan trein naar werk.
Auto wil ik niet aanschaffen voor die paar maandjes (waarvan we nog niet eens weten hoeveel je echt niet kan rijden).
Koop je wel goede kleding voor de kou!
Dat is ook de reden dat ik 3 jaar geleden een auto kocht, om daarna over te stappen naar motor en nu een klote keuze te moeten maken. Ik houd van motor rijden, ik vind het echt geweldig en kijk er elke keer naar uit om weer weg te mogen gaan van stage...
Inmiddels is het even geleden dat ik nog de winter doorgereden heb, maar dat ga ik nu weer doen. De motor blijft enkel binnen als er ijzel is of sneeuw ligt. Het is wel al eens gebeurd dat ik vertrok zonder sneeuw en door de sneeuw weer naar huis ben gereden.
Eigenlijk is het in de winter makkelijker dan in de zomer vind ik. Op de kou is het makkelijker kleden dan op de warmte. Ik heb zelf meestal m'n winterjas aan, zonder binnenvoering, maar met mijn softshell eronder. Dan nog verwarmde handschoenen (zeker een aanrader) aan en je kan eigenlijk perfect door de vrieskou.
Voor de regen heb je dan weer een regenpak.
Ik doe zelf zo'n 120km per dag waarvan 90% snelweg.
kan niet meer zonderDinX schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:14:
Dan nog verwarmde handschoenen (zeker een aanrader) aan en je kan eigenlijk perfect door de vrieskou.
Vaak bu'j te bang!
Ik heb sowieso nog niet gehoord van winterbanden voor op de motor...
Persoonlijk houd ik het wel op de allroad banden die er onder zitten. Flink wat profiel
rij met michellin anakee's zijn ook lekkere lompe allroad sloffen. maar missen nog weleens wat grip. waardoor ik nu alvast wen voor van de winter
[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 03-10-2011 15:47 ]
Winterbanden zijn gewoon van zachter rubber, en als je vergelijkt met autobanden zijn motorbanden zowieso al een stuk zachter.
Gedeeltelijk waar. Alleen zal het profiel van je normale banden prima vol kunnen lopen met sneeuw. Het profiel van een winterband is wel echt anders dan dat van een "normale" band.defusion schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:49:
Motorbanden zijn al winterbanden.
Winterbanden zijn gewoon van zachter rubber, en als je vergelijkt met autobanden zijn motorbanden zowieso al een stuk zachter.
Als je een paaar fastoenlijke allround bandjes hebt niet nee. Mijn persoonlijke voorkeur is niet deze oplossing:-tom-562 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:36:
Mss echt een stomme vraag, maar hebben de die-hard woon-werk rijders ook een setje winterbanden voor in de winter?(als dat uberhaupt bestaat voor de motor)
Maar een goede scorpion achter en een heidenau K60 vooraan.
And it goes BRAAAAAPP!
maar de enigste problemen die ik had was dat mijn motor wat zwom over de weg
Er is wat dat betreft niks mis met mixen van bandtypes voor de gewenste rijstijl. Met zo'n scorpion kan je alles. Zand,gravel,blubber, rivierbeddingen no problemo. Vervolgens +200km/u naar huis over de autobahn en eenmaal thuis bleek de volgende ochtend dat de luchtpomp er maar 0,1 bar bij hoefde te doen. Ik ken geen ander achterbandje wat zoveel kan. De scorpion vooraan vond ik echter irritant, snel leeg, zenuwachtig, cupt makkelijk.. de heidenau scheelde daarin enorm en geeft veel meer vertrouwen.DECOY88 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:59:
zou kunnen overstappen naar k60 snowtex front en k66 snowtex achter![]()
maar de enigste problemen die ik had was dat mijn motor wat zwom over de wegvond hem wat vreemd aanvoelen. zo met 2 bandjes over het ijzel glijden
And it goes BRAAAAAPP!
Zo'n allroad is heerlijkDECOY88 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:45:
[...]
lekkere hoogpoter kopenzelfs op ijzel nog goede controle erover
Spoedje is aangevraagd, morgen ophalentheHoff schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:44:
[...]
Gefeliciteerd!!! Snel je rijbewijs aanvragen voordat het weer omslaat.....
Motor is nog een WIP'je, maar gaat goed komen
Feli! wat ga je rijden ?UTwizard schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:19:
[...]
Spoedje is aangevraagd, morgen ophalen
And it goes BRAAAAAPP!
Vraagje van mijn kant.. waarom met spoed aanvragen als je nog geen motor hebt?UTwizard schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:19:
[...]
Spoedje is aangevraagd, morgen ophalen
Wordt een ZX-6R Ninja uit 1995. Is wel ff heel wat anders dan de lesmotor (F650CS) dus dat wordt heeeeeel voorzichtig rijden die eerste kilometers
Omdat ik de motor hopelijk een dezer dagen kan ophalenXevoo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:54:
[...]
Vraagje van mijn kant.. waarom met spoed aanvragen als je nog geen motor hebt?
De motor staat achter een hele grote berg van dozen, fietsen, meubels, etc, dus dat moet eerst aan de kant voor ik hem kan ophalen

http://www.pressebox.de/p...gen/bmw-ag-0/boxid/452444
Dit topic is gesloten.
![]()